9 května, 2025

Kocourkov…

Tak si německý (ještě ne)kancléř Merz nechal schválit povolení ústavní dluhové brzdy. Musel to udělat se starým Bundestagem, protože v novém už by díky AfD nenašel dostatečnou většinu na změnu ústavního zákona. Starý parlament to ale víceméně bez problémů odmával, protože když si stát půjčuje, tak nikdo nepřijde zkrátka. Pokud celý tento návrh neshodí německý ústavní soud, bude Německo pořádně zbrojit… na dluh.

Nedávno jsem tu psal, že oproti třicátým letům tu máme jen změnu pořadí jednotlivých kroků. Tehdy nejprve na dluh zbrojili, pak sjednotili Evropu a pak vytáhli na Rusa. Teď se nejprve pokoušeli sjednotit Evropu, pak vytáhli na Rusa a nakonec se pokoušejí zbrojit. Za pět set miliard euro!

Pokud se celý proces povede (a to už ani u Německa není jisté) bude na konci velká a silná německá armáda a dluhy. Jak se řeší dluhy, když máte armádu? Ano, přesně tak.

Fiala měl vlastně pravdu… máme čtyři až šest let… akorát na nás nebudou útočit Rusové, protože ti jsou poněkud daleko a budou mít co dělat, aby nějak obnovili zabraná území na Ukrajině. Na severu bude po zuby ozbrojené a zadlužené Polsko. Na západě bude po zuby ozbrojené a zadlužené Německo. Na východě bude rozvrácená Ukrajina plná ulic Stěpana Bandery, Romana Suchevyče a Simona Petljury…

Hele, ono to začíná vypadat jako za Druhé světové… Bývalí spojenci proti bývalým náckům. Jen Británie v tom ještě hapruje… asi proto, že není k dispozici žádný Churchill.

Když si politici schválí, že se bude utrácet, tak se bude utrácet, protože z toho je vždycky nějaké všimné. Vždycky jsou z toho dary politickým stranám, spřáteleným neziskovkám i jednotlivcům. Vždycky. Z ničeho není mezi politikáři taková radost, jako ze schválení balíku peněz. Na všechny se dostane. Koalici i opozici.

Jak to celé dopadne? Dnes mají všichni radost, že se jim podařilo odstavit „ty nácky“ z AfD. Německo se může vyzbrojit, díky tomu, že to nestihnou zablokovat. AfD si zatím pěkně poroste, lidé budou stále naštvanější a pak, až bude Německo vyzbrojené, tak AfD vyhraje volby… nejspíš slibem, že zatočí s dluhy… Krátkozrakost dnešních politiků i novinářů mě vážně fascinuje.

Na druhou stranu… ani Merz nedokázal zrušit grýndýl, takže to Němci se svými imperiálními ambicemi mohou myslet dobře (pro Němce dobře), ale dopadne to jako vždycky.

A jak pokračuje příměří na Ukrajině? Jak napsal Pavel Šik, kdo nesedí u stolu, ten je součástí jídelníčku. Ukrajinci u stolu nesedí a Evropa také ne. Nějaké drobné vstřícné kroky se učinily, prý se nebude útočit na energetickou infrastrukturu, dojde k výměně zajatců, provedou se nějaká gesta dobré vůle, obě skutečné strany konfliktu si vyjasňují, co vlastně chtějí a proč to chtějí, ale zatím se vesele střílí dál, maršál Petrla dál věří ve vítězství a samozřejmě, nikdo žádné ukrajinské vojáky v Kurské oblasti neobklíčil. Situace je nadmíru výtečná.

Mimochodem… musel jsem se podívat na zahraniční zpravodajství, abych se o telefonátu Trumpa s Putinem něco dozvěděl. V České televizi dokolečka dávali výstupy Zelenského, který u toho nebyl. Ale už dávno jsem si zvykl hledat informace kdekoliv jinde než u českého majnstrýmu. Oni neumějí napsat relevantní článek ani o hnutí STAČILO!, natož o světodějných událostech.

Mezitím Macron mluvil o vítězství před francouzskými vojáky a nechal si tam přistavit dvě stíhačky, aby vypadal nebojácně a Starmer prý na Ukrajinu vyšle třicet tisíc mužů. Samozřejmě, nikoliv britských mužů, ale z nějaké koalice ochotných. On tomu bude jenom velet. Na blbosti má Fialu s Řehkou.

Putin samozřejmě stále opakuje, že mír bude, když Ukrajina nebude v NATO, vzdá se obsazených území i Krymu, bude odzbrojena a nebudou na ní žádná cizí vojska… Jsem zvědav, kdy Trump oznámí Evropanům, že to tak mají udělat, jinak budou další cla…

Proč to celé píšu…

My prostě potřebujeme restart. Potřebujeme začít znovu. Potřebujeme vysypat to kamení, co nám za posledních třicet let byrokracie naložila na záda. Vysloveně potřebujeme obrácení a odpuštění hříchů. Potřebujeme se vzepřít směru, který podle našich liberálních elit nemá alternativu. Náhle není žádný silný protektor, který by nás nutil. Američané nemají zájem, Rusové mají své starosti, Číňané jsou daleko a Němci ještě nějakou dobu budou ekonomicky v háji.

Můžeme vyrazit sami. Na českou cestu dějinami. Můžeme si vytyčit cíl, kam chceme dojít my sami, nikoliv, kam chtějí velmoci, abychom došli. Nebude to trvat dlouho. Velcí kluci brzy zase dostanou choutky. Můžeme udělat to, co dělá Slovák už dva roky a Maďar dlouhodobě. Můžeme následovat jejich příklad a upravit si ho podle svého. Můžeme se dát do holportu nikoliv s mocnostmi, ale zeměmi podobné velikosti i podobných problémů. Srdce Evropy může být opět srdcem, nikoliv apendixem.

Můžeme opustit tento Kocourkov evropské blbosti. Mimochodem… kde je Orbán? Že o něm teď není slyšet… Kde jedná? Kde mluví? Kde pracuje? Evidentně někde jinde, než v evropském pavilonu válečného šílenství.

Za šest měsíců to buď otočíme a nebo budeme v háji.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

367 thoughts on “Kocourkov…

  1. Svobodná politická soutěž je vyloučena bez zrušení držhubných paragrafů.

    To by mělo být na prvním místě opozičního, v budoucnu doufám že vládního programu.

  2. Pane Vidláku, otočit směr vývoje je třeba, to je jasné (podobně jako to udělal Trump).
    Jenže Trump se na to 2 roky připravoval a měl vše přichystané a to i personálně. Před oslavou svého vítězství podepsal dekret o 80 položkách. Jak se na to připravuje STAČILO? Máte seznam zákonů a vyhlášek, které chcete zrušit či změnit? Máte seznam kauz jejichž prošetření budete požadovat? Neříkám, že musíte zveřejnit vše, ale chtělo by to alespoň malou ochutnávku, aby lidé viděli, že máte nějaké reálné plány už teď… Mluvících hlav, které před volbami slibují vše možné, už tu totiž bylo dost. Rád bych viděl konkrétní plány, ze kterých po volbách nebude tak jednoduché uhnout…

    1. Trump před volbami také o svých plánech příliš nemluvil. Jen říkal, že bažinu vysuší a vše změní. Nenechal své soupeře, aby se dozvěděli, jak to chce udělat.

      Ale jestli chcete ochutnávku… naším Elonem Muskem by byl Marek Španěl. Ten je schopen udělat hluboký audit všeho. Má na to prostředky i kompetence. A má stejně jako já pět dětí.

      1. Nemusí vědět …ano.
        Ale snad, zrušení držhubných paragrafů by v programu mohlo být.
        Létající pečené holuby nelze zajistit.
        Kdežto přidat kus svobody lze snadno a levně.
        Když ne snížit daně, alespoň povolit zpěv. I jen to samo o sobě bylo by velkým úspěchem

        1. V programu je víceméně všechno a brzy ho budeme zveřejňovat. Pak už je to jen o tom, jestli nám budete věřit jeho splnění a nebo alespoň ukazování směru, když skončíme v opozici.

      2. Což o to, názorově je jistě v pořádku: https://www.blogosvet.cz/author/marek-spanel-qyfPR , https://www.blogosvet.cz/article/svaz-evropskych-socialistickych-republik-93EYd . Velké zásluhy o nezávislá media. Navíc lidé jeho druhu mívají řadu konexí paralelně, tedy i do režimního establishmentu.

        Potud tedy jo. Rád tady to jméno slyším. Jenže pořád tu je obrovský rozdíl mezi tím s odřenýma ušima se snad dostat do parlamentu a dosáhnout (tam) čehokoliv pro české zájmy.

        Jiná věc ovšem je možnost, že jednoho krásného dne se progresivistický režim Dobra (europeismus, oteplismus, multikulti, gender, „hodnotová politika“, cenzura…, tedy cosi ještě absurdnějšího než komunismus, jakkoliv již ten se mi pěkně hnusil) sesype vlastní vahou, jednoduše pod tíhou vlastní zhůvěřilosti (prozatím ovšem stále narůstající a nabývající nových forem). Co by bylo pak? Obávám se, že na takovou situaci je dnešní česká společnost připravena mnohem méně než kdysi na listopad 1989.

        1. Máte pravdu. Komunisti měli jasně definováno, kam se chtěji dostat . Sice šli hodně klikatě, ale ten cil se neměnil. A měli kominternu, která se ke všemu hrdě hlásila (vcetně vyloučení neomarxistů někdy po r. 1925). Kdežto ten dnešní sajeajt, to je latrína beze dna, bez hranic, bez toaletniho papíru. Ani ty klacky na odhaněni vlků tu nejsou ….

          1. S Ivanou tři, pak po jednom a už jsem četla, že posledního neplánovali, že byli hooodně překvapení, když otěhotněla Melánie. On asi neplánoval ani to čtvrté, dceru s tou Američankou, se kterou dlouho nevydržel.

          1. tak prave Musk sa vraj velmi nastval na progresivcov kvoli svojmu synovi, z ktoreho sa stala zena. Takze ano, nie su to verni muzi ci rodinne typy, ale minimalne chcu aby ich deti pokracovali v ich diele a zveladovali dedicstvo otcov. Vyzera to tak, ze uz to je na sucasnost dost vela:-)

    2. Ano. Jenže co se týče technikálií, v USA je odlišný politický systém. Především většinový. Jenže zdejší kapři si rybníček poměrného zastoupení nevypustí. Ani opoziční. Naopak se do něj chtějí dostat. a když už v něm jsou, tak bez výjimky … No. Z té příčiny, parlamentní cestou změna poměrného systému na většinový je nereálná.

      1. V Britanii je system tusim vacsinovy, vo FR tiez nejak tak…..nemam pocit, ze je to v tom. Skor v usa sa objavili miliardari, ktori videli, kam to speje (ono zasa na to staci stredna skola, ked sa pozriem na graf vyvoja americkeho vladneho dlhu, ktory je v exponenciale, tak zasa na to netreba dalsiu jadrovu fyziku) a rozhodli sa to aspon ciastocne presmerovat. Uvidime ako velmi. Mozno to skonci len tak, ze sa navysia zdroje statu pre Muska a spol., Pentagonu tiez a pojdu ako doteraz. Mozno aspon osekaju starych zbrojarov. Uvidime

    3. Pes:

      AUDIT VÝSLEDKŮ VLÁDNUTÍ:
      Provedeme důkladný audit minulých vládních rozhodnutí jako podmínku zodpovědného vládnutí.

      více na: https://www.stacilo.cz/

      Ale to zatím slibovali všichni, kdo se dostali do politiky a pak to nějak usnulo.

    4. Do středoevropského holportu by mohlo pro začátek patřit Česko, Slovensko, Madarsko a Srbsko. Rakousko pro jeho muslimy nebrat, je už ztracené. Neznám současné postoje Rumunska a Bulharska.

      1. V Rumunsku zakázali nejdříve volby, pak zakázali kritikům EU a NATO kandidovat.
        Z Bulharska se ozývá silná kritika EU a NATO.

    5. Za Trumpem především stály ty (chytřejší) složky Deep State, kterým docvaklo, že neomarxistický LGTBQ multikulti grýndýl model povede ke krachu – a velice rychle. Proto ho nechaly dožít se voleb a nechaly ho zvolit. US-pěrestrojkář Donald

    6. A proč?
      Všechny minulé vlády měli konkrétní plány a po volbách uhnuly. Podívejte se na Německo nebo Fialu.
      A vadí to někomu? Jak tu píše ETA, tam max. 5% populace, zbytek je spokojen.
      Tak proč doufáte, že by to u STAČILO mělo být jiné? Haha, to byla metafora…..
      Uvědomte si, že cíl je se dostat do PS a spolu s SDP zatápět Babišoví a jeho koaličnímu partnerovi. A pomalu se připravovat.
      Za 4-6 let tu máme „Fialovu válku“, tak potřebujeme silné vůdce.

      1. Cely zbytek spokojen neni, ale maji nadrceno lety do hlavy, ze jsou strany a lide, kteri se nevoli, protoze to neni spravne. A clovek je tvor stadni, s tim holt nikdo nic neudela. Exotu je v populaci jen omezene procento.

  3. OT
    Až šedesátiprocentní snížení ceny některých potravin přinesla regulace obchodnické marže v Maďarsku. Ve snaze omezit dopady inflace začala vláda premiéra Viktora Orbána regulovat obchodnické marže u 30 základních potravin, ty nově nesmějí překročit 10 procent.

    Toto opatření bylo zavedeno od začátku tohoto týdne a podle webu index.hu došlo například v případě jogurtů, smetany, mléka, tvarohu, másla a tuku ke snížení ceny o 50 až 64 procent.

    1. U nás na to také máme zákon. Jenže, to se musí chtít.
      526/1990 Sb. Zákon o cenách
      265/2024 Sb. Zákon, kterým se mění zákon č. 526/1990 Sb.

  4. Měl bych pro Vidláka a Stačilo! nezištný podnět.
    Přiznejme si, že nemáte žádný silný tahák pro většinového voliče, který je pod vlivem mainstreamové propagandy. Myslím, že takovým tahákem by mohl být závazek směřovat k neutralitě. Nestačí izolované plané heslo – „Umožníme občanům rozhodnout o účasti v NATO“. Je potřeba říct, že „vystoupení budeme podporovat“ a současně dát lidem perspektivu, co potom. Tématu rozšíření středoevropské zóny neutrality se stávající vrchnost vyhýbá jako čert kříži a ví dobře proč. Pro většinového voliče to přitom je téma vysoce atraktivní, slibující hned několik významných oblastí profitu – snížení nebezpečí zavlečení do války, posílení svrchovanosti, masívní ušetření prostředků na zbrojení. V neposlední řadě je tu hledisko morální – nepodporovat zločineckou organizaci, to ovšem asi není problém většinového voliče. Co by ale asi každý většinový volič chtěl – je mít se jako v Rakousku a Švýcarsku. To se dá dobře komunikovat.
    I pokud by se to nepodařilo, už nastolení tématu k široké veřejné diskusi by byl veliký přínos. Současně si myslím, že vystoupení z NATO (a následné usilování o mezinárodně garantovanou neutralitu) je podmínkou sine qua non v podstatě všech programových priorit hnutí Stačilo!, vpravdě jejich úhelným kamenem.

    1. K tomuto návrhu si dovolím se připojit. Představa neutrálního statusu země Česká republika by se mi moc líbila.

    2. Usilovat o mezinárodně garantovanou neutralitu můžou hornaté, armádami obtížně průchodné státy jako Rakousko či Švýcarsko. Naše území bohužel nepředstavuje pro velmoci nic jiného než potenciální nástupiště či přimo bojiště, takže nám neutralitu určitě neschválí ….

  5. Nasekáme dluhy
    z pluhů budou meče
    nad hlavami pruhy
    krev už zase teče!

    Na východní bratry
    vyrazíme v noci
    přes Jablunkov, Tatry
    před velikonoci.

    Ať tam není bláto!
    Ať tam není zima!
    Tak čau, mámo, táto.
    Vysílá to Prima!

    1. Šlápl jsem na minu
      noha mi ulétla
      pomalu se šinu
      zhasínají světla.

      Plazím se pomalu
      zahazuju sapík
      krev není ve svalu.
      Jaký jsem byl chlapík!

      Už mě nic nebolí
      duše šla do pekla
      tělo v širém poli.
      Smrtka mi s ním sekla.

          1. Lidová:

            Dám si já, dám si
            rudý mák do klopy
            Až na mňa namíří
            tak možná pochopí

            že jsem jít nechtěl,
            tak jako oni
            že bych rač ležel
            doma pod jabloní

  6. Mě by zajímalo, od koho si doposud bohaté státy, jako je třeba Německo půjčují prostředky, aby měli na válku? U Česka bych řekl, že si půjčuje třeba od Německa, ale Německo, Švédsko, Finsko, Norsko, Dánsko?
    Divím se, že to nikoho nezajímá, kdo je ten neznámí věřitel a zda vůbec existuje, protože je kolem toho (něho) mlha, jak u našeho spasitele. A pokud tady na zemi takový věřitel existuje, tak zcela určitě tohle všechno řídí a je za to zodpovědný. Pokud mě někdo odpoví, že je to ten ,, Hluboký stát“, tak kdo se za ním skrývá?

    Už dopředu ale vím, že se zde odpovědí nedočkám. Určitě mi zase někdo chytrý a vtipný (s vysokoškolským diplomem) napoví, jaký jsem blbec, ale mě to nevadí.

      1. Fiat měna……… „Měna s nuceným oběhem je zákonné platidlo, neboť jí lze splácet úvěry a finanční obligace.“
        neboli nekryté peníze které vzniknou „naklikáním“, jak tušíte.
        fiat = rozkaz, nařízení, souhlas, povolení
        fiat latinsky „budiž“ (budiž světlo…. fiat lux)

    1. To není tak komplikované. Půjčí jim ECB, nebo vlády nařídí důchodovým fondům povinný % podíl ze zbrojních dluhopisů.

      1. Pujcky takovydle se nepucujou..Ale zase este se taky pucujou…
        Vlada zacne prodavat ceny papiry ,/nebo si pucovat,penize /,aby v nasem pripadu ,prodejem vydelala kolik potrebuje…
        Ty papiry sou garantovany jako sichr statem.
        Ministri nasekaji dluhy a pak vcas prchnou z vlady , lid si zvoli jiny, ale sekera je furt na statu/narodu.A se jim nevodpusti ,treba za trest ,ze zase volili.
        Kupujici a tech cennych papiru investori ,z celyho sveta ,nemuzou prodelat ,jako s korporaci dyz zkrachuje.
        /Investori sou idioti ,koupi papiry i kdy vedi, ze strzeny penize ted chce vlada na valku s rusem. To uz tak sichr neni. Kdyz vlada valku prohraje ,lid plati furt pryc po valce.. Kdyz vlada valku vyhraje plati za prohru jejich vlady , jinej lid ,zase tem bankam /..
        Stat nezkrachuje. A investori dostanou procenta uroku vod statu rocne. Podle toho kolik investovali..Vlada nema starosti ,nic nezaplati ,vsecko zaplati vzdycky zase lidi a ze svyho.
        Napr. dan z prijmu zaved pres. Wilson ,aby mel na splaceni vydaju ,na ktery si pucil vod ty soukromy banky ,kterou si vcas zalozilo nekolik jedincu v 1913, na prvni valku, si pucil , ktera zacala v 1914…Ale predtim tvrdil ,ze Usa do valky nikdy nepude…

        Takovydle pujcky se ale taky pucujou..Pac.
        Vlada nema narok strkat spinavy pracky do financi a cennych papiru.
        Na to je vyhradne Hlavni banka ,/Reserve Bank Usa , England bank ,Deutsche Bank,atd./.. Takovy banky sou soukromy a zadarmo nehrabou..

        Tisknou penize a ty pucujou vlade..Na urok. Tisknou taky ty ceny papiry a puci je vlade, zase na urok. Vlady se stridaji, ale kazda plati vsecky dluhy za vsecky pucovaci vlady ,ktery nadelali vsecky dluhy.. A kazda vlada je proto porad zadluzena az po usi
        a vydira z lidi penize a s nima splaci ty vsecky dluhy a uroky prave ty soukromy hlavni bance..
        Ta aby este mela vetsi vejvar vyhlasuje a urcuje vysi uroku.Dyz je vysokej, hodne zadluzenych krachujou a bankrotujou…
        To je aby lidi meli porad , co splacet , bez toho splaceni vladne nebezpeci , ze by se lidi meli dobre..Ale v demokracii se jen bohaci/bankeri a vlady smeji mit dobre.
        Todle sou jenom ty zakladni financni svindle , podvody a machinace..

      1. Homer:

        Takže je ,,BlackRock, Vanguard“ zodpovědná za války, bídu ve světě a nepokoje?

        Mají v tom případě smysl volby např. v Česku? Může vítězství dnešní opozice včetně Vidlákova STAČILO ovlivnit život lidí v ČR k lepšímu, přestat se zadlužovat zbrojením a zároveň se vyhnout zničující válce?
        Půjčují si na zbrojení i Rusové a kde? taky u BlackRock, Vanguard?

    2. V současném finančním systému pseudo-peněz se nepůjčují peníze, které někde jsou, ale peníze, které fakticky vzniknou až v okamžiku poskytnutí úvěru.
      Fractional banking & paper/virtual money & centrální banka

      Zjednodušeně řečeno, banka půjčí Frantovi peníze, které předtím získal Lojza z peněz, které mu poslal Karel, který si je půjčil u banky. Jakmile dostane Franta úvěr, zaplatí Martinovi – a banka má další peníze, které může půjčit.
      To, jestli je příslušná banka „doma“ v Německu, v české republice, ve Francii, v USA nebo na Kajmanech je zcela lhostejné.

    3. ono je to totizto vo velkej miere uzavrety cyklus. Staty si poziciavaju na svetovom trhu dlhy tym ze emituju dlhopisy. Niektore v USD (pre tu cast sveta, ktora do toho investuje v usd), niektoru v eurach, niektore v Kc. Dlhopisy kupuju kupujuci, prevazne banky, podielove fondy dlhopisove, dochodkove fondy, poistovne, nadacie a trust fondy velkych investorov (mnoho bohatych majitelov takto presuvaju bez dani svoj majetok na dedicov). Vsetci tito investori drzia hlavne dlhe peniaze (teda povedzme poistovne inkasuju teraz, ale vyplacaju za 20 rokov, ked sa dotycny dozije ukoncenia poistky, prip. kedy zomrie predcasne su v pravdepodobnosti percentualne podstatne nizsie), vykazuju tieto dlhopisy ako svoj majetok a proti tomu svoje zavazky.
      Predaje (na medzinarodnych burzach) vzdy organizuju nejaki velki obchodnici typu Goldman Sachs a pod., inkasuju za to slusne poplatky. Ked predava napr. SR svoje dlhopisy prostrednictvom Statnej pokladnice, tak samozrejme nie.
      Ale tito maju informacie (a pravdepodobne aj paky). Ak stupa inflacia, tak banky viac menej su prietokove, pokial sa im nestane, ze im dlznici nebudu vediet splacat. Pokial rastu sadzby, klesaju ceny starych dlhopisov a znizuje sa im vyska aktiv. Pokial ale ich centralna banka podpori likviditou, nepridu o velkych vkladatelov a zaroven im neskrachuju velki dlznici, tak sa to cele natiahne v case. Dlhopisy ocenene v nizsej cene budu splatene v plnej vyske.Sadzby sa prenesu na novych dlznikov. Pri dobrom managemente rizika a troche stastia to ustoja. Ine je to ale tak povediac pre spolocnost, pre tu dochadzka k prenosu majetku od majitelov (hlavne ti, ktori drzia tieto dlhopisy) k dlznikom, kedze hodnota meny klesa.Ta totiz financuje prevaznu cast vladnych dlhov. Ak to ide relativne natiahnute v case, tak banky ci spolocnost to proste ustoja, podobne ako rast cien po spusteni energetickej krizy. Dojde k rastu cien, poklesu prijmov, ludia odpisu cast uspor v strate kupnej sily. Ak ale dojde k naozaj masivnej emisii dlhu a horsej schopnosti to splacat, tak na svoje si pridu banky ci obchodnici (ktori svoje percenta z toho dostanu, ale su to len percenta), doplati na to spolocnost. Bud dlhsim obdobim vyssej (a to vyrazne) inflacie alebo dokonca predajom zvyskov toho co mal stat tym, ktorym inde su ochotni pozicat za lacno (povedzme v inej mene). Velku cast vladnych dlhov EU maju americke spolocnosti (hlavne tie, ktore sa vedia dostat k lacnym peniazom), dalsiu velku cast vlastnia samotna verejnost prostrednictvom poistovni ci roznych fondov (a ti najviac utrpia, lenze stazovat sa niet kde, toto su subjekty, kde ziadny poistnik nedokaze odvolat sefa poistovne). No a deep state zasa je suborom (imho samozrejme) sefov tychto korporacii, ktore kupuju tie dlhy (alebo im radia, do coho maju investovat), roznych vysokych uradnikov, majitelov starych penazi, ktori sefuju sefom tychto korporacii (taky Vanguard ma x fondov s miliardami USD v roznych spolocnostiach, kam nominuju ludi do dozornych rad a predstavenstiev a tito zasa na oplatku sedia v dozornych radach vanguardovych oficialnych spolocnostiach), hovori s o aristokracii apod. No a ked chcu niekoho podporit, tak zabezpecia, aby sa nejaka cast dlhov restrukturalizovala (povedzme ako posledne Rotschildovci Ukrajine), teda odpisala……povedzme za to, ze zasa UA preda niekomu nieco, co by normalne nepredala. Dlh sa odpise u fondov, poistovni apod. Ale ak dojde k silnym zvratom, tak to nemusi byt pre nich vobec jednoduche.

  7. Zdá se,že konečně nastalo to,co může zachránit český národ.Konečně se
    USA a Rusko snad dohodly ve formátu Jalta 2.0 a přeříznou zase Evropu.
    Jediná otázka – rozdělí zase Německo??Bylo by to skvělé,ušetřili bychom
    za dráty po celých Krušných Horách.A za nimi zůstanou chalifáty – všechny.
    Takže se děti zase budou učit ruštinu,a ty chytřejší čínštinu.Jestli to takto
    dopadne,nemusíme mít strach z dalšího ovlivňování voleb v Česku.
    A tím taky padne Evropská Mumie se všemi svými debilními zákony a
    dalším svinstvem.Nakonec válka na Ukrajině bude znamenat přežití
    českého národa – i když za cenu lidských obětí.Jo – snad za oponou
    zůstane i Chalifát Osterreich – doufejme,protože teoreticky by neutralita
    mohla být zachována.A není to tolik kilometrů drátu,to bychom asi dali.
    Maďaři to taky dokázali. Tož tak.

  8. Za šest měsíců to buď otočíme, se šesti procenty?
    A kam že to kráčí Slovík a Maďar? Kam že to po volbách bude kráčet STAČILO!? Alespoň naznačit by nešlo? Nebo bude stačit navrhnout referendum o vystoupení z EU a NATO, oznámení o výstavbě a rozdávání bytů potřebným (Podle jakého klíče? Počet děcek? Co největší chudoba?), odrbání investorů o jejich zisk, …
    A to vše se šesti procenty, protože nespokojených je tak pětina a tu si rozebere ještě SPD a další.

    1. Pětina voličů? Kolik je důchodců a kolik je voličů? 2,8mil : 8,3mil. = 33%. Je třetina důchodců spokojených a ostatní jsou spokojení všichni?

      1. Ladiku, hodně důchodců jsou už opravdu staří lidé, kteří chtějí mít hlavně klid. Dokonce nejsou schopni nějak sledovat politiku a jsou rádi, že si zapamatují jména a datumy narození vnoučat. Takto to je.

        1. Určitě jsou i takoví, ale nemyslím si, že by to byla dominantní skupina. Většina jde volit „pro dobrou budoucnost jejich vnoučat“ podle toho co jim nakukají masmédia a pak se nedivme, jak to vypadá. Toto je obecně univerzální problém (pasivní a důveřivá / naivní / hloupá populace v ČR) a netýká se jen důchodců. Klasik by pravil známou pravdu „Cenou za demokracii je neustálá bdělost, abychom o ni nepřišli“. Když si ji lidé neohlídají, nebudou ji mít a spadnou zas do totality, což je v pořádku. Nic na světě není zadarmo a vše má rub a líc, můžeme to nazvat také karmou.

          1. Zeptej se klasika , miluju tydle klasiky,at poradi vo ty neustaly bdelosti..
            Obcan dle jeho poucky ma bejt v demokracii neco jako hlidaci pes ,
            kterej hlida ve dne v noci na statku.
            Takze lide musi hlidat jinak neohlidaji..Hlidat z Ase ,z Chebu , z Horni Dolni ,ale hlidat a furt.
            Jinak sou pasivni ,duverivy a naivni , hlidat, hlidat a hlidat..A jak dlouho to asi vydrzi a ty podvodnici je urcite nechaji koukat ve dne v noci do jejich podvodu..Ktery planujou i v zahranici a nikdo nevi kde..Tak je treba hlidat. Nebejt duverivej..Nic na svete neni zadarmo…

      2. Ve svém rodinném kruhu nemám jediného důchodce, který by volil SPD nebo STAČILO! (to ani neznají). Většinu volby nezajímají a řeší svoje problémy (převážně zdravotní). Zbytek se dělí na dva voličské tábory – ti spokojení (mající majetky nesoucí „dividendy“ a vysoké důchody) volí vládní politiky a ti druzí Babiše.

        1. Tak, volí se podle majetků – rentiéři a podle nové svaté české trojice – to platí pro plebs.
          Až mazaně vyčkávající většině docvakne, že Stačilo je větší jistota si aspon uchovat nasyslené, udělají změnu. Až zjistí, že už nepostaví a na dofču tak k Mácháči, ovšem za ceny Ibizy. To je celá ta jejich tzv. hodnotová politika v praxi. Konzum. Ideové opozice není dost na změnu.
          Proto režim cíleně útočí na cokoliv s příchutí komunistů, protože se „zabukaři“ nechají snadno strašit jakousi vymyšlenou formou znárodnění. Je to primitivní a funguje to. Bohužel.

        2. ono to totiz este potrva…..teraz sa to trochu aj zlepsi, kedze sa zacnu poziciavat peniaze a povedzme si uprimne, vzdy je to prijemnejsie ked minate to, co ste nikdy nemali ako ked to nasledne musite splacat. A dalej sa uvidi…..za 5 rokov ci sa pohnu na vychod alebo nebudeme nic vlastnit, kedze pride na splacanie. A zasa az za nejakych dalsich 5 rokov (ak nebude vojna s Rusmi) dojde aj tym bohatym, ze az tak velmi bohati nie su, pretoze ak pridu k lekarom a ti ich skasiruju o x tisic eur za ukon, tak zrazu zistia, ze su na tom len o skutocne kusok lepsie ako zvysok. Nehovorim o Babisovi aspol., len o obycajnych trochu bohatsich majitelov povedzme bytov ci akcii

    2. No tak jednou z podmínek by mohla být občanská bezúhonnost, v rodině manželské soužití s výjimkou pro ovdovělé… V případě „svobodné matky“ zkoumat jestli jde o výjimečný „sociální úraz a ne o životní styl. Zrušit trestnost neplacení výživného, s výjimkou vážného ohrožení vyživované osoby, tam naopak výrazně zpřísnit.
      Pomoc vázat na plnění povinností.

      Čímž by adresátů pomoci významně ubylo.

      1. Až tak tvrdě?
        Beztrestnost – Když slečna ve dvaceti nabourala autem, tak bude s děckama pod mostem?
        Manželské soužití – to je něco víc než být single? Proč? Jsou páry kde děcka trpí.
        Kdo bude přezkoumávat svobodné matky? Dodnes to stát nezvládá.
        atd.

  9. Že potřebujeme restart, na komunistické (tj. Stačilo!) bázi? Ten už tu přeci po válce byl. To jistě Vidlák, takový znalec české historie, dobře ví. Tak proč ta jeho aktivita?

    „Kolem krku dáme pozlacený pás“… zazpívala Kateřina Vidlákovi.

    1. Ano tak to bylo. Mohli jsme skončit jako Rakousko, taky jsme byli protektorát Říše ale volby a politická blbost v 48 rozhodly.
      Netřeba fňukat že Jalta.
      A teď to vypadá podobné zase rozhodneme špatně…

      1. Nemohli. Rakousko je sídlem císařů, má výbornou diplomacii – všichni papaláši jsou nějak pokrevně spřízněni. Myslet si, že ty staleté šlechtické vazby někam vyšuměly by byla velká chyba. Oni jne nejsou vidět. Švýcarsko je zase sídlem bank, které potřebuje každý, i ada se neobešel. Srovnáváte nesrovnatelné. Být po vašemu, možná byste musel psát německy.

  10. Tak už se těším na ten po zuby ozbrojený wermacht.. v tanku Abdul, ve stíhačce Mohamed, za kniplem dronu Farhán..

    1. No, on Abdul, Mohamed i Farhán, motivováni možností si ještě před rajskými 72 pannami vyzkoušet pár pozemských slovanských, ke kterým vede cesta jen přes tyhle ani ne tisíc metrů vysoké kopečky … za kniplem ne, ale osobní účast bych nepodceňoval. S bojovými fabiemi si poradí a místní armáda bude umět spíš přesvědčeně citovat libtardí poučky než bojovat.

      1. Německo zdá se být ztraceno. Přinejmenším jeho „západní“ část. Snad s výjimkou Bavorska.
        Snaha o expanzi islámu na východ prvně narazí především na Poláky. Může vést ke znovusjednocení východního bloku.
        Dobrým začátkem by bylo, kdyby po volbách přestalo být trestné říkat, že v Česku islám nechceme tak jako africké chirurgy a afghánské gynekology. Jistěže vím, že je to nadsázka a zkrátka za účelem mobilizace alespoň části dosud ignorantské většiny, jenže bez její aktivizace a mobilizace to nepůjde. Nutno odstranit politické překážky rezistence. Ostatní jsou technikálie. Co se týče snahy o „militarizaci“ proti Rusku, bojeschopná armáda přiměřené velikosti, a profesionální jádrem a s vycvičenými občany, v budoucnu by mohla být součástí hráze proti expanzi islámu.

        Prvořadě je nutno vysvětlovat občanům, že největší nebezpečí zatím plíživé islamizace představují někteří zdejší politici kriminalizující odmítání islámu.

        Proto opozice již nyní by měla pracovat na tomu odpovídajících legislativních změnách.
        A to i v obecné rovině, především zrušením „držhubných paragrafů“.

        1. Jako pokud bude zbudována nová, řekněmě vepřová opona (moji kulináři mi rozumějí), budu raději, když povede po západní hranici NDR, Bavorska a Rakouska než po krušných horách a Šumavě.

  11. Vidláku,
    pro změnu režimu jsou zapotřebí vnější a vnitřní podmínky. Ty splněny nejsou. Není dost lidí, kteří by všichni podporovali Stačilo. Je jich jen dost, aby jejich hlas úplně nezapadl. V EU je hlavním problémem předražená energie, a to se do odchodu z Lipské burzy nezmění. ČR nemůže opustit Lipskou burzu bez souhlasu z Německa, a ten nepřijde, protože by se zdražila energie v Německu.
    Dokud nebude Německo slabší, změna v ČR není možná. Ale bez obav, Friedrich Merz už ze všech sil Německo oslabuje. Šance bude asi tak za 4-5 let, až Německo bude v potížích.
    Jenže máte pravdu, že Němci budou řešit své potíže na úkor sousedů, se kterými mají nějaké historické spory. To jsou ČR a Polsko, tedy očekávejme hru sudetskou kartou.
    Polsko má celkem silnou armádu, obyvatelstvo neochotné vracet území a celkem nacionalistickou vládu. Srovnejme s ČR, kde prezident, premiér i spousta ministrů a poslanců spolupracují se Sudetoněmeckým landsmanschaftem. Obyvatelstvo je dlouhodobě zpracováváno k pocítění viny vůči Sudetským Němcům. Aniž by někdo vzal v úvahu smlouvu ČSSR – SRN, že majetek sudetských Němců je zanechán jako odškodnění ČSSR za škody způsobené nacisty, a sudetské Němce odškodní německá vláda.
    Hlavně ale máme udatnou a slabou armádu. Takže ČR by měla maximálně zbystřit a sledovat zbrojení v Německu. Pořízení tanků Leopard 2 z Německa s v okamžiku konfliktu ukáže jako chyba, protože Němci na dálku vypnou software. Rovněž pořízení F-35 se může ukázat chybou, protože USA se pragmaticky postaví na stranu silnějšího, a tím bude vždy Německo.
    Řešením by byla místní domobrana, která by sice neubránila zemi před útokem, ale dokázala by způsobit, aby okupace ČR byla pro útočníka nákladná na životech vojáků. To zase nepřipustí vláda, která se bojí svých obyvatel více než cizinců.
    Bez pořádného vítězství ve volbách není šance na změnu, a změna nepřijde, dokud si obyvatelé ČR neuvědomí, jak moc jim současná vláda škodí. A pak je zde také korespondenční volba.
    Takže stačí počkat, až vzroste podpora Stačilo chybami Petra Fialy i Andreje Babiše a voliči jim utečou k jiným stranám.

    Vtipné bude, že i Německo se mění, a pokud ČR vydrží ještě 20 let, Německo se bude zmítat vnitřními problémy z drahých energií, poklesu výroby, ztrátou trhů, konflikty různých národností v Německu s Němci či mezi sebou navzájem, rozpadem společnosti a poklesem úrovně sociálního zabezpečení státem.
    Pro následujících 20 let bude pro ČR rozhodující vztah s Německem, které se bude snažit své problémy řešit na úkor ČR.

    1. Cedule u polských vesnic na levém břehu Odry, a to hned za humny už mají dvojjazyčné názvy. Ne, ten druhý v azbuce není.

        1. Sudetská karta rok za rokem ztrácí hodnotu a podporu. I zdejší podporující politici stárnou a vymírají.
          Německo bude plně zaměstnáno hospodářským úpadkem a islámem. Minulost zůstane minulostí. Naopak, mění se narativ, čím dál víc tamních na nás pohlíží jako na spojence v přežití společné kultury.

    2. Potíže přijdou mnohem dříve než za 4-5 let. USA se chystají zaútočit na Írán a Rusko s Čínou se postaví proti.
      USA jsou sice největší producent ropy, ale ještě větší spotřebitel. Nakupuje se tedy od států v Zálivu a v Rusku. A ty skrze BRICS předloží zúčtovací systém mimo dosah strýčka Sama a jeho extrémně zadlužený dolar.
      Čeká nás mnohem větší krach než v r. 1929 a vaše úvahy tak budou víceméně bezpředmětné.

      1. Pořád dokola. Nečeká nás žádný krach, doba je úplně jiná. Na rozdíl, např. od roku 1929, je „ve vyspělé části světa“ nadprodukce potravin a spotřebního zboží (je to jen recyklovaný plast, software a občas trocha recyklovaného kovu). To nafasujete na dluh a nemusíte ani pracovat (max. prodáte ledvinu, krev a někomu podržíte). Drahé (pro někoho nedostupné) bude bydlení, energie a lékařská péče, ale bez toho se dá přežívat.

        1. Jo, životní úroveň se od roku 1929 nepochybně zvýšila a technický pokrok do značné míry pomohl odstranit chudobu. To ale neznamená, že Ponziho schéma nevzniká resp. že může vzrůstat donekonečna.

          Že 35 biliónů dluhu se prostě nějak odepíše a ono nějak bude, je iluze podobná iluzi vepříka, kterému majitel taky přeci každý den donáší žrádlo.

          Nebudete nic vlastnit a budete šťastni.

          1. Ponziho schéma, alias „letadlo“, s problémem nijak nesouvisí. Dluh nemá být splacen, je to geniální nástroj k prosazování moci.
            A většina mladých ráda přijme, že nic nebudou vlastnit a budou šťastni. Chléb a hry stačí.

            1. „To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou“, ona pověstná hláška feldkuráta Katze se vám může zdát geniální, ale jen pokud hodujete. Než vám půjčovat přestanou.

              Před tím si můžete si bláznivě namlouvat, že se vám nějak podaří to hodování ojebat „chlebem a hry“. V prostředí, kde se komunistická opozice snaží zalíbit tvrzením, že „výdajová stránka je v pořádku“. Mávajíce horujícím Vidlákem, jak mrkvičkou před čumákem volícího osla.

              To zřejmě nedopadne dobře.

    3. Gerde,

      Váš text adresovaný Vidlákovi má hlavu a patu, jak se říká. Souhlasím se vším co píšete, uvádíte důležitá fakta, a právě proto jsem se rozhodl zde přidat částečně odlišný názor.
      Otázkou zůstává jak dopadne Německo v příštích dnech. Z právníka Friedricha Merze se s velkou pravděpodobností stane nový německý kancléř. Ale co když ne? Pořád ještě není zcela vyloučena alternativa, že Friedrich Merz nedokáže z nějakého důvodu sestavit vládu. Může se stát, že v Německu se budou muset konat další předčasné volby? Po zkušenostech, jak EU zatočila s Rumunskem, je to nejspíš bláhová představa, ale časy se mění. Co když?
      U nás doma existuje celkem určitá naděje, že vládu nemusí nutně příště sestavovat SPOLU. Přesto, že příznivců mají stále víc než dost. Záleží na tom co udělají všichni ti dobře prosperující, novodobí milovníci EU v Praze a Brně, kteří doteď vždy hlasovali opačně než celá ČR? A co když se milvníkům Bruselu nepodaří uskutečnit připravovanou volební eskamotáž? Co když opravdu bude sestavovat vládu vítěz voleb a sehraje v ní svojí úlohu S! Tak jak je to velkým snem zdejších příznivců. Ale může se i stát, že v ČR bude první evropská země, kde vládu budou sestavovat lídři Patriotů. Ti mají velkou šanci, že se dokáží, na rozdíl od všech ostatních stran, domluvit s Prahou. Co udělá Brno, které dosud zásobovalo všechny vlády svými špičkami, zůstává otazníkem? Zbývá už jen pár měsíců a dozvíme se to.

      1. Prezident nemusí pověřit sestavením vlády předsedu vítěze voleb, Babiše. Jenže, pochybuji, že na to bude mít odvahu.
        Pak začnou jednání ANO s kým do koalice. Potěšilo by mě, kdyby Stačilo! se dostalo do sněmovny a společně s ostatní nynější opozicí se podílelo na rozumném spojujícím praktickém programu. Bez sporů o ideových nepodstatnostech.

        1. V případě, že volby dopadnou pro STAČILO! na výbornou, se ANO napřed zeptá jestli S! trvá na referendu o vystoupění z EU a NATO (a co by v případě konání radila svým voličům). Jaká bude odpověď?

        2. Proč by na to neměl odvahu, když ho zdálky jistí BAXA a celý ústavní soud, který přece nemůže „dovolit převzetí moci nedemokratickými stranami“? Libtardi drží v ČR všechny složky moci a jejich pasák (deepstate schovaný za dems) si nemůže dovolit po USA ztrácet další dobitá území a pravděpodobně se „schová“ (čti bude víc vysávat) do EU. Nemám moc naději, ale třeba budu příjemně překvapen.

      2. překvapený,
        stát se může cokoliv, ale přeci jen nemůžeme popisovat všechny scénáře, ale jen ten s největší pravděpodobností. Jestli se Friedrich Merz nestane kancléřem, Němci mohou opakovat volby, a pak mnoho dosavadních voličů tradičních stran uteče k AfD či jinam.
        Co se týká pražských a brněnských voličů, ty přesvědčí až další pokles životní úrovně, který pocítí. A to podporou zbrojení a osekáním sociálních výdajů, zejména důchodcům. Možná bude čas si pustit Krylovu píseň Důchodce. Jako předvolební song Stačilo by to bylo vážně povedené.

        1. Bohužel, jak jste viděl nálady při minulém okradení důchodců, tak to voličům péťikolky vůbec nevadí. A obavám se, že se pojede na dluh bez výrazného snížení jejich životní úrovně, až do doby, kdy si věřitelé vezmou vše co tu ještě máme. Je otázka, nakolik jim to bude vadit, ale je jisté, že tou dobou už s tím nepůjde nic udělat.

    4. Re Gerd:
      ČR samozřejmě může opustit Lipskou burzu, je to jen politické rozhodnutí.
      Jenže s cenou elektřiny to nic neudělá, tu bude nadále určovat nabídka a poptávka. A všichni při smlouvání ceny, po očku stejně budou koukat, jaká ta cena na Lipské burze právě je a zohlední ji. Protože když Franta bude chtít prodat zlatej prsten do bazaru, tak se jistě podívá na Londýnskou burzu, jaká je aktuální cena zlata, a vůbec nemusí „být“ na této burze.

      1. Franta ten prsten prodá za tolik, kolik mu nabídnou. Přistoupí-li na nabízenou cenu, nejspíš ty prachy hodně potřebuje. Pokud ne, tak neprodá.

        1. Franta prodá spíš do zastavárny,než do bazaru a tam tržní ceny nefungují vůbec, pro Frantu, pochopitelně

          1. A ti co kupují elektřinu, ji hodně potřebují nebo ne? Mohou si dovolit nekoupit? A kupující se rekrutují z rakouských, německých, moravských, českých, …., bohatých i chudých (těm to proplácí stát) rodin. A cena bude jen jedna.

      2. Vidlákova cesto, po opuštění Lipské burzy by se cena tvořila na burze Pražské. Nebo se také může tvořit vyhláškou vlády, či zákonem, že se v zahraničí bude obchodovat jen přebytek, a zbytek bude za pevnou cenu nákladů plus přiměřený zisk. Tím se současně určí i lichva a její dosud neurčené hranice. A může to být třeba 50%, i tak by elektřina zlevnila.

    5. Pro Gerd Sledujte vývoj.Zdá se že Rusko a USA se dohodly na
      formátu Jalta 2.0.To znamená přeříznutí Evropy ,snad možná i
      znovurozdělení Německa.Časy se mění tak neuvěřitelným způsobem,
      že na změnu v naší zemi snad ani Komouši nebudou potřeba.
      Možná i jako národ přežijeme,když budou chalifáty za drátama.
      (asi obrazně,muslimové k nám pěšky nepůjdou) Příští volby
      budou bez vlivu CIA,protože budeme za čárou vlivu.Ovlivnění
      voleb by Západu nic nepřineslo.

  12. Nedávno jsem tu psal, že oproti třicátým letům tu máme jen změnu pořadí jednotlivých kroků. Tehdy nejprve na dluh zbrojili, pak sjednotili Evropu a pak vytáhli na Rusa. Teď se nejprve pokoušeli sjednotit Evropu, pak vytáhli na Rusa a nakonec se pokoušejí zbrojit. Za pět set miliard euro!

    Pokud se celý proces povede (a to už ani u Německa není jisté) bude na konci velká a silná německá armáda a dluhy. Jak se řeší dluhy, když máte armádu? Ano, přesně tak.
    ——–
    Je tu ale několik, imho velice zásadních odlišností:

    – ve 30.letech Německo začalo zbrojit a budovat infrastrukturu (Hitlerovy dálnice) za stavu EXISTUJÍCÍCH A SILNĚ NEVYUŽITÝCH VÝROBNÍCH KAPACIT
    – dnes Německo nemá volné kapacity, protože byly zeleně grýndýlově zrušeny

    – ve 30. letech mělo Německo mělo armádu práceschopných, na průmysl a stavebnictví kvalifikovaných nezaměstnaných lidí
    – dnes má Německo enormně nízkou nezaměstnanost, líné obyvatelstvo, které umí žvanit o 102 pohlavích, globálním oteplení, tajících ledovcích, prospěšnosti nelegální migrace a nejraději mají práci v teple v kanclu u sociálních sítí někde v neziskovce nebo ve státním úřadu – naprosto nepoužitelní pro výrobu čehokoli (kromě vyhlášek a formulářů – a i ty jim dají zabrat)

    – ve 30.letech Německo těžilo uhlí a další nerostné suroviny, řadu dalších dováželo (např od věrných spojenců nacistického Německa – např Švédska,) nebo získalo po okupaci porýní, porúří, Francie …
    – dnes Německo má zasypané doly, stejně jako zbytek Evropy

    – ve 30. letech Německo mělo hutě a kvalifikované, zkušené hutníky, kterým stačilo dát zakázky
    – dnes Německo nemá ani dodatečné kapacity hutního půrmyslo, ani kvalifikované hutníky
    (znovu je postavit bude trvat pár let)

    – ve 30. letech Německo mělo těžký průmysl, který mohl najet na plnou kapacitu a třísměnný provoz
    – dnes bude muset teprve ten těžký průmysl znovu vybudovat po grýndýlovém šílenství (a ty stroje na vrtání hlavní kanonů, na výrobu tanků atd se teprve musí objednat – a vyrobit; takže zase dva, tři roky, než se objednají, vyrobí, nainstalují, vyzkouší, proběhne záběhové období, vychytání chybek, nabrání zkušeností pracovníků….)

    Celkově si myslím, že realita se nedá ochcat ani vyhláškou EU nebo třemi „schůzkami na vrcholné úrovni“ a dvaceti „pevnými a odhodlanými prohlášení“ EUretardů
    Takž okolo toho bude spousta řečí, spousta různých programů, spousta peněz rozkradených z těchto programů a pak pojede Bundeswehr na Rusko s násadami od košťat místo kulometů, zato s 600 uniformami pro těhotné vojačky

    Mimochodem, kdo jako bude v té armádě sloužit ? Sojoví latéčkáři? Vzteklá lůza z diskusí na seznamu? Absolventi genderových studií? Týpci, kterým je dvacet let vtloukáno do hlav, že se nesmí chovat jako muži, protože to by byla toxická maskulinita, ale že naopak musí být hlavně citliví, vnímaví a chápaví?

    Když pozoruju EU, tak mi přichází na mysl – „ještě horší než prohrát válku, je prohrát válku a ještě k tomu u toho ze sebe udělat naprostého blbce“
    EU se o to snaží, jak jen může
    US Deep State zřejmě pochopil, že válka NATO proti Rusku na Ukrajině 2014-202x je definitivně a neodvratně prohraná a patrně se rozhodli alespoň si zachránit image a nedělat ze sebe úplně blbce. Takže možná vše hodí na zelenského a EU-kretény a dají od toho fiaska ruce pryč

    1. Historie se opakuje, poprvé jako tragédie, podruhé jako fraška
      — tak tentokrát si holt historii 30.let a německého zbrojení zopakujeme jako frašku

          1. Znovuspusti hutní půrmysl by stálo jen na rozjezdu tolik peněz, že do toho již nikdo nikdy nepůjde. Navíc nebudou ani kvalifikovaní hutníci, protože se nikdo nebude chtít společensky znemožnit a raději půjde/zůstane v soft zaměstnání.
            Navíc máme Green Deal a nelze přece nechat shořet planetu, nebo by se někdo musel přiznat, že nám celkou dobu lhal, a to se trestá.
            Takže tudy to nepůjde. NejETO.

        1. Taky by mě docela zajímal důvod té jízlivosti.
          Svěříte se?
          Realita skutečně nahrává tomuhle popisu.
          Možná všechno půjde trochu rychleji, ale spousta věcí, jako uhlí, se dá rychle nahradit těžko, a nebo ano, ale za obrovských finančních nákladů.
          A euhnije nejsou USA , my na takový dluh jako oni nikdy nedosáhneme, dřív nás věřitel zařízne.

          1. A nejsou ani lidi, kteří by ty doly otevřeli a šli do nich pracovat.

            Btw, stejný problém bude mít Donald se svojí představou reindustrializace USA – kde vezme všechny potřebné dělníky do továren? V bankách, pojišťovnách, neziskovkách? Nebo že by propuštění státní úředníci šli šít boty, vyrábět auta, mobily, čipy apod?
            To je otázka horizontu 10-15 let při maximálním a v podstatě brutálním úsilí. Je to stejné, jako úkol industrializovat Sovětský Svaz s jeho dědictvím zaostalého carského Ruska nebo poválečná industrializace Slovenska – to prostě ani v direktivním systému není možné udělat za rok, dva, je to otázka 10-15 let.

            1. To vůbec není stejné, protože tenkrát v SSSR a na Slovensku byli lidé rádi, že mají práci, byli zvyklí na práci rukama. Teď, jak tady mnozí píší, ti lidé chybí. Jak chcete něco takového vybudovat s dnešními mladými, kteří umí jen ťukat do mobilu a na skutečnou práci nesáhnou. Samozřejmě jsou výjimky ale moc jich není.

              1. a hlavne kde vezmete tych, co by ich ucili? to nie je len o nejakom 2+2=4, to je o nastaveni myslenia a najprv to nastavenie musi mat ucitel. Pretoze inak mysli buduci pravnik, inak buduci strojar, inak lekar. A ucitel musi vytvarat podmienky pre to, aby jeho ziaci boli schopni (samozrejme podla vlastnych moznosti a schopnosti) moznosti pre tieto nastavenia prijat a na vysokych skolach rozvinut. Len tam ten kto na to nema, uz to nedobehne (teda v skutocnych odboroch, nie len keckach).
                Nie nadarmo sa za socializmu ucili deti tak sirokej skale poznatkov, ked utiekli na zapad, nebol problem sa specializovat na cokolvek, zaklad bol

    2. aaa
      Za komoušů existoval vtip: Víte jak si rychle zlepšit životní úroveň? Vyhlásíme Americe válku! Ráno začneme, večer bude konec a druhý den začne fungovat UNRA. Možná by to podobně fungoalo i dnes. A navíc nemusí to být jenom Amerika, máme i další možnosti. Vyhlásit válku kromě Ameriky můžeme také Číně, nebo Rusku. Stejně už i teď jsme na nich závislí jako rozmazlené dítě na svých hračkách.

      1. Ano, také se řikalo: vyhlásíme Čině válku a až dorazí na naše hranice, omluvíme se. Ono by to šlo i dnes, jen by to museli vzít na východ, přes Ameriku. Možná právě proto jde Trumpovi tolik o Panamu 😄

    3. Tak, tak, tak.

      A ještě zapomínáte, že ti zkušení pracovníci nejsou, nevychovávají se. Není poptávka – nevytváří se nabídka.

      Němce jsem vždy obdivoval jako skvělé techniky, organizátory, inovátory. Bylo tam všude cítit mezi lidmi technické povědomí, i v hospodě se v technice babrali (to samé bylo i u nás). To všechno je pryč. Znovu se k tomu vrátit je těžké a trvá to, mladší generace se k tomu bude stavět dost zdrženlivě, protože technické obory jsou svým způsobem řehole a výsledky se dostavují až za delší dobu. Bez toho to ale NEJDE.

      Platí to vše, co píšete a k tomu všechny tyto problémy ještě se zeleným úúdělem v zádech.

  13. OT:
    V úterý bude ve 21.hod na ČT2 pořad „Reportáž psaná na benzínce“.

    Podle upoutávky tam bude i Vidlák.

    1. re: „V úterý bude ve 21.hod na ČT2 pořad „Reportáž psaná na benzínce““

      To bude pěkná zmanipulovaná a „umě“ sestříhaná sračka. Plná bezzubých dezolátů pod vlivem alkoholu a „staříků“ ovlivněných řetězovými maily, atp. To Vám garantuji už teď.

  14. Za šest měsíců to netočíte, Vidláku. Ale dostanete šanci ukazovat cestu. Teprve potom se uvidí, jaká je vaše a potažmo naše společná síla přesvědčit o něčem omámenou a propagandou zmanipulovanou většinu v české a moravské a slezské kotlině.

    1. Já to vidím stejně. Podle příkladu v Německu, ve Švédsku, ve Francii, … to bude trvat nejméně tři volební období. A i potom se budou vytvářet „sanitární kordony“, jen aby se potlačil názor demokratické většiny. Nebo použijí rovnou rumunskou cestu.

  15. Příležitosti se historicky opakují a skutečně se zdá, že teď znovu nastává. Naposled po plyšáku proběhla celonárodní zpronevěra. O to těžší bude další pokus.

    Bez definitivního odchodu z EU a NATO nelze počítat s ničím.

    Máme na co navázat. Hus, Komenský, národní obrození, první republika…

  16. Prezidentčik doufá, že v případě války lidi vezmou zbraně do ruky a budou bránit svou vlast….no, tak ať nám všem ty zbraně rozdají, my už si to naše ubráníme před těmi, kteří pro nás představují nebezpečí…ale to asi neudělají, páč dobře ví, že oni (vláda, EU) jsou tím skutečným nebezpečím!

    1. Já doufám taky, a že to bude tak, že ti, kteří jsou rusofobní ,ti půjdou první a zcela dobrovolně. Nemohu si pomoct ale společnost je těžce rozdělená, lidi už spolu nejsou schopni diskutovat a ano, vidím to na sobě. Jakmile uslyším někoho kdo nadává na Babiše a Agrofert, že si od něj nekoupí koblihu, že radši zajde do hypermarketu, jakmile slyším jak ten zlý Rus napadl bez důvodu Ukrajinu tak se prostě zapřu zaseknu a zježí se mi chlupy jako před nějakým netvorem. A ano, je to tak, že tito názoroví netvorové mohou za to, že kvůli jejich volbě a postoji tu máme co máme, že i já mám drahé uhlí, chleba, že i kvůli nim pozavírali fabriky a vyhodili celé rodiny do nouze. Už to tu někteří psali ale ta situace dozrává do stavu občanské války. Ono už to tady i předvádějí ti Foltýni, Pavlové a Němcové.

      1. Občasnká válka v ČR je oxymoron, ale totalita ta bude resp. už je. Proč? většina lidí si bohužel neváží svobody, nechápou její cenu (bdělost) a raději se pohodlně utápějí v oceánu konformismu.

    2. Stát má ještě nějaké zbraně, které by mohl lidem rozdat?
      A oblečení, boty, plynové masky, kasárna a pod.?
      Jestli soudruh prezident nemyslel myslivce, tam zbraně ještě jsou.

      1. Jasně, nakoupí je u spojenců, klidně na dluh, na úkor důchodců. To není vůbec problém, viz západní sousedé. prezidentská louka ať vezme za ruku Lipavského, Fialu, Langšádlovou ,Němcovou a další a další, samozřejmě Hašek, Svěrák a Vetchý nesmí v první vlně chybět. Už dnes by mohli odjet a pomoci dobývat ruská území, jít tak říkajíc příkladem.Domů už se nevrátí, ale pokud se nám tady nepodaří otočit kormidlem, mohou doufat, že se po nich budou jmenovat ulice a že ČT bude točit srdceryvné dokumenty.

    3. Jojo. Orwell to říkal takhle:

      „Totalitní stát může dělat velké věci, ale jednu věc udělat nemůže: nemůže dát dělníkovi v továrně pušku a říct mu, aby si ji vzal domů a měl ji v ložnici. Puška visící na zdi dělníkova příbytku nebo farmářovy chýše je symbolem demokracie. A je naším úkolem dohlédnout, aby tam zůstala.“

  17. A jak pokračuje příměří na Ukrajině? Jak napsal Pavel Šik, kdo nesedí u stolu, ten je součástí jídelníčku.

    Pokud to Šik napsal, tak si to vypůjčil u Pepe Escobara. Ne, že by to nebyla pravda.

    1. To řekl Zelenskij v jednom ze svých, poslední dobou stále častějších, TV projevů. Doslova řekl, že Ukrajina nechce být salát nebo kompot přijednáních o míru. (Tolik jsem ukrajinsky pochopil.)

  18. Inu Vidlák nedávno psal , že germáni nedělají malé chyby a měl pravdu, předsedo na druhou stranu německý ústavní soud to není jako u nás Baxa a jeho melody boys takže uvidíme.

  19. Máme zásadní problém. Jmenuje se voliči. Nevím jestli to je pravda, nebo není, ale na každém šprochu je pravdy trochu, (Šproch“ = výrok, povídačka). Proč to zmiňuji, protože tím šprochem mohou, i nemusí být volební průzkumy. Média jsou průzkumy zaplavena. A všechny +- přisuzují koalici SPOLU kolem 20 %. za ní těsně se drží jako klíště hnutí STAN s 11 %. Pořád nedovedu pochopit, jak je to možné? Co to děláme? Vidíme jak to kolem nás vypadá a přesto, každý třetí Čech tomu pořád fandí. Zaráží mne, že žádná opozice prozatím nedokáže a nehledá zajímavého a chytrého lídra, který umí téhle třetině Čechů, převážně pražáků a brňáků vysvětlil, že je chybou pořád volit voly. Proč to oni dělají, dobře vědí jenom oni. Fiala pro ně dělá co jim na očích vidí a stávající opozice to ignoruje. Proč, ví jenom ona. Snad do příštích voleb přijde někdo nový, nějaká nová formace, která si poradí co s nimi. Ten kdo to dokáže, vyhraje. Když to nikdo nedokáže, Fiala s Bruselskou partou to zase shrábne.

      1. Starý Kocoure, není to úplně tak, jak to vypadá. Pražané v Praze už téměř nežijí, Praha je nyní plná kanceláří a ve všech těch kancelářích je plno novodobých librálních pražáku a v Brně je to podobné.

        1. Přesně tak, původního pražáka tam těžce dohledáte, taky už jsem mimo a znám spoustu dalších. Ale je tam spousta naplavenin, hlavně z Brna…

            1. Středočeský kraj je bastard, co nemá hlavní město. Protože Praha je taky kraj, ale jinej. Jinak až do r. 1978 jsme bydleli taky ve Středočeském kraji, než nás škrtem pera zařadili do Prahy. Ale co už.

    1. K.Capek vo tom napsal ve , Valka s mloky. Mlok byl neco ceho je moc , kterej za nic
      nemuze, ani nezodpovida. /Neco v mensim jako byrokrati/.
      Myslim na to , ze za ty staleti, mlok ani ted, nemuze za to, ze za nic nemuze..
      A ze to takhle bejt muze..
      Nevim ,estli predtim za neco mlok moh a ze neco moh. A kdy za neco zodpovidal .
      Za vsecko moh buh jeho ustredni vybor a potom zase marx a lenin s jejich UV Kss
      a potom zase Dolf. Stalin , Mao ce tung.
      Ze za to muze treba naka Vyssi moc , ktera nechce, abysme dovopravdy vedeli…
      Kdo vi, kde se vzali a kdo pro ne ty okolnosti a podminky vytvoril.
      Aby meli ty mloky.Ktery za nic nemuzou ….

      1. No tak Čapek to napsal přesně, kdo za to mohl, továrník G. H. Bondy, tenkrát se ještě mohl napsat i etnicky původ, dnes je bedotknutelný, a jeho nenažranost a kořistění.

        1. Spousta lidi utraci spousty energie na opakovani badani, hledaji usilovne a marne poucky vo tom ,proc ze, se vsecko furt vopakuje. Maji zivat misto toho.
          Vyvozujou z poucek dalsi poucky, az z nich zblbnou..MIsto aby se starali vo skutecnost.
          Skutecnost studujou ,ale jenom jako zaminku ,aby zase mohli vic poucovat..

          Co kdo udela a ze je marny se branit , co se stane v celym svete , to skonci tim ,
          ze se jenom zase vsecko zvopakuje..
          Skutecnost je .Zacarovanej kolotoc ,snazivou blbosti pohanenej , kterej
          se toci do spiraly.
          Nikdo to nechce vzit jako fakt. Snazi se ,ze to musi bejt jinak.
          Blbost vladne.
          Poucena blbost vladne vic blbe. Nevedi ,ze je daleko lepsi delat min, daleko min.
          Kdo nic nedela nic nezkazi ,kdyz ani nemuze.. Maji udelat jen nejnutnejsi pro vyvoj a zadnej zkazonosnej pokrok ..Ale.
          Vic vzdelany = vic snazivy a dopadne to zase jako vzdycky..

          Pac vzdelanim se kazdej stal nejchytrejsi a nemuze zadnej pripustit vladu totalni a absolutni blbosti. Kazdej vzdelani veri absolutne ..
          Vzdelanej v nezmenitelnym systemu, nemuze ani nesmi bejt blbej , ani trochu..
          Ma na to co si nacpal do hlavy papiry, blazen a silenec maji taky papiry na hlavu.
          A to je samozrejme ,voda na mlejn , prave blbosti.
          Rovnou do slepy ulicky ,hura na kolotoc a tam nasledky , mlaceni a biti ,zleva zprava a shora..

          Vzdelany a proto nejchytrejsi nemuzou udelat zadnou blbost, sou pouceny z ucebnic a studovali na to porad..Blbost zarucene nejvyssi..
          A dalsi zase studujou tu blbost a ty tragicky a katastrofalni blbosti spachany vod tech ,vzdelanych a vystudovanych..Jejich stupidni blbost , ty blbosti geniu ,
          ale nemuze pripustit..Pocinaje vod geniu staryho Recka.

    2. Český volič pomladší je zvláštní živočich. Nechce přijít o práci kvůli gryndýlu, nechce úchyly na školách, kam chodí jeho děti ani na ulici potkávat bodavá individua tmavé pleti.

      A pak jde a hodí to straně, která to tady všechno zavádí.

    3. Já osobně dříve volič Kdu-čsl,věci veřejné, úsvit, SPD. No a letos to podruhé hodím SPOLU, protože nikdo nic nenabízí všichni jsou to obchodníci s deštěm.

      1. A co nabízí SPOLU, vážně by mě to zajímalo. Když ostatní, podle vás , jsou obchodníci s deštěm, tak podle mého SPOLU jsou obchodníci se smrtí, viz výroky Fialy o tom, že jsme ve válce, koupě zbraní atd.

        1. Kočko,
          je to provokatér a vysírač, škoda písmen… – ten samej příspěvek nalepil o pár minut později i o něco níž.

  20. To mě už taky napadlo, když jsem posouchal toho náckofila Fialu, když mluvil o těch 4 – 6 letech, kdy „Rusko útočí“. Že nechce zbrojit kvůli nějaké obraně proti Ruským hordám. On chce zbrojit pro útok na Rusko. Po boku nově na dluh vyzbrojených německých nácků, kteří se nás pokusili už několikrát vyhladit. A my že máme sehrát kanonenfutr v příběhu, který se pokoušejí napsat už asi 400 let. Tedy vyhladit Slovany, zabrat jejich území pro panskou rasu a vyplundrovat jejich přírodní zdroje.

        1. 1800, teď jsem zjistila. První obraz Slovanské epopeje…První obraz celé série zobrazuje slovanského Adama a Evu, kteří se skrývají před nájezdníky. Výjev je datován do doby mezi třetím a šestým stoletím našeho letopočtu

          Takže řekněme 2000 let

              1. Já osobně dříve volič Kdu-čsl,věci veřejné, úsvit, SPD. No a letos to podruhé hodím SPOLU, protože nikdo nic nenabízí všichni jsou to obchodníci s deštěm.

            1. Mucha byl Cech jako poleno a s tim maji nektery potiz , to pochopit.
              Vzpiraji se skutecnosti a nejradsi topi se v mlhach abstraktnich a nestravitelnych maglajzu , co jim kdo naserviruje.

            1. Podle DNA tady i v Německu a všude poblíž byli skoro furt.
              Akorát se měnili rozliční hradní vyžírkové.
              Ona totiž ta báchorka o slovanské haploskupině R1a má podporovat nějaké narativy.
              Běžnej současnej nájezdnickej Maďar se taky geneticky neodlišuje třeba od běžnýho Rakušáka.

                1. Ten měkký slovanský jazyk vám změní mozek i chování oproti tvrdému germánskému jazyku bez ohledu na haploskupinu. Stejně tak praotec, co chtěl pěstovat včely versus Valkýra a kohorta bohů války.

          1. Rus muze za vsecko a vod zacatku. Ale vo tom se nevedelo a muselo se
            to zjistit, nejlepsi vedecky ,ale az potom, az bylo pozde..
            Potopa sveta a kdo za to moh. Armady se vydavaji na rusa aby uz neskodil..
            Nevzdelanej to nevi a musi bejt doucovanej..

    1. 4 – 6 let? To budou v USA další prezidentské volby. Doufají, že Trump už to nebude a je třeba ty 4 roky nějak překlepat. Pak se jim tam vrátí spřízněné duše.
      Tyhle volby nesmí ta banda vyhrát.

  21. Erdogan okamžitě pochopil co jsou ty správné evropské hodnoty.

    Když odtrhávali Kosovo tak jsme jim říkali až to nedělají, že změna hranic v Evropě násilím a bez referenda rozbouří celý poválečný systém.

    Když v Rumunsku zrušili volby tak jsme taky říkali že to zničí demokracii jako ideu.

    1. V Turecku zatkli starostu Istanbulu. Je významným oponentem Erdogana v prezidentských volbách.

      To jsou ty hodnoty…

  22. Nemám pocit, že by státečky ve středu Ojropy aspirovaly na apendix.
    Spíše mi připomínají nemytý konečník, ozdobený hemoroidy a přischlými zbytky trusu, čemuž se u nás říká „kaštany“.

  23. Alefe, už dvakrát mi spadla do spamu poznámka převzatá ze CNN. Prosím, podívej se na to, ale neobnovuj to. Není to důležité, jenom mě zajímá co se systému nelíbí.

  24. Severokorejské Koksany mají běžně dostřel 43 km a při použití munice s raketovým pohonem impozantních 60 km, což se nejspíš stalo i jejich zhoubou. Vyježděné koleje, které ve videu zřetelně rámovaly jejich pozice, naznačují, že si obsluhy houfnic připadaly v bezpečí.

    Nejde o první ztrátu výkonné houfnice, kterou severokorejští spojenci ruského prezidenta Vladimira Putina na ukrajinském válčišti zaznamenali. Už 18. února 2025 hlásily ukrajinské vojenské zdroje destrukci této významné dělostřelecké zbraně v Luhanské oblasti. Předpokládá se, že od podzimu 2024 dodal Pchjongjang Rusku nejméně 120 houfnic Koksan M1978.

    Zdroj: The New Voice of Ukraine, NK News

  25. Sahra Wagenknecht zkoušela zorganizovat svolání nového Bundestagu dřív, než starý Bundestag stihne odbrzdit dluhovou brzdu, ale nepodařilo se.

    1. Klasická ukázka toho, k čemu jsou dobrá Maastrichtská kritéria a fiskální pravidla Evopské mumie.
      Když jde o Draghiho plán (vystrašit – zadlužit – zotročit), tak musí všechno stranou.

    2. Pohledna a slusne vychovana Maria Z. se nam ted zvrhla.
      Na poznamku Zeli ,ze chteji udelat z U. salat ,pravila ,ze salat pro U. bude , ale az po straveni , az co ze salatu zbude a vyleze ven , nakonec …
      EU chce aby sme zrali hmyz , ale misto toho se sami stali s lejno tim nejhorsim hmyzem..Uplne k nesezrani..
      Predbehli mne na PL. A kdyz se premnozi german na nas , uplne to samy, jako driv
      ty kobylky na urodu..Vsecko zhltnou ,sou nepricetne nenazrany , nikdy nemaji dost ,
      ani lejno nezbude..

      Po druhy svetovy, se ale vo nacisty a fasisty zapad staral , bral si je domu do Usa ,Kanady, Argentiny a v Nemecku se taky vo ne i vo bandery peclive staral a pred zlym rusem zachranoval. I vyznamenani daval. Nic novyho…

      10 trilionu da EU a pul trilionu da Merz..Beda ,zatracenej rus , zase nepride Evropu levne.
      Mimo jiny zase dobrovolny sankcovy miliardy .
      Uz pretim bezeli na rusa s holou prdeli . A prisel na ne mraz. Zaver.

      Nejmocnejsi a nezdolatelna na svete je vlada lidsky blbosti .
      Dalsi nezvratny pravidlo pro svet. ////Blbost musi bejt , neustale opakovana a za vsech okolnosti////. Kdyz ma svet malo blbosti, tak si musi vymyslet dalsi a horsi…
      Nektery vytresti voci nahoru a kazdyho donuti verit , ze tam sidli vlada sveta..
      Nic jinyho neni mozny…Mate to . Napr. dalsi uplne vzdelany ,zase vytresti voci a je ta demokracie..A nic jinyho nejde …/Cim vic je nekdo vzdelanej, tim vic je snazivej/…
      Musi bejt ,vladnout tak dlouho ,az se vsecko docista podela na jednu hromadu..

      Nedobytna jako pevnost ,nikdy a za zadnych okolnosti , zadnym nepritelem neporazitelna. Vzdy zvitezi. Opakuju vzdy vitezi ,postupne a pod vedenim geniu , to zadnej idiot
      nesvede a nic jinyho nejde.
      Napoleon si myslel ,ze blbost jinejch porazi, este horsi blbosti, tou svoji.
      Dalsi to musel ,jako neuprosnej diktat historie taky honem zopakovat.
      Tyranie blbosti je zkratka vsudypritomna ,vzdy hraje hlavni roli a neuprosna.
      Zbytecny se protivit..Uz radsi koncim , kdo se patla s fialovym lejnem se umaze a smrdi…

      1. Re: Aleš

        Co se tím povídáním změní?
        Správně! Nic!
        Amíci tam natahají další Patrioty a budou se snažit trefit ruské Kinžály. Jediný rozdíl bude v přiznání toho, KDO tyto systémy obsluhuje. Vasil určitě ne. Ani teď, ani potom.

        1. Patriotů už tam moc nenatahaji. Protože už jim docházejí. Pokud by tam hrnuli nějaké větší počty, ohrozili by tím obranyschopnost vlastních základen jinde.

      2. Dohodli se prejsidenti prej , na energetickym primeri. Putin to hned podepsal jako rozkaz pro armadu a ukrove rusum hned neco energetickyho vybombardovali a rozmlatili..Este to hori..

            1. Člověk si začíná už na netu nepočíst, protože pár odstavců a plať. A to by se člověk nedoplatků, kolik toho je, tak nazdar.

              PS. vy si toho Hampla platíte?

              1. Re: Sibyla

                Odpovím vám větou, kterou si pamatuji už asi tak 30 let. Slyšel jsem ji z rádia někde na ukrajinsko-běloruské hranici.

                „Děmokrátia – éto prekrásnoje djélo, no kušáť chóčetsa.

Napsat komentář: Houska Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *