Že je Bek asociál bez jakéhokoliv povědomí o čemkoliv, natož o školství, je evidentní dávno. Ale to tam sakra sedí sám? To je opravdu necháme zlikvidovat ty pozůstatky nejlepšího vzdělávácího systému široko daleko?
Tyhle sebestředné destruktivní amatéry? Fakt se chceme přiblížit Západu výrobou robotů, kteří neumí nic, maximálně dvojjazyčně papouškovat své vůdce? Co na to učitelé, ředitelé, asistenti? Nic? A to chcete přidat? Nebo právě proto držíte ústa a krok? Pak si to nezasloužíte.
Opravdu vám ministersky „hráblo“? Povinná angličtina od první třídy, kdy ty děti v mnohých případech ani neumí správně česky? Nevidíte ty plné ordinace logopedů, pedagogických poraden a všemožných dis? Jako to mají blekotat anglicky jen proto, že nějaký lumen nepovažuje zřejmě rodný jazyk za zásadní? Pokud máte nadané dítě, jste v pohodě. Pokud máte dítě byť jen s lehkou vadou nebo ne tak nadané, máte velký problém. A to děcko taky. Doživotně.
Už teď přehrává škola snad půlku vzdělávání na rodiče, a teď ještě tohle? A povinný druhý jazyk od sedmé třídy? Chápete to, co to s většinovou populací udělá? A opravdu nejsou jen výběrové pražské školy, vážená vrchnosti. Jsou i školy a děti normální. Děti, které jsou nadané třeba matematicky nebo technicky, ale vůbec ne na jazyky. Ty jako co? Necháte propadnout? Chcete podporovat učňovské školství tímto? Proč nemohou mít takové děti na výběr?
Co tím sakra sledujete? Aby byly ještě víc plné ordinace psychologů? Aby vylézaly ze základních škol děti, které sice tak tak prolezou, ale umí houbeles? Věřte mi, že opravdu ne každé dítě na to má. Základní škola má být dostupná jako vzdělání pro všechny. A to říkám jako matka dvou dětí, které je každé naprosto odlišné, a co je u jednoho samozřejmost, je u druhého nepřekonatelný problém. A jako student, který si kromě dvou cizích jazyků přibral dobrovolně třetí. Ale protože jsem chtěla! A v životě by mě nenapadlo, že by to mělo být povinné!
Vy jim berete šanci na vzdělání a slušný život. Ne, že jim ji dáváte. Znalosti našich žáků nám záviděl celý svět. Teď se může potuleně pod vousy smát, kam až jste nás to dohnali. Hlavně, že budou ty děti řádně multikulti LGBTXYZ a zelené. To je důležité. Indoktrinovaná, hloupá, zmanipulovaná mládež. A protekční spratci jako vyvolení následníci svých rodičů. Novodobé elity na soukromých školách a nedosažitelné strandardy pro ty, co na to nemají. Hnus velebnosti.
Na závěr se omlouvám za emotivní příspěvek, ale jinak na tato „hovada“ jako maminka pozorující základní školství zevnitř reagovat nemohu.
Deti Elona Muska sa neučia žiadne cudzie jazyky, on totiž verí, že ich výučba bude onedlho irelevantná, vďaka softvéru, ktorý bude všetko prekladať v reálnom čase.
Nejde o to, aby se děti naučily angličtinu, ale aby se nenaučily češtinu a počty. Jak jinak ty sračky v kotlince ekologicky zlikvidovat?
Nejsou to idioti, jsou to zločinci. Kdo se dostal do takové pozice, má být považován ne za idiota, nýbrž za zločince. Na tyto případy nepoužívejme „Hanlonovu břitvu“.
V prvé řadě by měli děcka naučit pořádně česky!
Ze vzdálenější rodiny vím, že čtvrťáci!! se nedovedou vyjádřit ani krátkými větami, písemný projev děsivý.
Ve čtvrté třídě jsme už vedle zvládnuté češtiny mrskali ruštinu, doprdele!
Vím, že za to nemohou učitelé, tedy většinově.
Mohou za to zprasené osnovy, do kterých vstupovaly takové smečky kreatur, jako je Eduin.
To říkala už bláznivá učitelka, ještě když chodila na pár hodin suplovat – a to už je pár let zpět.
Jak je kurva možné, že do osnov a učebních plánů, mohou zasahovat a vstupovat nevládní neziskovky??
Kdo to dovolil? Stát už nemá 100% kontrolu nad základním vzděláváním?
👍
Pro nepratele to nejhorsi..
👍
a proto už ve školách neučí, ale EDUKUJE!
Kdo jste naposledy slyšel ze školních oken zpěv?
Kdy jste naposledy slyšel děti jen tak si zpívat české písničky?
Rodiče si doma nezpívají (stejně jako si nezpívám ani já), děti se neučí ani ta slova. Proto neumí ani mluvit. Ani chápat věty a souvětí.
Sorry jako, ale tady jste ujela.
Angličtina je v dnešní době pro vzdělance nutnost téměř absolutní, spousta odborných knížek, webů, atd. je jen a pouze v angličtině.
Celá kultura se tvoří v podstatě výhradně anglicky (ač je to např. pro hudbu jeden z nejhorších jazyků snad kromě vlámštiny; kde zůstala sladká francouzština …).
I ty návodná videa na Youtube jsou vesměs v angličtině, o onlinových hrách nemluvě.
Nenaučit dítě dnes anglicky znamená nechat ho hluché, slepé a blbé.
OK Boomer. 🙂
Ten příměr ke středověké latině, co tu použil někdo z diskutujících, je velmi trefný. Bez angličtiny nebude mít člověk respekt, vytáhne-li paty jen kousek za humna.
Po pořád se zdokonalují překladače, průměrné děcko bez možnosti každoročně strávit prázdniny v Americe, se stejně nikdy ve škole pořádně komunikovat nenaučí, jistě ne lépe ,než překladač poslední generace. Ve škole totiž bude fungovat syndrom nejslabšího článku řetězce a věčného začátečníka. Plus, kde na to chtějí sehnat učitele a přeučené ruštinářky došly a přeučené družinářky, co strávily rok jako aupair v Londýně to nezachrání. Navíc by mě zajímalo, kterému předmětu uberou, když přidají cizí jazyk a co na to integrovaná Ukrajinčata, která v první třídě neumí ani česky.
Tady u nás integrovaná „ukrajinčata“ (cca 18-25) mluví anglicky skoro stejně dobře jako já, pročež se s nimi bavím anglicky. Češtinu též pilujou, ale ten ruský (možná ukrajinský, možná suržycký, neumím to rozpoznat) přízvuk, který v angličtině překvapivě skoro nemají, je v češtině otřesný. 🙂
Ukrajinčata a anglicky, haha…. Ta neumí ani latinku
Ba mnozí ani azbuku.
Ta neumí vůbec nic. Moje sousedka má vnučku v Praze v 1. třídě, spolužáci 4 Ukrajinci , jeden Tibeťan a pár čerstvých Vietnamci, kteří umí česky tak leda bòbika, učitelka jimi zamestnaná na 110% , české děti jen sedí a kreslí si nebo zlobí, díky tomu nestihli probrat za rok všechna písmenka a číst se v první třídě nenaučili.
😂😂😂
Máte velmi specifickou představu o kultuře.
Ta zmínka o kultuře mě taky pobavila…
Zminka vo predstave specificky kulture nekoho, je jen povrchni, pohodlny a prazdny, kazdodenni , nekonkretni stourani do vseho , rutina , neschopnost vyjadrit, vysvetlit cokoliv blizsiho… A zabava…
Inu různé entity disponují různými představami.
Dotčená osoba by si asi měla především ujasnit význam pojmu kultura.
Pokud se tak nestane, bude i nadále působit poněkud trapným dojmem.
Nu což, každé sme nějaké.
Prosím pěkně, angličtinu ano. Ale ne od první třídy!! To je opravdu na palici. Já jsem měl angličtinu povinně na gymplu 4 roky. Nikdy jsem ji vlastně nepotřeboval, ale před mým důchodem se ve fabrice vyskytl chlapík – Američan jako technik (zaváděl nový stroj), a já se s ním dokázal domluvit bez tlumočnice (i když občas rukama/nohama 🙂 ), na rozdíl od moderně vzdělaných mladších kolegů. Po téměř 50 letech od maturity…A to jsem z angliny nematuroval.
Přesně!
Tedy pokud si v pražské kavárně nepřisednete k hloučku studentů z nějakých Estados Unidos.
La vida loca…
Bohužel mám mentálni kapacitu pořádně jenom na jeden jazyk. Kdyby na dva, přidal bych čínštinu a jako třetí španělštinu.
Podstata článku paní Markové je:
Anglina od první třídy
A v sedmičce další cizí jazyk
Pochopil?
Rád bych Vás viděl, jak jako šestiletej breptate anglicky.
A ty Vaše argumenty o jazyku kultury a vzdělanců. Názorným příkladem budiž parodie na profesora, dopuštenim Rychetského předsedy vlády.
Vzdělanec Nuteliér neumí anglicky mluvit a nechápe, co po něm ingliš mluvící chce.
Na You tube, ke zhlédnutí fosti
Dosti, fucking Android v mobilu
Díky. Už nemám sílu to dokola všude opakovat, že někdo nechápe psaný text ani česky. 🙂
K43 má svým způsobem pravdu, jen to, snad ze zdvořilosti, neřekl celé. Jsou mezi námi i takoví, kteří nemají kapacitu ani na vlastní mateřštinu, paní Marková.
Jsou dokonce i tací, paní Marková, kteří svůj text/článek nedokážou ani napsat pořádně česky. 🙂
O co Vám vlastně Vám dvěma jde?
Pokud Vám zde prispívající autor vadí, zkuste to prosím, konečně napsat přímo a ne se odvážně schovávat za češtinu.
Přečtěte si někdy článek od paní Markové a jistě na to přijdete sám. 😇
No nejsem si jistá, když se někdo může ptát po tolika textech od Markové. A především po jejích mnoha chybách v nich.
Nu, má poznámka má určitý záměr.
Když si někdo přečte pár článků paní Markové a připadají mu ty texty v pořádku – bude schopen pochopit, co mi na těch textech vadí? Jsem v té věci trošku na pochybách.
Ne všichni jsme dokonalí. Někteří máme mezi koncem základky a současností „díru“ třeba šedesát let.
Taky píšu jako idiot, ale nastolené téma bych jen těžko okomentoval lépe. Zvlášť v situaci, kdy od bláznivé úči vím, co vím.
Furt se slejzá s jinými, ještě bláznivějšími účami, takže leccos nového donese domů.
Ty dlouhé nadpisy, to tu opravdu vadí.
Na jiných webech možná ne, ale tady velmi.
S obsahem se dá souhlasit – a teď píšu za sebe :
Forma tu není až natolik důležitá.
Obsah a téma ano.
Jsou to nekompetentní čuráci, anebo zločinci v případě, že je za tím úmysl.
Takže, vše jasno.
Jste pilně komentující pokrytec.
Markovou čtu.
A nemyslim si, že by její gramatika byla horší, než co slyším z TV, anebo si přectu v novinách.
Ale, old czech proverb says:
Kdo má hůl, nejakýho psa si vždycky najde.
Že jo.
Vona ta kramatika, to je to, co je podstatný.
No, aspoň už ta Vaše smečka nepoštěkává kvůli nadpisům. Díky bohu.
Alefe, anzto nejde reagovat na Vaši rádoby urážku z 18:06, tak tedy zde:
Je mi Vás líto. Se stářím, jak je vidět, bohužel vždy nepřichází moudrost.
A vlastně, proč s Vám marnit čas. Obvykle Vás preroluju, stejně jako Scallopa.
Jak je ctěná libost.
Já si bohužel ten komfort nemůžu tak úplně dovolit, protože bohužel musím bohužel číst bohužel všechno, kromě paní Markové tedy bohužel i vás.
Ale vy se svým libůstkám oddáveje, co hrdlo ráčí. Proti gustu žádný dišputát.
Ano. Myslitel vašeho kalibru, to je přesně to, co tomuhle webu ještě schází. Jestli jste toho mocen, přečtěte si rozhovor s paní Procházkovou na PL, někde v diskusi na něj dával odkaz myslím že toníček.
Tak, misto,
aby jsteabyste byli rádi [čárka], že máte dalšího člověka na vaši-naši straně (neni jich moc), tak ho ještě dodrbete a vemete mu chuť ke psaní. Pak se divíte [čárka], že opozice se nikdy nedá dohromady. Nikdo prostě není dokonalý.Máte pravdu, není.
—
Vlastenectví, drahý pane, neprojevuje se toliko srdnatými řečmi v diskusích u Vidláka či jinde, ale i daleko, a snad i především, skromnějším a pracnějším způsobem; totiž vztahem k mateřskému jazyku. Ovšemže nikdo není dokonalý; ovšemže všichni děláme chyby, to je normální, přirozené. Ale odfláknutá práce by přirozená být neměla.
Nemá valný smysl trvat na gramatice v diskusních příspěvcích, protože jejich pisatel nemá možnost k nim se vracet a chyby si opravit.
Ovšem píše-li někdo texty většího dosahu, situace se rázem mění. Autor, který je hodně čten, stává se de facto vzorem psaní, protože čtenáři jeho texty vnímají a zhusta jako vzor přejímají – o různých patvarech, které v jazyce rozšířili „novináři“, tady byla nejednou řeč.
Paní Marková sice je, jak píšete, na naší straně (jinak by sem asi nepsala), ale k češtině se chová jako nosorožec. Přitom, promiňte, dá jen minimální práci krátký textík po sobě si přečíst a zjevné překlepy a další nedotaženosti před publikováním dát do pořádku. Opravdovým vrcholem pak je článek, kde sice správně tepe úpadek vzdělanosti, ovšem článek sám je psán s tolika chybami, vysloveně školáckými, že je vydařeným příkladem úpadku vzdělanosti (z důvodů výše uvedených).
Přitom by stačilo tak málo: číst po sobě, co napíšu, a číst, co v diskusi k tomu vzkazují jiní; tomu se občas říká zpětná vazba. On totiž autor, který píše pro své čtenáře, o názor čtenářů by se měl zajímat.
Pro koho píše paní Marková, nevím. Zdejší čtenáře má celkem dost u pr…, totiž na háku.
Přečtěte si tu Procházkovou v PL, doporučuju.
Mám dojem, ze pani Marková píše zdarma a nebuduje si na tom kariéru. To je jeden z důvodů, proč jí nemíním kritizovat za gramatiku. A to že má zdejší čtenáře celkem na háku, ani se jí někdy nedivim. Dělat něco zdarma a být za to ješte kritizován? Ona tady uvádí své jméno a je za to kritizována za gramatiku. Beru to tak, jako bych vynadal lékaři za to že, pro jeho škrabopis si nemůžu přečíst jeho recept.
@Gene
Každé podobenství trochu kulhá, ale: že doktorův škrabopis nepřečtete vy, na tom až tak moc nešupí; ale co když ho nepřečte lékárník?
—
Já přece neříkám, že si paní Marková psaním buduje kariéru, a i kdyby to tak bylo, není na tom nic špatného.
Spíš si kladu otázku (kterou by si měla podle mého soudu položit hlavně paní Marková), proč a pro koho píše.
– Píše pro sebe, aby si ulevila a vypustila páru?
– Nebo píše pro své čtenáře, aby jim sdělila něco, co oni nevědí?
V prvním případě je kvalita textu zcela lhostejná, ale současně je zbytečné chodit se svým textem na veřejnost.
Ve druhém případě je text odrazem autorova vztahu ke čtenáři.
Mne osobně zajímá obsah psaného, né to jestli na mne autor kašle, nebo chce upustit párů. Mne zajímá jestli mi článek něco přines a nebo byl pro mne zbytečný. Pak, se buďto k autorovi vrátím, nebo né.
A s tím upuštěním páry – to je jeden z důvodů, proč je jistý druh alternativy, stále ještě dostupný, +monitorování.
@Gene
Co je mi do toho, co zajímá vás? Já se vyjadřuju k tomu, co zajímá mne a co za podstatné považuju já. – Asi byste se s tím měl nějak vyrovnat, jiné to nebude.
Ja měl za to, ze to zde dělate pro lidí. Takže jsem počítal stim že vás zajímá názor průměrného čtenáře. Pokud bude vaším stylem myslet každý, kdo se snazi o takzvanou opozici, vždy dopadnete, jak dopadate.
Pomatený jste vy. Nic proti jazykům, ale vždy se začínalo od vyšších tříd, třetí, čtvrté třídy, tedy v době, kdy si děti už osvojily základy své rodné řeči. A to upozorňuji, že dost dětí má problémy už s tímto. Možná by jste příště mohl komentovat to, čemu rozumíte….. je-li něco takového…
Naopak. Úplně nejlepší je učit děti bilingvně už od raného dětství, aby vyrostli s dvěma (umí i třemi) rodnými jazyky, podobně jako to dělají lidé ze smíšených rodin nebo v jisté míře Švýcaři. Nebo jako jsme to měli my za Rakouska (čeština + němčina).
To o Rakousku mnoho nevíte. Čeština jen na obecné škole a vyšší vzdělání již jenom! v němčině . A zdůvodněno, že čeština jazyk rolníků a na vědu nemá slovní zásobu
Mluvím o něčem jiném. Většina vzdělaných českých obyvatel se učila češtinu i němčinu v podstatě souběžně a od dětství.
A stran historie úplně nemáte pravdu, původním jazykem vědy v ČR byla latina, později němčina a např. Karlova univerzita se v r. 1882 rozdělila na českou a německou větev.
První gymnázium s českým vyučovacím jazykem vzniklo až roku 1867. Hodně dlouho po Bílé hoře. A lidé se souběžně neučili nic. Ve městech se mluvilo před obrozením výhradně německy.
Dva jazyky od dětství – ve výsledku sice mluví coby rodilí mluvčí tak i tak ale mají pojmově o dost menší slovní zásobu.
Mimo znasilnovani tech nejmensich ,ktery maji mit hodne pohybu v prostoru ,her a vselijakych cinnosti pro jejich zdravi a spravnej vyvoj , sou zavirany do sveraci kazajky lavice a vezeni tridy. Do nejmensiho a precpanyho prostoru. Zase zamer.
Musi se prevzdelavat a prevychovavat az do nemoty a ucit nekolik ucebnic nazpamet a to nemusi ani vezen ,kterej misto ucitele ma lepsiho bachare.
Potlacuje se v nich individualita /deti maji rozdilne zajmy , nestejny vyvoj ,nemaji radi ,kdyz je dospely nenechaji na pokoji/,
potrebuji ziskat nezavislost ,mysleni a rozhodovani ,kdyz kazdej rezim potrebuje otroky..Masova vyroba uzkostnych ,pasivnich neurotiku /anxiety/ na bezicim pasu vyhrozovanim nekonecnych trestu. A jiny taky..
Tyrat a terorizovat male deti dalsim nasilim anglictiny ,ma stejny zamery..
MImo jde o nasili vedouci ke ztrate narodni identity.Redeni narodnosti..
Maji zit Cech ,islam, nemec ,francouz,ukr , spolecne v jedny risi , EU. Pudou na nepritele , musi rozumet rozkazum. To sou vyssi zamery, ministr dostal befel.
Autorka si naivne mysli ,ze ministr ma povinnosti ,neco udelat pro nas ,kdyz
smi jen slouzit a plnit rozkazy..
Ted. English je bezesporu svetova rec a navic je agresivni ,porucnici maji zamer , aby
potlacila vytlacila ze sceny jazyky jinych narodu a frantici si na to stezujou uz dlouho..
Kazdej okupant ucenim vnucuje svuj jazyk okupovanym otrokum.
Je dobre kdyz se deti nauci english ,ale teprve kdyz jejich organismus a vyvoj fyzickych mentalnich schopnosti je dokoncen a pak muzou zacit se ucit a uci se daleko rychleji a bez namahy a utrpeni ,ale to by nemohli bejt zotrocovany a mentalne zdevastovany ..
Je to jazyková kolonizace. A děti se budou učit ten jazyk v první třídě místo čeho? Nebo ke stávajícím 22 hodinám další 3?
Ostatní předměty se zruší a z angličtiny bude postačovat yes sir. To zvládnou bohatě v těch 22 hodinách.
Taky si myslím, že v první třídě se toho víc nenaučí. Možná barvy, pár zvířátek a tak 3 básničky a 3 písničky a voc jòr nejm? (Přizpůsobeno výslovnosti učitelky)
A do smrti si zapamatují, že mají jíst sýr, neboť kdo jí sýr je silnější než silnice, tedy jako traktor.
No a co naše školství neumí vůbec, je učit děti různé úrovně, aby to všem něco dalo. Takže pro jedny to bude těžké a nenaučí se nic, pro ty, co třeba díky cestování a rodičů něco umí, to zas bude o ničem, protože se bude pořád čekat až co Pepíček.
A kde seženou tolik učitelů? Ono je totiž rozdil učit a naučit.
Přeučené ruštinářky došly. Bude to výzva.
Dobre ste to vystih ,za mne..Slo vo nasilny a teroristicky vnucovani celyho systemu nenavistnyho rasistickyho rakouskyho ,germanskyho ,kolonizace ostatnich ,zlocinnyho imperialismu ve vsem a za to nam taky dluzi.
A co este Slovani a Rusove, este porad neradi, nemaji s tim zadny
dobry zkusenosti ..Kolonizace..
V principu jde o sireni otroctvi ,otrokama a ktery sou zaroven snazivyma otrokarema na ostatni..System pracuje shora dolu..
Otrok miluje svy zotroceni /miluje kazdodenni pohodli,na ktery je zvyklej
a ktery mu zotroceni prinasi/,miluje sve
otrokare a zotrocovatele nad jine ,kteri mu tohle poskytuji ,veri
jim totalne a miluje je napodobovat a bejt este snazive lepsi…
Kdyz system otroka a zaroven otrokare byl uspesne a trvale zavedenej
na narody , v tech vyspelych statech .
A vyspelych k cemu a na co ??
Zacina takovej zdokonalenej system ,slouzit tem hlavnim na
zotrocovani , vsech narodu na svete..
/Britove, germani ,vynikaji a ktery sou a kde sou , ty , jejich otrokari/.
Znamka vyspelyho a zdokonalenyho systemu..
V koloniich je kazdy hovno a votrok , otrokarem , to pohodli miluje a vsecky narody vsemozne zotrocuje..Vyhlazovanim dyz je treba..
Napr. dlouho a totalne zotroceny Spartakove, si sami neumeli poradit.
Nevedeli ,netusili jak si zalozit svoji spolecnost a nevedeli ,
jak zit svobodne , bez otrokaru..
Jenom se branili , az neubranili. System po staleti zavadenej a zdokonalovanej , ted funguje dokonale ..
Otrok uz vi ,ze je v demokracii svobodnej, ze ma prava na vsecko ,
saskuje u voleb na dukaz , neni mozny nic jinyho, prijima jen to, co je pohodlny spatlany pro nej v pouckach ,vi ze je vzdelanej ,
ostatni odmita a vetsinou nevnima ,je plastelina v rukou ,pedagoga ,kdyz ma nekdo jinej nazor je casto zle , reaguje ,aby vas zotrocil dle sebe..
Ucitele nasilim psychickym a fyzickym..Na ty nejmensi to je jejich povinnost otroku..Klidne zakum vypravi poucky vo votrokarskych radech z minulosti.
Vo svobodach ktery prinasi demokracie atd..Az sou narody najednou ,uprostred fasismu a vsude , ve valkach a a kazdej musi jit bojovat a umirat ,jeho rodiny doma taky..Ale svobodne..
Otazka nestoji ci ucit anglictinu, ale kedy s nou zacat. Skuste hadat, preco komunisti robili do jazykovej skoly talentove skusky, a TALENTOVANE deti zacinali ucit cudzi jazyk v tretej triede, a my trapime VSETKYCH BLBECKOV uz v prvej?
Platí co už jsem řekl o bilingvních rodinách, kde se dva jazyky naučí i „blbeček“. Studujte.
Škola nemá s bilingvální rodinou naprosto nic společného.
Přesně. Trefa do černého. K43 míchá dohromady hrušky a jablka.
Kecá o tom, o čem nemá povědomost a prudí.
Jak by přeložil výkřik dítěte z bilingvní rodiny:
Dont kraj!
Znamená to Nebreč?
Figu dubovů, děcko nechtělo rozkrojit narozeninový dort. Protože jeho šikovná matka mu upekla dort coby autodráhu s marcipanovými autíčky a chlapeček si to chtěl ještě užít, než mu to ostatní sežerou.
No jo bilingvní vychova, Karabina přesně ví o čem zde prudí.
Přesně tak, potom někdo džampnul přes potok.
Myslím, že Vaše první věta má u tohoto autora universální platnost.
A taky jak se naučí. Zeptejte se Targuse, jak se mluvilo v Gorolistánu. Nebo co tu předváděl ten čobolík. Jak se blbeček naučí bilingválně .
Dovolím se podělit o vlastní zkušenost. Maminka mě začala posílat na mimoškolní angličtinu od druhé třídy, do skupiny o rok starších dětí. Nechápala jsem to, babička mě nutila se učit celý článek zpaměti. Věčně jsem bulela a když to šlo, chodila za angličtinu. Ve čtvrté třídě, za podpory tatínka, se podařilo maminku zlomit, aby na mou angličtinu rezignovala. V šestce jsem začala na angličtinu chodit o své vůli, a světe div se, začala jsem se chytat. Pak byla ještě jedna krize – přítomný prostý – „What DO you do? What DOES she do?“. A pak už to bylo v pohodě. Tím se přimlouvám, pokud děti nejsou ze smíšeného manželství a nedostávají druhý jazyk nenásilně, po kapkách, netlačte na ně. Ať si radši vybudují pevnou strukturu českého jazyka včetně rčení, přirovnání, budování slovní zásoby. Že budou mít přízvuk? No a co? Ze školy si stejně správný přízvuk neodnesou a mimochodem, kde je standard pro správný přízvuk? Angličan pozná po přízvuku Yorkshirana, Američan pozná, jestli je jeho spoluobčan z Jihu nebo ze Severu, černochův přízvuk poznáte i když mluví do rádia a nevidíte barvu pleti. Státníci, kteří nemají angličtinu jako rodný jazyk mají přízvuk taky. Třeba Lavrov. Má výbornou slovní zásobu, nedělá gramatické chyby, ale přízvuk je slyšet.
Petro, známí mi říkali, že náš přízvuk, jím zní zpěvavě, stejně jak čeština. A slyšel jsem to od více lidí.
Musím to zaklepat, ale za celou dobu, co zde žiju se mi ještě nikdo nepoškleboval (aspoň ne do očí a co oči nevidí, srdce nebolí). Ono všechny slovanské jazyky mají takový zpěvavý podtón.
ano, souhlasím s tebou, že je angličtina nutnost /já jsem se takto učil ruštinu/ musel jsem z ní maturovat a ještě na vsoké škole dělat zkoužku – byla mi k naprostému hovnu. Měli jsme možnost chodit na angličtinu, jako na nepovinný předmět. Jsem dyslektik, jen v tu dobu to nikoho nezajímalo /prostě jsem byl blbej, protože jsem neuměl číst a ani gramaticky správně psát/,nakonec jsem vystudoval speciální pedagogiku,jaký to paradox, že? Kromě češtiny bych druhý jazyk zařadil už už od šesté třídy – možnost volby – angličtina, němčina, francouzština, španělština, ruština a italština.Každej, kdo má díru do prdele a sedí na MŠMT, tak se chce „zviditelnit“ a proto je školství naprosto v prdeli.
i/v
Je dobré znát jazyk svých nepřátel.
Ono to asi spadne někam dolů, ale to je tady skoro jedno.
„Celá kultura se tvoří v podstatě výhradně anglicky“
To je myšleno úplně vážně? A pod to ještě připíšeš potvrzovací „OK Boomer“?
Uffgrrh.
a kampak nás ti „vzdělanci“ vedou?
Pětatřicet let poslouchá kecy o potřebě „reforem“ toho či onoho, úplně všeho…
A pětatřicet let poslouchám i vidím, že je stav společnosti čím dál víc žalostný. Na prvním místě totiž není společnost (kecy o semknutí), ale individualismus, úspěch jednotlivce, sláva jednotlivce, bohatství jednotlivce….
Vzdělanci vymysleli potopu světa roztáním ledovců v roce 2000. Ozonovou díru kvůli freonům. Smrtící skleníkový CO2, pak metan, teď snad dusík. už neví, čím nevzdělance strašit, aby se ohýbali podle přání vzdělanců a sypali jim závratné sumy na BOJ proti čemusi.
Čemu vzdělanci pomohli s přidáváním sraček do PHM? Něčím kšeftům určitě.
To samé s těmi „emisními povolenkami“. Kam mizí ty peníze za výpalné?
Prozraďte nám, jak změříte tuny CO2 z mého komína, z výfuku mého auta, z výkalů mých slepic….
Vdělanci prodlužují životy seniorů farmaky, ale neví, co s těmi seniory, kteří jim užírají z blahobytu?
Moje děti mají AJ od druhého stupně a problém nemají. Syn si klidně sleduje filmy v originále. A co se týče ciziny, v Itálii a Francii na nás čuměli jako idioti, když jsme na ně spustili anglicky. Takže dorozumívání po starém „ruce nohy“.
Angličtina je jazykem otroků.
Otrokáři ušetří miliardy, když nebude potřeba překladů.
Ačkoliv do AI už ty miliardy investovali. A tak zmizí hódně překladatelek.
Kdy zmizely z médií slova jako globalizace, růst růstu, globální trh…?
Místo boje proti globalizaci se zbytky pokořených pokoušejí zachovat jakési národní státy, na což jim mileniáni zvysoka kálí. Ani stát nepovažuje rodinu za základ státu. Státu stačí, aby se otroci množili. A kde se otroci nemnoží, tam si je odněkud koupí. Jako to dnes podle Ameriky dělají dnes ty evropské hodnoty.
Problém je v tom, že ti migranti nemají důvod k práci, když je stávající stát živí i bez práce.
Kdysi byla povinná latina, pak němčina, po ní ruština, dnes angličtina?
Mám hrůzu z toho, kdo a jak tu angličtinu tady v čezku bude učit.
Ačkoliv do AI už ty miliardy investovali. A tak zmizí hódně překladatelek. Souhlas.
Brzy přijde doba, kdy nebude potřeba se učit vůbec žádné jazyky. Budete mít krabičku a domluvíte se i s Inuitem, např.
A s vybitou krabičkou jsi v prdeli.
Když nebude energie na nabití,globalizace skončí hned druhý den.
A konečně bude klid.
Znasilnovani deti vod malicka do napr. anglictiny je jen zacatek, aby si votroci zvykali na dalsi a dalsi ,postupny a nekonecny znasilnovani do otroctvi a brali to jako samozrejmost..
To je na celej zivot..Zotrocovali ostatni ,aby nebylo ani ted , z toho uniku..
Moj benjaminek sa narodil ku koncu skolskeho roku. Je tudiz v rocniku jednym z najmladsich. Skoro cely prvy polrok v prvej triede nepocul samohlasku na konci slova … bota a boty mu koncili rovnako, a ked som chcela, aby specifikoval rozdiel, rozplakal sa … a toto uboziatko uz malo povinnu anglictinu. Bol nemocny, vynechal hodinu anglictiny, dosli mi materialy, ze brali farby … spravna aktivisticka mater mu pustila nursery songs, s rodilym spikrom … no, ciernu hovoril ze blee, fialovu ze ppl … precitat mu to nedate, bo zrovna citali v cestine obrazky … a to prosim ten moj nie je z najblbejsich, len sa proste narodil 17.6., a ja nemala pocit, ze by som mu mala predlzovat detstvo, nepocut samohlasku na konci slova nie je dovod na odklad … akurat je teraz druhak, a v stredu, ked maju anglictinu, ma stale pravidelne bruchabolenie a do skoly sa louda na posledny mozny okamzik.
Si neviem predstavit nejake menej sikovne dietko
Zajímalo by mě, jaký smysl má učit děti jazyk samozvaného protektora pomalu splachovaného do septiku dějin.
Maximální souhlas
Radši ruštinu a čínštinu, místo angličtiny raději španelstinu,protože tou se bude v USA do 20 let mluvit většinově.
Myslím, že Bek, který je jako ministr školství zde instalovaný jen na chvíli, nebude tím hlavním problémem. Musíte se mrknout na náš slavný Západ, kde byla vymyšlena tzv. inkluze, kterou naše školství bez mrknutí oka převzalo. V průmyslu se tomu říká „úzké hrdlo lahve“, což znamená že málo nadanému nebo nejméně prostupnému místu výrobní linky bude věnována největší pozornost. A co se týká znalosti jazyka, u dětí v tom není žádný problém. Pokud tedy musí. Vnučka se svou mámou žijí v sousedním Sasku. I když ještě ani nechodí do ZŠ, plynule přechází z němčiny do češtiny a naopak.
Pak tedy naprosto nechápu, proč ty tisíce Slovenek a Slováků neumí mluvit ani po řadě let pobytu tady v čezku?
proč si Nejvyšší šéf senátu ČR nechá v Izraeli překládat z angličtiny, ačkoliv měl na možnost se to 33 let učit kdekoliv v čezku. A ještě před převratem soukromě za peníze rodičů?
U nás v Egerlandu je pořád dost lidí, kteří začali mluvit česky až v 1. třídě ZDŠ. Dnes mluví česky naprosto bez problémů. Na rozdíl od hromady pražáků, kteří do Prahy přitáhli z Moravy nebo se v Praze narodili.
Holedbat se tím, že někomu nedělá problém umět cizí jazyk je stejné, jako holedbat se tím, že znám lidi, kteří si umí spočítat výplatu. Miliony lidí jsou v exekuci zásluhou nepochopení počtů na 1. stupni ZŠ.
Ti největší pitomci teď dokonce sedí ve vládě i v parlamentu. To jsou všichni, kteří schválili státní rozpočet. A může to být i ten armádní generál v.v.!
Vůbec jsem Vás nepochopil. Proč by měli Slovenky mluvit česky? Mám řadu kolegů Slováků a nemám sebemenší problém, pokud v práci komunikují slovensky. Dokonce jsem radši, když mluví dobrou slovenštinou, než kdyby používali směsku. Což stejně většina z nich dělá, protože v prostředí češtiny to prostě pochytají.
Ústavní činitelé na mezinárodní návštěvě nemůžou používat angličtinu, protože to je proti protokolu. Z jednoduchého důvodu – v mezinárodních vztazích často použití jednoho slovíčka změní význam celého projevu. Správný postup je takový, že náš ústavní činitel mluví česky a izraelský činitel mluví hebrejsky a každý má svého tlumočníka, který to překládá.
V Egerlandu, předpokládám, že se jedná o Cheb, kdo nemluví v dětství česky? Domníval jsem se, že Romové u nás již mluví česky i doma…Pokud ne, tak češtinu nikdy nemluví bez problemů!
Ovšem řečí diplomatů je francouzština.
Pane Sláma, ve věci slovenštiny nemáte zcela pravdu.. Vy jste slovenštinou ještě četl občas na škole, učil se i básničky a hlavně, byla běžně v televizi, takže jí automaticky rozuměl skoro každý Čech. A naopak to bylo na Slovensku..
Jenže pokud je pisateli nad vámi třeba 20-30 let, pak sloveština je pro něho opravdu „cizí jazyk“ a částečně má i pravdu.
Som cechoslvacka …. narodena 1977 na Slovensku … aj po 17 rokoch v Brne som sa nezbavila pocitu, ze cech, ktory nerozumie slovensky, je mentalne retardovany.
Ale priznavam, ked vidim na cloveku, ze trpi nejakou tou nedostatocnostou, v konverzacii so senilnymi, pripadne mladymi zmalovanymi prechadzam automaticky do cestiny, aby som ich netrapila.
Slovensky rozpravam preto, ze ked sa mi nejake slovo v cestine nezda, vymyslim si vlastne, ceskejsie. A dodnes som nedokazala pochopit, ako mohla ta (zena) decka spievala (zena) … preco potom nespievala aj ta muzi? Sak su rovnaka zena ako ta decka … A preto zvlast s mojimi deckami nemozem hovorit cesky, bo ti smradi nosia znamky z cestiny, a za tu moju by pochvalene neboli.
Ale je s tou nemcinou v kontaktu 24/7. Moj synator je dvojjazycny, ale ujo umrel ked mu boli 3, mama dostala alzheimra, a na Slovensko uz nemame za kym chodit … on si sice mysli, ze hovori slovensky, ale znie ako dietko cechov narodene v amikove, na prvej navsteve CR v dospelosti.
Jo, vznikne nová pidžin a novodobým čobolíkům nebude nikdo schopen ani ochoten naslouchat.
Zajímavé! proč pokrokové ženy porodí jen jedno až dvě mláďata?
Žida Beka nemá smysl rozebírat. Je to prostě „spravedlivý“, užitečný idiot banksterstva, tak jako Fialový hnus a další aspenistická parlamentní verbež.
Inkluzivní vzdělávání není o možnosti volby, natož o podpoře (užitečných) učňovských oborů. Inkluzivní jakoby vzdělávání má závažný úkol; zdebilizovat i nadané, naučení schopné.
🍥Novodobé elity na soukromých školách,“
😝
Doporučuji nahlédnout na elitnost myšlení rodičů rádoby vyvolenců, např. na soudružku socioložku marxistku z Masarykovy univerzity a její veledílo Tichá dřina, Dělnictví a třída v továrně Baťa. Případně na veledílo Muž ve střídavé péči od soudružky scenáristky z ČT Alenky Müllerové.
Pressagitátorka Tománková jen tak mezi řečí zmíní, že její dcera také studuje v Anglii. To je přece normální pro elity mít potomky na studiích v cizině. Jináč by přece nemohly být v budoucnu elitami.
Zajímavé! proč pokrokové ženy porodí jen jedno až dvě mláďata?
Byla to bída českých porodnic. Která je dnes možná i horší, neb tato oddělení se zhusta ruší a v těch zbylých, vzdálenějších, je čím dál větší blázinec. A v ruku v ruce s nedostatkem pediatrů bude i hůř, např u nás kdysi zrušili porodnici jen kvůli tomu, že nesehnali primáře na dětské oddělení, které je podmínkou provozování porodnice, ve špitále musí být tato oddělení obě, tak zrušili to dětské oddělení a porodnici též. Na gynekologii tak mohli brát jen těhotné ženy do 5. měsíce, tak za pár měsíců zrušili i tu gynekologii a už to jelo.
Už před pětačtyřiceti lety nám na medicíně při výuce gynekologie říkali „naučte ženský číst a odnaučíte je rodit“. Poměrama v porodnicích to jistě nebude.
Ona taky vzdělaná žena chápe, že dítě musí dobře připravit na život a to stojí jak námahu, tak peníze. A tak má těch dětí obvykle – ne vždy – méně. Žena z rodiny, kde se všichni tak nějak potulujou od mizerné málo kvalifikované práce k další podobné, takové starosti nemá.
Katango, tak v tom případě, asi moc vzdělaných žen není. Ono totiž, jak jde doba, tak ty děti, jsou do toho života připravený míň a míň.
Vždyť jim taky nikdo nepomáhá. A nechat vše na jedné ženské, kariéra,rodina… Třeba za mého dětství byl Dum pionýru, každou neděli v zimě autobus vozil děcka na hory, kde měli i chatu s čajem a teplými kamny. Rodiče si mohli odpočinout a děcka si užila v kolektivu víc, než s nimi. Nebo na hradě, v Praze ,byl Dům československých dětí, měli tam autodráhu, tak jsme zas jeli na zájezd si tam hrát, herna pro nás rezervovaná m
na 3 hodiny a nemusely se kupovat krámy domu, které by jen překážely. A kdo to platil? Papírek donesl rodič zaměstnavateli a zaplaveno z FKSP.
A dnes? Už jde v TV charita, aby se vybíralo,že děti nemůžou na kroužky, že na to rodiče nemají.
To není jen v tom, ze jim nikdo nepomáhá. Ve velké většině si mladi chtějí užívat a děcka by chtěli, až když už je pozdě. Katango má pravdu v tom že čím víc do ženské nalijete chytrosti tim míň děti chce mit. Ve velké většině to ovšem nedělá protože se bojí o budoucnost svého dítěte, ale pro to že chce kariéru a lehký život.
A co se týče pomoci. To co popisujete přece záleží na lidech a né na státu. Tady, kde žijí, bydlí asi asi 20 lidi na 100km2 a presto si postavili svojí halu, kde se můžou všichni scházet. Děcka tam mají hračky i trocha sportovní aktivity tam je a všichni mame klíče. Vše záleží na lidech a ti mnohem vic mysli jen na dobrý přítomný čas o budoucnost se moc nezajímají.
Vždyť jim taky nikdo nepomáhá. A nechat vše na jedné ženské, kariéra,rodina… Třeba za mého dětství byl Dum pionýru, každou neděli v zimě autobus vozil děcka na hory, kde měli i chatu s čajem a teplými kamny. Rodiče si mohli odpočinout a děcka si užila v kolektivu víc, než s nimi. Nebo na hradě, v Praze ,byl Dům československých dětí, měli tam autodráhu, tak jsme zas jeli na zájezd si tam hrát, herna pro nás rezervovaná
na 3 hodiny a nemusely se kupovat krámy domů, které by jen překážely. A kdo to platil? Papírek donesl rodič zaměstnavateli a zaplaceno z FKSP.
A dnes? Už jde v TV charita, aby se vybíralo,že děti nemůžou na kroužky, že na to rodiče nemají.
Má někdo dnes zájem,aby děti měli na hradě dům s hračkami?
Souhlasím dvakrát!
CERMAT
C E- čeština
R – ruština
MAT – matematika
Jak jednoduché, milý Watsone.
Myslím, že se míchají dvě věci dohromady.
Pokud nastupuje do první třídy dítě s logopedickou vadou, která se teprve začíná řešit nebo ještě nezačala, pak je to fatální selhání systému předškolní výchovy a rodičů.
Jako dítě jsem dost záviděl spolužákům, kteří byli z rodiny, kde se mluvilo více jazyky. Dětem jde ta řeč mnohem snadněji a čím dříve začnete, tím lépe. Nemluvím tu o zcela dementnim biflovani gramatiky, kterou v řeči běžné nepoužíváte, ale o schopnosti komunikovat v jiném jazyce. Ja si ze školy pamatoval neustálé písemky na nepravidelnosti, ale skutečně mluvit cizí řečí jsem začal až na stáži v zahraničí. To bylo tenkrát. Teď už mládež rozumí líp angličtině než češtině díky YT.
Biflování gramatiky je dementní, pokud ji neumíte použít v praxi. Schopnost komunikovat v nějakém jazyce je vázána na dovednost použít gramatiku toho jazyka, byť by ta dovednost byla intuitivní. Pokud stavba cizího jazyka neodpovídá jazyku, který už ovládáte, nezbývá, než novou dovednost nabiflovat a drilem přivést k přirozenosti.
Například (nejen) čínština má pevný slovosled, a bez jeho nacvičení o žádném použití v praxi nemůže být řeč.
Mně se líbí ty skazky, když se někdo dlouho poctivě učil třeba kantonskou čínštinu, pak se tam vydal a pod domněnkou, že se ptá na cestu do centra, sdělil překvapenému Číňanovi, že vlakem přijel krásný brambor.
Myslím ale, že na matiku se musejí mít buňky. Míněno dispozice. My měli vynikajícího matikáře, ale i tak u ní někteří pajdali na obě nohy. Což se o jazycích nejspíš ale dá říct taky.
A v rodině máme předškoláky, co chodí do dvojjazyčné školky a při mluvě spontánně přeskakují z jednoho do druhého. Což někomu může trhat uši. Ale když se jim řekne, že teď jen česky či teď jen anglicky, bez potíží na to přejdou.
Kantonština je patrně o něco, možná i o dost, těžší než standardní čínština, a ty zkazky budou pravdivé. Kámen úrazu je v tom, že čínské dialekty jsou vesměs tónové jazyky. Pokud se tím člověk nezabývá, těžko se to vysvětluje; ale pro přibližnou představu – když v čínštině popletete tóny, má to podobný efekt, jako když v češtině zaměníte znělé a neznělé souhlásky: řeknete něco úplně jiného. Zmrd/smrt; Billa/pila; bít/pít, další příklady si doplní laskavý čtenář. Hák je v tom, že my ty tóny používáme taky, jenže pro nás mají význam emoční, kdežto pro Číňana sémantický. Vnimat tón slabiky semanticky je – pro mne – na čínštině asi to nejtěžší.
Jinak – ano, člověk na určité věci má/nemá buňky. Dost může pomoci dobrý, nebo pokazit špatný učitel. Mně na střední škole učitelka totálně znechutila humanitní obory, k mojí škodě, narážím na to dodnes.
Pane Alefe, podle všeho čínštině rozumíte, nebo jí dokonce mluvíte. Měl jsem kdysi takový nápad: nešlo by, kdyby někdo hodně chytrý, sestavil písmo pro všechny jazyky? Prostě Čech by přečetl: „máma má mísu“. Rus by přečetl: „у мамы миска“ a Američan: „Mom has a bowl“. A stejný text by ve svém jazyce přečetl i ten Číňan.
Můžeme se naučit rozumět čínsky psanému textu, aniž bychom uměli čínsky? Tomu jejich písmu se říká přece „znaky“…
Odzadu: v zásadě ano. Čínské písmo v rámci Číny (ba i o něco šířeji) plní tu funkci, o které se zmiňujete. V Číně, která je mnohonárodnostním státem, je řada dialektů, které si vzájemně „nerozumí“, ale spojuje je právě znakové písmo.
Takže třeba znaky 妈妈有一个碗, které ve standardní čínštině vysloveny zní „máma you yí ge wán“, v kantonštině (kterou neznám) a v dalších dialektech vysloví se sice jinak, ale pořád znamenají máma má mísu. Proto taky, když v čínské televizi dávají film, běží k němu i čínské titulky, aby mu rozuměl každý v Číně. To je výhoda znakového písma. – Mimochodem, na svébytné znakové písmo přechází i západní kultura, protože ikonky, pomocí kterých se ovládá kdejaký software a někdy dokonce i automobil, de facto znakovým písmem jsou.
Avšak stvořit absolutně univerzální písmo není jen tak, protože jazyky se neliší jen rozdílným slovníkem, ale taky strukturou, stavbou věty. A tu v samotném písmu jednak nezachytíte, a už vůbec nepřevedete jednu na jinou.
Dá se to vytušit už jen z oné čínské věty výše: má pět slov, zatímco její český ekvivalent má slova tři.
Dal by se o tom napsat celý článek, ale takhle to snad stačí. 😃
Případ Einsteina i moje laické pozorování mi naznačuje, že talent na matematiku a talent na jazyky se dost vylučuje. Když je někdo dobrý na matiku, nejdou nebo ho nebaví jazyky a naopak.
Není tomu tak, nebo alespoň ne vždy. Měl jsem v práci kolegu, který v sobě spojil obé. Mluvil plynule pěti jazyky a učil se další, současně byl fenomenální matematik. Jako bonus – dost dobrý hudebník, houslista. Dokázal hrát na housle i v palčákách (rukavice), kdyby nám to z hecu nepředvedl, nevěřil bych.
No tak že jste měl jednou někde jednoho kolegu, to nevylučuje ani nepotvrzuje moje mínění.
Ano, jen to uvádím jako příklad.
Byl to tuším Bernhard Riemann, kdo ve sporu, zda by se mělo na univerzitě, kde působil, věnovat víc času výuce jazyků, nebo matematiky, (evidentně se tedy nejedná o nějaký nový problém) odpověděl stručně:
„Matematika přece je jazyk.“
Pre mna je matika hracka, ale jazyky su utrpenim … ale ja som si vzdy myslela, ze je chyba v mojich usiach – absolutne nemam hudobny sluch, neexistuje, aby som zopakovala tri tony, co mi zahraju, na istotu rozoznam akurat tak horne c od dolneho … takze ja NEPOCUJEM, ked placam kravoviny v cudzej gramatike … a moj najmladsi, co sa mu usi zobudzali az v prvej triede, si tak vypestoval strach a nenavist k anglictine – nepocul, tudiz nerozumel, tudiz nezopakoval, co ta uca, ci gramofon mele
Nevím, jestli lze říct vylučuje. Svádí se sice tuším na mozkové hemisféry, že někdo je víc na „tvrdý“ vědy, někdo zas na umění či filozofii. Ale to neznamená, že když někdo počítá jak bičem mrská, má tím třeba na muziku naprostej hluch.
Lidé by neměli dávat za příklady sami sebe, ovšem takový já jsem všeuměl. Chemie se mi klaní k nohám, díky kytaře mě ženy pronásledují celý život (i kvůli pohlednosti samozřejmě), i sportovec jsem, Panenkovic Tondu jsem učil kopat ty obloučky (a filozofii mám v malíčku, to netřeba dodávat). Sice, když jsem se oženil, tchýně po mně jednou chtěla porejt záhon a já ty rycí vidle zlomil. Pak už nechtěla. Nebo jsme měli novej širší sporák, já chtěl uříznout kus linky a žena mě upozornila, že ji stačí posunout. Ale to jsou mušky, jistě mám obě hemisféry vyvinuté.
Vy jste akorát děsně fikanej, ne nešikovnej. Zryjte dobře záhon a budete to muset dělat pořád. Linka a sporák dtto. Takhle už po vás nebudou nic moc chtít.
Ano, filozoficky to lze takto zdůvodnit. Nikoli ovšem vyfikanost, nýbrž preventivnost. Ale přece nebudu lhát, co nesnáším, je sebechvála…
V posledním slově máte možná překlep, nevím. Co takhle substituce „vi“ —> „ši“ ?
Jako všichni, i já podle sebe soudím jiné 😆
Podle sebe? Takže…, takže jako sám je máte… Panenko skákavá!! Já to viděl v jednom filmu, on tam jeden nosil hlavu tak jako na stranu. On to teda měl kvůli hrozně těžkému mozku, ale když to tam je asymetricky, tak to se taky může pak vyklánět. Vám se trochu vyklání? Já to tak nemám. Buď mám lehký mozek, nebo to s tím tam mám směrově vybalancovaný. Jako, něco třeba kousek dopředu a na druhý straně zas dozadu. A nepřevažuje to.
Nejsem volič Babiše, ale i toto a hlavně toto, protože od vzdělání se odvíjí ve společnosti vše včetně morálky, by měli mít při příštích volbách na paměti všichni ti vyznavači jediného spasitele, až budou zase horovat komu dát hlas a koho zcela zatratit. Pokud propadnutím hlasů umožníme pokračování těchto demoličních komand, tak už se nezachráníme.
Bylo by fajn, kdyby se ANO nějak jasně a oficiálně vyjádřilo. Obdobně STAČILO či SPD.
Pokud učitelé uvidí, že tohle je akce, co možná půjde po volbách k ledu, tak se jim to bude snadněji ignorovat už v přípravné fázi. A úředníci na ministerstvu budou možná méně horliví.
(politické body prakticky zdarma)
Tohle zvýhodní děti ze smíšených manželství nebo děti co žily dlouhodobě v zahraničí. K tomu je potřeba přičíst to že CERMAT chystá u přijímacích zkoušek tresty z angličtiny. A to že průměrná základní skola nemá učitele co děti anglicky naučí (zvláště když je pomalu trestným činem na mnoha školách dávat na druhém stupni domácí úkoly).
A máme tu další bariéru na rozřazení dětí. Kdo bude mít peníze, ten dá děti na nějaké doučování. Kdo ne, tomu se zhorší šance na jejich uplatnění v životě.
Dnes by Einstein neměl šanci. Ten taky na lyceu propadl z francouzštiny,protože na jazyky neměl buňky, naštěstí mohl přestoupit na jinou školu,kde se na jazyky netlačilo. Dnes by ho Cermat naprosto vyřadil ze středního vzdělávání.
Tím druhým povinným jazykem bude samozřejmě němčina a bude to začátek děje, na jehož konci bude němčina v Česku úřední řečí.
Bek je jen další Brněnský idiot instalovaný do Prahy s odborností: doktorát z 1995 na FF UK prací “Vybrané problémy hudební sociologie pod vedením”.
Jeho jediné praktické využití v Praze bych ovšem viděl pouze jako dávné a tradiční ozvučení věže zvané Daliborka…
“Vybrané problémy hudební sociologie pod vedením…pod vedením Ivana Vojtěcha”.
Jo a dle wiki:
V roce 1988 se stal kandidátem KSČ, k členství ve straně ovšem jeho kandidatura nedospěla. 17. listopadu 1989 se zúčastnil protirežimní demonstrace na Národní třídě a poté na FF UK spoluzakládal stávkový výbor.[3] V týdnu po 17. listopadu svou kandidaturu zrušil.
Nyní ve STAN, příští kandidatura již snad bude těžba uranu…
Bek bydli v Hajanech, ne v Brně.
To je kousek od Vidláka, poproste ho o kupku hnoje a vyřiďte Bekovým originální výzdobou naše pozdravy 🙂
Toto rozhořčení s vámi plně sdílím, ačkoli mé děti už jsou dávno dospělé a vnuci se nerýsují.