Ve včerejším článku jsem napsal, že nebude trvat dlouho a nad projektem Nekrm hydru začne veřejná debata. Protože to je něco jiného, než všechny předchozí demonstrace a protesty. Čekal jsem, že se ozvou potrefené husy, ozvou se liberálové, ozvou se bijci z Fialajugend a samozřejmě se ozvou i ti, kteří jsou na naší straně, ale už teď vědí, že je to celé blbost, že se to nepovede a nebo dokonce, že je to kontraproduktivní a špatné.
Ale že veřejná debata začne hned hrozbou trestního oznámení, to jsem tedy nečekal. A dvojnásobně jsem nečekal, že ta hrozba přijde nikoliv od nějakých lepševiků, ale rovnou od Štepána Kotrby, který měl s Českou televizí hodně do činění. Sice se mu také nelíbí, jak funguje zpravodajství České televize, ale tohle nechce a pokud do konce týdne celou iniciativu nezastavíme, podá na nás trestní oznámení za podněcování k trestnému činu.
Nebudu parafrázovat, zde si můžete Kotrbův text přečíst sami:
Připomíná mi to jeden zážitek, o kterém jsem před rokem a půl už psal. To bylo akorát v době, kdy jsem byl mediálně proslaven a jeden z mých (dnes už bývalých) přátel za mnou přišel a hodinu mi rozhorleně vysvětloval, že jsem sebe i rodinu uvedl v nebezpečí.
„Uvědouješ si,“ hřímal, „že na tebe mohou poslat URNU? Že tě mohou vláčet po výsleších a soudech, mohou ti udělat ostudu před celou vesnicí? Uvědomuješ si, že to mohou vyhodit z práce? Uvědomuješ si, že tvoje děti mohou mít problémy, mohou na tebe poslat OSPOD…? “
Hodinu mi takhle vysvětloval, co všechno se mně a mé rodině může stát a pak mě vyzval, abych se polepšil, abych všechno odvolal, abych se zase pěkně zařadil a stal se platným členem společnosti, jinak i on sám se mnou rozváže vztahy.
Já mu na to tenkrát opáčil, že mi teď hodinu popisoval praktiky policejního státu a to velmi podrobně a přesvědčivě, ale chce po mně, abych se tomu policejnímu státu podřídil. Chce po mně, abych pěkně zaplul do houfu, abych popřel sám sebe…. a ano, sice máme policejní stát, ale je to ten správný a hodný policejní stát.
Přesně stejný pocit jsem dnes měl, když jsem si přečetl Kotrbův text. Ano, Česká televize neplní svoji funkci. Ano, konstatovala to už celá řada orgánů. Ano, existuje tam nějaká subordinace. Ale už dvacet let o tom Kotrba píše a nestalo se nic. Dvacet let tady Česká televize přispívá k tomu nejhoršímu, dvacet let se nám smějou do očí, dvacet let mají priviegia, která nemá nikdo jiný, ale když jim na to sáhnu, tak si zasloužím trestní oznámení, protože Kotrba nechce žít v anarchii a daně se platit musí.
Akorát, všechny výběry daní jsou pod kontrolou Nejvyššího kontrolního úřadu. Kromě koncesionářského poplatku. Ten pod kontrolou není. Nakládání s těmito penězi je tak nějak tajné.
Ano, Česká televize dělá špatnou práci, ano, dvacet let s tím nikdo nehnul… ani stát, ani soudy, ani Rada ČT, ani ředitel, ba ani Štěpán Kotrba, ale běda ti, Vidláku, kdyby ses o to pokusil z jiné strany. Pěkně budete dál podávat stížnosti, vy svině… a Rada je bude zamítat… Kotrba vám dává návod, jak se taková stížnost správně píše… sice to dvacet let k ničemu nebylo a Česká televize pracuje stále hůř, ale nějaký Vidlák nám do toho rýpat nebude. Stížnosti nefungují, chce to víc stížností!
Mimochodem… přesně stejně se chovali obrozenci v roce 1848… strašně je štvalo, že jejich mírný odpor v mezích zákona jim znevážili studenti ozbrojeným násilím a dělali všechno pro to, aby osvědčili císařpánovi loajalitu. Maďaři si zatím vydupali první krůčky k Rakousku – Uhersku. Češi jako obvykle nedostali nic. Nebouřili se totiž. Dělali mírný odpor v mezích zákona. Dělali to tak za Rakouska i za Třetí říše… ozbrojený odpor se dělal z ciziny. Doma byl marginální.
Odmítám hrát tuto hru. Dva roky říkám na každém setkání s občany, že kdo se nebouří, ten nic nedostane. A bouřit se, to znamená, nechovat se podle zákona. To znamená překračovat zákony, které stojí za starou belu, které nefungují a které nevedou k lepší společnosti. A zákon o ČT a především o poplatcích je přesně takový druh zákona. Kdyby se všichni chovali podle Kotrby, tak ve Francii vládnou Kapetovci, v Rusku Romanovci a naším hlavním městem je Vídeň.
Mimochodem… říkal jsem, že tato akce bude způsobovat nátlak už jen hrozbou své existence. A hned druhý den se to ukázalo. Nic totiž nebrání Součkovi, aby do konce roku udělal v České televizi pořádek. Přesně podle Kotrbova návodu. Nic nebrání Radě ČT, aby se k nápravě přidala. Nic nebrání poslancům, aby také mákli. Nic nebrání, aby se do hospodaření ČT pěkně vložil NKÚ. Nic nebrání tomu, aby zpravodajství bylo nejen pro zelené a teplé, ale také pro konzervativní bílé heterosexuální muže se zálibou v třílitrových naftových motorech.
Nikdo jim nebrání, aby pracovali a vše napravili… Ale, aby měli o čem přemýšlet, budeme mezitím verbovat a zvyšovat hrozbu.
Řešením, které Kotrba nabízí, pohrdám. Toho, čím mi hrozí, se nebojím.
Vidíte… pokolikáté je to už? Kolikrát jste mi už pomohli, abych mohl čelit vyšetřování? Třikrát? Čtyřikrát? Tak to tu máme zase znovu. A je zcela symptomatické, že tentokrát to přišlo z vlastního tábora rychleji než od libtardů. Opět platí, že nejvíc škody přichází zevnitř, nikoliv zvenčí.
Děkuji všem, kteří mi jsou věrní. Děkuji všem, kteří mě podporují, děkuji všem, kteří na mě myslí a kteří mi věří. Děkuji všem, kteří se se mnou postavili pod stejnou korouhev.
Jo, a Štěpáne! Buď tak laskav a podej to trestní oznámení na mě osobně, ano? Já jsem ten, kdo je za to odpovědný. A až mě zavřou a budu nespokojený s vězením, protože bachaři budou překračovat zákon, napíšu stížnost veliteli věznice, ju? Takhle se to má podle tebe přece dělat…
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Z jiného sudu. Takhle si ti parchanti představují hen tů demogracii. Zavřít hubu a je po problému. https://1url.cz/e1q2r
Petříček vyrostl, bohužel CSSDe jde dolů a to i zásluhou Petříčka a Smardy, závěrečných hrobníků socdem.
Koho budou lidi volit? Tyto ne, Piráty už to ve sněmovně asi taky omrzelo, např jejich návrh, aby lidem, co šli v roce 22 do předčasného důchodu, byla krácena valirizace, když předčasný důchod v roce 22 doporučoval sám ministr Jurečka, nyní zas návrh, aby se alkohol prodával jen ve specializovaných obchodech a to jen do 18 hodin. Lidem fakt zůstane jen zůstat doma.
Hospody půjdou komplet do hajzlu.
Už během tohoto léta je dobře vidět trend, kdy se hospodští, restuaratéři a stánkaři snaží vymlátit z toho maximum, co ještě jde – bez ohledů na cokoliv, včetně konkurence.
Dojde to do stavu, kdy lidi nakoupí v hytlermarketech, budou sedět doma a popíjet tamtéž.
Třeba se sousedy a kamarády, jako to bylo za chřipečky.
Byl jsem u toho (šel jsem si tam koupit kafe), když od stánku znechuceně odcházeli lidé, kterým se zdálo 99,- za jeden malý a tenký langoš, trochu moc.
Neměli vyvěšený ceník, asi pro jistotu, ale ani to nepomohlo.
Chvilku jsem to počínání stánkařů sledoval od stolečku a toho kafe – za těch 15 minut odešlo určitě tak deset lidí, možná víc.
Vydělat chce určitě každý, ale touto brutus cestou to IMHO nepůjde, protože už to odírání tluče do očí i mladší spoluobčany, co peníze ještě mají.
Chce to mít životaschopný „podnikatelský záměr“.
Když podnikání v devadesátých začínalo, jakýsi chlap si vytáhl na ulici stůl, mikrovlnku, chleba, trošku másla a nastrouhaný sýr a vyráběl „sýrové rozpečence“. Několik dní měl úspěch, málokdo to znal. Pak ho buď zakázali nebo přestal mít zákazníky. Bylo to (na tehdejší dobu) dost drahé.
Sledoval jsem to na YouTube. Divím se Zaorálkovi, že v tom spolku ještě je!
co by nebyl
je to jejich opora
s obrtlíkem, chameleon
Hmmm, tak nám ŠK předvedl, použil hromady písemného balastu. A to jen proto, že mohl a měl hned v úvodu konstatovat svoji schopnost žít, existovat a fungovat v režimu fašisticko-nacistickém ( když už nechce pravicový ani levicový stát ). Ovšem když kovaný politolog opomene systém, který mu bují doslova pod rypákem , něco není v pořádku- tedy s tím politologem a bijcem za ty světlé zítřky ve „zdravém státu řízeném a budovaném stávajícími politickými titány“.
Cehopak se asi dočká – no, řekněme to Kotrbovým jazykem: basy a elimace, arestu a bídy … Pokud by ovšem politolog nezačal kolaborovat více než předvedl.
A ani citace z mnoha tzv. zdrojů ( v této kolonii je pochybné a zpochybnitelné všechno ) jeho TOTÁLNÍ EXCES nezaslouží a neomluví
Vocílka ve Strakonickém dudákovi zpívá: Z povrchu se všechno leskne, z vnitřku je to ale dým. Také ctihodný pan Kotrba spoléhá na lesk, jenž kdysi šířil. Co kdo ví, COPAK on má společného s Českou televizí?
=D ten Hájek je fakt kokot. Tak „Ukrajinská propaganda slaví triumf“. Doufám že ogaři v zákopech jsou dostatečně pyšní – bojují za ukrajinskou propagandu, a ta právě triumfovala =D
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kurska-oblast-vpad-ukrajinska-propaganda-donecka-fronta-pokrovsk-boje.A240816_094335_zahranicni_aha?zdroj=zahranicni_hp
chorvatsko se vrací k povinné vojenské službě, ČR umožnuje vojenské policii vstupovat do domů
co by za tím mohlo být?
nějaký nápad?
Chorvatská vojenská služba má trvat dva měsíce. Jsem pro zavedení i u nás.
Dva měsíce? To se nenaučí ani jíst vepřo, knedlo, zelo lžící. Nejmiň šest, a pořádně ostrých ….
Re: Tony
šest je málo.
Dva roky by byly cajk, kdyby se OPRAVDU cvičilo.
S přístupem – osouložit všecko, co se dá – jak tomu bylo v osmdesátkách, bych navrhoval rok.
Rok proto, aby každý voják prosšel všemi ročními obdobími. Voják, který odkroutil prezenčku v létě, je na zimním cvičení na Doupově v metrových závějích zcela k hovnu.
tonicek:
A co Švýcarský model?
Co jiného než zvýšení pravomocí vojenské policie pro pozdější mobilizaci by v tom asi tak mohlo být?!
Jinak povinná vojenská služba dává smysl u armády, která má ve své doktríně obranu vlasti a né býti kanonenfuter v zástupných válkách svého Anglosaského panička.
Pobřeží slonoviny, bufet, Sahara, motokros, šnek, Rotschild.
Nad vchodem televize by mělo být
WAHRHEIT MACHT FREI
A k čemu by to bylo? Vžyť oni se přece tim heslem řidí – ovšem jde jen o tu jejich pravdu …
Shrnutí k nápadu Vidláka
ten princip krásně popisuje následující konstatování: „Proč jsme za války nevedli partyzánský boj proti nepříteli, který nás okupoval?? … no nešlo to, bylo to okupačními zákony zakázáno!“
Celou akci Vidláka beru jako průzkum bojem, aby s zjistilo kolik je tady potenciálních „partyzánů“. Pravda je, že výzva k neplacení jde proti (okupačním) zákonům, další pravda ale je, že zatím máme alespoň teoreticky ústavní právo na odpor. Rovněž tak je pravda , že exekutorská mafie je opravdu velmi výkonný a efektivní stroj na zničení existence. Zkrátka věc není černo-bílá a záleží na úhlu pohledu. K tomu, že zákon je slovo Boží bych rád připomenul, že i bolševik přijímal zákony v souladu se svými dříve přijatými právními normami, ale stejně jsme nakonec konstatovali, že některé (byť řádně přijaté) byly nedemokratické.
Kotrba se odvolává na judikaturu (a nález ÚS) – udělal jsem výtah podstatného zde:
https://web.litterate.cz/slo-to-opravdu-rychle/comment-page-1/#comment-324388
Jeden z hlavních úkolů je však již nyní splněn – začala celospolečenská diskuze nad stavem ČT. Kdo situaci sleduje, tak mu jistě neunikl rozhovor bývalého policejního prezidenta S. Novotného na TV Petr Bureš – mj. tam vysvětluje, proč nesmí NKÚ kontrolovat hospodaření (tohle je opravdu velmi slabý bod). S. Novotný přišel s tezí, že pravým důvodem „tajnosti“ hospodaření ČT spočívá ve faktu, že v podstatě slouží jako pračka pro financování aktivit, které nemají s činností veřejnoprávní TV nic společného.
Jakékoliv zrnko písku hozené do tohoto soukolí se počítá. Jsem zvědav na konečné znění nové úpravy pro placení TV poplatků – předpokládám ale, že bude mít jeden slabý bod, resp. skulinu. Zatím to je nastaveno tak, že stačí vlastnictví něčeho, v čem si MUŽETE ČT spustit, resp. přehrát. a vyvázat se z povinnosti lze čestným prohlášením, že takový přijímač nevlastním. Tohle asi zůstane zachováno – pak ovšem je otázkou, zda přehrávání ČT půjde OFICIÁLNĚ přehrávat na jiných než ČT podporovaných OS (Operačních Systémech). Je hodně důvodů se domnívat, že ČT nepůjde cestou, kdy OFICIÁLNĚ by šlo její obsah přehrávat v každém PC zařízení.
Pokud má být celá operace úspěšná, je potřeba ji vždy vzít z několik směrů. Nejde jen o poplatky. Všechny korporace, a ČT není výjimkou, mají slabé místo v procesech a lhůtách. V dobách, kdy ChatGPT udělá pěkné podání s prakticky nulovou invencí člověka, je možné velice spolehlivě atakovat všechny kontrolní mechanismy a dožadovcat se informací, nápravy atd. V případě., že se to nestíhá včas, je možné využívat opravných prostředků atd. Tím chci řít, že pokud stejný počet lidí jako má nápad neplatit bude pro změnu žádat informace, zdůvodnění nebo nápravu z titulu např. kvality služby, vyváženosti, rovných příležitostí atd., tak se systém zahltí sám sebou.
V ČT pracuje přes 3 tisíce lidí a naddpoloviční většina z nich není součástí problému. To je další vektor komunikace. Nikdo z nás nic nemá prosti schpných zaměstancům ČT a ona sama by měla se očistit od těch problematických a my jim rádi pomůžeme. Co třeba pojmout koncesionářské poplatky jako sbírku na odstupné a takto to komunikovat směrem k vedení ČT i veřehjnosti. Jde nám přece o kvalitu, dokonce jsem přesvědčen, že koncesionář má na něj zákonné právo.. ČT je placena koncesionáři, není to hračka nějaké skupinky zaměstanců. To je potřeba dokola opakovat.
A taky by měl člověk mít právo rozhodnout se, jestli bude nebo nebude koncesionářem.
„Tohle je opravdu velmi slabý bod“
Pokud by to skutečně byla nějaká pračka, nedivil bych se. Je to nicméně pořád spekulace. Ale je to především mimořádně absurdní bod, že hospodaření ČT je de facto v utajeném režimu. Nechce se mi dojít k obvyklému stavu, že „div se jak chceš, ale když se zeptáš, stejně ti to neřekneme“.
Bylo to hospodaření ČT mimo kontrolní dostupnost NKÚ vždycky? Nebo to to tak zavedla která vláda? Možná to lze najít, ale třeba to někdo rovnou ví.
Víte to, pane Dvořáku? Jen otázka, nechci to hledání na Vás „nenápadně“ přehodit. Každý státní subjekt přece musí z principu nějaké kontrole podléhat. Třeba tajné služby jistě v nějakém příslušném režimu, ale to asi s ČT nelze porovnávat.
NH je sice rebelie „jen“ vůči poplatkům, ale myslím, že obecná znalost toho, „Jak svět přichází o dohled nad financemi svého veřejnoprávního média“ je k tomu velmi prospěšná.
Třeba jen, pokud to tak bylo hned od 89., něco to znamená, pokud nemohou být kontrolovány finance veřejnoprávních médií ani jinde (např. V zemích A, B, C atd.), něco to znamená. Pokud takový režim zavedla nějaká konkrétní vláda, něco to znamená. A pokud k tomu ani neexistuje „zákonný zákon*, tzn. někdo prostě jen nějak stanovil – třeba například po spacácích (?) – a od té doby se ČT koukat na peníze nesmí, zase to něco znamená. Myslím, že tyto či nějak podobně nastavené otázky a hlavně odpovědi na ně, jsou-li dostupné, jsou taky značně k věci.
To, že je ČT pračka na peníze 💸 je podle Vás spekulace?
Je významným sponzorem dobře a nechvalně známého spolku Člověk v tísni. I na to jdou takzvané koncesionářské poplatky.🤮
Více snad už nemusím dodávat.
Prát doslovně znamená čistit. Od daní. Nevím, jestli má smysl rozebírat další přenesené významy praní.
Financování té neziskovky je ve vztahu k ní – jakým způsobem pak ty peníze používá – spektakulární věc, ale pračkou se to může nazvat jen v tom přeneseném smyslu.
Byla to ovšem ode mě jen poznámka, raději bych zůstal u samotného „ne“kontrolování toku peněz v ČT.
Někdo by se měl zabývat faktickou reklamou, skrytou za tzv. sponzoring pořadu.
Tluče to do oka – pořad z archivu, dokonce z NFA, potřebuje sponzorovat?
Nebo už si na sebe svou dlouholetou existencí, resp. reprízami dávno vydělal?
Oni se tam v té ČT fakt neštítí ničeho. Zrovna tento uvedený případ, je výsměch do očí občana.
Na soukromých televizích mají koláče sledovanosti a přes to nejede vlak. Jednou jsme rozkoukali seriál Hříšná láska a v polovině to přesunuli na 2 ráno, kvůli tomu vstávat? Tak jsme poslali na Primu mail, proč nám to dělají , že nebudeme vědět, jak to dopadlo a už jsme investovali čas asi 70 večerů a oni odpověděli,
Zkopírováno
Dobrý den,
seriál vysíláme na Prima LOVE kolem 2.00 v noci, ke změně vysílacího času došlo z důvodu nízké sledovanosti seriálu, bohužel. Jakožto soukromá TV, závislá na příjmech ze sledovanosti, na toto máme právo a musíme tyto kroky v případě nízké sledovanosti udělat.
Pěkné dny
Moje odpověď
Vaše odpověď mě neuspokojila, divila bych se,že 100x omletý doktor z hor by měl větší sledovanost. Ale asi mám tedy smůlu, i když je Hříšná láska pořád v novinách i na internetu v programovém schématu zřejmě pro zmatení diváků.
S pozdravem.
Jejich odpověď
Vážená paní,
soukromá televize se řídí pouze sledovaností, tedy konkrétními čísly, která si nevymýšlíme. Není repríza jako repríza, ať již se Vám to líbí, nebo ne. TV programy jdou do tisku tři týdny předem, a pokud dojde k podobné situaci, TV magazíny zareagovat nemohou. Ale na našem webu vše najdete:
Měli by něco podobného mít i na ČT
Vážím si lidí co se nebojí a něco proto dělají ale v tomto dávám za pravdu co o tom napsal vlk a má to i podle mě argumentačně podloženo. V životě jsem měl hodně problémů že jsem nedržel hubu ale boj s exekutorem
do toho bych nešel.TO jak je to zákoně nastaveno myšleno jejich pravomoce to není šance porazit.Tady muže pomoc jen boj proti této vládě, a ta nová tam v ČT udělá pořádek.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/08/16/nekrm-hydru/#more-1011916
Jen podotknu, že některé z mých výhrad k petici sdílí i vlk. Moje výhrady jsou zde https://web.litterate.cz/nekrm-hydru-2/comment-page-2/#comments, 12 července, 2024 (7:37).
Stručně:
– změňme výzvu neplať poplatky na výzvu zrušit ČT. S odůvodněním, že je příliš proruská a málo proukrajinská, a příliš propaguje ruskou propagandu. Proti tomu bude Fiala i Foltýn těžko argumentovat.
– web nechť se změní na seznam zadavatelů reklamy do ČT, a jejich výrobky bojkotujme.
– závazek hlasovat pro stranu, která téma zrušení poplatků bude mít jako volební téma
– žádat privatizaci ČT. Ať si ji rozkradou její vlastní příznivci. Veřejná služba poskytovaná ČT nechť projde veřejným výběrovým řízením, a některé formy vysílání může vysílat nějaká jiná TV, třeba Šlágr.
S tím seznamem zadavatelů reklam na ČT je to super nápad, jelikož TV nesleduji a tudíž o nich nemám ponětí. A já osobně bych si pak u nich nekoupil ani tkaničku do jedné boty byť ve slevě i v akci dohromady.
Také souhlasím, byť je téma lákavé.
ANO – NEKRMIT HYDRU. Jasným, dlouhodobým a důsledný, ignorováním vysílání ČT! To dokáže každý z nás. A je to BEZ POSTIHU! Žádná exekuce, žádné nepříjemnosti.
Pojďme veřejně vyhlásit bojkot ČT. Především jejím „zpravodajským“ pořadům!!! A kanálu ČT 24! Důsledně, v co největším množství. Vedle peněz totiž je sledovanost celková i konkrétních pořadů dalším přísně monitorovaným fetišem!!! Už těch 100 000 domácností, které by bojkotovali Hlavní zprávy na ČT a kanál ČT 24 by s televizí mocně zatřáslo! A kdyby to byl milion???? Tak to by byla mela! To by pak na K/r/kavčích horách nastal šrumec!!!! A při tom je to absolutně bez rizika a snadno dělatelné. Holt se pustí, minimálně na nějaký čas v té době Prima nebo Nova. I když je to informačně ještě větší humus než to, co padá z Kavek.
A ještě něco. Dejme tomu, že by se ta výzva Nekrmte hydru ujala. A že by do toho šlo ne 100 000 ale třeba 2 000 000 plátců. To by nepochybně byl opravdu těžký úder ČT. A možná, ale jen možná, že by fakt exekutoři nestíhali. I když si myslím pravý opak. Takovýhle vejvar by si utéci nenechali! Za žádnou cenu. Ale předpokládejme nejlepší scénář.. Exekutoři kolabují, ČT také.
Co asi bude následovat? Kavky najedou na nějaký nouzový režim. Dovolí Fiala a Obludárium změnu poměrů na Kavkách? Na JEJICH Kavkách??? Že se začne vysílat na férovku a oni ztratí možnost oblbovat lidi? Kdepak holenkové. V ČT by se začalo rigorozně šetřit. .Na úplně všem. Kromě „zpravodajství“, Moravce a spol. !!
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/08/16/nekrm-hydru/
Celkový počet hospodařících domácností dosáhl hodnoty 4 813 103.
https://csu.gov.cz/produkty/dve-petiny-hospodaricich-domacnosti-v-cesku-predstavuji-jednotlivci
Televizor má 88 % českých domácností
https://www.lupa.cz/aktuality/cerstva-data-televizor-ma-88-ceskych-domacnosti-roste-podil-iptv/
Jiz v teto chvili, cca 600.000 domacnosti nesleduje TV vysilani
Též mám obavy, že jediné, čeho lze dosáhnout je, že poplatky budou zrušeny a nahrazeny financováním ze státního rozpočtu, takže to budou platit úplně všichni přes daně. Dokud ale bude u moci tahle smečka, nic jiného se nezmění.
A souhlasím také a názorem, že v ČT jsou i zpříznění „dezoláti“, jenže to se projeví jen sem tam nějakým starým filmem nebo inscenací na ČT2 nebo ČTart. Kdyby vystoupili veřejně, druhý den už je nepustí do práce.
Vysílání ČT bojkotuji už několik let. Televizi sice doma máme, ale využíváme jen jako monitor pro počítačové sledování filmů.
Poplatky platím ze setrvačnosti, iniciativu nekrm-hydru podporuji.
Jenom Moravec má letos telerozpočet 16 mega.
Víc údajů o jeho financování ČT odmítla uvést.
Což je zajímavé, protože zaměstnancem ČT není, avšak IČO také nemá. Takže DPP?
Pane.Gerd.
Máte lepší vhodnější návrh.
Jenže, kdyby ČT hrozil nedostatek financí, klidně ji parlament schválí potřebnou částku.Mne by zajimalo,kolik CT vyplácí honoráře a autorské práva.
To je z dílny Bolka Polívky, že … Je zajímavé, že těch, co neplatí, je z celkového počtu domácností opravdu minimum, a politická sebranka to ještě hodlá zkomplikovat.
Ano, proti tunám každodenní špíny valící se z placené instituce je nejlepší bojovat pravidelným placením výpalného a možná koupí špunty do uší.
Ovšem co když za čas budou přezkušovat z informací sdělených v těch zvratkoidních pořadech, co pak, stratěgové ?
Jsme v Čechách, tady se přece neprotestuje – jednak se to přece nesmí, a mohli bychom tím vrchnost na…t , což přece nikdo nechce…
Asi jsem se ocitl ve špatném filmu, nicméně i tzv.Alternativa , její sympatizanti, dokazují, proč mohlo být R&U 300 let v Bohemii v klidu, a proč i RH jezdil v bez obav v kabrioletu…
vlk i tata mají podle mně pravdu, taky si myslím, že nejrozumnější cesta je volit ty kdo budou mít ve volebním programu rozkopat šéfům v ČT bábovičky.
Tak na ně v klidu čekejte – nikdo s šancí cokoliv po volbách skutečně ovlivnit samozřejmě takový bod ve svém VP nemá…
Klasika …
Pokud si Vlk myslí, že 100 000 hlasů a více je pro vládu , potažmo exekutora brnkačka, tak já si to nemyslím. Holt někdo chodí v 10 lidech zapalovat svíčky a někdo chce to samé, ale X 10 000, což je diametrální rozdíl.
Tahle akce by se měla rozšířit více mezi lidi, každý z nás máme možnost, jak zprávu ,,nekrm hydru“ rozeslat mezi co nejvíce svých přátel.
Taky nechápu, proč nás Vlk tak varuje? Tohle je zatím jenom začátek, který se třeba nepovede, ale spustí to další akci, která bude cílit přímo na komoru Pětihlavé sani.
Ještě bych chtěl dodat, že strašpytlové a přizdisráči se už ozývají. Na Vilákových kydech, tlučou do klávesnice statečně, ale gatě stahují už na Sahaře.
Vlk vychází ze svých mnohaletých zkušeností se státní hydrou a zkušenost může být to co Vám chybí. Proto patrně nechápete. Na rozdíl od Vás Vlk ví, že státní hydra udělá cokoliv, aby nepřišla o sesle. Pod tím cokoliv si můžete představit opravdu cokoliv!!!
Fajn, tak proč ta svíčková dostaveníčka, proč vlastně jeho web, když si je všeho vědom? A proč tedy vůbec s čímkoliv nesouhlasit, co kdejaké politického deprivanta napadne? Proč nesouhlasit s lágrem, vyvlastněním, vyhnáním, popravou blízkých ? Vždyť přece jde pouze o název a „nicotné“ technikálie , ne ? Vždy namichnete pomazané na různé úrovni… Apropo, ukláníte se dostatečně na kterémkoliv úřadu, a oslovuje je: Vaše blahorodí, či Vaše eminence ? Pokud ne, trénujte, aby jste prokázal životní zkušenost…
Lepší materiál si Fialový gang nemohl přát – opravdu si ten obojek, řetěz a klec tento plebs zaslouží – ještě poděkuje…
Zbytečně cloumáte svým blahorodím. Vlk se Vás jen pokoušel seznámit se svou zkušeností a předávat zkušenost nejde. Z Vaší reakce je zřejmé, že jej nejen nechápete, ale hlavně – toužíte celou svou bytostí tyto zkušenosti získat prakticky. Takže se nerozčilujte a s chutí do toho. Nikdo nikomu v ničem nebrání, ani já!
V ten moment je z vaší strany zcela zbytečné se podobných debat účastnit. Přístup k věci ( a v souvislostech nejde jen o tu TV ) máte vybrán, což je v pořádku. Jen mi nějak uniká smysl porovnávat masivní bojkot realizovaný za louží za účasti celebrit plus části medií s českou realitou, s českým plebsem a zvyklostmi. Je hezké tady šermovat zahraničním odhodláním, když se zde preferuje držení pysků, a tzv.celebrity, které by to podpořili tady prostě nejsou a nebudou… Inu holínky jako hodinky, zní to podobně, ale ten význam a velikost, že …
Vlka neznám a nevím proti čemu někdy bojoval. Ale v tomto případě pokládám Vidlakovi akci za správnou.
Na jednu stránku je to risk a to hlavně v počtu lidí. Může se totiž ukázat, že jich bude málo a Vidlák bude libtardum pro smích. Ale může to být i naopak a Petikolka se začne otřásat v základech.
Každopádně uvidíme, kolik lidí si v našem státě přeje změnu a to je informace k nezaplacení.
2 stovky jsou pro spoustu lidí pod rozlišovací schopnost, když jdete do kina, je to za 130, v multikině i za 400. ČT má rozsáhlý archiv z totality, ten musí někdo udržovat,má to historickou hodnotu, zadarmo to není. Takže 2 filmy měsíčně a máte to doma.
Apropó, jaký výstup měla kupka hnoje v Řeporyjích? Tipuji, nula.
Re: tata
Já absolutně nechápu, co pořád máte s tím exekutorem:
1/ přestanu platit a pošlu telce dopis se zdůvodněním, proč už ne.
2/ telka bude nejdřív otravovat po dobrém,
3/ pak mě dá k soudu,
4/ soudy plus všechna odvolání – minimum rok, a to určo ne v případě, že by se OPRAVDU našlo 100K domácností, které budou postupovat stejně
5/ Prohraju u ústavního soudu, který stanoví, že musím zaplatit.
6/ pošlu doporučený dopis, že jsem chudák a požádám o splátkový kalendář.
KDE MÁTE EXEKUTORA???
JÁ napsal svůj názor, naštěstí jsem s exekucí neměl co dočinění ale vyslechl jsem si plno případů a i četl v tisku. VY popisujete jak to má probíhat, bohužel plno lidí by VÁM řeklo že Vám zablokují učet,nebo zabaví majetek aby vůbec na to měli nárok.A výsledek nakonec někdo konstatuje ano stala se chyba,ale nikdo už VÁM nenahradí škody. To co popisujete je možná když máte perfektního pravníka a peníze na něj ale skutečnost je dost často jiná. ALE nebylo to myšleno aby tento návod kritizoval ale má reakce že já na toto nemám koule abych tento střet v 71 letech riskoval.Copak v tomto státě platí právo pro každého stejně? Viz ,Čermák, nebo učitelka Bednářová ano není to o exekutorech, ale o právu ano.A
exekutoři je stát ve státě. Ano fandím VÁM ale já nebudu dělat ramena a klidně to přiznám
👍
Tak jsem si tak při čtení toho dnešního článku vzpomněl na slavnou scénku Felixe Holzmanna, jak ta dotyčná sice brečí hezky, ale na blbým hrobě. A u těch odstavců o mírném odporu v mezích zákona jen doufám, že jste se koukal do zrcadla… Viděl byste tam totiž jakéhosi vidláka, který rozhodně nechtěl v žádném případě zablokovat Prahu, který svolával lidi na zcela pokojné demonstrace, kde si frustrace vybrečej a vláda (která se samozřejmě strašně bojí) si v klidu vládne dál a směje se vám do ksichtu.
Takže asi tak…
Tehdá stačilo zablokovat několik křižovatek. Aspoň na půl dne. No tak teď místo vás blokuje křižovatky podpapírák ze Slavičína, aby dostal tramvaje zpátky na Václavák, aby se tam už žádná demonstrace nekonala. Zcela ve vládní režii.
Hej PeS – podpapírák! 😀 To už jsem dlouho neslyšel 😀 Díky!
Na hradě, ve Strakovce, případně sněmovně (dokonce i jinde) je můžete nejen slyšet ale i vidět! Při tom množství se tam dá dělat i statistická vědecká analýza.
Podobnost čistě náhodná
Kamila Pešeková: Slovenské opozici nezbývá nic jiného, než vyjít do ulic
…Jakoby si současná vláda neuvědomovala, že má zodpovědnost za celou zemi, není tu na věky a jednou bude muset složit účty vůči všem občanům…..
…. Znovu také vytáhli argument, že lidé, co vyšli do ulic, se nedokázali smířit s tím, že jejich kandidáti v krátkém sledu prohráli při parlamentních a prezidentských volbách…..
….. koalice pokračovala v původním plánu získat maximum kontroly nad státem a jeho institucemi. Z jejího pohledu by bylo ideální, pokud by jí přitom nikdo neoponoval a nepřekážel a už vůbec ne současná opozice…..
….. Podle představ vlády se má opozice projevovat pouze v parlamentu, nikoli ale na náměstích. Jenomže v parlamentu opozici nikdo neposlouchá, nehledě na to, že koaliční většina ji tam může různými kroky, například formou zkrácených řízení, připravit o její právo se vyjádřit. I proto jí nezbývá nic jiného, než vyjít do ulic…..
Autorka je komentátorka Českého rozhlasu
https://plus.rozhlas.cz/kamila-pesekova-slovenske-opozici-nezbyva-nic-jineho-nez-vyjit-do-ulic-9293408
Ale to je přece něco úúúplně jiného!
😁 kouzlo nechtěného
Za časů, kdy Čína byla okupována Japonskem, se na mostě potkali buddhistický mnich a japonský samuraj. Most byl úzký, takže aby jeden mohl projít, druhý musel z mostu ustoupit zpět.
Uprostřed mostu se oba muži zastavili a upřeně si hleděli do očí. Ani jeden nechtěl druhému uhnout. První promluvil samuraj, s rukou na meči: „Hloupý mnichu, víš, že ti mohu v jedné vteřině srazit hlavu?“ Mnich odpověděl: „Vznešený samuraji, ty víš, že já vím, že mi můžeš v jedné vteřině srazit hlavu?“
Samuraj naštěstí nebyl žádný hlupák. V tu chvíli pochopil to, co mnozí nechápou. Uklonil se mnichovi a ustoupil mu z cesty.
Snad si to přečte nejen Vidlák, ale hlavně Štěpán Kotrba.
Ja nevim, v te moji verzi by mu urazil hlavu bez jakehokoli smysluplneho dialogu (jenom ku-aaaaa, smik) a pokracoval dal svoji cestou.
Alespon takhle to bylo v Sogunovi.
Kotrba, Kotrba, není to ten co se chce stále zviditelnit a dopadne to jako vždycky?
Kotrba mmj. zviditelňuje i Vidlákovu výzvu (jak sleduji ve sdělovadlech, úspěšně). Bez zviditelnění je i 200 000 odhodlaných neplatit hovno platní..
Kotrba (pro účel věci) dobře činí.
„ten je nebezpečnej, protože je rafinovanej!“ švejk
Možná je Kotrba domluvený s Vidlákem…
Přiznám se, že když Serepetka přišel o flek v radě, tak jsem si to pořádně užil. Strašně mě bavilo, jak byl šokován tím, jak se to mohlo stát. Vždyť on má na funkci přece právo!
Současný Šarapatka, to je kopie jednoho bývalého redaktora z Rudého práva.
Taky taková hyena, co se neštítí vůbec ničeho.
„A bouřit se, to znamená, nechovat se podle zákona. “
Přeložím to, chcát proti větru je velká čelenž.
Rozumný se státem nebojuje, jak bylo včera zmíněno, stát se využívá. Je mnoho jiných a legálních způsobů jak neplatit televizní poplatky.
„Toho, čím mi hrozí, se nebojím.“ No, uvidíme jak dlouho ta nebojácná póza vydrží.
Stát můžeme kritizovat, ale rozvracet jeho ekonomickou stabilitu se nemůže dovolit žádný stát. Tudíž to vidím pro organyzátory podle zapojení a minulosti dva na pět.
Poraďte mi, jak legálně neplatit ten poplatek v budoucnu. Díky
Vy jste ani za 30 let nepochopil, že Vaší základní demokratickou povinností je platit? Ideálně za cokoliv, nebo za něco jiného?
Podle dnešního stavu by měla být teoretická šance na vynětí z placení po přijetí zákona o placení z mobilu a PC následující:
– čestné prohlášení, že nevlastním TV přijímač
po schválení nového zákona:
– čestné prohlášení, že nevlastním mobil, na kterém lze sledovat TV – např. tlačítkový, ale možná jen i s jiným než podporovaným OS
– čestné prohlášení, že používám jen PC s nepodporovaným OS
Je ale otázka, jaké bude znění nové úpravy. Dle současné úpravy jsou podporované systémy ze strany ČT – Windows, Android, Apple. Zajímavá situace by mohla nastat, pokud by plátce používal např. OS Huawei, o kterém všichni víme, že je to nesprávný špionážní OS (OS-Operační Systém)
Není vázáno na software nýbrž na hardware. Navíc, dodatečná úprava nevylučuje z povinnosti platit.
Jde o to, příkladmo, při sestavování vlastního počítače, zda se lze vyhnout Podmínce „umužňující“. Otázka hw nejen WiFi, síťového portu, ale i USB.
Protože následně, nenavádím, jen čistě technicky poznamenávám, například lze připojit USB modem s předplacenou datovou simkou. Nějak opatřenou. Dynamická IP. Síťové připojení… je Internet věcí, chytrá domácnost. Modem, router… mac adresa…. IMEI…. identifikace….sledování provozu… to zatím může jen policie a jen v případě podezření z v vybraných trestných činů. Neplacení poplatků v rozsahu domácnosti je nanejvýš přestupkem. Osobní i domovní prohlídka za účelem zjišťování zařízení jsou vyloučeny. V občanskoprávním řízení má důkazní povinnost žalobce, že žalovaný „má“ takové zařízení. Krom toho, ano, je to slovíčkaření, leč litera scripta….je rozdíl mezi vlastnictvím, užíváním, použitím.
Jaká je platba za vypůjčený příkladmo počítač umožňující…? Na hodinu, den, týden… Je to překážková dráha s bludištěm. Ovšem, ano, zákon je nastavený na většinu. Protože na chování adresáta je podmíněno poměrem výnos/náklady. Sofistikovaný opruz či platit nějakou stovku měsíčně za celou domácnost, anebo o několik desetikorun navíc v případě už nyní platících. Zanedbayelné. Tipují, že Vidlákovým projektem oslovená cílová „principiální“ skupina je malá. Zákonitost velikosti trhu. Tak i navrhovatel a zákonodárce neřeší nevýznamné.
Ovšem velký randál bych čekal od zaměstnavatelů. Příkladmo lopata, krumpáč, hnětač těsta…..nejsou zařízením umožňujícím příjem. Jistěže téměř každý obsluhující má zařízení. Jenže vlastní. On by měl platební povinnost. Jeví se mi tak, že navrhovatel zákona má představu, že všichni zaměstnanci sedí u počítačů….
Jde o princip „vydojování“ do mrtě.
Daň ze vzduchu. Z práva používat Slunce. nebo vítr. (Vodu už za peníze máme.)
Nadějné na tom je, že všechny režimy, které se uchýlily ke zdaňování „všeho“ nakonec pominuly. Prostě jim došly prachy. Proto tak zdaňovaly.
Systém Vám ponechal jen dvě možnosti, bezdomovectví a smrt.
„To znamená překračovat zákony, které stojí za starou belu, které nefungují a které nevedou k lepší společnosti.“
Vy sám nejste arbitr toho co vede a nevede k lepší společnosti 🙂
Dokonce ani pokud byste vážně nasbíral sto tisíc emailů, tak ani sto tisíc lidí není arbitry toho, co vede k lepší společnosti pro deset milionů.
Nicméně jako potvrzení slov pana Kotrby o anarchii to stačí.
Občanská neposlušnost je legální i v současném režimu, broučku.
Nervíky onanyme, co ?
Televizi i rozhlas jsem odhlásil už před 12 lety. Nebavily mě plky, kecy, reklamy a jiné voloviny. Tudíž neplatím žádné poplatky. Televizor nemám ani funkční, ani nefunkční. Rádio mám v autě, nefunguje a nehodlám ho zprovozňovat. Mám ho jen proto, abych neměl ďouru v přístrojové desce. Ale pokud to po mně někdo bude chtít, klidně ho vymontuju.
Nechápu, proč bych měl České televizi platit za to, že mám internet. Co je ČT do toho?? Za internet platím svému poskytovateli a to mi dává právo sledovat vše, co je volně přístupné. Že ČT dává něco volně sledovatelného na internet je její věc. Já se – občas! – dívám jen na sport. Ten se ovšem dá běžně a zadarmo najít na netu. Pokud bych měl za toto ČT platit, pak bych měl platit i Eurosportu (ledacos volně přístupné), Polsatu (pravidelně vysílal minulý ročník naší fotbalové ligy), všem, co vysílají tenis, lyžování, formuli 1 a kdovíco ještě. Že to obvykle nemá český komentář? Po plkách p. Bosáka nebo politickém školení p. Dusíka a jemu podobných – žádná škoda.
Já bych pochopil, že stát zavede daň z používání internetu, ostatně daní se už málem i dýchání. Fantomas tomu říkal daň z práva na život. A kolik z těch peněz stát nasype tzv. veřejnoprávním mééédiím, to asi neovlivníme.
P.S. Před chvílí jsem si přečetl J. Kulhavého. Tvrdí, že máte platit televizní poplatky, i když televizor nevlastníte. Nemáte někdo odkaz na příslušný zákon? Než bych to našel, tak budu mít vousatého vnuka.
Ano, platit něco, co nepoužívám a říkat tomu „koncesionářský poplatek“ je špatně.
At to nazvou daní z televizního vysílání a bude to jasné. Problem zřejmě je, že potom by mohl nahlížet do účetnictví čt i Nejvyšší kontrolní úřad. To asi nechtějí. Proč asi?
A když už jsme u toho placení za něco, co nepoužívám – co takhle datové nosiče a autorská práva?
Na vlkovi je k Nekrm hydru polemika i o exekutorech. A oprávněná.
To je parta naprosto schopná všeho. Tady, prosím, Vidláku pozor.
Ano, je potřeba velký mediální skanál, aby byli soukromí exekutoři už konečně zrušeni.
Je zde odkaz na judikát NS a v něm je pak popsáno, jak vlastně vzniká vztah k placení – ve zkratce, je to založeno částečně na právní fikci, kdy přihlášení se k odběru elektřiny předpokládá, že dotyčný (nebo domácnost) vlastní TV přijímač. Předpoklad této fikce lze anulovat čestným prohlášením o tom, že nevlastním TV přijímač.
Tedy:
– přihlášením (el.) odběrného místa = povinnost začít platit TV poplatky pokud však nedoručím ČT čestné prohlášení o tom, že nevlastním TV přijímač.
Ano, to prohlášení jsem podal už před těmi 12 lety. Zatím mě nikdo nehoní.
Ja, cca pred 8 lety, odvezl TV do sberneho dvora, podal prohlaseni na mistni poste a taky zatim v klidu a pohode, CT ani exekutor na dvere netluce
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-348
Možná měl na mysli toto ustanovení zákona:
„§3 (4) Jestliže je fyzická osoba nebo právnická osoba, která není přihlášena v evidenci poplatníků rozhlasového poplatku nebo v evidenci poplatníků televizního poplatku, odběratelem elektřiny připojeným k distribuční soustavě 5), POVAŽUJE SE za poplatníka rozhlasového a televizního poplatku s povinností platit, POKUD Českému rozhlasu nebo České televizi (dále jen „provozovatel vysílání ze zákona“) PO jejich písemné výzvě neoznámí písemným čestným prohlášením opak, a to s účinností od marného uplynutí lhůty 30 dnů ode dne doručení této výzvy. Součástí výzvy musí být poučení o následcích neprokázání opaku v takto stanovené lhůtě.“
***************
A to zda může, či ne kontrolovat NKU hospodaření právě s poplatky ČT je zajímavé:
-Baxa při prvním čtení novely ve Sněmovně za vládu ve čtvrtek 11.7.2024 tvrdil:
„Jak vládní legislativci, tak legislativci mého ministerstva v současné době jsou si jisti tím, že současná legislativa neumožňuje to, aby Nejvyšší kontrolní úřad kontroloval nakládání s vybranými televizními a rozhlasovými poplatky oběma médii veřejné služby.“
NKU tvrdí 8.1.2014 ale opak a §3 v tom to zní stále stejně:
https://www.nku.cz/cz/otevreny-urad/poskytovani-informaci/poskytnute-informace-dle-zak-106/kontrola-ceske-televize-id6544/
„Podle ustanovení § 3 odst. 1 písm. a) zákona o NKÚ vykonává NKÚ též kontrolu hospodaření s finančními prostředky vybíranými na základě zákona ve prospěch právnických osob s výjimkou prostředků vybíraných obcemi nebo kraji v jejich samostatné působnosti.
Za takové finanční prostředky je třeba pokládat též televizní poplatky vybírané na základě zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. U ČT se tedy působnost NKÚ vztahuje na hospodaření s prostředky (televizními poplatky) vybíranými na základě zákona v její prospěch.“
********************************************************
Tak jak to tedy je,
může tedy vládní komunikátor bez vulgarit vykomunikovat o co se opírá Baxa,
ať má občan jasno co je tedy jinak od roku 2014
a proč jinak tvrdí při prvním čtení novely Okamura, to co on tvrdil v 2014 dokonce sám NKU
a jinak tvrdí nyní při prvním čtení vláda?
Pokud může NKU kontrolovat hospodaření čt, kde je kontrolní zpráva?
Televize, ta kráva, ta má mnoho ciciků a Vidlák na jeden z nich sáhnul a je kolem TV taky mnoho frajtrů a jeden z nich se cítí ohrožen. Kolik se jich ještě ozve a bude tak demokraticky vyhrožovat?
Jinak je to velké vědro špíny a kolem hodně špinavců. Ještě bude velké divadlo!
Kotrba postříkal pepřákem bezdomovce, kteří ho žádali o peníze…tvl.!, to je teda hnus! Namířit to proti dvěma lidem, kterým osud nepřál (nezkoumám, zda si sami k tomu pomohli), místo na darebáky, kteří pracují proti lidem (politici – i ta minulá kovidofašistická vláda) je dost odporné a o něčem to svědčí. Hnus fialový, foltýnem říznutý.
Jo, za to členství v radě, která zatím s ČT neudělala nic dostává peníze ze státního, nebo ne?!
Kotrba s tím sprejem zaútočil v době kdy byl váženým členem alternativy
Požádali, nebo „požádali“?
Mne totiž jeden takhle požádal o peníze za bílého dne na zastávce tramvaje na Republikáči v Praze. Kolem hafo lidí. Místo peněz jsem mu nabídl balíček salámu a tři rohlíky, načež po mně vystartoval pěstí. Naštěstí hned za mnou byly dveře od obchodu, tak jsem tam vletěl jak raketa. Mít pepřák, použil bych ho.
Tolik k žádostem bezďáků o peníze.
Viděli to jeho spolustraníci na socanském sjezdu a všichni se za Kotrbu styděli. Somrák se ho klidně ptal a psychopat mu vypálil oči pepřem. Byl o tom obsáhlý článek PL.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sjezd-cssd-agrese-utok-napadeni-socialni-bezdomovci-peprovy-sprej-cesky-rozhlas.A180219_120522_domaci_bja
Asi se ho tak klidně neptal.
Ale to je jedno; hodí se to.
V článku není nic, co by podporovalo vaše tvrzení. Očití svědci potvrdili, že jediným agresorem byl Kotrba.
Ačkoli mně Kotrba po svém expozé stran Vidlákovy iniciativy neimponuje, spíš bych se asi zdržel hodnocení, protože jsem u toho nebyl. Může to mít tisíc detailů, kterých si nikdo z okolostojících nevšimnul a ony přitom mohly být pro průběh incidentu rozhodující…
Najprv nas ignoruju, potom nas zosmiesnuju, potom s nami bojuju a nakoniec prehraju….
Tak uz sme v 3. faze.
a bojujeme my s nima nebo oni s náma?
Česká televize má na rok 2024 plánované rozpočtové příjmy 7,95 mld Kč z toho činí poplatky 5,7 mld. Kč
Výpadek 100 000 domácností činí 162 mil. Kč za rok ….tzn. 2,03%
Mimochodem náklady na výběr poplatků činí ročně 112 mil. Kč a ročně zašle Česká televize zhruba 625 000 upomínek. Tudíž nějakých 100 000 domácností z pohledu vymáhání ČT nevypadá jako neřešitelný problém.
zdroj:
https://img.ceskatelevize.cz/boss/document/2054.pdf
Dnes 8:55 počítadlo 3616.
z Vidlaka este raz bude cesky Che Guevara, dobre to robi chlapec 🙂
Řekněme Fidel Castro.
Guevaru zabili, Fidel zvítězil.
Kotrbo běž se bodnout s tím postupem napsat radě, ta to projedná, pak odpoví. Léta porušuje čt zákon obejitím reklamy takzvaným sponzorem pořadů a co s tím rada dělá — nic. Kolik písemných stížností rada ročně projedná 20,30,sto? Jaké jsou sankce v případě porušení kodexu , ročně jedna, dvě?
Až bude mít rada možnost vidět celé účetnictví, případně si pozvat nezávislého auditora na utrácení veřejných peněz a vyvozovat závěry , ukládat pokuty, odvolávat nejen ředitele, pak z ní budou mít pracovníci čt respekt(zatím radě koupí z peněz občanů chlebíčky a smějí se). Dosud občané lijí cca 7mld. ročně a sponzoři ani nevím kolik bez řádné kontroly. Bylo by s podivem kdyby tam nedocházelo k rozkrádání,tunelování v takovém rozsahu kdy už je rebelie oprávněná.
Špatná zpráva – doma jsem rebelii neprosadil(ve svejch letech už se rozvádět nebudu)tak pokud bude třeba podpořit finančně tak podporu v rámci možností slíbím.
Holt se těch stížností posílá málo. Hele „nesem žádněj velký mislytel“, ale vono to nejni těžké:
„Vážený zástupče české televize
v souladu s platným zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o následující informace:
– kolik se letos narodilo zaměstnancům české televize dětí?
– kolik z nich bylo chalpčků
– kolik z nich bylo děvčátek
– kolik z nich si nepřálo uvádět svůj genderový fenotyp a nechtělo být na základě svých pohlavních orgánů zařazeno mezi chalpečky?
O tyto informace žádám, jelikož se domnívám že platbou koncesionářských poplatků na tyto otázky mám právo a Vaše povinosti vyplývající z Vašeho kodexu a Vašeho statusu české televice je mi na tyto otázky poskytnout odpověď ve lhůtě stanovené zákonem.
Hail Hydra!“
Sem tam poslat žádost o informaci, sem tam stížnost (Česká televize plní informační povinnosti včetně povinnosti poskytovat údaje podle zákona o svobodném přístupu k informacím)… sem tam řekněme 50 stránkový dokument o tom jak moc se Vám nelíbila pohádka o Otesánkovi… Když holt neodpoví, nic se neděje! Asi se to někde zašantročilo, to se stává… jim to pošlu znova, ne? Nemá cenu se stresovat, nikam nespěchám, žejo… navíc mají ze zákona nějaký čas na odpověď… tak jim ten čas dám, žejo… nejlépe půlku ať si moc nemyslí, se tam beztak jenom škrábou na prdeli.
Obyčejné psaní je za cenu dvou ostravarů ve skle, na každý papír parafu a v pokaždé požadovat vyjádření písemně na adresu – to není protizákonné. Když přijedou s naší vaší kamerou, tak je poslat do naší vaší prdele, já mám na sporáku kavčí polivku…
A když náááhodou odpoví, tak se holt znova zeptat na něco jiného… nebo si postěžovat zase na něco jiného. Myslím si že ty krávoviny co ČéTé dělá dělá proto, že tam nemají do čeho píchnout. Tak je holt zaměstant, ne? Ať se točí jako šroubci, hajzli jedni nemakačenové!
Jo, to je dobrá metoda, použil ji hlavní hrdina z Vykoupení z Shawshenku pro získání knih do vězeňské knihovny. Potíž pro běžný život je ta, že nejsa zavřen v báni a nemaje po dobu cca 20 let celkem hovno co na práci, nemá běžný občan čas na takové, byť jinak užitečné vysírání. Kromě toho, co udělá i velmi průměrný manažéér při hrozbě návalu práce? Když k tomu má za zády bezednou kasičku? Ne, nezvýší otáčky, přidají šroubky a případný stěžovatel si za svoje odpovědi hezky zaplatí.
Martin V. napsal:
16 srpna, 2024 (10:30)
Nesouhlas
Kdo má čas na psaní příspěvků na Kydech, a případně jinde, může najít čas na Žádost o informaci, případně Stížnost … .
Když má organizace potřebné informace, nemůže požadovat úhradu.
Právo na stížnost snad ještě nikdo nezrušil.
„nemám čas“
Ještě nikdy jsem nepotkal někoho, kdo když řekl, že nemá čas, tak němel čas… vždycky neměl „chut“
Josef původní napsal:16 srpna, 2024 (11:19)
§ 2
Povinnost poskytovat informace
(1) Povinnými subjekty, které mají podle tohoto zákona povinnost poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti, jsou státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce.
(2) Povinnými subjekty jsou dále ty subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti.
(3) Zákon se nevztahuje na poskytování informací, které jsou předmětem průmyslového vlastnictví 1a) , a dalších informací, pokud zvláštní zákon 1b) upravuje jejich poskytování, zejména vyřízení žádosti včetně náležitostí a způsobu podání žádosti, lhůt, opravných prostředků a způsobu poskytnutí informací.
(4) Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.
§ 17
Hrazení nákladů
(1) Povinné subjekty jsou v souvislosti s poskytováním informací oprávněny žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Povinný subjekt může vyžádat i úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací.
(2) Pokud byla v licenční smlouvě sjednána odměna, nelze požadovat úhradu nákladů.
(3) V případě, že bude povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena.
(4) Nesplní-li povinný subjekt vůči žadateli oznamovací povinnost podle odstavce 3, ztrácí nárok na úhradu nákladů.
(5) Poskytnutí informace podle odstavce 3 je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta podle věty druhé neběží.
(6) Úhrada je příjmem povinného subjektu.
https://mmr.gov.cz/cs/ministerstvo/urad/povinne-zverejnene-informace/zakon-c-106-1999-sb-,-o-svobodnem-pristupu-k-info
Kotrba ve skutečnosti dělá celé akci výbornou reklamu, možná to je i jeho záměr.
Nechci polemizovat s Vlkem
Pouze rozvést jeho dobrý nápad.
…. Ale něco přeci by tu bylo. Něco, nepostižitelného pro účastníky, ale velmi signifikantního pro Českou televizi.
A jde o peníze. Tohle je opravdu slabé místo. Nejen ČT, ale v podstatě každého. Odpírat koncesionářské poplatky je blbina.
Jenže peníze na Kavky proudí ještě z jednoho zdroje – reklamy.
Tady se nabízejí dvě možnosti:
1- udělat nějaký portál, třeba Nekrm hydru a tam vyzvat lidi, aby prostě bojkotovali firmy, výrobky a služby, jejichž reklamy vysílá ČT.
A dát to veřejně najevo a opravdu nekupovat a neobjednávat od ČT inzerentů.
Tohle je běh na dlouhou trať a sám na něj moc nevěřím, jakkoliv myšlenka je správná.
Smysluplnější mi přijde
2- prostě důsledně ignorovat vysílání ČT.
Každý den, zejména v tzv. Prime time, což je čas mezi 18,30 až 22,00.
Prostě ČT vyřadit ze sledování.
S manželkou se asi nedomluvíte, že budete bojkotovat při příštím nákupu Penny nebo Kaufland, protože běžela v ČT jejich reklama a už vůbec ne, že zamáznete to jedinečné kafe, taky z ČT reklamy, když je zrovna ve slevě.
Ale ignorovat Televizní noviny a další blafy z ostatních programů byste snad nějak mohli. ….
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/08/16/nekrm-hydru/
Podle mého názoru lze využít i počet registrovaných na portálu Nekrm hydru!, jako předvolební, ale i povolební argumenty pro změny nejen legislativy.
Nebo někdo chce bránit NKÚ provádět kontroly, zda ČT a ČRo hospodárně využívají finance?
Chce někdo podporovat případné odklánění?
Tak ani to omezení reklamy není nijak extra účinná „zbraň“
Příjmy z reklamy ČT:
– na programech ČT1 a ČT24 nesmí být reklama zařazena do vysílání vůbec s výjimkou reklamy
zařazené do vysílání programu, který je v přímém spojení s vysíláním kulturní či sportovní
události (a ta je pak omezena v maximálním rozsahu cca 7 minut denně)
– ČT2 – Česká televize čtvrtletně převádí výnos z reklamy vysílané na programu ČT2 Státnímu fondu
kultury České republiky.
– ČT Sport – Výnosy z reklamy vysílané na programu ČT sport použije Česká televize na výrobu a vysílání
pořadů se sportovní tématikou.
https://img.ceskatelevize.cz/boss/document/2054.pdf
„1- udělat nějaký portál, třeba Nekrm hydru a tam vyzvat lidi, aby prostě bojkotovali firmy, výrobky a služby, jejichž reklamy vysílá ČT.“
To je neproveditelne. V nekterych mistech neni alternava, jak uvadite Kaufland/Penny.
Ale hlavne kvuli pohodlnosti lidi na alternative.
Vetsina lidi chodicich na Kydy ma seznam jako domovskou stranku. Vic psat nemusim…
„2- prostě důsledně ignorovat vysílání ČT.“
To proveditelne je, hodne lidi to uz dela, ale CT je to k smichu. Proste poplatky napari vsem, bez ohledu, jestli ignoruji nebo ne…
Snizi to urcitesledovanost v prime time, a tim i prijem z reklamy, ale to se napravi dalsim zvysenim poplatku.
Není náhrada? Košík jezdí všude.
Jenže abych bojkotoval, musel bych vědět co, a abych věděl co, musel bych Čt sledovat. Jako ti, kteří Čt sledují a pak křičí. Jako pokrytečtí šmírující voyeuři zalykající morálkou. Aby hlasitě dávali najevo své pohoršení. Jako někdo kdo po návštěvě hospody se vždycky okázale pobleje a posere, ale nepřestane tam chodit.
Trefa
Hezky se odkopal, Kotrba. A tohle se vydávalo, za etalon poctivosti a přímosti, takový zmetek.
Hrozí riziko, že vidlákovu akci uchopí ministryně obrany Černochová, aby prosadila pravomoci pro Vojenskou policii porušovat právo domovní . https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Cernochova-navrhuje-Vojenska-policie-vam-muze-do-domu-Ale-muceni-ma-zakazano-760077
Vojenská policie by mohla mít pravomoc narušit soukromí českých občanů v jejich domovech nebo firmách, pokud to podle jejího vyhodnocení bude nezbytné pro ochranu života nebo zdraví osob, zadržet řidičský průkaz, a řadu dalšího. Dosud těchto kompetence byly výlučně v gesci Policie ČR.
K tomu se chce jen říci: Pokud mají vojenští policisté pocit, že je ohrožen život nebo zdraví osob, co jim brání přivolat Policii ČR?
Podle všeho se chystá spousta zločinů s podstrčenými důkazy ze strany Vojenských policistů. Pravděpodobně jsou mnozí z nich psychicky vyšinutí, a nejsou pod dohledem. Jak ukazuje příklad Otakara Foltýna, vojenští policisté by neměli mít větší pravomoci. Ovšem Jana Černochová novelu pravděpodobně prosadí, větší pravomoci jim dá, a zničí tím spoustu občanů. Fialova vláda použije Vojenskou policii na špinavou práci likvidace odpůrců Fialova režimu.
Tedy pokud není cílem Fialovy vlády, aby se lidem začalo stýskat po režimu před 1989. Pamětníci ještě žijí.
aby jí ten zákon po parlamentních volbách nedoběhl ☺
Kotrba je zmrd a kolaborant. Napsal jsem do redakce Parlamentních listů s žádostí o bojkot tohoto autora, protože je na straně progresivních fašistů a články od takovýchto si můžeme číst na novinkách, foru24 či ČT, na PL takovíto nepatří – prostoru mají více než dost jinde (na mainstreamu). Kdo chcete přidejte se. Děkuji. Vím, že tak trochu popírám Vidlákův apel, ale Trockisty a zrádce nemám rád a je evidentní, že Kotrba přešel na druhou stranu, takže bojkot jeho článků/videí je na místě.
redakce@parlamentnilisty.cz
Proc? Jestli jsem neco na PL ocenoval, tak to, ze zverejnili vicemene kohokoliv. Je dobre si to pocist i kdyz s tim nesouhlasim.
👍
Mně se líbí za arogance pana ko-Kotrby. Já to chci takhle. Já toto nechci. Já, já, já určuji pravidla. Debata? Ne!
Nárok na jiný pohled? Ne!
Když nebude po mém, tak vás všechny udám!!!
Přesně tohle se dělo už na základce.
Někteří privilegovaní jedináčci, byli mezi námi čtyři, se občas pokusili sabotovat nějaké třídní vzpoury, nebo odpor proti neoblíbeným učitelům.
Buď bude podle toho, jak to vymysleli oni, jak se to hodilo do jejich vyčůranosti – nebo to prásknou třídnímu. Otevřeně takto vyhrožovali zbytku třídy, v domnění nepostižitelnosti.
Jenže – tenkrát se to ještě dalo řešit, jak bylo v dětských kolektivech obvyklé a rychlé. 😀
Nekrm hydru televizními poplatky. Vidlákova akce očima právníků:
Povstání statisíců vláda neustojí!!!
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nekrm-hydru-televiznimi-poplatky-Vidlakova-akce-ocima-pravniku-Povstani-statisicu-vlada-neustoji-760075
Štěpán Kotrba se ukázal jako kolaborntský odpad a duševní retard v jednom.
Re: pK
Nikoli. soudruh ŠK se ukázal, že je zcela normální dvounožec.
Proč?
Protože Vidlák si mu dovolil vlézt na jeho dvoreček a chce mu ukrást jeho práci – chce ho dostat od jeho krmelce.
Jeho reakce mne z tohoto úhlu pohledu vůbec nepřekvapuje. Je to naprosto stejný mechanizmus, jako (ne)ziskovky a cikáni.
V minulosti se na PL dost neurvale otřel o odpůrce „vakcinace“.
Aha, takže Kotrba to má po tečkovaní, tak to by vše vysvětlovalo…
Počkáme, co řekne
bidet nebo kamala;
že nám vláda klekne,
je naděje pramalá.
Nerodí se děti.
To nám vůbec nevadí.
S bílou barvou pleti
stejně s plánem neladí.
Mizí běžné léky,
školy učí kraviny.
Místo vět jsou skřeky,
místo lesů mýtiny.