Na téma jedenadvacátého srpna jsem psal během těch osmi let mého blogování mnohokrát a vlastně už nemám, co bych k tomu dodal. Ale když nám plukovník Foltýn na dnešek chystá start nové pozitivní kampaně, která nám má vysvětlit, jak se máme dívat na Rusko a jak máme dávat pozor na pobíhající „rusáky s narativem,“ ještě jednou se k tomuto tématu vrátím. Navíc vznikl otevřený dopis na podporu Otakara Foltýna, který podepsaly známé flexibilní osobnosti naší politické i kulturní scény, takže dnešní článek je pro ně a o nich.
Kdo měl zájem si najít informace, ten si už dávno na celý šedesátý osmý názor udělal. Všeobecně víme o objektech určených pro jaderné rakety, které naše vláda a prezident Sovětům schválily, ale pak je nechtěly, což generální štáby východního bloku poměrně štvalo a byl to jeden z důvodů pro invazi. Zřejmě o dost důležitější, než uvolnění cenzury a pokusy o tržní ekonomiku. Stejně tak víme, že naše vláda o přípravách invaze věděla, protože něco takového se nedá utajit. Naši diplomaté v západních zemích dostávali více či méně oficiální varování a to celé týdny a měsíce dopředu.
I jugoslávský maršál Tito, když přijel krátce před invazí na návštěvu, se našich vládních činitelů nepokrytě ptal, kdy že hodlají mobilizovat. Hanibal už totiž stál tak říkajíc před branami. Samozřejmě něco podobného nikoho ani nenapadlo.
Vypadalo to tady u nás dost podobně jako teď. Varovných signálů před průserem bylo hodně, ale bylo jednodušší před nimi zavírat oči. Vlastně by mě zajímalo, jestli bylo možné před Dubčekem říkat nepříjemnou a tvrdou pravdu. Jestli bylo možné vést (když už teda jako nebyla cenzura) skutečnou veřejnou debatu. Kdyby tehdy existoval fejsbůk, co by vládní činitelé psali za statusy? Uklidňovali by veřejnost stejně jako Fiala? Říkali by jim, že žádná invaze nehrozí, že je to jen dezolátská dezinformace, že naši sovětští přátelé jsou ti nejlepší na světě?
Na zájmy a touhy malých národů se nikdy v dějinách moc ohled nebral a tak to tehdy dopadlo, jak to dopadlo. Byli jsme napadeni z pěti stran, v Blaníku se nepohnula ani myš, vojenská operace to byla ukázková, protože ztráty i materiální škody byly naprosto minimální a se Sovětským svazem se šlo na věčné časy až do sedmnáctého listopadu, kdy už bylo i u nás jasné, že Sovětský svaz už nemá o své nejvěrnější z věrných zájem.
Půl roku po srpnových událostech se už upaloval Palach, protože všichni byli se situací smíření, leckdo už byl z krizového vývoje poučen a plánoval normalizační kariéru. Karlové Krylové postupně pěkně emigrovali, PePům vysvětlovali tatínci a později politruci, jak zakroutit krkem imperialistům a chartistům, vlastně nechybělo moc a Petr Pavel se mohl se Sašou Vondrou potkat při úplně jiné příležitosti. Mohl si na něm třeba nacvičovat metody zostřeného výslechu…
Statečnost přišla až s padesátiletým zpožděním. Až teď. Nejprve bylo zapotřebí podepisovat Poučení z krizového vývoje, později i antichartu, mluvit o ztroskotancích a zaprodancích, bylo zapotřebí „rozkládat komunismus zevnitř vstupem do Strany,“ každý vysokoškolák udělal nějakou pěknou seminární práci na téma Marxismu-Leninismu, dokonce někteří se obětovali tak moc, že vstoupili do KSČ ještě v prosinci 89. Viď, Miroslave Tomanče!
Až když bylo jasné, že už je to bezpečné, vynořili se komunistobijci, kteří se postupně transformovali na rusobijce. Ne hned… nejprve samozřejmě bylo zapotřebí vstoupit do NATO, aby se dalo Rusům nadávat s pocitem krytých zad. Havel si to ještě úplně dovolit nemohl…
A pak, když se rozjela válka na Ukrajině, tak to bylo pro dávné zbabělce z roku 68 jako mana z nebes. Konečně bylo možné si to s Rusy pěkně vyřídit. Tak nějak počesku – bezpečně. Krev cedí Ukrajinci, my jim dodáváme granáty, protože každým Rusem, kterého zabijí Ukrajinci, dostávají naši zbabělci satisfakci jdoucí až do nefalšované extáze. Konečně mají důvod se necítit tak přizdisráčsky a mohou zapomenout, co všechno podepsali. Konečně to Moskvě mohou vrátit. Konečně se mohou beztrestně radovat z russké smrti, konečně mohou naplno dehumanizovat služebníky Moskvy, konečně mohou udělat to, čeho se až doteď pořád báli.
Sice se u toho musí přehlížet nacismus, fašismus a banderismus, musí se přehlížet statisícové ztráty Ukrajinců, musí se přehlížet rostoucí hospodářské problémy, musí se cenzurovat varovné hlasy, musí se přehlížet mínění stále rostoucí části národa, musí se mluvit o tom, jak ruští vojáci rabují čipy a bojují polními lopatkami a musí se bagatelizovat jejich vojenská převaha, ale konečně jsme Rusům oplatili těch dvacet let normalizace. A pro tuto hodnotu není žádná ukrajinská oběť dost velká.
Jenže… ono se zdá, že Ukrajinci na naši odplatu nebudou stačit. Ani celé NATO, zdá se, nebude stačit. Místo slavného vítězství a ruského ponížení to dopadne zase obráceně… Z původního přesvědčení, že svět je proti Rusku, zbylo jen, že NATO je proti Rusku… a i tam to dostává povážlivé trhliny. Nějak nám spojenci postupně odpadají… asi proto, že kdysi byli statečnější a nepotřebují si teď řešit komplex méněcennosti.
Ale to nevadí, jako se vstupovalo do Strany ještě po listopadu 89, tak se ještě teď rychle podepíší dopis na podporu zeleného lampasáka Foltýna, aby strategickou komunikaci dělal ještě hůř a ničil vládu Petra Fialy ještě rychleji, rychle se ještě sejde posledních padesát Chlívkařů na podporu Nory Fridrichové, podepíší se dopisy vyzývající vládu k ještě rychlejšímu grýndýlu…
Antichart na podpis je vždycky dost a vždycky, když na ně dojde, je konec režimu nedaleko. Režim, který je pevný v kramflecích, totiž žádné podpisy hereckých šašků nepotřebuje a jeho strategickou komunikaci dělá nějaký marketingový mág a ne tupý zelený lampasácký debil. Režim, který je pevný v kramflecích, má na své straně armádu i policii a jeho premiér ze sebe nedělá kašpárka. Pevný v kramflecích je Orbán. Fiala potřebuje flexibilní Svěráky, aby mu podpisem stvrdili, že koná dobře.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.
PS. Zde máte dostupné signatáře dopisu na podporu Otakara Foltýna. Aneb, kdo je v zemi zdejší, nejpitomější:
Jan Burian, písničkář, spisovatel, průvodce
Jan Edlman, Project Manager, výtvarník
Martin Exner, poslanec
Jiří Gogela (Wavrovský), výtvarník a humorista
Martin Hausenblas, podnikatel a filantrop
Zdeněk Hel, biochemik, imunolog, vysokoškolský učitel
Antonín Homola, zastupitel v Praze 3
Ziggy Horváth, lektor a písničkář
Jan Hrušínský, principál Divadla Na Jezerce
Jan Hřebejk, režisér
Jaroslav Hutka, písničkář
Jan Jandourek, sociolog a publicista
Karel Jelínek, advokát
Jaroslav Jindra, režisér dokumentárních filmů
Alena Kábrtová, psycholožka, spoluzakladatelka Centra Paraple
Jan Kasl, architekt, předseda ČKA
Ondřej Kolář, politik
Adam Komers, vinárník
Jan Kovařík, moderátor a reportér
Vít Kučík, publicista
Eugen Kukla, reportér a fotograf
Markéta Kutilová, reportérka
Vladimír Líbal, politik a karikaturista
Václav Marhoul, filmový režisér
Jaroslav Miko, řidič a moderátor
Václav Němec, filosof
Vladimír Němec, lékař
Petr Nutil, spisovatel
Jiří Padevět, nakladatel a spisovatel
Dagmar Pecková, pěvkyně
Martin Peterka, architekt
Angelika Ivana Pintířová, sestra boromejka, pedagožka
Nadia Rovderová, kurátorka, výtvarnice, galeristka
Břetislav Rychlík, režisér, vysokoškolský učitel
Marek Smetana, asistent poslance
Robin Suchánek, producent, marketér a manažer
Zdeněk Svěrák, herec a spisovatel
Milan Šteindler, divadelník
Miroslav Tomanec, kavárník
Renata Tomanová, překladatelka a editorka
Jan Vaculík, technik a obchodník
Tomáš Vích, architekt
Marek Wollner, publicista
Pan redaktor Karel Šebesta má v článku na PL hezky postřeh: „Rok 1968 udělal jasno v jedné otázce, zda je důležitější mít komunistické ideály nebo zda poslouchat Moskvu. Normalizační komunisté si lekci zapamatovali velice dobře“.
A nutno dodat: Nejen oni. Všichni, kteří se ucházeli po r. 1989 o moc, ať to byli bývalí komunisti nebo bývalí disidenti, si to dobře zapamatovali. Jen si to zjednodušili na:
„než mít ideály je důležitější poslouchat“.
Zda Moskvu, Brusel či Washington je vedlejší. Prostě poslouchat. Od toho se odvíjí naše děsivá současnost.
šmarda otočil, 28. srpna bude jednání levicových stran ohledně možného spojení
to jsou věci
ale bacha na ty zmrdo-šmardy, viděli jsme svini Petříčka jak sebral mikrofon Zaorálkovi – takoví oni jsou fašistická banda lichvářských lhářů
SSoudruh Petříček je přiznaným agentem Rockefellerova Aspen institutu, takže profesionální prostitut. ČSSD/ Socdem je v podstatě těmito lepšolidmi infikovaná. A skrze lehce vyšší agenty ovládaná, viz. zmetek Jan Barta.
Korouhvičky se otáčejí a je těžké odhadnout, jak dlouho budou určitým směrem ukazovat. To určuje vítr 😃😃
A mezitim, na Novinkach publikovany pruzkum vesti ODS o 3 procenta hlasu vic a u malych alternativnich stran preskupeni takove, ze ziskaji mene mandatu nez minule SPD samo. 🙂
Nelze to brat jako uspech ostudne vlady ostudne ODS, ale jako uplny rozpad opozice. Potaci se ve vnitrnich sporech a uplnem masiblu, a jedine zustava ANO.
Zající se zásadně počítají po honu, to je až za více jak rok, a nebudou je počítat novinky.
Novinky jsou hnojomet. Nejsou o skutečnosti, ale o debilizaci otroků, jako celé slavné průzkumy veřejného mínění.
Starý kocour to trefil….Vladimír Vladimirovič vás svolává do své náruče, vidláci!
Balte si kufry, konečně máte možnost odejít z tohoto dekadentního západního prostoru a začít nový život v zemi zaslíbené. Proč se tady trápit, když matka Rus roztahuje svou náruč….
🙂
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-putin-pomuze-tem-kteri-nesdili-hodnoty-svych-zemi-presidlit-do-ruska-seznam-statu-chysta-40484683
No – není to tak špatný nápad. [;>D)
my chceme na západ – mezi devianty, eutanázovače, muslimské brousiče nožů, lichváře
to jsou ti praví a nejlepší
My jsme tu doma, my jsme Česi, ty si můžeš sbalit co chceš svého a táhnout třeba do ameriky.
Tymáku,
fakt jste v posledních dnech ve „formě“?
To skutečně nepoznáte ani tak do očí bijící sarkasmus?
Možná by to zatím ještě spravila omluva nicku „asf“.
všera sem mu pod Starcem na Tribuně vysvětloval, že je do všeho hrrr a dneska se zase v tom koupe =, prostě nepoučitelnej.
Všiml jsem si. Myslím, že se omluvil, pokud si dobře pamatuju.
JO
Lexi, sarkasmus poznám, ale úplně blbě jsem to zavesil, mělo to samozřejmě jít pod Peskov 21 srpna, 2024 (18:31) . Omlouvám se.
Takže přece jen ta „forma“.
Mi se neomlouvejte, omluvte se adresně „asf“-ovi, pokud to budete považovat za vhodné.
Ale mne nemusíte brát na zřetel, to je jen můj názor, že lidi, co táhnou za vlákna jednoho provazu, by měli táhnout jedním směrem.
Máte pravdu, poslední dny je toho na mne moc a ještě chvíli bude, to je život.
Ještě vysvětlení jak k tomu došlo. Samozřejmě jsem původně reagoval správně, jenže mne to vykoplo s hláškou o příliš časném/častém odeslání. Při návratu text zbyde, zavěšení ne a ještě se to posune někam do pytle. A já se vrátil nahoru o příspěvek málo.
Já doufám, že asf tu omluvu vidí zde, protože pokud zareaguji na něj, bude to ještě výrazně níže.
Dekadentní není ani tak prostor, ať už západní nebo střední Evropy, ale židovský ksindl (LGBTNATO, koronafašismus, košer velkopadělatelství, GreenDeal, Agenda2030, GreatReset, transhumanismus). Potíž je, že v Rusku vládne jen konkurenční sebranka stejného vyznání, snad jen méně lačná a perverzní.
P.Drulák informuje
https://www.youtube.com/watch?v=6hirlBjRrCU
Jak si čtu ten pamflet o jedinečné práci plukovníka , tak se pod to moc opravdových osobností opravdu nepodepsalo. Bude se s tím jezdit po republice?
Tak tohle už docela páchne válkou:
Ruská federace nově nabízí na základě nového prezidentského dekretu humanitární pomoc a “dočasné” pobyty pro lidi ze zemí kolektivního Západu, kteří nesdílí západní hodnoty, odporují programům deviatury a rozkladu tradiční rodiny, přičemž dekret umožňuje migraci lidem bez znalosti ruského jazyka a bez složení zkoušek z ruské historie. Tito lidé budou moci do Ruska přijet mimo stanovené migrační kvóty. Lidé, kteří budou chtít využít dekret, dostanou na 3 měsíce vízum, aby si v Rusku zařídili všechny věci související s plánem na relokaci. Jde o opatření Kremlu před vypuknutím velkého konfliktu v Evropě, kdy Moskva chce získat na svoji stranu své příznivce a přívržence ze zemí Kolektivního západu ještě předtím, než dojde k eskalaci mezi Ruskem a NATO. Dekret je v podstatě určen pro lidi, které generální cenzor Fialovy junty Otakar Foltýn nazývá “sviněmi” a zombíky. Je to signál, že Vladimir Putin očekává zničení Evropy ve velkém konfliktu s NATO. Jinak by takový dekret nikdy nepodepsal. Dokonce i ruští novináři, se kterými naše redakce komunikuje, jsou zděšeni, co to má znamenat, protože dekret obchází zákonné ruské roční kvóty pro migraci, jinými slovy nejsou nastaveny množstevní limity v tomto dekretu. Putin chce podle všeho zachránit co nejvíce lidí ze Západu, kteří nepodlehli fašizaci a nacifikaci, aby… aby nezařvali po zahájení války mezi NATO a Ruskem? Určitě půjde i o plán přípravy kádrů z těchto lidí po kolapsu Pax Americana a pro jejich dosazení do řídících struktur v Evropě po skončení III. sv. války. Přesně takto evakuoval Josif Stalin v letech 1938 a 1939 z Evropy všechny osobnosti a lidi s komunistickými kádrovými profily, lidi přikloněné k socialismu a k myšlenkám souručenství se SSSR. Přesně takto byl evakuován do SSSR Klement Gottwald a ústřední výbor KSČ spolu s dalšími několika stovkami českých a slovenských komunistů a členů jejich rodin. Tohle opravdu smrdí, přátelé. Tento Putinův dekret doslova kopíruje Stalinův dekret č. 124 o relokaci soudruhů a jejich rodin z evropských zemí obsazených či ovládaných nacisty před vypuknutím II. sv. války.
Také mě napadlo přesně toto, když jsem to četl na Hovínkách.cz. Až mě z toho mrazí!!!
Je pravda, že takový dekret VVP před pár dny vydal, ale ten zbytek proč je tuším zkopirovano z Aeronetu. Alespoň myslím, že tam jsem to četla, takze s rezervou.
Fakt je, že RF potřebuje lidi a to především odborníky, a vůbec pracovníky, do slapajici ekonomiky. A koho by si asi tak vzali raději než ty kteří nejsou liberálne zpracováni, aha?
To je jednoduché vysvětlení, aby tyto lidi nemusel zachraňovat po Evropě, tak jim nabizi v Rusko bezpečné živobytí.
Hmm, tak to už je opravdu vážné. Tady jde do tuhého.
Ono dnes neni jen vyroči 21. srpna 1958, ale také 21. srpna 1969. To prvni vyročí už tak nějak okoralo. Ne, že bych souhlasil (na rozdíl od tatíka prezidenta Pavla) že tenkrát „Internacionální pomoc zachránila socializmus“, ale souhlasím s názorem, že nás tenkrát zachránili na dalšich 21 let před tím, co zde máme teď.
To druhé výročí je mnohem aktuálnější. Možná po republice tehdy bylo už „normálno“, ale v Praze bylo to vyročí dost divoké. Řekl bych, že právě tehdy došlo definitivně k rozdělení společnosti, proti demonstrantům už zasahovali Češi, zpracování masivní propagandou. Často i ti, kteří původně tomu socializmu s lidskou tváří fandili. Stačil jediný rok!
Dnešní progresivistická masírka už trvá hodně přes 10 let, takže je zázrak, že se těm zhovadilostem ještě někdo vůbec brání. Nicméně to ještě neni to nejhorší. Stejně jako tenkrát, i dnes můžou za pouhý rok zblbnout spoustu lidi tak, že budou ochotní jít dobrovolně „na Rusa“. A ro teprve bude tragédie ….
Ještě ke Svěrákovi – přímo se mi vnucuje stařičký vtip.
Jak taková stará vetchá babička přijde na obecní úřad ke starostovi, srazí kufry, zvedne pravici a zařve
Heil Hitler!
A starosta říká – ale babičko, to jste si asi popletla dobu!
Dobu možná, ale ksicht ne!
Anciana sorprende y brinda en nombre de Hitler
https://www.youtube.com/watch?v=0AFxchwHPKA
To je ona babička?
Z debaty na NP, přijde mi to velmi trefné:
Vaše, tedy jejich Česká televize připravila při příležitosti 21. srpna následující program:
– Jednou mi fotr povídá – Medailonek prezidenta Petra Pavla o tom, jak mu otec nazaujatě vysvětlil význam vstupu sovětských vojsk do ČSSR a pomohl mu tak najít smysl života v budování kariéry rozvědčíka v ČSLA
– Kořeny feminismu z VAAZ – rozhovor s první dámou o tom, že být politickou důstojnicí v maskulinní socialistické armádě byla výzva, ve které se ctí obstála.
– Báječná léta na základně – úsměvný retro film podle vzpomínek starosty Kyjeva Vitalije Klička, který strávil nejkrásnější roky svého dětství na vojenské základně v Mimoni po boku svého otce, zachvátčika a lejtěnanta Rudé armády.
„Laco G. Mlynář napsal:21 srpna, 2024 (11:03)
Před 10 léty jsem na Mlýně napsal tento článek k dnešnímu výročí. Nemám na něm dnes co měnit. …“
I já jsem 21.8.2020 publikoval „u Bavora“ svůj pohled – viz diskuse – https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2020/08/21/zbytecne-emoce/comment-page-1/#comment-148375
A ještě třeba toto jako reakce na „Tarase“, který zase tvrdě zastává postoj „osmašedesátníka“.
Blýskalo se tam, ne, že ne….
Mám pocit, že máme ve svých postojích s Laco Grösslingem k sobě dost blízko.
A komu by se chtělo, tak je tam odkaz na portál „valka.cz“, kde souvislosti roku 1968 rozebírá na pokračování historik Fidler. Ale to už je fakt dlouhé dílo.
L.
„A ještě třeba toto jako reakce na „Tarase“, který zase tvrdě zastává postoj „osmašedesátníka“.“ – žel, nezobrazil se tam link https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2020/08/21/zbytecne-emoce/comment-page-1/#comment-148384
Sorry.
… to mi tedy řekni příteli, jak Vy to děláte, že u Bavora najdete, co hledáte. Já nenajdu nikdy nic, a když jo, tak zcela náhodně. Ale zase tam při tom hledání narazím na komenty přátel jakoby vystřižený z dnešní doby = asi to bylo tím, že sme byli všici věštci, jinak není možná!.
….našel bych prd, jako Vy /anebo náhodné poklady, taky jako Vy/, kdybych si takové ty podstatnější věci nearchivoval „Moje články“, „Moje texty“, „Moje komentáře“.
Kdysi jsem si archivoval blogy z Aktruálně.cz z dob Libora Stejskala svou i další validní diskusi pod nimi. Už by to vydalo na knihu.
Docela mě mrzí, že při přehrávání z počítače na počítač /už v pořadí asi čtvrtý/ se právě tyhle soubory /perly/ odebraly někam do digitálního nebe. To byly ještě doby – někdy 2008 – 11. Svět ještě zdaleka nebyl v prd°eli jako dnes /jasněže měl našlápnuto, ale proti dnešku „sedmé nebe“. Zato už tam máme – nebo do pekla? – o celé ty roky více našlápnuto my. I když – možná, že s perspektivou pro „Lebensraum“ tady u nás na „KoZa“ to může být docela výhoda…./.
Stařec a kokoti z plakátů aneb dvojí vidění světa.
Hned na prvním plakátu akce „Můj 68“ jsem zaznamenal kukuč jakéhosi inteligentně vypadajícího obrýleného táty od rodiny, který mi chytře naznačuje, že prý svým dětem:
“ Vyškrtl jsem Sovětský svaz z dětské encyklopedie!“
… no, pane jo, téměř hrdinný počin … stejně hrdinní jako ti z ostatních plakátů, žejo vážení?
Co k tomu fotrovi říct? Snad jen to, že je s prominutím kokot, když vědomě propůjčil svůj ksicht zřejmě někde v pozadí kampaně sedícímu Foltýnovi či jemu podléhajícím inkludovaným absolventům, co jich jen naše slovutné university na svých katedrách humanitních studií rok co rok dokážou vyprodukovat, když jim Fialové,Bekové a vím já jací ještě vysokoškolští hodnostáři dokážou rozdávat VŠ tituly za diplomky o “Menstruacích tajných a tajených, Ferdech Mravencích či jiné šílenosti!
Ti totiž se neomylně od ostatních rozpoznají tak, že na první dobrou netuší, natož aby věděli při svých nenávistech k jiným názorům, že jejich nezměrné kokotství spočívá v neznalosti základních věcí! Třeba hned to, že Sovětský svaz se nerovná tomu jimi nenáviděnému Rusku, že název Sovětský svaz byl oficiálním názvem země, která se rozpadla 26. prosince 1991, že neexistuje 33 let a tedy že Sovětský svaz patří již do učebnic dějepisu, tedy i dětských encyklopedií, i kdyby proškrtali všechny encyklopedie světa. Vůbec jim nedochází, že škrtáním čehokoli z učebnic a encyklopedií nic dobrého nevzejde, snad jenom to, že ze svých dětí vyprodukují další inkludované kokoty jako jsou oni sami, když ani nerozpoznají, že takhle vedené osvětové kampaně jsou jen dalšími a dalšími stavebními kameny už dávno záměrně nastoupené cesty inkluze, která nevratně ohlupuje budoucí generaci (a kdyby jen tu!)!
Jo a k tomu vyjádření: “Okupanti začali střílet, táta mě chránil svým tělem“ dalšího exota. Stříleli, nezapírám, ale co na tom, že já zažil, že do vzduchu, protože většinou mladí a životem nezkušení okupanti odněkud ze zapadlých ukrajinských hvozdů, DDR, Polska, Ruska, Bulharska nebo Dálného Východu se báli toho jim nepochopitelného srocování lidi, kteří jim lezli na tank a oni ve své mladické neinformovanosti netušili, která bije. A že byly oběti roku 68 … pravda byly, ale … a víte co, ať si přesná čísla ti Foltýnovi inkudovaní z Mojeho 68 najdou na wikině sami, ať si porovnají to své dvojité vidění světa o živých & mrtvých tak mohutné invaze 68 s čísly živých & mrtvých nesouměřitelných invazích jejich chlebodárců a ať se zejména zaměří na počty obětí vinou úmyslných kulek.
V téhle souvislosti jistě narazí i na výživně sdělení naší Madly Albrightový v jednom rozhovoru pro nějakou televizi o tom, jak se USA třeba vyplatila smrt více jak 500 000 iráckých dětí!
Jděte do háje Foltýne a vy jemu podobní s tím vaším dvojím metrem a takhle blbě vedenou strategickou komunikační osvětou o invazi roku 68. On pan Kantorek dávno věděl, která bije, když nakreslil tenhle (https://g.cz/sites/default/files/g/2014/08/blbost-kvete-vetsi.jpg ) nesmrtelný obrázek!
Nejsou to zase ksichty z fotobanky? Ty příběhy si snad vymysleli.
netuším … psal jsem o těch, co ty hověziny vymýšlí … ty ksichty nejsou vůbec důležité.
To nejsou, ale k těm ,, příběhům“ sedí. Opět jste to moc pěkně napsal. Z roku 68 si pamatuji jen vysílání rozhlasu, abychom zachovali klid. Že jsme nesměly( děti) nikam bez doprovodu a průjezd vojenské kolony přes naše městečko. Co si taky osmileté dítě může pamatovat, že?
No co? Svatá inkvizice pálila knihy (občas i s autory), Hitler pálil knihy (a autory likvidoval v koncentrácích), no tak jeho následníci a obdivovatelé aspoň v těch knihách škrtaj… A asi i vytrhávají nevhodné pasáže. No a na autory teprve dojde…
Komunisti vyškrtávali z dějepisu Masaryka, stejně jsme se o něm dověděli od babiček a dědečků.
Moji rodiče si museli vytrhnout z učebnice stránku s fotkou Stalina…
Nic se nezměnilo.
A všichni jsme věděli, že to co se říká doma nebudeme nikde vykládat. No a je to zpátky.
„A že byly oběti roku 68“
K tem obetem vysla monografie „Oběti okupace – Československo 21.8. – 31.12.1968
Milan Bárta a kolektiv“ (castecne tady i s HLP https://www.ustrcr.cz/uvod/rok-1968-na-webu-ustr/srpen-1968/obeti-okupace/) – celkem zdokumentovano umrti 108 (z toho na Slovensku 30), nejvic Praha 26. Nejvic umrti bylo zapricineno dopravni nehodou – 55.
Do teto statistiky se pocita napr. i nejstarsi obet okupace pani KADEŘÁBKOVÁ Bedřiška, naroz. 14. 9. 1898 Praha – (cituji) srazena tankem (sic!) si zlomila krcek stehenni kosti, byla hospitalizovana a v nemocnici umrela na zapal plic.
Ty ctyri malo chytre, kteri polili tank benzinem, zapalili a pockali si nahore na detonaci streliva, jsou tam taky.
díky varšavanům za 68, díky tomu se lichvářská banda odližila o dvě dekády
Pokud to tu již bylo tak se omlouvám, ale pro mne extrémně silné. Rozhovor Xavera s matkou jedné z obětí na FF. Dal jsem odkaz na závěrečnou řeč paní, ale vřele doporučuji celé ( překliknout nebo odmazat v odkazu otazník a vše za ním ).
https://youtu.be/OIYVBNbXyZo?t=1494
Sakra, fakt je tam i Kutilová??
Mně tam několik lidí přijde jako by to bylo prodávání odpustků. Lidé, které bych tam z různých důvodů vůbec nečekal.
Bylo mi 8 let, když se to semlelo, babička ročník 1903 nás s bráchou začlenila do front na rýži a konzervy.
MNě bylo 13 a taky jsem byla rodinnej nákupčí čekající hodiny v přeplněném prťavém krámě, než přivezou chleba. Přivezli jich tuším 11 a jedna dáma jsoucí na řadě je chtěla koupit všechny.
Už někdo Dědkovi spočítal, kolik lidí ty jeho zbraně zabily? Možná by bylo dobré to spočítat, aby neměl tak lehké spaní.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-zakladatel-sbirky-darek-pro-putina-na-zbrane-jsem-dal-kolem-100-milionu-228372
Oni mu to jednou spočítají…
Takové svini snad ano.
Vidláku- jsem pamětnice – v r.1968 jsem byla dospělá, ale „varovné signály před průserem“ nebyly žádné! A byla překvapena i celá vláda.
To se tenkrát vědělo – na rozdíl od dneška, byla ta „komunistická“ manipulace asi ještě „v plenkách“ a omezovala se převážně jen na pořád stejné, nudné přednášky, které nikdo prakticky neposlouchal. Takže kdyby vláda věděka, jistě by něco podnikla – alespoň po sebe.
A mezi veškerým obyvatelstvem taková soudržnost a takový „konsensus“ s vládou, že dnes by ho ta Fialova – a nejen Fialova a nejen v ČR, vyvažovala zlatem.
Na ukázku jeden leták mezi tisíci podobnými, vylepenými všude, kde to jen šlo – po „odletu“ celé vlády na „pohovory“ do Moskvy:
„Brežněve, jsme prý národ muzikantů. Vrať nám kapelníka a 1. housle“.
(Pro neznalé tehdejší politické reprezentace – kapelník = prez. Svoboda, 1. housle = 1.tajemník KSČ Dubček.)
A pro ostatní, kteří v době „okupace“ už sice byli na světě, ale nejsppíš ve školce, max. v 1. tř. ZŠ – ať si „strategický komentátor“ F. ve své kampani žvaní co chce, neskákejte mu na lep!
možní jste byla dospělá
ale vidět jste do toho těžko mohla
nás v kasárnách tenkrát v 5 táno probudili, že máme ruský tanky na buzerplace ☻
Tak na okraj, jak staví digitální koncentrák vládní břídilové:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ze-seznamu-datovek-se-odhlasilo-50-tisic-lidi-40428137
Víte, náš stát mi připomíná dům, který prolezlý dřevomorkou spadl tak, že se krokve a kleštiny do sebe zaklínily a ta ruina furt stojí, připomíná spíš tee-pee, ale stojí…
Na lidi uvnitř zatím neprší, média to hlásají jako skvostný architektonický záměr a vedle stojí fízl s velkým obuchem, pro ty, co mají jiný názor nebo se i jen obávají, že dobré počasí nevydrží věčně.
Dobré přirovnání!
Nebo zlomeninu krčku, kde je jednotlivé části do sebe zaklínily. Bolí to, ale trochu chodit se s tím dá. Ale v pořádku to není a nebude, dokud se to nenapraví operací.
Nejprve ten „skvělý“ svět pomáhali budovat a teď si STĚŽUJÍ
🇨🇿 Světlana Witowská
Zážitky z metra – cizí ruka pod tričkem v tlačenici u dveří, muž onanující přede mnou na sedadle – 2x, to samé na zastávce tramvaje u VŠ koleje, pronásledování po vystoupení z nočního busu…
Tolik k cestování MHD. Někdo další, abychom viděli, jak se tu máme?
A příště Witowskou po cestě 2x znasílní. A za 10 let to bude normální.
Ano k tomu ten svět spěje.
Cizí ruka pod tričkem, onanisti, noční pronásledování. Witowská v MHD. Tím to neskončilo
Bývalá moderátorka České televize Světlana Witowská se podělila se svými zážitky z veřejné hromadné dopravy. Jedno osahávání, dva onanisté a jedno pronásledování ze zastávky. „A myslíte, že tyhle, co popisujete, zastaví plakátová kampaň?“ zazněl dotaz. Jenže začaly pršet další popisy s podobnými zážitky. A přišla i slova další novinářky.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Cizi-ruka-pod-trickem-onanisti-nocni-pronasledovani-Witowska-v-MHD-Tim-to-neskoncilo-760324
Neuvádí v které Praze se to odehrálo. V Praze 9?
A to si na to vzpomněla až teď?
Nějak se mi moc nechce věřit že by Witowská jezdila sockou.
Možná už musí jezdit HMD…
Hele… zas jako jo. Oni si sice hrajou na honoraci, ale vetsinou tak vysoka noha nejsou.
Souhlasím jen si hrají na honoraci.
Tak taky něco k tomu výročí. Karel Kosík tehdy řekl: „Pražským jarem vstoupili Češi do mezinárodní debaty o tom, jak zachránit svět.“
Dnes to vypadá, že stojíme na opačné straně, tedy aspoň ty naše tzv. elity — vedeme debatu o tom, jak svět so nejrychleji zničit.
No a můj táta, tehdy ještě komunista, řekl u prověrkové komise lakonicky: „v noci chodějí jen zloději“. A už komunistou nebyl. Nicmeně nikdy nemluvil o Rusácich a do tehdejšiho SSSR se jel dvakrát podívat s Čedokem, aby lépe chápal, jak to tam vypadá. Zato jeho vnuk, múj syn, kterému tehdy bylo rok a půl, má naprosto jasno. Za všechno můžou Russáci. A když mu něco řeknu, mávne rukou a jde pryč. Takže takhle si tu žijeme, takhle si tu hnijeme (Werich).
Já jsem se do SSSR podíval párkrát služebně a o Rusech jako národu mám celkem dobré mínění. Na rozdíl od Američanů, které za národ nepovažuji. Nicméně Ruská i Americká „glubinka“ si jsou velmi podobné ….
Ale nachystané to mají, jen co je pravda…
Od rána na twitteru (X) samé příběhy osmašedesátníků s profi grafikou, NAFO úderka připravena a odjištěna, „RuSSkem“ se to jen hemží.
Říjen 1989 a 100 KČS s Gottwaldem…
To jsem i čekala. „Osmašedesátníků“ jsou tu jistě celé zástupy a všichni popisují „vlastní zážitky“. 🙂
Přečetl jsem si seznam signatářů dopisu na podporu Foltýna. Zajímavý je třídní původ těchto kolaborantů s režimem. Není mezi nimi žádný dělník, natož zemědělec. Samý přísavka k vládním peněžním cecíkům.
soudružka jeptiška pintířová tam je
je hezké vědět, že lidé z kláštera, zcela oddaní bohu jsou na straně dobra a že dodržují – nepřátelům nastavme druhou tvář
a milujme ty nepřátele
Otázka je, co rozumíte pojmem „druhá tvář“. Není to ta bez nosu?
Zadna brada?
Žádná.
Byla to narážka na jednu starou francouzskou rýmovánku, která je reakcí jedné dávné dámy na výrok nějakého pána, že ji líbat nebude, protože má moc velkej nos.
Máte-li, pane, můj nos za kosu, mohu vám k líbání nastavit jinou tvář. Je bez nosu.
No… to jsem mel na mysli. Jen pres DJC (a zmateni zpusobene moji ignoraci diakritiky).
Nic proti snaze označovat choulostivá místa lidského těla eufemicky, ale Cimrmanův termín „zadní brada“ se ve slovníku naší mládeže asi sotva ujme.
Konkrétně u zmrda Svěráka se mi moc líbí, že tatáž ručička, co podepsala Antichartu, teď podepsala tenhle dopis. Dopis 40 statečných vyžírků. No, těch Pragováků bylo aspoň 99…
Před 10 léty jsem na Mlýně napsal tento článek k dnešnímu výročí. Nemám na něm dnes co měnit.
21. SRPEN 1968 PO 46 LETECH, TEMPORA MUTANTUR ET NOS MUTAMUR IN ILLIS
21.8.2014 · by lacogroessling
Pieter Bruegel starší, Velké ryby požírají malé ryby
Rok 1968 jsem prožil jako student, čerstvý maturant. Pamatuji, že od roku 1965 se leccos měnilo, téměř všichni ty změny vítali a užívali si je. O to více 21. srpen 1968 většina z nás prožívala jako šok a národní ponížení.
Dnes po 46ti letech se ale na ony události dívám samozřejmě jinak.
Předně je vnímám jako jiné, řečeno s Cimrmanem, “Naše velké prohry”. A že jich v 1.500 leté historii Čechů a jejich předků bylo.
Jaký byl společný jmenovatel našich národních katastrof?
Vždy, když k velké národní prohře došlo, předcházela jí:
– naivita, mnohdy sobectví vládnoucí elity, vykládané jako spravedlivý idealismus,
– nezajištění široké mezinárodní podpory pro příští kroky vládnoucích špiček.
A přesně tak tomu bylo i v roce 1968. Na čele stál trouba Dubček, asi hodný člověk, ale měkota horší Sobotky, byť školený v Moskvě. Ke vší hrůze, řada dalších, inteligentnějších, na tom byla podobně, Mlynář, Černík, Smrkovský, Císař atd. a tak podobně. Nemohlo to dopadnout jinak, než jak to dopadlo.
Jen díky Husákovi, který si dobře pamatoval procesy z padesátých let a politický kriminál, vše nedopadlo ještě hůř.
Troubové, měkoty a idealisti (velmi často se koncentrují tyto vlastnosti v politice do stejných osob) nerespektovali, že kdysi v Jaltě uzavřely mocnosti dohodu o rozdělení světa, kterou potom do druhé Jalty v roce 1989 tvrdě oboustranně dodržovaly.
Naše trouby nevarovaly ani předchozí události v Berlíně, Maďarsku, Gdaňsku a Varšavě. Oni to přece mysleli upřimně a dobře.
Okupanti tvrdili, že se u nás připravovala kontrarevoluce. Samozřejmě, že se připravovala. Samozřejmě, že byli lidé, kteří ji chystali, viz. Havel, KAN, K 231, bývalí politici nár. soc., bývalí političtí vězni, mnozí katolíci atd. a tak podobně. Jejich cílem nebylo budovat v ČSSR lepší socialismus s lidskou tváří, nýbrž socialismus demontovat a odčinit únor 1948. Tito lidé, na rozdíl od špiček KSČ troubové nebyli, dobře věděli o co jde.
Většina lidí ale socialismus nechtěla zrušit. O tom se dnes nesmí mluvit. Schválně, že presstituti budou raději žvanit o tom jak disidenti protestovali v roce 1989 proti okupaci, ale nikdo ani necekne o tom, že VĚTŠINA NÁRODA CHTĚLA v roce 1968 SOCIALISMUS ZACHOVAT A STEJNĚ TAK I V ROCE 1989?
Poučení z roku 1968 je tedy pro Čechy, malý národ uprostřed moře větších a velkých ryb, jasné. Je stejné, jako u předešlých Velkých národních proher (Moravské pole, Lipany, Bílá hora).
1.
Bacha na naivní náčelníky a náčelníky slabochy a měkoty. Vhodný národní vůdce musí mít, mimo jiné, nastudovaného Machiavelliho a von Clausewitze.
2.
Náčelníky bez široké mezinárodní podpory nebrat!
A vice versa.
Dnes se tedy dívám na rok 1968 zcela jinak než tehdy. Nesdílím převažující mínění, že za pravdou směřujícím Čechům (a Slovákům) bylo v roce 1968 ublíženo. Nikoliv, v osmašedesátém jsme dojeli na vlastní naivitu, hloupost a zahleděnou sebestřednost.
Kdyby mi v srpnu 1968 někdo řekl, že se někdy dopracuji k dnešnímu pohledu, nerozuměl bych mu.
Tempora mutantur et nos mutamur in illis. Jak nás učil náš latinář.-
L.G.M. môžem len súhlasiť….
Víceméně ano.
Jen ty prohry mi zas až takovými prohrami nepřipadají; byť se tak z dnešního pohledu mohou jevit.
Stále ještě jsme tu, na stejném místě jako před 1500 lety, a mluvíme česky. Poslední ze západoslovanských národů!
Považuji se za vlastence, Čecha ze šumavského Podlesí.
Nicméně si občas kladu otázku, jaké by se bylo bývalo stalo neštěstí, kdybychom splynuli s Němci….. nebo naopak s Poláky či s Rusy?
Nic by se nestalo, zeměkoule by se točila dál.
Jenom by asi Hašek nenapsal Švejka a to by byla nejspíš největší vzniklá škoda.
Godote, naše rodina má doložené předky k roku 1340. I když nevím, zda tehdy mluvili víc česky, nebo německy. Jsem jednoduše Čech rodu moravského od Žďáru a při hymně mi tečou slzy jako u zubaře. Při té německé ani kapka a tak to zůstane. Váš projekt vyzkoušeli Polabští Slované a také Lužitští Srbové. Neúspěšně.
S Němcema si splývejte sám a s Polákama zrovna tak.
Nase rodina od Polaku odplynula a jak je muzu brat jako dobre sousedy (nekdy), tak bych s nimi fakt nerad splyval.
Uz je zase berou besy a zjevne je sere, ze uz dlouho nebylo zadne deleni. A zas si to pak budou sto let skrabat…
Pokud je mi známo, tak „jeszcze Polska nie zginęła, póki my żyjemy“. Lužičtí Srbové mají na kahánku, ale ještě se drží Kašubové. Pokud je mi známo, tak Poláci už uznávají, že slezština není nářečí polštiny, nýbrž jazyk, takže Slezané jsou také národ, který dosud nezhynul.
Tedy pro pořádek shrnu: Slované vytvářejí tři skupiny – Západní, Východní a Jižní. Poláci, ačkoliv by se to jednomu mohlo občas zdát, nepatří k Východním Slovanům, nýbrž k těm západním.
A mimochodem, před 1500 lety jsme česky nemluvili. Mluvili jsme jazykem, který má nejblíže k běloruštině. K češtině jsme se museli teprve probojovat.
Sláva! Tak jsme se probojovali a nejen k češtině.
Přesné citace češtiny z husitských časů jsou pro našince téměř nesrozumitelné. Nevím, k čemu to mělo blízko…
Husité tu byli před 700 lety, nikoliv před 1500 lety. Když Jungmann rekonstruoval češtinu, vycházel z jazyka 16. století, takže udělal krok zpět. Jazyk pak další generace národních buditelů obohatily o velké množství uměle vytvořených slov. Mezi mnohými vzpomenu Jana Svatopluka Presla, který vytvořil české chemické názvosloví a Ladislava Josefa Čelakovského, který vytvořil české botanické názvosloví a vymyslel hromadu názvů rostlin.
Také já tak nějak.
Laco,
právě jsem podruhé přečetl (už spíš prostudoval) Čornejova „Jana Žižku“, což je sice životopis, ale pečlivě zasazený do dobových souvislostí.
Husitské hnutí….
Pociťujeme nad ním pýchu, ale i to je příkladem, že když se naivně považujeme za pupek světa, v koncích na to dojedeme.
S osmašedesátým to bylo, jak píšete, obdobné.
Re: Godot, Laco
Četl jsem. Bylo by z toho potřeba udělat povinnou četbu.
Německý historik Ferdinand Seibt (načichlý sudetštinou) o husitech pravil, že Češi na ně nejsou dost hrdí, když tito odrazili 4 křížové výpravy, což se podařilo snad jen musulmanům.
Kdysi na sklonku 80. let jeden z katolických filosofů, jméno už si nevybavím, zhodnotil jak husitství, tak 60. léta slovy „Češi jsou mimo mísu“. Vysvětlil to tak, že předběhli čas. Kdyby husité počkali až na luteránskou reformaci, pak by byli v hlavním proudu změn. Kdyby 60.léta přišla o 20 let později, pak by se analogické změny prosadily i v SSSR.
K tomu druhému mám i vlastní zkušenost, kdy se v rámci semináře na VŠ (r.1983) probíraly a posuzovaly návrhy ekonomické reformy Oto Šika. Jeho knihy byly v SSSR normálně v knihovnách, šlo si je půjčit bez jakýchkoliv problémů.
Co by bylo „kdyby“…. to jsou plané úvahy.
Husitská revoluce přinesla jeden významný posun – společnost ovládaná vysokou šlechtou a církví se změnila na základ společnosti stavovské, moc církve byla prakticky zlomena a vysoká šlechta (panstvo) muselo přimmout jako partnery šlechtu nižší a města.
Jestli naši předkové něco posrali, tak volbu Habsburka za krále v roce 1526. Pak už to šlo s námi s kopce.
Zajímalo by mne, co si o tom „svém“ roce 1989 budou myslet tehdejší studentíci, až jim bude sedmdesát.
Samozřejmě pokud se toho dožijou, protože pan Werich sice zpival, že „každá potopa přestane“, ale ono to vypadá, že po každé potopě přijde další, ještě mnohem horší …
Těm studentům už je dnes kolem šedesátky…
Spíš přes sedmdesátku.
Kolik bylo standardnimu studentikovi roce 1989? Maximalne 23? 24? Takze rocniky 1965, 1966? Kolik ze jim je dnes?
+- 58 bych řekla, přes 70 leda těm co školu dělali na vícekrát
Omlouvám se, překoukla jsem se a četla 1968 místo 1989.
Co budou říkat? A budou ještě moci něco říkat? Budou tu ještě?
Nojo, utíká to 😃
Až na maličkosti všechno vám mohu potvrdit.
To, co probíhalo v Berlíně, Maďarsku, Gdaňsku a Varšavě, se u nás neplánovalo.
Proč si to myslím? To by se „okupační vojska“ chovala hned od začátku jinak – ne tak mírumilovně a bezstarostně. Např. rozhlas ještě pár dní vysílal necenzurovaně a objektivně, přestože tam stály tanky a první, co by měli „okupanti“ zajistit, by měla být média.
Takže ani dnešního „disidentského“ hrdinství, o kterém nebylo mezi lidmi ani potuchy (možná v Praze mohlo něco uniknout z kaváren) nebylo tehdy zapotřebí, naopak, ty události jim přišly víc než vhod.
Za druhé: uvědomujete si, že kdyby ty „vládní měkoty a troubové“ byly naopak tvrdé, ke zlepšení situace v 60. létech by nedošlo?
Na tom vysilani rozhlasu mělo dost podstatný podil HPU PVO (hlavní povětenostni ustředí protivzdušné obrany). Měli tam takový panel s asi 200 zdířkami, a každá zapínala jeden z 200 středovlnných vysilačů, naladěných na stejnou frekvenci, rozmisténych po cele republice. Obsluha jen vytáhla konektor a strčila ho jinam. Vysilač přestal vysilat a začal vysilat jiný na druhem konci republiky. Jezdila tady celý týden spousta zaměřovacích radiovozů, ale nic nenašli. Než vysílac zaměřili, už vysilal jiný.
Modulace běhala taky všelijak, např. po vysokonapěťových vedeních.
Malá poznámka k Maďarsku. Jejich 56 je většinou historiků na ruské straně považován za pokus o státní převrat, kde hlavními protagonisty byli bývalí Horthyho stoupenci. Docela by mne zajímalo, jak to vidí sami Maďaři.
Nevím jak Maďaři, ale četla jsem zajímavou knihu -Klub nenapravitelných optimistů, a tam je to popsáno jako pokus o rozvrtání západem. A pak je v tom nechali.
Díky za tip na knížku.
Já také četl něco od amerického autora, jméno si nevybavuji, bylo to z pohledu agenta StB, ale popisuje to podobně. Že to západ v Hungárii záměrně rozněcoval, aby SSSR byl nucen zasáhnout.
Pak je v tom západ nechal a propagandisticky to využil.
Podobnost s „největší demokracií ve východní Evropě“ je čistě náhodná.
Proč měnit postupy, které fungují.
A pak je v tom nechali. Zvyk je železná košile! 🙂
Snad se výsledky těch jejich zvyků dostaví i dnes a na Ukrajině a nakonec snad i v Gaze.
Meli jsme mesic ceskoslovensko-sovetskeho pratelstvi, ted tyden teple hrdosti a nakonec tyden russke nenavisti
Tyden nemeckeho pratelstvi a cely rok americke analni gymnastiky bude nasledovat
Souhlas. Kolega co je Maďar tvrdí, že to hlavně rozesrali Britové a pak je v tom nechali plácat. A tvrdí, že cílem byla občanská válka.
K tomu jen dodám, že ten Váš hodný člověk Dubček byl krajským tajemníkem KSČ. To nemohla být malá svině!
😊
Von byl hlavně hloupej, bych řekla.