Prosím, prosím, prosím. Vládo, už vám to dochází? Jene Lipavský, už Ti to vysvětlili? Ti chytřejší z majnstrýmu to, zdá se, chápou. Íránské rakety prošly izraelskou obranou! Prostě prošly. Izraelská obrana je tentokrát nezachytila, protože to nebyla žádná šméčka a hypersonické bazmeky, které umí vyrobit i země pod sankcemi. A nebo je alespoň umí dovézt a má na to peníze. Nebo dovezla technologie. A nebo (a to je nejzávažnější) je vyvinula. Země pod sankcemi…
Jasně, jen tak se nedozvíme jaké škody ty rakety skutečně způsobily. Izrael si umí pohlídat, aby u trosek, kráterů či mrtvol nebyl žádný aktivní blbec s mobilem. Ale rakety jednoznačně prošly a bylo jich hodně. Izraelská obrana se dá přehltit. Ať žije stará dobrá kvantita. Nás mnógo. Teokratický režim umí dělat rakety, které projdou i super, hyper, mega, giga, clever izraelskou obranou.
Ještě pořád nezačala izraelsko – íránská válka. Ještě pořád Írán neřekl, že do toho jde. Ba naopak. Zatím pořád ještě platí, že Hizballáhu žádnou armádu na pomoc nepošlou. Tiskový mluvčí Hizballáhu sice hřímal, že je je připraven k boji, ale docela se u své řeči potil. Kupodivu, ještě pořád žádná velká blízkovýchodní válka nezačala. Ještě pořád je to jen takové vzájemné přetahování, aby nikdo neztratil tvář. Ještě pořád nemusí dojít na nejhorší.
Írán vzkázal (opět), že tím považuje zabíjení svých lidí za uzavřené. Ale bohužel, zdá se, že někdo v Tel Avivu chce dosáhnout toho, aby válka s Íránem byla a aby byla definitivně vyřešena. A tak se prý bude dělat odveta. Ta bude následována další odvetou… a voila… budeme tu mít další nevyhratelnou válku.
Proč? Protože rakety prošly. Protože z Íránu do Itálie je to blíž než z jednoho konce Íránu na druhý. Protože Íránců je devadesát milionů. Protože mají hypersonické rakety. Protože válčení se za poslední dva roky změnilo. A nic na tom nemění ohromující úspěchy izraelského Mosadu, který dokázal svým nepřátelům PRODAT pagery, kterými je pak eliminoval a dokázal propašovat svoje agenty na čelní místa do íránských protižidovských organizací.
Jeden generál Podcenění už bojuje za Rusko na Ukrajině. Druhý, zdá se, začíná úřadovat v Íránu. Íránci mají plné kalhoty… Izrael si může dělat, co chce…
Možná proto včera někdo vypnul trolling pod články o Ukrajině a v diskusi přestali převažovat zastánci západního vítězství v poměru 98:2 a celkem se to srovnalo na realistických 40:60. Možná proto vlastně nikoho nezajímalo, že Rusové dobyli Vuhledar a dokonce i u Šafra napsali, že jde o strategicky významné vítězství. Normálně totiž říkají, že Rusové vyplýtvali síly a krev kvůli dalšímu nedůležitému městu, které nemá žádnou strategickou hodnotu.
Západní média také včera poprvé hlásila, že Ukrajinci jsou ochotni k územním ústupkům… Ale Petr Pavel s tím přišel už před týdnem. Asi mu Pojar řekl něco, co jsme my ještě nevěděli… Náš skvělý Západ tak tak zvládá jednu válku a to jen díky ukrajinské ochotě si nechat vyvraždit obyvatelstvo, ale na druhou na blízkém východě už nemá. Navíc mu hrozí třetí a čtvrtá. Myslím že Sitting Pinga velmi štve, že Putin proti USA bojuje o Černé moře a Čína stále musí trpět nepotopitelnou americkou letadlovou loď Tchajwan ve Žlutém moři…
Íránské rakety prošly. Vzpamatuje se někdo? Dojde někomu, že jsou na dost blbé trajektorii? Dojde někomu, že je třeba jednat a být schopen kompromisu? Nebo to všem docvakne, až už bude na jednání pozdě?
Vlastně už chybí jen jedno. Íránský jaderný test. No co, Netanjahu přece tvrdí víc než deset let, že Íránci jsou pár týdnů od dokončení atomovky, ne?
A aby na Ukrajině ještě nezaznělo poslední slovo… v předchozích dnech Ukrajina oznámila, že vyvinula balistickou raketu dost dlouhého doletu. Britové se k tomu hned přidali a halasně prohlašují, že oligarchický failed state, Ukrajina, trhla světový rekord ve vývoji takových střel. Aneb, někdy je to opravdu jednoduché. Dodáme Ukrajině rozebrané rakety bez označení, oni je přemalují, složí dohromady… a už jsou to ukrajinské střely. Že nás tohle řešení nenapadlo dřív.
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Tento článek (naštěstí) nevyjadřuje oficiální názor Evropského parlamentu.
Izrael má obranný systém.Co máme my?Partu fašistů,která
rozdala naše raketomety a dovolila s nimi vraždit děti velmoci.
Legitimní cíle jsou zbrojovky,Semtín,centrála Galileo v Praze,
jaderné elektrárny,přehrady na Vltavě……a nálože k nim
přiveze rozvážka pizzy,do jejich blízkosti,a odpálí je v malých raketách.
A končíme.Žádná vláda nad světem.Země,kde velká část
obyvatelstva nezná splachovací záchod,střílí rakety,které
jsou zachyceny z 90%.Těch 10% z 500 je asi padesát…….
K tomu jsme je dokopali naší touhou ovládnout svět……
Protivzdušná obrana ČR vypadá reálně takhle
https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_gS_r/2OeIX/protivzdusna-obrana-valka-dronu.jpeg
„Císaři Františkovi Josefovi nazdar! Tuhle vojnu vyhrajem.“
Re: pithart
A kde mají čepice na utloukání nepřátel?
A nechtějí to taky VÝHODNĚ prodat na Ukrajinu? Prý je tam zvýšený výskyt vojáků s chybějící dolní končetinou…, to by byl pro ně kšeft, jako vyšitý!
zrael má širokou škálu možností, pravděpodobné ale je, že by použil letectvo s podvěšenými raketami země-vzduch. “ (Acz, dnes).
To by letadla stála na zemi a střílela do vzduchu? Nebo je novinář blb?
No ja nevim, ja bych radsi pouzil rakety „z tebe – vzduch“, ale proti gustu…
„… s podvěšenými raketami země-vzduch… “
Nová taktika, s tím nepřítel nepočítá. 😀
Přečtěte si o novinářích pár výroků pana presidenta Zemana a nebudete psát naivní otázky 🤣
Prosil bych opravit v textu tu Itálii – asi ji šotek zaměnil za Izrael.
Jinak, Netanjahu nepřestane, dokud do té války proti Íránu SSA nedokope. Myslím, že podstatnější, než nynější případné škody na zemi, jsou vynaložené náklady. I naše protektorátní sdělovadla psala, že poslední ohňostroj stál (Izrael, čili emerické daňové poplatníky) 30 miliard (teď nevím čeho, ale asi to není až tak podstatné). A to bylo ubohých 200 raket. Kolikpak jich asi Írán ještě může poslat? Když i Hamás i Hizballáh jich má údajně mají tisícová množství?
Žádný šotek, Vidlák má s Itálií pravdu. Taky mohl klidně napsat, že z jednoho konce Íránu na druhý je to dál než z Barcelony do Vilniusu. Írán je holt jinačí sousto než nahuštěné paneláky civilistů o rozloze půl Prahy.
Re: MV
Tak s destinací Barca – Vilno jste to kapánek přepálil, nejdelší tranzit skrz Írán bude něco málo přes 2500 km, z Barsy do Vilna je to trojka. Ale souhlas s tvrzením, že je to kapánek něco jiného, než na co jsme zvyklí my – obyvatelé Čtvrté říše.
Targusi, ve vší úctě – s kamionem máte určitě pravdu, ale to, o čem je řeč, není omezeno na silnice první ani druhé třídy. Dal jsem si práci (no, spíš „práci“) s měřením.
Též jsem si dal tu práci a vyšlo mi to cca stejně (Írán napříč a Barca-Wilno). Předpokládal jsem ale přímku – nečekám, že raketa bude kopírovat cestu.
Re: Ládik!!! Martin V
Rakety taky nelítají rovnou za nosem.
Tedy pokud se nebavíme o „splašených trubkách“, které plácali Palestinci po různých garážích v Gaze. Račte se mrknout na mapy ruských náletů z UA.
Ale ono je to v podstatě jedno. Írán je docela rozlehlá a hornatá země. A se zemí tohoto typu mají KoZa-cí soudruzi bohaté zkušenosti z Afghu.
Manévrují křídlaté. Balistické moc křidélek nemají a lítají vysoko, v řídkém vzduchu.
Ze zkušenosti znám jenom trajektorie Volchovů a Dvin, z vojny. To jsou dvoustupňové země-vzduch, z ukotvené rampy, 2M, cca 30km. Nad 10km manévry nic moc, ale letadlo taky ne. Přiblížení metodou polovičního nadběhu.
Tady ti mávám z roku 1983:
https://postimg.cc/3dWdjY7r
Ještě jedno srovnání: rozloha. Vezmu-li pás zemí zahrnující Francii, Belgii, Nizozemsko, Německo, Švýcarsko, Rakousko, ČR, Polsko, Slovensko a Maďarsko, dostanu se součtem jejich rozlohy těsně pod rozlohu Íránu.
No kupodivu teda jo, beru zpět.
Pokud můžu věřit přesnosti měření na mapy.cz, tak to o několik desítek kilometrů vychází. Já to předtím vzal jen nahrubo dvouprstovou metodou a vycházelo mi to opačně. Nevím, jestli to může být důsledek toho, že nejkratší vzdálenost Írán – Itálie je zhruba po rovnoběžce, kdežto nejkratší vnitřní spojnice v Íránu jde docela dost napříč.
Nojo, ale ten hurikán Helene nadělal děsnou paseku. Prý až 1000 lidí je nezvěstných a už jeden hurikán Katrina udělal ve volbách čáru přes rozpočet. To nedělá Biden dobře, že postiženým nic a Zelenskému a Netanjahumu dodá milióny na munici.
On to asi bere jako Pekarová s Adamovou – korespondenční volby. A konec konců on ani nekandiduje 😉
Chcete mi snad naznačit, že čeští a západní vojenští/bezpečnostní analytici se pletli nebo lhali???????
Ukrajina tedy nevyhrává a nevyhraje?????????????
Můj svět se hroutí (beze srandy)!!!!!!!!!!!!!
Však vás mainstream nalakoval pořádně na růžovo.
Průšvih jménem ISW. Jak si Západ vývoj války na Ukrajině lakuje na růžovo
Institut pro studium války se stal nejoblíbenějším zdrojem informací o vývoji na ukrajinském bojišti. Jeho svodky a analýzy jsou rychlé, přehledné a vždy po ruce. Americký think-tank však čím dál častěji čelí kritice, že ruský postup zlehčuje a ukrajinské úspěchy naopak nafukuje.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/isw-institut-pro-studium-valky-analytici-ukrajina-
rusko.A240926_101629_zahranicni_aha
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/isw-institut-pro-studium-valky-analytici-ukrajina-rusko.A240926_101629_zahranicni_aha
ISW je ovládán rodinným klanem Kaganů, tj. židovskými lobisty, kteří ovládají Ameriku a jejím prostřednictvím celý svět. Naplňují tak Písmo, dle kterého jsou Židé vyvoleným národem.
V čele ISW je Kimberly Kaganová, což je švagrová Viktorie Nulandové. Viktoria Nulandová organizovala násilný převrat v Kyjevě v roce 2014 a pozdější vyzbrojování Ukrajiny proti Rusku.
Oficiálně je ISW nevládní organizací, která je z největší části financovaná americkými zbrojaři.
A mezitím kdesi v Evropě…
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-manevry-na-nadrazi-v-hamburku-dva-lide-sli-z-vlaku-na-infekcni-asi-se-nakazili-smrticim-virem-40491481
Virus marburg je blízce příbuzný s virem ebola a je považován za ještě nebezpečnější. Úmrtnost na infekci je až 90 procent případů. Vyvolává hemoragickou horečku, která je doprovázena nevolností, zvracením, průjmem a vnitřním a vnějším krvácením. Infekce z člověka na člověka je možná kontaktem s tělesnými tekutinami. Vakcína proti viru zatím neexistuje.
Třeba ani na ty rakety s jadernými hlavicemi nedojde, bo nebudou mít koho trefovat…
A kdyby se náhodou dostal i do Česka, tak zdejší hrdinové se přece nenechají omezovat, že? Stačí, aby nějakej beran na netu napsal, že se to šíří jen tělesnýma tekutinama, takže je to vlastně OK.
Bohužel, „čeští experti“ a veřejnoprávní média v tom lidem nemůžou nijak pomoci.
Jen nás postraší mrazákama v ulicích.
Na sítích potom převládnou demagogové jako vy.
Ropa klokotá.
Bez ní nahota
na těle i na duchu.
Ejchuchu!
Ve znamení kříže
budou ropě blíže.
Poznáme je po čuchu.
Ejchuchu!
Ve znamení ropy
udělají tropy
v epicentru výbuchu.
Ejchuchu!
Odporucam si pozriet kratky brief, co mal Bibi vcera.
Ruky sa mu triasli ako profesionalnemu preosievacovi muky.
Myslim, ze po prvy krat v zivote u neho vyklicila neodbytna myslienka, ze cely ten jeho skvely biznis plan ma obrovske medzery, na ktore nepomyslel a ze mu v konecnom pripade moze ist i o zivot. Podobne na tom bol i alzak, ked do toho prastili pred 2.5 rokmi rusi.
Alzak skoncil na drogach a vacsina UA ho uz nenavidi viac ako rusi. Bibi ma naslapnute ist rovnakou cestou.
👍👍😁
👍 Konečně.
Netanjahu přece tvrdí víc než deset let, že Íránci jsou pár týdnů od dokončení atomovky, ne?
——
Izrael už třicet let tvrdí, že pokud Irán nebude okamžitě humanitárně vybombardován, tak hned ten příslušný příští rok bude mít atomovku, kterou vyhladí všechny nebohé, nevinné a mírumilovné občany Izraele
a dokázal propašovat svoje agenty na čelní místa do íránských protižidovských organizací.
– – – to jako tajná služba pracující proti izraelské špionáži je „protižidovská organizace“ ??????????
Informace ve sdělovadlech prošly zajímavým (docela obvyklým) vývojem:
Prvotní informace – raketový útok na Izrael, cca 200 raket, protiraketový deštník Iron dome většinu zlikvidoval.
Informace ze včerejšího večera – obrovské škody, mnoho fotek, atd., atd.
Jak moc se Íránské rakety trefily se přesně asi nedozvíme, ale podle náhle změny v médiích od „nic se nestalo, škody minimální po „škody jsou vysoké, zničené město“ se zdá, že si pejzatí dělají zdůvodnění pro další eskalaci.
Irán se nehrne do války s Izraelem zřejmě z důvodu testovaní a poté šoupne na Izrael několik atomek a bude hotovo.
Na odstrašení nemusí být atomovka.
Plný souhlas, atomovkou by poškodili své spojence, příliš malý prostor. Navíc jak vidíme na Rusech, země okolo BRICS neválčí americkým způsobem.
Problém je, ze ak Iran zničí Izrael, potom USA sú schopné hodiť jadrovky na Iran
Nejmene od dob Covidu je jasne, ze Izrael je vojenska diktatura, tamodtud bych zadne relebantni informavce necekal.
Iran asi moc satelitu na detailni snimky nema.
Rusko ani USA toho moc nepusti.
Zbyvaji soukrome komercni satelity, musime pockat, az to nekdo vetsi koupi a pusti ven.
Tedy pokud ho Zidi demokraticky a humanitarne nazakleknou.
Rakety prošly
iluze došly.
Nebe je díra
unikla víra
jako ta pára.
Svetr se párá!
Zaujal mne vývoj titulku u jednoho článku (podcastu) na Seznam zprávách:
Nejprve: „Nevěřím, že Izrael a Irán chtějí rozpoutat lokální válku, říká Kalousová“
Než se k článku dostanu, zní titulek nějak v duchu, že v Izraeli má válka podporu,
aby o dvě mnuty později zněl „Izrael zvažuje odpověď na útok Iránu. Je schopný bojovat na třech frontách?“
Fascinující, jak se to významové sdělení posouvá…
Mne by spíše zajímalo, co tedy se děje v tom Mordoru.
Dle mého názoru je politika EU genocidní – migrace, Green Deal…
EU po nás chce nemožné, samé příkazy, zákazy….a je to finančně náročné. Kde mají lidé brát peníze na všechny ty nesmysly typu výměna kotlů, zateplování, drahé energie….to se jako mají zadlužovat? A proč? Ptá se těch přeplacených darmožroutů vůbec někdo??!! A když ne, proč ne?! Ptejte se Vy, ať už jen tak když někoho potkáte, nebo ať se ptají poslanci….jejich odpovědi pak zveřejňujte, ať lidé ví, co si o nich ti paraziti myslí.
EU by, stejně jako národní vlády, měli především dbát na blaho členských zemí (pro lidi, né korporace), nikoliv je ničit! Proč nás chtějí zničit??!!
„mělY“…ale to snad neva
Monžá dokonce takto – EU by (vložená věta..) mělA – Ta EU..
Češtiná je krásná a záludná..
Pro učitele češtiny – co je tedy správně ??
Re: Bazalka
Vysvětlení se nabízí samo po spojení několika faktů.
1/Ojropa jako celek (!!!) žila a doposud žije z toho, že džusuje zbytek světa. Východní Ojropské kolonie nebereme v potaz, protože tamní holota stejně vydělává hříšné peníze ve starších zemích Čtvrté říše.
2/ Lopaty obývající Ojropu mají nemravně vysoké příjmy
3/ Jelikož zbytek světa se počíná Ojrodžusování bránit, je nutno dojit všude, kde je to možné.
4/ soudruzi přišli na to, že je možno džusovat i Ojro-lopaty, protože zmizela někdejší soc-prc konkurence s její trapnou a hnusnou péčí o její lopaty, jako byly
a/ levné byty,
b/ levný bufáč,
c/ levný doktor,
d/ brzký starobní důchod.
Začalo se grýndýlovat a zateplovat a vrtulovat a slunečníkovat, protože původní penězotoky jednoduše vysychají.
No já bych to nazval – Kdo a proč likviduje „bílého člověka“ (ne rasu, to zní příšerně..).
Stejným směrem jdou i USA – migrace latinos, nízká porodnost bílých, drogy atd. atd..
Hold, někdo se na ty Anglosasy nahoře moc a moc zlobí.
Třeba ale opravdu zafungovala karma, nahromaděná za ta staletí poroby jiných civilizací a tedka se jim to vrací ??
A my se sami hrdě a dobrovolně řítíme do tohoto pekla ??? Je to normální ??
Jenže ono to je jako samonaplňující se proroctví.
a/ Levné byty nejsou a nebudou, protože Lopaty je nechtějí za levno stavět, chtějí 500 na hodinu. K tomu, dle EU norem, téměř v pasivu a to není levná záležitost. Tak 4 Mega za 2+1.
b/ Levnému jídlu odzvonilo, protože drazí zemědělci, drazí prodejci. Také tyto Lopaty chtějí desetitisícové platy.
c/ I ten doktor chce stotisícovou výplatu, kterou jinde dostane, a pomocný personál se také s málem nespokojí. Ale drahé zdravotnictví je kvůli Bigfarmám, které si diktují ceny svých lékařských postupů, ve stylu, zaplať nebo léčen nebudeš.
d/ starobní důchod máme průběžný od Bismarcka (1889), kdy věk odchodu do důchodu byl stanoven na 70 let, přičemž průměrná délka života se koncem 19. století pohybovala kolem 55 let, a kdy na jednoho důchodce vydělávalo 12 plátců. Letadlo doletělo.
Jasne Eto, muzou za to lopaty. Jako vzdy.
To jste vyčetl kde?
Vše je jen výsledek logických dílčích kroků, kde vlastně nikdo nedělá nic blbě, přesto to ve výsledku jde celé do riti.
Proč by si řemeslníci na stavbě neřekli o pětikilo za hodinu, když jsou a budou nedostatkovým zbožím? Stavět v pasivu je taky OK, než to potom složitě a draze předělávat.
Levné jídlo máme i dnes, po zdražení. Zkuste si sami vypěstovat.
Proč by si Bigfarmy nemohli určit svoje ceny? Ony vymýšlí, ony kasírují – proto ten rychlý posun v medicíně.
A důchody+? Spíš přemrštěné než nízké. Nad možnosti státu.
Zacatek vaseho bodu a)
Pokud neudrzite myslenku ani takovou malou chvilku, obratte se na specializovane zarizeni.
To, že chtějí 500 na hodinu je absolutně OK, brzy to může být tisíc a i to bude v pořádku. Nabídka – poptávka. A čeští mladí to nezachrání, protože nejsou. I proto vše zdražuje a i proto chtějí Lopaty větší platy. Ale ona i ta novostavba dnes vypadá jinak než panelák za Husáka – i materiálově násobně dražší.
Vy asi fakt budete bot…
Že s tím blbem ztrácíte čas.
náklady na zaměstnance z hrubé mzdy
https://postimg.cc/YGx96RpM
eta mele stále ty svoje nacistický sračky, na důchod stát vybírá víc než vyplácí
Nepravda, vybrané sociální již mnoho let nepokrývá důchody.
už to sem dávali několikrát, najdi si to
To by potom nemohl valit ty své výblitky.
Já se nebavím o jakémsi nepotřebném zaměstnanci na minimální mzdě, ale o nedostatkových řemeslnících (třeba při stavbě domů), tedy o těch, kteří Vám pod 500 nepůjdou.
Re: Eta
Vystěhujte se z Práglu a budete mít řemeslníka „specialistu“ za polovic.
Můj syn teď nastoupil do prvního zaměstnání. Jako silnoroudař bere 17 netto.
Když při studiu kšeftoval s motorkami a auty, vycedil z toho dvojnásobek.
Já myslel že Eta je Brno nebo Olomouc
Jo z Prahy není, bezohlední lidé jsou všude, říkám to pořád. Nejen v Praze, a i tady v Praze jsou to náplavy převážně z Brna, viz vláda.
Ukrajinské, polské a slovenské lopaty určitě pracují za mnohem méně, než za 500 Kč na hodinu. Ale ani to by nevadilo, pokud by ty peníze zůstávaly v české ekonomice. Bohužel, zahraniční firmy a zahraniční dělnící odčerpávají obrovské objemy peněz do ciziny. V tom je základ našich problémů.
Pokud se týče důchodů, tak neexistuje žádný přírodní zákon, který nařizuje výši obvodů ani to, že se musí důchod hradit jen z odvodů na sociální pojištění. To vše jsou lidské konstrukty, které se dají udělat úplně jinak. Rozhodující je podíl HDP, který jde na důchody a ten je u nás extrémně nízký.
Když začnu od konce – HDP bych sem vůbec nemotal. Teď po povodních vyskočí docela dost, ale nikdo z toho nezbohatne a žádné nové peníze pro důchodce z toho nebudou, spíš naopak. („Já pojistím tebe, ty pojistíš mě, a hle, jak nám DPH poskočila“).
Obecně, stát žádné svoje peníze nemá, má jen ty, které vezme jiným. Tedy pokud chce stát přidat důchodcům miliardy, musí ty stejné miliardy někomu vzít. A tady je problém. Důchodců přibývá a těch, kterým se dá ještě brát, nám tak nějak ubývá.
Re: Eta
A co tak zdanit zisky vyváděné do zahraničních sídel zahraničních firem?
To raději ne, že jo, to by se mohl někdoi zlobinkat…
To je přeci zabetonované, to nejde, to NESVÍTÍ
Zvláštní je, že důchodců, alespoň podle statistiky MFCR ČR, nepřibývá.
Starobních je např. od 2017 – 2023 +- stejně.
2017 – 2 403 933; 2018 – 2 410 080;
2019 – 2 414 814; 2020 – 2 400 479;
2021 – 2 377 820; 2022 – 2 367 241;
2023 – 2371 241;
Takže v r. 2023 bylo starobních důchodců méně než v r. 2017.
Co se týká invalidních + pozůstalostních , tak těch bylo v 2017- 895 963 …. a v 2023- 845 583. V r. 2020 to začalo klesat.
Budete si muset VCTAZZ zřejmě najít jiné důvody.
👍
Nojo, nejdrive si prijmy statu rozdelime mezi sebe a kamarady, jak to nejenom ODS umeji.
Pak zabezpecime zahranicni korporace NEZDANENYM vyvadenim zisku do zahranici.
Pro jistotu jim prodame i vodu a vyrobu elektriny.
Pak budeme sve vzory slepe nasledovat do kazde valky a nechame tam nejenom kalhoty.
Kupodivu, doma to zpusobi docela slusnou mizerii.
Chce to opravdu hodne hodne zabednenou mysl, hodit to vsechno na duchodce.
Pry duchody jsou letadlo.
Proto asi Klaus i Topolanek opakovane vykradali duchodovy ucet.
Pro mistni natvrdne jeste jednou:
KLAUS A TOPOLANEK OPAKOVANE VYKRADALI DUCHODOVY UCET.
Oba dva se tim verejne chlubili, pry kdyz je v prebytku, tak je hloupe tam ty penize nechat valet. A az tam budou chybet, neni problem je tam zase vratit.
👍
Ten předposlední odstavec bych dal tučně. Mimochodem, nepodílel se na tom i právě znovu ožívající Kalousek ?
Jasně že jo, ten hajzl byl u všeho špatného co se tu dělo. Tedy u vykrádání důchodů za Topolánka byl určitě, za Klause nevím, možná na ten zloděj byl tenkrát sám.
Ano, napsal jste to přesně:
– Vždy, když se někdo stará o cizí peníze, si část vezme.
– Volný pohyb osob, zboží a kapitálu je základní kostra EU, tedy optimalizace daní s tím počítá a využívá vnitřního účetnictví.
– Vodu skutečně prodala samospráva a elektřinu stát. Teď to patří kupcům, kteří zaplatili.-
https://rumble.com/v5h7asl-profesor-z-univerzity-v-tehernu-setel-redaktora-britsk-stanice-e-izrael-je-.html
Vhled do íránské perské duše.
Kvalitní práce Aeronetu.
Chuj s raketamy 20% doslo,vy nevidite,jak sa chazarik od sion brothers vyjadril,cosi v takom slove,ze odpoved bude zdrcujuca,za utok na israel,kurva tie kurvy vyvolene strielaju,kde chcu,pagers statny terprizmus namalovany,jak od michalngelo posledna vecera ,strielaju na liban,syriu,iran ,jemen a este picuju,bo dakto strelil,rusia,nech jim doda lepsie systemy,ustavy svoj satelit,bo oni myslia,ze na nich nema nikto,oni od boha boha jim,predpokladam,ze kgbista dal vediet do DC,aby svojim chranencom povedali,aby sa zdrzali utoku na iran,bo potom moze byt pre sionistov nekosher.shalom.
Předpokládám, že ten fijalovej, co vyhrál troje poslední volby i tohle bude vydávat za úspěch. Nebo se to nechá vyhnít?
„Bez dividendy ČEZu hůř než Babiš za covidu. Eurostat výrazně zhoršil loňské vládní hospodaření“
https://1url.cz/d1aag
Fiala (puvodne jsem naklepal Faila, nomen omen) nema s Eurostatem problem. Posledne to vyridil oznamenim, ze oni maji jina cisla nez Eurostat, takze ten si muze polibit rusutur.
Liberálové v diskuzích u mainstramových médií opět podceňují Írán. V Izraeli to většina lidí tak na lehkou váhu brát nebude. Írán se snaží Izrael oslabit ekonomicky. Turismus bude krachovat. Rating Izraele už agentury snížily. Opět. Tahle Osa odporu bude se pokoušet dohnat vědce a podnikatele k emigraci a tím dalšímu oslabení ekonomiky. Drony a rakety na rozdíl od dělostřelectva můžou ohrozit izraelskou pobřežní planinu nejhustěji osídlenou. Za Yom kippurské války syrské dělostřelectvo nemohlo dostřelit stovky kilometrů a egyptské taky ne. Dnes létají drony z Iráku a rakety z Jemenu. IDF se mohly přiblížit ke Káhiře a Damašku, ale Jemen je příliš daleko pro pozemní invazi. Můžou tamní základny Houthiu jen bombardovat. Muslimové Izrael někdy srovnávají se křižáckými státy, které tvořily tzv. Zámoří. Zámoří vydrželo 200 let než se stalo neudržitelným, protože arabské státy se sjednocovaly a křižáci byli závislí na neustálém přísunu posil a vší možné pomoci z Evropy. Západ má hodinky a oni mají čas. USA si budou muset vybrat, které státy budou podporovat. Nebudou už mít neomezené zásoby a finance pro každého, kdo se přihlásí jejich spojencem. Budou USA systémy PVO dělit mezi své základny na Blízkém východě, Izrael, Ukrajinu a Taiwan?
Moc pěkně napsáno. 👍
Na tu závěrečnou otázku, Ukrajinu už pouští, Taiwan bude brzy následovat, tam nemají šanci jak díky poloze tam hlavně síle Číny. Naopak Israel opustit nemohou, ten je drží pod krkem, spolu půjdou až do pro oba hořkého konce.
O Tajwan přeci vůbec nejde.
Čína umí čekat.
Jde o postavení první velmoci a Taiwan se jen hodí jako základna.
Ale to zde přeci nikdo nerozporuje.
Aneb, někdy je to opravdu jednoduché. Dodáme Ukrajině rozebrané rakety bez označení, oni je přemalují, složí dohromady… a už jsou to ukrajinské střely. Že nás tohle řešení nenapadlo dřív.
—–
tam nejde len o rakety ale hlavne o udaje na navadzanie a hlavne o odpalenie
to nie je strelba z kalasnikova ktoru zvladne aj cvicena opica
toto nezvladnu ani ukrajinci a potrebuju specialistov, nieco ako outsorcing zo Zapadu
Když letí raket dost najednou, vždy nějaké projdou sebelepší obranou – proto fungovalo jaderné odstrašení.
Možná to nebylo v tomto článku, ale v Íránu nežijí Arabové, ale Peršané. Proto se neměli moc rádi s Iráčany. V plánu nespíš je, až Evropu ovládne islám, že nastolí přijatelnější poměry (budeme je vítat šeříky).
Nevím jak komu, ale mě jsou ti Peršané daleko sympatičtější, než všichni Semité. Zvláště nemám rád ty Semity, kteří vedou válku k vyhubení Palestinců, k vyhubení Ukrajinců a nově i obyvatel Libánu.
Peršané jsou, myslím, dokonce Árijci.
Já se na arizaci netěším, čekám, že bude tmavě fijalová.
Musím Vás opravit. Íránci se neměli rádi s Iráckou věrchnuškou, protože tam vládli sunitské kmeny. Většina Iráčenů jsou však šiité, a s těmi se Íránci vždy měli rádi. Odstraněním sunitské vlády KoZa otevřela prostor pro větší vliv Íránu v Iráku. Amerika si volí za prezidenty různé trotly, kteří ničemu nerozumí, proto všechny války prohrává. Bush mladší je něco jako Lipánek. Tak má velice omezené schopnosti a žádné znalosti.
Bush mladší je něco jako Lipánek.
🐓 🐓 🐓 🐓 🐓
👍
🎯
1️⃣⭐
🥇
🏆
Milý Vydláku,
Terlling možná vypli, ale když jsem po mnoha letech jednomu honzovi vysvětloval, že jeho představa balistické střely v sestupové fázi nemá za sebou oheň, ale má kolem sebe oblak plazmy, což on považoval za sestrelenou střelu, tak se stalo co?
Příspěvek s nezobrazil, ani nezobrazí.
Ale což, aspoň mi nevyhrozovali banem.
Tož tak svobodně si to tady pytlíkujem.
Obyvatelstvo je nutno udržovat v klidu.
Takže ta světla na záběrech íránských raket byla plazma okolo nich ?
S nejsvetsi pravděpodobností ano.
Je to jako meteor.
Zasáhlé hlavice se rozpadnou na více zářících části a ty zpomalí.
Oblak plazmy způsobí neviditelnost na radaru.
Pak již zbývá jen optická nebo termální zaměřitelnost.
Ale ono to letí min. 1,5 až 2 km/s.
Pravděpodobně ani na videích ve finální části dopadové trajektorie. Ne při startu… To byly motory, které ve videích na jejich končí zhasnou, rakety zmizí.
Oprava: pravděpodobně na videích…
Ne, to byly stále pracující motory těch raket.
Plazma se tvoří jen kolem hypersonicky letících raket ala Kinžál – rozžhavením jejich povrchu.
Tohle byly lehce podzvukově letící rakety, protože je celkem snadno natočil mobilem pilot dopraváku.
Tipnul bych si něco, jako jsou ruské Kalibery. Kdyby to byly hypersonické rakety, tak je pilot ani nezahlédne, nebo maximálně jejich kondenzační stopu.
Nebo si někdo myslí, že Rusové dodali Íráncům stavebnice Kinžálů? 😀
Sam jste to napsal.
Hypersonicke rakety na videich nejsou, protoze je ty letely presne na sve cile a byla velmi mala sance je natocit.
Na videich jsou stare typy raket, ktere ted uvolnuji misto tem novym.
Iran proste Zidum ukazal, ze jejich Iron Dome je na prd, kdyz najednou prileti 200 podzvukovych/nadzvukovych raket. I ty ovsem vypoustely klamne cile a vetsina prosla obranou.
Jinak schopnost Iranu vyrobit hypersonicke rakety uz pred casem priznaly USA. Nemusite tady ze sebe delat jeste vetsiho…
🤦
Pokud netrolíte, tak Vám doporučuji si něco nastudovat o raketách.
Hypersoniku ve smyslu moderních střel do toho nepleťte prosím.
Rychlost střel se dá přibližně vypočítat z již dostupných informací.
Z některých videí se dá velmi zhruba vypočítat dopadová rychlost střel.
Pat není těžké, pokud má video zvuk a střela dopadla nedaleko vypočítat vzdálenost dopadu.
Z toho se dá velmi jednoduše rekonstruovat dopadová rychlost, přibližná samolitr.
Rozhodně tam byly střely s dopadovou rychlosti okolo 1.5-2 km/s
A co udělá taková rychlost s hlavicí v husté atmosféře?
To si snad doplníte sám.
Btw: pilot rakety natočil na vzestupové části trajektorie nedlouho po startu.
Neviděl jste to video?
Jestli jste jej viděl, tak se Vám
omlouvám za následující konfrontační tón, ale zapracujte na svých kognitivních schopnostech.
Také na nich pracuji a stojí to zato.
Vydlák je od Vyškova, Vidlák z Miroslavi, nepleťte to.
Vůbec netuším, jak velkou armádu má Libanon (Paříž blízkého Východu), kolik má mužstva, kolik tanků a podobných bazmeků, popřípadě letadel.
Jestli má zanedbatelné množství „oružije“, tak se Izrael pasoval do role zbabělských hovad.
To je určitě metafora.
Vaše metafora je správná.
Nikdy nic jiného než banda zbabělých křiváků nebyl. Teď přidal ještě nacismus.
Jediné, na co se zmůže, je terorismus, bombardování a ničení. S p.delí krytou KoZa v čele s USA a vyfutrovanou KoZatými zbraněmi a milardami.
Stačí se podívat kdo začal s útoky 08.10.2023 ze „solidarity“ s Hamásem.
Pak je jasné kdo koho pasoval do jaké role 🙂
Libanonská armáda je mimo hru, skládá se jen a pouze z místních křesťanů a působí jen ve středu země, na obranu jihu, osídleného šíity, si ani ambice nedělá…
Novinky – titulky jak z protektorátního tisku: „Auto s ukrajinským zrádcem vyletělo do vzduchu. Automobil se soudcem, který zradil Ukrajinu a spolupracoval s Rusy, vybuchlo ve středu v okupovaném Berďansku na jihovýchodě Ukrajiny. Osud Vitalije Lomejka, který při explozi zahynul, má být podle ukrajinské vojenské rozvědky (HUR) varováním pro další zrádce.“
Holt, není okupace jako vyhlášení samostatnosti nebo dobrovolné připojení se k jinému státu. Kosovo přece není Katalánsko.
To je zajímavé.
Co by tak asi mohlo být s generálem, který zradil svou armádu, které přísahal, a přešel na stranu nepřítele?
Jesusmarjájosef, nešiřte to dál, já bych o jednom dalším věděl.
Stal-li se prezidentem, udělí si amnestii.
Amnestii od bomby v aute? Zajimavy napad…
Usuzovat dobrovolnost na základě „referenda“ konaného pod hlavněmi okupantů …
🙂
Správně to mělo být bez referenda. Když (nejen) Českou republiku pohltilo impérium, s nějakým referendem se neobtěžovalo. 🙂
Kdyz byly v Iraku volby, tak tam byl bylo par set tisic americkych vojaku, pak Britove, Cesi, Nemci…
Bush se vyjadril, ze po tech volbach je jasne, je Irak je pevnost demokracie v oblasti.
A opovazte si nekdo myslet, ze tam byla nejaka okupace 🙂
Nebyl bych na Brity zas tak prisny, drtiva vetsina sveta to falklandske referendum uznava.
„Ale rakety jednoznačně prošly a bylo jich hodně.“
Na tom není nic zvláštního. Obrana si samozřejmě vybírá cíle podle očekávaného místa dopadu. Snažit se sestřelit i rakety, které dopadnou do místa, kde nezpůsobí v podstatě žádnou škodu je nesmysl.
Viz. například níže:
„The system is equipped with a radar that detects an incoming projectile, its speed and its direction. The control centre then calculates whether the projectile poses a threat to Israeli towns.
The projectiles that do not pose a threat are allowed to land in empty fields. If they pose a threat, the missile-firing unit launches missiles to shoot them down. The launcher contains 20 interceptor missiles.“
https://www.aljazeera.com/news/2023/10/12/whats-the-israel-iron-dome-defence-system-and-is-it-effective-all-to-know
Křídlatá raketa manévruje. Že byly balistické, říkala Borhyová, čili nic. Ve válce první umírá pravda.
Jo, říkal to Fiallah, že jsme ve válce. Tak se vlastně lže programově. A když si oblíknu maskáče, abych se maskoval, dostanu pokutu podle zákona.
To nepopírá informaci výše.
Takze iron dome dokaze urcit cil manevrujici kridlate rakety a proto ji ignoruje? Ja vzdycky rikal, ze zidaci (vzor „rusaci“) jsou chytry narod, ale tohle predci i muj optimizmus.
Co tam jeste mate tak suprovyho, poteste dusi starce
Nepopírá, ale činí ji irelevantní.
Jen si žijte dál ve svém vysněném světě.
Setkání s realitou je vždy nečekané.
PS: pokud jste viděl pár videí z toho útoku a stále tvrdíte tohle, vypadá to na kognitivní disonanci, aneb přání je otcem myšlenek…
🤗
Na popisu funkce iron dome není nic vysněného.
Přeji pěkný den.
Jablíčka, čerstvá, krásná, právě z Těšína dovezená… 🙂
Každá PVO se dá nakonec zahltit. To ale není problém ČR se skoro žádnou PVO a žádnou Civilní obranou. Silná PVO tady neexistuje a když neexistuje, nemůže logicky mít nějaké nedostatky.
Najlepšie bojové vozidlo je rebriňák. Guľka preletí, žiadne škody nenarobí.
Re: AN
O takovém bojovém vozidle jsem slyšel na PŠ v Hlohovci.
Že vraj je celý drevený, len kolesa má dubové.
Jojo, a říkalo se, že rebriňák je slovenské národné bezmotorové vozidlo.
A k tomu i vtipy o boji partyzánů a skopčáků o salaš, dokud se bača nenasral a nevyhnal úplně všechny.
Já to znám s môstikom. Tri dni o môstik bojovali, štvrtý den ho voda zobrala 😃
Re: tonda a přema
Já to znám zase o lesíku, ze kterého je následně vykopal hajný.
My tady řešíme světovou politickou situací ale že 14 dni od povodní v Jeseníku nejde plyn, voda teče jen studená užitková a nejde ani internet tedy stát naprosto selhal nás nějak tady nezajímá.
Mluvte za sebe. Já se to dozvídám právě teď, právě od vás.
V S. Karoline katastrofalni povodne, a vladu zde to taky nezajima. Vsechny prachy sly na Ukrajinu a jinam, a na lidi v zapadakovech pry nezbyva. Ten smnc Caroliny na zapad je vyspa woke. Myslim, ze se to ted dost otoci.
Zachranari pry zatim jen privatni. Narodni garda sedi kdesi v kasarnach, nebo je odvelili do Libanonu. A pry se Biden dnes rozhodl preletet (jen preletet!) ten kraj boziho dopusteni, a k vuli tomu zavreli letiste v Ashvillu, a zachranci nemuzou litat.
Magori maji vsude pre.
Obě dvě to Vevčo, sledujeme zpovzdálí. Určitě se shodneme na tom, že je to katastrofa nevídaných rozměrů – tisíc zahynulých a celé odříznuté komunity. Ale snad se něco dělá. Tennessee vyslalo svou Národní gardu, a tady máte odkaz na další činnost národní gardy. Ano, je otázka, zda to stačí, ale při takovém rozsahu a zmaru by asi nestačila ani stonásobná pomoc.
https://www.facebook.com/1DigitalCreator/posts/pfbid027Vt9reMoU7fDqaUpMpybuGQDSjjM2jZceEjj3fXqeAJpQVYydFWB98i3oCDni4yMl
Co jsme si zvolili, to máme. Vládá může poručit svým poddaným, ale s vodou to má těžké. Voda si poručit nedá. Voda umí ledacos, a když může, nateče kamkoliv. Umí spěchat, když to jde z kopce, umí zůstat stát na místě, když se objeví rovina, umí krajinu změnit na blátivou či bažinatou, umí zmrznout, umí trpělivě počkat dokud se nevsákne, či nevypaří. Poručit si nedá. Od nikoho.
Dokáže vytvořit nádherné přírodní scenérie, ale dokáže vytvořit i povodně. Povodeň – předvídatelný odvěký přírodní jev. Voda zaplavuje území mimo koryta vodních toků. Velká voda, se objeví většinou i tam, kde jí vidět nechceme. Velká voda přináší všem nepřipraveným problémy.
Existují lidé, kteří problémům dokáží přecházet, jiní problémy dokáží řešit, ostatní jsou překvapení a problémům se diví. Jsou i takoví, kteří problémy vytvářejí a problémový stav navíc ze všech sil komplikují. Jsme lidé různí.
Voda je nepostradatelná, je ženského rodu. Umí být něžná i drsná, klidná i dravá, průzračná i klaná. Voda vždy spěchá tudy, kudy cesta vede z kopce. Voda se zastaví, usadí a odpočívá, když přestane spěchat. Voda si vezme vždy to, co jí naservírujeme. Voda nechá na pokoji vše, co jí nestojí v cestě . Slunce, voda vzduch jsou přírodní živly, skuteční vládci přírody. Opravdoví vládci?
Poručíme větru, dešti už dávno hlásali a stále hlásají komouši. Všichni libtardi na celém světě na to naskočili. Snaží se poroučet všemu, chtějí poručit i přírodě. Jsou schopni za to zaplatit z cizích peněz jakkoliv vysokou částku. Jsou posedlí myšlenkou, že oni nebudou dělat nic a všechno za ně udělá příroda, která si po práci sama obnoví své zdroje. A postarají se o to Ti dole, Ti kteří libtardy – levičáky na celém světě usazují do vládnoucích pozic.
Voda spěchá z kopce, a u nás je kopců ze kterých může spěchat plno. Kopce všude kam oko dohlédne… Důsledkem je že 14 dni od povodní v Jeseníku nejde plyn, voda teče jen studená užitková a nejde ani internet. Naše vláda má vyšší cíle. V Jeseníku se už vyfotili. Tak úkol je splněn. Víc nečekejte.
Libtardi nejsou levičáci, proč zabíjíte tak pěkný text takovým nesmyslem ?
Co by byli jinýho,
Progresivističtí liberálové. To pravolevá osa neklasifikuje. Pouze pravicoví fanatici, řídící se pravidlem „co je špatné je levicové, čím špatnější tím levicovější“ to ke své vlastní škodě nejsou schopni vidět. Poslechněte si někdy třeba pana Michala Semína, spoluzakladatele spolku Svatopluk. Pravičák, který moc dobře chápe, že progresivističtí liberálové jsou hrozbou pro konservativní hodnoty levice i pravice.
Ale jo. Fandil by snad pravicak uchylum?
Bud zijete v nejake male komunitni bubline, nebo lzete.
Ruzne Pride walky podporuje cela rada pravicaku.
Treba v Cechach Kalousek a mnoho dalsich…
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/615062/kalousek-se-zastal-prague-pride-slechtova-vytahla-duhovou-vlajku-duka-pobouril.html
Samozřejmě že fandil.
Průvody úchylů se od prvního (2011) staly součástí hnutí „Patříme na západ“
Proto nad nimi převzal záštitu primátor bohuslav Sobotka (ODS) nebo starosta Prahy 1 Lomecký (TOP09), proto v nich pochodují celá osazenstva firem O2 nebo Microsoft nebo celá americká ambasáda i s velvyslancem.
Stala se z toho deklarace – jsi s námi, zápaďany, nebo patříš na hnusný východ?
Praha patří na západ.
👍 🎯
No jo, Kalousek, to bude pravičák jak stehno.
Za socialismu byl v ČSL, jedné ze stran Národní Fronty, se svojí odborností chemika se cpal na funkci ministra financí a v podstatě pořád lže, švindluje a všechno pořád překrucuje.
Možná Tymákovan, že máte pravdu. Libtardi si o sobě asi myslí, že levičáci nejsou. Ale to co vymýšlejí, to co dělají, to jakým způsobem to dělají, ta spoušť co po nich zůstává, to jsou důvody proč já všechny libtardy, tedy liberální retardy, za levičáky považuji.
Okrádání důchodců, učitelů, hasičů, zdražování, lhaní, … hm, hm. I pro menší IQ než 107 je zjevné, že libtardi jsou pravičáci.
Nicméně tudy dnes ta hlavní dělící čára nevede.
Slova jako levice/pravice zničí jakýkoliv dobrý text.
👍 🐓 🎯 🥇 V dnešní době ano.
Řekněme spíše, že libtardi jsou užiteční idioti světových loutkovodičů. Opravdu bych do toho pravici ani levici netahal. Pravičák Vám začne psát třeba o svobodách, které pošlapávají, dokazujíce že nejsou pravice. A také oprávněně. Nekopejme příkopy mezi konservativní pravicí a levicí a už vůbec ne pochybnými argumenty.
Pravičáctví je o důkladnejch znalostech a práci.
Náš Fiala je podřízenej Němcům a Američanům. Takže levičákům.
🤣 😂
🏆 za nesmysl měsíce.
Tomu se říká óda na vodu, pane Traktoristo. A je opravdu hezká, teda ta Vaše óda, ne ta vóda v Jeseníku.
To je jen nácvik opatření před dokončením stavby vodního díla Česká přehrada (https://prehrada.hrach.eu/). Piráti trochu nezvládli stavební řízení, tak se zahájení stavby rozsynchronizovalo s nácvikem.
Tak zrovna tohle bych vlade nevycital. To je po takovych udalostech normalni. Vse ma sve postupy a cas. Dodnes vzpominam na dolni Povltavi v roce 2002. Povodne na zacatku srpna, skoro celou zimu byly vesnice potme, svitilo se jen v nekterych domech, jinak mrtvo.
https://web.litterate.cz/ je fašistický web
Nesmysl.
Žádný web není fašistický jen proto, že ho navštěvuješ zrovna ty.
😉 good
Ta sedla! Ale nervozita jim evidentně roste 😉
Kontrolní otázka: Co si vlastně představuješ pod tím „fašistický“?
👍
Vlada a Vidlak doporucuji platby.
Slabé
OT.. čerstvé
EURODŽUNGLE s Ondřejem Dostálem. Tentokrát z Bruselu
https://www.youtube.com/watch?v=AuvQ0Q1RDn4
Borhyová říkala, že PVO zachytila 90% střel. A to lhala. Tipuju, ža prošlo 20-30%.
Ty záběry co jsem viděl mnoho zachycených neukazovaly, tam to vypadalo že vše dopadá plynulým letem na zem.
Záběry z televize nejsou směrodatné. Máte tam někoho?
To ne, píši že mi to přišlo z videa na YT. Máte plnou pravdu, že to není postačující, ale věřím svému odhadu více než údaji co přečte Borhyová.
Borhyová má přehled a říká, že PVO zachytila 90% střel. Nemůže lhát, musí to mít ověřené z ČTK a Otík to kontroluje!
Pár videí a koment ve druhé části dnešní Gargamelovy analýzy zde: https://www.michalapetr.com
Hlavně je ram výrok „Velení Iránských revolučních gard IRGC naopak vítězně tvrdilo, že 90% střel své cíle zasáhlo.“, takže začíná být jasné, odkud má Borhyová to číslo.
Iron dome, resp. kvanta jeho radarů, počítají trajektorii celého letu.
Nesestřeluje ty rakety, které nemohou v místě dopadu napáchat žádné škody.
Jedna antiraketa údajně stojí kolem miliónu dolarů.
Klidně mohlo projít třeba i 30%, pokud letěly někam do zahrady, sadu, či kusu pouště mezi městy.
Proto se ani nenamáhali sestřelovat ty lítací vodovodní roury z Gazy, pokud nemohly nadělat škody.
Jsou to Židi a ti umějí počítat 😀
Takhle nejak vypadaji zpravy z tiskoveho oddeleni AFU v Kyjeve.
Vypada to, ze Zidi se rychle uci 🙂
„lítací vodovodní roury z Gazy“ – to jsou ty, kvůli jejichž hledání již skoro rok vyvražďují civilní obyvatelstvo ?
Zřejmě podle Teca ano. A podle Teca je to tak správně.
„Iron Dome“ je systém krátkého až středního dosahu proti primitivním raketám krátkého doletu, minám z minometů a levným dronům. Na nic jiného vhodný není.
Teco má pravdu v tom, že řídící systémy počítají balistickou dráhu cílové rakety a pokud letí mimo chráněné oblasti, antirakety se proti takovým cílům neodpalují. To je možné jen díky tomu, že takové primitívní cíle letí pouze balisticky, po vyhoření hnacího raketového motoru už aktivně nemanévrují, a jejich dráha je tím pádem předem daná.
Propaganda je v líčení superlativů o „Iron Dome“ naprosto vedle. Je to v zásadě obří selhání, dané špatně stanovenými prioritami tohoto projektu. Vznikalo to v době, kdy Hamás/Hizballáh etc neměli nic sofistikovanějšího než „garážové“ rakety velice primitivního provedení – v podstatě ocelová trubka, nacpaná tuhou pohonnou směsí na bázi černého střelného prachu a k tomu do bojové hlavice pár kilogramů TNT s nárazovým zapalovačem. V zásadě to dělali podle sovětských „Kaťuší“ z WWII, tedy raket RS-82 nebo M-13, které také byly takto jednoduché. Jenže doba se změnila a proti Iron Dome systémům už létají mnohem vyspělejší rakety, které jsou během letu řízené a aktivně manévrují.
Iron Dome sice funguje, ale má dvě naprosto zásadní chyby: 1. není mobilní, tudíž se dá snadno zničit. 2. jeho antirakety „Tamir“ jsou velice složité a sofistikované a tak řádově dražší než cíle, které tím sestřelují. Jedna raketa Tamir stojí v nejlevnější verzi 57 tisíc dolarů, jedna primitivní od Hamásu/Hizballáhu vyjde stěží na pět set dolarů. Antiraket Tamir pro Iron Dome tak nikdy není dost…
Proti íránským raketám středního doletu, což je právě to, co nyní letělo na Izrael, je „Iron Dome“ naprosto k ničemu. Proti takovým cílům jsou určené střely systémů Arrow 2, David’s Sling a Patriot PAC3. Případně rakety z námořních systémů Aegis – SM2 a SM6 pro koncovou fázi letu, SM3 pro střední fázi letu ve vesmíru spolu s Arrow 3.
„voila… budeme tu mít další nevyhratelnou válku.“ – nemyslím si. Pokud ma Írán dost raket i výbušnin do nich, Israel je malý a Írán nemá sebemenší důvod v něm cokoli šetřit jako Rusové na Ukrajině. Spíše se mohou chovat jako američané v Iráku.
Jinak moc pěkný článek, děkuji.
Nebo jako u Wounded Knee