Dnes se mají v Paříži sejít evropští jestřábi a pod vedením malého Napoleona, Macrona, mají jednat o tom jak nad Ruskem zvítězí i bez Spojených států. Mottem jejich rozhovoru mohou klidně být slova Petra Pavla, ve smyslu, že i bez USA můžeme Ukrajině hodně pomoci. Mimochodem… fascinuje mě, jak to tyhle prodejné šlápoty mají. Když nemohou lézt do zadnice Američanům, tak rychle přelézají do menších zadnic těch, kteří v Bidenově rektu byli spolu s nimi a mají pocit, že to bude stejně dobré bydlo. Ale nebude, protože do Paříže prý Čechy nikdo nepozval. Světový lůzr sice službičkoval, ale je jen lokaj lokajů a evropské hodnoty s ním budou zacházet přesně jako zacházejí Američané s Leyenovou.
Petr Fiala spolu s Janem Lipavským dokázali během tří let zařídit, že nás nenávidí všichni hlavní světoví hráči a i ta Brusel námi pohrdá.
Je celkem příznačné, že se bezvýznamní scházejí zrovna v Paříži a vedení se chce ujmout člověk, kterému pár Wagnerovců sebralo takřka veškerý vliv v Africe a jeho cizineckou legii vytlačili pryč. A to Rusové vedou existenciální válku na Ukrajině. Tisíce kilometrů od svého území ale ještě stíhají vytlačovat Francii ze jejích tradičních držav. Člověk, který tohle v Africe dopustil, si myslí, že teď zachrání Ukrajinu navzdory Rusům i Američanům. Tak určitě…
Mimochodem… kolik už takových schůzek Macron svolal? Kolikrát už se mluvilo o vyslání evropských vojáků? Nejprve jako instruktorů, že budou cvičit ukrajinské vojáky přímo na Ukrajině, později pak aby nahradili ukrajinské vojáky na hranicích s Běloruskem. Nikdy z toho nic nebylo, protože to není žádná sranda.
Úplně vidím Poláky, jak přemlouvají ostatní, že hlavně musejí vyslat vojáky na Volyň a Halič… tam že pomohou Ukrajincům úplně nejvíc.
Také upřímně pochybuju, že by se ukrajinští vojáci nedozvěděli o Vancově projevu a rozhodně to na jejich odhodlání nepřidalo. Nebyla to právě brigáda vycvičená ve Francii, která se celá rozutekla dřív, než vůbec dorazila na bojiště? Čeká někdo, že teď, když Trump jedná o Ukrajině bez Ukrajiny a o Evropě bez Evropy, že dezerce na frontě (i mimo frontu) přestanou? Za každého případného evropského vojáka na Ukrajině pět Ukrajinců uteče.
Evropské vlády jsou rekordně neoblíbené a jediné, co jim ještě chybí ke vzpouře, je větší počet mladých kluků, co se vrátí v pytlích na mrtvoly. Netroufli si na vyslání vojáků ani v době, kdy jim strýček Biden kryl záda, že by si troufli teď, když jim Trump oznámil, že všechno bude jinak?
Že chtějí být Evropané u americko ruského jednacího stolu? Však tam budou. Bude je zastupovat Orbán, Fico a Melloniová…
A propo… myslíte, že by si Rakušan teď ještě dovolil, vyvěsit pytel s mrtvým Putinem? Co, Vítku? Jak to máš s těmi evropskými hodnotami? Teď jsi mluvil o tom, jak nikoho nechcete zavírat, ani opozici ne… ale tvoje zpráva ministerstva vnitra o extrémismu říká něco úplně jiného a pamatuju si paní učitelku Bednářovou, kterou po soudech taháte ještě teď. Jak je to dlouho, co jsi se chlubil vydáním Okamury? Tvoje licoměrnost je neuvěřitelná.
Ani Trump ani Putin nevypadají, že by si z nějakých evropských iniciativ dělali hlavu. Nestojí jim to za zmínku. Nebojí se, že by jim Leyenová a její melody boys mohli udělat čáru přes rozpočet. V klidu si vyměňují gesta dobré vůle a zřejmě už oba vědí, že tuhle válku zaplatí Ukrajina svým nerostným bohatstvím a evropští hejlové budou také řádně obráni. A kdyby se náhodou na něco vzmohli, Rus může zastavit i ty poslední kohoutky a americké tankery prostě poplují jinam.
Ostatně, u nás už bereme plyn prakticky jen ze zásobníků. Přítok skoro žádný, ale zato máme odtok… na Slovensko a Ukrajinu. Ukrajinci totiž plynu moc nemají, když si ho z Ruska zastavili. Dodávají jim ho Slováci přes Turk Stream. A něco zřejmě dodáváme i my. Myslím., že si Fico svoji tiskovku užil, když tam povídal o tom, jak sami Ukrajinci financují ruskou válečnou mašinérii. Teď se navíc má ochladit, takže ze zásobníků bude plyn ubývat ještě rychleji. My jsme na tom v Evropě ještě skoro nejlépe, takže chuť našich sousedů, válčit, bude klesat spolu s klesajícími zásobami. Bez plynu totiž nevyrobíte ani tu střelnou bavlnu do granátů.
Evropské elity dnes nejednají o své záchraně. Jednají o tom, jestli ještě urychlí vzpouru svých národů proti nim samotným a nebo si počkají na volební výprasky. Nemají žádné želízko v ohni, protože nemají ani vlastní těžbu surovin, ani nezávislou energetiku a evropský průmysl setrvale klesá. Odstřižení od Ruska se Fialovi povedlo dokonale – spolu s ostatními evropskými ratlíky dali klíč k energetické bezpečnosti do rukou Američanům, kteří s nimi budou zacházet o dost svévolněji, než Putin. Ten smlouvy o dodávkách ropy a plynu dodržoval. Od Trumpa bych to nečekal.
Když teď Matěj Hollan vykřikuje, ať tu kurvu, Vanceho, vypnou, samozřejmě mu nedochází, že Vance může recipročně takřka okamžitě vypnout v celé Evropě teplo a celou průmyslovou výrobu. Stačí uvalit nějaké ty sankce a zkoordinovat se s Putinem. S několika výjimkami pořád platí, že loď z místa A do místa B dopluje jen tehdy, když to dovolí americké námořnictvo. S Putinem už Trump jedná, takže udělat v Evropě blackout, je vlastně maličkost.
Pokud by tedy chtěli Evropané udělat nějakou vojenskou blbost, pokud to bude proti americké vůli, tak všem čackým bojovníkům proti Rusku dojde nafta ještě daleko od fronty.
Evropské elity se dnes nerozhodují o samostatné politice. O tuto možnost už dávno přišly. Rozhodují se, jestli prostě jen odejdou na smetiště dějin a nebo jestli ještě cestou stráví nějakou dobu v lochu. Už se nerozhodují o udržení EU, už se jen rozhodují, jestli se prostě odeberou na odpočinek s nakřečkovanými americkými penězi a nebo jestli budou vyneseni v zubech zuřícími davy. Evropa pozbyla význam a tím pádem je EU zbytečná. Nestala se globální konkurencí, nestala se jedním ze středisek multipolárního světa. Být bezvýznamný, to jde i levněji, než s velkou evropskou čtvrtí v Bruseli. Být bezvýznamný, na to není zapotřebí mít evropské fondy. Být bezvýznamní můžeme i jako Česká republika. Nepotřebujeme k tomu zastoupení při Radě Evropy a nechat si diktovat zákazy.
Dnes mohou Scholzové a Macroni nějakou hloupostí svůj konec jedině urychlit. Zdržet už ho nemohou. Naše vláda by navíc měla být ráda, že je nepozvali… alespoň nebudou svítit u té největší hovadiny, která se teď stane.
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Má to jeden háček: ANO vyhrává volby právě proto, že nic konkrétního neslibuje.
Proto to má na Čechijce tak mocný účinek.
https://i0.wp.com/www.novarepublika.cz/wp-content/uploads/2025/02/eu-usa-800×445-1.jpg?resize=740%2C445&ssl=1
Nahoře je zkomoleně odeslaná reakce na @Vidlákova cesta tam a zase zpátky [17 února, 2025 (7:41)]
„Jakoby nestačilo, že by si před volbama strana/hnutí dala přímo do programu ono vystoupení a vysvětlila „za jakých podmínek“ a lidé by se rozhodli“, opakujete jinými slovy moji výzvu, aby ve volebním programu byla tabulka „co-podmínka splnění“ se závazkem odstoupení z voleného postu.
Mimochodem: slovenský parlament dnes hlasuje o odvolání dvou ministrů.
Ani nemusí svrhávat celou vládu..
Zajímavé.
Bohužel se opět nesešlo dost opozičních poslanců a schůze není usnášeníschopná. Odloženo na zítra.
Chybí jim tam pevná pracovní doba, píchačky a vyhazov na hodinu pro neplnění zadání zaměstnavatele.
Možná to tu už někde je, ale i tak.
Psychiatrická diagnóza. Míněno Tyranosaurova. Že to už řeklo víc lidí je jedna věc, co ale on sám dělá je druhá. Ta zásadní.
Měl setkání se studenty, německé platy jim tam s vážnou tváří znovu potvrdil. Ale to je jen zahřívačka. Teď nedostal pozvání na ten potlach k Macronovi.
(Kde se má diskutovat o účasti EU na mírových jednáních – což je podobně psychiatrické vzhledem k tomu, že jim už jednoznačně bylo oznámeno ne. Nebudou tam, jednat bude USA s Ruskem, koukat se u toho smí Ukrajina.)
Ale zpět k Tyranosaurovi, nechal se slyšet, že je to stejně zbytečnost, že místo toho by se měla řešit revize greendealu a migranti. Znovu – je to podle jeho slov zbytečné, místo toho revize GD a otázka migrace. To jednoduše nejde, aby zrovna tohle řekl zrovna on. Ta jeho diagnóza nemá jak být pouhou urážlivou spekulací, protože tohle nejde vymyslet ani po požití LSD.
A pro zajímavost, známý zběsilec Peszynski konstatoval, že tím u něj ten dezolát jeden posraný skončil. Ano, Tyranosaurus je pro něj dezolát, vždyť i on má právo na svou diagnózu.
👍 🤣
Sežerou se nakonec sami mezi sebou. Do voleb.
Copak o to, osobně bych jim na to poskytl krytou halu včetně nebezpečných nástrojů. Spíš ten Tyranosaurus, vždyť to už není jen to jeho obvyklé blouznění, klidně může ve kterémkoli okamžiku někoho pokousat.
To jsem navrhoval už před lety. Místo voleb postavit na Letné kolbiště, napuštěné do cca jednoho metru prasečí kejdou, a politici vysvlečení do naha by se tam mohli utkat. Kdo zůstane poslední, bude premiérem 😀😀
Dnes zveřejnili volební odhady a krajské lídry podzimních voleb.
Bude to zajímavé.
Úžasné a nad ránem bylo na Jizerce -27°. To jsou panečku paradoxy.
Brzy nás to uvaří 😀😀
Aneb držhubné v praxi: „Přes 150 zaměstnanců, tisíc studujících a čtyři stovky dalších lidí se podepsaly pod protestní dopis vymezující se proti milionovým odměnám pro vedení Univerzity Karlovy, které si je přiznalo kvůli zvýšené zátěži po tragické střelbě na filozofické fakultě. Zdůvodnění vysokých odměn mají signatáři za morální selhání.“ (Novinky)
Jóó IS-2, to je mašína!
Tuhle jsem koukal na video, kde zprovozňovali motor, převodovku a to spojkové řízení na stroji, který naposled něco tahal z bažin na začátku 50.let.
Potom stál 70 let na volném prostranství, ale zabezpečený-zavařený proti vandalům a zlodějům, takže tam nic nechybělo. Za necelých 10 hodin, z nichž nejvíc času zabraly různé výškraby a výplachy starých olejů, karbonu a výměny několika důležitých gumových dílů (stále se vyrábějí, nebo je mají uložené ve skladech tak, aby nezteřely!) – skoro padesátitunová mašína IS-2 pak odfrčela po svých.!
Motórek – 12-válec do V 60°, verze V2K, upravená ze základní V-2 pro T-34 a takto upravený, určen přímo pro tento těžký IS-2, pozdější tanky KV a vyprošťováky.
Vrtání 150mm, zdvih 187mm, zdvihový objem 39,6 litru, čtyři ventily na válec, atmosférické plnění vzduchem, přímý vstřik dvanáctikomorovým vysokotlakým čerpadlem, komprese 15,6:1, rozvod 2xOHC s královským hřídelem, max. výkon V-2K pro tank IS-2 je 442kW/600k při 2.000ot/min.
Krouticí moment 1.960Nm při 1.200ot/min.
Startování buď elektrickým startérem s výkonem 15k, nebo stlačeným vzduchem od 3MPa do 15MPa. Některé motory byly vybaveny zařízením pro ruční protočení/startování..
Vývoj základního typu V-2 pro tanky T34/76 ukončen 19. 12.1939.
Výroba 1942: 17.211 ks
Výroba 1943: 22.974 ks
Výroba 1944: 28.136 ks
Poměrně kompaktní motorek, v té době a při daném objemu považovaný za „rychloběžný“.
http://www.gruzovikpress.ru/article/2993-dizelniy-dvigatel-v-2/Images/04.jpg
http://www.gruzovikpress.ru/article/2993-dizelniy-dvigatel-v-2/Images/03.jpg
http://www.gruzovikpress.ru/article/2993-dizelniy-dvigatel-v-2/Images/05.jpg
Ještě bude zřejmě veselo…
„Ukrajinské bezpilotní letouny útočí na energetickou infrastrukturu napojenou na USA Ministerstvo obrany v Moskvě oznámilo, že na jihu Krasnodarského kraje bylo zachyceno nebo zničeno více než 20 ukrajinských bezpilotních letounů.
Podle ministerstva obrany v Moskvě zaútočilo v pondělí sedm bezpilotních letounů na velkou čerpací stanici ropy na jihu Ruska. Více než 20 ukrajinských dronů se zaměřilo na ruský Krasnodarský kraj, poznamenalo ministerstvo.
Podle tiskové zprávy Kaspického plynovodního konsorcia (CPC), projektu, na němž se podílejí americké společnosti a který zajišťuje přepravu po jedné z klíčových světových tras ropy na světový trh, byl útok na přečerpávací stanici Kropotkinskaja proveden v pondělí v časných ranních hodinách pomocí dronů naplněných výbušninami a kovovými prvky.
CPC je jedním z největších projektů mezinárodní přepravy ropy ve Společenství nezávislých států (SNS), na němž se podílí Rusko, Kazachstán a konsorcium předních ropných společností, včetně amerického gigantu Chevron. Systém ropovodů shromažďuje ropu především z velkých ropných polí v západním Kazachstánu a také z Ruska. V roce 2024 kontrolovaly americké společnosti přibližně 40 % dodávek ropy přepravované prostřednictvím CPC. „Útok byl načasován a jeho cílem bylo nejen narušit provoz zařízení, ale také způsobit oběti mezi provozním personálem stanice,“ tvrdí prohlášení CPC a dodává, že čerpací stanice Kropotkinskaja byla v důsledku útoku vyřazena z provozu.“
https://www.rt.com/russia/612873-drones-attack-energy-infrastructure/
Stálý zástupce Ruska v Radě bezpečnosti OSN Něbenzja prohlásil, že existuje šance, že horká fáze války na Ukrajině brzy skončí.
Zároveň uvedl, že „Ukrajina nenávratně ztratila Doněckou, Luhanskou, Chersonskou a Záporožskou oblast“. Ruský prezident Putin loni v červnu předložil podmínku předání celého území těchto čtyř oblastí Ruské federaci jako podmínku příměří.
Něbenzja rovněž uvedl, že „realizací nových dohod o Ukrajině by se měly zabývat orgány v Kyjevě, které vzejdou z demokratických voleb“.
Ruský zástupce v OSN se rovněž vyslovil proti účasti evropských zemí na jednáních, protože jsou podle něj zcela nekompetentní.
„Ruský zástupce v OSN se rovněž vyslovil proti účasti evropských zemí na jednáních, protože jsou podle něj zcela nekompetentní.“
Přesně!
Vidím dobře? Z Novinek zmizel po třech letech onen dementní proužek „zbytečná válka“ a spol.? Zaduly větry změn i tady?
Tak znate to…
Kdo se smeje naposledy, ma nejdelsi vedeni.
V unoru 2022 se spouste lidi na netu vyrazila takova divna… bikolorka. Tech imunnich moc nebylo. Ale bylo docela zabavne pozorovat jak pomalu mizela. Jak jim to dochazelo. No a nekomu to nedoslo dodnes.
Jsem zvědavá, kdy to u nás sundají z gymnázia. Stejné to už je pro ostudu, vybledlý potrhaný hadr.
Jen at to tam nechaj. Gymnazisti maji byt elitou stredoskolstva. Treba se nekteri z nich zamysli.
Myslím, že ta vizualizace prostřednictvím toho žlutomodrého potrhaného a vybledlého hadru odráží reálný stav chochlovské státnosti, jak si cestu k ní zvolili prostřednictvím dobrovolně nasazeného anglosaského jha.
Jen ať ho tam nechají.
Až ho vezme čert.
Možná by byly lepší „zelené“ trenky.
👍
To jsou ti nejzarytejsi
Tem to nedojde treba vubec, budou jasat jako nemci v konci valky
S ešusem a borščem v něm.
Tak bych řekl, že „okované hlavy“ na to konečně káply – „Čím pojistit příměří? Pokud ho Rusko poruší, Ukrajina se stane automaticky členem NATO“ https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-cim-pojistit-primeri-pokud-ho-rusko-porusi-ukrajina-se-stane-automaticky-clenem-nato-40509303
Jenom v jednou „soudruzi z NDR“ udělali chybu. Nesdělili, kdo podle jejich názoru bude arbitrem toho, zda a kdy „porušil příměří“. Neřekli, kdo to bude „pískat“. Jak ty okované hlavy znám, nepochybuji, že si myslí, že ausgerechnet oni.
No, myslím si, že v NATO je zatím jeden lídr. A ani jeden z nich to není.
Šašci.
Myši, které řvou.
To Rusko je takové sousto, že nemohou odolat.Jako já občas u ledničky, zakazuji si něco vzít kvůli nadváze, ale bývá to silnější. Neodolám. Oni to samé, vědí, že drang nach osten jim uškodí, že bude zase Německo v rozvalu, ale chutě jsou chutě, neodolají a pořád to zkouší.
Nadváha má velkou výhodu – nemusíte chodit, můžete se kutálet.
Žádná nadváha neexistuje. Vždy se jedná jen o podvýšku.
👍
Klídek, hoši, Gaia je krásná baba a tou nadváhou jen dráždí, věřte mi 😊
Re: Liška
Krásnější než JÁÁÁÁ ??? Takový fešák?
Jsem velice uražen.
Nemám BMI v pořádku a zvlášť po vánocích.
„Ježi….“?
A když příměří poruší Ukrajina, vstoupí do NATO Rusko…
To mě napadlo, proč nevezmou do EU celé Rusko?
Rusko do NATO nevstoupí! Jeho žádost o vstup byla odmítnuta a podruhé ani farář nekáže. NATO se holt bude muset bránit samo proti lítému nepříteli.
Nemusí vstoupit do NATO, ale může vstoupit do země NATO…
🙂
Ale to se podle jejich blbých mozků stát nemůže, protože si myslí, že to budou posuzovat oni. Takže vždycky a jen Rusko.
Jenom se pokoušejí přijít na to, jak dostat Chochly do NATO zkratkou, protože příměří není mírový stav a zemi ve válečném konfliktu přijmout do NATO nelze.
A také jim „furt“ nedochází, že v tom NATO hrají tzv. „druhé housle“.
První housle hraje ten, kdo tam přispívá nejvíc. A to oni opravdu, ale opravdu nejsou.
Jsou to USA.
Nicméně, jak naznačil Trump, pro USA není problém z NATO vystoupit a nechat, aby si tajtrlíci hráli na tom písečku sami.
Jenom ty konce, ty konce.
Hranice Ruské federace na pláži Atlantiku….
A to je pesně ten moment, kdy se dostane Ukruina do NATO, až USA vystoupí a NATO bude v rukou EU. A potom už to bude otázka pár dnů, útok na Rusa, Rus na pobřeží Atlantiku, konec bojů, mír.
Kdepak. Ta myš co řvala přece porazila USA. Tohle jsou maximalně myši určené pro krmení užovek 😀
Co tak si položit základní otázku – Co to znamená konkrétně pro moji rodinu?
Anglie, Francie a Polsko nebudou mít problém poslat své vojáky. Nechají si vše proplatit. Samozřejmě i od ČR. Tož my si utáhneme opasky. A to hodně.
Že až ta své vojáky budou chtít poslat na nás, žádné už mít nebudou a nedostanou. To není tak málo. Idiotů toužících po mohylizaci je i v těchto státech omezený počet. I ta operace nemyslitelné se po předvedení tanku IS 2 stala v hlavách anglosaských válečníků neproveditelnou.
Soudruzi z Anglie, Francie a Polska, by si meli zjistit, co znamenaji zkratky PVO, PRO, PLO, co to je letecka podpora atd.
Ty vlhke sny by je potom rychle presly … 😉
Navíc ČR má dvoustrannou vojenskou smlouvu a USA, takže je možné, že americká armáda bude na našem území bránit postupu Německa a Francie na východ..
:o)
skor ich ustupu naspat:-))
hej, dalsí SVO 😀😀
@Aleš
Přes „Ťokův průsmyk“ neprojedou … 😀 😀 😀
ČR bude moci nasadit až jeden prapor obrněných fábií, které pro účely Armády ČR nakoupí současná ministryně obrany za velmi příznivou cenu miliarda a půl za kus.
V elektro versi ?
Tak tento váš názor kvituji 😁👍
Jestlipak má stejnou obrannou smlouvu s Dánskem:))))
@Luboš
S Danskem ma obrannou smlouvu Ukrajina 😀
„Zelenskyj podľa ukrajinských médií ocenil, že bezpečnostnú dohodu uzavrelo Dánsko ako prvé z krajín, ktoré nie sú členmi skupiny G7. Tieto bilaterálne dohody, ktoré už podpísalo Spojené kráľovstvo, Nemecko a Francúzsko, nadväzujú na vlaňajší záväzok G7 vytvoriť s Ukrajinou bilaterálne „dlhodobé bezpečnostné záväzky a dojednania“.“
myšleno Dánsko s USA
Možná nechápete tu ironii stávajícího stavu. Ukrajina myslela hlavně na sebe, ale nějak chlapcům a děvčatům asi nedošlo, že garance jsou vzájemně. Dostane-li se tedy do nepřátelského vztahu Dánsko s USA kvůli Grónsku, musela by Ukrajina jít bránit dánské území ruku v ruce s Dánskem.
Omlouvám se Homerovi za zabití vtipu…
díky, ten smajlík mi unikl:)))
to není ironie …
Proč ? Nebudou se přeci zabývat detaily, když jde o evropské hodnoty.
To není jen problém těch zemí a peněz nás všech a dokonce i v tom NATO prý existuje potřeba jednomyslnosti, tak snad někdo z členů bude mít rozum…
Ministryně současné vlády Černochová jistě neopomene hlasitě a mediálně zopakovat, jako civilu- senátorce Hamplové již 1.12.2022 v Senátu, že právě VSTUP vojáka členské země NATO na Ukrajinu,
by bylo zatažení do konfliktu nejen té země, ale dokonce rovnou tím celého spojeneckého NATO.
A rezoluci rady bezpečnosti OSN už ty země mají?
Jistě vědí, že jen souhlas Francie a Anglie nestačí…
Čína a Rusko souhlasí, i USA, prostě všichni stálí členové, aby mohli vůbec uvažovat o mírové misi?
Rozhodnutí o podstatných záležitostech totiž vyžadují devět hlasů VČETNĚ kladných hlasů VŠECH pěti stálých členů – tzv. pravidlo „jednomyslnosti velmocí“ často označované jako právo „veta“.
V každém jiném případě by hrozilo ono oficiální zatažení do konfliktu také komplet spolku podivných mírových prostředků….
Ono těžko vojsko země NATO, může všem snadno i prodat, že jednou za NATO někam jde a jinde už NE.
Stačí počkat a uvidíme, co se z mnoha slov nakonec stane….
Zbyněk Fiala sebral citace a komentáře Vanceho projevu v Mnichově.
Zpráva JD Vance zkoprnělým účastníkům Mnichovské bezpečnostní konference: Ve městě je nový šerif. Podváděli jste.
https://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/pomahej-vam-pambu
Stojí za přečtení. je to tam shrnuto v jednom cuku.
Jeste k Fialovi, jeden hlas lidu…
Robert Fico jednoho dne nasral zlou příšeru Evropskou Unii, ta se rozzlobila a spolkla ho. Sedí takhle Fico v žaludku bestie a v tom si všimne že je tam i Fiala. „Peter teba tá beštia tiež zožrala ?“ ptá se Fico. „Né já sem přišel sám druhou stranou“…dí stratég Fiala.
👍 🤣 🐓 🎯 🥇 🏆 💣
Dávám 5 slepic
🐓🐓🐓🐓🐓
„Tezke vahy“ nastupuji do ringu, to znamena, ze bud se rychle domluvili, nebo dogovory probihaji uz delsi dobu …
„Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov a poradce ruského prezidenta Jurij Ušakov odlétají do Rijádu na pokyn Putina a se zástupci USA se setkají v úterý, prohlásil kremelský mluvčí Dmitrij Peskov.“
Mně se líbí ten úžas médií nad tím, že si Trump dovolil do Rijádu nepozvat Zelího s Lejnem. Přitom to nejspíš bude podmínka Putina- stačí si vzpomenout, co všechno mu Eurosoudruzi přišili a jak se ho za to zavázali trestat.
To je tedy potrava! Lejno se Zelím a Kájou (Kallas).
Dohoda Trumpa s Putinem je otázkou několika týdnů. Pustit do toho EU by znamenalo několik let jednaní s minimální šancí na rozumný výsledek.
A Zelí? Nejdřiv platný mandát, chlapče …
Ti se nedokáží dohodnout ani o zrušení letního času. I na něm je pěkně vidět, jak různé zájmy a potřeby mají lidé v různých státech Evropy. Jižním státům vyhovuje, protože večer turisti u moře víc vypijí, západním statum nevadí, protože jsou blíže nultému poledníku, takže rozdíl od přirozeného času je jen 20 minut, což tělo nepostřehne a východním státům vyloženě škodí, protože hodina a víc oproti přirozenému času je pro tělo darda.
Když už opravujete omyly, tak si nejprve udělejte trochu jasno v těch časových pásmech.
Si zopakujte zeměpis, jak to je a jak jsem přišla na těch 20 minut.
OT – prof. Drulák na XTV:
https://www.youtube.com/live/CufZJogJuPg?si=G2VJq38RKRw5xzpZ
„Přítok skoro žádný“
To je lež.
Viz. https://www.zasobyplynu.cz/
Vytvořil Tomáš Friedl
No když se podíváš na grafík – musíš zarolovat dolů a tam jsou takové žluté svislé čáry s modrou spojnicí uvidíš jaká lež to je.
Pozn. Směr dolů znázorňuje vyprazdňování zásobníků a 37,7% není více než 99%.
Vyprazdňování zásobníků neznamená, že není skoro žádný přítok.
Podívejte se na ty „grafíky“ ještě jednou Martine. Třeba Vám to dojde.
A čo si tak predstavujete pod pojmom „skoro“ Kefalín?
Výsledný přítok (přítok po odečtení odtoku) momentálně pokrývá cca třetinu spotřeby ČR. A to i přes poměrně chladné počasí.
Spíše by mě tedy zajímalo, co si pod slovem „skoro žádný“ představuje autor.
☺
Hahaha, takže k vyprazdňování zásobníků dochází, když je přítok větší než výtok.
Hmm asi další chovanec inkluzivního školství.
Nic takového jsem neřekl.
Podle Vaší naivní reakce to skoro vypadá, že podle Vás musí příchozí plyn před spotřebou vždy jít do zásobníků. Není tomu tak.
Žonglujete, uhýbáte ….. na podstatě původního sdělení vaše slovní eskamotáž nic nezmění…
Moc slabé, dnes s bídou za čtyři….
Takže graf č.3 nám ukazuje plnění a odběr.
https://www.zasobyplynu.cz/
Ta modrá čáru u 0GWh je plnění….PLNĚNÍ Kefalííííín!!!!!!
Čáry a sloupce. A jak je to ve skutečnosti? A co mu s tím?
Mlátíme tu prázdnou slámu,
Tak jako všichni.
Mozna se ceka na „lepsi konstalaci hvezd“ …
Podle časopisu The Economist se v souvislosti se sílícími řečmi o brzkém ukončení války na Ukrajině Evropa již chystá obnovit rozsáhlé nákupy ruského plynu.
„Někteří evropští představitelé lačně pokukují po ruském plynu. Nižší účty za energie by mohly oživit skomírající evropský průmysl a uklidnit domácnosti,“ uvádí se v článku.
Banka Goldman Sachs odhadla, že ukončení války na Ukrajině by mohlo zvýšit evropský HDP o 0,5 % – a to především díky levnějšímu plynu.
Dokonce i kritik Ruska Friedrich Merz, který se pravděpodobně brzy stane novým německým kancléřem, „nemohl vyloučit možnost“ obnovení nákupu plynu z Ruska, uvedl The Economist
je potřeba obnovit zbrojovky, nová dohoda Molotov-Ribentrop na obzoru:)))
tak určitě, zrušíme kontrakty Asii, a pošlem to Evropě:)))
a teď trochu reality
„Ne, paní Weidelová, nejsme neutrální a nikdy nebudeme. Jsme na straně Ukrajiny a spolu s Ukrajinou. To jsou lidé, které podporujeme.“
Pravděpodobný vítěz voleb a kandidát na německého kancléře Friedrich Merz (CDU) během televizní debaty.
Reagoval tak na líderku Alternativy pro Německo Alice Weidelovou, která řekla, že pokud budou na Ukrajinu vyslány německé jednotky k zajištění bezpečnosti, Rusko už nebude Německo považovat za neutrální zemi.
Hezky si to Němci vymysleli, drang nach osten před 85 lety jim nevyšel, ale zapamatovali si, že je Ukrajinci zprvu v 41. vítali, tak na to napodruhé jdou chytřeji. Ale i před těmi 85 lety byli blbí a to vítání nevyužili, dělali tam taková zvěrstva, že nakonec Ukrajinci otočili a přešli na druhou stranu. Kdy se Ukáčkům rozsvítí teď? Možná nikdy, protože radši utekli.
Pro osvěžení dlouhodobé paměti by to chtělo nějaké „Jaderné Drážďany“.
Protože to popírání reality už opravdu překonává všechny meze. A naprosto nechápu „prostého Ukrajince“. Rvou ho do auta aby ho mohli poslat na frontu a on přitom kamsi telefonuje. Okolí si to natáčí na mobily. A nic.
Doufám, že aspoň potom, až to „dopadne“, když si to budou přehrávat pochopí, jak hloupé jsou ovce – si každý myslí, že právě on se tomu vyhne.
Připadá mi to, jako když někdo vytahuje z terária jednu myš na pokusy. Ta se brání, piští, ale ostatní jsou rády, že to dneska nepostihlo je. A zítra? To je přece hrozně daleko, proč o tom uvažovat.
Já myslím že pokud se 2/3 aktuální spotřeby musí brát ze zásob a přítok kryje jen 1/3, tak se to dá nazvat „Přítok skoro žádný“.
Nebo vy myslíte že „přítok skoro žádný“ bude až při poměru 1/4 ku 3/4 ?
Hele, Věžáku, a co takhle uvést pár čísel?
Od konce loňského října je přítok do ČR bajvoko 150GWh denně (plus minus – od 120 do 180).
Jsou tam data za dva roky – takže v minulé sezóně to bylo touto dobou mnohem více rozlítané – jednou i pod 100GWh, ale docela často i přes 280GWh – jenže ona i ta naplněnost zásobníků byla na začátku zimy těsně pod 100% a do jara neklesla pod 55% (a když se tam na konci dubna dostala, začlo se zase plnit). Zjevně tedy přitékalo tolik, kolik bylo potřeba – zatímco teď by bylo potřeba víc, o dost víc. Ergo kladívko – přítok je nižší, než by měl být – a při zvyšujícím se odtoku to myslím spadá do kategorie „skoro žádný“.
Odtok, který byl celou zimu nulový začal 11.2. růst a už 14.2. byl přes 50GWh – což je hodnota, jakou jsme tu neměli od září 2023 – tedy skoro rok a půl, rozhodně ne v této ale ani v celé minulé topné sezóně. A znovu připomínám – teď dosahujeme historicky vysokých hodnot odtoku při historicky zcela rekordně nízkém objemu uloženého plynu.
Vzhledem k denní spotřebě i přes 400GWh (teploty klesají, a víc se nespotřebuje nejspíš jen kvůli fyjalovému vypnutí průmyslu) si myslím, že tvrzení „přítok skoro žádný“ (víte vy vůbec, Kefalín, co znamená „skoro“??) není lež.
Nový plyn (přítok minus odtok) tak kryje cca čtvrtinu spotřeby, zbytek musí vykrývat tenčící se zásoba ze zásobníků (a jestli chápu technologii, tak dokud se ze zásobníků čerpá, není možné je doplňovat).
Opatrně s těmi absolutními odsudky. A jestli je chcete nějak dokládat, tak místo „viz nějaké URL“ si dejte tu práci a rozveďte konkrétní řetězec logického odvozování svého tvrzení z konkrétních údajů na odkazovaném zdroji. Tohle je laciné, hele – umím to taky:
lezJakoVez je idiot – Viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Idiot
„Odtok, který byl celou zimu nulový začal 11.2. růst“
Pro vás zima začíná až 2.1.?
Od 5.11.2024 do 31.12.2024 byl každý den s výjimkou 20.12-23.12 výstupní průtok Český Těšín 26,5GWh.
Ta reakce euro-věrchušky na Trumpovu perestrojku mi připomněla jednu proslulou definici:
Kdo je to úchylkář?
Straník, který jde stále rovně, jelikož si nevšiml, že strana mezitím zahnula jinam.
No řekněte sami, nesedí to?
Musíme to říct?
musime jen umřít 😀😀
Problémem těch „elitních“ šmejdů je skutečnost , že jsou v močále namočeni až příliš hluboko a není cesty zpět . Takže ještě budou tak jako Áda v dubnu 1945 posunovat divize po mapě a předstírat , že ty silné rány zvenku nejsou ruská děla .
Už si můžou jedině lhát a předstírat jednotu .
Jejich hysterie je patrná z toho , jak reagují na hlasy o jejich potrestání .
Evropou obcházi strašidlo svobody slova. Pokrokáři celého světa, spojte se! 😀😀
Na Blistech tekou potoky slzí a v podstatě tam říkají, to co já.
https://blisty.cz/art/124105-trumpovym-skutecnym-nepritelem-neni-cina-ani-rusko-ale-liberalni-demokracie.html
„Radikální pravice v USA se neangažuje ve velké geopolitické strategii. Vede ideologickou kampaň proti svému skutečnému nepříteli, kterým není Čína ani Rusko, ale liberalismus.
Americká kulturní válka se stala globální. Trumpova administrativa nenávidí liberály doma a liberální demokracie v zahraničí.
„Kulturní válka“ je vskutku příliš mírný termín pro to, co USA způsobují Evropě. Spíše jde o novou studenou válku, která zahrnuje stažení vojenské podpory, povýšení Vladimira Putina z vyvrhele na partnera, propagandistické útoky a podvratnou činnost.“
Co k tomu dodat. Poslední bitva vzplála.
Kolektivní západ právě přestal existovat.
Do Paříže jedou váleční štváči, to že nepozvali Fialu se dá vykládat i pozitivně: Fiala je chcimír. Jen bude chvíli trvat, než o tom přesvědčí své voliče.
No, ona ta válka proti liberalizmu je obranná. Je „nevyprovokovaná“ asi stejně jako SVO. Konzervativci konečně pochopili, že si musi sundat rukavičky …
Obranná, neobranná,
Bijme je po hlavách!
Tak Pávkovo nepodepsání zákona o platech politiků jsem napřed měl za signál toho že se obrací, ale psal jsem pochopil že jen vychází vstříc nenažrané justiční klice.
Když to nepodepíše, tak platí to vyšší navýšení. To je ještě věší hajzl, než jsme si mysleli.
Ne, nejhorší je stařenko, že neplatí.
Jen se totiž předstírá, že ANO.
Což by ve hře na právní stát fakt nemělo, ale že to neřeší ani opozice, nechápu.
Jde o nepochopení (nezájem o ) znění zákona po tom všem, sám sobě tak oddálil prezident plat za 1/2025 a co do výše tím znemožnil určit nyní vůbec platovou základnu dle zákona. Tam vůbec není kde násobky brát, od 2025 už pro nikoho.
A ženě na repre NÁROK v lednu už nevznikne, je únor a to by fakt zpětně být přiznán neměl, či ani jemu rozdělen, to by pak ještě mohl vysoudit navíc škodu nesprávným úředním postupem, retroaktivitou…
Má na to právníky- poradce a soudci se báli snížení více, než právně mrtvého čísla 3 již od 2024 i nyní. Plují na povrchu a předstírají (i soudci a) kde kdo, což u právníků opozice nechápu, u soudců už úplně zírám, jak si mohli vyložit takto zákon 236/1995 Sb.
Dle nich bez ohledu na §3, odstavec 3, číslo 3 násobku na platovém výměru soudců údajně od 2024 zase žije. Tajemství jak právně obživlo mi nikdo nechce sdělit.
V zákoně ale zmizelo již přepisem celého odstavce a tím „nově zní“ v konsolidačním balíčku 31.12.2023 právně zaniklo úplně.
V zákoně není násobek žádný pro soudce od 2024 a pro ty představitele od 1.1.2025 a tečka.
A veto ten paskvil nevylepší, jen oddálí řešení, zpětně už vlastně dost nemožné.
Bude další stížnost soudců „na přechodné snížení 2025) po přehlasování a jak to zní v paskvilu,
číslo 3 obživne bez změny účinnost a úpravy zákona i jim nakonec až v roce 2026.
Nikdo relevantní však neslyší, marně tu volám a opakovaně….
A vina je to skutečně jen a pouze vlády a už okolo toho lhala dost, i na Ústavní soud sváděla vlastní chtivost 3 násobku i pro sebe a ani „nekonstruktivní opozice ani populisti“ v tom prsty neměli a nemají, jak troubí do médií nyní premiér a opět lživě .
Kdyby totiž nestrkala vláda pazoury do znění z dob Babiše, měli soudci svůj 3 násobek a „představitelé“ 2,5 násobek od 2023 nadále a hlavně zákonně a bez trapného handrkování zas a znovu.
P.S. Doporučuji všem dotčeným účetním nechat si podepsal pokyn od nadřízených a to ve vlastním zájmu, protože v zákoně oporu mít dosud nebudou!
Majko, děkuji za vysvětlení. Pochopila jsem to špatně. Že když nepodepíše, tak bude platit ten vyšší nárok. Což by mne u něj a spol. vůbec nepřekvapilo.
Když nepodepsal, vrací se zpět parlamentu, po druhém hlasování není potřeba podpis prezidenta.
Děkuji .
Ano,
ale výplatní termín ledna 2025 je zákonem stanoven max. do posledního února a tak záloha ve výši platu za prosinec (řešení této vlády údajně) je sice lepší než nic, ale ani u těch „představitelů“ to zákonné už takto není….
§16 Zákona obdobně použitelného 143/1992 Sb. neřeší zálohu, ale PLAT!
„(1) Plat je splatný po vykonání práce, a to NEJPOZDĚJI v kalendářním měsíci následujícím po měsíci, ve kterém vznikl zaměstnanci nárok na plat nebo na některou jeho složku.“
**********
Oni totiž mohou 101 poslanci nyní přehlasovat veto, ale až v březnu a to už jim uteče únor, třeba rozděleného repre u první manželky- kolik má dostat procent muž a kolik ona zpětně? A nárok vznikne případně až v tom březnu, či opravdu od ledna retroaktivně bude přiznán?
O tom, že bude následovat další stížnost na ÚS, minimálně soudců, opět nemluvě…
ale oni už nyní berou 3 násobek údajně a to bez opory ve znění zákona, tak možná ani na snížení na chvilku u nich nedojde…Prostě se ty zákony nebudou brát tak vážně ani u představitelů pilířů moci, nebo co…., tam jsme už došli?!
*********
Čl. 50 Ústava
(1) Prezident republiky má právo vrátit přijatý zákon s výjimkou zákona ústavního, s odůvodněním do patnácti dnů ode dne, kdy mu byl postoupen.
(2) O vráceném zákonu hlasuje Poslanecká sněmovna znovu. Pozměňovací návrhy NEJSOU přípustné. Jestliže Poslanecká sněmovna setrvá na vráceném zákonu nadpoloviční většinou všech poslanců, zákon se vyhlásí.
Jinak platí, že zákon nebyl přijat.
*********
A ať to bude jak bude, otázku „obživnutí“ 3 násobku u platové základny soudců v zákoně, to nevyřeší do 2026, když se to vetované znění nedá už ani pozměnit při přehlasování.
Já chápu, že si chtějí soudci nechat 3 násobek, když už jim ho někdo někdy přiznal, taky bych měla politiků plné zuby na jejich místě, ale že neřeší ani soudci, jak zní platný a účinný zákon, mi přijde tedy i na české poměry hodně zvláštní….
B r u s e l. Rod mužský, neživotný.
Polib si Brusel.
Vzor Prdel.
K avízovanému setkání soudruhů jestřábů to sedne, jako nočník na prdel.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=2e81c3c9f7b44b7794223f41c56c80e5&start=21800
V operačním obklíčení nedaleko Kurachova se údajně vzdávají stovky Vasilů. Ivan prý mele něco od 2 000 kusů v obklíčení, nevhodné kusy prý nechtějí padnou za slávu kyjevských soudruhů.
To je ale BORDEL!
To kdyby se stalo nám, tak bychom měli v prdeli celou armádu. Zaplať pán buch, máme v armádě samé hrdiny a díky tomu nám to nehrozí.
Vlk sa opat zatina zuby do vidlaka kvoli socanom, ale tentokrat este besnejsie a zavija este hlasnejsie:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2025/02/17/fiala-dava-chladit-sampano-pekarova-adamova-tleska-ve-stoje-dil-ii/#more-1019517
SOCDEM považuje ODS za svého úhlavního nepřítele, říká Vlk.
Asi zapomněl na opoziční smlouvu…
ODS úhlavní nepřítel? To je bezva. To znamená, že jsou připraveni se spojit s TOP09? To jsou ještě tuplem větší z…di. Příchylnost socdem k nim je známá.
Řeknu to jednoduše. Socani po nás chtěli, abychom se vzdali programu, se kterým jsme uspěli v eurovolbách a místo toho si vzali program, se kterým oni neuspěli v eurovolbách.
Takový analytik je ten Vlk, ale tohle vůbec nebere v potaz. Jen sčítá preference, které zřejmě budou úplně jiné, než teď vychází v průzkumech.
Vlk má pravdu v tom, že jde o svržení Fialový vlády. To je hlavní bod programu.
Pokud se levice nesjednotí, shrábne všechny protestní hlasy Babiš.
Ne, nelze se sjednocovat na programu, který je pouze anti. To vždy po volbách skončí těžkým průšvihem. Ať je Babiš shrábne, raději než zničit oposici. I když si myslím, že tam moc průnik není.
Ok.
Však on toho Fialu někdo svrhne i bez sjednocené levice.
Žádné sjednocení neni potřeba. Jde jen o to, naucit se pragmaticky spolupracovat na dosažení cíle. A rozchod po dosazeni cile neprohlašovat za zradu.
dosažení, ne dosazení.
A to se netýká jen levice, ale celé alternativy (ke které SocDem rozhodně nepatří).
Rozchod samozřejmě není zrada. Jde o prostý konec nástupu a odchod do ubikací.
Vlka srazi jedna nectnost. On brilantne pracuje s cisly, ktera sezene, pricemz se vubec nezabyva relevanci tech cisel. To, co z toho uvari je pak esenci pocitacove zkratky GIGO.
Garbage in – garbage out.
👍 🎯 🏆
on už v základu hledá čísla, která potvrzují jeho názor.
BINGO! podle mě má i dlouhodobě raněné EGO, že Vidlák má už daleko větší dosah / čtenost a vliv než on.
To si nemyslim. On takhle kdysi startoval i po natolik bezvyznamnem diskusnim pucmidratovi jako jsem ja.
Vlk je dříč a pracant, mám ho rád, ale za ty roky co ho znám, jsem pochopil, že názory ostatních respektuje, jen když jsou ve shodě s tím jeho.
Diskuse na Kose proto raději úplně zrušil.
Presne! alebo aké vstupy, taký vystup
Není to tak úplně pravda. Vzpomeňte jen na sebe, ať sníte cokoliv, nebo něco jiného, výstup je furt stejný.
Hlavně se teď neutopte v diskusi s Vlkem. On své přesvědčení nezmění a reagovanim na něj mu budete jen nahrávat, aby se do vás dále navažel.
Kromě ctnostných vlastností má totiž také své slabé stránky, které dnes vyplavaly na povrch.
Vlka už raději nekomentujete.
Asi jste neslyšel projev J.D.Vance.
Svoboda slova je základ, i názor, s kterým nesouhlasíme, má právo zaznít.
Možná by se toho mohl držet Vlk?
Vlk nenabádá, že nemáte komentovat Vidláka.
To není z mé strany žádný zákaz, taktická rada. Vlka znám již delší dobu.
Má právo zaznít, stejně jako my máme právo nekomentovat.
a i vyzývat k nekomentování: beztak je to na každým, jestli se rozhodne něco napsat nebo ne
Ja tiez myslim,ze len scitava volicov ako vrecia zemiakov a neberie v potaz to, kolki volici Stačilo alebo Socdem by ich koaliciu niky nevolili, pretože jedných alebo druhych nemozu vystat.
Vidlák napsal:
17 února, 2025 (10:48)
Omlouvám se, ale hlava mi to nebere
Porovnal jsem volební programy, a nenašel jsem podstatné rozdíly.
https://www.stacilo.cz/
https://eu.socdem.cz/program-pro-evropu/
1. Měli jste se vzdát, pouze referenda o EU, NATO, zákon FARA a inkluze ve školách?
2. Bez SOCDEM to prosadíte?
Můžete skončit s ANO v opozici, a Fialu pouze obstruovat.
Vam opravdu nedochazi rozdil mezi:
skoncit v opozici a neprosadit
vzdat se a ani nezkouset prosadit
?
Vidláku, a co ta Vlkova otázka :
V čem se liší Stačilo! od SPD ?
Na to by mě také zajímala odpověď.
No, Vlk se projevuje jako totální zmrd. Hlavně, že si zakázal diskusi. A mám pocit, že situaci si představuje jak Hurvínek válku.
Jojo, taky myslím. Ostatně on není od libtardů zas až tak odlišný. Ti taky mají plnou hubu svobody a morálky, ale diskuze se bojí a nakonec je jen používají jako zástěrku a štít k propagaci jejich pohledu na svět.
Mějte úctu ke starému člověku na konci života.
Souhlasit s ním nemusíte.
Zele zabludil do SAE.
Na letisku ho vitala nejaka manzelka cinovnika.
Rokoval s tou isto pani.
V arabskom svete mu vacsiu poctu dat nemohli……
Nebo té manželce
To byla poslední manželka. Ta, co musí uklízet.
Zvedavec.
Co asi chtěl Zelenskyj v SAa zrovna před schůzkou Putin,Trump
Napadá mě jen možnost atentátu na Putina.hodit to na IS
Pozvaný tam přece nebyl – měl tam schůzku Lavrov a Rubio se svými týmy, koksmana nikdo nezval.
Myslím, že až koksmana zase někdy uvidíme v kvádru, tak je to buď záběr z rakve, anebo od soudu…
U soudu bude mít erární tepláky.