23 listopadu, 2024

Nikdo nemůže říct, že nás nevarovali

V noci z pátku na sobotu dostala Ukrajinská energetika další tvrdý úder. Byly zničeny další ukrajinské elektrárny a údajně i další zásobník na plyn. To byla první ruská odpověď na západní povolení Ukrajině, zasahovat cíle v ruském vnitrozemí. Ruští představitelé stále častěji mluví o taktických jaderných hlavicích a nějakém pořádném jaderném testu. Západ stále častěji mluví o nutnosti, poslat své vojáky na Ukrajinu. I když je téměř každé prohlášení na obou stranách vždycky následně trochu zmírněno, už jsem tu psal, že trend je šílený a směřující k atomovým hřibům.

Polská státní agentura RAR dvakrát zveřejnila zprávu, že polský premiér rozhodl o částečné mobilizaci od prvního července. Prý povolají dvě stě tisíc mužů. Zpráva byla stažena, prý hackerský útok z Ruska, ale probleskávají informace, že šlo o špatnou koordinaci mezi prezidentem Dudou a premiérem Tuskem, kteří se navzájem moc nemusejí (ale v názoru na válku proti Rusku se naprosto shodují). A tak Duda nařídil zveřejnění a Tusk nařídil stažení, protože budou eurovolby, ve kterých by Tuskovcům taková informace uškodila.

Pravdu se dozvíme v příštích týdnech. Ale pokud to tak je, můžeme si začít kopat kryty a kupovat staré armádní atombordely.

U nás dál probíhá dehumanizace nepřítele. Naši libtardí sousedé se přímo třesou, až uvidí hořet Moskvu a onanují nad každým videem, na kterém zemře nějaký Rus. Stále jim nedochází, že se vysmívají těm, kteří mají nejvíc jaderných hlavic, protože si myslí, že Rusové přemýšlejí stejně jak my a nakonec je neodpálí a raději prohrají. Přejí smrt těm, kteří došli do Berlína za cenu sedmadvaceti milionů mrtvých, ale došli tam. Píší svá jména na drony proti těm, kteří za posledních sto let zvládli dvě strašlivé války a mezi nimi ještě jednu občanskou.

A ještě to, idioti, dávají na internet, ze kterého se to ztratí jedině tím jaderným armagedonem. Jinak to tam zůstane navěky. Čím víc Ukrajina prohrává, tím šílenější jsou ti, kteří vsadili na její vítězství.

Upřímně, když jsem si přečetl několik chciválkovských statusů posledních dní, především u maršála Petrly, ztratil jsem úplně chuť, pokoušet se ještě o mír a deeskalaci. Začínám si jen přát, ať se to všechno stane co nejrychleji a ať to máme co nejdřív za sebou.

Pojďme si ujasnit jedno. Tady vůbec nejde o to, že Ukrajina zasahuje ruské území. Vůbec nejde o to, že existují nějaké západní střely dlouhého doletu, které Ukrajina má. Vůbec nejde o ty paragrafíčky a povoleníčka k jejich použití za ruskými hranicemi. Jde o to, že cíle vybírá Západ, nikoliv Ukrajina. Ukrajinci se nedávno chlubili, že sestavili dron dlouhého doletu. Prostě vzali Andulu, naložili ji trhavinou a upravili řízení, aby to létalo na dálkové ovládání. Ale aby to mohlo letět dva tisíce kilometrů do ruského vnitrozemí, musel jim Západ poskytnout navádění a údaje. O zásahu ruských radarů včasného varování rozhodl Západ, nikoliv Ukrajinci. Ti by spíš potřebovali zničit nějaké seskupení ruských vojáků nebo trefit nějakého generála, aby mohli svému těžce zkoušenému obyvatelstvu prodat nějaký úspěch. V poslední době jich moc nemají.

A pojďme si ujasnit druhé. Rusové to udělají. Oni jaderné zbraně použijí. Oni to neříkají jen tak zbůhdarma. Oni nehrají poker. Oni nejprve dlouho varují. Někdy celé roky. Dlouhá léta říkali, že pokud Ukrajina nepřestane koketovat s NATO, tak tam udělají invazi. Nakonec to udělali. Západ si myslel, že to Putin dlouho nevydrží, že jejich odhodlání nebude dostatečné a pic ho, ruské odhodlání vydrželo zničení Nordstrýmu, vydrželo čtrnáct kol sankcí, vydrželo tři sta miliard dolarů vojenské pomoci Ukrajině a ruská ekonomika se stala čtvrtou největší na světě. Předběhla Japonsko.

Rusové atomovky použijí. Varují před tím. Varují před tím už celé týdny a měsíce. Varují, že to udělají a dokonce říkají, jak to udělají. Vzpomeňte si na zimu 2021 – 2022, kde Rusové říkali, že vpadnou na Ukrajinu. Jediné, co neřekli, byla stále opakovaná mantra našich chciválků, že počítali s třídenní operací. Ve skutečnosti s třídenní operací počítal Západ. Rusové nikdy nic takového neřekli. Ale řekli, že na Ukrajinu půjdou a že ji demilitarizují a denacifikují. Trochu jsme netušili, že tu demilitarizaci rozšíří na celou Evropu…

Co Rusové řekli, to udělali. Bez ohledu na náklady. Teď říkají, že použijí jaderné zbraně, pokud Západ nepřestane střílet na cíle na ruském území. Nevím, jak dlouho ještě budou varovat. Ale jednoho dne to prostě udělají, protože takoví prostě jsou.

Polsko začíná mluvit o mobilizaci… Orbán mluví o tom, že se blížíme ke světové válce, Němci ustoupili Američanům, že teda Ukrajina na ruské území útočit smí. Ukrajinci, pokud nemají prohrát, potřebují Západ plnohodnotně vtáhnout do války. Američané nepřijedou na mírovou konferenci, Rusové mluví o atomovkách…

Jedna a jedna jsou dvě.

Chciválkové mluví o ruském pohrdání životy vlastních vojáků. Uvědomují si, že jestliže Rusové, podle jejich slov, pohrdají životy vlastních, ještě násobně víc budou pohrdat našimi životy? Ruský voják dostane alespoň svůj stometrový žulový památník s věčným ohněm a čestnou stráží. Co dostaneme my? Zářivý úsměv?

Už chápete, proč všichni překotně podepisovali obrannou dohodu s USA? Protože bude válka, přece. Američané jsou základem naší bezpečnosti. Úplně vidím to vyjednávání – ano, půjdeme do války s Rusem, ale vy nás budete chránit…. Dává vám to smysl? Už víte, proč bylo i hnutí ANO pro tuto dohodu?

Máte doma jodové tabletky? Jak daleko jste od pardubické výroby nitrocelulózy? Jak daleko jste od Mošnova? Jak daleko jste od ministerstva obrany? Snad Brno unikne (mám to blízko), to vypadá jak po jaderném výbuchu už teď. Rusové dlouho varují. Dlouho o tom jen mluví. Ale až to udělají, bude pozdě.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

311 thoughts on “Nikdo nemůže říct, že nás nevarovali

  1. Válku chystaji, jaderné se nebojí, ale obyvatelstvo na ni nepřipravují. Divné. Za bolševika cvičila civilní obrana, cvičili jsme i na základní škole, střední a vysoké. Měli jsme sklady s plynovými maskami, nosítky, pláštěnkami, zdravotnickým materiálem, dekontaminačním… Dnes nemáme nic. Vláda chystá válku, provládní veřejnoprávní média přesvědčují o nutnosti totálního vítězství. A všimli jste si kdo mlčí tak hlasitě, až z toho uši bolí?! Ekologové. Bojovníci s klimatem, kteří se lepí k silnicím, ničí výtvarná díla, tak ti jsou zticha, přesto že by jaderná válka znamenala větší řádově větší poškození životního prostředí než člověkem vypouštěné molekuly kysličníku uhličitého! Ekologové si na černobylské havárii uvědomili, jak rychle se příroda vzpamatuje, jak rychle vznikne divočina bez člověka. A o vytvoření divočiny v Evropě jde ekologům především. Proč stávkovali nizozemští sedláci? Co předepisuje EU zemědělcům… Ekologové dehumanizovali každého Evropana, Evropana rodem. Čím byli pro nacisty podřadné rasy, tím jsou pro ekology lidé, člověk je škůdce a vetřelec. To už nás učili i koncem reálného socializmu. Uvědomme si, že nás odepsali. Nebrání se jaderné válce, protože se těší na resuscitaci divočiny. Proč ten ekolog a strážce národního parku zapálil České Švýcarsko? Protože chtěl pozorovat, jak se příroda vzpamatovává!

    1. Co Vám všem na tom pořád přijde divného? Jim jsou lidi u prdele, nebo ještě spíše přímo naopak – oni chtějí, aby lidi chcípli – viz depopulační OFICIÁLNÍ agenda Rockeffeler Foundation, která hlásala, že je lidstvo přemnoženo a musí se to zásadně redukovat. A právě tito globálně-Západní velkolichváři jsou ti, kdo opravdu rozhodují ve světových procesech. Nic se neděje náhodně. Pořád mě fascinuje, kolik idiotů v ČR říká, že nám vládnou neschopáci – kriste svatej, oni to dělají na něčí pokyn s jasným záměrem. Ale vysvětlovat něco tupému dobytku nemá cenu, k tomu dojde po určitém čase každý.

    2. Cvičení CO? tak za to by garnitura politické body určitě nesbírala, a stejně už k tomu není žádná infrastruktura. Kryty jsou vesměs zrušeny, někde zůstaly s tím, že majitelé je musí zpřístupnit do 24 hodin (raketa je tu za čtvrt hodiny). Není už žádné použitelné vybavení.

      1. Potvrzuju, jen velmi málo z původního „vybavení“ z 80.let zůstalo funkční ve smyslu, že by dokázalo ochránit řádově stovky lidí na dobu řekněme 48 hodin.
        Co není přímo rozkradené, tak je neudržované a tím nefunkční, nouzové výlezy jsou často zrušené, nebo poničené jinou stavební činností.
        Občas jsme se s partou okolo takových udržovanějších zařízení motali, jednalo se vesměs o dovybavení speciálnější technikou, ale všechno vlastně jen ve formálním rámci.
        Bylo nám jasné, že i když naše část práce, bude stále plně funkční, tak akumulátory jsou na max. 12 hodin a tudíž – zařízení bude stejně, v delším časovém horizontu, odkázáno na jinak nefunkční agregáty.
        Je tomu tak u většiny zařízení, které jsme pracovně navštívili. Jednalo se vysloveně o ta „lepší-zachovalejší“ díla, zbudovaná na konci 70.let, která měla díky poloze a určení nějakou prioritu, která byla po celá 80.léta, průběžně dobře udržovaná.
        Dneska jsou z toho všeho jen trosky, fakticky betonové díry v zemi, dobré leda k zasypání nepotřebným bordelem.
        Poslední funkční zařízení jsou umístěna poblíž bývalých uzlových telefonních ústředen a jsou určena pro zaměstnance telekomunikací. Mají stále funkční a moderní agregáty s autostartem a auto-fázováním, podobně jako agregáty v nemocnicích. Ty agregáty jsou přednostně určeny k napájení telefonních ústředen a nouzové komunikační sítě. Vedle umístěný „kryt“, je vlastně sekundární ochrana těch agregátů a jejich obsluhy, do max. 10 lidí.

  2. Europske čivavy možu zurivo štekat, no bez panička za chrbtom by rychlo stiahli chvost a bežali preč. A USA zatial velmi nejavi zaujem o priamy vstup do vojny. Ak by bez nich pomatena EU isla do vojny s Ruskom, vysledok si mozme predstavit, ked si spomenieme, ako dopadlo franzusko a GB v 2011, ked isli proti Lybii. A to mali vtedy armady v lepšom stave ako teraz.

  3. Kdyby to nebylo tak smrtelně vážné téma, tak je to až legrační. Jak ti co dekády omdlévali už jen při vyslovení slova „radiace“ dnes šturmují do jaderné války.

    Ti samí lidé, ti samí novináři ty samé politické síly. Když kdysi byla havárie Fukušimy v Japonsku, tak se očekávali, kdy ten radioaktivní mrak doletí až
    sem (jednu takovou humanitně vzdělanou jsem na vlastní oči viděl) a v Německu kvůli tomu rozhodli vypnout jaderné elektrárny a opravdu to udělali.

    A dnes se nebojí jaderné války, protože bojují za vyšší principy.

    To znamená jediné. Jsou napojeni na libtardí propagandu a tam čerpají co je třeba si myslet a říkat. Až jim jednou řeknou že čtverec je kulatý, tak bude čtverec kulatý a vždycky byl. Rozpory s minulostí je nezajímají. Jde jen o emoce a pocity vznešenosti a nadřazenosti. To moderní marketing umí dobře. Dokáže lidi přesvědčit, aby si za poslední peníze koupili něco předraženého, co nepotřebují. Zvláště ty co jsou na mobilu 24 hodin denně.

  4. Krátká povídka
    Oheň pekelný (Isaac Asimov)

    Vrtěli se jako velice zdvořilé publikum při premiéře. Přítomno bylo jenom několik vědců, mezi nimi pár vysokých důstojníků, několik kongresmanů a hrstka novinářů.

    Alvin Horner z washingtonské agentury Continental Press zjistil, že sedí vedle Josepha Vincenzy z Los Alamos, a řekl: „Teď bychom se měli něco přiučit.“

    Vincenzo se na něj podíval přes bifokální brýle a odvětil: „Ne tu nejdůležitější věc.“

    Horner se zamyšleně zamračil. Měla to být první extra zpomalená filmová projekce atomového výbuchu. Trikové čočky rozkmitají směrovou polarizaci a okamžik exploze bude rozložen na biliontiny sekundy. Včera vybuchla atomová bomba. Dneska ukáže film explozi v neuvěřitelných detailech.

    „Vy si myslíte, že to nebude fungovat?“ zeptal se Horner.

    Vincenzo vypadal utrápeně. „Funguje to. Dělali jsme zkušební testy. Ale nejdůležitější věc…“

    „Což je?“

    „Že těmi bombami nad sebou lidstvo vynáší rozsudek smrti. Zdá se, že se z toho nejsme schopni poučit.“ Vincenzo pokývl hlavou. „Jen se tady na ně podívejte. Jsou vzrušení a napjatí, strach však nemají.“

    Novinář namítl: „Nebezpečí znají. Mají také strach.“

    „Ne dost velký,“ řekl vědec. „Viděl jsem muže, kteří pozorovali, jak vodíková bomba udělala z ostrova kráter, a potom šli domů a spali. Takoví jsou lidé. Tisíce let jim káží o ohni pekelném a pořád se to míjí účinkem.“

    „Oheň pekelný… Vy jste věřící, pane?“

    „To, co jste viděl včera, byl oheň pekelný. Explodující atomová bomba je oheň pekelný. Doslova.“

    To Hornerovi stačilo. Vstal a přesedl si, nervózně ale pozoroval přítomné publikum. Mají strach? Znepokojuje je oheň pekelný? Nevypadalo to tak.

    Světla zhasla a promítačka se rozběhla. Na plátně se objevila vychrtlá odpalovací věž. Publikum napjatě ztichlo.

    Potom na vrcholu věže zazářila světelná tečka, jasný, hořící bod, který pomalu rašil do nahoru obráceného oblouku, až se nakonec uzavřel do oválu protkaného stíny a světlem.

    Někdo přidušeně vykřikl, vzápětí se přidali další. Chraptivá změť zvuků, potom se rozhostilo hluboké ticho. Horner cítil strach kolem sebe, v ústech měl pachuť hrůzy, krev mu ztuhla v žilách.

    Oválný ohnivý míč vyhnal výčnělky, potom na chvíli strnul a nakonec se rychle rozpínal do zářící jednolité koule.

    Ten okamžik strnutí – v ohnivém míči se objevily temné skvrny očí, s tmavými linkami tenkého zahnutého obočí, hranice vlasů s výraznou špičkou uprostřed čela, ústa zkroucená v divokém pekelném smíchu – a rohy.

    1. Úryvek 100 let starého románu.

      Autor se zamračil. Neptej se mne, co chci.Myslíš, že z mé vůle se rozpadají lidské pevniny napadrť, myslíš, že já jsem chtěl tyhle konce?To je prostě logika událostí, copak já mohu do ní zasahovat? Dělal jsem, co jsem mohl,varoval jsem lidi včas, ten X, to jsem byl částečně já. Kázal jsem,nedávejte mlokům zbraně a třaskaviny,zastavte ten ohavný kšeft se salamandry a tak,- víš jak to dopadlo. Všichni měli tisíc naprosto správných hospodářských a politických námitek,proč to nejde.Já nejsem politik ani hospodář: já je přece nemohu přesvědčovat.

    2. Díky. Co taky čekat za výtvor od nějakého russssácého chcimíra (že jo, zieglere, jo jo, čteš to).
      Připomnělo mi to jinou dávnou mikro sci-fi rozhlasovou povídku vysílanou snad v rámci pořadu Domino: Nějací vyspělí mimozemšťani si na své domovské planetě vedli centrální databázi o ostatních civilizacích ve vesmíru, které pozorovali a sledovali jejich vývoj. K hlavnímu správci právě dorazil posel od Země a hlásil čerstvé údaje: elektřina, její hromadné využití, objevení atomové energie, první člověk ve vesmíru … hlavní správce pokyvuje hlavou a odškrtává kolonky … posel pokračuje atomová bomba, jaderné zkoušky … Hlavní správce zvedne hlavu a neveřícně se ptá: Oni dělají jaderné zkoušky na vlastní planetě??? Posel to potvrdí. Správce vezme pravítko, škrtne celý řádek se záznamem a do poznámky vedle napíše: Tihle nepřiletí …
      Tenhle konec povídky se zaryl jako máloco. A to už to bude skoro 40 roků.

  5. Včera jsem před obchodem viděl auto, na kterém byl docela veliký nápis: „JSEM PRO MÍR“. Máme v rodině 3 auta, plotr mám také. I naše auta tak budou vybavena nápisy „JSEM PRO MÍR“. A co Vaše auta?
    A co kdyby někdo pro Ty, co nemají plotr, nechal alespoň vyrobit jednoduché samolepky se stejným nápisem a prodával je za nějakou symbolickou cenu? Žádná zbytečná grafika, jenom samotný nápis. Vždyť chtít život v míru je také jednoduše přímočará záležitost…

    1. Já jsem viděl fízlama zastavený, černý postarší bavorák, co měl na přední kapotě velké Z.
      Posádka, tři borci tak okolo 30 let, stáli venku, čelem k vozu a s rukama na střeše.
      Demokracie jak řemen.

  6. Sobi táhnou, čápi taky,
    muslimové balí saky;
    Černochová celá v khaki
    polyká tablety jódu.
    Fiala si zpívá Ódu.
    Saša Vondra, ten si hvízdá,
    nechladne mu teplo hnízda.
    Čím větší je smrad,
    tím víc ho má rád.

  7. John Kirby, viceadmirál ve výslužbě a úřadující poradce Bílého domu pro otázky národní bezpečnosti, včera pozdě večer v televizním vystoupení jasně formuloval, proč Washington zakázal Kyjevu střílet americkými zbraněmi do hloubky ruského území. Kirby řekl, že “Prezident řekl, že nechce být zodpovědný za rozpoutání III. světové války, a že My (USA) nechceme rozpoutat válku s Ruskem ani s jinou nukleární mocností.
    https://www.michalapetr.com/

  8. Američané hrají rádi poker a sázejí vysoké sázky až po samou hranici snesitelnosti. Také mají v oblibě hru na bojácné kuře, kdy kdo první uhne, je bojácné kuře. Navíc nevěří, že Putin jaderné zbraně použije , viz Ben Hodges https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Co-kdyz-Rusko-zvitezi-Americky-velitel-volal-boha-756240, protože by došlo k tvrdé reakci Západu a Čína by přestala podporovat Rusko. Jenže Ben Hodges se v celé ukrajinské válce dost často mýlil. Což by znamenalo potvrzení jeho opačného stanoviska, tedy že Putin jaderné zbraně opravdu použije. A stejně tak NATO pořád věří, že Putin blafuje. V Rusku si asi musí být vědomi, že je čas na demonstraci odhodlání, takže jaderné zbraně asi použijí. Buď vypaří nějaký ostrůvek (Targus), provedou jaderný test nad Novou Zemí nebo opravdu použijí taktickou jadernou zbraň na Ukrajině, kde by šlo nejspíše o neutronovou bombu.
    Ale jsou i jiné možnosti, a tím je strčit jadernou zbraň teroristům, aby ji odpálili v některém městě. Nebo způsobit havárii jaderné elektrárny. Nebo cokoliv jiného, co by ukázalo, jaké jsou dopady jaderné války či havárie. U hodin posledního soudu se pohybujeme už jen pár vteřin od půlnoci.
    Musíme ale vzít v úvahu i setrvalou posedlost lidstva soudným dnem. Viz vize k roku 2012, Covid, klimatická úzkost, nyní jaderná válka. Lidstvo je po celou svou kulturní historii posedlé soudným dnem a výpočtem datumu, kdy k němu dojde. Zatím se to naštěstí nikdy nevyplnilo. Jenže, co když už jsme škrtali sirkami ve stohu příliš často? K tomu mě napadá prastará báseň:

    Toto je levé ucho a malík pravé ruky
    Toma Parkera a jeho dcery Muki.
    Chtěje své dítě odnaučit strachu,
    šel s ním se svíčkou do skladiště prachu.

    Sázky jsou vyhnány velice vysoko a obě strany už vsadily zcela nesmyslně vše. Kdo prohraje, prohraje vše. USA svou reputaci a světovou rezervní měnu USD. Rusko svou existenci. Pokud budou chtít vést stále ještě zástupnou válku, Ukrajina je ideálním kandidátem i na jaderný test kterékoliv strany. protože taktickou jadernou zbraň mohou obdržet i Ukrajinci. A Joe Biden a celá tlupa za ním mohou být v pokušení zrušit prezidentské volby po vzoru Ukrajiny, protože válka. A zabránit vítězství Trumpa.
    Zelenskyj si může říci, že je tím Vaškem, co neměl chodit s pány na led. Či mouřenínem na špinavou práci.

    1. To jste naivní, politruci NATO ví dobře, že Putin neblafuje. Proto se snaží o řízenou eskalaci, aby to hodil na východní EU a ne jinam. Postkomunistický póvl tak bude ochotněji umírat za BlackRock investice (Kolář si taky přijde na své).

      Pro poválečný Marshallův plán a stabilní odběr LNG je však třeba přiživit nenávist vůči konkurenci, aspoň na úroveň Estonska.

      1. Zdeněk:
        Taky mám ten dojem. Jenže jako vždycky se spletou, řekla bych. Zaprvé – jsou tu povětšinou bratři Slovani. My to tu tak moc nevnímáme, Rusové ano. Zadruhé – přátelsky naladěný Orbán plus Fico. Jestlipak ten Fico neměl zmizet právě kvůli tomu……..

  9. ….. Orbánovské Maďarsko v Budapešti aspoň veľkým protestom za mier vyjadrilo ,čo by sme mali aj my v celej Europe robiť. Západná Europa žije v svojom sne, že tam nedoletia tie oné………… živý budú závidieť mrtvým 🙁

    1. Začínám být fatalista…
      Když to tak vidím, tak Orbánovské Maďarsko by bylo stejně pomatené jak Fialové Česko, kdyby Orbán netlačil tu svojí propagandu do těch hloupoučkejch lidiček, jako dnes nastoupila CNN na Turka v debatě s Nerudovou, stejně jako u nás ti „skvělí demokrati“. Prostě od průměrného člověka nelze čekat žádný vlastní názor, ale jen co mu nalili tím propagandistickým trychtýřem do hlavy. A výsledek voleb? – odpovídá gausově křivce.
      Chce se mi zvracet, jdu raději spát….

  10. Ani atomové hřiby nezvednou lidi z gauče. Lidi už v potu tváře nechtějí dobývat chleba. Ta doba je pryč.

  11. Ono ten radar teď dává větší smysl…

    Ta knížka Metro 2035 se dost možná trefila i časově 🙁
    Možná je Gluchovskij jen nastrčená figurka a napsalo to KGB, abz řeklo, co plánuje.

    Zrovna jsem v Pobaltí… Asi si budu do smrti vyčítat, že jsem promarnil příležitost zdrhnout…

    1. Gluchovskij je jen primitivní vlastizrádce a antiputinovec, který shodou okolností umí trochu psát.
      „Stanoviště“ je toho důkazem. Krom toho, je tahle knížka (oproti Metru) slátaninou, prolouskal jsem se tím do konce jen s obtížemi.
      Abych na tom konci zjistil, že Moskva vymyslela nějakou kouzelnou formuli, po jejímž vyslechnutí se každý normální člověk zblázní. Do té doby úplně normální a racionálně myslící lidi, začnou vraždit ostatní. Skoro bez ohledu na vlastní zranění, dokud mu neustřelíte palici, nebo nepřerazíte páteř, tak jede.
      A jediná ochrana proti tomu je, propíchnout si bubínky.. Pěkná sračka.

  12. Ano, varováni jsme byli. Co se týká ČR, tak to o těch malých zemích s velkou hustotou osídlení je vice než adresné. Nicméně by mne velice zajimalo, kam poletí ta první stomegatunovka.

    Šachista, džudista a důstojník KGB v jedné osobě by si jistě vybral něco extra. Třeba ten Yellowstonský megavulkán. pokud mu geologové spočítají, že na prolomení škraloupu na kaldeře stačí 30 megatun, tak by 100 megatun byla jistota. A pak by se začaly dít věci. Možná bychom se i dočkali toho průplavu mezi Mexikem a Aljaškou …..

      1. Josef původní napsal:3 června, 2024 (5:07)

        Názorně
        Setřásací stroj pro sklizeň ovoce

        Setřasač je určen pro sklizeň menšího ovoce, například švestek. Plody jsou setřeseny ze stromu a všechny nečistoty, jako jsou listy nebo větvičky, odstraní ventilátor. Následně jsou plody ukládány do boxů.
        Tento stroj vám ušetří pracovní sílu a urychlí sklizeň. V optimálních podmínkách může stroj sbírat plody z 40-50 stromů/hod.
        https://www.oslavan.cz/setrasac-ovoce

    1. Tomíček
      Mne napadá jen Anglie,ti škodí Rusku nejvíc a Anglie je tak mimo ,ze by Evropská pevnina,nebyla tolik zasažena jadernými prvky.Putin to řekl jasně, když bude nutno,udeříme první.

        1. GB nie. Ak by Putin udrel prvy, muselo by to byt niečo, co by az tak velmi nevadilo USA, aby spravili odvetny uder. Napr. žabožruti su pre USA vcelku postradatelni a aj Rusi mali vzdy pre žabožrutov slabost, takze prvy bozk smrti bude smerovat prave tam.

        2. Poseidon, to je ta zbran, ktera zvedne nekolikasetmetrovou vlnu v kanalu Le Manche? V kanele s maximalni hloubkou 170m?

          A my se budeme smat libtardum kvuli nesmyslum, na ktere veri?

          1. Když začneš psát jako bílý heterák a současně trochu přemýšlet, tak ta vlna není zase takový problém.
            Pokud by to shodili 100m nad hladinou a nad hloubkou řekněme taky 100m, tak tlakovka už „odtlačením“ té vody zařídí, aby následná vodní stěna měla výšku mnoha stovek metrů.
            Krom toho, je tam další nebezpečí, které potvrdily oceánské testy – násobení EMP díky odrazu od té vody, jako to dělá při atmosférickém EMP ionosféra.

                1. Vzheledm k tomu, ze jsem neznaboh, tak urcite. Ale videl jsem treba simulace vysky tsunami pri Chixculub. A taky jakou energii to melo. Takze pokud Poseidon nevyuziva nejaky doposud utajeny fyzikalni princip, beru ty stovky metru jako roztazene rybarovy ruce. Jenze ja vidim akorat plotici v kyblu.

                  1. Ono snad i dost záleží na profilu mořského dna. Nelze jen mechanisticky nazírat, že teda hloubka je taková a tak vlna bude jen taková. Je tu podle mne daleko víc faktorů.

    2. Nebo zmasakruje Česko, pro výstrahu ostatním.

      Pak se ostatní třeba uklidní.

      Když se tu nikdo nebouří proti vládě, tak se jim její rozhodnutí nejspíš líbí.

      Proč si má někdo vážit lidí, co nebojují ani sami za sebe.

      1. Naši „přátelé“ z NATO už předvedli, jak by se za nás postavili, a celá naše „armada“ by se jim na Sibiři vešla do jednoho „převýchovného“ tábora.

        Na Prahu by nejspíš poslali neutrónovku, aby to Koněv přežil a mohli ho vrátit na původní misto. A liďí na výměnu je dost. Muslimům povolí přestavbu sv. Vita na mešitu a Praha bude plná na šup. Dovedete si představit Václavák jako největši bazar v evropském chalifátu? Já ano …

        1. Nektery generalove neco umi a vedi.
          Tak po porazce nacistu , v znicenym nacistickym Nemecku ,general Konev rekl generalovi Rokossovskymu.
          „Tohle osvobozeni nam /nacisti/ nikdy neodpusti“..

    3. O tomhle píšu už od začátku války.
      Rusové jasně deklarovali, že pokud by nastala ta alternativa, že by šlo o samotnou existenci Ruska, jsou odhodláni použít vše, co mají, neboť svět bez Ruska nemá pro Rusy smysl.
      A pro excitaci Kalvery Yellowstone by patrně nemusela být použita ani jaderná zbraň. Stačily by možná i pouhé dva Kindžály.
      Samotný Yellowstone má dostatečný ničivý potenciál, aby
      – v horizontu dvou-tří měsíců učinil severní Ameriku prakticky neobyvatelnou
      – kdyby vybuchnul CELÝ magmatický krb, v rozsahu cca 50 let by snížil celosvětovou populaci na 1/10 současného stavu, možná i méně

      1. tudiž skvělý způsob, jak přivést nejen Američany, ale celé lidstvo na jiné myšlenky. Misto jaderné zimy zima vulkanická 🙂

        1. Mimochodem, ono by to mělo stejně brzy bouchnout samo. Je to budík, co zazvoní každých 650 tisíc let.
          Poslední 3 erupce: před 2,1 miliony let), před 1,3 miliony let a naposledy před 631 300 ± 4 300 lety

      2. Mám trošku dojem, že si kinžály pletete s dětskou kindr čokoládou. Rád bych upozornil, že jde o vzájemně naprosto (a jak by řekl náš velký ekonom „,ale naprosto“) rozdílné entity.

          1. Tady je vidět, jak některým kvalitně jebe. 100Mt.
            Castle Bravo klasika uran 15Mt, komplet zlikvidovaný tři ostrovy, asi 150km2.
            Kuzkinova matka vodík, cca 57Mt, zlikvidovaný zhruba desetinásobek.
            Přesnější výsledky už si dohledáš sám?

            1. No, já vycházím z toho, že Car bomba měla být třistupňová a měla mít 100 Mt, ale jako dvoustupňová udělala „jenom“ polovinu. Takže proč by na těch ověřených 50 Mt nepřidali ještě jeden futrál, když to bouchne dost daleko od Ruska?

            2. A u Castle Bravo byl ekvivalent 15Mt jen záměr, ale sekli se a dalo to asi 2,5x víc. Ono se to dopředu fakt blbě počítá ….

                1. Mnohem větší pecka než Uran, by byl Jupiter. Nastal by takový vichr až by to odfouklo lidstvo z jedné poloviny koulezemě na druhou – ani Google by je nenašel.

  13. Použití JZ jakékoli, tedy i „malé“ by bylo to tzv. překročení Rubikonu. Obzvláště v nějakém členském státu NATO. Nemá cenu rozebírat účinky, jestli by byly takové nebo makové. Jde předně o obrovské politikum, hlavně, jak by se zachovaly především USA.
    Pokud by nedošlo k jejich adekvátní, tzn. taky jaderné odpovědi, znamenalo by to především konec NATO. Počínaje zasaženým by všechny členské státy přestaly mít důvod členství v něm. Pokud by USA mlčely, žádná z dalších členských zemí by neaktivovala ten pověstný čl. 5, protože by viděla, že jí hrozí taky takové napadení bez odpovědi.

    Proto má Rusko takový „vyjednávací“ potenciál, protože ví, že pokud by USA pak dělaly mrtvého brouka, ztratily by kredit (jakkoli se sice nadřazeně chovajícího) partnera. Celosvětově. Nejen kredit vojenského partnera. Tímto by i ti nejhopsavější evropští političtí pudlíci už neměli jak cpát dál svým občanům ty USA za vzor, musely by přestat od nich kupovat předražené zbraně, podřizovat se jejich ekonomickým zájmům atd atd.

    USA by se pak musely začít (nejen) k Evropě chovat otevřené silově a mocensky.

    Některé země by tu otevřenou podřízenost přijaly skrze své politiky. Ale postupně by, zejména po lavině reportáží ze zasaženého místa, lidé v Evropě začali sice o to víc nenávidět Rusko, jenže by začali stejně tak nenávidět ty USA. Proto, že je nechaly ve štychu, taky proto, že jim drží nůž pod krkem.
    „Pozitivně vysvětlovací“ propaganda by sice jela naplno, ale i tak by ty desítky, spíš stovky tisíc obětí takzvaně „u nás v EU hned za rohem“ zafungovaly. Po šoku a zmatení by většina zemí musela zavést tvrdé policejní či rovnou vojenské režimy, což by znamenalo rozběh sněhové koule ze svahu. Skončilo by to krvavými občanskými válkami, tzn. naprostým rozvratem Evropy.

    USA to vše výše popsané vědí. Stejně tak vědí, že jejich zapojení by znamenalo smrt pro ně. A to celé zase vědí v Rusku, včetně toho, že by to znamenalo smrt i pro ně.
    Použití JZ není jen tak. I kdyby Rusko stokrát tvrdilo, že to udělá, ví, že je to pro ně právě smrtelně nebezpečné. Je to v poloze vyhrožování proti vyhrožování, jakkoli se Západ v čele s USA ve své zhrzenosti pouští v tomto ohledu do čím dál nebezpečnějších her.

    Pokud by Rusko „varovalo“ někde ve státě NATO „pouze“ některou ze svých velmi silných konvenčních zbraní, možná by to celé bylo nejprve jinak – nevím jak, možná by se „schylovalo“ o něco déle. Ale patrně by to z „prestižních“ důvodů pak skončilo stejně.

    Vůči tomuto všemu stojí i něco „nelogického“, totiž, že někdo už to opravdu přežene. Což v lidském společenství není nic divného. To by pak opravdu všechno bylo ultrašpatně. Zatím se ale jakékoli použití JZ samo sebe z principiálních důvodů vylučuje.

    1. „znamenalo by to především konec NATO“ – není to přesně co chtějí ? Netvrdí že je NATO drahý těžký kámen na krku ? Přesta někdo důležitý věřit Západu po Mnichovu 1938 ? Obávám se, že poněkud podceňujete dnešní schopnosti propagandy.

      Ono to můžete vzít i z druhé strany, z pohledu kam až má ustupovat Rusko, ale to je vlastně dnešní Vidlákův článek, se kterým plně souhlasím. Otázka tedy, podle máho stojí, zda KoZa do použití jádra Rusy úmyslně tlačí nebo naopak nevěří, že to opravdu udělají.

      1. Ono se to nevylučuje. KoZa tlačí jako při čtyřdenní zácpě pravě proto, že nevěří. Jenže ono je to jako s tím vtipem o psovi, který nekouše, protože štěká. Já to vím. Teď ještě jestli to ví ten pes 🙂

      2. Ty veřejné řeči o odchodu USA z NATO mají cílený vydírající charakter. Není to můj objev, protože se o tom mluví od chvíle, co to poprvé zaznělo. Ostatní země by se bez USA staly osiřelými holátky, což dobře vědí. To už by jim pak víceméně mohly diskutovat všechny země s JZ, včetně KLDR. Bez USA za zády, zkuste si sám představit, jak by se v EU „statečně vzdorovalo“ právě Rusku.
        Skutečný odchod USA z NATO by mu vzal smysl, to je až příliš jednoznačně.

        A jestli se v Rusku něco výrazně nezmění, tak ta ev. „chytrost“ USA, že něco rozjedou a pak se stáhnou, takže pak „za to nemůžou“, jim bude k ničemu. Vidlák velmi správně dokola připomíná, že Rusko z principu nezapomíná.

    1. Hezké, Starý kocoure. Hodil by se i seriálek, jak našemu panu prezidentovi mizí, snad i zarůstá a čím, jeho původně značně vysoká čelní pleš. Takže je čím dál, čím dál, pohlednější. Nemá konkurenci.

      1. Liška:
        Holec ji nazývá Blbuší. Mně to přišlo původně trošku přehnané – ale není, není. Je to naprosto přesné.

  14. Jste líní a tupí abyste tady napsali dvacet potřeb se kterými budete žít a nic to nezlomí a to budete volit na vyzvání vždy až do smrti. Hrdost a čest vám emigrovala do korporátu. Plazíte se před cenama, cizáckýma majitelama našich podniků, které vaši rodiče postavili. Tady jen plačkujete , vzlykáte až vám z teho teče sopel. Tak si nechte utřít nos Konečnou. Astala vista.

        1. Sasíne, ty Vaše potřeby jsou jako paní Colombová … furt o nich od slyšíme, ale zatím jste je nenapsal.
          Takže znova – volby do EU budou a nic s tím nenaděláme … co je v souladu s volbou našich potřeb??:
          1. jít nebo nejít volit …?
          2. volit subjekty, které mají nebo nemají šanci se dostat přes volební hranici ….?
          3. volit ve prospěch vládní koalice nebo proti ní…?
          Další možnosti nejsou, takže co je podle Vás ta volba potřeb v tomto případě?

          1. Dříve stačilo chytrým napovědět a hloupé nakopat, ale to je už dávno.

            A tady jsou články dělaný tak aby se nešlo dopátrat co bylo psané, co jsem už tolikrát napsal.
            Je mi to líto, no tak umřete.

          2. To je přeci jasné, že volby mezi lidské potřeby nepatří.

            Vždy je zapotřebí hledat analogie v přírodě a ve vesmíru. Přirozený vůdce, přirozená autorita ano. Volený zástupce , kterému záměrně odevzdáváme svůj hlas a svoji moc ne.

  15. Pane Vydláku, pokud se lid v této kotlině bude stále chovat jako lumíci, pak se vskutku dožije těch popisovaných dní. Zcela určitě! Několik tisícovek magorů zvolených lumíky, kteří si s nimi pak neumí poradit, jim to spolehlivě zařídí.

    1. Vydlák je od Vyškova, Vidlák je od vidlí. Kdy to pochopíte? A Vidlák není od Vyškova, ale od vidlí z Miroslavi. Aby bylo jasno.

  16. No tak mně napadá, že polovina ukrajinců jsou piče nebo čuráci, kteří táhnou zapůldarma za jeden provaz s Fašingtonem a druhá půlka zdrhla sem a podobně a chtějí zase jen nadrbat peníze. Mají v hlavách stále stejný kolotoč, sociálka, pracák roboty dvanáctky a pak se vožrat. Veselý vidláku, vás bych po těchle tech co vás sleduju nevolil do nijaké funkce. Dostal byste se akorát k nějaké funkci , která by měla za úkol topit pod kotlem. A vy byste prostě topil, protože strana, víra, demosgráca či satanáš. Jinej nebudete.

    Proto se střezte volit hlavy, trupy nebo těla , volte jen to, co opravdu k životu potřebujete.
    Tak se kua už vzchopte a řekněte na rovinu že ti nahoře už jsou tam přes třicet let a jsou na howno každej.
    O všechno nás ožebračili, co mělo nějakou cenu a lidi po válce, když viděli jací umějí být lidi svině, nakonec kejvli i na ten korporátní socík, že snad i to jednou skončí. Ostatní smazáno.

    1. Sasine, něco kážeš, ale něco jiného pácháš. Pokud by ses držel své ideologie volby potřeb, netřepal bys blbosti; „viděli jací umějí být lidi svině“. Většina lidí se stará o základní materiální potřeby. Někteří pak nasávají propagandu hlavního proudu. Psychopatické prostředí páchá více psychopatů/ duševně porouchaných / po tvém „jací umějí být lidi svině“. Dvě třetiny lidí táhnou za jakýmkoli vůdcem. Přes 90% lidí se ani nezabývá kazisvěty / Velkým bratrem, stačí jim chléb a hry.

      Připomenu tedy i Sasinovy vynálezy:

      potřeby znamená zájmy
      -podíly na rozpočtu,
      -podíly na půdě a s
      -podílama na rozhodování společného.
      -NÁROKY, PODÍLY
      hnoje.

      1) podíl na půdě našim potomkům
      2) podíl na rozhodování o zemi, kraji, obci našim …
      3) podíl na rozpočtu našim …

      Návrh pro blboně bych formuloval třeba takhle.
      1) chci zdravou vodu v zemi i v dosahu obydlených částí a v každém domě….
      2) chci zdravé domácí, dostupné, levné potraviny … v kvalitě ( další odsek potřeb) ..
      3) chci kvalitní bydlení nárokem pro každého našeho potomka, kerý o něj požádá…
      4) chci dostupný oděv a obutí z naší výroby…
      5) chci bezpečnost na území naší země
      6) chci kvalitní ošetření při nemoci či úrazech a to zadarmo…

        1. Sasin:
          Jejda Sasine. Ještě byste mohl dodat „áále, ty moc dobře víš a neříkej, že nevíš!“
          Oblíbená floskulečka citových vyděračů.

    2. Sasin:

      „No tak mně napadá, že polovina ukrajinců jsou piče nebo čuráci, kteří táhnou zapůldarma za jeden provaz s Fašingtonem a druhá půlka zdrhla sem a podobně a chtějí zase jen nadrbat peníze. Mají v hlavách stále stejný kolotoč, sociálka, pracák roboty dvanáctky a pak se vožrat.“

      Potud pravda a bez výhrad, vidím to okolo sebe a zhoršuje se to.
      Kromě toho, že totálně zkurvili nejen pracovní trh, ale i mzdové úrovně v ČR, tak začínají být čím dál drzejší. Vědí totiž, že v některých profesích, po tom jejich zkurvení, nejsou Čechy nahraditelní.
      Čech s rodinou a se všemi životními náklady, nepůjde bouchat 12-ky na stavbu, za 25 na ruku.
      To může už nějakou dobu, dělat zase jen troska z ubytovny, nikdo jiný.
      Dojebali nám zemi pod rukama – a my je ještě ochraňujeme a pomáháme jim.

      1. Je to vina Ukrajinců nebo těch, kteří jim platí hladovou mzdu, za kterou jsou ochotni dělat?

        Pokud ještě pracujete, proč nežádáte stejnou mzdu, jakou berou na srovnatelné pozici třeba v Dánsku?
        Pokud podnikáte, máte stejnou sazbu, jako mají ti na západ od nás?
        Pokud jste důchodce, proč nemáte stejný důchod jako Germáni?

  17. Brno se bourat nebude, protože, jak obecně známo, jest tam dopravní Zácpa. A ucpaná dálncie je pro všechny účely lepší, než vypařená dálnice (ta se tak neucpává).

    Tohle si soudruhprofesor premiér dobře spočítal, to zas jo!

    1. Zácpy u Brna jsou dílem brňáků. 39 dopravních expertů z VUT Brno v r.2012 vypracovalo zprávu, že potřeba rozšíření dálnice o další pruh nastane až kolem r.2040.

      Do té doby bude stačit přidat jen 0,75 m na každé straně. Tak se i stalo.
      Podobní prognostici z Brna jsou nyní ve vládě, která už nyní přesně ví, co bude v roce 2050.

  18. Předpokládám, že evropští chciválkové zůstanou ještě do eurovoleb umírnění, aby nezmobilizovali mlčící a k volbám nechodící většinu k hlasování pro mír a proti válce. Po volbách se to změní, bez ohledu na volební výsledky, hlavní slovo dostanou váleční štváči. Obávám se, že pak už je nic nezastaví, teda snad kromě Putina.

      1. Co to je“ lydryne“. To je nejakej nove druh savce , jeste nevobjevenej a neprozkoumanej ,co chce taky do Bruselu.
        A kdo vsecko nechce do Bruselu..
        Ktery este dalsi lydryne tam chteji.Dalsi podobny sem videl ,zase 1 vondra
        a 2 vreciony..Potom , hej jednoho Turka na kteryho se chysta taky lydryne?
        Ten vede akorat blby, nesouvisly a halvne nezajimavy reci..
        To uz vyskrabujou posledni kandidaty ze dna..
        Taky rovnou do Bruselu ,asi tam bude naval. Lidi snazte se..Jinak se do Bruselu nedostanou a nebudou s vami za trest mluvit.
        Vidlak se povazuje tak popularni , ze sem ani jedna, KSC Stacilo ,Hydrane …
        My sme varovany byli ,ale je nam to platny jako mrtvymu zimnik na rovniku..

  19. Proč atomovka,stačí na týden zastavit plyn ropu a výroba střelného prachu konci.
    Pak si myslím,ze je lepší, udeřit hada po hlavě a ne po ocase.

  20. 1.6 Situace u Charkova se stabilizovala. Partneři zrušili omezení úderů proti Ruské federaci. Oleg Starikov
    https://www.youtube.com/watch?v=-zcfQYq7I6Y

    Opět okénko strategické ne/stability (pro otrlé povahy), se spoustou technických detailů:

    > 11:00
    Starikov: Mluvil jste o úderech po radarech včasného varování před raketovým útokem Voroněž. Ano je to vážná věc, opravdu to narušilo geostrategickou rovnováhu a dojde nevyhnutelně k nanesení jaderného úderu. Nevyhnutelně, řeknu to takto, v současnosti si vybírají zemi, místo a čas, reálně to vybírají, protože řešení v jejich dokumentech je, to oni budou dělat. Nyní vybírají zemi, místo a čas. Bude-li v tom zahrnuta Ukrajina v tomto seznamu, tak na samém posledním místě, samé poslední místo. Kyjev byl vždy poslední místo, proč? Protože je zde Kyjevsko-pečerská larva, v jejich dokumentech je Kyjevsko-pečerská larva vyškrtnuta černě, protože pokud by byl nanesen úder po Kyjevu byla by zničena Kyjevsko-pečerská larva. Je možné, že mohou být naneseny údery po západní části Ukrajiny, ale ta je na dvacátém čí třicátém místě, první místo je svázáno s NATO. Ještě jednou, v současnosti hovořím jako vojenský expert a voják, který během své služby sloužil v raketových vojskách strategického určení – v jaderné triádě, v raketových plucích typu šachta, na těžkých raketách BRK-15P Vojvoda (Satan), vím, co se děje. Teď hovořím o strategických jaderných zbraních na kterých jsem sloužil, ale nyní hovoříme o nestrategických jaderných zbraních, které jsou svázané z evropským dějištěm vojenských operací, kde po doktrínách byl nanesen úder po jednom hlavním městě na východě, tenkrát členu Varšavské smlouvy, následuje úder po jednom hlavním městě v bloku NATO, pak se to zastavuje a nic nepokračuje, vše se zastaví, situací drží nanesení strategického úderu – těmi raketami na kterých jsem sloužil.

    Moderátor: A teď mi vysvětlete, proč toto vůbec děláme? pokud jsme tedy za tím my. My to nepotvrzujeme, Západ to nepotvrzuje. Ale v Rusku se toto téma začíná probouzet. Z jistého pohledu je to pro ně výhodné, pro jestřábi v Rusku, ti už okřikují Putina a vyčítají mu nebo Kremlu, vojenskému vedení, že mlčí o pachatelích těchto incidentů s objekty jaderné triády a že nereaguje, nebo řekněme přemýšlí nad tím. Proč toto děláme? Abychom udělali co? Vše má svou logiku, čestně řeknu, že já tomu nevěřím, že za tím stojíme my.

    Starikov: Abych byl upřímný, také tomu nevěřím, že jsme za tím my, jsem si tím jistý. Jedna kampaň, kterou provádíme z šesti, tak jedna kampaň je svázaná s strategickým vlivem, ale není svázaná s strategickou jadernou triádou. Pokud to nejsme my, tak kdo? Američané, podle mého názoru to nejsou ani Američané. Podle mě to vytváří protiváhu k záměrům a cílům USA – Washingtonu, toto není záměr Washingtonu. Protože ho reálně narušuje. Co se skutečně stalo? Samotný systém včasného varování před raketovým útokem pracuje v automatickém režimu, a samozřejmě ještě k tomu bojové posádky. Představte si, představte si to, že něco zasáhne tento systém a umělá inteligence si řekne, že probíhá jaderný úder, že probíhá jaderný úder na tento systém a celý systém začíná pracovat – odvetný vstřícný úder, to znamená, že to takto vyhodnotí a předá to na bojové posádky, co se stane? Když sem byl já v bojové službě, tak u nás byl: bojový režim a pohotovostní režim, přicházeli tam odpaly, okamžitě by jsme provedli. Naštěstí do bojového režimu jsem se nikdy skutečně nedostal, když jsem byl první zástupce velitele pohotovostních sil. No ale existoval takový režim, kdy ty sedíš a vše jde automaticky, rozkaz je automatický, ty ho nemůžeš nijak ovlivnit, protože vše se odehrává automaticky, včetně letové mise a rakety vyletí a ty u toho jen sedíš a nic s tím nemůžeš udělat. Moderátor: Odborníci toto vše znají. Starikov: To je o čem mluvím, Američané to vědí.

    1. 🔺Teď, když si vezmeme tyto radarové stanice, všechny jsou svázané s jižním sektorem. Tyto drony je zasáhly? opravdu je zasáhly, to znamená, že byl na ně proveden útok, vyřadili tyto systémy nebo ne? Pokud ano, tak jižní směr zůstává odkrytý, to není Evropa, to je jih. Co to znamená? jak to funguje: rakety vyletí, během 2 minut jsou v aktivní části trajektorie, balistické rakety nebo střely s plochou dráhou letu, oni je sledují a určí odkud letí a aktivuje se systém přes satelity a vše začne pracovat. V tom je to nebezpečí!

      Moderátor: Stále nechápu, proč se toto stalo, nebo je to náhoda, nebo nás chtějí zdiskreditovat, že vedeme situaci na eskalační stupeň, kde už začínají pracovat jaderné doktríny obou stran, jako odvetný vstřícný jaderný úder.

      Starikov: Systém to může vnímat, že probíhá útok na něj – na systém. A poslední systém se nazývá „mrtvá ruka“, pokud jsou všechny velitelské stanoviště zničeny, tak začne pracovat, vyletí velitelská raketa a vydá po systému Perimeter rozkazy na odpalovací zařízení na kterých jsem i já sloužil a to už vše pracuje naprosto automaticky. Existovala i možnost, že se tento systém spustí a vydá rozkaz a tato velitelská raketa vyletí. Tohle není sranda! To je realita, s tím se nedá žertovat!

      Moderátor: No z druhé strany. Zatím jaderné zadržování pracuje, Američané si z toho nedělají legraci, Američané vyslali signál všem – mlčet. Dali nám právo používat jejich zbraně pro útoky na území Ruska.

      Starikov: Po operačním týlu, ano, ale po operačním týlu svázaným s nahromaděním techniky, velitelským stanovištím, skladům munice, proti tomu nikdo nic neříká. To je úplně jiný systém, však Američané vymysleli systém jaderného zadržování.

      Moderátor: Včera už Putin prohlásil, začal děsit, že tam existují země s malou rozlohou a vysokou hustotou obyvatelstva.

      Starikov: Však to je odveta o které jsem mluvil, je to jejich odveta podle jejich doktríny a již ji rozpracovávají a začínají vybírat kam ji nanesou.

      Moderátor: Ale řekl to jako varování, pokud Západ příjme rozhodnutí a dá souhlas s použitím jeho raket k útokům na území Ruska.

      Starikov: Ne, domnívám se, že to s tím nesouvisí, ale je to svázané s tím o čem jsme mluvili.

      Moderátor: Vyvstává otázka, co dále dělat? Naše vojensko-politické vedení hovoří o tom, že použití jaderných zbraní ze strany Ruska je bluf. Každému je jasné, že jaderné zbraně jsou z určité části bluf v rámci jaderného zadržování, protože jaderné strategické zbraně se nikdy nepoužili a taktické jaderné zbraně se použili jen jednou v Hirošimě a Nagasaki a skoro nikdo si to neuvědomuje.

      Starikov: Rozpracovávali se tzv. vojenské hry.

      Moderátor: V dobách SSSR v 80 letech – Jaderná zima, jaderný armagedon.

      Starikov: O co jde, při současném systému, který já neznám, protože se k tomu nedostanu. Hovořím o tom, co nás učili. Vzájemné údery nejsou svázané s vypuštěním celé jaderné triády a budou omezené. Pokud USA zničí jeden komplet Ruska, tak Ruská federace ničí celou Evropu a pět až šest samostatných objektů na území USA a Evropa bude zničena.

      Moderátor: Evropa je malá, to je 10 milionů km2.

      Starikov: Evropa bude zničena. Když se prováděli vojenské hry na počítačích, někteří lidé starší generace znají – 1033, 1035, děrné štítky atd. Obrovské stroje na děrný papír, programování ve Fortranu, učil jsem se to. Na tom se tenkrát prováděli vojenské hry. Vycházelo z toho, že Evropa bude zničena, evropská část Ruské federace bude také zničená, ale Ruská federace je velká. V Americe budou tři poziční oblasti – Boston, Pitsburg, Chicago, San Francisco a San Diego. Moderátor: Východní a západní pobřeží. Starikov: Tři poziční oblasti, po nich by se nanesli jaderné údery. To je vše, kdo prohraje? Zničená bude Evropa. Při taktických jaderných úderech opět Evropa bude zasažena, evropská část Ruska, ale tam je nízká hustota obyvatelstva, ale Evropa bude zničena.

      Mderátor: Jde o to jestli to není bluf a jaderné zadržování pracuje?

      1. 🔺Starikov: Znám jak ten systém funguje, přesněji vím jak fungoval, a není to bluf jak ten systém funguje. Mechanismus je takový, jak víte, máme právní systém, když proti vám zahájí trestní řízení na začátku – třeba jste podnikatel, tak se buď v začátku zastaví, pokud se nezastaví, tak začne pracovat a vše šlape jak hodinky a už to nejde zastavit, jak přes vysoké instance a za 10x vyšší cenu než na začátku. A to je to samé zde, jak se jednou spustí v souvislosti s cvičeními pod 12 GUMO (hlavní ředitelství ruského ministerstva obrany odpovědné za jaderný arsenál) převoz taktických jaderných hlavic k nosičům, celé se to dalo do pohybu a šlape to jak hodinky a nedej bůh, aby k něčemu opravdu došlo!

        Moderátor: Co se stane, pokud nedojde k přechodu na vyšší úroveň eskalace ve válce? jaká je alternativa, co se bude dít? Opět poziční stagnace.

        Starikov: Poziční stagnace. No ale podle logiky, tak před koncem musí nastat nějaký druh eskalace, nebo související eskalace na bojišti. Ruská federace se o ní právě pokouší na Charkovském směru. Ale v souvislosti s kroky Západu, kdy Londýn i Paříž dali povolení k nanášení úderů na ruské území, tak se Ruská federace zastavila. Proč tvrdím, že se zastavila, bez ohledu na některé naše propagandisty, co tvrdí, že jsme je zastavili, že jsme se naučili bojovat ve městech, že jsme je zavázali do městských bojů. No! Proč se domnívám, že se zastavili, protože v počátku poslali 4 prapory na Volčansk, 3 na Lipcy a pár praporů jim tam poslali jako posili, ale hlavní síly stále čekají, hlavní síly zatím do bojů vůbec nevyslaly. Zatím uvízly v městských bojích a nepřivedli je tam. Moderátor: Tedy sanitární zóna se nerozšiřuje. Starikov: Vytvořili nárazníkovou zónu, začal tlak Západu, zastavili se. …


        No napadá mě i jiné vysvětlení, proč se zastavili u Charkova s tak malou družinou na průzkumu bojem (když jsem to před měsíci propočítával na mapě, jak hluboko by mohli vytvořit tu sanitární zonu od Černigova po Charkov, vycházelo mi,že v Charkovské oblasti nemá smysl se moc přibližovat k Charkovu (protože ho určitě nebudou chtít obsadit a ani obklíčit – minimálně v této fázi) a bude tam hluboká jen od 5 do 10km, což v podstatě mají splněno),ale to si nechám pro sebe, do pár týdnů až 2 měsíců se to buď potvrdí (toho si všimne každý, bude velká preventivní sháňka po jodových tabletkách a panika) nebo vyvrátí – nic převratného se nestane. „Pokud to nebyli Američané (tím ani Britové a tím méně Kyjev) a naopak to hraje proti jejich záměrům“, jak tvrdí Starikov, co u těch rachejtlí sloužil a ví jak to rámcově funguje a co se děje, Putin jeho hlavní teze sdělené ještě před tou jeho poslední tiskovkou potvrdil, v Kremlu už v důsledku těchto útoků na tyto radary spustili jadernou doktrínu a už vybírají jedno hlavní město v NATO k nanesení odvetného taktického jaderného úderu a Putin to ještě nepřímo signalizuje na tiskovce, tak kdo to byl a co by tím mohl tak sledovat? Druhá fáze (jaderných cvičení JVO a RGV o použití taktických jaderných zbraní, co má začít a stále nezačala) napoví, pokud nezačne – malý odklad – mise splněna, konference ve Švýcarsku proběhne, ale nic z ní nebude, bude se připravovat nová za účasti Moskvy a Pekingu, eskalace bude tlumená,ale pořád na hraně, Západ/Washington bude zkoušet zvrátit nečestně situace ve svůj prospěch (dělá to vždy) a na tento okamžik čekají, vědí že to zkusí, i jak.

        1. Všecko jen blbý žvásty a propaganda.
          Poslední slovo má, po zkušenostech s „automatizací“, vždycky člověk.
          Bylo tomu tak i v roce tuším 1983, kdy na základně strategických jaderných sil, vypukl ostrý poplach kvůli neběžnému, prudkému odrazu Slunce od jakéhosi satelitu. Ten ho vyhodnotil jako záblesk jaderného výbuchu, ale nic dalšího tomu nenasvědčovalo. Tehdy to celé, racionální úvahou a porovnáním s dalšími fakty, zastavil jakýsi plukovník.

  21. Jsem přesvědčen, že první test jádra bude na Ukrajině. Bude to i poslední varování Západu. Nejspíš po volbách do EP a nějakém ukráckém majstrštyku západní raketou na ruských civilistech.
    Ono s tím atomem je to takové dvousečné, RF vyhrává i slušně vydělává (Ukrajina bude ruina i konvenčně), i Čína vydělává, a ta má nyní ekonomiku rozbouřenou, takže se ani jim moc atomovky do krámu nehodí a ještě aby tak přišla o nějaké investice na Západě. Oni vědí že vítězí i tak, a vítěz si to chce užít, ne jen tak tak přežít v bídě a radiaci…
    A myslím, že po tom uvidíme II. Mnichov, USA dají ruce od horké Evropské polívčičky pryč – ostatně už dávají, a UK s FR na jadernou výměnu nemá dost hlavic.

    1. USA po „kabaretu“ s Trumpem stojí na prahu občanské války. Pokud libtardí soudce Merchan 11. července pošle Doníka do kriminálu, konzervativní Jih to nevydýchá a následně exploduje sud se střelným prachem
      (= uvolní se veškerá nahromaděná frustrace). „Kolébka demokracie“ (copyright Václav Havel) s vlastními interními problémy, nebude hasit válečný požár na území Evropy a riskovat jadernou výměnu s Ruskou federací. Za to Amíkům ti untermensch, zejména ze zemí bývalého východního bloku, nestojí. Proto jsem ohledně aktivace článku 5, Severoatlantické aliance, v klidu. Evropa si horkou polévku vychlemtá sama až do dna…

      1. Atmosferický odpal v několika stovkách metrů nad zemí u menší tonáže tolik zamoření neprodukuje (na ruské poměry o nic nejde).
        Jinak se Fijala s Lipánkem snaží hodně, abychom to byli my – druzí po Japonsku. Což s vědomím toho, že nás žádný protiraketový deštník nekryje ,je na nějaký paragraf o vlastizradě, nebo přípravě genocidy…

    2. Re: JzP

      Pán Bůh je vysoko a Ukraruina daleko. Tedy daleko od jedině správných soudruhů.
      Můj tip je nějaký kousek pevniny velmi těsně sousedící s hranicí některého státu – člena NATO.
      Ideální stav je pustý ostrov – ostrůvek – skalisko.
      Že by jako do něj Vladimírek fláknul a ostrůvek odpařil.
      Ale taky se může OPRAVDU nasrat a pustit nám to na hlavu, i když tomu nevěřím.

      Vzhledem k minulosti Vladimírka, resp. vzhledem k jeho inspirování hraním šachů, pěstováním džuda a vzhledem k sovětskému špionážnímu vzdělání si myslím, že začne opravdu důkladně vyčiňovat kožku Vasilovi – a to i bez jádra. Začalo to elektrikou – svítit se sice bude, ale za penízky sousedních zemí.

      1. Také v strategicky “šachově” uvažujícího V.VP. věřím víc na pomstychtivého paranoidního magora. On se pomstí, a bude to bolet (mj. o uhlovodíky nakonec asi přijdeme úplně, zatím mu ale vydělávají i zde), ale udělá to jinak než podle manuálů, notabene 50 let starých.
        A musí brát v potaz zájmy partnerů, vyňůkovat Prahu i s Čínany? To by bylo drahé, zasáhlo by to ekonomiku světa jako černá labuť – i RF.
        Podplatit zaměstnance nějaké nejmenované muničky, kde notabene zaměstnanci nemají kdovíjak vysoké platy a k tomu mají bezpečnost dost na salámu bude lepší, třeba…
        Ale nějaká ta atomovka už spadnout asi musí, takové místo odpalu těch západních raket mířících na RF k tomu úplně vyzývá. Nejlépe i s západáckým personálem, aby to byl takový adresnější vzkaz…

        1. Podle mého zde nejde o KoZu, ale o globální Jih.
          Pokud chce tým VVP mít globální Jih na své straně, tak je potřebuje přesvědčit, že Ruský federace
          – dodržuje podepsané smlouvy, i když v dané chvíli jsou pro RF nevýhodné
          – není tím, kdo útočí
          Takže plyn a ropa bude proudit po dobu platnosti smluv (rozbitím zásobníků na Ukrajině je situace s plynem vyřešena). Dokonce neomezí ani na dodávky oceli, ze které KoZa vyrábí zbraně a munici pro Ukrajinu. Ani neomezí dodávky hnojiv.
          Odpověď na nějakou provokaci Ukrajiny – chemický útok, biologické zbraně – bude konvenčními zbraněmi. Otázkou je, pokud se KoZe povede nějaká false flag akce, kde pro Rusko bude nesnadné prokázat, že to je false flag – pak by možná mohlo dojít k použití jaderné zbraně.

      2. Targus:
        Tak, přesně. Je to promyšlený – pozhasínat tak, aby to okolní země stálo jejich energii, za kterou dostanou zaplaceno leda příslibem poválečné rekonstrukce 😀
        V noci na 1.6. byla pozhasínána další část, celý Ivanofrankivsk a okolí je potmě.

        1. Už na začátku minulého týdne byl tok elektrické energie z EU na Ukrajinu blízký maximální hranici.
          EU počítala s pravým opakem, že celou tu kapacitu využije k vysávání Ukrajiny.

          1. Dráty jsou lehce rudé, jako kdysi nebe nad Kladnem a EU bude muset vysávat někoho jiného. Sklenice nutelly už na tom pilně pracuje.

    3. presne tak….hlavne ked maju dostatok termobarickych bomb a postupuju……tie maju porovnatelny ucinok (teda lokalne) bez jadroveho spadu a dlhodobych dosledkov. Ak by poslali jadrovku, tak ani si neviem predstavit kam, aby to malo zmysel a pritom nemalo celoplanetarne dosledky. Este fakt ta Britania mozno, USA znamena uplnu vojnu, v EU to zmysel imho nema (este tak Polsko).

  22. Zajímavé ,to samé jak říká Vidlák zní dnes z USA:

    Sledování jaderné války ve Washingtonu Foment
    2. června 2024 | Kategorie: Články a sloupce | Štítky: | Vytisknout tento článekVytisknout tento článek
    Sledování jaderné války ve Washingtonu Foment

    Paul Craig Roberts

    „Biden byl dva roky naprosto neústupný, že k úderu na Rusko nelze použít žádné americké zbraně. Nyní obrací politiku – alias, lhal. Tak kde je ten odraz? Kongres, média? Co by mohlo mít větší následky, než uvést zemi do války s jadernou supervelmocí? — Michael Tracey

    Jsou národy západního světa tak úplně bezstarostné, že si nevšimnou, že je jejich politici tlačí do přímého konfliktu s Ruskem? Zdá se, že Maďaři jsou jedinými Evropany, kteří mají nějaký rozum.
    https://www.rt.com/news/598644-budapest-peace-march-nato/

    Kreml nemohl vydat žádná hrozivější varování a v reakci na to hloupí západní politici provokují tvrději. Nejsou schopni pochopit, že vyvolávají jadernou válku, nebo je jejich záměrem vyvolat jadernou válku?

    Biden, Blinken a NATO udělali další obrat. Rakety dlouhého doletu, které Ukrajina nemohla použít k útokům na ruské území, lze nyní použít tímto způsobem, ale zatím pouze na vojenské cíle. Ale rozdíl mezi vojenskými a nevojenskými cíli je rozdílem bez významu a podstaty. Všechny moderní války jsou útoky na civilisty a infrastrukturu.

    Argument, který vedl k odstranění omezení na rakety dlouhého doletu, je ten, že aby se Ukrajina mohla bránit, potřebuje být schopna použít zbraně, které Washington poskytuje k útoku na vojenskou infrastrukturu, kterou Rusko používá k útoku na Ukrajinu.

    Rusko prostě zaútočí na místa, ze kterých se na něj útočí, takže rakety dlouhého doletu k obraně Ukrajiny nic nepřispějí. A co je ještě horší: jak Kreml ví, že rakety musí být naprogramovány s informacemi o míření ze strany personálu USA a NATO, Rusko považuje země odpovědné za cílení za bojovníky a cíle. Jsme na pokraji konečného rozšíření války.

    Protože se z každého předchozího ne-ne stalo ano-ano, musí Kreml předpokládat, že zákaz ne-ne vysílat jednotky NATO se brzy stane ano-ano. Pokud v Kremlu zvítězí realismus, donutí to Putina opustit svou omezenou vojenskou operaci a vyřadit Ukrajinu dříve, než se zaplní vojáky NATO.

    Od začátku mi bylo zřejmé, že omezená vojenská operace byla strategická chyba, která umožnila zapojit se Západ, což mělo za následek rozšíření války. Přesně to se stalo. Dosáhli jsme bodu, kdy Putin říká Západu, aby ustoupil, nebo aby jaderné zbraně vypustil.

    Ale na Západě to nikdo neslyší.

    Washington se nestará o Ukrajince o nic víc než o Palestince. Konflikt na Ukrajině je pro Washington způsob, jak donutit Rusko k reakci, kterou lze použít k ospravedlnění útoku USA/NATO na Rusko. Co tím má sloužit? Pro Západ je to forma sebevraždy.

    Kde je odpovědný západní vůdce, aby tuto nebezpečnou situaci rozšířil? Proč tam žádné nejsou? Udržování ruského Donbasu na Ukrajině, kam neměl být nikdy umístěn, nestojí za válku, která je podněcována.
    Vzhledem k tomu, že rakety dlouhého doletu nemohou zlepšit výkon na bojišti Ukrajiny, jejich jediným účelem je použití k provokacím. Každý, kdo se dívá na situaci a myslí si, že je potřeba více provokací, je blázen.

    Je ohromující sledovat, jak západní vůdci podněcují jadernou válku.

    Neexistuje žádná opozice z Kongresu. Žádné z tištěných a televizních médií. Nikdo z evropských vlád kromě Maďarska. Západní národy jsou příliš lhostejné, aby pochopily, že stojí na pokraji zničení.

    „Jsme jen pár centimetrů od zkázy“ – maďarský premiér Viktor Orbán

    Někteří, kteří považují realitu za příliš znepokojivou, nesouhlasí s mými varováními, jak blízko jsme konečné válce. Získal jsem nové vyznamenání – „strašák“. Ale nejsem jediný vědomý člověk na zemi. Dr. Postal z MIT chápe vážnost situace, stejně jako Mike Whitney, Steven Starr, Gilbert Doctorow, Scott Ritter a Viktor Orban. Dokonce i zdrženlivý, nevyprovokující Putin nyní chápe, že Rusko je konfrontováno s válkou, nikoli s omezenou vojenskou operací na osvobození Rusů z Donbasu.

    Premiér Orban říká, že každý týden vidí více a více známek, že se EU a NATO připravují na vojenskou akci. Orbán uzavřel, že západní vlády „chtějí porazit Rusko, chtějí dosáhnout vojenského úspěchu za každou cenu“. Cenou bude život na planetě. Proč je členství Ukrajiny v NATO důležitější než masivní ztráty na životech a možná i obyvatelnost života na planetě? https://tass.com/world/1796133

    Je mimořádné, že západní svět neudělá nic, aby zastavil izraelskou genocidu Palestinců, ale je připraven zničit život na Zemi pro umělé hranice umělé země zvané Ukrajina, která je historicky známá jako „Ukrajina“, tzn. jako provincie větší země.

    Oban říká pravdu. Říká, že „NATO je silná obranná aliance vytvořená k ochraně svých členských států, ne k zasahování do další války. Oban říká, že udělá, co bude v jeho silách, aby zabránil vtažení Maďarska do víru. „Toto není naše válka a Maďaři by kvůli ní neměli trpět.“

    Ale Maďarsko spolu se všemi přeživšími a samotnou Matkou Zemí a všemi jejími tvory a rostlinami budou trpět masivními požáry, radioaktivitou, možná nukleární zimou, úplným narušením všech globálních dodavatelských řetězců a tak dále. Země, které přežijí, pokud vůbec nějaké, budou ty, které jsou dobře vzdálené od oblastí výbuchu, větrných struktur nabitých radioaktivitou a soběstačných v produkci potravin. Všechny ekonomiky závislé na globálních vztazích budou zničeny.

    Svět, jak je dnes organizován, nemůže přežít velkou válku. Jak se udrží města s miliony lidí, když už nebudou existovat dodavatelské řetězce? Bez války je Mexico City se svými 20 miliony téměř bez vody.

    Mohu pokračovat v kladení takových otázek, na které neexistují žádné odpovědi.

    Ale je to zbytečné.

    Problém je v tom, že kromě Orbana a Putina je každý západní politický vůdce oddán válce bez ospravedlnitelného důvodu.

    Není důvod k probíhající válce. Ukrajina může existovat jako neutrální stát. Washington může stáhnout svou přítomnost na ruských hranicích.

    Nesmyslný požadavek amerických neokonzervativců po americké hegemonii lze opustit. Ať už má přijetí reality jakékoli důsledky, jsou lepší než jaderná válka.

    Čím to je, že nikdo v západním světě nechápe ohrožení života?
    Jaké je vysvětlení toho, že se Biden, který se nyní blíží ke konci svého čtvrtého roku ve funkci, NIKDY NESETKÁVAL S PUTINEM VE SNAZE VYŘEŠIT NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ KRIZI V HISTORII LIDSTVA?

    Hlupáci, kteří nám vládnou, nechápou, že dnešní termonukleární zbraně mohou být tisíckrát silnější než atomové bomby, které USA svrhly na dvě japonská civilní města. Zbraně dnes nejen vyhladí velká města, ale vyhladí velké regiony.

    Steven Starr a další odborníci vyjádřili své obavy, že by jaderná válka mohla naplnit atmosféru prachem a úlomky, které by zablokovaly Slunce na léta, dokud se neusadí. V těchto letech může být omezené nebo vůbec žádné vegetační období. Obětí tedy může být veškerý život.

    Z prezentace Dr. Theodora Postala, Massachusetts Institute of Technology:

    Ruský jaderný systém včasného varování (EWS) v Amir byl poškozen útokem. Rozhodnutí zaútočit na ruský EWS padlo ve Washingtonu. Drony byly naváděny na své cíle pomocí amerického leteckého a satelitního průzkumu (musí během svých letů podniknout několik úhybných akcí, aby se vyhnuly ruským radarovým systémům, a to lze poskytnout pouze prostřednictvím informací o zaměřování v reálném čase poskytovaných USA) . Operátoři dronů byli pravděpodobně žoldáci vycvičení v USA nebo nejednotné americké jednotky. Rusko to ví, a proto to považuje za americký útok na jeho jaderný systém včasného varování.

    Útok byl bezohledný a nepochopitelný. JAKÉKOLI takové útoky proti systému EWS používanému k ochraně Ruska před jaderným útokem mohou podle ruského práva ospravedlnit jaderný odvetný úder.

    USA/NATO/Ukrajina dříve provedly několik dronových útoků na ruskou leteckou základnu v Engels, kde Rusko drží své strategické jaderné bombardéry dlouhého doletu. Ukázalo se, že alespoň při jednom z těchto útoků byl poškozen strategický jaderný bombardér. Letecká základna Engels je stovky mil uvnitř Ruska a bezpilotní letouny by se na základnu nemohly dostat bez informací o zaměřování v reálném čase poskytnutých americkým vzdušným a satelitním průzkumem.

    Ruští vojenští plánovači musí tyto útoky považovat za možnou předehru k prvnímu jadernému úderu Spojených států proti Rusku.

    USA a NATO se také chystají poslat F-16 na Ukrajinu. Rusko oznámilo, že je bude považovat za zbraňové systémy s jadernou schopností a podle toho s nimi bude zacházet, včetně úderů na jakékoli základny, ze kterých budou tyto zbraně vypuštěny – z Ukrajiny nebo mimo ni (myšleno v Polsku a Rumunsku).

    Biden dnes schválil útoky uvnitř Ruska za použití amerických zbraní dlouhého doletu. Francie a Německo poté následovaly USA a daly souhlas s použitím zbraní dodaných Západem k útokům na cíle v Rusku.

    Situace na Ukrajině eskaluje tak, že se vymyká kontrole. Přesto západní masmédia ignorují tyto události a široká veřejnost zůstává blaženě nevědomá, že jejich vůdci nadále eskalují válku na Ukrajině do bodu, kdy se z ní může stát jaderná válka, která zničí všechny národy a lidi.

    Gilbert Doctorow vysvětluje, že ruský odpalovací systém „mrtvé ruky“ nelze odradit prvním úderem

    Gilbert Doctorow nám připomíná, že Rusové mají odpalovací systém „mrtvé ruky“. I kdyby při prvním úderu proti Rusku bylo zničeno každé ruské velitelské a řídící středisko, odpálilo by se dostatečné množství raket, které by zničily USA a západní Evropu. Jinými slovy, první útok USA na Rusko nemá žádnou výhodu. https://gilbertdoctorow.com/2024/06/01/first-strike-capable-why-russia-is-indifferent-to-damage-to-one-or-another-ground-based-radar-installation/

    Doctorow nám také připomíná, že stačí jedna plně nabitá hypersonická nezachytitelná raketa Sarmat s více hlavicí, aby srovnala zemi o velikosti Spojeného království se zemí, a pouze několik, aby bylo možné vymazat USA z mapy. Pro Evropu a USA jde daleko za šílenství pěstovat svou vlastní sebevraždu. Média tají veškeré informace před veřejností, která netuší, že její další existence je zpochybňována.

    Zde je Scott Ritter o pravděpodobných důsledcích útoků v Rusku:

    https://www.youtube.com/watch?v=Nt_-BS7vY_o

    Scott Ritter nám připomíná, že zbraně používané k úderům v Rusku musí být naprogramovány zeměmi USA/NATO, které je dodávají. Ukrajina je doplňkem tohoto procesu. Rusko to chápe a prohlásilo, že Rusko zaútočí na odpovědné země.

    Zde je shrnutí videa Scotta Rittera poskytnutého odborníkem, který sdílí mé obavy, že Washington žene svět do jaderné války:

    „Scott Ritter vysvětluje, že jakékoli další útoky na ruská strategická místa nebo útoky na ruské území pomocí raket nebo řízených střel povedou k tomu, že Rusko zasáhne všechny cíle NATO – uvnitř i vně Ukrajiny – odpovědné za takové útoky.

    „To zahrnuje prostředky amerického leteckého průzkumu: americké satelity, AWACS a drony Reaper; zahrnuje všechna velitelství a letecké základny NATO, které se podílely na přípravě, programování, zaměřování a odpalování raket dlouhého doletu a dronů používaných k zasažení ruského území. To zahrnuje základny ve Francii, Spojeném království, Německu a možná i v USA.

    „Ritter říká, že takové útoky by vedly k tomu, že by země NATO zasáhly ruské odvetné údery s odvoláním na článek V Charty NATO s tvrzením, že byly napadeny Ruskem. Ritter říká, že pokud členské státy NATO přijmou tuto akci a spojí se ve válce proti Rusku, pak Rusko zahájí masivní jaderný úder proti všem těmto národům. Doufám, že se mýlí.

    „Vzhledem k tomu, že USA, Velká Británie, Francie a Německo podepsaly používání zbraní dlouhého doletu proti Rusku, i když v ‚omezené‘ oblasti Ruska, myslím, že jsme blízko scénáři, který Ritter navrhuje, protože ‚ omezená oblast Ruska vystavená útoku se rozšíří. Nastane situace, kdy bude Putin nucen vrátit úder způsobem, který je rozhodující. Západ bude popírat, že ruský úder je odvetou za jejich vlastní slabě maskované útoky na Rusko – bude ruské údery nazývat „nevyprovokovanou agresí“ a válečným aktem.

    „USA a NATO se schovávaly za lež, že je to Ukrajina, která bojuje s Ruskem, nikoli Západ proti Rusku. Když americké, britské, francouzské a německé zbraně dorazí na Ukrajinu, stanou se „ukrajinskými zbraněmi“, a tak Ukrajina, nikoli Západ, nese odpovědnost za vše, co se s nimi udělá, ať už zasáhnou jakékoli cíle.

    „Rusko již nebude akceptovat lež, že pouze Ukrajina, nikoli Západ, je ve válce s Ruskem. Dokonce i Putin veřejně prohlásil, že high-tech zbraně dlouhého doletu jsou zbraněmi USA a NATO, programované, provozované, řízené a vypouštěné jednotkami USA/NATO. O cílech rozhodují USA, nikoli Ukrajina. Zbraně musí využívat navádění v reálném čase z amerického leteckého a satelitního průzkumu, proto Rusko zničí satelity, drony a AWAC poskytující informace o zaměřování. Všechny složky útoků na Rusko budou zaměřeny.

    „Rusko neblafuje. Rusko neustoupí.“

    Je mimořádné, že celé politické vedení západního světa tlačí svět do jaderné války. Proč Západ usiluje o vlastní zničení? Co se má získat?

    Během studené války 20. století, ve které jsem byl důvěrně zapojen jak jako správce Výboru pro současné nebezpečí, tak jako člen tajného prezidentského výboru s pravomocí vyšetřovat opozici CIA vůči snaze prezidenta Reagana ukončit studenou válku a normalizovat vztahy se Sovětským svazem, mohu s jistotou říci, že i tvrdá linie antikomunistů se snažila o snížení napětí, místo aby vyprovokovala válku.

    To, čeho jsem byl svědkem v 21. století, je nejkřiklavější kultivace války vládou USA v historii lidstva a nikdo v tištěných nebo televizních médiích nám neříká důsledky.

  23. Hlavně nezapomeňte, že ten ruský jaderný útok bude zcela nevyprovokovaný. Jednoho dne se Putin probudí, hrábne mu a začne zuřivě mačkat všechna červená tlačítka v dosahu. Protože je přece šílenec, jak nás učí dnes a denně mainstream.

  24. Výsledky voleb do Evropského parlamentu (6. – 9.6. 2024) určí směr, jakým popluje chatrná bárka zvaná EU…Na tyto volby možno nahlížet také jako na referendum o tom, zda stávající napětí vyeskaluje do války s Ruskem či nikoliv. Pokud nedojde ke změně v rozložení sil, tj. „vyoutování“ progresivistů a jejich „náhradě“ vlasteneckými, pronárodně orientovanými europoslanci, ozbrojený konflikt se stane v průběhu léta 2024 realitou. Jestřábi aka Macron, hlavy pobaltských států, Andrzej Duda a pochopitelně Petr Pavel se nezastaví před ničím…Blouzní o velké válce s Ruskem a slavném vítězství KoZa. Proto je nutné dorazit k urnám v hojném počtu a volit pronárodní strany a hnutí, tj. SPD+Trikolóra, případně Stačilo! (pozn. hnutí PRO nepřekmitne imho 5%). Všechny ostatní politické subjekty nás spolehlivě dovedou do záhuby. 21 poslaneckých mandátů pro ČR z celkového počtu 705 se jeví na prvý pohled jako kapka v moři. Ale vzhledem k předpokládanému rozložení sil 50/50 (=progresivisté vs. euroskeptici) můžou o budoucnosti Evropy rozhodnout dva, tři poslanci. Máte osud, vážení čtenáři, ve svých rukou…Scénáře existují pouze dva, válka nebo zastavení šílenců. Výběr je na vás…

    1. +1 doted byly vsechny volby „vy populisti strasite valkou“… ted uz jsou karty odkryty, kdo je na ktere strane. Popravde, konvencni strileni do Ruska objektivne nehraje zadnou velkou roli. Dalsi kolo exkalace se IMHO bude odvijet podle toho, jak se poskladaji nejblizsi arodni volby…

      To jsme to dopracovali.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *