28 září, 2024

Byl to mžik…

Aby rychle mohly být předčasné volby, musela by se poslanecká sněmovna rozpustit třípětinovou většinou. Jinak by muselo dojít na tři pokusy o nové sestavení vlády, ani jeden by nebyl úspěšný a pak by byly předčasné volby ze zákona. Ale tyto tři pokusy by trvaly příliš dlouho. Volby by tak byly někdy v květnu, či červnu, což už oproti říjnu příštího roku není prakticky žádný rozdíl. Aby mohly být předčasné volby opravdu brzy, musela by na rozpuštění sněmovny spolupracovat i opozice.

Otázkou je, jestli mají Andrej Babiš nebo Tomio Okamura vůbec důvod, něco takového dělat. SPD potřebuje čas na konsolidaci a pro hnutí ANO platí, že čím hůř, tím líp. Každý den, kdy Fiala fackuje Piráty a různě obměňuje vládu, jsou pro ně dobré. Ovšem, jestli Andrej někoho nesnáší, tak je to právě Kalousek. S defializovanou ODS by hnutí ANO do vlády asi šlo, ale jít s Kalouskem? To už je pro Babiše stejné, jako jít do vlády s Okamurou. Takže určitá motivace k předčasným volbám by se našla i u hnutí ANO.

Pokud Kalousek stranu založí, zredukuje dnešní čtyřkoalici na velkého Kalouska a čtyři přicmrndávače z nichž snad jen ODS zůstane bezpečně nad pětiprocentní hranicí. TOPka i KDU nemají šanci a STAN nemá takové preference, aby si mohla dovolit nějaké větší oslabení.

Kalousek samozřejmě musí být úplně nadšený. Piráti teď kopou do Fialy, mluví o kmotrech, varují před vládou ODS a ANO, Fiala se v tom plácá jak nudle v bandasce, protože včerejší slušný profesor se z minuty na minutu stal křivákem, z až úzkostlivého tajení jakýchkoliv rozporů se naráz stala telenovela… a navíc je docela pravděpodobné, že upocené vládnutí bude pokračovat, protože Fiala se s opozicí nedohodne ani na svém rozpuštění.

Nejlepší je teda Lipavský, který dokázal Piráty dorazit jediným výrokem z USA. Řekl, že sice podá demisi, aby držel basu se zbytkem Pirátstva, ale rovnou to spojí s vystoupením ze strany. Prý se strana posunula někam, kde ji už není schopen hájit. Jinými slovy, Bartoš, který stranu založil, vybudoval a je jejím hlavním maskotem, už nic neznamená. Ani Richterová nic neznamená, ani Ferjenčík nic neznamená, Michálek nic neznamená… Nejúspěšnější pirátský ministr a výkladní skříň evropských a euroatlantických hodnot už zapomněl, odkud vzešel a korýtko je cennější.

Vlastně už jen čekáme, jak dlouho bude trvat agónie, ale pokud se VŠICHNI Piráti nesemknou jako jeden muž a nepředvedou že i v nouzi jsou nerozborní jako skála, tak budou mít budoucnost asi jako Bursík nebo Věci veřejné. Ostatně, Lipavský úplně dokonale hraje Karolínu Peake. Ale tak či onak, Piráti nám teď mohou předvést ještě nějaký hysterák a vynést na světlo Boží nějakou vládní špínu, ale jinak budou (nejspíš už nafurt) mimo hru.

Zpět k věci…

Prosím, kdy se to vlastně stalo? Vždyť to byl jen mžik. Ještě minulý týden všichni komentátoři mluvili o tom, že vláda je super, pětikoalice je nejlepší, Babiš nemá šanci, SPD končí a Kateřina Konečná se nechytá. Měli jsme nejlepší vládu v historii, co navíc ještě dělala hodnotovou politiku, skvěle si poradila s energetickou krizí, podporuje demokracii na Ukrajině, zvládla povodně i konsolidační balíček… a najednou šup, všichni mluví o neschopné vládě a neoblíbeném premiérovi. Richterová dokonce už mluví o tom, jak je Fiala ve vleku kmotrů… Stačila jedna facka a už si toho všimla.

Ještě minulý týden se na Fialu nesmělo sáhnout, byl to premiér za kterého se nemusíme stydět, ještě pomáhal Uršule do druhého funkčního období, zajistil nám silné portfólio, zachraňoval Ukrajinu, srdnatě bojoval proti dezinformacím, dělal výbornou strategickou komunikaci a o Bartošovi mluvil stejně hezky jako o Lipavském.

Minulý týden také ještě bylo jakékoliv paktování s Babišem naprosté tabu. Byl to komouš, estébák, Putinův slouha… a dneska nenajdete majnstrýmové médium, kde by slovutní komentátoři v mnoha článcích nespekulovali o tom, že se chystá obměna vlády a Babiš v tom také sehraje nějakou roli. A všichni o Veľkém Bocianovi mluví, jako když másla ukrajuje. Jen hlupákům na Seznam Médium to ještě nikdo neřekl, takže postupují podle přechozích notiček a dál na Andreje plivou. Ale ono jim za měsíc dojde, že už to není in. Chudák Šarapatka. Tak ohnivě bojoval proti paktovánín s Babišem a najednou je to názor vysloveně zpátečnický a zastaralý. Ze dne na den.

Najednou je Babiš vlastně naprosto přijatelný a v podstatě už tu novou vládu sestavuje. V krajích. Ještě samozřejmě nejsou všechny krajské koalice upečené, ale hnutí ANO jednoznačně dává při jednáních přednost sestavováním koalic s vládními stranami a to i v případech, že by mělo většinu i s kolegy z opozice. Všichni mluví o Skopečkovi ve Středočeském kraji, ale že se víceméně totéž děje po celé republice, to vlastně nikoho nezajímá a ani to nikomu nevadí. Vadí to právě jen dozimetrické Peckové. Jednoznačně se ukazuje, že Babišovi jsou milejší Modroptáci než SPD či STAČILO!

Pokud přijmeme tezi, že krajské volby předjímají volby do sněmovny, tak už zřetelně můžete vidět, kam směřujeme. K vládě ODS a ANO. I ti vyhození Piráti o tom teď všude mluví. Zřejmě proto, že o tom ve sněmovně slyšeli častěji, než bychom si mysleli. Kdyby to nebylo předčasné, řekl bych, že v ODS právě zvítězili zastánci vlády s ANO a začali se vypořádávat se zastánci vlády s Pekarovou, Jurečkou a PreVítkem.

Vláda s ANO je totiž v této chvíli celkem bezpečné řešení. Obejde se bez předčasných voleb, u kterých nikdo nikdy neví, jak dopadnou. Stačí se jen zbavit toho neoblíbeného premiéra. Třeba tím, že se na něj zatlačí, aby začal dělat chyby. Třeba tím, aby způsobil krizi nevhodným vyhozením Bartoše. Třeba tím, že někdo v pozadí dá pokyn režimním intervjukům, aby změnili rétoriku. Jako bonus se ještě zbaví Jurečky i Pekarové a vlastně i těch hadů z Dozimetru.

Za rok by taková vláda moc neudělala, ale když se to vezme za správný konec, mohla by vzbudit naději a to by mohlo stačit, aby jí to voliči hodili. Koneckonců, stačilo by, aby Kalousek vyluxoval, STAN, KDU a TOPku a Modroptáky nechal pokud možno netknuté. ODS a ANO by spolu i po volbách mohly mít většinu.

Ono totiž na větší vládní obměnu dojít musí. Ta současná je totiž neoblíbená už i v České televizi, což ještě před týdnem nebylo. Fiala hodil přes palubu Bartoše, ale novináři ze dne na den vlastně hodili přes palubu Fialu. Najednou o něm mluví stejně jako o něm mluvili dezoláti na demonstracích. Jen o rok dřív. Hrb z křivé páteře nakonec vždycky vyleze a veřejnoprávní novináři vždycky včas vycítí změnu větrů.

Bez vládní obměny tu zůstane křečovitá čtyřkoalice, která dál bude posilovat opozici a znovu vyrobí Kalouska. Nebo to dojde do neřízeného pádu vlády a následné krize, která může skončit jakkoliv.

Co si budeme povídat, žádná vláda ODS nikdy nedovládla do konce funkčniho období. Nikdy!

________________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Tento článek (naštěstí) nevyjadřuje oficiální názor Evropského parlamentu.

311 thoughts on “Byl to mžik…

  1. Jedna OT:
    USNS Big Horn by poškozen u pobřeží Ománu a utrpěl značné škody

    https://t.me/Slavyangrad/109455

    Byl to jediný funkční vojenský tanker USA v tomto regionu. Sestava letadlové lodi USS Abraham Lincoln nemůže tankovat a doplňovat palivo na moři, dokud nebude nalezeno vhodné komerční doplňovací plavidlo a nebude uvedeno do provozu.
    PS. Ten vojenský tanker prý „najel na mělčinu“ nebo narazil „na blíže neidentifikovaný předmět“. Tím předmětem je podle zatím neověřených zpráv proti-lodní raketa Onyx-800, kterou Rusové v rámci bratrské pomoci střel dlouhého doletu dodali Hútíům do Jemenu. USA dělá totéž na Ukrajině proti Rusku.

    1. Jsem zvedavy ktera firma provozujici komercni tankery si necha namalovat na zada takovy pekny terc. Nebo je to mysleno tak, ze si namornictvo koupi komercni tanker?

    2. Právě tak to může být zinscenovaná záminka pro USA , jak se neúčastnit vlastní sebevraždy , společně s Anglií .
      Protože právě Anglie je ten černý vzadu , který se snaží ostatní dostrkat k ohni .
      Stačí si připomenout nově vyhlášenou Ruskou jadernou doktrínu .
      Takže to co teď budeme sledovat , jsou následky této doktríny , která se dotkne aktivit Anglie po celém světě .

  2. NE, ono „se neukazuje, že Babišovi jsou milejší Modroptáci než SPD či STAČILO!“, to je totiž setrvalý stav, tak to vždy bylo, je a bude, v různých obměnách.
    Vláda letos o prázdninách nakonec neměla koule prosadit do zákonů českou implementaci Green Dealu 2030 a raději to nechá na Babiše na příští vládu. A co na to Babiš?

    – Green Deal buď schválí a dál budou proudit dotace z Brusele, nebo snad neschválí a bude směřovat trvalému boji s Bruselí, nebo dokonce až k vystoupení z EU? A koho si k tomu asi tak přibere?

    – Babiš přestane podporovat Ukrajinu? Ten Rusobijec každým coulem? A koho si k tomu asi tak přibere?

    – Babiš a třeba znárodňování všemi způsoby? …

    1. Rozdíl mezi Babišem a Ficem nebo Orbánem je ten, že v případě neposlušnosti mu v EU zrekvírují byznys. Fico a Orbán žádný takový svůj soukromý byznys nemají, proto sankcionují celé státy. U Babiše to mají hodně snadnější – hrozba kompletní likvidace Agrofertu v EU.
      Kdo blouzní o spolupráci ANO s SPD nebo STAČILO! je mimo mísu.
      Ani v případě, že by bez SPD a STAČILO! nešla složit většina, tak stále mají sílu systém ohnout … prostě by jen došlo ke střetu, na který nejsme zatím připraveni.

      1. Nu však jistě.
        Stále platí teze, že Babiš není řešením našich (ČR) problémů, protože je jejich součástí.
        Rozdíl mezi Babišem (a spol.) a Fialou (a spol.) vidím ovšem v tom, že Babiš je technokrat a ví, jak řídit velkou organizaci. Fiala umí jen kecat a jeho spolek prostě vládnout NEUMÍ – proto dosahuje výsledků, které jsou tristní.
        Proto (a jen proto) je Babiš lepší variantou než ti součaní neumětelové (pro zvané – Neználkové).

        1. ještě jeden rozdíl – pořád je lepší mít v kapse Babišovy drobty, než fialový vysavač v peněžence. Ačkoli to samozřejmě není ideální.

        1. Nepohodlná, konkurenční skupina se likviduje z pozice síly nejlépe byrokraticky. Nejdříve doplnění formulářů, přezkoumání stavu, pozastavení dotací a požadavek na vrácení dotací, … . A dotování přímé konkurence vede nevyhnutelně ke krachu „firmy určené ke krachu“.
          A Babiš to ví. A Brusel ví, že to Babiš ví.

        2. Jsem v tomto oboru naprostý laik, ale umím si představit, že bude Agrofert v EU označen za „toxickou“ firmu a bude na něk „zakleknuto“.
          Když se chce, Lexi, všechno jde. Však víte: kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

      2. Pane Dvořáku,
        není to tak dávno, co držela KSČM Bábu u vešla a také to šlo. Tak mi nevykladejte, že by teď STAČILO! nemohlo sestavit s Bábou vládu, do které by nominovalo kompetentní nestraníky. Důležité je, aby to matematický vycházelo. Když to pak Bába odmítne, tak to bude jiná, ale možné to je.

  3. Všichni o tom mluví, všichni to vědí. Ale ANO se od toho zatím jasně distancuje. Spíš mi přijde, že by část ODS a k nim příslušných medií by to moc ráda chtěla. A to je tak všechno. A aby dokázali, že to myslí vážně, tak narychlo a podivně dali Fialivi za úkol vyhodit Bartoše. Možná se i dočkáme že pár „Dozimetrů“ skončí exemplárně za mřížemi.

    Bude k vidění převlékání kabátů co tu od roku 1989 nebylo. Pamatujte si, archivujte, poznamenávejte si co kdo poslední tři roky říkal.

    Zda jim to bude k něčemu dobré je ve hlavě Andreje Babiše.

    Druhá věc je, že koalice typu ANO a SPD by zahraniční protektoři v minulosti nepřipustili. Ale i tam se časy mění.

    1. Ano,i v zahraničí se časy mění,takže stačí trochu počkat….pokud ANO
      půjde do spolku s ODS,ztratí hodně procent při volbách.Možná je to i cíl,
      a bude nám vládnout ANO,ODS a Kalousek.A zločin pokvete dál.
      Rudoši ani SPD by současný latentní fašismus asi moc nepřijímali.
      U nich je jasný program.Konečně u Kalouska taky – zlodějny a svinstvo
      pořád dál a dál……Teď bude zajímavá situace ve druhém kole senátních
      voleb.Ztratí pěti/čtyřkolka většinu????Je to na lidech.

    2. Prosím, nezapomínejte, že Bureš je fakticky součástí, žedy fakticky šestikoalice. Nezapomínejte, že v Langley taky políbil prsten a jak je posranej, to ukázaly Vrbětice. A EU leze Bureš do prdele stejně agilně, jako signalista. To si jen pár naivních troubů myslí, že ANO je opozice…

      1. No částečně máte pravdu, ale zase někteří jiní naivní troubové nechápou, že Babiš nemůže vzdorovat CIA či MI6 atd. Na ně je velice, ale velice malý pán. Až to pochopíte, nebudete psát takové nesmysly.
        PS. viz pan Kelner, který má / měl více majetku než Babiš, avšak nebyl dostatečně opatrný a dal se na výlet do hor vrtulníkem. Škoda ho..

  4. Pane Vidláku, já bych je (pěti/čtyřkolku) zase tolik nepodceňoval. Jsou to čímani (nebo snad šibalové 🙂 ?) a vyznají se, resp. jejich loutkovodiči, co mají peníze a skutečnou moc. To, co se momentálně děje, považuji spíš za ony rituální tanečky na oblafnutí veřejnosti. Jsem zvědav, jak to povedou dále.

    1. Samozřejmě máte pravdu, ale pokud správně odhadujeme jejich chování a správně odhadujeme jejich kroky, pak do toho procesu můžeme účinně házet malé vidle … a hodně malých vidlí udolalo o slona.
      Pamatujete, jak Macron svolal tu tajnou válečnickou schůzku? … a jak jim do toho hodil vidle Fico? … Fico tehdy tím, že propálil co se má na schůzce dohodnout pravděpodobně zabránil rychlejšímu zahájení 3. svět. války.Připomínám jen, že se mělo dohodnout společné vyslání vojáků NATO na UA.
      Fica za to samozřejmě ukázkově nenávidí a Slovensko je terčem bruselských sankcí – ale tohle je způsob, propálit úmysl a postavit proti plánovanému záměru veřejnost.

        1. Všichni politici jsou škodná. Proto by v rozumném státě měli politiky hned po zvolení strčit za mříže. Ušetří to mnoho zklamání i peněz.

        2. Kdysi jeden bývalý český premiér pro gay-časopis „LUI“ pronesl památnou větu – „Gustav Slamečka, když jde do tuhého, tak uhne. Fischer, ten je Žid, není gay, uhne ještě dřív. To souvisí s jeho charakterem.“
          https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/je-to-zid-a-uhne-rekl-o-premierovi-topolanek-fischer-s-nim-nechce-mluvit.A100321_101050_domaci_js

          Ale to připomínám jen tak, nikdo si to nesmí vysvětlovat jako nějaké podobnosti…..

              1. Lexi, Vy si vedete databází odkazů na každého politika, co kdy kde řekl???
                Pokud ano, pak jste potenciálně velmi nebezpečný, měli by si na Vás dávat pozor. To jen tak na okraj, jinak proti Vám nic nemám..

  5. ANO + ODS….tak to bude ještě horší než nyní!!!

    A jen tak mimochodem, o osudu lidstva rozhodlo OSN – bez mandátu, tiše a zákeřně! (Pakt pro budoucnost a připojený Global Digital Compact a Deklarace budoucích generací). Zvrácenosti, které vezmou lidem možnost být lidmi!

  6. Hele pipici,ja jak cezpolny,citam tu vase prispevky z ktorych dostavam obraz o vasej politickej scene bo raz som kukal na tu silnu dvojku veselovsky,ihned mi jeblo peter arnet a ten suchar king zo cnn boli bridilove jak ty dvaja sa citia,co chuj.
    Ked tak citam vatsinou fundovane prispevky,viete co mi blika v tej cobolskej siske,jak tu spajate kombinujete s kym ano,ci s tym ci z hentym,viete co mi vychadza,ze dalej bude taky chuj jak od, casov klicovy lasky co splynul s tou krajinou.

  7. Bez ANO to nepůjde

    V ODS to pochopili.
    Pochopí to i Alternativa?

    Poděkujme panu Petru Fialovi, že vykopnutím Pirátů, pootevřel Alternativě dveře do Strakovky, protože nedá upocenou většinu.
    Když bude Alternativa okopávat Babišovi kotníky, dveře se zavřou.

    Upozornění pro přeběhlíky.
    Přeběhlíci jsou na jedno použití.
    Bude pan Vondrák výjimka, která potvrzuje pravidlo?

    A ještě jednou.
    Kdo má reálnou šanci získat 30 procent kromě ANO?

    1. O tom snad není sporu, ale také platí, že bez silné strany/hnutí/koalice hájící naše zájmy by ANO koalovalo s těmi, kteří tu sílu mít budou. Je ovšem oprávněný důvod předpokládat, že by pak ANO realizovalo jejich priority a ne naše.
      Takže ano, bez ANO to nepůjde, ale samo od sebe ANO naše zájmy hájit nebude.

      Politika je o jednoduchých kupeckých počtech.

      1. Zopakuji co jsem již psal – pokud by po volbách nastala situace, že ANO by nesložilo ani teoreticky většinu bez SPD + STAČILO!, pak dojde ke střetu, na který není naše strana ještě připravena.
        Ze strategického hlediska by pro nás bylo lepší, kdyby ANO obešlo koalici s SPD + STAČILO! jen a pouze tím, že se bude muset spojit s úplně celým zbytkem – tohle by nás mohlo do těch dalších voleb neuvěřitelně posílit.

        1. Pro ANO by mohla varianta s SPD a Rudochy znamenat,že dva slabí
          budou v pozoru a poslouchat.Nakonec – ANO bude muset realizovat
          jejich volební programy – jinak se země rozpadne a ekonomicky zhroutí.
          Takže bude jedno,jestli u moci budou nebo ne.Ale s polofašistickou ODS
          to půjde velmi obtížně (chudák Klaus).Doufejme,že se USA ponoří
          do svých problémů,dolar začne chcípat rychleji,a tady alespoň někdo
          najde odvahu narovnat alespoň trošku záda.A že Kalousek uklouzne
          v koupelně….

        2. Myslím, že teď je potřeba se soustředit na to, aby STČILO! a SPD byli co nejsilnější a mohli hrát klíčovou roli jazýčku na vahách. Vše ostatní se bude odvíjet od jejích síly. Teprve pak lze mudrovat dále.

          1. Pokud by SPD a Rudoši posílili výrazněji,a ti ostatní nedosáhli
            na přesilu s ANO,a to se může stát,pak by asi nic jiného než
            jejich účast nešlo – naštvat národ hned po volbách tím,že by
            ANO vzalo k sobě hnijící čtyřkolku(pozůstalé),by mohlo vést
            i k mohutným protestům.Lidi jsou čím dál tím víc naštvaní,
            a počet těch,kteří nemají co ztratit,výrazně roste.Tím začala
            revoluce v Rusku.

    1. Tak isto hovoril napoleon bonaparte z ukrajiny,ked viedolmprezidenstku kampan so stranou smetie naroda,ze bude jednat i dablem,len aby skoncilo bratovrazdenie,vysledok stotisice mrtvych…
      70% dostal hlasov z jedinej pohnutky,ukrajinci,jak kazdy normalny narod chu zit spokojne,ale roztocila sa propaganda,ku tym ruskym vrahom nemluvniat a reci kokota sluhu presli v skutocne vrazdenie a nenavist U$D zabespecili jaky taky zivot a cast holoty zahajlovala,sam kgebista povedql,ze taku operaciu ja previedli na kryme trebalo hned robit,aj v ukrajine,asi tolik expertny uzaver hej.

    2. Vite kolik toho nasliboval pred minulymi volbami…

      Spis zjistil, ze na Cinana nestaci, a zebra u Rusa.
      Jenomze Rus uz byl tolikrat podvedenej a napalenej (Minsk 1,2 stalo hodne Rusu zivot), ze uz do zadnyho holportu s USA nepujdou.
      A uz vubec ne proti Cinanovi, ktery je naopak ted podrzel.
      Takze Trump zase slibuje pred volbani a po vlbach se to uz nejak udela.

        1. Já bych to nechal na Putinovi. Amerického prezidenta totiž ve skutečnosti vybírá on. Ať už se prezidentem USA stane kdokoli, po volbách toho budou plné noviny.

          1. +1 🙂 … jenom nechápu, jak chtěj nepřítele s těmito schopnostmi vlastně porazit 🙂
            Z našeho mainstreamu vyplývá, že bez vůle gosudara se nepohne lísteček ve větru … a oni, že prej ho porazí 🙂

            1. Zatím ho jenom…podrazí….a doplatí na to sami.Jinak vláda Ruska
              má své časové limity.Číslo hovoří !!!!Čína má 1.4 miliardy lidí.
              IQ nad 130 mají 3% (někde jsem viděl i 4%).Tedy Čína má 42 milónů
              vysoce nadprůměrných lidí.Je centrálně řízená.Postačí tuto masu
              zapojit do vývoje a aplikačního výzkumu,a Čína první dosáhne
              hranic lidského poznání.To implikuje nejlepší zbraně.Takže MOC
              a vláda.Při jejich pracovitosti se toho můžeme i dožít…..A nosatí,
              jak jsou opatrně nazýváni,ti způsobí ještě hodně zla,ale nakonec
              nás žlutá rasa vyhubí jako rakovinu,kterou nejspíš jsme……

              1. Nejprve se agrobolševici namnožili způsobem, ne nepodobným zhoubnému bujení. Pak, za necelých 30 let od konce hrabání se v hlíně a blátě, kompletně technologicky vykradli, popřípadě okopírovali postupy bílého muže, původce veškerého technologického pokroku na světě.
                Tak kdo je tu potom rakovina?

                1. … bílého muže, původce veškerého technologického pokroku na světě …
                  To je směšné, cha cha cha, tuze směšné, cha cha cha … Teda bylo by, kdyby to nebylo … hmm … tupou neznalost prokazující, ať zachováme slušnost.

                  1. To je jedno. Rozhlédnout se okolo sebe nic nestojí.

                    Na kolika věcech okolo sebe, máš aspoň univerzální nálepku Made in EU, když už ne Made in Germany?
                    A ani u toho Made in EU není žádná jistota, že to v EU není jen přebalený z rejžáckého kontejneru.

                    Ano, Alef to trefil. Nemám je rád.
                    Sleduju to s hrůzou už od začátku 90.let, protože jsem tomu často viděl pod pokličku.
                    Normální, technologicky vyspělá země, například Německo, by potřebovalo na stejný „skok“ nejméně půlstoletí, ne-li déle.

                    1. Teco, už jsem Vám to psal jednou – Západ si své podniky do Číny přestěhoval DOBROVOLNĚ, takže tady nebrečte.
                      A proč nebrečíte, že se tedka firmy stěhují do USA, ot Vám nevadí ??
                      A že Čína kopíruje – opět jsem psal – „Silnější pes mrdá“

                      Ale aby jste tomu rozumněl – globální vedení (můj oblíbený GP) rozhodl, že centrum hospodářské moci v 21. století bude Čína, tak se tomu vše přizpůsobuje. On (GP) je nejsilnější hráč na Zemi, bohužel. A jinak – proč tedy EU neuvalí sankce na všechno zboží z Číny – stylem bud oni nebo my. Třeba vyhrajme, nebo aspon hrdinně zemřeme.

                  2. Bez bilyho a chudyho vynalezce , se svet neobejde.
                    Dneska je za to Destruktama , nekonecny demokracie a nekonecnych nasledku na konec sveta , pronasledovanej na kazdym kroku.
                    Chachacha..cha a cha..ch.

                    Kam to 180qisti dopracovali , je navzdory tvrzeni iq pouckaru vsude videt. Tak zadny IQ Cinu neprinuti k vynalezani ,pouze k zlepsovani uz vynalezenyho.
                    S pomoci pocitacu atd..Vlak jede v Cine rycheji.
                    Nebo napr. cesta Ciny je do totalni zavislosti na ropu,bere 530milionu tun vod rusa nejvic. Nehledaji jinou nezavislou cestu ,protoze maji nastudovany nazpamet, ty poucky ,IQistu….

                    Zvoleni Trumpa by pozastavilo ,pozdrzelo rozklad a pad imperia a jeho posluhu. A nastoleni moci dalsich a zrejme horsich schwabachu/vyhlazovacu vseho zivyho…..
                    Proto nema bejt.

                    Posledni vrah na nej byl taky hlavnim zamestanni lbgqtista pedofil, prederast a uchyl na deti…
                    Dobre uradum znamej. A neni sam..

                    Posledni napad na zamordovani Trumpa a bez vysetrovani to ihned mediich svest na Iran nejdriv a zautocit .
                    Vo co slo se trochu zjisti az potom , dlouho potom.
                    Pac maji rozkaz ..Vlady sou na to, aby rozkazy provadeli.

                    Spekulace..
                    Za Bidena vladu provadi a ridi jeho manzelka.Uz dlouho.
                    A mozna svehlavej a tvrdohlavej starik zachranuje docasne svet.
                    Kdyz se dozvedel ,ze nesmi kandidovat ,tim si byl jistej ,mel zafixovany ze vyhraje /podobne jako predtim , tedy ze mu to vyhrajou/ ,strasne zahork a urazil se tou krivdou a zrejme se rozhod ,ze bude sabotovat .
                    Tak kdyz prisli na nej s tem raketama na Kreml, jindy povolnej , hned mel prilezitost jim to oplatit a
                    pomstit se jim../Nez prijeli britove ,museli nejdriv vyjednat program vyjednavani s Bidou a ten je nechal prijet…
                    Jinak vladu predal verejne svy zene verejne , jako dalsi sabotaz.
                    Uz delsi dobu vodmita presidentovat.
                    Kdyz musi votaci se zady ,mluvi z cesty,dela schvalnosti , atd.
                    Aby jim ukazal ..

                    Jinak Satanove Putin a Trump byli sesazeny a ted vladne peklem sveta , Musk. Vyrobce pozarnich aut , nikam nemusi majitele jezdit , auta jim hori doma.
                    A hout dela nemozny ,co ani rus nesvede..
                    Akorat Buubuurbock verejne tvrdi ze Putin ma davy mladych devcat a schovava se za ne..
                    Konkurence je velka a musi se zabodovat…

                2. Myslím,že ten,kdo vytvořil bílou rasu,záměrně poškodil centra v mozku
                  a udělal z některých psychopaty,aby vývoj trošku popostrčil.Lidi by asi tak
                  usilovně nepracovali,kdyby nad sebou neměli bestie s klackem v ruce.
                  A skutečnost,že v šedesátých letech byla Čína úsměvná,a dneska jsme
                  rozvojové země my,jenom ukazuje na jejich vůli a pracovitost.Bílý muž
                  se zapíše do historie planety jako masový vrah,nestvůra,která proměnila
                  svoje schopnosti a dary ve zlo.Že mu někdo něco okopíroval ve prospěch
                  svého společenství bych neviděl jako něco negativního.Vytvořit něco,
                  co by jinému národu stálo za okopírování,bych si pokládal za čest.

                  1. Blbost , vzdycky nici svet posluhovaci akademici/yntel , drivr knezi , media a bohaci/bankeri.
                    Z rad chudych vyjimecne a v mensim poctu.
                    Plivani hnusu na sebe a kolem je nekonecny.

                  2. Ano, něco na tom je a ten virus byl skrytý v tom jablku hříchu !! co snědl Adama Eva.
                    Ale špatnou pověst bílému muži dělají anglosasi, Slované jsou zcela jiní, těm bych vinu nedával. I kapitalismus vymyslel západ, když už jsme u toho. A banky, burzy a jiné finanční kejkle jsou taky dílem západu. Z něho pochází všechno zlo.

                  3. Vy ste asi hluchej a nevedomej ,JP kdyz ste nikdy neslysel vo Vatikanu a cirkvi nejsvatejsi atd.,vo jejich ideologii a co ta dela z lidi ,pomoci treba zakulisnich politik , na valky masakry a vyhlazovani ,muceni , vyloupeni vseho.
                    Vo teutonech a krizacich na dobyti celyho sveta..

                    Nic konkretniho a za zadnou cenu za ucelem kazdyho totalne zotrocit abstraktnim vzdelanim ,nejdrive tim ,ze nekdo sedi na nebi , jinej zase neexistoval ,ale byl ukrizovanej a vsichni cekali tri dny pred jeskyni a von jim ufouk do nebe..Jako Putinova rachejtle ..
                    Potom zase ideologicky vitezila delnicka trida,jindy hitlovej nacismus ,jindy krvelacnej demo..

                    Benes kazal po Mnichovu ,ze nasi spojenci se pridaji k Hitlovi a proti nam …
                    Kdo trochu zna historii , nemusi bejt magordochtor vseho a niceho ,tak vi jakej je brit zrudna svine a nic jinyho.

                    Potom s kazdym manipulujou, s populacemi , vode zdi ke zdi. /Jako s vozralym manipuluje chlast /.
                    Levice udela svinstva, aby ji vystridala pravice a vse napravila a az zase pravice vsecko zkurvi na prani porucniku tak zase pride na radu u koryt levice , nebo stredni koalice ,strany Holy Prdele a zkazy…

                    Takhle s kazdym cloumaji a dari se jim , nikdo nevi ci je a vsichni vedi a blaboli nejvic.
                    Takze tedka je Babis lepsi nez Fiala. Pirat je spatnej uz vod pohledu ,nikdo nechce takovyho predsedu potkat v Klanovickym lese, napr.

                    Zejtra dostanou nekoho jinyho,podle receptu na chaos a zmatek ,kterej potrebujou na zblbly populace aby si sami zvatlali daleko horsi a sli pokazdy k volbam ,si to zvolit…
                    Ty co vetri koryta a krev pirata a dalsich, propagujou volby, aby se docpali nahoru ,neustalym nadavanim na vsecko a vsechny, treba i do Bruselu..

    3. Doník je chytrej, on dopředu věděl, že válka s Ruskem je kolosální průser. Jenomže problémům se stejně nevyhne. Rusové už KoZe nevěří a budou bojovat až do bezpodmínečné kapitulace Ukrajiny. Žádný podraz typu Minsk 3 riskovat nebudou. A to bude i pro Doníka blamáž.

      1. Vypada to, ze ovcani uz zapomeli na obrovskou blamaz s Kimem.
        Jak tam jel s celym televiznim tymem a dusoval se, jak je zdatny obchodnik a vyjednavac, as Kimem to skouli.
        Jenze americky navrh byl jako vzdycky: Kim se nejdriv vzda atomovek a USA pak na oplatku zrusi nektere sankce.
        Zadna demilitarizace oblasti a pod.
        Tak Kim proste odesel a Trump vubec nechapal jak je to mozne.
        V nejakem pro Trumpovskem videu z posledni doby jsem dokonce videl, jak cesru za Kimem vydavali jako obrovsky uspech.
        Ze se s nim pry dokazal aspon sejit 🙂

        Ted Donik ceka, ze mu Rusove sedou na lep.

        1. Trumpův pokus o navázání dialogu s Kimem byl nadějný (i v Jižní Korei byli natěšení)

          Máme tu ale ještě deep state. Na tom to asi skončilo.

          Jak by se Amíkům hodilo mít s Kimem lepší vztahy, to by s ním Putinovi hůř vyjednávalo.

          1. Korejci a Amíci jsou mentálně úplně na jiném ostrově.Severní Korea
            jako jediná na planetě nemá Rotschildovskou centrální banku,takže
            může vystupovat sebevědomě.A jejích 20 miliónů možná oveček žije
            ve skutečnosti v nejsvobodnější zemi na Zemi.Oni si vládnou sami,
            a k Rusku přistupují jako “ Já Pán Ty Pán“….Ne jako Češi „Já otrok,Ty
            otrokář““Předseda senátu poklekne,políbí prach u nohou a prohlásí
            se za Tchajwance – divím se že se z něj nepoblili.

              1. Ano,asi v důsledku vyššího IQ (v průměru o 7 bodů oproti bílým).
                Pokud budou na Ukrajině chybět Rusům lidi,stačí přesídlit milion
                Číňanů,třeba vlakem,dát jim malou zahrádku,těm kteří by chtěli,
                a budou mít pracovité,loajální občany,zvyklé moc neřvat.Proč by
                taky řvali – obživa,zahrádka,volnější život než v Číně…málo toho
                negativního,co nám vadí a oni třeba ani nevnímají.

  8. ja nevim, ale to za nam vladne UPLNEJ PICUS je smutny konec sametove revo luce, dyt ten kokot rano rika neco jinyho nez v po ledne podle toho kdo mu zmackl koule….. ono teda pohled na toho dredatyho debila co si nechal ukrast cca 15 mandatu od STANu a jeste to vydaval za vyhru…. co to kurva je, po revoluci jsme chteli vladu ODBORNIKU. a ne uplnejch curaku. sice pak prisel Klaus s tim ze i uplnej curak muze bejt jako manazer schopen ridit jakekoli ministerstvo, ale tohle co se deje je uz pres caru.

    Prestante taktizovat, hazejte to tam KSCM ta vam aspon neveme duchody a i ten zakonik prace tropchu polepsi.

    voleni nejakejch imbecilu jako je Okamura nebo Babis je v tuhle chvili pro slabomyslny jedince co nemaj zadnou pamet a nikam to nevede.

    1. KSČM už nikdy nebude tak silné, jako kdysi, to nezměníte..
      Musí přijít jiná generace a jiné strany.
      A Babiš i Okamura nejsou debilové, jedině že platí „Podle sebe soudím tebe“??

  9. Všechny ne, pane vidláku, ta úplně první dovládla. Jako jediná. Je to teda už víc než 28 let, co se jim to zatím jedinkrát podařilo. Všechny ostatní skočily buď domácí zabijačkou spojenou s vyslovením nedůvěry nebo kriminálním skandálem. Někdy kombinací obojího.

  10. tak uz budete volit komunisty nebo si date jeste par 4 letych repete s demokratickymi hodnotovymi vladami? ja jsem pro komunisty.

    1. A co od toho očekáváte? Konkrétně pro Vaši familii.
      1) Že Vám připadne nějaká část zabaveného?
      nebo
      2) Že znárodněné statky budou pod správou státu lépe prosperovat? A kdo je bude asi tak řídit – přímo loutkovodiči či jen dosazení přátelé aktuálních politiků?

      1. Mali sme komunistov, a mali sme zadara doktora, zubara na kazdej zakladke, pohotovostnu lekaren relativne v doslape, nemocnicu na kazdy okres, do dochodku sa chodilo skorej nez cloveka klepla pepka, nielen ucebnice, ale aj zosity decka v skole fasovali, za druzinu sa neplatilo, zobraci po svete nechodili, pod mostom nikto nespal, zbierky na chudobnych sa neusporaduvali

        Dnes sa mame lepsie, ale len v pripade, ze mate nadpriemerny plat …

        1. „do dochodku sa chodilo skorej nez cloveka klepla pepka“

          Porovnejte si věk dožití a věk odchodu do důchodu například v roce 1970 s dneškem. Budete překvapená.

          Dnes lidé tráví v důchodu výrazně delší dobu než za komunismu.

                1. To jak kdo. Někdo se ho ani nedožil.

                  Taky ten důchod každej neměl nebo byl tak malej, že musel dělat i v důchodu.

                    1. Obracíš to v žert Švejku, abys to nemusel brát na vědomí.

                      To hovoří o tom, jaký bylo za socialismu vzděláni. Že jsi chodil do školy za socialismu.

                2. Prosim ta nepicuj,ja zo socialistickeho skolstva,ked tu v kolebce jim daco rozpravam kukaju jak telata,z jakej pice ja to viem,fuck how you know,a vies skade socialisticke skolstvo,system jebany socialisticky ma zakalil jak korcagyna

                  1. Zodpovednost ,nasadenie,vykon,co kapitalista ma tak rad ma kalila komuna a tu som v tej kolebce finacneho otroctva rozkrutil na plne pecky,bo ztoho novodobeho skolstva u nas,to polovicny
                    Debilkovia, nemusel som tu jebanu komunu,ale tu sa mi jich system zisiel jak kurva,tu do duchodu plneho 66 a 4 months,uz teraz moja chrbtica,som vcera zistil je na srot,bo som sa malem posral jake som mal bolesti,co bude dalej neviem,zatial,abys vedel marodujem 2 dni a platim zo svojeho bo musim zobrat dobolenku oju co mi zakon dava,az po 12 dnoch sa mozes registrovat na nemocenskej a mozno po 10 mesiacoch vyplatia,ked budem kalika,co tak napoly som,mam teraz v tom momente na plny invalidny duchod platbu 1340$,aby bolo comprende jak v cechach takych 12000kc,tu chcipnem,bo kurva neznesiem novo skolovanych,co chuj vie o reality,ale ma siplom i tu jich skurvenu demokraticku finacnu gramotnost

                    1. A este k tym pracujucim duchodcom,vo wall mart to vidno,ku 80 a kontroluje tickets,kurva ci kopa ma 2 roboty,jasne nie manualne,bo by chcipnul,to mlady a este sa to tu vyzdvihuje,jak by z tej almuzny co zarobi mal jachtu na privat islan saint lucia,kde kurva som kukal,na vianoce 7 ludi na weekend 65000$ na den a kurva plno,bo jedno jebanie o skolstve,ja vesnickej buran v roku 2007 recesia a v case recesie,myslis,ze menj milionarov a miarderov,chuj este viac,hned mi jeblo,dalsich 30 milionov holoty tu ojebanej toto som sa neucil v novej skole jak ty ,toto realita zivota plus obycajny gadzovsky kuk,bonemam rad politrukov demokracie tvojho razenia,jak tych od zvezdy.

        2. Neměli jste zadarmo nic.

          Jen jste neviděli, co se vám na to strhává.

          Po revoluci jste ani nevěděli, že si tedy musíte říci o zvýšení.

            1. Nevíte kolik se vám strhávalo a vlastně ani nevíte, kolik vás co stálo.

              I když si třeba pamatujete ceny, pořád ještě nevíte skutečnou cenu, protože nevíte jak se co dotovalo.

  11. Piráti nejen že budou kopat okolo sebe, ale časem se s velkou pravděpodobností servou mezi sebou o zbytky kořisti která zbyla na palubě velitelské galéry.

    1. Starý ještěr Miloš Zeman večer v příhovoru na Primě CNN mluvil o současném kinderministru zahraničí od Pirátů jako o „jistém hlodavci, který jako první opouští potápějící se loď“.
      😀

      1. Útěk z potápějící se lodi nemusí být důvodem k zanechání zlata tam, obzvláště když už ho nikdo nehlídá. Na což mají krysy (alespoň některé) velmi dobrý čich.

  12. Příští vládu ANO a ODS považuji téměř za jistou. Protože ať to bude mít jakékoliv následky pro obě strany, hlavně ODS, poslouchat se musí, často i chce.

    1. No, z tohoto bude komentátor VLK na jeho Kose úplně na větvi.
      Tolik se teď snaží propagovat ANO, aby jejich úspěch co nejvíc poškodil ODS.
      A ONI pak takhle… Oposmlouva vol.2.

      1. pokud neudela Stacilo! poradnej vyskledek a vysaje to Babis tak se nebude muset k zadny ODS primknout, udela to sam. A byl by debil kdyby do toho s ODS sel, po letech co ho vlaceli bahnem. Zase nebudte idioti tyhle kecy o vlade ODS a Babise jsou jen snaha o to aby lidi verili ze Babis je levak a hodili to ODS. Babis s tema kryplama do zadny vlady nepujde, ani nemu si, ma prachu kopec a lidi co ho spinili leta chce porazit a ne se k nim lisat.

      2. Prosím, a ne jen vás, neryjte do Vlka. To si opravdu nezaslouží – odpracoval tady na české alternativě neuvěřitelné množství práce, do dnes ve svém věku a při všech zdravotních potížích sepisuje každý den články, se kterými nemusíte souhlasit, ale určitě se vyplatí nad nimi popřemýšlet. Pokud se vám nelíbí, co píše on sám, tak třeba přináší i výběr opravdových zajímavostí ze všech světových zákoutí, co se kde na webu objeví.

        I kdyby neudělal nic jiného než ty „ukrajinské svodky“ v době kdy ta šlamastyka na východě poprvé vypukla, tak si opravdu vysloužil nehynoucí vděk a úctu. A to myslím vážně v plném slova smyslu.

        Každý má nárok na omyl, a zatím ani nevíte, zda se tentokrát Vlk skutečně mýlí nebo ne.

        Vidlák tu několikrát připomínal, že smyslem Kydů je vše řádně prokydat – ze všech stran, všechna pro i proti. Tak zkuste třeba brát Vlkovy komentáře jako kydání z jiné než své strany.

        Děkuji. (a ne, opravdu nejsem vlk, velké oči mám jen ze sledování aktuálního dění)

        1. Je to tak. Vlka obdivuji, jeho píle je neskutečná. Jak jeho články, tak články jiných autorů, kteří u něj publikuji, nebo výběr překladů, jsou perfektní. Neznám nikoho podobného (tedy snad až na Vidláka ;-)).

          1. To neni pile. To je puzeni. A to rozhodne nemyslim nijak pejorativne. V mnohem s nim nesouhlasim, na pivo bych s nim nesel, ale diky za nej.

            1. Takovýmhle lidem, co vychrlí spoustu textu bez ohledu na kvalitu, se říká grafoman.

              Nevím proč bych měl přestat myslet, jen proto, že před 10 lety psal dobře o Majdanu. Má psát dobře pořád.

              Když jste chirurg a začne se vám třást ruka, tak letíte, i když jste před tím udělal tisíce skvělých operací. Chirurgové jsou totiž profíci a zasloužilost u nich nemá místo.

              Když píše Vlk o Jenkinsovi, tak zdůrazňuje, že píše do Guardianu, který je 3 nejčtnější portál. Když o něm píše Svatoš, píše o jeho vzdělání na Oxfordu.

              Pořád propaguje to patetické Svícení za mír, což je symbolická, nátlaková akce à la Soros. Jen Soros svejm akcím zajistí silné mediální pokrytí, protože bez toho jsou tyhle akce k prdu. Vlkovi to nedochází.

              Ještě je dneska spojil s komunistama, jakoby nikdo jinej pro mír nebyl, to jen komunisti si z toho kdysi udělali propagandistické kladivo.

              Jenže to je pod jeho rozlišovací schopnosti.

              Vlkem je potřeba se prokousávat, pořád hlídat, kde se plete a na co, když jiní do věcí vidí líp.

              Teď propaguje Babiše, před lety mu vyčítal, že je estébák a jeho voličům nadával do koblih. – Mohl je brát jako normální lidi a přemejšlet, jestli nemají nějaké platné důvody, proč ho volí.

              1. Konečně jeden objektivní názor v té záplavě adoračního balastu. Je neuvěřitelné, jakou bouři ve sklenici vody tady vyvolala moje celkem neutrální poznámka a konstatování faktu. Asi jsem leckomu „ťal“ do živého.

                Taky si ještě pamatuju, jak VLK vehementně propagoval zdegenerovanou ČSSD, která už (tím že zradila své tradiční hodnoty a zaměření) přitom neodvratně mířila do politického záhrobí. Na resuscitaci modroptáků tak měla svůj nemalý podíl.

                Souhlasím s tím, že VLKem je třeba se prokousávat. A nespolknout přitom úplně všechno co předhodí na svůj portál.Ostatně, kdyby ten pán nebyl tak přesvědčený o své neomylnosti, nezrušil by na svém webu diskuze. I to o něčem svědčí. Pak se ovšem nesmí divit, že bude propírán jinde.

                Že je VLK jinak pracovitý a odvedl na alternativě spoustu práce, o tom není sporu.
                To však nijak nekoliduje s názorovou polemikou a komentováním jeho komentářů. Zvlášť, když to u něho „doma“ nelze.

          2. Souhlasím, Vlk je obdivuhodný dříč, nemusím s ním vždy souhlasit, ale potupné narážky si rozhodně nezaslouží. Žasnu, co vše dokáže vypátrat. Přeji Vlkovi pevné zdraví i nervy!

            1. On dělá často potupné narážky na tento web, v dnešním úvodníku minimálně dvakrát. Akorát přímo nejmenuje.

              1. Je to tak jak říkáte. Na druhou stranu Vlk skutečně odvedl a stále odvádí obrovský kus kvalitní práce bez nároků na jakoukoli hmotnou odměnu. Což v kombinaci s tím, že my chlapi jsme holt ješitní a někteří z nás jsme ješitní trochu více než je zdrávo, vytváří jakési očekávání toho, že za své zásluhy bude požívat respektu a uznání alespoň na té naší straně barikády.

                Ono kdo si nezkusil na vlastní kůží alespoň zlomek toho co zadara odmakal Vlk, se pak těžko dokáže do jeho vlčí kůže vcítit.

                Víte já mám za sebou v jiné oblasti lidské činnosti něco podobného jako on a jsem podobně jako Vlk ješitný a tak mu i docela dost rozumím. Byť uznávám, že ani on není neomylný. Velice kladně jej však hodnotím jako jeden z vícero relevantních zdrojů informací.

              2. To jako má srazit kufry a ani se neozvat? Ty potupné narážky, jak říkáte, začal dělat poté, co se tu do něj někteří začali navážet. To jen tak na okraj.

  13. Všechno kolem Nutellína a pirátstva a vůbec jsou jen pouhé dohady a spekulace.
    Jasné světlo do situace vnese teprve až osoba řádně způsobilá a jedině znalá, osoba k tomu přímo určená a za tím účelem placená, a sice strategická vládní mluvící hlava.
    Teprve potom budeme vědět, jak se věci ve skutečnosti mají a jak skvěle a bezpečně naši kormidelníci, včetně fialového kapitána, proplavou všemi úskalími a peřejemi. Vstříc nové světlé budoucnosti.

    1. ocamova pritvba – Fiala je kreten neschopny jakehokoli rozhodnuti, rano zvanil sracky na srazu s Bartosem, pak mu rekli co ma delat nebo mu unesou manzelkou a tak ho vykop. Je to stejna backora jaklo Necas, proste filcka bez nazoru co ji ridi nekdo jiny. Sam si stezi najde prdel asby si ji utrel mozna ma na to pomocniky.

      1. ano, měl by být rasantí.. třeba takto.. jste nekompetentní.. šíříte desinformace, lži a tím destrukci.. poškozujete koalici a tak v ní nemáte místo.. vbye bye

        1. Asi takto:
          „Jste nekote…, ne, jinak. Inkonti… taky ne. Konfide… taky ne. No prostě, jste ve vládě na hovno, sbalte si své saky-paky včetně váčku s trávou, a pajdejte, totiž padejte, máte panáka. Ne, panáka ne, padáka – to je to správné slovo. A tak je to správné!“

            1. My se tady smějeme – ale všiml jste si, že strategická kundomunikace zcela utichla? Aby se tak panu plukovníkovi něco stalo…!
              Ani se neodvažuji ptát, zda byl ke kopání příkopů řádně proškolen, zda měl školení BOZP a zda při tom používal předepsané ochranné pomůcky.
              O nějakém pažení výkopu ani nemluvě.

              1. Všiml. Tady je názorně vidět, jak cynické metody se nestydí Putin ve své hybridní válce proti vládě ČR a celému svobodnému světu použít. Nepochybujete doufám, že to Putin zařídil časový souběh vyhlášení výsledků voleb, které s vládou naprosto nesouvisí, cestu prezidenta, ministra zahraničí a kapitána Pávka za oceán a drobnou personální reorganisaci vlády, kterou nepřátelé demokracie svým dezinterpretačním šířením dezinformací zneužili k zasévání zmatků mezi voliče v této obtížné době, kdy je navíc čeká druhé kolo senátních voleb, které rovněž s vládou naprosto nesouvisí. Hybridní útoky nepřátelských tajných služeb způsobily, že zmíněný TZLD plk. Foltýn, plně zabrán do činnosti hloubení příkopů na ochranu občanů před škodlivými názory, nebyl včas zpraven o skutečnosti, že zombíků a dalších nemrtvých sviní je jednak mnohem více, než kolik činil jeho kvalifikovaný odhad 4,5 %, a dále, že tyto svině jsou nemrtvé mnohem méně, než by stav naší křehlé demokracie vyžadoval. TZLD plk. Foltýn v současné době se svým týmem provádí kvalifikovaný přepočet zombíků a sviní a současně usilovně pracuje na zkapacitnění obranných systémů demokracie. První výstupy rychlých analýz prokázaly, že příkopy samotné by nemusely postačovat. Proto je již připraveno nezávazné dotazníkové šetření mezi dodavateli žiletkového drátu. Rovněž se přemýšlí nad tím, že k pasivním obranným prostředkům demokracie je zákonitě potřeba přidat i ty aktivní, a proto jsou poblíž příkopů vytipované vhodné lokality pro umístění základů budoucích kulometných věží. Toto všechno si samozřejmě vyžaduje urychlené a prioritní financování ze strategických rezerv vlády. (A jelikož ta je ve stavu a kromě toho jsme ji včera snědli, bude nutné na přechodnou dobu dočasně upravit výši vyplácených důchodů.) Rychlost je nezbytná, neboť někteří z mnohých nezávislých strážců svobody a demokracie by mohli na svém postu povážlivě zakolísat. Jak jsme viděli v minulých týdnech, mnohé letité, ba desetileté jistoty byly kriticky otřeseny přímo ve svých základech, neřkuli podzemních norách.
                Pane plukovníku! Pane generále! Pane po boku!
                K obraně liberálnědemokratické kasty připraven!
                Nastráž!

                1. Ano.
                  Jenom jste v tom výčtu katastrof zapomněl na povodně. Ty totiž taky zařídil Putin.
                  Naštěstí je ruská armáda jen bandou ožralých mužiků v březových láptích, vyzbrojených levnými a rezavými polními lopatkami z Číny. Ukrajina slavně zvítězí – již brzy!

              2. Neutichla. Jen uz ji neprovadi TZLD Foltyn, ale preslo to na mista nejvyssi. Ted provadi Nutelier strategickou exkomunikaci.

    2. Nutellín – to je tak strašně gay a LBGTZPPKN+.

      Úplně vidím komiks Nutellínova dobrodružství v gay klubu Pride 25cm.

  14. Já nevím, další opoziční smlouva?
    ČSSD už není, pochybuji, že ji Maláčová vzkříší… Koho potopí teď, ODS či ANO. Raději ODS s 5% někde do rohu, ať už neškodí.
    Babiš může mít dost hlasů, aby nemusel s nikým do koalice.

    Teď jsem poslouchala historika Skálu, existují zákony o veřejném ohrožení a že se dají použít na spackanou pomoc při povodních a hlavně na ty dobráky, kteří zablokovali stavbu protipovodňových opatření, asi tu přehradu.
    A byla nasmlouvaná těžká technika, třeba bagry z celé republiky a někdo je nechce pustit do těch postižených oblastí, že to tam mají obsazené neziskovky a mají tam kšeft. Podle všeho se nechtějí dělit.
    Dále tam měl hosta po telefonu a ten řekl, že v historii přišla 100 letá voda znovu za 18 dní!
    Ono to v atmosféře nějak vře, tamty tryskové proudy se rozpadají, magnetosféra je oslabená blízkým přepolováním, do toho blbne slunko a skoro nikdo neví co se bude dít. Žádnéj HAARP to asi nebude, to jen matička Země má křeče.

    1. Matička Země nemá žádné křeče.
      Počasí je závislé na sluneční aktivitě. To se dávno ví, jen se o tom nemluví, protože to nehraje do not Globálnímu Oteplismu

      1. Někteří lidé říkají, že matička Země má prý nějaké žhavé jádro či co, o kterém kolem a kolem víme úplný prd. Ke všemu se to ještě pořád točí dokola (zákon zachování energie?). Obrovská energtická „baterie“.
        Kdo si myslí, že by to snad mohlo nějak ovlivňovat tu slaboučkou vrstvičku plynů kolem Matičky, kde vzniká to, čemu říkáme počasí nebo klima, je prý nejspíš hloupý blbec, protže nebere na vědomí, že krávy prdí. Lidi taky.
        A ty do toho ještě se sluneční aktivitou, jako kdyby Slunce snad mělo na Zeměkouli vůbec někdy nějaký vliv.
        Přiznej – jaká je tvá uhlíková stopa?

        1. v jadru se tvori ropa, kecy o dinosaurech a preslickach jsou nesmysl. tzn. ropa nedojde niokdy, resp. az vysajem celo u planetu, to bude trvat a ropny zlom je jen dalsi lez co nas ma drz et v chudobe.

          1. Nevím jestli lze započítat do opravy světa světové války.. (Svět se opravuje sám“ je demagogie.. podle jakých postupů probíhají opravy?.. lepší je: „Neopravuj to, když to funguje“)

          1. Tak příkladně já měl včera čočku a musím přiznat, že jsem díky tomu měl uhlíkovou stopu festovní 😉.

      2. Kdysi se to učilo na gymplech.

        Měsíc, Slunce, planety ovlivňují pohyby zemské osy. To pak ovlivňuje skutečné změny klimatu.

        Země už byla ledová koule a jindy tak teplá, že na pólech byly lesy.

        1. Preboha, Anonym, hádam nechcete zlepšiť výuky v školách 😱😱😂. Takto teda globálne otepľovanie nepresadime 😂😂

            1. Ach jo, tři minuty a dost ?? Vy jste tedy nedočkavý, i při sexu musí být nějaká předehra, než se jde na věc.. tak si skočte na 5-10-15 minutu a uvidíte. Já si to už 2x pouštět nebudu, ale pán má přehled.
              Třeba mě zaujal tím, že conrails už nejsou až tak contrails, ale 1/2 chemtrails – mají se do leteckého paliva přidávat aditiva, která způsobují ty známé čmouhy, které se pak rozpliznou do toho šedavého příkrovu. !
              To mě zaujalo, naivně jsem vše brak jako přírodní contrails, ale bohužel, je to asi jinak.

      3. Sluneční aktivita je cyklická, těch cyklů je několik. Nejpopulárnější je jedenáctiletý, momentálně jsme v období jeho maxima, což oceňují krátkovlnní radioamatéři. Jeho vliv na změnu klimatu je ovšem minimální. V každém případě jde o velmi, velmi složitou záležitost, o které toho sice víme hodně, ale pořád moc málo.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_cycle

          1. Ano, ODS má také své cykly, volně přechází mezi fázemi hltavé hrabivosti, zuřivé agresivity, bezostyšné lhavosti, zmatené bezradnosti a hysterické nervozity. Velmi pozorní badatelé registrovali i prchavé fáze marketingové vlídnosti. Cyklická fáze krvácení nastává bohužel nejvýše jednou za osm let.

        1. The current scientific consensus on climate change is that solar variations only play a marginal role in driving global climate change,[2] since the measured magnitude of recent solar variation is much smaller than the forcing due to greenhouse gases.[

          To je napsáno v tom odkazu na wikipedii.

    2. ODS bohužel přežije i vlastní zánik – již dnes spousta jejich bývalých exponentů figuruje v jiných partajích, jsou jimi zamořeny a nakaženy lokální pol.účelová sdružení, a jejich vliv se nutně projeví I v oněch partajích…
      Ona se dá uplatnit jistá glosa o bývalém černochovi … Je na pováženou, že plebsu, voličstvu v této kolonii prostě nestačí opakovaná masivní ekonomicko-politická zvěrstva opeřenců, a znovu to té „jistotě“ průseru ochotně hodí…
      Pokud odfiltruji profitující ( a je jich asi násobně více, než by jeden předpokládal ), členstvo, zavázané, tak neustále zůstává početně silná množina „nepoučitelných“, kde se dá uvažovat o druhově odlišném vnímání reality – tedy problémem je dnes spíše volič.
      Stejně paradoxní je upínání pozornosti další množiny zmatených duší ku echt sporným personám z dřevních let českého Klondyku, či rovnou ke strůjcům dnešního marasmu, jenž nikdy ani nepřipustily i jen stín pochybností nad svými tehdejším skutky, jež zformovaly prostředí, mantinely i žebříčky pro čas budoucí ( nyní současný ) , a kteří zformovaly osobnostní a morální kritéria nejen svých tehdejších nástupce…
      Je to stejně deviantní, jako obdivovat pyromana, co mi podpálil stodolu … Ovšem zdejšímu plebsu to prostě nepřijde …
      Skutečně je možné s takovým materiálem i jen uvažovat o alespoň akceptovatelné míře normality v uspořádání, funkčnosti a životě společnosti ?
      Fialenko, Novotný, Kolář Jun., Danuše, Třísvetrová, plus hordy dalších jsou pouze expozice možností a „kvality“ voličstva, které si vlastně nikoho a nic jiného nezaslouží …

      1. Ještě něco zpět.. vlastně k poslušnosti.. a vládnutí – vedení.. ale ono to vlastně neexistuje.. důkazem je chaos.. stačí se podívat na POČTY uskupení na volebních lístcích.. je to možná demokratické, ale k jednotě to nevede (3 pruty Svatoplukovy je snad známá klasika)

  15. No, ono to „nedovládnutí do konce“ je takový oblíbený trik. To takhle tři roky vedete celou zemi do záhuby, zkazíte, na co sáhnete, ale když se blíží volby, kde by vám to voliči mohli spočítat, tak hodíte ručník do ringu, umyjete si ruce, necháte nastoupit úředníky a před volbami co nejhlasitěji vykřikujete, jak vy byste to dělali mnohem lépe, pravicově, odpovědně a vůbec tentokrát by to bylo mnohem lepší.

    A protože volič má paměť zhruba jako akvarijní rybička, před volbami vidí v televizi jako ministry a tedy za svůj posraný život zodpovědné jedince jen ty spotřební úředníky a ne už ty, kteří to všechno zavinili, tak jim zase naletí a zase jim to naháže…

    První Klausova vláda opravdu dovládla až do konce, druhá skončila sarajevským atentátem, po něm nastoupil bankster Tošovský. A ODS vstala za tu chvíli z mrtvých, Zeman musel uzavřít opoziční smlouvu a Klaus už sice nebyl premiér, ale předseda parlamentu… ČSSD přišla díky mezihře s úřednickou vládou o šanci na „opozicí“ nebržděnou vládu.

    V letech 2002-2006 se ČSSD z triků ODS nepoučila, pro průšvizích si vše vyžírala až do konce volebního období a dalších voleb, jen střídala Špidlu za Grosse a toho za Paroubka (místo aby tam nastrčila nějaké úředníky). No a Paroubkovi o jeden mandát v jihočeském kraji (kam se tehdy připočítávali hlasy ze zahraničí) unikla těsná většina a k moci se dostal Topolánek. Jeho vládu neshodil jak se dnes mylně říká Paroubek (kdyby měl sílu na shození, byl by ji býval měl i na vytvoření vlastní vlády) ale odpadlíci a hlavně poslankyně za Zelené, které urazil Bursík – ale kdo ví, kdo to tehdy zařídil (říkalo se, že Soukup).

    Takže po Topolánkovi nastoupil želé Fischer, půl roku bylo na zapomnění voličů asi málo, takže Ústavní soud pod záminkou Melčákovy stížnosti (podané lžidoktorem Kalvodou) prodloužil úřednické mezidobí ještě o další půlrok a ejhle, nastoupil Nečas (dost zajímavé bylo, jak se předávalo kormidlo v ODS – chlap s gulema svěží vánek tupolánek byl najednou v mééédiích ten špatnej kvůli jednomu rozhovoru pro zcela obskurní buzerantskej časopis – a po něm nastoupil Pan Čistý z Brna, osvědčené recepty se používají opakovaně)

    Zase to nevydržel do voleb, na půl roku to vzal Rusnok (v klidu vládl bez důvěry) a pak sice nastoupil Sobotka (přece jen půl rok nestačí, soudruzi) – ale nejen, že byl slabý sám Sobotka, měl i slabý mandát (přece jen půl rok od vlády ODS, to už lidé zapomínají…) a nalezli mu vši do kožichu – tradiční lidovci a Babiš.

    Jenže Babiš se nepoučil, dovládl až do dalších voleb – a od nich tu máme zase ODS v hávu SPOLU…

    Takže já bych si skoro i vsadil, že za situace, kdy 5nebo4demolice ovládá všechny ústavní orgány (mají sněmovnu, maji senát, mají prezidenta, a zjevně mají i ústavní soud) jim nic nebude bránit se na posledních pár měsíců před volbami schovat za nějakou hladce jmenovanou úřednickou vládu – čili pod libovolnou klidně i zcela podivnou záminkou na oko odstoupí od koryt a shodí vládu. A jestli to neudělají, tak to budu považovat za potvrzení toho, že po schválení korespondenční volby už se nemusí bát výprasku od voličů v regulérních volbách.

    1. Velmi dobře zhodnoceno. Jenom bych chtěl podotknout, že ta první vláda ODS (do roku 1996) začínala ještě coby druhořadá squadra v České národní radě za Československa. Teprve po rozbití státu a zániku FS se sama jmenovala vládou ČR, jelikož z ČNR se stala PS-PČR a zrádní federálové, jimž byly po zániku společného státu přislíbeny senátorské trafiky, tak ti ostrouhali – bo Senát nebyl tehdy až do konce volebního období naplněn.

    2. Ano, souhlas. Já snad najdu svůj příspěvek „já to říkal“ s předpovědí, že někdy začátkem roku 2025 ODS pustí veslo, aby mohla zopakovat Vámi přesně popsanou, už tolikrát použitou, ale přesto stále účinnou figuru.

    3. Perfektni rekapitulace a shrnuti.
      Vetsina lidi, kteri to sami prozili si to ani neuvedomi, nebo to tak nevidi.

      Dobre ji pamatuju Havlovo kamose Tosovskyho, ktery tal pekne pomohl CNB od toho zastaraleho zlata. A mohutne se rovnez vyznamenal v kauze Ceske Pivo. Kdyz si ho arbitrazni soud predvolal, tak se ani neobtezoval se dostavit 🙂 Taky CR tu arbitraz pekne projela.
      Jeho etnikum se mu pak odvdecilo pohodlnymi seslemi v nadnarodnich bankovnich institucich. Za ty stovky miliard, krete pomohl precerpat do spravnych kapes to prece stalo.

      A Rusnok? To byl zase dlouholety Zemanuv kun.
      Jako spravny socan po odchodu od vesla presel do cela soukromych penzijnich fondu a zacal hlasat, ze statni duchod nebude nikdy tak bezpecny, jako od soukromych penzijnich fondu.
      Desitky prrikladu vytunelovani ze zahranici mu pri tom vubec nevadily 🙂

      Pres to prese vsecko byly tyhle nevolene „urednicke vlady“ velmi popularni…

  16. Z běžného pohledu , to co probíhá , připomíná chaos . Při pohledu bokem se odkrývá už mnohokrát odehrané divadlo . Zlý fízl končí a ten „dobrý“ fízl se připravuje vrátit na scénu .
    Leckde se možná i zatřpytí slza dojetí v oku .
    A přitom je to stejný systém oblbování , který byl použit během covid teroru . Jen se tolik okatě netlačí na pilu .

  17. Podívejme se na fakta – pokud se nic mimořádného nepřihodí, pak Babiš vyhraje příští volby. Pokud by jako vítěz dostal nápad uzavřít koalici s SPD nebo STAČILO!, pak někdo dostane nápad zrekvírovat Babišovi jeho Agrofert v EU. Tvrdím tedy, že je v podstatě vyloučeno, aby uzavřel koalici s SPD nebo STAČILO!
    Tomu by měla být uzpůsobena taktika a snažení na naší straně -> zapracovat na max. možném volebním výsledku, ale nikoliv vzbuzovat naděje na změnu. Cílem by měl být vzdálenější horizont – až ty další volby. V těchto volbách by mělo být cílem, aby se Babiš MUSEL spojit s profláknutými. Ideální by bylo, kdyby SPD a STAČILO! uhrálo velmi slušný výsledek, ale zároveň, aby se do PS dostaly buď zbytky pětidemolice nebo snad i v malém počtu Kalousek. Opravdu ideální situace by byla, kdyby se Babiš musel spojit opravdu se všemi (vč. nenáviděného Kalouska) pro zisk té nejtěsnější většiny.
    Sice by to stálo další 4 roky, ale už i ten poslední Jouda by viděl a musel uznat, že Babiš není změna, ale další člen protinárodního týmu.
    Ta situace by měla být, že Babiš bude mít volbu – buď pohodlnou většinu s SPD a STAČILO! nebo tu nejtěsnější většinu s celým zbytkem, vč. nejvíce profláknutých tváří.
    No a mediální práce na naší straně by měla DOPŘEDU vycházet z faktu, že koalice s SPD nebo STAČILO! není možná.
    Minule tady někdo dával link na rozhovor Vidláka se Staňkem (z Brna) – dám ho znovu, protože v tom rozhovoru je popisován princip jak je porazit a zvítězit.
    https://www.youtube.com/watch?v=SpOtcRu025A

    1. Zestručněně:
      nevzbuzovat naděje na změnu – a počkat další 4 roky.

      Zlepšovací návrh:
      nevzbuzovat naděje na změnu – a počkat dalších 12 let.

      Pravda, koalice ANO s komunisty [„Stačilo“] se skoro jistě neuskuteční.
      ANO by mohlo utvořit koalici s Přísahou (pokud by se dostala do Sněmovny) nebo s nějakým fragmentem rozštěpené ODS, nebo vládnout v menšinové vládě (oposmlouva 2.0).
      Na stobodové stupnici jásotu budeme moci zařadit stupeň osm.

      1. Dokud se nerozpadne EU a v Evropě přestane mít vliv USA/NATO, tak se u nás NIC podstatného nezmění, revoluční situace u nás ještě nedozrála, hodně lidí se stále chová jako ovce..
        Nebo dokud k moci nepříjde někdo typu Orbána, který má záda kryté gloálnímí eliatami(GP) ale toho zde ještě nevidím. Teoreticky to mohl být pam Rajchl, ale je za podmínky, že vstoupí do nějaké silné strany – třeba do ANO, pan Babiš tam nebude věčně (přeji mu jinak dlouhý a spokojený život..) a pan Havlíček není typem správného vůdce, neumí bouchnout do stolu nebo zvýšit hlas.
        Nebo musíme počkat na někoho jiného, o kom zatím třeba nevíme..
        Takže nespěchejte, vše jde jak má, kritické jsou roky 2025-2030..

          1. Paní „lujjzo“,
            velmi si vážím Vašich vstupů a komentů.
            A proto se také nemohu nezeptat – tím odkazem jste chtěla sdělit CO?

            Není to totiž poprvé, co to tu publikuji – v říjnu 2023 jsem ohledně těch portrétů na „tapetě“ Aspen institutu poslal e-mailový dotaz přímo do „jámy lvové“, a to v tomto znění –

            „Dobrý den!

            Dovolte, prosím, jednoduchou – trochu uvedenou – otázku.
            Aspen Institute požívá u části politiků, novinářů, veřejně činných osob i „běžných občanů“ velmi dobrou pověst a pro řadu z nich je stavovskou ctí být členem.
            Opačně je tomu u další skupiny lidí, kteří Aspen Institute spojují s kritizovanými postoji George Sorose, a pokud se jedná o pražskou pobočku, pak s kontroverzním hodnocením Zdeňka Bakaly.

            Mi jde ale o něco jiného.
            V současné době vrcholí v České republice kampaň prezidentských voleb 2023.
            V mnoha diskusích s tím spojených je citováno jméno prezidentského kandidáta Andreje Babiše ve vztahu k Aspen Institute.
            Na archivních stránkách institutu se dosud dá najít fotografie a vizitka Andreje Babiše, z čehož je odvozováno, že Andrej Babiš byl členem Aspen Institute. Na současných stránkách se však profil Andreje Babiše nenachází a bývá někdy publikováno v médiích, že byl vymazán v roce 2021.

            Ta moje otázka tedy zní – „Byl nebo je ing. Andrej Babiš členem Aspen Institute, případně od kdy do kdy, a případně jak se jeho profil dostal na stránky institutu, proč a kdy byl vymazán.“

            Děkuji předem za odpověď, kterou bych vděčně uvítal co nejdříve.“

            Jistě je Vám jasné, že to, nač jsem se ptal ohledně Andreje Babiše, se plně vztahuje i na Karla Havlíčka.

            A představte si, že mi Aspen Institute odpověď poskytnul zcela bez okolků a naprosto jasnou a vypovídající –

            “ Vážený pane,
            děkujeme Vám za zaslané otázky týkající se pana Andreje Babiše. Aspen Institute Central Europe není členskou organizací, Aspen Institute CE je neziskovou organizaci a proto bych Vás ráda informovala, že pan Babiš není členem tohoto institutu. Pan Babiš pouze v roce 2020 vystoupil jako jeden z řečníků na výroční konferenci Aspen Instittue CE, toho času z pozice premiéra České republiky. Standardně všechny vystupující z debat a konferencí na našem webu uvádíme. Více informací o této konkrétní konferenci najdete na tomto linku.

            S přáním hezkého dne,

            Jitka Rašková
            PR & Communication Manager
            Palackého 1, 110 00 Prague | AspenInstituteCE.org
            +420 720 042 983 | Jitka.Raskova@AspenInstituteCE.org

            A nakonec – pokud si nakliknete znovu ten Váš odkaz, tak vlevo nahoře máte přímo okénka s odkazy, kdy a jak byl jmenovaný člověk činný na půdě Aspen Institute.
            Zkuste si je nakliknout.

        1. No právě.
          Byla to ode mě v tomto ohledu vůči panu Dvořákovi taková, bych řekl, smutnokrutá ironie.

          Když se to podá bez ironie, šance na dobrou změnu v dohledné době není. Většina tuzemského lidu nemá zájem, není společenská objednávka. Jak už tu mnohokrát napsali jiní, tuzemská dobrá změna může přijít jen jako důsledek velké změny v cizině.
          To ovšem Vidlák a jeho apologeti nechtějí slyšet/číst.

          1. Jo.
            Jakoby všichni zdejší zapomněli, že svého času studovali. A většina z nás za „socíku“.
            Jakoby zapomněli, že společenské změny se dějí buď evoluční (postupnou), nebo revoluční (přetržitou) cestou.
            Zkusím se zeptat – co ti všichni, co si stěžují a naznačují koho volit, jen ne „pětikolku“ či „Babiše“, očekávají od „evoluční“ změny /ta evoluční změna se nemůže vymykat způsobům odpovídajícím demokracii – a to ani neříkám, že v současnosti panující „liberální“ demokracii/.
            Navíc jsme byli zvyklí na to, že vývoj společenských změn přirozeně probíhá od nižších forem k vyšším – od feudalismu ke kapitalismu, od kapitalismu k /ať si každý doplní, co chce, my jsme za vyšší formu byli učeni považovat socialismus jako první fázi budoucí beztřídní společnosti – komunismu/.
            Kdo ze zdejších horujících pro zásadní společenské změny vidí tyto změny v opětovném nastolení socialismu a posléze další cestě k beztřídní společnosti? Ať se hrdě přihlásí.

            No, a pak existuje vývoj revoluční, kdy dochází k přetržení dosavadního vývoje a jeho nahrazení novou kvalitou.
            Kdo ze zdejších protagonistů diskusí volá po revoluční změně?
            A uvědomuje si základní podmínky takového vývoje, tj. „vnitřní“ a „vnější“, které musí být splněny současně?

            Mlácení prázdné slámy.
            Jejich, nebo moje?

        2. Víte Leonardo da Vinci ani Galileo Galilei se na Měsíc dostat nemohli. Přesto i výsledky jejich práce pomohly potomkům tento sen uskutečnit. Některé věci prostě nejdou hned a nezvládne je jedna generace.

      1. kurva, když já už to STAČILO! volím, jen uvádím strategii, která by vedla k systémové změně.
        Protistrana pracovala a pomalu se plížila 30 let ke svému cíli a Vy si myslíte, že to jde zkrátit na cca 1 rok … no nevím, ale něco mi říká, že se asi mýlíte.

        1. Jde o to, kdo komu přerůstá přes hlavu. Myslím ale, že jsou to vždycky v každé době střídavé tlaky, že nikdy vladaři neoperují ze zelené louky, vycházejí z lidu (plus z cizího okolí) a některými obmyšlenkami by rádi ustanovili přesah všeholidstva, ale fragmentálně jejich snažení zůstává nepochopeno ve spodnějších vrstvách a tak se moc přelévá vertikálně (to slovo se teď častěji objevuje jako panvýstižné). Takže, jak říkáte, kdyby s námi spodnějšími nehnul ani pár volů, ti vrchnostnější by jistě třicet let nevztyčovali svůj obelisk, jak se vám zdá, že tak hladce.

  18. Z fejzbůku Filipa Turka:
    … V pátek třináctého na české pravici – akce, kterou uspořádal Klub motoristů a na které diskutovali Filip Turek, Jan Zahradil, Jiří Čunek, Patrik Nacher a Boris Šťastný. …
    ———–
    Takže ono nemusí jít o vládu ANO a defializované ODS, ale o vládu ANO se zcela nově vytvořenou „pravicí“
    (viz vyše uvedení členové besedy).
    Turek se také na svém fejzbůku někde zmínil, že se hodlá sejít a jednat s Babišem. .. Ostatně, nezapomeňme, že Turek je teď v Bruseli ve stejné frakci Patriotů jako Hnutí ANO a že je v denním styku s europoslanci ANO.

    1. No mi se Zahradil celkem líbí, nemá v hlavě kupu slámy, jak někteří..
      Turek je zatím země neznámá, ale třeba za 10-15 let vyspěje ve zralého politika a dostane nějakou vrcholnou funkci. Nechme se překvapit.

      1. Historická skúsenosť nám vraví, že od Turka nič dobré nečakaj!
        A pokiaľ ide novo zvoleného Turka, možno má pravdu pplk. Koller, ktorý to vyjadril dosť priamočiaro: jen další slouha globálních lichvářů …

        1. No Kollera nemusím, ten nemá nikoho rád – nebo víte o někom, koho by pochválil??
          Upřímně, mám ho za řízenou opozici, neboli za imitačně-provokační projekt.
          Nejprve si udělal dobrou pověst kritikou Ukrajiny (ale proč mu to bylo a kým DOVOLENO??), a tedka šrptá do každého, nikdo mu není dost dobrý..
          A ti jeho lichváři – není Vám nápadné, že se nebojí takto mluvit ??? Všichni kolem tohoto tématu chodí po špičkách a on na plnou pusu – co když to má za úkol, opět budovat si jakoby respekt??
          Nevím, Koller mi není sympatický.

          Ev. pokud se nepletu – zde může být rozuzlení – na konci říká, že je „žoldák“, pokud si vzpomínám.
          Tak ej důležité, kdo ho platí dneska.. Nevíte náhodou o někom ??
          https://www.youtube.com/watch?v=b8y3LcuNAes

          1. Koller je naprosto nekonstruktivní a nesnášenlivý radikál, kterému není nikdo dost dobrý. Takoví lidé nikdy nezískají podporu širších vrstev ani dostatek spolupracovníků. To ovšem neznamená, že by se mu nemělo naslouchat, často řekne zajímavé věci, ale poměr plev ku zrnu je u něj neskutečně vysoký.

  19. „Nic není nemožnééééé – tojóóóótáááááá!“
    Přesto je těžko představitelné – ne teoreticky, ne politicky, ale LIDSKY, aby v jedné vládě byli spolu Andrej Babiš jako předseda vlády a Signalista První Nutelín jako první místopředseda.
    Už nevím, o kom se to říkalo, ale bylo to jakože „proč nemůže dostat AIDS“. A odpověď – „Protože i ten AIDS má svoji hrdost“.
    A nejen Nutelín, ale i ti další pajduláci, neschopové, kteří tuhle zem dostali „zu Grund“, a ti sami by ji měli „na zádech“ Babiše znovu stavět na nohy?

    Ne, to ne!
    Proboha – jakkoliv „Nic není nemožnééééé….“, tak tohle opravdu ne.

    Napadá mě ďábelská myšlenka – doufám, že napadne také někoho z ANO – otestovat si Nutelína a jeho poskoky v Poslanecké sněmovně a na program jednání Sněmovny předložit návrh na usnesení o jejím rozpuštění – jak jsem tu včera citoval Ústavu.
    Takový testovací balónek, jak by se kdo tvářil, jak by komu „padaly čelisti a huby jak koňské opratě“.
    A muselo by se o tom zařazení do programu hlasovat. „Hin by se ukázalo.“
    Průzkum bojem se tomu říká.

    Nechci věřit, že by mohla vzniknout koalice SOUČASNÉ ODS s ANO. A to bez ohledu na to, že to donekonečna dosud vylučovali jak Babiš, tak Nutelín.
    Stejně tak koalice s kýmkoliv z dosavadní „pětikolky“. Samozřejmě ani s úpadkovou SPD.
    Úkolem ANO do voleb, ať předčasných nebo řádných, je získat jako samostatný subjekt 101 mandátů. Což je samozřejmě dost nepravděpodobné.
    V tom případě je třeba, aby se do Sněmovny dostaly další subjekty /primárně ty, co uspěly v Evropských volbách/ a pokusit se sestavit jednobarevnou vládu s jejich tichou podporou.

    „подождем, посмотрим“
    I po volbách 1998 se zdálo, že nikdo nemá šanci sestavit vládu.

    1. Lexi, současné elity jsou nebetyční a bezpáteřní gauneři, kteří si myslí, že pomocí médií přesvědčí lidi o jakémkoliv spinu.
      Někdo tady připomenul Kalouska, jak navrhl koalici s KSČM – já si to velmi dobře pamatuji a tohle byla cynická ukázka, že nejde o ideje, ale jen o prachy a koryta. Největší nepřítel komunistů navrhl s nimi koalici, jen aby se dostal k lizu. Tenkrát se vzbouřila členská základna KDU-ČSL a Kalousek musel jít …
      Teď by mělo jít o to, aby se proti této politice, která očividně nastane, vzbouřili všichni voliči.
      Snad jsem to popsal srozumitelně.

      1. Pane Dvořáku,
        zkuste vystoupit z „Dichtung“ a vstoupit do prostředí „Wahrheit“.
        Politika je UMĚNÍ MOŽNÉHO, nikoliv fantasmagorie.
        Politika země, která není velmocí, se řídí jinými pravidly, než ta velmoc.
        Politika takové země musí respektovat realitu.
        Ten, kdo to nedokáže, nemá v politice co dělat.

        1. Politika je nastroj zniceni sveta..Celkem spolehlivej. Mnichov, vyroci , za dva dny.
          Na vetsinu dukazy nemaji zadnej vliv, musi mit misto nich ,poucky.
          Vopakovat poucky a klise po ucetelich nic nezlepsi a naopak.
          Jeden z problemu.
          Kazdej politik a nicema diky volbam je dodanej organizovanejma idiotama
          do vlady. Nejdrive by mel prokazat sve schopnosti a osvedcit se treba deseti lety v nejaky zodpovedne funkci. Ovsem nezbyl by brzy zadnej politik. Ani to za co se schovavaji ,destrukcni vzdy politika ..

      2. Chorobna, smrduta ,nemocna posedlost a zavislost na tech nejhorsich eklhaftech , vsude .Nikdo nema ty vodporny politicky spiny nikdy dost.
        Vladne vsem, kazdyho zotrocila .Az do posledniho pirata.
        Kdo se hrabe ve srackach tak do nich spadne. A srackou se stane.
        Kdo s cim zachazi.. Koalice vzdycky rozvraci stat a znici co nejvic.
        A ted budou vsichni pokracovat zas dal.
        Nic se nezmeni.Nemate budoucnost.

      3. Ano, v roce 2006 chtěl Kalousek s komunisty a poroučel se z lidové strany. Proto založil TOP 09 a lidovci se nedostali do PS.

      4. Ta varianta na koalici byl Mirkuv false flag – měl tehdy již připravenou Topku, u jejíhož ideového a především účelového zrodu stálo duo Mirek&Mirek … Plebs i tzv.politologové a novinářské hyeny se pásly na účelově předhozené kosti, jenž posloužila MK co by propustka od černoprdelníků aniž by byl za zrádce…
        Topka byl projekt cílený na destrukci levice a především Paroubka, což se podařilo, plus dostání se k moci, respektive k eráru – byli vyhladovělí jako ti dnešní …

    2. Nutelín půjde zase učit sociologii, a po večerech psát paměti. Mouřenín splnil ukol, mouřenín může jít …

  20. OT – ale nakolik vlastne OT ? Mili zlati, resime tu otazky dneška – no dobre, ale nebudme jako politikove, kterym se vycita ze nedohlednou strategicky dale nez na konec volebniho obdobi. Jisty pan Hulva.th, buhvi kde mu je konec, at je mu kremik lehky 😃 , casto psal na Kydy o umele inteligenci a robotizaci. Mnozi se mu smali. Kouknete si tento kousek clanku a video v nem. Jde to mnohem rychleji nez by se cekalo. Uz o rok bude v prodeji prvni roboticky humanoidni domaci sluha – za uz ne „vesmirnou“ sumu, tedy 53 000 eur – a bude velmi rychle klesat. Za dalsi 3 roky (konec volebniho obdobi 🙂 ) se realne da cekat ze Cina i jini budou chrlit po milionech takove masinky, ktere zastanou praci mnoheho delnika, skladnika, atd. atd. v dnesnich vyrobach. Kolik z nas bude mit o 4 roky praci ? https://www.aktuality.sk/clanok/zIdhrki/do-nasich-domovov-smeruju-humanoidni-roboti-takto-nas-oslobodia-od-kazdodennych-povinnosti

    1. Udelat roboty uz umi kazdej. Kazdej vi a zase nic nevi..
      UI miri daleko vyse nez, ze budou automaticky sluhove. Sou potreba na ne lidi na udrzbu a opravy..Jeden z cilu je napr. vytvorit novyho
      a uplne skutecnyho Hitlera , aby zase vodil lidi za nos az na Sibir treba…
      Tech je velkej nedostatek.
      Pospichaji s tim ,pac to ma velky a zatim netuseny este moznosti ,samozrejme ovladnout vsecko. Nebo tak.

    2. Takže za 1.3 milionu budete mít uklízečku. No super, když už ani střední třída nevyžije z platu.

      Kolik bude stát servis? 200 000 ročně?

              1. A teď jsi King. Po vytrhání souvislostí. Jak příznačné. Pak sem přileze ema a ostatní blázni a dají ti za pravdu. klasika.

    1. Mala kseftarka ma nejake majetky a ty cile pronajima , aby vydelala ,kdyz nema tech komunistickych idealu pro sve volice ,este dost,
      po 11 letech , kdyz tyhle nemaji nikdy dost…

  21. Při čtení takových přehledů (a díky Vidlákovi za ně) si vždycky vybavuju určité pasáže filmu Mackennovo zlato.
    V tom příběhu se původně celkem slušní občané v touze získat zlato dají do spolku s bandou darebáků a hrdlořezů. Postupně přicházejí o pel nevinnosti, pak o iluze, pak o zbytky slušnosti a nakonec i o život.
    Banda darebáků nejdříve drží pohromadě, ale jak vůně zlatého pokladu nabývá na intenzitě, naprosto bezskrupulózně intrikují jeden proti druhému a vzájemně se vraždí.
    Scénárista viditelně měl zkušenost se vzájemným vztahem politických uskupení 🙂

  22. ANO + ODS? Tak určitě je další pravicová vláda to, co tahle země potřebuje… 🙏 (A pro šílence, co sem chodí vykřikovat, že v tomhle státě není žádná pravice, je to pravice. Přesně tohle je pravice.)

    Jen pro připomenutí, kdo za ODS sedí v současné vládě: Fiala, Stanjura, Blažek, Baxa, Černochová, Kupka. Několikrát po sobě si ta jména přečtěte, pomyslně je poválejte na jazyku jako archivní krabicové a zkuste si každého představit. A tohle má být mimochodem ještě to nejlepší, co jakože ODS nabízí.

    1. Ne každý, kdo se prohlašuje za pravičáka, skutečně jím je.
      Pánové, které jste vyjmenoval, nejsou pravičáci. Jsou to zločinci, kteří se za pravičáky účelově vydávají. Je to podobné, jako když zloděj, ktrý je shodou okolností cikánské národnosti, vykřikuje něco o rasýzmu: mimikry.

      1. To ale realita pravice. Žádná jiná pravice totiž není jen tato. Se mi zdá, že jste předchozí příspěvek buďto nepochopil nebo nechcete přijmout realitu.

        1. Prakticky stejné námitky, které vznášíte proti tzv. pravici, byly vznášeny i proti levici, která byla u moci do r. 89.
          Když za měřítko ustanovíte svůj vlastní světonázor, všechno ostatní vám vyjde jako vadné.

          Žasnu nad tím, že tak prostou zákonitost lidi odmítají pochopit.
          Copak vy (plurál) nevidíte, že ti, kdo se dnes tak usilovně prohlašují za pravičáky, za jiných okolností byli by kovanými zastánci levice?
          Nápověda: kožíšek je jako nový – ať mi ho vrátíš!

          1. Já mám o levo-pravém rozdělení takovou optickou představu.
            Je to kruh, nahoře jsou neukotvení lidé (neví, co chtějí), doleva jdo klasičtí levičáci (azimut 270°) a pak to pokračuje stále dolů a na azimutu 180° dole levice končí. Vpravo se totéž děje s pravicí. Klasick pravičák je na azimutu 90° a ultra pravičáci pokračují až na azimut 180°, kde se opět nerozeznáte levou a pravou rétoriku, ělení na pravičáky a bolševiky přestává mít smysl. Jen jsou tam oba směry „krajní“ nebo „extrémní.“ Ale politicky se prakticky nijak neliší. Různá byla jenom cesta, kterou se k tomu bodu dobrali.

          2. Netřeba až do 89. Měli jsme ve vládě některé velmi povedené socánky. A máme Piráty, což jsou tuzí levičáci, bez ohledu na to, že se někomu takové jejich zařazení nelíbí. I Zelený levicový dobráky jsme tam měli. A o tom, co za spoušť za sebou nechávají levičáci v EU, raději nemluvit.
            Jde jen o to, že je tu (ne samozřejmě všichni) pár hysterických levičáků, kteří za jakoukoli špínou vidí pravici jako takovou. Exkluzivně. A navíc, i když všechny ty strany výše jsou levičáci jako vyšití, nééé, to nejsou u nich ty skutečný levičáci!!! Kdyby se mi chtělo, našel bych takových snivých ale odhodlaných komentářů jen za posledních pár měsíců aspoň sto. O tom, jaká je ta správná a spravedlivá levice, která musí bejt a která to tu celý dá do pořádku a všem se konečně uleví (můj dodatek – která ale, možná s výjimkou dávného normálního Švédska, nikdy a nikde nebyla).
            Ale jaký má smysl odpovídat na to těm některým, že mezi pravičáky jsou jak slušný lidi, tak šmejdi, kdežto naopak mezi levičáky jsou jak šmejdi, tak slušný lidi (to pořadí se přirozeně může prohodit dle libosti)? No, taková odpověď se dočká správné a spravedlivé (viz správná a spravedlivá levice) vysvětlivky, že na takový hnusný pravičácký pomluvy, že mezi levičáky jsou i šmejdi a mezi pravičáky slušní, sere Bílý hysterický levicový Tesák!

                  1. 🙂
                    Martine, Vy a já se sice známe jen tady z webu, ale něco mi našeptává, že přesto, že se zřejmě hlásíme každý k jiné polaritě politického spektra, v určitých základních otázkách bychom se určitě lehce domluvili.
                    Čím to?

                    1. Protože poprosit, poděkovat, pozdravit, dávat si ruku před pusu při zívání, neprdět a nekrkat (nahlas) před dámami a po použití WC spláchnout učí svoje děti pravičáci i levičáci (aspoň doufám).
                      Pokud pak nastane situace, kdy je nutné vypořádat se nejen s hovnem uprostřed místnosti, ale i s těmi, kdo tak přes upozornění opakovaně činí, ustupují spory o přiměřenou výši nepřímých daní (dočasně) do pozadí.

              1. A to já zas skočím. Tohle se ve vlákně ukáže až níž, tak aby nedoslo k chaosu, je to replika na Alefa.

                Na světě nejsou pravičáci (nebo levičáci) jen ve vládách. Taky, o čemž su přesvědčené jak sviňa, nejsou na tom světě jen Kupkové, Blažkové, Stanjurové a jim podobní, viz výčet znalce „přesné pravice“ výše. A Tyranosaurové Péťové, toho dávám zvlášť, protože to je „přesný pravičák“ jak řemen. Od toho vůbec až jiskry lítají, jakej to je vostrej chlap.
                Pozn., já si toho Alefa beru do huby každou chvíli, jak on tuhle psal v souvislosti s Pirátíky o tom jejich prcání a vymrdání s nimi – sorry jako za ta slova, ani on za ně nemůže – tak jsem tam i o sudruhu generálovi napsal, že je drsnej chlap. A pak to vysvětlil, že asi zas ne tolik, že je spíš prcanec, míněno ve smyslu produktu meteorismu. Takže TP je ve skutečnosti to samý, o něm jsem teď taky schválně vytvářel falešné obrazy.

                Může se to nezdat, pořád ale píšu k tý pravici 😊 , to bylo jen aby ten TP tam nebyl předimenzován. No, jsou i jiní pravičáci, třeba já, právě Alef (kterýho jsem zatím vlastně z huby ani nevyndal, ale už mu dám pokoj), můj brácha, švára, spousta jich je. A fakt po mně chcete vyjmenovávat i pravicové politiky z historie, kteří byli pro své země prospěšní a nechali po sobě odkaz, který lze označit právě za slušný? To není odskok otázkou od Vaši otázky, skutečně by mě překvapilo, kdybyste tam vyloženě tápal, nebo u některého jména namítal, že kvůli němu někteří dělníci přišli o práci.
                Za toho v hubě nemůžu mluvit, za ty ostatní ale, ti by rozhodně nesvěřili veškeré výrobní prostředky státu, nepřeháněli by to s vynucenou sociální rovností s tak, další definiční parametry levice Vám jistě nemusím vypisovat. A ani jeden z nás by pro ty znalcem jmenovaný do vohně neskočil kvůli tomu, že jsou ta přesná(??) pravice. Ale pro některý slušný lidi jo, přičemž by nám v tom nezabránilo ani vědomí, že smýšlejí a činí levicově. A cosi mi říká (že by empirie snad?), že kovanej levičák by spoustu jiných levičáků tam naopak naházel, protože by odhalil jejich revizionistické spiknutí.

                A jsme u toho. Podle znalců a podobných extatiků je to jak o Soudným dnu. Smýšlel jsi vždy pokrokově levicově? Pudeš hezky do nebíčka, kde panuje socialismus, téměř komunismus. Smýšlel jsi odporně pravicově? Budeš svrženť do vopejkacího národního podniku, řízeného revizionisty!!

                Mohl jsem to napsat pár slovy. Že pravičáci nejsou „přesní“ a jejich příklady nejsou ti jmenování vocasové. Stejně tak nejsou „přesní“ levičáci jiní vocasové (a to extrémní), které bych zas mohl jmenovat já a kteří se ke své levicovosti okázale hlásí.
                A ještě poznámka, aby nebyli extatici duševně roztržený z nespravedlivýho opomíjení, jak tam mám to skákání a házení, to druhý samozřejmě platí i pro spoustu pravičáků. Jsme totiž především ti lidi, což zní hrdě jen v náhodných situacích.

                1. No dobře, nebudu se v tom už nimrat.
                  Brácha, švára a pravicoví politici z historie, které není nutné vyjmenovávat – mně to takto pro základní orientaci stačí. Konec konců není to můj hlavní obor.
                  Sice v tom nadále poněkud tápu, ale to nepřiznám.
                  Na mysl mi přišli slušňáci Augusto Pinochet, George Bush mladší nebo náš kníže Schwarzenberg ← škrtám jako ubohé a jdu si s vakantním orbitalem po svých.

                  1. Já v životě nechtěl po nikom, aby něco přiznával (pravda, sice kecám, ale jako první věta odpovědi to zní hezky).

                    Víte co, stejně jsem, jak se to…, už vím, stejně jsem jakoby konsternovanejž, že jsme se s Vámi v tom ocitli v polemice, téměř vepři.

                    1. Ale kdeže. Vůbec to neprožívám.
                      26. září 2024 (5:59) ← to jsem si do Vás jen vlídně dloubnul.

                    2. ZH, no, to se nám všem ulevilo, že už jste to přestal prožívat, vždyť ono v každém levičákovi je i taky něco dobrého

                  2. Tak to jsem, ZH, rád. Že jako to nebylo tolik. Já už chtěl kontrovat škrtlým Klémou, ale jednak na tabletu neumím udělat škrtlý slovo a jednak jsem si i trochu říkal, že přece to nemůže být tolik.

                    A M tam podle mě jen zase chtěl nějak propašovat to dobro. Prej že i v levičákovi, no to mě podrž. On nemá rád koblih. Už jsem prve jeden dal, tak sem jej už nedám. To já jsem takovej vstřícnej pravičák…

                    1. Už mě zase braly stavy z nudle. Tak jsem to takhle navlík. Ale patří to do nudle co už nemá to odpovědět v černým rámečku.

      2. S ohledem na to, jaký politicko-ekonomický systém pravice principiálně hájí je podle mě otázkou, zda může být typický pravicový politik jiný.

        1. Zdravím tdx,

          Oprosti se už konečně od marx-leninské ideologie a její definice pravicového politika. Všechny tvoje příspěvky na toto téma jsou jako od úspěšného studenta VÚML-u s červeným diplomem.

          Ty jsi tam chodil, že ano? Podezřívám tě, že ten diplom z VUML-u máš doma.

            1. Zdravím tdx,

              Pokud se zmůžeš jenom na “blá, blá …” tak je mi tě líto. Chudáčku.

              Jestliže jsi v době existence VÚML-u byl “na houbách”, tak máš vědomostní mezery. Doporučím ti svobodní-svet.cz, sekce Petaxům odkaz, aby jsi zjistil co je to pravicová politika. Pokud vládneš Aj, tak si dohledej ekonoma Thomas Sowell a doplň si vzdělání.

        2. Jde vždy o standartní slepičí politicko-ekonomický systém – hrabat pod sebe. Pravicové hrabání je jen řádově intenzivnější než hrabání levicové.

            1. Ovšem.
              Kyvadlo se kýve, extrémy se mění ve svůj opak. Po nějakém čase vládnutí levice se pak logicky volba pravice bude jevit volbou menšího zla…

              Dám k dobru pěknou píseň od skupiny Nerez, zde úryvek:

              Vysoká je politika a nízký zase pudy,
              máme sny růžový a oči ráno rudý,
              prodáváme názory jako knížky antikváři,
              není zlato, co se třpytí, i pravda se vlastně jen tak tváří.
              R: Za peníze odvoláme i svý vlastní odvolání,
              naše místo dávno není někde na bidýlku k stání,
              ale ať se stane co se stane, správnej vítr vždycky vane,
              říkají nám „pane“, ba ne, ba ne…

              Není bez zajímavosti, že vznikla ještě v době „za bolševika“ – a přesto bez výjimky platí vlastně pořád, i dnes.

              Celá píseň zde:
              https://www.youtube.com/watch?v=ZtmhHkDqvLQ

    1. Ovšem s výhradou, že ODS měla v roce 1992 lví podíl na rozbití Československa a ve Federálu s konce onoho roku skončila. Dál pokračovala jen Česká národní rada, která se přejmenovala na Poslaneckou sněmovnu ČR.

      1. Ceskoslovensko udrzuje babis,fandim mu a vidim,ze bratri tiez ln tak dalej at skveta nase bojove priatelstvo ,bo cesi to moja njalepsia rodina a preco bo tak cujem cely ten zasrany zivot hoci tam uz davno nezijm,ale ja jse vratim.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *