Už jsem o tom psala, proč jsem kategoricky proti. Ve zkratce. Dítě má nejprve umět pořádně česky, a za druhé pro nejazykově nadané dítko je druhý jazyk v sedmé třídě diskriminační peklo. I pro přijetí na střední školu. Například průmyslovku.
Nechceme tu roboty mluvící jazyky svých kolonizátorů, chceme všeobecně vzdělané děti na úrovni takové, jako byla alespoň za komančů. A můžete se vztekat jak chcete, ta úroveň klesla dramaticky. Za chvíli budeme tam, že se budeme divit, že nejsme Čečensko.
Co je ale horší, že se to schválilo i přes to, že nikdo z těch pitomců nedomyslel aspekt, že když chceme něco přidat, musíme logicky něco ubrat. Na počtu, nebo na kvalitě. A taky na učitelích. Protože světe div se, takový učitel neroste na stromě a nehodlá se jejich počet řídit ministerskou vyhláškou. Angličtina pro první třídu je prostě jiná, než angličtina na druhém stupni. Proto jsou pro prvňáčky jiní učitelé. Když dáte prvňákovi špatné základy, tak prostě je bude špatné mít. Od ministerstva zaznívalo, že to může učit kdejaká učitelka prvního stupně, o čemž nejen já pochybuji, říká ředitel školy ZŠ Dukelská. To jako fakt? Až takoví lumeni to jsou? Evidentně jo.
A to po dětech a školách chtějí, aby žáci na konci ZŠ ovládali angličtinu na úrovni B1, dosud byla laťka nastavena o stupeň níže, na A2. „Ale učit A2 je něco jiného než učit B1. Jen navýšeným počtem hodin to vyřešit nejde,“ dodávají učitelé. Tak jako samozřejmě. A i tak jich je prostě málo. O druhém jazyku nemluvě. To jako přeučíte ruštináře? Budete hledat v domovech důchodců? Nebo to budou učit ti matikáři?
A co tedy s počtem hodin tomu věnovaným? No musíte ho někde vzít. Prý na úkor matematiky. Zároveň ovšem chceme úroveň matematiky zvedat. Výstupní úroveň by se formálně posunula z „částečně splňuje minimum“ na „splňuje minimum“. A tak hrozí, že učitelé nakonec budou pod ještě větším tlakem než dosud probírat učivo narychlo. K čemu to povede? Jen se povinnost přehraje na rodiče, kteří budou muset školu suplovat. A nebo žák prostě neproleze, protože je někdo na ministerstvu zabedněný idiot.
Už mám po krk těchto experimentů, které jsou čím dál k horšímu. Děti nebudou umět pořádně nic, jen na to nic budou mít papír. Matematika je mnohem důležitější pro život, než základy francouzštiny v sedmičce, kdy na konci devítky bude žák rád, že si řekne o vodu. Nemůžete snížit počet vyučovacích hodin, narvat jim tam cizince, inkluzivní žáky a požadovat větší kvalitu znalostí. Nemůžete! Jediné co se stane bude to, že budeme národem těch pologramotných robotů. To chcete technologicky dohánět Čínu, jak nám to slibuje fialový Blyštivec v novoročním videu? To asi úplně neklapne soudruzi.
Ideální by bylo tuhle sebranku vykopat od školních osnov tam, kam sluneční paprsky ani jiné exaktními vědami zkoumatelné veličiny nedosvítí, případně jinak nedosáhnou. Nebo to tu zlikvidují úplně. A očekávám řev učitelů, ředitelů škol a veškeré příčetné opozice! Nebo se běžte vycpat. Vážně.
Hrabě Kalergi, ideolog Evropské Unie a její velký vzor (viz např Kalergiho cena pro EU-super-svině nebo vlajka EU okopírovaná s drobnou úpravou od soudruha hraběte Kalergiho):
„Člověk budoucnosti bude smíšené krve. Mnohost národů bude nahrazena budoucí euroasijsko-negroidní rasou, velmi podobnou starým Egypťanům“
a cílem je zničit úroveň vzdělání, aby „nový evropan“ byl ‚příliš hloupý na to, aby chápal, dost chytrý na to, aby pracoval‘
suhlasim s tym ze matematika rozvija myslenie hlavne geometria
je smutne ze sucasni absolventi sorosovych univerzit ju podcenuju, asi preto ze oni mysliet nepotrebuju
jazyky sa staci zacat ucit aj na strednej skole a hlavne ak ma clovek talent tak sa vela nauci aj z pozerania filmov v cudzich jazykoch apod
Re: KM
Já bych si dovolil přisolit.
HLAVNĚ DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE.
Na šikmý řez nepravidelným kosoúhlým hranolem mne kdysi jeden soudruh dostal. Lépe řečeno dostal mé nervy. Převzal jsem do něj index a když mi řekl, ať přijdu znova, pravil jsem mu, nechť si vysere oko.
Dodnes nevím, jestli jsem udělal dobře, nebo špatně…
Se vzdělaností národa to začalo jít z kopce, když se na gymnáziích zrušila latina. Kdo tvrdí – k čemu učit mrtvý jazyk – je zřejmě sám smutným produktem tohoto systému.
tiez si myslim ze za komancov nebolo skolstvo idealne, ovela lepsie bolo za 1 CSR cize za TGM, pripadne skor cize za cisara pana RU
Nevíte co píšete
Základní školství za komunistů, bylo jedno z nejlepších na světě.
Re: Gene
Já bych drze dovolil prohlásit, že ani střední nebylo úplně špatné…
Přesně tak
I střední a vysoké – kdybychom škrtli „občanskou nauku“ a „marxismus“, tak to vše byla špička a maturita nebo VŠ byly opravdu garancí, že se ten člověk něco naučil. Dnes už ani na technice nebo medicíně nejsou nároky na studenty, protože by školy přišly o dotace na studenta
A EUhnije nařídila, že musí být 40% vysokoškoláků – tak holt jdou VŠ na úroveň dřívějšho účňáku bez maturity (a s vynecháním řemesla)
Že Vietnamci si nestěžují…..
První Vietnamci byli vybraní podle IQ, schopností a zájmu, kteří sem přišli studovat, první rok se učii výhradně a jen česky, později žili trvale min. 5 let v čistě českém prostředí, kde prostě mluviti i poslouchat museli jen česky .
Později za nimi přicházeli ostatní, s českou konverzací to bylo horší, ale jejich děti už chodili do českých škol a prakticky už od malička mluvili a rozuměli jako děti české a dospělí od nich jistě mnoho pochytili i bez škol.
A za třetí – pokud to nevíte, tak nejvyšší IQ na mají Asiaté!
Proto taky v USA se na nejvyšších příčkách vědy a techniky nachátejí převážně Asiaté. Na rozdíl od „domorodců s rodokmenem“ – zvlášť pokud sahá až k prvním americkým osadníkkům, tzv. Otcům poutníkům.
Ad ruština:
Velmi jsem ji neměl rád. Jednak se mi pletla podobně znějící slova a jednak to není latinka. No – přežil jsem to až k maturitě. K ruštině jsem se vrátil na vojně – všechny nápisy na přístrojích byly azbukou. Předtím okupace v roce 1968, takže další nechuť.
Jenže pár let poté došly do našeho ústavu maďarské magnetofony STM 210-b a servisní návody byly ve dvou řečech – maďarsky a rusky. Maďarštinu jsem vzdal hned.
Pak k nám občas zavítali ruští režiséři a opět se ruština hodila. No a v roce 2014 jsme se začal zajímat o konflikt na Ukrajině a tam jsem už ruštinu musel používat hodně.
Kromě toho jsem byl v Petrohradě, kde jsem v rádiu měl odbornou přednášku pro kolegy, aby si nemysleli, že tady pracujeme ještě v době fonografů. V ruštině, asi 3/4 hodiny mluvení, no co vám mám líčit, byl jsem zpocený až po p*del. Ale doptávali se jen na technické věci a jinak jsme si rozuměli. Dokonce tvrdili, že mám přízvuk jako z Vladivostoku. Na deset minut jsem se nafoukl jak balon, ale přešlo mě to hned venku, kde jsem narazil na květinářku, která používala dost odlišnou ruštinu…
Rusky velmi nerad píšu, pravopis mě udolává. A ručně už vůbec.
Ale každá řeč se nakonec někdy hodí. Jak moje rodná polština, tak čeština, němčina z dětství v Sudetech a nakonec i ta ruština. A umím i pár slov jidiš.
Že neumím anglicky mě mrzí – většina technické literatury je v ní. Musím používat překladač. Učil jsem se anglicky od druhé třídy, jako nepovinný předmět, ale měl jsem jenom pár lekcí. Pak nám umřela učitelka a jinou mi nesehnali.
Tak vy jste Polák? Vysvětlete mi, proč Poláci tak nenávidí Rusy, proč proti nim tak vystupují a zbrojí?
Zkuste tady:
https://www.youtube.com/watch?v=aHMNErOOSOs
Je to rozhovor s J. Schneiderem (asi hod.) – celý zajímavý, o Polsku konkrétně kolem 31. 08 min.
Protože od nich dostali na držku a stále to neumí vstřebat, viz. https://en.wikipedia.org/wiki/Polish%E2%80%93Soviet_War
Pšonek má kozu a myslí si že je šlechtic.
Re: Pepa
Polská nenávist ke všemu ruskému je PEČLIVĚ pěstována a hojně zalévána.
Stačí?
Pokud ne, zkuste dějiny Polska. Několik tažení na Rusa, několik výprasků, a
!!! !!! TROJÍ DĚLENÍ POLSKA !!! !!!
A POZOR – žádná Ukrajina, Ukři byli a stále jsou pro Poláky Rusové, nic jiného!
Btw. to trojí dělení – Pšonci si za ně SAMOZŘEJMĚ mohli sami, ale tak je to ve školách OPRAVDU neučí…
Jeden veselý příběh.
Můj oblíbený středoškolský kantor a později kamarád Petr Ptáček mě jednak donutil ke čtení v polštině – vydávali spoustu dobrých ze světa přeložených věcí (Polské kulturní středisko na rozhraní Václaváku a Jindřišské) – ale to je jiný příběh.
Donutil mě i k ruštině, když mi půjčil třeba knihu „Ašer Li – Vazdůšnaja mošč“ (samozřejmě v azbuce). Originál zněl: „Asher Lee – Air Power“.
(https://www.amazon.com/AIR-POWER-Asher-Lee/dp/B0000CJA0Y)
Tož tak k ruštině. Takové knihy u nás nebyly ani česky, natož anglicky.
Re: Godot
Čtení v polštině bez jakékoli přípravy? A v dobách papírového slovníku? Bez alespoň částečné znalosti nějakého blízkého dialektu?
Povídej! Přeháněj!
Uměl bych si to představit, kdybys zvládal základ lužické srbštiny nebo některého ze slezských dialektů.
Na vojně se na naši – dejme tomu lašštinu – většina osazenstva nechytala ani po půldruhém roce soužití. Moraváci byli na tom o něco málo lépe, ale bylo to dost individuální.
Je to můj oblíbený příběh.
Když jsem měl obavu, že na vojně v Dukle nebudu mít co číst, vybavil mě uvedený kantor knihou obrovského formátu „Historia piervšej vojny švaitovej na morzu“ o asi 600 stranách. Faktografie s celkem jednoduchým slohem. Se slovníkem.
Když jsem to zdolal, předal mi obdobný druhý díl o II. světové válce na moři. Se slovníkem.
Pak další faktografie.
Potom z angličtiny přeložené detektivky.
A bylo to. Hodně už jsem zapomněl, zlenivěl.
Poezii nezvládnu, složitější beletrii také ne (svého oblíbeného Prousta bych v Pošltině fakt nedal).
Koupil jsem si v polštině i své oblíbené klukovské čtení – Sienkiewiczovu Trilogii, to jsem ale narazil. Je to psáno řečí z přelomu 19./20. století s historizujícími prvky, moc jsem tomu nerozuměl.
Vzhledem ke své značné znalosti Švejka jsem zkusil i toho v polštině, ale musel jsem konstatovat, že to už je pro mě prostě dost jiná kniha.
Stačí?
Doplňuji – něco jiného je rozumět, mluvit – a číst.
mne tiez nikdy nesli jazyky az som nakoniec vyskusal Calanovu metodu ucenia ENG a to mi velmi pomohlo, skuste aj vy i ked musite mat stastie na dobreho ucitela, co nie je vzdy pravidlo
a malo ludi v skupine (max 6)
Zaklad je vratit sa k uceniu. Nie odvykladaniu latky. Naucit deti pracovat. Jak v skole, tak samostatne doma.
Ale my ideme inou cestou – domaca praca je zakazana. Sak sme zakazali detsku pracu, tak nemozu pracovat ani v skole, nie?
Moja prostredna, ta, co nie je uplne blba, len vie uplne hovno, a stejne nosi jednicky a dvojky sa ani neobtazuje nosit domov ucebnice. Ze netreba …
Mozete reformovat skolstvo ako chcete, ked su znamky len za ucat na hodine, tak mozete na tej zakladke kludne preberat aj integraly.
Jak správně píše autorka: „Děti nebudou umět pořádně nic, jen na to nic budou mít papír“.
A jak to bude dopadat, můžeme sledovat podle naší „vlády“. Nevím, kolik z nich má aspoň ten papír. Určitě premiér – je mu k ničemu, pravděpodobně prezident – pravděpodobně vojenská vysoká škola – dtto.
Nejkvalifikovanějši jistě všichni ministři zdravotnictví, ale tam totálně převážila politika nad medicínou a zbyla asi jen znalost latinských výrazů – protože aby vystudovaný lékař uvěřil předložené Covic-agendě, a TAK ji propagoval a během měsíce zapomněl ze svého oboru všechno vč vlastních zkušeností, se prostě stát nemohlo.
Lepsi nez, to co vedi vrchnosti a akademici a snusky poucnych vymyslu a nesmyslu ,
at radeji na deti nejsou ucebnice a nejmin 6 jich za za rok ,ktery se deti musi se doma nazpamet..
At neumi , zacnou konecne individualne myslet v prazdnym a svobodnym prostoru jejich mysli.. Bez zdeformovani dlouhych let sveraci kazajky a klece .
Bez uniku.
Pedagogove sou bachari, policie ,gestapo , rizeny ministerstvem , na deti ,schopny vseho nasili ze kterych udelaji jen neurotiky..Denimi hrozbami vseho druhu.
Shnilej system, akademiku ,ktery se vzdycky vohnou jako napr. na covid ,kterej zaridil dnesek kozaku a dalsich ,konci.
A v ČT 1 zatím masivní reklama na seriál, který, podle ukázek, má zmasírovat obyvatele, že je normální prodávat nechtěná mimina.
Tam bych uvažovala o jiné příčině, než že by zapomněl, co se na medicíně naučil.
Však jo – politika (čti vládní sesle a plat) nad odbornost.
I když takový Prymula byl spíš lékař-teoretik, který podle mého laického názoru viděl člověka naposled v nemocnicích na praxi v rámci studia.
Toto je cíl všech reforem českého školství
https://skrytapravda.cz/ze-zahranici/2291-americky-zazrak-19-leta-aleysha-ortiz-na-stredni-skole-naumi-cist-a-psat-tak-zaluje-usa
https://ceskavec.com/2019/12/kazdy-paty-zak-15-v-nemecku-skoro-neumi-cist
Od kolonie se žádná přidaná hodnota neočekává. Jde jenom o to , aby Češi částečně rozuměli příkazům pána v originále. Ten druhý jazyk bude stejně němčina.
I za komanče se ruština vtloukala do hlav až od 4. třídy!
Nebylo to vždy vtloukání. Náš pan učitel moudře zjistil, že se hodíme pouze do zemědělství, hornictví nebo hutnictví. Byl na nás proto mírný.
Mupy mup!
Od tretej. U deti, co presli TALENTOVKAMI na jazykovu skolu … my, ostatni blbecci az od piatej.
Potvrzuji, tu „jazykovku“ (tedy devítiletku s rozšířeným vyučováním jazyků) jsem absolvovala – od třetí povinně ruština, od páté pak buď AJ nebo NJ (naše třída byla půl na půl). Od šestky pak i další jazyk nepovinný (obvykle ta druhá varianta).
Zvýšit úroveň výuky matematiky není žádný problém, stačí přidat další aplikaci do mobilního telefonu.
Zvýšit úroveň znalostí matematiky, to je poněkud tvrdší oříšek, ale o znalosti přece nejde, nichwahr?
Koho dnes může zajímat matematika, vždyť je složitá a k jejímu pochopení je třeba použít závity…. mozkové.
Som riesila uz od tretej triedy, ze je moja prostredna z matiky uplne tupucka. Bolo mi opakovane naznaceno, ze nie kazde dieta musi byt atomovym fyzikom. Oponovala som, ze ocakavat, ze dietko na zakladke zvladne zaklady matiky nie je prehnany poziadovok. Stejne som nedostala ziadnu cvicebnicu matiky – oni uz netusia, co to je – ale odporucili mi web stranky, kde si moze dietko matiku precvicovat … tesila som sa na priklady v pdf … take one … to dietko dostane priklad, a vyber A, B, C … moja prostredna to pojala ako cvicenie jasnovidectva ….
Príma. A až povyroste bude moci sestavovat státní rozpočet.
A nebude na to potom ten potomek překvalifikovaný? Nestačilo by se naučit třeba jezdit s traktorem a pak jít rovnou dělat ty rozpočty?
Až v další reformě. Aby zbyla nějaká práce i dalším reformátorům.
Zkuste pohledat, jestli se ještě někde v antikvariátech či školních skladech učebnic nenajdou staré didaktické příručky (tj. návidy pro učitele, jak látku učit) a učebnice z doby socialistické…
Bosorečko, když moje děti „excelovaly“ v matice, pořídila jsem sbírky úloh – pro každý ročník byla sbírka zvlášť. Když jsem zadala do vyhledávače požadavek, mimo jiné to vyplivlo toto – to je sbírka pro 8 ročník, ale byly skutečně pro každý od 5. třídy výš. (je to ovlivněno tím, že dotaz byl položen z Mississippi, ale jistě byste podle vzoru byla schopná sehnat si díly i pro jiné ročníky.) Možná i v antikvariátu.
https://www.bing.com/shop/productpage?q=sb%c3%adrka+%c3%baloh+z+matematiky+pro+5.+ro%c4%8dn%c3%adk+z%c5%a1&filters=scenario%3a%2217%22+gType%3a%2212%22+gId%3a%22248554680409%22+gIdHash%3a%220%22+gGlobalOfferIds%3a%22248554680409%22+AucContextGuid%3a%220%22+GroupEntityId%3a%22248554680409%22+NonSponsoredOffer%3a%22True%22&productpage=true&FORM=SHPPDP&browse=true
Podle mě by měla být matematika povinná u maturity. Rozliší ty, co umí logicky myslet od těch ostatních. Kdo na ní nemá, ať jde na učňák. Naopak druhý cizí jazy, pokud to nebude Čínština, považuji za zbytečnost. I ten skopčák umí anglicky.
záchrana je možná, aj keď jej veľmi neverím, lebo je previazaná na veľa iných vzťahov spoločnosti.
Samozrejme, zrušiť predmetové experimenty a pseudohumanistické maximalizácie. 2/3 výuky rodný jazyk a literatúra s technickými predmetmi (počty/matika, fyzika, chémia, prírodoveda). Samozrejme, podiel primerane ročníku, v nižších treba stále pracovať na jemnej motorike detí (kreslenie, domáce práce..)
Napríklad v prvom kroku každý učiteľ do kategórie verejnej osoby. A tvrdo trestať všetky výlevy rodičov tupých detičiek voči učiteľom ako útoky na verejnú osobu.
Na druhú stranu aj iný výkon učiteľov. Učiť, skúšať, známkovať podľa kritérií. Ak je dieťa tupé, prepadnúť.
Inklúzie jedine v oblasti fyzických postihnutí istého stupňa. Ak niekto slabo vidí, zle počuje, má postihnutú nohu a podobne, to s trochou pomoci môže ísť zarovno rovesníkov. Ak je niekto blbý, rozvracač, neprispôsobivý prepadnutie až pomocná škola.
A počty učiteľov a hodín – aj to ide. Len im ubrať z ich pohodlia. Voľakedy boli úplne bežné triedy s 30 a viac žiakmi. A šlo to. Dnes? Bežne pod 20. Tu je schovaný obrovský výkon, aj vyše 30 % kapacity pedagógov v školstve ako takom, bez toho, žeby musel čo i len jeden pribudnúť.
A všechny přebytečné pracovníky poslat na jednocení řepy.
Re: JŠ
Na záýkladce, kde funguje moje Jahoda, už docela dávno PODkročili BÁÁÁJNOU hranici jednoho pedagoga na deset žáků, kteroužto soudruzi tvrdě kritizovali v zadluženém Řecku.
A nepomohlo by učit děti třeba v těch správných fysikálních jednotkách? Vždyť právě to je přece potřebné, světové! Míle, yardy, feet, F°, pound, inches… etc… ??
Chces-li porazit sveho nepritele, vychovavej jeho deti
Přes ten jazyk nám budou vnucovat své vzory, názory,tradice,dějiny,kulturu, a tu naši případně i jazyk si vygumujeme z hlavy a nebudeme se s nimi obtěžovat a jimi obtěžovat ten “ demokratický vyspělejší“ svět na západě a pokud to neuděláme ,budeme obviňováni z primitivismu,barbarství zpátečnictví,či nechapavosti.
Re: Gaia
Ano.
Na základce „ďiet maruóóóz“, na SŠ „sééén d klóóóz“.
Když jsem ve škole při konverzaci řekl, že poznám vánoce podle toho, že večer příjde praujec vožraléééj jak motyka a ujec je jak dělo už v devět ráno, přestali mne vyvolávat.
Ani mi neřekli, jestli jsem ty větičky měl gramaticky správně…
Ale ty Vánoce odolávají,že. 35 let po převratu a pořád Ježíšek.
Re: Gaia
Já nevím, mně ten pacholek nic nenosí už asi tak padesát let.
Letos jsme už neměli ani stromeček. Na co, když tu nikdo není…
Ale tak ponožky nebo čokoládu jste si mohli dát. Je to hezké.
Re: Gaia
Čokošku nežerem, fusek mám plnou skříň…
Angličtina bude nesmírně důležitá. Jedině její znalost umožní mladé generaci bezchybně vykonávat povely našich zdaleka nejlepších kamarádů. Bude to nutné, až nám vydají povel k útoku na velkou a vyspělou zemi.
Z jednoho starého veselého filmu:
„Mně nevadí, že cizinci mluví cizí řečí. Ale měli by všichni mluvit stejnou cizí řečí.“
Říká diplomat J. J. Blodget ve filmu Nebožtíci přejí lásce, v originále Avanti.
Nedávno ten film někde dávali.
Nejlepší byla ta fúzatá Siciliánka, co zastřelila svého podocasníka.
Nejlepší byl ředitel hotelu:¨
A vy spíte kdy?
Já až v zimě.
Mne se líbil ten na tom heliportu, když mu J.J. řekl něco ve smyslu: to by se za starých časů stát nemohlo. A on odpovídá: pamatujete Muso..?
Krásný film, díky za připomenutí!
Ale zas jsem četla celkem nedávno:
T. G. Masaryk: „Učte se řeči nepřátel. S přáteli se domluvíte vždycky“.
Docela zajímavé by bylo vědět, kolik obyvatel samotného ostrovního západního Pákistánu angličtinu umí a kolik neumí. A jaký je trend v tamním používání angličtiny. Zdali vzestupný, či sestupný. O matematice raději nehovoře.
Samozřejmě tím nechci nic ani naznačovat.
Jen tiše zírám, jak postupně debilizace zdejšího školství nezadržitelně postupuje stále vpřed do středověku.
Nebráníte se, nedivte se!
Re: bul…
Pakoš byl, resp. je kolonizován poměrně dlouhou dobu, takže s inglíííš nových domorodců v Malé Brutánii problém v podstatě není.
S atomovými inženýry z jiných končin světa mají původní soudruzi problém daleko větší…
Mam kamosa indosa … teda, on sa kamosi so mnou, a ja sa nebranim, zije niekde okolo Pasmiru … on pouziva anglictinu ako ja cestinu. Kto tam chce vystudovat, musi anglicky hovorit ako rodnym jazykom. Je pravda, ze ked prehovori, tak mu nerozumiem ani zbla, ale jeho pisany prejav je na urovni nasej ucitelky anglictiny … holt dedicstvo kolonizacie … a toto chcu aj u nas.
Blbé je, že to tohle prosazuje je tak silné, že proti tomu nejde ani dnešní opozice. Moc se k tomu nevyjadřují, spoléhají na to, že uvedení do praxe bude obvyklý chaos a debakl, takže to nakonec budou učitelé stejně ignorovat. Což mi přijde od opozice slabota.
A co maju hovorit? Sak aj na tomto fore, medzi ‚rozumnejsimi‘ ludmi je pocut, ze ucitel je prezitok, ze AI to zvladne.
A aky je vacsinovy nazor populacie? Ze anglictinu dnes musi vediet kazdy, a ze matika nie je dolezita, ze sa miesto toho ma ucit financna gramotnost. (Aka ucte deti pocitat, ale tak, aby ste ich neucili pocitat)
Ako sere ma, ze mi skola uci deti, ze pracovat nie je treba, ale asi si to ako spolocnost zasluzime, vychovat potomstvo, co si nedokaze ani rit utriet.
Idioti se vyskytují ve všech časech.
Pamatuji se, jak se zaváděly množiny od první třídy.
Nechápaly to ani učitelky prvního stupně, natož děti. Těch keců a blábolů! A všecko úplně zbytečně.
My jsme měli množiny v prvním ročníku čtyřletého gymnázia, a bylo to úplně bez problémů. Samozřejmě, pro některá děcka to byla nečekaná abstrakce, ale rozdíl mezi průnikem a sjednocením nakonec pochopil i ten největší trouba.
Pravdou je, že současná úroveň debilizace děcek ve školách už řádově převyšuje výše popsaný problém. Inkluze, sexuální výchova od čtyřech let, nadhodnocování humanitních předmětů při jejich současném prznění, to už skutečně daleko za hranou přípustného.
Konečně, ministryně Zelených v SRN nebo náš Lipánek jsou ukázkou, kam to může dojít. A to ještě vývoj od doby, kdy tihle lidé byli ve škole, ještě podstatně pokročil.
To nemůže skončit jinak než válkami, hladomory a epidemiemi (i kdyby ty viry nevyráběli uměle). Pro existenci funkční společnosti je nezbytný minimální poměr mezi podílem lidí kteří umějí něco užitečného, a parazity. Zatím nás zachraňují země, jako je Čína. Ovšem co bude dál, to je otázka.
Co by bylo dál. Podívejte se k obzoru. To co tam kouří je hovno a to je náš cíl. Tak skončí každý národ, který si dobrovolně nechá srát na hlavu.
Re: Véna
Nemůžete srovnávat někdejší výuku množin v prváku na gymplu a v první třídě, kdy většina dětí měla problém napočítat do dvaceti.
Ta dvacítka platí pro gympl, nebo první třídu?
Re: JŠ
Případný dotaz
Jelikož jsem se vyskytoval na gymplu v „odpadové“ třídě (z devítky), některé kusy se projevovaly téměř shodně, jako dětičky v první třídě ZŠ.
Moc velký rozdíl jsem tam opravdu neviděl…
Stane se…
„…rozdíl mezi průnikem a sjednocením nakonec pochopil i ten největší trouba.“
Půlvětou jste mne, Václave rozsekl tak, že jsem málem spolkl vajgla. Ačkoliv mám všechny školy dávno za sebou a žádné další už mě nečekají, tak množiny jsem kdysi nakrátko zažil. Ale tenhle Váš citát spíš připomíná množení než množiny… Nic ve zlém.
Z mnozin, co ma naucili v prvej triede som prezila celu skolsku dochadzku … a nie len matematicku ..
A medzi nami, bolo jednoduchsie na predstavenie bublina s cervenymi jablkami, bublina so zltymi jablkami, a prienik s dvojfarebnymi jablkami, nez potom na strednej zlozene zatvorky, co spoluziacky nie a nie pochopit … som im to v ramci doucovania zase kreslila v bublinach, jak som si to pamatala z tej prvej triedy.
Zglajchšaltovat celý svět, všichni budou umět anglicky a nic dalšího. Nesvéprávní, dezorientovaní, ale připraveni na pokyny a příkazy všeho druhu.
A světlehnědí.
A bezpohlavní
Klid.
Obecné školství tu není proto aby vzdělávalo, ale aby bylo kam odložit děti a jít do práce.
A také, aby dětičky indoktrinovalo.
K čertu s matematikou nebo fyzikou, u nás se například hodina fyziky ubere ve prospěch nějaké sociální výuky/výchovy/převýchovy?
No, a pokud nechcete mít z potomků bezpohlavní kreténky, pak je učíte doma (hodiny denně), a pěkně zaplatíte za to, co už doučit nedokážete.
A to jsme ještě v „lepší“ škole, bez výraznější zátěže od nějakých jiných „kultur“.