22 listopadu, 2024

Kdo to tady vlastně řídí?

Asi není žádným tajemstvím, že R. Valenčík každou druhou neděli od 18:00 hod. organizuje tzv. „Pěstování VIZE“. Jedná se o video-pokec lidí s naším světonázorem. Někdy s vydařeným obsahem, někdy s obsahem tak říkajíc „rozvláčným“. Někdy to má konstruktivní „tah na branku“ někdy diskuze uvízne tam, kde to nebylo ani zamýšleno … zkrátka nic v životě není dokonalé a nezbývá než se s tím smířit. Na předposlední debatě přišla na přetřes otázka tzv. „Globálního prediktoru“, jak jej používá V. Pjakin. Celkem mě zaskočila reakce některých, zejména R. Valenčíka, který má výborný článek na téma „Struktura současné globální moci“ – najdete ho >> zde <<. Překvapen jsem byl protože jeho článek je v podstatě pohled na stejný problém pouze z jiného úhlu a s jiným pojmenováním. V. Pjakin GP srozumitelně vysvětluje >> zde <<

Vezmu to ale postupně

Otázka řízení.

Základní otázka zní, zda je svět řízen, resp. zda je tady nějaká entita, která má snahu řídit procesy jaksi celoplanetárně. Vynechme zatím otázku pojmenování – jestli tu entitu pojmenujeme „Globální prediktor“ (GP – dle V. Pjakina) nebo „Jádro současné globální moci“ dle R. Valenčíka nebo úplně jinak, dle názvosloví někoho dalšího.

Bezpochyby jsou lidé, kteří budou tvrdit, že je to celé nesmysl, že žádný GP neexistuje, protože pokud by existoval, tak by se musel přece někde scházet, kde vždy naplánuje nějakou tu lotrovinu … a o žádné takové tajemné hluboké jeskyni nevíme, ani o žádném sklepení, kde by kul své pikle – to by se přece vše za tu dobu muselo provalit a vejít ve známost.

Tohle ovšem platí i pro tezi s názvem „Jádro současné globální moci“ (dle R. Valenčíka) – takže jsou organizovaní, resp. jednají organizovaně? … schází se někde? Kde kují ty své pikle? … v temné jeskyni? … nebo na nějakém tajemném hradě v Karpatech?

Zkrátka argumenty a otázky jsou v obou případech obdobné. Ostatně, alternativa se taky nikde neschází a přesto je možno vypozorovat určitou synergii …

Když poslouchám diskuzi, která dojde do tohoto bodu, pak si automaticky vzpomenu na hlášku z filmu „Dědictví aneb Kurvahošigutntág“, kde u oběda v hotelu se B. Polívka zeptá I. Chýlkové, zda věří v Boha. Chýlková odpověděla, že nevěří a nechápe, jak někdo v Boha může věřit, protože jeho existenci nikdo nedokázal a Boha nikdo neviděl. B. Polívka ji uzemnil celkem slavnou hláškou“Však Vašu p*u jsem taky neviděl a věřím, že ju máte

Pojďme na to tedy pomocí logiky. Asi všichni budou souhlasit, že když se utvoří nějaká skupina lidí, tak ať chceme nebo nechceme dochází k řízení společných postupů. Nejmenší entitou je asi manželství – tedy dva lidé a většinou dochází k dohodám na událostech, které mají vliv na další společný život. V některé rodině může mít rozhodující slovo muž, v některých pak žena, někde každou věc projednávají společně a společně docházejí k oboustranně akceptovatelnému návrhu řešení. Tedy probíhají procesy řízení.

A můžeme pokračovat dále – můžeme vzít nějaký kmen, třeba indiánů nebo domorodců někde v pralese, vždy narazíme na nějakou hierarchii, tedy strukturu řízení.

Nejvíce je to vidět v naší moderní době – obec má své zastupitelstvo, které má funkci řízení nebo se o řízení alespoň snaží. Větší celek je město – opět je zde zastupitelstvo s funkcí řízení. Můžeme pokračovat dále – kraje jsou taky řízeny, stát má svou vládu a parlament, což není nic jiného než řídící entita. Pak máme např. federaci, tady je struktura řízení taky viditelná. V podstatě asi jako poslední viditelnou strukturou řízení vnímáme v případě soustátí – např. EU.

Ovšem ta základní otázka zní: Jaký logický důvod je předpokládat, že řízení soustátí jako je EU je poslední a nejvyšší pokus o řízení a dál nic není jen chaos?

Vždyť je to proti logice. To že řízení nad soustátím jako je EU nevidíme nebo nevnímáme není přece důvod tvrdit, že neexistuje. Budeme-li analyzovat proběhlé události dostatečně zpětně, pak nám nezbývá hovořit buď o spoustě náhod nebo přijmout fakt, že se tady někdo pokouší, resp. provádí kroky k celoplanetárnímu řízení procesů.

V případě náhod pak ovšem vyvstává kardinální otázka – kolik náhod za sebou přestává být náhodami a jsou už výsledkem nějakého řízení nebo pokusu o řízení. Přece to, že si nedovedeme představit, jakým způsobem a metodami mohou být řízeny procesy všeho lidstva ještě neznamená, že řízení neexistuje.

Představte si, že vezmete Neandrtálce na velitelské stanoviště jaderné ponorky – klidně mu můžete bez obav detailně vysvětlit, jak vše funguje a přesto to bude nad jeho chápání. My na tom můžeme být v otázce celoplanetárního řízení úplně stejně – je to mimo naši představivost, ale to přece neznamená, že nic takového neexistuje.

Otázka názvosloví

R. Valenčík předpokládá entitu „Jádro současné globální moci“, V. Pjakin předpokládá entitu „GP – Globální Prediktor“. Můj osobní názor je, že název „Globální Prediktor“ je přesnější. Název v podstatě označuje entitu, která má snahu o globální (celoplanetární) dosah a navíc označuje i způsob používaného řízení – nepřímé, bezstrukturní řízení pomocí metody predikce-korekce. Tu metodu predikce-korekce v podstatě vidíme v případě konfliktu anglosasů s RF.

Podívejme se zpětně, jak probíhaly události v případě podpory UA. Napřed přece bylo, že budeme pomáhat přilbami, dekami a lékárničkami, posílat smrtící zbraně nepřipadá vůbec v úvahu. Takže občané byli připravováni na pomoc, ale tak, aby to pokládali za správné. Pak následovalo, že dodávky smrtících zbraní pro dosažení vítězství budou nutné, ale nepřipadají do úvahy dodávky tanků Abrams a další moderní obrněná technika … ne, ne, jenom samopaly a kulomety a přenosné protitankové řízené střely. Co bylo pak? … no přece, že musíme pro vítězství dodat i ty Abramsy a bezpilotní drony, ale nepřipadají do úvahy dodávky střel schopných zasáhnout vnitrozemí RF. Následovalo, že ty dalekonosné střely dodáme, ale pouze s omezením pro použití na teritoriu UA, pro použití na zásahy ve vnitrozemí RF souhlas v žádném případě nedáme. No a teď už se vypouští, že Biden „zvažuje“ povolit UA používat ty střely i na cíle ve vnitrozemí RF.

Takže, uveďme to na pravou míru – Biden nic nezvažuje, Biden jede přesně podle plánu a ten plán je v této otázce realizován vždy jako přes kopírák. Je to taková metoda predikce-korekce říznutá s posouváním okna pana Overtona. Jedna věc se jim ale zatím (Bohu dík) nedaří – namotivovat své obyvatelstvo pro útok na RF. Tady to naráží na fakt, že informační pole již zcela neovládají … ostatně to je hlavní důvod útoků, dehonestace a umlčování tzv. nezávislých médií.

Do konce řízení této etapy zbývá v podstatě posunout to Overtonovo okno pro akceptaci taktických jaderných úderů. A všichni mohou vidět, že mediální práce v tomto směru běží na plné obrátky.

Nebo si vzpomeňte co předcházelo začátku konfliktu – máme informaci, že Putin už už nevyprovokovaně zaútočí na nebohou Ukrajinu, kde vyvražďujeme etnické Rusy. Nezaútočil podle naší předpovědi? … tak zesílíme provokace. Stále nezaútočil, tak ještě přitvrdíme … Zkrátka anglosasové se nemění, to co se mění je rozšiřující se vnímání toho, jak to celé dělají. Už jsem jednou psal, že čas není na jejich straně. Navíc, V. Putin a parta kolem něho očividně pochopila podle „jakých „pravidel“ se ta hra hraje.

Kdo to tedy je

Jednou dostal Pjakin otázku, kdo konkrétně může být ten GP. Odpovídal ne moc konkrétně, ale odpověď byla v tom smyslu, že napočítali pár desítek rodin, které mají nepochybně vliv na celoplanetární události.

Pokud se podíváte co se děje kolem UA s větším odstupem a pohledem tohoto článku, pak nutně dojdete k závěru, že Biden nerozhoduje nic, tím méně náš Nuteliér nebo PePa107. Ta koordinace, resp. řízení je výše a má dopad nejen na vládní strukturu v USA, ale i na další vlády – zejména Velké Británie.

Dále zcela jistě dojdete k poznání, že to nepřímé, bezstrukturní řízení má velkou setrvačnost a spousta nepřímých, bezstrukturních procesů byla již realizována a v podstatě se čeká jenom až se projeví v každodenní realitě. Proto můžeme bez větší chyby predikovat nejbližší budoucnost – je očividné, že anglosasy zastaví až opravdový „náraz do zdi“. Je otázkou, zda ten „náraz do zdi“ bude mít podobu např. potopení letadlových lodí nebo taktických jaderných úderů. Anglosasové to nevzdají, protože jim jde o vše – nemají zdroje a pro udržení svého blahobytu je musejí někde uloupit. Mechanismy starých technik „pomoci rozvojovým zemím“ jsou profláklé a již nejdou použít – viz vyhánění z Afriky.

Současně bude zesilovat tlak na zničení toho, co jim kazí jejich procesy řízení v informačním poli – tedy musí „přitlačit“ v otázce umlčování nezávislých informačních zdrojů. Tohle se jim taky moc nedaří, resp. to jde pomalu, protože pokud jste do obyvatelstva několik desítek let hustily kecy o „demokracii a svobodě projevu“ (což bylo nutné pro zlikvidování Východního bloku) a najednou máte otočit o 180 stupňů, tak to je problém … jde to, ale trvá to a čas je to, co jim chybí.

Na otázku, zda tady je nějaká entita, která má min. snahu o celoplanetární řízení bych odpověděl následovně:

Nepřímé důkazy naznačují, že je tady entita, která se minimálně pokouší o celoplanetární řízení procesů a díky svým znalostem a schopnostem je v pomyslné hierarchii výše než vlády národních států. Dobrá zpráva by mohla být, že dnešní možnosti pro vstup do informačního pole máme celkem dobré a navíc díky tomu můžeme provádět i analýzu toho co se vlastně děje a můžeme tak reálné pochopit, jak to celé probíhá.

Zatím je očividné, že ta neuchopitelná řídící entita má znalosti v řízení složených sociálních supersystémů na mnohem vyšší úrovni jako zbytek obyvatel Země. V použitém přirovnání – mají znalosti, jak řídit tu jadernou ponorku a my jsme ti Neandrtálci, kteří netuší, co se stane, když se zmáčkne nějaké to hezky blikající tlačítko na velícím pultu. Ale učíme se rychle …

100 thoughts on “Kdo to tady vlastně řídí?

  1. Pisete:
    „Nepřímé důkazy naznačují, že je tady entita, která se minimálně pokouší o celoplanetární řízení procesů a díky svým znalostem a schopnostem je v pomyslné hierarchii výše než vlády národních států“.
    Myslím, že tam chybí kromě znalostí a schopností ještě také bohatství.
    I když historicky vliv toho bohatství postupně slábne, před stoletím se bohatství hlavně dědilo, dnes se může během jednoho desetiletí mezi nejbohatší lidi na světě propracovat člověk, který začínal svoji profesní kariéru v garáži nebo v dětském pokoji.

  2. Dobry, pane Dvorak.
    Jenom bych dodala, ze jak v kmenovych spolecnostech, tak i v obcich, vzdycky a dodnech vladnout tzv. Big Men, velci muzi, kteri vice mene neformalne organizuji veci tak rikajic bokem. Kdysi jsem studovala, jak se to delavalo tady na malych mestech. Proste se nekde v restauraci pravidelne schazela parta tzv. movers and shakers, tedy tech, co umeli hybat vecma, a kteri neformalne utvareli tlak na ostatni, jak obycejne lidi, tak it oficialni radnici. Ve Vennove diagramu se to pochopitelne castecne prekryvalo. Tito lide se pochopitelne videli pravidelne i jinde, znali se, rodiny byly propojene, atp.

    Mam dojem, ze se na to ucelne zapomina, a pak ti, co jsou na verejnosti producirovani jako „vlada“, to je vlaste divadylko. Castecne je to pravda, pokud je mezi nimi i nejaky ten „velky muz,“ a castecne jsou to herci kteri hrajou podle not. A ti, kteri to ridi, a jejich umysly a plany, zustavaji ve stinu, jejich vliv nema nic spolecneho s volbami, a maji volnou ruku.

      1. Prispevek vystihuje konkretni a opakovane jevy .Vevca. Kdy nekteri si mysli ,ze sou vic , nebo maji povinnosti vladnout odstatnim a tvori skupiny a neviditelne site v lidske spolecnosti. A nebo tak. /Proslula Tamany Hall , mafie ,hlavni banka v Usa ,atd./.

        „My nejsme nicim , budme vsim“..zpivali komunisti a mensinovy bolsevici ..
        Ale hodne vypatlanych otroku si myslelo ,ze je to vo nich.
        A bojovali a umirali za nejhorsi vlady sveta fanatiku, zaplacenych bankeri ,
        ktery se jim po vitezstvi „odmenili“,/vlady komunistu i bankeri/.
        Porevolucnim silenstvim masakru bez konce. Jinych katastrof a tragedii..
        Nepratelsky jim vlady bankeru ,zase donucovali svoje otroky do monstroznich svetovych valek..Prave na ty „my nejme nicim budme vsim“..
        Coz se stale opakuje ,treba teroristickou us loutkou Usamou bin Ladenem.
        Kterej napad Usa a usa zase napadly Irak a Afganistan..A prej museli..
        Z tragedie a katastrofy do tragedii a katastrof.

        Dnesni situace napr. v Usa a jinde si zada napr. nekonvencni reseni.
        Zadnyho presidenta ,funkci zrusit ,pac sou to jen nejstarsi este skudci, zadnou vladu a zadny byrokraty v tajnych uradech ,ktery ve skutecnosti vladnou vladam ..A napr. Vytvareji Usamy a Zeli , Obamy a jejich teroristicky skupiny vybaveny vsim , mimo atomovych zbrani ,kdy Usa a Nato nemuzou odolat je platit v miliardach , s povinnosti az provokovat svetovy valky a pomahat jim obetave i za ceny vlastniho zniceni ,
        F16 ,raketami , ktere muzou nest nuklearni zbrane.
        Takze reje upiru, zombie a silencu se pravidelme opakuji …

        Je s podivem kolik zjevnych a nebo neco jinyho predstirajich se tady shromazdilo,
        aby ventilovali sve silenstvi a posedlost nekonecnou nenavisti, Targus, Teco a spol..
        Ale neschopnych niceho jinyho..Na rozdil

  3. Podle mého názoru je to takto:

    Pravděpodobně (zatím) neexistuje planetární vláda, protože globální procesy probíhají poměrně chaoticky.
    Existují mocenské síly, které existují vedle i nad stávajícími oficiálními státními a nadstátními strukturami. Jde jednoduše o velmi bohaté rodiny, které kromě ovlivňování (např. korupcí) státních procesů ke své konkrétní výhodě mohou podporovat akce, které jsou prospěšné širšímu společenství superbohatých.
    Mocenské skupiny jsou různě silné, takže se dá předpokládat určitá, ale ne pevně stanovená hierarchie.
    Jakým způsobem ovlivňují politiku? Poměrně jednoduše. Zakládají thinktanky, které provádějí analýzu dění v oblastech, které jsou pro danou skupinu zajímavé. Zakládají fóra, ve kterých si mohou sdělovat názory. Nechávají si vypracovávat ekonomické, psychologické a sociologické studie (samozřejmě i zadání zpracovávají další placení lidé). Nechávají vychovávat budoucí státníky, kteří potom zobou z ruky. Atd.

    Společně podporované akce podle mě patří do sféry bezstrukturního ovlivňování. Sem patří především vytváření světového názoru populace. Vůbec nejde o prostou politickou agitaci, ta je v hierarchii akcí mnohem níže. Jde o filmovou (Holywood), beletristickou knižní tvorbu. Populární hudbu.Pohádky pro děti. Masový sport (fotbal, hokej, košíková, …). To je podle mě práce podporovaná všemi (nebo většinou) mocenskými skupinami.Tím se lidé od nejútlejšího dětství tvarují určitým způsobem. Oficiální kultura v době socialismu se snažila (často naivně až hloupě) vychovávat lidi k lásce k tvůrčí práci, k dobrým vztahům k ostatním lidem, ke skromnosti, k sebezdokonalování například amatérským sportem a podobně.
    Ta kultura, co je výhodná prakticky všem superbohatým, oslavuje životní úspěch. Úspěch (dle jejich chápání) je hlavně zbohatnutí nebo/i osobní sláva. Užitečnost činnosti nehraje žádnou roli. Kolik znáte z posledních desetiletí pracovitých vědců nebo techniků? Nejspíš žádného. Hrdinou je Jágr, hrdinou je Bakala, hrdinové jsou miliardáři, kteří mohou koupit děcku koníka za stovky milionů. A tak dál. Oslavuje „svobodu a demokracii“, což v reálu znamená především sobectví a individualismus. Oslavuje „pestrost“ kultur, takže imigrace je blaho – v reálu to ovšem znamená rozštěpení společnosti na množství antagonistických supin, které lze snadno ovládat.

    Existují naopak věci, na které mají různé mocenské skupiny (i skupiny srovnatelné síly) různé pohledy. Podle toho, které majetkové oblasti ovládají. Takže já si vůbec nemyslím, že Anglosasové a Globální prediktor (pokud existuje) znamená totožné mocenské skupiny. Což samozřejmě nevylučuje, že v té nejvyšší třídě superbohatých mohou nějací Anglosasové být. Stejně tak tam mohou být Židé, Francouzi, Italové… Národnost vůbec nerozhoduje, důležitá je moc. NATO a Anglosasové vyhrocují situaci s Ruskem. Ovšem třetí světová válka vůbec není cílem nejmocnější skupiny superbohatých. Určitě mají expertní skupiny, které jim jsou schopny vysvětlit, že by si v tom případě svých peněz a moci přiliš neužili. Hrocení situace je záležitostí struktur, které GP využíval, ale které s ním nejsou totožné. Co záleží GP na tom, že bude v USA hyperinflace. Oni mají majetek rozložený tak, že to pro ně není žádnou hrozbou. Naopak to skýtá další možnosti zvýšit své bohatství a moc. Situaci s Ruskem hrotí nižší vrstva moci v KoZa, jejichž bohatství a moc jsou pevně spojeny s KoZa, pro něž je to existenční záležitost. Například dle výše jmenovaného Pjakina platí, že GP se snaží přímý konflikt dusit.

    1. No ano, ale z jakých základů ve svém jednání vycházejí? Poučili se z historie? A jsou disciplinovaní? Opisují od sebe navzájem? Panuje mezi nimi silná sociální kontrola? Kdo byl první hybatel?

      1. Já si myslím, že podobné principy se používaly v menším měřítku prakticky od starověku, samozřejmě úměrně tehdejším možnostem. Někdo sice mohl získat moc vojensky (Alexadr Makedonský – na jak dlouho?), ale velmi často hrála roli především materiální základna. Konečně, často se opakuje rčení, že na válku je zapotřebí jenom třech věcí – peníze, peníze, peníze.

        Určitá inovace ve vztahu k historii je schopnost anonymního ovládání. Když se nad tím ale zamyslíte, anonymita je pro mocné obrovskou výhodou. V historii se asi vyskytovala, ale ne moc často.
        Před rokem 1989 za všechno mohli komunisté. Pokud něco udělali dobře, většinou si toho lidé nevšimli. Na dobré se lehko zvyká. Pokud něco zkopali, všichni věděli, čí je to vina.

        Na koho si chcete stěžovat teď? Jasně, teď za všechno teď může Pětikolka. Vláda se vymění, bude vládnout podle podobných principů, možná i trochu líp, ale kdo si všimne zlepšení? Které v principu nemůže být moc velké, vzhledem k tomu, že nám v naší zemi skoro nic nepatří, legislativu nám schvalují v Bruseli a taky vzhledem k dluhům za 35 let nasekaným.
        Kdo bude obviňovat nějaké milardáře z USA nebo z EU? Vždyť my je ani neznáme. Budeme nadávat na Uršulku. Ona se vymění, ale lepší to nebude. I když bude její nástupce schopnější nebo bude míň krást. Konečně, oni ani ti superbohatí nás neznají. Proč taky, – na to mají lidi kteří na to mají podřízené, kteří nám otevřou nějaký ten Aspen institut.

        1. Někdy někdo už v historii prolomil nějaké nepěkné pudové chování nějakým příkladem a pak se začalo jednat jinak. Černoši začali být lidi, ženy též, přestali být brejlovci, kulhavci, nalezenci, apod. Začalo být nějaké jednání trapné a jiné moderní. Když teď vidíme, jak může být přijato rozhodnutí EK a to nasunuto v docela velkém území k aplikaci, lépe si, téměř zhmotněně, dovedeme představit, jak takhle nějak musí fungovat svět, jak takhle musí být nejspíš řízen, jak ono se to děje. Pár koncilů a zapomenem, že to nebyl nadpřirozený jev. Jak říkáte.
          Já nepopírám množství bohatství u malé skupiny držitelů a jejich možnosti ovlivňování. Jen ten světonázor zakoupený nemůže být, ten musel a musí být nepřenositelný radikálně. A pak už následná výchova obyvatelstva, to už je něco jiného. Jak říkáte.

    2. To Václav – já si myslím, že jste to trefil celkem dobře. Záměrně jsem se vyhýbal napsat něco o celoplanetární vládě, protože si nemyslím, že by tady byla parta, která si hraje na celoplanetární vládu. Vládu ve smyslu, že se pravidelně scházejí a pravidelně přijímají rozhodnutí.
      Myslím si, že tady je parta, resp. pár opravdu bohatých rodin, kteří jednají v určité synergii – něco jako my na alternativě. Když někdo z nich s něčím přijde, tak ostatní se buď přidají nebo udělají něco podobného, protože mají společný zájem – rozšířit svůj vliv pokud možno na celou planetu a hlavně ZKUŠENOST.
      To co je činí konceptuálně silnými jsou jejich znalosti, zkušenosti a bohatství. To bohatství samo o sobě nemusí znamenat nic, klíčové jsou ty zkušenosti a způsob myšlení. Očividně např. ví, že když dnes začnou utrácet peníze např. na založení nějakého Think-tanku, tak to dělají s vědomím, že plody to přinese třeba až za 10-15-20 let. Prostě mají tu zkušenost a vytrénované myšlení. A my zatím tady nevěřícně koukáme, co to je za blbost – zakládat ten Think-tank … vždyť to je další žvanírna o ničem .. a pod. Jenže ono to tak není, po X letech najednou zjistíme, že ta „nesmyslně založená žvanírna“ dělá rozhodnutí, kterému se musí přizpůsobit polovina světa … to jen jako příklad.
      Dále si myslím, že tuším, jak chtějí dostat pod kontrolu informace na internetu – zatím dílčí kroky více.méně odpovídají mé teorii a pokud mám pravdu, tak bych opravdu rád věděl, kdo jim radí, protože základy pro toto ovládnutí informací na internetu byly položeny už před mnoha lety a očividně od někoho, kdo má neuvěřitelnou představivost nebo už měl s internetem zkušenost.

      1. myslím si, že elity, skutečné elity, které vládnou, mají morálku, která by nás
        zaskočila, kterou si možná neumíme ani představit, morálku, která je výlučná
        a elity opravňuje k amorálnímu chování. Domnívám se, že tento kodex je součástí
        nějakého historického konceptu a společen. konsenzu, který elity uzpůsobuje
        k ovládání druhých a zároveň jim zaručuje anonymitu, podobně jako adeptům
        tajných nauk, a tím je chrání.

          1. upřednostňování vlastních zájmů na úkor většiny se dá předpokládat, rovněž lži
            podvody a manipulace jako prostředek prosazování zájmů. Mám spíš na mysli
            něco nad míru obvyklého, co se dá očekávat… Podle VK se tyto elity nemusí bát
            karmy, protože ovládají některé duchovní praktiky, které jim zajistí, že se opět
            narodí do příznivých poměrů… V procesech řízení používají stejné praktiky, jsou
            o míli dál, než okolní svět.

              1. no morálka elit… Mě osobně inicioval dokument Slavnostní otevření Gotthardského tunelu.
                Evropské elity konfrontované s „pozemskými principy moci“ a pochodem lidských otroků v stylizované hudebně-taneční kreaci nehnuly ani brvou… Zatímco já jsem za
                zažívala šok, ony to plně chápaly jako potvrzení jejich práv, potvrzení reality.

                1. Hana:
                  Já bolebřuch. Nevím, jestli to kdo chápal jako potvrzení práv, někdo možná ano, ale to bychom se musely zeptat a ještě tak šikovně, aby nám odpověděli popravdě 🙂 Spoustu věcí přičítám přirozené stádnosti a navíc zastávám názor, že co se dá vysvětlit blbostí, na to není třeba hledat složitější vysvětlení. Být taková mladinká duše, možná by se mi to taky líbilo…..jůůů! Mamí koukej!

                  1. Stačí se dívat… Navíc to muselo těm elitám konvenovat, to představení
                    bylo stvořeno pro ně. Potvrzuje jejich pohled, jejich psychologii…
                    Někdo chápe tuto kreaci jako rituál. Já tam vidím i vzdorujícího člověka,
                    jeho osud… i jeho velikost. Zejména v ll. části dokumentu.

                    Vám, obávám se, nerozumím ani slovo. Mluvíme jinou řečí… :))

                    1. vzpomněla jsem si na epopeu, která všechny postavy, všechna životní témata relativizuje a oslavuje v jednom karnevalovém reji…

                    2. Hana:
                      To bude vzájemné. Teď už vám zas taky nerozumím 🙂 Nakonec je to jedno, ne? Však to není povinné.

      2. Re: David Dvořák

        Jak píšete, smysl think tanku se může ukázat za dvacet let, nebo i později.

        Andrej Fursov například píše, jak se velký kapitál postupně přesouval z Benátek do Holandska a následně do Anglie, kde se usídlil na dlouho dobu. Stěhovaly se bohaté rodiny, když v jejich původní vlasti pro ně přestaly být optimální podmínky. A celou tu dobu systematicky pracovali, ovládali nové a nové oblasti, někteří padli a jiní vyrůstali. Sbírali zkušenosti, plánovali a hleděli do budoucnosti. Hromadili kapitál. Zakládali společnosti, které postupně ovládaly většinu známého světa. Děti pokračovaly v tom, co začal pradědeček.

        To je něco, co v současných takzvaně demokratických vládách absolutně schází. Rok před volbami se starají o volby. Rok po volbách se vymlouvají na předchozí vládu. A mezitím plní úkoly páníčků. Že by byli schopni něco vytvořit, to ani náhodou. Vytvoří nějaké daně, nějaké jiné upraví nebo zruší… Prodají další kousek státního majetku, aby zalepili díru v rozpočtu. Plácají o demokracii a lidských právech. A to je tak všecko.

        Samozřejmě, jsou výjimky. Třeba Orbán. Ale on má i nějaké jiné cíle kromě toho, že si udrží židli. A sedí na té židli mnohem déle, než čtyři roky. Čtyři roky prostě nestačí. Politici, kteří dokázali aspoň něco, byli v sedle mnohem déle. Přesto se to ani zdaleka nevyrovná dlouhodobým systematickým činnostem rodin, které řídí (samozřejmě pouze v sféře svých zájmů a možností) 100, 200 nebo i více let.

    3. Gloubalni skupiny planuji a pouzivaji prave rostouci chaos a zamerne. MImo jiny.
      Naivni uvahy ,ze nekteri se boji valky , ale kdyz nebudou valcit ,cekaji na ne tresty za jejich nekonecny zlociny a dalsi rozpatlavani nema smysl.

  4. Příběh CFR zdaleka nekončí
    Stále aktivně ovlivňuje světovou politiku. Stačí si přečíst titulky článků v časopise Foreign Affairs:
    „Je čas, aby NATO převzalo vedení na Ukrajině“,
    „Čína přechází do ofenzívy“,
    „Odvrácená strana Putinova klamu“,
    „Jak přežít příští krizi v Tchajwanském průlivu“.

    Hlavní pozornost je jednoznačně věnována Číně a tchajwanské krizi, ačkoli Putin a Ukrajina nebyly z titulní strany tohoto časopisu CFR nikdy vyloučeny.

    V současné době financuje Radu více než 200 nadnárodních společností, bank a nadací, včetně: Xerox, General Motors, Bristol-Meyers Squibb, Texaco; JPMorgan Chase, Bank of America, Bank of New York Mellon, Citigroup, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Wells Fargo; German Marshall Fund, McKnight Foundation, Dillion Fund, Ford Foundation, Andrew W. Mellon Foundation, Rockefeller Brothers Fund, Starr Foundation, Pew Charitable Trusts a další.

    CFR má asi 4200 členů, z nichž většina patří k vládnoucí třídě. Patří mezi ně prezidenti Joseph Biden, Bill Clinton, Jimmy Carter, viceprezident Dick Cheney, ministři zahraničí Hillary Clintonová, John Kerry, Condoleezza Riceová, James Baker, Richard Haass (současný předseda MS), ministryně financí Janet Yellenová, burzovní makléř George Soros, soudce Nejvyššího soudu Stephen Breyer, Paul Wolfowitz (prezident Světové banky, náměstek ministra obrany), Larry Fink (ředitel společnosti BlackRock), Lawrence A. Tisch (předseda představenstva Loews/CBS), Jack Welsh (předseda představenstva General Electric), Thomas Johnson (předseda představenstva CNN), Ann M. Fudge (člen správní rady Nadace Billa a Melindy Gatesových), Catherine Graham (šéfka redakce Washington Post/Newsweek/International Herald Tribune), Samuel Berger (poradce prezidenta Clintona pro národní bezpečnost), Michael Bloomberg (starosta New Yorku), John Deutch (bývalý ředitel CIA za Clintona), Alan Greenspan (předseda Federální rezervní banky), Stanley Fisher (bývalý ředitel MMF), Ann Krueger (současná zástupkyně ředitele MMF), James D. Wolfensohn (prezident Světové banky), Paul Volcker (bývalý guvernér Fedu), Robert Zimmer (rektor Chicagské univerzity), John Reed (ředitel CitiGroup); ekonomové Jeffrey Sachs, Lester Thurow, Martin Feldman a Richard Cooper; zprostředkovatel balkánských konfliktů Richard Holbrooke; političtí komentátoři Paul Krugman, Ariel Cohen, Thomas Friedman, Joe Klein, Farid Zakaria, Eric Schmitt; astrofyzikové Carl Sagan a Steven Weinberg; herci a režiséři George Clooney, Angelina Jolie, Warren Beatty, Michael Douglas a další nadlidé a poskoci.

    Nejvlivnější média – CNN, CBS, NBC, The New York Times, The Daily Telegraph, Le Figaró, The Economist, The Wall Street Journal, Le Monde, The Washington Post, Time, Newsweek, U.S. News & World Report, Business Week, RTVE – jsou řízena lidmi z CFR nebo spřízněných organizací v jiných státech. Informace a názory, které propagují, jsou pak reprodukovány „autoritativními“ médii po celém světě.

  5. Za posledních 100 let Západ vytvořil standardizovaného člověka, který dodržuje zákony a není schopen rozhodné akce.
    Variantu druhého scénáře, vypracovanou ideology CFR, představil v roce 2017 na Světovém ekonomickém fóru v Davosu (další platformě pro prosazování a realizaci koncepcí CFR) jeho stálý předseda Klaus Schwab (absolvent Harvardu, domovského pracoviště CFR, Kissingerův žák a dlouholetý člen Římského klubu) – „Čtvrtá průmyslová revoluce“ (4RI) [28]. Scénář 4RI předpokládá ještě větší globalizaci lidstva prostřednictvím úplné digitalizace všech oblastí činnosti, kultury a každodenního života, rostoucí roli umělé inteligence (AI) v rozhodování, prohloubení individualizace člověka (až k úplnému narušení offline kontaktů) a virtualizaci životního prostoru prostřednictvím rozsáhlého zavedení digitálních ekosystémů. Světové politické elity tento scénář uvítaly: všude se začala objevovat centra 4P – „místa růstu“ nového technologického paradigmatu, která působí nad národními orgány.

    Vývoj a pokračování projektu 4RI byl scénářem Velkého resetu 2020 samotného Davoského fóra a Schwaba, který se vyznačuje děsivou otevřeností. Ideologové Velkého resetu neváhají mluvit o 👹„inkluzivním kapitalismu“ jako o blízké budoucnosti, která povede ke zrušení soukromého vlastnictví, nekontrolované moci TNC a digitálních gigantů, rozpadu či degradaci sociálních vazeb v důsledku jejich virtualizace a nástupu faktického „digitálního otroctví“, v němž bude většina pracovat za jídlo (a přístup k internetu).

    Scénář Velkého resetu byl ve skutečnosti symbiózou druhého a třetího scénáře: revoluční přechod k novému technologickému řádu prostřednictvím katastrofy. Touto katastrofou je pandemie COVID-19, která vyvolala Velký reset všech aspektů lidského života, včetně etiky. O povaze koronaviru lze vést nekonečné spory, ale skutečnost, že pandemie vznikla na základě vědomého rozhodnutí, je nepopiratelným faktem. Pandemie byla vyhlášena… na samotném ekonomickém fóru v Davosu ve dnech 21.-24. ledna 2020 a 30. ledna WHO přijala rozhodnutí o jejím zavedení. „Pandemie“ byla vynikajícím nástrojem pro hlubokou reorganizaci společnosti a veřejné přijetí digitálních systémů totální kontroly. Společnost se dobrovolně a dokonce s nadšením tlačila do digitálního koncentračního tábora, vstříc skutečnému „konci dějin“…

  6. „Konec dějin“, prohlásil triumfálně filozof a člen CFR Francis Fukuyama. Byl to konec mnoha příběhů dohromady. Byl to konec SSSR a sovětského projektu jako celku, byl to konec bipolárního světa, vítězům se zdálo, že je to konec všech civilizací kromě západní. Zdálo se, že neslavný konec Ruska, které bez boje podlehlo vítězi, je nevyhnutelný.

    Vítěz měl všechno, jen ne lítost. Západ kvůli svému náhlému štěstí ztratil smysl pro proporce a zbytky rozumu. S chamtivostí a brutalitou amerických pionýrů drancovala, plenila a ničila. Bohatství bylo tak velké a dostupné, že během osmi let Clintonovy vlády zažívaly Spojené státy „zlatý věk“ a rozpočet USA byl v černých číslech. A zdálo se, že to bude trvat věčně. Vždyť kdo by nyní mohl nejen zvednout ruku, ale dokonce i hlas proti Novému světovému řádu? Írán? Irák? Jugoslávie? Venezuela?

    Samozřejmě se vyskytly určité technické problémy. Globální policista a „ekonomický zabiják“ [18] potřeboval nástroje, aby mohl řídit svět pod svou kontrolou. A byly narychlo vytvořeny nebo obnoveny s širšími pravomocemi. Evropa dostala pod kontrolu bruselské byrokracie nejasného původu mrkev a klacek, v ekonomice jsou finance, tarify a ceny řízeny brettonwoodskými institucemi (MMF, WTO, EBRD, Světová banka, ratingové agentury, investiční fondy atd.), zdravotnictví řídí WHO a vzdělávání boloňský systém. Není třeba dodávat, že řízením všech nadnárodních organizací jsou pověřeni „Smithovi agenti“ – Alan Greenspan (předseda Federální rezervní banky), Stanley Fischer (bývalý ředitel MMF), Anne Kruegerová (současná zástupkyně ředitele MMF), James Wolfensohn (prezident Světové banky), Paul Volcker (guvernér Fedu) atd. [19]. V pozadí stojí znepokojivá postava „svobodomyslného“ finančního spekulanta George Sorose, který na příkaz MMF a na volání své duše provádí všudypřítomné „osévání demokracií“. Je zajímavé, že mnozí tuto postavu označují jako „filantropa“.

    Pro Rusko byl případ ještě horší, protože ústava z roku 1993 stanovila nadřazenost mezinárodních zákonů nad ruskými zákony, tj. nepřímou vnější kontrolu. V 90. letech však bylo řízení zvenčí přímé: poradci EEU a úředníci CIA zasedali téměř ve všech řídících orgánech a prosazovali politiku, kterou si přál Západ. V letech 1991-94 stál v čele skupiny ekonomických poradců Borise Jelcina (“Harvard Boys“) Geoffrey Sachs, harvardský profesor, autor „šokové terapie“ a samozřejmě člen CFR.

    1. Re: Gój

      Máte to OK.
      Jediný problém vidím v tom, že si myslíte, že za všechno můžou Židé. Nevím, jak velký podíl Židů je mezi planetární superelitou, ale myslím si, že směrování odporu proti tomuto národu je další z použitých klamů, aby skuteční hybatelé mohli zůstat anonymmní.
      Izrael je samozřejmě fašistický stát, hodně „padouchů“ jsou Židé, ale nemyslím si, že máte ten správný klíč. Stejně tak je je hodně Židů normálních, slušných lidí a hodně „padouchů“ je úplně jiné národnosti.

      1. Nepíšu velké ž. Je to spíš sekta. Hlavní je ideologie vyvolenosti a pohrdání, u vrchnosti i hierarchické pohrdání souvěrci, pak
        „společný zájem – rozšířit svůj vliv pokud možno na celou planetu a hlavně ZKUŠENOST.
        To co je činí konceptuálně silnými jsou jejich znalosti, zkušenosti a bohatství,“
        jak napsal pan David Dvořák. K tomu široká základna spolupracovníků, poskoků, sluhů „spravedlivého“ vyznání po celé Zemi.

        Banksteři si užívají velkopadělství („kvantitativní uvolňování“)peněz, velkolichvářství a ovládají centrální banky nejen KoZa. Bankstery kontrované organizace, s hierarchicky nižšími souvěrci, páchaly a páchají debilizaci, pohrdavé prosazování zvůle, krize, revoluce, velkolupičství a války.

        „Politická svoboda je idea, ale ne skutečnost. Musíte vědět, jak tuto ideu použít, kdykoli je to nutné, jako
        vnadidlo pro přilákání lidí do něčí strany za účelem rozdrcení jiné strany, která je právě u moci. Tohoto úkolu se dosáhne snáze, pokud je oponent sám infikován myšlenkou svobody, takzvaného LIBERALISMU, a kvůli této myšlence je ochoten vzdát se části své moci. A přesně zde se objevuje triumf naší teorie; povolené otěže vlády jsou, podle zákona života, okamžitě uchopeny a přitaženy novou rukou, protože slepá moc národa nemůže být ani jeden den bez vedení, a nová moc pouze zaujme,“
        z Protokolů, a z praxe nadlidí.
        Původ lstivé pravdolásky, systémové posedlosti mocí a pohrdáním, bude asi ze starověkého Egypta a ze starověké Mezopotámie, za tisíciletí vytuněný „mudrci“ v Talmudech.

  7. Perfektní analýza! De facto jste vydlábnul z mého prefrontálního kortexu přesně to, co si už delší dobu myslím i já. Napište knihu Davide. Budu mezi prvními, kdo si ji koupí.

    1. Presne Goj , naivni vyhybajici se skutecnosti a spatlany predstavy, akadem teoretiku ,
      vo tom kdo ridi, maji konkretni podobu a zaklady.
      Jejich vyvoj do ovladnuti sveta vsemi prostredky. Stejne tak dulezity mimo ne a v
      neposledni rade , je totalni zotroceni populaci do bezmoci ,do paralysy a do spoluprace.
      A obetovani se pro jejich cile…
      /To povyseny nad nas ,rezimu pomocny akademicky loutky a jejich ucebnice neskutecnych blabolu ,nedovoluji zminit/.

  8. Entita sem entita , ta vsude poletuje a lita…
    Proc se nenaucit psat cesky , bez eeentyytovani a tam a kardinalni .
    A kulovy nesmysle.. To je cteni, jako kdyz bezite po posranejch schodech dolu….
    Kdo ridi, ale bez riditele. S urcitou mazlave kluzkou , synergii.

    Tady de vo dalsi fakt a dukaz ,ze akademicky a politicky epidemie abstrakce a grafomanie zachvatilili svet ..Samozrejme, struktura nesmi chybet ,
    ale uhnuta az ,z jinyho uhlu.
    Ten ma rad jaadrrro a jinej zase prredyktory. Vsichni potrebujou doktory…
    ale vondrochocholousky, pestittele bla,bla …v i z i. Utrzenych z retezu.
    Aaaa ,kdo je vlastne ridi..
    S nazvoslovim nekoho jinyho..
    …A bez otazky pojmenovani a rovnou do zdvorakovani..

    Tema ,konkretni plany a zamery a jejich realizace a konkretni vudci ktery usiluji ovladnuti sveta , to uz davno je vysvetleny , uz davno vyreseny a konkretne popsany.

    Priklad chaotickych souslovi , neprehledna zmet vyrazu ,zneuziti cestiny , vyjadrovaci prazdnota s predstiranim vzdelanosti ,ktera ma slouzit na zakryti prazdnoty zaplneny hromadenim poucek z ucebnic.
    Exhibice akademicky entitovy yntel /, vsichni maji povinost si myslet , ze autor je akademik nejvyssiho vzdelani a autor je vo tom presvedcenej .
    Absolutni absence aspon spetky individualniho originalniho mysleni.
    Maglajz smyslu z klubka hadu ,…Terarium ,akvarium , absurdarium.

    Chtel bych bejt pritom aspon jednou , kdyz pjakinove, vondrouskove a autor , dou spolu si koupit vizi piva a jadro parku, z jejich ale uhlu ,hledat, badat v hierarchii hospody..
    A .Kdo to tam vlastne ridi..A za ucelem sepsani vo tom, podrobny stuudije..

    1. Tohle si musím někde uložit, až budu v potřebě napsat článek o netoleranci. Každá věta je úderem a DD jistě zpytuje svědomí, že přestřelil a podcenil své čtenáře. V dobách inkvizice bych měl obavy o jeho zdraví.

  9. A stejně ten osud je divnej. Náš pan hejtman , co chce být znovuzvolenej se nám odkopal. Brno prý není chráněno před velkou vodou., když si tak uvědomím tyy předpokládané spousty vod co tečou do prýglu, moc veselo mi není
    njn

    1. Autora prosím o prominutí.

      Paní emo, jste v rizikové oblasti a máte případně někoho na pomoc?
      Psala jste dříve, že máte nějaké pohybové potíže (snad se nepletu) a asi Vám není už „cet“ ,
      či jste si nyní posteskla „jen“ obecně?

      Všichni stále řeší svět a na lidi pak není čas, já nejsem nyní blízko Brna a letos máme stále „karanténu“
      pro záchranu naší maličké, jinak bych zase jela klidně pomáhat osobně, ale kéž jste v pořádku
      a vlastně všichni, kterých se to akutně kdekoli dotkne,
      některých (a to musí být pravá hrůza) už opakovaně…

      1. Díky, ale spíš pozdních –sát. Ale jsem br’načka rodem i původem. A tak nějak se starám. Jsme mimo, ale na domě za kopcem kde jsem vyrůstala byla nivelizační značka ve výšce 2 metrů. A ony ty nivelizační značky z města jaksi zmizely, jako by lidé chtěli zapomenout, nebo nemyslet na možné nebezpečí od přehrady. Při těch minulých záplavách když šla voda přes hráz, voda v řece umývala silnici. Pamětníků je málo, historie mladé nezajímá protože jim se nic nemůže stát , ale to vyhlášení hejtmana mne tak nějak popíchlo, jakého trola lidi zvolili. Koukněte na drbnu, mají tam fotky z Poříčí. njn Mladí a hytří myslitelé. co naděláme.

        Dík

  10. Dovolím si reagovat.
    Autor správně popisuje jednotky řízení a nějakou hierarchii, z které vyvozuje existenci celosvětové „vlády“. Zde vidím pár věcí na doplnění: Každá samostatně fungující jednotka (rodina, kmen, stát, federace … atd.) ovládá nějaký prostor (v doslovném i obecném smyslu – byt, kraj, zemi, mediální prostor, finance …) a její pravomoci (a možnosti dalšího vlivu) omezuje nějaká nadřízená entita. V okamžiku, kdy už další uznávaná entita není , stává se nejvyšší stupeň „suverénem“. Někde v pralese bude schéma: jednotlivec-rodina-rod-kmen … a nad nimi nic (možná nějaký kmenový svaz? Válečný spolek?). A to proto, že v daném prostoru se nepřekrývají dvě entity se stejně vysokým stupněm moci. V současném moderním světě (po 2. sv. válce) byl pokus o vytvoření entity nadřazené státním útvarům – OSN (a z něj odvinuté nadnárodní organizace). Ta byla však v reálu bezzubá, protože její moc odvisela od ochoty jejích nejsilnějších členů vykonávat její vůli. TO je ostatně nutná podmínka na všech úrovních „hierarchie moci“ . Pokud v rodině jeden ze členů odmítne společné řízení a druhý si ho nedokáže vymoci, rodina nebude fungovat. Pokud v obci nebude starostu nikdo poslouchat, pak nebude mít šanci cokoliv udělat, pokud občané nepřijmou státem diktované podmínky („společenská smlouva“), a ten si je nebude schopen vynutit, pak se stát rozpadne atd. A tím se dostáváme k těm globálním elitám. Skutečně existuje nějaká entita, která dokáže ovládat celý svět? Nemyslím si. Ale je tu entita, která se o to pokouší. Obvykle se nazývá „globální kapitál“ (a ano, v něm se schovávají všichni ti Rotchshieldové, Rockefelerové a kdoví kdo další). A představitelé tohoto „globálního kapitálu“ se spolu baví. Jednají, spolupracují, ale i bojují. A na úrovni ekonomického vlivu ovládají planetu.
    Dostatečně vlivný kapitál dokáže korumpovat vlády, způsobovat hladomory, inflaci, pády měn a určitě i vyvolat války či migrační vlny. Za jakým účelem? To netuším. Nevěřím na různé teorie o cílené depopulaci ani o geniálním plánu vládnout planetě. Spíš věřím na namyšlené, od reality odtržené elity, jejichž bohatství jim dává takovou moc, kterou sami nedokáží ani domyslet, a pak na lidský faktor, který jim do toho vždy nějak hodí vidle. Proto si nemyslím, že současný stav je nějaký dokonale promyšlený plán. Spíš se to tak nějak plácá a lepí. Což je pro nás všechny možná ještě horší varianta, protože skutečnou moc nad situací nikdo nemá.

    1. No, GP se dostal do úzkých, USA státní eliat se mu vymkla od jisté doby z pod kontroly.
      No a protože USA maji jaderné zbraně a zánikem ZEmě by i GP zanikl (nemůže odletět ze Země..), tak v této fázi spolupracuje s Ruskem a Čínou na „neutralizaci moci USA“. Koněm GP je tam Trump.

      1. A to si prave nemyslim. Ta ekonomicka elita muze nastavit urcite „zakony“ trhu. Muze korumpovat, manipulovat, ale skutecnou moc (tedy nekde kodifikovanou, s kterou ostatni „podrizene“ elity souhlasi) nema. Muze ovlivnovat volby, spotrebitele, trhy atd., ale porad je to na urovni zakulisnich lobistu. Trump bude taky svym zpusobem „veden“ a ani o tom nemusi vedet. I Putin tim bude ovlivnen co se tyce globalnich moznosti a toku kapitalu. Ale neni to jednolita, jasne definovana, sila. Nemyslim si, ze ridi soucasny beh udalosti. Ano, podili se na nem, ovlivnuje ho, ale tu moc opravdu ridit svet proste nema. Prave z toho principu, ktery jsem vzpomenul uz vyse (kdyz jeden z manzelu nechce spolupracovat A zaroven ho druhy nedokaze donutit, tak to proste fungovat nebude), protoze nema tu moc donutit vsechny „pod sebou“ aby se ridili jeho vuli. Ale zkousi to …

        1. Vy příliš přemýšlíte v rámci struktur a organizací jako nositelích moci. To je obecně zažitý omyl. Moc je v praxi realizovaná schopnost řídit (procesy v okolním prostředí). A protože řízení je proces informační, je i jednotlivec schopen ovlivňovat procesy v nebývalé šíři i vertikále. Příkladem je například Vidlák. Struktury a organizace jsou pouze nástroje pro správu zdrojů k realizaci projektů, nic víc. Nemají žádnou moc, pouze schopnosti. Moc mohou mít pouze konkrétní lidé, přičemž největší moc mojí nikoliv ti kdo řídí struktury (ředitelé), ale ti kteří určují pravidla řízení (kterými se řídí i ředitelé)., tedy pravidla samořízení. Nejobratnější forma řízení je pak taková, že si řízený objekt ani neuvědomuje jakým způsobem je řízen.

          1. Vidlak „ovlivnuje“. On „neridi“. A pokud ridi, tak jen do urovne sveho vlivu. A jim rizeni muzou fungovat jen dokud Vidlakovi nadrizena entita dovoli. I na vzpouru proti moci potrebujete „vic moci“. Proto neverim na kruh bankeru, kteri si nekde „v jeskyni“ reknou: udelame se svetem to a to … Spis skupina vzajemne provazanych „entit“, ktera ovlivnuje svet ku svemu prospechu. Ovlivnuje. Neridi.

            1. Ono to vo vysledku je jedno ci tym kradnutim tych elit sa dosiahne znicenie CR vedome ci nevedome. Ano, nikto neprilozil nikomu pistol k hlave, teraz podpis znicenie republiky…..lenze medialne, ekonomicke a politicke podmienky nastavil tak, ze si kazfy povedal, ze ked nie on, tak niekto iny. A takych, ktori pritom mysleli na vyssi celok, tych povacsinou medialne odstrelili. Mohol by Putin uspiet keby sa narodil v CR?

  11. Jestli (jestli!) jsou, tak určitě nejsou tak pitomí, aby se „tajně scházeli v jeskyni“, myšleno v libolném HIltonu nebo „letním sídle“ někoho z nich. Pod svícnem je tma, takže všem přímo před čumákem, ale tak, aby je to do toho čumáku nepraštilo. Buď osobně nebo „zplnomocnění“ … a neviditelní. Bez podrobností. (Když jsou kamery upřeny na „přední osobnosti“ typu Macron, Hollande, Lejenová, ta těžkotonážní pobaltská prezidentka, … – to jsou nějaké osobnosti? Beztvaré hroudy tvarohu, nastrčené právě pro odvedení pozornosti, s jediným předpokladem hypetrofované sebestřednosti, aby roli zvládli přesvědčivě. „Osobnost“ můžou projevit jedině při porovnání s ještě amorfnějšími hroudami, jako je Pepa nebo fyjallah, kteří si s horlivým pokyvováním budou dělat poznámky do úkolníčku.)
    V druhé vlně již viditelnější členové různých „neformálních“ komisí, klubů, institutů, fór. Názvů neurékom. Ano, scházejí se, ano, debatují. Nepopírají to. Občas něco i nešikovně provalí, jako to hlasování o bombardování Jugoslávie. A někdy se stávají poradci, tajemníky, odborníky, náměstky, kancléři, příteli po boku. Samozřejmě vždycky bez odpovědnosti a vždycky bez náznaku veřejné kontroly. Jaká kontrola? Demokracie je pokorně vděčná(!), že takový věhlasný odborník(!) se uvolil pro ni pracovat!
    Ve třetí vlně již probíhá hra na volbu obyvatelstvem. To většinou funguje spolehlivě, jen občas to naruší nějaký Orbán, Fico, Babiš nebo Kurz. Nebo Sára nebo Marine nebo Donald. Ale i tito jen do horního limitu své úrovně …
    Ale ta šestina světa jim furt uniká. V devadesátkách ji už skoro měli, bylo to na vlásku a vypadalo to, že to půjde skoro samo a navenek to bude vypadat, že po dobrém, ale … Pak se té nenávisti nedivím.

    1. Nejvíce to narušil prezident PUTIN !!!!!!!!!!
      To on jako první řekl ne !!
      Jak jste mohl na něho zapomenout, člověče..

          1. Anon:
            Ještěže to neví, možná byste jej vyděsil tak, že by zdrhnul na svou milovanou Sibiř a do Kremlu se už nevrátil 😀

  12. Banksteři
    Bankéři a průmyslníci nejen že vytvořili frankensteinskou obludu Hitlera, ale rovněž od samého počátku financovali a podporovali sověty. Ve své knize ‘Wall Street and The Bolshevik Revolution’ /Wall Street a revoluce bolševiků/ popsal Antony Sutton důkladně vztah, jenž mezi bankéři, průmyslníky a bolševiky panoval. Sutton se odvolává na materiály amerického ministerstva zahraniči, na osobní dokumenty klíčových osob Wall Street, na biografie a na všeobecný historický popis, aby poukázal na to, že bankéři a takzvaní kapitalisté v tajnosti a ilegálně podporovali bolševiky, když v téže době na veřejnosti vychvalovali antibolševické hnutí.

    Podle Suttonova zkoumání nechávali čelní Morganovi bankéři zlato pocházející od bolševiků ilegálně přepravovat do Spojených států, intervenovali za propuštění Lva Trockého /který byl zastáncem permanentní revoluce/ a poslali Lenina v “zapečetěném” vlaku napříč Evropou (společně s 5 až 6 miliony dolarů, aby byla umožněno uskutečnění revoluce v Rusku). Německý bankéř Max Warburg byl klíčovou osobou v rámci financování Lenina a ruské revoluce.

    Anthony J.Hilder toto objasňuje:

    “Komunismus není /a nikdy nebyl/ něčím co vychází z lidových mas a neslouží k tomu, aby bylo možné svrhnout nadvládu bankovní vrchnosti, ale je daleko spíše výtvorem samotných bankéřů, jejichž cílem je prostřednictvím komunismu podrobení a zotročení lidu”.

    R.E.McMaster poznamenal v časopise ‘The Reaper’:

    “Cílem mezinárodního komunismu není zničení kapitalismu západního světa, jenž je založený na dluhu, ale zotročení lidstva z pověření právě tohoto na dluhu založeného kapitalismu západního světa”.

    Ve své knize ‘Western Technology and Soviet Economic Development’ /Západní technologie a rozvoj sovětského hospodářství/ vysvětluje Sutton na podkladě dokumentů amerického ministerstva zahraničí jak bankéři po revoluci nadále financovali a pomáhali s výstavbou Sovětského svazu.

    Gary Allen napsal v roce 1971:

    “Sutton jednoznačně dokazuje, že téměř vše co Sovětský svaz vlastní bylo získáno na západě. Tvrzení, že SSSR byl vytvořený v USA není přehnané”.

    Allen to vysvětluje takto:

    “Během bolševické revoluce jsme měli možnost vidět jak jedni z nejbohatších a nejmocnějších mužů světa financují hnutí, které samo o sobě tvrdí, že má ve svém programu odebrání majetků lidem jako jsou Rothschildové, Schiffové, Warburgové, Morganové, Harrimanové a Milnerové. Ale tito lidé očividně nemají žádný strach z mezinárodního komunismu. Logickým vývodem tedy je, že pokud toto hnutí financovali a neměli z něho žádný strach, museli toto hnutí sami kontrolovat.

    1. Víte, slyšel jsem dobrý bonmot –
      Sedí tak Bůh a Satan na Nebi a dívají se na Zemi a Bůh řekne – Satane, vidíš ten ráj na Zemi?? To je moje dílo !
      A Satan odpoví – Bože, dej mi zhruba 2000 let a možnost stvořit tři věci a já tam udělám Peklo na Zemi..
      Bůh tedy souhlasí a ptá se – které věci tedy budeš potřebovat ??
      A Satan na to odpoví – Stvořím Peníze, Banky a Úrok, Bože, a pak vše půjde už samo..

      No a já jen skromně dodám – v roce 1990 (skoro před cílem..) vidí Bůh, že se Satanovi dílo daří.
      Tak našeptá Jelcinovi, at dosadí místo sebe nějakého neznámého rozvědčíka Putina (což je inkarnace nejlepšího Božího poradce, čímž se chtěl Bůh na Zemi jistit..) a že si tím zajistí vstup do Nebe.
      A Jelcin naštěstí Boží slovo poslechl a další průběh již znáte sami..

  13. Ten video-pokec pana Valenčíka jsem neviděl (ani jsem o jeho existenci nevěděl). Takže info o něm čerpám jen z Vašeho článku, pane Dvořáku.

    Stručně: připadá mi, že tak, jak o tom píšete, je přístup k celé otázce příliš antropocentrický. Nechce se mi celou myšlenku rozvádět v diskusním příspěvku, tedy jen stručný náznak pomocí analogie (předesílám, že analogie není identita, některé detaily pochopitelně nebudou „sedět“).

    Představme si, že udělíme vědomí (podobné našemu) buňkám lidkého těla. Každá buňka je součástí nějakého subsystému a řeší všední buněčné starosti (biologům se omlouvám za svou neodbornost): kde vzít každodenní dávku glukózy a dalších pochutin, jak se zbavit výsledků látkové výměny, jak pořešit dotěrné viry a kdy a jak se rozdělit na své dva potomky. Velmi zjednodušeně řečeno, jednotlivá buňka za horizont těchto všedností nedohlédne. Nemá k tomu aparát a informační potenciál.

    Netuší nic o tom, že výsledky její látkové výměny mohou být třeba hormony, upravující činnost jiných buněk. Neví nic o tom, že její interakce se sousedy (vzájemná výměna chemikálií) může být součástí řetězce, jímž putuje informace odněkud někam. Ona a její sousedé či širší soukmenovci nějak koordinují svou činnost (to objektivně víme), ale neobsáhne souvislosti, v rámci kterých je sama řízena. Moje rozhodnutí, že přestanu chlastat a začnu se více hýbat, přestanu jíst v mekáči a místo stokrát ohřívané karbenátky si dám pěkný oběd v čínské restauraci, to nepochybně ovlivní všechny buňky mého těla, ale ony (byť v rámci naší úvahy nadány vědomím) nemají, jak se dobrat příčin změny chodu světa, v němž žijí. Jaterní buňky a buňky kosterního svalstva si budou pochvalovat dobré časy, zatímco buňky, určené k tvorbě a udržení tukových zásob naznají, že vše stojí za hovno a dobře už bylo. Příčina příčin (líbí se mně ta holka z fitka a chtěl bych na ní vyzkoušet rozmnožovací proces, zatím nanečisto) je jim nedostupná a nedosažitelná, a taková i zůstane.

    Nejsme my, lidé, také buňkami nějakého „vyššího“ organismu (nebo obecněji – systému)?

    Snad byla moje analogie dostatečně srozumitelná. – Tento rozměr mi v úvahách, které velmi příhodně rozvíjíte, zatím chybí.

      1. Mimochodem, tohle je moc hezká metafora pro přiblížení boha: tak, jako je náš mozek …no, dejme tomu něčím jako bohem svému tělu. Jednotlivá buňka si může kvílet jak chce, vzínat k vysokým silám panožky – neuslyšíte ji. To jen poznámka pro ty, co si myslejí, že mohou „mluvit s bohem“ 🙂

          1. Jinak: Mudrujeme tu o věcech, o kterých vlastně nic nevíme.
            Rád poslouchám úvahy o tom, jak vznikl vesmír, co je v černé díře nebo jak vesmír skončí…
            Je to podobné jako úvahy o tom, jak funguje svět.

          2. Kocour:
            To si nejspíš říkají vaše jaterní/plicní a nevímjaké buňky o vás 😀 Copak někdo ví, jestli je bůh? Mně to připadá logické, ale že bych věděla…….

              1. Kocour.
                To rozhodně. Mně je jich někdy líto, tak je chválím šmahem a každý orgán extra, jak jsou statečný a šikovný. Líbí se jim to.

        1. K záležitostem ohledně boha/Boha se záměrně nevyjadřuju. V této věci nemám, o čem bych mluvil nebo psal, a tak nějak mám za to, že s velkým procentem diskutérů bych ke shodě nedošel.

          Vyvolávání zbytečných půtek rád přenechám zde přítomným trollům.

          1. No a na vyspělé mimozemské / vesmírné civilizace by jste věřil ??
            Bůh určitě není ten vousatý, dobrosrdečný dědeček, sedící na obláčku na Nebi.
            Klidně to mohou být hvězdné civilizace a to podstatně vyspělejší než my. A Bůh je jen jako jejich velitel, andělé jeho pomocníci.
            NO a nejvyspělejší jsou jen ty na energetické bázi, bez materiálního těla, která svazuje, bolí, stárne atd..
            Takže zkuste netrollovat a zamyslet se – překročit svůj stín materialistického (omezeného) chápání.

            PS. Po smrti se to dozvíte, jak to opravdu je, ale záměrem je, že si to v další inkarnaci nepamatujete..

              1. Buh je Satan , kterej predstira ,ze je buh.
                Jak kazdej uveril ,navzdory podminkam a rozporu se skutecnosti
                v kterych masy zily , verily ve vladu
                nejvice dobrotivyho a nejvice spravedlivyho a vsemohouciho.
                Takovy neskutecny propagandisticky blaboly a vsichni uverili dobrovolne a zbytek z prinuceni..
                A Nezabijes Vatikan ,papezove a kardinlove vrazdili , mucili , masakrovali vedli valky ,loupili, ze by to ani Satan sam nesved,proto katolici ,knezi generalove pomahali a slouzili, atd.
                To svede jenom Satan.
                Vladne zlo a zlepseni obcas je jen pauza, za ucelem aby sme si na nej nezvykli.
                Pac si zvykneme snadno i na sibenici.
                Aby sme vedeli a byli svedky totalni vlady a existence zla.
                A uvedomovali si denne a zili , co nejhur.
                Kazdej druh vlady slouzi Satanovi ..

        2. kreacionismus má dva názorové proudy. Jeden říká, že Bůh stvořil svět jednou pro vždy a dál
          do něj nezasahuje. Druhý říká, že bůh neustále emanuje svou esencí do všech živých i neživých věcí. Ty pak v sobě obsahují různý podíl vědomí… Lidé mohou svůj potenciál rozvíjet.

      2. Pomerne dobre vystizeny prirovnani. My mame dve nervovy soustavy a ta jedna probiha funguje a ridi ty telesny funkce bez naseho vedomi automaticky.
        Zakladem kazdy demokracie /bez ktery zadna demokracie nemuze existovat ,je zakulisni utajeni planu a zameru , pred svymi obcany.
        A opakovanej vyvoj vod teroru loutkovych cisaru ,po 1918 ,do fasismu nacismu ,rezimu krvelacnych diktatoru ,do skupin teroristu ,slouzicich velkym demokratum. /Hitla, Mussolini, Pinochet, Lenin ,Trockij,Argentinska junta, Pol Pot, Usama,
        Gottwald ,Slansky ,Masarik , Benes ,pred nimi ,atd..
        Ta druha ridici nervova soustava ,jako system vlady , je nam svetu asi taky vrozena ,ponevadz existuje vsude ve vsech casech, neni videt ,ale je ve svych skutcich
        vsudypritomna..Kazdej vi ,ze skutecna demokracie nikdy neexistoval a kdyby ,
        tak ji tyhle skupiny okamzite znici ..Jako vlada vybajeny delnicky tridy ,okamzite terorem fanatiku v zarodku znicena.

        1. Muze jit o vytvoreni sveta do systemu vlady a stale trvajicich funkci v opakujicim
          se stale systemu vladnuti , ktery nikdo nemuze zmenit ,nebo zrusit.
          Jenom se jinak jmenuje. Cisar ,nebo demokrat ,otroci a vzdycky do nejhorsiho.
          Akdy to tak nebylo.
          Potom zacinam podezirat naky Vyssi moci a jeji nepsany zakony.
          Dyz se to furt vopakuje..

    1. Souhlasím… jde o to, co je zač, ten vyšší organismus (organizující činitel), chcete-li systém.
      Zůstaňme na úrovni jedince, tak jako nevědomí buněk pracuje pro autonomii těla, v ideálním
      světě existujeme nerozdělení, tak jak jsme se narodili, a zcela nevědomí… Našim úkolem je
      poznávat svět (diskriminovat), ovšem tak, abychom nepotlačovali nepříjemnou realitu, protože
      tak v naší psýché narůstá podíl nevědomí, a to je opak toho, co bychom měli docílit… Proto
      v nevědomí, které je velmi dynamické, existuje jakýsi organizující princip, který se stará o naši
      autonomii, o náš osobní vývoj, o naši úplnost. Teprve ta nás staví na Boží úroveň.
      Používá k tomu kompenzační mechanismy jako je sen, asociace, kreativita, umění, automatismy,
      abychom nevědomé obsahy byli schopni znovu integrovat.
      Podobný princip existuje na kolektivní úrovni jako kolektivní nevědomí. Proto je velmi důležitý
      osobní podíl každého člověka na zvyšování úrovně vědomí. Dnes je to obzvláště vidět…

  14. Samozřejmě nevylučuji existenci tajných komunit lidí, kteří se snaží řídit globální procesy. Avšak hlavní síla, která reálnĕ ovlivňuje všechny procesy v našem svĕtĕ, se nachází v jinomateriálních svĕtech. Vše, co vidíme v globální politice, to je výsledek souboje světlých a temných sil, které ovlivňují všechny procesy v našem svĕtĕ – stát, politiku, členy tajných skupin… – všichni jsou jimi inspirováni.
    V současné „válce Slovanů“ jsou surovniny na posledním místĕ v důležitosti. Probíhá bitva o ideologické dominování ve svĕtĕ. Vĕtší část lidstva nechce dále trpĕt západem vnucovanou ideologii LGBTxyz a rozvratnou masovou kulturu. Nechtějí být v řadách tĕch, kteří připravují lidstvo na epochu antikrista. A tak se stalo, že centrem protiútoku se stalo Rusko. Vyhraje-li Rusko před útoky Západu, tak možnost celosvĕtové diktatury se posune v dalekou budoucnost. Prohraje-li, přímá cesta ke svĕtové tyranii se otevře.

    1. Souhlas, jen co myslíte těmi „jinomateriálními světy „.., ten výraz slyším poprvé ..
      Čili myslíte na hmotné nebo na nehmotné úrovni ??
      Já tomu říkám zápas „Dobra“ a „Zla“, Temných sil a světlých sil. At je to cokoliv, třeba pro mě nevidotelné..

      1. Tento termín zavedl Daniil Andrejev ve své geniální knize Růže Svĕta, která byla u nás vydána už dvakrát.
        Na základĕ jeho koncepce je náš pozemský svĕt pouze jedním z mnohých materiálních svĕtů, které sestavují naši planetu. Čistĕ duchovní svĕty neexistují, tudíž použil slovo „jinomateriální“.
        Síly Dobra a zla také sestávají v jiných svĕtech z živých bytostí z jinomateriálního tĕla. Vedou mnohovĕký zápas za prosvĕtlení všech vrstev naší planety a inspirují síly dobra a zla v našem pozemském svĕtĕ.
        Svoboda vůle človĕka se tedy projevuje ve svobodné volbĕ, na které stranĕ chce stát.
        Existuje vĕdomá a nevĕdomá volba. Vĕdomá volba znamená, že človĕk jasnĕ umem i srdcem chápe nutnost činit dobro a vzdorovat zlu.
        Nevĕdomá volba spočívá v tom, že se človĕk špatnĕ orientuje v poznání dobra a zla, co je dobré a co špatné a rozhodnutí přijímá svým svědomím. Aby človĕk nevĕdomĕ nezačal sloužit zlu kvůli tomu, že se špatnĕ orientuje v mravních otázkách, mĕl by v sobĕ rozvíjet vrozený religiozní cit. Mimochodem, to je hlavní smysl křesťanství. Človĕka s rozvinutým regiozním citem je temným silám mnohem složitĕji motivovat ke zlým skutkům. Tudíž jedním z nejdůležitějších úkolů temných sil je likvidovat křesťanskou víru, či ji transformovat na církev antikrista cestou rafinovaných zámĕn.
        Sekulární politika, která začala dominovat na Západě v 60. letech min. stol. – to je politika sebezničení bílé křesťanské civilizace.
        Historickou skutečností je, že bezbožné režimy mohou existovat a rozvíjet se jen v podmínkách tvrdé diktatury. Tudíž pokračováním sekulární politiky a dominováním ideologie LGBTxyz západní národy čeká buď další katastrofická depopulace a ztráta všech sociálních výdobytků, anebo transformace v tyranii, jež bude strašnĕjší než ta za Hitlera.

        1. Děkuji, ale na náboženství nehraji, to právě slouží k ovládání lidí temnými silami. Já věžím v Duchovno, což je podstatmý rozdíl..
          A původní Ježíšovo křestanství bylo zcela jiné, než se dneska předkladá (Poslouchej a budiž ti odměnou Nebe, a pokud nebudeš poslouchat, skončíš v pekle).
          Ale to je na dlouhý text, takže to ukončím.. Pěkný den.

      1. V každém človĕku sedí svĕtlá a temná strana. Zdržujícím faktorem uvnitř človĕka je svĕdomí. Ale jak napsal velký prorok Dostojevský: SVĔDOMÍ BEZ BOHA JE HRŮZA. MŮŽE ZABLOUDIT K NEJNEMRAVNĔJŠÍMU.
        Ano, mĕl pravdu. Sami jsme dnes svědky toho, k jaké mravní katastrofĕ přivedla západní národy sekulární politika, která začala dominovat na Západě v 60. letech min. stol.
        Jedním ze seriozních argumentů za bytí Boha je to, že bezbožné režimy mohou existovat a rozvíjet se jen v podmínkách tvrdé diktatury.
        Víra v Boha je hlavní brzdícím faktorem, který nedá temné stranĕ člověka upadnout na úroveň zvířete. Proto je třeba, aby většina z nás pochopila, že bez vzkříšení křesťanství libovolné návrhy, jak vytvořit blahobytnou budoucnost, zůstanou pouhými prázdnými kecy, anebo budou realizovány tak, že výsledek bude opačný k očekávanému.

        1. Mirka:
          Myslela jsem to jinak, ale míjíme se. Jen dodám, že já si nevšimla, že by víra v boha/bohy sama o sobě nějak zušlechťovala. Často to vypadá spíš naopak. Zůstanu u toho, že každá malá buňka má co na práci a nemá to zasírat – toť vše.

          1. Ide skor mozno o vnimanie spirituality ako takej, niecoho co nas presahuje, co nie je hmotnej povahy, co samo o sebe ani nemusi mat význam ale co nas definuje a dava nam schopnost sa o nieco opriet. Tato doba nam umoznuje si to vnutorne uvedomovat, definovat to v sebe a neopierat sa len o zvyk a tradiciu a to, co povedali nejaki ludia pred tisicmi rokov. Na druhej strane to neznamená ze nehovorili v mnohom pravdu, len my si to musime uvedomit z vnutra. A pretavit mnozstvo zvykovych fraz do realbeho vnutorneho nastavenia.

          2. Osobní mínění málokdy vede k správným závĕrům. Např já mám opaĉné mínění. To ovšem není seriózním argumentem.
            To, že když v bílé civilizaci dominovala víra v Boha a křesťanství, tehdy evropské národy byly lídry ve všech smĕrech rozvoje. A začaly své pozice ztrácet prakticky okamžitě, jakmile počala dominovat sekulární politika Ted s tichostí pozorujeme, jak mnohem zaostalejší národy Asie a Afriky, přestože jsou v menšinĕ, doslova zachvacují a vytĕsňují původní obyvatele z jejich mĕst a zemí. Jak je to možné?! Odpověď je prostá: spolu se ztrátou víry v Boha odchází i síla ducha. Cizáci, ač i s mnohem slabší religií než je křesťanství, ale je u nich přítomna. Dalším faktem je depopulace bezbožných národů. Jak řekl prorok Ozeáŝ: budete smilnit, ale nerozmnožíte se.
            A posledním nejdůležitějším faktem – v bezbožných společnostech nemá mravní úpadek žádné překážky. Proto jsme svĕdky nadvlády hnusu, skandálů, pornografie, nízkého humoru. Transgendeři jsou u nás už pány a zkuste si na nĕ otevřít hubu. Můžete okamžitě zapomenout na kariéru ve vzdělávacím systému, ve státní službĕ, velkých korporacích. Kouknĕte na naše muže. Pochybuji, že většina z nich bude schopna ochránit naši zemi v případě nebezpečí. Proces degradace je vidět všude!

            1. NO nadvládou bílého muže bych se moc nechlubila – tedy nadváloudou ANGLOSASŮ (Západu), Slované nikdy neměli kolonie a neválčili o jiná území.
              A bylo šíření křestanství „mečem a ohněm“ správné ???

              A když se to převrátí – tím, že se bílý západní muž choval k ostatním civilizacím KRUTĚ, tak ho Bůh potrestal tím, že je zavedl do spár Satana a dovolil tu degradaci !!!
              A opět jedině Slované – tedy hlavně Rusko – zase vzdoruje degradaci a úpadku. Západní bílý muž je ztracen.

      2. ad Markýza (18:06)
        „Já si naopak myslím, že ta hlavní síla se nachází v nejhlubších hlubinách lidských myslí.“

        Domnívám se taktéž.
        S dodatkem, že SOUČASNĚ spoluvytváříme i fyzikální obraz světa a SOUČASNĚ zrcadlíme i povahu – osobnost Boha, tak jak si ho „vektorovými součty“ svých názorů o Něm hromadně odsouhlasujeme.

        Stručně bych to popsal že tvoříme Boha k obrazu svému a paritně tato nad-vědomá entita spolutvoří i nás k Jeho obrazu. Symbióza, svého druhu. Momentálně dosti krvavá, s převažujícími psychopatickými rysy. (Personifikováno i našimi nevítanými „elitami“.)

        Fyzikální svět podle mého funguje zcela analogicky. Viz https://www.flowee.cz/planeta/6682-profesor-jan-rak-raj-na-zemi-prijde-az-zjistime-ze-si-realitu-tvorime-sami.

        Obraz nejlepšího představitelného Boha má potenciál od základu proměnit svět i s naší verzí fyziky rozhodně laskavějším směrem. Momentálně do toho ovšem dost mažeme. Většinový obraz abrahamovského boha (jehož horší verze je ta elitářská, kabalistická) požaduje po lídrech obětovat krev nevědomých. Šumák jestli zvířat nebo lidí. „bez vylití krve není odpuštění“ (Žd 9:22). To je vládnoucí abrahamovský princip.

        Bohužel pro nás, prozatím Ježíšovu rehabilitaci Boha Otce nechápeme, nedoceňujeme a tudíž ani nenosíme v srdci. Ježíš se o to svým pojetím bezpodmínečně milujícího Otce, podle mne, pokusil. Nastolil trend, ale jeho židovští autoritativní učedníci Ježíšův sotva narodivší se ústně tradovaný trend svými Dopisy rychle převážili zpět k obrazu krev požadujícího Jahveho.

        Zkažené ovoce žvýkáme už přes 2000 let… Fyzikálně tudíž momentálně se stále zrychlujícím drajvem spějeme k analogii nějaké verze pekla. (Rovněž lidský obraz rezonující v obrazu pomstychtivého JHVH)

        1. Skratim,hlavna sila je pud nie mysel,pud mamonu,zasti a zabijania to dane do vienka tomu co sa hovori clovek a ostatok okoli toho,co pisete ,slovne vzraty.
          Cim viac vyvoj ide dopredu,tym vacsia strata svedomia,co znaci kolaps bytia,fungovania sveta tot vsjo.

        2. Bratr:
          Taky to tak nějak vidím, hezky jste to zformuloval. Až na tu pasáž s Ježíšem – ale to je na dlouhé povídání. Ve zkratce – podle mě byl avatarem rybího věku.
          A dodám ještě de Chardinův Bod Omega, neboli bůh, který se rodí a bod, ke ketrému celý vesmír směřuje.

  15. Ruské služby pátraly v řetězci akcionářů Jukosu, asi na patnácté úrovni akciovek, které vlastní akciovky, které vlastní akciovky, tak tam byl skutečný majitel: Rothschild fund of Gibraltar.

    Kteří další nadlidé ovládají banky i vlády?
    Rothschild & Co – by Ukrajina již pravděpodobně byla zcela insolventní. Soukromá banka, pro kterou pracoval i prezident Macron, zajistila restrukturalizaci dluhu Ukrajiny.
    https://necenzurovanapravda.cz/2024/09/soukroma-banka-rothschild-co-odvratila-ukrajinsky-dluhovy-kolaps/

    1. Napr. Black Rock , vlastni Wall Street banka ,tu vlastni dalsi , Bank of America ,
      v ty ma nejvic akcii a rozhodujici vetsinu Buffet. A ten se tvari jako lidumil , kterej
      z niceho nic zbohatnul../Zbohatnou muze kazdej, staci dyz se vic snazi , to nacpavaji do kazdyho , aby kazdyho vokradli/.

      V Rusku napr. ukradli vsecko a pomoci aukce ,dodali nekolika vyvolenym, temer zadarmo. Takhle vyvoleny bohatnou vsude.
      Ted dalsi zamer byl, ze tyhle chodorkovsky to vsecko za par miliard prodaji usakovi.
      V posledni chvili ,to v Rusku Putinem zkrachovalo.
      Proto se vrazedne besni na Putina ,
      jako predtim na Stalina , kterej po umrti Lenina vyhnal hlavniho agenta us bankeru, Trockyho z vlady a z Ruska. Plany na ovladnuti sveta zkrachovali a museli se pokusit znicit nevyvolenyho Stalina, Hitlem a celou spojenou Evropou .. NIc novyho dneska.

      1. Ale v kazdy demokracii vladnou ty nezvoleny. Bez nich by nemeli demokracii ,
        kterou pro svoje umysly,potrebujou udrzujou..
        A s akademikama ktery poslusne demo vychvalujou, ve dne v noci…
        Jiny systemy se neosvedcili…
        Ktery delaji volicum kasparky ,ze vo neco de..Vladli a vladnou ,Kissinger, Brzezinski, Nuland ,Dullesove prostrednictvim , ale tajnych organizaci , na obranu statu a pak padaji budovy, jako kuzelky …
        Nebo vladnou ty zvoleny podobne, ale z jinyho statu.
        V kongresu zvolenym volicema ,dobre vi koho zvat ,kdo jim vladne a komu tleskat a delat vstoje ovace kazdejch 3o vterin. Pro ktery obetujou nas i nakonec sebe.

  16. Římský klub deklaroval, že jeho cílem je řešit globální problémy, které ohrožují blahobyt a dokonce existenci lidstva. Jako například znečištění životního prostředí, změna klimatu, růst populace, ničení biologické rozmanitosti, vyčerpání přírodních zdrojů..války, hladomory, problém genderové nerovnosti, pandemie, nekontrolované využívání umělé inteligence.
    Založil bankster David Rockefeller.

    Zpráva Rockefellerovy nadace „Reset the Table“ předpověděla potravinovou krizi související s COVID – 2 roky předtím, než k ní došlo
    https://childrenshealthdefense.org/defender/rockefeller-foundation-reset-the-table-covid-food-shortage-crisis/

    Kdo je na horní příčce pyramidy moci? Kdo skutečně stojí za investičními giganty jako BlackRock či Vanguard, které přebírají většinu světových korporací, či kdo ve skutečnosti tahá za provázky končící u loutkových politiků.

    BlackRock
    -Rockefellerova nadace je přímo napojena na organizace jako
    -WEF,
    -Aspen institut,
    -Trilaterální komise,
    -CFR
    -💰JP Morgan Chase & Co.,

    Rostou dluhy firem a bank, občanů i států.
    Na začátku 20. století se státní dluh USA měřil v miliardách dolarů. Takže v roce 1910 to bylo 2,7 miliardy $, v roce 1920 – 26,0 miliardy $. V roce 1981 dluh poprvé přesáhl 1 bilion $. K 31. prosinci 2020 dosáhla výše veřejného dluhu 26 bilionů dolarů a 19. ledna dluh dosáhl 31,4 bilionu dolarů a narazil na strop.

    Dluhový strop se týká maximální výše veřejného dluhu stanoveného Kongresem USA. Americký Kongres se zadlužením zabýval více než stokrát. Jen od roku 1960 byl podle amerického ministerstva financí revidován 79krát.
    Nejvýznamnější investiční aktivitou Blackrocku je nákup státních dluhopisů nejen KoZa.
    Někteří experti dokonce nevylučují scénář, kdy se americká centrální banka (FED) promění v technický přívěsek BlackRocku: první bude pouze vydávat peníze a druhý bude rozhodovat o tom, komu je uvolní a za jakých podmínek.

    1. No a dotaz – kdo vládne FEDEM ?? A kdo ho řídí ??? a kdo řídí jejich ředitele ??
      FED je vládcem všeho, ten tiskne peníze. Vámi jmenované firmy jsou už jen vykonavatelé příkazů, další podstupně moci.
      A GP – říká se, že ho-je nikdy nikdo neviděl, nesmí se projevit na veřejnosti.
      Nebo na veřejnost chodí ale NEPROJEVUJÍ SE, čím jsou a jakou mají moc..
      Klidně věřím i na MIB ????

      1. Ve Spojených státech byl Kulatý stůl zároveň úzce spojen s rodinami Schiffů, Warburgů, Guggenheimů, Rockefellerů a Carnegieů.

        -Fordova nadace
        – Rockefellerova
        -Carnegieho nadace

        Pravidla fungování CFR a Chatham House jsou stejná jako u všech výzkumných ústavů: účastníci jsou vyzýváni, aby pracovali na stanovených cílech mimo organizaci a pod falešným jménem. Jádro nových organizací tvořili významní bankéři, obchodní magnáti, politici, generálové, právníci, vědci a novináři. Mezi první členy patřili David Rockefeller, John Pierpont Morgan, jeho právník, milionář John William Davis (první předseda Rady), Herbert Hoover (prezident USA), Averell Harriman (velvyslanec USA v SSSR), John Foster Dulles (ministr zahraničí za prezidenta Eisenhowera), Allen Dulles (první šéf CIA, předseda Rady v letech 1946-1950), právník Paul Cravat, Paul Warburg (zakladatel Federální rezervní banky v New Yorku), bankéři Henry P. Davison, Mortimer Schiff, Thomas Lamont a Russell Lefingwell [9].

        Zakládající členové a první představitelé Chatham House byli neméně silní: Lionel Curtis, britský státník Robert Cecil (Nobelova cena za mír v roce 1937), bývalý ministr zahraničí Edward Grey, bývalý premiér Arthur Balfour, lord Lothian, ekonom John Maynard Keynes, oxfordský profesor Alfred Zimmerman, historik Arnold Toynbee [10]. CFR sponzorovala rodina Morganů, John Rockefeller, Bernard Baruch, Jacob Schiff, Otto Kahn a Paul Warburg.

        1. Ano a KOHO oni poslouchají, komu ONI slouží ??
          Stále jste neodkryl oponu – skutečné vládce za oponou nevidíme / nevidíte..

          1. Banksteři slouží duchu Theodora Herzla? pachatelů Talmudu.

            Goldsmid navrhl Herzlovi, že nejlepší způsob, jak vyvlastnit anglickou aristokracii a tak zničit jejich moc při ochraně lidu Anglie proti
            nadvládě nedotknutelných, je uložit nadměrné daně za půdu. Herzl to považoval za výborný nápad a nyní jej můžeme nalézt začleněný do Protokolu VI!

    2. to Goj:

      prohlášení Římského klubu není Jahodová proklamace… Pokud si nevšimneme, že jednotlivé
      cíle jsou velmi antagonistické a kontroverzní, pánbůh s námi… Stačí, když si představíme
      předpokládaný žebříček cílů z pohledu elit. Jestliže jakékoliv myslitelné okolnosti nás nutí obětovat
      cíl s nižší prioritou ve prospěch cíle s vyšší prioritou, jak myslíte, že to dopadne…?
      Vlastně by se to dalo shrnou do jedné věty: Globální problém je samotná existence lidstva, která
      ohrožuje blahobyt (elit)…

  17. GP je také generální projektant. A ten mnohdy ani neví, co se děje v projekční kanceláři nebo na stavbě. Dozví se to až při průseru – že dojdou peníze nebo se přihodí smrťák.

    1. Nakonec se hledá viník. Což je obyčejně nějaký šuftík, který už nemá kam uskočit před padajícím hovnem a zaplatí to všichni společně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *