22 listopadu, 2024

Válečné náklady

Vítězství bude patřit tomu, kdo je ochoten zaplatit jeho cenu… To říkal starověký teoretik strategie mistr Sun´C. Eperijský král Pyrhos zase deprimovaně prohlásil, že ještě jedno takové vítězství a je s nimi konec. Prostě každé vítězství má své náklady, které mohou být malé, ale také obrovské.

Jak velké mohou být, to teď vidíme ve válce na Ukrajině. Obě strany tam na frontu posílají neskutečné množsví materiálu, v zázemí se točí astronomické peníze, těsně za frontou vybuchují muniční sklady i mosty, v dalekém týlu padají sebevražedné drony na trafostanice a raketa, která takový dron umí zasáhnout, je zpravidla o dost dražší, než samotné lítátko s trhavinou. Všichni jsme viděli ty dlouhé transportní vlaky plné tanků, obrňáků, kanónů… a moc jsme neviděli ještě mnohem delší vlaky plné jídla, munice a dalšího vojenského materiálu. Na obou stranách.

Vítězství má svou cenu a tu je nutno zaplatit…

Možná proto by bylo lepší, aby žádné vítězství vlastně nebylo. Všichni ti dávní stratégové a generálové, i ti, kteří dneska popohánějí tuto válku a z pohodlí gauče či Strakovy akademie hovoří o nutnosti pokračovat v boji až do konečného vítězství, i ti analytici, kteří více či méně přesně vyčíslují ty náklady na vítězství a mééédia, která oslavují dílčí úspěchy, tak tihle všichni svorně zapomínají, že války sice rozpoutávají mocipáni , čímž rozhodují, jak velká cena bude za vítězství zaplacena, ale tu vlastní cenu, tu platí obyčejní lidé.

Však už leckomu z vás zdražilo topení, že ano? Jídlo také není zrovna levné, že? Benzín jsme také zažili levnější.

To máte ještě dobré, leckomu na Ukrajině už přišel telegram, že svého manžela, bratra, otce či syna (i dceru) už nikdy neuvidí. V Rusku to není jiné. Leckdo vítězství obětuje nohy či ruce, mnoho dalších už ve jménu vítězství přišlo o domy a místo k životu, všichni dohromady přišli o spoustu peněz a jak vidíte, válka se teprve rozjíždí. Už půl roku nám obě strany podle propagandy protivníka melou z posledního a brzy už to bude…. a skutek utek. Jak Putin, tak kolektivní Biden jsou ochotni podstoupit ještě velké oběti obyčejných lidí, aby byla zaplacena cena za vítězství.

A to nemluvím o tom, že jedna strana ještě prohraje… Náklady zůstanou a vítězství nebude. Ale zpravidla se nakonec ukáže, že stejně prohráli všichni a nejvíc pravdy měl henten Pyrhos. Nakonec se ukáže, že vítězství, pokud vůbec nějaké bude, za to vůbec nestálo. Jen chudí půjdou hledat hroby svých dětí.

Hele, já dneska nechci psát o válce na Ukrajině. Jen jsem ji použil jako příklad toho, že jakékoliv plnohodnotné vítězství stojí obrovské, ba neskutečné náklady. Dovedete si představit, co by mohlo být na Ukrajině i v Rusku, kdyby se všechny ty miliardy dolarů na střílení prostě jen rozdaly? Vidíte, jak hluboko se dá sáhnout do vrecka a jak silně je možné vyplenit peněženky v půlce světa, aby se nám NATO posunulo nebo neposunulo o jeden stát?

Ještě nevíme, kdo vyhraje, ale už můžeme zřetelně vidět, kdo spolehlivě prohraje za všech okolností. Koneckonců, nechodíte kvůli tomu demonstrovat? Není moc příjemné být tím spolehlivě poraženým a spolehlivě zaplatit všechny ty náklady.

Hele, my na těch demonstracích už také začínáme platit cenu za naše konflikty. Všichni víme, jak se nám původní organizátoři rozhádali, jak se navzájem posílají do háje, já už jsem se dozvěděl, že sloužím globálním strukturám, je třeba si na mě dávat pozor, protože nikdo neví, kde jsem se vzal. Také jsem už spoustu lidí zklamal, protože jsem odmítl vystoupit s proslovem, který by nebyl můj. Nejsem jediný.

Jak se má člověk obhájit z nařčení, že je nastrčeným krtkem, že ve skutečnosti slouží Fialovi, že chce jen rozložit zevnitř tu skvělou náladu a brzké vítězství? Jak se to dá udělat? Není žádný průkaz vlastenectví. Reálně mě napadá jediná možnost – odejít. Zůstat doma, ukázat nohama, že nemá zapotřebí se drát do čela, že neočekává žádné prebendy ani výhody, nepotřebuje si nic dokazovat, ani nepotřebuje nikomu nic brát… Ale cena za toto vítězství je vysoká – každý člověk, který nepřijde, je ztrátou, která se nedá snadno nahradit. Ale jak jinak dokázat těm, kteří jsou zklamaní, že člověk skutečně není žádný převlečený globalista nastrčený od BIS?

Dávejte si pozor, co říkáte těm, kteří stojí vedle vás, protože je přivedlo stejné vědomí odpovědnosti, ale mají trochu jiný názor na to, co by se mělo dělat. Máme dost nepřátel i bez toho a vytvářet si další. Takhle to bude strašně drahé, i když zvítězíte.

Je možné vybojovat koncepci a dokonce je možné vybojovat jednotu. Ale za cenu obrovských nákladů – Za cenu lidí, kteří přišli, ale už nepřijdou. Stojí to za to? Nebylo by prostě lepší mít pódium na obou stranách Václaváku, kde by při jednom shromáždění probíhaly dvě přednášky? A nebo ještě lépe – nebylo by lepší v rámci jednoho pódia udělat dvě demonstrace zároveň?

Stojí za to, pokoušet se zvítězit? Stojí za to, mít pravdu, nepřipustit žádné kompromisy, udržet ideovou čistotu i původní étos? Jakmile potok začne sílit, zakalí se. Původní čistotu si udrží, dokud je malý. Příroda se nepokouší tu průzračnost udržet. Přizpůsobí se. On ten původní potok v té vodě pořád je. Je tam všechno, co tam bylo od začátku. Jen tam bývá i něco jiného. Příroda to tak dělá mnohem déle než lidi… asi ví proč. Přitom my potřebujeme nikoliv potok, ale veletok. Který protrhne hráze, vše zaplaví a proti kterému nebude obrany. A ne, ten fakt nebude průzračně čistý. Původní étos může být součástí něčeho většího, ale pokud budeme bojovat za jeho čistotu, tak to bude stát víc, než si obyčejní lidé mohou dovolit.

Proto by bylo lepší, aby se žádné vítězství vůbec nekonalo. Aby nebylo nutné. Nejlepší je jedna demonstrace, kde se sejdou všichni. Pokud to nejde, tak ať jsou na jednom pódiu dvě demonstrace zároveň. Jedna po druhé, nebo vzájemné střídání. Pokud ani to nejde, je lepší aby na obou stranách jednoho shromáždění byla dvě pódia, ale uprostřed zůstal jeden lid, který si může zvolit. A pokud nejde ani to, považuju za dost pravděpodobné, že náklady na vítězství jedné ze stran se ukážou příliš vysoké .

Mám rád všechny kluky (a holky) z realizačních týmů kolem demošek. S leckterými z nich jsem se setkal, s leckterými jsem si potykal, většinou jsem si moc pěkně popovídal a z nikoho jsem neměl pocit, že by to s naší Kotlinkou myslel zle. Chtěl bych, abychom se příště sešli v Práglu všichni. Pro mě za mě nově i s Paroubkem a Vyskočilem. Ale všichni. Ten rozkol je příliš drahý a platí za něj obyčejní lidé pod pódiem. Smysl to má jen tehdy, když budeme všichni na jedné lodi. Nesetkal jsem se s nikým, kdo by to chtěl ničit. Nikdo z organizátorů není žádná globalistická struktura. Mají jen (úplně milimetrově) odlišné představy, jak pokračovat dál.

Výsledkem bude buďto velká bouřící a hučící zakalená voda, plná různých proudů, která smete každou překážku a rozbije každou hráz, na kterou si nikdo netroufne, nebo neškodná čistá bystřina, která se rozlije do horské louky a zmizí.

Na které straně budu já, to je myslím jasné.

214 thoughts on “Válečné náklady

  1. Zajímavá zprávička vzhledem k tématu článku.

    Pšonci posílili druhý sled AFU při útocích proti ruské obraně. Polské jednotky udržují své ukrajinské spolubojovníky ve válečné vřavě palbou z ručních zbraní, aby je tak často nenapadalo se vzdát, anebo ustoupit.
    O zavařených průlezech na tancích jsme už četli, nedivil bych se ničemu, je potřeba vykazovat hmatatelné úspěchy…

    https://www.mk.ru/politics/2022/11/02/kombat-khodakovskiy-rasskazal-o-polskikh-zagradotryadakh-v-vsu.html

  2. “ Kolektivní Biden “
    😀
    Já bych se nebála napsat, že ten, koho si Bratrstvo kočičí pracky momentálně vyvolilo za náčelníka.
    ( Úplně stejně, jako si kdysi v Kotlině zvolili za náčelníka Vendu Lahvičku. )
    A na ČRo už někteří otevřeně plánují, jak rozporcují ruského medvěda. Že jako až zmizí ten škodlivý útvar podlidí, bude na tom demokratickém světě líp. Myslím, že pan Hitler by jim to odsouhlasil.

  3. Ačkoliv jsem Vidlákovi přisoudil už dost dávno roli Dona Quijota, musím uznat, že on, na rozdíl například ode mně, kromě psaní něco dělá. To je třeba hodnotit. Nálepkou se věc nevyřeší, pokud nenabídnu jiné řešení. A to nemám.
    Má ho někdo z ostatních, z těch co vědí dobře, co by Vidlák neměl dělat?

    Vracím se na svůj sloupek.

    1. Stačí se podívat, co se dneska děje v Argentině. Jedni jsou za Lulu, druzí za Bolsonara, dohoda nemožná a od@erou to obyčejní lidé.
      Ať už se jdou s tou jejich údajnou demokracií bodnout!!!
      Názornou ukázku demokratických voleb jsme viděli v přímém přenosu u Kapitolu. A tahleta … píp… země chce poučovat zbytek světa o prima liberální demošce, která přeci funguje nejlíp.
      Ani se nedivím, že zbytek Zeměkoule považuje ten deluxe ideál za poněkud prošlé zboží.
      Vidlák si asi myslí, že všichni lidé dobré vůle by spolu měli začít mluvit. Myslím si to samé. Dokonce si i myslím, že většina lidí má dobrou vůli.

        1. Ano, jsou, Bolsonaro je nositelem titulu IgNobel (vysvětlení ve wiki) a stojí tam katerdála Zjevení panny Marie, kterou navrhl KOMUNISTA Oskar Niemeyer (jestli tam nemáte cestu, koukněte aspon do wiki).

    2. Homer Simpson.
      Nejste schopen celit zivotu , davate si americky serialovy bizarni prez divky , probublavate se zivotem ,ktery obdivujete nejvic , ste obdiv s americkym vkusem .
      Kterej ma hruzu z pravdy o sobe diskuse.
      Na misto aby ste se vydiskutoval , jako rovny s rovnym na coz nemate a nikdy ste nemel.
      To rika vsecko, ve vasi milovane emerice delaji podobne a f vlada tez umlcovani miluji…
      Je videt kam patrite a ja sem to z vas dostal a odhalil vas snadno rychle a s nekolika presnymi slovy..

  4. To chce klid . Já to říkám furt, že Praha má nějaké divné vyzařování. Prostě většina která přičuchne k pražskejm geniálům, chce být taky geniální. Ani vidlák neodolal, bylo to vidět už na tom tel,vysílání. Je to holt tak. Nebo si s ním tam někdo pohovořil a on nám to nenapsal. . Ony takové dohovory jsou ouvej. Buďto se vrátí do normálu a začne používat logiku a selskej rozumj, nebo jenom rozšíří počet „hytrejch“ a je na každém aby zvážil, jestli se nechá nahlodat a přesvědčit. Buď zachová různorodost a možnost celkového přehledu o dění ve světě, nebo ne. Je to na něm.

    1. Stařecky se mi zhoršuje zrak. Na první dobrou jsem četl: „… Prostě většina která přičuchne k pražskejm genitálům, chce být taky genitální. …“

  5. Dalsi clanok o nicom…ako uz byva pravidlom.
    Kedy vlastne doslo k prerodu vidlaka z analytika a glosatora na politickeho agitátora?
    No nic, ja tu uz koncim, nema zmysel to tu dalej citat.

      1. Tak, pánové (zlokot a gogo), máte příležitost! Ukažte Vidlákovi, jak to dělat lépe! Ale ne z mobilu, ale v praxi!

        1. Dělat lépe co.. agitátora, celebritu nebo analytika?
          Agitátor nejsem dobrý, celebrita nejsem a nebudu a analytik si myslím, že celkově horší nejsem – samozřejmě záleží na oblasti.

      2. Víte, docela rád čtu většinu vašich příspěvků a v docela často s nimi i souhlasím. Ovšem vaše mistrování autora, co by měl a jak by měl, je opravdu hloupé a nevhodné vašeho intelektu. Vidlák píše a dělá, co umí a stíhá.

    1. Zlokote, mohl byste být konkrétnější a vysvětlit, co je v dnešním článku špatně?
      Já tam nic závadného nevidím. Je realistický popis situace.

      1. zlokot napsal:2 listopadu, 2022 (12:42)
        To, ze neobsahuje ziadne objektivne informacie, ziadnu pridanu hodnotu, len burcovanie, co mas robit – zucastnit sa vsetkych demonstracii Cesko First, a nepozerat nato, ze tam vystupuje nejaky debil/li ktorych fakt nemusis. Proste cista agitka.
        A pokial ide o nejake tie zarucene spravy, ktore tu vidlák občas podhodí a ktore sa ukazu 100% nepravdive, (napr. ked začiatkom septembra zaručene vedel, ze Fialu do konca septembra daju dole jeho vlastní), tak sa mi zda, že vidlak už prestal pouzivat vlastny usudok a namiesto toho len preposiela dalej kuloarne reci, co mu povedia politici ktorí ho navstivili.
        Ako povedal gogo, už sa citi byt jedným z nich a ja dodavam, ze namiesto toho aby si zachovaval vlastnu tvar, tak sa im snazi az nechtne liez do riti. Inak neviem aky maju zmysel tie jeho „politicke zabijacky“. Keby namiesto politikov pozval na zabijacku trebars ludi z domova dochodcov, tak by sa mozno dozvedel ovela viac. Ale chapem, ze ti ho po volbach nevymenuju za svojho poradcu alebo asistenta.

        1. Myslím, že kromě fotek s celebritami a pocitu, že je jedním z nich, z toho může vytěžit i hodně nejrůznějších informací, drbů, postřehů a docela obyčejnou lidskou zkušenost s těmi lidmi. Jestli se chce věnovat politice, může se mu to hodit, mít takhle rozsáhlou množinu lidí, se kterými strávil večer.

      1. Pane Vidlak , lide jdou a protestuji , kdyz maji o cem a pak se vrati do svych domovu a ziji zivoty ,ktere maji velmi radi .
        Psal jsem jinde , ze predevsim nechteji s politiky a jejich chovanim , politickymi cinnostmi a akademiky mit nic spolecneho…
        Velmi totiz nemaji radi pokrytectvi /hypocrisy/ ve svych zivotech a kolem nich ..
        Vy jste zacal spojovat nejakyho Pyrhuse a davat do souvislosti a nezdareny s dneskem…
        Ted presne jako Bidova vrchnost ,vysvetluje poslusnym aby vedeli , vy tyhle vyhlasky a opakujete otrocky v clanku , ze Putin a Rusko a ukrove a vy se zucastnujete tim, jak vas trapi vysoke ucty , ktere davate rovnez a prave souvislosti ,a obvinujete ,ze za ne muze , Rusko, Putin ,ukrovva a valka..
        Pisete o velkych nakladech pouze a ze jsou lepsi kdyby nebyly, lepsi je setrit penizky aby stale existoval vladl na U. naci Azov a dalsi organizace a jejich bestialni zlociny.
        Na vsechny na Ukrajine a na rusy..Dodnes.
        S pristehovanim NATO na U. strileni do lidi a deti , jako obvykle od 2014 , koho zajima Odesa ,upalovani , vyzkumne laboratore a nespocet vseho dalsiho..
        To nejedenou neni.
        Kdy ukrove a zapad a to bylo jasne od zacatku valku chteli a pripravovali.
        Tedy byla nevyhnutelna i s naklady prostredku ,kterych je vam tak lito..
        Je to ve vas a nekdy to vylitna na povrch. Dale.
        Pisete ,ze jednate s mnoha vybranymi lidmi.
        Proc nejednate ani jednou s obycejnymi lidmi , treba zde a Netajne.
        Pro nas tady , jsou to vase opakovane a opakujici se ‚politicke plakaty“ stale stejne a neuplne a zrejme povrchni, vyhrazene pro ty obyc lidi..
        A neco jineho pro jine. Aby neslyseli.

        1. Roleta na srolovani /alarm/, muze jit o posun v nepopularnim mysleni .
          Vidlak nas ma rad , mile deti a jestli je zatim neco jineho, tak at je.
          Domnivam se , ze ma touhy umistit se ,co nejblize centra moci a je oslnovan a mocnymi .
          Je tam neodolatelne vaben, ma dost energie , touzi byt povsimnut a skoncit mezi vyvolenymi, skromne se tvari , ale touzi..
          A neni mozne to vzdy zakryt.
          Kupodivu u mne to vzbuzuje nejaky stimulace /brainstorms/ a sem vdecnej za to.
          Podobne jako dalsi KS , ktere se nedari a nedari vysplhat se s diplomem nahoru /mezi vyvolene/a plive kolem sebe jedy narcenich a dsti siru zato kolem..
          Vsichni a dokonce miliony spouobcanu to zavinili, /ponekud groteskni hlasky/ ,nikoliv nedostatek vlastnich schopnosti. Mozna snasenlivosti.
          Ted,jaky je rozdil mezi alkoholikem a akademikem.
          Alkoholik ma zavislost na chlastu /vyrobenej jinejma /, az do konce zivota a akademik ma zavislost na ideu ,tez vymyslenou rovnez jinejma , zavislost na ni ,az do konce zivota.
          To je myslim dobra definice. Oprena o videni a bohaty zkusenosti .
          Vzorny skolacek ,ucit se ,ucit se ,lenin /stitici se prace/ je dobrej priklad..
          Akademik bere vazne jen dalsiho. Clanky se mnozi, jen od zavedenych akademiku , kteri se zminuji jine doktory , rozpatlavaji nazory jinych /Hampl/.
          ..Pedagog nenavidi ztratu casu s menecennymi , pohrda jimi ,kdyz je opren o staleti zasmradleho vedeni .
          Nadrazenost i bublinova zpusobila homerosimpsova, jinde /bizarni prezdivka si udelena z obdivu k programu, samozrejme z Usa….pohorseni..
          Jak si muze podradnej takhle kritizovat ..Dyt nemuze ani nesmi vedet ..
          Bitva proti cenzure skonci prave cenzurou..jako obvykle u takovych.
          Lenin uznaval jen marxem leninem vzdelavane cely zivot.
          Vyvrhel byl automaticky neverici.
          Jako nacisti potrebovali a zaviseli vzdy na Himalajich penez na hospodarstvi ,ktery neumeli ,komunisti zacali hospodarit tez , az je fanatismus presel .

    2. Nemám ve zvyku být, nejenom na internetu, zbytečně vulgární, ale všiml jsem si vašeho jména a jako první mi naskočilo „zlý kokot“. Přečetl jsem si vaše příspěvky a vidím, že někdy bývá první dojem docela přesný.

    1. „Enemže“
      společná idea, zájem se musí hledat, ne doktrinovat a za druhé, ona se mění vlivem vnějších podmínek a mediální masírky. Dav je v principu vrtkavý. Třeba když chce vidět v nějakém klubu v Jižní Koreji známého zpěváka a (moji teorie) ušlape ho, protože zpěvák je přímo v tom v davu. O tom nám mohou vyprávět filosofové/psychologové.

      1. Asi nejlip nechat vykrystalizovat ve vyhni nazoru a diskusi.
        Ty spolecny a sdruzujici zalezitosti..
        Potom po ochladnuti vyhne alchemista objevi Kamen Mudrcu.
        /The Philosopher stone/.

    2. Zájmy je rozličné.
      Jedni prahnou po tom, aby dobře prosperovala ČR.
      A druzí dávají na první místo zájmy USA. A jejich malého, věrného přítele, dá rozum.
      ☹️

  6. Je to jako v letech 1914-1818, kdy mnoho lidí věřilo, že se nepřítel zhroutí už za chvíli. Stačí ještě chvíli vydržet a potom budou v Berlíně nebo Paříži jako vítězové jako byli Němci v Paříži roku 1871. Proto se nedokázali císaři dohodnout na příměří dokud byl čas. Skončilo to tím, že o trůn přišli skoro všichni. Je paradoxní, že se zdá, že otázky na rozpory v mediálním narativu upozorňují dnes spíš ti méně vzdělání. Spousta vzdělanějších a liberálnějších už od března jsou přesvědčeni, že za měsíc válka skončí jasným vítězstvím UA. Na podzim věří, že už to bude brzo. Někteří ruští komentátoři taky viděli už od začátku své vítězství blízko. Místo toho fronta byla zkrácená a na většině míst se nehýbe. Přišlo období bahna rasputicy. Paradoxní je, že ti liberální komentátoři, kteří ujišťují, jak jim záleží na lidech, chtějí vést útok za osvobození Krymu bez ohledu na ztráty za každou cenu. Oni tam ale nepůjdou. Strategii sleduju, ale neměl bych žaludek na to o takových věcech rozhodovat ani na jedné straně.

  7. Dneska Vlkodlak v prvním článku okopírovaném z der Spiegelu vypočítal všechny hrozby, které lidstvo právě řeší:

    Pane Roubini, jak jsme se dostali do situace, že zde najednou řešíme tolik zcela fatálních problémů:

    -klima

    -inflaci

    -recesi

    -nevídané zadlužení/vyspělého světa/

    -slabost a nefunkčnost demokracií

    -válku na Ukrajině

    -hrozbu světové války

    -rozpad provázané globální ekonomiky

    -v podstatě novou studenou válku.
    Odpověď je podle Mlynáře jednoduchá, protože si USák se Západem dlouho lhali do kapsy a pořád v tom pokračují.

    No a tyto celosvětové problémy chtějí USáci řešit bez Ruska a Číny, když se rozhodli, že zatáhnou novou železnou oponu? Prokazatelně špatný dlouhodobý záměr a odhad.

    Putin, když zvolíme nejmenší společný jmenovatel příčin, hájí bezpečnost své země na poslední chvíli. Ještě krok a USák-NATO by byl v Rusku. Nešlo to jinak, i když určitě i mnozí Rusové si už tak zvykli na docela dobrou životní úroveň (litr benzínu prý zdražil na 20 Kč, USD stojí 60 rublů a inflaci tam mají nižší, než my, ó jaká hrůza), že se jim nechce ve válce zařvat a tak motivace není snadná.

    Prostě se všechno rozhodne a to i u nás, po celosvětově provedeném součtu nákladů a výnosů, jak tu píše Vidlák. Ale demošky jsou užitečné, o tom žádná. Kapka ničí kámen nikoliv silou, ale stálým padáním.

    Jak říkal můj děda, starý voják z první světové, „Počkejte až přijde zima.“

    1. RE : Laco
      Neměli co zatáhnout, železná opona nezmizela. Jenom se přesunula o pořádný kus na východ.
      Jenom to zapomněli sdělit hloupému Vašíkovi. Jinak by tento neapeloval na americké kongresmany :” Chcete – li pomoci nám, pomožte. Rusku. “
      Jak víme, stal se pravý opak. Západ využil nezkušenosti už postaršího Jelcina a začal rozebírat RF na prvočinitele. Ke konci té prima demošky už pomalu neměli Rusové co žrát.
      Osobně proti demokracii nic nemám, považuji se za demokratku. Ale jasně vidím, že ten náš typ libodemo se ani zdaleka nehodí pro některé státy. A pro některé dokonce představuje smrtící nebezpečí. Protože nemohou přeskočit určitou etapu vývoje a hupnout z mosta do prosta do úplně jiného systému správy státu.
      ( Platí to nejenom pro Afriku, Blízký Východ, Čínu, ale i pro mnoho dalších destinací. )

      1. Re: Helanov

        Zklamu vás.
        Ivani neměli co žrát už od samého začátku. Vozíval jsem tam tenkrát humanitární pomoc, Kamiony narvané suchým žrádlem. Nudle, rýže, sem tam nějaká konzerva.
        Sovětské republiky zjistily, že Ivan dává plyn a ropu furt i bez placení, takže přestaly dodávat všecko, co se dalo pod cenou prodat na západ.
        Píšu o letech 1991 – 1993. Kdo nezažil, neuvěří…
        Pak už sie něco žrádla bylo, ale lidi zase nedostávali peníze, bo mafie už ovládla banky. I tu centrální. A samozřejmě i parlament.

        1. Já bych, že kdo nechce-neuvěří. Proto byli gorbojelcinové populární, že hleděli na lidi jako naše nynější věrchuška včil na nás a proto má puťka podporu. A že jsou ti naši milení tak rozčúlení a zlí, no bojí se že vývoj bude u nás stejný, jen co krapítko ještě přituhne.. uvidíte
          čítám, že proto Jelcin pil jak duha, že nevěděl co s tím a že dovolil pod vedením amíků co dovoli. . Naštěstí si myslel že se mu podaří to smést na mladého nástupce a asi se hóódně divil , že ač působích v němcích, je ouplně jiný a myslí mu to úplně jinak. Naštěstí….

        2. Tvorivost lidska je naprosto nejdulezitejsi vzdy.
          Zaklad zivota.Vyplnuje a pac nese vyvoj.
          Neni racionalni ,abstraktni nesrozumitelna ,vzdalena ,dela potize, nelze na ni polozit prst ,materialismu vzdalena atd..
          Ale komunisti,husaci , zacali strasne touzit po tvurci praci lidu od 69. Inovace a pod.
          Ti co nejvice kriceli , nejvice nevedeli co to je. Totiz, to nikdo nevi..
          Ani ja. Je to ve vas ,ale nepatri vam to , dela si to co chce, kdy chce , jak chce.
          Ani ja nevim nic. Jednou to zacne , ty procesy v hlave a neni jim nikdy konec.
          Vzbudi vas to treba ve 3 rano a hned se to zapne..Ma to malokdo.
          U nekoho je to silny, aby se toho zbavil a nezblaznil se z ty persekuce, vozere se a musi ,pak spi do rana a ma odpocinek.
          Lidi reknou podivejte se na to prase , zase se vozral jako dobytek..
          A choval se vetsinou nespolecensky..
          Priklad je nedavno zmineny JS , jeho tvurci duch a prikry a necekany rozdil v jeho jednani.Neco co mne ted, pronasleduje.
          Treba vo pasekach ,jaky zpusobi prazdno, vakuum v lidech a zase naopak vo pasekach preplnenosti ideologii. Jeden nevi co je horsi..Atd. A.
          Pridu na Staromak a padam ihned /neturisticky/na hubu z genia obyc lidu a jak nepredstavitelne pracovali s tim prostorem , kterej nikdo neumi a jinde nesved..
          Chce se mi az brecet ,ze to nejni.
          Pravda, mlati se tam ten Hus , s tragedii pobelohorskou..
          Ale to se da v ty krase prehlidout..
          Psal jsem nedavno, nebot sem dedic Mistra Jana a trochu Havlicka jako kazdej..
          Asi v tom duchu. „MiIuj pravdu ,slys pravdu ,konej pravdu“ atd..
          A s politovanim vidim ,ze Mistr Jan ,doporucoval neco ,o cem nepremyslel.
          Jiny akademici to vynaseji opakovanim vsude a porad. Po staleti .
          Byl totiz taky akademik. Jinej jim nestoji za povsim..
          Zase jako v ty definici nahore, jinde..
          Coz provokuje moji dusicku, aby hledala. I kdyz ja to nemam casto ,rad.
          Nemam archivy/kam sou pusteny jen ty spolehlivy akademici/, knihovny ,dokumenty , kancelar nic , mam jen sebe a /creative/ mysleni..A.
          Neco zkusenosti. Moh bych o nich napsat treba knihu ,ale to bohda nebude abych se nejak takhle ponizil.
          /Jednou sem napsal malej spisek a kamaradi radili , to dat nekam./.
          Dale se tlaci uvahy prijit na kloub jak je to vlastne doopravdy s pravdou..
          Tak nezbytnou kazdemu ,popularni , milovanou atd..Snad vo kus dal..Pokr.
          Dik za porozumeni.

    2. Od te doby, co Vlk prestal blouznit o oranzadach, jako o jedine spravne ceste, tak tam chodim rad.
      Ale s tim Roubinim se docela seknul.
      On tam breci, ze Spojene staty ted musi resti deset megaproblemu najednou, ktere jste tu ve vasem prispevku prekopiroval. (Tajwan tam chybi, Cinska rozpinavost a agresivita taky)

      Je to naprosto k smichu, vzdyt za kazdym jednim tim megapruserem stoji USA, a on si tam rve vlasy, ze to ted najednou na USA spadlo, a musi to resit.

      A vylevy, jako ze behem covidu znovuobjevil sve zidovske koreny, nebo ze se stal pescatarianem, protoze CO2…
      Tim to jenom dorazil.
      Krome grafu, je to kupa hnoje.

      1. @ Sakura https://web.litterate.cz/valecne-naklady/comment-page-1/#comment-74068
        Taky to na mě neudělalo moc dojem.
        Namátkově bych zmínil třeba takové „práva“ LGBTBFLMPSVZQWERUIOP+++,
        kvantitativní uvolňování
        meeee-not (mně to neudělali a tak budu tvrdit, že jo)
        cancel culture, BLM, „woke culture“, Grýnpeach
        rozesraný celý sever Afriky a střední Asie, Afghanistán, Somálsko, Jugoslávie a teď i UA
        rozesrané bývalé státy SSSR v „podbřišku Ruska“
        800 vojenských základen po světě
        a mnohé další.
        Ze všeho čouhá špinavý pařát bratrstva kočičí pracky, našich přátel nejvěrnějších, těch jediných správných demokratů
        Brečet teď tedy nad tím, že to původcům padá na hlavu a že si užívají vlastní medicínu mi přijde poněkud nepatřičné

        1. Neco takovyho jako, nahore se zmuze jen radne vystudovanej diplomovanej akademik..Na vice universitach ,tim je vic ,chytrejsi..Na celej zivot.

  8. Nějak mi ten Putin v pytli připomíná toho chlapce, co maloval politikům tykadla… jak dlouho seděl? A proč se Rakušan nebojí našich spravedlivých a nezávislých soudů? Větší urážka, větší trest, ne?

  9. Jak poznáte, že pán není z BIS? Nebo že manželka chodí do kanclu a ne na hotel?
    Jednak o nich musíte něco vědět a druhak se musí vybudovat nějaká důvěra na tom založená.
    Když vám někdo ukáže cizího pána, že podle něj máte skákat na náměstí, nebo vám přivede cizí paní, že to bude ode dneška vaše manželka a musíte se bez reptání sjednotit, budete se kapku ošívat. Tedy nejspíš jen u toho druhého případu.

    Jestliže Vidláku tajemně vychvalujete výhody přechodu na digitální měnu a naznačujete, jak jste v kontaktu s lidmi, kteří v tom vidí velký prospěch a pokrok (ale nemůžete nám-blbcům říct nic seriozního), nemůžete se divit, že některým slabším povahám sepne červená kontrolka a začnou se plašit, jak je možné, že tento člověk, co psal zasvěceně o tlačenkách, bramborách a obilí, začal nejen blábolit o Ukrajině, ale nakonec propaguje agendu Klause Švába.

    Já vás chápu, že se cítíte zhrzen, ale když si chcete hrát na proroka a kazatele, co vidí ve tmě, ale neřekne, tak vám na to kdekdo skočí, přičemž svým vlastním způsobem.

    1. „…tajemně vychvalujete výhody přechodu na digitální měnu…“

      Proboha tak to uz sem radsi kopirujte ty Strelkovovy blaboly o prohrane valce, nebo muzete zase blekotat, jak Rusove nemaji rakety, protoze embargo na chipy, a jak uz je stejne pozde, protoze zapad dodal moderni PVO…

      Porad bude vase blouzneni o velezradach a nemehlech v Kremlu lepsi, nez obycejne lhani.

      Vidlak, podle jeho vlastnich slov zprostredkoval rozhovor s clovekem, ktery vidi v digitalnich menach budoucnost.
      Dal o tom clanek, protoze to povazuje za zajmave, stejne jako toho nadsence. Ale sam (Vidlak) taky napsal, a zaroven to tak podal, ze je k temhle vecem spis skepticky.

      Vy a vas gaucovy guru jste se spletli za posledni pulrok nescetnekrat, ale ted zarucene vite, ze digitalni mena je nesmysl.
      Ja jsem k tomu skepticky, stejne jako Vidlak, ale protoze si o sobe nemyslim, ze jsem jasnovidec, tak jsem si clanek rad precetl.
      Zbytek toho, co jste vyplodil naznacuje, ze bud nemate svuj den, nebo to je ciste urazena jesitnost.

      1. Bojujete s vlastní chimérou, aspoň pokud jde o ten válečný začátek.

        jinak ohledně toho citátu, měl jsem na mysli toto:
        „Pan Čuba mi nasvítil směr, kterým jsem se ještě nikdy nepodíval, protože mě to prostě nenapadlo. Starého pana Čubu to napadlo už dávno a pan Čuba mladší tomu nezůstává nic dlužen. Ukázal mi pár grafů, vysvětlil mi jejich smysl a…. já vám to vlastně ani nemůžu napsat, protože byste to asi nepřijali a jednom bychom se tady hádali o pojmech. Jo, postupně vám to všechno napíšu, rozepíšu a vysvětlím, ale potrvá to. A vy, co si myslíte, že vás Vidlák zbytečně podceňuje, vám pustím jen jednu drobnost – Zavedení digitální měny. Snesete to? Pokud ano, mohu pokračovat dál.“

        Takové výroky se totiž dají chápat nejrůznějším způsobem.

        1. Jojo, vy a vase chimery o zradcich a nemehlech v Kremlu. Tapetoval jste to tady obden.
          Vim, citite se ted hloupe, kdyz vite, ze to byly jenom blaboly, ale zapiranim to rozhodne nenapravite.

          „…Akorát on je optimista. On vyznává krédo, že když se něco nedá odmítnout, je nutné to přijmout. Já jsem to teď tady popsal spíše opačně…“

          Chapejte to jak chcete, to je vas problem.
          Vidlak napsal, jak to chape on.
          Vy jste to ignoroval, a vlozil jste mu do ust vas (opacny) vlastni nazor.
          Jestli jste to udelal umyslne, nebo ne, to vite jenom vy sam.

          1. Vidlák si stěžoval, že ho kdosi (možná jen virtuální) podezřívá z progresivistického spiklenectví. Tak jsem napsal, že některé lidi by k tomu mohlo vést toto – ty odkazy na digitální měny a „nezbytnost“ jejich nasazení, tajuplnost ve vyjadřování.

            Ohledně těch válečných témat, myslím, že kdybyste si vzal moje komentáře, nenašel byste v nich to, co tady píšete. Já jsem se držel buď reality na poli, nebo v případě motivací mám poměrně stabilní pro mě nejvěrohodnější interpretaci. O té se moc nedá říct, jestli je stoprocentně pravdivá nebo není. Já si myslím, že vysvětluje většinu těch zvenčí absurdních a sebezkázných případů.
            Nakonec, včera jsem dával odkaz na debatu s Klimovem, ten přímo uváděl konkrétní příklady ze své oblasti a šlo přesně o to, o čem jsem psal v teoretické rovině.
            Toto jsou věci, které mě zajímají, ze kterých kromě informací můžu taky mít nějaké ponaučení o mechanismech těch dějů.
            Znát mechanismy, příčiny a jejich dynamiku, je lepší než nějaká pustá a hloupá ideologie.

      2. „muzete zase blekotat, jak Rusove nemaji rakety“
        Raket maji asi prehrsel, kdyz je ted shani (a budou nakupovat) v Iranu.
        https://www.moscowtimes.ru/2022/11/01/iran-vpervie-predostavit-rossii-upravlyaemie-raketi-a25934
        Stejne jste se seknul se Sahidy (drony), jejichz nakup Ruskem byl podle vas nesmysl. Tam to slo jak pres kopirak: Rusove maji vlastnich dost, nejake Sahidy nepotrebuji, je to blabol. A ejhle, pak je z nich najednou klicova zbran.
        Ze vam ten vas maniakalni postoj uz neni samotnemu hloupy, ted mam alespon overeno, ze bavit se s vami o tehle vecech je opravdu ryzi ztrata casu.

  10. Výstižný komentář.
    Vidlák je ve své podstatě havloid.
    Tu definici jsem nevymyslel já : havloid je naivní snílek, ale jinak je náš. 🙂 🙂
    Bylo to někde na internetu.
    Do těžkých časů přicházejí lidi jako Jan Žižka z Trocnova.
    Abych nikoho současného nehanil.
    Ale když porovnám Paroubka se Žižkou ……… 🙂

    1. RE: Dihydrogenoxid
      Anebo je tady druhá možnost. Že Vidlák dává přednost slovní domluvě před domluvě pomocí granátů a dronů.
      Vzhledem k tomu, že i já mám potomky, tak jeho slova lahodí mému sluchu.

        1. Lahodte si , kdyz je mala valka , aby nebyla ta velka a celosvetova..
          Dobre vam tak.
          A vam podobnym, Putin je pro mir od zacatku jeho vlady.
          Ze je sam a celej zapad a U. nenavidi mir a jednani o miru od 45.
          Zadnou smlouvu nedodrzi. 800 zakladen a lodstva . Nukl. zbrane vytahuje .
          A siri vsude . Lahodte si.
          Myslite a verite a nic jinyho nesmite a bez jedineho dukazu , ze Putin,
          vsemu a otrocky ,co vam Biden namluvil..
          Hura hlava do pisku..Lahoda.
          Mate prece ty lahodici potomky a slova ,ze??

  11. Jestliže jsme podle derniéra Petra Luly ve válce, mělo by se hodit pár základních zákonů vojny (aby dostala právní rámec):

    Všechno je jinak.
    Spěchá se, aby se mohlo čekat.
    Co máš v břichu, to ti nikdo nevezme.
    Blbě, ale jednotně!

    1. Konrád Fialain je ve válce, jenže ne s ruskem, ale s námi.
      Co je trochu zpomalit, něco jako kampaň „konec české presstituci“, a návod jak zrušit televizní poplatky;)

      1. s těmi poplatky je to jednoduché, zrušit tv. Stejně je to už přežitek doby. Musím říct, že většinu se dozvím na netu, co tak občas čtu programy a poslouchám sousedy- nic nového, buď prastaré ze sociálismu, nebo slátaniny. Vůbec mi nechybí, a to hrávala od rána do noci pozdní. KOukajíc po setmění na protější frontu paneláků, těch modro rozsvícených pramálo, jen semtam. jo jo bejvávalo.

  12. Prodloužený víkend jsem byla u příbuzných na Moravě. Jsou neskutečně naštvaní a proti vládě ale o žádné demonstraci nevěděli. Šli by demonstrovat do Zlína nebo do Brna, ne do Prahy, jsou už starší. Jak tu informaci k takovým lidem dostat?

  13. Oproti Vidlákovi si Bobošíková myslí, že účast Jiřího Paroubka na demonstraci dal protestu jiný rozměr.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Paroubek-Zlomovy-bod-protivladnich-demonstraci-Bobosikova-odhalila-proc-719166

    A já s ní souhlasím. Paroubek je bývalý předseda vlády, je to člověk, který tehdá v Soc. dem. dokázal svést dohromady hodně protiběžné proudy a dovést k úspěchu.

    Není to přesně věc, po níž Vidláku voláš? Není Paroubek přesně ten člověk, který má pro to potřebné schopnosti?

    Nezapomínejme, že kromě organizátorů protestů z řad alternativy tu máme ještě parlamentní SPD která jaksi stojí mimo, ale PATŘÍ k k tomuto proudu a má největší šanci stáhnout nespokojené proudy k sobě a účinně využít.

    1. Ano, přesně tak. Souhlas s každým slovem.
      Paroubek přináší do protestu proti vládě nový prvek – profesionální politiku.

      1. Já bych s tím souhlasil, ale cítím povinnost dodat, že Paroubek si nese svůj (směšně malý) dědičný hřích z doby premiérování a kupodivu to lidi vnímají víc, než bych si myslel. Ne, není to žádná analýza, jen jsem stále mezi svými čtenáři a poslouchal, co říkají.
        Paroubek by nesměl být jednorázová záležitost, ale trvalý lídr. To by možná pomohlo. Ale pochybuju, že by Vrábel snesl, aby Paroubek byl něco víc, než jen řečník na demonstraci. Proto si myslím, že z tohoto mraku nezaprší. Nebo alespoň ne teď.

        1. Proč by musel být lídr? Nemohl by to být jeden z ?
          Já nechápu tu umanutost v hledání lídra, nejlépe ještě aby byl neposkvrněný a dokonalý.

          1. Tak nas Mistr Jan zustava naveky ,duchovni vudce naroda.
            Z prani akademiku ..Ale .
            Jake povahy, jakeho druhu a jaka ale byla doopravdy ,ta jeho opevovana pravda?
            Odhaloval nadsene a zaujate lzi , predstirani a podvody ziskuchtive nenazrane cirkve a chtel jeji napravu..Cely zivot zasvetil..
            Kdyz lepsi asi bylo a daleko, moc daleko lepsi , aby rovnou cirkev vubec nebyla, ale co by si pocal Mistr bez ni ? Bez zavislosti na ni??
            Aby cirkev nebyla, ani dusledky nekonecnych zlocinu ,ktere vedly rovnou az do straslive 30.lete valky napr.
            Ale jak je to doopravdy s pravdou ?? Kdo vi? /Velky tema ,kratce/.
            Pravda je vlastni sestra lzi. Jedna nemuze bejt bez druhy.
            Jedna je obsazena v druhy../Od treba 1% az do 99%/.
            Zalezi tedy na mixu , snazivych prevazne manipulatoru…
            Zmatenost vladne uplne u kazdyho.
            Nekdy jsou ty sestry nevlastni a nesnaseji se. Pisti jedna na druhou a zpet..
            Bojujou ktera bude mit na vrch..Zalezi na situaci a okolnostech..
            Predstiranych pravd je asi milion a lzi snad jeste vice ..
            Subjektivni ,objektivni a dalsi..
            Bila a cerna pravda . Bila , primar nerekne mamince, zejtra vase dite umre.
            Cerna pravda , chce sadisticky uskodit sve obeti a co nejvice..
            Zlomyslnou , zamernou ,dokonce pravdivou Uprimnosti!!
            Pravda je vetsinou nezajimava , jako dobro a co s nima, kdyz nejsou potreba a stejne se objevi vzdycky pozde..Zlo a lez vzdy ma naskok..
            Pravda je tak …V normalnich casech, samozrejma..
            Bez vzruseni , zabavy podrazdeni smyslu lzi, podvody a predstirani.
            Ty jsou navic povahy tvurci , vynalezaji se do nekonecna za ucelem vyhod , moci nad jinejma atd..
            Kolikrat premejslim ,o jakou „zabavu“ by prisli vsichni ti politici , zlodeji a lupici , pirati , podvodnici ,bohaci psycho, chamtivi urokovi pucovatele ,bankeri , vlastnici diplomu ,kdyby nebylo penez a majetek by kazdy mel stejnej priblizne..
            Jaka by tohle byla revoluce ?? Jaka?
            Kdyz masy na to nalakaly kdysi , slibovaci marxisti..
            Katolici podobne predtim..
            Ale kdyz pravda neni a situace a okolnosti ji vyzaduji ..
            Ty zase velmi podnecuji s jeji pomoci agresivne odhalovat..
            A napravovat, Mistrem Janem a dalsimi.
            Treba pres mrtvoly i ty svoje..
            Do putky sester se zapoji lide /vtazeni do deje/ a pomoci akademicke zavislosti na ideologiich a rozdeli svet a uz jsou nasledky a nepredvidane ..

        2. Vrábel z řečníků snese jen sám sebe. Ale v jednom měl pravdu. Taky jsem Paroubkem nebyla nadšená, dokážu ho tolerovat. Vidím jak zoufale se staží vráti do politiky. Vrábel ve svém nedělním videu to zdůvodnil, tak, že o tom budou psát zahraniční média, že na demonstraci vystoupil i bývalý premiér. A měl pravdu, psaly. To si myslím je dobrá vizitka.

          1. Bych řekla že nesnaží, to jej spíš někdo vytahuje zpět. Akorát kdo, i když on nebyl ovlivnitelný,tedy, pokud nešlo o sukně.. njn pánové, nebyl první…

    2. Souhlas s Paroubkem, je hodně v obraze, píše dlouhodobě konsistentně a ví ,jak to nahoře chodí. Bylo by vhodné ho mít v týmu alternativy jako alespoň poradce. Bohužel řada lidí naskočila na jeho mediální odstřelování v době ,kdy byl premiér a kdy si i sám pak naběhl v rámci testosteronové“ šluspaniky“,kdy se směšně prsil jako holub bublák. Ale to co bylo u Kchárla roztomilé, tady byl důvod k mediálnímu odstřelování, jo taky měl tu bradavici, že ano. Hlavní důvod byl, že byl schopný a chytrý a mohl podruhé s přehledem vyhrát volby. Tak Kubice a mediální kanonáda a bohužel Češi, Moravané a Slezané si s jásotem podřízli větev . A teď klidně do mě- já s ním měla možnost kdysi jednat, když byl premiér, a musím říct ,že jsem jeho analytické schopnosti ocenila- z kakofonie nesouvislých řečí, dokázal během chvíle vytáhnout podstatné, to jsem smekla.

      1. Už jsem tu před pár dny psala ve stejném duchu. Díky, polly!
        A že se Paroubek „zoufale“ tlačí zpátky do politiky? On JE schopný POLITIK, proto se ho všechny politické party babralů a nýmandů obávají….
        Až to alternativa pochopí, vezme ho zatím třebas jako poradce, muže v pozadí, tak se mohou dít věci.

  14. Pyrrhos ovšem vedl loupeživou válku na cizím území. Vojáky si platil ze svého a tak se ruinoval.

    Římané proti němu stavěli odvedence. Taky je to stálo peníze, ale peníze v podstatě zůstali v zemi, protože zbroj vyráběli místní řemeslníci, jídlo se kupovalo u rolníků, kurvy byly místní. Takže vedli válku, ale se stejnejma penězma.

    Současná válka, tam Rusové bojují o své přežití. Jak vyhlásili Poláci, p̶o̶s̶k̶o̶c̶i̶ přátelé USA, 100 000 000 Rusů by mělo být zabito. To se vyplatí vždy.

    USA sice stojí podpora Ukrajiny prachy, ale zahojí se na předražených energiích a firmách, co k nim utěčou.

    Platit to budeme my.

    Naši zrádci z vlády na tom ovšem osobně vydělají.

          1. A co vám na tom nesedí? Oni to tak berou. V případě porážky by velmi pravděpodobně došlo ke ztrátě ruské státnosti.

    1. Rozdil a velkej vyznam je v tom, ze Putin stimuloval ,povzbudil a osvobodil /i kdyz
      autorativnim systemem vlady/ , prave ty nezbytny k existenci, tvurci sily naroda a protoze situace a okolnosti , tak ve vyvoji zbrani..
      Zapad klouze zase v uplne opacnym smeru, v bezmocne , tupe otrocke nicivosti, do popelnice dejina, nebyti..
      Otroctvi je popularni v souhlasu , skola hraje velkou roli a porizuje vychovou u vetsiny , tupy pohodli, opakovani s nejmensim vynalozenim usili ,ktere i v kazdodenni praci, stale stejny/ ,zarucuje..
      Zajistuje budoucnost beze zmen , novot ,ktere vyzaduji nova usili vseho druhu..
      Se znova prizpusobovat , neznamymu, nejistymu ,atd..

  15. Inu, tak tento Vidlákův příspěvek na mne přesáhl všechny meze idealismu. Počítá totiž s jednou věcí, která je naprosto nesprávná: totiž, že všichni si jsou rovni ve smyslu Listiny základních práv a svobod:
    Článek 1
    Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.
    Jde o to, že tak to (povětšinou) vnímá masa… Obzvláště nešťastní jedinci, jako třeba já, vnímají lidi okolo sebe takto absolutně. Ubezpečuji vás, že to je cesta do osobního pekla. Můj v podstatě zkrachovaný život a obecná nenávist lidu českého, a to především „elit“ proti mně to dokonale dokazuje. (cigoška – cigoška to je, a co hůř, bílá cigoška!!) Vidláku, ubezpečuju tě, že vládychtiví váleční štváči to vidí úplně jinak. Ti si nejenže nejsou ochotni, oni vůbec nejsou schopni si představit, že všichni lidé mají stejné city, stejné touhy a fyzické a psychické zranění je všechny bolí stejně. S davem, kterému my říkáme národ, zacházejí ve svých myšlenkách jako se stádem plecháčů, které je možno rozbít, sešrotovat a případně přetavit do plecháčů nových… Proto způsobem, který zde rozebíráš, vůbec neuvažují. (Dávám příklad z jiné strany: obecně má lid pocit, že zvýšení trestů u nejtěžších zločinů, na příklad vražd až k trestu smrti, bude mít tak odstrašující příklad, že to potenciální vrahy odradí od páchání takové činnosti. Vyšší desítky let kriminologických výzkumů nic takového neukázaly. Vrahům je trest smrti u pozadí.) Znovu: naše „elity“ si skutečnou rovnost lidí v jejich elementární lidskosti neumí ani představit.
    Abych svá tvrzení podpořila, odkazuji na knížku význačného amerického psychiatra a psychoterapeuta M. Scott Pecka „Lidé lži“. Je to dobré čtení pro dnešní dobu! Píše tam, mimo jiné, že zlo je specifická forma duševní nemoci (a jelikož tvrdím, že lidé na druhé straně barikády od „dezolátů“ trpí kognitivní disonancí, tak ta nemoc je i pojmenovaná, a tu je nutno léčit. Na druhou stranu M.S. Peck také píše, že za svou celoživotní praxi nepřišel na jiný způsob, jak zlo zastavit, než silou. A já k tomu si dovolím dodat ještě jeden příměr. Kristus nabádal k nastavení druhé tváře. Tedy ke strategii půjčka – půjčka – oplátka, protože ve starozákonní strategii „oko za oko – zub za zub“ je příliš velká pravděpodobnost chybovosti. (Někdo ten červený knoflík může fakt zmáčknout omylem…) Takže dvě demonstrace v jedné? Hele, sorryjako! Přišla by s něčím takovým druhé strana? Pokud ne, je to, opět, naivní idealismus. A to říkám s relevantními zkušenostmi 28 let výkonu advokacie jako rodinné/rozvodové advokátky. A to je taky relevantní, protože jak nahoře – tak dole, jak na povrchu tak uvnitř…

    1. Výstižný komentář.
      Vidlák je ve své podstatě havloid.
      Tu definici jsem nevymyslel já : havloid je naivní snílek, ale jinak je náš. 🙂 🙂
      Bylo to někde na internetu.
      Do těžkých časů přicházejí lidi jako Jan Žižka z Trocnova.
      Abych nikoho současného nehanil.
      Ale když porovnám Paroubka se Žižkou ……… 🙂

      1. Ta polivcicka nekonecnych represi , mockrat pokazdy ohrivana, uz bude trochu studena..Pocitam. /Obsess preoccupations/ ?
        Predsudky tech co nazyvate elity, KS, jsou k smichu , jsou stado a nestoji tak, ani za povsim..A zivot je samozrejme nekde jinde..
        Je pod uroven se o ne vubec zajimat. Nebo vas dojima Joura? Zernochova , pekarkadvousvetrova ?? A spol.
        Jsou ty vase stiznosti , ze nejak vas nechteji mezi sebe?
        Nedovedu si predstavit to vase osobni peklo a imaginarni predstavy nenavisti lidu ceskeho ,
        /podle vas vsechen lid nema zadny jiny zajem nez vas , ve dne v noci nenavidet/..
        Poslyste, vy mate vo tom ceskym lidu ponekud divoky predstavy..
        A drzi vas ty sny z pekla , taky pekne dlouho.. /Budou to ty klinicky disonance/.
        A vas, zarucene jinymi zkrachovaly zivot..
        Ja vam to reknu rovnou. Bych vam pral zazit treba 50. ty leta ..
        Co zazili uz male deti , ve vsech soc.statech a predevsim v Rusku..
        Mozna by vas to probudilo Z VASEHO VYTOUZENEHO NA JINE SVADENEHO PEKLA.
        Skutecneho , ktere proziva ted prave miliony deti na svete..
        Skoda ,ze to neslysite ,protoze nechcete slyset. Jste posedla sama sebou.
        Votravujete sama sebe a kazdyho vsude kolem, kam prijdete.

    2. Morgan Scott Peck je ročník 1936, takže studoval koncem padesátých a začátkem šedesátých let. Podle toho to taky vypadá. Od těch dob se zase trochu pokročilo.

      Proto Peck neobjevil nic, čím „zlo“ zastavit. Chtěl by zastavovat něco, co neexistuje a to nejde. Promrhal život ve slepé uličce.

      Tohle si nechte přeložit překladačem.

      https://www.institut-repere.com/info/le-principe-de-l-intention-positive-de-la-pnl-robert-dilts/

      S tím Kristem.

      Nejde ani tak o to, že Kristus učil nastavovat druhou tvář, jako o to, že to na Římany platilo.

      Jeho životní filosofie nastavování druhé tváře ovšem dlouhodobě vyhrála nad římskou filosofií mordováním v aréně a podél cest každého, kdo se protivil.

      Kristus by ovšem nevyhrál nad muslimy a muslimové by se nikdy neprosadili, kdyby měli vedle místo křesťanské Byzance sadistický Řím.

      Ten chlap, co u Strakovky zabil sám sebe, udělal přesně to samé jako Kristus. Masochisticky obrátil násilí proti sobě. Kdyby ho obrátil proti jiným, tak by byl automaticky za špatného (pro všechny na obou stranách) a režim by se po něm povozil, jako po tom střelci z Uherského Hrobu a režimní stádo by na místě střelby obětem zapalovaly svíčky, rovnaly kytky, fotečky a vzkazy, brečely a objímaly se.

      Takhle důchodce alespoň mlčky ale jednoznačně obvinil vládu ze své smrti (a bídy před smrtí) a dal nám všem najevo své utrpení.

      Není nám z toho moc příjemně. Vládě také ne, ale moc dělat nemohou, tak to jen zametají pod koberec.

      Nebylo v tom nic morálně vyššího. Jen to bylo to jediný, co mu zbylo.

    3. Podle Listiny jsou rovnoprávní. Mezi rovností a rovnoprávností je „nekonečný“ rozdíl.
      Listina zakládá rovnoprávnost nerovných.
      Příkladmo, že každý má právo nabrat si vodu. Jenže naběračky jsou různě dlouhé a objemné.

      1. Dnes je vsecko v tech oblastech jsou jen podvody mocnych ,zneuziti vseho a demokraticka zbran proti nam.
        Mlatit nas po hlavach a nic jinyho..Represe teorie a jeji vnuceni do praktickyho kazdodeniho zivota poskytnou jim dalsi hrozby, kdo se nepodridi..

    4. Neodrazení vrazi…
      Viditelní jsou ti dopadení, usvědčení.
      Hrozbou trestu odrazení jdou neviditelní.
      Jestliže ale máte za to, že hrozba trestu za vraždu je neúčinná, navrhněte zrušení trestního zákoníku. Protože stejně lze polemizovat s účinností trestů za jiné činy.
      Podobné můžeme diskutovat příčetnost pachatele. Tempore crimini, míru zachování schopnosti rozpoznávacích a ovládacích. Můžeme nahlížet tak, že každý je nepříčetný. Protože kdyby příčetný byl, schopnosti by měl zachovalé, rozpoznal by a ovládl by se, a … čin by nespáchal.
      Je zajímavé umět opustit právnický svět plný fikcí, domněnek, klišé, zastaralých tezí, manter, fatev imámů ve vydávaných stanoviscích a komentářích, oněch „věčných pravd“ záhy nahrazovaných jinými “věčnými pravdami“ jiných imámů, vykladačů zákona a hlasatelů jediných pravd. Místo toho zkoumat svět jaký je. S kritickým rozumem, bez nasazených skreslujících brýlí zobrazujících černou krychli jako bílou kouli, či naopak.
      Jistěže s vědomím, že nemusí být přínosné chodit s tím od dveří ke dveřím, tlouci na ně a domáhat se vyslyšení hluchými. Přinejmenším, že hrozí nebezpečí od kněží a biřiců Chrámu Jediné Pravdy. Toto tak jako jiné vyžaduje vhodný historický čas. Například ať Země je placatá a netočí se, když to tak chtějí. Však potřeba námořní navigace je donutí…

      1. A to nějaký doktor na Novinkách tvrdí, že lidi můžou dělat do 75. Ale jde o tu psychiku,to vyhoření a o tu konzervaci starého nepotřebného. Co s advokátkou v osobním pekle se v podstatě zkrachovaným životem a obecnou nenávistí lidu českého?
        A takhle by se mohlo pokračovat,co s učitelkou,která už je alergická na děti,doktorem ,kterého pacoši už obtěžují a ho to nebaví a léčí podle manter před 50 lety.atd…

    5. „Vyšší desítky let kriminologických výzkumů nic takového neukázaly. Vrahům je trest smrti u pozadí.“ – asi jako vakcinologické výzkumy ve vyšším počtu neukázaly škodlivost mRNA vakcín.
      Pochopitelně, primitiva či psychopata v citově excitovaném stavu už výše trestu už neodradí, může však odradit při přípravě činu, je-li nějaká. Hrozba useknutí ruky za krádež vliv na snížení kapesních krádeží evidentně měla.

      Nastavení druhé tváře má význam jedině pokud se ví, že oko za oko je elementární spravedlnost. Pokud to poberta neví (biblicky řečeno – nemá to zapsáno ve svém srdci), je zhoubné hlásat nastavení druhé tváře. Ježíš nepřišel zrušit ani čárku ze Starého zákona, jak sám pravil, přišel ho naplnit. Nemůže být naplněno, není-li co.

      1. Samozrejeme mate pravdu, trest smrti i tresty useknuti koncetin mely vliv odrazujici pro beznou populaci. Na psychopaty to neplatilo.
        Problem je, ze tyto tresty jsou nevratne…
        V nejlepsim state na svete obcas pusti ven odsouzeneho na dozivoti a zaplati mu odskodne, neb nasli NAHODOU praveho vinika.
        Predstava, kolik tech nevinnych tam asi je, je dost udesna.
        A to tam jeste maji trest smrti. V tom se uz nikdo radsi nenipe, i kdyby nahodou nasli pravedo vinika.

        1. Tamní volič to tak chce. I s rizikem, že jako nevinný skončí v cele smrti…

          I zdejší volič chce to takové jaké je. Je to výsledkem jeho většinové volby.

          Chápu, že někomu se poměry nelíbí. Tak jako jiné poměry kdysi, kdy hlásat,že Země se točí bylo o život. A podobně dříve i potom. A přesto lidé žili, někteří spokojení, někteří i šťastní. I ti kteří věděli že je jinak než všeobecně uznáváno. Bylo-li chytří aby se a tom vyrovnali a silní aby tomu čelili.
          Taki nyní, i v budoucnu.

        2. Souhlasím. Nicméně apriorní požadavek na vyloučení lidské chyby je nesmyslný, čili je nesmyslné jej požadovat. Na silnicích ročně zemře cca 500 lidí. Alternativou je nemít dopravu. Tedy ani do nemocnice.

        3. Psychopatu ubylo a podstatne . To bylo dulezity..
          To si dnes nepreji. Chteji abychom je opatrovali ,vykrmovali aposkytli daleko vic pevce na vlady poskytuji nam , nasim detem , netopne, nemejte se , nezijte. A navalte vsecko co mate..
          Nejakymu doktorovi /politikovi / ,preju ,ze bude operovan chirurgem pres 75 let , ktery si zdrimne ,pri operaci ,se skalpelem v tresouci se ruce , nebo poleti s pilotem ,pres 75 atd..
          Skoda ,ze u toho nemuzu bejt..

  16. Peníze nejsou všechno a sdílená bolest je poloviční bolest (radost je dvojnásobná). Náklady nese obyvatelstvo. “Utahování opasků” byl Klausův program, který po 30 letech skončil rozkradenou republikou a plnými bříšky otroků. Nastávající situace je tedy nová: utáhnout si opasky (a teď už i smyčky) pro blaho svého protektora. To se snad pochčí blahem jenom kolaboranti a mládež s vypláchnutým mozkem. Takový týl je lepší snad vůbec nemít, měl by se proočkovat.
    Kdežto Rusové mají existenční problém postavený jinak. Před 80 lety ho dokázali vyřešit. Pamětníci sice vymírají, ale paměť ne. A paměť národa už vůbec.

    1. Peníze nejsou všechno,když je máš. Jinak všechno jsou,bez nich nejsi nic.l a žít se nedá. Teď nás o ně připraví, včera tu Rybka psala,že bude platit v rodinném domku 22 tisíc měsíčně zálohu na plyn.Jak dlouho ten domek udrží? A na co se smrskne její život? Na to jedno…jak to zaplatit.

      1. Doopravdy chudí a doopravdy bohatí myslí jen na peníze. Ti ostatní si mohou myslet, že peníze nejsou vše.

        No, tak si Rybka bude topit v domku jen v jedné místnosti. Tak se přeci žilo normálně. Sám si to pamatuji.

        1. Když má jedno topidlo a rozvod od něj k radiátorům do každé místnosti,tak asi těžko. A krbová kamna chce zakázat Brusel!.

          1. Každý radiátor má takový kolečko se stupnicí. No a natočit to na minimum, by neměl být problém. Nemusí mít ve všech místnostech teplo jakov kuchyni, kde se vaří a pod. Bábi v sednici kamna vůbec neměla a bejvávaly zimy. Navečír se holt teplo z kuchyně pustilo do sednice a nebylo co řešit. Ale je fakt, že domek ač nevelký byl z poctivých cihel a dost obložený dřevem, k tomu se paneláky rovnat nemohou. hmm
            No a taky, když koukám na ta skleněná sídla našich hvězd, no tak to asi bude… njn. Cio chtěli to mají.

            1. No a nebudete poletovat v bytě či domě v negligéééé, ale hezky, punčocháče, kamaše a texasky, rolákk a svetr. – více vrstvé oblečení dělá divy.
              Ono kdo ví jak je to ve světě. Já dostala předloni „santa klauze“, příšernost na pohled, ale poměrně huňaté, takže přikouření na balkoně neprofouklo. Loni jsem dostala ještě větší huňatou příšernost /Kuschel sweater made i turkei/ . Zatím nevyzkoušeno, ale tak si říkám, kdo ví jak je to ve světě, když tohleto vyrábějí.

            2. No a nebudete poletovat v bytě či domě v negligéééé, ale hezky, punčocháče, kamaše a texasky, rolákk a svetr. – více vrstvé oblečení dělá divy.
              Ono kdo ví jak je to ve světě. Já dostala předloni „santa klauze“, příšernost na pohled, ale poměrně huňaté, takže přikouření na balkoně neprofouklo. Loni jsem dostala ještě větší huňatou příšernost /Kuschel sweater made i turkei/ . Zatím nevyzkoušeno, ale tak si říkám, kdo ví jak je to ve světě, když tohleto vyrábějí.

  17. Možná by bylo dobré pustit na příští demonstraci projev Vladimíra Putina na letošním Valdajskem fóru…
    Možná jenom to a nic víc…

      1. Mate pravdu, na tom by se pravda a laska vyradila.

        Na druhou stranu je smutne, ze pravdive informace musime schovavat, cist je pokoutne, a za souhlas s nimi se stydime.
        Cetl jsem jenom vytah, z toho projevu, a Putina jim zavidim. (doufam, ze to tady ted kvuli me nezavrou)

        V konstrastu s tim, otevrene podporujeme statni terorismus viz. ukrajinsky seznam smrti, kdyz se na nem nahodou ocitne i nekdo z demokratickeho zapadu, tak delame prekvapena jelita (Musk), a kdyz nekoho zavrazdi podle planu, tak souhlasne mrucime, protoze to byl napr. „prorezimni“ novinar.

        Az tak daleko se Cesi dostali po 30 letech budovani demokracie a „navratu“ do Evropy.

        1. Ten návrat do Evropy ale není nic jiného než snaha být jako bílí sáhibové… Popíjet v bílích oblecích ze šálků earl grey a držet u toho správně malíček. Aby každý viděl, že my jsme ti lepší divoši.
          Pomatujete si na většinový pohled Čechů na Slováky při rozpadu Československa a v letech po něm?

          1. Návrat do Evropy je líbivé heslo. Nic víc.
            V Evropě jsme a jsou tam dokonce i ti Rusové.
            Je to vymívání mozků pro osazenstvo montoven.

      2. Tak si ty projevy pusťte každý doma. Nejlíp v časové řadě od Mnichovské řeči k poslednímu Valdaji, aby byla kontinuita.
        Zjistíte, že nejspíš říká úplně jiné věci, než mu připisují jak soudruzi z ČT, tak hňupi, co věří ve zlatého ruského medvídka.
        Ale realismus je takový bolavý a šedivý, ten nikoho k poskakování na náměstí nepřivede.

        Já taky nedoporučuju pouštět Putinovy projevy a odpovědi na náměstí. Pro ty lidi tam by to bylo mimo možnosti chápání jak kvůli jejich mentálním schopnostem, tak zejména je to nepatřičné vzhledem k žánru akce. Oni se přišli vyblbnout, zařvat si na hesla jako na fotbale, jsou to orgie jednoduchosti a primitivismu, přičemž zejména těch na podiu, na které už se naladili ti pod nimi. Už čekají svoje.
        Jak psal nedávno Vidlák, ti největší blbci si ty hovadiny pouštějí i opakovaně ze záznamu a znají hesla nazpaměť.

        Primitivizace je trend. I proto tam nemají podle organizátorů místo odborníci – oni vysvětlují, potřebují trochu času a pozornosti, dav tím zklidňují, kradou čas těm, kteří tam přišli s primitivismem a odhodláním lidi rozskákat.
        Demoška a podium není místo na vysvětlování, analýzy a diskusi nad tím. Často ani konference tuto roli neplní, protože se zvrhnou v mechanické izolované monology nebo kašírované panelové diskuse od ničeho k ničemu.

        Takže je někde v kontextu lidí, co organizují demošky a hřímají z podia, místo, kde s poslouchají projevy Putina, Sachse, Friedmana, Schwaba, Orbána … rozebírají se interpretace, situace, probírají možnosti, řešení, hledají se odborníci na témata, kterým v danou chvíli účastníci nerozumí dostatečně?

        NENÍ .. a tihle panáci ani nemají pocit, že by takového něco mělo být. Přece tam chamraď tam pod podiem si přečte jejich hesla na FB a až jim bude fakt hodně zle, tak jim to hodí ve volbách nebo roznese vládu na kopytech, až jim to ti moudří z podia poradí.

        1. „Goigo, lezou mi na nervy, ale maj bohužel pravdu!“

          Díval jsem se na fotky obecenstva obou posledních „pražských demonstrací“ a měl jsem pocit, že tam vidím stejné lidi. Na šéfa, na manželku nebo na spolucestujícího v metru si zařvat nedovolí, tak jdou na demonstraci. Je jedno proti čemu nebo pro koho.

          K Putinovi: Osm z deseti Rusů které znám si lebedí, že tam nahoře vládne „car Putin“. Jinak by očekávali buď rozpad RF a rozebrání si těch zbylých státečků Američany, Němci, Číňany na kolonie, které by pro ně levně těžily/pěstovaly to, co tam k těžení je. A je tam toho dost. Nebo by se tam objevil nacionalista, jestřáb a dnes už bychom byli po atomové válce. Ani jedna z těch možností obyčejným (ne hloupým mužikům!) nevoní. A ti dva zbývající? Jsou to „Ukrajinci“, ale v podstatě jsou taky rádi, že tam je Putin a ne někdo jiný. Protože jinak by mohlo být hůř.

          Kdo chce, může teď radostně zavýsknout, že „kult osobnosti“! Asi bude mít pravdu – ale jak říkají všichni sborem – mohlo by být hůř.
          Problém je ten, že ne Západě není nikdo, kdo by si zasloužil být „kultem osobnosti“.
          Kdyby byl, ti dva by se rychle domluvili.

          K paní Kláře: Jako advokátka by měla vědět. že běžný člověk zalže několikrát za den. Prameny tvrdí, že dva až osmkrát.
          (Já se domnívám, že advokáti mají penzum vyšší. Jinak by asi nebyli úspěšnými advokáty. [;>))

          1. Je to hnusné, razdvatři tvůj ho! Leč pravdivé. Míra schopnosti lidí přemýšlet je různá. Jak se tady či jinde bavíme, s našimi úvahami, bychom si na náměstí, kterémkoli, neškrtli. Tam jde o oslovení „první signální“.
            „Demisi! Demisi!….“
            Jenže efektní neznamená efektivní. Lidé, si ve na pohled početní, leč vzhledem k celku nevýznamná menšina, se vybouří, v pocitu svornosti upustí páru, a rozejdou se do svých domovů věnovat se každodennímu úsilí o přežití.
            Ke změně není třeba vzpoury desetitisíců, nýbrž milionů…pěšáků. Na to je zatím příliš dobře. Nyní rozhodují ti nečetní, kteří mají moc. To jsou ti, kteří mají peníze. Mnoho peněz. Za které koupí a servírují co si lidé mají myslet. Na Seznamu, v Televizi, Rozhlasu, tisku.. I na náměstích. A především určují jednání vlády a parlamentu. Přes své „koně“ a stranické sekretariáty. Většina zaměstnaná všednodennim pachtěním se za obživou, prakticky nemá, až na volby, možnost cokoli změnit. Na účinnou politickou aktivitu nemá čas, sílu, a především záda krytá potřebným kapitálem. Protože přijít o práci, o živnost, přijít k takovému úrazu, je jako z hráze do rybníka. Tak politiku netvoří ti kteří nemají či ztratit, protože nemají ani jiné potřebné schopnosti, tak ani ti, kteří je mají, jenže mají co ztratit. Tvoří ji ti, kteří si to mohou dovolit, a ti kteří si to naopak nemohou nedovolit, protože jedou na tygru ze kterého sesednout je nebezpečné. A pak významná skupina adrenalinových psychopatů, pro které boj na politickém hřišti je obživou a smyslem jejich života.

        2. Je to hnusné, razdvatři tvůj ho! Leč pravdivé. Míra schopnosti lidí přemýšlet je různá. Jak se tady či jinde bavíme, s našimi úvahami, bychom si na náměstí, kterémkoli, neškrtli. Tam jde o oslovení „první signální“.
          „Demisi! Demisi!….“
          Jenže efektní neznamená efektivní. Lidé, si ve na pohled početní, leč vzhledem k celku nevýznamná menšina, se vybouří, v pocitu svornosti upustí páru, a rozejdou se do svých domovů věnovat se každodennímu úsilí o přežití.
          Ke změně není třeba vzpoury desetitisíců, nýbrž milionů…pěšáků. Na to je zatím příliš dobře. Nyní rozhodují ti nečetní, kteří mají moc. To jsou ti, kteří mají peníze. Mnoho peněz. Za které koupí a servírují co si lidé mají myslet. Na Seznamu, v Televizi, Rozhlasu, tisku.. I na náměstích. A především určují jednání vlády a parlamentu. Přes své „koně“ a stranické sekretariáty. Většina zaměstnaná všednodennim pachtěním se za obživou, prakticky nemá, až na volby, možnost cokoli změnit. Na účinnou politickou aktivitu nemá čas, sílu, a především záda krytá potřebným kapitálem. Protože přijít o práci, o živnost, přijít k takovému úrazu, je jako z hráze do rybníka. Tak politiku netvoří ti kteří nemají či ztratit, protože nemají ani jiné potřebné schopnosti, tak ani ti, kteří je mají, jenže mají co ztratit. Tvoří ji ti, kteří si to mohou dovolit, a ti kteří si to naopak nemohou nedovolit, protože jedou na tygru ze kterého sesednout je nebezpečné. A pak významná skupina adrenalinových psychopatů, pro které boj na politickém hřišti je obživou a smyslem jejich života.

  18. Vidláku, rád čtu Vaše kydy tady na webu, protože v nich často vidím rozumné argumenty se kterými se ztotožňuji a logiku takovou tu selsky bodrou. Nedovedu si ale představit, že bych si šel stoupnout na demonstraci, kde se namísto rozumných argumentů a smysluplných vizí zviditelňují jen křiklouni, kteří pořádně žádný plán, ani vize nemají. Viděl jsem několik útržkovitých záznamů a úplně jsem se lekl, jaké bláboly a jakým způsobem tam byly propagovány. Naše média samozřejmě všechny ještě náležitě onálepkovala, vložla komentáře typu “ oni si myslí,….jejich cílem je…., …chtěli by….., ..podporují a prosazují…“.
    Nedivím se, že se počty demonstrujících příliš nenavyšují, protože mnoho lidí si rozmyslí, jestli chce být spojováno s těmi výrony co tam zaznívají, a zaškatulkováno do stejné názorové skupinky s dementy, kteří aby byli vidět v televizi ve zprávách, jsou ochotni vykřiknout na kameru jakoukoliv bezduchou blbost, jen aby nepropásli svůj okamžik slávy.
    Vím o dost lidech, kteří nejsou spokojeni s aktuální vládou, ale není řešením vládu svrhnout, když za ní není koho vyměnit. Hlášky typu „kdokoliv by byl lepší“ neberu. Babiš už ukázal, co neumí a Okamura začal příliš populisticky, takže nyní už obecnou důvěru nezíská. Většina lidí mu osobně nevěří i když s ním v podstatě souhlasí.
    Pokud by jste chtěl dostat na Václavák víc lidí, musel by jste to pojmout skutečně jako projekt, který nemá za cíl jen překřičet ty aktuálně vládnoucí, ale cíle musejí být jasné a konkrétně definované kroky, které prosazujete. Vypíchněte to co je skousnutelné i pro širší spektrum a zkuste potlačit ty hesla a cesty, které jsou obecně tabu. Máte kontakty i mezi ekonomy a technicky odborně znalými lidmy, tak sestavte program obnovy republiky s konkrétnímy nápady, které nebudou jen o přerozdělování peněz na žebračenky. Lidi jsou ochotni vydržet i ještě větší bídu, když uvidí konkrétní plán a cíl. (Posílení vnitrostátních energetických sítí, rozběh tendrů na další bloky elektráren, klidně i odstavení Green Dealu z priorit, podpora výzkumáků, které mají smysluplné projekty, investice do vývozních artiklů,….)
    Umíte vystupovat, vypadáte solidně a máte tenhle blog, který vám dává možnost komunikovat s velkým počtem podporovatelů a přitom zatím bez velkých škodičů z opačného názorového tábora, tak toho využijte.
    Bylo by škoda, kdyby jste se zahrabal a ztratil jako druhé housle na Vrábelových, Volného, či kohokoliv jiného egoistických výstupech. Máte na to dát dohromady tým, který má na mnohem víc. Rusko teď zatím pusťte z hlavy, řešte situaci u nás a budete tím, koho lidé rádi přidou podpořit – a nasledně volit.

    1. Vy po Vidlakovi chcete, aby to vzal na plny uvazek.
      Kdyby nemel rodinu, tak mozna, ale takhle v zadnem pripade. Prilis riskantni, politika je plna svini, a riziko, ze mu nekdo namydli schody prilis velke.
      Proto delal Vidlak „jenom“ propagaci + nejake ty osobni kontakty, ale organizovani demonstraci a pozvanky hostu a recniku, delal nekdo jiny.

      Ja si naopak myslim, ze Vidlak udelal (a porad dela) o hrozne moc vice, nez kolik by mel.
      Dost lidi mu tady vycita, ze naletel Havlovi s Vrabelem… To je prece smesne. Ti dva se nepohodli, at uz je duvod jakykoli. Podle mistnich mudrcu je mel Vidlak prolustrovat do pateho kolene, pak to jeste zadat NKU na proverku, ktera trva profikum pul roku, a az pak mel zacit s pripadnou spolupraci? Smesne.

      Ti dva budou/jsou uz asi passe, ale lidi tam prece prisli kvuli nekomu a necemu jinemu. Bylo to videt i na posledni demonstraci, uz tam byl zase Volny…
      A odbornici na energetiku byli uklilzeni. (na druhou stranu, oni uz sve rekli, je lepsi je ted setrit. na opakovani frazi jsou jini)

      Takze se nebojte, pokud pujde to tuheho, tak casem bude jak pisete. Tlachalove budou nahrazeni odborniky, a zastresi to nejaky sekac.
      Ted jsou lidi uchlacholeni zastropovanim, a podle toho, co tu pisou diskutujici z Plzne a Moravy, tak vetsinu Chechu vubec penize netrapi.
      A promezame, at je tam treba i ten Paroubek. Je to profik, zna zakulisi, a jak se hraje. I Havel si tam drzel Calfu pekne dlouho.

      1. Jedna demonstrace se dvěma protilehlými podii je zajímavý nápad.
        Myslím si ale, že by to bylo možné pouze, pokud by byla shoda na obou stranách.
        Jinak by to mohl být velký průšvih.
        Takže raději ne.
        Možná by jste Vidláku mohl něco více o tom projevu.
        Pokud nechcete, vnímejte to jako hodně silný „signál“.
        A hodně sil do dní příštích.

      2. Nesudte smele. /Kardinal Richelieu/.
        Sakuro , „ze Vidlak udelal /a dela / porad o hrozne vice .
        /Ani ne tak vice jako, hrozne/.
        Muzete aspon uvest na ilustraci , nejaky ty konkretni vase hruzy ? Nebo je to jen placani do plasteliny, jako obvykle..
        Zvanit vo necem /a vo jinych co taky zvani s odznacky a jdou s chlastem na demonstrace/, vo cem nevite zhola nic.
        Proc to prislovecny vino je porad zakaleny , nebo rovnou spinavy??

        Dalsi je expert ,Jeden z mnoha.
        Lide prijdou podporit ,ale co ?

        Civilizovanej nad primitivy a s orgiema jednoduchosti s touhou se nadnaset..gogo.
        Ale zase je to o nekom , koho nezna ani nechce..
        O lidech.
        Jednoduchost neznama..
        Lide prijdou na demonstraci , protestuji , podporuji radi a pomahaji tem, co jim naslibuji ,nekdy udelaji prevraty , jdou na barikady ,obetuji sve zivoty ,revoluce atd.
        Potom jdou domu , protoze my lide vzdycky touzime a chceme zit a nic jineho..
        Nechceme predevsim vladnout, zotrocovat , krast jinym , terorizovat jine a spousty dalsiho. Opakuji chceme zit , zivoty..
        Porad nas spini a vy s nima.
        Bohuzel udelame misto nahore , prave pro sve nepratele , at je to kdo chce..
        A kdo jsem ja ,abych nejen neporozumel ,ale jeste kricel nahlas sve soudy..

    2. Tady jsem přestal číst:

      hlášky typu „kdokoliv by byl lepší“ neberu. Babiš už ukázal, co neumí a Okamura začal příliš populisticky

      Jaký „neberu“ ? Podle cen energií, toho, kdy to začali řešit, podle inflace máme tu nejhorší vládu z celé EU. Podle spousty jinejch ukazatelů taky.

      Jestli myslíte „kdokoliv“ i hlupáky bez vzdělání ze stran a voličů stran pětikolky, tak ano, dá se to ještě zhoršit, ale jestli vám není dost dobrej ani Babiš a Okamura, tak jste mimo.

      Kdyby Okamura měl kdy zavést tu svou přímou demokracii, tak je vláda už odvolaná pokud by se tam kdy dostala a Babiš, to je schopnej manažer a jestli vám náhodou vadí jen očkování a roušky, tak stejně se rozhodovali v USA, Číně i EU.

      Než se najde někdo, kdo se vám bude dost líbit, tak budem všichni zmrzlí.

      1. Vláda,která se stará,jak Ukáčka přežijí zimu a je jim jedno,jak přežijí lidé např. v Břeclavi,městu s nejdražším prý teplem v ČR,kde na jaře bude půlka města bez úspor a druhá ve chřtánu exekutorů,opravdu neni naše vláda. Nejhorší za 33 let.

      2. Jen si dovolím přepomenout, že buď Noveský, nebo Štěpán se zmiňovali o tom, že před těmi vysokými cenami energií varovali už za vlády Babiše a on je poslal do…

        1. Noveskeho ani Štěpána neznám,ale vim,co tropí a kydá Lipavsky Rakušan Pekarová atd nynější politika a diplomacie

        2. Re: Zahradník

          Jste hnusnej a blbej zahradník, kterej chodí bez motyky a neprovádí KONSTRUKTIVNÍ kritiku.
          Takhle tedy, soudruhu, rozhodně NE.
          Soudruzi Koudelníkova syna (ale nevím, jestli je z Kutné Hory) už si tě znamenají do notýsků nebo do patlafónu, či co to dnes užívají…

      3. Téměř všechno, co nás přivedlo do toho srabu, bylo prosazeno Babišem, Zemanem a Klausem. Fialový hnus se dostal k moci formálně až potom, co padla Bohemia Energy.
        Ano, pětikolaboranti situaci zhoršují aktivně. Na jejich hlavy padá vývoz zbraní a import Ukrajinců.
        Zásobníky ale prošustroval Zeman, dluhy nasekal Babiš, výzkum, vývoj a výrobu vakcin zlikvidoval Klaus. Kdo předal do soukromých rukou suroviny a kontrolu nad nimi? Nechal zasypat uhelné doly atd …

        Nehažte všechno na současné kolaboranty, zejména ne to, co nezavinili oni osobně, ale ti, kteří se tváří, že by to uměli lépe. Možná uměli, jestli oni sami pochopili svoji chybu. Ale slyšeli jste od Zemana, že se neměly předávat plynové zásobníky německým firmám?

        1. Ale kdepak, to jen nemáte rád Babiše.

          Do tohohle svrabu nás přivedlo jen to, že se Fiala jal vyhlašovati sankce i za cenu toho, že zchudneme.

          Nevěřil jsem svým uším, když to říkal a divil jsem se, že na to skoro nikdo nereagoval. Jakoby nikomu nedocházelo, co to znamená.

          Také v té době kde kdo dovážel úkáčka, jakoby se tím chtěl vykoupit z nějakých hříchů.

        2. Jistěže. Tak jako cirhóza jater není důsledkem jediného flámu. K té je nutno se prochlastat. Třicet let je dostatečná doba.

  19. Hezky napsané. Jako účetní se setkávám převážně s podnikateli. Různých oborů i věkových kategorií. Lidi, kterým za výměny gangsterů v roce 89 bylo kolem 20-ti, 30-ti let, a tím pádem si kapku pamatují , jak se tu žilo a co tu po tom „hnusném totáči“ zbylo, vesměs pdnikají cesty do Prahy a snaží se jak mohou a umí. Ta druhá část, která v době plyšáku tahala za sebou na provázku kačera a vozila si prdelku v oranžové plastové Tatře, si dnešní megaprůser tak nějak nehodlá připustit, do Prahy se jim nechce, gauč je gauč, a co by tam, prý, asi tak dělali? . A poslední skupina, mladých, nadějných studentů vydělávajících si na studia většinou „finančním poradenstvím“ , propagací nesmyslů na internetu a uměleckou tvorbou, tak to je vskutku sestava „ducha mdlého“., mírně řečeno. A ta poslední skupina, narozena po roce 2000, nejvíc vykřikuje o minulosti v totalitě a dnešní zářné demokracii. Takže ten zakalený proud bude muset nějakým způsobem – slovy Vidláka – vykydat ten hnůj do pryč. Jestli se totiž ta omladina nevzpamatuje, jako že ne, protože zatím je jim teplo, mají plná bříška a rodiče za zadkem, tak dopadneme hodně blbě. Takže jen houšť a větší kapky.

  20. Vidláku,
    ty se prostě nechceš smířit se slovy, která jsme tu už přemleli stokráte.

    Putin – k čemu by byl svět Rusům bez Ruska!
    UŠÁci – k čemu by nám byl svět bez Sibiře (já dodávám posledního kusu světa, alespoň částečně neukradeného jeho nejstarším obyvatelům)!
    Tím jsou dány sázky do banku.

    Teď je otázka, kdo se neposere a pojede vabank.
    Ivan ví, že hraje o svou existenci. Surově a brutálně a navíc na svém území. Pindy o nějakém darování území bratrské Ukrajině v Rasíji nebere skoro NIKDO vážně.

    K čemu ti budou ušetřené peníze v řádu jednotek ročních výplat, když přijdeš o své místo na tomto světě?
    Kam půjdeš, když fakticky není kam? Chytrý, mladý a krásný Západ udělal ze VŠECH ruských odpadlíků a malověrných své nejzuřivější nepřátele jednoduchým zrušením vstupních víz do „svého“ ráje.
    Karty jsou rozdány. My můžem jen kibicovat a čekat okřídlenou větu:

    KIBIC – DRŽ HUBU!!!

    P. S. – u nás už začíná být veselo. Sídliště připojené na centrální zásobování teplem, bo MĚSTSKÁ kotelna, průběžně dostává rozpis měsíčních záloh. Jsou tam i pětimístné číslovky, začínající dvojkou. Dnes jsem to viděl a jen tiše čuměl. A přemýšlel jsem, co bych asi tak mohl dělat, kdybych se tam odsud před 23 lety nevystěhoval…
    A Pyjalláhova záchrana před pádem prý pro družstva platit nebude…

    1. už sme prohráli, pokud neměli plán, tak teď ho mají
      přijetí co nejvíce ukrajinců, K.H.Rakušan mluvil o milionu
      inflace, čím víc tím líp
      přijetí eura
      občanství pro ukáčka
      a na konec korespondeční volba
      a mají vystaráno

    2. Jo Targusi, naprosto souhlasím. Putin má důvody ty válečné náklady zaplatit a kromě krve prostých Rusů má i ve skladech a trezorech čím platit… Jestli je pravda, co se říká, že mají Rusové 6x menší ztráty, tak dokonce dělá hodně pro to, aby ty náklady snížil a zdejší intervjuci se mu posmívají za něco, co ho ve skutečnosti dělá velkým.
      Ale to neznamená, že se celá ta svinská válka nemůže táhnout ještě hodně dlouho.

      A my jediné, co máme, jsou henty demonstrace… Tak se snažím, aby to pokud možno nepřišlo vniveč. Ne proto, že bych byl „oslněn tou skvělou náladou“ ale jednoduše proto, že nic jiného zatím není k dispozici.

      1. Re: Vidlák

        Celá ta svinská válka pojede tak dlouho, doku bude Německá unie ochotna dělat aspoň část potřebné logistiky.
        Jak jsem tu kdesi psal včera – ztráty Vasila odhaduju na 150 tis. kusů, a to se držím hodně při zemi. Spíš bych řekl, že to strašidelné číslo už začíná dvojkou. A pak že bude další dvojka.
        Jak to má Ivan, to netuším, ale sedminu bych asi taky odkýval.

        A mám obavy, že Fricek se Strejdou Samem udělají všecko pro to, aby tam nahnali další Slovany.
        Jediná šance eurovidláků a eurolopat – pád dolaru a eura, a takto vyvolaná imploze. Nic jiného nás nemůže zachránit.

        1. Obavy nejsou, je jisto.
          Jeste nez staci skoncit dve ,tri vojensky cviceni zacinaji zase dalsi ..
          Aby nebyly valky v zasobe, protoze ,aby nedosly.
          Abych nezapomnel , to nevite s kymmate tu cest a spinavou hanbu?
          To neznate sve vrchnosti ?
          Valka v Arktide a navic valka o Vesmir, jsou uz ve fronte, za tou nynejsi…
          Abych nezapomnel, Tajwan je taky jistej..
          Valka v EU.
          Abych nezapomnel , nemuzu vedet vsecko.
          Ani nechci.
          Kdyz nevic co , sved to na Putina. /Vidlak, Biden a spol./.
          Muze fzdycky a za fsecko.

        2. Já těch možností záchrany vidím víc.
          Ta čísla zveřejněná neoficiálními, ale dobře informovanými ukrajinskými zdroji, bývalí vrcholoví důstojníci, se blíží k půl miliónu – jde o nevratné ztráty, neboli mrtvé a demobilizované kvůli zranění. Věřit můžeme, ale nemusíme.
          Na ruské straně se probírá přestřelka mezi polskými žoldnéři a náckovským praporem. Polští legionáři odmítli jít do útoku a v rámci přesvědčovací akce jim náckovský prapor odstřelil pár lidí, legionáři jim to vrátili. Náckovský prapor se rozhodl pomstít „pobratimy“ a večer se v plné sestavě vydal na trestnou výpravu. Druhou přestřelku ukončil až ukrajinský specnaz přepravený na místo vrtulníky. Ruská strana tvrdí, že napočítala 23 černých pytlů. Info z Polska nemám, možná někdo z vás?
          Prezidentka Maja Sandu v Moldávii se snaží až moc zatáhnout do války vlastní zemi. O tamních demonstracích, kde se část zasahujících policistů dohodla s demonstranty na jakési trpěné formě demonstrace(umožnění průjezdu a průchodu), se u nás nepíše. U hranic Moldávie s Rumunskem jsou připraveni jak rumunští vojáčci, tak američtí. Pamatujete na průjezd US kolon loni v létě na cvičení do Rumunska?
          Finská policie zveřejnila info o zabavení zbraní, včetně ručních protitankových střel,( šeptanda přidává i útočný dron), u kterých dle výrobních čísel dohledala, že šlo o dodávky na Ukrajinu z různých zemí, a proto tvrdí, že se na černý trh museli dostat z Ukrajiny.
          Holandská vláda udělila 80 společnostem výjimku ze sankcí, neboli jim povolila obchodovat s Ruskem, ale odmítá zveřejnit, o které společnosti se jedná.
          Rusové zveřejnili změny v objemu obchodů s Ruskem za období březen- září letošního roku. To, že se objem obchodu s Čínou a Indií zdvojnásobil nikoho neudiví, ale u Belgie jde o změnu +81% u Německa o pokles o 3%. Jediný významný pokles je zaznamenám v obchodě s Británií a USA.
          Americká rétorika se mění a Putin v projevu na valdajském fóru v podstatě zopakoval, že Rusko trvá na podmínkách z prosince 2021( návrat NATO do hranic 1996, oficiální detailní požadavky znamenají vytlačení US army z Evropy) a o tom je ochotno jednat.

          1. https://e-republika.cz/item13175
            V lednu až červenci 2022 dosáhl obrat zahraničního obchodu mezi Ruskem a zeměmi EU 171,4 mld. eur, což je o 30,1 % více než v roce 2021. Vývoz z EU do naší země klesl o třetinu (minus 33 %) na 34,1 miliardy eur. Zároveň se ruský vývoz do EU zvýšil o 69,9 % na 137,3 miliardy eur ve srovnání se sedmi měsíci předchozího roku. (seanews.ru)

          2. Panuje nazor opreny o skutecnosti , ze valka na Ukrajine zpusobuje „itching“ usakum. Neco ,co hodne svedi a potrebuje poskrabat, aby to prestalo..
            Nebo je zase magnet, kterej je neodolatelne pritahuje , jako kazda valka /od jejich vzniku , bez priprav a valek ani ranu/a vubec uz jen jako moznost..
            Ztraci vzdycky rozum z toho….

      2. Válka se potáhne tak dlouho, dokud jedna strana nesplní svůj válečný cíl a druhá nebude poražena.

        Cíl Ruska je návrat NATO na hranice r. 1997, dedolarizace, multipolární svět.

        Cíl Anglosasů je rozdělení Ruska na malé státečky a ovládnutí a vysátí těchto státečků.
        Ten cíl se nemění, jednou za +- 100 let se pokouší ho naplnit.
        Mění se jenom technické prostředky, jak jde vědeckotechnický pokrok vpřed.

        Válka neskončí, dokud Anglosasové nebudou rozmetáni, nebo dokud nezvítězí.
        Pokud dojde k nějakému příměří, (Minsk 3..) bude to jen přestávka na nabrání nových sil, stejně jako byla přestávka mezi I a II světovou válkou.

        1. Re: JzH

          Popsal jste to poněkud kulturněji, než já.
          Njn, „fon“ – tedy vlastně „von“ se přece jen pozná, že jo…
          (-:

        2. Válka se vede asymetricky. Ti, kteří z ní těží, tisknou peníze, ovládají nejmocnější státy světa (říkáte těm státům Anglosasové), ale nemusí vést válku rukama těchto občanů. Podařilo se jim posledních mnoho let nastavit situaci tak, že proti oponentovi použijí předem připravené, k nepříčetnosti extremizované lokální bojůvky, kterými konflikt vyvolají a vynutí si následně účast i mnoha dalších, kterým třeba říkají i spojenci.
          Rusko válku proti Ukrajině nemůže v tomto smyslu vyhrát, protože to není válka proti Ukrajině. Je to operace proti nástroji v podobě Ukrajiny a začátek války, respektive pokračování přerušeného historického střetu proti těm zmíněným nahoře.
          Oproti minulosti si ale oni dokázali svoje zdroje síly docela slušně zdegradovat. Rusko je taky zdegradované, takže těžko odhadovat.

          1. Re: gogo

            Rusko je vše, jenom ne zdegradované.
            Má suroviny, má prachy (USD i éčka), má zlato. A snaží se šetřit lidské zdroje, protože ti nahoře dobře vědí, že tento konflikt neskončí ani do zimy, ani po zimě.
            A pokud omylem ano, rozhoří se jinde – viz prozatím neúspěšné křesání jisker v BY a v KZ.

            Ostatně i proto Ivanovo jednání s nastupujícím Atatürkem II. Spřízněných turkických národů není v Asii zas tak málo…

            1. Suroviny i prachy má i druhá strana.
              Rusko není zdegradované tak, že by nemělo peníze a suroviny. Rusko je zdegradované funkčně asi jako my. Jejich suroviny ovládli oligarchové, jejich výrobní potenciál zničili nebo převedli ven atd. . dalo obrovskou práci zachovat nějakou malou část ze sovětského potenciálu.
              Zdegradovalo řízení země a vlastně všeho, včetně vnitra a armády.
              Nezdegradovalo ještě tolik pojetí toho, kolik je pohlaví a co to znamená. Zachovaly se části výzkumu a školství.
              Vedení země je prolezlé kolaboranty, ale nejsou to magoři, jako na druhé straně.

              Je to nerealistické? Poslechněte si Rusy, jak to vidí oni.

    3. Asi takhle.
      Velky Investice do Putina , aby byl poradnej postrach sveta uber Zloduch , staly velky usili za ucelem sklizne. Kapitalista chce …
      Vydelek a zisk se ocekaval a krade se vseobecne, protoze nepriteli a tem zotrocenym se smi a musi a s tim musi kazdej souhlasit..
      Zisky jsou obrovsky , ztraty tam kde maji bejt v EU napr. ,ale Putin nejak usili sabotuje..
      Zacina se prodelavat ,Zuck napr. ztratil pres noc 100 miliard a je ted na poslednich 30 miliardach.
      Musk se stal nepritelem , kdyz byl prinucen do Twitru a prinucenej zaplatit 44 bilionu ,
      jeste nezacal a uz mu vyhrozujou ,ze nesmi povolit ,aby si tam kecal kdo chtel a co chtel.
      To jsou ztraty , ale lid se nechce dat a dalsi ztraty jsou mimo materialni , obavy z voleb , panika se siri u bohacu ,jejich a mocnych normalka ..Penize nepomahaji.
      Zacina to jit sejdrem, vode zdi ke zdi..
      Nadseni rychle klesa v NATO ,z nejakych utoku rusu /Vuhlebar/, neni takova nalada .
      At sem bit jen kdyz se peru ,uz nebavi..Asi jim to rus dela naschval tyhle podivany….
      Cely vlady meni spojence , vyhoda neni pak nehoda.
      Jako v EU , laska , ted jeste pravda a pratelstvi zabiji..
      Pravda se neda uz ukocirovat a jde jim vo vsechno..I nam.
      Zacinaji se hledat lidi s cognitive resonance ,/co svedou resit problemy, asi tak , na misto jejich bezhlavy hromadeni / a bez arrested development,/ co se nevyznaji v situaci ,rikaji a delaji furt to samy , jejich laska je vylozene zhoubna , kdyz jsou a musi bejt jeste dalsi zmeny .. Cina , nevalci a napr. taky asi 10x zkrachovala..
      Putin ale chce od unora vyjednavat a nechce valku. To Vidl ,demagogicky nevidi??
      Je nejak pod povrchem proti ruskej? Nebo je to jak a kdy se to hodi?
      Nevidi , ze rusum jde jako vzdy o holy zivot. Ze bez valky, kde je ztraceji ,nebudou?
      Nevidi ,ze USA si mohou koupit celej svet za vydaje za jeden rok na zbrojeni ve vysi 1 trilionu..A kolik let uz takhle zbroji.
      Najednou Vidl setri na vydajich ruskych 60miliard rocne /strasne utraceji /, pres 80 miliard dostala U. od unora. JIne valky nevidi.
      Vi vubec o cem pise?
      Ted nevynecha bez jedineho dukazu se votirat vo Vrabela a organizatory , je taky snupnutej a jeste do burzoasniho fasismu , pise bez uvedeni jedineho dukazu dost podlych pomluv ,ze nekde na pavlaci neco zaslechl ,ze slouzi organizatori ,nekomu v zahranici..
      To je spina.
      Demonstrace jsou fakt a skutecnost. Vsude se o nich pise a tak diky Vrabelovi a spol jsme v popredi udalosti a vi se o nas a nasich problemech..
      At se hadaji nebo ne , jsou lidi !!!!!!!!!!!!!
      Nakonec ma Vidl dulezity zajem o prirodu a veletoky..
      Lidi a neco o nich trochu dobryho , zajem zadnej neni !!
      Kope smerem dolu a jitrnicky litaji nahoru.

  21. Mi už barák jednou někdo podpálil a proto se nebudu nikdy ohlížet na to, kdo stojí vedle, když držkuju. Proudům se vyhýbám, mi stačí studánka i rosa. Před velkou vodou jsem utekl na kopec.
    Nakonec jsem zjistil, že škoda po ohni je větší, než po vodě. A že hmota se dá nahradit. Lidi ne.

  22. To je bezna situace. Pokud vstoupite do intrik, je jedina cesta- neustale posilovat svoji moc. Zustat na miste a pouze spojovat je malo, to ostatni jedine rozladi a budou hledet se vas zbavit.

  23. Vypíchnu dvě věci, které mě zarazily. Chtěli, abyste četl něco, co napsal někdo jiný? A potom ta druhá- dávat si pozor na to, co říkám člověku, který stojí vedle mne. Už po tom, co čtu tohle, mi svítí kontrolka.

      1. Re: Stridor

        „Richym“ je evidentně někdo jiný a jen shodou zcela zvláštních náhod by se mohlo stát, že by byl smeten ze zákulisního stolce.
        Zůstává otázkou, máme-li jinou, alespoň stejně málo pravděpodobnou šanci, že by se to třeba mohlo podařit…

  24. Vidlák píše vlastně totéž, co já. Jenže daleko emotivněji. Já, který se setkávám s emocemi, ať už skutečnými nebo (častěji) hranými denně takové apely napsat neumím. Jenže jeho podobenství i horském potůčku a zakaleném veletoku je trefné, pravdivé. A není třeba se nějak semknout, je jenom třeba jít stejným směrem ve stejný okamžik. A ten okamžik určí vnější podmínky Třeba, poeticky, jarní tání. Nebo další zdražování, nedostatek jídla, tepla, nezaměstnanost, inflace, která vám sežere to, co jste si léta odkládali.

    A znova a znova – vlky z lesa vyžene až hlad. Nebo jarní povodeň. A směr – ten určí Velitel. Ten, na kterého se budou upínat zraky všech nespokojenců. Ještě ho neznáme, ale ten ukáže rukou – a pak nastanou divy. Až pak se budou řešit kdo s kým, kdo ne, kudy a jak. Ale bez povodně to řešit nemá cenu.

    1. Orbána nemáme a mít nebudeme. Takže jestli se ukáže nějaký Velitel, bude to pro nás Velitel velice rizikový. Ve prospěch koho bude velet?

    2. Kocoure nedelej si sam ze sebe soufka, „emotivneji“ , nebo pride vlk a sezere te.
      A nemusi to bejt ani ten vyhnanej , z lesa.
      Mezi vlkama sou rozdily , kdyz uz vo vlku , mel bys aspon vedet , co takovej vobnasi..
      Nekterej vlk je hladovej , ale ten daleko horsi je vlk ,co furt nema dost..
      Daleko horsi..
      Ted zase neco novyho na tebe z lesa vylitlo ,ze jo ?
      Znas to ,vo tech Oscar Wilde pranich …
      Nech ty vlky konecne na pokoji , taky nemaj radi , kdyz sou pomlouvany v jednom kuse ,
      ze nemaj co zrat…Nejsou vubec tak bezradny ,co ty z nich delas..

  25. Mluvíte mi duše Vidláku. Nesmí nás rozbíjet detaily jednotlivých pohledů, nás musí spojovat směr k cíli. Není čas ztrácet čas. To co se na nás chystá jsme tu už měli, light verzi pamatuju na vlastní kůži a fakt to nechci zpátky. Takovou prasárnu jako Rakušan si ale tenkrát nedovolil nikdo. Pryč s nimi, čím dřív tím líp.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *