23 listopadu, 2024

Klecový chov žactva

Evropská unie pamatuje u všech chovů veškerého užitkového zvířectva na jejich welfare, neboli životní pohodu zvířat, na jejich zdraví fyzické i psychické. Zvířata mají žít co nejvíc v souladu se svým prostředím. Proto je směrnicemi a nařízeními stanoven stanoven minimální prostor pro zvíře, zajištění stravy, vody i celkové hygieny. Nedávno byly z tohoto důvodu slavnostně zrušeny klecové chovy slepic. Nějak nám ale Evropská unie zapomněla na welfare dětí školou povinných i středoškoláků. Nebo možná ani evropské byrokraty nenapadlo, že se najdou zákonodární kutilové, kteří to, co bylo regulováno a odstraněno u zvířat, zavedou u školáků a studentů.

My takového kutila máme – paní poslankyni Renátu Zajíčkovou z ODS, takto majitelku soukromého gymnázia. Nu což, ať si kutí – horší je, že její úprava hygienické vyhlášky pro školy byla nekriticky přejata nejen ministerstvem školství, ale i práce a sociálních věcí, a co horšího – i ministerstvem zdravotnictví.

Takže – všechna tři ministerstva považují za vynikající nápad, že napříště – tedy po rekonstrukci školy či výstavbě nové – nemusí být ve třídách umývadla, děti budou chodit na nebinární společné záchodky, jejichž počet se už nemusí řídit počtem dětí či studentů, takže teoreticky stačí jedna kabinka na libovolný počet dětí od desítek po stovky, a hlavně – není stanoven minimální počet čtverečních metrů na dítě celkově.

V každé škole jsou větší a menší třídy. Menší se typicky využívají například jako jazykové učebny, protože ještě nedávno se třídy na výuku jazyků dělily. Teď tedy bude možné „narvat“ do takové třídy pro 16 dětí 30 i více. Jestli se tam dá dýchat, budou kontrolovat čidla na měření CO2, kterážto určitě dodá spřátelená firma, a bude z toho nějaká príma provize.

Co se bezpečí dětí týče, oplocení škol a školek nemá být povinné. Kde zřizovatel či majitel usoudí, že ploty nejsou třeba, tak nebudou. Dokonce mateřská škola nemusí mít zahradu vůbec. V tomto by na tom nejmenší děti byly hůř než dobytek, protože podle unijního nařízení musí i krávy mít výběh z kravína. Samozřejmě oplocený dle normy.

V petici, kterou přikládám a prosím o podpis, píší odpůrci vyhlášky: „Rozhodně nesouhlasíme s tím, aby byla nová hygienická vyhláška vydána bez minimálních standardů uvedených v textu i přílohách současné hygienické vyhlášky. Je třeba zachovat ve vyhlášce požadavek na oddělené toalety pro chlapce a dívky na ZŠ a SŠ; na umyvadla ve třídách a na toaletách, a to ve stávajících počtech; na minimální podlahovou plochu učeben ZŠ (1,65 m2 na 1 žáka) a SŠ (2 m2 na 1 žáka); na minimální podlahovou plochu místností v MŠ (4 m2 na 1 dítě) a na nezastavěnou plochu pozemku MŠ (4 m2 na 1 dítě). Je třeba zachovat požadavek na oplocení pozemků škol z důvodu ochrany zdraví a zajištění bezpečnosti dětí a žáků. Rovněž je nutné zachovat požadavek na minimálně 1 záchod na 80 chlapců (1 pisoár na 20 chlapců) a 1 záchod na 20 dívek na ZŠ a SŠ; hygienickou místnost pro dívky v ZŠ a SŠ i další minimální standardy uvedené v Příloze č. 1 a dalších přílohách současné hygienické vyhlášky.“

1 pisoár na 80 chlapců, a paní poslankyni Zajíčkové to asi přijde zbytečně mnoho.

Text petice pokračuje: „Případné výjimky může škole udělit příslušná krajská hygienická stanice na základě žádosti. Aktuálně si žádá o trvalou výjimku pouze 1 % škol ročně a skoro ze 100 % je jim vyhověno. To znamená, že o výjimku si žádá přibližně 100 škol za rok v celé ČR (méně než 10 škol na jednu krajskou hygienickou stanici) a není vyhověno pouze několika jednotlivým školám. Už z toho důvodu nemá žádný smysl vydávat novou hygienickou vyhlášku. 

V právním státě musí rozhodovat pravidla stanovená legislativou, nikoliv svévolně jednotlivci. Nová hygienická vyhláška výrazně posiluje pravomoci majitelů soukromých škol a zřizovatelů veřejných škol, a to na úkor ředitelů škol, kteří jsou za provoz škol právně odpovědní. Zřizovatelé (obce a kraje) ani majitelé škol (podnikatelé) nenesou přímou odpovědnost za to, pokud se ve škole něco stane. Ta leží dle konkrétní situace na bedrech ředitelů škol nebo učitelů a dalších zaměstnanců škol.“

Představte si tu slast učitelky MŠ či družinářky, jak hlídá a ručí za zdraví a bezpečnost dětí v neoploceném venkovním prostoru. Protože je to učitelka, kdo riskuje kriminál, nikoli zřizovatel, který se rozhodne ušetřit za plot.

Podstatná je i tato část petice: „Protestujeme proti postupu, jak byl návrh nové hygienické vyhlášky připraven. Změny iniciovala poslankyně Renáta Zajíčková (ODS), nikoliv Ministerstvo zdravotnictví ČR jako gestor hygienické problematiky a koneckonců i vydavatel vyhlášky. Nebyly zveřejněny zápisy z jednání, na nichž se návrh nové hygienické vyhlášky připravoval. Ministerstvo zdravotnictví nezajistilo vnitřní připomínkové řízení před zveřejněním návrhu nové hygienické vyhlášky. Státní zdravotní ústav, krajské hygienické stanice ani školské organizace nedostaly možnost návrh nové hygienické vyhlášky připomínkovat ani se zapojit do jeho příprav. Nebylo zpracováno hodnocení dopadů regulace (RIA). Vnější připomínkové řízení bylo zkráceno na pouhých 10 pracovních dní a proběhlo na konci srpna v době dovolených. Vnitřní připomínkové řízení proběhlo až paralelně s vnějším připomínkovým řízením (rovněž ve zkrácené lhůtě) a připomínky zaslané v jeho rámci na Ministerstvo zdravotnictví nebyly zveřejněny. Ani s jedním z výše uvedených kroků nemůžeme souhlasit. Nesouhlasíme ani s tím, aby byla účinnost nové hygienické vyhlášky již den po jejím vydání ve Sbírce zákonů, protože ředitelé škol musí dostat čas na to, aby se na změny připravili.“

Vybrala jsem to nejdůležitější, celý text petice proti „prasečí vyhlášce“ jak ji nazývám já, najdete v odkaze.

Zrušili jsme klecový chov slepic, protože strádaly, a zavedeme klecový chov žactva, protože dětem rozhodně nehrozí, že by trpěly nedostatkem prostoru ve třídě i na chodbách, nedostatkem vody, byť jen na umytí rukou – kdysi, za mého dětství povinný úkon před rozbalením svačiny i po jejím zkonzumování, proto jsme měli ve třídě i ručníky, nejen tekoucí vodu. Rozhodně nebudou děti a teenageři trpět ani nedostatkem intimity na společných záchodcích, nedostatkem bezpečí na neoplocených pozemcích školy. Škoda, že nejde dát pod podlahu tříd posuvný pás na „odpad“, bylo by to vynikající řešení a záchodky by už nebyly třeba vůbec.

Když člověk čte, co tři ministerstva posvětila a co ministr Válek může uvést v praxi pouhým podpisem, doufá, že ve třídách prozatím zůstanou okna.

Každý učitel ví, že nejvíce šikany se už teď odehrává na záchodcích, protože tam dozorující učitel vůbec nesmí! A na společných záchodcích, jak ukazují zkušenosti z anglosaských zemí, kde „nebinární“ toalety zavedli už dříve, dochází k násobné šikaně.

Radek Sárközi, prezident pedagogické komory, prý paní poslankyni Zajíčkovou urazil nejen kvůli jí iniciované vyhlášce, ale i kvůli schvalování propouštění kuchařek, uklízeček a školníků a jejich nahrazení pracovníky soukromých agentur. Provize z nahrazení 34 tisíc těchto zaměstnanců agenturně dodanými Mongoly, Filipínci či Angolany by samozřejmě byly obrovské. Zvlášť pokud by to někdo centralizoval, například prezident Hospodářské komory, takto jistý Zdeněk Zajíček, bývalý náměstek ministra vnitra Langera, který podobně „outsourcoval“ uklízečky na vnitru.

Radek Sárközi se samozřejmě se za použité výrazivo omluvil. Ale řekněte sami, jaká entita vymyslí takovou „prasečí“ vyhlášku?

Petici lze podepsat zde:https://www.petice.com/proti_hygienicke_vyhlasce?fbclid=IwAR1HZLW4o8Y49Jbprq6nzZlUE5KVX9lUFTkJbQrWVdB0Ngm_vdpX8A8tZRA

60 thoughts on “Klecový chov žactva

    1. Naši milí voliči, občani nesmí být vubec informovani,
      proto budou volit CHUCPE a pujdou s tím režimem zas do dupe!

  1. ODS BYLY VYRABOVANY AKTIVA INSTALOVANIM KAPITALISMU BEZ PRIVLASTKU A RABUNG POKRACUJE

    Žadne demonstrace bez programu a volání „DEMISE“ či petice ho nezastaví .
    Hezký píšete paní KUNSTEKOVA a připomínám vám a dalším lidovým komentatorum ,že 34 let se naši tzv intelektuálové nezmohli na žadny opravdový program záchrany republiky,která má skončit v totálních sračkach.
    LGBT menšina mluví za většinu a řvanim prosazuje totální destrukci demokracie zákazem dialogu tzv kulturní válkou s většinou a potlačují VŠE,.nemajic odpovědnost za nic chce ta agresivní menšina podle NEOMARXISTU ,zmizelou dělnickou třídu ma nahradit tlupa otravných kavárenských povalecu agresivitou bez dialogu ,který by znamenal demokracii a mluví za nás „domorodce“ svou novou řvouci TOTALITOU.
    Zajímalo by mě zda by jste byla pro změnu režimu,která se jeví stále více nutná viz hned první bod PNZ tj Plánu Národní Záchrany a potřeb a na co by jste nynější ASOCIANI režim jako členka SV, transformovala namísto odhalování jen časti řízení Společnosti Volicu SV 6 prioritami řízení vedoucími k válce.To volá po vzniku kontraelity, když naše inteligence 34 let není schopna naprosto ničeho a na pódium se šplhá jakýsi nový „mocnař“ PRO ,aby dav SV pod pódiem znovu skočil na špek,čímž prý je už republika povestna po celém svéte.

    To se ptá stále naše nejlepší lidová komentátorka ANNA z KSH a co vy na to ,celkem vzato,nechybí vám to ?!

  2. Neoplocené pozemky u jeslí, školek a škol – pročurané od psů a mnohdy i pokaděné. Ne každý po svém psovi uklidí. Pokud má pes průjem, tak to ani nejde.

    1. Tak ono to ten uklid mozu hodit na skolnika, az sa stane, ze ho neprepustia pre nadbytocnost … ale viete si predstavit byt na dvore s 20-30 detmi od 3 do 5 rokov, dve baby ich strazia, a tie deti vsetky neopustia priestor neoploteneho (neohraniceneho) dvora?

  3. Jezis, na co riesit nejaku hygienu … dala som toho roku chlapca do prvej triedy, a oni im nie len ze zatajuju existenciu pisanych pismenok, ale aj malych tlacenych .. normalne nafasoval ‚slabikar‘ – dufam ze len na prvy polrok – v ktorom su len a iba kapitalky … male tlacene pismenka by mu asi zavarili mozog, a predstavte si tu hruzu, ze by vedel precitat iny text nez komix

    1. Šmarjá, neblbněte!!!!!
      Je konec září a pišišvoři znají A, M, L a E, skládají slabiky a první slova. A mají s tím plné ruce práce.

      1. Videla ste knizku? Tam su vsetky pismenka KAPITALKY .. alebo si myslite, ze my sme svojho casu boli extra inteligentni, ked nam hned u A prezradili aj existenciu a? A to dokonca aj v pisanej forme

        1. My máme Živou abecedu a tam jsou postupně všechna písmenka vč. malých.
          Plus Uvolňovací cviky, pro nácvik psaní.
          Od pololetí pak Slabikář a Písanku. Vázané písmo, žádný „Comenia script“.

        2. No tak my jsme měli taky Živou abecedu a začínali jsme na velkých tiskacích písmenech. Pak malá písmena, spojování slabik a slov.

          1. Re: Občan

            S tou Živou abecedou píšete o sobě?
            My neměli nic takového. Ke každému písmenku byl velký obraz, který pověsila souška včelka na stojan vedle tabule. A na něm bylo vytištěno kromě obrázku i písmeno, pochopitelně velké i malé.
            Dodnes si pamatuju básničku, ale nevím, ke kterému písmenku to bylo.

            Alenko, stůj! Pytel houká!
            Na něm v autech bílá mouka.

            Poprvé mě souška pohladila a opravila.
            Po několika dnech zjistila, že ta slova přehazuju schválně. (Dělám to dodnes, asi jsem nějakej postiženej.)
            Seřezala mě rákoskou, namísto aby mi diagnostikovala ADHD a okamžitě zavedla úlevy všeho druhu.

            1. Kdoví, co si souška pod tím houkajícím pytlem a bílou moukou představila, než se rouzhodla vás pohladit…

              Jinka „souška včelka“ je krásná zvukomalba, tleskám!

  4. Umyvadla v triede boli najma kvoli tomu, ze ked boli este klasicke tabule, na ktore sa pisalo kriedou, tak ich trebalo niekolko x za den umyvat. Na to boli v triede tzv. týždeníci. A nosit vodu v kybli z hajzla by bolo otravne. Ale bolo to prakticke, aj ked si chcel ucitel umyt ruky po hodine počas ktorej vela pisal na tabulu kriedou, alebo mal niekto zasrate ruky od desiatej a tak. Zachody boli zvlast pre chlapcov, dievcata a pre učitelov. No myslim, ze chlapci by privitali, keby boli spolocne hajzle s dievcatami a učitelkami 🙂

    1. Tak u nas byvali pravidelne epidemie zloutenky … lavor s dezinfekciou pod umyvadlom … bez umyvadla budu tie epidemie nie kazdy druhy rok, ale kazdy … no co, sme zvyknuti, bude lavor bez umyvadla 😀

      Si neviem predstavit ani spokojnost chlapcov so spolocnymi hajzlami, ked holky dostavaju prvy menzes v obdobi 9-13 rokov … to budu naladicky na tych hajzloch …

  5. Nejsou nahodou skolni budovy objekty dvojiho vyuziti ??
    Jak pro skolni vyuku, tak pro ubytovani lidi v pripade nouze ? (povodne, valka, migrace)
    A ze my tomu melo odpovidat i vybaveni ??
    Jen se ptam ….

    1. Když byly v Praze kdysi povodně, tak jsem jako dobrovolník byl v jedné škole co tam byli evakuovaní z míst, kde byla voda. To jsou pak jiné nároky na WC a hygienu, než běžný provoz školy. A jak se hodí kuchyně.

      Ale nová doba nějak zrušila snahy o civilní ochranu. Řehka táhne na Moskvu, ale zaregistroval někdo, že by se tomu přizpůsoboval například hasičský sbor? Plynovou masku si každý zodpovědný jedinec přece koupí sám. Není to až tak dávno, co se ukázalo, že stát má potíže zajistit rouška a respirátory.

    2. Re: Homér

      Odysseus taky neměl pro svou družinu žádnou školu. Anebo jste o tom nic nenapsal.

      Čímž chci říci, že se sice ptáte dobře, ale na blbém místě a v blbém čase.

  6. Umyvadla? Kdepak. A bylo nas v prvni tride pres ctyricet.
    Kdepak by se vzaly umyvadla v kazde tride ve starem gymnaziu postavenem v druhe polovine 19. stoleti?
    Chybelo to? Nechybelo.

    Ale na zachodcich umyvadla byla.

    Za to jsme meli krasna obrovska okna pres celou venkovni zed, hec! A neuveritelne nadhernou telocvicnu se vsim vsudy.

    1. Paní Kunšteková, kde je problém? Vevča to zvládla i bez umyvadla! Stejně ty umyvadla ve třídě a počty WC zavedli komunisti!

      1. Ale je pravda, že dřív normy na umyvadla asi nebyly. Taky jsem chodila do staré školy a rozvody vody nebyly , voda však byla potřeba na mytí tabule. Tak v každé třídě byl v rohu takový stojánek a v tom smaltované umyvadlo a služba měla za úkol každé ráno starou vodu vylít a naplnit čistou. Ale na chodbách jsme měli vynález podporující pitný režim a bez plastových lahví. Pijátko. Takový sloupek, co z něj tryskala voda na šlápnutí čudliku. Často jsme to využívali. A taky pamatuji, na prvním stupni, jak nás před obědem učitelka hromadně odvedla na záchod a povinně jsme si ty ruce museli umýt.

        1. S těma komunistama to je asi pravda, protože časem tu vodu do každé třídy zavedli a pokrokově u tělocvičny zůstaly nebinární záchodky. Stejně se výuka TV dělila. A pijátko zmizelo.

          1. No já nevím, naše škola byla prvorepibliková, ÚT, vody, velká okny. Asi jak kde.

            Ju akdyž už o vzdělávání Mám dojem, podle článku v PL, že se chystá něco proti Svobodovi. Oni ti psavci – UFF. Dokonce chtějí porovnávat PePu se Svobodou. Vůbec jim nevadí, že on bojoval za Česko – zatím co PePa za Frantíky/juginya/, amíky /Agfa/ ukraince/včil/.. Je to fakt hnus.-
            Tento historik se nedal, ale další mno uvidím e

    2. To je nějaké divné, protože již v 19. století byly ve třídách stojany s lavorem a plechový džbán na vodu.
      Tedy tam, kde nebyl vodovod.

    3. Kdy jste chodila do školy, mohu-li se zeptat? Já v letech 60. až 70. Všude tekoucí voda, maximální počet ve třídě 34 dětí. A to i na střední škole. Ve velkých městech se to pak po výstavbě mamutích sídlišť zahustilo, ve třídě bylo víc dětí, učilo se i na směny. To jsem nezažila, na venkově to nehrozilo. Ale bylo to po přechodnou dobu, než se dostavěly školy, nebyla to plánovaná praxe jako nyní.

      Ale tekoucí voda byla i v těch starých školách, většinou z 19. století, kdy se investovalo do vzdělání.

      1. Já začala chodit do školy na přelomu 50. a 60. let a skončila až v důchodu. Pamatuju ty stojany s umyvadly na začátku a pak ten masakr s Husákovými dětmi, kdy se pro ně školy vůbec nestavely a normativ byl 39 dětí na třídu a teprve potom se mohlo dělit. A zrušily se kabinety a různé technické místnosti aby se mohly předělat na třídy a umyvadlo v nich proto nebylo vubec a nikdo to neřešil. Problémy byly i s kapacitou tělocvičen, kdy se lítalo přes půl města do sokolovny. Ale tím nechci obhajovat novou vyhlášku, je to krok zpět. Za komunistů se postavilo pár nových škol někde ve velkých městech u mamutích sídlišť a jinak nic moc. Troufnu si tvrdit, že většina škol u nás je prvorepublikových.
        A teď ty soukromé školy, taky u nás jednu máme asi už 20 let a zporvu měli pronájem na poště, kterou už 20 let taky umiňují. Na té poště asi moc umyvadel taky neměli.

        1. „pár nových škol někde ve velkých městech… většina škol u nás je prvorepublikových“
          to jest podle vas vsechna ty nova sidliste kralikarny po cele republice, do kterych se stehoval lid ze zaniklych vesnic, se staveli bez skol?

          1. Nevím, jestli je někde statistika, kolik škol se postavilo za totality a kolik za první republiky. Myslim, že by to bylo zajímavé srovnání. Sídliště se často stavěla bez škol i občanské vybavenosti, nikde ale netvrdim, že všechny

            1. Školy se dostavovaly pozdji než byty. Natřískané školy byly přechodná záležitost. Samozřejmě jsou na každém, sídlišti, kde někdejší králíkárny mají hodnotu milionů, školy i obchody.

      2. Jana: Chodila jsem do skoly v Brne. Tedy vnitrnim, ne na nejakem sidlisti. A uceni na smeny jsme meli myslim ve ctvrte a pate tride. Ja zasnu, jak si tady vsici lidi mysli, ze kazda trida musi mit tekouci vodu. V nasi skole to nebylo, a pak kdyz jsem chodila na SVVS taky si nepamatuju, ze by byla voda ve tride. Proc taky? V Americe jsem absolvovala posledni rok stredni skoly, a taky nepamatuju zadne umyvadla. Ani o tom tady jakziv nikdo nemluvil.

        Co mne sokovalo, kdyz jsem zacala v Americe chodit na anglictinu v jedne puvodne prevazne cernosske zakladni skole, bylo, ze na holcicich zachodcich chybely vsude dvere. Proc, jsem se nedozvedela. Bylo mi jich lito.

        Me to pripada, jako odvadeni pozornosti od opravdovych problemu. Vyrustaji generace deti ktere neumi temer nic. V Americe to uz doslo v nekterych skolach tak daleko, ze (povetsinou cerne) deti zustavaji na urovni prvniho az tretiho rocniku az do doby kdy vyjdou ze skoly v 18. Ucitele jsou bezmocni.

        1. Jeste dodam, ze na tom starem gymnaziu, kde jsem chodila do ZDS, byla voda (drezy) ve specializovanych ucebnach na fyziku, kresleni, a myslim biologii. Pochopitelne.

          1. Re: Vevča

            Kontrolní otázka:
            Kolikrát za JEDNU vyučovací hodinu se taková tabule popsala?

            My měli na gymplu tabule staré, celková plocha 12 metrů čtverečních, ale budem počítat jen polovic.
            Při zkoušení se popsaly min. jednou, ale spíše dvakrát (matika, chemie, fyzika).
            Pak následoval výklad.
            Byli borci kantoři, kteří to sjeli třikrát. My to ojížděli do sešitů velikosti A4.

            SPŠ strojní, kde jsme měl tu čest docházet, byla na tom podobně. Když začal psát a kreslit Pružnej Pepek (pán, který vyučoval nauku o materiálech) byla jistota popsání tabule minimálně pětkrát.

            Tak nějak si neumím představit, kolik bordelu jste měli pod tabulí, pokud jste ji nemyli, ale jen stírali křídu nasucho.
            Pak je možnost, že jste na tabuli nepsali nic a podle toho školství v USA dnes vypadá.

            1. Targus: Haha. Mazali jsme na sucho. Jen kdyz uz to bylo moc zaprasene (podle vzoru prase, ne prach), tak ucitel(ka) porucili umyt… a prezili jsme to…

              Jo jeste jedna vec mi vadila v americkych skolach. Ty hrozne zarivky vsude. Nemohla jsem si na to zvyknout.

              1. Re: Vevča

                Zářivky mi nevadily dost dlouhou dobu.

                Nyní jsem k všelijakým speciálním chorobám získal i světloplachost, což se de facto za chorobu nepovažuje.
                Abych to moc nepitval – ve světle zářivek sice vidím, že není tma, ale to je asi tak všecko.
                Totéž světla z LED diod.
                Důvodem je úzký rozsah vlnových délek vyzařovaného světla. Převažuje modrá.
                Velice mi to vadí třeba při nočních jízdách autem nebo na synově motorce. V práci si přisvěcuji mlhovkami, které naštěstí mají halogenové žárovky a vydávají barvu světla, které se blíží světlu dennímu.

                1. Targus: Jo jo, taky jsem se nedavno doucovala, co je to za habaduru, ty zarivky a zvl. LED. Vyhodila jsem to svinstvo a zavedla jsem znovu obycejne starobyle zarovky. Hned je mi lip! A pres den hodne slunka… 🙂

                  1. vevča
                    LED svítidla s nastavitelným poměrem červená, zelená, modrá jsou v prodeji. Mají o něco větší spotřebu, protože nic nemá větší konverzní účinnost, než modrá dioda
                    (pardon, světluška je lepší). A pozor, halogenové žárovky asi EU típne.

          2. U nás v republice nebyla na střední škole tekoucí voda? Kolik vám je let, mohu-li se zeptat? Mně je přes 60 a nikdy jsem školu bez tekoucí vody nezažila.

            1. Jana: Ja nerikam, ze nebyla voda v budove. Pokud jsem to cetla spravne, tak ten spor je o vode ve tride. Tu jsme nemeli. Ja jsem zacala do skoly chodit v druhe polovicce padesatych let.

              Cast prvni tridy jsem zazila ve Zline, kde jsem chodila do moderni skoly, co postavili za doby Batovy. Tam jsme meli na chodbe napajitko, staly jsme tam decka ve fronte kazdou prestavku. Taky nam tam davali kazde rano vitaminy, a sklinku mleka. A skolnik prodaval za babku rohliky. To byl pro mne neuveritelny luxus, ktery v Brne zavedeny nikdy nebyl.

              1. Kdyz nad tim premyslim, tak si pamatuju z detstvi prostorne tridy plne svetla. Oproti americkym skolam pohadka. Ja napriklad znam skolu v krasnem hoskem mestecku Nederland v Coloradu. Ty vyhledy do lesu a hor! A skola vypada jak hangar na letadla, temer bez oken. Tak se tady k detem chovaji…

                A Americani deti izoluji do lavic po jednom. Taky hrozny nesvar. Deti si nesmi pomahat…

    4. Ve druhé třídě nás bylo 45. Pokud se týče výuky, škola byla zbytečná, protože podstatnou část žactva tvořili přistěhovalci, jejichž rodiče se narodili v Rumunsku
      či Maďarsku a česky neuměli. Děti se česky naučily, ale školní docházku končily v nižších ročnících.Na vodovod se v budově nepamatuji , ale určitě tam byl.

  7. Trošku to doplníme:

    (…) V jiné situaci je poslankyně Zajíčková: „Ta je dnes podle obchodního rejstříku majitelkou soukromého Gymnázia mezinárodních a veřejných vztahů Praha s.r.o., kde také vyučuje leadership. Jednatelem soukromého gymnázia je její syn Šimon Zajíček. I on je funkcionářem ODS, předsedou místního sdružení Barrandov. Šimon Zajíček zároveň zvládá být i ředitelem soukromé Vysoké školy CEVRO, jejímž předsedou správní rady je bývalý ministr vnitra za ODS Ivan Langer,“ přibližuje moderátorka Aby bylo jasno. Šimon Zajíček působil také v prezidentské kampani bývalého předsedy ODS Mirka Topolánka. (…)

    (…) Zajíčková je zároveň ředitelkou, jednatelkou a prostřednictvím svých firem i majitelkou Soukromého gymnázia Josefa Škvoreckého s.r.o. Tato škola za dobu své existence dostala dotace ve výši 44 milionů korun. „Poslední dokument ve Sbírce listin ovšem pochází z roku 2017,“ dodává Bobošíková. (…)

    (…) Renáta Zajíčková je také zastupitelkou Prahy 5, kde byla v roce 2019–2022 starostkou. Jako končící starostka pak v roce 2022 podepsala s jednatelem svého Gymnázia mezinárodních vztahů – vlastním synem Šimonem Zajíčkem – smlouvu o vyřazení majetku. „Smlouva, kterou jako starostka podepsala sama se sebou jako jednatelkou svého soukromého gymnázia, je dnes legendární,“ připomíná moderátorka.

    Bobošíková dále upozorňuje, že gymnázium poslankyně ODS Zajíčkové dostávalo dotace také od hl. m. Prahy: „V té době byl pražským zastupitelem a předsedou klubu ODS její manžel Zdeněk Zajíček, dnes prezident Hospodářské komory a donedávna blízký spolupracovník premiéra a předsedy ODS Petra Fialy,“ podotýká publicistka.

    Jako starostka Prahy 5 Zajíčková sehrála neblahou roli v kauze mateřské školy Kroupova, ve které měly děti dostávat jídlo v igelitových pytlech na odpadky, připomněla také Jana Bobošíková. Tehdy Zajíčková sdělila novinářům, že je přesvědčena, že se v Mateřské škole Kroupova nepáchá žádné zlo na dětech, i když na to podle svých slov nemá žádné důkazy. Ani důkazy a zpráva z hygieny poté nestačily… (…)

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ale-ale-Co-ty-dotace-44-milionu-Kc-Bobosikova-toho-zjistila-na-poslankyni-ODS-hodne-743526

  8. Děkuji Vám paní Kunšteková. Petici jsem už podepsal a Váš článek šířím dál. O totéž prosím i ostatní – toto Pětidemolici nesmí projít!

      1. Úmyslem je hlavně totálně rozložit státní školství a změnit školy na pouhé sociálně zaopatřovací ústavy pro plebs. Učitele deklasovat a udělat z nich pouhé dohlížitele bez absolutně jakýchkoli pravomocí. O národ a jeho vzdělání vůbec nejde. Jde o prachy pro soukromé školy, na nichž zákony určené pro veřejné školství nebude třeba dodržovat, no a samozřejmě přeměnu společnosti v dav tupých hlupáků, kterým bude snadné autoritativně vládnout, a postupně je asimilovat tak, aby národ zanikl úplně.

        1. Nemyslím, že by chtěla něco rozkládat. Jak vyplývá z dalších investigativních diskuzních příspěvků, jde jí a její rodině jedině o prachy. Ještě horší důvod, než jsem si myslel.

          1. Ovšem na druhou stranu, jak moc tento národ touží po vzdělání? Jak sami jsou v tom přičinliví zletilí?
            Co by za nynější možnosti vzdělávání včetně technologických dali někdejší obrozenci?

            1. Ty otázky jsou nejmíň dvě. Jak hodně touží po vzdělání mládež sama a nakolik si střední generace přeje mít vzdělané mladé. A dokonce třetí pohled: Jak to vidí dnešní věrchuška?

          2. „Nemyslím,…“
            tady jste mel skoncit, co muze byt lepsi na hrabani penez, nez rozfrcat to co existuje, a pak prijit jako ten, co to „zachrani“ (za vic nez odpovidajici obnos)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *