23 prosince, 2024

Zlo

Dnes ráno mám pocit, že zlo vyhrává. Tyto dva obrázky snad stačí. A pak zpráva, že ženám-sportovkyním se oficielně říká, že je to jejich problém, když jim soukromí kradou muži.

Soudím, že když se dobro trestá, a zlo se vynáší a odměňuje, vládne nám Satanáš. Je to snad jinak?

Žádný z našich vedoucích představitelů není trestán za lhaní. Naopak, obyčejní lidé jsou trestáni za to, že říkají pravdu.


Reklama na londýnské podzemce ukazuje mladou ženu v pyžamu, která se raduje, že může požádat, aby ji zabili.

Zde je reklama vice viditelná. https://www.standard.co.uk/news/london/assisted-dying-posters-tube-samaritans-posters-advertising-campaign-tfl-b1196251.html


Prezident americké Národní asociace vysokoškolských sportovců Charlie Baker v úterý poslal vzkaz vysokoškolským sportovkyním, kterým je nepříjemné sdílet šatny s transsexuálními sportovci, a přenesl odpovědnost za jejich bezpečnost na ně samotné.

Během slyšení v senátním výboru pro soudnictví, které se týkalo legalizace sportovních heren, se senátor Josh Hawley (R-Mo.) zeptal Bakera na politiku NCAA, která umožnila transsexuálním sportovcům soutěžit v ženských týmech. Hawley konfrontoval Bakera s politikou NCAA, která uvádí, že „transgenderoví studenti-sportovci by měli mít možnost používat šatny, sprchy a toalety v souladu se svou genderovou identitou“.

Baker, bývalý republikánský guvernér státu Massachusetts, v reakci zdůraznil, že ostatní sportovkyně mají možnost najít si jiné prostory, pokud jim to nevyhovuje.

137 thoughts on “Zlo

  1. Proč se hodnotám říká hodnoty? Nevíte? Mělo by se hodnotám říkat zboží. Zboží, psáno dohromady, by se mělo říkat hodnoty.
    Tak. A nehádejte se.

  2. Do voleb je ještě dost času, jenže říkám si….
    že by bylo lepší, kdyby tahle vláda zůstala až se naplno projeví neodvratitelné důsledky jejího vládnutí. Ale i předešlé vlády. Předešlých vlád. Tenhle marasmus je důsledkem dlouhodobého vývoje pod vlivem „elity“ s spontánní zdejší kultury tak jak se obecně projevuje ve všem, ve zhoršení mezilidských vztahů „všedního dne“, za které vláda nemůže. Jinak hrozí, že důsledky budou přičteny nynější opozici. Která ovšem je oním také postižena. Opozice, do které nepočítám Babišovo ANO, nezíská většinu pro sestavení vlády, natož nadpoloviční většinu, o Ústavní nemluvě. I kdyby, hypoteticky, získala prostou většinu, nová opozice by blokovala změny a křičela, že za vše špatné co se projevuje, může vláda. Za souhlasného bučení mediálně ztrychtýřované většiny voličstva. Navíc, příkladmo Stačilo je vnitřně ideově ale i zájmově nesourodý spolek.
    Jak taková spojenectví dopadají známe z minula. Girondisté -Jakobíni, Menševici- Bolševici, Sociální demokracie-Komunisté. V jádru „Stalinská“, kdyby alespoň, protože Stalin nebyl blb, který by se nepoučil, to platí o leckterých jiných, takže spíše „starostalinská“ KSČM, ukazuje „lidskou tvář“ protože je v opozici, je to součást její „revoluční taktiky“ a „je to v ní jako v koze“. Proti leckterým příkladmo Milouš Jakeš natož Lubomír Štrougal byli „pravičáci“.

    1. Vzdycky to bylo cast komunisticke revolucni taktiky. Proto neduveruju strance KSCM, ktera se vyhyba jakemukoliv vyjadreni k tem starsim vecem. Zrejme chce jakousi automatickou lustraci. „Nejsme jako oni, a tak uz o tom nemluvme.“ Ha.

      1. Propásli možnost zveřejnit, kdo z popřevratových mocných jim přestal platit příspěvky. Tedy přiznání ke starším věcem by mělo jít až do takových podrobností. Takhle by se donekonečna omluvali za zvěrstva z 50tých let. Protože ve světle potlačování iredentistů v Katalánsku (např.), vzpomínka na 17. listopad připomíná cokoliv, jenom ne tak vzývanou brutalitu.

      2. Co – furt – máte – proti – KSČM?
        Oni nemohou přijímat odpovědnost za něco, nebo se distancovat od něčeho, co se dělo, když ještě nebyli na světě.
        A ti nejstarší už na světě možná byli, ale nebyli členy té strany, třeba Skála se Semelovou.
        Ano, mohou říct „Nemělo se to stát, byla to chyba“ – ale jakou to bude mít váhu od současníků?

        Mimochodem:
        Na Silvestra roku 1989, bylo možno v klidu sebrat starého Grebeníčka, Brožovou, Vaše…
        Všecky tyhle padesátkové, ale i osmašedesátkové kurvy jako Bilak, byly ještě naživu, těšily se dobrému zdraví a braly důchody! Nikdo nehnul ani prstem!
        Kurvy spolu s Lorencem, se prostě dohodly s „novou elitou“:
        Vy nás necháte na pokoji a my vám za to odevzdáme klíče od celého státu, včetně všeho jeho bohatství.
        To se to nové elitě snadno vykřikovalo, že „nejsme jako oni“.

        Havlova nová elita byla horší než „oni“, protože byli hloupí, vyčůraní, lhali a kradli ve velkém, ožebračili nejenom stát, ale i jeho občany, včetně jejich budoucnosti.
        A na stejnou chybu, možná s horšími důsledky, máme nakročeno i teď.

        1. Ja nevidim, proc by se mela nova KSCM omlouvat. Jsou to novi lidi.
          Ale jestlize se nekdo chce identifikovat jako komunista, a chce mou podporu, tak se nutne musim zeptat, jak se lisi od tech drivejsich, a zda pochopil, co skod nadelala ta jejich ideologie. Nejde zde o vineni lidi, ti co meli byt vineni, jsou pryc. Jde o tu ideologii.

              1. @ Vevča, Švejk

                Pořád řeší komunisty a dávno zaniklý socialismus. Posledních 35 let současných zločinů budeme řešit kdy? Za sto let? To si asi dělají srandu.

                P.S. zdejší systém řazení příspěvků je docela šílený. Snad ho někdy pochopím.

          1. Trošku si odporujete, viz Váš komentář výše. Podle mne nejde o ideologii, ale o lidi, kteří z ní udělali to co udělali. Vždycky je to o lidech, i Kristus by se divil, co z jeho učení udělala církev. Církev je největší zlo, která na tomto světě bylo a je. A vedou katolíci – v jedné ruce kříž a za zády meč, aby to pokřtění šlo rychleji.

                    1. Proc tedy furt melete to same? Ja tady zverejnuju otazky. Hadam, ze nejsem sama, kdo by na ne rad odpovedi.

                      Vidlak psal, ze se na tech webovych strankach pracuje. Tak pridavam trosku do mlyna.

              1. Nemluvila jsem o novokomunistech, ale o tom co si myslím já. A v tom je rozdíl. Věřte komu chcete, ale ti co tak bijí proti komunistům, jsou většinou převlečení bývalí soudruzi. Ti kteří byli ve straně jen kvůli prospěchu a ne proto, že by v něco věřili. Takoví ti co půjdou s každým, jen když se dostanou ke korytu. Nejlepším příkladem jsou lidovci – ti šli s nacisty, s komunisty a teď jsou z nich demokraté.

                1. No jo, ale ted michate dva ruzne problemy. Ja mluvim o ideologii. Vy ted mluvite o tom, zda je strana prospikovana oportunisty. Do toho ja nevidim, ale zatim duveruju Vidlakovi, ze to snad v soucasne KSCM tak neni.

                    1. Psala jsem o tom, že z každé ideologie udělají lidé něco jiného. Co se dost vzdaluje od té původní . A ano je to můj názor. A nevím jestli současná KSČM má nějakou ideologii, ale jestli že má, tak se asi liší od té dřívější.

                    2. „A nevím jestli současná KSČM má nějakou ideologii, ale jestli že má, tak se asi liší od té dřívější.“

                      Ja taky nevim. Jejich webova stranka moc nerika. A rada bych, aby se k tomu vyjadrili.

          2. Ideologie se bojí jak čert kříže. Proto ta věčná ostrakizace komunistů, i když jsou na světě horší věci. Komunisti prosazovali konec soukromého vlastnictví, toho se kapitál bojí jak čert kříže. Nejvíc škod nadělalo a nadělá náboženství, taky ideologie. A to se adoruje a uplácí. Komunisti se nemusí nijak identifikovat, průměrně vzdělaný člověk více, o co jde.

                1. No nevím, marxismus. Ten skončil u revoluce a diktatury proletariátu. Dál to rozvíjel leninismus. Marx v tom je nevinně

            1. Idelogie je az potom , nejdriv je hola lidska a nelidska este existence.
              Ta vytvari zlo , ses a proto my te muze mucit a vrazdit..
              Toho se bojis a potom my s si s tebou muzeme delat ,co chceme.

              Kdyby ale vozebracenej a utiskovanej lid chodil na urad s tim ,ze ho takovej strasnej zivot nebavi , /coz je pravda/ a aby s nim hned skoncovali ,vrchnost potrebna otroku by se ihned zacal chovat jinak.

              Takhle ,kazdej se prizpusobi, az do nejhorsiho ,bestialniho zotroceni , silenstvi, v koloniich ,behem industrialni revoluce deti pracujici az 15 hodin denne se dostaly v z dolu ven jenom v nedeli na chvili..Silenstvi vrchnosti ,lidi bezi do valek , nedostanou nazrat , sou muceny denne vyhrozovany a nikdo nechce pryc vo toho ,porad horsiho vseho a hned.

              Pri tom by postacil jen nezajem , nechodit do skoly treba ,kdy potom vyvoj vzdelanim zrychluji do stale horsiho a proc pospichat..
              Nesnazit se ,hledat krasu sveta a vocumovat ji , jak chtel Dostojevskej..
              Lidi uz sou tak pouhou existenci nastaveny, na besneni zla , na ne..

          3. @ Vevča

            Pořád někdo řeší nějaký komunisty a tehdejší socialismus. Posledních 35 let současných zločinů si necháme na kdy? Za 100 let? Děláte si srandu?

      3. To jste zblblá z Ameriky. Tak se omlouvá a poklekává před fotbalovými milionáři a omlouvá se jim , že jejich pra pra byl dovezené do Ameriky. Ti milionáři by tam teď zdrhali dobrovolně a ještě škemrali o občanství. Co taková omluva změní?

      4. Re: Vevča

        Vidím, že se diskuze o rovnosti ještě rovnějších zvrhla na řešení otázky, zda komouši ano, anebo komouši ne.
        Všem, kteří neznají a nevědí, doporučím už asi tak po sto padesáté šesté:

        Operace splinter factor:
        Stewart Steven, Výbušnina: Operace CIA Splinter Factor

        Wikina se k tomuto tématu pro jistotu odmlčela, takže pouze antikvariáty. Najdete na netu.

        Operace Gladio

        https://cs.wikipedia.org/wiki/Gladio

        Z předposlední věty v textu na wikině je možno vyškrtnout slo ÚDAJNĚ. Takže terorismus v západních zemích za účelem rozvrácení relativně silného a vlivného komunistického hnutí.
        Jinak toto heslo mělo kdysi až trojnásobnou délku, písmenka zcela jasně vysublimovala.

        A teď proč byla reakce východního bloku tak hysterická.
        Inu protože TOTÉŽ proběhlo ve třicátých letech v SSSR. Stalinovi byly předloženy „nevyvratitelné“ důkazy o zradě jeho nejbližších.
        A Stalin nikdy nezjistil, kolik těchto důkazů bylo uměle vyrobených.

        1. Nepochybne chtel Zapad zniceni komunismu. A nepochybne delal komunismus sam obrovske chyby, ktere se mu pak vymstily.
          Me jde o malickost: KSCM, jaka je vase ideologie, a jak se lisi od te stare komunisticke? Clovek by si myslel, ze je to prece jednoducha otazka.

          1. Západ nechtěl nic ničit. Potřeboval naše trhy, naše peníze, naši pracovní sílu náš prostor pro expanzi. A tomu bránila železná opona.

            1. Amerika nechtela komunistickou konkurenci myslenek a praxe. Mezi valkami, kdyz se Amerika bala Sovetu (a komunisticke ideologie), tak zacala delat hodne pro lidi — penze, zdravotni pece o stare, apod. Ztracela totiz loajalitu vlastnich lidi.
              Kdyz konkurence padla, tak si Amerika zacala delat s lidma, co chtela. A dnes uz je vlastne vlada ve valce s vlastima lidma.

        2. Tech nevyvratitelnych dukazu mel Stalin nejmin plnou prdel a este vic..
          Vyroba dalsich uz nebyla zapotrebi.
          Vod chystanyho prevratu v 1927 , Trockym a potom aktivity trockistu
          vsude v Evrope a vysilani agentu a najimani dalsich ,uvnitr SSSR,

      5. Jsem na tom, Vevčo, podobně.

        Na pořadu dne ale dlouho (pokud někdy vůbec) nebude ta komunistická ideologie, kterou má KSČM v genech. Pokud, jako že nejspíš ano, se dostane do parlamentu. A pokud, což se zdaleka neví, i do vlády. Jediný úkol pak bude mít, a to aspoň nějak dostupným způsobem brzdit zvrhlost patologické EU a mocenské USA politiky. Zbytek je snění pro-komunistické bubliny, což nemíním posměšně či pohrdavě, ale racionálně.

        Zůstane-li se ale u ideologické teorie, pokud by KSČM skutečně uchopila moc a měla výraznější zahraniční podporu, svoji genetickou výbavu by se snažila uvést v praxi natolik, na kolik by jí to situace umožnila. A protože je jen jednou z více slupek – vrstev společnosti, setkala by se se značným odporem a musela by přistoupit k mocenským a silovým nástrojům.
        Zaznělo tu, že vždycky je to „o lidech“. Tím je to dáno. I v komunismu, spíš teda socialismu, by se zavádění „dobra“ postupně přestalo ohlížet na „občasné přehmaty“. Že tzv. naše svině je dobrá svině, to není jen výmysl zlých kapounů, nýbrž univerzální pravidlo.

        1. Picco: jestli maji ti novokomunisti v geneticke vybave jednu jedinou pravdu (tu jejich), a „kdyz se vam nase plany nelibi, nevolnici, tak vas skripnem“ a „my budem ridit ekonomiku svrchu, a jestli nebude hajzlpapir, no co, hlavne drzte hubu a krok…“ a „cenzura nas odveky pritel“…

          Jestli tak, tak toho uz mame prece habadej v EU. Proc si pak myslet, ze je tu pak nejaka nadeje na zmenu skrze KSCM?

          1. Dneska už ne, ale v 46. to ještě naději dávalo. I to heslo rovnost svornost bratrství nějak vyčpělo a pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí bylo k smíchu hned jak to Havel vyřkl.

          2. Ta „konzervativní“, zde česká levice v podání Stačilo, potažmo KSČM, je de facto v opozici vůči té zběsilé EU neomarxistické. Pro mě je otázkou, zda ji vůbec za levici považuje, už proto, že se podle ní paktuje s kapouny a navíc místo „zájmů lidu“ jede ten greendeal, LGBT, zhůvěřilý dotační přerozdělování a pod. V opozici vůči politice EU (která je zároveň klientelisticko kapitalistická i zvrhle levicová) je každopádně. Což je pro současný stav pozitivní, bez ohledu na ty geny.

            Ale jak píšu, k velké moci a na delší dobu se dostat, tam už by ty geny způsobily značnej průkakáníček. Nějaký řeči, že když jim to schválně nebudou vodněkud kazit kapouni a revizionisti, tak tentokrát už by to bylo správně? No, leda tak hovníčko. Přímým důsledkem budování demokratického socialismu by za čas bylo znovu takový to – v zemi, kde překročili plán o 15% a místo 200.000 šedejch tesilek jich vyrobili 230.000. Kdy ovšem 200.000 by zůstalo neprodaných a jela by šedá „sháněcí“ ekonomika.

            Oni to děsně neradi slyší, protože to je něco jak islám. Hned to přetočí, že kam to dovedli zlý kapouni. Jenže umírněnej komanč, to je právě jak ten umírněnej muslim. Jak se jim sáhne na Mohameda nebo „blaho lidu“, hned krev v očích a džihád. Nehledě, že by se taky brzy štípli na komunistický šíity a sunnity a řádili by proti sobě, kdo je větší oportunista a agent imperialismu.

            Prostě se nesmí pustit ze řetězu. Čímž netvrdím, že pravičáci jsou v tom lepší, protože jedni i druzí dokáží ostatním i sobě zmrvit život až to hezký není.

              1. Kapoun? Vy nevíte, co je to kapoun??

                Ach jo. A přitom právě vy žijete v zemi nejpříšernějších kapounů, co kdy svět nosil. Jsou to přece takový ty zavalitý vošklivý existence ve fraku a cylindru. Pokuřují svůj tlustý doutník a chechtají se vyhladovělým masám. No, ano, prostě se jim vysmívají za to, že mají hlad! Odporné!
                Všichni kapouni jsou předmětem hněvu lidu, v pokrokové lidové demokracii jsou určeni ke smetení. A předtím přirozeně ke znárodnění, protože mají peníze a to se hodí.

                Ale nechci vás dále napínat, kapoun je mrazivá a posměšná přezdívka, používaná sjednoceným lidem, budujícím pokrokovou beztřídní společnost, plnou elektráren a tesilek.

                Ehm, tedy, doufám, že víte aspoň, co jsou to tesilky. Kdyby něco, jde o velmi slušivé kalhoty, vhodné jak do společnosti, tak k neformálnímu nošení a prakticky pro všechny příležitosti. To proto, že jiné se v budovatelské společnosti pořídit nedají. Módní, standardně a téměř vždy šedivý odstín, velmi slušivý střih. Zbývá pouze dořešit drobnosti, kupř. aby se pod sedací části pytlovitě nepodvěšovaly. Látka se nazývá tesil, jde o hygienický, velmi savý a nemačkavý (když se v tom zbytečně dlouho někde nesedí) syntetický materiál, který navíc po krátkém použití vykazuje na stehnech a zadku metalický lesklý efekt. Velmi působivý efekt, zejména při slunečním svitu. Vyvinut byl v národním podniku Tesil – možná se ten podnik jmenoval Silon, možná jde o zkratku TExtilní SILon, ale Harfyton mě ev. uvede na pravou míru..
                V každém šatníku, tzn. poličce pro šatstva, se ve vyvinuté socialistické společnosti vždy nacházejí nejméně jedny pro každého pracujícího. Či spíše pouze jedny. Mnozí si ovšem často mohou pořídit i dvoje a k tomu dokonce i tepláky.

                Tak tedy, kapoun, to je označení pro třídního nepřítele, kapitalistu!

                1. Pěkně kecáte, další kalhoty pokrokového a lidového zřízení jsou modráky. Dokonce bych i řekl že jsou nadřazený (ideově) těm tesilkám.

                  1. Práce je matka pokroku!
                    Modráky samozřejmě jsou znakem příslušnosti ke předvoji lidstva a k avantgardě. Nicméně jejich propašování přes vrátnici je zase znakem ideového zakolísání, protože byly pořízeny za společné peníze a jsou proto majetkem všeho lidu!

                    1. Dneska zase nějakej rozvášněnej. Někdo se nehezky otřel o starýho dobráka Pinocheta, kterej obětavě zachraňoval zemi před volebními výsledky, nebo jen takovej předvánoční stresík?

                    2. @piccolomini

                      Zapomněl jste dopsat, že práce je jedním z faktorů, majících významný podíl na polidštění opice. Proto se určité druhy opic vyhýbají práci vic než čert kříži a vodník růženci.

                2. Picco: A sakra. Ja kreten jsem se zeptala umele inteli… umeleho blbce, co je kapoun v politice. Tvrdilo mi to, ze je to nadavka vuci SPD! Hah.

                  Jinak dik za vysvetleni. Taky si spis myslim, ze „umirneny komunista“ jen ciha na prilezitost, jak sve utopisticke plany nacpat neposlusnemu lidu do chrtanu. Ale to vite, ja jsem uz nenavratne zkompromitovana Amerikou. 🙂

                  1. Ano, obávám se, milá Vevčo, že avantgarda nad vámi byla nucena zlomit hůl. Proto vás ani neoslovuji tak, jak se jinak správně sluší, totiž, vážená soudružko.
                    (Doufám, že neznalost výrazu avantgarda už předstírat nebudete!)
                    I když ale vlastně, i já se o tuto titulovací výsadu připravil. A to kromě jiného také svými neustálými lživými překrucováními výsledků dějinného posunu vpřed.

                    Kupříkladu to mé časté lživé tvrzení zde o (prý) neustálým shánění čehosi, taky to s tou (prý) dostupností jen tesilek. Ve skutečnosti to vůbec tak nebylo, musím proto s pravdou ven. Taky mi nic jinýho nezbývá, vždyť mnozí tu znají skutečnou pravdu o tý době.
                    Totiž, už snad když jsem byl někdy v šestý třídě, moje máma se dozvěděla od známý, že do jednoho obchodu možná přivezou manšestráky. Žádný tesilky, nýbrž manšestráky, dokonce i střihu, co by měl být jiný než ty tesilky. Tak si docela normálně vzala v práci náhradní volno a docela normálně se šla postavit před ten obchod. Žádný shánění. Už tam byla fronta a na dveřích cedulka – příjem zboží, což znamenalo, že možná manšestáky sice ne, ale něco přivezli. A pak všechno dopadlo výtečně, protože když se dostala u pultu na řadu, ještě je měli. V klidu je proto odnesla domů, zkrátila a zúžila mi je, no a pak už jsem ty tesilky vůbec nemusel nosit. To se tak dělalo. Jaký číslo ještě měli, to se vzalo a doma se to pak jen zúžilo nebo naopak rozšířilo přišitím pruhu podobně barevný látky podél švů.

                    Jak říkám, přiznávám se ke svým lžím. To přešívání se sice většinou dělalo u džín z Tuzexu, ale ty mý hnědý manšestráky byly dokonce z normálního obchodu a daly se koupit za československý peníze! A pak byl táta na montáži v Mongolsku, takže jsme měli legální bony a já si pak občas mohl koupit právě i ty skutečný džíny. Kdy nejen od vexláků, pamatuju, že nejmíň dvakrát přímo v tom Tuzexu!

                    1. Heh. Mansestraky byly bezva. Dzinsy, teda texasky, ty nebyly. Pak najednou se v Brne objevil krejci, ktery zacal dzinsy sit. Asi pro cele mesto. Tak mne tam mama dotahla, omerili me, a za nekoli mesicu, ze si je mame vyzvednout. Ukazalo se, ze byly usite uplne pro nekoho jineho a me nepadly, a tak jsme to vzdaly. Tata se dostal v 66 do Nemecka, a tak mi dzinsy privezl. Moc pekne, to jeste se pestovaly elegantni zipy pro holky na strane, misto v rozkroku. Dodnes lituju, ze zustaly doma, kdyz jsme zustali v Americe. 🙂

                      Ja mam pocit, ze Litterate bude jednou jako staroveke smetiste — archeologove tady budou lovit drobne vzpominky pametniku…

                    2. → piccolomini 19:03
                      Jistě.
                      Rodiče ty manšestráky a džíny koupili za peníze vydělané v práci, kterou kromě nich měl měl každý jiný (v zemi vyrábějící džíny ji každý neměl). Právo na práci.
                      A pak jste v těch kalhotech chodil pro nezpoplatněné vzdělávání do školy, kde Vám zdarma zapůjčili učebnice, k nezpoplatněnému zubaři, když jste dostal angínu, k nezpoplatněnému dětskému lékaři, který Vám předepsal penicilin a celaskon, jež Vám byly v lékárně vydány za manipulační poplatek 1 Kčs za recept.

                      Aby nevznikla nějaká mýlka: já nikdy nebyl (ani jsem nikdy neuvažoval, že budu), nejsem a (protože, jak ukázaly lido-demo i reálný socialismus, to nefunguje; komunistické učení jde proti podstatě lidské povahy: lidi se chtějí mít dobře a lépe a ještě lépe, ne stejně) ani nebudu komunistou.
                      To mi ale nezabránilo a nebrání hluboce chápat, proč komunistické hnutí historicky vzniklo. Zkusilo se to, a nevyšlo to, nebyly džíny. I to chápu.

                    3. Že vám do toho vstupují, ty texasky jsou vlastně taky modráky, kapitalistický. Takže touhou socialistické mládeže, byly zase modráky.

                    4. Harfytone, uz zase delate kazani. Co to s vama dnes je?

                      Nic neni zadarmo. Skoly, doktory „zadarmo“ platili danovi poplatnici skrze komunistickou byrokracii.

                      Mne by spis zajimala diskuze o tom, jake jsou vyhody a nevyhody toho ci onoho systemu platby v dnesnim svete. Napr. u doktoru, jake jsou moznosti? Dane ukousnute byrokraty? Nebo privat? Nebo lidi plati pojistovakum, kteri si ukousnou poradny flak, mozna i vetsi nez ti byrokrati? Nebo by mely byt pojistovaci druzstva primo odpovedna lidem/pacientum? Jsou dalsi moznosti?

                    5. Já sice tyhle nudle tak ukrutně nerad, ale teda ZH 19:50.

                      Tak tedy, my si v Pardubicích skripta kupovali. Za peníze za práci, kterou tehdy v některých jiných zemích někteří neměli. To musím uznat. Ale kupovali. Především od vyšších ročníků, protože levněji, v některých navíc byly podtržený pasáže, jejichž znalost autor skript coby zkoušející obzvláště vyžadoval. To se hodilo, v některých dokonce třeba zeleně podtržený věci s pozn. – tohle zkouší Večeřa a třeba modře zas – tohle zkouší Klicnar.
                      Jinak byl při východu z hlavní budovy napravo rektorát a nalevo prodejna skript.

                    6. → piccolomini 21:10
                      Měl jsem na mysli základní a střední školu, tam se učebnice nekupovaly. A na základce se fasovaly i sešity.

                    7. → piccolomini 20:38
                      Při tom shánění džínů – potkával jste žebráky a bezdomovce? Kolik rodičů Vašich spolužáků bylo nezaměstnaných?
                      Před sjednocením Německa byla nezaměstnanost v NSR kolem 8 %.
                      Kdybyste se narodil v NSR a měl smůlu, tak byste možná měl džíny, ale neměl kde bydlet.

                    8. Harfyton: K cemu porad opakovat, co za sociku fungovalo? Vzdyt jsme tady pametnici. Nikdo tu netvrdi, ze vsecko bylo spatne. Naopak, po leccem se nam styska. I mne.

                      V zapadnim Nemecku byli zebraci, ale zase nebyla zem omotana ostnaym dratem, kde se po lidech strili, kdyz si chteji udelat vylet do Francie. A tak podobne, ad infinitum.

                      Jsem zvedava, zda si Vidlak vsimne vaseho zlepsovacku. Treba ne pani Konecna, ale nejaky jejich sikula, ktery neni tak zaneprazdneny, a mohl by nam to vse vylozit, a s nama probrat.

                    9. → Vevča 22:13
                      Proč opakovat, co fungovalo? No protože piccolomini si dělá prdel z kapounů s doutníkama a lká nad nedostupností džínů.
                      Jenže oni ti kapouni s doutníkama opravdu byli. Kdyby bývali nebyli, nedostali by se k moci komunisti.

                    10. Vevča 20: 34
                      Ad „Harfytone, uz zase delate kazani. Co to s vama dnes je?
                      Nic neni zadarmo. Skoly, doktory „zadarmo“ platili danovi poplatnici skrze komunistickou byrokracii.“:

                      Ano, školství (základní, střední i vysoké) a „péče o zdraví lidu“ byly financovány z výnosu daní. A to je ten výdobytek! To se vydobylo na kapounech s doutníkama!
                      A rozhodně by to tak mělo zůstat!

                    11. ZH: „péče o zdraví lidu“ byly financovány z výnosu daní. A to je ten výdobytek! To se vydobylo na kapounech s doutníkama!
                      A rozhodně by to tak mělo zůstat!

                      Proc? Vetsinu toho dnes pohlti nenazrana administrativa.

                    12. → Vevča 22:54
                      Proč?
                      Máte představu, kolik stojí náročnější chirurgický výkon, dlouhodobá léčba některých nejen degenerativních onemocnění, dlouhodobá léčba zhoubných nádorů etc ?
                      Většina lidí by si to nemohla dovolit. Tak proto.
                      https://web.litterate.cz/zlo/#comment-380233
                      Poroučím se!

                  2. Ještě k džínám.
                    Když se podařilo je sehn…, totiž vlastně ne, zas bych kecal. Když je prostě člověk měl. Odkud a jak, to je zbytečné rozebírat. Ani to, jaká značka se aktuálně poštěstila. Když je měl, byly tmavě modrý. Modrý a šoupací. To na nich bylo, že se šoupaly. Paráda. Taky se to co nejmíň a opatrně pralo, aby to zbytečně nevybledlo. Strčit je třeba do pračky moh leda pomatenec.

                    No, když se sehn…, kruci, už zase! Takže, když se stalo, že je ten člověk měl. Jakkoli. Sice třeba ne ty rovnou na tělo, když ale nebyly menší a nemusely se rozšiřovat, když naopak byly větší a musely se zužovat. Mělo to jednu zásadní výhodu. Totiž, jak jeden v mládí pomalu roste, zvětšuje se mu i zadek a dolní končetiny. U tesilek v klidu, stačilo koupit o číslo větší, ovšem v teen ages kdo tu nosil tesilky, byl za magora. Optimální prostě bylo mít ty zúžený a zkrácený džíny.

                    Kam mířím, výhodou soc. zříz. bylo, že ženy výtečně ovládaly domácí šití. Bez zbytečných pomluv, že z nezbytnosti, prostě pokroková doba vychovávala zručné ženy. A když se teda náhodou seh…, já se zblázním! Proč mi tam to pomlouvačný slovo pořád naskakuje?! Když byly doma větší džíny, prostě se to po bocích zapošilo a ta rezervní část tam vevnitř na rubu kalhot zůstala. Stejně tak se to dole ohlo a přišlo zevnitř.
                    No, jak ten teenager, přesněji mladistvý, rostl, nemohl tušit, kdy… propánajána, já už to málem napsal zase, prostě, nemohl tušit, kdy bude mít (už dávám pozor na lživý – kdy se mu podaří sehnat) další a zda bude mít na ně bony. A takto měl vystaráno. Když porostl, jednoduše si je takzvaně popustil. Spíš máma mu je, aby si je náhodou někde nenastřihl. Ony se mu sice za tu dobu vošouply, takže měl na noze podél švů tmavě modrej lampas a dole to vypadalo jak kdyby stoupl po kotníky do vody, nicméně příští rok chození v džínách byl zachráněn!

                    Ale obráceně to vlastně taky bejvalo. Když z toho jeden vyrost, prostě se to podél a dole naopak nastavilo. U džín však bylo nutno nastavovat výhradně džínovou látkou, něčím jiným by to bylo šílenství a barbarství. Proto se starý úzkostlivě střežily. V žádném případě nevyhazovaly, protože posloužily pro tento účel. A hlavně, když už ty kalhoty byly od nošení průhledný a drolily se, tak na záplaty. Zaplátaný džíny byly symbol a status…

                    Víte co, já se v 85. dostal do Rakouska. S fotbalem. A měl jsem dolary! To jste měla vidět! Jednak jsem si přivez úplně parádní levisky a jednak zelenobílý Adidas kecky a bílozelený Adidas triko. Copak myslíte, že to se tu dalo…, že to se tu dalo jen tak mít, když v kurzu byly ty tesilky? Oči mohly všem vypadnout, co jsem byl za barevně sladěnýho frajera!
                    Což je mimochodem důkaz oproti lživému tvrzení, že režim nepouštěl lidi ven. Úplně jednoduchý to bylo, stačilo přinést vedoucímu mužstva schválenou žádost o povolení výjezdu. Od Národního výboru, pak ještě nějakýho – už nevím – výboru, no a od ročníkového učitele na vejšce a takovýho zamřížovanýho oddělení, co bylo vedle rektorátu. Docela obyčejně jsem si to začal oběhávat sotva měsíc před odjezdem a nechtěli mě pustit jen na tom výboru, co už si nepamatuju název. Takže prakticky bez komplikací. Naši totiž znali kohosi z OV (okresní výbor) KSČ a ten mi to tam vyřídil.

                3. Ad „takový ty zavalitý vošklivý existence ve fraku a cylindru. Pokuřují svůj tlustý doutník a chechtají se vyhladovělým masám. No, ano, prostě se jim vysmívají za to, že mají hlad! Odporné!“:

                  Sociální otázka existuje i tehda, když o ní průměrný buržoasní tlusťoch nechce ničeho vědět. Probuzení – ročník III, číslo 4, 22. února 1899

                  Až budete na „velkém počítači“, tj. na pc a ne na patlafounu, můžete si prolistovat např.
                  Probuzení, list národně-sociální strany dělnictva česko-slovanského, z let 1897-1899
                  https://archive.org/details/probuzenicasopis1321unse

                  Doporučuji tomu věnovat alespoň půlhodinu.
                  Je to poučné čtení o tom, jak se v dobách, kdy ještě neexistovali komunisté, lidé neměli dobře. Většina lidí.
                  Snáze se pochopí, co znamená ten podivný výraz výdobytky (např. dostupné školství, zdravotnictví, sociální zabezpečení).

                  1. Hele, Harfytone, kazani si nechte na nedeli. Vsici vime, ze bylo more problemu. Lidi meli tehda jeste hlad.

                    Dnes zijem ve svete, kdy lidi maji houfne cukrovku, protoze se neustale preziraji. A to je jen jeden drobny prikladicek.

                    Chce to jine mysleni. Chce to hledat, co pasuje na dnesek. Zajima mne, zda ti novokomunisti na to maji.

                    1. I člověk pojídající kyselinu boritou by měl vědět, že základním definičním rysem komunisty (commūnis = společný, pospolitý; zavázaný ke stejným povinnostem) je, že usiluje o společné (společenské) vlastnictví výrobních prostředků.
                      I poslední programový dokument KSČM https://www.kscm.cz/wp-content/uploads/2022/04/Nadeje_pro_Ceskou_republiku-2004.pdf začíná slovy
                      „Za základní příčinu stupňujících se problémů světa i naší společnosti považuje KSČM kapitalismus.“

                      Když komunista nebude chtít odstranit kapitalismus, tu základní příčinu, nebude z definice komunistou.

                    2. Dobrá poznámka od Vás; má potenciál ušetřit zdlouhavé tápání a mučivé rozmýšlení.
                      Platí to i obráceně? Kdo chce odstranit kapitalismus, je v principu komunista?

                    3. No jo, ale to je osemetne, Harfytone.
                      Kapitalismus uz neexistuje… mame ted oligarchickou kleptokratickou mafii propojenou s permanentni byrokracii. Co s tim? Reci o spolecnem vlastinctvi vyrobnich prostredku mi nic nerikaji (s vyjimkou paru prirozenych monopolnich zalezitosti jako voda). Jo, kdyby zacli mluvit o tom, ze penize/bankovnictvi by melo byt ve verejnem vlastnictvi… to bych mela radost. Troufnou si? Houby si troufnou.

                    4. Mám zlepšovací návrh.
                      Nedávno i zdejší admin napsal, že by se Kateřiny Konečné na něco zeptal https://web.litterate.cz/21955-2/comment-page-1/#comment-378793
                      Asi by se tazatelů našlo více.
                      Nechť si tu tedy Kateřina Konečná otevře (Vidlák jí tu otevře) odpovědnu, na níž bude vysvětlovat, jakými způsoby dnešní komunisté chtějí v blízkém i vzdálenějším horizontu řešit základní příčinu stupňujících se problémů světa – kapitalismus.
                      Voliče to bude zajímat.

                    5. Vevčo, kapitalismus existuje. V současnosti v jeho vrcholné podobě. Imperialismus.Válka za bukem.

                    6. ZH: no vidite, to mi uslo, co rikal Alef. Jsme synchronizovani!

                      Vasemu zlepsovacku tleskam! Dupu a tleskam! 😀

                    7. Sibylo, ja si myslim, ze to, co mame je soft-fasizmus.
                      Ekonomicky je to spolceni byrokraticky-prerostle vlady s korporacemi.
                      A misto dupajicich holinek mame nadvladu duhovych blaznu.

      6. Ještě odtud něco pro HT, ale samozřejmě i pro ev. jiné.

        Máte tam ve vláknu takový ten cosi jako coming out, proč se sice komunistou nikdy nestanete, ale že jste nicméně schopen hlubšího porozumění tomu, co vedlo ke vzniku takového hnutí.

        Tak tedy chvilka upřímnosti i ode mne. Sice zejména tu dobu takzvaného zrodu nové – lepší společnosti tepu, kdy se tím ovšem spíš (což doufám lze z mé „dikce“ snadno poznat) bavím coby agent imperialismu v táboře míru. Prakticky nic ale, když pomineme onu dikci, nepřibarvuju, natožpak nepřebarvuju, což pro ni není vzhledem k té deklamované „lepšosti“ zrovna lichotivé. A k té deklamativnosti, ta doba se tehdy chlubila (vedle některých skutečných) některými jinými rádoby úspěchy velmi podobně duševně znevýhodněně a znechucujícně, jako dnes Tyranosaurus.
        Na druhou stranu ale, i když jej už tolik let ubývá, snad ve mě pořád zbyl nějaký humanismus. Dokonce i přesto, že většinou netepu jen socík, ale lidské pokolení jako takové, beru si na paškál pokrytectví, fanatismus, ignorantství, alibismus a plejádu dalších podobných drobných chybek, kterými disponuje už od svého zrájenazemisvržení.

        Můj humanismus je míněn velmi alegoricky, znamená to, že jsem si celkem dobře vědom především příkré sociální nespravedlnosti, které se prakticky po celou tu dobu dopouštějí jedni lidé na druhých. A vědom i té potřeby utlačených vzepřít se tomu. Což obojí ovšem už dávno přijímám nikoliv jako špatné versus dobré, nýbrž jako lidský atribut.
        Třeba jsem něco z toho ne pouze alegorického v sobě míval víc, nakonec, onehdy jsem tu v diskusi s M psal, jak jsem kdysi v Rosignanu uvažoval o vstupu do strany a jejím zlepšování zevnitř. Dal jsem tomu jiný obraz, ten, že má, tehdy ještě ani ne nastávající, mě za to počastovala pro ni nezvykle obhroublým výrazem. Ale třeba jsem v tu chvíli skutečně byl takovým tím – kdo ve dvaceti není komunistou, nemá srdce.

        Ale abych se nepřechválil, nemusel jsem čekat tolik (jako je v tom rčení) let na to, abych „dostal rozum“. Začal jsem upřednostňovat pragmatismus, tzn. sebe a svoji rodinu. Bez toho „bigger picture“, že čím lépe se má celá společnost, tím lépe se vede i jedincům v ní. A čím déle jsem si načítal historii, tím mě to vedlo k poznání, že ty výše uvedené věci (ty chybky) k lidem patří neodmyslitelně, že jde taky o atributy. Že spravedlivá (ne dokonalá, protože to je absurdita) společnost může existovat jen po dosti krátkou dobu a na lokálně ohraničeném území. A nikdy nevzniká spontánně, vždy pouze tehdy, pokud dojde k příslušné souhře okolností.

        Samotná existence člověka však takovou začne prakticky ihned erodovat, čemuž je ta společnost schopna odolávat jen dočasně. Brzy dojde k apatii u ca 70%(?) jejích členů. Ze zbytku pak tvoří menší část ti, kteří její stav chtějí udržet či i zlepšit. A větší, podstatně činorodější a agresivnější část ti, kteří ji zejména ze zištných a vzápětí za tím z postupně jakési patologii podléhajících ideologických důvodů nasměrovávají k dalším a dalším nerovnostem v postavení skupin a jednotlivců.

        Patrně na světě jsou řekněme jacísi věční záchranáři. To jsou ti z té menší části zbytku. Jsou převážně levicového osobního nastavení, možná bych k nim, bez potřeby se vlichocovat, přiřadil i právě Vidláka. A jakkoli se do jejího lidského provedení pouštívám stejně tak, jako do kmene Komančů, bezesporu se na tom záchranářství podílí i „prostá“ víra v Boha. Což se patrně v tom Vidlákovi snoubí, jistě i v nemála jiných členech lidské společnosti.
        Mně nicméně jaksi otrnulo, s vědomím přítomnosti toho mnohaúrovňového a vícetvarového tzv. sociálního darwinismu žiju větší část svého života. Včetně vědomí, že jsem jím vždycky sám mohl být semlet. A k čemuž se i kdysi schylovalo, ale svým vlastním úsilím jsem se z toho i přes ne zrovna malé překážky vyhrabal – což mne ovšem stálo to „páchání“ darwinismu zase na jiných. Nemůžu proto po všech svých zkušenostech o sobě tvrdit, že bych sociálním svědomím přímo hýřil.

        Na závěr, vlastně asi v případě mnoha lidí, kdo ten pokus o vybudování lepší, zde socialistické společnosti vnímali i uskutečňovali upřímně, lze mluvit o sice velmi pozitivní, nicméně z hlediska existence lidského rodu stále jen …deviaci.

    2. a kterých těch komunistů se vlastně bojíte?
      Těch, kteří se v padesátých letech věšeli navzájem? Těch, kterým emigrovaly do ciziny dodnes nespočítané tisíce obyvatel pracovitých i příživníků? Těch, kteří vyhnali tisíce rodin z jejich domovů a majetků někam do pohraničí?
      Nebo těch, kteří za posledních 35 let připravili o úspory statisíce živnostníků, kteří si v malé privatizaci „koupili“ provozovnu, aby za pár let padli na držku a do dluhů? Tatíček Klaus a spol. jistě dobře ví, kolik se státu nasypali tihle zelináři, masňáci, pekaři…. Protože se jejich peníze Kčs sešly v bankách, které úplně náhodně padaly jedna za druhou i s těmi penězi.
      Bojíte se těch komunistů, kteří nás zatáhli do nekonečných bojů teroristů NATO a USA?
      Bojíte se těch komunistů, kteří nás zatáhli do šíleného podniku zvaného Evropská unie? Který musí živit každý obyvatel EU, ale jenom některým je ze společné kádě přiděleno peněz na tzv. dotace, zatímco z plného bazénu vybraných poplatků debužíruje armáda úřednictva a tzv. poslanců a komisařek s jejich dvorem?
      Bojíte se komunistů, kteří zrají dnes na našich inkluzivních školách středních a vysokých? Tak zrají a rostou jinačí fanatici! Ti, jako v Číně revoluci kulturní, dělají tady revoluci zelenou – grýndýl! Zeptejte na to studentů a absolventů. Všichni jsou věřící grýndýlu.

      1. Ja se nebojim komunistu. Bojim se blaznivych ideologii, pod jejichz vlivem lidi pachaji zlo. Jak te komunisticke, tak te woke (ktere nekteri rikaji novomarxismus).

  3. V nedokonalem svete temer vzdy vyhraje zlo. Zlo nema zabrany, dobro jich ma spoustu. A lidska podstata je velmi nedokonala a slaba.

      1. Tak. Než proklínat tmu, alespoň zapálit svíčku.
        Teprve když opice ví, že je opicí, může se snažit být člověkem. Je to to obtížné.

      1. Jára Cimrman ve své hře Vyšetřování ztráty třídní knihy:

        Přijde inspektor do třídy, učitel ho touto třídou provází a říká: Je to tady strašné. Podívejte se, v první řadě sedí idiot vedle debila, v druhé řadě sedí debil vedle idiota. Ve třetí řadě blbeček vedle idiota, jen v poslední řadě je to jiné, tam sedí vedle sebe dva idioti.

    1. Ja ne ja na baby,od utleho detsva a ked som mnou zacala cloumat puberta,hanbil,som sa jak kurva oslovit dievca,teraz oslovim bez problemu,ale zasobnik,barz slaby,nie jak v puberte samo strielalo a u army uz docista,nemazat ci sa zhrozovat,vatsina taka jak ja a chuj kto jaku skolu ma,ci titul jasne kurva.

  4. Netrestane zlo se pak stupňuje, co vidíme na BV od USA Izraele.
    Opakem zla je dobro,to když se stupňuje, to uvítá každý.
    Co je potřeba řešit, to je udržení rodiny,výchova děti už od malička, pak to školství,co vyplachuje mozek dětem, dospívající mládeží,také změnou pohlaví. Pak se u dívek vytrácí pojem matka,porodnost, výchova dalšího pokoleni

      1. No a ten co sa vola jolanka,co vystupil z alkaida,ked tam bol tak us boys rezal sisky davali zan 10 milion fucken us $,dnes to slusny vrah,kurva ja sa v duchu modlim aby us soldiers vpalili do toho capitol v plnej zbroji,bo za kokotov docista ich drzi us vlada,dobra sebereflexia,kazdy co len kus zmysla podobne kdekolvek na svete je zato zodpovedny vcetne mna.

      2. Doba pokročila. Místo saka a kravaty nosí solidní důvěryhodní politici mikiny z Číny. U nás asi začal Hamáček.
        Nejslavnější lidumil mikinista je ukraruský vůdce a césar Vladimir z Elenskyj První.

  5. Zdá se mi, že západní společnost spěje ke své sebelikvidaci. Jsem docela rád, že jsem starý a už snad nedožiji doby kdy tahle zhovadilost dojde k nám. Zajímavé je, že ti, kteří takové postupy propagují nemyslí je aplikovat na sebe sama.
    Většinová společnost má následovat menšiny s podivným přístupem k životu? Proč?
    Jenže: Kdyby ženské sportovkyně odmítly soupeřit s transgender jedinci, vstřícnost sportovních bossů by zmizela. Byly by jen soutěže mužů a transgenderů. Na tom se nedá vydělat. Ale ve sportu je snaha vyniknout a tak to ženy zkouší. Nikdy nedosáhnou na první místa, nevyhrají jediný boxerský zápas. Divím se, že jim to nedojde.
    Tak jak jsou paraolympijské hry, měly by být i hry pro transgenderové osoby.

    A ještě obecná pravda: Každý život potřebuje potravu, svůj prostor k životu a musí se množit.
    Chybí-li některý z těchto elementů, daný druh vymírá. Naštěstí. Příroda má ráda přirozenost.

    1. Nektere divci tymy to odmitaji. Ale zatim to neni moc platne.
      Tady ale vubec nejde o to, aby meli transky sve tymy . Tady jde o to, ponizit zeny.
      Nekdy si myslim, ze je to pomsta za feminismus. 🙂

      1. Vždyť to zlo hlavně podporují feministky. Chtějí se za každou cenu vyrovnat chlapům. Ovšem za tim vším stoji banda uchýlaku za účelem zničení i těch posledních zbytku funkční civilizace. Však se podívejte kolík těch afér ohledně pedofilie vyplulo na povrch. A vše se ututlalo. Kolik děcek se ročně ztrati. A do toho jsou zapletení ti nejmocnější lide teto planety.

        1. Souhlas. To je ten koren toho soucasneho zla. Existuji miliony lidi, kteri se snazi znicit nasi civilizaci. Kazdy to dela trochu jinak na svem vlastnim pisecku. Ale ta nenavist k civilizaci je spojuje. A branit se milionum drobnych saboteru nelze.

          1. Ty milióny nejsou tak důležité, jak těch pár stovek, kteří to vedou. A těm se bránit dá. Jenže vše něco stojí. Lide by museli něco obětovat a to se jím nechce.

              1. Je to vcelku jednoduché a přitom díky lidské blbosti neuskutečnítelné. Ti kteří něco produkují a nebo jsou společnosti jinak užitečnými jim přestat sloužit a eliminovat je i jako zákazníky. Atentáty, revoluce a nebo rebelie jsou k ničemu, tak by pošli sami. Ale to by se lidé museli spojit což je diky lidské nátuře neuskutečnitelné.

                1. Nejen to. Museli bychom se naucit je rozpoznat.
                  Existuje knizka, zvana No asshole rule. Pravidlo zadneho krivaka. Cili nabada lidi, aby mezi sebe nebrali krivaky a podrazaky (assholes), at uz v zamestnani ci i jinde. Ale jaksi se z toho nikdo nepoucil — a krivaci jsou casto kamuflazovani povrchnim sarmem.

                  Je ale zajimave, ze oni (ty antisocialni typy) se navzajem rozpoznaji, a leckdy si pomahaji, jeden druheho tlaci nahoru.

                  Pravidlo „zadny hajzl“? 🙂

                  1. Stačí odbourat tu špínu co nám vládne. Ono system, v kterém žijeme je nemocný a ty perverzní tvory produkuje. Vše jde z hora. Pokud chceme něco dokázat musime se zbavit, těch, kteří to vyvytvořili a financují. Podívejte se kolik dětí se ročně ztratí, aféry vlivných osob, ututlany. Propagace úchylek, vždyť to jde z nevyšších míst. Klidně se s vama vsadím že casem bude pedofilie legalizovaná, jen to jinak nazvvou – minor attracted person.

                    1. Dyt ja to vidim. Pedofily tlaci jako dalsi.
                      Zatim se to nedari, ale oni to nevzdavaji.

                      Jen s vami nesouhlasim, ze je to par nahore.
                      Psychopatu byva v populaci zhruba 4%.
                      Z 10 milionu je to pekna varka: 400 000 lidi. Vetsina z nich zije „mezi nami“ a delaji drobne skody.
                      Napriklad, uchyly tlaci mnozi psychologove a psychiatri. A akademici. Chcete-li zmenu, musi to byt hlavne odspodu, doufajic taky na trochu pomoci zvrchu.

                    2. Vevčo, uchylu je určitě hodně, jenže pokud je chcete vyčistit, musíte začít shora. To že rozbijete sousedovi rypák, za to že je pedofil je sice chvályhodné, ale nic to nezmění.
                      Pár roku jsem s jedním dělal, aniž bych to věděl, potom mi ukázal kamarád clanek ze starych novin. Jako vojak, toho časů sloužící v Afghánistánu byl načapan, souzen, vyloučen z armády s nárokem na plný důchod.

                    3. Vevčo, kdepak, nikomu žádné rypáky rozbijet nebudem, na to jako rozhádaná společnost nemáme. Lidé pořád budou brát půjčky a makat vlastně na nekoho jiného , jen aby spláceli, pořád budou nakupovat ve velkomarketech, misto aby se snažili o větší samostatnost, pořád se budou dělit na levičáky a pravici, aniž by si uvědomili že to je rub a lic jedné mince a špatnost je hlavně v lidech co to vedou.

              2. a všimli jsme si, že už desítky let se atentáty na papaláše nekonají? Kolik je těch výjimek jako Fico, Trump a víc nevím?
                Atentáty se pořádají na nic netušící nevinné obyvatelstvo. Obvykle něčím spojené ve společnost.
                Kdo má strach a hrůzu v duši, tomu se přece lépe vládne a podstrkují příčiny strachu.
                Dnes už by Rak Ušan nepověsil na ministerstvo svobody fusak s Putinem, ale uplakanou holčičku s utrženou nožičkou. Z toho padá ta hrůza!
                Co je děsivé na Kozákovu terorismu? To ticho kolem! Neznámá jména a tváře obětí, neznámí viníci, neznámá opatření….
                Lid obyvatelstvo užírá Strach jako rakovina.
                Kolik lidí se stále bojí atomových bomb? Stačí vyhnat doktory z ordinací a zemřou desítky tisíc lidí zbytečně! Stačí nahnat strach z kowidu a represí obyvatel a miliony lidí se nechá dobrovolně Osvítit boží slzou, vlastně ozářit krev a organismus. Díky tomu umírají rychle či pomalu jako po výbuchu atomovky v Japonsku.
                Kolik lidí se tedy nechá ve frontách vakcínovat proti ozáření? Budou se rvát a uplácet, aby se dostali na přední místa v pořadníku! Věříte na očkování proti ozáření? A proč by ne? Prymula s Pfizererem jsou důvěryhodní chlapíci odborníci.

      2. Transgender je především zvrácená ideologie. Ke každé nové ideologii se pak přidá byznys, který bude chtít vždy nějaké prachy vytřískat. Pod pojmem byznys si můžete představit cokoliv, ale hlavně neziskovky, které to tlačí do hlav dětí v pubertě. Existují jen dvě pohlaví, zbytek jsou psychiatrické diagnózy.
        Souhlas s Kocourem. Také už jsem příliš starý na to, abych pochopil tyhle nové trendy. A hlavně tuhle docela zbytečnou diskuzi.

    2. Pro ty holky to není jednoduché, Kocoure. Jsou to ještě děcka, sport je často jejich vysněnou životní dráhou, které ony i jejich rodina obětují ne snad vše, ale mnoho.
      Ty holky si nepochybně uvědomují, že když odmítnou, budou z mnoha stran pod obrovkým tlakem a zničí si tak sportovní kariéru. – Ozvat by se musí v prvé řadě jejich rodiče, ale pořád je to „end of pipe solution“.

      Je potřeba zarazit tohle kreténstvo a postavit to mimo zákon. Podívej se sem:
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ekomladeznici-zneuzili-Popelku-Pro-jistotu-bezpohlavnim-jazykem-766568

    3. Kdyby to zkoušely například ve fyzice, neměly by s tím potíže. Nebo ve zvukařině. Tam rozhodují jiné kvality než sekundární pohlavní znaky a hormonálně podšprajcovaná muskulatura. Navíc je to „prostor“ ve kterém se „aktivisté“ přirozeně vyskytují méně než v oborech žvanivých. Intelektově jsou si všechna pohlaví rovna.
      …?

      1. Nejen že jsou si leckde pohlaví i jejich odchylky rovny, ale dokonce je nikdo nepreferuje nebo naopak.
        Ale musí mít talent – a ten není na pohlavní identitě nijak závislý. Bez talentu to ale nejde. Ten se může nahradit pracovitostí jen částečně.
        Měl jsem v kolektivu postupně tři gaye a teď tam mají jednu lesbu.
        Všechno v pohodě,

      2. To mne by se libilo , kdyby taky sportovali za svy. A vsichni..
        Chteji sportovat maji zalibu , tak at si ji zaplati ze svyho…
        Slouzi vohavny propagande pod rouskou representace ,vo kterou ja nestojim ,ale furt sem na to doplacel a doplacim ze svyho, jako byli ty posledni OH a ty pred nima.

    1. Problem je v tom, že nejenom lidé začali zlo tolerovat, ale zlo voli. Většina lidí ví že volení politici nic dobrého nepřinesou a presto je volí. Ospravedlňují se slovy: „Já volím to menší zlo.“
      Já být v kůži rodičů těch děcek, stáhnu je okamžitě ze školy.
      Také se podívejte, kolik zla USA (nejen oni)napáchaly po celém světě, teď to začaly aplikovat i proti vlastním obyvatelum.

      1. Alef má pravdu. Bohužel.
        Holky od dětství pilně trénovaly, představovaly si skvělou sportovní kariéru a když se probojovaly do vrcholné soutěže, tak by odmítnutí soutěžit považovaly za zradu sebe sama.
        Jenže až pochopí, že proti přeoperovaným klukům nebo těm, kteří se jen „cítí být holkou“ nemají šanci, bude jejich zklamání o to větší. A sport se všemi těmi tréningy a odpírání si jiných činností zavrhnou.

        Viděl jsem to u baletek, které neměly fyzické předpoklady pro tanec a přesto je hnala ctižádost a představa, že budou jako Plisecká nebo aspoň Drottnerová. Ta ctižádost byla bohužel často cižádostí jejich matek, které v baletu neuspěly. Nakonec skončí ve sboru, na tréningu se i tak neskutečně nadřou, odřené nohy od špiček a na jevišti se pak ocitnou na kraji třetí řady labutí ve Swan Lake. Před nimi se děkují sólisté, semi sólisté a až nakonec jdou dopředu k rampě i ony. Sbor. Dvacet vteřin aplausu. Dvacet vteřin štěstí.
        Znám se pracovně s několika baletkami, většinou s těmi, které stojí v přední řadě a dostávají kytice růží. Ale i jejich konec bývá neveselý. Objeví se tam nová, mladá, talentovaná a pracovitá a bývala primabalerína najednou dělá už jen druhé premiéry nebo jde do sboru. Klouby poničené, prsty na nohou deformované, tvrdé rysy na tváři, která se musela dvě hodiny usmívat, i když tělo bolelo.
        Neztloustnout, neotěhotnět…
        Kdybych měl holku a ne kluka, balet bych jí nejspíš zakázal.

        Takže o ctižádosti jsem se za padesát let dozvěděl dost. Dost na to, abych pochopil plavkyni, která ví, že nikdy s „transíkem“ nikdy nevyhraje. A přesto do toho bazénu skočí…

        1. Problém je v tom, že e pokud se nepostaví dnes, zítra bude pozdě. A ztratit sportovní kariéru není konec světa. Také jsem drel jak kůň, abych ve sportu uspěl. Komouši mi zatrhli výjezd na ms. Evropy, nadšení mne přešlo a stejně jsem celkem úspěšně přežil. Tento system, už tyto úchyly doslova produkuje a podporuje.

        2. Tohle možná přepošlu své nejmladší, aby věděla, že o nic nepřišla. Ona to zřejmě ví i tak, ale tyhle detaily, které popisuješ, stíny baletní kariéry, ty nezná.

        3. Jednu takovou (kraso) máme doma, právě je „principal“ v Holiday ve 22 letech. Než přijde zranění, ztráta formy, nebo zkrátka někdo nový, obyčejně z východu.

        4. Parasiti trenujou sporty zadarmo vod malicka a kdyz potom ,napr. takovy tenisti a jiny vydelavaji miliony , prchaji z CR co nejdal , aby nemuseli na danich u nas neco zaplatit .
          Radsi ty dane plati jinde.

        5. Tady je ještě jeden problém. Když skočí do bazénu, vleze na led nebo atletickou dráhu, tak tam může „jen“ prohrát, ale jinde to hodně odskákat zdravotně. Nevím, zda to bylo zde, ale někdy tento rok byl v médiích záběr z volejbalu, kde přeoperovaný chlap trefil přímo do obličeje smečí holku stojící na trojce. Chudák nestihla ani zvednout ruce, odvezla ji v bezvědomí sanita. Nevím jak to dopadlo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *