16 října, 2024

Vybavení auta pro připravené – co se prostě občas hodí

Jak to vzniklo. Takové menší preperské vybavení auta jsem měl dávno před tím, než jsem vůbec slovo preper znal.

Ja mám takovou ne úplne fajn vlastnost, že zapomínám vzít věci sebou. Kapesník. Klíče. Léky. Svetr. Deštník. Deodorant (ten zapomínám použít před odjezdem, prostě venkovan). Občas někde zapomenu telefon. Na střelnici si zapomenu vzít brýle.

Tuhle vlastní chybu matrixu řeším redundancí. Prostě je třeba všude rozmístit často používané předměty. Sice to leze do peněz, ale je to pohodlné.

Asi první né úplně obvyklou věc, kterou jsem do auta udělal, byla taková „lékovka“. Trpím totiž na bolesti hlavy a mnoho let jsem pobíral některé léky pravidelně. Jako starší jsem si pořídil opakované záněty, které vyžadují antibiotika. Také jsem byl deset let závislý na práškách na spaní.

Obsah se trochu měnil – měnil se můj životní styl, věk a vyřešením některých zdravotních problémů se i vypadly moje závislosti. Přidal jsem i pár tablet pro nejbližší.

Pro inspiraci: moje lékovka tedy obsahuje/obsahovala

  • Novalgin (analgetikum na předpis)
  • Brufen (analgetikum na bebíčka)
  • Paralen (antipyretikum na horečku)
  • Amoksiklav (sirokospektre ATB)
  • Dalacin (ATB na zuby)
  • Yaz (antikoncepce)
  • Stilnox (na spaní)
  • Xados (slabší antialergikum)
  • Dithiaden (silné antialergikum)
  • Ercefuryl/Antinal (na s*ačku)

A pár specifických léků na můj zdravotní stav

V mladých letech jsem vozil ještě Postinor. Neusazeným pánům, pokud neznají, doporučuji nastudovat.

Od všeho jen pár pilulek, takže se to vejde do té kovové krabičky od bonbonů, co se prodavají na benzínce.

Mockrát mi to pomohlo. Poznámka – pokud to máte v autě, je třeba léky za rok vyměnit, vysoké teploty jim úplně nesvědčí.

Lékovek jsem nakonec vytvořil víc. Do každého auta, do tašky s NB, do batohu..

Pak jsem do auta přidal mikynu, večer může být je zima nebo se změní počasí. K té jsem musel přidat další, protože – pánové znají –ten ženský nevinný pohled se slovy „je mi zima, půjčíš mi mykinu?“. K tomu logicky softšelka, tedy samozřejmě DVĚ a do velkého deště pláštěnková ponča, co z nich jde udělat pidistan, pokud máte šňůru. Přidal jsem tedy paracord.

Do přístrojovky přibyl nějaký pičifuk. Jsou situace.. Ne, do hodpody s kamarády to nepotřebujete, já vím. Pak náhradní Nokie. Napřed jsem měl předplacenou, ale zjistil jsem, že pokud fakt výjimečně zapomenu foun, dvěstě Kč mi nestači a vyměnil jsem za kartu s korunovým paušalem, ale na fakturu, takže nemá omezení kreditu. Také propiska, nes´myvatelná fixa, balíček Post-it lepítek a mininotes, co se nerozmočí (odhaduji 12×6, měřit to nepůjdu), na Alíku za pusinku jsem jich vzal deset. Nesmí tam chybět Speed8. Redbull je proti tomu limonáda pro kojence. Skvělý vynález. Pomáhá i v situacích, kdy potřebujete rychle myslet a být pohotoví, obsahuje totiž „vitamíny pro mozek“. Abybylo jasno – beru jich jednotky ročně. Zastávám totiž názor, že závislost si lze vypracovat na čemkoli. Koupíte u každé větší pumpy, je to taková ampulka. A ne, nepíchá se to jehlou.

Jo baterka. Tedy svítilna. Opět z alíku, taková ta taktická, zkuste Sofitern. Určitě na dobíjecí baterie 18650. Mám je všude a mimo jiné i na zbraních. Mám v kalendáři upomínku a pravidelně dobíjím.

Po propršelém víkendu v jižních Čechách přibyl takový ten klobouk/hučka, co nosili američtí vojáci ve Vietnamu (opět za cca 200Kč Alík). Teda, z logických důvodů, přibyl dvakrát. Sice, když to přišlo, na to koukala žena s despektem, ale o tom víkendu realita hravě přemohla její estetické cítění. Jo a repelent. A sekerčičku, takovou malinkou, mazlivou. Když jedu do Němec, prochází auto vždy procesem, který nazývám demilitarizace a přitom přemýšlím o tom, která společnost může vymyslet tak debilní zákony..

Výlet na Mácháč přidal opalovací krém 50 a tenký ručník, co je koupíte v outdoor šopech. A nebudu říkat, který výlet přidal roli papíru. Měkkého, třívrstvého.. Nepodceňujte přírodu.

Cesta do Španěl přidala fleecové tenké deky. Když řídím, potřebuji zimu. Když žena spí, potřebuje teplo. Chápete správně, přibyly dvě. A kolikrát se potom hodily, když jsem potřeboval v autě dáchnout.

Gafu, tedy Duct tape (to stříbrný svinstvo, co s tím přilepíte nápravu a zalepíte chybějící okno), jsem měl v autě od nepaměti. Velký děštník přidal nejen ve mně dřímající džentlmen, ale hlavně pud sebezáchovy – žena po odchodu od kadeřníka je v dešti životu nebezpečná. Na druhou stranu žena bývá dobrým zdrojem balených kapesníčků, ale ne vždy jezdí se mnou, tedy do auta přibyly i ty.

Práce na chatě jsou za koženými pracovními rukavicemi. Ostatně když měníte píchlé kolo, budete za ně vděční. Proto jsem přidal takový ten pevný plastový pytel na suť, bude se vám hodit nejen pod koleno, až budete měnit to kolo, ale i na případné nevhodné svědky.. Žertuji.

V autě nesmí chybět voda, 1.5L v každých dveřích, 6 lahví v kufru. Proč rozebírám v jiném článku.

Ve dveřích řidiče není bordel. Je tam fultang nůž (aliková kopie menšího Falknivenu, do auta nedavam original), teleskop od ESP a pepřák od tamtéž. Trénoval jsem našáhnutí a vyndání. Nepodceňujte to.

Ještě se v autě tak nějak vyskytla ikeovka a batoh z aliku. Moc toho nevydrží, zipy má šitkový, ale když chcete jít na nečekanou procházku, hodíte do něj ty softshelky, mikyny, kloubouky, repelent a lahev vody a jste rádi, že v autě je.

A teď už to vezmu bez příběhu:

  • Kanystr 20l. Nikdy nevíte, jestli WTSHTF přijde, když budete na cestách..
  • Kapalina do ostřikovačů. Bez ní v dešti prostě nedojedete.
  • Nahradní stěrače. Viděli jste také ty videa, jak plastický chirurg z Afriky obchází auta a esteticky upravuje stěrače. I bez něj nedojedete.
  • Spej na píchlé kolo,
  • Kompresor 12V
  • Záložní ventilky a krytky. Nevíte, koho jste namíchli.
  • Hadička. To kdyby vám někdo, když vám dojde na dálnici benzín, chtěl posloužit..
  • Hasicí přístroj. Můžete pomoct i někomu jinému.
  • Startovací kabely.
  • Horolezecké lano a pár kladek, kdybych někdy potřeboval auto vytáhnout.
  • V zimě skládací lopata a řetězy.

Jednou z nejdůležitějších věcí, kterou v autě můžete mít, je trauma lékárna. Ale to je natolik podstatné téma, že si zaslouží samostatný článek.

Nevím, jak to máte vy. Já mám střední SUV. Aby se to tam vešlo, vyměnil jsem plnou rezervu za dojezdovou, ale podlahu v kufru nechal výš. A vůbec, v autě je spousta schovek. V jedně z nich je 70cm páčidlo. Mám kurz trauma medika, samozřejmě takové páčidlo vozím jen a jen za účelem pomoci při případné havárii a tak ho nedemilitarizuji ani do SRN. CO? CO říkáte? Že jde použít i na? Na co že?

79 thoughts on “Vybavení auta pro připravené – co se prostě občas hodí

    1. Ještě doplním, že se hodí klubko 50 m tenkého pozinkovaného drátu 0,8 mm a kombinačky. Drží lépe než lano.
      Docela by mě zajímal názor Petry z Mississippi, co mají tamní preppeři pro hurikán na Floridě.

        1. Jak jsem na to koukala ve zprávách, tak nějaké auto už je teď k ničemu.A hlavně toho mít či nejméně, jen co se vejde do batohu.

      1. V Severní Karolíně se hurikán Helene vyřádil. To, co popsal Vidlák, to v ještě větším měřítku zažívají obyvatelé kolem Asheville. Silnice jsou tak zničené, že ještě existují komunity, kam dopravují život zachraňující zásoby vrtulníky. Tady se musím omluvit p.t. čtenářstvu za misinformaci. Psala jsem, jak vláda pomáhá. Ne, je to jako přes kopírák se situací na krnovsku. U některých silnic a dálnic je poznámka, že nebudou zprovozněny před rokem 2025. Nicméně, jedno pozitivum tento hurikán přinesl. Přiměl občany Floridy vzít varování meteorologů vážně a vzít nohy na ramena. Dálnice I-75 byla úplně ucpaná. Podle příspěvků na FB se rychlost pohybovala tak kolem 100 mil za 6 hodin. Benzínky podél dálnice byly bez paliva. Guvernér DeSantis v prohlášení mimo jiné varoval před rabováním. V podstatě řekl toto: „Varuji před rabováním. Uvědomte si, že jste v pro-zbraňovém státě. Nevíte, na co za dveřmi narazíte.“ Lidi se snažili zabezpečit, co šlo, včetně třeba vysokých jeřábů. Vytvořili na vodě takové pontony a všechny jeřáby přivázali na ty pontony dohromady. Uvidí se, zda toto opatření pomohlo. Víc toho nevím.

  1. Celkem souhlas, v kufru už mám podobně vybavenou přepravku (=většinu času překáží). Doporučuju ještě chirurgické rukavice (celá krabice, + černé asi stárnou nejpomaleji) a toaletní papír. V těch rukavicích uděláte triviální opravy auta aniž následně vypadáte jako kominík, a ten toaletní papír, nejen, že se hodí k nečekanému primárnímu účelu, ale dobře saje olej a jiné nečistoty a jde se do něj i pohodlně vysmrkat…
    Obojí pak nejčastěji v kombinaci oceníte v okamžiku, kdy “vystoupíte” např. do psího exkrementu – centrum Prahy je plné nečekaných překvapení…
    Pokud budete zasahovat u nehody, tak ty rukavice přijdou opět vhod, nikdy nevíte jaké breberky má v krvi zachraňovaný a pokud “střelíte” autem zvěř, tak ani obsah zažívacího traktu není nic co byste chtěli brát holou rukou, a opět platí to o těch breberkách v krvi (i v tom zažívacím taktu).

    1. Lepsi nez toaletak jsou kuchynsky uterky, netrhaji se a jsou snad jeste vice save. Samozrejme kvuli prostoru odmotat z rolicky a mit je naskladane jen tak.

  2. „Od všeho jen pár pilulek, takže se to vejde do té kovové krabičky od bonbonů, co se prodávají na benzínce.
    Mockrát mi to pomohlo. Poznámka – pokud to máte v autě, je třeba léky za rok vyměnit, vysoké teploty jim úplně nesvědčí.“

    Pár pilulek nic neřeší, pokud „náhodou“ nebude možné se vrátit pro zbytek balení … 🙂 Pro akutní potřebu snad OK, ale potom je ten seznam zbytečně dlouhý.
    Léky v autě – pokud je trochu teplejší jaro, léto či podzim, tak bych na nějaký účinek po roce moc nespoléhal.

  3. Docela mne udivuje, že soudruzi preppeři poměrně zdařile ignorují druhé boty.

    Já bych jejich tábornickou výbavu osekal tak na desetinu (např. nechápu, proč vozit naprosto neúčinný paralen), ale vzal bych si sebou druhé boty.
    Vycházím z toho, že jsem kempoval v autě nějakých 20 let, povětšinou se jednalo o výlety trvající déle, než tři dny. Takže čtyři, pět, patnáct, třicet…, s frekvencí výjezdů každé další pondělí.

  4. Autor naznačí, že někoho zabije a pak napíše „žertuji“. Hehehe, to je ale veselá kopa… Psychicky normální člověk o vraždění nežertuje.

    Jinak, není nad to, celou diskuzi si psát sám. Když literárně, tak literárně. Salám, Halefe.

  5. Já vozím v autě tuto svoji povinnou výbavu:
    velkou sekyru
    spacák, karimatku a rezervní hadry
    3 rozkládací židle a kempingový stůl
    2 celty, 2 pláštěny, nějaká lana, hasičák, hustilku, nosič na kolo.

  6. Já bych k tomu dodal jedno základní pravidlo: „Mít při nastupování do auta (na sobě, v ruce nebo v kabeli) oblečení, které je dostatečné v tu chvíli i pro trvalý pobyt venku.“ Jinými slovy – při teplotě pod bodem mrazu nepřichází v úvahu, abyste vyběhli z domu v pantoflích a v košili, sedli do auta zaparkovaného ve vytápěné garáži a pak vyrazili takto na silnici, byť by to bylo jen po městě. Nikdy nevíte, kdy vás nechá elektronikou prošpikované auto na holičkách se svítící kontrolkou poruchy a vy to budete muset dojít pěšky. Nebo kdy do vás někdo jiný drcne a vy budete v zimě čekat na příjezd PČR. Když se rozpomenu, znám takových lidí, co rádi riskují zápal plic, ve svém okolí docela dost…

    1. Jojo, z tohodle „vsak jen prebehnu do auta, tam mam vyhrev sedacek, se zahreju raz dva“ mne promptne vylecila namatkova kontrola uplne vseho (auto, bagaz, kapsy) kousek za carou v Nemecku.

      To je skutecna podoba Grenzkontrolle v nasich koncinach. Na care unimobudky pro policajty, to ano, ale … taknak v nich po vetsi cast dne nikdo nebyva (a spis delaji prave ten namatkovej odchyt z neoznacenyho auta kousek dal). Ze je o 300 metru vedle hranicni prechod pro pesi a zeleznicni, kde nebyva uz vubec nikdo, to je samozrejme henta skodliva dezinformace.

  7. takové množství krámů… no, trošku to probereme, abyste konečně viděl ve zpětném zrcátku:

    – lékovka je asi OK, estli to zobání potřebujete, tak neměnit
    – postinor se dá nahradit falešným jménem, nebo (mnou preferovanou) příšernou ohyzdností
    – mikinu, softšelku, deku, pončo, klobouk a kolenový pytel nahradit půlkruhovým diftýnovým pláštěm. Jeden, a nějaký fakt ošklivý, aby ho paní na sebe nechtěla.
    – pičifuk… … dobře nemám tušení čemu říkáte pičifuk ale pokud je to tohle:
    https://www.vitalmix.cz/tiber-1/multi-gyn-vaginal-doucha-combipack-pomucka-na-vyplach-pochvy-10-tablet-1×1-set
    tak tenhle krám NEPOTŘEBUJETE
    – náhradní nokie je asi OK, ale doporučuju nahradit něčím co jde nabíjet z powerbanky (viz dole) nebo z dzynzyka do zapalovače
    – pisátka fixátka a papíry asi OK.
    – řidičský pervitin je asi taky OK ale nepřehánět to. A nejlépe koupit ty nechucené ve skle
    – světýlko bývá na powerbance. Netřeba. Místo dobíjení baterek pravidleně kontolovat nabitou banku.
    – repelent… OK
    – sekeru, lopatku, pilku nahradit skládací lopatkou – je to menší a kupodivu použitelné (sekerovou část nabrousit)
    – krém je taky OK
    – ručník je NUTNOST! Kdo má ručník je PŘIPRAVENÝ!
    – gafu a izolačku OK
    – Deštník netřeba – máte plášť a žena má smůlu.
    – Kapesníčky netřeba – má je žena. A pokud je naprčená máte “polský kapesník“
    – rukavice OK
    – Voda OK, ale asi netřeba tolik pokud nejedete na vejlet do gobi
    – Kudla, pepřák OK teleskop netřeba – máte klíč na kola což dle cajtů “nejni zbraň“.
    – ikeovka a bágl OK (někam ty krámy dát musíte, žejo)
    – kanystr stačí 5l (neudělat stejnou pitomost jako známý, kterého napadlo že “kanystr je moc, na dojezd stačí tak… litr… nebo litr a půl… hmmm… do čeho se vleze přesně litr a půl? No Jura, ty sy mazaný jak liška!“)
    – kapalina do ostřkovačů – moc velké, na alíku jsou tablety na rozmíchání ve vodě.
    – “náhradní stěrače“ má Vaše paní asi na nohách – pokud nepuči, tak silonky
    – sprej na kolo… … vy nevozíte rezervu?
    – Kompresor – netřeba, kolo je stejně píchlé… … … OK tak koupit powerbanku s kompresorkem
    – záložní ventilky… … OK? Pokud se u vás řeší namíchnutí takhle a ne prožezáním gum
    – hasičák OK ale stačí asi ten sprejový
    – jumpery jsou součástí powerbanky
    – lano OK a kladky… ??? na vytažení z řeky, nebooo…??? jako já vím že ste silák ale tohle fakt asi netřeba
    – řetězy no od toho buch vymyslel zimu abyste „něco zapomněl doma, ne?“

    no, a powerbanku určo koupit – je to až překvapivě užitečný krám do auta. Nejlépe tu s maličkým kompresorem a nějakým igtentilemptním displejem.

    1. Re: ksichtík

      Hasičák ve spreji? vy si děláte srandu?
      Udělejte si někde na bezpečném místě táborák a zkuste jej zhasnout dvoukilovým hasičákem (Poláci občas prudí s kilovkou).
      Zjistíte, že i ta dvoukilovka je zoufale málo.

    2. Ja rezervu nevozim, namisto ni je nadrz na plyn. Vozim kompresor na 12V, opravnou sadu (lepidlo s knoty – kdybych jel ja, stejne jako „opravny sprej“ – kdyby jela zena 🙂 ) a melo by to stacit. Skoncit s gumou prorezanou z boku, tak jsem holt fprdeli, ale na bezny pichnuti by to melo stacit.

      Prekvapenej jsem byl loni pri prezouvani na zimni. Patrne jsem zimu dojezdil s hrebikem v pneumatice a nevsiml jsem si toho pri vymene na letni. Pres leto z toho kola s hrebikem skoro nic neuteklo, ta guma se dokazala kolem hrebiku utesnit tak, ze jsem tomu nechtel verit. Samo, pred sezonou sel hrebik pryc a diru zadelat.

  8. Stačí trauma lekárnička, nějaká mikina a bunda, pár dek, sebeobranné věci, hasičák, pár proteinových tyčinek, startovací kabely a voda. A samozřejně povinná výbava, lopata a matroš na omytí skel. Zbytek rozumný člověk nosí v EDC. Rozumne boty ma na sobě člověk automaticky, slepicím, co řídí v podpatcích bych rovnou zabavovala řidičáky. Kanystr a lano jsou dobrý nápad… přidám.

  9. Slovo preper je snad kouzelné oblbování. Dvě mikiny? Jako dva svetry $$oudružky kolaborantky aspenistky Pekarové Adamové.

      1. S Postinorem bývaly problémy.
        Ne při shánění – kolegové ve zbrani, mladí magistři ve vytipovaných lékárnách, ti měli pochopení.
        Méně už některé slečny, jejichž budoucí úmysly s námi, nebylo možno předem odhadnout.
        Do jedné takové, velice hezké a vychytralé, s úmysly doslova neprůhlednými jako černý igelit, bylo nutno tu tabletku dostat brutální manipulací, přes její kamarádku.
        Jenže – kamarádce bylo nezbytně nutné, naštěkat do boudy taky. To aby si nic nevyčítaly, aby řešily stejný problém a byly vystresované obě – a ejhle, stalo se kouzlo :
        Obě dvě, znejistěné vzájemným líčením reakcí rodičů, nemožností samostatně bydlet, nebo námi naznačovanou, poměrně malou ochotou se ženit (a zrovna s takovou vychytralou bestií), nakonec každá z nich a ochotně, tu tabletku zhltla. 😀

    1. Takovahle priprava by mne financne zruinovala ,nekolikrat za sebou…
      Pocitam , ze se zacnu trenovat ,aby se ze mne stal partyzan , Rambo.
      Vsem ukradnu co potrebuju ..Hlavne bohacum a kapitalistum ,jako je treba Babis a ta Konecna. Ma to vyhody. Ani si nevsimnou , ze sem ji neco cmajznul.

  10. Přidám včerejší osobní zkušenost. Chtěl jsem snad poprvé zkontrolovat tlak v rezervě( plnohodnotné).ten šroubovací krytek který drží plastový hrnec se zvedákem a klíči jsem celý zpocený aby nepraskl povolil po 15ti minutách tím klíčem, kterým otvíráme víčka plechových sudů. Stát se mně defekt na cestě tak tu rezervu nevytáhnu. Autora opravdu obdivuju ale prostě si představte auto typu Astry, Fabie atd. Kde to chcete vozit? Vždyť v tom kufru to bude lítat. Už jen minulou zimu jsem sám sobě přišel divný když jsem vozil sněhové řetězy klín, kyblík s posypem a polní vojenskou lopatku.

    1. Re: Folďas

      I pro vás platí heslo – těžko na cvičišti, lehko na bojišti.

      Normální kusy na to serou.

      Idioti mého typu si tu rezervu občas sundají, dofouknou, rozhýbají otoče na držáku, sem tam něco lehce máznou či natřou, závitovým očkem přejedou rezavé šrouby, které předtím ojeli kartáčem a řádně namastili.
      Eventuálně vyhážou fabrický vercajk a pořídí si něco lépe fungujícího.

      Jinak soudruzi preppeři mají v autech dvojité až trojité dno.

      Kdo je připraven, není překvapen.

  11. Drobná otázka:
    Kde veme běžná lopata, která nemá bůhvíjaké „chlupaté“ známé, ATB a další léky na předpis?
    To jako zavolám doktorovi, který mne vidí tak maximálně jednou za dva roky a pokud mi něco je, píše diagnózu, když jsem ještě v kožichu u dveří:
    „Haló, haló. Jsem běžný Franta Sádra (na gauči za 5 minut tvrdý).
    Potřebuji ATB na předpis, potřebuji opiáty na předpis a samozřejmě antikoncepci.
    Tu nemám pro sebe, ale pro přítulkyni…?“

  12. Citace
    „… je třeba všude rozmístit často používané předměty.“

    Jo, to jsem zkoušel. Finále – nebylo nikde nic a na psacím stole troje brejle na čtení (jedny jsem šlohnul mé Jahodě), zimní čepice, elektrikářský nůž, litrovka vody, litrovka denaturáku, dvě vrtačky, čtvery zimní fusky, dvoje tkaničky délky 1,5 metru a dál jsem to už raději zapomněl.

    Horolezecké lano není úplně nejlepší, páč je kulaté a zařezává se úplně do všeho. Místo něj používám tzv. kurtnu (upínací pás). Je to placatý pásek v délce do 10 metrů. Vyrábějí se v rozmezí 100 kg až 10 tun.

    Co mne opravdu rozesmálo, je kapalina do ostřikovačů kvůli dešti. Vy OPRAVDU neumíte nalít do nádobky obyč vodu a přidat do ní trochu jaru?

    Hluboce se zamyslete, jestli by se do auta nedal přibalit i náhradní motor. A převodovky raději dvě, jeden nikdy neví…

    1. re: Berkowitz

      Vy nejste schopen odbočit z D1 na 168. km a objet špunt na 194 vedlejší silnicí?
      Poradím vám. Vypněte tu zkurv… navi, zhasněte rádio, nasaďte si na nos zasklení a mrkněte do PAPÍROVÉ mapy.

      1. Pane Targusi.
        Všechny možné trasy jsem odzkoušel a žádné rapidní zrychlení nenastalo.
        Koho je mi líto, tak jsou kamioňáci, jsou uvězněni v pravém pruhu.
        Slibovalo se, že tranzitní doprava skrzevá naši republiko se bude přemisťovat na železnici pomocí tzv. plošinových vozů. Řidič by po vstupu na naše území najel na plošiňáky atd. ….
        A jako bonus by byl v polovině uceleného vlaku wagoon restaurant s patřičnou obsluhou

        1. Re: berkowitz

          Jaká je vaše celková trasa, smím-li se optat? Neboli odkud a kam? Ulice a čísla popisná psát nemusíte, pokud se na nich nenalézá trezor našlapaný hotovostí.

          Stran 3,14-čovin o přecozu kamionů na plošinách vlaků asi tolik:
          1/ šíleně nízká efektivita (cca 16 tun auto, max 24 t zboží!),
          2/ šílené provozní náklady vlaku (malá kolečka = vysoké opotřebení + vyšší spotřeba)
          3/ směšná kapacita železnice oproti reálné potřebě (železnice má asi čtvrtinové výkony proti silnici a jede na max
          4/ nulová infrastruktura k vagonování (kdysi dávno jedny Lovosice)

          1. 1) Kyž vlakový plošinový vagon uveze tank, uveze i kamion. Pardon, uvezl. Jak je to teď, nevím.
            2) Vysoké provozní náklady – no jo, když všechno, co jsme dřív vyráběli teď kupujeme násobně dráž z té demokratické ciziny…
            3) Malá kapacita železnice – dřív u nás v Kotěhůlkách jezdil nákladní vlak tak každých 15 min.
            Dnes tak jeden za den.
            4) Nulová infrastruktura k vagonování – souhlas. Souvisí to i s tou výrobou koleček, vagonů, kolejnic a všeho, co jsme měli a už nemáme (a neumíme).
            Kdysi jsem párkrát o prázdninách jako študák pracoval ve slévárně na jádrovně nebo s rozbruskou sundavat nálitky – a vyráběly se tam mj. kola od vagonů nebo péra.
            Dnes kaput.

            1. Re: Pivoj

              vy mi to děláte schválně, abych vám mohl nadávat, že jste mamlas?
              To snad ne!

              Jaký rozdíl v efektivitě přepravy je, když namísto 40 tun zboží vezete 16 tun obalu (obal je kamion) a pouhých 24 tun zboží?
              S tankem (T-72 má 42 – 48 tun, podle modifikace) to nemá NIC společného!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Výška tanku je DO 3 m.
              Výška standardního kamionu je 4 m!!!
              PROBLÉM!!!

              Kamiony jezdí na spešl vagonových podvalech, nikoli na standard plošinách!

              Podvaly mají malá kolečka, kterážto:
              1/ jdou do prdele mnohem DŘÍVE, než kola obvyklé velikosti!
              2/ mají větší valivý odpor – fyzika tuším 8. třídy ZDŠ.

              Vysoké náklady spočívají v častějších závadách a rychlejším opotřebení koleček, stejně jako vyšším valivém odporu a zvýšené spotřebě PHM nebo elektřiny.

              O vytíženosti trati nerozhoduje počet vlaků v Kotěhůlkách, nýbrž propustnost železničních uzlů – v ČR typicky Břeclav, Přerov, Bohumín, Česká Třebová a dál to neznám.
              Uzly se blíží stropu své propustnosti. Jsou pokusy to pomocí digitalizace to zrychlit. Jak dobře se to daří, vidíme na počtu železničních nehod!!!

              Výroba železničních kol – všechno sežral Bohumín – vyváží se do Evropy.
              Pérovny fungují v Prostějově, ale přesný sortiment neznám, zkuste net.

                1. Na U3V přednášející pravil, že to v SRN spočítali. Pokud přesunou 10% kamionové přepravy na železnici, železniční doprava se zhroutí (asi kapacitně, že). Takže prd. Otázka je, proč jsou potřeba takové objemy dopravy. Vrchol byla (ale neručím za to, že nejde o hoax) zpráva, že maďarský kamion vezl rajčata do Holandska a TENTÝŽ kamion vezl zpět holandská rajčata do Maďarska. Jestli to byla pravda, pak lidstvu není pomoci.

                  1. A už jste byl někdy v řetězci Action? Já náhodně včera. A hned jsem si říkala, že kdyby to zboží,co tam bylo, vůbec nedovezli, nebo dokonce ani nevyrobili,udělali by úplně nejlíp. Ale to by Číňan zas měl jenom misku rýže na den. Co s tím?

                  2. Co je na tom divneho ? Chutná maďarská rajčata do Holandska, a skleníková holandská východoevropskému spotřebiteli ?

              1. Trik valivého odporu – tření spočívá ve vzorci pro výpočet. Za našich časů se počítal odpor valivý takto= koeficient tření valivého x váha zátěže/ poloměrem válce. Trik je v tom koeficientu. Tak jak si to pamatuju, je koeficient guma x asfalt 2,5, kdežto ocel x ocel nějak okolo 0,005. Ale hádat se nebudu. Navíc tratě železniční se vedou co nejvíc vodorovně, stoupání se udává v promilích. Takže na zvedání nákladu je menší, stejně tak jako je potřeba na zmarnění již nabyté energie výškového potenciálu. Konec konců, že je koeficient ocel x ocel maličký, lze usouditi i z toho, že vagon lze po rovině roztlačit lidskou silou a udržet ho v jízdě. Nezkoušel bych to se stejně těžkým kamionem.
                Je to ale poznámka k valivému odporu, nikoliv k Vaší analyse ostatních okolností přepravy kamionů na železnici, které jste vystihnul správně a se znalostí věci

          2. Víte, jestli lítáte po republice pravidelně, máte určitě přehled kde a co. My co vyrazíme občas a ještě třeba do míst, kde jsme nikdy nebyli..koukáme. A ne že by se nestavělo. V první půlce roku jsem jel po D6 z Prahy do Chebu. Koukal jsem na tu rudozem a taky na to, že se tam v polích opravdu staví autostráda. Teďkom v srpnu jsem se ku nám na Ostravsko z Prahy vydal po D11 a pak na Mýto a Olmik. D35 se opravdu taky staví po tak dlouhé době to byla změna. Na druhou stranu se mluví o posledním kousku D1 u Přerova a když jsem viděl že se musí přemostit trať tak jsem jen smutně pokýval hlavou. A taky ne vždy jsou okresky úplně to pravé ořechové. V Liběchově jsem odbočil na Devítku a vydal se k Žitavě. Podle navigace to měla být cesta přes hodinu a půl. Provoz takový, že náklaďáky se téměř nedaly předjet a notně se vše protáhlo.

  13. Brokovnici, samopal, pistoli devítku, RPGéčko a malý ruční atomový granát.
    Neberte to, prosím, osobně, ale podle popsané (části) léků – nejste trochu hypochondr?
    Normální lékárnička by nestačila? Nežijeme přece uprostřed pouště či džungle, nějaký doktor je vždy v dosahu pár desítek kilometrů.
    Extrémní preperství mi přijde trochu jako magorárna, což nemíním jako urážku – jen se divím.
    Že se do toho auta ještě vůbec vejdete….

    1. Godot napsal:9 října, 2024 (21:25
      )Pěkná pohádka Ovčí babičky
      V případě krize, nebudou vědět, jak se jmenují.

      1. Josef původní napsal:9 října, 2024 (21:37)

        Když bude blackout, tak digitalizace bude out.
        Kdo nebude mít hotovost, a zásoby bude out.
        V davu, to bude out.

    2. Re: Godot

      Jseš velmi hloupééj Godot, kterej chce zmást soudruhy z JEDINĚ správné cesty.
      Fujky fuj!
      Žádné sekyrky, žádné nože, žádné trapné RPG-éčka a obdobné trapárny.

      Na cesty po D1 jedině puljemjót ííměni Maxima, vzor 1910, s vodním chladičem a trychtýřem na plnění sněhem, lafetovaný na střeše užívaného samohybu.

      1. Samohybem myslíš ten kozácký vozík? (zapomenul jsem, jak se mu říkalo).
        Vozík tažený chundelatým koníkem – preperské řešení!

    1. Kdo po rodičích nezdědil sklony k prudkým a častým migrénám, bez aury a bez varování, nepochopí.
      Byly časy, kdy bych – bez pracně sháněného, kurva draze placeného, švýcarského Rosemigu a bez Alnagonu, nebo něčeho podobně silného, nedal občas i tři dny v týdnu, ani ránu.

  14. V jednoduchosti je síla
    Umění je jednoduše, srozumitelně seznámit veřejnost s životně důležitými informacemi.
    Kdo to neumí, může psát SCI- Fi, nebo katastrofické romány.

    1. Josef původní napsal:9 října, 2024 (21:19)

      Zásobte se jídlem aspoň na deset dnů, vyzve podle tisku Němce vláda
      22. srpna 2016 10:01, aktualizováno 14:44

      Co kdyby byla znovu válka? Takovou otázkou se zabývá německá vláda a chce vyzvat občany, aby se pro všechny případy zásobili jídlem a vodou. Uvedl to v neděli německý deník Frankfurter Allgemeine s odkazem na dokumenty ministerstva vnitra, které má k dispozici.

      Ilustrační foto. | foto: Reuters
      Poprvé od studené války by měla německá vláda řešit „koncepci civilní obrany“. Obyvatelé by se podle nové koncepce měli připravit na případ napadení státu nebo jiné katastrofy.
      Obyvatelé Německa by měli být schopni vydržet s vlastními zásobami jídla až deset dní a
      s vodou aspoň pět dní.
      Každá domácnost by měla mít doma dva litry vody na hlavu a den.
      Kromě toho ale také zásoby uhlí či dřeva na otop a pro domácnosti bez možnosti vlastního vytápění dostatek teplých dek.
      Lidé by také podle návrhu měli doma mít svíčky, zápalky, plně nabité záložní baterie a lékárničky.
      Uvádí to nedělní vydání listu Frankfurter Allgemeine s odkazem na zprávu ministerstva vnitra, jež má k dispozici.
      List uvedl, že strategii civilní obrany zpracovalo německé ministerstvo vnitra a má 69 stran. Uvádí sice, že „útok na německé území, který by si vyžádal konvenční obranu země, není pravděpodobný“, ale přesto nelze takové budoucí ohrožení vyloučit a je třeba se na ně připravit.
      Obyvatelstvo země by tedy mělo být schopné zajistit si v případě nouze své potřeby samo, než to bude schopen učinit stát. Domácnosti by tedy měly mít nejen dostatečné zásoby jídla a vody, ale také hotovosti a paliv. Uvažuje se také o zvýšení kapacity zdravotních zařízení a prioritou by znovu měla být civilní podpora ozbrojených složek. Důležitým tématem je i ochrana státních orgánů.
      Podle opozice návrh šíří zbytečně strach
      Návrh se nelíbí německé opozici, podle které vláda konceptem civilní obrany šíří poplašené zprávy. „Stále nové návrhy, mezi které patří i doporučení ke křečkování, mohou lidi naprosto znepokojit,“ řekl šéf poslanců Levice Dietmar Bartsch deníku Kölner Stadt-Anzeiger. Vláda podle něj zcela vědomě šíří mezi Němci strach.
      Podle bezpečnostního experta Zelených Konstantina von Notze je z pohledu atmosféry ve společnosti nebezpečné, když se diskuse o civilní obraně spojuje s vojenskými scénáři nebo s teroristickou hrozbou. „Nevidím žádný možný scénář útoku, na který by si lidé měli dělat zásoby,“ řekl Notz.
      Německé ministerstvo vnitra po kritice ze strany opozice sdělilo agentuře DPA, že nemůže obsah koncepce civilní obrany blíže komentovat, protože ho vláda dosud neschválila. Doporučení, aby lidé byli připraveni na živelní pohromy a měli doma nouzové vybavení, ale podle úřadů platí už roky a není ničním novým.
      Nový koncept má přednést ve středu ministr vnitra Thomas de Maiziére a předseda Federálního úřadu pro civilní ochranu a pomoc při katastrofách (BBK) Christoph Unger.

        1. Re: Godot

          A pět šišek trvanlivého salámu.
          A nějakou přítulnou samici, nejlépe lidského druhu.
          (-:
          Problém – co s načatým večerem na D1 – je vyřešen.
          (-:

  15. Já k tomu vsemu navíc vozím jeste ruskou celtu ,deku,spacák,pohorky,malou sekyrku ,zimní čepici a rukavice,v zimě vždycky termosku s horkým čajem… Do Subaru se to vejde… Perlička na závěr – jednou mě na hranicích kontrolovali Německý policajti a náramně se divili,co,že to v kufru vozim. Prohlásil jsem něco v tom smyslu,ze je to zimní výbava Subaru a bylo…

      1. Mam ji ještě po RA,když od nás odcházela… Jen kvuli tomu,ze je ze silný celtoviny a nepromokava,politiku za tim neni třeba hledat…

  16. Nabitou gelovou baterku 12V/7Ah. Nebo startovací powerbanku. Při vybití autobaterky mi umožnila nastartovat : paralelně propojit, pět minut počkat… Polní lopatku, skládací pilku, multitool kleště, smotek nerezového drátku. Nabíjecí svítilnu, nejlépe s magnetickým úchytem. V zimě mikrotenové pytlíky se štěrkem pro posyp. Stačí roztrhnout…..

    1. Re: odver…

      Mně se nejvíce líbí ten nerezový drát ve smotku.
      Ještě jsem neviděl takový nerez, který by se ve formě drátu dal smotat.
      Na rozdíl od pozinku, pochopitelně.

    2. dá se startovat i „přes“ tu powerbanku… odzkoušeno. Asi to ten čínský bazmek trochu kurví, ale holt když baterija něpremava…

  17. celoročně doporučuji skládací lopatku, pak bych přidal pár tyčinek, nebo nějakých pochutin, co dodají cukr.
    já si do kufru dal plastovou plnou přepravku a do ní nandal podstatné krámy. Dospěl jsem k tomu, že zase v autě nemusím mít vše, ale je potřeba respektovat roční období a schopnost v autě vydržet ne třeba plánovanou hodinu, ale např. 6h. Typický scénář je Ťokův průsmyk na D1 v zimě:) Protože vozím kolikrát plné auto a dva velké psy, musí se to tam rozumně vejít.

    Základní survival výbavu mám neustále v batohu, který tahám všude. Hodím do auta a hotovo.

    obecně jsou problémem ATB, neb nemám použitelné známé, kteří by mi je do zásoby napsali

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *