8 září, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


5 244 thoughts on “Tribuna

  1. Z článku k dvouletému výročí války na Ukrajině:

    „O co jde a o co nejde v této válce Rusku?

    Ruská federace rozhodně neplánovala obsadit celou Ukrajinu. Rusku stačilo a stačí podržet území s rusky mluvící většinou, Donbas, Luhansk, Krym, včetně pozemního přístupu na poloostrov přes Mariupol a možná také získání Oděsy a Charkova. Pomocí těchto územních zisků by Rusko podpořilo plnohodnotnou existenci ruské menšiny na Ukrajině a zároveň by získalo strategická území na pobřeží Černého a Azovského moře. Současně by Rusko takto nepřímo zajistilo neutralitu Ukrajiny a tím by zamezilo možnosti vstupu Ukrajiny do NATO.

    Nepochybně souběžným záměrem Ruska je testování jak vlastních, tak západních zbraňových systémů a strategií. Žádné sebevětší vojenské cvičení nemůže nahradit zkušenosti z ostrého vojenského konfliktu.

    A o co jde KoZa?

    Státy NATO ústy svých špiček řekly jasně, že prostřednictvím války počítají s potrestáním Ruska, s tím, že padne po válečném vyčerpání na kolena a následná nespokojenost obyvatel vyvolá pád vlády vedené Vladimírem Putinem…“

    Celý článek: https://lacogroessling.wordpress.com/2024/01/30/dva-roky-od-zacatku-valky-na-ukrajine/

    1. A na ty kolena mělo Rusko padnout už před rokem a půl. Místo toho ale padá celá Evropa, ale americký korporát si mne ruce.

    2. Gargantua: Každý meč má cve ostří a každá hůl cca konce. Výsledkem oddělení Krymu a Donbasu a odchodu části obyvatel UA do exilu v období 2014-2021 je i že těch několik milionů lidí už se tam politicky neangažuje a nevolí. Tím se vratká rovnováha mezi prozápadním a provýchodním blokem z doby Oranžové revoluce natočila ve prospěch západní UA. Janukovyč vyhrál roku 2010 i kvůli hlasům z Donbasu, který už se voleb 10 let neúčastní. V Kyjevě řešili dlouho kvadraturu kruhu, jak ta území získat zpátky, ale tak aby tam nezůstali ti, kteří by volili proti nim.

    3. „A o co jde KoZa?“
      O rozlozeni Ruska….ale ne, to je chyba, papouskovana stale dokola.
      Zapadu jde o o to, ruskou ekonomiku prodrazit tak, ze prestane byt ziskova. O kolaps Ruska nema Zapad zajem, cilem je zatlacit Rusko do pozice medveda uprostred zimniho spanku a vysunout ho na periferii zajmu i moznosti.
      Valka na Ukrajine je pouha okolnost, skutecna (protiruska) prace je rozvrzena na roky, formou postupneho utahovani sroubu (sankci).
      Ted v Anglii zavreli Ovsjannikova a Gazpromu obstavili majetek. Da se tomu vysmat, jako malickosti, ale takovych drobnosti bude pribyvat vice a vice. Az se z drobnych potucku slije velka reka (tohle prirovnani je na alternative oblibene).
      Rusko a jeho propaganda se samozrejme soustredi na Ukrajinu, coby Velkou vlasteneckou 2.0 a sice proto, ze nema nic jineho po ruce. Tak vytahli sentiment.
      SSSR mel velkou a chytlavou ideu socialni spravedlnosti, se kterou dokazal dobyt cast sveta.
      Rusku zbyva jenom vzpominka na SSSR, jinak nema nic, cim by zaujalo. (Stredni) Afriku Rusku dobyl Prigozin, ktereho k radosti tamniho obyvatelstva nechal Kreml zabit.
      A nabidka multipolarniho sveta, ve kterem vam American nezmrazi vase miliardove uspory uspory- koho to zajima. Stejne jako nabidka prijimat platby v juanech, nekonvertibilni mene, to je pro vetsinu obyvatel zemekoule take neodolatelne terno.
      Trochu realismu to chce, nejen opakovat jiz stokrat opakovane.

      1. Rusko je zkoušený národ. Ale ti Američané, ten plebs, taky hrůza. Dnes jsem koukala na film, prý romantická komedie s Douglasem a Diane Keaton , no a v tom závislí na drogách, v base a děcko bez rodičů. Asi tam v té Americe už asi nic jiného neznají, že tohle cpou i do romantických komedií.

      2. Stridor: Multipolární svět uvítají v Číně, ve většině Latinské Ameriky. V Indii budou vydělávat na určité podobě neutrality. V Turecku taky budou hrát na všecky strany víc než dnes. Na Blízkém východě by mnozí uvítali konec převahy USA. Čína si krach Ruska nepřeje, aby se potom USA zaměřily proti ní. Čím víc toho Západ zabaví, tím víc bude svět k té dedolarizaci směřovat, ale nebude to za rok. Jak by si mohli být Indové, Arabové nebo Číňani jistí, že příště nebudou zabavený jejich nemovitosti v Londýně? Většina států není zcela jednotná. Na Západě je zájmových skupin víc. Jedni by chtěli Rusko jen zatlačit a oslabit, ale nechtějí pořádky úplně měnit a druzí chtějí rovnou tu tzv. dekolonizaci, aby se dostali ke zdrojům Sibiře snadněji. Už jen vliv internetu a sociálních sítí, kdy roste vliv tzv. Aristokratického davu lepšolidí strategii ovlivňuje. Ještě Kissingerovi do toho tolik veřejnost nemluvila, když domlouval nějakou neutralitu nebo změnu spojenectví. Ještě předtím v Karibské krizi spolu jednaly jen mužů skupinky vlivných můžu z USA a SSSR, ale nedovolili aby se do vyjednávání pletli nějaké neziskovky, desítky dalších států a dokonce ani Castro tam nějaké velké slovo neměl. Dohodli se bez něho. Jestli něco Západu uškodí, je to důsledek toho, jak do politiky se do funkcí dostávají příslušníci už toho internetového davu místo opatrnějších realistů. Projevem změny jsou ministři lajkující různé horlivé statusy aktivistů a influencerů. Svět směřuje k té multipoláritě nezadržitelně, ať už je prezidentem které velmoci kdokoli. Ať už je konvenční válka nebo mír. Jde jen o rychlost toho vývoje a toho, jak bude nový svět vypadat, ale to, že se svět s USA v čele jako jedinou supervelmocí nevrátí, je jasné. Bude těžké se s tím smířit pro Američany až to tam dojde širším vrstvám to poznání. Dlouho byli zvyklí na prvenství v mnoha ve věcech. Od roku 1941 do roku 2001 utvářeli svět. Projekt Manhattan a program Apollo. V 50. letech měli půlku světového průmyslu. Stali se ale potom dekadentním impériem podobně jako pozdní starý Řím.

        1. Dedolarizace má jednu podmínku, o které se téměř nemluví: Jaka by měla být náhrada za volně směnitelný dolar, abyste si za ni mohl koupit po celém světě nové tričko, když se vám staré roztrhne.
          Všichni dedolarizují, ale nikdo vám neřekne, za co dolar vyměnit.
          Rubl je pod klatbou, juan a rupie volně nesměnitelné.
          Euro je polodolar.
          Indie odmítá společnou měnu BRICS.
          Čína nechce vypustit juan do světa a každou mezinárodní transakci musí schválit čínská banka (týdny až měsíce čekání).
          A pište si, že konec Pax Americana je v prvé řadě americké přání…jen je tam více skupin, jak píšete.
          Teď o tom psal Burns (CIA) a začíná spolu/pracovat na mediálním přijetí multilaterality i v Americe.
          Mají dobré rozprostřený AUKUS, zřejmě si časem udělají vlastní měnovou zónu.
          Čína ambice na světového četníka nikdy neměla, navíc nemá co nabídnout.
          Multilateralita= měnové zóny.
          Zatím je vidět jen ta dolarová a jak říkají Rusové: o obaly od bonbónů z neznámých krajin není zájem.
          Všechno jednou skončí a dolar není výjimkou.
          Otázek je tu ovšem více: Bude třeba Čína má svém písečku lepším pánem, nežli USA?
          Teoreticky: Byli by třeba Filipínci radši, kdyby dostávali příkazy od politbyra ČKS, nežli od velvyslance z Washingtonu?
          Kdo tohle ví?

        2. Vy třeba říkáte, že Turecko by multilateralitu vítalo.
          A co Turci?
          Rád bych se vyhnul tomu, co píši výše:
          Každý varuje před zmrazením miliard v západních bankách, avšak kdo tam ty miliardy má?
          Zde se mluví ve vzletných širokých termínech, ale na konkrétní podstatu se jaksi zapomíná.
          Na Donbassu jede fantastická ukroušská zabijačka, ale že na ní končí ještě-včera-civilisté (nevinní lidé bez hříchu- pojměme to nábožensky), to už je něco jakoby vedlejšího…a přitom je to to, oč jde.
          Rus jde osvobozovat své bratry tak, že jich půl miliónu vysmahne?
          Kde to jsme?

          1. 1. Rus podle všech statistik šetří životy civilistů, jak jen to jde. Kde jste nabral toho půl milionu? Těch oficiálně uváděných cca 26000 je sice strašné číslo, svět ale vidí a pamatuje jiná čísla – nejčerstvěji Gaza, před tím např. Irák.

            2. Rusovi nešlo o území Ukrajiny ve smyslu držení. Zato měl pochopitelné výhrady proti neustálému posunu vojenských kapacit NATO ke svým hranicím. V devadesátkách proti tomu nic moc nezmohl. Teď už na to kapacity má. Tak je používá.

            3. S ohledem na bod 2. Jeden z cílů SVO byl nepřipustit zabydlení vojenských kapacit NATO na Ukrajině. Toho cíle bylo prozatím dosaženo.

  2. David o Pirátech.

    https://vasevec.info/komentare/ivan-david-propagace-zhoubnych-piratu

    „V čem spočívá dezinformace Euractivu a směšnost celé jeho zprávy? Poslanci za veškeré unijní Piráty jsou v celém více než sedmisetčlenném Evropském parlamentu pouze čtyři, tak jako v Poslanecké sněmovně ČR. Z těch čtyřech v EP jsou tři z ČR, jeden z Německa. V národních parlamentech jsou Piráti krom ČR jen na Islandu a v Lucembursku. Jen v ČR jsou dokonce ve vládě. Podporovatelé nejzhoubnějších myšlenek se v jiných zemích nazývají „Zelení“. To vše Euractiv jistě ne náhodou zamlčuje, čímž se snaží vzbudit dojem, že Piráti jsou významná politická síla v Evropské unii. To je dezinformace, protože je to uvedení čtenářů v omyl.

    Piráti tedy nepředstavují velkou naději ničitelů Evropy. Euractiv uvádí, že si Marcel Kolaja dělá starosti s „nárůstem populismu a krajní pravice, způsobený mimo jiné covidem-19, válkou na Ukrajině a energetickou a klimatickou krizí“. „Piráti nabízejí alternativu“, míní Kolaja. Já nabízím alternativní interpretaci pomatených pirátských tezí. Vzestup vlasteneckých stran, které se brání zhoubě svých zemí a Evropy, je způsoben „bojem“ proti covidu-19 falešnými vakcínami a přehnanými omezeními, úmyslným vyprovokováním války na Ukrajině s podporou současného ukrajinského režimu, což vede k vraždění Ukrajinců a Rusů a bohatnutí amerických zbrojovek. Energetická krize je způsobena idiotským Green Dealem, sankcemi proti Rusku a spekulacemi korporací, a klimatické změny nemohou být Green Dealem nijak potlačeny. Z falešných východisek lze dospět jen k chybným opatřením.“

    Naprosto přesné! David přesně vyjádři to, o co v EP jde a o co tedy půjde i ve volbách do EP.

    Piráti jsou v podstatě „Zelení“ evropského střihu řízlí trockisty, anarchisty s destruktivním programem. A bojovníci proti komunizmu u nás stále bojují válku s mrtvými komunisty pře 89.!

    Pirátů, jejich agresivních nástupců se nikdo nevšímá. Jsou slepí? ODS, nevětší bojovníci proti komunizmu jsou s nimi v koalici???

    Sdělovadla jsou plná pohádek o nástupu extrémní pravice, ale nikdo si nevšímá, že tu máme v Evropě u moci extrémní levici a že si to lidé začínají uvědomovat a mění v obranné reakci ostře preference.

    Tenhle článek, to je PŘESNĚ odůvodnění mé volby SPD do EP.

  3. Zpráva z velké frontové linie 22.–29. ledna 2024 od novináře Marata Khairullina:

    Nejdůležitější, co se tento týden na frontě stalo, je, že ruské jednotky nadále systematicky zvyšují tlak na celou obrannou linii Ozbrojených sil Ukrajiny. Abychom pochopili, co se děje, dotkneme se ještě jednou taktiky obrany koprů.

    Je uspořádán docela jednoduše – velmi hluboká (v některých oblastech více než 10 kilometrů) linie ochranných struktur. V první linii jsou zpravidla mobilizováni sebevražední atentátníci z teritoriální obrany. Toto je masový štít koprů. Právě na ně dopadá naše hlavní rána.

    Ukropové je používají jako nárazník, který zpomaluje naše útočné akce a dává čas stáhnout z hloubky obrany více vycvičené jednotky, které zahájí protiútok ve snaze zatlačit naše jednotky zpět. Poměrně často se jim to podaří. Jak jsme viděli například na podzim v Sinkovce, která byla téměř úplně vyčištěna od nepřítele.

    Těchto částí však není mnoho. Dříve mohli Ukrajinci pracovat v aktivní obraně tím, že tyto zálohy přesouvali z jednoho sektoru do druhého, kde byli aktivní ti naši.
    Dnes je problémem ukropů to, že naše jednotky přešly na taktiku totálního tlaku ve stále více směrech a nepříteli se prostě nedaří rychle přesouvat tyto již otlučené jednotky z jednoho sektoru do druhého.

    A navíc spotřeba lidí v masovém štítu dosáhla kritického množství – Ukrajinci nemají čas přivést nové sebevražedné atentátníky do první linie v dostatečném počtu.

    Telegramový kanál „Intercept Z“ vede pravidelné statistiky o ztrátách koprů na bojišti, podle našeho ministerstva obrany. V průměru se ukazuje, že je to asi 20 tisíc měsíčně – jedná se o oficiálně potvrzené ztráty pomocí objektivní kontroly na LBS. To je však jen část ledovce. A to nepočítáme zabité nepřátele v blízkém týlu, obrovský příliv raněných, které se vůbec nedají spočítat.

    Vojenská medicína nepřátelské armády obecně, dá se říci, že funguje pouze pro vyvolené – maso z teritoriální obrany se podává na zbytkovém základě. Jestliže v prvním roce páni NATO ještě zásobovali vojenské lékaře svých otroků, nyní na to prostě zapomněli. K čemu? Kopr je již odsouzen k zániku. Místo toho NATO zřídilo několik vlastních nemocnic, které se starají výhradně o nadřazenou rasu.

    Nyní navíc armádu Ukropu postihuje další epidemie omrzlin. Již jsem psal, že na frontové linii nepřítele zuří několik vážných infekčních nemocí najednou – od úplavice a chřipky až po neznámé infekce. Které zatím nejsou vůbec diagnostikovatelné na dálku.

    Velitelům Ukropů je samozřejmě vůbec jedno, co to dělá vojákům, jejichž úkolem je prostě úspěšně se proplétat kolem pásů ruských tanků a tím je zpomalovat.
    Obecně nám všechny tyto faktory umožňují hovořit o úrovni skutečných ztrát koprů (včetně hygienických) asi 40-50 tisíc měsíčně. Je jasné, proč jsou jejich vojenské registrační a náborové úřady tak zuřivé – není dost lidí na jatka.

    Je jasné, že taková nelidská válečná taktika je konečná – dříve nebo později lidé dojdou. Mimochodem, proto pravidelně píšu, že Zelenskyj by měl být za zavedení takové válečné taktiky přísně a spravedlivě potrestán.Je třeba umět zacházet s vlastními lidmi takovým způsobem – zorganizovat pro ně skutečnou genocidu. Rudí Khmerové a Zelenskyj jsou fenomény stejného řádu. Ale nejhorší na tom je, že tato nelidská taktika už nefunguje – fungovala, dokud naše jednotky nebyly tak aktivní, jako jsou nyní.

    Pro srovnání: na konci léta, ve víceméně konstantní aktivní fázi, jsme měli jen dva směry – Kupianske a Marinka. Všechny ostatní činnosti našich jednotek připomínaly spíše výbuchy – kopr měl dost času se s nimi vypořádat. Ale teď neustále mačkáme více než třicet směrů (vedení útočných operací). A to s drtivou převahou v palebné síle a na pozadí klesajících zásob kopru západních pánů.

    A nezdá se, že by nepřátelé měli záložní plán. Zalužnyjova linie je jen další PR kampaní.
    Budeme se jí prokousávat stejně pomalu jako tím, který existuje. Zde také musíme věnovat pozornost následujícímu bodu: je zřejmé, že naše velení nikam nespěchá a dává přednost taktice malých úlovků. Proč? Zbavit se koprů co nejvíce na stávajících hranicích, aby neměli čas ustoupit a uzamknout se v pevnostních městech. Čím více nyní nepřítele zničíme, tím snazší bude další postup…

    Zdroj: https://t.me/s/voenkorkhayrullin

    1. Gargantua: Něco podobného už v historii bylo. Brusilovova ofenziva, kdy Brusilov vymyslel, že zaútočí na desítkách míst po celém úseku fronty jižní skupiny armád. A tam, kde se rakousko-uherská linie ukáže slabší, půjdou posily rozšířit průlom. Brusilov využil letecký průzkum a použil krátkou a přesnou dělostřeleckou přípravu jen na důležité body místo plošné přípravy. Rakušani místo toho čekali klasický útok proti zákopům na jediném místě, kde bude dlouhá dělostřelecká příprava a potom nasazení mnoha divizí pěchoty na úzkém úseku. Takové útoky obvykle selhali a maximálně obsadili první nebo druhou linií zákopů než ze třetí linie přišel protiútok, který je vyčerpané a bez zásob vytlačil zpět. Obránci věděli, kde je ten jeden hlavní útok kvůli dlouhé dělostřelecké přípravě a měli čas poslat zálohy. Generál Brusilov nakonec postoupil o desítky kilometrů, ale rakouskou frontu zcela nerozvrátil, protože ve středu a na severu východní fronty generálové Evert a Kuropatkin neudělali odlehčovací útoky, jak to bylo původně plánováno, aby Němci nemohli poslat posily na jih ke Kovelu. Místo toho váhali, čekali a pořád žádali generální štáb o nekonečný seznam další výzbroje, výstroje a posil než bylo pozdě.

      1. Je vidět, že dějiny Velké války znáte. Tak jenom malou kontrolní otázku: Kde jsou ti Němci, kteří pošlou „posily ke Kovelu“ tentokrát? 🙂

        1. Gargantua: Můžou nedostatek vojáků se snažit dohánět vyšším počtem dronů ze zahraniční pomoci nebo i pozvat polskou armádu na pravý břeh Dněpru, aby zaujala pozice místo týlových jednotek, které by potom mohly jít na frontu. Nemůžou to vydržet donekonečna, ale mohli by bojovat i několik let. Pokud je smyslem boje dojednat ucházející mír, měli by začít vyjednávat, dokud budou mít vyjednavači ještě dost silnou armádu v zádech. Pokud je smyslem oslabení RF bez ohledu na budoucnost UA, můžou bojovat co nejdéle na frontě a potom partyzánsky ve městech. Tenhle rok se dá čekat ve světě nějaké rozuzlení, jak se to všecko vyvine, když jsou v tolika zemích volby a těch konfliktů je tolik hlavně na Blízkém východě.

          1. Re: Manuel

            Vás ještě opravdu nenapadlo, PROČ Ivan nikam nespěchá?
            Nikoli, žádné městské války se konat nebudou.
            A jestli, tak až po vykrvení ukráckého vojska.
            Jinak pokud tam OFICIÁLNĚ strčí nos Antek, máme v tu ránu dost velký problém, protože NATO.
            Ale nemyslím si, že by byli v Pšonkostánu všichni tak blbí, aby si nechali spláchnout všechny chlapy, jako Ukři. A nezapomínejte brát v úvahu pravidelnou „očistu“ míst, kde se shromažďují zahraniční soudruzi. Naposledy Charkov a pětašede žabožroutů. Řekl bych, že ten příděl získali tak nějak protekčně.

            1. Proc? Protoze nema v prvni linii dost lidske sily na rychly postup.
              To proto, ze ruskou spolecnost Kreml do valky zatahnout nechce.
              Rusti mobilizovani sedi v teple tylu, „na predni“ umiraji vyhradne vzpurni hornici z Donbassu.
              To jsou dve mouchy jednou ranou, dalsich pet do sedmi bychom nasli take.
              Kreml za 10 let pro Ukrajinu nepripravil exilovou vladu.
              Ted se na prezidentsky post mobilizuje Porosenko, Tymosenkova, Smygal a potencialne Zaluzny a ani jeden z nich neni rusky kun. To hned mame treti mouchu: Kreml o svoji vladu na Ukrajine nestoji.

              1. Re: stri…

                „Protoze nema v prvni linii dost lidske sily na rychly postup.“

                Napište upřímně, kam na ta hovna chodíte?
                Jako gaučový generál máte zajisté nastudováno, že při útočných operacích vzrůstají ztráty průměrně na trojnásobek.
                PROČ by si Ivan měl nechat zlikvidovat trojnásobek mužů a trápit se s mnohem náročnější logistikou, když mu Vasil dodává maso zdarma na místo předem vybrané k hromadné porážce.
                A s těmi hormíky z Donbassu jste mne normálně rozesmál. Tím chcete tvrdit, že chlapi z Donbassu na rukovali na Sibiř, anebo do Pskova, aby se po výcviku vrátili a bojovali za vlast pod čísly tamějších útvarů?
                Máte ponětí, kolik žije na Donbassu lidí? Když má Ivan tak strašlivé ztráty, jak je možné, že zásoby mužů z Donbassu ještě nedošly?

                1. Najdete si na netu navrh noveho mobilizacniho planu a, pokud projde, pak zjistite, koho vseho budou Rusove „denacifikovat“.

                  1. Re: stridor
                    Čího mobilizačního plánu? Ukráckého? Si děláte prdel?
                    Vy si fakt myslíte, že blbbej a vožralej Ivan ze zemljanky přemýšlí nad tím, komu vlastně hází na hlavu bomby a granáty?
                    Byl jste na vojně u nějaké těžší zbraně? Byl jste vůbec na vojně?
                    Nebyl.
                    Už zpoza těžkého kulometu nerozeznáváte bez optiky, na co vlastně střílíte. Má totiž účinný dostřel 1500 metrů.
                    Co vidíte na 1500 metrů? Hovno.

                    U těžších zbraní dostanete POUZE koordináty. A PLNÍTE úkol. Když je úkol bojový, riskujete jeho nesplněním grandiózní průser pro svou osobu a pro svou jednotku, ne jejíchž členech jste existenčně závislý.

                    Posledními dvěma slovy – existenčně závislý – KONČÍ diskuze o tom, na koho či na co je vedena palba.

                    1. Re: Tymák…

                      Pokud jsem si všiml dobře, mobilizovat chce Vrchní Zelí a Zaluž měl u toho nevhodné kecy. Proto Zelí chtěl, aby dobrovolně vyfičel. Což by byl Zalužného existenční konec, protože SBU a on jako nekrytá osoba – jasná granulace.

          2. Hodne bude zalezet na tom, jestli projde navrh nove mobilizacni vyhlasky.
            Pokud ano, budou mit lidi tolik, aby nezkolabovali. Pokud ne, muze to jit rychle dolu.
            Vsimnete si- Zaluzny byl odvolan, aniz by za nej byla pripravena nahrada.
            Ted sice vladne v demisi, ale odmitl jednu vec: spolu se Smygalem podepsat novy navrh mobilizace.
            To svedci o tom, ze nedostatek vojaku je velky a musi se resit co nejdrive, mesic je uz moc dlouho.
            Zde se Zelensky zatim zbavil zodpovednosti, pokud ovsem navrh neprojde parlamentem, veci muzou vzit rychly spad.
            Anebo naopak, jak v ramci moznosti uvazujete i vy.

          3. Co se mozneho vyjednavani tyce, pak Kremlem vybuzeni rusti hyperpatrioti v mediich by neco takoveho povazovali za vitezstvi pate kolony.
            Podobne i nezabrani Odesy.
            Stale tvrdim, ze to hlavni pro Rusko prijde, az dojde ukrajinska valka nejakeho konce.
            Ostatne vliv afghanske valky na rozpad SSSR je take hodne diskutovany.
            V pripade Ruska je rozpad sice nepravdepodobny, ale neco velkeho se stane.
            Treba Cinan vcera prijal poverovaci listiny talibanskeho velvyslance Afghanistanu.
            V Rusku je Taliban zakazany.
            Sledujme, jak dlouho bude od dnesniho dne trvat, nez ho Kreml povoli.

            1. Také si myslím, že teď už Rusko bude chtít Oděsu. Čím více jiných států se přihlásí o nějakou část Ukrajiny, tím jednodušší to pro ně bude. Samozřejmě postup fronty jim pomůže též.

              1. Otazka je, jestli ma Rusko na to, ukoncit valku bez vyjednavani a se zabranim Odesy.
                Zatim to vypada na vyjednavani a bez Odesy.
                Hyperpatrioti prehodi vyhybku raz dva, to je jejich prace.
                Z neschopnosti a zrady se pres noc stane „racionalni reseni za ucelem minimalizace lidskych obeti“.

                  1. Dobra poznamka- chapu dva rozdilne druhy vojenske dohody.
                    Prvou je jednani mezi vice mene rovnocenymi partnery, jez si navzajem nedokazi uplne prijit na kobylku.
                    A druhou je prijeti kapitulacnich podminek, kdy se nejedna ve slova vyznamu, ale jedna strana je donucena k dohode (podpisu).

                    V nasem pripade to vidim jako situaci, kdy by Rusove mohli jit dal (vice tlacit), ale spokoji se s nejakym jednanim s vysledkem, nevyhovujicim hyperpatriotum.
                    Ceska alternativni scena je zachvacena myslenkou, ze vsichni Ukrajinci jsou nacisti, pritom tech je zlomek. Cast je nacisty ad hoc (ze strachu), vetsina lidi je normalnich a mlci.
                    Presto jsou frontova jatka „jeste vcera civilistu“ vitana a ja nechapu proc.
                    Vsimnete si- Kreml stanovil cile operace zamerne tak vagne, aby je kazdy dosazeny vysledek dokazal splnit. Proc asi?
                    Protoze prvotni plan „Kyjev do tri dnu“ nevysel a od te doby Kreml improvizuje. Urcite ne spatne a uci se, ale s jednou podminkou: nesmi stanovit dosazitelne konkretni cile. Jako napr. za wwII: Na Berlin!
                    Dnes v Rusku rici „Na Kyjev!“, tak vas naopak zavrou.
                    Proto presne to si ted Kreml nemuze dovolit a proto jsou i objektivne nevyhodna jednani mozna- mohou byt ohodnocena jako uspesna a cile operace uznany za splnene.
                    Vemte uz jen ten fakt, ze po dvou letech valky je stometrovy postup na vlastnim ruskem uzemi (!) povazovan za dukaz uspechu (!).

                    1. Re: stridor

                      A kdo vám nakecal, že postup 100 m je prezentován jako úspěch? Vy nezvládáte čtení jako takové, anebo nechápete přečtená slova?

                    2. A vy si prectete Rybare:
                      „Jedna z nejdůležitějších událostí v oblasti, kde v současnosti probíhají boje, v Avdějevce . Skupina veteránů prolomila obranu nepřítele a dostala se na okraj města : dobyla 19 domů a drží je.“
                      Mozna to tedy v tomhle pripade nebylo 100, ale 200 metru, to je pravda.

                    3. Re: Stridor

                      Proč bych měl číst Rybara?
                      Prozatím jsem se dozvěděl, že Vasil tam posílá ke zgranulování jednu rotu za druhou. To mi stačí.
                      Je to další Bachmut, další Ilovajsk, další Debalcevo.

                      Za měsíc se vyhlásí klid dvoudenní zbraní, protože obě strany nebudou moci vydržet ten smrad z neodklizených ukráckých mrtvol.

                  2. Re: Tymák…, strid…

                    Myslím, že Ivan vyjdenávat nebude. Jednoduše si dá kopyta na stůl, zapálí si papirosu a bude JENOM čekat.
                    Docela bych věřil, že Ukrové přilezou po kolenou s prosíkem, ať jim dá nažrat a trochu plynu, aby nepomrzli úplně všichni.
                    Každopádně na UA se rychtuje průser, jehož velikost si nikdo zatím neumí – anebo nechce – moc představit. Je tam 10 mio důchodců, tipuju tak 7 mio žen v produktivním věku, tři mio chlapů, z toho 2 mio v uniformách a v nemocničních hadrech, a jsme na konci.
                    A jatka jsou v plném proudu.

                    1. „Ukrové přilezou po kolenou s prosíkem, ať jim dá nažrat a trochu plynu, aby nepomrzli úplně všichni.“ u mne splňuje termín vyjednávání.

                    2. Targusi, omlouvám se, to (y) měl být palec. Netušil jsem, že tady ta klávesová zkratka nefunguje. Takže slovně: velmi dobré shrnutí situace. 🙂

                    3. Re: Gargan…

                      KUWA!
                      Vy jste mi zkazil radost!!!
                      Já myslel, že mi chcete napsat, jak moc velký jsem Y-D-Y-J-O-T !
                      (-:

                  3. Máte pravdu a nejsou to jen binární stavy, jsou i směsi různého poměru. Myslím si, že Rusové dokáží zatlačit aniž by postupovali, oni to i předvádějí.

                    Nemám ten pocit, nemohu mluvit za jiné, ale já třeba znám Ukrajince, kteří u nás byli dávno před 2022. Fašisté to určitě nejsou, ale proti Rusům byli indoktrinovaní dost, po začátku konfliktu to šlo ještě nahoru, ale postupem se jejich hněv otáčí proti vlastní vládě. Konec konců poměry u nich, ne v Rusku, je donutily místo studia a kvalifikované práce vyrazit raději k nám dělat nádeníky.

                    Nemyslím si, že by zde lidé měli radost ze smrti ukrajinských vojáků, spíše z neúspěchu KoZy. Je to strašné, ale rozhodnutí na ukončení konfliktu je v rukou ukrajinské vlády, jednou již bylo podepsané a roztrhali ho.

                    Nevím o tom, že by bylo doloženo, co Rusové na začátku chtěli, určitě minimálně zabránit americké základně na Krymu za každou cenu a Ukrajině v NATO pokud to půjde. Andor Šandor se v tomto vyzná a tvrdil, že na obsazení Ukrajiny by potřebovali 750000 vojáků. Proto věřím, že to Rusové s 200000 na začátku neplánovali. Na druhé straně spoustu chyb, drahých chyb i na životech, zřejmě udělali. Poučili se a teď je to jiná káva.

                    S výhodností té dohody, pamatujete na kubánskou krisi ? Nepodceňoval bych je.

                    1. Ja je ale naprosto nepodcenuji.
                      Ale doba se zmenila a s ni i cile Kremlu, ovladaneho jiz nikoliv stranickymi kadry, nybrz oligarchy s existencnimi vazbami na Zapad.
                      Zde je take hlavni a o to nenapadnejsi smer protiruskych sankci.
                      Da se rici, ze temer vsechny deti systemove rozhodujicich oligarchu vystudovaly na Zapade a deti techto deti uz na Zapade vyrustaji.
                      Jaky dopad to bude mit na razanci vojenskych operaci, je snad zrejme.
                      Kdyz Rusove na Ukrajine prilis pritvrdi, skripne Zapad rodiny kremelskych oligarchu na Zapade usazene, a to bez pardonu.
                      Snad znate to ruske porekadlo: Kreml ma mnoho vezi.
                      A trubka Targus tu blouzni cosi o genialnim Putinove planu…to je jak v blazinci.

                    2. Ty vazby bych naopak nepřeceňoval. Zaprvé Rusové jsou hrdý národ a zůstávají i v ciziné. Zadruhé západ už je dost napálil, Putin na to hraje. Zatřetí moc oligarchů už zdaleka není co za Jelcina.

                    3. Re: Tymák

                      Kolikrát a kdy jste byl na UA.
                      Ta změna v nazírání na svět docela velké části Ukrů byla docela šílená.
                      A to jsem tam byl naposledy před více než pěti lety.
                      Oproti polovině devadesátek přidali nikoli otočku o 180°, ale nejmíň tři salta mortale.
                      Při troše dobré vůle si ty magory můžete představit jako naše libtardy. Ano, velká část Ukrů na ně čumí, jak na zjevení a zřejmě není schopna uvěřit tomu, co se děje. Anebo propadli němému zoufalství – nevím. Každopádně všichni mají nesmírný strach z SBU.

                      Re: stridor

                      Jste vedle, jak jedle.
                      Ke skřípnutí oligarchů a jeich dětiček už DÁVNO došlo.
                      Takže hovno.
                      A o geniálním Putinově plánu jsem nikdy nenapsal ani slovo. O tom, že Putin byl a stále je nejméně o tři tahy před KoZou, psali a mluvili jiní, například Vidlák.

                      Takže si chrchlejte dál, chrchláte o hovnech.

      2. V rámci Samsonovi ofenzivy útočily také čeští legionáři u Zborova. Padlo jich tam přes 500. Stavěli jsme se tam s partou, když jsme jeli v roce 7 se plavit po Dněpru. Položili jsme tam kytičku se stužkou „sláva našim dědům“

        Na pomníku je nápis „Padli za šťastnou budoucnost všech slovanských národů.“

        Navštívila to tam taky v roce 22 Černechová, což vzhledem k tomu nápisu považuji za znesvěcení toho místa.

        https://mocr.army.cz/informacni-servis/zpravodajstvi/ministryne-obrany-navstivila-ukrajinu–uctila-zde-cs–legionare-a-jednala-s-namestkyni-ministra-obrany-237203/

  4. PROČ NEJSEM „CHCIMÍREM“,

    ačkoli bych jím rád byl

    Strašně bych si přál, aby konečně přestalo nesmyslné zabíjení mezi dvěma bratrskými národy, propojenými vzájemně historicky, kulturně, jazykově i sociálně. Zabíjení v nesmyslné válce, kde porážka jednoho může přivodit zánik celého státu a porážka druhého zánik celého světa.

    Základní myšlenka je jasná a jednoduchá – i 10 let vyjednávání je lepších než jeden den války. Naprosto s tím souhlasím. Bohužel se již v tomto samotném základu skrývá zároveň také důvod, proč toho není možné dosáhnout, ne v tuto chvíli.

    Aby strany konfliktu vůbec začaly uvažovat o jednání, musí být splněna základní podmínka – všichni zúčastnění musí mít buďto k sobě vzájemnou důvěru nebo dostat záruky, že dosažená ujednání budou plněna. Taková důvěra zde ovšem není a o zárukách nemůže být ani řeč.

    Od r. 2008, kdy USA (přes odpor SRN a Francie) přišly s nápadem přijmout do NATO Ukrajinu (základny s raketami pár minut letu od Moskvy) a Gruzii (základny s raketami pár minut od ruských ropných polí) se rozeběhl kolotoč nedodržených slibů a porušených smluv:

    1. Územní celistvost Ukrajiny byla po rozpadu SSSR garantována za předpokladu nevlastnění, nevyrábění a neumisťování jaderných zbraní a zachování vojenské neutrality. Určitou dobu měla neutralitu zakotvenu dokonce ústavně. USA napumpovaly do změny směřování Ukrajiny oficiálně přiznaných 5 mld. USD. Výsledkem byl Majdan, násilné odstranění demokraticky zvolené vlády a nastolení režimu s otevřeně deklarovaným nepřátelstvím vůči Rusku a všemu ruskému, a to včetně vlastních občanů.

    2. Po obklíčení a porážce ukrajinské armády u Debalceva si mohli Rusové vzít na Ukrajině cokoli. Neudělali to. Místo toho přistoupili na tzv. „Minské dohody“, jejichž výsledkem mělo být vrácení obou vzbouřených oblastí zpět pod kyjevskou vládu. Výměnou za to byl příslib kulturní autonomie, která by znemožnila národnostní a jazykový útlak ruské menšiny. Ukrajinská vláda tyto dohody nikdy ani nezačala plnit (nemluvě o trvalém ostřelování obou oblastí): Svědci: Ukrajinská armáda je jako dobyvatel. Pálí i do škol – Aktuálně.cz (aktualne.cz)

    S pomocí Británie a USA zahájila naopak Ukrajina již tehdy rovnou přípravu na válku s Ruskem! Vlády Francie a SRN (garanti Minských dohod) neudělaly vůbec nic.

    3. Krátce po začátku války se Rusko stáhlo z Kyjeva a obě strany měly podle domluvy z Istanbulu zahájit jednání. Na přímý nátlak britského premiéra Johnsona Ukrajina od dohodnutých jednání odstoupila a ukrajinský vyjednavač byl doma následně zavražděn.

    4. Ukrajina na počátku války zaminovala své přístavy. Rusko spolu s Tureckem odminovalo koridory a umožnilo uzavření „obilné dohody“. Podle ní měly tyto koridory sloužit výlučně obchodu, a to včetně vývozu ruského čpavku z Oděsy. Ukrajinci ale čpavkové potrubí zničili a volné koridory opakovaně využili k vojenským akcím.

    5. Zajaté důstojníky z praporu Azov Rusové nepopravili ani neuvěznili někde na Sibiři. Umožnili jim odjezd do Turecka, kde měli výměnou za toto gesto dobré vůle zůstat do konce války. Za vydatné pomoci České republiky ovšem Ukrajina tyto lidi přepravila zpět na své území, odkud se znovu chystali bojovat. A u nás jsme tomu ještě tleskali!

    Zkrátka a dobře, neexistuje žádná dohoda, kterou by jednostranně porušilo Rusko, ale existuje spousta dohod s Ruskem, které porušil nebo přímo zneužil Západ či Ukrajina!

    A tady je ten hlavní problém, na který zákonitě narazí jakákoli snaha o zprostředkování příměří a zahájení vyjednávání. Rusko nemá ani nejmenší důvod nám věřit! Naopak má všechny důvody k tomu si myslet, že případná nabídka k jednání je jen náš další trik, jak zastavení bojů opět zneužít proti němu.

    Proto nejsem chcimírem, ačkoli bych si mír přál. Stejně dobře si mohu přát být vítězem Wimbledonu, když neumím ani držet raketu nebo vyprodat La Scalu, když vůbec nemám hlas. K mírovým jednáním chybí ten nejzákladnější předpoklad a není způsob, jak to napravit. Nemá žádný smysl hovořit o jednáních a je naivní přesvědčovat sami sebe, že když se budeme dost snažit, tak se jednat určitě začne. Jedna strana (Ukrajina) jednat nesmí a druhá (Rusko) k tomu nevidí důvod! Žádná jednání nebudou, dokud nepřijdou se zárukami samotné USA, a dost možná, že ani to už dnes stačit nabude.

    A nejde jen o válku na Ukrajině. Celý svět vidí, jak si představujeme mezinárodní vztahy, když porušujeme smlouvy a místo vzájemných dohod používáme jako měřítko jen naše vlastní pravidla (která pak ti ostatní údajně porušují). Otázka tedy zní: „Existuje ještě vůbec někdo, kdo by po tom všem sále věřil našemu „západnímu“ slovu?“

    1. Ty Vaše body – dobře sepsáno ve vztahu k současnému konfliktu na Ukrajině. Bohužel, zdaleka nejde jen o ten jeden konflikt. Ukrajina je pouhým dějstvím složitější hry, figurkou na šachovnici světa (Zbygniew Brzezinski).

      To ale neznamená, že nestojí za to aspoň projevit snahu nepřikládat pod kotel. Za nás, kteří máme jinou profesi, nějak dát najevo nesouhlas. Aby bylo jasné, že to tu není monolit. Aby vůbec byla možná změna kurzu, až si ji vynutí okolnosti. Klobouk dolů před lidmi, kteří ze svých pozic dokáží něco aspoň trochu ovlivnit viditelně (Orbán, Fico).

      Svět má se „západním“ slovem pětisetletou zkušenost. Ví sakra dobře, že jeho trvanlivost není absolutní. Ale i tak pro každou generaci, která dokáže místo válčení spolupracovat, je to vždycky lepší. Navíc, není (a nikdy nebylo) jedno „západní slovo“, stejně jako ten svět venku není (a nikdy nebyl) monolitem.

      Ukrajinu za samostatnou stranu konfliktu nikdo nepovažuje. Jednání budou možná, až hegemon kolektivního Západu usoudí, že tady ztrácí víc, než získává. Vzhledem k současné situaci na zemi a ceně, kterou za ni jednotliví aktéři zaplatili, nebude možné říci „smažme to“ a vrátit se před určité datum. Ze strany Ruska ale jistý podklad použitelný jako východisko k jednání existuje. Jsou jím návrhy dohod z prosince 2021 (dobový komentář zde: https://www.brookings.edu/articles/russias-draft-agreements-with-nato-and-the-united-states-intended-for-rejection/, odkazy na návrhy dohod RF-USA a RF-NATO ve článku). Pro obnovení důvěry by samozřejmě přispělo, kdyby KoZa ustoupila od snah o strategickou porážku RF prostřednictvím sankcí, uvolnila zablokované majetky, podílela se na opravě poškozené mezinárodní infrastruktury (např, Nord Streamy) atd. Cesta dlouhá.

  5. Dnes stojí za to, je výživný Macek

    „Sonda Pioneer 10, vypuštěná před 50 lety šíří ve vesmíru (stejně jako Pioneer 11) nebezpečnou dezinformaci, totiž že na Zemi existují jen dvě pohlaví! Činitelé, kteří se této dezinformace dopustili, pokud jsou ještě naživu, by měli být řádně potrestáni a ihned vyslána další sonda s opravenou verzí nazvaná CRETIN (CoRrEcTINg mission).“

    https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141719

    Stojí za to, přečíst celé.

  6. Jen tak
    se mi zničehonic vybavila tvář pana Jana Boučka. Jsou to už dva roky, co podal trestní oznámení na naše představitele. A na odpověď nemusel dlouho čekat …

  7. A nejen Pojar nás připravuje na to, že Lipavský se dovolené na Krymu nedočká.

    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prezident-petr-pavel-usa-trump-ukrajina-rusko.A240129_181445_domaci_hovo

    „„To není nic o narušovaní transatlantické vazby, zpochybňování Spojených států jako spojence. Ale měli bychom realisticky připustit, že Donald Trump se na řadu věcí dívá jinak,“ podotkl Pavel. Pokud bude Trump legitimně zvolen v demokratických volbách, je nutné respektovat rozhodnutí amerických občanů, míní. „Ale měli bychom na to být připraveni, protože z toho určitě poplynou nějaké důsledky,“ doplnil.

    Asi už si to vyhodnotili jako na cca 80% realitu věcí příštích. Jinak by to bylo stále „ofenziva a zastavíme se až v Moskvě“.

  8. Ať si koupí letenky do Moskvy. Fialův poradce o volání po míru i rozdělení Ukrajiny

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/rozhovor-s-pojarem/r~d4c73276bb8c11eeb1f50cc47ab5f122/

    Nejdřív jsem myslel, že Pojar si má koupit letenky do Moskvy. A on v tom lítá Babiš.

    „Nezapomeňme na to, jaká byla situace před dvěma roky, když Rusko zaútočilo. Chtělo dobýt celou Ukrajinu, připojit ji k ruské říši a stát se svými vojáky na slovenských hranicích. Radujme se z toho, že se to Rusku nepodařilo“

    Jak na tohle pan Pojar přišel? On má informace o cílech Rusů, které „svět neviděl“?
    Podle podepsaných ujednání s Ukrajinci z března 22 to vypadalo, že by se Rusové spokojili se stavem z roku 14 a neutrální Ukrajinou???

    „Velmi bych si samozřejmě přál, aby Ukrajina byla sjednocená a osvobozená, ale to dnes není realistické. Podívejte se, jak dlouho Rusko okupuje Gruzii, koneckonců okupuje od roku 2014 i část Ukrajiny. Je tedy možné, dokonce asi i pravděpodobné, že k nějakému dočasnému rozdělení Ukrajiny dojde. Na větší, svobodné části si budou vládnou sami Ukrajinci s podporou Západu, který ji bude chránit před dalším ruským útokem, a menší, nesvobodná část bude pod ruskou kontrolou.“

    Neměl by za „Je tedy možné, dokonce asi i pravděpodobné, že k nějakému dočasnému rozdělení Ukrajiny dojde“ také letět do Moskvy“??? Je to takové kacířské, nepředpokládá dovolenou na Krymu, ale na druhé to tlumí tím „dočasně“ a ví dobře, kdo bude na Ukrajině svobodný a kdo nesvobodný. Tak asi proto Babiš bude muset letět sám.

    1. Admirál: K té dohodě a omezeným ruským cílům jsem skeptický. Protože už v únoru 2022 vyhlásili, že si dělají nárok na Donbaskou a Luhanskou oblast v administrativních hranicích, jak byly před rokem 2014, že už Minská linie jim prý nestačí. A Kyjev by jim neodevzdal jen tak oblasti s nejsilnějším opevněním a různými doly i továrnami.

  9. „Ruská armáda potřebuje zbraně.“ Rogozin označil ty, kteří se smějí západním technologiím a šíří fámy o slabosti ukrajinských ozbrojených sil, za hlupáky.

    „Všechny zprávy o slabosti ukrajinské armády a nedostatku vojáků jsou falešné, které bezmyšlenkovitě převzala ruská média. Ruské jednotky nadále potřebují zbraně, včetně ruských ozbrojených sil, kterým chybí útočné drony. Vadí mi ukolébavky, které se sypou z nejrůznějších talkshow na téma „Ukrajina brzy dojdou vojáci“, „Západ je unavený krmením Ukrajinců“, „Brzy přijde Trump a všechno skončí“, „Západni technologie je svinstvo“.

    „Naděje, že druhé straně dojdou zbraně a vojáci, je ten nejnebezpečnější sebeklam a ti, kdo to šíří, jsou buď vychloubační pitomci, nebo vyslaní agenti, jejichž cílem je rozložit jednotu naší přední a zadní strany,“ řekl rozhořčený Rogozin.
    🕊 PUTIN na Telegramu
    https://t.me/news_22_faraon/41122
    Na rade je ted korektni diskuze o tom, kdo je tu pitomec a kdo agent.

      1. Pokud poslechnou NATO, zkrati frontu a prejdou do obrany, pak tenhle problem castecne vyresi.
        Zatim se ceka jen na to, zda-li ukrajinska armada plosne zkolabuje. To vi i Rogozin, ale dle jeho slov na to prilis neveri.

        1. Stridor: Záleží, jak by měl ústup vypadat. Moc míst, kde frontu můžou podstatně zkrátit není. Krinki, Rabotine, Bilohorivka u Lysičansku a pár dalších. To jsou jednotlivé obce, ale větší ústup by asi znamenal přesun až k břehům Dněpru, ale to by znamenalo riskovat obležení Charkova a vystavilo tlaku i Dnipro. Tomu se budou snažit vyhnout. Pokud se stáhnou do měst, můžou se tam bránit i několik let. Jde i o politickou cenu ústupu z míst, která byla v podstatě prohlášeny za posvátná po získání při některé protiofenzivě.

          1. Jasny souhlas…
            Jsou tu ale jeste dve okolnosti:
            Prva je ta, zda-li takovy manevr ukrajinska armada zvladne technicky. Zda-li je dostatecne konzolidovana a vedeni jednotne. Aby to neskoncilo v chaotickem ustupu.
            Ne nadarmo vojenska veda rika, ze nejtezsim manevrem je prave ustup.
            Druha vec je ta, ze obcas prosaknou zpravy, ze Ukrajinci si stavi hlavu a rady NATO posledni dobou casto oslysi.
            Jiste je v takovem odmitnuti schovany natlak k dodani dalsich zbrani.
            Ale muze jit i o svehlavost (snaha o prokazani suverenity).
            A hlavne, slib Zelenskeho znel jasne: operace vedeme za ucelem navraceni obsazenych uzemi.
            Tady by si ustup a prechod do obrany politicky tezko zodpovedel. A Porosenko s Timosenkovou se pomalu aktivuji a delaji si zalusk na prezidentstvi. A stoji za nimi dost oligarchu, vcerne Achmetova.

            1. Stridor: Máte pravdu, že je to složitý. Chápu, že jsou argumenty třeba pro obranu Avdejevky, když už tam tolik let ty pozice budovali, cena ústupu by tam politicky byla velká a uvolnilo by to hodně ruských jednotek, které se v současnosti zabývají aktivním obléháním. Potom jsou místa jako Krynki, kde by se nic nezhoršilo, kdyby je vyklidili. Jejich obrana je příliš obtížná a stejně to není předmostí, které by šlo strategicky rozšířit dál od břehu. A bylo zbytečné zrovna z něho dělat místo, které musí být udržení z propagandistických důvodů. K tomu aby tam vázali ruské jednotky, by stačilo udržovat dělostřelectvo na pravém vyšším břehu, posílat drony přes řeku a občas i malou speciální jednotku, ale zůstat v pohybu, nesnažit se žádné ani malé území tam obsadit na víc dní.

              1. Zasadni je ale to, co naznacujete vyse: zatim se boje vedou plus minus na 8 let budovane branne lini.
                A pokud ji Ukrajinci opusti, nemaji se kde opevnit, vyjma mest.
                Dle meho novou obrannou linii postavit nedokazi, na to nemaji cas ani prostredky.
                Pravdepodobnost tedy rika, ze pokud bude Ukrajina donucena stavajici opevneni opustit, je konec.
                Stihnou se pak organizovane stahnout do mest? Na to musi mit moralku.
                A to mluvime jen o vojenske slozce, situaci ovsem nemene ovlivnuje i politika.
                Zde je zajimavy zasveceny vojenkor, zvlaste poslednich par dnu stoji za precteni:
                https://t.me/s/voenkorkhayrullin
                Mam na mysli hlavne prispevky se situacnimi mapami a popisky pod nimi.

    1. Rogozin je pako a byl pako, už když se dostal do Roskosmosu.
      Kdyby nebyl pako, seděl by tam dodnes.
      Je to až takový pako, že nebyl schopen pobrat vysvětlení, že zvuk pohonu hypersonické zbraně, uslyší až několik desítek sekund poté, co zbraň dopadne a exploduje její nálož..

      1. Tecocamp: To není novinka o zvuku. Už V2 byla slyšet na zemi letět až po svém dopadu. Padala mnohem rychleji než zvuk.

      2. Takto bych se neodvazil mluvit o lidech, dosazenych do funkce primo gosudarem.
        Anebo si myslite, ze gosudar je take pako, schopne dosadit do cela kosmicke agentury dalsi pako?

  10. Vevča

    Dobrý den, možná vás to bude zajímat.
    Možná ČRo nebude mimo CZ fungovat.
    ČT nefunguje vůbec, ani Půlnoční.

    2:05 Hovory (28 minut)
    Jarmila Podhorná je uznávanou odbornicí na léčivé byliny, z kterých vyrábí tinktury.
    Jako první v Česku začala vyrábět gemmoterapeutika ? tinktury z pupenů stromů a keřů, ve kterých je kumulována energie rostliny. Lidem radí, jak mají její kapky z bylin užívat.
    Nejčastěji se na ni obracejí s problémy s imunitou, cévními onemocněními, problémy se zažíváním a nádory.
    A to všechno zastřešují psychické problémy, kterých je nejvíc. Její nejoblíbenější léčivkou je třezalka a v Hovorech vysvětlí i to, proč svým klientům radí, aby při léčbě kombinovali sílu vícero různých bylin.
    Moderuje Tatiana Čabáková.
    https://program.rozhlas.cz/zaznamy?_gl=1*d4i8cx*_ga*MTU5MjkxNTIwMS4xNzAxMjcxNDc3*_ga_NHXTP7RWNV*MTcwNjI2ODMzNC40NC4xLjE3MDYyNjg0MzkuMC4wLjA.#/plus
    Bylinkářka Jarmila Podhorná: Světovou zahradu nám brzdí „jen“ peníze
    Olomoucký kraj – Uznávaná bylinkářka Jarmila Podhorná z Brodku u Konice mimo jiné jako první v republice začala lidem nabízet tinktury z pupenů rostlin jako potravinový doplněk podporující léčbu, regeneraci organismu a očistu orgánů.

    https://olomoucky.denik.cz/podnikani/bylinkarka-jarmila-podhorna-svetovou-zahradu-nam-brzdi-jen-penize-20131017.html

    Olomoucký kraj – 📣 ZNÁME NEJLEPŠÍHO ŽIVNOSTNÍKA A …
    Facebook
    https://pages.facebook.com › olomouckykr › photos

    14. 10. 2021 — … Jarmila Podhorná – výroba bylinných prostředků (Brodek u Konice) | Facebook … Jarmila Podhorná je začala vyrábět jako první v. Česku. Za své …

    1. Re: Jp

      A Vevčo, kdyby vás neoslovila třezalka, tak já jsem odborník na výrobu tinktury z jablek.
      Švestky u nás moc nerostou, bo je tu kosa a mrzne tu do půlky května.
      A tinktura z jablek nesprávně nazývaná kalvááádosss je užívaná v celé mojí šíííroširééé rodině a jsme zdraví
      fšichniuplněganccype.
      Takže fčilek už víte, co si máte jedině správně koupit.

  11. To budeme létat za prací?

    Ostravské letiště čekají podle ministra financí investice ve výši až osmi miliard korun
    • Vydáno dnes 17:45,
    Investice až 8 miliard korun
    Ministr financí při návštěvě Ostravy zmínil, že do letiště by se mělo v příštích letech značně investovat. Má se zrekonstruovat přistávací dráha a přivézt železniční vlečka.
    Zbyněk Stanjura (ODS), ministr financí: „Uvažované investice jsou v této chvíli odhadovány mezi sedmi a osmi miliardami. Některé jsou investice českého státu, jako železnice nebo produktovod z Čepra na letiště. Některé mají být sdružené, protože letiště je krajský majetek.“
    Vláda proto hledá cestu, jak by stát mohl případně pomoci i investicí do krajského majetku.
    https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000041206/ostravske-letiste-cekaji-podle-ministra-financi-investice-ve-vysi-az-osmi-miliard-korun

    1. Re: Jp

      Ta železniční vlečka tam samozřejmě už dávno je. To jen tak na okraj. Aby se o tom vědělo, až se budem podivovat těm vyházeným miliardám…

  12. Dovedete si představit, že by Air Force One při letu na Hawaii doprovázelo osm strojů RF?

    Poplach nad Kaliningradem. Putinův let provázelo osm strojů NATO
    SLEDUJEME ONLINE 25. ledna 2024 19:21

    Ruské letadlo s prezidentem Vladimirem Putinem na palubě při dnešním letu do Kaliningradu, nejzápadnější výspy Ruska, provázelo osm letounů Severoatlantické aliance, píše ruský server Vojennoje obozrenije, známý také jako topwar.ru. Putin navštěvuje ruské regiony před březnovými prezidentskými volbami….
    …. Jednalo se podle něj o letadlo radioelektronického průzkumu Beech 350 King Air ALSR francouzského letectva,
    britský strategický výzvědný letoun Boeing RC-135W Rivet Joint, letadlo včasné výstrahy a řízení NATO Boeing E-3A Sentry,
    dvě německé stíhačky Eurofighter Typhoon,
    švédský letoun včasné výstrahy a řízení Saab S100D Argus,
    švédský letoun radiotechnického průzkumu Gulfstream IV S102B Korpen a
    dokonce tankovací letoun NATO Airbus A330-243MRTT…..

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/putin-stihacky-nato-kaliningrad.A240125_191529_zahranicni_remy

  13. Trochu o USA angažmá na středním východě a jak je to s bojem proti terorizmu.

    https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/larry-johnson-usa-se-chystaj%C3%AD-opustit-z%C3%A1kladny-ve-v%C3%BDchodn%C3%AD-s%C3%BDrii-a-zam%C4%9B%C5%99it-se-na-%C4%8D%C3%ADnu

    „Mávání strašákem Islámského státu před americkým publikem je založeno na neznalosti americké veřejnosti. Lidé z Islámského státu chtějí svrhnout Bašára Asada. To my také. Fanatici Islámského státu nenávidí Írán a Írán by je rád zničil. Takže to z nás asi dělá spojence extremistů z Islámského státu, pokud jde o nenávist k Íránu. Proti komu to sakra předstíráme, že bojujeme? To je problém, který stojí za umožněním pokračování americké vojenské přítomnosti v Sýrii. Nezákonně okupujeme syrské území.“

    Ano to je jasná řeč, Hovno proti ISIS, Asad je nepřítel a nepřítel mého nepřítele je můj přítel. Pamatujete, jak šlo internetem, jak Amíci zverbovali malou hrstku „demokratických Syřanů (víc než hrstku nesehnali), vyzbrojili je za miliardy a ti „demokraté“ předali výzbroj ISIS. To nebyl omyl, selhání, to byl od začátku záměr. Kdo tohle nepochopil má měkký mozek.

    “ Velitel CENTCOM a sbor náčelníků štábů si nyní uvědomují, že tato mise není udržitelná. Minimálně 900 amerických vojáků, kteří obsluhují tyto středovýchodní verze Fort Apache, jsou terčem čekajícím na raketový úder. Pokud se Spojené státy rozhodnou zahájit přímý útok na Írán, což znamená uvnitř Íránu, pak je přežitelnost těchto základen/výsadků zpochybněna.“

    To samé jako v případě Afganistánu. Vědělo se, že válka s Ruskem je jistá a že by díky tomu vojenská přítomnost v Afganistánu byla neudržitelná. Proto rychle pryč.

    1. Admirál: Jinými slovy je s šířením demokracie americkou armádou konec, protože už můžou jen střílet Tomahawky a platit proxy místní síly ymacimalne sestavit několik pluků žoldáků, ale nemůžou udělat pozemní operaci s nasazením vlastních pravidelných jednotek, když by partyzáni začali dostávat podporu, kterou Taliban nikdy neměl, podporu z Íránu, KLDR, Ruska a možná i Číny. Jak by se potom někde mohli udržet na zemi dlouhodobě? Prezident chce být obvykle zvolen znovu a voliči by mu odmítli novou válku jako byla ta ve Vietnamu.

      1. Maji problemy i s lodemi. Flotilu predelali z expedicni na takticko-operacni a nedokazi byt dlouho autonomne v nasazeni. Vzdy jsou vazani na blizky tylovy pristav, hlavne kvuli doplneni streliva a raket.

        1. Stridor: Zdá se že před podobným vývojem varoval už Eisenhower, že vláda místo aby ovládala vojensko-prumyslovy komplex jím bude sama ovládaná. Proto příliš vzrostla cena tech raket. Jde o blaho majitelů akcií velkých zbrojovek a jiných externích dodavatelů pro armádu, námořnictvo, letectvo atd. Blíží se prezidentské volby, proto je během kampaně invaze do Jemenu nepravděpodobná.

  14. „V ruské Bělgorodské oblasti se zřítil vojenský letoun Il-76. … Na palubě transportního letounu podle ruského úřadu bylo 65 ukrajinských válečných zajatců, šest členů posádky a tři další lidé. Podle ukrajinského serveru Ukrajinska pravda letoun převážel rakety S-300.“

    „Server Ukrajinska pravda v první verzi zprávy o neštěstí napsal, že jeho zdroje v ukrajinských ozbrojených silách potvrdily informaci o pádu letadla se slovy, že to „byla jejich práce“. Později svůj text upravil.“

    https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/v-rusku-se-zritil-vojensky-letoun-il-76-pisi-media-345279

    1. Zritil…tyhle liberalni eufemismy jsou uzasne. Ze rovnou nenapisi, ze doslo k neplanovanemu styku se zemi?
      Sestreleni muze byt i velmi rafinovana hra proti Zaluznemu: on je zodpovedny za PVO, on je tedy vinen smrti ukrajinskych vojaku.

      1. Stridor: Pokud to nařídil někdo z významných politiků, bude armáda mlčet? Za posledních 10 let se politikům generálové nepostavili skoro nikdy, když nepočítám vzájemné přehazování odpovědnosti za další mobilizaci. Vláda je tam paradoxně žábou na prameni pro skupiny s protichůdnými zájmy. Nedovolí zahájit vyjednávání těm, kteří by se radši soustředili na budování ekonomiky, i kdyby je to stálo území. Nedovolí ani uskutečňovat lepší strategii těm, kteří to chtějí rozhodnout všecko na bojišti, ale stále se musejí vyrovnávat s diletantskými tlaky těch politiků, kteří strategii nerozumí nebo mají postranní zájmy finanční nebo dosažení slávy v zahraničních médiích.

        1. Ukrajinska armada neni jednotna. Sice vetsina stoji za Zaluznym, ale nektera vojska a osobnosti (viz znamy Syrsky) strani Bankove (nepisu hned Zelenskemu, nebot je tam jeste Jermak).
          A tady je to zajimave: ukrajinska PVO patri pod letectvo, jemuz veli gnmj. Olescuk, coz je take chranenec Bankove.
          Ovsem videt je Zaluznyj, coby vrchni velitel.
          Bankova to pro sebe vyridi jednoduse: Za sestreleni muze chyba charkovske PVO, velitel byl potrestan (ve skutecnosti ho povysi), tim to pro ni bude vyreseno.
          A temne muze dodat: ale politicky je zodpovedny vrchni velitel.
          Ovsem ukrajinska media zacala udalost tusovat a prepisuji prvni clanky v tom smyslu, ze na palube byly S-300 a nikoliv ukrajinsti vojaci.
          To muze znamenat mnohe, ale treba i to, ze vyhruzka Zaluznemu byla vznesena (coz je pro vyjednavani dostacujici) a ted se v zakulisi handluje.
          Samozrejme neni vyloucen ani bordel, nezodpovedne mistni rozhodnuti, vzkaz vsem, ktere by napadlo se vzdat apod.

          1. Stridor: Nebyla AFU názorově jednotná ani před rokem 2013. Postoje k Majdanu byly hodně různé i mezi generály. A dnes jestli mají včetně týlových jednotek v uniformě možná milion mužů, je ta jednota oficiálně na povrchu a pod ní to musí být jiné. Je to vlastně zázrak, že společnost nějak tohle tak dlouho vydržela.

            Obecně u mnohasetisícových armád se dá těžko říct, když se objeví zpráva o nějakém jevu třeba menší vzpouře, jestli je to ojedinělá událost v podstatě nevyhnutelná statisticky při množství vojáků nebo je to jen mediálně odhalený vrcholek mnohem většího ledovce a zpráva tím poukazuje na významnější trend. Těžko to odhadnout.

            Skandál by to byl, pokud by se něco zjistilo o události, ale zjistí se pravda někdy? Zelenskyj volá po mezinárodním vyšetřování, to je rozumné. Teď je otázka, jestli to Kreml zamítne ihned, všecko nechá vyšetřit vlastními tajnými službami, ale výsledek bude použitelný jen pro vnitrostátní propagandu nebo jestli do toho zkusí zapojit Čínu, Indii, Brazílii atd. Mají co tajit? V posledních 2 letech docela chybí snahy na obou stranách fronty o větší využití neutrálů, jejich expertů, pro potvrzení nebo vyvrácení nějakého tvrzení. Potom bude záležet, jestli se do toho někomu z třetího světa bude chtít se angažovat.

            1. Mne na tom nejvic zaujala ta humanitarne-moralni ozvena, kterou okolo toho dela Kreml.
              Mrtvych ukrajinskych vojaku uz jsou statisice a najednou se jde do OSN kvuli par desitkam?
              Argument, ze slo o civilni letadlo se mi take nezda, ten nejak pripomina rotaci ukrajinskych vojaku, jezdicich v sanitkach.
              V pripade valky je kazdy prepravce vojenskeho materialu legitimnim cilem protivnika.
              Za smrt civilniho perzonalu je zodpovedny jejich nadrizeny, ktery je poslal na vojenskou misi.
              I moralni hledisko je tu nejasne: proc place Kreml nad smrti ukrajinskych vojaku?
              Let byl predem ohlasen, presto bylo letadlo sestreleno.
              Proc najednou tolik utlocitnosti z ruske strany?
              Mozna je hacek v tom, za koho meli byt tihle Ukrajinci vymeneni?

              1. Stridor: Důvodů může být víc i to, že pokud to nebyl omyl, padlo tabu, že místní časově omezené příměří se při výměně zajatců dodržuje. Zatím vždy i během úplného odmítání vyjednávat o příměří obě strany usilovaly o další výměny a to, co konvence o vedení války definují jako zakázanou proradnost nikdo neudělal, nikdo u minulých výměn krátký příměří neporušil, aby místo výměny třeba zasypal raketami. A to byly někdy zprávy i o výměnách přímo na frontě v Záporožské oblasti, kde je to napjatější než relativně klidnější hranice s Běloruskem. I pokud to omyl, bude to RF mohutně používáno propagandisticky. Bude záležet i na tom, jestli šlo o vojáky nebo nějaký dobrovolnický prapor národní gardy. V druhém případě se to nebude armády týkat přímo. Bude asi hledán obětní beránek, aby rezignoval místo svých šéfů. Zatím jsou jen teorie, časem někdo něco pustí veřejnosti informace.

                1. MOSKVA, 25. ledna /TASS/. Hlavní ukrajinské ředitelství zpravodajské služby (GUR) vědělo o letu dopravního letounu Iljušin-76 s ukrajinskými válečnými zajatci, ale neblokovalo práci protivzdušné obrany na jeho trase, řekl šéf obranného výboru Státní dumy Andrej Kartapolov médiím při komentování pádu letadla v Belgorodské oblasti.
                  https://tass.com/politics/1737189

                  Událost už má svou stránku na Wikipedii
                  https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Korochansky_Ilyushin_Il-76_crash

                  1. Ukrajinci zatim ziskavaji cas, aby udalost mohli zpracovat.
                    To znamena, ze sestreleni nebylo planovano centralne a Rusko v tomhle pripade jasne vede v informacnim boji.

                2. Podle meho se zacina ukazovat, ze sestreleni nebylo planovano z Bankove, nybrz ze jde o dilo nejake frakce.
                  Usuzuji podle zmatku na ukrajinskych mediich, jez se nedokazi dohodnout na jasnem spolecnem vykladu.
                  Ukrajinska media vyckavaji, coz znamena, ze nedostala noty, coz znamena, ze Bankova je zaskocena.
                  Jinak samozrejme souhlas.

  15. Tohle se dá přečíst z ruské strany

    https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/andrej-martyanov-moment-kdy-jsem-%C5%99ekl

    „Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg v úterý na tiskové konferenci v Bruselu novinářům řekl, že NATO nevidí žádnou hrozbu ze strany Ruska vůči žádnému ze svých území. To v době, kdy několik členů aliance, včetně Německa a pobaltských států, vyjádřilo obavy z možného budoucího ruského útoku.“

    Je to docel popření toho, co se šíří ve Švédsku, Německu, Pobaltí ,v ČR.

    Odkud vítr fouká?

    1. Proste porad to same. Ohen zalozeny na sousedove zadveri musi byt udrzovan takovy, aby plal a vyzadoval palivo (zbrane), ktere nezistne za patricny obolus dodame, aby dostatecne souseda vysiral, ale zase nesmi byt tak velky, aby krome souseda ohrozil i mne.

      Kdoze to je rozhodujici silou v NATO? Napoveda. Stoltenberg to neni.

    2. Hlavne je to popreni toho, co Stoltenberg rikal do zblbnuti posledni minimalne 2 roky.

      Pro me to znamena ze, Rus rozebehl svuj parni valec a NATO prohralo.
      Poseldni Sarkozho upocene vystoupeni k Ukrajine taky o necem svedci.

      Nic na tom nezmeni ani valecne postekavani z Cech a z Pobalti. Nic na tom nezmeni ani mistni zahorkla Stelkovova klika.

      Stoltenberg se ted bude lisat a hrat si na mirotvurce, uz dostal z USA befel. Ceskym slouhum ve Strakovce to bude jeste chvili trvat, jeste k nim to lejno nepropadlo, a taky si jeste chteji na tom valceni trochu privydelat. Ukrajinsti papalasi se napakovali jako nikdy, a ani cesky Fiala neprisel zkratka.
      V te zalozne, kde mel podil, na ktery „zapomel“ se pry ztratilo 14 milionu eur pro Ukrajinu.
      Jeste jednou pisu ZTRATILO.

      Obcas posilam penize mezi staty. Je to pekna buzerace, chteji vedet vsechno. Kde jsem k penezum prisel, na co je posilam…
      Vubec si neumim predstavit, jak se ty penize nekam ztrati. Data se zaluji nejmene trikrat, a to na ruznych uloznych mistech, mazat v tom temer nejde, pokud chcete neco opravit, informace jdou vetsinou jenom pridavat.
      Pro me ani pro volice ODS tohle ale neni prekvapeni. ODS kradli vzdycky a nic se jim jikdy nestalo.
      Pamatujete si na Vondru? Tricvrte miliardy se ZTRATILO.
      Prokazanych. Kdo vi, kolik se ztratilo doopravdy.

      „Pozoruhodné prý je i to, že si Petr Fiala vybral právě Podnikatelskou družstevní záložnu, přestože jde podle zpráv několika médií o velmi kontroverzní společnost, která byla v minulosti podezřelá z praní špinavých peněz a dnes nad ní prý visí otazníky v souvislosti se čtrnácti miliony eur určenými na Ukrajinu, kam nikdy nedorazily. “

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Fialuv-milion-v-zalozne-Jde-pry-o-mnohem-vic-Kroupa-STAN-a-tajemny-poradce-A-zmizele-miliony-pro-Ukrajinu-749604

      1. Re: Třešňák

        Odpovím vám slovy jedoho mého – naštěstí už bývalého zaměstnance.

        „Co to je patnáctka pro jednoho.“

        Je pravdou, že jsme se tenkrát bavili o výši jeho výplaty.

        Ale takový je i přístup VŠECH ostatních.

        Co to je 14 mega v Tojrech pro jednoho (dosaďte si, koho chcete).

        Víte, jak je drahý jeden zcela blbý tank Tomáš, který navíc hovno vydrží?

  16. Drulák – Okamžik pravdy prý přijde.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Drulak-Okamzik-pravdy-prijde-Ukrajina-se-neudrzi-To-co-jsme-uz-videli-749559

    „Do jaké míry mohou situaci výrazně proměnit americké prezidentské volby?

    Mohou ji hodně proměnit. V okamžiku příchodu Donalda Trumpa by se do Bílého domu vrátilo realistické myšlení, které nebude vázáno tím, co dělali demokraté, a naopak bude mít Trump chuť se vůči předchozí politice vymezit. Proto bych očekával zásadní změnu kurzu. Je to celkem zřejmé.

    Co by Trumpovo zvolení znamenalo pro Evropu a pro nás?

    Mělo by to pozitivní efekt, protože by šlo o obrovskou trhlinu ve lživé konstrukci, v níž současná evropská elita žije. Vidíme lživou konstrukci o Ukrajině, lživou konstrukci o klimatu, o transatlantických vztazích. S příchodem Donalda Trumpa do Bílého domu budou tyto konstrukce zásadním způsobem poškozeny, proto bych to přivítal. V okamžiku, kdy tyto lživé konstrukce padnou, objevuje se prostor k vytvoření mnohem zdravějšího vztahu k realitě, než jaký máme dosud. Iluze, ve kterých žijeme, jsou smrtelné pro nás, pro naše okolí, pro Ukrajince, pro další části světa, ve kterých se angažujeme. Čím dříve tato lživá ideologie padne, tím lépe. Trump se může stát katalyzátorem tohoto krachu.“

    Hmm. Bylo by hezké, kdyby ti ideologičtí neschopní sedmilháři ztratili podporu Otce z Bílého domu. Byla by šance na zlepšení. Ekonomické i společenské. Obávám se ale, že to v USA neproběhne JEN TAK. Vsazeno je hodně, Trump v podstatě vyhlásil veřejně deep state válku.

  17. Moravskoslezští zemědělci budou v úterý protestovat, traktory pojedou krajem
    22.1.2024 19:06 (ČTK)
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/moravskoslezsti-zemedelci-budou-v-utery-protestovat-traktory-pojedou-krajem?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=denni-tisk

    Na co čekáte?“ Veleba volá zemědělce. A občanům: Dnešní ceny? Takhle to je
    22.01.2024 9:28 | Komentář
    „Trháme sady, vybíjíme stáda, zakládáme úhory… A nemáme důvod k odporu jako v Německu?“ Ptá se exprezident Agrární komory ČR a člen Klubu 2019 Jan Veleba a podivuje se váhání a případným protestům až na přelomu února a března.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Na-co-cekate-Veleba-vola-zemedelce-A-obcanum-Dnesni-ceny-Takhle-to-je-749513

    Pane Velebo, na co čekáte vy?

    1. „traktory pojedou krajem“

      Tak to se ve Strakovce podelaji…
      Smichy.

      Traktory jezdi krajem odjakziva. Ted to bude ovsem takove alegoricke, hlavne vybrat nejake okrsky, aby to neucpalo dopravu.

  18. Deník N a Novinky jsou zděšeny Ficovým prohlášeníím směrem k Ukrajině:

    “ Užhorodu Fico řekl, že Ukrajina „není suverénním státem“ a je „pod totálním vlivem USA“. Uvedl dále, že je proti přijetí Ukrajiny do NATO, a zopakoval, že konflikt nemá vojenské řešení a Ukrajina se bude muset vzdát části území.“

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-slovensky-tisk-oznacil-fica-za-dalsiho-exemplarniho-vlastizradce-v-cele-statu-40458167#dop_ab_variant=1164100&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Nasazují mu psí hlavu, ale proč? Pro jednoduché stručné popsání stavu Ukrajiny a predikaci vývoje, který musí vzhledem k tomu stavu zákonitě přijít???

  19. Dnešní Macek

    https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141711

    „Děkan DAMU vyhlašuje výběrové řízení na obsazení funkce ombudsosoby DAMU.
    Nejprve jsem se domníval, že jde o skvělý vtip, ale mýlil jsem se, jde jen o typický příznak módního zblbnutí. Na druhou stranu je to skvělý návod pro uchazeče, neboť pokud si některý muž nechá narůst knír, udělat silikonová prsa a přijde na pohovor v upnutém lesklém oblečku s pavími péry v módních modrožlutých barvách v zadku, má to místo téměř jisté.“

    Ombudsosoba. To je cesta správným směrem. Tohle už propagoval Werich v Sůl nad zlato.

    OSOBO! Neviděla jste tady mojí dceru Marušku??

    Pokud je to oficiálně uznané oslovení, tak to si teda ty OSOBY užijí.

    1. Admirál: Je smysluplnější nazývat ženu v té
      funkci ombudsmanka nebo ombudsmwomanka? První je už vžité a druhé je přesnější. Osoba místo womanka asi proto, že zahrnuje i všechny neutrální a fluidní i nebinární gendery. Žádný gender už nesmí podle této ideologie zůstat mimo!

  20. Tak si tak člověk říká, že už by ho nemělo nic překvapit. Ale ouha.

    https://blisty.cz/art/117228-ukrajina-bude-pri-podpisu-mirove-smlouvy-pozadovat-aby-se-rusko-vzdalo-jadernych-zbrani.html

    „Poznamenal, že jakýkoli ozbrojený konflikt končí u jednacího stolu. „Myslím, že v tomto případě to bude stejné. Dohody podepíše na jedné straně koalice států podporujících Ukrajinu a na druhé straně Rusko. Tento dokument by měl zahrnovat zřeknutí se jaderných zbraní ze strany Ruska, protože představují hrozbu pro celý svět,“ řekl Havryljuk.

    Podle něj půjde o jeden z preventivních mechanismů, který zajistí, že Rusko v budoucnu nikdy nezaútočí na Ukrajinu ani na žádnou jinou zemi. Zároveň zdůraznil, že mír je možný pouze v případě úplného osvobození Ukrajiny a navrácení všech jejích území v hranicích z roku 1991.“

    Asi taneční droga. Člověk se prý pak cítí tak lehce, je uvolněný, samé příjemné myšlenky. Dovolená na Krymu a tak.

    1. S drogami to nesouvisi.
      To je urcene hlavne dovnitr Ukrajiny.
      Existuji tam pouze oficialni zpravy, jina media Zelensky zakazal uz pred rokem. To neznamena, ze tam je jenom jedna televize a jedny noviny, ale to, ze vsechna ostatni media musi pouzit vystupy z tech vladnich.
      Takze neskutecna masirka a propaganda 24 hodin denne.
      Urcite tam bude i septanda, ale to bude velmi mala bublina, neco jako Kydy v ramci CR.
      Vsimete si, ze vzdycky, kdyz se jim to tam nelde zacalo sypat, tak zapad rychle dodal nejake ty wunderwaffen.
      Ktere samozrejme pokazde selhaly, ale to uz byly za pripravene nejake dalsi, treba Abramsy.
      Ted se Ukrajina upina k F-16 ktere tam maji za uplne zazraky, proti ruskym krapum.
      Ja se na ne divam jako na naproste retardy, ale ono je to tezke.
      Ziji v hrozne mizerii, kterou svadi na SSSR a tedy Rusko a zaroven jsou masirovani americkymi filmy, kde americke stihacky sestreluji ty ruske jako asfaltove holuby. Americke serialy, kazdy ma dum, auto pro kazdeho clena rodiny…

      1. Jo, to je mi jasné, že je to namířeno pro domácí publikum na Ukrajině. Pouze to působí „exoticky“ když se tahle masírovka prezentuje mimo uzavřenou informační zónu.

    2. Myslím že Rusko v budoucnu nezaútočí na Ukrajinu podobně jako nezaútočí na Rakousko-Uhersko, kmen Siouxů a podobné.

  21. Ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) už v pondělí začne svoji cestu po českých městech, kde pořádá debaty s občany.
    Jak sám uvedl, záměrně se chystá jet do měst, kde to od lidí schytává nejvíc.
    První ho čeká Karviná…..
    …..
    Debaty bez cenzury:
    22.1. Karviná
    29.1. Sokolov
    12.2. Most
    19.2. Česká lípa
    4.3. Vyškov
    11.3. Přerov
    18.3. Ústí nad Labem
    25.3. Havířov
    Zdroj: vitrakusan.cz
    Jsme připraveni reagovat, říká policie
    První zastávkou Debat bez cenzury je Karviná. Akce se uskuteční v podniku Pivnice Centrum.

    https://www.prahain.cz/politika/jsme-pripraveni-reagovat-hlasi-policie-pred-debatou-vita-rakusana-v-karvine-16677.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1233021&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

  22. Trump???

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Trumpova-velka-show-Ten-krivak-Biden-rozpouta-treti-svetovou-Pak-promluvil-o-trestu-smrti-749491

    „A slíbil, že kromě inflace, migrace, drog a cen energií vyřeší i mezinárodní napětí a ukončí válku na Ukrajině. „ Znám Putina, vyjděte s ním. Znám Zelenského, vycházím s ním. Vyřešíme obrovský problém, ke kterému by nikdy nedošlo… Putin to nikdy nemusel udělat, mohli jsme uzavřít dohodu…Ty zničené krásné zlaté kopule, ty stržené tisícileté budovy, to nikdy nenahradíte. Všechny ztracené životy. Těch ztracených životů je mnohem víc, než se vám říká. Je to ohromné. Dostanu nás z toho ještě dřív, než se dostanu do úřadu,“ tvrdí Trump, že zvládne po své zvolení ruskou agresi na Ukrajině ukončit ještě dříve, než by nastoupil do úřadu.“

    Tak jsem zvědav. Jsem zvědav, jak to proběhne. Nevěřím že jen tak v klidu.

    1. To ale zkazí tak krásné, tisícileté kšefty a tolik výhodných smluv, to nenahradíte. Asi Trumpa někdo „sejme“, to by tak hrálo!
      A v CNN už ví že to byl Čuk a Gek…

      1. Ano. Čuk a Gek to bude.. A půjdou na tom s NOVIČOKEM. Aby se vědělo.

        To, co Trump říká na veřejnosti, je v podstatě vyhlášení války.

        1. Ale neblaznete, to je jenom takova reality show.
          Jenom si vzpomente, co rikal Trump pred lety, nez ty volby vyhral.
          Jak sliboval, ze Clintonova pujde do lapaku a dalsi.
          Neudelal vubec nic.

          A to, ze ukonci valku na Ukrajine hned?
          To uz asi zapomel, ze to byl prave on, kdo zacal Ukrajinu masivne vyzbrojovat.
          Obama to odmitl.

          1. Jo, zapomel jsem dodat, ze sliboval nuklearni odzbrojeni Sev. Korei.
            Zacal skutecne vyjednavat, s Kimem se skutecne i sesel.
            Ale taky odesel s obrovkou ostudou, protoze on na to jednani prisel fanfaronsky s tim, ze Kim se nejdrive vzda jadernych zbrani a pak se bude mluvit dal.
            Kim ho pak poslal do hajzlu z nasupene odesel.

            Tim jsem chtel jenom popsat Trumpvy vyjednavaci schopnosti a pro predstavu, jak to asi bude vypadat dal.

            1. „sliboval, ze Clintonova pujde do lapaku a dalsi“

              Ono od té doby se toho dost stalo. Dost lidí Trumpa podrazilo, snažili se ho zničit všemi prostředky, to bych řekl, že zahýbá s útlocitností.

              S Koreou? Co by za to dnes dali, kdyby měli USA s Koreou dobré vztahy. Dotáhnou to, měli by dnes USA lepčí postavení.

    2. to bude docela blbý: rusko už se teď nemůže zastavit na souč. stavu, to by byla strategická prohra: UA v NATO a atomový rakety zaražený rusákovi až do tenkýho střeva.
      takže to trump neukončí a bude za lháře a debila i před svejma vlastníma.

  23. USA přehodnocují vývoz plynu a děsí Evropu

    Přehodnocení vývozu amerického zemního plynu Bidenovou administrativou řízené klimatem děsí křehký evropský energetický průmysl.
    Přehodnocení toho, jak ministerstvo energetiky schvaluje povolení k vývozu plynu, o kterém jako první informoval POLITICO, hrozí zastavením projektů, na kterých je Evropa závislá, aby uspokojila své energetické požadavky, zatímco se snaží čelit ruské válce na Ukrajině. Je to jen nejnovější příklad toho, jak priority americké politiky – v tomto případě snížení závislosti na fosilních palivech znečišťujících uhlík – mohou způsobit bolesti hlavy evropským lídrům a dokonce zmařit společné bezpečnostní cíle transatlantických spojenců……
    https://www.politico.com/news/2024/01/19/biden-europe-gas-exports-00136671

    1. Josef původní napsal:21 ledna, 2024 (11:46)

      To mi hlava nebere, „ náš nepřítel“ nám dodává plyn.

      Naší přátelé uvažují jinak

      Tranzit plynu přes Ukrajinu jen do roku 2024
      Energetika
      Omezený tranzit plynu z Ruska do Evropy pokračuje navzdory válce.
      4. 7. 2023
      ….Tranzit plynu ale podle všeho stejně skončí po uplynutí dojednaného smluvního období na konci roku 2024….
      https://www.plyn.cz/tranzit-plynu-pres-ukrajinu-jen-do-roku-2024

      USA přehodnocují vývoz plynu a děsí Evropu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *