Ano, musíme co nejdříve prokydat aktuální světový vývoj. Například to, že Ukrajina nedodává Slovensku a Maďarsku ruskou ropu, Němci nám nedodávají nasmlouvaný plyn, protože „se na trhu změnily podmínky“ a podle amerického ministra zahraničí bude mít Írán už za dva týdny smontovanou atomovou bombu, protože Biden je senilní a nepodařilo se to zamaskovat ani atentátem na Trumpa ani globálním výpadkem počítačových systémů….
Ale to si dáme až zítra. Už týden odkládám zemědělský článek a protože žně už u nás na jižní Moravě pomalu končí, musím se tomu trochu pověnovat. Takže:
Výnosy nic moc… Na to, že letošní jaro bylo dostatečně deštivé, je to vysloveně bída. Ale loni na podzim byl suchý listopad, takže ozimy málo odnožily, pak tomu ještě daly zabrat jarní mrazy a i když se pak příroda umoudřila a dala dostatek sluníčka i vláhy, už to nezachránila. Na druhou stranu, vypadá to, že letos bude rekordní úroda kukuřice a slunečnice. Běžně vídám pole, kde má rostlina kukuřice nasazeny tři klasy.
Letošní úroda bude průměrná nejen výnosy, ale i kvalitou. Včera na obilné burze skočily ceny o dvě stovky nahoru, ale to bude zřejmě jen dočasný výkyv způsobený tím, že se ze stále více států přicházejí zprávy o tom, že výnosy dopadly špatně na celé severní polokouli. I Rusko letos bude mít méně, i když tam zase oseli o milion hektarů víc než loni.
Ale jinak ceny komodit neustále klesají po patnáct měsíců v řadě. Inu, na zemědělství dopadl great reset. Úplně jiný, než jaký očekával Klaus Šváb ve své knize. Ten si myslel, jak budeme stále nejlepší a nikdo se nám nevyrovná a vůbec ho nenapadlo, že za čtyři roky se Rusko stane tak velkým exportérem a Čína tak moc zemědělsky posílí, že ceny prostě půjdou pořád dolů i když se na Ukrajině střílí a její zemědělské produkty se strašně blbě exportují přes černomořské přístavy.
Ceny hnojiv samozřejmě dolů nejdou. Respektive, skáčou jako zajíc. Někdy se do Evropy nějaké ruské hnojivo dostane, někdy ne. Od té doby, kdy nebereme ten zlý ruský plyn (ze kterého jsme dělali hodná západní hnojiva) a musíme ho šetřit, abychom měli v zimě čím topit, tak musíme přímo z Ruska dovážet ta zlá hnojiva. Putin se samozřejmě nezlobí. Tohle vždycky chtěl, abychom si místo levného plynu kupovali drahá hnojiva, ale nevěděl, jak to má udělat. Nakonec stačilo (samozřejmě zcela nevyprovokovaně) zaútočit na Ukrajinu a Fiala to spolu s dalšími podobně tupými politiky zajistil sám.
Nikdo zatím neví, jestli letos zase budeme dávat přednost obilí z Ukrajiny. To se loni moc osvědčilo a Ukrajina prodala do Evropy tolik, že už tam měli lokální výpadky v zásobování moukou. Jestli sem letos zase přijde dalších dvacet milionů tun, tak budou ceny komodit klesat dál. Ale vydělají na tom jen Kauflandy a Tomáš Prouza, my, zákazníci, budeme mít všechno dražší, protože grýndýl, vole!
Bylo moc hezké teď koukat na tiskovku Agrární komory a Zemědělského svazu, jak se tam Doležal s Pýchou lámali v pase před vládou a poníženě děkovali Stanjurovi za drobty ze stolu ministerstva financí. Dostanou trochu kompenzací za mrazy a zničenou úrodu ovoce. Ale jen trochu. A pak dostanou nějaké výhodné státní půjčky, aby nemuseli hned prodávat svou úrodu, ale mohli si pár měsíců počkat na lepší cenu…
Jinými slovy, zemědělcům docházejí peníze. Pokud by teď prodali úrodu, tak nepokryjí náklady a tak jim stát na ty mzdy pro zaměstnance výhodně půjčí a mezitím se mohou modlit, aby ceny za půl roku vzrostly… Tak daleko jsme to dopracovali a ti dva šašci nám to teď prodávají jako skvělé vyjednávání. Teď, když máme, co jsme chtěli, do rachoty zvesela! Ještě že tu Agrární komoru máme. Daň z nemovitosti vzrostla dvoj až pětinásobně, ale nebojte se, teď to ještě problém nebude, protože Pýcha vyjednal protentokrát trochu peněz. Svatá prostato!
Nikdo samozřejmě netuší, jestli ceny komodit stoupnou, ale nikdo to moc nečeká. Obilí je prostě v Rusku tolik, že zbylo i pro Severní Koreu. Granáty za chleba… byznys jako sviňa pro obě strany. Kim rozšíří zbrojní výrobu a jeho národ se ještě dosyta nakrmí. Putin zase má čím střílet na Časiv Jar… Zemědělci tak nejspíš o vánocích zjistí, že kdyby prodali v létě, tak by vlastně ještě udělali dobře.
Jo, kde jsou ty časy, kdy o žních bylo nejlevněji, pak se ceny zvolna pomalu rostly do konce roku, pak se ukázalo, kolik Číně chybí pro vlastní potřebu a pak cena pěkně vyskočila až do dalších žní. Great reset… sice máme obilnou burzu a pšenice je globální komodita, ale v poslední době to vypadá, že Rusové a Číňané už fungují separátně. Great reset… sice se všechno zdražilo, ale cena pšenice klesá, protože Ukrajina nemůže prodávat jinam než do EU. Great reset… nějaké limity pesticidů už nikoho nezajímají. Už hraje roli jenom cena a za chvíli budeme rádi, že to tak je.
Ale Doležalovi s Pýchou to přeju. Tak dlouho jednali, až vyjednali. Jsou rádi za cokoliv, co spadne z panského stolu. Zemědělec se už svojí prací neuživí, ale když hezky poprosí, možná mu dáme nějakou kompenzaci a on bude poníženě líbat ruku, která ho bije, protože ho z druhé strany trochu krmí a oddálí o něco jeho konec. A jestli se to zemědělci nelíbí, žádný problém. Nedostane vůbec nic, ať si poradí sám. Nejlépe tak, že farmu prodá nadnárodní korporaci.
Přemýšlím, co by se muselo stát, aby se trend změnil. Asi jedině ta velká válka. Ve všech ostatních scénářích si Rusko a Čína vedou stále lépe, mají stále více obilí pro výživu obyvatelstva i pro krmení, ukrajinský export přes Černé moře zůstane omezený, díky ukrajinské produkci jsou evropští zemědělci zbyteční a pokud zkrachují, správného grýndýlistu to jedině potěší. Ani mír na tom vlastně nic nezmění…
Jestli letos zase přijde do EU dvacet milionů tun bezcelního ukrajinského obilí, tak příští jaro budou demonstrovat všichni zemědělci. A zaručeně bez Agrární komory. Zdeněk Jandejsek si už může chystat štáb.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Tak Biden to zabalil.
A aby toho nebylo málo, evidentně na Trumpa stříleli ze dvou míst… Existují svědci i video, byť tedy video jen v hodně mizerné kvalitě.
https://www.infovojna.bz/article/video-spiknuti-proti-americkemu-exprezidentovi-nabira-neuveritelnych-rozmer-autenticke-video-zachytilo-profesionalniho-snipera-na-vrcholu-vodarenske-veze
Tak podla Infovojny 3 strely dal ten profi snajper, 5 Crooks a jednu policajny ostrelovac. Hlavne ze pred tyzdnom dali video, kde jasne vidno ako policajny ostrelovac striela 3x. Pricom tretiu ranu dava nizsie ako dve predošle. Ci strielal na 2 rozne ciele (vodarenska veza, Crooks) tazko povedat.
tu je odkaz na to video, od 12:30 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=ozCQwPyVKlE
Protože na něj konečně vytáhli těžkou nabídku. Když to zabalí, tak mu koupí kornout zmrzliny.
Ke kukuřici. Také jsem viděl pole, kde kukuřice nasazuje 3 klasy. A i pole, kde nasazuje s bídou jeden. Ale třeba vše ještě dožene na aspoň dva klasy.
Nějaký člověk původem z okrajové krajiny v Luhačovicích zabil čecha – tedy údajně, ale asi to bude putinss propaganda.
Viděl jsem to v regionálním sračkometu.
Spíš to vypadá, že se tam nějakou náhodou nachomejtli, než by byli přímo odtamtud.
Je to takové ospalé lázeňské městečko, tak 5.000-6.000 stálých kusů, kde se nic moc neděje, co je rok dlouhý.
V deset večer už všecko chrápe. Tam snad ani takový bar není, co by byl otevřený do rána..
Ohledně napadení paní Libušky při pátečním protestu v Brně:
Poškozená jde zítra podat trestní oznámení na Českou policii a bude dokladovat lékařskou zprávou.
Při té příležitosti nahlásí, že jistý Marcel Pidra se na Instagramu chlubí, že v pátek rozkopal stánek Chcimírům.
Uvidíme, jak s tím Česká policie naloží…
Uvidíme také, jak se semkne „alternativa“ na poli mediálním a praktickém, pokud si necháme vše líbit a stáhneme ocas, za chvíli po nás budou střílet.
Jistý Marcel Pidra, nar. 16.03.1993, hlášený na Husova 165/5 (čili magistrát) si nepřebírá oznámení o nedoplatcích na zdravotním pojištění od Vojenské pojišťovny, že by nějaký statečný chviválek?
https://www.vozp.cz/assets/2022.07.13.—brno.pdf
Takže krom špičkověho advokáta je třeba ještě i nějakou doručovací agenturu.
Pane Řezníčku, pokud jde o hodnocení toho ohavného činu, naprosto s Vámi souzním. Jen zbabělé hovado kvůli názorové neshodě napadne slabšího, a to tím spíš, že cílem jeho útoku byla žena (!) v pokročilém věku (!!), která by mohla být jeho matkou (!!!) či dokonce babičkou (!!!!).
Mám k Vám ale dotaz: mohl byste upřesnit, jak si ono semknutí představujete? Přes nějaký jiný odkaz (myslím, že to bylo na Kose) jsem k tomu incidentu četl vaše vyjádření, a z něho jsem nabyl dojmu, že aktivní obranu neplánujete. Máte v úmyslu v případě dalšího napadení útok strpět a následně čekat, jestli někdo podá TO na neznámého pachatele?
Je ale možné, že jsem Vaše vyjádření špatně pochopil – tedy se raději ptám.
Ghándí stajl!
Tak Biden právě odstupuje.
Zatím jen z volební kampaně.
Ale dá se očekávat, že v příštích dnech odstoupí z funkce.
Myslím, že nikdo z nás, jak se tady potkáváme, u toho (kromě pana Řezníčka) nebyl. S úsudkem se neukvapme.
Brnkněte mi, Řezníčku. Uděláme z toho téma. Ale potřeboval bych se potkat s paní Libuškou, abych se jí vyptal osobně. Kdykoliv za ní dojedu. Prosím zprostředkujte nám vzájemný kontakt.
To by bylo dobře.
Myslím, že to je jedna z viditelných špiček, té obecně šířené nenávisti a štvaní mladých proti starým, které se šíří zejména po socsítích.
Nějaký zkurvysyn tam napíše, že všecky důchodce je třeba postřílet.
Další zkurvysyn se chce před kumpány předvést – a skutečně zaútočí.
Jestli to skončí v kýblu u státních fízlů, pak je to v řiti.
Nedělám si iluze o tom, komu či čemu mají sloužit a koho chránit.
👍 👍 👍 👍 👍
Re: ŘzB
Jak s tím naloží Česká plicie, to nevím, protože neznám.
Jak s tím naloží Policie ČR, o tom bych vám mohl vyprávět DLOOOOUUUUHÉÉÉÉ HODINY.
odloženo
napadající volal Sláva U Kravína!
totiž!
Mne by víc zajímala kvalita lepku.
Než se to dosusi,zrno z tvrdne, aby šlo lépe mlyt,tak musíme nějakou dobu počkat.
Ale ta čeština… Mlít není totéž či mlýn👎
Ha, dalsi zemedelsky robot, dokonce cesky. Kdyz jsem dal predevcirem zminku o robotovi co kyda hnuj ve staji, Vidlak se chtel zabit, neze to ted uz fakt udela 😀 https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-ceska-farma-nasadila-robotickeho-agronoma-hlida-skudce-listy-a-pocita-urodu-256187#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Uměle inteligentní sople – neumíš ani zkrátit link jako bílý heterák?
UI jde. UI jde.UI sijde pro tebe!
Si jde. To je ta UI.
Pomůže někdo paní Libušce?
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/07/21/brnenske-sviceni-situacni-zprava-plus-velka-prosba-kosy-na-alternativni-scenu/
+1
Parlamentní listy bude asi muset požádat někdo z platících.
Snad lidé z PL také čtou jinde.
Určitě by bylo dobré to zde dát jako samostatný článek, i třeba bez dalšího psaní jen převzatý. Konec konců toto je přesně to, co sám Vidlák propaguje, synchronisace alternativních médií. V diskusi to rychle zapadne.
Tamákovan, Jarek430
Připojuji se k vám. Souhlasím, že je potřeba tohle co nejvíce rozšířit. Když jsem četla ten příběh na Kose a následný doplňující článek, ve kterém je zveřejněn Instagramový příspěvek onoho statečného „hrdiny“ chlubícího se napadením staré paní, udělalo se mně z toho paznehta doslova fyzicky špatně. Často si v takových případech říkám: „Co je to za člověka? Jaká je vlastně jeho máma? Čemu ho učila? Pohladila ho někdy? Vysvětlovala mu někdy, že toho druhého chlapečka na pískovišti fakt nemůže tlouct lopatičkou, protože mu nic neudělal a protože mu tím ubližuje? Jak moc ho chovala v náručí? Zazpívala mu někdy před spaním ukolíbavku? Hmm… asi ne.“
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/07/21/oni-se-tim-utokem-na-brnenske-svetlusky-a-pani-lidusku-verejne-chlubi/
Tak teď jsem moc zvědav na naše soudy. Je přiznání, svědci, protokol z nemocnice, co více chtít ?
Nějak tomu přestávám rozumět.
K tomu incidentu se nevolali fízlové, nebyla tam záchranka, na jejíž popud by fízlové přijet museli, třebaže by je původně nikdo nevolal?
Fízlové nezjistili z kamer, kde je ten týpek a nechytili ho?
Nikdo týpka nevyfotil, ani celý ten incident nenatočil?
Vlk sám, nebo pan Řezníček, nepodali TO na toho týpka, doložené fotkami a videem, okamžitě a na místě?
Hned na začátku textu ( https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/07/19/brnenske-sviceni-urgentni-urgentni/ ) je psáno „Dnešní svícení skončilo tragédií, kdy musela přijet sanitka a policie.“. Na fotkách jsou záchranáři a městská. Ale v posledním textu ( přímo na https://vlkovobloguje.wordpress.com/ ) je „Proto jsme doporučili paní Libušce, … , zašla na nejbližší oddělení České policie a podala trestní oznámení na neznámého pachatele.“
Aha, dobře.
Fotky aut záchranky a fízlů jsou jedna věc, účinná pomoc pak druhá.
Optám se tedy příměji:
Chytili toho týpka fízlové, či nechytili?
Proč se k takovému případu volají kováříčci a ne rovnou kováři?
Vědí, o koho jde, nebo nevědí – píšete, že na „neznámého pachatele“, takže asi nechytili, jinak by asi byl známý, v tomto okamžiku už minimálně podezřelý z TČ ublížení na zdraví.
Paní Libuška je ale teď pomlácená, takže TO sama asi podat nemůže – leda že by někoho zplnomocnila, udělat to za ni.
Nikdo z Brňáků to udělat nemůže?
Tak jsem si prohlédl fotky pozorněji a měl bych ještě jednu otázku:
Ti dva borci, co na holích drží transparent „Svítíme za mír“, vypadají celkem zdravě a ani ne moc staří. Sám vypadám o dost hůř 🙁
Nemohli ti dva, na chvilku ty hole z transparentu sundat, na tu chvilku zapomenout na mír – a paní Libušku zkusit bránit?
Re: Teco
Nemohli. Kdybyste jen slyšel, co vás následně čeká s poliši a soudy, když jdete do fyzického střetu, přešla by vás chuť na život.
Další věc – jestli byl soudruh posilněn nějakou látkou typu perník, stal se prakticky nezastavitelným bez devastujícího poškození dolních končetin.
Slovem devastující mám na mysli likvidaci funkce kolenního nebo kyčelního kloubu, případně otevřenou zlomeninu kosti stehenní či obou kostí podkolenních najednou.
Pokud si myslíte, že jsem kokot, jednou se na mne takový pán vypravil, takže jsem to zažil. Šel třikrát na zem, krev z něj tekla, jak z vola a on se stejně vždycky postavil a šel na mne znova.
Navíc pokud měl soudruh holé ruce, vaši tyčovou eskapádu by soud řešil MINIMÁLNĚ jako nepřiměřenou obranu.
Kromě toho jestli to byly opravdu jen tyčky na transparent, akorát byste soudruha nakopl ke zvýšení agrese.
OT pro Targa (a nejen pro něj).
Co jsme uměli a už neumíme.
Dílem rozkradeno, zplundrováno, prodáno cizákům.
Ono to i s tím zemědělstvím souvisí.
https://postimg.cc/gallery/NtVm75t
Nádhera, díky za potěchu oka. Poblíž nás, v Chlumčanech je vždy 28.9. sraz historických tatrovek, užasná akce.
Tak ta jednadvacítka v khaki a pařez ve slonové kosti, ty jsou na přesdržku, ale zaplaťpánbůh aspoň za něco. 😀 Origoš jednadvacítek už moc není – a přebastlená původní dvacka, to jaksi není ono 😀
Militantní jawisti, ti by z takových fotek zvraceli tři dni a tři noci 😀
Vím to, protože těm militantnějším, puntičkářům ze Zálesí, děláme ozvučení srazů.
Děláme to, pokud je možno, taky historickou technikou – až kam nás její vlastnosti a výkon pustí.
Hlavně s ohledem na rozsah/rozlohu akce, kde bývá na velké délce sjeto až 350-400 strojů z celé bývalé ČSSR. Tam už je potřeba použít stovolt, docela dost výkonu v pár smyčkách a hlavně zpoždění, jinak by na takové délce nikdo ničemu nerozuměl.
To zpoždění si samozřejmě taháme už z moderních digidigi švábů, ale- míchá se na historickém pultu s EF806S/ECC803S a výkon do převážně originální pouliční, teslácké klasiky, potom tlačí šestnáct až čtyřiadvacet EL34 😀
Na podzimních srazech se u toho ráno i ohřejeme 😀
A tak sám, i jako příležitostný sběratel historické elektroakustiky vím, na jakých detailech se u těchto pravověrných jawistů i čízáků basíruje.
Taková pětikilo OHC, ale kdysi v začátcích sběratelské vášně udělaná omylem ve světlé červené, v níž dost zanikají ty zlaté linky, dneska má až o několik stotisícovek nižší hodnotu, nežli typicky tmavočervený „jawácký“ originál, byť by ten originál třeba ani nebyl pojízdný. Paradox doby.
Oni jsou ti militanti ale takoví, že Vám takový „neorigoš“ sice nahlas, pěkně z očí do očí pomluví, ale zase na druhou stranu ocení, jakou jste si s tím dali práci a na srazu Vás přivítají, jako i třeba majitele různých exotů, jako je naprosto původní ESO500, nebo některá z motorek Franty Šťastného. Loni tam byly dvě.
Neznám větší srdcaře, než jsou tihle pravověrní jawisti.
Basírujou sice na detailech, ale na druhou stranu – oni vezmou tři-čtyři péráky a projedou s nimi půl republiky a bez toho, aby potřebovali byť jen svíčku..
Oni tam byly i jiné bouráky, ale vybral jsem jen bývalé československé…
Great reset zacina naberat na obratkach, ale nie tak ako Schwab planoval :
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/usa-john-deere-zemedelstvi-zakaznici-woke-kultura-marketing-kampan-konzervativci.A240717_092925_eko-zahranicni_jadv
Modny vykmit konci a o par rokov sa novi uctovnivi budu divit, na ake kraviny firma davala penezi 🙂 , kedze dopredu muselo byt jasne ze drag kvin si ziadny kombajn nekupi….
Takových zklamání ještě příjde. Někteří i z oken budou vyskakovat.
Někdo tady psal pohovku a popkorn… a jen se dívat.
K 42.
Škoda ho.
Jo.
Ne.
Velká škoda. Měl velký přesh a málo kdo ho překoná.
Škoda by nebylo Vás.
K42 tu opravdu moc chybí.
Káčko dvaačtyřicet, pokud to tu čtete, vraťte se, prosím!
Můj kamarád Ruda říká, že škoda je dobrého člověka a zlého psa. Nositel mimořádně výstižné přezdívky nesplňuje, zdá se, ani jednu z těchto podmínek.
Jak vidíte, tak k42 tu chybí mnoha lidem. Arogantní blb, neustále blábolící o AI by naopak nechyběl asi nikomu.
Hulvathův problém spočívá v tom, že evidentně nepochopil literární druh, kterým se tu K42 vyjadřoval. Ostatně velmi podobný tomu, který používá Vidlák.
Mně tedy K42 velmi chybí, což ovšem není důvod k tomu, abych se hulvatha snažil přimět k odchodu. Ale kdybych si musel vybrat jen jednoho (asi se fakt na jednom smetišti bohužel nesnesou), vybral bych si jednoznačně přítomnost K42.
Naštěstí si svůj osobní profil dal do názvu své přezdívky Hulvath.
Když se zemědělci nebouří, tak se jim to asi líbí,
Kvůli válce na Ukrajině může být letošní úroda nezbytná pro přežití.
Potravinářská pšenice z území 404, má zajímavé vlastnosti:
Nespotřebované – zapomenuté rohlíky z Alberta, ponechané v MT sáčku přesčas, už neplesnivějí krásně zeleně, jako celá léta předtím, ale tmavě fialově – a o dost dřív.
Lepší a dražší rohlíky z menších pekáren (Střelná např.) tohle nedělají – nebo ne dřív, než je stihneme sníst.
Nedalo by se to fialový nějak využít?
Třeba jako biologická zbraň na sousedovic uřvaného čokla, ke trávení slimáků a hrabošů na zahradě, nebo tak něco?
Vždycky, když se to stane a uvidím ty „kvetoucí“ rohlíky, tak si říkám, co to sakra žereme.
Ty jedy v mouce přece jsou, ať už je rohlík čerstvý, nebo starý..?
Nemůže s tím souviset nárůst všelijakých nemocí?
Kromě toho – potkávám tolik škaredě obézních lidí, až to pěkné není. Kdysi se říkalo, že nejvíc se tloustne ze špatného jídla – je to ještě pravda, nebo je to něčím jiným?
Vidlák psal o vejenských lízátkách
Silnější než heroin či morfin. Proč česká armáda kupuje fentanylová lízátka
Roky se na tišení bolesti u vojáků v poli používá morfin, nyní česká armáda přechází na nový prostředek – fentanylová lízátka. Látku často užívají onkologičtí pacienti, je totiž určená na tlumení velmi silné bolesti. Vojákům má pomoci při těžkých zraněních nebo průstřelech.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ceska-armada-nakup-fentanylova-lizatka-bolest-mise-vojak.A240717_094044_domaci_ivos
Dalsia dezinfo ( podla miestnych trolov) sa ukazala byt pravdou
Tyvole, tohle o lízátkách si vykládejte někomu, kdo má IQ107 a menší!!
Jeden nechtěný „průstřel“ vnitřním okrajem (svalem) stehna, když jsme jako sopli zjišťovali, proč se zasekla jedna z tří nalezených, německých pistolí Walther, mám za sebou.
Ráže to byla určitě 9, bedna nábojů k tomu, těžká jak mrcha, 500 kusů určitě. Němci asi jinou ráži ani neměli, ty náboje byly dost tlustý a skoro všecky byly dozelena zoxidovaný, jak si pamatuju.
Museli jsme je pucovat a natírali jsme je jakýmsi olejem, aby dobře zaskakovaly do zásobníku, protože s tím narostlým zeleným oxidem to moc nešlo. A strkat náboje po jednom do hlavně, po každém výstřelu, se nám nechtělo.
Kdosi nám řekl, že tyhle německé pistole musí mít všecko čisťoučké, jinak to prý funguje špatně.
Našli jsme to v baráku, co se měl kvůli nové zástavbě bourat, byl tam až do konce války štáb Hitlerjugend – za jakousi heraklitovou přepážkou na půdě, co byla zatlučená a my ji odervali. Bylo toho tam mnohem víc, nějaké ruční granáty, ženijní nálože, takové ty balíky válečků trhaviny a kostky, zabalené ve voskovém papíře, rozbušky s trčícími dráty – toho jsme se báli.
Jednu jedinou, malou radiostanici v bedýnce a s akumulátory vedle, tu jsme si ale odtáhli taky..
Měl jsem tu pistoli položenou vsedě na klíně, závěr vzadu a rýpali jsme šroubovákem do těch hejblátek, co jsou poblíž kohoutku, pod krytkou v pažbě. A zapomněli přitom na poslední náboj, co před zaseknutím zůstal v komoře, samozřejmě..
„Šak když je to zajištěné tou páčkou a nemá to zásobník, tak to nemože vystřelit, né?“ Ále može…
Zoxidovaná kulka proletěla stehnem dvanáctiletého kluka jak máslem, vyletěla ven druhou stranou a ještě udělala díru do stěny dřevěného „bunkru“, kde s tím naše banda čarovala. Měli jsme to tam schované v díře v zemi, pod deskama podlahy a pak s tím chodili střílet do nedaleké rokle. Do 4km vzdáleného, posledního baráku městečka, nebylo prakticky nic slyšet. Hluboká a po bocích zarostlá lesní rokle, to utlumila.
Ten dvanáctiletý kluk (já) sice zrovna neomdlel, ale doslova se na místě posral a pochcal, dílem z té nečekané rány na klíně, ale hlavně bolestí.
Na tu bolest teda do smrti nezapomenu, fialové mžitky před očima, úplně ochromený..
A následně jsem se i poblil z toho zjištění, jak se to asi bude vysvětlovat doma a u doktora..
Všichni jsme tehdy měli z prdele kliku. Moc to neteklo, naštěstí kulka netrefila nějakou větší žílu, nebo tak něco. Jeden z kompliců měl strýčka obvodáka, který když to uviděl, tak jsme museli s pravdou ven a slíbil, že to nikomu neřekne. Vyčistil to, cosi mi píchnul, očistil a zašil obě „dírky“, napatlal jakýmsi smradlavým roztokem a zavázal. Doma jsem měl říct, že jsem se zamotal do ostnatého drátu :D, kterému by to prý bylo nejpodobnější.
Ale k věci:
Neumím si tudíž představit, že by voják v zákopu a po průstřelu, který nešťastnou náhodou, po poškození tepny chčije jako z hadice, prostě jen strčí do huby lízátko, lapiduch to něčím zaškrtí, převáže a je hotovo, ideme střílet nepřátele dál..
Takový voják je nejmíň na jeden den komplet vyřazený, kór kdyby došlo ke větší ztrátě krve, nebo poškození nějaké šlachy či kosti, nebo kulka zůstala v té kosti zaseklá.
Jak jsem sám zjistil, tělo na takový šok, po počátečním zpoždění pár sekund, reaguje dost bouřlivě.
Morfin či fentanyl může pomoct maximálně v tom, že na jednotky hodin je vám to zranění „jedno“ a nevnímáte ho, na druhou stranu jsou po těchto opiátech ostatní reakce hodně zpožděné, takže takto „utlumený“ voják nedává pozor a schytá něco dalšího, aniž by dokázal zareagovat.
Tohle o těch lízátkách, vykládejte dementům z chráněného bydlení, ti by tomu možná uvěřili.
To bude určeno pro úplně jiné účely, než je nám předkládáno.
Omlouvám se za delší text.
No já jsem původně z Vidlákova článku a následné diskuse pod ním pochopil, že ta lízátka jsou hlavně pro umírající, aby asi tolik neřvali bolestí. Víc bych od toho asi ani neočekával.
Re: Teco
Vlastní zkušenost – ječící zraněný vojcl zcela demoralizuje všechny okolo, kteří jej musejí – často i dlouhé hodiny – poslouchat.
Tolik ve velké zkratce, proč se do bočních kapes maskáčů (nad levým kolenem) měly fasovat kromě obvazů a škrtidel i tišící prostředky.
Ono je docela zajímavé, že to není poprvé, co armáda ta fentanylová lízátka nakupuje.
Poprvé je ovšem nakupuje od pana Old&Řicha, který jim dříve (a vlastně stále) dodával za těžké prachy ty injektory (jakože milióny a desítky miliónů ročně každý rok, furt dál, rámcová smlouva nejméně do roku 2025, kšeft co uživí vás i vaši rodinu i vaši famiglii)
A taky je docela zajímavé si porovnat tu letošní zakázku:
https://nen.nipez.cz/verejne-zakazky/detail-zakazky/N006-24-V00009679/
se 4 roky starou zakázkou na srovnatelný počet lízátek (1200 ks – 40 balení po 30 ks – tehdy vs. prý 1058 lízátek letos; ani bych se nedivil, kdyby v tom byl bordel a šlo o 1058 balení po těch 30ks, jiná se totiž neprodávají, a tedy celkem 31 740 lízátek – ale to už by se asi lidé mohli začít ptát, proč jich armáda potřebuje tolik, nebo nevím, kdo ví, nikdo neví a nepoví)
https://nen.nipez.cz/verejne-zakazky/detail-zakazky/N006-20-V00002897
Tehdy armáda poptávala „Fentanylové lízátko, OTFC 400 mcg (Actiq 400 mcg Lutschtablette 30×400 mcg)“ chtěla jich přesně daný počet „Požadujeme dodat 40 balení po 30 kusech“ a jediná nabídka byla od „PHOENIX lékárenský velkoobchod“ – celkem za 452 727,27 bez DPH, tehdy za 498 000,00 s DPH – jedno lízátko za 415Kč s DPH, balení 30 ks za 12450Kč
Letos poptávala armáda „Oral transmucosal fentanyl citrát 400 mg (actiq 400 mcg)“ – tedy přesně to samé. OTFC=Oral transmucosal fentanyl citrát, a hlavně „Actiq®“ je obchodní značka farmaceutického gigantu Teva – jestli chtějí „actiq“ tak neexistuje žádná jiná alternativa, je to jediný výrobek na trhu (varianty jsou pouze v síle, tedy 400mcq určuje jediný možný předmět plnění).
Tentokrát se ovšem sešly dvě nabídky – starý dobrý PHOENIX nabídl jednotkovou cenu 10230Kč bez DPH (letos už 11457.60Kč s DPH – přece jen to nezvýšení daní z 10% na 12%), od oka to vypadá, že cena by odpovídala jedné krabičce po 30ks.
Ofšem najednou se objevila i nová nabídka od starého dodavatele (který by asi přechodem armády z injektorů na lízátka přišel o kšeft) – a ta je cca 5x nižší (5.41x): 1890Kč bez DPH (2116.80 s DPH)
No a samozřejmě to vyhrál a dodá jich tolik, aby „Celková hodnota smlouvy nepřesáhne 2 000 000,00 Kč bez DPH“ (limit na tzv. „zakázku malého rozsahu“, aby se v tom nikdo moc nevrtal).
Ve výsledné zveřejněné smlouvě jsou začerněné údaje o ceně za jednotku i počtu zakoupených jednotek. Těžko tedy říct, jestli dodá 1058 lízátek (35 neotevřených krabiček, a pak jim na dobré slovo načne jednu krabičku a přihodí 8 samostatných lízátek, čímž poruší zákon o léčivech) nebo vlastně 1058 krabiček a tedy 30x tolik lízátek…
Já to vidím tak, že si někdo na ministerstvu dal hodně práce, aby vše formulovat tak, že nebude jasné, zda jednotková cena má být za krabičku 30ks nebo za hypotetický 1ks lízátek, a oblíbený armádní dodavatel dodává dál, o kšeft se změnou injektorů na lízátka nepřijde a ten, od koho to kdysi brali na vyzkoušení ostrouhal. Ale možná se pletu, já se nevyznám ani v ekonomii, natož ve veřejných zakázkách.
Skoro bych ale řekl, že ten „novinář“ z yDěsu se na to dost vysral a klouzal po povrchu – však na co kazit čtenářům léto podrobnosti o tom, jak a za co stát utrácí.
Dobrá práce, pane 😀
„Potřebujeme více takových Šťourů“, abych takříkajíc parafrázoval výrok jednoho zmrda z prognosťáku..
Možná blbá otázka. Nemohou je skladovat na větší počet a potom buď, zase za nějaký obnos, ekologicky likvidovat nebo poslat na Ukruinu ? Vždyť u těchto zakázek jde vždy jen o prachy, ne ?
A jinak díky za štouravost.
ak tie fentanylove lizatka uz predtym nakupovali, znamena to, ze vyexpirovali alebo ich uz pouzili?? ak to druhe, tak neviete komu to mohli davat? ak to prve, nemalo by sa obmedzit mnozstvo? pretoze objednavat 30 tis. lizatok len tak mi pride dost na hlavu
nie J ale Janka
Ty další písmenka vyexpirovali?
Cena zlata vyletěla nahoru. Proto teď ČNB masivně zlato kupuje. Když bylo za babku, Tošovský ho prodal.
Není to taky vlastizrada?
Ne, to je příkladné chování koloniální správy. Levně prodat (těm správným), draze koupit.
A pořád dokola. A tak vznikne další kanál pro legální vyvádění peněz do správných kapes.
Jo, vlastní lidé s podpisovym pravem na pravých místech, a hlavně naprosto bez vymahatelné zodpovědnosti, a už to fičí, jak se tedy zdá.
A co volyči? Ti se, jako obvykle, diviiíiiiiiiii.
Bývalého dlouholetého soudruha Tošovského (dle některých záznamů spolupracovníka StB) Ruská federace v roce 2007 nominovala do funkce ředitele Mezinárodního měnového fondu.
Asi tedy nějaké (zlaté) schopnosti měl.
Jednou ukomunista, vždycky grázl: https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_To%C5%A1ovsk%C3%BD
Nominovala, ale pětipísmenkáči zaveleli zvolit jejich soukmenovce.
To je neuvěřitelná kariéra. To bylo jen a popro vyvolené. A to jak plynulé přešel do nového systému potvrzuje, že patř k vyvoleným klanům.
Tak tak, kariéra hodná protekčního synka, páč na VŠE se nemohl dostat nikdo s „dělnickým původem“, byť by byl sebebystřejší a měl nejlepší známky.
Ta kariéra v GB, to mluví taky samo za sebe, tam pouštěli jen sakra prověřené a spolehlivé soudruhy – a ještě mívali i „dohled“.
Myslím, že na té stáži v GB, se naučil všem těm sviňárnám, co pak aplikoval tady, na nás..
RF? Preco by to robili? Este tak svojho. Tosocsjy udajne dostal ten flek od Anglanov, ti potrebovali ho za lacno ziskat. Ono to nestacilo, takze aj britska vlada svoje predala. Minister financii UK urcite tiez vtedy neprisiel k tomu len tak
Jedná podle základního příkazu : „Nebudeme počítat grošíky!“
Karel Václav Rais: Jako kníže Rohan
https://www.youtube.com/watch?v=m-8UfwUml-E
Richar Miler
Pardon.
Richard Müller – Jako kníže Rohan
Jenže Tošovský prodával zlato koncem devadesátek. Od té doby bylo plno dalších příležitostí.
Cena zlata zdvojnásobila od roku 2018 a stoupla asi o 25% od minulého října.
Vůbec se nemělo prodávat.
Vsak predával za 300, tusim. Aj vďaka nemu padla cena zlata na skoro tretinu, tusim
Uf!
tak mu krivdim, cena spadla este predtym, on to predal za cenu viac menej premernu a nasledne zlato potom stuplo. Rozhodne to nebol napad rozumneho bankara, hlavne centralneho, ale zasa je pravda, ze v tej dobe tu uz vladli vsetky tie teorie Zapadu, kde vychadza zlato len ako komodita a teda urocene dlhopisy vlad proti tomu ako velky obchod. Problem je, ze zatial kazdy pokus o fiat menu skoncil na tom, ze vladci nemali mieru a zacali to zneuzivat…..no a dosledky sa prejavili obnovenim nastupu zlata v medzinarodnom obchode. A USA sa rovnako nepoucili, takze je otazkou, ci to vyriesia tym digitalnym dolarom, o ktorom snivaju alebo sa zasa vratime k tomu, ze mena bude viazana nejakym koeficientom na danu menu:-(
Ládik!!!, rozhodně to vlastizrada je.
Kdyby se ten trestný čin aplikoval důsledně a na všecko, co skutečně vlast zrazuje a škodí jí, tak by nám nestačily všecky věznice, co máme. A tresty od 10 nahoru, takže léta živit desetitisíce vlastizrádných zmrdů..
Co se pamatuji, tak za vlastizradu byl v civilisovaných zemích jeden automatický trest a s lety to nemělo co dělat.
Nevím, jak kdo, ale jí letos se zemědělskou činností docela pohořel.
Medová snůška byla letos vééliká, ale na všech třech mích stanovištích melicitózní, takže okamžitě ztuhla v beton a já jsem med nedostal z rámků.
Kdyby se včely flákaly na česně a nenanosily nic, udělaly by lépe.
Nahřát to nad párou by nepomohlo?
Plásty s cementovým medem vytočíme:
1. Med odvíčkujeme a do plástu nastříkáme vodu, která naruší krystalickou strukturu melecitózního medu.
2. Plásty ponoříme do vody a zatížíme, aby byly celé pod hladinou. Takto ponecháme 2-3 dny namáčet.
3. Poté plásty vytočíme a celý postup případně opakujeme, dokud nejsou plásty prázdné.
4. Sladkou vodu z vytáčení bohužel nelze zužitkovat. Obsahuje výluh z košilek a spory nosemy, a má nepříjemnou pachuť, která nevymizí ani prokvašením na medovinu.
Možná by pomohlo přepálení zkvašeného sladkého roztoku na slivovici.
Nějak tak jsem si pomohl. Něco medovina, pak přepálit, něco musí spotřebovat včely (co si nanosily, ať si taky sežerou) dám jim do úlů krmítka s vodou a budu doufat v mírnou zimu.
Ale opakuji, letos to mě ta včelí pracovitost vůůbec nepotěšila. Jen práce navíc.
Admirále,
nejhorší je, že jim melecitózní medovici ani nemůžete nechat do zásob na zimu, umřely by hlady. Odhaduji, že budete muset včely na zimu přikrmit.
Zdravím, a jak to vzniká, ten „cementový“ med?? To mi není jasné, přece pyl nebo nektar je pořád stejný?? Bylo to horkem nebo čím vlastně ?? Díky za případné vysvětelní.
Re: neo, Občan
Jestli měl Admirál na mysli melEcitózu, jedná se o snůšku ze stromů napadených mšicemi.
Jediná pomoc je furt dokola stáčet.
Jako odpad z této činnosti zbývají kvanta sladké vody, která je naprosto k ničemu.
VÝHODA – když nemáte známé a kamarády příživníky a chlastpumpy, můžete si beztrestně pořídit medovinu.
Proto vám Admirál napsal, že z letošní snůšky nebude nic, protože by vás nedostal ze svého baráku!!!
Každé 3dny stáčet, to může dělat důchodec, co má 5 úlů u baráku. Ne já, který jich má 30 na třech stanovištích.
Medovina a přepálit.
Re: Admirál
Jsem vám poskytl ZDARMA „knížecí radu“ a vy eště frfláte.
To je úroveň, tohle to…
(-:
Samozřejmě máte pravdu.
Medovice je s vysokým obsahem rychle krystalizujícího trichasaridu melecitózy. Traduje se, že je původem z modřínu, ale ze zkušeností víme, že ji včely najdou i na jiných stromech se mšicemi. Donesená medovice krystalizuje do tří dnů a pak ji nelze vytočit. Včely jí při zimování nemohou odebírat a hynou tedy hladem, nebo na silnou úplavici.
Včelaři, kteří přicházejí do styku s cementovým medem často, nasadí při větších přínosech melecitózního medu nad nejvyšší plodištní nástavek prázdný, nejlépe nízký nástavek bez rámků. Včely zde vystaví divočinu a zanesou jí cementovým medem. Včelaři pak divočinu s cementovým medem zahřejí na 70-75 °C, vosk se oddělí a med je možno využít například na výrobu medoviny.
https://www.beedol.cz/prispevky/cementovy-melecitozni-med/
Ten „cementový“ med je chemicky jiný. A především nevzniká vysoušením květního nektaru. Je to med medovicový (lesní). O něm více tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Medovice
Děkuji všem, je to zajímavé..
A je to v celé ČR nebo jen místně?? Tady na Opavsku nějak extrémně mšice nevidím, jen tradičně na švestkách, ale ty už dávno odkvetly.
Tedy všecka čest chlapi, ta včelařina je docela věda..
Ale když to děláte 30 roků a víc, tak víte jak na to, je to pak brnkačka.
A zase jsme u té praxe. Podle internetů by včely asi chovat nešly, pravda?
😀
Vzniká to hlavně z modřínu.
Historii napíše –
jde ve stopách Babiše:
Kdo pošlapal Lysú horu?
Kdo tam byl, jak na potvoru?
Agent Pávek vylez navrch!
Já jsem výlet radši zavrh,
nechtěl potkat kokota,
brala by mě mrákota.
Před ním, za ním leze tajný,
oblečený jako hajný;
kolem žrádla nosiči,
maséři a holiči,
vypravěči horali,
jak s Přemyslem orali.
Jak ty roky rychle letí…
Kde jsou Fialovy děti?
Zeptejme se rodičů:
“Je to doba na pi*u.
Vládne bída, nejistota,
samá špína, nečistota,
vláda troubí do války,
pod stohem jsou zápalky,
likvidují hutě, doly,
ukrajinců plné školy,
kupují se stíhačky,
demokrati bouchačky
nosí klidně na přednášky,
nábojů maj plné tašky.
Od hlavně se ještě kouří.
“Zasel vítr, sklízí bouři!”
Tak pravila Markéta,
černá, jako briketa.
“Sám si za to Donald může.
Měli na něj házet růže.
Měl to chytit mezi uši,
jenom v hrobě mu to sluší.”
Markétě to v hlavě pálí,
té se voda nepřipálí.
Té se ani nehne brva
když čte noty jako prvá.
Já nepotřebuji aby se zemědělci modlili za zdražování nebo za půjčky.
Potřebujete zemědělce. A nebojte, zvednutí výkupních cen obilí vůbec nepoznáte, to se v maržích řetězců ztratí.
Tymák:
Třeba nepotřebuje. Třeba žije z prány.
Nebo z kontejnerů.
Anon:
I tak vazmožno 😎
Nerozumíte textu. Nová doba.
Nemci to hrali na obe strany a rozhodnuti za ne udelal Washington skrze Nord Stream.
Slovaci s Madary to take hrali na obe strany, tak za ne udelal rozhodnuti Brusel skrze ropu od Lukoilu.
A je to vyreseno, vahavi strelci nejsou v oblibe.
Re: stridor
Brusel neudělal nic. Vrchní Zelí rozšířil svůj repertoár a stal se z něj obyčejný vyděrač.
„Vy nedáte prachy, zbraně a zdrhnuvší Ukrajince, já vám přidržím ropu.“
Není potřeba hledat záhady tam, kde jednoduše nejsou.
Kdyz Brusel neda prachy, tak za to zavru plyn Madarsku a Slovensku- to vam prijde jako jednoduche vysvetleni?
Re: stridor
Máte docela srandovní představy o financování války na UA.
1/Hatátitlá nechce dávat VŮBEC žádné zbraně a navíc chce vytáhnout všecky ukrácké Papriky do Gujášorságu.
2/ Fero nechce dávat zbraně ze státního, takže pořízené za prachy slovenského eráru. Prodá, ale pouze za kešovicu přes privát.
3/ Bruslograd nemá v tomto punktu vůbec co dělat, jeho předstírané platby jsou jen pro zalepení očí, uší a huby jedincům vašeho typu, aby si NÁÁÁHODOU nevšimli, že polodebilní Číškové vyměnili 130 sovětských tanků, modernizovaných na standardy NATO a navíc schopných další úspěšné modernizace, za JEDNU JEDINOU totálně vylítanou hromadu šrotu jménem Leopard-1, vyrobenou ve Čtvrté říši mnohem dříve, než ty zkonfiskované T-72.
Jako ze Zelensky se rozhodl vyhrat na Ruskem tak, ze zacne vydirat jedinou evropskou spojku budouciho americkeho prezidenta a chudaka, co nema ani jedno letadlo?
Prestante s krasomluvou a vice se soustredte na mozek, Trgediusi.
Re: Šelest
Přiznejte se! Vy jste si usmyslel, že tuto neděli začnete zkoušet myslet!
!!! NEDĚLEJTE TO !!!
Je to doslova KATASTROFA !!!!
Vrchní Zelí už podojil úplně všechny, kteří mu přišli do cesty. Čtvrtá říše už NEMÁ!!!!
Jediný, kdo MÁ, je Imre od Dunaje, protože ještě do svých nemalých zásobiček NESÁHL !!!!
A další takový je Fero z Tatier, kterému doposud funguje výroba, protože plyn a ropa od Ivana !!!!
A to jsou jediní dva, kteří ještě mají „žalostné zbytky“ bývalých Ojrozbraní, a ZEJMÉNA na které vrchní Zelí MÁ KLACEK !!!!
Všichni ostatní už na něj
!!!! SEROU !!!!
Ale proč se tu vůbec snažím, stejně to s vaším IQ tykve nemáte šanci pochopit…
Godot napsal už v roce 1999, v souvislosti s machinacemi kolem modernizace tanků T72 (italská firma Oficine Galileo, izraelská NIMDA a v pozadí náměstek mnistra obrany….. virbl… Kalousek!), že (cituji:
„Nakonec všechno skončí tak, že my – „bažanti“ budeme nakupovat vyřazené tanky od „mazáků z NATO. Chcete se vsadit?“
Re: Godot
Tak že seš osoba posedlá hnusnými myšlenkami, to všechno my dávno víme!
Abych se taky zhnusnil, máš ponětí, jak tu modernizaci dělali?
1/ vytáhliz tanku střeva (agregáty), protože byly sovětské – no FŮŮŮŮŮJ!!!
2/ nacpali tam výkonnější – ovšem těžší – motor,
3/ nacpali tam pevnější převodovku, protože ta stará nestíhala, což by ale OPRAVDU žádný strojař NIKDY nečekal,
4/ zjistili, že se jim to tam nevejde, takže museli tank o půl metru prodloužit takovým způsobem, že uřízli část morového prostoru a „nadstavili“ jej (kdo ví něco málo o tváření kovů a jejich vlastnostech po takové svařovací akci, chytá se za hlavu),
5/ zjistili, že natažením korby rozjebali podvozek a tank „konečně“ získal katastrofální nájezdové úhly na terénní nerovnosti, tudíž je v terénu téměř nepoužitelný,
6/ po předělání podvozku zjistili, že tank „ztloustl“ o osm tun, tudíž je stejně těžky (zhruba) jako tanky západní provenience, které se do našich podmínek nehodily, pročež chtěli modernizovat T-72.
Výsledek – ČR se stala hrdým majitelem deseti až patnácti zcela neupotřebitelných hromad šrotu plus příslušného počtu agregátů na přestavbu dalších patnácti hromad.
Protože naše armáda nás nikdy nebránila a nikdy bránit nebude, bylo by to k smíchu. Kdyby to ale neplatilo i mimo armádu a i mimo strojařinu a nedokumentovalo to co jsme tehdy uměli i oproti těm „mazákům“ a kdyby to nebylo nenávratně pryč.
Technická : hysterické reakce na téma nekvality a nedostatku všeho za bývalého režimu jsou mi fakt šumák, paměť i mozek mi ješte slouží.
Na to kdysi dávno byla odpověd: Když vy nic, tak my vám také nic.
No, doba se změnila…
Škrcení trubek ukradinci je přeci letitá tradice.
Re: Canoso
Lidový folklór…
Myslím ani ne škrcení, jako spíše krádeže a černé odběry.
Rusové to léta mlčky tolerovali, ale vzpomínám si na tuším únor 2007 či tak nějak, kdy Gazprom sám, uzavřel nějakou větev, co pak pokračovala na Slovensko a k nám.
A vyslal do země 404 stovky svých pozorovatelů aby zjistili, které oblasti a podniky fungují, přestože by při té uzávěře neměly. Myslím, že někdy od té doby, co se Rusové takhle nasrali, se táhne ten gigantický dolarový dluh, který země 404 odmítla uznat a zaplatit.
Pak se Rusové nám a Slovensku omluvili, tuším 10-denní výpadek dodávek plně kompenzovali.
Dokonce se o tom i psalo. Tehdy ještě, byla země 404 plná lumpů, zlodějů a spolupráce s RF běžela vzorně.
Vašemu „hraní na obě strany“ se mimo libtardí slovník říká mezinárodní obchod. Tomu prvnímu „řešení“ se říká terorismus, to druhé se nazývá vydírání. To jen abychom si sjednotili fakta.
Re: tymák
Asi jste chtěl napsat „sjednotit NÁZVOSLOVÍ“ namísto slova“fakta“, ale ono je to jedno.
Samozřejmě, ale byly tři ráno. Díky.
Re: Tymák
Neřešte to, stane se. Já jen kdyby po vás někdo vystartoval…
👍
Aji libtardi z Kremlu armensky mezinarodni obchod nazyvaji hranim na obe strany.
Odjinud – co všechno se dá najít
https://www.youtube.com/watch?v=CXeeHFhccs4
V zemědělském roce 23/24 rusko exportovalo nejvíc obilí ve svoji historii. Ale letos bude úroda o 30 milionů tun nižší,protože mrazy.
Já vám nevím, vy asi nebudete ten onanym, co má závislost na informačních zdrojích, že?
Třeba tady https://finance.yahoo.com/news/argus-raises-2024-25-russia-120000652.html letos v dubnu psali, že zvedli předpoklad ruské sklizně pro 2024/25 na 92.1 milionů tun, druhá nejvyšší po rekordní sezóně 2022/23, a při započtení zásob mají mít k dispozici třetí rok v řadě přes 100 milionů tun.
Nějaká souhrnná data za více let a celý svět třeba tady v emerické publikaci:
https://downloads.usda.library.cornell.edu/usda-esmis/files/3t945q76s/h702rx54z/6395xz09z/wasde0724.pdf
V sezóně 2022/23 mělo Rusko
12 MT zásob, sklidilo 92 MT, na export poslalo 48 MT (a zbylo jim, při nějaké vnitřní spotřebě, 14 MT)
v sezóně 2023/24
14 MT zásob, sklidilo 91.5 MT, na export poslalo dokonce 55.5 MT (a zbylo jim cca 10 MT)
teď 2024/25 se čeká
11 MT zásob, sklizeň 83 MT (což ale ten Argus už vidí o dost lépe na úrovni předchozích let, ale i tak by to nebylo o 30 MT méně), exportovat budou i tak schopni 48 MT (stejně jako v tom rekordním roce 2022/23, o cca 7 tun méně než loni, ale při vyšším odhadu sklizně může být nakonec vyšší i ten export, že)
Tak co ten mráz? Nezdržel se trháním něčí prdele?
To když v CENTRÁLE blbě naučená umělá inteligence předává informaca a pak to tak dopádá. Viz hezký příklad Anonyma. Těch příkladů je zde povíce.
Je to ještě člověk a nebo nějaky chatbot s částečnou AI? Dnes už si jisti nikdy nebudete.
Ta vaše čísla jsou pro jakou komoditou?
Rekordní sklizeň obilí byla v RU v roce 2022 a sice 147 milionů tun. Loni 135 mil. Letos se ocekava 110-120 mil
============ Opět ukázkový příklad ===============
A to je přesně ono. Neví kam tu odpověď paslat, pod koho ji zařadit.
Mohu jen opakovat otázku- ta čísla opsana z amerických statistik jsou pro jakou komoditou?
Jinak moje zkušenost-udaje a odhady pred sklizni USDA se od ruských statistik běžně liší o 5-10 %
Archanděl se vám, zjevně neúspěšně, snaží vysvětlit, že ptát se máte na správném místě. Tedy přímo jako reakci na dotyčný příspěvek, ne kdekoli okolo, ať se v tom prase vyzná.
Ugh. Než jsem sesmolil odpověď (vyzobávat a sčítat čísílka z reportů je asi o něco náročnější než sázet odhady „z hlavy“) tak už tady zase vyžadujete odpoveď na něco, co si můžete snadno vyčíst z poskytnutého odhadu.
Pokud je vaše zkušenost, že se odhady USDA liší od ruských statistik, tak teda napište, odkud čerpáte ty spolehlivější údaje – a hlavně teda na plnou hubu řekněte, že se američanům nedá věřit, ať se můžeme aspoň na něčem shodnout.
Omlouvám se, ale tohle je moje poslední reakce. Vy jste tady vystřelil jakési číslo (pokles ruské úrody o 30 milionů tun), nevysvětlil jste oproti čemu (záměny let s rekordní úrodou 2022 a s rekordním exportem 2023), nevysvětlil jste, kdo a podle čeho ten odhad odhadl a i přes poskytnutý odkaz na zdroj čísel, která uvádím já, pořád chcete odpověď na snadno dohledatelnou otázku.
Tak si to tady obhajte před p.t. publikem jak chcete sám, já už vám k tomu nic psát nebudu.
Ruské statistiky úrody vydává jednak ministerstvo zemědělství druhej rosstat tj statistický úřad. Export eviduje celní úřad + rosstat
Ach jo. Je to v tom odkazu. Co kdybyste vy nejdříve napsal, odkud berete jaká čísla?
Pšenice (wheat).
Pokud se k ní přidají zbylé obiloviny (coarse grain – kukuřice, žito, ječmen, oves, proso, čirok) tak mi to stejně nějak nevychází jako vám. Zhruba se s tím přehledem WASDE (World Agricultural Supply and Demand Estimates) vydávaným americkým ministerstvem zemědělství shodnete ohledně loňska (sezóna 2023/2024) – tam vychází ruská produkce na 91.50+42.54 = 134.04 (pšenice + zbytek), cca těch vašich 135. Ovšem za rekordní rok 2022 udávají američtí soudruzi pouze 136.13 (92.00+44.13) – žádných 147, v podstatě stejně jak ten loňský rok.
Pro letošek (2024/25) odhadují nejméně 122.23 (83.00+39.23), tj. pokles o nějakých max 15 milionů tun, nikoliv těch vámi původně nahozených 30. Navíc se tu míchají dvě sice související ale přece jen rozdílné kategorie – sklizeň a vývoz. V roce rekordní sklizně (2022) byl vývoz nějakých 58.62 (48+10.62), ale rekordní vývoz nastal až příští rok (2023) při nižší sklizni – 68.11 (55.5+12.61). Pro letošek se i přes nižší sklizeň očekává vývoz srovnatelný s tím rokem 2022 – 57.00 (48+9), čili pokles oproti loňsku jen nějakých 11 milionů tun.
Pokud tedy připomenu váš původní komentáře v celé jeho komplexnosti:
„V zemědělském roce 23/24 rusko exportovalo nejvíc obilí ve svoji historii. Ale letos bude úroda o 30 milionů tun nižší,protože mrazy.“
tak bych si dovolil ho zhodnotit:
– v roce 23/24 byl sice rekordní export, ale rekordní sklizeň byla už o rok dříve 22/23
– neuvádíte čísla, proti kterým určujete pokles úrody
– američany předpokládaný pokles ruské úrody letos oproti roku 23/24 je jen asi 12 milionů tun
– i oproti rekordní sklizni roku 22/23 je ten předpokládaný pokles necelých 14 milionů tun
– pokles exportu (tj. to, co ovlivní světové ceny) se čeká oproti roku 22/23 celkem zanedbatelný a oproti loňsku asi tak 11 milionů tun
A pro zopakování – vycházím z dat americké vlády publikovaných před týdnem, kanonické URL zde:
https://www.usda.gov/oce/commodity/wasde/wasde0724.pdf
(původní jsem uváděl z jakési americké univerzity, kde mi to na první dobrou vyhodil google)
Ten vámi uváděný pokles o 30 milionů tun vám vychází jen oproti rekordní sklizni o rok dříve, než který jste původně uváděl (rok rekordního exportu) a jen pokud vezmete o 10 milionů tun vyšší rekord, než kolik uvádějí i ti američané (vašich 147 vs. jejich 136) a srovnáte ho s o 10 milionů tun nižším minimálním odhadem letošní produkce (vašich 110-120 vs. jejich 122).
Já si tedy dovolím silně pochybovat a počkám si na počty zajíců až po honu. Sázet se s vámi nebudu, ale nepovažuji vás za věrohodný zdroj informací.
Tak je mi to jasne já hovořím o obilí vy oponujete čísly o psenici ergo kladívko neumíte cist
Vy se zase na rozdíl od antiProuzy neumíte slušně chovat. To je horší, on totiž číst umí, jen se přehlédl.
Obilí od Monsanta sklízené Roundupem®? Autistů a lepkových alergiků není nikdy dost. Zatím mají nějakou poruchu jen asi ve třetině rodin, co znám. Snad se to dietou z UAruiny podaří dohnat. Nemůžeme za světem pořád tolik zaostávat.
Re: DK
Až bude opravdu hodně zle, uděláme to jako kdysi. Auťákům, hyperaktivním a všem dys- pár facek a pančelkám a psychologům ukončení pracovního poměru. V tu ránu budou všichni zdraví.
A lepkovým alergikům dávat ke krajíci chleba řádnou porci zeleniny.
Za vás je tedy mouka z UAruiny v cajku? Vývojově poškozené z jedů kdyžtak zfackujeme a když to nezabere, hodíme je vlkům?
Re: DK
Co je za mnou, to netuším, nemám na palici zpětná zrcátka.
Mouka z Ukraruiny mě nesere, páč se to dělá tak, jak napsal Vidlák. Otrávená mouka se namíchá s moukou pouze POLOOTRÁVENOU (made in EU) do takového poměru, aby to prošlo normami.
NEMÁM NA TO NÁZOR!
Neboli buď budem žrát chleba z plesnivého obilí s námelem, anebo budem žrát chleba z obilí, které se suší na poli sprchou RoundUp-u a nic mezi tím.
Ve svém příspěvku jsem reagoval na poznámku o dětech – autistech a nejrůznějších dys-.
Devíti z deseti by pomohlo klasické pořekadlo – malý dvorek, velký bič. To samozřejmě platí i pro rodiče a pro ně zejména.
Moje žena – Stará Jahoda – dělá roky v družině. Neznalosti dětí a nerozvinuté stereotypy motoriky jsou rok od roku horší. Neboli s dětmi nikdo nepracuje. Školka stojí za hovno, fotři čumí na fejsbůk a jediné, co svým dětem věnují, je čas na zapnutí telky nebo počítače a následné přecvakání programů na „pohádky“.
Děcka neumějí mluvit, nemají adekvátní slovní zásobu, neumějí kreslit, nezvládají oblékání a obouvání, odmítají jíst klasické obědy.
Namísto toho, aby se nakopaly prdele jak rozežraným harantům, tak zejména jejich fotrům, dají se do „specek“ – spešl tříd, kde okolo pěti hajzlíků tancují dvě úči a tři asistentky.
Jen pro pořádek – asi v padesáti jsem zjistil, že jsem byl po celý předchozí život dysgrafik. To jen abyste měl představu, že vím docela dobře, o čem píšu.
Proč až v pade? No proto, že se to předtím nijak neřešilo. Čímž nechci tvrdit, že to bylo správně.
Kreslení jsem nenáviděl a všechny přestávky mezi hodinami výuky jsem trávil tím, že jsem dopisoval to, co jsem nestíhal v hodinách. V deseti letech jsem si zlomil ruku a KONEČNĚ mne nechali psát levou rukou. Se sundáním sádry šlo pero zpátky do pravé, protože proto.
S psaním textu propiskou mám potíže dodnes.
Targusi, s většinou bych souhlasil, ale je tam jedna věc, se kterou souhlasit nelze. To jsou autisté. Autismus je opravdu vážná porucha, kterou se musejí zabývat lékaři. Málokdy se odvolávám na filmy, ale pamatujte Rainmena ? Ten byl natočen ještě v době, kdy byl svět normální a Dustin Hoffman jako přípravu na roli strávil týdny s opravdovými autisty.
Však taky Rain man byl americký film. Ti jsou ve všem napřed. Tady v té době autistu neměl NIKDO!
To není pravda, pouze se o nich příliš nevědělo.
Re: Tymák
Odpovím protiotázkou.
Kdo z nás je normální?
Ještě jinak.
Kdo rozhoduje o tom, co je normální a co ne?
Auťáka rozhodíte, když mu posunete tužku od deset centimetrů vedle místa, kde má v jeho mysli být.
Podle tohoto faktu se v druhé polovině života z naprosté většiny lidí stávají auťáci.
Ano, vím, že to HODNĚ zlehčuju.
Z druhé strany klidně napíšu, že o tomto problému stále víme naprosté hovno, zejména pak v průběhu času (bavím se o min. mnoha desítkách, ale lépe by bylo mluvit o stovkách let).
Prozatím je to tak, že počty auťáků dramaticky rostou, protože se prý „zlepšuje diagnostika“.
Znova – kdo a co rozhoduje o tom, kdo auťákem je a kdo ne?
Každý člověk je originál a každý člověk sbírá během svého života jiné životní zkušenosti, resp. stejné zkušenosti, které jej ovšem formují jinak než ty ostatní.
Targusi, myslím, že nejsme ve sporu. Se vším, co jste teď napsal vlastně souhlasím, s tím že rozhodovat musejí odborníci bez zásahů aktivistů. Ono s autisty to není binární jako s cukrovkou, buď ji dotyčný má nebo ne. Kamarádka, hodně dobrá doktorka, říka poruchy autistického spektra, je to snad dokonce více souběžných věcí. Prohlásit za plného autistu někoho, komu dokáží diagnostikovat nějaký projev, to je jen čirý progresivní aktivismus.
Všimněte si, jak se v čase mění normy.
Před 50 lety byla normální váha = vaše výška mínus 100.
Před 20 lety byla normální váha = vaše výška mínus 100 a mínus 10%.
Dnes se to počítá pomocí BMI, takže celý život si držíte stejnou váhu, ale s věkem BMI roste a doktor Vás varuje, že tloustnete.
Choleterol – totéž. Kdysi hodnota v normálu, dnes stejné číslo, ale už je to hodnota nebezpečná a konzumujete léky.
Kralik1962 – když se podívám na naše staré školní fotky, tak z dnešního pohledu vypadáme jak přeživší z Osvětimi. Bohužel mnozí z nás, včetně mne, jsme se v tomto přizpůsobili současným trendům, ač bojujeme.
Tymákovan: ano, výraz vaší kamarádky je odborný termín.
Králík 1962: rozmezí normálních hodnot čehokoli, od krevního tlaku po cholesterol v krvi, se značně zúžila z prostých důvodů – pod tlakem farmafirem. Komu by prodávaly ty svoje šmakulády, kdyby to zůstalo při starém. A řadovej doktor s tím nic nenadělá, na to je moc malej pán. Jen se snaží zachránit si prdel, kdyby seho soud po nějakém průseru dotázal, proč nekonal.
Re: Katango
Občan psal:
autistů a „autistů“.
Navíc bych si dovolil tvrdit, že i CNS je potřeba SPRÁVNĚ stimulovat, aby vyrostl z dítěte jedinec, který splňuje jisté požadavky, kladené na jedince societou, v níž se pohybuje. V tomto smyslu se CNS chová jako kterýkoli jiný orgán. Jeho úměrným zatěžováním se posiluje výkonnost. Jeho nezatěžováním nebo přetěžováním orgán zakrní, nebo v něm začnou probíhat patologické změny.
Taergusi, mozek je samozřejmě třeba stimulovat. Ale nelze stimulovat něco, co není. Porucha vývoje mozku je porucha vývoje mozku. Něco se nevyvine.
No…
Nemalý vliv na rozvoj „autismu“ i autismu má momentálně (už asi deset let) módní „nevýchova“ od nejútlejšího věku. Pokud totiž děti nemají žádné mantinely a rostou v podstatě jako „vlčí děti“, logickým důsledkem jsou deprivované hromádky nervů, nezvládající emoce, stres, mluvení, socializaci atd. Protože netuší, jak se kdy zachovat a jejich intelektuální výbava je pro něco tak náročného zcela nedostatečná.
Rodiče autistů (naštěstí ne všichni) i nevychovaných spratků to ještě zhoršují tím, že když už se následky „nevýchovy“ rozvinou do podoby duševní poruchy, nejenže nepřitvrdí, ale naopak vypustí definitivně všechna pravidla a svou debilitu ještě agresivně obhajují, propagují a pro své pokažené potomky neustále žádají privilegia. FB je téhle agresivní smečky (jako třeba „Děti úplňku“ a pod.) docela plný.
Nejméně polovina „autistů“ i autistů jsou děti, které by skutečně vyléčilo oddělení od rodičů a rok tvrdého, nicméně laskavého, režimu. Školy dělají, co mohou, ale protože nemají ohledně výchovy prakticky žádné pravomoci, dopadá to tak, že co do žáka nacpe škola, rodiče obratem vyzmizíkují. Časem škola rezignuje, protože dělat někomu vola učitelstvo, asistentstvo a vychovatelstvo fakt nebaví.
Re: Občan nebuďte Krkovička a těch vašich deset let na fleku opravte minimálně na dvacet a raději hned na třicet.
S „narušováním vývoje osobnosti“ jsem se setkal poprvé u rovesníků mé nejstarší dcery, narozené v r. 91.
Autismus je porucha vývoje centrální nervové soustavy, vy výchovo.
No, pravdou je, že PAS (Porucha Autistického Spektra) je dnes módní šuplík, do kterého se nacpe kdeco.
To, co se nazývalo autismem před třiceti lety, je ovšem fatální průšvih, se kterým se opravdu nic moc nedá dělat.
Na druhé straně fracek není autista a výchovné problémy v naprosté většině nesouvisí s PAS ani okrajově a i vrozené disposice k problémům lze výchovou řešit. Nevýchova nepoškodí jen dobře disponované jedince. A nevzdělaní asistenti-hlídači nevyřeší nic.
Canoso, nepřijde Vám na tom něco příznačného, není to stejné jako se spoustou ostatních termínů, u nichž libtardi totálně mění slovník a potom dochází ke zmatení pojmů jako pod Babylonskou věží ? Diskuse ztrácí smysl, protože ta slova každý chápe jinak ? Nakonec není to úmysl ?
Canoso, jak jste přišel na ty „nevzdělané asistenty“?
Třeba si to jenom pletete s „osobní asistencí“; doufám.
Jo, já to měl podobně.
Dodnes si vzpomínám ani ne tak na tu pětku z diktátu na základní škole, ale na tu poznámku od učitelky, že jsem schválně nenapsal žádné čárky a háčky. Taková nespravedlnost. 🙂
Ale naučil jsem se všechny ty kiksy nějak nenápadně maskovat a kompenzovat, takže nakonec ani nikdo nic moc nepoznal, a prolezl jsem celou tehdejší školskou soustavou (ty pohledy spolužáků na gymplu na mě, když jsem nedokázal nahlas plynule přečíst ani krátký odstavec či větu, ta ostuda, to se mi taky vrylo do paměti). 😀
A dostat nějakou asistentku, tedy že jsem úředně méněcenný, to by tedy mému dětskému sebevědomí určitě neprospělo.
Re: Zpj
Já jsem se čtením problém neměl, pouze se psaním. Ale školu jsem i přes průměr známek 1 na ZDŠ a do 1,5 na SŠ upřímně nenáviděl.
No, me povolili ve treti psat propiskou a ve ctvrte tiskacim. Benefitem bylo, ze to po me precetli. Po letech jsem se dozvedel, ze mne v prvni od ctyrky cestiny zachranila skutecnost, ze zatimco se trida ucila cist „Ema ma misu“, ja cetl Robinsona Crusoe.
Jo, tak tohle od bláznivé učitelky vím taky, že takové děcko je fakticky noční můra každého kantora. 😀
To bude za 10 – 20 let takový průser, ale opravdu velký průser Targusi.
Minimum dětí je zručných.
Proč průšvih? Mizivé schopnosti se naučí výborně prezentovat a vše potřebné jim vyrobí Číňané. Zbývá jen vyřešit dvě otázky, proč by jim to Číňané měli vůbec prodat, a za co to koupí.
Chápu, Gerde, že to, co jste napsal je ironie. Tak jen k tomu přidám. Jsem zvědavá, zda se najde někdo, kdo půjde radostně a bez obav „pod kudlu“ chirurgovi, který sice má potíže s jemnou motorikou, ale je uvědomělý a má výborné prezentace. 🙂
Petro, jen někdo stejně uvědomělý a shodných názorů. Co kdyby byl totiž chirurg příznivcem Putina? 🙂 Navíc stejně nikdo nepozná, zda je chirurg dobrý či není. Vše se pozná až ve chvíli, kdy začne příliš často jezdit pohřební služba.
Re: AM
Nikoli. Ten průser už nastal. Vím, co píšu, mám známého poměrně čerstvého důchodce, který dělal mistra odborného výcviku.
Ten průser už běží nějakou dobu.
Projevuje se mj. tím, že když mistr dílen na základce vymyslel, že krabičku z osmičky překližky, budou vyrábět kluci i holky – tak holky těch rodičů, které doma s něčím pomáhají, nebo je rodiče berou k domácím pracem, měly ty krabičky hezčí a přesnější, než většina kluků, co je rodiče nechali flákat.
Není lepší odměny pro fotra, než když mu holka donese ze školy perfektně slícovanou a bez rozštípání stlučenou krabičku.
Pravda, něco jsem jí předtím na té překližce i na práci s kladívkem ukázal, ale nic víc.
Dověděl jsem se pak, že mnozí její spolužáci-kluci, prostě nebyli schopni toho, rovně a přesně zarazit patnáctku hřebíček bez toho, že by si pomlátili prsty, omlátili hrany, nebo své sebevědomí..
Už tehdy tam běžely diskuse ala „nač budu potřebovat hřebíky u počítačů?“
Končí to pak tím, že tzv. samoživitelky pokládají kteréhokoli chlapa, co dovede vyměnit zásuvku v koupelně či pověsit obrázek, málem za šamana a snaží se ho sbalit.
Re: Teco
Pro mne bylo tajným vyznamenáním, když synek dorazil na víkend z intru domů a nahlas se hned ve dveřích podivoval, že JEHO mistr odborné výchovy během první vyučovací hodiny poznal MOU profesi.
Dodnes si pamatuji motivační pedagogickou facku, která mne měla přeučit na pravou ruku. Závažné na věci je zejména to, že psaní je pak asi třikrát pomalejší a zapsat přednášku nestíháte, což se vám na vysoké škole vymstí. Kupodivu, učitelky výtvarné výchovy mi nechaly volnost. Ještě v pětatřiceti jsem uměl psát zrcadlově převráceně (levačkou), což v zrcátku bylo velmi úhledné, na rozdíl od pravorukého psaní. Nějak jsem si tenkrát musel srovnat v hlavě, že holky, které ode mne opisovaly, dostaly z testu jedničky, zatímco já trojku ,,za nedbalou úpravu“.
To vám musí být už přes 80. Tělesné tresty ve škole zakázali už v 50. letech a přeučování leváků na počátku 60.
Re: —
Já jsem šel do první třídy v roce 69.
S první vstřícností jsem se setkal až v r. 75, kdy mne učitel dílen nechal, abych si vrtal, řezal a mlátil kladivem levou rukou. Jen se na mne ze začátku díval o něco déle, než na ostatní, a když zjistil, že si ubližuju úplně stejně, jako druzí, nechal mne na pokoji.
Stran tělesných trestů asi tolik. Úča nás řezala jak žito a moc dobře věděla, proč to dělá. Bylo nás totiž ve třídě 38 kusů. A na rozdíl od dnešních pančelek nemusela žrát psychofarmaka po hrstech.
Můj muž je stejně jako já ročník 1955, je levák, a ve škole byl přeučován tak, že z toho začal koktat.
Šedá je teorie, avšak zelený je strom života 😀
Já končil základku v r. 1975 a naše češtinářka nás vždycky po průseru „pozvala“ po jednom a bez ohledu na „gender“ do kabinetu a tam nám „vysvětlila“, že ty pravidla prostě dodržovat budeme a budeme a budeme.
Za 1) to fungovalo a 2) jsme ji milovali a milujeme dodnes (to jsem zjistil úplně náhodou až na střední, že není o moc starší, než jsme byli my) 🙂
Tak ted jste mne pobavil…
—
Ó nikoli. Jsem podstatně mladší – v padesátých letech jsem nebyla ještě ani na houbách – ale přeučování na pravou ruku jsem zažila na vlastní kůži a tělesné tresty si pamatuju ze školy jako normál. Kluci měli dokonce soutěž, kdo bude mít od třídní víc na tváři obtisklý prsten, když dostali bekhendem a bylo běžné, že tělocvikář řezal kluky pumpičkou na kolo.
Já jsem svou dysgrafii zjistila daleko dříve. Arci za mého dětství se tím nikdo nezabýval, takže jsem si prošla obvyklým martýriem přepisování. Bohužel jsem taky zjistila, že celý život trpím ADHD (= lehká mozková dysfunkce, hyperaktivita atd). Užila jsem si svý, ale už s tím nějak umím fungovat. Ona ADHD se vyskytuje, a ne zřídka, i u lidí dospělých.
Mojí hyperaktivitou trpěla spíše máma. Umět číst, psát i počítat, takže jej škola ničím novým nezaujme, je spolu s hyperaktivitou u prvňáka docela smrtelná kombinace. Docela dobrý zážitek byl, kdyz mne v mých asi 24 letech potkala dcera bývalé třídní z prvního stupně základky. Hodně se vyptávala, co dělám, jak se mám, jak jsem prošel zbytkem škol a viditelně měla radost. Nakonec z ní vypadlo, ze její hyperaktivní dítě právě začalo chodit do školy a také samý průšvih. Docela jsme se nasmáli.
No přístě si to po sobě raději přečtu, těm citlivějším na jazyk se omlouvám.
Nicméně nám budiž útěchou, že pacienti s ADHD často přicházejí s originálním a nečekaným řešením různých problémů. Prostě nám to myslí trochu jinudy a to není nutně pouze negativní.
Bingo ! Tato schopnost mne v IT živí celou dobu.
Targusi,
já jsem celý život dispraktik. Dá se s tím žít, žárovku vyměnit dokážu. Teda….. ne v autě!
Re: Godot
Uklidním tě.
Vyměnit žárovku v autech mladších 20 let, to nedávám už ani já.
Resp. moje poslední výměna byla taková, že jsem musel při výměně žárovky v předním světlometu sundat přední kolo a podběh pod blatníkem.
To máme za to, že nejsme pořádně chytří, mladí a krásní.
Btw. nedávno mne s tímto požadavkem oslovila jedna z mých dcer – no naštěstí fungoval net a YT, takže jsem si potupně vyhledal video, abych zjistil, proč je potřeba zdemontovat a vytáhnout půlku motoru.
Aha, jasně. Ne. To, co dělá Roundup, z nikoho nevytlučete.
Obilí z Ukrajiny se zbytky pesticidů, roudn upu, apod. se dopraví do ČR. Zde se zpracuje na pečivo. Obilí vypěstované v ČR BEZ pesticidů, round upu, apod. se odveze na západ do Německa, Francie, apod. Závadné pečivo bude mít dopady jen ve střední Evropě a ta je stejně zanedbatelná v plánech úplně všech. Novou populaci si už dováží na gumových člunech.
I kdyby nakrásně ukrajinské obilí neohrožovalo naše zdraví (což samozřejmě činí), pořád nám ohrožuje zemědělce konkurencí a nízkou cenou. Moc se mi líbila fotka z Polska. Na nádraží dlouhý vlak s ukrajinským obilím. Před každým z těch vagónů dlouhá hromada vyloženého obilí přímo na zemi na trávě. No, spíš takovém tom plevelnatém brownfieldu typickém pro nádraží. Tamní sedláci si nedají kálet na hlavy. Neznám každou moderní zeměd. techniku, ale přes noc to všechno dokázali vyházet ven. Hromady dlouhé k deseti metrům, kolmo ze dveří. Nějaké fukary? Lopatami určitě ne a jistě celá skupina lidí. Tomu říkám jednota. Tomu říkám protestní akce.
Vizuálně hezké, ale budou mít hodně myší. Doufejme, že se kocouři snažili a bylo hodně koťat, aby jim se záplavou myší pomohla. Snad si i ptactvo přišlo na své.
Dokonalý popis progresivistického inkluzivního školství…
A lopatu nebo motyku do ruky.
Re: Iggy
Souhlas.
Pro nás je nejlepší stabilizované a fungující Rusko, tak jako tomu bylo počátkem 21. století. Spokojené ruské obyvatelstvo nemělo problém vplynout do západního konzumního života, pro Putina bylo výhodné mít stabilní odbytiště pro suroviny a výměnou dostávat evropské zboží pro mužiky a technologie pro rozvíjející se místní průmysl. Výhodné to bylo i pro nás. Ostatně i RAND corporation, kterou rozhodně nelze podezírat z proputinovství, ve své analýze (Extending Russia, 2019) otevřeně píše o snaze Putina o sblížení se Západem, což krachlo díky nezájmu Západu, například po pokusech Washingtonu instalovat v zemích sousedících s Ruskem protimoskevské vlády (ano, tak to píšou ti z RANDu). Prostě a jednoduše, mohli jsme mít stabilizovanou, ekonomicky úspěšnou Evropu založenou na levných surovinách, s přinejmenším neutrálním Ruskem, které za to chtělo jediné: Abychom s ním jednali stejně jako s našimi ostatními obchodními partnery a nesnažili se mu škodit. USA se to ale nelíbilo a EU si myslelo, že může mít obojí, ekonomické výhody z Ruska a zároveň povolné Rusko na vodítku. Přepočítali se a teď jsme v problému. Ne že by nás Putin (a Lavrov) opakovaně nevarovali, že už to přeháníme, ale obvyklou reakcí byl výsměch, popřípadě pobouření, co si to ti mužici dovolují.
jojo. Nejhorší jsou mužici. A po nich trpajzlíci, Bóže můj.
AI Hulvath byla po kolapsu úspěšně restartována. Toho někoiikadenního výpadku si skoro nikdo nevšiml.
Dluh USA bylo možné splatit jen kořistí z výbojů. Irák, Kosovo, Afghánistán, Libye, Sýrie, pokus s Venezuelou, … Po desetiletích válek zůstaly už jen dvě země, kde se ještě dala získat kořist. Tak se pokusili rozparcelovat Rusko jakožto slabšího protivníka.
Historie se opakuje. Když Římská říše narazila na hranice výbojů a přestala proudit kořist otroků a levné energie z jejich práce, začala upadat společně s úpadkem armády. Ale trvalo ještě staletí, než upadla úplně. Dnes je vývoj rychlejší.
Co podle vás byla, ta „hranice výbojů“ ?
Re: anonym
Hranice výbojů byla dána efektivitou správy ovládání podřízených území.
A zas víte hovno.
Z hlediska logistiky narazíte na hranice, definované faktorem času (trvání překonání vzdálenosti) v těchto oblastech:
1/ předávání aktuálních informací
2/ odčerpávání zdrojů z kolonie
3/ logistiky (logistika je rozšířené skladování a zásobování) represívního aparátu branných sil
Přeloženo do češtiny:
1/ Římanům došli loajální lidi, kteří by dokázali ždímat kolonie a přitom moc nekrást.
2/ Římani těžce nezvládli budování svého vojska, potažmo CELÝ profesní život svých legionářů. Praxe byla taková, že bohatí se ze služby vyplatili a ti chudí – pokud přežili – se vraceli na rodnou hroudu, která skončila v dluzích dávno před jejich příchodem. Stávala se z nich nefektivní složka společnosti, která žila z chudinských dávek (chléb a hry).
Po rozpadu Říma se neefektivní složka společnosti přemístila do Prahy a koncentruje se zejména na hradě, sněmovně, v bývalých konírnách, vilách po prvorepublikových politicích a také žijí z našich chudinských dávek.
Hranice výbojů jako taková neexistuje, jde jen o:
1. schopnost útočícího státu porazit bránící se stát.
2. náklady na válku nesmí přesáhnout příjmy ze zabraného území
Jsou ale výjimky, kdy nějaký stát dojde k závěru, že bojuje o svou holou existenci, a tam jsou nějaké náklady války lhostejné. Obvykle to končí tak, že oba státy utrpí hluboké rány, a profituje někdo třetí. Když se do výboje o koloniální panství pustila Velká Británie s Německem, oba státy to stálo existenci i blahobyt. Prospěch měly třetí spojené státy. Teď je tím třetím Čína.
Re: Gerd
Směšujete pojmy a témata. Já jsem psal o efektivitě správy kolonií v době, kdy nebyly ani pořádné lopaty a Římané učili zbytek světa stavět vodovody a silnice. A stejně jim to nepomohlo, stejně jako jim nepomohlo ochočení nového náboženství (křesťanství) a následné rozdělení ŘŘ na dvě poloviny – ŘZŘ a ŘVŘ.
Vy se zabýváte bojem o přerozdělení více méně fungujících kolonií.
Spíše se zabývám přerozdělením nefungujících kolonií, protože už jde tlusté do tenkých.