21 listopadu, 2024

Jde po nás nějaký bloger

Přátelé, evropské a krajské volby jsou už minulostí a před námi jsou volby parlamentní. Rok máme před sebou a tři roky za sebou. Za tu dobu se toho hodně odehrálo a ještě víc se toho změnilo. Na začátku bylo vítězství Pětikolky a milion propadlých hlasů, pokračovalo to válkou na Ukrajině, nevídanou inflací, energetickou drahotou a dopracovali jsme se k bezprecedentní aroganci moci, díky které jsme poprvé uviděli pravou tvář progresívního liberalismu.

Těsně po evropských volbách jsem avizoval, že je zapotřebí se z těch uplynulých třech let poučit, protože to pro nás byly roky hektické. Byla to doba, kdy se nečekaně velké množství lidí zvedlo z gauče a pustilo se do boje proti budoucnosti, kterou nám chtěla naše Fialová vláda uchystat. Odvedlo se obrovské množství práce, udělalo se hodně chyb, ale také z toho vzešly nové naděje. Jen jiné, než jsme si v roce 2021 představovali.

Řekl jsem, že o tom napíšu knihu. Je zapotřebí shrnout všechny zkušenosti, je zapotřebí si připomenout, co se v uplynulých třech letech odehrálo a je zapotřebí, abyste se dozvěděli něco z toho zákulisí, do kterého jsem měl možnost nahlížet.

Kniha je hotová a právě jde do tisku.

Na třech stech stránkách mapuji naše protestní hnutí a zabývám se milníky, které považuji za důležité. Pokud chcete vědět, jak to bylo mezi mnou a Vrábelem, mezi mnou a ČEZem, mezi mnou a Rajchlem, mezi mnou a Babišem, mezi mnou a SPD, pokud vás zajímá, podle čeho jsem dělal své předpovědi volebních výsledků, pokud chcete vědět, v čem jsem viděl naději a naopak v čem jsem viděl chyby, pokud si chcete připomenout uplynulé tři roky a chcete mít materiál pro vaše rozhodování u voleb v příštím roce, myslím, že je to kniha přesně pro vás.

Jmenuje se: „Jde po nás nějaký bloger.“ Tato věta je zároveň i pointou celé knihy, ale tu vám samozřejmě neprozradím.

Kniha není o válce na Ukrajině, i přesto, že nás ta válka značně ovlivnila, ale v knize se nezabývám vnějšími okolnostmi. Zabývám se tím, co jsem mohl ovlivnit a co jsem se snažil ovlivnit. Kniha je o tom, co bych chtěl, aby bylo, ale zároveň vím, že to nikdy nebude. Je o tenkých vláknech, na kterých visí všechny plány, i o událostech, které nikdo nečeká a které naše plány měnily a nadále budou měnit.

Kniha není o vítězství, mnohem více pojednává o pádech a opětovném vstávání. Není o geniálních strategiích, ale o obyčejné lidské zaťatosti. Není o tom, co jsem udělal, ale spíš u čeho jsem byl. Pointa knihy pak je o strážných andělech, kteří byli i tam, kde bych je nikdy nečekal.

A protože je to kniha tlustá, stojí 400 Kč.

Ode dneška startuje předprodej. Funguje to jako obvykle. Každý, kdo pošle Institutu českého venkova dar ve výši alespoň 400,- Kč, může si ji vyžádat v aplikaci zde:

https://dary.institutceskehovenkova.cz/eshop

Knihu budu rozesílat zhruba od začátku prosince a myslím, že do vánoc zvládnu uspokojit všechny objednávky. Pokud si spolu s touto knihou objednáte i něco dalšího, pošlu vám to všechno pohromadě v jedné zásilce. Pokud si objednáte jiné zboží bez této knihy, pošlu vám ho do týdne.

________________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

234 thoughts on “Jde po nás nějaký bloger

  1. Názor členů KSČM, kteří s námi chodit svítit na Kateřinu Konečnou:
    KSČM dopadne jako německá Die Linke.
    Odtrhne se od ní seskupení podobné seskupení kolem Sahry Wagenknecht.
    Na moji otázku, bude-li tou Wagenknecht Konečná se mi dostalo odpovědi:
    Konečná je více sociální demokratka jak komunistka.
    Bude to někdo jiný, ale ta osoba se teprve profiluje, takže neznáme konkrétní jméno.
    KSČM vyneslo Konečnou tam, kde je dnes, ale podle mě je jen otázkou času, kdy pro ní bude KSČM koulí u nohy a ona se té koule zbaví.
    Dotaz pro Vidláka: Když Vás brněnské Světlušky zase pozvou na předvánoční besedu, přijel by jste do Brna diskutovat na Křenovou?
    Jinak držím Vám palce do Vašeho počínání.

    1. Tak opravdových komunistů – v dobrém slova smyslu – je v ČR již velmi málo. Možná tak Dr. Skála, ale toho si do vedení nezvolili, i proto, že to s prominutím prase Zeman osobně silně loboval za Filipa, který to dovedl do prdele.

      Taky bych místo Konečné měl radši Blahu, který se nebojí si místo Čaputové dát v kanclu na stěnu CheGuevaru a nebojí se mluvit o Rusku či Sovětech odlišně od západního mainstreamu, ale stejně jsem ochotný to Konečné hodit, protože pak už je tu jen falešný vlastenec Okamura a falešný konzervativec Babiš a pár mrtvých pidi stran alias propadlých hlasů.

  2. Souhlas, taky bych řekl, že pan Vidlák je pod Boží (a možná i pod další..) ochranou.
    Zatím se ho nikdo nedotkl a i ten post v Bruselu mu Boží prozřetelnost (díky výhře pana Dostála..) zajistila, takže materiálně strádat nebude a může se plně věnovat svému osudovénu úkolu.

    Opravdu bych Vás pane Vidlák viděl co nejdříve v nějaké vysoké státní-vládní funkci..
    Váš čas teprve příjde a věřím, že pro naší vlast toho vykonáte hodně dobrého..

    At Vás ochranuje ten Nejvyšší..

    1. Predikuji, že J. Čunek téměř s jistotou zvolen nebude. Naopak, časem bude od černoprdelníků „odejděn“. Protože to je lidovecký enfant terrible, stejně jako byl u socanů J.Foldyna či u espéďáků L.Volný. Každá dnešní partaj (politická mafie) má někoho takového, někdy i dva. Pokud se takový nedrží zpátky a překročí jistou červenou linii matky strany, tak s ním soukmenovci zametou. Pakliže neodejde raději sám. Už tu bylo v minulosti X takových případů.

      Já bych naopak lihovcům přál, aby si zvolili třeba takového malého „hitlera“, tj. Bartoška. Ten by tu partaj dovedl ještě hlouběji tam, kde se nikdy nesvítí. Podobně jako to předvedlo socanské duo Sobotka–>Šmarda, odéesesácké duo Tupolánek–>Fialáh, či ukomunisti Falmer (Filip) + Dolejš.
      Po lidoveckém duu Jurečka–>Bartošek by se tato prohnilá partaj definitivně odporoučela na smetiště politických dějin a byl by od ní konečně svatý pokoj. Poslední stranický pseudokřesťan by pak mohl zhasnout.

      1. Bartošeka lidořímanům upřímně přeju. Křesťanská láska z něj stříká jak z poturčence Halíka! Takového si voliči tohoto euro katechismu zaslouží.
        Kostely předávají obcím, aby se o ně Řím nemusel starat. Ale církevní reparace si platit nechají. Víte, kolik to dělá miliard?

        1. Konkrétně za to (stejně jako za mnohé další) je třeba jmenovitě poděkovat Kalouskovi. Většina jako by už zapomněla, že hlavním fámulem „Říma“ v této zlodějině století byl právě on.

          1. Kraďouskovi (a veřejnosti) to bude nutno okamžitě omlacovat o hlavu, jen co v zimě vystrčí svůj alkoholický rypák na pol. scénu (s tou svou novou partají). Protože voli-čové, jak známo, mají politickou paměť akvarijní rybičky.
            KOREK (tak se mu přezdívalo v posl. sněmovně) má sice teflonový povrch, ale opakování jest matkou moudrosti, takže co kdyby…
            Navíc: To církevně-restituční výpalné je vypláceno z vyrabované státní kasy nejenže neustále dál, ale navíc bylo i valorizováno…!
            Být Jirkou Paroubkem, ptal bych se: „Dámy a pánové, kdo z vás na to má…?“

      2. Lidovci jsou v této době ti úplně poslední, kdo mi vadí.
        Ať je u nich náčelníkem Petr, Pavel či Šavel.
        Na všecky ty óbrsviňárny, jmenovitě odtoky nezdaněných bilionů z republiky, nebo rozkradení/rozprodej českého průmyslu, měli zcela marginální vliv.
        Chápu, že někomu se zalamují v prdeli církevní náhrady.
        Proti tomu, co způsobila buď ODS sama, nebo v holportu se socany, jsou to drobné.

        1. O tom není sporu. Ale pilotní příspěvek v řetězci byl o lidovcích…
          Co se týče ČSSD, ti už se pohřbili sami, a Maláčová či Paroubek na tom nejspíš nic nezmění.

          Modroptáci jsou jiná liga. V rozkradené „české“ republice s.r.o. existuje cca 10% lidí, kteří více či méně nezaslouženě zbohatli, a ti mají důvod být režimu vděční a tudíž budou pro ODS (Oddělení Destrukce Státu) vždycky hlasovat, dokud se strefí obálkou do volební urny.
          Ledaže by Fialáh & spol. byl ve své destruktivní činnosti natolik výkonný, že se ta zlodějská partaj nakonec rozloží sama… Kéž by.

  3. OT : krásný příklad objektivity na základě totžného průzkumu

    Novinky – Češi jsou frustrovaní. Třetina jich hodnotí současný stav jako horší než komunistický režim
    Seznam – Demokracie je lepší než komunismus, myslí si nejvíc Čechů od rozpadu federace

    a seznam samozřejmě přidá : K polistopadovému vývoji jsou podstatně kritičtější starší občané, lidé nedostatečně materiálně zajištění a voliči levice.

      1. Zrovna J. Suchý je jedním z řady příkladů těch, kteří kdyby se narodili do ničím nepřerušeného kapitalismu a byli by nuceni v něm prožít celý život, zůstali by naprosto neznámí a de facto nikým, v lepším případě by si možná v některé etapě života někteří z nich užili svých patnáct minut rychle pomíjející slávy. Udělal ho pouze a jen minulý režim, a to i přes to, že mu vlastně po celou dobu mistr Suchý poněkud okopával kotníky.

    1. Tak ono se to navzájem nevylučuje. A když si někdo díky režimu nahrabal, tak co by si stěžoval, v tom má Seznam pravdu.

      1. K poslednímu odstavci: Kdo nic jiného nezažil, tak nemá s čím srovnávat. Co je, mu přijde jako normální. Proto.

    2. Hlavně ten článek na Seznamu je úplně vylhaný, nic z toho není pravda. Už to, že Seznam tam nedal žádnou infografiku, která by vizuálně dokládala to, co tam autor, jakýsi Petr Švihel, píše, budí podezření… no a když si dohledáte potřebné informace jinde, třeba zde

      https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/35-let-demokracie-cesi-dal-hodnoti-soucasny-rezim-jako-lepsi-nez-ten_2410100620_sam

      uvidíte tam na grafu, že z odpovědí na otázku: „Když srovnáte současný a minulý režim, řekl(a) byste, že současný režim je lepší, stejný, nebo horší než ten předcházející, tj. před listopadem 1989?“ naopak plyne, že za lepší považuje současný režim méně než polovina respondentů a že to je druhý nejhorší výsledek od roku 1992. A že naopak v polovině vládnutí Babiše, před nástupem Covidu, byl výsledek naopak druhý nejlepší a lidí, kteří současný režim považují za trochu nebo mnohem horší než předlistopadový bylo v roce 2019 (za Babiše před Covidem) vůbec nejmíň za celou dobu provádění výzkumu…

      1. Mimochodem, i ten článek na iRozhlasu má lživý titulek „35 let demokracie: Češi dál hodnotí současný režim jako lepší než ten předlistopadový, ukazuje průzkum“, ale aspoň se nebáli dát tam ten graf.

        Průzkum to rozhodně neukazuje, protože 52 % respondentů považuje současný režim za horší, přinejlepším za „asi tak stejný“, ale rozhodně ne jako lepší než předlistopadový.

        Neříká se tomu, co předvádějí, náhodou dezinformace?

        1. Jemná jazyková nuance: “ Češi dál hodnotí současný režim jako lepší…“ je pravda.
          Ve větě nejsou žádná procenta, takže pokud se najdou aspoň dva Češi s tímto názorem, je to ok.
          S celkovým výsledkem průzkumu to nijak nesouvisí :o)

  4. Upřímně doufám, pane vidláku, že zůstane u předsedy přípravného výboru a ideje B. Franklina. Ale určitě víte sám nejlíp, že tam není jenom Katka a Petra a Ondra, ale i řada dalších, že ambicí tam bude dost ne na jednu, ale klidně na dvě 30% strany, že důvěra se získává po kapkách, ale ztrácí po barelech, že řečené nemusí nic znamenat, že pevná opora se může změnit ve slizskou přítěž, že už teď nejspíš máte bedlivou pozornost těch nenápadně ostrých ochránců demokracie (kteří to budou zkoušet jakkoliv, jakkoliv) … a v posledku i to, že kapustičky bude málo vždycky a že známost skrz naskrz republikou nemusí znamenat dost v jednom kraji. Ale vy to určitě víte. Upřímně Vám přeju, ať vždycky v budoucnosti vydržíte pohled do zrcadla a do očí členů rodiny.

    1. Všichni aktéři mají zhruba měsíc na to, se rozhodnout, jestli touto cestou budou chtít jít. A pak se uvidí… Tohle je jen jedna z možností. Mně osobně se líbí nejvíc, proto jsem se k ní přidal, ale rozhodnuto o ní ještě není.

            1. To je právě to, před čím jsem včera varovala a mnozí pak psali, že tu Vidláka zbytečně straším, tu až vyvádím, zbytečně hysterčím, někdo to přece udělat musí
              a bez lehkomyslnosti to nejde….

              Ale on to byl můj jen ještě mírný popis reality u nás, natož v tom hodnotovém Euro-parlamentu.

              Vidlák se stal dobrovolně zaměstnancem instituce, i jako asistent Dostála, kde co jim sám podepsal a možná to ani nečetl, to bych pochopila.

              Ale od té doby nejspíš porušuje dle zaměstnavatele kde co a s lehkomyslností a furiantstvím sobě vlastním (to není kritika, ale konstatování) se nyní naprosto zbytečně možná připravil o možnost tam být nějaký čas jako pozorovatel a ještě za plat od nich….NEZNALOST neomlouvá, bohužel.

              Může se jevit, že je to sranda, že na tom nezáleží, že tam byl jen třeba na 6 měsíců, ale vše je vždy s důsledky. A to nemluvím o možnosti dokonce ještě nějakých sankcí, snad na žádné tedy nedojde a sankcí bude „vyhazov“.
              I z toho bude zbytečně radosti u lepševiků….

              Pokud by však takto Vidlák postupoval i ve vysoké politice ČR, bude prostě snadný terč rovněž a neustále a pro kde koho, udavači se vždy a bohužel najdou.

              Sice často hraje Vidlák teflonového, ale jsem si jista, že není a bude jeho i rodinný rozpočet nakonec dost mrzet i to případné vyhození vlastně pro neuvědomění si, že už není vlastním aktem jen a úplně svobodným komentátorem, který může co chce a vše smázne větou o “ názoru EP“….Tam platí pro zaměstnance FIRST pravidla „EU moštárny“ a ne zákony a představy z ČR.

              https://www.europarl.europa.eu/at-your-service/cs/transparency/appropriate-behaviour
              Tam dokonce stojí:
              „Etické chování zaměstnanců a zaměstnankyň
              Úředníci EU musí při plnění svých pracovních povinností dodržovat soubor pravidel, a to jak během činné služby, tak PO skončení služebního poměru. Tato pravidla jsou stanovena v jednacím řádu a v kodexu chování přijatém předsednictvem Evropského parlamentu a vyžadují, aby všichni zaměstnanci byli nezávislí, obezřetní, diskrétní a loajální. Cílem těchto obecných povinností je chránit činnost a pověst EU a jejích zaměstnanců. Platí jak během výkonu funkce, tak při činnosti mimo Parlament….
              A konečně poté, co zaměstnanci ukončí pracovní poměr, jsou povinni Parlament informovat, pokud mají v úmyslu věnovat se jakékoli placené nebo neplacené činnosti.“
              ****zda je či ne sankce za neplnění netuším***

              Prostě zní to něco jako upsat se čertu z nevědomosti a pak se nestačit divit!

          1. To snad ne. Ale dejte vědět, v tom případě bych ke knize přiobjednal i triko Stará myslivecká, Vaši právníci jistě najdou způsob, jak ho udělat pro Vás právně neprůstřelně.

            Mimochodem, pokud u nás u soudu prošel Pitomio, proč ne SM ?

          2. Vidláku,
            držím palce. Dle Wikipedie Danuše Nerudová koncem října 2023 kritizovala Evropskou unii za navýšení humanitární pomoci do pásma Gazy. Můžete se cítit osobně dotčen.
            A jako zakladatel hnutí Stačilo můžete položit otázku, proč jde EU proti Vám.
            Ostatně Stará myslivecká se považuje za oceňovanou whisky, která získala různá mezinárodní ocenění. Prostě lze si pořád ještě pohrát se slovy a jejich významem, že jde o nepochopený kompliment zralé ženy.
            Nevím, zda má dotyčný právo na vyhazov, spíše Vás pošlou na genderové školení. Možná i s Danuší Nerudovou.
            V nejhorším případě by se daly šířit obrázky Danuše s lahví v ruce vytvořené AI s textem „Mladá a krásná je Stará myslivecká!“ S podporou palírny jako reklamním příběhem by to šlo.
            Stačí málo a Danuše se přezdívky Stará myslivecká nezbaví.

            Jinak do budoucna si stačí vybavit Miloše Zemana s výrokem o Michaelu Žantovském:
            „Říká se mu skútr… A není to karosovaný motocykl, je to zkratka, kterou ostře odsuzuji a kterou ho oblažují jeho kolegové ze Senátu a která zní zkurvený trpaslík…“

  5. Myslím, že není třeba hysterčit.
    Pokud tento web někdo už dávno nezavřel kvůli tomu, co tu vyvádí židobijci, tak je pan domácí v bezpečí.
    Nějaká knížka už dnes nemůže nikoho ohrozit, pokud budou v pořádku daně.

    Po tom všem, co už odsud odfrčelo na webarchive, kde to zůstane až do konce disků toho servru, se fakt není čeho bát.
    Vážně nechápu, proč paní „MAJKA“ až takhle vyvádí.

    1. Víte pantáto, komunisti nezačali vládnout po únoru 1948, ale po volbách v roce 1946. Voliči jim fandili i po to Únoru. Protože kromě gruntů po odsunutých občanech Říše, měli fůry majetku ve státní správě. Ani politické procesy je nebolely.
      Poněkud lidi začlo žrát, když neplnili dodávky pro stát a byli za to trestáni. Největší podraz však byla Zápotockého měna v roce 1953! To moji dědové, rolník i dělník praštili se stranickou knížkou. Mnozí naopak budovali svoji novou kariéru.
      Jejich potomci nám teď vládnou. Politikaření je jejich kvalifikace. To oni vedou stát tu grunt.

    2. To treba zavriet web,bo napisem,ze zid neuznava nase zeny a povazuje,je za brudne,ze vrazdi hadracku holotu85% teroristov zeny a det?ci jak kurva mam pisat,striela si vsade od iranu,cez damascus po bejrut,ponad 300 rezolucii UN ma na haku,ja neviem ja nikdy s nijakou liniou nijakej zajebanej strany neisiel,ci co myslis,kto zidov zachranil od vyhladenia,kto za nich platil najvyzsiu cenu,dala si nejaka nacia zaplatit,za ich zachranu,pomoc,ktora,ked prislo na to gestapo znacilo smrt vsetkych,co ty tu kurva o zidobijcoch,ja vital o Zegota o takej malej polke co jich uratovala okolo 3 tisic,od nemluvniat hlavne deti,pocitaj kurva co ona a jej ludia dokazali a kopa za to zaplatila presvinsky cenu,neznesiem kurva tote skurvene reci zidobijci.

  6. Myslím, že není třeba hysterčit.
    Pokud tento web někdo už dávno nezavřel kvůli tomu, co tu předvádí Kunšteková, školník či Gój, tak je pan domácí v bezpečí.
    Nějaká knížka už dnes nemůže nikoho ohrozit, pokud budou v pořádku daně.

    Po tom všem, co už odsud odfrčelo na webarchive, kde to zůstane až do konce disků toho servru, se fakt není čeho bát.
    Vážně nechápu, proč paní MAJKA až takhle vyvádí.

    1. Můj komentář nebyl přece o „nějaké knížce“ Teco.
      Reagovala jsem na nově založený subjekt – politickém hnutí, kde Vidlák případně bude jako doposud nestraník rovnou předsedou.

      Ale nebude ve stejném postavení jako třeba předseda politického hnutí ANO – Babiš.
      Bude mít prostě okolo další „spojené“ partnery i jiných stran, bude třeba financování, placená kampaň v tom chystaném politickém pokusu vyhnout se formální koalici pro uzavírací tam % klauzule….

      A už Zeman stupňoval nepřítele v politice takto: nepřítel, úhlavní nepřítel, koaliční partner.

      A začít si aktivně s politikou, ne na pozici kandidát, ale rovnou předseda hnutí, to bude úplně jiná liga zájmu všech, včetně politické konkurence, úřadů, médií hlavního proudu…, než „jen“ web pouhého občana Vidláka….

      Tedy nešlo o 2 x Vámi zdůrazněné „vyvádění ani hysterii“, což spíše svědčí o „nervech“ u Vás,
      ale o pouhou zkušenost a profesní varování ve smyslu „moudrému napověz“…
      Jiní čtenáři to pochopili, tedy asi nebude problém u mne.

      Zkuste si přečíst ten článek PL, na který odkazuje Vidlák v komentáři, pak znovu můj komentář a třeba vážně trošku pochopíte.

  7. Doufám (a věřím), že se Vidlák dokáže vyhnout dobře namydlenému schodišti k moci.
    „Mydličů“ bude spousta a to dokonce i z jeho vlastního tábora.
    Jsem zvědav, jak dopadne tahle epizoda z nekonečného seriálu „o trůnech“.

    1. Nijak. Pan domácí přece napsal, že on po moci neprahne a že by si to raději odpracoval.
      Kromě toho jsem si všiml, že Hlavní strategicko-komunikační sviňák, Kopáč příkopů a Kladeč ostnatých drátů proti dezolátům, ještě pana domácího ani nezaregistroval. Takže potud zatím všechno dobré.
      Nikdo jiný, snad kromě zasvěcených dezolátů, ještě ani nezaregistroval skutečnost, že pan domácí dělá asistenta panu Dostálovi a to přímo v bruseli.
      Dokonce ani lukačovič a mafra se zatím neuráčili, zabývat se místním panem domácím alespoň jedním, řádně dehonestačním článkem měsíčně, neřkuli častěji.
      Kdysi se říkalo „máš moc velké oči, mohly by ti taky vypadnout“ ve smyslu toho, když někdo začal velmi přeceňovat svůj vliv, nebo svou moc.

      1. Ano, pan domácí se musí občas „shodit“ do reality, jakmile si začne o sobe moc myslet.
        Přeji mu, aby to dokázal překonat.

    2. Ještě lepší disciplínou je ŠPLH PO NAMAŠTĚNÉ TYČI. To je teprve prča…
      Kdysi se ptali jednoho britského ministra v proslulém seriálu „Jistě pane…“, proč vlastně po takové tyči neustále šplhá.
      Odpověď zněla: „Vede nahoru…“

  8. Těším se a počkám si po Novém roce. Teď si to uspořádávám v práci a vycházím se svojí knihou, která už za několik týdnů spatří světlo světa a nevím, jak mě to pohltí. Už Dane víš, kde budeš mí to své vysněné komunitní centrum? A víš o projektu 4Lidi? Tím bych Tě trochu vrátil k zemědělství a soběstačnosti. Sám ale vím, že nelze vše stíhat. Měj se a piš Barde, piš.

    1. Pane Tichý, máte moc pěkný web. Mám jen jednu prosbu, nemohl byste dávat texty tmavší ? Ta světlá na bílé se čte dosti obtížně.

    2. Vím, kde bych ho chtěl a jak bych ho chtěl… ale chybí mi na to ještě dvě třetiny peněz. 🙂

      Víš, Jene, nechtěl bych ho dělat zase jako další kompromis. Už tři roky dělám všechno tak, jak to jde s lidmi, kteří jsou a s okolnostmi, jak přicházejí.
      Ale alespoň to komunitní centrum bych chtěl mít tak, jak by mělo být, aby bylo co k čemu, aby to skutečně mělo smysl, aby se mohlo rozvíjet a vyrůst, aby mělo všechno, co bych tam chtěl mít.

      Spolu s mými vlastními úsporami jsem se dopracoval na tři miliony peněz. Potřebuju ještě šest.

          1. Problém jsou investiční náklady, nikoliv ty provozní. Na ty by si Institut bez problémů vydělal. Jednak zemědělskou produkcí, pořádáním akcí, publikacemi atd, atd.
            Problém je, že se nelze obejít bez rozumného prostoru. V podstatě to není drahé – cena jednoho pražského bytu – ale tak velký bloger zase nejsem a inflace mi to samozřejmě dost kazí.
            Institutu, jako spolku nikdo úvěr nedá a i kdyby dal, neodvážil bych se uvázat ke dvacetiletému splácení.
            Ale upřímně… mnohem raději bych v Institutu hostil lidi, dělal zabijačky, učil zahrádkaření a zemědělství, dělal přednášky a workshopy, propagoval soběstačnost a psal Vidlákovy kydy, než dělal poslance či ministra.

              1. Já vím… nejste jediný, kdo mi to říká. Ale bohužel se nenašel žádný mecenáš, který by Institut nějakou větší finanční injekcí nakopnul. Našly se „jen“ tisíce lidí, kteří přispěli stovkou, pětistovkou, tisícovkou… Ale ani jejich vrecka nejsou bezedná.
                Kdyby pro mě vedla cesta přes institut, s chutí bych se vzdal všeho ostatního, co dělám a zaměřil se jen na tohle. Ale zatím to tak není, tak holt zkouším i jiné cesty.

                1. Tomu plně rozumím, cesta k Institutu pomocí platu poslance mi nedocvakla, tímto směrem jsem nepřemýšlel. Bral jsem to čistě po stránce vhodnosti pro Vás a naplnění.

                  Ale myslím si, tedy silně doufám a věřím tomu, že jak jste popisoval Konservativní kemp, měli by se brzy najít nějací movitější dárci.

  9. Tak, Parlamentní listy už to pustily, takže můžu i já.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zalozeno-hnuti-STACILO-s-posvecenim-Konecne-Na-stole-tento-plan-763172

    Minulý týden jsem osobně jako předseda přípravného výboru politického hnutí STAČILO! odnesl (s posvěcením Kateřiny Konečné) příslušné papíry i podpisy na ministerstvo vnitra a obratem bylo hnutí zaregistrováno. Adresa hnutí je ne stejném místě jako Institut českého venkova, tedy na mé domácí adrese.
    Proč tohle všechno?

    1. Aby značku STAČILO! nikdo neukradl.
    2. Aby existovaly skutečně všechny možné varianty pro parlamentní volby. V tomto případě, aby také existoval zastřešující subjekt pro kandidátku osobností z celé naší levicové politické scény.
    3. Protože právě tato varianta mi dává největší smysl a pokud se pro ni koaliční partneři rozhodnou, půjdu do toho s nimi.

    Víc v zítřejším článku.

    1. Popřeju hodně úspěchů v politické kariéře. Tykám si s Topolánkem (z Energoprojektu), tak si můžu tykat s dalším předsedou vlády…

          1. Já tomu nevěřil (i když mě to taky napadlo) a proto jsem to ani neříkal.
            Myslel jsem, že Daniel cukne, že se nebude chtít umazat. Nu – volil, tak ať se mu daří.
            ===
            Ale (mluvím za sebe) netušil jsem, že nakonec KKK bude vypadat nejseriózněji a nejpřijatelněji. Jak musí vypadat ten zbytek…

            (KKK = Kateřina Konečná, komunistka, nikoliv Ku-Klux-Klan
            [;>))

    2. Také jsem čekala, až to sám napíšete,
      abych Vám nekazila překvapení čtenářů, čučkaři vědí jistě víc, než byste chtěl….

      Bylo mi jasno už dříve, po registraci ochranné známky (zase jinou osobou za KSČM), že na hnutí musí dojít. Jinak se nedá obejít 8 a 11 % v 2025 volbách. Od října jsem se večer vždy koukla na mvcr.cz-seznam-politickych-stran a bylo to tam, aktualizovali 10. 10. večer, IČO 22142631.

      Dával jste Vidláku spoustu (pro mne) indicií a ta adresa hnutí mi dokonce napověděla, že jste asi rovnou sám předsedou toho nového politického hnutí STAČILO! Hned jsem si říkala, kéž by ne, hrozně ho to omezí, přibude mu mnoho povinností a neomlouvá ani neznalost zákonů, které i nemůže v té ČR právní džungli jeden znát a vše splnit.

      Díky povaze, dobrosrdečnosti a často až nerozumné otevřenosti na těch internetech a stále se mi jevící, viditelné bohužel jisté lehkomyslnosti, se můžete dostat do maléru raz dva a žádná „šikovná účetní, či ještě šikovnější auditor..“ nebudou první na ráně a to nejen u berňáku. Zatím jen nikdo nepřišel s úkolem „nesmí projít“, ale ty snahy nyní zesílí a VŠE v pořádku nemá nikdy nikdo a dál nechci ani naznačovat.

      V momentě, kdy jste napsal to o Řezníčkovi a ČT a pak níže „vsadíme se“, mi bylo jasno=jste předseda politického hnutí STAČILO!
      https://web.litterate.cz/kde-je-foltyn-kdyz-ho-poptrebujeme/comment-page-1/#comment-347892

      No nepotěšil jste mne tím předsedou, stejně jako Váš tatínek se o Vás tímto bojím ještě o dost více.
      Domnívám se, že pouze kandidovat by bylo nyní vhodnější, když to ani není 100 % pouze Váš projekt
      a mluví do toho další stany a mazanější….

      Ale držím Vám pěsti a doporučuji se hned poradit s právníky jak ochránit preventivně nějak více ženě a dětem rodinný dům…Rozvádět se jako jiní politici-ochránci jmění rodiny- asi nehodláte.
      Zkuste PROSÍM nyní „nemachrovat“ a fakt zapřemýšlet a třeba moje rada konat, dokud je čas, není tak marná…, snad ten Dostál, Klára..by Vám mohli nějak domluvit.

      Snad a kéž to nedopadne dle Vašich vlastních slov ještě za doby Holuba, kdy jste psal cca
      „na konci pak bude vždy buď zhrzený politik, nebo člověk, který si z toho udělá byznys“

      Nepřála bych nic zlého ani Vám, natož Vaší rodině a umět se modlit, pomodlím se za Vás o větší pokoru,
      menší lehkomyslnost a furiantství v roli politického předsedy a kéž Vás nedostanou ani na daně a ani na sankce a závazky okolo politiky a šéfování „hnutí“….

      A my ostatní uvidíme, jak se bude k jedné společné kandidátce stavět členská základna a voliči KSČM, SOCDEM a dalších, možných kandidátu a nezapomínejte na to, jak dopadli Piráti pak kroužkovanou.
      Úvěry na kampaň se také musí platit….

      Prostě a jasně, buďte prosím nyní opatrnější, než dosud.

      1. Jsem v dobrých rukách Majko. Celou věc samozřejmě připravovala renomovaná právní kancelář a i všechny další kroky se dělají za neustálého dohadování s právníky.
        Navíc… musí se to udělat. Už jen proto, aby existovala nějaká naděje. A nezkazí nic jen ten, kdo nic nedělá.

        Děkuji, že na mě myslíte.

            1. … neřešte to, moje chyba, že sem se nekoukl na nick těch debilních emotikonů.

              … ale pokud bych se měl vyjádřit k Vidlákovi, tak to „proboha“ patřilo i především jeho rodičům, ženě a dětem, neb je mi jich líto, protože to dopadne přesně, jak sám Vidlák řekl a jak Majka dobře připomenula:

              „„na konci pak bude vždy buď zhrzený politik, nebo člověk, který si z toho udělá byznys““ ,

              Jo a k tomu právnickýmu sichru, myslím, že sami právníci říkaj:

              „Sejdou-li se dva právníci, máme tři právní názory“

              Von už jim to RychetskejBaxa nějak vysvětlí!

              P. S.
              Škoda, že starci už nemohou profackovat svý dospělý syny, mnohým by to prospělo, i když uznávám, že to zaregistrovaný hnutí je sakra důležitej krok k tomu, po čem tady všichni voláme = SJEDNOCENÍ proti těm neskutečně nekompetentním kazišukům!

              1. Nebudeme řešit, co komu přijde debilní, ani poznámky na nick, ale zavěsil jste to pode mne, proto jsem se ptal. Děkuji za vysvětlení.

      2. Tohle podepisuju a děkuji Majce, že Vám to tu tak sepsala.

        Vidláku, teď jste vystrčil hlavu ze zákopu výše než téměř všichni ostatní. A protože jste nováček (neberte si to nijak osobně, sice se „tak nějak okolo“ ochomýtáte už dost dlouho, ale nenechte se ukolébat dojmem, že víte, jak to všechno chodí – nevíte ani co vlastně všechno ještě nevíte, ale měl byste vědět) budete nejsnazší terč. Nedivil bych se, kdyby se teď už na všelikých místech otevíraly složky s vaším jménem (založené už je mají dávno) a začínaly se chystat úkolové oběžníky…

        Máte nejvyšší čast na nějaká zabezpečovací opatření nejen sám pro sebe, ale hlavně pro svou rodinu a blízké. Určitě si to proberte s nějakým advokátem a nejlépe i s někým, kdo se v té politice pohybuje už dlouho a ví, jaké podpásovky se běžně používají.

        A jestli máte teď v té Bruseli nějaké mezinárodní kontakty, nezaškodilo by trochu se uchytit i pod křídly něčeho, na co české úřady samy nemohou (oni i ti naši slavní disidenti před převratem měli dost jiný život, když o nich denně referovala Svobodná Evropa a když se jen někde na okrese snažili udržet rovnou páteř, ale nikdo zvenku o nich nevěděl a nezastal se jich).

        Držím Vám palce, i když je mi spíš líto, že už nebudete „o krok vedle“ stojícím glosátorem. Ale třeba se dobrá věc podaří a k něčemu to angažmá bude.

        Hodně štěstí.

        1. Jenom abych planě nemudroval – podívejte se, co všechno vytáhli „ordnung muss sein“ pořádkumilovní germáni na Petra Bystroně, sotva začala být AfD trochu více vidět.

          Ať víte, do čeho jdete.

      3. Paní Majka má samozřejmě pravdu, na druhou stranu, není to vlastně strašné v čím žijeme a že se lidi musí bát?

        1. Jenže pesimisté tohle těžko budou prolamovat. Zkušení to také nebudou prolamovat, protože dobře vědí, co všechno se jim může stát. Dobře vědí, co všechno riskují. A tak to raději nechávají Rakušanům, Fialům Babišům a Okamurům.
          Kurňa musí se najít nějaký blbec, který neví, že to nejde, a proto půjde a udělá to. A ano, je to blbec, protože ze sebe dobrovolně dělá terč. Ale bez trochy optimismu a lehkomyslnosti to prostě nepůjde… bez ohledu na to, že lehkomyslných optimistů jsou plné hřbitovy.

              1. Spíše si pořiďte několik vidlí na hnůj, až pražské hnojomety začnou metat. To bude nadávek a závisti i ve Vidlákově!

          1. Trochu uznání, Vidláku, s tím házením Vašeho neoblíbence Okamury do jednoho pytle s Rakušanem Fialou a Babišem, bych si tedy vyprošoval. Mě to uráží. Sakra proč tedy se prsíte, že zakládáte hnutí a děláte ze sebe Husa. S takovouhle vám do něj okamurovci a jejich sympatizanti koaličně nenalezou, je Vám to vůbec jasný? Kurva, člověče, někdy počítejte do pěti, než něco napíšete!

            Aby bylo jasný, někdy kolem tý doby „Wir schaffen das“ sem přátelům před volbama napsal, že sem se dopracoval k Okamurovi tak, že sem zahodil všechny svý tužby a přání, který mi stejně žádnej politik nikdy nesplní a vznesl sem na „svýho“ politika jedinej požadavek:

            “Slib mi, že sem nepustíš ani jednoho připrchlíka a já ti za to hodím hlas!“

            I když Okamura rozhodně není Jan Zlatoústý, přesto zatím pro NEpřiprchlíkovství dělá v PS rozhodně víc, než ta Vámi glorifikovaná Konečná, zatím nedělá průsery a zatím je i čitelnej, tak na něj furt nenasazujte, už ste s tím votravnej!

              1. Ne, ne, blbíši, jenom sem lezte. Sice nepíšete, že král je přímo nahý, ale všímnete si, když mu chybí trenky a ponožky.

            1. Podle mého jste to špatně pochopil. Vidlák tím říká, kdo tu politiku dělá jako následek jeho předchozího popisu situace. Nehází je do jednoho pytle.

              1. Napsal-li by :
                A tak to raději nechávají Rakušanům, Fialům Babišům, Okamurům, tedy těm, u kterých mají jistotu, že jejich hlas nepropadne…“ to by byla jiná. Přečtete si něco o podprahový komunikaci, nebo reklamě a hned ten Okamura v tom Vidlákovo obětí s Rakušanem, Fialou a Babišem se bude jevit lidem, který se o politiku nezajímaj, ale o který ve volbách de až na prvním místě, minimálně jako ten čtvrtej z Bratrů v triku, ale spíš jako fujtajbl!

                P. S.
                to „triko“ sem nenapsal náhodou, má jistou symboliku toho Vidlákova obětí… tedy jestli chápete?

                1. No já si naopak myslím, že Vidlák má takové práce, že podprahovost nestíhá a právě proto nedefinuje zcela laboratorně přesně a jednoznačně, jak požadujete. Mimochodem při vztazích Vidláka s Babišem si opravdu myslíte, že jde o házení do jednoho pytle ?

                  Těm obětem nerozumím, myslel jsem, že jde o překlep, na klávesnici pochopitelný, ale opakování překlep vylučuje.

                  1. Ach jó, člověče zlatá, už kolikrát sem Vás prosil, abyste nejdřív myslel a pak psal, protože Vy ste doslova ukázková OBĚŤ Vašich emocí!

                    1. Můžete být, prosím, konkrétnější ? Žádné emoce u sebe nevidím.

                    2. No nerozumím „v tom Vidlákovo obětí s Rakušanem“ ani „symboliku toho Vidlákova obětí„. To nejsou žádné emoce, prostě nechápu.

                    3. Už jsem to tu psal nejmíň desetkrát.
                      Okamura je politický podnikatel.
                      Kecá a za ty silné protimigrační kecy, jen kasíruje prachy za hlasy naivních blbečků. Ti si stále myslí, že Okamura něco reálného proti imigraci udělal. Ne, neudělal, jen kecá.
                      Ty plakáty s chirurgama, to není práce. To svede kdejaký blb, nebo začínající marketingovka. Reálný vliv = nula.
                      To i pan docent Konvička udělal proti invazi islámu do ČR víc, než Okamura za deset let Úsvitu a SPD dohromady!
                      Co udělal Okamura proti téměř miliónu banderovců, kteří jsou tady už nasáčkovaní? A jen tak se odsud nehnou, protože se jim jenom podkuřuje.
                      Reálně proti tomu neudělal vůbec nic.
                      Dokonce jsem nezaregistroval ani náznak toho, že by protestoval proti tomu, aby se sem z UA, jen pod záminkou útěku před válkou, dostával kdejaký krimoš a žhář.
                      Například z Oděsy, kterému doma fest hoří u prdele, nebo po něm jdou Rusové.

                2. Blbíši, mně šlo o to, že je jednodušší nedělat nic, neriskovat a v klidu to hodit někomu z těch, co tam už jsou.
                  Ale minule je nechtělo volit milion lidí. Raději to hodili beznadějným případům. Primárně pro tyhle to dělám. Tohle jsou voliči, které bylo třeba získat, tohle jsou lidi, za kterými jsem od začátku chodil.
                  A všem – Babišovi, Okamurovi i Rajchlovi jsem říkal, co tihle lidi chtějí a potřebují. Ale vyslyšela mě Konečná. A šla cestou, která fungovala a vedla k cíli.

                  1. U babiše asi dobře že neposlechl. Pokud by poslechl, luxoval by hlasy Stačilo a na druhé straně by mu nějací voliři utelki i do nebezpečných vod. Pokud Vám dobře rozumím, tak toto by mi nepřišlo jako fajn obchod.

                  2. Vyhrál jste, vzdávám se!“

                    P. S.
                    du na Tribunu, když Lampárna není volně přístupná, ale neodpustím si, že se už „těším“, jak se to tady bude před parlamentkama ZASE hemžit samýma straničkama, hnutíma a uskupeníma.

                    To zas bude maso.

                    1. Budou-li to straničky jako Progresivní Česko, Progresivnější EUsko, Marek Hilšer Do KamkolivKdeToBudeSypat!, Hnutí Lichtensteinských Vlastenců, Strana Pro Rovná Práva Provozovatelů Hypermarketů nebo Jednotná Evropská Aliance Pravých Sociálních Liberálních Demokratů, budu každé z nich upřímně přát jejiích 135 tisíc hlasů.

      4. MAJKA napsala: 14 října, 2024 (14:03)

        A tak nám toho Vidláka zase tolik nestrašte. Jak sám píše, nejde o výsadek do protektorátu B. und M. a taky už není žádný holobrádek.
        Určitě bude dobře, když bude Vidlák pamatovat na zadní vrátka (když jsem v mládí sportoval, tak nám trenér vštěpoval do hlav, že útočit můžeme jen ze zajištěné obrany) a taky neuškodí, když si bude vědom, že jde do „minového pole“ svého druhu, ale zase to nepřehánějme. Určitě nebude mít na růžích ustláno, mainstream po něm půjde jak kura po flusu, ale Vidlák již dnes má za sebou docela festovní vozovou hradbu.

        – Předně je to jeho funkční rodina, to je naprostý základ a ten má.
        – Pak jeho zdejší web, co já vím, má sledovanost přes 100 tis. denních návštěvníků. Už jen to je pořádná síla.
        – Dále má velmi dobré vztahy s Parlamentními listy, s Novou Republikou a Prvními zprávami – V kombinaci s tímto webem a původními Kydami je značný dosah.
        – K tomu se kamarádí s celou řadou renovovaných právníků z různých oblastí práva. Ne jedním, ale mnoha právníky!
        – Navíc má za zády tisíce drobných donátorů, kteří by jej v případě nějaké krizové situace podrželi.
        – Nemluvě o množství nejrůznějších vlivných a hmotně zajištěných přátel a známých.

        Tato kombinace mu může dopřát velmi, ale opravdu velmi klidný spánek… pokud se bude chovat rozumně. Míněno tak, že pokud mu sláva nevleze do hlavy a nezmagoří.

        Takže ano s pokorou, ale také se vztyčenou hlavou, praporem v ruce a nějakým úderným heslem na rtu („Nepřátel se nelekejme a na množství nehleďme“ např.) vzhůru do boje za lepší zítřky!

        Držím palce a jak jsem již psal výše, přeji mnoho zdaru !!!

        Dobře to dopadne, ne-li výborně.

    3. Hnutí Stačilo! je skvělý krok.

      A ty, Vidláku, jako „předseda přípravného výboru politického hnutí STAČILO! “ ??
      Tož ty to teda hrneš před sebou.

      Pokud dál zůstaneš ve vedení Hnutí Stačilo!, pak mám několik proseb:
      – zůstaň pořád ten moravský vidlák, jehož nejvyšší autoritou je příroda a Bůh, hlídej si to
      – bojuj za to, aby se na kandidátku Hnutí Stačilo! do parlamentních voleb nedostal ŽÁDNÝ
      — válečný štváč
      — gryndýlový aktivista
      — progrestivistický pablb
      — prosazovatel 3 a víc pohlaví
      — hlasatel jakékoli nenávisti vůči jakémukoli národu, tedy i ruskému národu.

      1. Maneco, pokud se všichni aktéři rozhodnou, že právě tohle je to pravé a ořechové a půjdou do toho, tak udělám, co budu moci, aby to dopadlo dobře.
        A pokud to dobře nedopadne, tak o tom napíšu. Byl jsem schopen napsat, že Volný se do sněmovny nedostane, byl jsem schopen napsat, že se hádají Havel s Vrábelem. Byl jsem schopen napsat, že se Jindra Rajchl jaksi „zbláznil,“ Byl jsem schopen napsat, že Babiš dělá blbosti, i teď budu schopen napsat, že je něco blbě… tedy, pokud něco blbě bude.

        1. Ale tady přece už nejde o to, abys o něčem „jen“ psal. Pokud jsem tomu dobře porozuměla, tak už vstupuješ jednou nohou do politiky. A tam už nebudeš blogerem, ale aktérem, tvůrcem činů, a ne jejich glosátorem.

          Mimochodem, uvádíš, co jsi byl schopen napsat, ale jen to, co dopadlo podle tvého odhadu. Neuvádíš výčet toho, kde ses mýlil. Například ses se mnou vsadil, že Toplánek postoupí do druhého kola prezidentské volby. … a asi by se našlo více toho, kde tvůj odhad nevyšel.
          Zůstaň spravedlivý ke svému úsudku.

          1. Takhle jsem to nemyslel… Myslel jsem to tak, že v době, kdy veřejné mínění bylo na straně Vrábela, tak jsem neplul s davem a nemlčel jsem, že je něco špatně. To samé s Rajchlem i s Babišem a dalšími. Prostě nepíšu podle přání čtenářů. Nepíšu, abych jim zalichotil. A nezměnil jsem tento přístup ani tehdy, když mi to i finančně pokaždé uškodilo.
            Já dělám spoustu chyb… Mýlím se sedmkrát denně. Ale doteď jsem nebyl otrokem svých omylů a nebyl jsem ani otrokem veřejného mínění.
            Ano, budu určitým aktérem, budu mít odpovědnost. A určitě i tady udělám nějaké chyby. Ale vždycky vám složím účty. V dobrém i špatném.

      2. Když jsem v krajských volbách viděl, jak je kandidátku Stačilo nacpanou lidmi od Paroubka, tak mi to moc skvělé nepřipadalo.

          1. Jaký kdo je hraje roli v senátních volbách, kde jsou konkrétní jedinci.
            V parlamentních volbách se vybírá podle barvy trička.
            Paroubek koupil značku ČSSD a s tou se dovedně nechal napsat na kandidátky Stačilo.

            1. Původně jste psal o jeho lidech, teď o Paroubkovi. Takže o koho jde opravdu ?

              Nemyslím, že by ČSSD koupil, blbec Šmarda nebyl schopen si ji ani ochránit, ač na to byl na sjezdu upozorňován. To jen nepodstatná poznámka na okraj.

            2. Kde byl Paroubek na kandidátce?
              Já za ČSSD zaznamenal profesora Žaloudíka. To bylo špatně?
              Kuba také vyhrál, i když byl jeho předsedou Fiala…
              Grolich také vyhrál, i když byl jeho předsedou Jurečka.

              Dva roky píšu o tom, že volby vyhrávají ksichty nikoliv program. A dělám tedy na tom, abychom ty obličeje měli. Paroubkův mezi nimi nebyl.

  10. Mimochodem, je nějaké info o prostějovské inkvizici s tou drzou dezolátkou, která se opovážila nechválit pana premiéra pana Fialu? Předvolání k podání vysvětlení psaní padlo doprostřed povodňového týdne, tak to zřejmě nějak zapadlo.

      1. Paní co byla předvolána tuším již v srpnu na prostějovský městský úřad za kritiku vlády na sociální síti.

        1. Mně přišlo oznámení z Hradu

          Kancelář prezidenta republiky 14.10.2024 10:48:08

          Vaše podání ze dne /Your presentation from/: 11.10.2024 21:01:55 v obsahu zprávy: Ošatné pro první dámu podané na adresu el. podatelny – posta@hrad.cz

          Bylo přijato a zaevidováno stěmito základními údaji
          /was received and filed with the following basic data/:
          Tak jsem zvědavá, kdy budu i já podávat vysvětlení ☺️

            1. Liška, je liška podšitá.
              Liško nebojte, nyc se fám nestane…říkal to Foltýn, „první“ údajný zastánce svobody slova důkazem „řekni Bobe, že jsem zelený lampasácký debil…“ a taky se nic prý nestalo, si myslí….

              Také jsem se kdysi mailem ptala ještě s dalšími poslance – knížete, když sliboval, že pokud…, tak odejde a pak na to pozapomněl. Kopírovat asistent na maily asi uměl dobře „rozhodnutí zůstat bylo prý těžší, než odejít…“ přišlo všem.
              ******
              Ryči ano, za vlády fialové změny se má jednat o „první placenou“, která dostane plat i s pojistným. Stačí horním po Bendovsku jen nebrat ty zákony tak vážně.

              A tak co na tom, že se zákon týká jen a pouze možného PLATU SPOJENÉHO s výkonem funkce a to ale jen PŘEDSTAVITELŮ STÁTNÍ MOCI a některých státních ORGÁNŮ.
              (soudce není, poslanec Euro-parlamentu není…a nic dalšího zákon neřeší.)

              A koho zajímá, že my dolní bychom také mimo jiné měli vědět, jakým PŘEDSTAVITELEM státní moci, či kterého z „některých státního orgánů“ také představitelem ta Pavlová teda JE, že jí chtějí naroubovat plat a k němu pojištění
              a veškeré z platů a pojištění vyplývající plnění, právě dle toho zákona 236/1995 Sb.?

              Ani na ten podíl paušálních náhrad, i kdyby bez pojistného a odkrojeného kousek prezidentovi to dle zrovna tohoto zákona napasovat jít nemá nulté,první, tisící manželce, či jakémukoli pohlaví partnera – prostě vůbec, při elementární hře na právní stát.

      2. Re: SB

        Nejde o nic, co by tak vyhlášeného dezoláta, jako jste vy, mohlo překvapit, či dokonce ohromit.

        Neboli nejde o svobodu projevu, nýbrž pouze o svobodu PO projevu.

          1. Ano, to je přesný popis jádra toho přečinu. Jenom v případě toho „správného adresování“ se tomu dnes neříká nenávist, ale „odvážné, byť netradiční pojmenování“. Příkladů je nejen v Řeporyjích dostatek.

        1. Jojo, tolik se snažili, tak krásně plynule lhali a pak stačilo jedno noční počkáme co řekne a byl konec. To muselo mocinky bolínkat 🤪

          1. Ne. To byla první polistopadová nefalšovaná častuška. Pro plný požitek nutné shlédnout i s klipem, ale jak již naznačil Alef, jen na lačný žaludek. A důkaz, že k muzikální popularitě není v žádném režimu potřeba umět zpívat, mluvit nebo složit text aspoň na úrovni prvního stupně ZŠ. Stačí dostatečně angažovaně vykrást cizí melodii. (Jestli tedy _klip_ dosud existuje. Kníže, co má k lidu blíže, už zmizel, což je první krok na cestě k označení za „další dezolátský výmysl“.)

                1. Ta první je zjevná parodie, ta správně blicí verze je ta druhá, „modernější“. Už jsem ji dlouho neviděl, takže jen potvrzeno – je to častuška. Takhle odhodlaně zanícené nebyly ani komsomolky.
                  (Zajímavý je výraz toho „řidiče“ mezi časy 0:14 a 0:22.)

                  1. No vsak to jsou porad ty stejne typy. A co se mladi naucis… proste do melodie zamlada naucene jen dosadis aktualni slova,

            1. Vyčítal byl normální alkoholik s rozbitou osobností. Viděl nebo slyšel jsem s ním kdysi jeden rozhovor, ten člověk byl schopen přes veškerou snahu tazatele stále jen vyprávět kde s kým a co chlastali. Naprostý lidský odpad.

            2. Párkrát jsem se s ním na čundru potkal. On byl mezi muzikanty jeden z mála opravdových trempíků. Spousta jeho písniček se mi líbí a rád si je poslechnu, spousta těch jeho písniček jsou pomník místům, kam rád jezdil a kam sem jezdil rád i já.

              Že se choval v části svého života aktivisticky a že jsem s ním v mnohém nesouhlasil mu u mně moc neubere. Je to u kumštýřů a i dobrých kumštýřů častý jev, měli by jsme být schopní oddělovat.

              1. Já to někdy oddělit nedokážu, konkrétně třeba právě u Vyčítala. Kdykoli uvidím nějakou jeho nezaměnitelnou kresbu, okamžitě zaslechnu i ten jeho amevický vadav. – Počítám, že absence mé maličkosti mezi jeho obdivovateli mu nijak neublíží 🙂

                Klíč k celému problému bude asi v tom, že negativní dojem je významně silnější (a čerstvější) než dojmy pozitivní.
                To je samozřejmě ryze subjektivní záležitost – ale jsem s tím smířen.

                Nedá mi to a pořád nad tím přemýšlím, proč právě Vyčítal se mně tou „častuškou“, jak příhodně píše Martin V., tak znechutil. Možná, že to bude právě tím trampingem.

                Tramping je kus mého života, i když se časem přerodil v něco, čemu jsme v okruhu spřízněných duší začali vzletně říkat expediční turistika. Ale v základu expedičního turisty je pořád tramp.

                Jak velmi správně podotkl kdysi velmi dávno jeden můj skvělý kamarád Aleš (zdravím tam nahoru, AHOJ!), trampem je člověk proto, aby byl svobodný. A já to vnímám tak, že Vyčítal svým radarovým angažmá na tuhle svobodu…ne, jinak. Svým radarovým angažná se k této svobodě otočil zády.

                1. Re: Tymák, Admi, Alef

                  Pánové, vy jednoduše ignorujete fakt, že i takový tramp, jakým prý byl Vyčítal, musí platit složenky.

                  Bohužel, ty složenky jsou pro každého.

                  Hodnotit každého umělce podle toho, co kdy plknul – dobrá, jedním tvůrčím údobím, kterým TAKÉ prošel – to je sice lákavé, ale má to jistá úskalí, tak bych to řekl…

                  Čímž vůbec nechci Vyčítala tupit, ani někam vyzvedávat. Pro mne to byl mizerný zpěvák s řečovou vadou, jako skladatele a textaře ho vidím na okresní přebor – dobrá, tak na divizi, ale jen soc prc, jako kreslíř možná našel svůj styl, ale nikdy nedošlo k takovým salvám smíchu, jaké byli schopni vyrobit např.Kerles, BaPe, Jiránek, Renčín, Neprakta, blablabla…

                  Btw. víte o něco o tom, že Dikobraz je snad prý „on line“ na netu?

                  1. Texty? Špatně jste poslouchal. Ráčkování? Patřilo to k tomu. Jeho pnácí a kočky? Nezaměnitelný rukopis.
                    Paní Bednářová, kdysi hostinská z Přisednice u Zbiroha jich měla na balicím papíře od Vyčítala něurekom. Vyčítal tam často končil svůj čundr.

                    1. Re: Admirál

                      Rrrrrráááčkující fpěvák f lechtse zafavenými fykavkami je totéž, jako sprinter s francouzáky. Tedy nikoli rozdávající hluboké polibky nebo dnes již nepoužívané francouzské klíče, nýbrž s francouzskými holemi.

                      Budete se dívat na marný boj soudruha s berlemi v TV proti opáleným kouskům z USA, kteří určitě nedopují a stovku pod deset dají aspoň jednou týdně?

                      Stran textů asi tolik. Když je u nás něčeho více než přehršel, užívá se pořekadla „za korunym na točkach“. Koruna je koruna a slovo „točki“ je ekvivalentem pro české „stavební kolečko“. Takže takových textů „za korunym na točkach“.

                1. Vyčítala jsem bral, jako průměrného folkaře. Slyšel jsem ho na Portě – no nic moc, ale nevadil mi a počkal jsem si na lepší.
                  Vyklubal se z něj zanícený havlista a co stvořil tuhle častušku, tak ho řadím do stejné kategorie, jako toho blbečka někde od Zlína. Je to nějaký Hubáček, co někde koupil VW Golf po Havlovi (původně kupovaný v Tuzexu a za cca 40.000,-TK) vrazil do toho půl milionu vlastních korun, aby prý byl v původním stavu a z původního autorádia mohli hrát Plastici – a objíždí s tím Golfem republiku, jakoby to snad byl nějaký korunovační klenot.

                  Stejná kategorie je i ryčení toho sebestředného, textařsky impotentního idiota ze skupiny Traktor, v songu „Defenestrace“.
                  V něm by sice chtěl, odprava doleva, všecko vyházet z oken – a nakonec celou tu podprůměrnou sračku zazdí zaryčením „Tomáš s Václavem se v hrobě obracej“. Další textové perly, jako „Testament“ a „Letokruhy“ zmiňuju jen pro úplnost, Traktor je skutečný odpad české scény. Šprajcuje se mi, napsat „rockové scény“, protože je to jen prachmizerný, angažovaný poprock.
                  Do stejné krabičky patří i instrumentačně mnohem lepší, ale o to víc angažovaná Tublatanka. „Pravda víťazí“ je myslím dostatečný důkaz.
                  Takových kreténů jsou tady ale vyšší desítky. Namátkou – Koller z Lucie, Klus, Dusilová, Pogodová, Štěpánová, Geislerky, Mádl, Hrušínský, Svěráci, Hřebejk a spoousta dalších.

                  Jsou to jen komedianti a korouhvičky, co si neváží ani sami sebe, takže nelze jinak, než jimi pohrdat.
                  Co už je vážnější, tak je skutečnost, že tyhle kreatury dostávají až nadstandardně mnoho prostoru ve veřejnoprávních médiích.

                  1. Hubáčka ani Traktor neznám, dle Vašeho popisu jsem o nic nepřišel. U těch, co znám, souhlasím. Teď mne velmi překvapilo, že Pogodová spolupracuje s Tomášem Lukavcem ze Zákonů bohatství. To mi hlava nebere.

                    1. Re: Tymák…

                      Co to je za mamlasy? Oni jako hrajou ftele vííízy?

                      Já se ptám, protože mám povoleno pouze sledování chytrých soudruhů na ČT24 v době komerčních přestávek ve vysílání turecké telenovely.
                      Jinak se nechytám ani za hlavu.

            1. Byl to kretén a bez sebeúcty, beze špetky sebereflexe a soudnosti.
              Vím o lidech, kteří se po drobné operaci té uzdičky pod jazykem, naučili to R i na stará kolena. V tom folku a úzkém kruhu to nemuselo tolik vadit. Pro rádio a na desky to prostě nebylo, jenže pan Vyčítal se chtěl počítat. Mezi vyvolené – proto Parkanová.
              Měli bychom to zaklepat, ať nezačne zpívat třeba tetka Dlužena, nebo slintající Benda…

  11. Ja by napisal knihu tiez, zivot pojeba na viacej kontinetoch ,otazka je ci by mi vytlacili 2 viacej by netrebalo a radit vidlaku ti netreba,dobre vies,ze dane to kurva nenazrata vedie,tu v kolebce to bohatym vedu cele tymy,preto najbohatsi,chuj neplatia dane na to davaj pozor,plat jak cernej,bo mocou si tam nenavideny na sto kurvy,bo taky jim nepasuje ni chuja a knizku mi netreba,to nic sa nove nedozviem,ale za 50 rokov ju bude mozne pouzit na vyuku historie v ceskych zemych a nazovbtemy bude pre ziakov vyvoj loutkovej politickej sceny v cechach vod vidlaka.

  12. „že do vánoc zvládnu“ – Vidláku, takový překlep.

    Knihu objednám, Zapomenutý ostrov docenta Michala Téry jsem již skoro dočetl.

    1. Re: Tymák…

      Vánoce s velkým „V“ platí až od r. 1993. A vymysleli to kokoti, kteří předtím vyházeli normální češtináře.
      Proč se s velkým písmenem nepíší například Prázdniny? Anebo Neděle?

      1. Sudeťácký pravopis zavádíme postupně a taky prijde na řadu, nebojte, drahá Margharito. No a nebo taky nasrat, protože z toho kotle mezi kotli s jmenovkami V. Lahvel a Krvavá Madla už toho tolik nezařídí.

        1. Re: Tymák…

          Ano, věc názoru.
          Já mám takový názor, že mne věškeré akce typu „Vánoce“ serou neskutečným způsobem. Málo co lidi vykoupí uplně-fšecko-cype-ganc a nikde není k hnutí, ještě musím ve svém okolí PRAVIDELNĚ prohlížet všelijaké xichty, které fakt nemusím (sousedi, příbuzní).
          Ano, jsem starý a hnusný a blbý.

          1. Souhlasm samozřejmě, ale to jsou Vánoce v konsumu. Pokud se konsumu nezbavíme, jsme v pytli tak jako tak.

            Když budu, Targusi, hodně hnusný, tak napíši, že ty xsichty Vás nezabijí, posílí a ještě Vás trochu drží venku z Vaší nory.

            1. Re: Tymák…

              No jo, ale když mně se v té noře líbí!!!
              Smrádeček, ale teploučko, fungující Jahoda okolo mé shnilé prdele, kdo z vás to má…?
              (-:

  13. Obyčejný fašismus
    Tak zněl název těsně poválečného dokumentárního filmu, na který tehdy (bez donucení) chodily do kin davy (televize ještě prakticky neexistovala). Měl naší „postprotektorátní“ veřejnosti po „sametovce 1948“ přiblížit podstatu režimu(ů), které se spolu s Němci podílely na válečném běsnění, jež stálo (spíše stovky než deklarované) desítky miliónů lidských obětí. A také bezpříkladném ničení hospodářství zúčastněných zemí – kromě Spojených států, které jediné na válce vydělaly, a pak (skrze tzv. Marshallův plán) investovaly do obnovy evropských států (zvláště pak do poraženého Německa), čímž z nich prakticky vytvořily kolonie.

    Pak už šla studená válka protihitlerovských spojenců z té západní části ráz na ráz: 1949 vzniká NATO, 1951 Evropské společenství uhlí a oceli – základ budoucího Evropského hospodářského společenství (EHS), předobraz Evropské unie.

    Je mystifikací či neznalostí, pokud někdo tvrdí, že EHS bylo bezva, teprve EU je špatně. Šlo o proces vedoucí stejným směrem – diktovaný zájmy USA. Jejich obří investice do Německa (dodnes zde mají okupační vojska a každý nový „demokraticky zvolený“ kancléř musí být potvrzen ve Washingtonu) měly jediný smysl: Vytvořit a kontrolovat hospodářský motor poválečné Evropy – a skrze něj určovat i politický vývoj kolonizované západní Evropy.

    Monopoly a korporace vznikaly postupně – ale v podstatě na stejné bázi (někdy se firmy ani nepřejmenovaly) jako ty, které financovaly a vojensky vybavily Hitlera. Dokonce i někteří nacističtí ministři byli omilostněni – a stáli pak u zrodu „západoevropské integrace (obdobně jako „importovaní“ němečtí váleční fyzikové u amerického jaderného programu).

    Vše krok za krokem spělo k vytvoření vlády „korporátní plutokracie“

    protiproud.info

        1. Mám z „Ulozto“ stažený rovněž zajímavý dokufilm v ruštině.
          Název zní: Тайное и Явное – Цели и Деяния Сионистов
          (Tajné i zjevné – celé dějiny sionistů)

          Velmi zajímavé a stále aktuální. I na tohle ovšem budete v „české“ siotelevizi čekat marně.
          Bohužel, odkaz nedám, bo server „Ulozto“ byl díky EU před necelým rokem zaříznut, jak známo.

          1. Musím prohlédnout archiv, myslím že někde mám Obyčejný fašismus také ještě z Ulož.to. Ten kdo ho zakázal, ten moc dobře věděl, co dělá. Stejně jako spolužáky.cz

    1. Super film, viděl jsem jej v sedmdesátých letech v Alfě, dnes vietnamském tržišti, jako snad všechna plzeňská kina. Jen nevím zda 1965 je těsně po válce, asi ještě nejsem tak starý jako pan Hájek, abych 20 let označoval těsně.

      1. Pan Hájek se stává těžkým ideozločincem. Uvědomělí poskoci banksterů o něm šíří:

        „Petr Hájek (* 23. října 1951, Praha) je český novinář, spisovatel, šiřitel konspiračních teorií[1], bývalý tiskový mluvčí Václava Klause a bývalý zástupce vedoucího Kanceláře prezidenta republiky pro oblast komunikace a kultury.[2] Je znám svými radikálními a často kontroverzními názory. Server Seznam Zprávy jej v červnu 2023 zařadil na seznamu osob, které vydělávají pomocí šíření strachu a manipulací
        (Wiki slátanina)

        1. Hájka čtu rád, sice s ním ne ve všem souhlasím, ale určitě je to velmi sečtělý a nejspíš i velmi inteligentní člověk.

          Nicméně jeho nejslavnější výrok „Jako že je živý Bůh nade mnou, já nepocházím z opice.“ si budu pamatovat nejspíš až do smrti a vše, co říká, s ním už navždy poměřovat…

          http://www.cepin.cz/cze/clanek.php?ID=896

          1. „Nevím, jak vy, ale já z opice nepocházím. Vím to tak jistě, jakože je živý Bůh nade mnou.“
            Je potřeba citovat to v kontextu a taky to správně pochopit.

            1. No, v podstatě měl pan Hájek pravdu.
              S opicemi jsem měli společné předky – a jednoho dne jsem se rozdělili.
              Z jedné větve postupně vznikli lidé, z druhé větve lidoopi.

          2. Na té debatě se proslavila bioložka (snad Fatima Cvrčková?), která rozčíleně vykřikovala že ona rozhodně z opice pochází.
            Její přátelé souhlasně mručeli, její nepřátelé vykřikovali, že je to vidět.

            1. Petr Hájek má výjimečné postavení na české mediální scéně. Jako jeden z mála, možná jako jediný si dovolil v ČT24 omámené veřejnosti sdělit pravdu o jedenáctém září.

              Veřejnost zůstává omámená dodnes. Taková je síla médií.

              1. Petr Hájek si u mě velice šplhnul tím, že nedávno pozval do svého vysílání ke korektnímu rozhovoru mj. i takovou osobnost, jako je Josef Skála. Byť spolu nejsou na stejném ideovém břehu a pan Skála má pravidelné pořady na TV-Bureš.

                https://protiproud.info/politika/8209-petatricet-let-po-statnim-prevratu-zlaty-komunisti-znovu-jsou-u-nas-politicti-vezni-bylo-to-za-realneho-socialismu-lepsi-iluze-svobod-chceme-mir-a-co-pro-to-delame-je-alternativa-co-je-nejvyssi-spolecny-zajem-hnuti-odporu.htm

                Takto si představuji činnost veřejnoprávního audiovizuálního média.
                Což u takové siotelevize z Kančích hor nelze očekávat ani omylem.

          3. To rozdělení společných prapředků na opice a nastávající lovce a sběrače je velmi pravděpodobná, nicméně teorie. Evoluční. Čímž ji samozřejmě nepopírám. A stvoření člověka Bohem je věroučná věc. Kterou taky nepopírám, ovšem u právě její biblické verze jsem jaksi rozpačitý. Ono to obojí nepopírání je principiální věc, protože tam jde pouze o nějakým příslušným způsobem (u evoluce zkoumáním, u nábožka například tím věřením) dokládaná tvrzení. Popírání a nepopírání proto má jen hodnotu názoru. Tak je to ale s celou historií, protože, opět hubou lidovou, žádnej jsme u toho nebyl. Což je, jakkoli to zní až klišovitě, jedna z mála potvrzených pravd.

            U Hájka jde o modifikaci takzvaného zesílení tvrzení dušováním. Variantami jsou třeba – já to neproved, jakože je Bůh nade mnou! Taky – tak tohle mu nedaruju, jakože je…! V lidové mluvě, když to někdo podle vnímání okolního věřícího prostředí používá moc často, je mu vyčteno, aby si nebral jméno Boží do huby kvůli každý oslovině. V Desateru totiž tuším stojí, že jeden nemá to jméno brát do úst takzvaně nadarmo.

            Tedy, já to samozřejmě napsal (do jisté míry) zavádějícně, on taky Hájek ani nadarmo nebral, naopak tím potvrzoval své vyznání. To já už jsem takovej. Vědět, to ve víře znamená věřit, zároveň věřit znamená vědět, což se nevěřícímu nevysvětlí. Takže on to své tvrzení “ jistě ví“ takovýmto způsobem.

    2. Tu kus pravdy je,braun s dlahou na ruke sa stastne usmieva a jeho rakety zabili,asi 2000 anglikov a anglia ziadala jeho vydanie,spokojne zdochol v usa a bol otec us missile system jasne,ze najprv balisticky pre army to odjakziva tak je a potom kozmicky a kopa nacistov z tajnej sluzby reichu,spokojne zila v kolebce a boli zrali na zajebanie,ale sa zisli na boj proti bolsevikom a tie kurvy bolsevicke kus neskor vyvinuli jadrovu bombu,ale gagarin predbehol us boys,pritom straty zivej sily boli u bolsevikov kolosalne a znicenia nedozerne a kurvy drzali krok,jasne bude vapros a jaka tam bola zivotna uroven,keby kolebka bola tak rozjebana ,jak oni a stratila 30%.najlepsej pracovnej sily,co zdochla v tej skurvenej vojne boli by na mesiac leteli pred 5 rokmy,bo jedno kuk politicky obmedzeny ideologiou a druhe realita.Najlepsie vystihuje odpoved kgbistu co som kukal jak puk,ze jaky rozdiel medzi amikom a rusom,povedal ludia vsade rovnaky,ale jeden predsa je a kukal na toho reporterika tak vyjebane,american da ostatny$ na zachranu ameriky,rus da ostatnu kvapku krvy na zachranu rusie,kurva na boha odpoved,bez jakekolvek vomacky,bo tak je.

  14. Přeji úspěch, ale nekoupím. Jak, Vidláku, víte, nejsem tak úplně spořílek, ale….. Non plus ultra.
    Prof. Bělohradský: „Zahyneme na naši největší ctnost?. Otázky, na niž jsou dezinformnace odpovědí“.
    Mám rozečteno: „Americká invaze do Ruska“ (Carl J. Richard, Pragma 2013). Úžasné čtení.

      1. Na moje čtení máte, příteli, děsnou konkurenci. Už se pohybuji ve sférách, které ztrácí kontakt se současností.
        Přeji Vám Vaše čtenáře (bez nadsázky), ale já už spíš jen toho Prousta (a Ch. La croix de Beaucalois 2013/St. Julien).
        Bojujte svůj boj i za mne (děkuji), až budete kandidovat, můj hlas máte mezi prvními.

        1. No, ani nevíte, jak jste trefil hřebíček na hlavičku… A nebo víte přesně, protože jsem se už mnohokrát přesvědčil, že vidíte za víc než jeden roh.
          Můj zítřejší článek bude právě o tom…

        2. Kdo chce Prousta
          Kdo chce Prousta
          Kdo chce Prousta louskati
          Musí nejdřív
          Musí nejdřív
          Na Prousta chuť dostati
          Takových by bylo spousta
          Co by chtěli louskat Prousta
          Nemohou však slovní sousta
          Do hlav nacpati

              1. Aha, Vyčítal je tvůj váš vzor. „Trvám na tom, byl to paton.“ 😀 Těma postavama šetři šetřete, ať se ti vám neplete styl.

                  1. Respekt si musíš zasloužit, literáte. Nutit vykání je poslední zoufalost, když Vyčítalovu epigonu dojdou argumenty. Rýmovat se musí výslovnost, ne, jak se slovo píše.

                    A to množství falešných diskutérů už tluče do očí, je moc nápadné. Co na falši vystavěno, samo falší padne. Za mzdu Jidášovu.

            1. Ale v doslechu od Ostravy se čte všechno tak, jak se píše, ty pyčo (vyslovujte tvrdé „Y“).
              „Ty pyčo“ se řadí mezi tzv. parazitní slova, kdysi jsem na to téma četl krásnou studii.

                1. S radostí jsem si zopakoval Tvůj podnětný článek. Aby to nevyšlo tak naprázdno, tady z něho vyjímám:

                  pičo vole nerýpej do mě vole nebo fakt piča já su hysterický vole a já možu chytnout záchvat a zlomit tě.

                  Připomínám (v kontextu Godotova článku), že v tomto případě „pičo“ není sprosté slovo, nýbrž částice.
                  😀

                    1. Ano; a jistě by stálo za to zamyslet se, jestli částice „pičo“ má svou antičástici a jak tato vypadá.

                      Až vyvstane potřeba odlehčit tíhu diskuse, zapředeme na to téma rozhovor.

                    2. jestli částice „pičo“ má svou antičástici a jak tato vypadá

                      Ma. Je to slovo „signal“. Kdyz vam prijde, ze je vase rec prilis strucna, jebnete ho do vety. Zadnou informaci to nenese, jen to vyplnuje proslov. Jisteho Fialu to vyneslo az k postu premiera.

                      Tohle a totalni lokajstvi prevlecene za slusnost.

                    1. Údajně nejrozšířenejším slovesem (či slovem vůbec) v rámci mluveného vojenského slangu bylo slovo (sloveso) JEBAŤ.
                      Při využití vhodných předpon se jím dalo plnohodnotně nahradit téměř jakékoli sloveso, používané v „hovorenej vojančině“
                      Co tu děláte = Čo sa tadě jebetě
                      Proč se tu schováváte = Prečo sa tadě zajebávatě?
                      Přijďte sem / odejděte = Prijebtě sa / odjebtě sa
                      Neztrácejte s tím čas = Nejebtě sa s týmto
                      Proč to nefunguje = prečo je to rozjebané
                      Kdo to zkazil = Kto do rozjebal
                      Ukliďte to = odjebtě to stadialto
                      Vykašleme se na to = jebajme na to
                      Připravte mi to ve třech kopiích = najebtě teho 3 kópie
                      Střílejte jednotlivými ranami / dávkou = jebtě to tam ranami / dávkou
                      Zakopat se = zajebať sa
                      Nevyšlo to = prejebal som to

                      Sloveso jebať se dalo použít i ve složitějších větných konstrukcích:
                      Rychle to dodělejte, ale pořádně, jinak vás potrestám = Rýchlo to nejako dojebtě, ale keď to budě dojebané, ja s vámi ALE TAK
                      vyjebem, že stě to eště neviděli

                      S pozdravem „za gramatiku krásnější“
                      G.W.
                      😀 😀 😀

                    2. Ještě tu nikdo nepřipomněl bazmek. Můj muž vždycky říkal, že toto slovo na vojně nahrazovalo 80 % veškerých podstatných jmen a někteří maníci by se bez něj vůbec nedomluvili.

                2. Moc pěkné, děkuji. Překvapilo mne, že největší výskyt nemá jakoby, které slyším všude a pořád. Možná se to vyvíjí.

  15. Já budu vošklivej; co na takový zastřený prodej knížek (dar a protidar) říká finančák? Nebere to jako snahu vyhnout se DPFO? 🙂

    1. Neříká nic, protože Institut může mít vedlejší příjem, který ovšem smí použít jen na svoji činnost. A protože jsem na peníze pro Institut ještě nesáhl, tak ani nemá co říct.

      Loňská účetní uzávěrka prošla normálně auditem a finančák ji přijal zcela bez výhrad.

      1. Jsem paranoik, berte to tak, ale jistě víte, že finančák na Vás může asi do pěti let a potom jsou o to větší penále. Ale snad bude za rok už jiná vláda a pomsta tohoto typu hrozit nebude.

  16. A na těch výjezdech (setkáních) s rádiem Universum (Ladíkem Větvičkou a Martinou Kociánovou) to ještě koupit nepůjde?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *