… ale žádná sranda to nebude
Dnes začnu trefnou poznámkou, kterou měl před několika dny Martin Konvička. Víte, jak poznáte, že opravdu začíná být zle? Že nás mééédia najednou horem dolem zásobují články o tom, jak se máme dobře. Když se má člověk opravdu dobře, není zapotřebí platit novináře, aby mu to připomínali. Stejně to funguje s klimatem. Letošek je vodnatý i studený a tak je zapotřebí mnoha a mnoha novinových článků, které mluví o tom, jak všichni shoříme. Když si firma vede dobře, nemusí to jásavě prezentovat na každé nástěnce, stačí zaměstnancům vyplatit prémie. Čím víc prezentací o tom, jak je všechno v nejlepším pořádku, tím víc je třeba se poohlédnout po jiné práci.
Fiala si už musí tisknout vlastní noviny… Teď dával na svoje fejsbůky příspěvek, že se domácnosti mají čím dál lépe a na doprovodné fotce byl jakýsi imaginární plátek, který měl navozovat dojem, že si to Fiala někde přečetl a ne že si to vycucal z prstu sám. Všude má informace o tom, že současná inflace jsou dvě procenta, zatímco za Babiše bylo šest. Samozřejmě ani slovo o tom, že předtím ceny vyskočily o padesát procent a už tak zůstaly…
Ale už mu to nevěří ani jeho vlastní příznivci. A tak zkouší osvědčené marketingové postupy a nechápe, že je to vždycky zbraň na jeden výstřel, jejíž účinnost s opakovaným použitím rapidně klesá.
Před několika týdny také skončily nálety libtardů na můj twitterový účet. Předtím se tam exhibovalo, vyhrožovalo, nadávalo, uráželo… a teď najednou šlus. Místo třiceti vulgárních komentářů jsou tam sotva tři. Liberální úderky prostě zalezly a přeorientovaly se na boj proti důchodkyním a petičním stánkům. Zůstslo pár posledních blbců, kteří ani po Bidenově odstoupení nepochopili, že se věci fakt změnily.
V České televizi končí pořad 168 hodin. Nora Fridrichová sice asi zůstane, ale Miliony chlívek jsou značně znepokojeny vývojem a začínají se obávat o osud liberální demokracie. Libtardi si na Kavky svolali demonstraci, udělali si tam pietní místo… na kterém se objevilo celých osm svíček…
Petr Pavel už mluví úplně stejně jako Orbán. Na Ukrajině bude mír jedině, když se k tomu přizve Rusko a Čína. Člověk valí bulvy, protože ještě nedávno náš prezidentčík exhiboval na mírové konferenci ve Švýcarsku, kde mluvil úplně jinak a všichni libtardi udávali jak za Protektorátu, pokud někdo naznačil sympatie směrem k Maďarsku. Mír byl sprosté slovo. Teď je samozřejmě ticho po pěšině, protože to řekl jejich oblíbený disident, kterému to před roke 89 všechno babička vysvětlila. Vlastně už to nechápe jen bakalář Lipavský. Najednou už mír není ustupování Hitlerovi.
Biden odstoupil a od té doby je zmizelej. Sice se objevil v jakémsi videu, ale to rozdělilo diváky na dva tábory. Jedni to jasně považují za deepfake a druzí namítají, že tak mizerné video by žádná umělá ynteligence neudělala. Kamala Harrisová už samozřejmě podle všech průzkumů nad Trumpem jasně vítězí, ale je to tak směšné, že už tomu nevěří ani voliči Demokratů. . Poslední zbytky libtardů teď kvůli své víře musejí odhazovat poslední zbytky sebeúcty a jak jsem zmínil výše, už se za svoji pravdu nehodlají bít ani v jejich baště – na liberálním twitteru. Naopak, i tam je v poslední době nějak moc dezolátů.
Na Ukrajině nedávno připustil vrchní velitel, Syrskyj, že Rusko má trojnásbnou převahu ve všem. V lidech, dronech, dělostřelectvu, letectvu, tancích… Jen ještě povinně dodal, že Rusové samozřejmě mají mnohem vyšší ztráty. Škoda, že se ho nikdo nezeptal, čím Ukrajinci ty obrovské ztráty Rusům způsobují, když mají nedostatek všeho a jak se naopak sami vyhýbají ztrátám, když Rusové mají všechno největší? Třeba ty klouzavé bomby mají Rusové hodně velké.
Rusové do Ukrajinců buší dělostřelectvem, drony, letectvem, tanky, Iskandery, Kinžály… Ale nikdy se netrefí, i když postupují vpřed a Ukrajinci do Rusů nemají čím střílet, ale vždycky se trefí i když ustupují. Tolik logických rozporů se dá udělat v jedné větě… Můj bratr to vysvětluje fenoménem takzvaného propagandistického vojáka. To je voják, který existuje jen na sociálních sítích. A Rusové už těchto propagandistických vojáků ztratili milion. Ukrajinci naopak ztratili ty skutečné vojáky z masa a kostí, ale starají se, aby jichztratili j méně, než Rusové těch propagandistických. Naši pravdomluvní intervjuci jsou blbí i navedení dohromady, tyto dva typy vojáků nerozlišují a tak to pro Ukrajinu vychází pořád příznivě.
Tedy… vycházelo donedávna. Agentura Fitch snížila rating Ukrajiny na poslední stupeň před bankrotem. Ukrajina sice měla dostat zmražená ruská aktiva, ale od doby, co Saúdové pohrozili, že se stáhnou z trhu s evropskými dluhopisy, pokud někdo šáhne Putinovi na prachy, nějak to přestalo vycházet, Dmytro Kuleba přestal být arogantní a honem letěl do Číny, aby tam jednal o míru. Bohužel, dojel tam až po Orbánovi…
Ukrajina sice zastavila ropu do Maďarska a na Slovensko, ale prý k nám ropa teče dál. Stal se zázrak! Vysvětlete mi prosím někdo, jak se to dělá, aby v jedné trubce netekla ropa od Lukoilu, ale ropa od jiné ruské firmy tam zároveň tekla? Mohl bych mít další prokleté otázky… jak je třeba možné, že ropa od jiné ruské firmy teče ropovodem, ale Slováci si ji nevezmou pro Slovnaft? Naše – vaše EU dosáhla stejného stavu jako s elektřinou. Ta pro mnohé Markétky Pekarové vzniká v zásuvce. Teď už i ropa vzniká v ropovodu.
Mimochodem… závětrný Síkela bude prý dělat eurokomisaře. Má k tomu tu nejlepší kvalifikaci. Nic nedodávám… jen si myslím, že Danuši a Hýkelu dohromady, to EU nemůže přežít. Obzvlášť když jim Filip Turek bude neustále zvyšovat uhlíkovou stopu.
Ode mě z Vidlákova to naozaj vyzerá tako, že začínají poslední křeče a zanedlouho se budou všechny claimy kolíkovat znovu. Vzhledem k tomu, že Kuleba letěl do té Číny, skoro bych řekl, že mu na tu Třetí světovou nakonec nekývli, takže i Zalužný musel promluvit o tom, jak se musíme všichni nazbrojit. Bohužel, ani on, takový velký a slavný generál ani nepípl o tom, že bychom to nové zbrojení měli začít zrušením Zeleného úderu, takže z toho nakonec nebude nic. Na nákladních kolech totiž daleko nedojedeme. Obzvlášť když ta kola budou stát tolik co auto.
Nekecám, teď jsem si udělal obrázek, co to stojí a skutečně použitelné solidní nákladní kolo stojí 250 tisíc korun. Fakt. Za tu cenu mohu mít zánovní japonskou multikáru, která pojede stejně rychle jako to kolo, vydrží dvacet let bez jediné opravy a ještě si k ní mohu koupit tři kubíky nafty i s nádrží. Abych byl spravedlivý, existují i levnější nákladní kola, ale rozumně použitelné je od šedesáti tisíc výš. Přitom je to pár ocelových trubek…
Hele, jestli se teď nestane něco hrozného na olympiádě v Paříži, tak už to zřejmě přežijeme. Oni tam sice začali žhářskými útoky na nádražích ještě než to začalo, ale to vypadá jako místní folklór. Jestli takhle budou pokračovat dál, nebude poznat, jestli někdo chce chalífát nebo porazit Rusko.
Jaderná válka tak snad nebude.
Sice pak začne hospodářská krize, proti které budou třicátá léta hadr, protože takhle to dopadá, když se světová rezervní měna stává nedůvěryhodnou, k tomu se nám po Evropě budou motat různí ukrajinští kondotiéři bez práce, ale s dobrou výzbrojí, dohled impéria ochabne, což povzbudí nejen nás, dezoláty, ale i různé jiné místní mocipány… Zkrátka a dobře, měli bychom se hodně dobře organizovat, protože to bude zapotřebí.
Takže si držme palce, aby francouzští žandarmové tentokrát měli štěstí a žádné olympijské bum bum nebylo. Ještě můžeme vyváznout.
Tímto se s vámi na zbytek víkendu loučím, další článek bude až v pondělí. Zatímco čtete tento text, vyskytuji se se svou skupinou historického šermu v Mokrosukách u Sušic. Transformoval jsem se ve svobodného pána Dimitrije Arťoma Raňkovského III. (Kdo mi správně odpoví na otázku, kdo to byl a kde se vzal, má u mě lahev Portského) Hodlám se celou sobotu bít s jinými pány rytíři, zpívat sonety spanilým pannám, pít, hrát vrhcáby a chlubit se činy, které jsem nikdy nevykonal. Ve Vidláka se proměním až s nedělním kuropěním.
Snad si světodějné události dají také do pondělka oddech…
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Vyhodili Noru Fridrichovou z CZ, dejou se věci. Taky se smí říkat že Zelensky hromadí moc.
CT
To jako úplně vyhodili, ne jen že jí zrušili pořad?
…takové škody!
Ano, jak rika muj pritel Ondrej Neff, je to „nevyčíslitelná gulturní škoda“ 😀
Hmm, zajimavy pritel
Kdysi jsem ho videl jako zajimaveho autora, mozna vzor, jen s nim zivot zamaval a ted bych ho jako vzor, nebo pritele nechtel.
Já jsem kdysi čítal Neviditelného psa. V devadesátých letech byl internet v plenkách a tak jsme byli za každý český obsah rádi.
To nevím, kdy mohl někomu sloužit jako vzor. Za mě kdysi autor nepříliš srovnatelné sci-fi s tím, co se psalo jinde (i třeba v Polsku), po revoluci jsem ho viděl přímo v redakci Ikárie na vlastní oči a tak arogantního namyšlence aby jeden pohledal. Podle mě člověk, který se celoživotně snaží překousnout to, že jeho otec byl mnohem lepší spisovatel než on.
Tak nějak.
Polská sci-fi je skvělá.
Neff je autorem historickeho vyroku ktery pronesl prede mnou : „Jebem ufistov a podobne oblbovace lidi !“ 😀
Dezo odvedle je v tom pripade taky autorem historickych vyroku. Mnoha.
No pred revoluci
Pak to byl a zustal namyslenec
Mohla by bejt dosazena do funkce hlavni komisarky pro Bagra.
Kterej ted rozjizdi svuj program.
Talentama a vysoce kvalifikovanejma k tomu se nesmi plejtvat ,
zatim maji jen toho Dododo..Na vsecko..A kam asi?
Že by začínala ceská otěpěl? Čekáme na svého Chruščova? Tvl., my tu fakt normálně kopírujeme Sojuz .
Opsáno z twitteru:
„Rusko je vlastně vítěz. Nemusí se účastnit největší oslavy deviace v historii.“
@konecnar
KoZa se podařilo zkurvit kde co, tak proč ne i olympijskou myšlenku. Z olympiády udělali hulimpyjádu.
nie som veriaci, ale tá „posledná večera“ bol fakt hnus……
Byl.
https://x.com/i/status/1817234634549465390
Já na to nekoukala, ty zhnusené komentáře mě ovšem zaujaly a tak jsem lovila nejlepší kousky – vypadá to, že to byl parádní satanistický ritus, aspoň soudíc ze scény s Marií Antoniettou. Jezdec Smrt byl taky moc pěkný ovšem ta Poslední večeře, to byl tedy kousek.
Někdo kdesi poznamenal, jestli scénář nedělal nějký vizionář – napřed Potopa, pak ten Jezdec Smrt – kdoví.
Otvírání Gotthardského tunelu asi znáte. Adorace Bafometa a zotročení lidstva. Smetánka holt umí žít. Nebo obětování nevěstky a nemluvněte v Bohémském lesíku (Bohemian Grove), za účasti Hillary, ostatních Skull&Bones a výkvětu Ivy League. Satanská elita.
Jojo, Gothardský tunel by měl být zapsán ve zlaté knize satanismu. Třeba i je, to netuším. Už dlouho žijeme regulérní Armageddon, jen se holt nevede luky nebo děly, ale v rovině mentální a informační. Však si myslím, že ta olympiáda v Paříži ještě vyplodí divoké situace.
Nemusíte ani být, Boží zákony stejně platí pro všechny:-). Bylo to rouhání, které přitáhne trest. Sami si ho přitáhne e.
Ve srovnání s tím, i drsný islám vypadá zdravě. Odmítli Krista? Dostanou Proroka. A nebudu je litovat.
Pokud nechceme pod vodu se západem, braňme se. Já na ten jejich ujetý západ s hovnotami nechci patřit.
Prorok je modernější ..
To semeno rozkladu jde s námi min. Od 19. Století. Teď začíná kvést, protože se asi blíží „sklizeň „. Vše leze otevřeně na povrch.
Z mého pohledu:
Zaháhájení OH = buzerantský 1. Máj.
Ještě, že jsem se na tu úchylárnu nedíval. Jestliže je v dnešním světě pojebané úplně všechno, proč by právě Olympijské hry měly být výjimkou? Alespoň to třeba zase pár lidem došlo, v jakém hnusu se musíme pohybovat.
🍥co to stojí a skutečně použitelné solidní nákladní kolo stojí 250 tisíc korun.
Pokud uberu na použitelnosti; tak na lepší horské kolo připevním nosič, na něj pořádný košík, na záda si mohu navléci i velký batoh nebo nůši. Pokud nabydu dojmu, že to nestačí, nějak připojím kárku, ať už primitivně popruhem či opletenou gumou, nebo vyladěným tažným zařízením.
Zachovalé kloudné použité horské kolo lze koupit za jednotky tisíc, batoh za pár stovek. A nůši?- tu lze i uplést z vrbového proutí. Kárku pořídím i ve šrotu za pár drobných, k tomu nová ložiska, duše a pneu. V celku za pár tisíc mohu přepravovat metrák brambor, řepy nebo obilí, a ještě si dopřeju trochu pohybu. No nekup to!
Děda měl obyčejné kolo typu Ukrajina. Přivázal za ně vozík dvoukolák. Uvezl, kolik utáhl šlapáním. Neměl přehazovačku, ale plný vozík (určitě přes sto kg) brambor uvezl . Samozřejmě, kopec byl (tehdy) problém (slezl a vedl kolo pěšky), ale teď už má plně funkční přehazovačku i kolo do deseti tisíc.
Nevím, na kolik by teď přišel pořádný dvojkolák, ale kolo stačí skoro jakéholiv. Nákladní kolo jsem sice neviděl, ale myslím, že tohle řešení je jednoduché, levné (mnohem levnější, než jsou částky v článku), funkční.
P.S.
Protože kolo mělo nosič, někdy na něm ještě vezl pětiletého kluka (mě).
Na tom kole znacky ukrajina medzi kolama ,dnes oznacim tazky tahac sme mali vsetci v nasom burakove na kazdom co prve odletel predny blatnik na kazdom, 400 kcs,jazdili sme dole takym kopcom,kde sa jelen zabije krokom brzdili o dusu dnes ked kukam na ten kopecek boja sa na horskych zjazdit co bolo najlepsie po kazdom zjazde zadne koleso do jarku schladit brzdy a davaj nazad,jasne boli aj pady dokonca hromadne,kurva sa cudujem ze sme sa nepozabijali dnes,vtedy cooo idzeme boli sme hrdinovia na dnesne casy naisto,vtedy take hovna po 10 rokov zazitky sme hladali na hranici smrti bo treba prist kuknut kopec sa vola hencovec dole len jarek a hned baba hura oproti dalsi dnes to jazdia profesionaly na specialoch co stoji jak 3 volgy vtedy,my burani z burakova na ukrajinach,kurva sa v duchu smejem bol som dovazny,ale to kazdy buran v okolici 100 km.
Nevím, kdo ten včerejší psychedelický hnus dal celý. Mně stačila zhruba půl hodinka při čekání na těch našich 101 dalmatinů. Stálo to za to. Záběr na dalmatiny dvě sekundy a následoval střih a mnohem delší záběr a paznechta, který měl na bradavkách srdíčka.
Kdo to dal celé, tak se optám. Byla tam nějaká děcka, alespoň jako symbol nastupujících sportovců, nebo děcka jsou už také odepsána?
banda zločinců, deviantů a satanistů = západní elity
Ze na to nekdo vubec cuci. Me stacila fotka.
Fujtajxl na treti.
Já na to neměl odvahu a tek se ptám – nevšimnul si někdo, jestli v přenosu bylo nějaké upozornění, že to není vhodné pro děti a slabší povahy?
V něčem je ta doba ale fajn. Konečně leze ven, jaký duch stojí za politikou EU. Je zlý. Zlý se nejraději trefuje do svého uhlavního nepřítele – Krista. A chce , aby to všichni viděli, pochlubit se svou mocí. Ta parodie na poslední večeři je jasný podpis. Kdo chce kam, …. . Ale já tam s nimi nechci. Jenže jak to udělat.
Především podobné monstrakce nesledovat.
Vždycky jsem si myslel, že ty konspirační teorie o satanistech jsou blbost. Začínám si myslet, že to úplná blbost není a že na těch současných hnusech participují. Konečně, podobné sračky se nevyskytují poprvé.
Jsem ateista, takže náboženské hledisko mě míjí, ovšem tohle je skutečně odporné. Zjevně se snaží udělat tu šou co nejodpornější. Jakékoliv pozitivní ideály jsou těmto sviním cizí.
Potřebovali by nahnat do kriminálu. Ovšem ne, aby se tam váleli. Makat, parchanti. Třeba by přišli na lepší myšlenky.
Já je docela chápu. Poprvé v novodobých dějinách můžou vylézt na světlo a říct: Já jsem LBQT… queer a kdo mě nazve úchylem, dostane po čuni!
Ale nakonec dostanou po čuni oni, úchyláci. Protože jich je málo.
Já je docela chápu. Poprvé v novodobé historii můžou vylézt ven a zařvat: Já jsem queer a kdo je víc? Zkuste mě nazvat úchylem a dostanete po čuni!
Nakonec dostanou po čuni oni, protože jich je z principu málo. A navíc je každej jetej jinak..
Václav:
Taky jsem si myslela – a už nemyslím. Od shlédnutí té slavné otvíračky Gotthardského tunelu si říkám, kdoví, jestli není něco i na těch povídačkách o adrenochromu.
To taky byl zážitek , a zahájení OH tomu nasadilo ještě vyšší laťku. %(((
Stařenka.
Já tedy viděla i toho Gotthardu zkrácenou verzi (asi 20 minut) a stačilo mi, už mi to trhalo buňky. OH jsem vvyzobala jen rozinky, takže nevím, jaký to mělo celkový vyznění. Ale fascinovalo mě, když jsem četla jaký byl třeba ten Jezdec Smrť okouzlující….o ostatním nemluvě. Tak si říkám, jestli to nebude tím, že lidi jsou v těch městech takoví do betonu zalití a nemají kontakt se zemí. Už několikátou generací.
Neznáte náhodou Posledního bohatýra?
To je ta ruská,, pohádka“? Tedy asi spíš fantazy. Myslím, že jsem viděla první díl
Jo ta. Druhý díl je ještě mnohem lepší, na třetí se těším. No je tam scéna, kdy Ivan, jak tak umí cestovat mezi světy, popadne vrchního zlouna a vyklopí ho v Moskvě někde na parkovišti u obchoďáku. Zloun, který čerpá svou sílu ze země, se snaží prohrabat, jenže Ivan se mu směje, že je pod ním dalších šest pater parkovišť. A u té scény mě to nějak trklo. Já ne, já chodím často bosa, často jsem venku a moje děti taky, ale co ti zabetonovaní nebožáci……..
Mimochodem – jestli si někde najdete a zkouknete ten druhý díl slibuju, že se u závěrečné scény počůráte smíchy – a v mezičase párkrát taky, ale ta závěrečná je za všechny prachy.
Viděl jsem. Moc se mi líbila Žabka, ale ze všeho nejvíc se mi líbil Kostěj Nesmrtelný. Ten je absolutní jednička.
Alef:
Já se nedokážu rozhodnout, co se mi tam líbilo nejvíc – Kostěj a Babule Jagule teda skvělý – ale fakt asi ten závěr druhého dílu. A je to tak vtipný!
Pro děcka bylo vtipný i Nu pogodi – kam to všecko zmizelo?
Vlk se žvárem v hubě, nebo chytrý zajíc je dneska už problém?
Teco.
Byla Máša a medvěd, velmi oblíbená, mám dojem, že ještě loni na to vnučénka koukala. Ale obávám se, že už je taky bekaná.
S vnoučaty jsme se na ,, jen počkej“ dívali nedávno, i na Mášu s medvědem. Poslední díly jsou už dost moderní, ale ještě to pořád ujde.
Docela mne překvapila vnučka – na spaní jsem ji pustila pejska a kočičku a vydrželo jí to na dost dlouho.
Stařenka:
Tak to je dobře. Možná se to jen už naší malé přestalo líbit 🙂
Jene, to je krásné vysvětlení, ale časem trošku změnila podobu a ne zrovna k lepšímu. Čas se s nikým nepáře a pak je z krásné mladé dívky stařík s tváří vrásčitou jak dubovej kmen.
Kdybyste si chtěl spravit chuť a zavzpomínat na staré časy. https://www.youtube.com/watch?v=Js6KqgAyaBQ
Povídá se, že Jaga, dokud byla mladá (je to zatraceně kurevsky strašně moc dávno), byla velmi krásná. Znám někoho, kdo by mohl znát někoho, kdo by o tom mohl něco vědět – zeptám se.
Každý byl někdy mladý a krásný ( jak tady furt připomíná jeden diskutující). Nějakou chvíli jsem si myslela, že Jaga je chlap .
Abyste se neukvapila! Viděla jste fotku madam Merkel zamlada? Já jo, a nehodlám to víckrát opakovat.
Stařenka Oggová
Když bylo něco ošklivé, tak to byl chlap?
Re: Švejk – to snad netvrdím. Jen Baba Jaga v Mrazíkovi vypadala jak chlap.
Ano, je to tak.
Baba Jaga se správně jmenuje: Baba Joga.Byla to mladá a hezká žena, cvičitelka (už tenkrát) jogy.
Proto měla dokonalé tělo (Hathajoga a i mysl měla v pořádku – Džňánajóga a samozřejmě vyrovnání s minulostí i budoucností Karmajoga), když šla po širé Rusi, chlapi se za ní otáčeli a volali: to je ale baba!
A už jí to zůstalo – Baba Joga.
Závistivci a závistivkyně jí pak místo Joga říkali Jaga .
Babu Jagu hrál Georgij Milljar.
Moc krásnej se mi nezdál, ani zamlada :-))
Naposledy hrál Babu Jagu Keanu Reeves, ne? 😀
Teco: Myslíte tohle? https://www.youtube.com/watch?v=18sLOJzPEAY
Madam Merkel jsem bohudík nebo bohužel za mlada neviděla. Vypadala snad jinak ?
Stařenko Oggová, kdysi někde proběhla fotka madam Merkel a dvou dalších mladých dam z enface ve stoje na nuda pláži.
Re: katango – dík, ale hledat to určitě nebudu.
V každém připadě ti, co přežijí, budou závidět těm, co nepřežili.
Viz živý obraz „Posledni večeře Páně“ na zahajovacim ceremoniálu OH:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Putinovi-musela-rupnout-zilka-LGBT-aktiviste-zahajili-OH-v-Parizi-759071
Hmm, proč komentář čeká na schvalení? Komu mám byt vděcný za cenzuru?
Těm, co do enginu WordPressu, nenápadně vložili adresu parlamentek a dalších „závadových“ webů.
Zkuste to bez toho linku a nebudete čekat na schválení..
Fakt?
https://1url.cz/W1Nka
Tak u mně dobrý, žádné čekání. Jestli to nebude tím, že jsem dala adresu do zkracovače.
No, vysvětlení to asi bude, ale linky na PL jsem dával už dřív a nedělalo to.
Hlavně že to neni na Vidláka 😄
NSA v USA to musí nejprve důkladně prověřit. Dnes je sobota, tak to chvilku trvá.
Mně nějak nedochází, proč by měla VVP rupnout žilka z toho, že někdo jiný ze sebe dělá debila. Pokud v souvislosti s touto ostudnou performancí něco Putinovi hrozí, tak jedině že si strhne pupek smíchy.
Přesně to jsem chtěl napsat.
Pořád nás tady straší, jak chce dobýt Evropu. Pro Boha proč by to dělal? Evropa se likviduje sama tempem nevídaným. On může jen sedět a točit mlejnek, až to tady ti naši umělci dovedou zu grunt.
Viděl jsem jen asi 10 sekund toho spektáklu, byv na návštěvě u maminky. Potlačil jsem zvracení a šel raději do dílny. Tam mám užitečnější práce až až.
Ani zminka vo vobrovsky macaronovy armade poslany na rusa..
Neco jako pobihani toho kone po vode , co s tim..Skutky zadny.
Alef:
No to nejste sám. I komentáře pod článkem to zhusta nechápaly. Zřejmě to bylo nějaké přání otcem myšlenky.
Naprostý souhlas. Ukazují tím jen svou dekadenci, kam vede taková neustále se zvyšující dekadence je všeobecně známo. Škoda, za mého mládí byly Olympijské hry svátek sportu. Později jej předělali na rekamně zábavní estrádu, kde už o sport moc nešlo. Teď zjevně poslední fáze, politická agitka.
Poslední politickou agitkou byly podle mě OH 1936.
Pak už jenom ty různé vzájemné bojkoty a šprajcy, ale ty nepočítám.
Shromáždil jsem na téma „Olympia 1936“ co se dalo, protože to byl takový malý převrat v kinematografii i její technice, mám toho celou složku, co má tak 12G.
Riefenstahlová dostala fakticky neomezený rozpočet a využila jej zřejmě dokonale, protože jsou tam vidět sekvence a klasickou, mechanicko-analogovou technikou udělané záběry, které filmaři dnes dovedou udělat jen digitálně.
Filmová kamera na 24m vysokém, vlajkovém stožáru a s hydropneumatickou stabilizací obrazu? Žádný problém…Neumím si dnes ani představit, kolik lidí na tom muselo makat už hodně před půlkou 30.let.
Na tu politickou stránku věci a vlající říšské vlajky já seru – mě zajímá ta kompozice, ale i celková dramaturgie, s jakým neuvěřitelným způsobem dostala režisérka do celkem omezené stopáže všechno, co potřebovala.
Ať si o Riefenstahlové, nebo jejích metodách říká kdo chce, co chce. Filmy Olympia – Festival of Beauty a Olympia – Festival of Nations, už dnes nikdo natočit neumí.
Ne takovým převratným způsobem a klasickou analogovou technikou, která tehdy neuměla ani brát synchronní zvuk.
Že na OH 1936 už fungovala televize, resp. její kabelová verze (signál tehdy přenášeli po stadionu, sportovištích a do významných center po kabelech), to je další věc.
Kdy že jsme spustili televizní vysílání my tady, v ČR? Jo, už vím. Tři měsíce před mým narozením a to bylo jen zkušebně – Němci to měli v roce 1936 už odladěné, když si s tím troufli před lidi a na olympiádu.
No, názvy článků v PL bývají dost bulvární. Někdy hodně ….
Nemůžete od bulváru očekávat, že se bude prezentovat nebulvárně.
Podpora úchyláctví. Jedna z evropských hodnot. Pak bych mezi ty hodnoty ještě zařadil lež, pokrytectví, pozérství, lenost, konzum.
Tady píšou, co furt mlel Havel:
https://e-republika.ch/article4736-Par-poznamek-v-okurkove-sezone
Leda tak hovno. Pan Letko bude dost mladý chlap, že je ochoten tomu věřit.
Dokud totiž bude výhodnější lhát, krást a nenávidět, tak dobro nikdy nezvítězí nad zlem.
Něco málo přes třicet roků stačilo na to, aby se o tom přesvědčili úplně všichni.
Včetně generací, jako je moje. Moji vrstevníci, pokud už nejsou po dvou infarktech, nejmíň jedné mrtvici či načisto mrtví, tak jsou na takový svět a zbytek života v něm, mnohem nasranější než já, který to občas ventiluju tady. Berou prášky na uklidnění, ale moc to prý nepomáhá.
Dokud totiž bude výhodnější lhát, krást a nenávidět, tak dobro nikdy nezvítězí nad zlem.
Tak, tak. Tesat do kamene.
Faascinujou mě myšlenkový pochody lepšolidí – zahajovací ceremoniál olympiády slouží k tomu, aby nasral Putina.
Oni jsou psychicky nemocní.
Pithart:
Nenávist je zelenooký netvor, jenž si hraje s tím, koho požírá – abych parafrázovala Shakespeara.
Tady je něco k pobavení:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/adolf-hitler-nacisticke-nemecko-praha-okupace-prazsky-hrad-heinrich-hoffmann.A240523_152608_domaci_ikro
Článek sám nestojí za moc, odkaz sem dávám kvůli diskusi k němu.
Udělejte si pět-sedm minut času a tu diskusi si projděte, není zas tak dlouhá.
Je to reprezentativní vzorek voličů Pětikoalice.
Úžasné, mně samotnému spadla sanice až na zem.
Dokud tady bude žít a volit TOHLE, budeme se ve sračkách potácet stále.
Putinovi nemusela rupnout žádná žilka.
Zařídil, aby se mu tohle svinstvo do země nedostávalo, nebo se tam nešířilo.
Jednoduché. Pak se může věnovat důležitějším věcem, než tomuhle.
Znovu se ukazuje, jak je Ihorovič hloupý. Jeho angažování jako předsedy ODS tuto stranu v důsledku značně poškodí (už aby to bylo!), stejně jako poškodí Českou republiku jeho působení v čele vlády. Domnívám se, že podprůměrný učitel dějepisu a českého jazyka (sám někde napsal, že na střední škole musel dělat reparát) byl angažován do čela Masarykovy univerzity jako fíkový list pro tamní bývalé komunisty (vím spolehlivě, že se to dělo na více vysokých školách). Nesmíme zapomenout na tzv. vedoucí úlohu KSČ, která spočívala v tom, že komunisté schvalovali všechny akademické pracovníky vysokých škol a, zcela logicky, podíl komunistů mezi nimi se blížil 100 %. To se pak zopakoval s jeho působením v čele ODS. Byl to jen fíkový list pro kmotry typu Dona Pabla. Prostě „pan Čistý Antikomunista“. Proto se nemůžeme divit, že jediným tématem Ihoroviče je boj proti komunistům (které si, hloupě, ztotožnil s etnickými Rusy). Bohužel, hodně mu v tom pomáhají novináři mainstreamu. Je otázkou, jestli jsou blbí, nebo navedení, nebo oboje (přikláním se k názoru, že oboje).
Ihorovič zklamal v posledních dnech dvakrát. Jednak se nepostavil za Slovenskou v jeho sporu o ropu s Ukrajinou. Připomeňme si, že Slovensko dodávalo celou dobu reverzním chodem ruský plyn z Německa na Ukrajinu a dodávalo a dodává elektrickou energii. Ale ukrajinský pes rád kouše do ruky, která ho krmí. Ostatně, Ihorovič v tomto zklamal na celé čáře. Ten kdo dává, ten si může klást podmínky. Nevidím jediný důvod, proč by neměl Ihorovič podmínit naši pomoc Ukrajině ukončením adorace ukrajinských válečných zločinců, typu Bandery nebo Šucheviče. Bandera byl odsouzený terorista (byl v Polsku za terorismus a vraždu odsouzen k trestu smrti) a oba se provinili masakry Židů, Poláků a Čechů na Volyni a v Haliči. Je to urážka všech československých obětí 2. světové války. My dobrovolně chudneme, ale Ukrajinci se otevřeně hlásí k těm, kteří nás tu masakrovali.
Ihorovič se nyní také svým vyjádřením k izraelským sportovcům dopustil trestného činu zpochybňování genocidia. Ostatně, není to poprvé. Profesor politologie by měl vědět, že v mezinárodním humanitárním právu neplatí zásada „účel světí prostředky“ a je naprosto irelevantní, kdo válku začal. Důležité je, jak válku vede. Izraelci se dopouštějí genocidy palestinského obyvatelstva Gazy, o tom nemůže být pochybností a Mezinárodní trestní soud i Mezinárodní soud to tak zjevně chápou. Aby bylo jasno, nejsem pro vylučování izraelských sportovců z mezinárodních sportovních akcí, stejně jako nejsem pro vylučování ruských a běloruských sportovců. Je to flagrantní ukázka dvojího metru Kolektivního Západu. Okupace severního Kypru, okupace částí Sýrie Turky a Američany nevadí, ale válka na Ukrajině (kterou částečně vedou ukrajinští občané ruské národnosti) najednou vadí. Jsem pro dodržování základního principu právního státu, kterým je rovnost před zákonem. Jestliže jsou odsuzováni lidé za „schvalování“ ruské invaze, měli by být odsuzováni lidé i za schvalování izraelské invaze. Připomínám, že mezinárodní právo (a vlastně žádné právo) nezná žádné právo na odplatu. Právo na odplatu je neslučitelné s Evropskými hodnotami.
myslim ze to nedopadne dobre
evropske gay hry byly zahajeny
Páteční čtyřhodinová ceremonie k zahájení Olympijských her v Paříži vzbudila ve světě i v doma ve Francii některými choreografickými prvky a dramaturgií odpor a znechucení a to především vnucovanou LGBT propagandou a popírání francouzské historie.
Nemalá část páteční ceremonie byla propojena tzv. diverzitou a LGBT propagandou. Největší emoce asi vzbudila hraná nebo taneční scéna na motiv Poslední večeře, kdy na místě Ježíše Krista sedí opulentní dáma a učedníky zobrazovaly různé podivné postavy neurčitých pohlaví, před které se později předsunul na stole plného jídla téměř nahý kroutící se zřejmě Bakchus.
https://echo24.cz/a/HqVLe/svet-zpravy-posledni-vecere-lgbt-dokazou-znechutit-zahajovaci-ceremonial-olympijskych-her
Úplně vidím to nadšení v arabském světě…
K té olympijské „ceremonii“:
Nemáte ani ponětí, co všechno po takovém hnusu, frantíkům přeju. Takhle rozstřelit olympijskou myšlenku.
Bylo tam pár fakt dobrých nápadů, které ale kompletně zazdili všemi těmi buznami a transformery, co jich tam bylo. Ani na Conchitu Wurst nezapomněli, takový humus.
Pravda cpali to skoro do kazdeho vystoupeni
Nechutne, opravdu nechutne
Zajimalo by me jak se to libi puvodnim francouzum a novo francouzum
Ale kdepak rozstřelit, ta už byla sávno mrtvá.
Ono aj ta Mária Antoibetta s hlavou pod pazuchou a kvázi krvou okolo bola navrhuje trávenie….ešte pár dlhých pohľadov na tých queer a trans a musela som prepnúť. Ale sa cudujem, ze na Notre Dame nespadla znovu veza
Nie bola navrhuje, ale bola ťažká na trávenie
Ropovod Družba má severní (Polsko, Čr) a jižní (Maďarsko, Slovensko) větev. Ukrajina na politickou objednávku zavřela jen jednu z nich.
Re: Aleš
Kde jste přišel na takovou ptákovinu, že Družba jde ze Čtvrté říše do Čechistánu?
Čechistán je od samého počátku krmen z jižní větve spolu se Slovačí a nikdy jinak.
Něco bereme z Dojčenistánu přes Ingolstadt.
Re: PivoJ
Ingolstadt NENÍ na trase ropovodu Družba.
Severná vetva je predsa zavretá už dlhšie nie? Poliaci by predsa fuj ropu nedovolili tranzitovat
máš môj obdiv, Daniel, za svoju kreativitu — ani ja som sa svojich snov nikdy nevzdal — teda až na to, že som ako vojenský pilot nemachroval v parížskej baletnej škole ako knieža Raňkovský s pávmi na zámku
https://www.youtube.com/watch?v=fDWu8wbfjV4&t=96s
Ad: „Ukrajina sice měla dostat zmražená ruská aktiva, ale od doby, co Saúdové pohrozili, že se stáhnou z trhu s evropskými dluhopisy, pokud někdo šáhne Putinovi na prachy, nějak to přestalo vycházet…“
No, na AK dnes píšou, že už mu na ty prachy šáhli. Inu, pokud nepřítel dělá chybu, není vhodné mu to vyvracet…
Vzali myslim 1,5 miliardy, ale z uroku a dividend, nikoliv z vlastnich aktiv.
Coz nic nemeni na tom, ze to jsou Putinovy nasmlovane prachy. Ovsem prostor na vymluvy Zapadu tu je.
A Rusove drzi, jako berani, i kdyz utok na centrum rizeni nelze vyloucit.
Podobne Nord Stream: Rusko se povazuje za velmoc, ale ta by byla schopna vest vlastni setreni, anebo k nemu protistranu donutit. Ale Rusko nic, ani tuk, pouze Nebenzja neco mele v OSN, ale nikdo ho neposloucha.
Jako že mají nějak zaútočit, aby měl západ konečně výmluvu, že museli začít válku v Evropě?
Myslíte, že by nedokázali Arabové postavit Izrael do latě?
Jenže na to ten západ čeká… A furt nic, Netanjahu řve v kongresu, že je třeba zaútočit na Írán, že se musí bránit západ.
Já nevím, ale já se netěším na rakety nad hlavou. Nechci aby mi syna a zetě odvedli na frontu. Nechci aby se tu potulovali různí týpci.
stridor napsal:27 července, 2024 (12:19)
My máme hodinky, Rusové mají čas.
To jsem již slyšel u Kábulu, kde se bojovalo za Prahu.
Já jsem zase někde četla, že to říkají Číňani. Něco jako Vy ze západu máte hodinky, my máme čas.
No, zajímalo by mě, kde v týhle zemi chcete sehnat spanilou pannu. Pokud teda nejde o pedofilii…
V téhle zemi není problém splašit babu, které je osmadvacet a je to panna.
Popřípadě je deflorována přístrojem na baterie. Protože se ještě ne a ne objevit „ten správný“.
Částečným viníkem může být i porno, které nabízí zkreslený pohled na to, jak má být dlouhých dvacet centimetrů..
Pannu a ještě spanilou??? Nechcete toho nějak moc??? Trochu skromnosti by neškodilo!
Barbie od Mattela, ta bude určitě panna.Jen je moc malá a ten příslušnej otvor taky nemá.
Vidláku,
k tomu nákladnímu kolu bych než koupi něčeho tak nákladného věnoval pozornost možnosti vyrobit z trubek přívěs za normální kolo, který se pak již dá připřáhnout k čemukoliv – kolu šlapacímu, elektrickému motorce.
Mám na mysli konstrukci typu přívěsu za kolo, ve kterém se vozí děti či psi na cyklovýlety.
Osa se dvěma koly, trojúhelníkový rám, a pro zmenšení zatížení na zadní kolo kola či motorky (ve vrcholu trojúhelníka) vpředu jedno otočné kolo.
Bantamové kolo průměr 400 mm má nosnost asi 250 kg a rychlostní limit 25 km/hod. Stojí cca. 800 Kč/ks vč. DPH. Potřebujete 3 a zbytek jsou tyč na osu a trubky na zavěšení třetího kola a rám. Prostě variace na smyk, jen s koly.
Hotové s nosností jen 45 kg se prodávají např. jako vozík BURLEY Bark Ranger DOG XL.
Máte pravdu, to se dá postavit levně. Ale homologace přijde na miliony. Nebo existuje nějaká výjimka?
Re: Eta
Pokud je konstrukční rychlost vozidla DO 2o km/h, nemají poliši nárok.
Pochopitelně ZATÍM !!!!!!!
Kdyby se mělo něco takového rozšířit, soudruzi zajisté zasáhnou.
Homologace, bez te to nejde
Jeste porad vidim jezdit par privesnych voziku udelanych doma, s nosnosti jak prase schvalenych v roce tusim 1985
Prober se, tuto zimu kazdej bude topit cimkoliv
Já byl už tuhle zimu překvapený, kolik lidí z ulice má vedle plynového kotle ještě jeden, na TP a co všechno v něm jde spálit. Pozná se to už okolo čtvrté-páté odpoledne, když to roztápějí na večer a na noc. Tolik různobarevných čmoudíků, si nepamatuju ani z horizontu Ostravska, nahlíženo od Poruby a zhruba na počátku 80.let. A toho smradu!
Jeden pálil určitě nějaké plasty na bázi PVC, smrad po chlorovodíku se táhl přes tři ulice.
Re: Teco
Mohly to být postsametové brikety.
Petka s uříznutým hrdlem, vevniř napěchované piliny a vyjetý motorák, jako pojivo. Jede to famózně.
Tzv. Bursíkova raketa
„Rozumná“ značka nákladních kol je třeba Urban Arrow. Info o jejich používání reálným uživatelem viz třeba blogger DCRainMaker.
https://www.dcrainmaker.com/2022/12/getting-christmas-by-bike-edition.html
https://www.cargobike.cz/urban-arrow
Re: JM
Pokud to je jednostopý bazmek, koledujete si o rozbitou hubu a polámané končetiny.
Zkuste si na nosič obyč kola hodit křížem pytel obili nebo brambor a projeďte se na tom. Pak pokecáme.
Re: Trambus – Targus
DCRainmaker na tom rutinně vozí své 3 dcery plus Vánoční stromek, a matky s nákladem několika dětí s tím vidívám jezdit i po Brně. Jediný rozdíl je v přilbách: v NL se jezdí bez přileb, v Brně s přilbami.
A stran pytlů – v odkazu níže na tom má kdosi naložené dokonce 3 pytle snad nějakého hnojiva 🙂
https://velo.outsideonline.com/ebike/urban-arrow-family-cargo-bike-long-term-review-a-pickup-truck-on-two-wheels/
Re: JM
Znovu jen zopakuju. Zkuste to.
V podstatě se musíte znova naučit jezdit. Jízdní vlastnosti sebevražedné, udržení rovnováhy vyžaduje provazochodeckou rutinu.
Styčné body s jízdou na klasickém kole – nula nula nic.
Základní rozdíl mezi standardním nosičem a nákladním kolem: v jednom případě je náklad nad těžištem (= poloha labilní), ve druhém pod těžištěm (=poloha stabilní).
Ty rodiny, co v tom po Brně i jinde vozí děti opravdu ví, co dělají.
Re: JM
Větší 3,14-čovinu jsem teda už DLOOOOUHO nečetl, ani neslyšel.
Vy chcete tvrdit, že když naložíte děti pod těžiště jízdního kola, tak kolo nespadne?
Můj ty Tondo kolenatej, zas další „Ekštajn“ zralý na „nobilofku – mobilofku“.
Máte aspoň povědomí, jak se určuje těžiště, když už chcete POD něj nakládat děti?
Ze které třídy vás vyrazili ze základky pro věk nad 18 let?
Ne, nespadne.
Teoretický odpor: zákon zachování momentu hybnosti.
Praktické rozporování: videa na Y2 s reálnými uživateli nepadajících nákladních kol s dětmi naloženými na jejich kolech
Re: JM
Zákon zachování momentu hybnosti nemá s udržením rovnováhy vcelku nic společného.
Pokud vychýlíte těžiště soustavy /kolo-jezdec – náklad/ mimo podélnou osu rotace tělesa, automaticky se toto převrátí právě kolem této osy.
Osa rotace je v tomto případě definována dvěma body – a to body dotyku tělesa s podložkou, nikoli vodorovnou rovinou proloženou těžištěm, jak si představujete. Podložka je silnice a body jsou místa doteku dvou pneumatik se silnicí.
Vaše zběsilé teorie by mohly samozřejmě fungovat, kdyby byla korba kola i s nákladem POD úrovní silnice. A samozřejmě by tam muselo být i to vaše těžiště celé soustavy.
https://www.youtube.com/watch?v=rJ2f08RHD1Y&t=1232s 🙂
Re: JM
A co jako?
Má to stejný stojan jako motorka, takže po jeho zasunutí to půjde zcela spolehlivě některým bokem k zemi.
Pokoušejte se udělat blbce z někoho jiného.
„a co jako?“
Majitel 😉 blogu se ptal na tip na nákladní kolo, já doporučil model od výrobce produktů řekněme střední střídy z cyklozemě (= Nl) , a teď je to na Vidlákovi, zda to tu čte, a na koho z nás dvou dá 🤣
Tedy, nebudu se hádat zda je to pravda nebo ne, jen jsem slyšel: Nákladní kola, používaná ve Vietnamu, nebyla uspůsobena na jízdu v sedle. Ty stroje se normálně tlačily. Stezkou v džungli se nemohl prohánět žádný peleton. Sám jsem to slavné nákladní kolo ovšem neviděl. PRÝ se dokonce vyráběly tyhle bicykly v ČSSR.
Na nosič ne, ale na řidítcích socialistického kola jsem vozila várnice. Jela jsem k vlaku, kde mi vydali onu várnici, někdy dvě a dala jsem je na řídítka, už nevím, jak to bylo upravené.
Ve várnicích bylo chlazené kančí sperma, které se používalo na inseminaci prasnic. Lepší než šlapat pěšky 8 km, nevím proč, ale už ročník před námi měl zrušené řidičské zkoušky na traktor pro děvčata (a na Ukrajině už ženy opět fárají a pracují v těžkém průmyslu, jako po každé válce).
Takže tak, prasata se už nechovají, porodna prasnic, jalovárna, odchovna a výkrmna prasat srovnána se zemí.
Tehdy byl limit 25 kg pro ženy, pro muže 50kg. Teď je to polovina, ale to se může rychle změnit.
Re: Evix
Limit břemen pro ženy soudruzi aktivně zvedli po Hadráku z 15 na 20 kg.
Muži jsou bez limitu.
A pacient nebyl břemeno nikdy, i když vážil 150 kg a k dispozici byly jen dvě padesátikilový sestry.
Re: katango
Ano, tak je to doposud.
Proto má moje kámoška v osmapadesáti po dvou operacích páteře aspoň částečný důchod.
Je fascinující jaké hovadiny fascinují národ.
Mám pocit, že původně šlo o myšlenku nezávislosti takové „jednostopé“ přepravy na elektrice.
My to s obyčejným jízdním kolem nikdy nezkoušeli, nač se dřít.
Benzín Normal i s olejem, byl za dvě kačky litr a koukali byste, kolik toho Jawa 555 s přidrátovaným dvoukolákem utáhla!
Spíš bych se poohlížel po něčem, co je schopno jezdit třeba na technický líh, na metanol, nebo jiné druhořadé palivo. Klidně i malý dvoutaktní nafťák, aby šel nastartovat ručně. Ten dovede spálit tuším i zředěný řepkový olej a podobný sajrajty.
Když mohl jezdit Sergej na ruskou verzi nafty, tak proč by malý motorek na stejném principu, tzn. jezdící na kdejaké hnusy, neměl jít vyrobit i dneska? 😀
Re: Teco
Jste těžce mimo mísu.
Ruská saljarka byla mnohem méně závadná, než československé, resp. české naftohampejzy.
Na rozdíl od ruských benzínů, se kterými si ji zřejmě pletete. Viz Bjenzin Aftamabíľnyj BA – 70 a spol.
Malý nafťák – dvoutakt je stejná utopie. Nevím o nikom, kdo by se odvážil ho postavit, vyrábět a prodávat. Všecko to je 4-takt, rozvod OHV, bo cena.
Nafťák je vůbec problém. Pokud neumíte správně ovládat dekompresor, mechanické natočení takového motoru naprosto nehrozí. Roztočit lidskou silou naftový stacionár o zdvihovém objemu nad 500 ccm nemáte nejmenší šanci ani v družstvu, nad 350 ccm v jednom kusu je rovno božímu zázraku. Zejména pokud jej budete startovat řepáckým olejem bez žhavicích svíček.
Jednodušší nafťák nahodíte pomocí éterové patrony, resp. dnes éterovým sprejem, pokud shodíte vzduchový filtr, v nejhorším se startovaly zapáleným Rudým právem. Ale ty nové krámy určo ne.
Jen mě to tak napadlo, když jsem si vzpomněl na malé, detonační letecké motorky, největší měl tuším deset kubíků. Tak že třeba naftová dvoutaktní padesátka, by ještě mohla jít nastartovat bez větších potíží.
Vyloženě nouzové řešení, kdy ekologie/spotřeba nehrají roli, jen funkčnost.
Pamatuju si, že dvoutaktní Sergejův diesel kouřil skutečně neuvěřitelně, stejně tak neuvěřitelně byl i hlučný, kdy se jeho dunění ozývalo až od Otrokovic. Ale zřejmě bez ohledu na toto všechno, byl zřejmě i spolehlivý, protože jednoduchý.
Re: Teco
Sergej měl na roztočení motoru malý benzíňák. Jinak byl nenastartovatelný. Nejdřív musel kompresor typu Roots natlakovat kartery, aby fungovalo vyplachování dvoutaktu.
Jinak naftový dvoutakt se hodí pouze pro pomaloběžné motory, typicky lodě, ponorky a přenos síly pomocí elektromotorů, co náprava, to jeden motor.
Někde jsem zaslechla, že Sergejův motor byl původem z britských ponorek.
Startování vétřiesek, ale i bévépéček při -22°C si pamatuju z vojny.
Šoféři BVP skutečně cosi doslova chrstli do jednoho ze sacích kanálů, pak se na zemi, dynamickými účinky velkých proudů, zakroutily startovací kabely jako žížaly a chytlo to. Přečíst Rudé právo se dávalo těm vejtřaskám, aby nasály teplý vzduch a v kombinaci s tou éterovou patronou i pomocným startovacím vozíkem, chytaly líp. Tohle u BVP nějak nešlo, proto cosi nalévali do mřížek toho sacího kanálu.
Trambusi – Targusi, vojenskou tuším třítunku Tatra 128 (osmiválec 9,9 litrů!) šlo jednochlapově nastartovat klikou. Bylo nutné „nastříkat“ ručně a vědět, nakolik ručně nastavit volnoběh. Taky počítat s tím, že pokud do toho dost nekleknu, tak to kopne až o polámané prsty, jestli ne i ruce.
Pokud jde o „dekompresor“, nevím co má co s „dieslem“, ale pamatuju ho u byvších motocyklů se zapalování typu magneto, kdy znetěsněním (dekompresí) spalovacího prostoru se motor zastavoval.
Re: JiH
Dekompresor měly ve standardu např. Zetory. Soužil nejen k zastavení motoru, ale především k jeho roztočení. Možná, že kdysi i k ručnímu, to nevím.
Praxe – když jsem byl jako student na chmelové brigádě, nafasoval jsem starou „třicítku“, která slabě dobíjela baterie. Asi třetí den už bylo chladněji a motor jsem startérem neprotočil. Takže jsem zastavil staršího kolegu, který jezdil s Krystalem. Ten mi zmáčkl násadou kladiva „tajnou“ páčku za chladičem a já zapnul startér. Když měl motor dostatečné otáčky, kolega jednoduše kladivo z motoru vyndal a startér už dokázal převalit aspoň jeden válec přes kompresi. Jelikož to byl Zetor, stačilo to k rozběhnutí motoru.
Jinak mám doma motorku s jednoválcovým „pětikilem“ zn. Rotax. Ušlápnout to nohou přes kick starér nemám šanci, bo 75 kg v motohadrech.
Takže musím nastavit přesný bod zdvihu pístu. Jednoduchá věc – na bloku je okénko, ve kterém se objeví značka. Dělá se to tak, že levou rukou zmáčknete dekompresor a pravou rukou točíte motorem přes kick – startovací páku tak, aby se objevila značka.
Pak odhadnete nastavení sytiče podle teploty motoru a hupsnete na start páku. Přitom máte zmáčknutý dekompresor. Když je kick asi v polovině své dráhy, pustíte páčku a motor udělá blaf.
Když se nerozběhne, uděláte to „znovu a lépe!“
Než jsem se to naučil, připadal jsem si, jak čarodějův učeň.
Jinak na RUČNÍ start osmiválce bez dekompresoru a chytlavého média typu éter, který měl kompresi 16 : 1, bych OPRAVDU rád zhlédl.
Zvlášť když to byl vzduchem chlazený křáp z Tatrovky a kromě pístů bylo třeba točit i ventilátorem a dvěma dynamy. To je pro mne uvěřitelnější pohádka O Smolíčkovi.
Staré benzínové motory obecně nastartovat klikou nebyl velký problém, protože běžná komprese ve válcích byla tehdy max. 6 : 1, ale spíš ještě méně. Dnes tam máte zhruba dvojnásobek. a odpor motoru není dvojnásobný ani náhodou, ani omylem. Ale to si určitě umíte spočítat sám. Tabulky najdete na netu.
Ještě perlička.
Když jsem byl nejmladší, nejkrásnější a zejména nejchytřejší, „udělal“ jsem si motor na ČZ 175, „boprachycype“ a zvednout výkon na Číze bylo levnější, než koupit novou Jawa 634/350.
Zvedl jsem kompresi z 8,6 až někam k 11 a motor se stal pro mne téměř „neušlápnutelným“.
Obvykle jsem ho startoval roztlačením na trojku, protože chytal na první převalení.
Když moje pravá noha viděla, že ta levá překlápí řadičku do polohy startování, měla tendenci utíkat pryž i beze zbytku těla.
Trambus – Targusi, v té Tatře 128 (skříňové) jsem měl na krku nějakou tu elektroniku. Když ji k chodu neucloumal starter, řidič Kyzivát (či tak nějak, Maďar to roduvěrný), odšrouboval krytku mezi a na úrovni hlav válců, nasadil kolovrátek a za zvuků obřího cvrčka, protáčel. Pak nasazoval natáčecí kliku tak, aby našel jistou polohu, když našel, letmo se pokřižoval a tak nějak na kliku obouruč opřen skočil, hnal ji dolů, trhem ze spodní úvratě nahoru, skokem pak znovu dolů a tra tra tra, za oblaků kouře z výfuku, motor běžel. Když ne, tak do kabiny, tam na panelu, vpravo od volantu vedle sebe dvě svisle pohyblivé páky, jedna „plyn“ pro volnoběžný chod, druhá (snad) nastavení vstřiků. Zalaboroval a znovu, letmé pokřižování … a nakonec vždy, tra tra tra … oblaka z výfuku … Roztáhnout „jeho“ Tatru nikdy, nikdy, nepřipustil. Rozumí se, že za chladna se „žhavilo“ a v nejhorším, pod žhavící svíčku něco benzinu …
Zasloužila si ta Tatra nové akumulátory. Jenže, přednost měly Vétřiesky, které klikou nastartovat rozhodně nešly a pokud nebylo sucho, tak ani roztáhnout prakticky ne (kompresní poměr, redukce v nábojích kol). Tak to pamatuju co voják dvouleté základní služby.
S motocykly a auty, jak jsem s nimi měl od školních let co do činění zaclánět nebudu. To startování stoosumadvacítky je beztak OT až dost.
Re: JiH
Ta „kouzelná“ páčka vpravo od volantu se nazývá přesuvník vstřiku a měly to také např. Škododovky řady 706
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-706-rt-mt/r~af7ccfe4dabe11ed8b4e0cc47ab5f122/
V praxi to znamená, že mechanicky posunete časování vstřiku nafty až k horní úvrati, tudíž že se přiblížíte k podmínkám volného běhu motoru (cca 600 ot/min), přestože motor ještě stojí. Odšroubování tajemných deklíků bych viděl na odtlakování prostoru klikového hřídele, případně by to taky mohl být obtok vzduchových filtrů.
Žádná další vychytávka mne nenapadá.
Dnes by se ještě daly použít hydrospojky na odpojení pomocných agregátů (ventilátory a dynama), ale to asi tenkrát moc nehrozilo. Vše se honilo klínovými řemeny.
A pokud Kyzyvát startoval dvěma otočkami, viděl bych to na redukci ručního pohonu motoru vůči otáčkám klikového hřídele.
Gerd napsal:
27 července, 2024 (10:17)
Není problém
Dvoukolák + kus špagátu
https://www.zbozi.cz/vyrobek/strend-pro-transport-rdv-250/
To už je lepší čtyřkolák na 300 kg za 2 754 Kč https://www.hobynaradi.cz/vozik-zahradni-handtruck-841-95x52x57cm-nosnost-300kg-80l/
Na připřaření ke kolu nepoužitelný, protože má točnu.
Kromě toho bych rád viděl, jak dlouho takto zbastlená točna vydrží s těmi deklarovanými 300 kg.
Já myslím, že tak možná týden.
Už vidím vidláka se jeho cukrovkou a 50 kily nadváhy, jak šlape na kole s nákladem 3 metráky. Doporučím tak mototůčko, ale majitel Kvido Štěpánek by měl zisk a ten by poslal na Ukrajinu na válčení, takže nic.
Re: —
Vítaným vedlejším efektem by byl znatelný úbytek váhy již po prvním měsíci provozu takového samohybu.
Inu z vedlejší vesnice by ty dva pytle (cca. 100 – 140 kg) Vidlák mohl táhnout ručně. Ale pak by mu stačil i dvoukolák.
Když je člověk mladý a plný síly, tak dvoukolák s metrákem naložených kartonů ze sámošek, naložených na takovou výšku, že nebylo vidět dopředu, nebyl žádný problém. Vydělávali jsme si tak, jako mladí kluci na věci a techniku, kterou bychom si z kapesného (pokud někdo vůbec kapesné měl) dovolit nemohli.
A rodiče nás vedli spíš k tomu, abychom si na své „sny“ vydělali sami.
První levisky z Tuzexu tak zaplatily kartony z místních dvou sámošek.
Tehdy dávaly Sběrné suroviny za čistou, nezamaštěnou a suchou kartonáž kačku za kilo. A to jsme si z takto vydělaných peněz financovali i koníčky, u mě třeba dosti nákladné.
Bony obstarával jeden z místních řidičů TIR. Druhé pololetí osmičky, půlku prázdnin mezi a pak celá devátá třída.
Spolužáci se nám zpočátku dost vysmívali, když jsme o sobotních dopolednech tahali dvoukoláky s papírem, nashromážděným pod rampou sámošek za celý týden.
Pak s tím ale přestali, když jsme si to do školy, po prázdninách mezi osmičkou a devítkou, nakráčeli v nových origoš Leviskách.
Tehdy poprvé, jsme pocítili od některých spolužáků cosi, jako nepříčetnou závist.
To bylo tehdy, když jeden z nás, od školky až dodneška čtyř kámošů, koupil své holce, naší spolužačce, z takto vydělaných peněz a přes vyšmelené bony v Tuzexu, jakousi kazetu s malovátky a krásné tričko se „západním“ potiskem.
Probíhaly pak diskuse, že to snad ani neměl dělat, protože další spolužačky se mohly pominout závistí a vyvolalo to i dost ohavné posměšky ze strany kluků, toho typu „aby ti dala, tak si to musíš předplatit?“ a podobně.
Nikdo už neviděl, kolik za tím bylo dřiny, často i v dešti a s metrákem papíru přikrytým plachtou, aby to nezmoklo a ve sběrně nám to vzali.
Jedna jízda se rovnala jedné stokoruně, někdy o něco víc.
A protože ve sběrně byl chlap v sobotu jen od osmi do jedenácti, museli jsme přes celé městečko sakra pohnout. Jen o těch prázdninách jsme mohli jezdit i obden. Strávili jsme tak celý červenec, zatímco naši spolužáci byli od rána někde u vody. To my sice taky, ale až poté, co ve čtyři odpoledne zavřeli sběrnu.
Na konci deváté třídy jsem měl nasysleno dost na to, abych mohl začít přemýšlet, kde seženu bony či marky na „vysněný“ Grundig TS340, který tehdy Tuzex prodával.
Já mám na kolo Lady 26 (po mamince) přimontovaný k nosiči drátěný košík z ledničky. Ten unese 20 l kanistr a na řídítka se dá z každé strany dát kýbl 7 l. Dobře se jede tak do 20 kg, s větším nákladem už to není moc stabilní, ale jde to.
Jen připomenu, že Vidlák měl představu o odvozu dvou pytlů pšenice či hnojiva z vedlejší vesnice pro případ, kdy vypadne zásobování benzínem. Tedy prepperský případ kolapsu civilizace. A jeden velký pytel pšenice je 50 – 70 kg.
Pokud má někdo potíž s homologací doma vyrobeného vozíku, tak v případě, kdy vypadne zásobování obyvatelstva, je nějaká homologace úplně mimo zřetel. Ale i taková situace lze řešit, jen se jmenuje trakař, kolečko či dvoukolák pro pěšího. Ale to je spíše řešení pro 1 pytel.
Re: Gerd
Vidlák má k dispozici ve vedlejší vesnici – zhruba 5 km – obrovské silo plus velkovýkrmnu pašíků.
Taky může zapřáhnout spřežení pašíků, aby mu ten náklad odtáhli domů. To by se asi dalo zajistit, když pevný postroj a mají domov u Vidláka. Ale jak je dotrhnout od sila? Vidlák to jistě vyřeší, a 5 km může jít pěšky s dvoukolákem.
Blbý a blbější…
Já a cenzor? To mě překvapilo, říká Foltýn. Chystá kampaň k 21. srpnu
Strategická komunikace vlády se podle koordinátora Otakara Foltýna zaměří kromě bezpečnosti také na témata primárně založená na pozitivních hodnotách. Foltýn plánuje spolu s malým týmem vstoupit na sociální sítě a chystá kampaň k výročí invaze 21. srpna. V rozhovoru pro ČTK uvedl, že jednal s několika ministry a poradcem pro národní bezpečnost Tomášem Pojarem.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/foltyn-strategicka-komunikace-rusko-invaze-socialni-site.A240727_072548_domaci_hovo
21. srpna 1968 okupovala tehdejší ČSSR vojska 5 států: SSSR, Polsko, Maďarsko, Bulharsko a NDR. Na tom faktu se nedá nic strategicky komunikovat. Ale možná se konečně dozvíme, kolik vojáků pod vlajkou SSSR bylo z Ruska, a kolik z Ukrajiny.
Vy jste ještě neslyšel tu ořezanou verzi hlášení o vstupu vojsk pouze Sovětského svazu? Z autentického záznamu byly další státy vynechány. Začali s tím při kulatinách v roce 2018. V současnosti lze očekávat snahu o označení pouze jediného státu. Půjde to blbě, ale oni to dokáží. Jako problém vidím, že tomu bude spousta lidí věřit a že se to týká historie.
Proti tomu je spíše úsměvná např. korekce dabingu Josefa Beka jako představitele CIA ve filmu Nebožtíci přejí lásce.
Možná by taky měl vyhrabat tu smlouvu z 15.12.1965, která byla skutečnou příčinou ..
Myslíte výstavbu 3 skladů hlavic jaderných zbraní?
Ano. To byl důvod. Naši chytráci se na to vybodli.
Re: Canoso
Zatím mi nikdo nijak nevyvrátil skutečnost, že Ivan potřeboval udělat praktickou odpověď na rozmístění střel s plochou dráhou letu v tehdejší NSR v polovině šedesátek.
Hodně jich bylo šikmookých, asi Kazaši. Mělo to vyhodu – oni neuměli moc Rusky, a tím pádem ani moc nerozuměli, co jim to ti Češi a Slováci říkají. Brežněv tim pádem nepotřeboval strategické komunikátory 😄
Re: toníček
Byly tu zastoupeny všechny středoasijské republiky. Mám někde v kompu vypsané všechny jednotky, které se účastnily.
Re: Gerd
Obojí skoro žádní. Většinově tu naběhli Ivani ze středoasijských republik, kteří ani moc neuměli rusky.
No, já jsem za celý osmašedesátý neviděl ani jednoho Rusa. U nás byli jenom Poláci.
To bylo tak, genialni scenka z filmu Diky za kazde nove rano : https://www.youtube.com/watch?v=fFr9lKEll7Y
Re: Canoso
Protože u vás nebydleli žádní chytří, mladí a krásní jedinci. Tak vás odbyli Pšonkama.
Dobře vám tak! Měli jste mne požádat o dobrou a jen mírně placenou cennou radu.
A z moderní techniky jsme viděli akorát koňmi tažené povozy a dvouplošník (asi Po2) rozhazující letáky, kde všechna v byla w.
Canoso, koňmi tažené povozy (tělegy) jste mohl u „Rudé armády“ vidět leda v roce 1945. Takže kecáte.
V osmašedesátém, z náklaďáků, přijeli se ZIL/y a ZIS/y (v ČSLA zvanými „Stalinův hněv“), s osobními GAZ/y (v ČSLA i civilu celkem oblíbený „Gazik“), z leteckého to byly turbovrtulové transportní IL18, nevím jak značené, ale značně tiché jednomotorové hornoplošné průzkumníky, pak a především v nemalém počtu tanky T 50. Tvrdím, když viděl jsem to na vlastní oči a zažil, tak říkajíc, na vlastní kůži …
re: JiH
Ano, ZiL-y a ZiS-y, tanky jsem neviděl. A kluci za volanty to moc nedávali. Proto jim ve Vysokém Mýtě postavili polygon a tam se učili, jak se jezdí po Evropě.
Nepsal jsem o Rudé armádě (ta mimochodem v té době už nebyla), ale o armádě polské.
Ach jo, Canoso. Ani ta polská armáda se v tom osmašedesétém s koňskými povozy do ČSSR nevypravila. Kde by je vzala? A jako, že tou dobou už sovětská „Rudá armáda“ nebyla? Vždyť tu od té doby až do devadesátého zůstala. Bezmála v původním počtu!
U nás v polském pohraničí vypravila. Vypadalo to legračně, ty vojenské červenobílé čtverečky na tom voze. Ale možná to byla válečná kořist.
Pokud jde o Rudou armádu, tak ta skončila 25.2.1946.
Dobro je jenom abysme poradne a na vlastni kuzi a furt poznavali zlo.
A kdo nam vladne..
Abysme si na nej na zlo nezvykli a nezivali nudou..
Stoupenci silového řešení byli zejména:
předseda prezídia Nejvyššího sovětu Nikolaj Podgornyj, – Ukrajinec
ministr obrany SSSR Andrej Grečko, – Ukrajinec
ministr zahraničí SSSR Andrej Gromyko, – Bělorus
první tajemník ÚV KS Ukrajiny Petro Šelest, – Ukrajinec
velitel Spojených ozbrojených sil Varšavské smlouvy Ivan Jakubovskij – Bělorus
předseda KGB Jurij Andropov, – Rus
zatímco jiní vysocí členové komunistického politbyra váhali a svůj souhlas vyslovili až po dlouhém jednání – zejména
předseda Rady ministrů SSSR Alexej Kosygin, – Rus
sekretář ÚV KSSS a stranický ideolog Michail Suslov – Rus
první tajemník ÚV KSSS Leonid Brežněv. – Ukrajinec
K rozhodnutí přispěl i fakt, že s intervencí souhlasily (nebo ji přímo požadovaly) i další státy sousedící s Československem: kromě zmíněného Polska souhlasil s připravovanou invazí i generální tajemník Maďarské socialistické dělnické strany János Kádár a generální tajemník Sjednocené socialistické strany Německa Walter Ulbricht.
Pokud je mi známo, nejvíce intervenci prosazoval Ulbricht, protože se bál, že se to rozšíří i do NDR.
To nebylo kvůli obavám z rozšíření. Šlo o klasické povědomé Drang nach Osten už dávno zabudované v podvědomí našich nyní zdaleka nejlepších kamarádů.
Re: JŠ
Ano, to proslulé heslo Drang nach Osten je u některých kusů v genetické výbavě.
Je to úplně stejné, jako když já vidím na stole nalitou štamprlu, tak ji chci IHNED vyprázdnit.
Říká se tomu nepodmíněný reflex.
Příroda je prostě neskutečná zfííínje.
Trambus – Targusi, podmíněný reflex, řekl bych. Při dávném vysvětlování toho o co jde, pamatuju řeč, cosi, o slintajících psech.
Re: JiH
Ó, nikoli, jste velmi hloupý Jižan.
Podmíněný reflex je reflex nacvičený a je nutné jej udržovat cvičením – opakováním.
Viz slintací psi I. P. Pavlova.
Reflex nepodmíněný je dán genetickou výbavou. Např. sací reflex u savců. Kdyby ihned nezačali cucat cokoli, co je jim vloženo do úst, zemřeli by hladem.
A také dýchací reflex.
Anebo moje trapné snahy neustále vylévat obsah štamprlí stojících na tácku či na stole. Prostě jsem se tím už narodil.
Já netušil, Trambusi, že zrovna tohle může být nenacvičený … Jasně, I.P. Pavlov to byl. Jo, slintající psi. Taky A.S. Popov, ten zas něco s jiskřičkama. Vzpomínám i krávu Poslušnicu, jen už nevím, kolik že nadojila. Taky jistýho Něstěrova, ten udělal s érem jakous originál smyčku. I já byl mladej, krásnej, šikovnej a chytrej. Dávno tomu ale.
z druhé strany https://www.konceptualcz.cz/galusko-ceskoslovensko-68
Anonyme, jdu na ten odkaz, čtu to se zájmem až po pasáž, kde autor (Sovětský, za časů intervence států Varšavské smlouvy (1968) vojenský překladatel a tlumočník z češtiny), vypráví, jak Češi zacházeli s Němci po osvobození republiky Rudou armádou. Když u toho nebyl a být ani nemohl, protože roku 1968 mu bylo méně než 20.
Že, například, museli (ti Němci) na zádech nosit rozměrnou nášivku s písmenem „N“, mít vyholenou polovinu hlavy, nesměli chodit po chodníku, měli určeny hodiny, kdy smějí vyjít z domu, na nákupy pouze v určitou hodinu a pokud vstoupil Čech, tak opustit prodejnu a vyčkat venku dokud ten neodejde. Dál, že byli mimo hranice vyháněni nazí a Rudá armáda je, jak mohla, oblékala. O jejich vraždění nemluvě, o svévolnosti „Benešových dekretů“ a bezohledné realizaci odsunů, jak by smet.
No, pokud bych v těch „Sudetech“, jako navrátilec, nebyl mezi prvními české národnosti (18.05.1945), nevěděl bych, jak olbřímí je to lež. To co jsem na vlastní oči viděl a na vlastní kůži prožil, jsem už tady popsal několikrát. Něco z popisovaného mohly páchat leda kriminální živly (sám jsem nic takového neviděl) a ty, hned jak byla zorganizována státní správa, byly trestně stíhány.
Co mi to celé potvrzuje? Taková už je štvavě hloupá propaganda, které podléhají zejména jednodušší a jistým způsobem snaživí či „ukřivdění“ lidé.
Zpráva od Vlka k paní Libušce:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/07/26/pani-libuska-situacni-zprava-c-3/
Skvělé.
Docela by mne zajímalo, zda má JUDr. Bartončík něco společného s pánem, na kterého před 34 lety plival zbabělec Venca Flaška, ale na soud už odvahu neměl.
Má, je to syn. Michael. Druhý synJosef zastupuje Faltynka.
Děkuji za informaci. Skvělé, tak ten má pravdolásce za tu štvanici na otce co vracet.
Až na to, že rezníček z Brna píše o Bartoníčkovi a Bartončíka z toho udělal až vlk
Vám se nestalo, že jste se překlepl? Mě dost často 😀.
To je ten co měl být údajně agentem StB? Tak to první jsem zaznamenala, ale že Havel neměl odvahu na soud se asi moc nepsalo.
To první bylo flagrantní porušení zákona, za mne první velká presentace faktu, že zákony platí jen pro někoho, u nás. V 48 hodinové karenční době před prvními volbami po 1989, kdy byly jakékoli projevy k volbám zakázány, vylezl ten notorik a děvkař s obviněním Bartončíka ze spolupráce s STB. Díky tomu přišla křesťanská koalice, neplést se současnými lidovci ač byli součástí, o 10% ve prospěch OF, což mělo samozřejmě dopad na rozložení sil v parlamentu.
Co se toho druháho týče, četla jste snad někde, že by to nějaký soud potvrdil ?
Paní Martino, Vlku, Libuško, další svědci…moc prosím,
nesdělujte veřejně již NIC bez schválení advokáta paní Libušky.
Myslíte to určitě všichni dobře, ale možná dobře neděláte.
Ono totiž fakt není vhodné hovořit o odměně a už vůbec ne bezplatnosti a Vidlák dokonce ani advokáta záměrně hned nejmenoval ….
Nemohu a nechci se moc rozepisovat, ale „bezplatně“ i kdejaké medializované dary mohou přijít nakonec draho, hydra není jen na jedněch horách……
************
K té komedii v Paříži není co dodat,
snad jen překrásné provedení zřejmě posledního vystoupení chudáka tragicky nemocné Céline Dion,
snad za tu její píseň a potlesk pro ni to vše stojí, musela ji to stát veškeré síly a mnoho utrpení.
Zkuste si ji všichni prosím poslechnout, nám dodala odvahu…
https://www.youtube.com/watch?v=D7FMMjqKvaM
Majko, to se moc omlouvám, nenapadlo mě to, jen jsem zkopírovala odkaz k Vlkovi. Tak snad z toho žádné problémy nebudou 🙏
Hezký den!
Dovolím si můj obvyklý OT. Odkaz na ukrajinský článek ve kterém je popsán lék na obnovu ekonomiky a růst životní úrovně …. zastavit vývoz bohatství plynoucího z práce…
Jak prosté….
https://ctrana.news/news/469305-v-rf-nabljudaetsja-udivitelnyj-ekonomicheskij-rost-the-financial-times.html
Říká se tomu nadhodnota. O tu jde lepševikům. Dezolát ji vytváří.
Trochu jednostranný pohled. Ti tkalci by žádnou nadhodnotu nevytvářeli a na sebe si nevydělali, kdyby nebyl někdo, kdo to celé zorganizuje a kdo jim teď přidal trojnásobek na výplatě.
Lepševik musí dezolátům vytvořit podmínky, aby tu nadhodnotu z nich vytřískal. To není jednostranný pohled, ale realita.
Jinými slovy koryta jsou prázdná, je potřeba do nich nejdříve doplnit obsah k užití.
… a když nadhodnotu ziská, dezoláty rychle o všechno zase připraví. Inflací , daněmi, emisními povolenkami, poplatky za každoroční kontrolu všeho možného, atd.
Re: Eta
Proč s takovým elánem ze sebe děláte blbce? Samozřejmě jde o prachy, které se bez adekvátního zdanění vyvezou do zahraničí.
Ono to totiž jde. Když jsem před 4 roky odjížděl na nějakou dobu do Turecka, měl jsem představu chudé špinavé země. Na rozdíl od turistů jsem se pohyboval v kdysi chudém vnitrozemí. U každého většího města desítky kilometrů průmyslových zón…. dílna Evropy, malá Čína. Tak jsem se ptal ….. 80 procent průmyslu v tureckých rukou, a pokud to jde, tak se ten západní průmysl vykupuje. Tohle je cesta jak z problémů ven. Až tady začnou oligarchové budovat průmysl a ne kupoval britskou poštu a francouzské noviny… bude možná trošku lépe. To že Křetínský a Tykač koupili za komunistů postavené elektrárny a vyvádí peníze ven je problém. ….
Můžu potvrdit.
Pracoval jsem rok v Burse, automotive.
Všude se staví, všude visí turecké vlajky.
A inflace jenom asi 70%.
Prostě ráj 🙂
To píšete o fialovém Česku?
Neztrapňujte se 🙂
Proti nám jo.
Nemají Prague Pride, nejsou naštěstí v EU, nevypínají elektrárny, nelikvidujou si průmysl a školství, nemusí v zimě nosit dva svetry…
A inflace?
To si děláš prdel?
My s dvacetiprocentní inflací se můžeme vysmívat turkům?
Že sis nevzal prášek?
Samozřejmě, že můžeme. V době kdy my jsme měli 15% oni měli 85%.
Od té doby ji byli schopní srazit na cca 39% v červnu 2023 ale od té doby zase stoupá k cca 70%.
Pokud nevidíte rozdíl mezi inflací 15% a 85% tak si ten prášek vezměte raději sám 🙂
Hele, vemínko, u nás je u moci pořád Fiala, Síkela a Stanjura.
Pořád nemáme vyhráno, je to banda lemplů.
Rozdíl mezi dvaceti a sedmdesátiprocentní inflací nevidím, oboje je průser.
„Rozdíl mezi dvaceti a sedmdesátiprocentní inflací nevidím“
V tom případě byste se k tomuto tématu asi raději už neměl vyjadřovat 🙂
Turci mají proti nám několik nepřekonatelných výhod: nejsou v EU, neruší elektrárny, nezavírají doly, neodstřihli se od ruský ropy, plynu a surovin, nemají Fialu a Uršulu, neničí si průmysl, zemědělství a školství, nebrouzdají se jim tam průvody hrdosti – prostě řádně vedená země.
Ano, mají oproti nám dvojnásobnou inflaci, ale my je doženeme.
Re: pithart
Doženeme a předeženeme. Heil P(h)yjallách.
Fascinuje mě, že to vemeno si vybralo zrovna inflaci.
My můžeme bejt jenom zticha a šoupat nohama.
Dvojnásobnou určitě ne. Momentálně spíše třicetinásobnou 🙂
A například v září 2022 měli 85%. Dokonce i před rokem 2022 na tom nebyli moc dobře. Pod 5% byla roční inflace naposledy v roce 1969.
Prostě ráj na zemi pro obyčejné lidi a jejich úspory. Řádně vedená země 😀
Demente onanyme, jednak znehodnocování úspor nezáleží jen na inflaci a jednak se hovádko starej raději v čem žijeme my, turecké starosti přenech Turkům, oni se o své postarají.
Já se starám o to v čem žijeme my. Proto dávám Turecko jako příklad diletantství a nezvládnuté inflace. Protože 70% tu momentálně opravdu nemáme 🙂
Pokud nechápete, proč mluvíme o Turecku tak si přečtěte zbytek vlákna. Mimochodem to jste měl udělat PŘED přidáním příspěvku. Pak byste možná nepsal takové nesmysly.
Jde o vnitřní nutkání, kterému se nejde ubránit. Něco jako pud.
Na vojně jsem zažil úžasnou scénu.Vojáček,prcek,protože suprák
tak šikanista až k zblití,dostal od podplukovníka rozkaz,aby
zrušil polní záchod a zakopal – zahrnul – obsah nakopanou hlínou.
Tato figurka,která mu nesahala ani po prsa,prohlásila : NEROBÍM
Řev. Nerobím.Proč?Nedostal jsem snídani.A podplukovník mu tu
snídani zajistil.Dokonce ani nezavelel,aby to zařídili jiní.A pak
se teprve pracovalo. Naše země by vypadala jinak,kdyby ti,
kteří ji drží v chodu a nad vodou,prostě řekli : NEPRACUJI
Re: JP
To, co jste napsal, se opravdu mohlo stát. Věřím vám.
Víte proč?
Podplukovník si nedovolil NERESPEKTOVAT Zákl. ř. 1-4
Když jsem si v „opět nové“ práci dovolil požadovat auto, které OPRAVDU svítí dopředu i dozadu, protože práce v noci a couvání s návěsem mezi budovami, nejdříve se podivili mé drzosti šéfové odpovídající za technický stav aut, následoval pokus o okamžitý vyhazov, zvaný výpověď dohodou a následně PROVEDENÝ vyhazov pro závažné porušení pracovní kázně.
Nějaké bezpečnostní normy – nula nic.
Zákoník práce – nula nic.
A teď finále!
Na autě jsem se od května letošního roku střídal s druhým řidičem, který nastoupil do firmy loni v listopadu. Když jsem mu říkal, jaké závady k odstranění jsem nahlásil na dílnu, smutně konstatoval, že o totéž se snažil už v tom listopadu a nebylo mu samozřejmě vyhověno.
Takže asi tolik k tématu „kdyby všichni“.
Dodám pouze po ostravsku – gdyby-fšichni-uplně-cype-ganc…
Zrovna nedávno zvýšili úrokovou sazbu z 16% na 18% protože se jim nedaří krotit inflaci.
Jj, nedokazou skrotit, misto planovanych 4% vychazi 6-7 za rok
Přesně tak. I přes úrokovou sazbu 16 inflace vyrostla zpět na 9%. Zatím 🙂
Takže jsou na tom líp, než jsme na tom byli my?
No minimálne vkladatelia majú kladne úrokové sadzby. 18% v banke, inflacia 9%. To v CR mali inflaciu 20%, sadzby 7. U nás obdoba
Považujete úrokovou sazbu 16% a inflaci, která i přes tuto sazbu vyrostla zpět na 9% za lepší?
Vzhledem k Vašemu obdivu Turecka mě to asi nepřekvapuje. 😉
Nech si ty čůrácký žvásty, vemeno.
Pravda bolí pitharte :p
Na rozdíl od tebe jsem v tom tureckým systému fungoval.
Opravdu ze sebe nedělej debila.
Průměrná inflace za 2022 byla cca 72%
Za 2023 byla cca 53%
Pro rok 2024 je momentálně cca 70%
Vaše „fungování“ v tomto systému na tom nic nemění.
Na ukrajinské válce je zvláštní, že de facto neexistuje. Když se mluví o mrtvých, jsou to výhradně civilisté v počtu jednoho nebo tří nebo tak nějak, když na město dopadne omylem bomba. Ví se o jakési zamrzlé frontě na východ od Dněpru, kde se už dlouho nic neděje, protože v méédiích se o žádných bojích nemluví a nepíše. Je léto a Evropa žije fotbalem a olympijským spektáklem. Svět je udržován v radostném očekávání úspěchů zeleného údělu a začleňování migrantů.
Propaganda a mystifikace veřejnosti překonává všechny mety a dosahuje obludných rozměrů.
Re: Kolem…
Zapomněl jste na vybombardované dětské nemocnice bez dětí.
A kolaps energetiky na UA, to je oficiálne. Ua už reportuje odchod ludi, ktorí môžu odísť, na zapad, lebo bez elektriny je tazko už teraz a v zime to bude na neprezitie, aj keby zajtra podpísali mier
To je tím, že vojenské ztráty se úzkostlivě tají. A bojuje se o vylidněné vesnice.
Turek ma vyhodu ,ze se cpe do Bric a este dostava megaprachy vod EU. Si
muze hospodarit jak chce..
Ted sou ty pokuty za uprchla , za jednoho nevzatyho 20 tisic euro denne..
Ted kdyz se vezme , tak je pokuta za jeho vzeti a vydrzovani a
kdyz zadluzenej stat nema na to. Tak jako tak ,asi vyberci pokut budou muset prikrocit k zabirani majetku a toho co zbylo..
Tak jsem teď zadal AI otázku: Kdo to byl a kde se vzal Dimitrij Arťoma Raňkovský III ?
Odpověď:
Dimitrij Arťom Raňkovský III. je fiktivní postava, kterou vytvořil autor v článku na blogu Vidlákovy kydy. V textu se zmiňuje, že se transformoval ve svobodného pána této postavy, avšak konkrétní detaily o tom, kdo přesně byl a odkud pocházel, nejsou v článku uvedeny. Je to spíše literární figura než historická osobnost, a proto je obtížné poskytnout konkrétní informace o jeho původu nebo životě.
https://www.perplexity.ai
Tvl. AI Vidláko nový články registruje během pár hodin…
Vlastně se Perplexity zřejmě ptá Googlu, který už tento článek měl zaindexovaný (což ukazuje na informační význam webu, který mu Google přiřazuje).
Je vidět, že umělá inteligence neumí rusky… 😉
Dimitrij Arťom Rankovskij III. (přáteli zvaný též „Dáduška“😉 )
Na Moravu přišel nedlouho po tatarském vpádu jako vyslanec Novgorodské republiky, která se vyhnula zničení při tatarském vpádu a uchovala si jistou samostatnost. V rozporu s dobovými zvyklostmi umí číst a psát. Zřejmě je také obchodním agentem – dohlížitelem nad novgorodskými kupci procházejícími zemskou stezkou… a také trochu špehem.
Usadil se nejprve u pana Záviše na miroslavské tvrzi, jako jeho věčný host a zároveň mecenáš. Pan Záviš je pro něj vstupenkou k markrabskému dvoru a k informacím. Zároveň jsou dobří přátelé, kteří si přísahali věrnost.
Tvrdí o sobě, že bojoval s Alexandrem Něvským v tzv. Ledové řeži – bitvě na Čudském jezeře a že jeho otec stál proti Tatarům v bitvě na řece Kalce, ale obojí je zřejmě lež. Koupil si malý grunt, který má zapsaný jako dědičný svobodný statek v zemských deskách.
Pro to portské si někdy přijedu…
To není správně… 😀
Svého času si taky Hillary byla jistá svou výhrou … a nakonec opravdu získala i více hlasů než Trump, ale bylo jí to málo platné, bo volební pravidla …
Jsem tak uvažoval, co bych dělal na místě deep state – bez Harisové by to nešlo, protože peníze … při jiném kandidátu by nešly použít ty, které už mají na kampaň vysbírané. Na druhou stranu, poslechl jsem si Hilary a dle projevu bych řekl, že to bude taková protřelejší Danuše, která splní jakékoliv zadání – zkrátka ideální matroš pro Deep state.
Otázka zní jak bych to teoreticky navlíkl – no, ideál by byl, kdyby se stala krátce před volbami oficiálně prezidentkou a metelesku blesku by podepsala nějaký velmi dajný prezidentský dekret … prostě slíbit nemožné a s tím pak pracovat. Lidi nepřemýšlí a okamžitá výhoda může být až tak populární, že se voliči k ní hromadně přikloní.
Takže bych sledoval zdraví Bidena, řekl bych, že mu půjde asi o kejhák …
Nemyslel jste Kamalu v tom srovnání s Danuši?
jj, překlep … poslechl jsem si Harris …
…“bez Harrisove by to neslo“…To sou veci..
Kéž byste měl pravdu, Vidláku.
Komunistický rozvědčík PePa mění narativ:
https://rumble.com/v58kk2b-prezident-petr-pavel-prohlsil-e-bez-ruska-a-ny-se-mru-doshnout-ned-trumpovy.html
Asi se shodneme na tom, že pan prezident je zkurvený chcímír a Putinova děvka.
Co se týče zrušení „168 hodin“ Nory Fridrichové, tak to ozřejmil pan V.K. z AENews, cituji:
„Na Kavčí hory dorazily Doníkovy noty, skončil propagandistický a štvavý pořad „168 hodin“ s Norou Fridrichovou. Zrušení pořadu, ve kterém se útočilo na Trumpa, ale i na “chcimíry” a “dezoláty”, je totiž preventivním opatřením před příchodem Trumpa a jeho lidí, kteří začnou i v ČR dělat pořádky. Prostě ČT provádí čistky v důsledku chystané změny americké zahraniční politiky v rámci trumpizace. To je celé.
Otáčí honem rychle Zelenský, otáčí Petr Pavel, otáčí ČT…Prostě návrat velkého blondýna s ustřeleným uchem je již hotová věc, a to natolik hotová, že se přijímají změny pozic a narativů ještě před samotnými volbami, protože vědí, že Trump se vrací do Bílého domu.“
A není to jenom klamný manévr?
Pro sichr – prevence
Pro pop corn, K42 se vraci se zakazem valky.
Zase nemuzou bejt , ty co krici, uplne sjednoceny ,zisky medii taky musej bejt. Prej Trump je pro mir. U vecere je .
Biden je 60 let pro isery. Taky honem hodne ,udelal Trump, pro izera.
Psat vo korouhvickach jinde , ze se votaceji ,ale beze zminky , dle toho,
jak a kdo do nich kopne , je jako psat vo bumerangu, kterej neprilit zpet, kdyz nemuze, pred volbama.
Nekdo vydrzi , nekdo ne volby, sou 120 dni daleko.
Podobne jako nazev a obsah ,ty knizky, vod markyza Sade.
Maidan se roztaci a za chvili dalsi, nato ukrove ,vlitnou na rusa ,
ovsem z pozice sily, jinak nerozumi…./Vypada to na Velkou Varbu/.
Nejen na U. a v G. se strili…
Kratka pamet , nikdo ve vyssi politice ,ani kandidat Trump, se nezminuji s nezajmem, vo ostry strelbe na kandidata….
Mozna uz vodpustil ,trapny se zminit ,asi pln kristovyho vodpousteni…
Snad nejvic jasotu a ovaci ve stoje bylo v projevu jako reakce na
oznameni , ze sou vsichni uzitecny idioti ..
Nic novyho, to sou porad vod stvoreni sveta a vsichni..
Konec vseho prijde, az uplne vsichi zacnou kricet vo miru..Nebo tak.
Po znich sli k Turkovi , ted je turek beda , vraci …Vodkud prisli..
Jo, a Sikela žádným eurokomisařem nebude. Fon Lejnové připadá, že nemá vhodné pohlaví pro výkon funkce: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vzpoura-proti-Leyenove-Chce-z-CR-parecek-ne-Sikelu-Zlost-I-Vondra-dupnul-759048
Ten eurokomisař pořebuje k práci svoje pohlaví?
On je něco jako prostitut?
Re: Sk
Ještě něco horšího…
SK proste gigolo … platený tanečník, milovník, spoločník a takých treba v Uhnilobe… Inak OH Paris boli moc ale moc ružovéé …..
No třeba ano, třeba je to nový trend. Nakonec vzor Ukrajina, Zelenský k svému představení také potřeboval pohlaví, je pravda, že tedy mužské 😉. Kdoví k čemu EU ještě za příštích 5 let bude ta pohlaví potřebovat. Nakonec zahájení OH by mohlo napovědět 😁.
„Zelenský k svému představení také potřeboval pohlaví, je pravda, že tedy mužské“
Nekde jsem ale cetl, ze hral jen na bile klavesy. Nedokazu si predstavit proc… ))
Re: ws
Tak to hrál jen v C dur.
I tak se dá dělat hen ta kultura…
Třeba nedosáhl na ty černé.
Bingo!
Stařenka:
😀 😀 😀
No, jak by se dalo hrát na klavír ženským pohlavím si nějak nedokážu představit.
Už dávněji, ještě z VHS kazety jsem viděl video, na kterém paní dokázala svým pohlavím vytahat půlku cigarety a na závěr ještě efektně vyflusnout špačka.
Dělala to nějak břichem – vystrčila břicho, chvilku nic, pak ho vtáhla a vyvalil se mrak dýmu, jako z kotelny. Šlukovat takhle asi nelze, nicméně si myslím, že po vložení nějakého šikovného předmětu a náležitém tréninku, by mělo kundou jít hrát třeba i na housle.
Zaguglujte „Wendy Williams ping pong shot“ da se najit i video
Jeden milionar se bavil tim ze dal na zidli naky zlaty sperky a osoba se posadila a mohla si tak naky sperky vodnest.
Vyhrala to naka ruska, sebrala vsecko..
Klavirem se veme do rukou a jenom klavesama, se bude mlatit zensky pohlavi , po hlave..
Naštěstí už máme hentu novou, lepší, sluníčkovou legislativu – Hýkela se může každé ráno prohlásit za ženu 🙂
Existuje i pohlaví dvě duše. Jedna bude mužská, druhá ženská, a dohromady dají nového eurokomisaře.
Ale o tom že je to jinak č*urák k pohledání snad nikdo jiný nepochybuje 😉
stačí zajit na obecní úřad a pohlaví si změnit. Teď už mu ani neuříznou ptáka …
Nechápu, co Vidlák nechápe na Schrödingerově ropovodu, obecně jakémkoli Schrödingerově produktovodu? Přitom je to tak prosté – vše je dáno vnějším libtardně ideologicky prověřeným pozorovatelem, který za pomoci siderického kyvadélka proměňuje zlou divokou ropu v hodnou demokratickou ropu, a to zcela v závislosti na tom, kdo si zrovna z jedné a téže trubky odebírá ropu.
Když umíme v zásuvce přebírat elektrony na zelené a ty ostatní špinavé, proč bychom neuměli v trubce přebírat molekuly na ty demokratické mojekuly a ty hnusné tvojekuly ..
Dimitrij – křestní jméno odvozené od bohyně Demeter , po našimu Dežo-cype.
Arťom – slovanské jméno odvozené prapůvodně od bohyně Artemis.
Raňkov je prdel světa o pěti chalupách, poblíž Benešova v Čechách, na půl cesty mezi Benešovem a Vlašimí.
A třetí je proto, že Vidláka už dvakrát z oddílu historického šermu vyhodili, protože jim z toho dělal oddíl hysterického šermu.
Problém je vyřešen, můžu začít špóórovat na cestu pro flašku do Miroslavi.
Ke jménu, názvu Raňkov (Raňkovský).
Myslím si, že nejvýznamějším nositelem (nikoliv nejznámějším) byl Vojtěch Raňkův z Ježova. Kromě jiného rektor Sorbonny a autor pohřební řeči při pohřbu Karla IV. (otec vlasti). V Malém Ježově má malý pomníček.
Hm, trochu jsem zagooglil a našel, že Dimitrij Arťom Raňkovský III. je postava chlapce z jakéhosi animáku Balerína, který učí v jakési baletní škole v Paříži. Jakože je v té „staršeklassnik“, který o sobě tvrdí, že je kníže a má na zámku pávy…
Nicméně, tohle mě k tobě úplně nesedí, Vidláku… 😉
Re: PzV
No teda!
Jestli vyhrajete, tak jedu k Vidlákovi a odšpuntuju mu fšecky-flašky-uplně-cype-ganc, aby na vás zbyl jen ocet!!!
Portske je Vaše. 😀
Fakt ???
Až pojedu k rodičům do Vidlákovan, tak se ozvu, děkuji 🙂
Spíše zabingoval, než zagooglil (windowskovský prohlížeč Edge má jako výchozí vyhledávač nastavený Bing.com).
Opatrně tedy:-)
Že by už ti vlci vyběhli z lesa ven?
A že III. WW nebude? Vysocí důstojníci asi taky mají děti.
košer zmrd Lůďa Niedermayer, europosranec za zednářskou TOP00, má starost, aby jeho děti neshořely kvůli údajné klimatické katastrofě! Natož kvůli Třetí židovské světové válce.
Větva: „Kdo toto organizuje – rozbiti statu, hranic a identity – kultury a jak se jmenuje??? Zioniste? ..Kde jsou, ukazte mi je. Jedine koho vidim jsou vykonavaci = hromadne vlada CR, vlada Kanady, Irska, VB, USA a snad jediny na koho zle primo ukazat prstem je Schwab – a jeho primy prvni vykonavaci – WEF, UN, WHO… (nemovitosti – David Gottfried (Z.), banky (Z.), big tech (casto Z.).
Nechci vykonavatele… korporace a vlady… chci videt lidi, kteri tuto myslenku vynalezly a osobne siri. Nekdo jiny krome Schwaba „Svaba“? A i on mlzi!
Wiki: Retez kamaradu z univerzit a spolecniku. A to jen kdyz jde o jednu firmu.
Nike – jeho vlastnici a kamaradi – Herman Miller – Green Building Council – na to pripojilo 41 zemi z celeho sveta a zakladaji jejich GBC – Leadership in Energy and Enviromental Design,“
prostě KoZa vládne košer ksindl. Jenže je jakoby posvátný a mučednický, tak většina otroků raději nechápe.
Maš vycházku že?
Naopak, ma rozhled a chape souvislosti,cehoz se evidentne Vam ve vasi aroganci nedostava.
Ale kdeže, jen přepisuje teze z Čučkaři řízeného Areonetu. Vzhledem k tomu, kolik atisemických snůšek již tady natrousil a stále se mu nic neděje, tak to asi má od Čučkařů coby jejich Bredschneider posvěcené… jiní za přebírání Areonetových plků a jejich šíření mají za sebou už i soudní rozsudky. Proto opatrně.
Tak jsou i hodní židé. Viz třeba židovský rabín z Nazaretu, zvaný Ježíš. 🙂
Prof. Mearscheimer někde tvrdí, že jediní, kdo se ho zastali po útocích za jeho knihu o židovské lobby, byli židé.
Goj se nam tady jenom jemne snazi naznacit, ze zide jsou tak trochu odlisni.
Pro mene chapave to ukazu na prikladu, jak rikal Jan Amos – Vae victis neboli Skola hrou ))
Ucitelka zada ukol: Mas v kapse 6 jablicek, pulku das nejlepsi kamaradce Marusce. Kolik jablicek ti zustane?
Maly Honzik spravne odpovedel, ze mu zustanou 3 jabka.
Maly Icik odpovedel, taky spravne, ze 5 a pul.
Nu, zřejmě ne nadarmo je zhuba polovina nositelů Nobelovy ceny za ekonomii židovského původu. 🙂
Židé se podíleli na spoustě užitečných vynálezů, finančních derivátů, atomové bombě, československého národa…
Nobelova cena za ekonomii neexistuje.
Coz spolu s prispevkem Zdenka (polovina nositelu…) dohromady je taky celkem vymluvne 😀 😀 😀
Vidláku, děkuji za denní dávku optimismu. Ale dovoluji si připomenout i starou moudrost trpaslíků – jsou chvíle, kdy by se optimisti měli střílet. Rozvažujte, vyvažujte…
Třeba s těmi 168 hodinami – tady se to tak porůznu slaví jako vítězství zdravého rozumu, ale ono to taky může být, že kdyby se paní Nora držela svého kopyta a navážela se dál do Zemana, Babiše a jiných dezolátů a chcimírů, tak se nic nestalo. Jenže jí sláva stoupla do hlavy a překročila červenou čáru – dovolila si zastat se Aničky Slováčkové proti personifikované pravdě a lásce – řeporyjci Novotnému. A člověk, na kterého je krátký i Blyštivý Péťa, si to zřejmě nenechal líbit a Noře nepomůže ani přivinutí se k statnému dubisku Foltýnovi…
A že zrovna u vašeho twitteru polevili lepševici? Přece nechcete po zkušenostech s falšováním statistik za Covidu vyvozovat nějaké obecné trendy z jednotlivých anekdotických historek… udělejte si nějaký průzkum přes celou alternativu (možná Pavel Cimbál by se toho mohl ujmout a zpracovat to pro Deník TO) a pak hodnoťte.
Navíc, pokud píšete „Liberální úderky prostě zalezly a přeorientovaly se na boj proti důchodkyním a petičním stánkům. “ tak mě osobně to spíš děsí a přijde mi to jako eskalace, nikoliv zklidnění – oni přešli od slov k činům, na co někomu nadávat na internetu, když mu můžete (beztrestně) nakopat na ulici…
Asi bychom sklizeň měli zhodnotit až po žních…
Kolaboranti se s tím slavným Hitlerem pletou. Nebo snad záměrně oblbují? Ale ne, jsou to uvědomělí dementi, takže jen papouškují podle notiček od kazisvětských organizací. Hitler byl hercem ve službách KošerNostry jako Kokajnský, PePa 107, Lipánek, Milion chvilek pro košer revoluce & Co.
Teď je tedy naděje některých chcimírů ve fašisty postřeleném Trumpovi. Ten je ale také oddán Zdi nářků. A jeho jakoby zástupce též! To nevymyslíš!
https://aeronet.news/musime-zmenit-smer-a-kurz-americke-politiky-a-valka-na-ukrajine-musi-okamzite-skoncit-donald-trump-a-jd-vance-v-rozhovoru-pro-fox-news-odhalili-co-bylo-predmetem-telefonickeho-rozhovoru-se-zelenskym/
Když má někdo nick Gój tak prostě nemůže argumentovat jinak. [;>))
Ideozločinec se třeba zaměřuje na hlavní škodnou. Ale i průměrný ovčan nebo nižší vyvolenec by při troše snahy mohl pochopit, že slavný Hitlerismus provozovala KošerNostra, podobně jako perverzní lži o komunismu, kupónové privatizaci, liberální demokracii nebo nezávislé Ukrorujně.
Zajímavá je informace z Vašeho linku:
„Podle posledních informací by mohl (=Petr Fiala) po italské premiérce Meloniové převzít předsednictví v evropské frakci Evropských konzervativců a reformistů (ECR). Meloniová by prý nejraději v čele frakce ECR viděla Petra Fialu. Není vyloučeno, že jde i o vliv Ursuly von der Leyen, která chce Fialu u sebe v Bruselu.
Podle italského tisku se prý může jednat o tzv. přípravnou fázi zajišťování trafik pro oba zmíněné politiky po nástupu Donalda Trumpa, který bude mít oba dva nejvíce pro-válečně naladěné politiky v EU za nežádoucí partnery k jednání. Prostě Fiala a Morawiecki hledají křesla v EU, protože v domácí politice si už neškrtnou. Fiala se tak po nástupu Donalda Trumpa přesune do Bruselu a přenechá post předsedy vlády a i předsedy strany někomu jinému. Důvod?
Fiala je totiž nejméně oblíbeným politikem nejen v ČR a táhne ODS ke dnu. Bude tedy logický tlak na to, aby se funkcí vzdal a za to dostane dobře placenou trafiku v EU parlamentu na pozici předsedy frakce ECR.“
PS. Jestli Fiala před dokončením mandátu premiéra skončí v Bruselu, začnu na stará kolena věřit v Boží prozřetelnost…
Fiala a Lejnová a s EU je definitivně ámen. Už aby to bylo.
A to mi připomnělo, jak Kačka Konečná v jedné z debat zmínila, že Fialovi by nejlépe slušela nějaká vyšší funkce v Bruselu, třeba eurokomisar, když se hovořilo o tom kdo. Není hloupá, má přehled zřejmě.
No, Fjálovi by slušela funkce vězen, třeba ve Valdicích.
Napadá mne jedna elegantní kravata, ale to je jen metafóóóóra.
Re: Godot
Mne zase napadl jeden osvědčený přírodní materiál, který se v dnešní zvrhlé době cpe do dýmek a čibuků, případně se z něj ubalují „špeky“.
Myslíte, že by ho měli naučit tančit konopný čardáš?
Re: katango
Tak to nevím. Já myslel přírofdní materiál, ze kterého se zhotovovaly kravaty na jedno použití.
Ale je to všecko metafóóóra.
No já taky metaforicky myslím jeden přírodní materiál a jedno určité použití. Výraz konopný čardáš jsem četla v Pratchettově Zeměploše. A PAN překladatel do češtiny ho někde v té češtině musel vzít.
Zemepisne zajimavosti ….
Černý delfín (Чёрный дельфин) je neoficiální název nápravného zařízení Federální vězeňské služby Ruska, trestní kolonie č. 6. Svůj název dostalo podle sochy před hlavním vchodem, kterou vytvořili sami vězni. Věznice leží ve městě Sol-Iletsk v Orenburské oblasti v Rusku, nedaleko hranic s Kazachstánem.
Založena byla kolem roku 1700.
Od 1. listopadu 2000 si zde odpykávají trest doživotního odnětí svobody bez možnosti podmíněného propuštění zločinci tohoto nejhrubšího zrna: pedofilové, sérioví a obzvláště brutální vrazi, kanibalové, maniaci a teroristé.
V Černém delfínovi drsné podmínky uvěznění nejen znemožňují útěk, ale daly věznici přízvisko „nejbrutálnější“. Vězni jsou uvězněni po jednom až dvou v „ocelové cele“. Nejsou za „mřížemi“, ale hned za trojími. K „pohybu“ mají prostor zhruba půl metru čtverečního. Od budíčku do večerky – to je 16 hodin denně si nesmí sednout ani lehnout. Spát musí při světle s hlavou ke dveřím a nesmějí si ji přikrýt. Po celých 24 hodin denně jsou sledováni kamerami, detektory světla a pohybu. Kromě toho každou čtvrť hodinu prochází kolem cely vězeňská stráž. Jednou za den jsou „vyvedeni“ na hodinu a půl do ocelové klece na procházku. Čtyřikrát denně dostávají do cely talíř polévky a chléb. Jediným spojením se světem je tlampač místního rádia.
Podle mne to myslela tak, že by se do toho spolku hodil. A vypadá to že Ursula je téhož názoru. Kam by se nejlépe hodili oba je věc jiná.
Myslíte, že by se ta dvojice hodila do toho Černého delfína? Kdo by ji tam měl hodit? Nebo, že by tam ta dvojice měla náležet? Našla by se tam pro ně příhodná útulná malá komůrka? Nebyla by to přílišná a nemístná laskavost?