21 listopadu, 2024

Za selhání přidáno?

Pro kabinet Petra Fialy je příznačné, že v době, kdy mnoha lidem reálné mzdy klesají, přichází s návrhem, aby platy politiků rostly. Stejně signifikantní je, že s tímto záměrem přichází ministr Jurečka, který lhal o vánočním večírku, který pokračoval i po tragické střelbě v Praze – a to jako by se nechumelilo. Ministr Jurečka tak prokázal zásadní neúctu k lidskému životu. Kdo jiný by tento návrh měl podpořit než ministr Rakušan, který lhal rovněž opakovaně, a to hlavně v kauze Dozimetr, ale i o policejním zásahu v kauze, která souvisí s večírkem Mariana Jurečky.
Jedním slovem, tento návrh lze nazvat nehorázností. Přichází v době, kdy by vláda Petra Fialy měla dostat nedostatečnou za:
1) Naprosto zpackanou digitalizaci stavebního řízení.
2) Nezvládnutí energetické politiky, kdy se řada podniků stává vlivem vysokých cen za energie nekonkurenceschopnými.
3) Skokový nárůst cen komodit všeho druhu včetně potravin – proti čemuž dříve deklarovaná „Babišova drahota“ působí jako svátek všech slev.
4) Astronomický nárůst státního dluhu, jehož tempo je vražedné – a jenž neslouží rozvoji klíčových oblastí české společnosti, jako jsou zdravotnictví, školství, důchodový systém či podpora průmyslu a zemědělství.
5) Absenci základních léků.
6) Znovuzavedení cenzury a kriminalizaci „nesprávných názorů“ včetně oprášení udavačství jako povolené metody k ochraně své moci.
7) Rozvrat české diplomacie a příklon k válečné eskalaci, ať již na Ukrajině nebo na Blízkém východě.
8) Ohrožení českých důchodců – a vystavení je zvýšenému riziku chudoby (tzv. penzijní vládní reforma).
9) Ničení českého zemědělství.
10) Prosazování indoktrinace ve školství – na úkor rozvoje vzdělanosti.

Jsem přesvědčen, že má-li fungovat koalice mezi Stačilo! a sociální demokracií, měla by v obou táborech u těchto témat panovat shoda.
Svou nezanedbatelnou roli zde hraje i spolek Svatopluk, který lze vnímat jako jakousi širokou platformu novodobého národního obrození. Tato platforma spojuje lidi nejrůznějších názorů, jejichž cíl je ovšem společný: Českou společnost zásadním způsobem ozdravit.
Zmíněná platforma není primárně politická, ale dokáže schopné politiky generovat, a to jak za koalici Stačilo! (například Jana Turoňová), tak za koalici SPD, Trikolory, PRO a Svobodných (například Zdeněk Koudelka). Není od věci zmínit, že oba byli v minulosti politiky za ČSSD.
Jednou z oblastí, jíž Svatopluk věnuje značnou pozornost, je oblast vzdělávání. Svatopluk zformuloval kritický postoj k připravované vládní školské strategii 2030+ a vydal sborník textů pod názvem: Vzdělávání, nebo indoktrinace.
Na základě navrhovaných prostředků se nelze dobrat požadovaných cílů této strategie. Žáci a studenti by se neměli učit, co si mají myslet, ale měla by u nich být rozvíjena schopnost myšlení a samostatného úsudku. Hlavním bodem strategie je však právě změna obsahu učiva. Děti by měly vědět více, ne aby si ze školy odnesly poznatků výrazně méně, a to na úkor indoktrinace, kdy dítě má zaujmout k něčemu konkrétní stanovisko, aniž pro to získá penzum potřebných informací a znalostí.
Opouští se „encyklopedické pojetí“ – a větší důraz má být kladen na „intenzivnější ponor do vybraných témat k pochopení společenských tendencí.“ Rovněž se má opustit chronologický výklad dějin jako „překonaný“. Tím ovšem žáci ztratí souvislosti. Jak se potom mohou do něčeho hlouběji ponořit? Vidíme tedy, že vládní strategie je nelogická – a svým zacílením pro demokratické principy nebezpečná.
Zde je k dispozici odkaz na trialog na výše popsané téma, přičemž se jako jeden z tria diskutujících předem omlouvám za nadužívání slova „vlastně“, které mně v projevu uniklo: https://www.youtube.com/watch?v=O3lWZyBnBBs.
Dodám, že indoktrinovaná společnost nikdy nemůže být společností svobodnou – a tím pádem ani ne společností demokratickou. Jedním z úkolů nové vlády tak bude (kromě zlepšení situace ve zdravotnictví a zajištění důstojných důchodů) nahrazení stávající školské strategie materiálem, který umožní žákům a studentům rozvoj jejich samostatného myšlení, a proti jakýmkoli metodám indoktrinace se bude tvrdě vymezovat. Nemáme děti proto, aby se z nich stávaly bezduché systémové opory. Šedých myší se za poslední desetiletí vygenerovalo po hříchu hodně. Je na čase, abychom zase přešli k produkci osobností, třebaže to zabere mnoho času – a bude nás to stát nemálo sil i finančních prostředků. Budoucnost České republiky ale za tu námahu bezesporu stojí.

Kliďte se a zmizte

Premiér, jemuž lidé nevěří,
tvrdí, že každý problém řešit zvládá.
Dávno by padat měla ze dveří
celá ta slavná Fialova vláda.

Škrty jsou tupé, až to zaráží,
propouštěni jsou rovněž učitelé.
Čím méně chleba – více masáží
doporučuje premiér nám vřele.

Na důchod není. Vše se rozvrací,
Fiala ovšem kouzelníka shání,
jenž pravdu nazve dezinformací.
Lidi ať chudnou – musí být víc zbraní.

Peněz je málo – dluh je děsivý.
Zemědělci holt budou bez dotací.
Člověk se ani chvíli nediví,
že tato vláda stoupence dál ztrácí.

Diví se, co si všechno dovolí,
když kde kdo její brzký konec čeká,
modlí se za něj – dal by cokoli,
jen kdyby hnus už odnést chtěla řeka.

Rakušan Redla jistě zavolá:
Řekne – „Čau draku, šifry byly boží“,
každého z nás má Vítek za vola.
Nepřizná nic – a pranic nedoloží.

Stanjura, Válek – občan naříká,
Síkela, Dvořák – nenachází slova,
jak mohl Pavel schválit Hladíka,
a jak je strašná Jana Černochová.

Kabinet hrůzy těžko obhájí
i sebelepší iluzionisté.
Fiala strká nás až k okraji.
Vzkažme té bandě: Kliďte se a zmizte…

50 thoughts on “Za selhání přidáno?

  1. Navrhl bych zlepšovací návrh,
    abych dostal prachy navrch.
    V kapíku je ale problém:
    nebudou mě slavit hoblem.

    V kapíku je všechno dobré.
    Nic nezlepší dobrý hombré.
    Všechno je v něm transparentní,
    i Fiallah impotentní.

    Všechno je v něm lepší, snazší,
    sice o maličko dražší,
    ale zase kvalitnější.
    Reklama mě ukonejší.

    1. Těší mě, že již název vybízí k nápadité tvorbě. Přesně to samé nutkání měl již pan Aleš. Šlo o hned první příspěvek pod tímto článkem.

      Hezký víkend přeji.

  2. Vlivný think-tank Evropská rada pro zahraniční vztahy přišel na to, že je Evropa moc bílá. „Proevropané by si měli urychleně uvědomit tato slepá místa, dát hlas nedostatečně zastoupeným skupinám a zvrátit směřování k ‚etnickému‘ pojetí evropanství tím, že zrekonstruují ‚občanskou‘ nabídku, která podporuje základní hodnoty EU,“ uvádí think-tank. Není to náhodou ten tak zatracovaný rasismus?

    jsou rasisti nejhrubšího zrna… plán na rozředění, vykořenění a debilizaci původního evropského obyvatelstva mimo jiné skrze řízenou migrační invazi směle pokračuje. Ostatně tak, jak o něm mluvil toho času kamarád panevropského knížete Schwarzenberga panevropan hrabě Coudenhove-Kalergi. „Člověk budoucnosti bude míšenec (mongrel). Dnešní rasy a třídy zmizí v důsledku zániku prostoru, času a předsudku. Eurasijsko-negroidní rasa budoucnosti, podobná svým vnějším vzhledem starověkým Egypťanům nahradí rozmanitosti národů a jedinců,“ uvedl ve svém díle Practical Idealism (1935) rakouský politik s japonskými kořeny a československým občanstvím. Takové orwellovské, co říkáte? Jenže tihle modrokrevní incestníci to – bohužel pro nás – myslí vážně.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vyoral-Co-chteji-pro-Pavlovou-to-slusny-clovek-ani-nevydela-Doji-nas-jak-osliky-763064

  3. Výborná definice toho co se teď děje ve světě : Vojenský analytik Tyler Weaver nabídl vysvětlení, proč se Západ chová právě takhle. „Jednoduše řečeno, Západ si stále hraje na světového policajta a tuto svou roli si vynucuje silou. Teď momentálně tuto sílu uplatňuje vůči Ukrajině. Weaver o tomto systému, kterému se říká „řád, založený na pravidlech“, říká, že se jedná o „amorfní, stínové, nadnárodní veřejno-soukromé oligarchii, která ovládá politický konsenzus západního světa“ a nazývá ho „Režim“. „Spojené státy jsou legitimním vymahačem Režimu, zatímco použití síly mimo monopol na násilí se považuje za kriminální čin, vysvětluje“ Západ jeho slovy zachází při vyjednávání s vnějšími aktéry stojícími mimo jeho sféru vlivu stejně, jako jako když policista jedná se zločincem. Snaží se ho přesvědčit, aby přestal páchat své zločiny a počítá přitom s tím, že za ním stojí další policista „s odstřelovací puškou a čeká, až ten padouch vystrčí hlavu“. Toto uvažování podle něj vlastně vychází z klasického modelu státu, který si platí policii udržující pořádek v ulicích a každý, kdo tento pořádek narušuje podle zákona potrestán. „Západní režim jako takový je ze své podstaty neschopný dohody. Jako domnělý mezinárodní suverén nemá žádnou povinnost jednat v dobré víře se vzpurnými nižšími mocnostmi o nic víc, než je policie povinna v dobré víře jednat se zločinci, kteří drží rukojmí,“ vykreslil své vidění celého Západu v čele s USA Weaver. Západ se vidí jako policista, který ve městě používá sílu proti zločincům oprávněně. Kdokoli jiný použije stejnou sílu, je vnímán jako zločinec.„Monopol na legitimní násilí je to, co funkčně tvoří suverenitu – tedy Režim je suverénní, zatímco nižší mocnosti jsou nesuverénními subjekty,“ píše Weaver a dodává, že to je důvod, proč jsou na Západě tak rozdílné reakce, když sílu používají Spojené státy a když ji používá Rusko.“

  4. Koalice Stačilo! a SocDem s aspenistickou kolaborantkou Janou Maláčovou?
    To nebyl vtip?

    Košer poskoci mezinárodního velkolichváře a kazisvěta dbají kromě kolaborantství i o své příjmy z něj. Zastupují, ale zájmy třeba těhle pacientů:

    Atlantická rada. Atlantisté přednášeli svá psychotická moudra na BEST

    Zatímco v září ruská armáda zrychlila postup na ukrajinské frontě a současně likvidovala nejschopnější jednotky NATO, které pod hlavičkou kyjevské junty vtrhly do ruského pohraničí, na mezinárodní konferenci v Budapešti –

    The Budapest Energy and Security Talks (BEST), pořádané 12. září 
    Equilibrium Institute podporovaným NATO, diskutovali
    ✡️váleční štváči z USA a EU o scénářích možné budoucnosti.

    ✡️ Pekka Haavisto:
    „záruku do budoucna. Rusko už nebude moci Evropu vydírat dodávkami energií. Přirozeně, že nemůže,“

    ✡️Giedrius Surplis, který prohlásil: “Hlavním politickým poselstvím EU a NATO je dnes fakt, že ruská agrese by neměla skončit příměřím nebo dokonce porážkou Ukrajiny.
    A pokud se NATO a zbytek civilizovaného světa nedokážou postavit Putinově agresi, bude mezinárodní právo bezzubé,“
    asi ten jejich úžasný „řád založený na pravidlech“.*

    ✡️Ian Brzezinski, syn jednoho ze stratégů Atlantistů Zbigniewa Brzezińského: “Rusko je sice upadající mocností, ale má sílu a zdroje na to, aby se pustilo do nových nebezpečných podniků. Pokud Moskva zvítězí, půjde dál. Slabost protivníků jen podněcuje kremelský apetit,”

    ✡️Atlantisté na konferenci pak vášnivě plánovali, jak si Rusko po jeho bezprostřední porážce mezi sebou rozdělí.

    Komu připadne Petrohrad?

    Účastníci konference se tak rozvášnili…

    https://aftershock.news/?q=node/1428195
    .
    https://protiproud.info/politika/8228-konference-o-rozdeleni-ruska-moskva-musi-prozit-konecnou-smrt-imperia-hadka-svedu-a-finu-komu-pripadne-po-vitezstvi-petrohrad-spor-polaku-s-litevci-komu-pripadne-moskva-sesli-se-pacienti-psychiatrickych-leceben.htm

    Будапештская евроконференция (по разделу России). Краткий отчет
    Будапештская евроконференция (по разделу России).

    *„Řád založený na pravidlech“:
    Římský klub, Benátská černá šlechta, Královský institut pro mezinárodní záležitosti (RIIA), Rada pro zahraniční vztahy (CFR), Bilderbergové, Trilaterální komise, svobodní zednáři, WEF,
    Řád sv. Jana Jeruzalémského, Ilumináti (ty někdo přímo slučuje i s výborem 300), Atlantická rada…

  5. Měl bych námitku.
    Vláda neselhala. Nejde o selhání, ve smyslu vybočení z normálu, ale o aplikaci zaběhnutých myšlenkových postupů lidí s deficitem charakteru. Že 43% je volební většina, je dokladem úchylky demokracie.

  6. Snaha naucit deti premyslet a samostatne usuzovat je stejna cesta do pekel, jako snaha naucit je to spravne, co si maji myslet, POKUD skola selhava v tom zakladnim ukolu – neni schopna roztridit deti podle jejich pouzitelnosti…
    Neni lepsiho cloveka na misto sede mysi nez clovek typu seda mys.

    A pred vyzvama ke sjednocovani bychom se meli zamyslet, jestli svobodna spolecnost je lepsi nez treba stabilni…. A jak v cem a jak moc svobodna a jak moc stabilni…

    A jestli indoktrinace je tak spatna vec… Muzeme hygienickym jazykem mluvit na jedne strane o fuj „indoktrinaci“ a na druhe o „formovani postoju a hodnot“, ale je to tentyz nezbytny proces.
    Podobne jako s propagandou – proti proruske propagande bojujeme zasadne propagandou protiruskou.

    1. Nemohu souhlasit. Učením myšlení učíte děti nezávislosti na jakékoli propagandě. Kdo zná, nenechá se indoktrinovat. To není cesta do pekel, ale z mého pohledu jediná cesta k demokracii. Naopak indoktrinační proud nás nese do ústí totality.

      1. Tak se někdy zkuste rozepsat, co byste dělal v hodinách jinak, aby se děti učili myslet.

        Z mého pohledu je to (snaha NAučit děti přemýšlet) kravina hlavně proto, že vždycky učíte skupinu dětí… A v té skupině někdo umí přemýšlet líp, někdo hůř a když se budete muset vejít do nějakých ministerských standardů, tak u části dětí budete muset podvádět, u zbytku mrhat jejich potenciálem. Myšlení a přemýšlení je něco, co se rozvíjí mimoděk a funguje pokaždé u každého jinak. Nemá smysl ho testovat a proto ani vyučovat.

        Možná jinak – nabývání schopnosti přemýšlet není dokonavý proces. Nekončí s koncem školy a nedosahuje stejné míry u všech lidí. Ono kdyby to šlo, tak už někdo napsal učebnici myšlení, podle které se učí děti na celém světě…

        A ještě jinak – myšlení je to, co si źe školy odnášíme, aniž by nám to učitelé chtěli předat. Třeba z matiky lineární rovnice (za nás třetí třída ZŠ)- existují problémy, které nemají řešení…
        Z komplexních čísel – prvky komplexní množiny (třeba univerzity ve světě, knihy, lidi) nelze jednoznačně seřadit.
        Z přírodopisu – pro prvky nějakého systému je možné vytvořit hierarchický systém.

        Za pomlčkou je vždy náznak nějakého principu, je můžeme ale nemusíme v přemýšlení uplatnit. Jaké z nich použijeme a jakou jim dáme váhu je individuální…

        1. Re: KS

          Takže ještě jinak.
          Dětem pomůžete nejvíce tak, když jim zakážete mobily a naženete je např. ke stavebnicím, hlavolamům, zadáváte úlohy, v nichž se vyskytují jevy, v matematice definované pojmy implikace a ekvivalence. Po ukončení plnění úlohy je naprosto skvělé, když to s nimi ve zkratce proberete.
          Na netu jsou toho doslova hromady.

          1. Já jsem i s PC opatrný. Podle mě je dobrá práce na zahradě a v dílně spojená s legrací, povídáním, pochvalou za práci a rozboru té práce. No a pak knížky.

            1. Re: Iggy

              Já nemyslím sedět a čumět do skla. Já myslím „návody k použití“ pro středně generační idioty, kteří mají děti učit a vychovávat a neumějí si bez chytrofónu neumějí utřít ani tu prdel, úplně stejně, jako ten prvostupňový kousek, o kterém jsem tu psal.

          2. O čem mluvíte je metoda výuky…
            Ano, mohou se volit nestimulující metody, které budou schopnost myšlení potláčet. Mohou se do výuky zahrnovat ty těžší triky, která rozvíjejí myšlení. Ale není možné chtít žáky naučit myšlet jako chtít naučit stupnici tvrdosti. Podobné jako byste chtěl učit talent nebo uměleckou tvořivost. To nejsou věci, které se dají rozvíjet ale ne naučit.
            Dají se zašlapat, podobně jako parnímu stroji lze snížit účinnost, ale není možné se dostat přes Carnotovu mez.
            Metody jsou 20 let víceméně v rukou učitele, akorát ten by se neměl hnát za maximalizací rozvoje myšlení, ale měl by rozvíjet i jiné složky osobností žáků – schopnost vykonávat monotónní práci, vycepovanost, schopnost diskutovat a tak podobně.

            Jiná věc jsou cíle vzdělávání.
            U těch je v dnešní době problém, že jsou definovány tím, co se má žák naučit. Dřív, do roku 2004, byly určeny tím, co se mají žáci učit.
            Seznam toho, co mají děti po projití školou umět, je zdánlivě lepší než to, co mají probírat (bez ohledu na to, co si odnesou). Nicméně, pokud nejste schopen něčeho dosáhnout a ani nejste schopen změřit, kde jste, není dobré si to dávat za cíl. (tzv. SMART cíle jsou asi jediný užitečný korporátní nástroj, kéterý jsem poznal).
            —-
            Sebedokonalejší metody i přiměřené cíle jsou úplně k ničemu, když neděláte dobrou kontrolu kvality. V zemi, kde 3 % populačního ročníku složí maturitu z matiky a 60 % odejde studovat VŠ, půjde všechno po zásluze stále hlouběji.

        2. Jak bych učil děti myslit? Poté, co by se naučily v historii data a události, moderoval bych diskusi, která by vedla k odhalování těch souvislostí.
          To samé v litetatuře. V matematice bych zase na různých úlohách dokazoval, že k správnému výsledku mohou vést různé metody. Podporoval bych vidění věcí z různých úhlů pohledu, atd.

          1. Re: MŘ

            Vy byste podporoval různé úhly?
            Jste zcela nevhodný kus. To je věc, kterou musíme z dětí bezpodmínečně vymlátit.
            Je pouze „jedině správný“ úhel.

            1. Mno… nám cpali do hlavy marxismus, internacionalismus a já už si skoro nepamatuji, co všechno. A jak ukázalo nadšení nad perestrojkou a hadrák, asi to bylo plat prtné. Až časem lidi zjistili, že to bylo z bláta do louže. Takže – ať teď cpou do mládeže cokoliv, život je stejně naučí. Bude je to bolet, ale to se nedá nic dělat.

              1. Re: spitfire

                Asi jste chodil do blbé školy. To se občas stane, že člověk netrefí výběr na první dobrou…

                Ze střední si nic takového nepamatuji. Jediný zádrhel byl, když mne soudruh ředitel poslal k holiči, abych se nechal ostříhat, že narušuji socialistickou morálku.
                Poslal jsem ho do prdele se slovy, že mi už bylo 18 a nejsme na vojně. On vyštrachal školní řád, já jsem přišel druhý den s vlasy staženými gumičkou do „koňského ocasu“. Pak už byly prázdniny…

              2. Ano, když to lidem cpali do hlavy bylo to prd platné. V makovicích jim utkvěl pouze nedostatek banánů a jeansů. Bylo tedy nutné učinit revoluci a praktickou ukázku. Praxe je mnohem lepší učitel.

            2. Pane Rezanka v jednom poucnym clanku a mimo basnicek,
              vy ste expert na vsecko ,uplne vsecko, vod ekonomiky, pres koalicni politiky , vite co je spravna demokracie a co ne , poucujete , co vlada ma a nema delat , ste expert na indoktrinovanou spolecnost, /jedine spravna s anglickejma vyrazama ,s kausama, signifi kancema, eskalacema /to nesmi nikdy chybet/,generovat ,vygenerovat ,treba generalama a nebo horsi, fasistickyma pedagogama, odbornik /,
              vlastne expert ,pri vasem vzdelani /,abyste cesky vedel ,
              na jedine nejlepsi a spravny vzdelani navrch. Neco sem vynechal?
              Je neco co nevite?

              Nechte ty chudaky deti bejt. Co vam udelaly..Jakymi lavinami abstrakci ze vsech stran na ne utocite..Nechte je zit.Volne aspon vydechnout .
              A jak by sme se dneska meli potom dobre , kdyby je ukaznisti
              nechali na pokoji..

              Dite je perfektni tvor nejkrasnejsi na svete a najednou se na to malicky dite nej vrhnou povyseny karieristicky utocny hyeny vseho druhu a zacnou dite vselijak terorizovat a samozrejme nicit ,jeho zdravej vyvoj . Za co ?Postizeny , deformovany ,nemocny agresivni bachari zrudnyho pedagogismu, na nej.A ministri a inspektori a radove byrokratismu navrch. Nikdo nesmi prezit a zdravej..A ceho je svet dneska
              preplnenej.

              Na kazdym diteti je vsecko spatny krici ,spatny.
              Bez nas bude este horsi ,ale nevysvetli..
              Prochazi dite potom terorem nepricetnyho zachazeni mnoha let daleko horsim ,nez vezni a vrahove ve vezeni.
              Musi se denne a rocne naucit nazpamet asi 8 ucebnic. Nesmi se v lavici ani pohnout a silenci porad vyhrozujou i rodicum.
              A krici a trestaji s penou u huby. Jednu prilezitost dite potrestat nevynechaji..
              Piste vo vladni fasizaci ,vo psychickym nasili na deti ,pod vznesenou rouskou pojmu vzdelani.. S milionama ucebnic , pouckovych publikaci ,zarucenych odborniku ,co vsecko se na dite nalozi a co este..
              Az dite nici..Kazdej den.

              „Deti by mely vedet vice „, to maji sedet ucit se ,misto 8 hodin 16..
              Nacpavany nekonecnyma pouckama jako jelita prejtem..
              By vedely vice ,plnit petiletky poucnych zbytecnosti,ktery zadny dite nepotrebuje, mimo zakladni znalosti cist ,psat a pocitat.
              Pisete o rozvoji ,kdyz se jedna o vyvoji ditete k normalni lidskosti !!!..

              Vo bezohlednym nacpavani deti znalostma jaky je hlavni mesto Habese, za chvili , vo nervovy soustave zizal , to taky este nevedi, kolik je a + b , co este pythagory, archimedy ve vane,kolik uhli se tezi v Cine
              a co zerou na Hebridach ,mrtvy zapachajici hnilobou nezdravych epidemii zhoubnych vedomosti este do nich.
              Na vas se ty skolni vzdelanosti z nekonecnych chaotickych zaplav teorii, vselijakych magoru ,podepsaly , vite vsechno a este nejvic.

              Vy ste zatouzil po vlade perfektnich nadlidi , totalne a vsestranne dokonalych . Vypatlanych z kancelari bez stopy skutecnosti realnych moznosti ,znalosti praktickyho zivota cloveka a zcela totalniho a povysenyho teoretismu a odlidstenyho vzdelanismu..
              Nikdo vam neni a nemuze bejt dobrej..
              Zcela v zajeti ste rukojmi abstraktniho maglajzu perfektnosti ,akademickyho vzdelani vedouciho do Stockholm Syndromu , na kazdy dite , generalu pedagogie a jejich valkami na deti ,s pouzitim
              ceskych signi fikatnosti a spravne vygenerovany ceskoanglictiny..

          2. Pohled na vlastni dejiny z ruznych uhlu pohledu je urcite zaklad pro to, abychom prestali byt takovym narodem kretenu (jako je asi kazdy belosky narod, takovi „wir deutschen“ v malem). Jen neni, kdo by to tak ucil… A furt si myslim a budu myslet – na zaklade vyvojove psychologie, statistiky a termodynamiky – ze mysleni lze podporovat a rozvijet, ale ne ucit. Ve skole…

            Myslim, ze ziskat kriticky pohled na vlastni historii, by predstavovalo nejvetsi evolucni zmenu cloveka od dob Sinuheta… Ale myslim, ze kdyby to slo, tak by se tak uz stalo.
            Ono chtit, aby byl clovel lepsi, nez jakym ho stvoril Buh, je tak trochu rouhani….

        3. Vytvářet prostor pro svobodu myšlení a tvořivosti
          Zpomalit znamená poznat, že skutečný blahobyt je vlastnictví životního času, svobody, tvořivosti.

          Nastavovat myšlení a zapojovat podvědomí jako důležitého partnera vědomí, aby zevnitř vyvěraly žádoucí myšlenky.

          Nácvikem a zvykem můžeme dosahovat chvalitebných, někdy i výborných výsledků.

            1. Jenomže jsem ovlivněn, podle mě poznáním, že Velký bratr a jeho poskoci nám vnucují perverze a zhoubné scénáře.

                1. Zvyk může být i skvělý pomocník. Tak jsem si zvykl, že nám vládnou lstiví šmejdi, Kazisvěti. Ještě zbývá tvořivě vymyslet, jak odklánět jejich pravdolásku, čili klam a ničivost.

                  Právě jsem si vyslechl debatu Svatopluku.
                  Velký bratr chce páchat příručky nadnárodních učebnic historie. V evropských dějinách jsou prý hluboce zakořeněny šovinismus, genderové stereotypy, mocenské asymetrie a strukturální nerovnosti.
                  „Správnému myšlení“ napomůže debilizace od Serešových nátlakovek.

                    1. „nechcete je používat – k ničemu vám nejsou,“

                      využívám poznání o Kazisvětech podle svých omezených možností. Někteří lidé se poznatky o Globalistických parazitech zabývají desetiletí. Někdo používá písničku V+W; Až nás půjdou milióny. Jiný sní alespoň o několika procentech nepodvolených Straně. Další o vůdci, jen doufám že nikoli o Vůdci (poskoku banksterů). A pan Kapal z nadlidí a jejich jediné povolené lži na téma Katyň málem zkapal.

          1. Presne pane G. Prostor !!! pro deti a jejich volnost ..
            Pro jejich fantastickou tvurci energii a jejich vyvoj.. Nechat jim iniciativu
            pro jejich tvurci cinnosti a jenom zdalky nenapadne prihizet..
            Deti se uci a nejlip sami a vi jak…
            Maji to vrozeny a pouzivaji k tomu velkou ,nevycerpatelnou energii …

            Mame to vsude kolem nas. Vyroci bitvy na Vitkove.
            Zizka vzal co bylo a vytvoril takticky neporazitelnou mensinu,
            plne vyuzil vyhod prostoru a terenu pro sve jednotky a vnutil nepriteli jeho zpusob boje , na zisk iniciativy s nevsednim pouzitim primitivnich nastroju a povzbuzenim schopnosti husitu…Bez vzdelani, mozna ani psat neumel,
            na vzdelany krizaky.
            V jinym prostoru zase pouzival pojizdny a individualni pevnustky..
            Pobijel ty nastudovany yntelygenty i s poradcema.S prehledem.

            Od 1918 pouhy osvobozeni vod silenyho zase germana uvolnilo neuveritelny vybuchy az nadlidskyho tvurciho usili a nadseni nasich rodicu , budovani ,rozvoj zdravy spolecnosti ..Bez financnich pomoci ,jako u jinych ..
            Prave nastudovany akademicky dochtori ,vlady ,vsecko s pouckama potopili..

      2. Re: KS, MŘ

        Takže si přisolíme – potlačování výuky – osekávání časových dotací – tzv. tvrdých věd (M, F, Ch) přináší své ovoce.

        Jak nás to učili?
        Rozbor slovní úlohy (vytažení podstatných údajů z omáčky slov)
        Stanovení priorit (otázka na konci zadání)
        Návrh řešení
        Provedení
        Komentář výsledku
        _________________
        Mám je všecky?

        Jak chcete učit kusy logicky myslet a zároveň vynechat některý z těchto bodů?

    2. Re: KS

      A kopnu si do vás do třetice (samozřejmě jen obrazně).

      Zkušenost mne (poměrně pozdě) naučila, že jakmile „někdo“ začne operovat s čísly či nějakými měřitelnými hodnotami, OKAMŽITĚ se chápu propisky a začínám jeho „početní operace“ ověřovat, a to jak jeho „výpočty“, tak i „metodu získání dat“, se kterými operuje.
      Pochopitelně to vyžaduje znalost počítání zpaměti a ZEJMÉNA vytvoření představy „co a jak počítat“.

      Časem se to vyvinulo ve stav, kterému má spolubydlící říká „početní paranoia“. Nicméně onen „rozklad slovní úlohy“ aplikuji na téměř vše, co mne v životě potkává, a to s minimálně střídavými úspěchy (dejme tomu jsem v černých číslech).

      Perlička – Jahoda odmítá se mnou sledovat hrané filmy, zejména detektivního charakteru, protože jí souběžně s dějem sděluji, co by se v reálu jaksi nemohlo přihodit, protože…

  7. V první řadě by bylo potřeba ZRUŠIT směr, kterým se ubírá základní školství. Neboli zarazit počínající zrušení předškolních tříd, tzv. nultých ročníků a zrušení známkování v prvních a druhých třídách.

    Dále vykopat všechny tzv. „asistenty“ a děti, které něco takového potřebují, přeřadit do tříd, v nichž bude intenzita výuky nastavena na úroveň jejich možností.

    Cokoli mimo tato opatření vede k rozvratu výuky, jehož finále jsme mohli sledovat na vlastní bulvy – problémové cikánské děti z Čechistánu se po přestěhování do Anglie byly najednou za vědomostní hvězdy.

    1. Asistenty muzete vykopat az obnovite zvlastni skoly… To udelate stejne snadno jako obnovite vyucovani pestitelskych praci na ZS.

      To se nestane, jednak nesezenete ty specialni pedagogy a pak, hlavne, ty baraky a pozemky uz jsou prodane…

      1. Re: KS

        U nás je budova někdejší Vysoké Indiánské prázdná.
        Prostě ji nikdo nechce, zatímco budova ZŠ praská ve švech.
        Stran specpedů není problém nahnat lidi na rozšíření vzdělání.

        A pěstitelské práce se u nás neobnoví, protože místo skleníků je parkoviště a ze zahrady se udělal vykácením ovocných stromů „biotop“.

        1. Ještě k asistentům – podle zkušeností mé Jahody je jejich funkce u drtivé většiny dětí kontraproduktivní. Jestli jsou v první třídě „nepříliš schopné“ v šestce jsou „totálně neschopné“.

          Perlička – teď mají „pančelky“ v množině kusů jeden exemplář, kterému musejí chodit na hajzl utírat prdel. A není to prvňák.
          Počítám, že devítce nějakou pančelku při této bohulibé činnosti rovnou ojede.

  8. Politici křičí hladem.
    Myslíte, že právem kradem?
    Křičí až sedmkrát týdně
    jak se potácejí při dně,
    jak je život bolestivý!
    Třikrát ročně Maledivy
    je žalostně málo.
    Mariane, haló!
    Zvyš platy o čtrnáct procent
    neb zahyne každý docent!

    1. Čím má kdekdo peněz méně,
      tím víc ministr chce denně,
      prý že je ho tuze třeba.
      Na bourák a barák střádá,
      chudým ukazuje záda.
      Chtějí koláč? Stačí chleba.

      Politik je něco více?
      Pije krev jak pijavice,
      stále mu vše přijde málo.
      Že je země celá zrytá?
      On však chrochtá u koryta.
      Lhát a nakrást za to stálo…

        1. Věřím, že to může pomoct tím, že to někomu vyloudí úsměv na retech – a pomůže mu překlenout velmi nelehké období. A třeba mu to dodá i sílu a odvahu nerezignovat. To bych si velmi přál…

            1. Akorat udernici v prekracovani norem a rekordu , zaplav
              prujmu neomezenyho opakovanyho verbalismu ..

              Diskuse nepokracuje ,neni kam ,zaplavami monotoniho ,
              neomezenyho mechanickyho opakovani vseho ,
              snahou se zalibit vsem ,
              utapite se do bahna zdeformovanyho , konvencniho ,niceho..

              Bezduchym ,tupym opakovanim denne, napr. vyctu, poucovaci kritiky ,co vsecko spatnyho ministri delaji ..
              Jindy zase vite ,nejlepsi ze vsech ,jak musi jiny vzdelavat deti.
              Jenom dokazujete vsem , vasi zavislost ,kdyz rajtujete neunavne na nekolika defektnich jedincich ,ktery nestoji a pozornost.
              Zajem o takovej odpad ponizuje spolecnost , znelidstuje..

              Napatlavate se do vseho ,berete, kde co se vam hodi a lita kolem a prestehujete jinam ,abyste vynikali. Neskromnosti.

              Kdyz sami sebe zaroven neunavne a povysene pedagogizujete ,pouckujete ,umrtvujete zivot a vse zive, normalni ,kolem sebe ,prosazujete dojem ,ze oplyvate perfektni vsevednou ztrnulosti , uz davno zhynulou pseudo dokonalosti..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *