Pamatujete, když celá ta válka začala? Jak ze dne na den skončil covid a už se nikdy nevrátil, i když na něm jedni ještě chtěli vydělávat a druzí ho chtěli vyšetřovat? Nejprve přišli uprchlíci po statisících, pak začaly sankce, pak se Evropa začala překotně odstřihávat od ruské ropy i ruského plynu. Vyvrcholilo to v létě 2022, kdy se omezily dodávky plynu Nordstrýmem, všichni investigativní novináři hledali turbínu, která byla kdesi na údržbě a podléhalo to sankcím…. To bylo myslím, poprvé, co se nějaká turbína dostala na titulní stránky velkých deníků.
Stoupání cen plynu a elektřiny, které začal už o rok dřív (a položil Bohemia Energy), nabralo strmý nárůst. Obzvlášť, když Američané s Ukrajinci odpálili trubky v Baltském moři. Každý den jsme sledovali stav zásobníků plynu, Síkela přišel se svou teorií o tom, jak Němci v nejhorší případě zastaví část průmyslu, Fiala přišel s deštníkem proti drahotě a se zastropováním cen energií na trojnásobných hodnotách oproti předchozímu stavu. Tykač s Křetínským si zdvojnásobili hodnotu majetku a poděkovali vládě za péči tím, že začali veškeré své investice dělat mimo EU. Což začal dělat v podstatě každý investor, se kterým jsem měl možnost mluvit.
Ztrojnásobení cen energií pak odstartovalo inflaci, proti které byla „Babišova drahota“ naprosto směšná lapálie. Ceny potravin vzrostly o padesát procent, ale ceny leckterých položek se klidně i zdvojnásobily. Značně se prodražily stavební materiály, ceny bytů začaly být nereálné i pro zemi s nejnižší nezaměstnaností v Evropě, vláda musela svoje neumětelství vyřešit zvýšením daní, nižší valorizací penzí a posunutím věku odchodu do důchodu a vyráběním schodků rozpočtu, které neměl ani Babiš za covidu, kdy ekonomika skutečně stála.
Tohle všechno udělalo to zdražení energií. Nic jiného se totiž nestalo. Němci ještě pořád měli své jaderné elektrárny, Ukrajina ještě pořád měla své ocelářství, které zásobovalo evropské podniky polotovary, Lipavský ještě nerozhasil vztahy s Indií a Afrikou, Hamás v Gaze teprve svůj útok plánoval a Suezský průplav byl volně průjezdný pro všechny lodě světa. Navíc se horečně budovaly plynové terminály na LNG.
Pak ceny energií klesly. Na dvojnásobek původních hodnot. Pro průmysl je to pořád příliš mnoho, takže Fialovo „nenecháme nikoho padnout“ znamenalo, že každý den u nás někdo kvůli energetické nekonkurenceschopnosti zkrachuje, ale o něco ceny opravdu klesly. Ceny ostatního zboží se samozřejmě zpátky nevrátily, ale alespoň přestaly tak strmě růst. Koupěschopnost obyvatelstva poklesla, úroveň mezd samozřejmě inflaci zdaleka nedohnala, ale ceny přestaly být jak na houpačce.
S velkým zpožděním jsme se dozvěděli, že ceny energií klesly, protože se Evropa potichu vrátila k ruskému plynu. Tu pomocí LNG tankerů, tu použili původní pozemní potrubní trasy, tu přejmenovali ruský plyn na azerbajdžánský. Přiživilo se na tom hodně prostředníků typu Erdogan nebo Tokajev, kteří místo hodnotové politiky prostě dělali byznys s evropskými idioty, takže ceny energií jsou takové jaké jsou, ale plynu je víceméně dost a nechci do toho nikomu kecat – když dáme dohromady všechny ty plyny z Azerbajdžánu, Kazachstánu a Ruska dohromady, tak je podíl ruského plynu v Evropě na dost podobných hodnotách, jako byl před válkou.
Ceny nám kurví vlastně jen ty evropské hodnoty a americký zájem.
V roce 2022 tu byl pokus se od ruských energií odstřihnout. Skončil po půl roce naprostým nezdarem a trvalým rozvrácením evropského průmyslu. Teď si to jdeme zkusit znovu. Ano, i v roce 2022 plyn nikomu nedošel. Ale byl tak drahý, že to v Evropě uvrhlo do bídy miliony lidí a průmysl to uvrhlo do průseru. Alternativní trasy existovaly, ale energie podražily k neúnosnosti. To víte, společné evropské řešení znamená, že všichni mají německé ceny, ale nemají německé platy.
Od prvního ledna se znovu omezí množství plynu jdoucí do Evropy. Podobně jako tomu bylo v roce 2022. Tenkrát nás nezachránil americký plyn v tankerech, ale ruský plyn v amerických tankerech. A vyletěly nejen ceny. Až teď začínáme platit tehdejší chyby tím, že se zavírají automobilky, propouští se ve velkém a politici se chovají jako kreténi po lobotomii.
Když tehdy začaly demonstrace, vláda to ustála jen tak tak. Nemyslete si, měli z toho pěkně stažené půlky. I když demonstrace vládu nesvrhly, značně posílily opozici. Vládní cenzura a kriminalizace jen zajistila rychlejší šíření kacířských myšlenek. Česká televize je na umření a to jsme se ještě nezapojili s Nekrm hydru. Jednomu prostořekému blogerovi platí za rozvracení sám Evropský parlament… Lukačevič musel začít dělat změny v redakcích, protože mu to prodělávalo. Jednotlivec na sociálních sítích začal mít dosah jako velké médium. Všichni, kdo teď píšeme a mluvíme, jsme drzejší, než jsme byli v roce 2022 a kdo si od té doby neztrojnásobil sledovanost, ten je břídil. Po celé Evropě padají neoblíbené vlády a posilují „populistické strany.“ Už to nejsou dezoláti, kdo má málo peněz. Teď už somrují zavedené libtardí neziskovky. Američané už jim to nechtějí platit, Němci na to nemají a Norové přemýšlejí, že se od Evropy raději odstřihnou… energeticky a asi i myšlenkově.
To všechno udělal ten plyn, který tehdy chtěli seškrtit, aby Rusko nemělo peníze na válku. Výsledkem je, že Rusko má peněz stále dost a ještě si zařídilo nová odbytiště, takže Putin klidně mluví o tom, že do Evropy teda dodávat nebude, ale Gazprom to přežije. Ale politicky to už teď nepřežil Olaf Scholz a vlastně ani Angela Merkelová. Macron je na politických kapačkách, které mu zařídil ještě Velký Kája de Gaulle, Rumunsko je v politické krizi, Polsko se s Ukrajinou už rozhádalo, Orbán je na koni, Fico třímá moc pevně v rukou a Moldavsko se prvního ledna ponoří do tmy.
Tenkrát byl odpálen Nordstrým, tentokrát nejspíš rozstřílejí na plynovou stanici Sudža… válka, vole!
Nevím, jestli plyn dojde. Nejspíš ne, protože se fakt nějaké nové terminály vybudovaly a udělaly se nějaké nové přípojky a propojky mezi plynovody. Ale jestli ceny zase vystřelí nahoru jako v roce 2022, co myslíte, že to udělá s liberalismem? Co myslíte, že to udělá s demokracií? Co myslíte, že to udělá s EU? A popularita české Alternativy (to tě, Fialo, bude zajímat) vystřelí do nebes.
Od začátku nejde o nic jiného než o ruský plyn. Jeho dočasný nedostatek v roce 2022 zařídil, že Fiala dneska dělá zaječí ouška a mluví s cesty. Zařídil, že se celý národ směje tupému zelenému lampasáckému debilovi. Trvalo to vlastně jen jednu zimu, ale liberálové se z toho už nevzpamatovali. Od roku 2022 se energetická bilance Evropy spíš zhoršila než zlepšila. Obzvlášť Němci se ukázali jako největší pitomci světa. Zastavili si tři jaderné elektrárny a obešlo se to bez Čepigy i Myškina. Dočasný nedostatek ruského plynu otřásl liberalismem tak, že se už nejspíš nevzpamatuje a naše vláda bude brzy ráda, když jí národ dovolí uklízet hajzly…
Čím otřese „dočasný“ nedostatek ruského plynu tentokrát?
Od 1.1.2025 ve vašich kinech.
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Spousta spoluobčanů zaujme svoji už s Babišem vyzkoušenou pózu. Sice zdražil plyna všechno, to tedy budou moci uznat, ale může za to Putin. A pokud je plynu málo, pojďme(tedy vy zejména rusofilové) a vezměme jim ho. Berte si, jak ted šijou do Fica- prý hybridní válka- oni záměrně vynechávají ten první nepřátelský krok- jednou je to zastavení dodávek plynu, jindy to byla instalace raket v v Turecku a rázem tu je karibská krize, jindy je to útok na Pearl Harbour, samozřejmě to co se tam v tom prostoru odehrávalo roky před tímto nikoho nezajímá že ano, A takto to je- mezitím čteme, že byla inaugurace gruzínského prezidenta a že stará rašple nechce odstoupit, Zelenskyj,, který už nemá mandát je ale stále označován za prezidenta…máme jakési kusé informace že se něco třese v Rumunsku ale nic konkrétního, zato jak se něco děje v královské rodině ,máme z toho v ČT speciální studio. No a samozřejmě jakákoliv možnost kopnout si do Ruska, ukázat na prohnilost Číny, Běloruska, Venezuely- TO se musí.
Ještě pořád není tak zle ještě pořád potřebuje veliká část populace- hlavně řemeslníci kteří mají díky dotacím dost zakázek procitnout ze svého snu do kruté reality. Pak možná najdeme takový společenský kncenzus a vektor jak dál, že ti kteří see odívají tu do trik že Babiš je zlo a kaputin budou mít strach vyjít v tomto ven.
Konjunkce Uranu a Marsu přináší své ovoce.
Tím ovocem jsou havárie létajících strojů, těžších, nežli luft.
Kouknul jsem se na konečné řešení přistávací dráhy kdesi v prdelákovicích (Jižní Korea).
Já nikdy v letadle neletěl, ale cosi mi napovídá, že na konci přistávací dráhy se staví záchytné sítě pro strýčka příhodu.
Časy jsou zlé, Kamile.
https://ibb.co/MNyyPHL
Tedy Milane. 🙂
AudiVideTace:
Časy jsou zlé 😎, hlavně pro (závistivé) libtardy.
https://postimg.cc/VdJQxkVk
🇨🇿 Satira Chalupáři 2.0
🤝 Musel jsem vám trochu poladit muzike…
Kterak krajinář Oleksej pošteloval ochrestrion. Studio PopKorn uvádí první díl nové řady legendárních Chalupářů.
Chalupáři 1. díl: Ukrajinář
https://www.youtube.com/watch?v=ydsLq8TqmOA
🇨🇿 Satira
Opravdu odpudivá lidská bytost…
I tak jsem neměl chuť si s ním podávat ruku…
Doufám, že tu příležitost ani mít nebudu…
Petr Pavel podává ruku Donaldu Trumpovi
https://www.youtube.com/watch?v=qdYOplpp8dY
🇨🇿 Satira
⚡️ Kterak Fiala do nebe a pekla šel.
Petra Fialu nikdo nechce
https://www.youtube.com/watch?v=RQTm2nhh2iY
Videa To si snad fijalová klika točí sama, aby se propagovala a své voliče utvrdila v přesvědčení, že existuje i něco stupidnějšího, než fijalová polika.
Z jiného soudku
Salome Zurabišviliová
byla vykopnutaopustila prezidentský palác v Tbilisi poté, co Michail Kavelašvili dnes nastoupil do úřadu prezidenta Gruzie.Tak na topení jsem připraven, jenom ty čuníky, slepice a králíky nemám.
https://postimg.cc/gallery/phTzJJD
Re: M44
Vy nemáte žádné sousedy?
Mám.
Proboha,co to máte za televizi.
Jestli ji chcete, tak vám ji daruji.
🙂 dobryyy
S tou můžete rovnou topit.
Slušně udělané CRT-čko (vč. obrazovky) je lepší úplně, ale úplně ve všem, než průměrná OLED/QLED. Často včetně zvuku. Do placek slušný reproduktor prostě nenarvete, není kam a fyzikální zákony neplatí jen v PS, všude jinde ještě ano.
Pokud majiteli nevadí, kolik ten CRT televizor spotřebuje, pak je na tom o dost lépe, než majitelé laciných ledek z Okay.
Sám koukám na plazmu Panasonic, se středním příkonem 380W při sledování filmu, asi 440W při přesvíceném zpravodajství. Párkrát týdně a při sledování 1-2h, je to úplně jedno, v baráku jsou mnohem větší žrouti. O spotřebu u TV vůbec nejde, pokud ji nepoužíváte 8-10h denně jako hlukovou kulisu, namísto rádia.
Úhlopříčka rozhoduje jen o tom, z jaké vzdálenosti na to chcete koukat.
Totiž ta „zastaralá pravidla“, o poměrech úhlopříček obrazu : pozorovací vzdálenosti, stále platí a žádné nové technologie s jiným rozlišením, na nich nic nemění.
135cm a víc, myšleno ve formátu 16:9, potřebuje nejméně pět, lépe šest metrů.
Z podstatně menší vzdálenosti totiž vidíte i vnímáte vedlejší efekty, které se větším odstupem tolik neprojevují.
I výrobci s tím počítají, proto ty časté stížnosti a reklamace typu „já tam vidím barevný tečky, co tam nepatří“, „rozmazaný rohy“ a podobné.
Laciné processingy totiž nedokáží v přechodových scénách uřídit plné deklarované rozlišení (laicky „uřídit každý pixel“) a proto se to maskuje asi desítkou triků pro oko. Při výše uvedených, pozorovacích vzdálenostech už ony triky, nebo nedokonalosti už nejsou patrné, nebo alespoň neruší.
CRT tenhle problém vůbec nemusí řešit, nemusely jej ostatně řešit ani výborné větší 100Hz televizory, plazmy už vůbec.
Nechápu vůbec ty lidi, kteří podobné krávy provozují a sledují v obývácích paneláků, kde mají často méně, než 3m odstupu. Skoro každý očař Vám řekne, že jste padlí na hlavu.
Plazmu chválím, trochu mě mrzí, že ustoupily ze slávy.
Ale k té uhlopříčce – sledovat televizi chci s podobným pozorovacím úhlem jako v kině. Z 5M se nejlépe hodí projektor na zeď s úhlopříčkou kolem 2M. Podobně jako 27“ monitor sleduju z metru, když koukám na film nebo obrázky.
Na zvuk je potřeba soundbar +- subwoofer, to nedá ani CRT ani nic jiného.
Pravidlo o pozorovací vzdálenosti podle úhlopříčky platí stále, ovšem je třeba si uvědomit, že poměr, který platil pro CRT obrazovky byl daný rozlišením PALu, tj. 575 řádků. Pokud má současný obraz rozlišení násobně vyšší, je pozorovací vzdálenost úměrně nižší.
Žádná zmínka o Putinově omluvě za sestřelení azerbajdžánského letadla?
Prý se moc neomluvil. Omlouval se jen za to, že k události došlo v ruském vzdušném prostoru. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Chceme-vysetrovani-Velka-Britanie-neprijala-omluvu-od-Putina-Akorat-se-jim-nikdo-neomlouval-767014
Ale taky ruský Děda Mráz nechal sestřelit Santu Klause https://x.com/just_whatever/status/1872678863056359529?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1872692942407872818%7Ctwgr%5Ee1eeaa2c8d299f9601baa7bb99c214de81bf8924%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.parlamentnilisty.cz%2Farena%2Fmonitor%2F-Trapne-Kubal-z-CT-nemohl-mlcet-kdyz-Rusove-sestrelili-Santa-Clause-767004
Tak se třeba omluví za oba sestřely naráz.
Re: Aleš, Gerd
Ještě jsem neslyšel, že y sestřelené letadlo letělo hodinu a půl někam do pryč…
Takto to vyplynulo ze zpravodajství, resp. natočeného svědectví jedné pasažérky. Dvě rány v pětiminutovém intervalu, pak obrat a let na jiné letiště…
A NIKOMU není nic divné…
Souhlasím – budeme se tvářit, že tomu věříme…
když teda rozvinu konspirační teorie:
– nevíme nic o vizuální kontrole například stíhačkami
– chybí mi info o komunikaci s piloty, ovladatelnosti letadla a vztahu k bodu výše
– mohlo by se jednat o PSYOPS operaci? Tedy záměr sundat dopravák, což by mělo velký dopad do důvěry cestování v Rusku a okolí, oslabení pozice Putina, armády a další?
– může mít vztah, že ruský plyn se do Evropy dodává jako azerbajdžánský? a tedy vyvolat rozkol mezi Ruskem a Azerbajdžánem?
na první pohled to vypadá jako nehoda, na druhý to otevírá hodně otázek, které samozřejmě mohou být úplně mimo, ale jako vyšetřovací verze vyhodit nejdou
Targusi,
psali, že prý Rusové sestřelili nad Grozným nějaký vojenský dron raketou země- vzduch a úlomky ze střetu poškodily letadlo. To pro mlhu nemohlo přistát na letišti v Grozném, tak musel nad Kaspické moře. Musíme si počkat na vyšetření celé události.
A k parodickému sestřelu Santy Klause, před pár lety jej v podobném videu sestřelila Armáda ČR a následně obklíčila. https://www.youtube.com/watch?v=X0TgUsUfaVE&t=30s Mohl by to být dobrý zdroj pro další Vidlákovo parodické video. Stačilo by dát Santa Klausovi tvář Petra Fialy a okomentovat, že rozdává předvolební dárky svým voličům na úkor jiných.
Re: Gerd
Zjevně neexistuje např. letiště v Machačkale a raději si vybral letiště, které bylo nejdál od místa poškození letadla.
Opravdu nám nezbývá nic jiného, než se tvářit, že věříme všemu, co nám soudruzi nakukají.
Musíme si počkat na vyšetření události, nevíme nic o tom, jak bylo letadlo schopné manévrovat.
Fiala je hotový Grinch.
Je to trochu zvláštní – ukroši s pomocí navigace ze západních AWACS útočí drony na civilní letiště v Grozném. Azerbajdžánský pilot se tam i přesto snaží opakovaně přistát.
Následně dojde k zásahu – podle malé míry poškození zřejmě vzdálený výbuch (raketa cílící na ukrošský dron nebo úlomky z výbuchu dronu).
Azerbajdžánský pilot nic nehlásí (kde je komunikace s řízením leteckého provozu?) a letí na blízké náhradní letiště, kde mu (taky?) nedovolí přistát a tak letí na vzdálené letiště ve třetí zemi a nikoli na letiště domácí (které je podstatně blíž)
Otázky:
1. Dostal povolení přistát v Grozném uprostřed palby PVO na ukrošské drony?
2. Komunikace s řízením leteckého provozu?
3. Proč nehlásil zásah? (Nikde ve zveřejněné komunikaci není ani zmínka o zásahu letadla)
4. Proč letěl tak daleko na náhradní letiště, když Baku měl mnohem blíže?
„Značně se prodražily stavební materiály, ceny bytů začaly být nereálné“
Ceny nemovitostí stoupají vytrvale už od roku 2014 (shodou náhod se tehdy Babiš stal ministrem financí).
Přisuzovat ceny nemovitostí inflaci z roku 2022 je naivní.
A co sklon směrnice růstu?
Co s ní?
Re: Onanym
Tyz je p*ča, jak štyl od ryča.
Namaluj si graf.
Osa x (vodorovná, debílku) letopočty.
Osa y (svislá, a kolnmá na vodorovnou, debílku) cena nemovitosti stejného typu, nejlépe pak nemovitosti totožné.
Pokud nic nepochopíš, spi dál.
Očividně jste nepochopil spíše Vy.
Pokud chce argumentovat sklonem směrnice růstu, musí mluvit o konkrétních hodnotách v konkrétních letech. Výkřik ve stylu „a co směrnice“ neznamená sám o sobě nic.
Re: Onanym
V čem je problém? Neumíš namalovat dvě čáry, zhotovit měřítko a nanést hodnoty?
To se zeptejte uživatele „Ládik!!!“.
Do toho grafu zanes cenu nemovitosti i jádřenou ve zlatě a jiných podobných komoditách.
Babišovy rozpočtové schodky z doby covidu zatím Fiala nepřekonal.
Za kovidu stála výroba.
Vidlák říká, že Fiala dělá větší schodky než Babiš. To ovšem není pravda. Zatím.
Re: Aleš
Vy jste taky postižený?
Jak mohl Bába vybírat daně, když nikdo nic nevyráběl, nikdo nic nekupoval a nikdo nikomu nesloužil?
Už jste slyšel o tom, že čísla se dají např. SČÍTAT a ODEČÍTAT?
Vidlák není ekonom, tam bych mu prominula.
Měl asi na mysli DLUH, který i dle Aspen/ Kovandy za 5K fialové vlády narostl do konce září 2024 již o 884 miliard, na historicky rekordních 3334 miliard korun.
Za celou vládu „Babiše“ to bylo (s kovidiádovým zastavením kde čeho v ekonomice)
údajně o 828 miliard korun. Pak za necelé tři roky (a s pomocí fialové inflace) se této vládě „změny“ dluh zvýšil více než za celé čtyři roky Babišovy vlády a že fakt Babiš není můj šálek čaje.
A to má vlastně 5K na triku ještě zatím bohužel asi čtyři kvartály od října 2024 do září 2025.
A navíc bude Fiala zřejmě navždy první předseda vlády, kdy jeho vládnutím vzroste státní dluh o více než bilion korun. Ale na oslavu to není, natož takový způsob „stabilizace“veřejných rozpočtů.
Výmluva na inflaci, na které nese podíl, je směšnou.
Stejně jako je směšný nyní 5K předstíraný předvolební BOJ proti emisním povolenkám -placení za emisní povolenky „do každé rodiny“ a další zdražování po zavedení.
Vedou tak vlastně boj sami proti sobě a proti dosud fialově-koaličně vládní tuposti a EU servilitě, protože právě za Fialova velice proaktivního „předsednictví“ se v EU ta agenda ETS2 schválila. Že jim voliči toto sežerou, i s výmluvou na Babiše, je bohužel zase jejich vizitka.
Politikům se nevěří, ti se kontroluji!
Kdo však dá jako volič znovu této vládě zkázy šanci, je vlastně spoluviníkem….
A to chápe i Vidlák lépe, než mnozí strašením Babišem a komunisty….pak voliči 5K.
A tedy i Fialova vánoční agitka“nevěřme různým prodavačům strachu“ , byla ukázková trefa také do vlastních řad.
To je sice pravda, ale taková ta zvláštní, ekonomicko-statistická
1. Covidové šílenství zastavilo ekonomiku (nižší výběr daní)
2. Fialovi pomáhá druhé, přímo neviditelné zdanění – inflace (skok cen od doby předcovidové o cca 60-120%, skok cen od 2021 tj. od začátku éry zesíleného zeleného šilenství a dopadu na energie o cca 20-30%), tedy skok v daňových příjmech (mj. DPH z vyšších cen roste velice dramaticky); což je vlastně dvojí dodatečné neviditelné zdanění (DPH z vyšších cen, nižší dávky – zvýšené méně než skutečná inflace)
Proto taky fialovi nevadí vysoké ceny energií – zvyšují ceny všech výstupů, tedy zvyšují dramaticky výběr DPH a dalších daní (vč. spotřební daně) a tím opticky vylepšují jeho děsivé hospodaření opilého dánského lodníka
Za covidu měly rozpočtové schodky prakticky všechny vlády světa. Ale může za to Babiš.
Přitom stačilo vyprostit z článku větu, že Fiala dělá větší schodky než Babiš.
Proč vyprostit?
Viz níže NWH : 29 prosince, 2024 (11:36)
Po ruské invazi na Ukrajinu v roce 2022 měly rozpočtové schodky prakticky všechny vlády světa včetně BRICS. Ale může za to Fiala.
Re: Onanym
Nikoli. Může za to tučňák císařský.
Fiala může za ten zbytek.
@spitfire: Babiš? Snad Putin.
no, již překonal … celkový schodek za Babiše byl 841 mld. za čtyři roky, Fiala stihl zatím 986 mld. – do září 2024 i bez covidu.
Bodejť… když šílená tetka rozhazuje jak vožralej námořník.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Ministryne-Cernochova-uzavrela-za-necele-tri-roky-kontrakty-za-temer-400-miliard-767012
Rozpočet sestavovaný Babišovou vládou, výsledek dle závěrečných účtů:
2018 přebytek 2,94 mld.
2019 schodek -28,52 mld
2020 schodek -367,40 mld
2021 schodek -419,70 mld
Celkem je kumulace schodků z tabulek rozpočtů -812,68 mld., hrozné to je i tak, to je fakt,
budeme to muset platit my, zejména pak zde v kotlince zbylí a žijící domorodci.
Vláda fialové „změny“:
2022 schodek -360,4 mld
2023 schodek -288,5 mld
2024 leden až listopad zatím je schodek -259,2 mld, co tam změní prosinec – uvidíme
2025 plán s osobní zárukou prezidentovi prý nebude schodek vyšší než -241 mld
Celkem ono kumulované prvenství vlády Fialové zkázy zatím předběžně se jeví 1.149,1 mld.
Ale již za rok 2024 kumulovaný schodek fialové zkázy asi překročí ten samý kumulovaný za celé vládnutí Babiše…, protože aby ne, musel by být nižší, než 63,78 mld a to bude více v každém případě.
******
Tedy STAČILO, aby Vidlák doplnil u „vyráběním schodků rozpočtu“
doplněním slova KUMULOVANÝCH, před schodků a nemusí se ani Aleš trápit…
majka:
Zas tak moc ne netrápím. Jen mě pobavilo, že na jedné straně se posmíváme Fialovi, že zkresluje ekonomické údaje, a pak děláme to samé.
Tak jistý rozdíl bych tu viděla.
Zdá se mi o trošku alespoň snad jiné, jestli zkresluje ekonomické údaje kritický občan navíc jen pro nějakou obecnou vyjadřovací zkratku a nebo jestli takové ekonomické údaje zkresluje až tahá z klobouku „Fiala“ a to třeba i v Zákoně o státním rozpočtu.
To snad Aleši uznáte…
Já Vám zase uznávám, že dost často jsem si mohla i zde všimnout, že co kritizuje kde kdo, sám páchá a to se jistě stává i mně.
Ale moc se u toho teda nepobavím, spíš je to dost smutná lidská schopnost ty „třísky a trámy“…..
Nicméně Vidlák nepíše o součtu schodků, ale o tom, že Fiala dělá větší schodky než Babiš.
„ještě si zařídilo nová odbytiště“
Generují nová odbytiště stejné množství peněz jako ta předchozí?
Podle ztráty gazpromu za rok 2023 očividně ne.
Rok 2024 podle aktivity na MOEX také nevypadá pro gazprom dobře.
Velké změny se nedějí skokově, mají vývoj.
I extrémně optimistické scénáře, které předpokládají úplnou součinnost ostatních zemí (což se momentálně neděje, viz. Síla Sibiře 2) počítají s cca 10 lety na plnou náhradu evropského „odbytiště“.
Cena akcií gazpromu na Moskevské burze mezitím z maxima na konci roku 2021 klesla na třetinu.
https://europeangashub.com/how-quickly-can-russia-divert-its-gas-supplies-from-europe-to-asia.html
Re: Onanym
Co má společného cena akcií firmy s jejím vyprodukovaným ročním ziskem?
Gazprom za rok 2023 nemá zisk. Je ve ztrátě.
A co jako?
My umrzneme,to bude horší
Re: Gaia
Neumrznete, to dáte.
1/ budou oblevy
2/ máte nábytek a koberce. Siloňáky hoří naprosto skvěle.
@Onanym: Nejsou do té ztráty náhodou započítané investice do nových trubek vedoucích mimo Evropu?
Co má společnýho Skelop s normálním člověkem.
Re: Onanym
Ještě tak vědět, že investice se v účetnictví započítávají jako nákladová položka s časovým rozlišením a ziskovost účetní jednotky je snižována o odpisovanou částku.
Spi dál, soudruhu.
Podle výroční zprávy Gazprom Group pro rok 2023 klesly příjmy z prodeje zemního plynu o cca 40%.
Vše je relativní. Putina nezajímá čistě Gazprom, a ani pouze těžební „průmysl“ jako celek. Přesto pokud, kvůli válce, pokles po několik let přinese Rusku další nerostné zdroje Ukrajiny, tak i pro ten Gazprom to bude vynikající investice.
Takže Gazprom tratí nebo získává?
„Přesto pokud, kvůli válce, pokles po několik let přinese Rusku další nerostné zdroje Ukrajiny, tak i pro ten Gazprom to bude vynikající investice.“
To záleží na tom, kolik tato investice bude opravdu stát peněz. Například na ztraceném zisku za prodej zemního plynu po dobu minimálně 10 let. A to za předpokladu, že po uplynutí 10 let bude odbyt na stejné úrovni jako před rokem 2022.
Nicméně v principu souhlasím, že ta otázka je otevřená. Měl jsem problémy hlavně s autorovým vyjádřením o „nových odbytištích“ bez jakékoliv zmínky o výrazném poklesu odbytu a jejich velice nejisté budoucnosti.
Že nebudou mít základny NATO za plotem a vrazi z Wall streetu jim nebudou moci zabavovat a zmrazovat aktiva a krást jachty, to stojí za jakékoli peníze.
Igor Levitas k Ficovi a Zelenskému: Vladimír Zelensky vyzval slovenské bezpečnostní služby, aby zorganizovaly vyšetřování premiéra Roberta Fica kvůli vazbám na Kreml. Napsal o tom na svém kanálu Telegram. ….. odpoveď Igora: Skutečně – každý den přináší nový ťukanec o dno. Zelensky se konečně dožil toho, čeho nikdy neměl – dává rozkazy zpravodajským službám jiných zemí. A co bude požadovat od CIA a FBI? …….. 🙂 🙂
Na druhou stranu – kdy jindy jsme měli možnost, pozorovat nějakého člověka pracujícího na své vlastní smrti? V podstatě chodící mrtvolu?
Myslím, že v případě JFK neměli prostí Američané tenhle pocit, že se dívají na chodící mrtvolu.
Tam ten pocit měla jen úzká skupinka zainteresovaných.
V případě Zelenského a jeho činů, tohle díky internetu vidí fakticky celý svět. Nebo spíš všichni, kteří vidět chtějí.
Asi kromě Afričanů, Asiatů a Indů, těm to bude tak nějak u prdele.
Ukrajinská opozice navrhuje vyšetřování Zelenského pro podezření z korupce Slovenska.
Nabízel Ficovi 500 milionů eur.
Když chtěli zničit cara, dostali Lenina a Sovětský svaz. Když chtěli zničit Sovětský svaz, stvořili Hitlera, dostali holokaust, strašlivou genocídní válku, Sovětský svaz na Labi a světovou supervelmoc pod vedením Stalina. Co jim vznikne z dnešního „Drang nach Osten “ těžko soudit, ale určitě to nebude nic co chtěli a opět u toho jsou (a budou) hory mrtvých.
Možná je ta výměna obyvatel na západě něčí preventivní akce, aby tyhle pravidelné expanze už nadobro skončily. Doktoři a inženýři budou mít jiné plány, zájmy a starosti. Např. Londýně už je skoro hotovo.
Re: adx
Řekl bych, že to je přesně naopak.
Bílý soudruh dostal přes rypák na východě nesčetněkrát. A vůbec není nadšený, že by tam měl jít znova bojovat za lepší zítřky svých loutkovodičů. nepomáhá ani mnohaletá antiruská masáž, z obyč lopat pořád nikdo nechce sedlat koně a brousit šavle na dvě strany, jak se kdysi zpívávalo.
Proto výměna marionet…
To sa sice hovori ako dôvod na výmenu obyvateľstva EU, ale pritom sa nejak zabúda, že títo novi nie su ochotní vstupovať do armad. A poslať ich na Rusa? Jedine aj to bude rozbite. Inak neviem ako vydržia v zákopoch v zime na východnej fronte keď im na hlavu bydu pršať FAB bomby
Včera jsem položil otázku, co by se stalo s Green Dealem v EU, kdyby:
Rusko, byť jen proklamačně, začalo tlačit „antiGreenDeal“ v rozsahu objemu násobků EU (Rusko nechá rozmrznout permafrost a získá nekonečné plochy úrodné půdy Sibiře a jako bonus severní námořní cestu a nerostné bohatsví Arktidy).
Stačí když Rusko jen tento cíl oznámí a spustí spalování uhlí v elekrárnách, zapálí nerentabilní plynové vrty a ropná pole, automobilismus striktně se spalováky a OZE bude sprosté slovo.
Jak potom bude obhajovat a praktikovat EU svůj Green Deal, jako ultradrahou záchranu Země před shořením? Kdo bude mít ochotu přestavovat domy na pasiv za miliony, omezit se v dostupných spalovacích autech, nejíst maso, … ?
skutocne len proklamacne. Rusko na ovladanie klimy pomocou kominov a vyfukov neveri. Je na to prilis mudre.
Ona by ta proklamace a zapálení nerentabilních ložisek, jakožto i veškeré další anti kroky EU Green Deal politiky by ale spustily lavinu nespokojenosti v EU. Těžko budete nutit lidi k milionovým investicím do svých domů, když v Rusku schválně hoří ve velkém. Žerou tam maso. Pálí uhlí v elektrárnách, hliníkárnách, ocelárnách, železárnách, … pod heslem Russia first.
V hliníkárnách se uhlí nepálí, neb hliník se vyrábí elektrolýzou.
Na což je třeba elektřinu. Spousty elektřiny.
Pochopitelně zelené z občasných zdrojů energie. Pak i výroba hliníku poběží jen občas.
Prečo by to Ruslo robilo? Keď chce EU páchať samovraždu? Pre nich to bude skôr lepsie, keď to nechaju tak, až EU skrachuje a nastane mier bez ruských zdrojov, tak kto neodíde do USA ( ale ktovie ako to tam dopadne kvôli dlhom, bezpečnosti apod), či Ciny ( predsa len znacne nekompaktibilne prostredie), tak možno pôjde do Ruska. Objavujú sa nové a nové kanaly zapadniarov, ktorí tam presidlili. Samozrejme všetko je vo hviezdach, co bude s USA po Trumpovi, co bude s RF po Putinovi, ale aj tak
Tak každý nově vypuštěný sodovkový plyn v Rusku, bude muset EU kompenzovat ultradrahými opatřeními v EU, když chce zachránít Zemi. Třeba tím, že ukončí zbrojní výrobu.
Smím se zeptat, jak se to prakticky dělá, nechat rozmrznout permafrost ? A lze ho, v případě potřeby, zas nechat zamrznout ?
Tohle bych radši nechal ležet 😀
Ale jak myslíš 😀
Nepotřebují jej rozmarazit, stačí to uvést jako důvod „anti Green Dealu“ a dostatečně nasrat lidi v EU, třeba až tak, že odmítnou poslušnost.
Popráškujete sníh popelem z elektráren. Změnou barvy z bílé na černou přestane dorážet světlo a naopak dojde ke změně na tepelné záření po změně vlnové délky při dopadu světla na tmavou plochu. když jednou dopadne tmavý prach na ledovec, roztaje a zmizí úplně. Stačí, že v současném počasí na něm sníh nepřibývá.
Re: Gerd
Malá chybka. Popílek z elektráren není černý ani náhodou, ani omylem. Jinak dobrý!
To bylo zjednodušení, popílek je tmavě šedý. Nebo světle šedý dle typu. Ale to už bych zabíhal do příliš velkých detailů a musel jsem to napsat tak, aby fyzikální princip pochopil i absolvent současného školství, který má mezery ve fyzice, matematice, dějepisu, přírodopisu …, a exceluje jen v genderových studiích. Mohli by také použít uhelný mour, ale protože je těžký, popílek je daleko lepší.
Až se jednou Rus rozhodne zničit civilizaci, napěchuje velké dopravní letadlo popílkem a pošle jej na východ Grónska havarovat na ledovec. Pak by Skandinávie přestala bojovat proti globálnímu oteplování. Zatím to nehrozí, protože zastavení Golfského proudu by postihlo i Rusko. Ale v případě jaderného konce existence si možná najdou čas na takovou pojistku a rozprášení popílku nad ledovci.
To se tam navezou evropské krávy (protože jenom ty prdí špatně), lokálně se oteplí a máte hotovo 😀
@Vidlákova cesta tam a zase zpátky: Všichni to budou dělat (neochotně).
Cit.: „Tykač s Křetínským … začali veškeré své investice dělat mimo EU. Což začal dělat v podstatě každý investor, se kterým jsem měl možnost mluvit.“
OK. Přesto tady jela linka o tom, že NEDOVOLÍME vývoz divident, kapitálu, peněz z ČR … Jenže bohatí majitelé si prachy investují kde chtějí a časem, když to pro ně bude výhodné, se tam přesunou i sami a danit budou tam. Nebo tam budou v rámci firmy „jen“ přesouvat veškeré zisky z ČR a zde danit čistou nulu. Stačí jim tady jen zvednout daně, zavést progresivnější zdanění, vypouštět balonky o znárodnění, přezkoumání, …
Tolik máme plynovodů,
tolik máme plynařů,
kolik máme vodovodů,
kolik máme vodařů.
Všude měřák, všude HUPka
všude leží přípojka.
V televizi mluví Kupka,
zatím žádná kovbojka.
Nějak bylo,nějak bude,
všechno nějak vyhnilo.
Vždycky někde trochu zbude,
co úplně neshnilo.
To málo nám vždycky stačí,
proč se tlačit ke žlabu.
Smrsklé jabko každý svačí,
já se mechu nadlabu.
Re: Láddik!!!
Poranne wiersze od starego wulkanu są już tutaj klasyczne…
(-:
Čuchám čuchám, hlavu v troubě.
Zatím ani revma v kloubě.
Všechno zdárně funguje,
Rus ukroše huntuje.
Na hořáku plamen syčí
Fiallah furt není v lýčí
Pekarová v bedně straší
lidi se tu těžko straší.
Ale až to naráz klekne,
to se aji Godot lekne
že mu kachna v troubě stydne!
Chladný bude konec týdne!
Proč je situace kolem plynu nyní taková, jaká je, a jaká vlastně je, je dobře popsáno v https://www.youtube.com/watch?v=tGaNoYpo03Q od Military Summary.
S tím ruským plynem je to podobné jako se zlými elektrony z uhelných a jaderných elektráren hodnými elektrony z občasných zdrojů. Blbci si klidně nechají nahradit bílé zásuvky zelenými a jsou šťastní, že mají ekologickou elektřinu. A jsou ochotní za ni platit trojnásobek 😀😀
Re: tonda
No jo! ALE!!!
Pamatujete si, jak kdysi dostávaly dětičky“průkaz cyklisty“, když projely dětským dopravním hřištěm a poznaly tři dopravní značky?
Teď dostanou ti vaši blbci „průkaz chytrého, mladého a navíc ještě i krásného soudruha“!!!
Samozřejmě už to není trapný papírek, jako za komoušů, ale soudruzi si mohou rozvěšovat fotečky na soc. sítích a ostatní soudruzi je „lajkujou-vole“!!!
Pamatju. Ještě ho někde mám. Byla tam i jízda zručnosti s překážkama. Převézt v jedné ruce hrnek s vodou a nevylejt, přejet přes fošnu uprostřed podloženou špalkem – prostě houpačka, rozebrat kolo a zase složit apod… Na tehdejší věk cca 9-10 let to bylo pro někoho docela náročný. A pár nejběžnějších značek vzhledem k tehdejšímu provozu stačilo.
Re: Šmodr…
Přesně, jak jste napsal.
Na … věk cca 9-10 let … docela náročný.
Proto si dnešní soudruzi myslí, že jsou a budou stále mladí, chytří a krásní.
Jo jo, mozna, ze bych ho jeste nasel 🙂
Targus:
Tomu se říká mlamoj, Targusi. MLAdý MOderní Jinoch.
…. s titulem MBA – Mlady, Blby, Ambiciozni 😉
Jestli Vidlák začne vydávat tituly Master of Business Alternative prostřednictvím svého institutu, může mít titul MBA hodně lidí. Jinak na MBA není třeba studovat, můžete si jej za jméno v ČR napsat rovnou, protože jde o neakademický titul. Ale kdyby Vidlák začal MBA tituly udělovat jako oprávnění Master of Business Alternative, hodil by tím mnoha libtardům vidle do středu jejich ega.
Když se to tak vezme, Vidlákův Institut českého venkova (doufám, že jsem nepopletl název) by se mohl stát časem plnotučnou protiváhou toho všudepořádzmiňovaného Aspik institutu. Tak jako aspik-institut produkuje potenciální všenárodní škůdce, Vidlákův institut by školil budoucí zodpovědné národohospodáře.
Ano , to mohl. Jakmile Vidlák začne prodávat diplomy Master of Business Alternative a opravňovat držitele k užívání neakademického titulu MBA za jménem, víte kolik liberálně odpovědných naštve? Takových peněz a času za pofidérní studium, aby měli titul MBA, který by se dal u Vidláka pořídit mnohem levněji? Taky jsem navrhoval titul s podávkami a rýčem. 🙂
Je to jen nápad potřebný dopracovat, ale věřím, že by se uchytil a Vidlák by tím získal peníze na jeho plánované komunitní centrum.
Re: Homér
Já to znám jako
Mladý
Blbý
Arogantní
Re: markýza
Já raději užívám
MlaMoDyJ
Mladý Moderní Dynamický Jinoch
USA mají podobný termín z 80. let Yuppie= „young urban professional“ nebo „young upwardly-mobile professional“
MlaMoDyJ? To si určitě nevymysleli libtardi, je to genderově polarizované.
Shrnutí cesty do…. Zajímavé jak rychle může stát zdegenerovat.
To je tak, když se dovolí dostat se k moci naprosto neschopným, zato všehoschopným zmetkům. Začalo to někdy v sedmdesátých letech, kdy začali ve velkém do mocenských složek státu nalézat nejrůznější kariérní prospěcháři a za jejich působení se začalo nebývale dařit všem těm šmelinářům, vekslákům a zárodkům organizovaného zločinu, s nimiž ti kariérní zmetci byli často spřízněni příbuzensky nebo v rámci klientelismu. Od devadesátek to už jen nabíralo stále větší obrátky.
Švejk:
To se nám praktizuje ta Bártova teorie o pádu civilizací na základě úbytku energií a přebujelé byrokracie 🙂
Ohledně plynu bychom měli sledovat aktivity rodiny Bidenových, leccos to napoví. Zaháčkovaní na Ukrajině, zlé jazyky šeptají, že USA vyhodily Nordstreamy, a Biden Joe něco o konci trubek pronesl. Takže zájem Bidenových na obchodu s plynem je hoden zřetele.
Co se týká dodávek, obávám se, že Putin si EU vychutná. Smlouva končí, prodloužení není. Snad je nějaký plyn v zásobnících a chladné období nebude trvat moc dlouho.
Gerd:
No to pronesl, Scholzovi přímo do xichtu. Pamatuju si to. Pronesl něco jako že však oni už to zařídí, aby bylo po Nordstrýmu.
Markýzo, ano, ale Joe Biden na to už zcela jistě zapomenul. Je divné, že se Německo neodhodlalo plynovod opravit. Protože ty prázdné trubky končí ve firmě BASF v Ludwigshafenu, BASF se stěhuje z Německa pryč.
Co je na tom divného? – copak by se opovážilo??
A i kdyby – ušáci by jim to přece zase vyhodili do luftu.
Mně je jen líto paní Fialové. Ta se něco naumývá té… těch dveří.
😀 😀 😀
Poslechněte, nepřeháníte to přece jen trochu s tou hygienou, paní … ?
Tak starej a přitom pořád tak aktuální.
Budou to ovšem opačné genitálie.
Kdepak, ta si jí tam nechává jako vizitku. Aby každej viděl, že je prorektorkou na MU.
Jen bych připomenul, že termín „molekuly svobody“ zazněl poprvé někdy počátkem roku 2019. Očividně to byl pokus o vyřazení ruských zlých molekul a nahrazení těmi správnými, demokratickými, svobodnými …
Ta časová osa říká, že to tady někdo celkem dlouho plánuje a jen díky setrvačnosti se vše projevuje s velkým odstupem. Ty ‚molekuly svobody‘ nezabraly, protože ještě zvítězila ekonomika. Takže se musely věci nastavit tak, aby ekonomika byla až na druhém místě.
Zkrátka bych řekl, že vše zatím jde podle plánu, jediná potíž je, že nevíme, podle jakého – něco tušíme, něco můžeme odhadovat. To, že naši zaprodaní politici nevědí co způsobují, bych s jistotou vyloučil.
Za podstatné bych viděl, aby celá věc neskončila podle vzoru: … jééé Pepo, já se spletla … nebo jak to formuloval svého času gen. ředitel KB – já za to nemohu, já jsem tady jen generální ředitel …
Znova – vědí co dělají, na čem se podílejí … dělají to s plným vědomím, žádná náhoda, nedopatření nebo omyl.
To stejné platí i pro nejrůznější aktivisty a politické neziskovky.
Vědí co dělají, na čem se podílejí, ale podle mindsetu, který mají v hlavě nastaven.
Ten mindset bude pro většinu těžké změnit i po srážce s realitou (a bez srážky už vůbec).
Viz Němci před WWII.
Fico třímá moc pevně v rukou
Já myslím, že Ficova vláda balancuje na ostří nože. Mají to o pár hlasů.
Ty tři Huliakovce nejspíš někdo „zverboval“. Nejvíce mě zklamal poslanec Pavol Lupták, protože jeho názory dříve mě velmi oslovovaly.
No, čo už…
Na huliakovcov sa kydá z každej strany, ale oni len chceli, aby šéf SNS Danko dodržal uzavreté dohody. Je pravda, že to mali riešiť za zatvorenými dverami a neotravovať tým celé Slovensko. Najväčšou katastrofou je slovenskej koalície je však Danko, ktorého ego rádovo prevyšuje jeho mentálne schopnosti. Ak sa niekto na Slovensku nechytí rozumu a nenajme nejakého Čepigu a Myškina, aby Danka okamžite vykopali z funkcie predsedu SNS, tak to má Fico v najbližších voľbách beznádejne prehrané, lebo kvôli SNS nezloží väčšinovú koalíciu.
Nebýt toho zlého Danka, který nestraníkům umožnil kandidovat, tak Fico neměl s kým skládat vládu, takže říkejte i druhou stranu mince.
Spousta lidí ocenilo odvahu Šimkovičové a Kotlára a dalších za dob covid inkvizice. Jediný Danko jim umožnil kandidovat a tito přitáhli mraky hlasů. Celá slavná Republika se do ParlamentuSR nedostala, takže by Fico neměl s kým skládat vládu a Pellegrini by mu nestačil.
Slováci mají momentálně nejhezčí ministryni kultury.
Ne v Evropě, ale na světě. Všude jinde, jsou v této funkci vidět hnusné, protivné aktivistické vydry ala Prcka Gregorová, nebo buzeranti.
Skoro se mi nechtělo uvěřit ročníku narození. A slovenština je sexy 😀
Pelegrini a Fico jsou také fešáci. Tady u nás je hezký jediný politik, Radek Vondráček za ANO,ten je dokonce navíc ještě rozumný. Baba žádná nebo jsem si nevšimls
Bohužel, nás fešáků není na světě mnoho.
A že na Slovensku jsou a dokonce ve vládě a u nás nic, dokážete to vysvětlit? Že by halušky versus vepřoknedlo?
Danko by sa bez tých, ktorým umožnil kandidovať, nikdy do parlamentu nedostal a bez nich sa už ani nikdy nedostane. Je treba uznať, že Danko sa rétoricky voči minulosti zlepšil, ale to zďaleka nevyváži jeho minulé aj súčasné výčiny.
„Zvonku to tak naozaj vyzerá!“
A výrok mé babičky, když se něco téměř definitivně poonďalo:
„Co s tym zrobime synci?“
Kocour:
Tak to byla hodná. Měla říct – co s tym zrobitě, synci? 😉
Momentálně mám 28,4°C, pootevřené okno, 720 ppm CO2 a topím zadarmo. Snad to vydrží…
Chlubení není moc hezká vlastnost, Ládíku!!!
Asi netopíte plynem!
Plynem temperuju na 21, když nejsem doma. Když bude gaskoněc, nebudu temperovat, budu více doma.. jak prosté. Do zaměstnání nechodím od 1990 a teď v důchodu už vůbec nikam nemusím. Až bude konec elektřiny, budu vařit na ohni, litinové nádobí připraveno.
Tož nás zatím vytápějí na 24,5 +/- 1 °C.
Zastavujeme radiátory, bo se nedá větrat, bo smog jak byk.
Skončí-li plyn, je tu elektrika, ale nevím, jestli celý věžák unese přímotopy.
Je to na hliníku, takže asi ne.
Potom nezbude než použít MAP. Tedy její rady, ji samotnou bych tu nesnesl.
Když je řeč o té MAP – v kterém bydlíš patře, Kocoure?
Dost vysoko. Defenestraci by nepřežila.
A ta by asi nastala pár sekund poté, co by promluvila.
S výjimkoum“žebříku“ v koupelně jsem letos nevpustil teplo ani do jednoho radiátoru. Dost větráme. Doma je 20 stupňů, víc bych nesnesl.
Godot my tiež neznesieme viac ako 20 st. a v noci úplne stať 17 ……..
My „topíme“ taky na dvacet. Zvykli jsme si.
Katango:
Jo, dtto. Jen když je taková vlezlá kosa jako teď, topím i v krbu.
Mate ten vezak zatepleny ?
Vymenena okna ?
Mozna bude stacit 1kw na byt na preziti a elektricke decky na noc
Odpovědi:
– ANO
– ANO
– NE
Bydlel jsem v bytě, kde bývalo na WC 12°C. Přežít se to samozřejmě dá, ale mám raději trochu toho komfortu.
62 kW kontinuálně bez vaření, pečení atd.
I když: Venku je t.č. ve stínu tepleji, než jsme mívali na oné místnosti
My jsme si s manželkou před dvaceti lety nechali postavit mistrem kamnářem kachlová kamna. Celou zimu v nich topíme, vaříme a pečeme.
Taktéž. Akorát, že je to teplota vody (moře). Takže i v noci, bo voda tuto teplotu drží 24/7.
Blbě se pak spí…
Ládíku
a já mám 36,2°C a čaj s rumem.
Když je tady ta debata o teplotě…
Trošku mimo téma, ale ty tři minutky za to stojí:
Alles Gute – Erna má teplotu
https://www.youtube.com/watch?v=WWw79v3g-YQ
Já dostal v tomto roce 3x tolik banů než v 2022, tak to jsem taky asi borec, žejo ? 😀
Nám je to pumpička. Asi byl důvod.
Jak to bylo v tom Mrazíkovi?
Kdybys nebyl kokotem, nebyl bys teď medvědem, nebo tak?