K dnešnímu článku mě inspiroval náš český Volkischer Beobachter v režii Pavla Šafra. Já vím, že stejně budeme všichni komentovat kauzu bitcoin, kde si dnes smočí i Junge Front heute. Má vyjít článek o tom, že notář u otevírání peněženky nebyl a advokát, co oslovil Blažka, má zase firmu s Martinem Nejedlým, se kterým se Blažek před dvěma roky sešel a dostal za to od Fialy žlutou kartu… Ale tady není co komentovat, na to se stačí jen koukat…
Dneska si dáme Šafra… On si mě totiž zase jednou bral do huby. Vyčítá mi, že když se Ukrajině nedaří, tak mluvím o míru a když se Ukrajině daří (jako třeba s útokem na ruské strategické letectvo), tak mluvím o tom, že se přiblížila jaderná konfrontace. Samozřejmě o tom psal naplněn nenávistí proti všemu ruskému, ale i slepé kuře občas najde zrno a Pavel Šafr se tentokrát přiblížil k jádru celého problému. A tak si kolem toho uděláme celý článek.
Svou poslední šikanu jsem zažil v prvním ročníku na střední škole. Bylo mi tehdy čtrnáct let, ještě jsem nedorostl na svou současnou výšku, měl jsem tehdy metr čtyřicet osm a byl jsem suverénně nejmenší ve třídě. Žádný dnešní šarm elektrického úhoře (nebo spíš elektrického úborečka) ze mě tenkrát nesršel, byl jsem v novém kolektivu, počínal jsem si tam neohrabaně a tak se při jednom půldni dílen stalo, že mě jeden spolužák přimáčkl k ozdobným mřížím, posmíval se mi a zval ostatní, že dají společně Dáníkovi do huby.
Já v tu chvíli držel v ruce šroubovák. Ty mříže měly hroty, takže to docela fest bolelo, když mě na ně namáčkl, měl jsem ten den špatnou náladu, asi jsem měl i hlad a samozřejmě jsem měl strach a tak jsem si to vůbec nevyhodnotil jako klukovinu, či nadsázku a nějak se mi srovnalo v hlavě, že jsem doopravdy ohrožený a nemohu utéct. Těch několik desítek vteřin, co mě držel, na tuto úvahu stačilo. Zbytek udělalo tělo samo. Měl jsem v ruce ten šroubovák a použil jsem ho. Bez nadhledu, s pocitem ohrožení života…
Výsledkem bylo, že se mě už nikdo nikdy na střední škole nedotkl. Spolužákovi se nestalo nic vážného, ale mohl jsem ho zabít a v té chvíli jsem ho chtěl zabít. Nikdy by mě nenapadlo, kolik síly a přímočarosti se ve mně našlo. Nemusel jsem umět žádné kung fu a neodzbrojila mě ani půlka třídy. Šroubovák jsem pustil z ruky až pominul ten pocit ohrožení. Několik týdnů se o tom po třídě mluvilo… jak jsem „nevyprokovaně zaútočil,“ vždyť mě „jen“ držel a byla to sranda,ne?
Podobnou příhodu prožil můj pětiletý syn s naším jezevčíkem, který má zlatou povahu. Vždycky si nechal všechno líbit a když dětské dráždění přerůstalo míru, prostě si zalezl někam, kam za nim nemohly. Jednou se ovšem synátorovi podařilo ho překvapit v koutě, odkud on nemohl uhnout. A najednou se v něm projevil vlk. Ne hned. Chvíli se v tom koutě nechal provokovat a jen vrčel. A pak najednou, když neměl jak utéct, tak vyrazil do boje. Obešlo se to roztrženou nohavicí a syna zachránilo, že to nebyl pitbul… Ale od té doby se všechny moje děti chovají k psům s náležitou úctou.
Pavel Šafr a jeho libtardí kamarádi si myslí, že válka na Ukrajině je imperiální. Putin chce obnovit impérium a proto zaútočil na Ukrajinu. Neměl k tomu vůbec žádný důvod, rozšiřování NATO ho nijak neohrožovalo, Amerika ani Evropa nikdy Rusku nechtěly uškodit, jen chtěly přijmout Ukrajinu do své náruče a vůbec – co Západ dělá, to dobře dělá. Takže ať Rusko drží hubu a neplete se do suverénních států. Co je za hranicemi Ruska, to ho nemá co zajímat, i kdyby to byla základna Severoatlantické aliance… My Rusku nic neděláme, jen je to taková demokratická švanda, ne?
My, dezoláti, si naopak myslíme, že Rusko vede válku existenciální. Rozšiřování NATO si nevyhodnotilo jako banalitu. Pozvání Ukrajiny do NATO nepochopilo jako drobnou lapálii. Majdan si vyhodnotilo jako hrozbu. Hrozbou bylo i vypovězení pronájmu Sevastopolu, protože to je jediný plnohodnotný ruský teplomořský přístav. Minské dohody, které byly uzavřeny pro získání času na vyzbrojení Ukrajiny, jak řekla sama Mutti Merkel, Putinovi na klidu také nepřidaly.
Rusko se cítilo být zahnáno do kouta a zareagovalo tak, jak to v podobných případech bývá.
Nebudu se tady pouštět do rozborů, zda byly ruské obavy oprávněné. Současná americká administrativa je za oprávněné považuje a její vyjednavači o tom nahlas mluví. Tři čtvrtiny světa je považují za oprávněné a já osobně se jim nedivím, protože jsem si také kdysi vyhodnotil jistou klukovinu jako fatální ohrožení.
Pavlík Šafr může stokrát argumentovat, že Rusko nemělo důvod být ohroženo a nebylo vyprovokováno, ale to nerozhoduje Šafr, ale ruská vládnoucí moc (všimněte si, že neříkám vláda). Navodit pocit ohrožení není nijak těžké. Stačí jezevčíka překvapit v koutě. Ale pak už se to normálními prostředky řešit nedá. Já jsem tehdy také pustil šroubovák z ruky, až když ode mě všichni udělali deset kroků vzad a přišel učitel. Bohužel, na mezinárodní scéně žádný takový učitel není, protože Spojené státy se za posledních třicet let staly jen prvním mezi rovnými. Není dobré dráždit ani to nejslabšího ve třídě.
Imperiální dobrodružství může jaderná velmoc ukončit. Prostě se to nepovedlo. Spojené státy to musely udělat mockrát a nikdy to neznamenalo fatální ohrožení celé planety. Rusko se také stáhlo ze svých imperiálních dobrodužství bez fatálních následků. Stáhlo se Afghanistánu, stáhlo i rakety z Kuby, stáhlo poradce z Angoly a zřejmě se stáhne i ze Sýrie. Kvůli tomu Putin červené tlačítko mačkat nebude a na (jeho) funkci to nebude mít vliv.
Ale Ukrajina, to je existenciální konflikt vzniklý z pocitu fatálního ohrožení a je úplně jedno, nakolik byl tento pocit oprávněný. Ale sdílí ho tak velká část ruské společnosti, že kvůli tomu akceptují tříletou plnotučnou válku s desítkami či možná i stovkami tisíc obětí a když Ukrajina zasáhne ruské strategické letectvo, tak nevolají po ústupu, ale po obsazení celé Ukrajiny a vybombardování Evropy do doby kamenné. Jste si jisti, že to neudělají? Se mnou si spolužák byl také jistý, že ten šroubovák nepoužiju.
Víš, Pavlíku, my nejsme žádní kolaboranti. My jsme si jen vyhodnotili, že Rusko koná nikoliv z imperiálního rozmaru, ale z pocitu existenciálního ohrožení a takový konflikt má jen dvě možná vyústění. Buď Rusko vyhraje a nebo jako jaderná velmoc vezme všechny sebou. V současné chvíli považuji za horší, že Rusko k ukrajinské diverzní akci zlověstně mlčí. Já jsem tenkrát s tím šroubovákem v posledních vteřinách také mlčel a kontroloval jsem si, jestli ho držím dost pevně…
Celý rozdíl mezi dezoláty a libtardy je jen v rozdílném hodnocení ruských pohnutek. A ty, Pavle, jsi poprvé udeřil hřebíček na hlavičku. Pokud se Rusku bude na frontě dařit, tak výsledkem bude rozvrácená a zničená Ukrajina, kde sto let tráva neporoste. Pokud se Rusku nebude dařit, tak bude výsledkem rozvrácená a zničená planeta, kde deset tisíc let budou mít všechny liberální kostry zářivé úsměvy. Proto vám už tři roky říkáme, že musíme ustoupit deset kroků dozadu, jinak se Rus neuklidní a dokud to nepochopíte, budou jen narůstat škody a každá eskalace nás vede k fatálnějším koncům. Naštěstí, Trump vypadá, že to chápe.
Všechny mnou pojmenované důvody vznikly už před válkou a varovali jsme před nimi dlouho. Bohužel dochází na naše slova. Po třech letech příšerné války se bude pokračovat a mezi ruským vítězstvím a ruskou porážkou je jen ten rozdíl, že ruské vítězství bude všechny míň bolet. Ale s každým dnem války bude bolet o trošku víc. V této válce se nedá vyhrát, jen méně prohrát a my mluvíme o míru, protože s každým dalším dnem se evropská prohra nezmenšuje, ale zvětšuje. Každým dnem války budou následky naší prohry horší.
Ten můj spolužák si také tehdy myslel, že mu ode mě nic moc nehrozí. Všechny výhody měl na své straně. Ale mně to tehdy bylo jedno, protože jsem se prostě cítil fatálně ohrožen a nedopadlo to podle svalového HDP ani podle třídních výdajů na zbrojení.
Mimochodem… když nás, Pavlíku, budete tlačit do kouta a dělat z nás kolaboranty, když nás budete kriminalizovat a volat po našem potrestání, když budete ohýbat volby a posílat na nás Oganesjanovské bojůvky, když kolem nás budete vykopávat příkopy a ploty, tak se pak jednou nedivte, kdybychom si to nevyhodnotili jako demokratické evropské hodnoty, ale jako fatální ohrožení. Pak už se budete moci jen modlit, abychom byli jako jezevčík a ne jako pitbul. Jak to řekl Jordan Peterson? Co dokáží silní muži není nic proti tomu, co dokáží slabí muži!
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Hnutí Stačilo!
Tak to vypadá, že Rusové vyhodili Srbům muniční továrnu do vzduchu.
Proč Srbům?
protože natajňačku dodávali munici ukrajincum.
Díky, už jsem si něco našla. Tak to asi zas tak tajné nebylo.
Tuším by mali byť opatrní aj u nás v Dubnici. Neviem ci sa to týka aj Pardubic:-))
OT Telegram
Senátor Lindsey Graham se rozhodl zrušit dluh USA vůči Číně.
Graham navrhuje zrušit část ze 760 miliard amerického dluhu, který vlastní Čína „za zločiny vůči USA“.
Ten pán je regulerní blázen.
Ale zas se mu musi nechat, ze uprimny blazen. On byl prvni z „vyznamnych“. kdo otevrene mluvil o tom konfliktu jako o zastupnem.
A náramně si liboval, že prachy na zabíjení Rusů jsou nejlepší investicí za uplynulých mnoho let.
Tak v ČR se slibují platy jako DE, jsme malá země, kdežto USA jsou velké a je potřeba slibovat víc.
Stan:
Nechte být! Co když se to chytne? Víte, co plátců hypoték by si oddechlo? 😆
Ten dluh byl ještě vloni 2.1 bilionu USD.
Že by toho Čína tolik rozprodala?
Ten samý Graham (ještě nedávno Trumpův osobní kámoš) také dnes předložil návrh zákona, kterým budou zavedena cla 500% vůči zemím, jež obchodují s Ruskem. Zejména má jít o Indii a Čínu. The Guardian to měl v noci na titulce.
Takže Trump nemá pod kontrolou už vůbec nic. Sice vydává nějaká nařízení, ale dlabou mu na ně všichni vč. kovaných republikánů. Stává se politováníhodnou figurkou, která nejspíš bude brzy odstraněna a nahrazena někým. „Táta rednecků a hillbillů“ posloužil a bude v lepším případě penzionován.
Tak zo strany Grahama môže ísť hlavne o reči pred voľbami. Údajne ma konkurenta a na toho voliči v jeho štáte viac počúvajú. Uvalenie 500% na Činu pri terajších problémoch s REE znamená, že zapadne fabriky budú na tom ešte horšie ako sú a zastavia sa
“Ruský dům v Praze hostil u příležitosti Dne ruského jazyka a ruské kultury české školáky. Na exkurzi tam dorazili studenti Gymnázia a Střední odborné školy ekonomické Sedlčany. Událost vyvolala překvapení a odsoudilo ji vedení Středočeského kraje. Ředitel školy uvedl, že akce se připravovala narychlo a záležitost vedení školy mrzí.” Idnes
ředitel byl v tu chvíli naivní
jak Blažek u bitcoinů ☺
Zřizovatel Ruského domu je prý uveden na mezinárodních sankčních seznamech a vstup do objektu není volně přístupný veřejnosti, což naznačuje, že se nejednalo o běžnou kulturní návštěvu, ale o aktivitu vyžadující zvláštní domluvu…..
Myslim, že by měli okamžitě změnit výuku ruštiny na výuku ukrajinštiny. A to si představte, že některá divadla mají ještě dnes v repertoáru třeba Labutí jezero, Louskáčka, nebo balet na motivy života P. I. Čajkovského.
S čo školy? Stále je tam Mendelejev a dokonca hovoria o Ciolkovskom
Navrhuji nechat vládní pavouky ve flašce ať se požírají navzájem.
Místo toho se věnovat volebnímu programu a předsjednávat koalici.
Jestliže záměrem je aby opozice vyhrála volby a s reálnou nadějí na úspěch pokusila se sestavit vládu.
Jenže aby to nebylo Pyrrhovo vítězství. Možná, že účelnější by bylo zůstat v silné opozici a nechat nynější budoucí vládu aby si vyžrala co uklohnila. Navíc ANO není skutečná opozice. Nynější vládní politika je pokračováním politiky předešlé..
Perlička, před několika lety Marie Benešová připustila trestnost šíření Marxova Kapitálu. A to byla relativně obstojně vzdělaná a znalá.
S politologickou nevzdělaností v rezortu, kterému vládla, můžeme počítat jako s faktem.
Ovšem na druhou stranu, k programu opozičnímu, kdyby takovou kvalitu měl investiční projekt, neriskoval bych ani korunu. Důsledky regulace nelze odstranit větší (socialistickou) regulací. To je jako hasit požár benzínem.
Z mého pohledu naopak řešením je vyšší míra svobody a s ní spojené přirozené odpovědnosti.
To znamená škrtat, škrtat, škrtat.
Co třeba začít zrušením „držhubných“ psragrafů?
Jenže… Cože? Neslyším….
Ano, mohly by se hodit i novému režimu…
„Nejsme jako oni.“ To už tu bylo. A dál?
„Nejsme jako oni“ je pouze základní úroveň (pro libtardy: bejzik levl).
Další stupeň je „Nejsme jako my“.
Jenže rozpitvávat body volebního programu se jaksi nechce. Prý stačí jen hesla.
Drahé byty vyřešíme ještě dražšími luxusními novostavbami a přidělovat je budeme podle nějakého klíče, ale neřekneme jakého. Např. v Miroslavi tak 6 luxusních novostaveb rozdáme mezi 300 zájemců, příští rok již mezi tisíc zájemců. A najmeme nové úředníky, kteří budou řešit opravy, dluhy a veškeré další bytové problémy.
A levicové STAČILO! se bude muset dohodnout po volbách s miliardářem Babišem a pravicovými SPD a Motoristy. Když to dobře vyjde.
Vám ty byty fakt už lezou na mozek. Prostě se smiřte s tím, že dříve nebo později o ně stejně přijdete.
Buď vám je někdo zabaví, znárodní, vykoupí – což dříve nebo později nastane, aby nedošlo k občanským nepokojům.
Nebo o ně přijdete v jaderném armageddonu.
Nebo přijdou hordy afrických a ukrajinských inženýrů a chirurgů a ti se s vámi nebudou bavit vůbec.
To není Vaše starost. Vidlákova cesta si svůj majetek ohlídá, případně včas ho převede na jiná aktiva. Případně, není sám, bude ho bránit do poslední kapky krve. Proti komukoli. Protože ten majetek je součástí jeho samého. Je v něm obsažen kus jeho životního času, případně jeho předků, krve jeho krve.
Moje starost to není a ani se tím netrápím, ale byli jiní sekáči (ti se nezakecali) a jiné politicko-společenské situace (ty se neptaly). Trápí se tím Eta, který ví, ani převod na „jiná aktiva“ ho před ničím neochrání. ….
Vy jste jeho mluvčí?
Zašel jsem si jsem na hřiště na grilovanou makrelu s pivkem (to je takové moravské specifikum).
A čtu, že zase někdo řeší zabavování bytů (tady u Vidláka). Neřešte to. Nechte to koňovi. Až jednou mi budou zabavovat byty, tak já i s rodinou, již tady nebudu. A těm co zůstanou, fakt nezávidím.
🤣👍
Mne fascinuje, ze jste si vypíchl jeden bod: byty pro mladé rodiny a na něm rajtujete. A vyvozujete, že to budou superdrahé luxusní pasivní domy, asi jako ty, které zadotovala GB tuším v Alžírsku pro vyhoštěné imigranty. A odůvodňujete to směrnicemi EU a požadavky GD. Přitom je právě asertivita až odmítnutí pro ČR nevýhodných požadavků EU jedním z pilířů programu STAČILO!. Já tomu (i s ohledem na realistické možnosti zisku mandátů) rozumím tak, že Vidlák hodlá k tomuto směrovat. Tlačit, kšeftovat, vyjednávat … prostě hledat cesty. Smlouvy se musí vypovědět, zákony přepsat atd. Ale důležité je začít. Čím dřív a s větším mandátem, tím líp.
Pročtěte si EU-normy na novostavby, verze 2027 („pasivní“ s řídící centálou, …).
Jakože Babiš se vzepře Bruseli a nebude dodržovat platné normy?
Zkuste vymyslet, alespoň teoreticky, jak by to šlo obejít (i kdyby byla vůle, jakože nebude).
Těch bodů, do kterých tu pravidelně vrtám, je vážně více:
– Lipská burza, výkup ČEZu, stavba atomek(za levnou elektřinu)
– Ceny v supermarketech vers. „Přímo u zemědělce“, soběstačnost
– Nové, vyšší zdanění bank a zahraničních investorů obecně
– Placené VŠ školství a AI, tvrdé vers. měkké obory na VŠ
– Placené zdravotnictví a dostupnost nových léků
…
A na všechno jste již tisíckrát dostal odpověď ale melete si furt svou.
Proč rozdávat? Stačí zajistit levnější pozemky (obec), fixovat nebo zajistit menší procento hypo (stát), vysoutezit nejlepší cenu na stavbu třeba 10 bytovek (družstvo ) a družstevníci se pohrnou. A stát to nebude stát skoro nic. Obce si samy pohlidaji, aby se nekeťasilo s výhodně postavenými byty. Když to půjde přes ně, místní všechno napráší a o vše vědí.
Žádná tam dotace, rozdělování, ale každý za svoje a výhodně. Vite, co všechno se dá zajistit svépomocí, s podporou municipálů a trochou podpory státu? Kouzla. Prostě družstvo.
A vy pořád dva extrémy. Rozdávat pasivy nebo kupovat u keťasů, pardon, developerů. Noc a den.
– Levnější pozemky jen pro někoho, nebo pro všechny?
– Stát (daňový poplatník) bude doplácet bankám hypo všem, nebo jen některým?
– Družstvo = dnes každé páté? bude tunel s bílými koňmi
– „Obce se postarají“ = noví úředníci a tím i další hladoví, co budou chtít své provize
A hlavně, zkuste nastínit, dle jakého klíče se budou byty fasovat. Zájemců jsou mnohonásobky k, teoreticky, postaveným bytům.
A pokud se bavíte o družstevní výstavbě za Husáka (lidi byli ochotni pposkládat cihly a slepit je maltou), tak dnes dle EU-norem, certifikací na každou ptákovinu, éry TČ, solárů, centrálních řídících jednotek, energopasů, certifikací, … ???
Nebude tak zle, nebude. A náklady na takovou výstavbu pro stát budou marginální ve srovnání s vámi doporučeným nákupem od keťasů. Nebo vysmívanym přidělováním.
Naopak, když tak bojujete za vyrovnaný státní rozpočet, měl byste hlasovat pro družstevní výstavbu všemi 20.
Navíc, neporozuměli jste textu. Levnější nebo dokonce darované pozemky pro zodpovědně družstevniky. Pod smlouvou. Pod dohledem místní obce, kde se úplatky berou těžce. Stabilizace obyvatel se tomu také říká.
Lidé si pomohou, víte, jen jim nehazet klacky pod nohy.
Tím se také vyřeší současná svízel, kdy tzv. Byty nejsou. Jsou a je jich neúrekom. Tady se totiž brutálně mlži. Bytů je dostatek, ale nejsou dostupné! Nejsou na trhu, jsou prázdné ( 300 000 Ukrajinců se tu vsaklo, jen to zasycelo. Dalších 300 000 se zase vsákne. Pohodově.
Tady se dělá vše pro to, aby bytů jako bylo „málo“. Protože čeho je málo, to přece MUSÍ být drahé. No ne?
Komu nejvíce prospěla Piráty zpackaná digitalizace? No těm, kdo tyjí z tzv. Nedostatku bytů.
Tady se systémově nechce řešit bydlení, aby mohlo zůstat drahé.
Dobrý den, nevím a ptám se: Jak to, že v Polsku nedopadly prezidentské volby jako v Rumunsku?
imho, obe strany v konflikte boli proamericke, takze jediny komu to vadi je Brusel. A ten zrejme nema az tak velke paky
Zaprvé, prezident Duda, zadruhé, ještě o půlnoci věřili ve vítězství liberála.
Jednáni Ukrajiny – eskalace útoky do hlubokého zázemí na strategické cíle má dobrý důvod – Pro ukrajinské vedení v čele se Zelenským je jedinou šancí vyvolat světovou válku – ať to stojí, co to stojí. Žádná dohoda s dalekosáhlými ústupky je pro banderovce nepřijatelná. Podporuje je v tom hlavně Británie a část US elit.
Pokud Trump neustojí tlaky, padne, je cesta k jaderné konfrontaci otevřená.
Trump by se měl jednoznačně distancovat od ukrajinského útoku na strategická letadla.
Letadla byla venku na základě dohody o kontrole strategických zbraní.
Pokud se Ukrajina vměšuje do této dohody, stává se nebezpečím i pro USA, i pro nás.
Jednání o konci války by měl dál vést jen Putin a Trump.
Jestli má pravdu Scott Ritter, že „Ukrajinci nemají šanci. Poměr ztrát mezi Rusy a Ukrajinci je dnes 1 ku 20.“, tak Putin nemá důvod reagovat nějak zbrkle. A vlastně ani Trump.
Jenže nesmíte zapomínat na „chciválky“ a válečné magory v Rusku.
Některé generály strašně svrbí
kouleprsty na odpalovacích tlačítkách a chtějí si vysloužit další hvězdu.A i mezi civily stoupá volání po tvrdé odvetě.
Pokud Putin nezareaguje dostatečně razantně , jde od válu. Myslím si, že z vnějšího pohledu nezareaguje dost razantně a hlavně rychle.
Co bude platné, když za rok dobude Donbas, spousta lidí chce rozhodnou akci a hned.
A kdo ví kdo vlastně ty útoky provedl. Ukrajinci se k nim hlásí. Ale kdo opravdu ty drony vyrobil? A ovládal? Navíc prý byly samonaváděcí. (řídily se samy počítačem). Kdyby tohle Ukrajina měla, tak to použije i na frontě. To se asi dozvíme až v někdy hodně vzdálené budoucnosti. Stejně tak kolik letadel bylo zničeno. A co stalo v Severemorsku.
Jinak mi to připomělo jak Izraelci přel lety zavraždili Íránského jaderného inženýra, kulometem co se vezl v dodávce co ho řídil počítač bez nutnosti dálkového ovládání co nejspíše uměl poznat oběť tak dobře, že spolujezdec co s ním seděl v autě zasažen nebyl.
Toho generála sionáckové zavraždili výbušninou a spolu s ním několik dalších lidí. Oni to jinak neumějí a vraždění výbušninami, při kterém zahynou další lidé, se jim moc líbí už víc jak 100 let. Kdo myslíte, že na BV přitáhl terorismus? Evropští židovští sionáckové.
Žádná samonaváděcí dodávka s kulometem se nekonala.
on hovoril o jadrovom inzinierovi, Vy zrejme o generalovi Sulejmanovi
Sulejmaního trefili raketou, když přiletěl na návštěvu do Iráku. A přihlásili se k tomu Američani. V době prvního Trumpova prezidentování.
Dívejte, my zde můžeme věci GLOBÁLNÍHO chrakteru jen sledovat, nějak komentovat, ale nikdo NEMŮŽE dávat nějaké rady či doporučení, třeba TRumpovi a/nebo Putinovi.
My na to nemáme absolutně žádný vliv, jsme jen ve vleku velkých mocností.
Ev. zkuste toto napsat na USA ambasádu, tam by to třeba vzali na věcomí a zařídili se podle toho, zde je to ztráta času vaše i naše to číst a přemýšlet nad tím..
Aleš napsal:
4 června, 2025 (11:36)
Trump se může distancovat od ukrajinského útoku, ale:
1. Lže,
nebo
2. Nemá situaci pod kontrolou
Co je horší?
„Tomu máme věřit?“ Kdo byl v Kyjevě den před útoky na ruské letectvo
03.06.2025 17:55 | Monitoring
Překvapivý víkendový ukrajinský útok na ruské bombardéry hluboko na území Ruska podle prvotních informací nebyl konzultován se Spojenými státy. Tomu, že by o takové akci nevěděl americký zpravodajský aparát, který je pro Ukrajinu ve válce klíčový, ale mnozí nevěří.
Bývalý kybernetik amerického ministerstva zahraničí Mike Benz navíc připomíná, že pouze den před útokem do Kyjeva zamířil bývalý ředitel CIA a ministr zahraničí Mike Pompeo…….
…..Bývalý kybernetik ministerstva zahraničí Mike Benz navíc připomíná, že útok nastal zrovna den poté, co do Kyjeva zamířily špičky Spojených států, což je podezřelá náhoda.
„Ukrajina provedla tento útok na ‚ruský Pearl Harbor‘ doslova den poté, co do Kyjeva přijel bývalý ředitel CIA a ministr zahraničí v první administrativě Donalda Trumpa Mike Pompeo,
stejně jako předseda senátního rozpočtového výboru Lindsey Graham, který se toho dne zavázal přehlasovat Trumpovu politiku vůči Ukrajině,“ připomíná Benz, že alespoň někteří Američané o útoku vědět mohli. …..
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Tomu-mame-verit-Kdo-byl-v-Kyjeve-den-pred-utoky-na-ruske-letectvo-774835
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Tomu-mame-verit-Kdo-byl-v-Kyjeve-den-pred-utoky-na-ruske-letectvo-774835
trump se distancovat může: on to neorganizoval. osobně. a svoje poskoky přece nemůže sledovat 60/60/24/7/365, žene?
Jestli má pravdu Scott Ritter, že „Ukrajinci nemají šanci. Poměr ztrát mezi Rusy a Ukrajinci je dnes 1 ku 20.“, tak Putin nemá důvod reagovat nějak zbrkle.
https://www.nssoud.cz/aktualne/tiskove-zpravy/detail/nejvyssi-spravni-soud-zrusil-predbezne-opatreni-ve-veci-vystavby-jadernych-bloku-v-elektrarne-dukovany
Spisová značka, kdo si chce najít pak přímo rozsudek:
10 As 95/2025
Celé to začalo v roce 1961, kdy více než 100 amerických balistických raket Jupiter vyzbrojených jadernými hlavicemi a schopných zasáhnout Moskvu bylo rozmístěno v Itálii a Turecku.
Jako odpověď na tuto hrozbu sovětské vedení rozhodlo o umístění raket středního doletu SS-4 Sandal s doletem 2.000 km a raket Skean s doletem až 5.000 km na Kubu. V případě raket Skean vypouštěných z Kuby, by se jednalo o ohrožení téměř celého území USA.
Zatímco ohrožení bezpečnosti SSSR raketami z Turecka a Itálie administrativa USA nevnímala jako závažné, s typickou anglosaskou arogancí, rozmístění raket na Kubě pro ní bylo překročením červené čáry a tak následoval rychlý sled událostí.
Ten průběh konfliktu známého jako Karibská krize si zájemci obnoví na strejdu Googlovi. Celé to spělo jako dnes ke III. SV, ale díky tomu, že ruským šéfem byl Chruščev a tím americkým Kennedy, oba fronťáci, nakonec došlo k dohodě. Každá strana své rakety stáhla a bylo po krizi. Aź do roku 2022 na 60 let.
Nechápu, proč se o KK dnes nemluví. Vždyť je to v bleděmodrém totéž. Drápání se NATO na ruská vrata.
Ano, je to totéž a opět se zde projevuje tzv. groupthink, neboli syndrom skupinoveho myšlení. Symptomy:
1. Iluze nezranitelnosti: přehnaný optimismus, který vybízí k podstupování extrémních rizik.
2. Kolektivní výmluvy: členové zlehčují varovné signály a nepřezkoumávají své předpoklady.
3. Víra ve vlastní vyšší morálku: členové věří ve správnost své věci a ignorují etické a morální důsledky svých rozhodnutí.
4. Stereotypní vidění osob mimo vlastní názorovou skupinu: negativní obraz jinak smýšlejících jako „nepřítele“ znemožňuje přijímat kritiku a racionálně diskutovat o alternativách.
5. Přímý nátlak na disidenty: členové skupiny jsou pod tlakem, aby nevyjadřovali argumenty, které jsou proti názoru skupiny.
6. Autocenzura: pochyby a názorové odchylky od konsensu se nevyjadřují kvůli obavám z nepříznivých následků.
7. Iluze jednomyslnosti: majoritní názory se považují za konsenzuální.
8. Samozvaní strážci myšlenkové čistoty: členové, kteří chrání skupinu a zejména její vedení před „nebezpečnými“ informacemi zvnějšku, aby neutrpěla koheze skupiny.
Podrobnosti viz Dr. Koukolík.
Zdravím Laco G. Mlynáři,
Děkuji za příspěvek. Toto já tvrdím už od samého začátku SVO v r. 2022. Bohužel zabedněnci a členové klubu “21srpen1968” tato fakta nechtějí slyšet.
Jedna perlička, USA bylo připravené opustit základnu na Guantanamu v rámci ústupků.
Zdraví Jirka Berling
ktovie preco si to Chruscov nepresadil
Vše je naprosto OK. Putin jede podle svého Plánu vývoje partie. Nejnovější podněty (železniční mosty, strategické bombardéry, Kerčský most) zakomponovává do hry. Červené linie sice krátkodobě posunuty, ale reakce vlastního obyvatelstva předvídatelná a vhodně usměrněná. Linie se brzy vrátí zpět, jen to Ukrajinu silně zabolí.
Dnes již jistě nebude psychologický problém, celou pravobřežnou Ukrajinu zbavit elektrické výroby a elektrické rozvodné sítě. Má to i další synergické efekty.
O Kubánské krizi nemluví ti, jimž se nehodí do krámu. Já to sem lepím pravidelně. S dovětkem, źe by taky čína mohla uzavřít vojenský pakt s Mexikem a zřídit so tam raketovou a námořní (ponorkovou) základnu, a co by na to USA. Nebo Čína se Srbskem – za roční poplatek 10 miliard USD, nějakou tu raketovou základnu, vzor Rammstein. Co by na to Z, jako Zdechovský?
No, Čína už docela dost spolupracuje s Venezuelou… Takže Mexiko je další logický krok…
Tak to bude Mexická krize. Věřte mi.
Nebude. Z Mexika by bol veľký kráter, všetci to vedia, aj Mexičania a tak blbi ako UA nie sú. Len teraz by ti bolo samozrejme iné:-))
Super BOMBA – dávám na vědomí tuto úvahu – viz níže..
Zní to velice zajímavě, protože na volbách v ČR někomu z globálních elit hodně záleží (Praha má jistý okultní význam..)..
A je zde opět úvaha o rozdělení ČR – Čechy a Morava.. Ještě že Vidlák je Moravák jak poleno, bude se o koho opřít….
Ano, žijeme v zajímavých časech..
Čo sa týka Fialy napriek škandálu bude zvolený ešte raz za premiéra, lebo Pražské klany použijú všetky špinavé Triky proti Babišovi, Okamurovi a každému, kto predstavuje reálne nebezpečenstvo pre Fialu. Dokonca si myslím, že ukradnú voľby, ale ľudia budú vedieť, že tie voľby boli ukradnuté a dôjde k rozdeleniu ČR.
Hovorím to preto, lebo ten škandál nebol rozpútaný len na spochybnenie Fialu a Zdechovského, ale aj na zdiskreditovanie Pražských klanov, a Pražské klany to vedia budú proti tomu bojovať zubami, nechtami a Uršulou.
https://oracle911blog.wordpress.com/2025/06/03/ked-vsetko-to-co-som-napisal-o-fialovej-vlade-eu-mediach-a-opozicii-sa-potvrdi/
Jo jo, diskreditace prazskych klanu prostrednictvim brnaka Blazka, takto ministra spravedlnosti ve vlade brnaka Fialy.
Na druhou stranu, pražská kavárna není národnost ani místní příslušnost, je to druh mentality. A Brno bylo za okupace zčásti německé (až dvacet procent údajně), takže se nelze divit, že z něj občas vyleze pohrobek kolaborantské rodinky s chorobnou příchylností ke všemu německému.
„… pražská kavárna není národnost ani místní příslušnost, je to druh mentality.“
já se obávám se, že to je DIAGNOZA !! Hezký den …
např. bývalý předseda české pobočky Panevropské Unie, jistý Fiala 😀
Podobný scénář jako Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky.
Fšécko, ba i historie smyšlená, se stále opakují.
Jest podivné, že ty klany z Práglu, při posedávání po kavárnách, nevymyslí konečně něco originálního.
mam pocit, ze si ani neuvedomuju svoje obmedzenia….proste maju svoju verziu reality a veria jej naplno. To, ze obcas prichadzaju dopady, ktore ukazuju, ze to ziadna realita nie je, im nevadi….zatial:-)
Osm symptomů groupthinku, jak ho defonoval Dr. Janis:
1. Iluze nezranitelnosti: tvoří přehnaný optimismus, který vybízí k podstupování extrémních rizik.
2. Kolektivní výmluvy: členové zlehčují varovné signály a nepřezkoumávají své předpoklady.
3. Víra ve vlastní vyšší morálku: členové věří ve správnost své věci a ignorují etické a morální důsledky svých rozhodnutí.
4. Stereotypní vidění osob mimo vlastní názorovou skupinu: negativní obraz jinak smýšlejících jako „nepřítele“ znemožňuje přijímat kritiku a racionálně diskutovat o alternativách.
5. Přímý nátlak na disidenty: členové skupiny jsou pod tlakem, aby nevyjadřovali argumenty, které jsou proti názoru skupiny.
6. Autocenzura: pochyby a názorové odchylky od konsensu se nevyjadřují kvůli obavám z nepříznivých následků.
7. Iluze jednomyslnosti: majoritní názory se považují za konsenzuální.
8. Samozvaní strážci myšlenkové čistoty: členové, kteří chrání skupinu a zejména její vedení před „nebezpečnými“ informacemi zvnějšku, aby neutrpěla koheze skupiny.
Odborně se to zve skupinová stupidita (Dr. Koukik)
Co furt máte s Pražákama, když všechna tahle verbež je naplavenina z Moravy, hlavně z Brna?
Přesně!
S hen Pražákama nemáme vůbec, ale opravdu vůbec žádný problém. Tady ve Štatlu.
Občas si z nich děláme pérdél, ale to je tak asi všecko.
Máme toliko problém s pražskou kavárnou. No a ta je holt pražská, že.
A lezou tam do té kavárny i Brňáci pochybné kvality, aby byli světoví, (+ kariéra a prachy a vůbec, co by v Brně neměli. Proč asi vzniklo slovo pragocentrismus?). Viz. nejlepší světový premiér.
Je to jasný?
Však ano, Praha všechny tyto pochybné osoby přitáhne a tím čistí Brno – Moravu !!
Jen upřímně – kdyby v Praze neměli podporu, tak by situace tady vypadala zcela jinak. Jenže Praha s Fialou a spol souzní, takže proč se vlastně rozčilujete?? Je známé, že ve volbách často Praha má zcela jiné výsledky než zbytek republiky..
Dtto jak byly demonstarce – kdyby tam nepřijely autobusy s lidmi z celé republiky, tak se demonstranti z Prahy dají spočítat na prtech.. Hold, v Praze je (zatím..) blaze.
To zestručním, Prágl je neřízená sklàdka lidského odpadu .
Slušný Pražáci to maj marný. A ti slušní, podle výsledků voleb jsou ve svém rodném městě zanedbatelnou minoritou.
Může mi někdo objasnit tu okultní stranu Prahy? Konkrétněji. Slyším to docela často, ale co to je… I když asi tuším, pro Koho to je důležité.
V ABC byl kdysi dobře udělaný komiks o Golemovi.
Asi tak.
minimalne od cias Rudolfa II. sa hovori o Prahe ako okultnom centre. Z objektivneho hladiska to asi suvisi so silnou a vplyvnou (myslim teraz ezotericky chapanou) zidovskou enklavou. Rabin Loewe imho nie je len nejakym autorom golema, ako sa prezentuje v mytoch, ale aj clovek, ktory reprezentuje so vsetkymi tymi alchymistami ludi, ktori mali pristup k cisarovi. Co sa velmi inde nedarilo. Do toho su myty o tom, ze Praha je na prahu medzi nasim svetom a tym inym, prip. su spekulacie, ze v hlbokom vnutri je nieco, z coho prameni aj samotna zivotaschopnost Cechov (a v sucasnosti su vraj blokovane uz neviem cim). Ak je to tak, potom sa take centrum neda len tak presunut len tak niekde inde.
myty o tom, ze Praha je na prahu medzi nasim svetom a tym inym
Tohle mohu potvrdit. Spousta Prazaku mi prijde jak z jineho sveta.
Nebude to tím, že přišli z Moravy?
a kruh se uzavřel ☻
Majkl:
Nač to propána potřebujete? Buď chodíte po Praze a vidíte – anebo ne. I když při dnešních davech lidstva v ulicích se veškerá mystika spasila útěkem do podzemí – zkuste tedy Otevřené dny pražských kanalizací.
No, já to tam nějak nevidím. Samo, že mě napadá souvislost s nima. Ale vocotamtedagou, to nevím.
v podstate ide o legendy. Napr. za socializmu som pocula, ze BA by nebola v pripade vojny bombardovana, pretoze tu je hrob Chatam Sofer, ktory bol zrejme pre zidov znacne dolezity, lebo uz vtedy chodili na jeho hrob, ktory bol zle dostupny a nepekny, potom ho po 89.opravili a chodia tam stale, aj zastavku MHD podla neho pomenovali. Dolezity teda bol a je, ale ci az tak, to je velka otazka….koniec koncov Slovnaft ci letisko su na opacnej strane mesta:-)
Teoreticky to moze byt nieco podobne ako ceski rytieri pod Blanikom, ze ak bude najhorsie, tak pridu a zachrania krajinu….tu moze byt ze az dojde k zmene paradigmy tak teoreticky zbadame nejake teraz nevnimane vplyvy na nas. Tak ako kedysi nikto nevedel ze voda v Jachymove preco lieci, len vedeli ze pomaha….smolinec a p. Currie rozbila atom az neskor pre pochopenie:-)
Majkl:
No…jde tam o to, že za každou věcí, co vidíte, je ještě věc, kterou nevidíte. Tedy – skoro za každou. No a někdo to holt vidí 😊 Někdo vidí ultrafialový záření (třeba dravci) někdo zas elektromagnetický pole a někdo to, co vyzařujete. A někdo vidí Prahu za Prahou.
Myslím, že Šafr a jemu podobní bohužel ani tento jednoduchý příklad nepochopí, ve své nadutosti si myslí, že myslet nemusí. A jak říká jeden můj známý: lidi radši zemřou, než by se změnili.
Všechno nasvědčuje tomu, že toho nešťastníka Šafra neživí nějaké chápání nějakých byť i triviálních případů.
Živí ho jeho chlebodárci.
Ano, je to existenciální konflikt, ovšem pro koho? Ruský medvěd vylezl z brlohu a žene se na nás. Proč to udělal se dá vykládat různě. V této chvíli to ale není již podstatné.
Spíše se ptejme, jak se tahle válka bude vyvíjet dál?
Podle mého názoru existují pouze tři možnosti:
-Smírné urovnání přijatelné pro obě strany
-Ukrajina se vzdá a EU přizná porážku
-Armády zemí NATO zasáhnou na Ukrajině přímo do bojů proti RF
Zamyslete se, který z těchto scénářů považujete za nejpravděpodobnější.
Odpověď na otázku, co se bude dít dál na Ukrajině, leží především v Bruselu, Paříži, Londýně a Berlíně. Vzhledem k personálním problémům ukrajinské armády, které již nejsou řešitelné, budou muset západní podporovatelé Ukrajiny nakonec postaveni před otázku, zda akceptovat ruské vítězství, nebo poslat své vojáky na Ukrajinu bojovat proti Rusku. Pokud nebude brzy nalezeno smírné řešení, tak se s tímto problémem nevyhnutelně setkají.
USA to mají jednodušší než Evropané, protože jejich prezident se teď jmenuje Trump a ten zcela správně říká, že tohle není jeho válka.
Evropané tuto možnost nemají, protože všichni vládci v Evropě, s výjimkou Orbána a Fica, se již dávno zavázali k radikálně protiruskému kurzu.
Takže se nemohou jen tak postavit – jako Trump – a říct: „Tohle není moje válka!“ Nikdo by tomu nevěřil, protože podporu pro Ukrajinu, tj. pro válku, shromažďují už léta.
Měli šanci na věrohodnou změnu kurzu, když se Trump dostal k moci. Tehdy mohli říct: „Promiňte, my bychom Ukrajinu nadále podporovali, ale Trump to nechce, takže teď musíme s Ruskem mluvit, abychom zachránili, co se zachránit dá.“
Ale to neřekli. Naopak, zavázali se k podpoře Ukrajiny a pokud to bude nutné, i bez USA. A dokonce ještě více vystupňovali protiruskou rétoriku.
Proto tito váleční štváči v určitém okamžiku budou čelit výše zmíněné otázce: Pošleme proti Rusku vlastní vojska, nebo přiznáme porážku?
Postaví se Leyenová, Macron, Starmer, Merz a všichni ostatní před kamery a oznámí, že Ukrajina prohrála, že všechny lidské oběti a stovky miliard eur byly fakticky zbytečné? Jak potom vysvětlí voličům hospodářský úpadek ve svých zemích a ztrátu prestiže EU ve světě?
Nebo to neudělají a místo toho oznámí, že evropští vojáci musí být vysláni na Ukrajinu, aby zastavili „mongolské hordy“ a tím zachránili demokracii a svobodu?
A teď se každý může sám rozhodnout, co považuje za pravděpodobnější.
Těžká otázka.
—
Představte si kluka, který vylezl vysoko na strom, skoro až nahoru. Kmen už je tenký, kýve se, naklání, mohl by se i zlomit. Kluk by rád slezl, ale neví jak; bojí se, že při slézání spadne.
Co udělá? Zůstane nahoře, poleze výš, nebo se pokusí slézt?
Každý sám si může sám tipnout, co považuje za pravděpodobnější.
Představte si Fialu, jak leze na strom.
Nebo Lipavského…
… a představte si ten strom, na který by Fiala nebo Lipavský dokazali vylezt 😀
Takový strom samozřejmě existuje. Jeho lidový název zní – výtah.
😀 😀 😀
Já mám fantazii, to byste nevěřil. Dokonce si umím představit, jak za pomoci gravitace lezou dolů 🙂
Kduz Musk muze explozi svych raket nazyvat „rychlou neplanovanou demontazi“, tak tu gravitacni pomoc ODS oznaci za „zrychlene lezeni dolu“
Alef:
Alefe! Tuhle fázi si dokážeme představit všichni a je nám u ní veselo 😂 Ale nahoru??
Řešení se nabízí samo: https://cs.wikipedia.org/wiki/Je%C5%99%C3%A1b_(stroj)
Jo táákhleaž…………..🤣🤣
Já jsem jako snad každý kluk rád lezl po stromech a to nejraději na vysoké buky, abych měl rozhled. Vždy jsem vyšplhal tak vysoko jak to jen šlo a vůbec jsem se při tom nebál. Až do chvíle, kdy se jednou pode mnou větev zlomila a já sletěl dolů. Naštěstí byl strom olistěný a větve husté. Těsně nad zemí jsem padl zády na tlustou větev a vyrazil si pouze dech.
Já jsem lezla pouze na třešně a to koncem června a začátkem července.
Na třešně se dá lézt celý rok, nemusíte se omezovat jen na konec června a začátek července.
Tak pokud to je jako rituál oslavy konce školního roku….
Není ekonomičtější sklízet třešně sedíce na koni? Vás život nenaučil ani tohle?
No, já jsem pořád jenom jedna, takže sedíc na koni, když už.
Ach ano, jak začaly bejt třešně, končil školní rok. Krásný časy to byly.
Zdeněk:
Vy máte nápady – pořizovat si kvůli třešním koně 😜
Koně, to ná dnes kdekdo. Což takhle dát si – лошадь?
Klidně i horse 😄 a lošaď taky.
Švejk:
No, to nemusíte, ale co tam kromě rozhlížení se budete dělat? 😆
…keď som bola dievča, už je to za nami…
Alef:
Nojo….s chlapcami, to se to lezie po stromoch…..
Myslím, že B je správně. Smírné urovnání pro obě strany je již v nenávratnu a Armády zemí NA TO jednoduše nemají. B je potřeba ještě rozvést podle toho, čemu budeme říkat Ukrajina. Jsou to ti násilně mobilizovaní? Jsou to všichni ti, co se rozprchli do světa? Jsou to ti, co na Ukrajině mluví rusky, maďarsky, rumunsky a nebo suržukem?
A jak si představujete „zásah“ armády ČR na Ukrajině?
1) Slovensko a Maďarsko se „zásahu“ neúčastní a nevydává ani občany třetích států k násilnému odvodu.
2) Fiala vyhlašuje pro brance nástup s cílem přesunu na Ukrajinu.
3) Dostaví se tak 10% branců a vše končí blamáží (někteří se skrývají v ČR, jiní odjeli na dovolené po světě a polovina branců je na Slovensku.
4) Objevují se politici, kteří propagují, po vzoru Slovenska a Maďarska, neúčast ČR na „zásahu“. Politická krize v ČR. Chaos. Armáda a Policie (od spoda) švejkuje. Celé rodiny odjíždí na delší dovolené do „vhodné“ ciziny.
Navíc jestliže za odmítnutí nástupu do armády nehrozí smrt, jde o … Lepší vězení než smrt na frontě. Když nejde o život, jde o … nic. Musela by být zavedena taková opatření, že by vedla ke změně demokraturního systému na otevřeně diktátorský. Jenže kým? Nejsou lidi. V nynější situaci jedinou možností je vyprovokovat Rusko k úderu na EU, v našem případě na Česko, a využít vlny emocí a vzepjatého vlastenectví.
Jako na Ukrajině, kde bez ohledu na začátek mnoho obyvatel bez donucení vstoupilo do armády a statečně brání své domovy, mstí se za škody a smrt svých blízkých a známých, a podniká protiúdery. To je přirozené a pochopitelné. I vyhrabávání ideologických kostlivců. Tak to je ve všech případech bez ohledu na prvotní příčinu, kdo vystřelil první.
Stejně tak i v Rusku, ukrajinský protiúder na Kurském směru a dronové údery mobilizují vlastenectví, ochotu snášet útrapy a bojovat. To může být důvodem, proč ukrajinská armáda nebyla vytlačena z „kmenového“ ruského území masívním protiúderem a proč nejsou podnikány účinnější údery na infrastrukturu. Možným, pravdě podobným vysvětlením je, že ruská vláda považuje Ukrajinu za budoucí součást Ruska. Otázka jak reálně a jak velkou její část. Objektivně, jak pravil Clausewitz, „území nelze považovat za dobyté, jestliže na něm nespočinula noha pěšáka,“ Rusko na obsazení celé Ukrajiny nemá kapacitu. Natož na obsazení Evropy „až po Lisabon“ jak schizofrenicky hlásají EU politici a média. A na druhou stranu, někteří jurodiví mašíblové z ruské Dumy. To mají společné.
Ještě ke „speciální operaci“. Zmařila plán na přijetí Ukrajiny do NATO. Putin, „jedoucí na tygru“ nakonec svolil na základě tlaku z Dumy a informací z FSB, které se ukázaly pravdivými. Nemám až tak podrobné informace, možná že šlo o hodiny.
Proč se nezdařil výsadek v Hostomelu a obsazení Kyjeva, je záležitostí odbornou. Možným vysvětlením jsou plánování operace a taktické postupy „tlustých plukovníků“, nedůslednost, nepořádek, podcenění protivníka, který měl zpravodajské informace z USA, a rychle reagoval. V důsledku nejen toho, operaci Praha 1968 se nepodařilo zopakovat. Ani následná pozemní operace vedená týmiž „tlustými plukovníky“ nebyla úspěšná jak bylo plánováno. Změnila se ve vleklou válku.
Včasné překažení záměru vtáhnout Ukrajinu do NATO, tak jako později Finsko a Švédsko, údajně z příčiny ruské agrese, ale ve skutečnosti podle předcházejících dlouhodobých námluv za současně probíhající významné generační výměny, je prokazováno následným nepřímým zapojením NATO do války ve snaze obejít absenci podmínek podle článku 5 Atlantické smlouvy.
Jenže jadernou mocnost nelze vojenský porazit bez sebezničení, a v oblasti hospodářské Rusko odolává opřené o své bohaté zdroje a o obchodní vztahy především v rámci BRICS, které se „Západu“ nepodařilo rozbít.
Naopak, nejednotná a vnitřně soupeřící EU, nyní i s USA, postrádá důležité zdroje, ztrácí produkční schopnost opatřovat si je obchodem, pád životní úrovně obyvatelstva zadržuje na dluh od voleb k volbám, a potácí se v sílících potížích demografického a kulturního úpadku. Toto se odráží i v naší nynější situaci a politice vládní i opoziční.
To je reálný odhad.
Kolik má AČR generálů? 900? Ta válka je předem vyhraná.
špatný odhad…..
„V počtu generálů představuje AČR absolutní světovou špičku.
Podle údajů Kanceláře prezidenta republiky může být v aktivní službě cca 200 generálů, přičemž v letech 1998–2023 bylo do generálských hodností v armádě povýšeno 309 vojáků. Počet generálů rekordně roste v éře prezidenta, armádního generála ve výslužbě Petra Pavla a ministryně obrany Jany Černochové (ODS). V roce 2022 došlo k povýšení 32 osob, loni přibylo 31 nových generálů, z toho v armádě 17.
Jedna rota, jeden generál
Vzhledem k početnímu stavu AČR tak platí, že na každých 120 profesionálních vojáků připadá jeden generál. Vzhledem k tomu, že se v jedné rotě se je 75 až 200 vojáků, lze s lehkou dávkou nadsázky konstatovat, že každá rota má svého generála.“
Lenze tu je zasa potom druha varianta…..EU zozbiera svoje armady (hlavne FR, ta je ochotna poslat povedzme 25 tis.vojakov, Britania, povedzme tiez tak,. Nemecko tiez tak…..realita ukazala, ze z povodnych cisel sli dole na nejakych 5000, ale nech). Posle aj svoje lietadla a rakety? Ak ano, odveta bude neuprosna a tazko moze Rusko vahat. Ak nie, naco to cele bude? Rusi melu ukrajinskych vojakov , cisla sa lisia, od 500-5000, ale aj v najlepsom pripade je to na 5 mesiacov. Kvoli EU Rusko asi fab-bomby neprestane zhadzovat, takze co si aj cely Londy+Pariz+Brusel+Berlin predstavuje? Jedna vec je brojit proti Rusom, rozpravat, zbrojit a emitovat peniaze, ktore nemaju na veci ktore nepotrebuju aby urobili dojem na ludi, ktori ich nezaujimaju…..druha vec je ostry boj s jadrovou mocnostou, ktora ma jadrovych rakiet radovo viac ako sucet FR+GB dokopy v case, kedy cela EU ekonomicky ide do prdele. To, ze nasledkom by bola hyperinflacia, je uz len podruzna vec. Osobne fakt nechapem co chcu a mozu dosiahnut
To uz zkusili jako „koalice ochotnych“. A zjistili, ze se do vlastnich akci prilis ochotne nikdo moc nepousti.
Můžou zkusit nějakou „prasárnu“ pod falešnou vlajkou a zatáhnout SSA do plnohodnotné války s RF.
Například podobná „akcička“ s drony 4.července na nějakou základnu SSA, nebo shromáždění lidí.
Důležité je, aby ty drony měly namalovanou červenou hvězdu.
Povedala by som, ze nie je az tak uplne nepodstatne, preco rusky medved vyliezol z brlohu. Minimalne vtedy, ked sa pokusate najst nejake zmierlive riesenie. A vlastne aj nezmierlive. Nezalezi na tom jedine v tom pripade, ze by sme vyhrali, a prinutili ruskeho medveda zaliezt aj proti jeho voli.
Ale kym ho nedokazeme prinutit zaliezt proti jeho voli, tak ak chceme, aby zaliezol, musime vyriesit pricinu, kvoli ktorej vyliezol.
A co když se jako krysa zahnaná do kouta cítí Ukrajina a Zelenskyj? Ohledně války a napadení Ukrajiny Ruskem si myslím, že kromě NATO je zde ještě důvod jaderná energetika. Smlouvy na reaktory AP1000 byly připravovány, a Zelenskyj veřejně litoval, že se Ukrajina vzdala jaderných zbraní. Kdyby Ukrajina opravdu měla jaderné zbraně, asi by je už použila dávno.
Nynější útoky Ukrajiny na Rusko jsou legitimní. Když Rusko bombarduje Ukrajinu, může Ukrajina bombardovat Rusko. Současné šťouchání do medvěda má za cíl jej vyprovokovat, aby Ukrajině přišli na pomoc všichni ochotní.
Co s tím? Putin nějak reagovat musí, jinak potíže v Rusku. Dle tisku je názor Rusů na zničení bombardérů dost jasný. Použít jaderné zbraně. Současně se Rusové nechtějí nechat vyprovokovat, aby válka nepřerostla ve světovou. Všimněme si, že Rusko sice ničí Ukrajině vše možné, ale zase si ji nechce zničit mimo oblast bojů, aby ji pak po válce nemuselo nákladně opravovat. Což ukazuje na dlouhou válku, obsazení celé Ukrajiny a k použití jaderných zbraní se Rusko zatím nechystá. A také by se použití ruských jaderných zbraní proti Ukrajině nelíbilo Číně.
Čína se zase pro změnu raduje, že dlouhá válka na Ukrajině vyčerpává zásoby a sklady USA a jeho spojenců, takže o to méně zůstane pro Tchajwan. Čína také určitě podrobně sleduje, jak jsme schopni vyrábět zbraně a munici zejména.
Pro výrobu munice je potřeba čpavek, který lze vyrábět za použití hodně velkého množství elektřiny Haber Boschovým procesem, nebo ze zemního plynu. Elektřinu máme drahou. Zemní plyn nemáme vůbec, neb je ukončen dovoz z Ruska, nebo je za drahé peníze dodáván z Norska či USA. Naše dělostřelecké granáty tedy budou vždy násobně dražší než ruské, protože jsme si zdražili jejich výrobu, a to bez přispění Putina.
Kdyby chtěl někdo usoudit, že Evropská komise jedná jako Putinův agent, asi bychom nenašli moc argumentů k vyvrácení takového tvrzení.
Ukrajina se zahnala do kouta zcela dobrovolně. Začalo to Majdanem a skončí to feťáckým maniakem. Ukrajina mohla být nezávislý stát a čerpat výhody z obou stran – z Ruska čerpat levné energie a průmyslové výrobky lifrovat na Západ.
Ukrajina chtěla za každou cenu konfrontaci s Ruskem, tak
jíji má. Asi jako kdyby malý cikánek v hospodě 2 hodiny provokoval bandu skinheadů, nadával jim, plival do piva a ochcával jim boty. Taky by skončil v koutě a volal o pomoc.Jeden fakt nepochopí, proč musí celý svět sledovat krajně vyhrocenou situaci kvůli nacistickému zkurvenému státu, ze kterého vlastní lidé prchají na všechny strany.
1**
No dal bych za 3-4..
Jádro problému je v tom, že Ukrajina byla nastrkána-natlačena do kouta Západem, hlavně GB.
To západ je naočkoval, že tady v EU létají pečení holubi do huby, to západ financoval vyzbrojení armády, to západ jim dával politickou a mediální naději, že Rusko porazí…
Chybou UA je, že v to uvěřila, asi jak my, že v EU bude „na věčné časy“ lépe..
Nebýt západu, žádný majdan ani válka by nebyla.
= zahnala dobrovolně.
Nikdo
jíji nenutil, jen ponoukal. Za svůj osud si může Ukrajina jen a jen sama a že to bude osud nezáviděníhodný a trpký, to bylo jasné dopředu.No opět nesouhlasím – třeba Zelenský byl zvolen proto, že sliboval KONEC války na Donbasu atd..
Jenže pak byl PŘINUCEN západem válku naopak exkalovat do dnešní situace – je prostě vydírán a neuposlechnutí se rovná smrti. A Zelenský dotlačil většinu Ukrajinců tam, kde jsou – prostý lid, až na neonacisty – válku nechtěl a nechce.
Nebo takto – každá země ma takovou vládu, jakou si zaslouží – to platí pro UA i pro nás stejně. Čili jste s naší vládou spokojen?? Nebo s tím, jak nás „ponouká“ jít do 3. WW??
A není to třeba tím, že i naše vláda je NUCENA takto konat, protože jednotliví lidé tam mají nějaký „vroubek v tajné složce v nějaké kanceláři“ a jsou vydíratelní – vydíráni ??
Na doplnění si dovolím citovat ze známého vystoupení George Friedmana na konferenci „Council of Foreign Affairs“ v Chicagu 3. února 2015:
„Trik je v tom, že USA nemohou okupovat Euroásii. Jakmile vstoupíme na pevninu, zjistíme, že jsme totálně demograficky přečísleni. Nemůžeme porazit armádu, nemůžeme okupovat Irák. Představa, že 130 tisíc vojáků okupuje zemi s 25 miliony lidí je nemyslitelná. Např. poměr policistů a občanů v New Yorku byl větší, než jsme nasadili vojáků v Iráku. Takže nemáme tuto možnost, ale máme schopnosti podporovat v prvé řadě vícero soupeřících sil tak, aby koncentrovaly politickou podporu na sebe. Umíme hospodářskou podporu, vojenskou podporu, poradce.“
Takže takhle nějak to začalo. Analýzami a radami thinktanku STRATFOR, jehož byl tehdy Friedman ředitelem. Doporučuji se seznamit s celým záznamem, je tam toho o Ukrajině mnohem víc.
Např.:
„Otázkou pro Rusy je, jestli udrží nárazníkovou zónu nebo aspoň neutrální nebo je Západ (NATO) přetlačí tak hluboko do Ukrajiny, že budeme 100 km od Stalingradu, 500 km daleko od Moskvy. Pro Rusko status na Ukrajině je existenční hrozba a Rusové si ji nemohou dovolit nechat plavat.“
Takže toto zaznělo v Chicagu už v r. 2015!
Takto uvažuje pouze ten, kdo se na Rusko chystá udeřit, ne ten, kdo chce klid a mír …
video v originále:
https://m.youtube.com/watch?v=QeLu_yyz3tc
překlad:
http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/Fantasticky-vhled-do-zameru-171014.htm
ve videu přeskocit prvnich 4’30“
Zajisté. Clausewitz.
Kdyby jen sledovat… Ale hlavně všechno to svinstvo platit, aby se to hezky rozkošatilo a rozlezlo se po celém světě.
Přitom ale bylo v Bílém domě názorně předvedeno, že arogantního sráče lze snadno vyfakovat..
Zbrojaři tlačí, to je jasné, ale vocamcaď pocamcaď.
Spotřebovávají doslova Pánubohu do oken miliardy dolarů na střílení po laciných dronech.
Ty stovky miliard nikdy nebudou schopni splatit a myslím, že na čestné slovo už se dávno nehraje ani u zbrojařů. Jednu chvíli to vypadalo, že celá UA už patří někomu jinému.
Tak oni ted natvrdo oznamili, ze zadny prachy neposlou.
Ukrajina oficiálně potvrdila, že odmítla provést platby držitelům státních derivátů (warrantů HDP) ve lhůtě do 2. června.
Ukrajinské ministerstvo financí v tomto smyslu vydalo prohlášení na irské burze cenných papírů.
Výše platby na státní deriváty splatné 2. června činí 665,45 milionu USD.
„Ukrajina zároveň připomněla držitelům státních derivátů, že v souladu s rozhodnutím vlády ze dne 27. srpna 2024 platí moratorium na platby z těchto nástrojů, které zůstane v platnosti až do dokončení procesu jejich restrukturalizace,“ uvedlo ministerstvo financí.
Pamatujete, jak Rusko melo poslat splatku nejakeho dluhu, nekdo udelal ofrk a prachy neprijal a vsichni retardi zacali kvicet o ruske neschopnosti splacet? Mam zalehle usi nebo ted nikdo o ukrajinskem krachu nekvici?
TJNUJ – to je neco uplne jineho!
do okamihu, kedy UA teoreticky prevezme Rusko….to budu kriky, ze je potrebne splacat zahranicne dlhy….koniec koncov stale niekto vytahuje carske nesplatene dlhopisy
Nevim, jestli dobre chapu tu zminku. ale AP1000 a jaderne zbrane to nejde moc dohromady.
IMHO je ve hře možnost omezeného EMP úderu.
UA je územně poměrně rozsáhlá, škody ve vedlejších státech mohou být nepatrné.
Jsem si skoro jist, že Rusové po tolika testech, které dělali celá 60. i 70. léta, mají tento druh úderu k dispozici, vyzkoušený a počítačovým modelováním dotažený.
To ne, to už je použití jaderné zbraně.
V tomhle případě by nejúčelnější byl grafit vyzkoušený USA na Srbsko.
Rusko asi nemá, nebylo zapotřebí v obranné doktrině. Útočník za sebou netáhne vzdušné elektrické vedení a troleje.
Technologicky nenáročné, divil bych se, jestli už ne ve výrobě anebo už ve skladech. Účinné, bez přímých civilních ztrát a škody vyžadující nákladné stavební práce. Ideální pro
použití na k zabrání plánovaném území.
co to ma byt? grafit Srbsko? ani som nepocula
Oni to lifrovali do rozvoden, ktere tim vyradili z provozu, aniz by dochazelo k nejake vetsi destrukci.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nato-zasahlo-nemocnici-v-nisi.A_990501_095215_zahranicni_jjx
Hezky Gerde, stoprocentní souhlas se vším, co jste napsal. Názor na ukrajinské atomové hlavice sdílí i známý vizionář prof. Mearsheimer, jediný problém při dělení SSSR byl v tom, že i kdyby si je Ukrajina nechala, neměla technickou možnost je bez Ruska použít.
Ano. Ukrajina od počátku brání své území a jako odvetu podniká útoky na Rusko. „Speciální operace“, která se Rusku nezdařila v důsledku jeho prvotních chyb a s podporou Ukrajiny Západem eskalovala ve válku, jak v posledku přiznal Putin.
Co se týče porušování lidských práv ruské menšiny na Ukrajině, od počátku šlo o vnitřní ukrajinský konflikt. Eskalace separatismu ruské menšiny v ozbrojené střety vedené místními ruskými barony a jejich ochrankami, s ukrajinskými barony s jejich ochrankami za její ruské podpory a s ruskojazyčným obyvatelstvem jako nuceně verbovaným rukojním vedla k vojenské eskalaci. Ostřelování Doněcka a Luhanska ukrajinskou armádou bylo reakcí na toto, nikoli počátkem, který musíme hledat hned po rozpadu Sovětského svazu.
Do toho se zapojil Západ po zabrání někdejšího sovětského cordon sanitaire, snažící se o pokračování expanze na východ, obkličující Rusko, snažící se vyvolat vnitřní rozvrat, a organizující násilný převrat na Ukrajině. Za současného průmětu dílem společných dílem protichůdných zájmů USA a EU, reprezentujících soupeřící kapitál, snahu o uchování dominance USD o zabránění propojení průmyslu EU s ruskými zdroji a o vtažení EU do vnitřního konfliktu na Ukrajině a do konfliktu s Ruskem.
Současně USA na Ukrajině vedly vlastní politiku ve snaze zřídit tam vojenské základny, snížit Rusku strategickou hloubku, vytlačit ho z Černého moře, izolovat ho od světového obchodu a spolu s EU vytvořit na ně ekonomický tlak vedoucí k hospodářskému a mocenskému rozvratu umožňujícímu současně o to soupeřícímu Západu zmocnit se ruských zdrojů. Tak jako nyní pozorujeme Trumpovu snahu zmocnit se ukrajinských zdrojů, která je kontinuum jako pokračování politiky předešlé vlády, jen jiným způsobem.
Rusko jeho vláda, odmítlo být malým hloupým medvědem, nepřijalo hru na „lidská práva“ podle pravidel Západu, reagovalo a reaguje podle své kultury, svých pravidel a způsobů. A jako suverén. Proto to neřešilo na mezinárodním fóru, mediálně, právně, ale jako vnitřní záležitost „éto náše ďélo“. Ostatně při vědomí, že by šlo o neúčinnou hru, o plýtvání časem, a že by se dostalo do horší pozice, protože Západ by vyžadoval další a další ústupky. Proto se tímto způsobem vzepřelo hybridní expanzi Západu. Otevřeně, tvrdě a surově. Na základě historické zkušenosti, že nic jiného nefunguje, a že Západu nelze věřit, „nikdy nevěř Angličanům.“
Samo se naučilo vést hybridní válku s využitím obchodních a diplomatických nástrojů, s nabídkami po celém světě, které se neodmítají. Především po bývalém koloniálním světě s výhodou vlastní nekoloniální minulosti. V něm, na základě protikoloniálního sentimentu získává přirozené spojence.
V nynější válce nerozhodují dílčí medializované a nafouklé úspěchy za použití hraček a nemající strategický význam a účinek. Tak jako pro výsledek války neměly význam nacistické wunderwaffen dopadající na Londýn.
Rozhodují zdroje a hospodářská síla. Tu, ruskou, se nepodařilo zlomit. Nakonec, nelze porazit mocnost mající jaderné zbraně. Rusko není Irák, Libye, neposlušný banánistán, na který stačí. policejní výprava. Naopak, krvácí EU, která se nechala zatáhnout do války, kterou nemůže vyhrát, a která současně přičinlivě ničí sama sebe.
🐓🐓🐓🐓🐓
Taky pět slepic.
přidám další
🐔🐔🐔🐔🐔
pardon, tohle jsou jen hlavy
🐓🐓🐓🐓🐓
Zřejmě velmi svérázně nahlížíte na pojmy „příčina a následek“
Znáte zkratku NIMBY?
Znamená „not in my back yard“, „ne na mém dvorku“.
Každý chce dálnici, ale nechce, aby vedla kolem jeho domu.
Rusko prostě důrazně prosazuje, že nechce mít jaderné zbraně na Ukrajině, vedle „jejich dvorku“.
Naprosto legitimní požadavek, podobně jako USA nechce ruské rakety na Kubě.
Je to podle mě zcela směroplatný/právodatný názor.
😾😸🙀😼😽
Jaderné NIMBY ano, ale uplatňovat ho mohou pouze velmoci a o to tady celou dobu jde.
Nic zas tak legitimního na tom není, je to silová záležitost..
co je podle vas na tom nelegitimniho? zapomnel jste, ze v mezinarodni politice ted vladne rules-based order? Holt na ty rules nema KoZa patent….
Buďto jedete podle mezinárodního práva nebo na sílu. Z hlediska prvního je to druhé nelegitimní.
Říká se tomu „svět podle pravidel“.
A záleží na tom, kdo rozhoduje o pravidlech.
To je jedno, jak tomu říkáte. Podstatné je to, že donedávna Američané tvrdili, že jsou jediní, kdo ta pravidla mohou porušovat. Teď uznávají, že Rusové mohou taky.
porad tam nevidim tu „nelegitimitu“
Ve světě bez pravidel je legitimní všechno, na co máte dostatečnou sílu. Jakmile nějaká pravidla zavedete, je všechno, co z nich vybočuje, nelegitimní. Na tom se snad shodneme, ne?
Preventivní válka je nelegitimní podle mezinárodního práva a je úplně jedno, jestli si ji začne USA, NATO nebo Rusko.
To není Ukrajina, co podniká teroristické útoky na Rusko. „Ukrajina“ poskytuje vojáka co mačká tlačítko, ale jinak jsou tyto útoky vedeny anglosasy z UK, případně USA.
K útoku se přihlásila česká teroristická organizace Dárek pro Putina.
Dobrý článok 👍🏻
Budú stále okopavat členky. Rabovanie Ruska je veľmi lákavé…..
“ Rabovanie Ruska je veľmi lákavé…..“ A v podstatě pro Západ, který spotřeboval svoje zdroje a chce si zachovat životní úrověň, spotřebu i světové byť slábnoucí postavení i tak nějak nutnost. Jistě o tom tak docela nerozhoduje sprostý volič Franta Vomáčka z Horní-Dolní, ba skoro ani vlády samy – to pod tlakem velkých hráčů (jak nedávno přiznal pirát Bartoš – vláda nevládne, jen vykonává vůli korporací).
Ten konflikt je existencionální i pro Západ, jenže ten tahá za kratší provaz. Ano, povedlo se půlku obyvatelstva zblbnout, ti by táhli na Rusko, jenže jen z gauče a v podvazkách či latexu a pavími brky v zádeli, a ještě s Grýndýlem prostřelenýma nohama. Ta druhá půlka jsou „dezoláti“, kteří to vidí jinak, mají to platit a eventuelně do masomlýnku narukovat nebo poslat svoje děti…
Ti voliči ale mohou tu vládu vyměnit, po Blažkových bitcoinových miliardách by se mělo hodně mluvit o aktuálně tišě spuštěném systemu povolenek pro domácnosti, připlatíme si pořádně za otop i benzín. Již se obchodují, systém bude spuštěn za 2 roky (domácnosti se dostanou do postavení zemědělců, protože to bez státní pomoci neufinancují a ta jistě bude nečím podmíněná…).
…“připlatíme si pořádně za otop i benzín“… nepřiplatíme SI, ale připlatíme JIM.
existencialny to konflikt pre Zapad je, ale osobne nechapem jeho realizaciu. Kym boli za dobre s Ruskom, mali z neho toho podstatne viac. Jedine zbrojari si nemohli az tak dovolit zbrojit, ale vlady to dostatocne financovali, takze na to, co produkovali, dostavali imho luxusne peniaze. Rusi Zapadu verili, postupne blbli, ich skolstvo upadalo (tak ako u nas), predavali za lacno suroviny, vyvazali zisky na Zapad, kupovali zapadne technologie, lietadla atd. Ak by Rusov Zapad nechal, o 30 rokov by bolo to, co sa udialo v 22-25 v ruskej ekonomike a vojenskej vyrobe, uz zrejme nemozne. Zastavili sa v poslednej chvili. Za dalsie, chystat sa na konflikt s Rusom, pricom si odrezem lacne zdroje energie zavretim JE, ukoncenim vyroby ocele, deindustrializaciou a celkovym odzbrojenim, mi pride znacne na hlavu. Aj ked sa naleje podstatne viac penazi, tak otazka je, kolko z toho sa pretavi do vyrazneho mnozstva zbrani ci municie. Zatial ceny sli 5-8x hore, francuzske Rafely v cinsko-indickom konflikte sa ukazali ako bezzube, ohladom dronov vsetci nakoniec zavisia na Cine a rovnako aj so vzacnymi kovmi. Kde tu je logika? Navyse si natahali na dvoje uzemie muslimskych migrantov, ktori ale rukovat na vychodny front nebudu. Rusi maju imho aj v tychto krajinach svoju povest a je podstatne jednoduchsie zarabat peniaze predajom drog v no-go zonach a zabijat tam ludi nozmi, ako sa nechat znicit bombami FAB-xx na fasirku:-( To chapu aj ukrajinski 18-25, ktorym slubovali statisice hamburgerov a nakoniec podpisalo zmluvu nejakych 500 (ktovie ci uz aj nie su na pravde bozej)
Tak mě napadá: „Dám život za hamburger!“ Kolik jich stihnout sníst, než ten život ztratí? Úvaha opravdu ukrajinská!
A pak jsem se díval na ukrajinské „děvušky“, které jdou dobrovolně na vojnu. Piercing, tetování, nastavené vlasy. Prostě způsob jak toto ještě posílit vojenskou uniformou – a/nebo hysterický nacionalismus. Z jejich pomalovaných pusinek se linuly jen fráze.
Čímž nechci tvrdit, že z „mužných obličejů“ ruských bojovníků se fráze nelinou. O činovnících ani nemluvě, servilnost k VVP je neuvěřitelná, tam jsem si fixoval pojem „ruský podbradek“.
Je nenapodobitelný a nedá se zakrýt sebelíp ušitým sakem. 😺
Zbygniew Brzezinski vydal svou světoznámou knihu The Grand Chessboard v roce 1997. Česky vyšla o dva roky později jako Velká šachovnice. Představa, že po pádu Železné opony se USA staly definitivním hegemonem, kterému stačí dokončit pár logických tahů pro upevnění tohoto stavu, se tam popisuje dost srozumitelně.
Rusko má být postaveno do submisivní situace prostřednictvím několika vln rozšíření NATO, dílo bude dokončeno přijetím Ukrajiny, cca kolem roku 2010. Kapitola má název „Dilema jediné alternativy“. Jinde v knize se píše o perspektivě rozdělení Ruska na menší, lépe ovladatelné celky.
Putin asi trochu strategicky myslet umí. I lidé okolo něj. Brzezinského prokazatelně četli a nejspíš i brali vážně. viz https://tass.com/politics/1722415
Psal jsem to na Seznamu, i s příslušnými odkazy, do diskusí pod podobnými články na téma „co je Rusům do toho, kam se státy rozhodnou vstoupit“. Obvykle následoval týdenní nebo delší ban, někdy ale diskuse prošla.
Na PProudu výborný rozhovor s J. Rajchlem.
Díky za odkaz.
TU ruskou stopu – Nejedlý a advokát podmíněně propuštěného „dárce“, tu spustila média již včera, ale dle mne je to pozdě. Fiala propásl příležitost mluvit správně nejpozději v pátek a nebo mlčet (je již totálně směšný). Potřebuje prý bezpečností radu státu, aby se zdvořile zeptal Koudelky, co vědí tajné služby, můj děda by řekl „blbe, jdi od toho“!
On snad ani dosud neví, že to jeho vláda ŘÍDÍ a KONTROLUJE tajné služby, on měl přece od počátku kauzy řvát, KDO vládě rizika nesdělil dříve a vinit…, protože nyní už je později než pozdě, už se to rozpatlalo i mezinárodně. A NEJHORŠÍ JE ZTRÁTA DŮVĚRY a REPUTACE.
Nikde na Západě totiž nepochopí, že ještě taková vláda není v demisi…
A v ní by měla v ostudě a spolu dojet až do voleb, protože opuštěním vlády by ani STAN nebyl ty 4 měsíce „státotvorný“. A není dobré milí voliči těchto volit blbce, kteří nevědí, s kým vlezli do vlády a těsně na konci ještě nezodpovědně a sobecky hrají čisté s tím dozimetrem a za korupci nepravomocně odsouzeným hejtmanem ….To pak dělají idioty z vás, jejich voličů!
Ta topolánkovská obrana směrem k Babišovi „a vy zase bijete černochy“ házení proti-kauz, na ty „hodnotové“ voliče fakt zabírat dle mého širokého a klientského okolí nebude a nebude, zřejmě další strategická chyba.
Je nezajímá Babiš, už ani stokrát opakované kauzy, kde on fakt nevzal peníze od odsouzeného drogově a zpronevěrou umazaného „dárce“ . Kauza dotace je spíše děsí, mnozí je také brali a berou…
Oni po takové „obraně žalobníčků“ už nebudou volit ale určitě SPOLU, protože by se sami umazali.
Očekávali to vládní „pokání“, padni komu padni a lhaní alespoň uvěřitelné….
A co teprve ti voliči v zahraničí, fakt budou volit upatlané od „drogových mafií“ a to vládou s nimi nenávratně již také STAN? Jak to, že jste nevěděli, pak jste amatéři i ve STANu. Babišovi stačí to dát jen zahraničním voličům nějak správně a hlasitě vědět a ANO se asi postará.
Nu a Rakušanovi musí neparlamentní opozice zejména už nyní a do voleb hlasitě a veřejně připomínat co řekl- „Hnutí STAN do vlády s ANO nepůjde“, SLÍBIL Rakušan. To zase proto, aby si to zejména voliči STANu dobře zapamatovali.
Už nejen Transparenci, ale i milion chvilek, který stvořili „praví demokrati“, nyní opozici pomáhá, tak nerušit řečmi, že vláda má zůstat jak je a BEZ demise …Úřednickou vládu na tři měsíce už ani rozvědčík neobhájí, po tom – co si rozpad nepřeje, už vůbec!
Nakonec -„Zneužití státu“ – možná dokonce i Fiala trefil, ale spíše metaforicky „zloděj křičí chyťte zloděje“…
Dnes a včera jste to, Vidláku, trefil na hlavičku. Za mě fakt dobré články!
P. S.
říkám to furt, není nad poučení se z vlastních prožitků, chyb i úspěchů
Nevím, jestli je to správná analogie k Ukrajině.
Na škole několik spolužáků prudilo nepříliš chytrého třídního joudu.
Dlouho to chování strpěl ale jednoho dne si strčil jednoho z party do rohu třídy.
Byl vidět jen prach sedřeného primalexu a slyšet mlaskavé zvuky, kterak jouda hocha fackoval. Nedal mu pěstí do nosu, do zubů, nebo něco takovýho, aby tekla krev, jen opakované facky. Fackovací panák vřískal, aby mu ostatní pomohli, no nepřidal se nikdo, i když ve dvou, nebo ve třech by se situace pro joudu stala fatální.
Mělo to pak jistý výchovný efekt, tvářičky znachověly, hematon pak zmodral až dalo by se říct, že zfialověl a díky gravitaci sestoupil po krku dolů, kde dosáhl žlutozelené barvy. Ofackovaný se pak stal až nechutně servilní a zbytek party dal pokoj.
I když profáci jistě všechno věděli, ostatně, barevná paleta na obličeji nebožáka nešla přehlédnout, nechali joudu žít a odmaturovat.
Takhle by se dalo nahlížet na nikým nevyprovokovanou ruskou agresi proti slabé Ukrajině z pohledu toho silnějšího, není-liž pravda.
Ničím nevyprovokovaná agrese? Opravdu? A kde jste se doteď vyskytoval, že tady máváte takovým bludem?
Pán je autista?
Že nepozná ironii.
Moje zkušenost je, že v psaném textu, kde chybí vhodný tón hlasu a výraz tváře, případně jiné neverbální podněty, není spousta lidí schopna ironii nebo humor rozpoznat , případně jim to dělá velké potíže. Proto raději dávám ironicky míněné pasáže do uvozovek. I když ani to někdy nestačí.
Při sledování aktuální situace, tiskových konferencí atd., se i z mluveného projevu jen těžko pozná, jestli to celé není jen jedna velká ironie…:o)
Že? Taky mi to tak připadá…
O té šroubovák-kauze napiš víc, prosím… Co se mu stalo, jak se to vyšetřovalo, jak se to nakonec vyřešilo.
Zažil jsem podobnou situaci – noční bar, dva fakt velcí „skíni“ to tam přišli vymlátit. Nacházel jsem se zrovna v koutě s tágy za zády. Typan šel na ARO, jeho kumpán už v boji nepokračoval. Pak se ukázalo, že jednoho zrovna pustili z báně, druhý byl snad brácha, a ten bar, kde se to stalo, si spletli s teploušským barem hned přes ulici. To ještě byla doba, kdy se tohle řešilo jako nutná obrana, a chodilo se od soudu, dokonce s adv. ex-offo, normálně domů. Půlka 90.
Poté, co učitel zkontroloval rány po šroubováku a zjistil, že žádná není nebezpečná (měli jsme na sobě pracovní blůzy), doporučil všem, ať drží hubu, protože jestli se to bude vyšetřovat, tak z toho bude nejen napadení šroubovákem, ale i šikana a to ve skupině… a nikdo neví, jak to skončí a kam až to dojde. To víte, rok 1996… to byly nejlepší časy. Už byla svoboda, ale lidi ještě nezblbli…
Vidláku, proboha, při čtení Šafrovejch článků musíte být nalitej jako Šafr, když je psal. To se za střízliva nedá.
Krysa zahnaná do kouta.
Přesně. Zažil jsem osobně, jednou jako ten, kdo chtěl tu krysu zabít a jednou v roli krysy.
Daniel ty pocity krysy popsal velmi přesně. Nebyl jsem malý, naopak největší ze třídy. Ale takový hubený ňouma. Na drobné ústrky jsem odpovídal pasivní rezistencí. Jednou mě kluci v hudební výchově zahnali pod klavír, protože se učitel do hodiny zpozdil. Tlupu vedl jeden nadaný houslista Roscher. A ten si ke mně vlezl pod to křídlo, vytáhl nůž rybičku a začal mi s ní šermovat kolem obličeje. Jestli dostanu strach.
Dostat jsem. Potom chvilku nevím, ale nakonec jsem měl pořezanou ruku a Láďa Roscher měl tu rybičku zapíchnutou do stehna.
Učitel hudební výchovy Lidmila byl zkušený člověk. Viděl konec té situace, pochopil ji, vytáhl rybičku houslistovi ze stehna, obvázal mu nohu obvazem z lékárničky a poslal ho k doktorovi, ať se mu na to podívá. Krve ale moc nebylo, netrefil jsme žádnou tepnu, tak mi polil ruku peroxidem a dal na ni náplast. Náhle zklidněná parta už seděla v lavicích, tak k nim rázně promluvil, že se Láďa sám bodl do stehna, když chtěl pomocí nože otevřít svůj zámek futrálu na housle. A že všechno viděl. Bylo ticho, tichoučko. A já měl už do konce základky pokoj a několik nových „kamarádů“. Ale nechal jsem si jenom ty „staré“.
Tohle se mi vybavilo při popisu situace „krysa zahnaná v koutě“. A vlastně o tom tak uvažuji už přes deset let. Přesný popis Danieli, jednoduchý, bez nenávisti a proto pravdivý.
Zítra mám náhodou rande s jednou spolužačkou, která je ještě naživu. Zeptám se jí, jestli si to pamatuje a co si tenkrát myslela.
Spolužák Roscher prý brzy nechal houslí i když byl nadaný, vystudoval tuším ekonomii a dal se na podnikání. Poslední zprávu o něm jsem dostal asi před třiceti lety. Podnikal, zkrachoval a oběsil se.
Jenže nevím, jestli je Doník Trampojc tak zkušený a silný, aby sehrál roli učitele hudební výchovy Lidmily.
Víte, co mě fascinuje Danieli? Jak jsou si všechny ty příhody podobné.
Protože lidská psychika je stejná a reaguje na stejné podněty. Je jedno, jestli jde o Vidláka se šroubovákem nebo o Putina s jadernými střelami.
Pane Vidlaku, zamette si nejdrive pred vlastnim prahem. Mate tedy admina webu Alefa, ktery se chova jako umineny starec, libovolne a tupe pouzivaji svoji jedinou „moc“ co ma – davani banu. A nejste schopen s nim udelat poradek.
Tím, že Alef koná, používá, je tu zameteno.
To je pochopitelné. Alef se chová jako tupý umíněný stařec, protože – překvapivě, to by nikoho ani ve snu nenapadlo – je tupý umíněný stařec.
A proto, jen co k tomu v administraci doroluju, samozřejmě to libovolně a tupě smažu a dám ban.
Tak to prostě je, Chlore. Se s tím smiř.
též mám vzpomínku, i když ne tak atraktivní. Někdy ve 4.třidě jsem si v šatně zavazoval botu, když mi jeden „vtipálek“ skočil na záda. Ohnal jsem se a poškrábal ho na krku. Prkotina, ale neošetřil si to, začalo mu to hnisat a matinka to začala rozmazávat ve škole. To bylo myslím poprvé a naposledy, co šel kvůli mně do školy tata a ne mama. Pak už byl klid …
V r. 2004 prosadily USA skrze obvinění tajných služeb zrušení původních voleb na Ukrajině (vyhrál Janukovyč). V opakovaných, sčítaných (dnes už legendárními) americkými sčítačími mašinkami, vyhrál Juščenko. Jeho první dekret po třech dnech ve funkci bylo zrušení ruštiny pro úřední styk. Na nátlak EU – tehdy ještě při smyslech – ho ale musel zrušit. Nicméně test se osvědčil, konflikt byl vyvolán a už tehdy se Ukrajina začala dělit na východní (rusky mluvící), středozápad (od Kyjeva po Lvov, nacionalisté) a menšinové regiony. Nepřipomíná to někomu např. Jugoslávii?
Juščenko a premiérka Tymošenková (manželka oligarchy Oleha T.) +předseda Parlamentu (jméno si nevybavuji) začali v pozadí pracovat na konci ukrajinské neutrality a vstupu do NATO (v r. 2009 vypukl kolem jejich tajných a hlavně nezákonných jednání skandál), ale v dalších volbách šli od vesla.
A nově zvolený Parlament (2010) + prezident Janukovyč dali v roce 2012 NEUTRALITU do ústavy.
Gallup (USA) na objednávlu Obamovy administrativy (2009) udělal na UKR průzkum. Výsledek byl těžkým zklamáním: zhruba 6% PRO (vstup do NATO), 12% spíš PRO, 27% spíš NE, 43% PROTI, zbytek nerozhodnutý.
Přesto v r. 2008 Bush jr. (proti vůli Merkelové i Sarkozyho) formálně „nabidl“ Ukrajině a Gruzii členství v NATO pro „posílení bezpečnosti“. Bezpešnost? Leda velké … kulové.
Stačí se podívat na mapu: kde je JEDINÝ přístup Ruska k teplým mořím?
Koridorem Azovské moře- Černé moře- Středozemní moře (a dál buď přes Gibraltar do Atlantiku nebo přes Suezský průplav do Indického oceánu) realizovalo Rusko skoro 70% exportu a přes 50% importu. Tolik ekonomika.
Navíc je jasné, v jaké situaci by se ocitla ruská Černomořská flotila, pokud by se musela stáhnout ze Sevastopolu někam do Azovského mini-moře, zatímco z Krymu a Gruzie by na ni blahosklonně mávaly rakety USA a mírové (jaké jiné?) sbory NATO.
A až by se v příhodné chvíli stalo něco na způsob „incidentu v Tonkinském zálivu“ (nebo Gliwitz), „nevyprovovokovaně napadené“ NATO by zablokovalo Rusku přístup k moři. Pak by mělo Rusko jen tři možnosti: zbakrotovat během pár týdnů, pokleknout, nebo ZAČÍT VÁLKU proti NATO.
Od svého vzniku (prosinec 1991) Ukrajina deklarovala svou neutralitu a nikdo, ani žádný soused, s tím neměl problém. V r. 2012 ji zapsala do Ústavy. Stejně jí to nepomoíhlo.
Protože NATO (nejen Bush jr. a jeho USA) chtělo na Krym. A pak do Ruska.
Proto Majdan a svržení regulérně zvoleného prezidenta, který nebyl žádný ruský agent. Jen nechtěl na Ukrajině občanskou ani jinou válku. Nechtěl nechat Ukrajinu zatáhnout do souboje velmocí.
Aby mohla být z ústavy UKR vyškrtnuta neutralita, museli „demokratičtí“ povstalci rozprášit i Parlament. Najděte si film „Ukrajina v plamenech“ (2016?), produkoval ho Oliver Stone (Oscar za film „Četa“, 1984).
Po Majdanu a masové vraždě v Oděse (2. 5. 2014) přišla – logicky – občanská válka. A po ní – stejně logicky – v r. 2022 i ta ruská.
Už od r. 2004 nešlo o nic jiného než o válku NATO proti Rusku, vedenou na Ukrajině a skrze (zfanatizované) Ukrajince. A především oni dodnes platí za to, že nic nepochopili.
Ukrajinci mají na svět stejný vliv, jako záření gama na měsíčky zahradní
Vliv gama paprsků na měsíčky zahradní.
Krásná hra Paula Zindela..
Ano. Byli jsme na ní s gymplem v Realistickém divadle.
My ji kdysi hráli, dělal jsem k ní „konkrétní“ hudbu. A zapamatoval jsem si z ní poslední větu maminky: „Matyldo, já nenávidím svět!“
Tu repliku jsem ale pochopil až později.
Hezky shrnuto. Dík
Hal: Výborně shrnuto. Kopíruji a ukládám. Díky.
Díky za tenhle souhrn.
Vladimír Putin je naštěstí velice uvážlivý člověk,…..zatím
Jsou jak obtížný hmyz a to je těžké být uvážlivý. Dnes zas s tím mostem. Pokoj nedají, dohodu nechtějí.
Dejte si pozor na trpělivé lidi.
Oni nepálí mosty, oni pálí celé města.
Trpělivost, mlčení a klid mohou signalizovat, že se chystá něco opravdu velkého.
Nějak se to nakupilo – terorismus s dvěma mosty, pak ta letiště a teď Kerčský most.
A že je tedy potřeba nějakého času na dokonalou přípravu.
Typicky třeba likvidaci několika bohatých čtvrtí Kyjeva, konvenčně?
Budanov a jeho chlapci. To by mel byt cil.
Nemáte pravdu, to je jen loutka, loutko vodiči jsou „za kanálem“.. Viz část textu:
Pro ty, kdo umí číst mezi řádky je jasné, že pro vyřešení agresí a nepokojů ve světě stačí Rusku srovnat se zemí Londýn. Tam totiž formálně sídlí parta velmi schopných, organizačně zdatných lotrů a kmotrů nejenom naších proradných vůdců. Souhlasu netřeba.
http://www.moravskoslezskenovinky.cz/sloupky/rozpad-se-nevyhnutelne-blizi/
Samozrejme, ze je to jen loutka. Nicmene loutka velmi agilni. Loutkovodici jsou bohuzel mimo realny dosah. Takze maximum mozneho je v tuto chvili ukazat vsem, ze loutka je velmi postradatelnym prvkem. Spoustu z nich to zchladi, protoze si zacnou pocitat vynosy a naklady. Pokud na jedne strane budou nejake penize a jista mira moci a na strane druhe nahrobek (v lepsim pripade), nebude to vypadat uz tak lakave.
Jistě máte pravdu, ale nejspíš bude stačit potenciálním novým loutkám důrazně předvést, jak loutky dopadnou, a loutkařům se pak už nové loutky hlásit nebudou. A co budou loutkaři bez loutek?
Nebojte, poměr loutkařů a loutek je třeba 1:milionu, záleží jen, kolik peněz nabídnete.
Čili spolupracujících loutek (at dobrovolně nebo nedobrovolně-vydíraných) vždy bude dostatek.
Jim to nedojde. A přitom to, o čem píšeš, je tak jednoduché. Jim ale jednoduché věci nedochází.
Merkelová je v Praze. Putin rozumí jen síle! Musíme společně s USA Ukrajinu všemožně podporovat, aby byla silná a odolná.
Tož tak nějak asi pořád vstříc k tomu konečnému vítězství! 📯🪓
Jsi na omylu a schází ti informace.. dostupné informace..
Že by na Novinkách lhali?
Úmyslně nedochází!
OT: Bylo prave ve zpravach, ze Moderna ma novou „vakcinu“ kterou pojmenovali mNexSpike.
Spike = hrot.
A nekdo si vsimnul, ze „nex“ znamena v latine smrt ci vrazda (nex, necis). Ani jsem tomu nechtela verit, ale fakt, je to tak. Cili oni pojmenovali ten novy sajrajt „smrtici hrot.“
Neuvěřitelné. Mrazí mě. Vrahcína.
STN: 125835
Vlastní název: Vakcína proti COVID-19, mRNA
Obchodní název: MNEXSPIKE
Výrobce: ModernaTX, Inc.
Indikace:
Pro aktivní imunizaci k prevenci onemocnění koronavirem 2019 (COVID-19) způsobeného těžkým akutním respiračním syndromem koronaviru 2 (SARS-CoV-2).
Přípravek MNEXSPIKE je schválen k použití u osob, které byly dříve očkovány jakoukoli vakcínou proti COVID-19 a které:
65 let a více, nebo
Osoby ve věku 12 až 64 let s alespoň jedním základním onemocněním, které je vystavuje vysokému riziku závažných následků onemocnění COVID-19.
Informace o produktu
Příbalový leták – MNEXSPIKE
Příbalový leták pro pacienta – MNEXSPIKE
Podpůrné dokumenty
Schvalovací dopis z 30. května 2025 – MNEXSPIKE
https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/mnexspike
Dnešní článek, stejně jako ten včerejší, hodnotím:
⭐⭐⭐⭐⭐
Pět hvězd z pěti.
Díky, Vidláku.
Přidávám se, jsou chvíle kdy jasná přímočarost hodnocení je nejlepší. Výsledek je zřejmý od roku 2014. Tak jsou svět a jeho geopolitika nastaveny a je úplně jedno, zda se to líbí či nelíbí.
Demons run when a good man goes to war,
Night will fall and drown the sun,
When a good man goes to war.
Friendship dies and true love lies,
Night will fall, and the dark will rise,
When a good man goes to war.
Tak dnes se to povedlo. Skvělé a z mého pohledu hluboce pravdivé.
Souhlasím.
Já mu jí fláknu a bude to vyřízený.
Špatně.
Správně je:
Já mu ji fláknu a bude to vyřízený.
Automatické opravy.
Já mu jí fláknu (tou rukou),
já mu ji fláknu (tu facku).
Co je lepší?
Já mu jednu fláknu.
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Re: Alef (viz. Ládik!!!)
Vidíte, přílišné puritánství je kontraproduktivní. Est modus in rebus.
Navrhuji, fláknout mu z každé strany jednu.
Kvůli souměrnosti.
Re: JzH
Souhlas. A jednou JI a druhou JÍ, aby to bylo vyvážené.
No u nás je to takto:“ takú ti jednu prijebem „😂😂
Nevytrhavejte prosim jednotlivosti z celku. Spravne je to takto:
Nejeb sa do mna a odjeb sa prec alebo ti jednu taku prijebem az sa z toho pojebes ty zjeb zajebany.
Pane Jozko, to nééé! Málem jsem se smíchem zadusil!!!