Přátelé, dneska se mi chce věštit. A tak mi prosím dovolte první nástřel toho, co se stane za rok v parlamentních volbách. Ondra Dostál totiž v uplynulých dnech navázal celou řadu kontaktů a díky tomu bude moci splnit své předvolební sliby voličům. Trochu tomu napomohly moje řeznické speciality a já teď mám pocit dobře odvedené práce. Vždycky, když jsem v takovém rozmaru, tak se moje úvahy odtrhnou od přítomnosti a začnou propojovat jevy s trendy a nakonec se mi z toho udělá nějaký názor. Podotýkám, je to názor, nikoliv svatá pravda. O jeden takový se s vámi dneska podělím.
Viděli jste Fialu na posledních tiskovkách? Všimli jste si, jak mluví? Hystericky. Už to není ten rozvážný pan profesor, který dělal široká gesta a nahlas a pomalu vysvětloval národu, že politika je o vysílání jasných signálů…
Mimochodem, tohle já hodně sleduju – klíčová slova, která vyhrávají volby. V podstatě potřebujete trefit nějaké nové neoposlouchané úsloví, které ve společnosti nějak zarezonuje. Fiala vyhrál na jasném signálu, za který kritizoval Babiše, protože Andrej ho za covidu neuměl vyslat. Sice si pak za to vysloužil pár přiléhavých přezdívek, ale to už byl ve funkci.
Piráti v roce 2017 uspěli díky úsloví „nastavit parametry.“ Kamkoliv přišli do debaty a ať dostali jakoukoliv otázku, odpovědí bylo, že musejí správně nastavit parametry. Žádný oponent nebyl na tuto frázi zvyklý, nikdo ji ještě neuměl odrazit a bylo tak obecné, všeříkající a nic neříkající, že se na tom dostali do sněmovny jako třetí největší strana.
Zpět k věci… náš premiér už není vysílač jasných signálů, co má všechno pod kontrolou, který, narozdíl od Andreje Babiše, umí vládnout. Už nevěří svým vlastním slovům, že lidé ho za jeho politiku ocení. Už je trvale podrážděný. Jeho řeč hodně zrychlila a přestala být souvislá. Předtím byl jen odtržený od reality, takže člověk zíral, jaké bláboly je schopen vyslovit. Ale vyslovoval je pomalu a s grácií.
Teď se nám do reality vrátil… a je to hnusná realita. Je to realita, ve které má ODS plnou naštvaných kolegů. Je to realita, ve které se jeho SPOLUkoalici tak nedaří, že by také za rok nemusela překonat jedenáctiprocentní hranici a pokud půjde každý sám, tak se TOPka a KDU nedostanou do sněmovny. Místo české obdoby CDU-CSU to spíš vypadá na renesanci kmotrostrany se strakou ve znaku, za kterou ovšem už ODS byla jednou potrestána a měl to být právě Fiala, kdo značku očistí. Místo toho ji přivedl do tak velkého srabu, že se pro partajní šíbry zdá lepší, když budou mít znovu nálepku korupčníků a odkláněčů.
Kdo si pamatuje, kolik procent dostala ODS v roce 2013? Měla šestnáct poslanců… posbírala necelých osm procent hlasů! Ano, premiérem byl v té době extrémně neoblíbený Nečas, který se zesměšnil aférou se svojí metresou (a sestřelil ho Šlachta, který teď vstupuje hlavním vchodem do senátu – kruh se uzavřel). Fiala je ještě mnohem méně oblíbený než Nečas a strašení Ruskem už jaksi vyprchalo.
Dokonce vyprchalo tak moc, že i Kalousek na Twitteru oznámil, že prý všichni tak nějak čekali, že válka na Ukrajině skončí územním kompromisem. Ale samozřejmě, když jsme to říkali před dvěma roky, byli jsme za zrádce.
Má Fiala něco, co Nečas neměl? Má nějakou výhodu, nějakého žolíka? Nečas měl ekonomickou krizi, Fiala má ekonomickou krizi. Nečase lidi neměli rádi, Fialu lidi nenávidí. Nečas měl stranu plnou kmotrů, Fiala má teď už opět stranu plnou kmotrů. Nečas měl Kalouska, Fiala má Rakušana. Marně hledám pro Fialu nějaké plus. Něco, co před dvanácti lety bylo jinak. Něco, co by Fialovi dávalo naději na nějaké lepší preference, než měl Nečas. Nic mě nenapadá.
Nevidím žádný důvod, proč by ODS příští rok měla dopadnout líp než tenkrát.
Snad jedna drobnost… Nečasovi padla vláda a do voleb to doklepala úřednická vláda Miloše Zemana. Ale i na tuto podmínku máme ještě celý rok. Když vidím, jak zrychlilo Fialovo mávání pažemi a jak se jeho hlas posunul z příjemného barytonu do cirkulárkového tenoru, tak mám pocit, že bude splněna i ta poslední podmínka. Vystrčil i Černochová se za ním tvářili, jako by nejraději umřeli… nebo aby raději co nejdřív umřel Fiala…
K tomu si připočítejte Myrdu a jeho novou stranu KASTRÁT (Kalouskova strana temna) a máte víceméně kompletní obrázek. Ano právě Kalouskova TOPka dostala v roce 2013 krásných dvanáct procent hlasů a šestadvacet poslaneckých mandátů… Ano, tenkrát už všichni věděli, jaká je Kalousek politická sfíííně, ale stejně mu to liberálové hodili. Fíkový list knížete Kchárla fungoval. Ti stejní to pak o čtyři roky později začali házet STANu a za další čtyři roky to hodili Rakušanovi už vlastně všichni. To je totiž taková soft verze Kalouska.
Teď si Myrda vezme ty hlasy zase zpátky… Hilšera si na to vezmi, Mirku! Hilšera!
Za mě z toho vychází, že Babiš příští vládu s ODS nesloží, protože to na většinu nebude stačit. Mohl by ji složit s Kalouskem, ale toho nesnáší ještě víc než Okamuru. Pokud připustíme, že v příštích volbách už voliči neuvěří ani v SOC-DEM, ani v Přísahu, ani v různé Volné bloky či Trikolory (tím pádem nepropadne tolik hlasů), tak ANO může udělat lepší výsledek než v minulých volbách, ale bude mít méně poslanců, protože se těch čtyřicet propadlých mandátů nebude přerozdělovat.
Jinými slovy, pokud Alternativa udrží trochu disciplíny a nehodí to znovu beznadějným případům, může to také dopadnout tak, že liberálové buď budou muset vzít Andreje na milost a dovolit, aby se hnutí ANO stalo jejich novým lídrem (není to vyloučené) a nebo to Veľký Bocian prostě bude muset složit s kolegy z opozice. Pokud v nabídce zůstane sjednocené STAČILO! a sjednocená SPD, může to být pro ANO vlastně jediná možnost, za kterou je voliči neproklejí…
Dodám své obligátní: Dumejte, dumejte. Máte na to ještě rok.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Tento článek (naštěstí) nevyjadřuje oficiální názor Evropského parlamentu.
PS. Dneska jedu z Brusele domů. Je to na celý den, takže není jisté, že dnes večer najdete pravidelný článek. Ale rozhodně vás o něj neochudím, i kdybych ho měl přidat v sobotu ráno.
Z příštích voleb vzešlá vláda bude mizerná jako vláda nynější a jako dřívější. Bude to stejný blaf, jen s trochu jinou příchutí. Protože ze zdejší kultury lepší vláda vzejít nemůže. Marné je spílání některých z vás na moji adresu. Váš dosavadní život, vaše paměť jsou důkazem pravdivosti mých slov. Tak jako příští vláda, která jako ovoce vzejde z tohoto stromu a bude příčinou vaší nespokojenosti a pokračujících nářků. Protože ze zdejší kultury lepší vláda vzejít nemůže.
Naprosto souhlasím.
Snad by k řešení mohlo přispět https://web.litterate.cz/nelidsky-bakalar-a-plukovnik/#comment-345759
Co jste tady zbyli už jen brečíte. Víte jak to je, víte co se stalo a co se stane, ale stále brečíte a kopírujete cizí zvratky. Když vyhazovali předchozí, smáli jste se, když vyhodili dnešní smějete se a stále brečíte. Až vyhodí vás, co uděláte. Budete kušet. Vítězem zůstávají ti, co vás tady drží pod krkem. Lidi si budou pamatovat. Ty, kteří jen sekali prázdnou slámu a seno na menší kousíčky a krmili jimi dobytek a přiživovali se na nich a ty, kteří byli odsunuti, že jim smrdí myšlení, vypatláni, odstraněni a zhanobeni. Zůstanou nakonec jen žvatlalové.
OMG. A k čemu jsou podobné výkřiky do tmy? Vy jste snad něco konkrétního a přínosného pro změnu k lepšímu udělal? Nebo taky jen žvatláte?
Hmmm. Tomu říkám sofistikovaná analýza.
—
Že si proslulý řečník dává pod jazyk oblázek, aby se mu lépe mluvilo, vím už dlouho. Ale že snídá hovno z Šalamouna, aby hovořil nejen zřetelně, ale i moudře, pochopil jsem teprve nyní.
Makaron promluvil jako dezolát. EU je do 3 let v kelu.
Re: Ládik!!!
Když řekl Makarón do tří let, nedivil bych se, kdyby to bylo do tří měsíců.
Takže vedle Vysočiny a Olomouckého kraje je Moravskoslezský už 3. kraj, kde povládne ANO a SPD:
Hnutí ANO se dohodlo s SPD. Povládnou spolu v kraji, který nejvíce postihly povodně
https://cnn.iprima.cz/v-moravskoslezskem-kraji-maji-jasno-na-hejtmanstvi-povladne-hnuti-ano-spolu-s-spd-449678
ANO vkládá vejce do více košíků…
Lidi! Nebuďte tak pesimističtí! Vždyť je to na dobré cestě.
Čím déle 5-ti demolice a Signalista vytrvá, tím lépe! Protože jenom tak se nám vyhne nejbrutálnější proud silně ozbrojených banderovských nacistů a nacistek a jejich nacisčat, prchajících z Ruiny. Současně se vyhneme proudům z jihu, prchajícím od Malého Satana (Izraele) a přilehlých území. Fialová 5-ti demolice dělá pro nás to nejlepší! Nic tak obecně blbého ohledně vlády a snížení životní úrovně, likvidace státu a národa, neexistuje nikde! Takže, u nás v ČR se žádný uprchlík nezastaví, to by musel být totální pošuk.
Hosana! Měli bychom tyto jasnozřivé idioty velebit, místo nadávání a skuhrání.
Jenže ti připrchlíci dostávají lepší podmínky (dávky, bydlení, etc.) než nativní obyvatelé ČUR.
A co? Taková debilita se také obrátí proti nim, stačí počkat. Nejlepší volební kampaň proti sobě páchají sami.
Nejsem tím tak jistá, ony dorůstají do volebního věku čím dál blbější ročníky nebo spíš ročníky s vymytými mozky dlouholetou propagandou, takže nevěřím, že se volbami dá mnoho změnit.
Jak to říkal ten Číňan? Sedni si na břeh řeky a počkej, až mrtvoly tvých nepřátel poplavou kolem.
Za rok už tady taky může bejt místo ČR kouřící kráter.
Jediná jistota je, že i přesto to bude Lipavský ministrem.
Poslední dobou mi pijou krev konceptuálně negramotní havloidi tím jejich strašením, že se Putin nazastaví na Ukrajině, ale vyšlápne si i do České republiky…
Kreml pochopitelně žádné tažení do České kotliny nechystá. To jenom liberálně demokratická věrchuška děsí tupellos (=až 90% populace bez vlastního názoru), aby v nich indukovala silnou rusofobii, a snáze tak zdůvodnila utracené miliardy za nákup zbraní, propad ekonomiky, krachy firem… Už jsem to několikrát psal…Česko je vyrabovaná země, které nepatří ani roury na zemní plyn, 30% akcií ČEZu, některé vodárny, automobilky, obchodní řetězce, atd. Z nerostných surovin nám zbývá snad jen uhlí a lithium. Proč by nás obsazovali, mají vlastní zdroje na staletí dopředu. Kdyby, v hypotetické rovině, se nás Putin rozhodl okupovat, tak dle vojenských doktrín by potřeboval 2 vojáky na 100 obyvatel, tj. 200 000 na celou ČR, aby eliminoval případný odpor. Resumé, hrozba anexe Ruskem, je ničím nepodstatněný blábol, který šíří především TOP09.
Co se ale může stát…Západ nakonec Zelenskému poskytne rakety dlouhého doletu. Ten jich pár odpálí na Moskvu…Trajektorie letů budou řízeny českými operátory pomocí globálního navigačního systému Galileo se sídlem v Praze 7 – Holešovicích, Janovského ulice č.p.438/2…Po zničení kupříkladu letiště Šeremetěvo, přiletí za 7 minut Kinžál rychlostí 10 Machů a termobarická hlavice vypálí budovu do základů, včetně okolních staveb. Budou velké kolaterální ztráty, ale především se vyřeší klíčová otázka: „Aktivuje Severoatlantická aliance článek 5.?“ To je, oč tu běží…
👍
Putin nazastaví na Ukrajině, ale vyšlápne si i do České republiky…
Kreml pochopitelně žádné tažení do České kotliny nechystá.
Putin na nas kasle, ale pokud tady budeme mit dve zakladny s raketama miricima na rusko, letadla jako nosice jadernych zbrani a radar tak nam nejakou pozornost venovat bude
Řídicí centrum systému Galileo není v Praze .
Řídicí centra jsou v Oberpfaffenhofenu v Německu a ve Fucinu v Itálii.
V Praze je administrativní centrum navigačního systému Galileo.
Pořád s tím článkem 5… nezapomínejte na to, že ho formulovali Američani, takže ho napsali tak, aby se do ničeho nezapletli, když to bude proti jejich zájmům. Tady je jeho plné znění:
Smluvní strany se dohodly, že ozbrojený útok proti jedné nebo více z nich v Evropě nebo Severní Americe bude považován za útok proti všem, a proto odsouhlasily, že dojde-li k takovému ozbrojenému útoku, každá z nich uplatní právo na individuální nebo kolektivní obranu, uznané článkem 51 Charty Spojených národů, pomůže smluvní straně nebo stranám takto napadeným tím, že neprodleně podnikne sama a v souladu s ostatními stranami takovou akci, jakou bude považovat za nutnou, včetně použití ozbrojené síly, s cílem obnovit a udržet bezpečnost severoatlantické oblasti. Každý takový útok a všechna opatření učiněná v jeho důsledku budou neprodleně oznámena Radě bezpečnosti. Tato opatření budou ukončena, jakmile Rada bezpečnosti přijme opatření nutná pro obnovení a zachování mezinárodního míru a bezpečnosti.
Čtete tam někdo něco o povinnosti zapojit se aktivně vojensky do konfliktu? Já tedy ne.
Můžou poslat deky nebo přilby…
Nebo také srdečné pozdravy, modlitby či vztyčené prostředníčky.
Najdi pět rozdílů. Jak odpoví ANO, Kubova ODS, STAČILO! a SPD na pár základních otázek typu:
S Ukrajinou nebo Ruskem?
S Bruselí za Green Deal a dotace, ano nebo ne?
Zůstat v EU?
Zůstat v NATO?
Podpora velkopodnikatelů?
Chybí zásadní otázka: Nakopnout či pohladit to malé blbé psisko?
Jo, to je hezká písnička. Vzpomněl si vůbec někdo, že 1.10. bylo panu Suchému 93 let? Já to nikde nenašel. Je to hanba.
Jo, nekde jsem zahlid neco o podcenovanem skladateli.
Já zase o jeho čtyřech manželkách.
Do politiky se často leze kvůli žranicím a obědu zadarmo
Také zadarmistické kaleníčko a nasliněný ukazovák důkladně omočen v hromadě kokeše nejni vůbec k zahození!
Ivan Hoffman na PL:
„Ustavení aliance poražených je znamením, že se blíží závěrečná. Vyhlíží se pevné dno, od kterého se společnost může odrazit. Také je ale bohužel možné, že změnu politiky si občan musí zasloužit. Těžko se překonává mizérie, kterou většina toleruje a trpně snáší. Odrážení ode dna předpokládá energii, vůli a víru. A také charakter. Někdo se už neodrazí“.
Aneb pod každým dnem je jen dalši dno ….
Pamatuji, že o tom odrážení od dna mluvil někdy před třiceti lety tunelděda.
Utáhnout opasky a odrazit se od dna, přesněji řečeno.
Od té doby ztloustl zbohatl a fčíl dělá chytrýho..
Jenže, kde je vlastně to dno?
Myslel dno hrobu.
@ buldatra 18:31
Dantovo peklo má 9 soustředných kruhů, pak teprve následujeočistec. A to také nic příjemného není.
Sranda by to byla, kdyby potkani že Spolu prolitli roštem. Ale asi se spiše strachy sloučí. A náš hodnotový Kalda tu desítku od libodemu dá. Už se na to třepou.
Pokud by měla vzniknout vláda na podkladu ANO, SPD a Stačilo, nesměl by být v ANO předsedou Babiš.
Spiš Stačilo bude tolerovat.
40 propadlých mandátů? Co tam v tom Bruselu pijete?
Propadnou hlasy. Mandáty se přerozdělí mezi ty, kteří prošli.
Mimochodem: kromě výborného novotvaru „poslat do Síkele“ je tu další vtipné slovo:
Síkela bude afrokomisař.
Třeba éřed cestou do Afriky zhubne. Teď má nacpané břicho.
Konečná a Okamura v jedné vládě?
No to bude psina 🙃
Myslíte ještě větší psina, než Piráti s ODS?
a strašení Ruskem už jaksi vyprchalo.
Dokonce vyprchalo tak moc, že i Kalousek na Twitteru oznámil, že prý všichni tak nějak čekali, že válka na Ukrajině skončí územním kompromisem.
——–
No, imho čas kompromisů dávno skončil. My, kolektivní západ, jsme ztratili jakoukoli důvěryhodnost (Minsk I a MInsk II, mimojiné)
Přeci nikdo – kormě zoufalých banderovců a jejich fašounských loutkovodičů z Fašingtonu a Brusele – nemůže ani na vteřinu věřit, že by Rusko mohlo přistoupit na „kompromis“, podle kterého:
– Rusko jako vítězná strana přijme okamžité ukončení bojů
– po kterém bude následovat přijetí UKrajiny do NATO
– Donbas, Krym – ty oblasti již plně kontrolované Ruskem budou pro banderistán a NATO „dočasně okupovaná“
– na území banderistánu budou rozmístěny „mírové jednotky“ NATO
– stejně tak zbraně (rakety, radary, muniční sklady), obnova infrastruktury k dalšímu útoku NATO-UkroWaffen-SS na Donbas a Rusko), vycvičení a vyzbrojení nových NATO-UkroWaffen-SS
– příprava armád ČR, Polska, Lotyšska, Litevska, Estonska, Rumunska, možná idiotských Finů k útoku na roku
– další zahájení války proti Rusku západem, někdy okolo roku 2028
Přeci nikdo nemůže věřit, že tohle Rusko nevidí, jak si přesně tohle poražený NATO-banderistán naplánoval jako únikovou variantu z prohrané války.
A přeci nikdo nemůže věřit, že na to kdokoli v Rusku přistoupí.
PS Ze strany kolektivního západu jde o podobné zoufalství, jako když po sebevraždě Hitlera nabídl Goebels Rudé armádě uzavření příměří a ukončení bojů
B-)
Stejně to nakonec dospěje do stavu, kdy si Ukrajina uvědomí, že trvalé otevřené nepřátelství s Ruskem je spolehlivá cesta k zániku vlastní země. Nejlepším řešením pro Ukrajinu je trvalý korektní vztah s Ruskem.
Těším se na ty výrazy chciválků, až si Ukrajina s celým kolektivním Západem vytře prdel a padne si s Putinem do náruče. Ideálně pak najít nějakou pevnou ruku vlády, omezit korupci a oligarchy a začít využívat neskutečné přírodní zdroje a v důsledku toho nasát zpátky do své země původní obyvatele, kteří se po světe rozprchli.
Bylo by to nejlepší, ale těch mrtvých je na obou stranách mnoho, takže to bude nejspíš smír z donucení.
Tuhle nenávist přitom rozpoutal Západ a nese za ní tu největší zodpovědnost. Až si tohle uvědomí Ukrajinci je tam možnost usmíření, ale jednoduché to nebude.
No, myslím, že to usmíření možná bude poměrně paradoxně jednoduché – Ukrajinci obrátí svoji nenávist proti Západu, který je do toho vehnal. Je to jako s násilnými odvody banderistánu – koho nenávidí ti, kteří se schovávají, utíkají, rvou se s odvodovými komisaři? Putina? Ne, Putina ne. Ale Zelenského. Protože ten je ohrožuje, bezprostředně on. A jeho západní loutkovodiči.
Ale sazmořejmě, že ukrjainský národ se fakticky rozštěpí – banderovci-náckové, pro-ruská většina, emigrace (tady to bude obzvláště složité a zajímavé, protože to jsou lidé, kteří odešli po začátku války a kromě demošek v EU a halasných výkřiků na fejkbuku na válku kašlou a rozhodně nemíní jít do války bojovat. Proti nim budou lidé, kteří přišli o nohu nebo rovnou o někoho blízkého na frontě.
Dívejte, myslíte to dobře, ale to, že by si padli „do náručí“, je možné tak za 2-3 generace, čili za 30-50 let.. Už školní mládež na UA je cileně nakažena anti rusky a ti se už tak lehko nezmění. Semeno jedu – nenávisti proti Rusku bylo zaseto a bude dál klíčit. Možná by UA vzala vítězství Ruska „na vědomí „, ale se skřípěním zubů a se záští v srdci, čili se sklony k sabotážím..
Je to tam jak na smrt rozhádané rodině, kde to mohou urovnat až třeba vnuci, kteří zapomenou na rozpory svých předků.
Bohužel, svět není ideální a lidé taky ne.
Změnit názor školní mládeže je to nejjednodušší. Obzvláště, když je dnešní linie postavena na vylhaných argumentech.
Re: neo
50 let je málo…
Velké problémy budou, dokud budou po světě běhat zmrzačení z této války. A než zemřou ti, co dnes chodí na základku.
Z druhé strany by mohli býti naředěni těmi, kteří zdrhli a vrátí se zpět.
A hodně záleží, jak dopadne Zelňák a jeho partička.
Nemám vůbec odvahu hádat.
)-:
Pokud bych měl jít do detailů, v Gorolistánu přežívá polsko-česká zášť dodnes. Neshody utlumil až v 50. letech Stalin, který oběma stranám pohrozil obsazením pohraničí Rudou armádou.
Teprve pak polské státní orgány začaly spolupracovat a postupně se podařilo eliminovat bojůvky, které přecházely z jedné strany hranice na druhou a vykrádaly samoty a osady.
Z druhé strany hodnotím jako chybu, že čeští učitelé po válce prosadili v pohraničí opětné zavedení výuky v polském jazyce. Poláky v Polsku to ani nenapadlo a dnes už česká menšina v polském pohraničí prostě není.
A byla (ta česká menšina)? I po druhé světové? Já četl že po vytyčení nové hranice v roce 1920 zůstalo necelých tisíc (nějak) česky mluvících v samotném Těšíně. A zvláštní případ Hrčavy, kde si místní intezivním pruděním na všechny strany vymohli ještě přesun do ČSR v roce 1923…
Re: Macek
Ono to bylo trošku složitější.
Česky „tady u nás“ nemluvil nikdo, kromě čerstvých přistěhovalců. Ti, kteří se hlásili k Čechům, si jen mysleli, že umějí mluvit česky.
Polsky „tady u nás“ nemluvil nikdo, kromě čerstvých přistěhovalců. Ti, kteří se hlásili k Polákům, si jen mysleli, že umějí mluvit polsky.
Já jsem perlil na ZDŠ v češtině jen proto, že jsem byl doslova zasypán českými knihami (velmi rád jsem četl) a pravidelně jsem jezdíval na dosti dlouhé pobyty k prarodičům do Práglu.
Jinak mí spolužáci – to byl docela děs. Zejména ti, kteří mluvili s rodiči nářečím.
Další faktum
To „gorolské“ nářečí se táhlo přes Karpaty až na Zakarpatskou Ukrajinu.
Nikdy nezapomenu na ksichty tamějších Ukrajinců, když jsem jim začal rusky odpovídat na věty z rozhovoru, který vedli mezi sebou z toho důvodu, abych jim nerozuměl.
A „gorolské“ nářečí pokračovalo Horním a Dolním Slezskem až do dnešního Německa k Lužickým Srbům, se kterými se bez velkých problémů domluvím ještě dnes. I když je fakt, že tam už nemluví srbštinou prakticky nikdo.
Definice pojmu „tady u nás“ – OBĚ strany česko-polské hranice.
Pozor – i na území PL byly kusy, které česky uměly a hlásily se k české národnosti.
Mnohem více OPRAVDU česky mluvících jedinců ovšem bylo v Kladsku (Klodzko) a okolí. Tam byly ty menšiny opravdu silné.
Abych to tedy shrnul – i na Těšínsku byly dosti silné české menšiny, které zůstaly na polské straně. Je nezvratným faktem, že to byli lidé povětšinou služebně vyslaní v éře R-U plus jejich potomci. A to jak státní správa (úředníci, učitelé, policisté, vojáci, soudci), tak i privátní sektor (rozvoj průmyslu na polské straně). Samozřejmě plus zdravotnictví.
Jednotícím jazykem byla tehdy němčina. Čeština, polština nebo dokonce lašské nářečí tehdy nikoho nezajímaly.
Jestli máte čas a velmi dobrou náladu, nechte si zkazit čtením Bezruče. Z mého pohledu velmi depresivní čtení, protože to je většinově o zanikajícím jazyku.
Třeba basně Tošonovice nebo Bernard Žór.
Pozn. „ó“ je tvrdý jer. Takže krátce a výslovnost – napůl „o“ a napůl „u“.
Díky za obsažné shrnuti z prvni ruky!
A jak by to v tom případě bylo s prodejem částí Ukrajiny BlackRocku a dalším? Při sloučení by asi platily.Při porážce už možná ne. Nevím. Nicméně si myslím, že to další kamínek do mozaiky je.
Re: kata…
Stát nástroje má. Ale nesmí mít zbabělce ve vedení. A musí mít schopné zákonodárné orgány.
Poinformujte se, kterak vymetl Ivan s firmami, které se „musely“ zapojit do embarga.
O těch firmách pochopitelně vím, ale tohle mi připadá přece jen trochu jiné.
Re: kata…
Tak vám to napíšu sprostě (pochopitelně bez jakékoli urážky!).
Větší pes mrdá.
Anebo jak říká můj Pinocchio – kdo se bojí, sere v síni.
Stát může např. vytáhnout na nepohodlné zahraniční vlastníky sektorovou daň. Západní soudruzi se můžou jít se stížnostmi vycpat – éra prozápadního práva končí a Ivan si pšenku vyveze, kam bude chtít on.
Ukrajinci budou pochopitelně ekonomicky v mínusu rovněž, ale dostanou nabídku na znovuzaložení agrárního podniku s ruským podílníkem za podmínek, které „nelze“ odmítnout.
Problém zahraničních soudruhů bude vyřešen dvěma zákony.
Nie je vylúčené, že to bude Black rock, ktorý bude kraľovať na Ukrajine. Nemožno totiž vylúčiť, že kolektívny Západ našiel možnú cestu, ako Rusko vážne ochromiť. Odporúčam si vypočuť reláciu zo včerajška (3,10.2024) na Infovojne – cca 101,20 min – komentár Juraja Poláčka. Z možnosti, ktorú tam rozoberá, naozaj mrazí.
Skúsim link:
https://www.infovojna.bz/prehravac/dopoludnie-na-infovojne-s-adrianom-3102024?m=1
Snažil jsem se najít na twitteru to Kalouskovo prohlášení. Nic jsem tam nenašel kromě samých protiruSSáckých keců a vulgarit. Takže jsem dlouho hledat nevydržel.
Toto je prosím vizitka vysokoškolsky vzdělaného člověka, vrcholného politika a bývalého min.financí, nebo zamindrákovaného, zastydlého puberťáka?
Alkoholickýho dementa.
@ katango
Myslím, že Kalba není dement.
Je asi těžký alkoholik, ale hloupý není.
Stejně jako Zeman.
Také bych neřekla, že je dementní, je to král všech hajzlů, to ano, chlastá asi taky hodně, ale blb, bohužel, není.
Nezapomnělo se na korespondenční hlasy? V Emérice s tím taky udělali velká kouzla. A čeští otroci si necháme vše líbit. Pro Fialu není zatím vše ztraceno.
Soudě dle krajských koalic se ANO – jistý vítěz parlamentních voleb v roce 2025 – spojuje s kýmkoliv mimo 5-ti demolici, což by se mohlo zopakovat v celostátním měřítku ve vládě. Na 5-ti demoličníky dopadají doslova rány osudu: na Ukrajině prohráli, evropské hospodářství jde kde dnu, BRICS se úspěšně rozrůstá a zbavuje dolaru, schodek rozpočtu ČR za minulý rok je vysloveně katastrofický. Čínská a ruská ekonomika rostou, stejně jako hospodářství celé JV Asie, zatímco v Evropě bez levných ruských energií a materiálů krachuje kdeco. Ukrajina pravděpodobně na konci roku vypne i zbytek potrubního plynu a ropy – oboje dost jistě půjde cenově dosti nahoru, vzhledem k dění na Blízkém východě. Zkrátka, vůbec to nevypadá dobře. V takové situaci uvažovat o nějakých dalších lstivých krocích k záchraně 5-ti demoliční kocábky – třeba vytažením Kalouska z nory, jako čertíka z krabičky – je vysloveně iluzorní.
Trochu přízemnější téma pro nás, co topíme plynem.
Nevím kolik procent zemního plynu se do Evropy dováží z US východního pobřeží, ale vypadá to, že pokud budou Longshoremen (přístavní dělníci) stávkovat, tak do Evropy žádný tanker s US plynem v nejbližší době nedorazí.
Stávkuje se teprve třetí den, takže zatím se nic neděje.
Vypadá to na alespoň dočasné zdražení.
Co nezvládnou Ukrajinci, zvládnou američtí odboráři …
stávka zrušena
Trochu mám obavu o původ kapalného plynu v amerických tankerech. Jestli se nakonec neplní ve Finském zálivu, terminál Usť-Luga.
Přece to sem nepovezou přes půlku zeměkoule!
Když nepovezou, tak alespon naúčtují.
No to jo, ale to je úplně jiná věc, to s realitou vůbec nesouvisí. Ovšemže to naúčtují.
Sledujme, co se děje v krajích, je to zajímavé.
Rozhodnuto je v osmi krajích, jinde se ještě domlouvají. Sledujeme povolební jednání
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/krajske-volby-hejtman-2024/r~f5676b96798111efbeca0cc47ab5f122/
————-
Ale heleďme se, koukejme se! První vlaštovky!
Kraj Vysočina
Hejtman
Martin Kukla (ANO)
Vedení kraje
ANO, koalice SPD, Trikolora a PRO, SOCDEM …. takže nikdo z pětidemolice
Olomoucký kraj
Hejtman
Ladislav Okleštěk (ANO)
Vedení kraje
ANO a SPD, Trikolora, PRO a Svobodní ….. takže nikdo z pětidemolice
A zmeni se tim neco na vysocine a na olomoucku, Maneco? Respektive, co od toho realisticky i optimisticky cekate?
Myslím, že se v těch krajích může změnit ledasco. Například se mohou omezit dotace progresivistickým politickým neziskovkám, nebo se mohou omezit zásahy těchto neziskovek na školách, jejichž zřizovatelem je kraj, atd…
Ale hlavně je to předzvěst výhradní spolupráce ve vedení: ANO + SPD (/popřípadě jiných nedemoličních stran).
Diky. Aspon nejaka nadeje.
Ja jsem myslela, ze neziskovky plati stat primo. Ono to jde pres mistni?
Ty dotace a „podpory“ na nejrůznější projekty mohou jít zřejmě jak od státu, tak z kraje nebo i z místních samospráv. Věřím ale, že ANO s SPD ve vedení si pohlídají, aby nekrmili progresivistické dekadenty.
Také mám pocit, že kraje mají velké slovo ve zdravotnictví, jsou zřizovateli nemocnic, atd.
Nicméně, možná by to byl zajímavý článek od Vidláka o tom, co všechno kraje mohou a nemohou. Má to z první ruky, protože Ondra Dostál bude v zastupitelstvu plzeňského kraje a rozumí třeba organizaci a managementu zdravotnictví jako málokdo.
To by bylo skvele!
Třeba nezmění, ale je to znamení, že s těmito stranami ANO může spolupracovat.
Samozřejmě že na Vysočině není nikdo ze čtyřkolky ve vedení kraje.
Po svinstvu,které dělá na Vysočině ODS a její poskoci,se nemůžou divit.
I Vystrčil je odsud,Tchajwanec….A pokud Babiš někde začne křičet,že
s těmi,kteří mají v programech obnovení českého státu do koalice
nepůjde,prostě ztratí hodně hlasů.Dneska už nezbývá,než do vlády
s kýmkoliv,jenom ne s fašistickou chátrou.Kalousek se jistě rád
zasměje,že se jeho nová strana už jmenuje – dokonce KASTRÁT – a
ještě ani není založena.Je to asi tak stejné,jako by vnuci po válečných
zločincích v Německu chtěli založit komunistickou stranu….
Středočeský kraj
Vítěz voleb ANO, dnes ukončil všechna jednání a odchází do opozice.
Hejtmankou bude zřejmě Pecková (stan).
Někde jsem před chvílí četla, že Spolu na poslední chvíli předložilo STANu podmínku, která je pro STAN neakceptovatelná. Jednání mají pokračovat v pondělí a když se prý nedohodnou, tak Spolu obnoví jednání s ANO.
Dnes v poledne ohlásil Havlíček, že středočeské ANO jde do opozice.
Ale možná je to jen další z povolebních tanečků.
Nečasovi nepřál Velký bratr, protože Nečas hodlal umožnit ve výběrovém řízení na dostavbu jaderné elektrárny i účast skutečné konkurence. To však Velký bratr neodpouští. Nasadil lampasácké čučkaře, blba Šlachtu a aspen agentku prokurátorku Bradáčovou, jestli se nemýlím.
Péťa Kampelička Signalista Fialový Hnus je jiný pašák, košer kolaborant, Ukrorujno Sudeto Panevropan a ještě sluha Rockefellerova Aspen institutu. Korporátní tlampače mu proto nadržují. Ty jejich goebbelsovské propagandistické žvásty konzumují ovčané.
Babiš se předvedl za koronafašismu. I hajlováním za okupační smlouvu s SSA.
Vy ale umíte zlobit …!
👹policejními silami vlády
🕎Jednoho světa a sjednocenou armádou
Jednoho světa, aby prosazovaly „zákony“ ve všech bývalých zemích, kde nebudou existovat žádné národní hranice.
Systém bude na bázi sociálního státu; ti, kteří jsou poslušní a podřízení vládě jednoho světa, budou odměněni prostředky k životu; ti, kdo jsou vzpurní, budou jednoduše vyhladověni k smrti nebo budou prohlášeni za psance, takže se stanou terčem pro každého, kdo si je přeje zabít.
Soukromé střelné zbraně nebo zbraně jakéhokoli druhu budou zakázány.
Bude povoleno pouze jedno náboženství, a to ve formě církve jedné světové vlády, která existuje od roku 1920, jak uvidíme.
🕎Satanismus, 👹luciferianismus a čarodějnictví budou uznány jako legitimní osnovy jedné světové vlády bez soukromých nebo církevních škol.
https://necenzurovanapravda.cz/2024/10/vybor-300-prectete-si-predpoved-z-roku-1991-a-uvedomte-si-kolik-z-ni-se-jiz-plni/
Inu, od SK se asi nedočkáte pochvaly …
Podobně by to bylo s případnou úvahou na téma ke skutečné opozici …
( https://necenzurovanapravda.cz/2024/10/pani-zwyrtek-hamplova-uz-si-konecne-uvedomujete-ze-hnuti-ano-neni-skutecna-opozice/ )
Souhlas. V dobĕ globální antiktistovy tyranie tak bude…
Vy ho jeste popichujete! 😀
Ještě v tom jel prokurátor Ištván z Ooomouce, kterého použili na špinavou práci
Kalouskovi národní liberálové by byl KANÁL.
STOKA – Stále odpovědný Kalousek
DUMKA – demokratická unie Mir. Kalouska.
Kalouskovi dobri narodovci (KALDON).
Však i ODS bude měnit název. Budou si říkat „MAFIA“ (MÁme FIAlu).
Myslím, že ten KANÁL je nejpřesnější – „Kalouskova řiť“
Jo,to má k tunelům nejblíže.
Ale on ten konflikt dost pravděpodobně už neskončí „územním kompromisem“. Na takovouhle dohodu byl čas naposledy tak před více jak dvěma lety.
Skončí transformací a reorganizací. Už nesestavili ani tu slavnou ukrajinskou legii v Polsku, museli ten hlouček rozpustit.
Nerozpouštěli, nebylo koho. Byl to jen potrat.
Pokud by USA nezorganizovali Majdan, byla by Ukrajina celá i s Krymem.
Pokud by Ukrajina realizovala dohodu Minsk z února 2015, byla by celá, ale bez Krymu a Donbas by měl částečnou autonomii.
Pokud by USA souhlasili s dohodou z podzimu 2021 (tedy splnili by sliby z doby odchodu SSSR ze střední Evropy – ani o palec na východ se NATO nepohne), byla by Ukrajina – bez Krymu – celá.
Pokud by v dubnu 2022 nezakázal Johnson za KOZA uzavřít mírovou smlouvu, byla by Ukrajina celá – mimo Krymu. Byla by demilitarizovaná, neutrální (jak se zavázala již dříve v Budapštském memorandu), musela by dodržovat lidská práva, nesměla by vstoupit do žádné vojenské organizace (NATO), mohla by vstoupit do EU.
Ukrajina si nic z toho nepřála, nebo možná nesměla přát.
Za současné situace, kdy vedení Ukrajiny trvá na návratu hranic z r. 1991 (asi mají na mysli z konce roku 1991, protože začátkem roku byli ještě USSR) a Rusko trvá na demilitarizaci a denacifikaci – tak, jak to samo vnímá, není žádná dohoda možná.
Válka bude pokračovat, dokud jedna strana nezvítězí a druhá nekapituluje.
Pokud se zapojí do války některé státy NATO, třeba dodáním raket dlouhého doletu, jsou v podstatě dvě možnosti.
Atomová válka, kde nebude vítěze a návrat zbytku lidstva do jeskyní.
Konvenční válka, kde KOZA už většinu zbraní poslala na sešrotování na Ukrajinu, takže nám toho moc nezbylo.
Pak, po uzavření míru, tipuji hranici mezi vlivem Ruska a vlivem KOZA zhruba stejně, jako byla do r. 1989.
Ještě snad bych dodal, že z pohledu KOZA se jedná o vzájemné vybíjení Slovanů a oslabení Ruska a jeho případných budoucích spojenců.
Posílí USA a Čína.
Re: JzH
Ten váš nápad s rokem 1991 není zas tak ÚPLNĚ marný.
Kdyby se Ukratuina stala součástí RF, stala by se i přes tragickou porážku vlastně vítězem války.
A vítězové, jak je dobře známo, dluhy z války neplatí.
A problém se zadlužením, stejně jako se zahraničními vlastníky půdy, by byl vyřešen…
Ona to zas taková utopie není. Když tam vstup do volebních místností tentokrát nebudou střežit svalnatí chlapci s tetováním, které má úplně, ale úplně jiný kontext, mohli by sami voliči vyjevit, jak to vidí doopravdy.
Jo a ten návrat k hranicím z roku 1991 by samozřejmě platil i pro impérium NATO.
To by Řehka řehtal!
Pokud by měla nastat trojkoalice ANO, SPD a Stačilo, nesměl by tam být Babiš.
No, naštěstí Vy o tom rozhodovat nebudete a jakožto předseda ANo by na ta měl mít právo.
Ale měl by si hledat úspěšného nástupce, roky už pan Babiš má a měl by potom předat žezlo někomu mladšímu.
Copak 1991, ale poradna dekomunizace, to je to, co si Ukrajinci preji, aspon podle medii. Ja bych jim to splnil. Navrat pred rok 1917.
KoZa si válku nemůže dovolit, konvenční ani jadernou – protože by prohráli. Celé NATO jsou jenom expediční operetní armády, se zastaralou výzbrojí a bez munice – nejsou schopné nasazení do skutečné války s vyspělým protivníkem, a to platí i pro ozbrojené síly USA. Letadla jsou proti ruskému PVO/PRO nepoužitelná, vlastní letiště proti ruským raketám nebránitelná. Dodávky dálkových střel nic na situaci nezmění – 50-90% jich ruské síly zničí při přepravě a skladování, z odpálených nejméně 95% sestřelí, tj. vojenský výsledek bude téměř nulový; ruská reakce může být zcela asymetrická, např. uvolněním vývozu svých mnohem vyspělejších raket a střel všem nepřátelům KoZy. Čína jistě posílí, stejně jako Rusko a celé BRICS; zda budou za pár let USA existovat v dnešní podobě jako jeden stát, je velká otázka.
To je zcela reálné s tĕmi hranicemi. Také jsem o tom uvaẓ̌ovala že to tak můẓ̌e skončit. A ta slovanská válka je skutečně velkým neštěstím pro nás Slovanů a divím se, že to mnohé ovce dosud nechápou.
Že to ovce nechápou, se nedivím.
Ukrajinské ovce 30let přesvědčovali, že nejsou Rusové a za vše špatné může Rusko.
Pobaltí a střední Evropa přece patří na západ. Už 30 let nám to říkají.
Přece by nám nelhali.
Stačí jen vstoupit do EU a NATO a bude dobře.
Hodní strýčkové ze západu nám nezištně pomohou.
A polské Velkoovce zapomněli, kdo jim rozšířil území na západ a že když se velmoci poperou, dělí se na kusy Polsko.
Re: JzH
Pššššššššt!!!
Jste zcela nevhodný Honza!
A vůbec, kdo ví jestli jste aspoň trochu hloupej! Takovej ten, co ukrad princeznu a k tomu vyžebral půlku království!
Čemu se divíte? Z Izraele musejí lidi někam utéci,protože jejich
vlastní vláda je vede na jatka.A Ukrajina je krásná a plodná země,
dobře korumpovatelná,tak proto ji rozbili,aby ji po kouskách
proměnili v nový Izrael.Rusko je neohrozí,Maďarsko ani Slovensko
taky ne.Poláci se brzy utopí ve vlastních problémech a Bělorusko
je prostě Rusko.Přijít z pouště do zelené zahrady bude pro ně
stejné jako přijít do Ráje.
Ale je tam všude daleko. Spíš bych je čekala u nás.
Pokud nezakazal…Pokud by Usa souhlasili ,pokud by Usa nezorganizovali ,
a pokud U.. Pokudyje je bestie ,vsecko hnije, bude mit castecny autonomie.
Pokud by neskoncilo vzdelani , za nase , dochtoryvedy a vedcy skonci
nas i bez pokud/ pokut.
Dokud je taky pokud , nezvitezi tyhle , nekapitulujou tamhlety. Po uzavreni miru.
Primeri pokud neni dokud.
Takhle to konci , kdyz nasilim zakonu a hrozbami vzdelavaji , ty zarucene nevzdelatelny..
V nepokudu je , ze zapad nema hypersony a supersony ,rus ma zcela dobrou a efektivni obranu. Na zastaraly lonsky a pomaly balisty..
Pak ma este yntel veci na zavedeni tech raket,letadel,lodi jinam ,jinym smerem ,treba na pole.
Ted kdyz ma zapad neco podobnyho jako irondome a kdyz nema hranice..
A nechce mit. A brani je na U. jenom za velky prachy a sebezniceni.
Polak uz ma valku uprchliku na svych hranicich po leta./Podobne jako my s
nacistama na nasich hranicich vod 33/..
To je uz delsi problem..Pokudisti si nikdy nevsimnou ,ze zapad uz nakej cas, ma misto vlad a uradu ,jen agenty totalni a universalni nicivosti..
Misto opozice maji a mame jen bezohledny sprintery ke korytum..
/Sprintujou fofrem .Aby si nevsimli treba jedinyho duchodce , se doptejte treba Vidlaka/.
Ani nesmi ty dalsi agenti z cizich zemi ,bejt registrovany. Tak.
Bidenove a spol a vsude , sou prozatimni vlada, jako kdysi v Rusku..
Ted ale jaky sou plany a jak je nahradit..Jaky novy formy vlady chteji zavest.
Pac globalismus zase nebude mit hranice. A bez nich to muzou sbalit uz ted.
Zatim pokracuje rust moci a bohatstvi a sireni mistnich a oblastnich gangu.
Brod je daleko.
Fialu, že lidi nenávidí ? Vy snad nečtete diskuse na iDnesu. Tam Fialu a jeho team považují za nejlepší vládu v historii. A děsí se arcisatanáše Bureše, který nás zadlužil a chce z nás udělat ruské otroky. A krmí nás odpadky z Agrofertu, tedy ANOfertu. A neumí česky.
😀
Diskusím v tzv. českém mainstreamu, což je solidní protimluv, protože ho vlastní zmetci typu Bakala a jemu podobní, kteří pro jistotu třeba ani nežijí v ČR, nelze věřit ani trochu. To není reprezentativní názor české populace, ty články a diskuse mají naopak formativní až agitační snahu ten názor jednostranně dogmaticky vytvářet. Dnes už z větší části prostřednictvím buď najatých mediálních bojůvek, nebo různých botů s „umělou inteligencí“. Bohatě stačí, když občas – nejspíš omylem – do některé z diskusí ony „psy demokracie“ nevypustí.
Bakala je poskokem Róčildů, a přes Aspen institut i Rockefellerů.
No jo, ale kolik je tam botu, kteri „diskutuji“? Haha.
všichni, jen to ještě nevíme 🙂
Diskutéři na iDnes jsou cenzory pečlivě vybraný neomarxistický odpad. Tak jako dobrý vinař vyrábí výběr z hroznů, tak se cenzorům na iDnes podařilo vyrobit výběr z idiotů.
hezký ☺
Pane vidláku, Kalouskův KASTRÁT, to je teda trefa! Po vytření Síkele už druhý za pár dní – pět kurův!!!
Jinak: Nečas měl Kubice, Rakušan má Rakušana.
Rozdíl byl v tom, že ČSSD (dokonce i s Paroubkem) byla milostivě uznaná za „demokratickou“ opozici. Ďáblu Babišovi se téhle „milosti“ nedostává (i když s jednocifernými preferencemi možná v ODS vezmou dost zpátečku, že jako lepší čert než Káča (to jsem teď vymyslel, heč) ), takže Kalousek může jít zachraňovat jak „demokracii před Babišem (a SPD a Káčou)“, tak celou zemi před „balíky“ jako Babiš v roce 2013. A vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se „obrozená“ a Spoluvykopnutá KDU rozpomenula na starou lásku, co nerezaví, a šla zachraňovat
korytademokracii společně s Kaldou. Oni dodají strukturu lopat (které Kalousek nemá) a on dodá plnou podporu nečeské TV, na kterou si lidovci sami nesáhnou. Dohromady těch 8 % dají na tuty.Jestli si pak Babiš bude muset vybrat buď SPD a Stačilo nebo slaboučkou ODS a k ní buď Kalouska nebo Rakušana, tak to mu fakt nepřeju.
KASTRAT uz vi, maji pripravenej falesnej program, kterej uspokoji vsechny libtardy a zastydle pravicaky jako k43, petikolka na stereoidech
Nizke dane, evropsky raj, vse pro zivnostniky a podnikatele
Vsichni hlupo prazaci se jen pohrnou aby si mohli v nove strane taky zachrochtat u korytka
Vidim to na 15 procent
Hlupaku je fakt dost, zase uveri ze tentokrat to bude pravda
KDU by se taky rada pridala, je treba znovu nakrmit cirkev s megarestituci, sudetske novo a staroobcany a taky slechtice, idealne do roku 1918
Ta tajenka je, myslím, už apriori vyřešena.
Pokud Babiš neudělá fatální chybu, jakkoliv nevím, jakou.
Není pravděpodobné, jak sám naznačujete, že by vládu sestavovala současná „čtyřkolka“.
Kdo tedy?
Je v stranickém spektru případně úspěšných partají někdo, kdo by šel s ANO do koalice?
Sotva. Anebo nepřijatelní pro Babiše.
Takže zbývá jediné.
Jednobarevná vláda ANO s tichou podporou některých z těch „malých“ – samozřejmě za něco, nejspíš v podobě různých pozicí na ministerstvech a ve státních firmách.
Nebo jednobarevná vláda ANO s tolerancí části opozice – quasi opoziční smlouva č. 2, ovšem jen v gentlemanské podobě /mimo oficiální smluvní dokument/.
PS
Samozřejmě také zbývá mizivá šance, že ANO bude mít 100+1 mandátů.
PPS
O katastrofických scénářích, které se mohou rýsovat s ohledem na kvap světových událostí s nedozírnými následky, ani nemluvě.
Taky ovšem může nastat (a já dávám 100% že nastane) nějaká jak tomu říkají Američani “october surprise”
To znamená že nějaký sračkomety rozjedou nějaký megaskandál buďto na Babiše nebo, což je velmi pravděpodobně na Konečnou. Na Okamuru ne, tam už to nezafunguje.
Hilšer je už provařený.. To by musel být někdo jiný. Jinak pěkný článek.