Na téma jedenadvacátého srpna jsem psal během těch osmi let mého blogování mnohokrát a vlastně už nemám, co bych k tomu dodal. Ale když nám plukovník Foltýn na dnešek chystá start nové pozitivní kampaně, která nám má vysvětlit, jak se máme dívat na Rusko a jak máme dávat pozor na pobíhající „rusáky s narativem,“ ještě jednou se k tomuto tématu vrátím. Navíc vznikl otevřený dopis na podporu Otakara Foltýna, který podepsaly známé flexibilní osobnosti naší politické i kulturní scény, takže dnešní článek je pro ně a o nich.
Kdo měl zájem si najít informace, ten si už dávno na celý šedesátý osmý názor udělal. Všeobecně víme o objektech určených pro jaderné rakety, které naše vláda a prezident Sovětům schválily, ale pak je nechtěly, což generální štáby východního bloku poměrně štvalo a byl to jeden z důvodů pro invazi. Zřejmě o dost důležitější, než uvolnění cenzury a pokusy o tržní ekonomiku. Stejně tak víme, že naše vláda o přípravách invaze věděla, protože něco takového se nedá utajit. Naši diplomaté v západních zemích dostávali více či méně oficiální varování a to celé týdny a měsíce dopředu.
I jugoslávský maršál Tito, když přijel krátce před invazí na návštěvu, se našich vládních činitelů nepokrytě ptal, kdy že hodlají mobilizovat. Hanibal už totiž stál tak říkajíc před branami. Samozřejmě něco podobného nikoho ani nenapadlo.
Vypadalo to tady u nás dost podobně jako teď. Varovných signálů před průserem bylo hodně, ale bylo jednodušší před nimi zavírat oči. Vlastně by mě zajímalo, jestli bylo možné před Dubčekem říkat nepříjemnou a tvrdou pravdu. Jestli bylo možné vést (když už teda jako nebyla cenzura) skutečnou veřejnou debatu. Kdyby tehdy existoval fejsbůk, co by vládní činitelé psali za statusy? Uklidňovali by veřejnost stejně jako Fiala? Říkali by jim, že žádná invaze nehrozí, že je to jen dezolátská dezinformace, že naši sovětští přátelé jsou ti nejlepší na světě?
Na zájmy a touhy malých národů se nikdy v dějinách moc ohled nebral a tak to tehdy dopadlo, jak to dopadlo. Byli jsme napadeni z pěti stran, v Blaníku se nepohnula ani myš, vojenská operace to byla ukázková, protože ztráty i materiální škody byly naprosto minimální a se Sovětským svazem se šlo na věčné časy až do sedmnáctého listopadu, kdy už bylo i u nás jasné, že Sovětský svaz už nemá o své nejvěrnější z věrných zájem.
Půl roku po srpnových událostech se už upaloval Palach, protože všichni byli se situací smíření, leckdo už byl z krizového vývoje poučen a plánoval normalizační kariéru. Karlové Krylové postupně pěkně emigrovali, PePům vysvětlovali tatínci a později politruci, jak zakroutit krkem imperialistům a chartistům, vlastně nechybělo moc a Petr Pavel se mohl se Sašou Vondrou potkat při úplně jiné příležitosti. Mohl si na něm třeba nacvičovat metody zostřeného výslechu…
Statečnost přišla až s padesátiletým zpožděním. Až teď. Nejprve bylo zapotřebí podepisovat Poučení z krizového vývoje, později i antichartu, mluvit o ztroskotancích a zaprodancích, bylo zapotřebí „rozkládat komunismus zevnitř vstupem do Strany,“ každý vysokoškolák udělal nějakou pěknou seminární práci na téma Marxismu-Leninismu, dokonce někteří se obětovali tak moc, že vstoupili do KSČ ještě v prosinci 89. Viď, Miroslave Tomanče!
Až když bylo jasné, že už je to bezpečné, vynořili se komunistobijci, kteří se postupně transformovali na rusobijce. Ne hned… nejprve samozřejmě bylo zapotřebí vstoupit do NATO, aby se dalo Rusům nadávat s pocitem krytých zad. Havel si to ještě úplně dovolit nemohl…
A pak, když se rozjela válka na Ukrajině, tak to bylo pro dávné zbabělce z roku 68 jako mana z nebes. Konečně bylo možné si to s Rusy pěkně vyřídit. Tak nějak počesku – bezpečně. Krev cedí Ukrajinci, my jim dodáváme granáty, protože každým Rusem, kterého zabijí Ukrajinci, dostávají naši zbabělci satisfakci jdoucí až do nefalšované extáze. Konečně mají důvod se necítit tak přizdisráčsky a mohou zapomenout, co všechno podepsali. Konečně to Moskvě mohou vrátit. Konečně se mohou beztrestně radovat z russké smrti, konečně mohou naplno dehumanizovat služebníky Moskvy, konečně mohou udělat to, čeho se až doteď pořád báli.
Sice se u toho musí přehlížet nacismus, fašismus a banderismus, musí se přehlížet statisícové ztráty Ukrajinců, musí se přehlížet rostoucí hospodářské problémy, musí se cenzurovat varovné hlasy, musí se přehlížet mínění stále rostoucí části národa, musí se mluvit o tom, jak ruští vojáci rabují čipy a bojují polními lopatkami a musí se bagatelizovat jejich vojenská převaha, ale konečně jsme Rusům oplatili těch dvacet let normalizace. A pro tuto hodnotu není žádná ukrajinská oběť dost velká.
Jenže… ono se zdá, že Ukrajinci na naši odplatu nebudou stačit. Ani celé NATO, zdá se, nebude stačit. Místo slavného vítězství a ruského ponížení to dopadne zase obráceně… Z původního přesvědčení, že svět je proti Rusku, zbylo jen, že NATO je proti Rusku… a i tam to dostává povážlivé trhliny. Nějak nám spojenci postupně odpadají… asi proto, že kdysi byli statečnější a nepotřebují si teď řešit komplex méněcennosti.
Ale to nevadí, jako se vstupovalo do Strany ještě po listopadu 89, tak se ještě teď rychle podepíší dopis na podporu zeleného lampasáka Foltýna, aby strategickou komunikaci dělal ještě hůř a ničil vládu Petra Fialy ještě rychleji, rychle se ještě sejde posledních padesát Chlívkařů na podporu Nory Fridrichové, podepíší se dopisy vyzývající vládu k ještě rychlejšímu grýndýlu…
Antichart na podpis je vždycky dost a vždycky, když na ně dojde, je konec režimu nedaleko. Režim, který je pevný v kramflecích, totiž žádné podpisy hereckých šašků nepotřebuje a jeho strategickou komunikaci dělá nějaký marketingový mág a ne tupý zelený lampasácký debil. Režim, který je pevný v kramflecích, má na své straně armádu i policii a jeho premiér ze sebe nedělá kašpárka. Pevný v kramflecích je Orbán. Fiala potřebuje flexibilní Svěráky, aby mu podpisem stvrdili, že koná dobře.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.
PS. Zde máte dostupné signatáře dopisu na podporu Otakara Foltýna. Aneb, kdo je v zemi zdejší, nejpitomější:
Jan Burian, písničkář, spisovatel, průvodce
Jan Edlman, Project Manager, výtvarník
Martin Exner, poslanec
Jiří Gogela (Wavrovský), výtvarník a humorista
Martin Hausenblas, podnikatel a filantrop
Zdeněk Hel, biochemik, imunolog, vysokoškolský učitel
Antonín Homola, zastupitel v Praze 3
Ziggy Horváth, lektor a písničkář
Jan Hrušínský, principál Divadla Na Jezerce
Jan Hřebejk, režisér
Jaroslav Hutka, písničkář
Jan Jandourek, sociolog a publicista
Karel Jelínek, advokát
Jaroslav Jindra, režisér dokumentárních filmů
Alena Kábrtová, psycholožka, spoluzakladatelka Centra Paraple
Jan Kasl, architekt, předseda ČKA
Ondřej Kolář, politik
Adam Komers, vinárník
Jan Kovařík, moderátor a reportér
Vít Kučík, publicista
Eugen Kukla, reportér a fotograf
Markéta Kutilová, reportérka
Vladimír Líbal, politik a karikaturista
Václav Marhoul, filmový režisér
Jaroslav Miko, řidič a moderátor
Václav Němec, filosof
Vladimír Němec, lékař
Petr Nutil, spisovatel
Jiří Padevět, nakladatel a spisovatel
Dagmar Pecková, pěvkyně
Martin Peterka, architekt
Angelika Ivana Pintířová, sestra boromejka, pedagožka
Nadia Rovderová, kurátorka, výtvarnice, galeristka
Břetislav Rychlík, režisér, vysokoškolský učitel
Marek Smetana, asistent poslance
Robin Suchánek, producent, marketér a manažer
Zdeněk Svěrák, herec a spisovatel
Milan Šteindler, divadelník
Miroslav Tomanec, kavárník
Renata Tomanová, překladatelka a editorka
Jan Vaculík, technik a obchodník
Tomáš Vích, architekt
Marek Wollner, publicista
Tak už to Foltýn spustil?
Nikde nic nevidím.
Á jo, už to začalo!
Kampaň na sociálních sítích, emoce vydojené až na krev, fotky z fotobanky – zřejmě z té samé jako „důchodce“pan Václav z Vysočiny.
Asi stejní „kreativci“
https://x.com/Stratkom_CZ
Na FB se zatím příspěvky různých snaživců setkávají s naprostým nezájmem publika.
On už jim na tu trapárnu každej sejří.
No jo, dalsi stripek do mozaiky novych pozdnich osmdesatek. Lid nadsene buduje lepsi spolecnost a lidi jim na to serou.
Frančíza Stratcom : https://stratcomcoe.org/about_us/about-strategic-communications/1
Ani název nevymysleli vlastní, a to najali Slováka,marketingového specialistu.
TISK ZÁPADNÍ NĚMECKO:
VOJENSKÉ CVIČENÍ NATO „ČERNÝ LEV“ (Black Lion) V JIŽNÍM NĚMECKU. (1968)
PŘIBLIŽNĚ 42 000 ZÁPADONĚMECKÝCH VOJÁKŮ SE PŘESUNULO DO JIŽNÍHO NĚMECKA NA KONTROVERZNÍ VOJENSKÉ CVIČENÍ „ČERNÝ LEV“, KTERÉ SE PŮVODNĚ MĚLO KONAT PODÉL ČESKOSLOVENSKÝCH HRANIC.
CVIČENÍ NATO SE ZÚČASTNILY TAKÉ AMERICKÉ A FRANCOUZSKÉ PLUKY.
Tato operace počítala s krvavým obsazením Československa. 1968 by byl daleko krvavější než to, co se stalo v 1968 … Něco podobného co se dnes děje na Ukrajině.
Kdyby nám nepřišla pomoc z Ruska, Polska, Bulharska a Maďarska pod krycím názvem Dunaj o den dřív než měla být operace „Black Lion“, tak by všechno zničili a rozkradli již od roku 1968 a né až po roce 1989 … Operace Black Lion byla aktualizovaná podoba tezí Allena Dullesa CIA z roku 1948. Tedy aktualizovaný plán na zničení Československa a ovládnutí bohatství России, pravděpodobně my bychom už tady asi ani nebyli … Tyto teze se neustále aktualizují.
https://www.britishpathe.com/asset/214043/
Jinde: Syruček vzpomíná na Dubčeka
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Pravda-o-Dubcekovi-Jeho-vlastni-otec-varoval-Milan-Syrucek-vzpomina-na-osudove-kroky-roku-1968-647126
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Greta-ve-svete-Minar-u-nas-Docent-Valencik-upozornuje-na-vyznamnou-vec-Co-u-nich-oslavuje-medialni-mainstream-594253
Black Lion ….Tak ještě tu O Červené Karkulce…
To je na úrovni sovětské propagandy o amerických tancích. Shermanech v Davli. Most u Remagenu.
Re: Šumi
Ano, ano. Také jsem se kdysi začetl do jedné zajímavé pohádky. Byl to opravdový thriller a bylo to dávno předtím, než se v Čechistánu začalo toto slovo používat.
Pak jsem zjistil, že to není „trýýýler-cype“, nýbrž popis operace CIA, jejíž jméno znělo
SPLINTER FACTOR.
Neboli proč se odehrála léta padesátá…
Odkaz na wikinu nedám, neboť již jaksi není. Takže něco jiného.
http://mohelno.cz/lludvik/index.php/2022/03/20/operace-cia-splinter-factor-ttiv-faktor/comments/
A pak je ještě dobrá pohádka operace GLADIO
Ta ještě na wikině je, i když v poměrně žvástalském formátu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Gladio
Splinter Factor spouštěl Dulles na základě podkladů od šéfa nebo podšéfa tehdejší polské kontrarozvědky – jméno teď nedám a ani citaci monografie, kde se to dost podrobně celé popisovalo; každopádně se tím odstartovaly procesy 50. let, počínaje Maďarskem
Józef Swiatlo
A tak dál. Nyní je kanonenfutrem Ukrajina. Naštěstí my, z příčiny bytostné nepoužitelnosti, jsme tak daleko nebyli postrčeni.
Pozoruji jak vláda s prezidentem Pavlem, on ví proč, přec jen nějakého vzdělání se mu dostalo, couvá. Lecos by rádi vzali zpět. Hospodářská situace se zhoršuje, inflace požírá úspory, lidé je utrácejí aby v zítřejší bídě měli na co vzpomínat, zadlužení roste, a volby se blíží.
Dávám k úvaze zda nakonec volit Koalici, protože, být opozičním. politikem, při představě gradujících a nových průserů, reálných možností řešení v rámci vnitřních a vnějších omezení, a…. a co je velevýznamné, s ohledem na nikoli kauzální, nýbrž souřadné myšlení většiny voličů,
tuze bych nechtěl být hromosvodem důsledků předešlé vlády… dávám k diskusi….
Nevidím jinak než že většina aktivně či pasivně podporující nynější vládu ale i vlády předešlé, si to musí vyžrat.
Pro Dezoláty…. neplýtvat časem a úsilím na nyní nezměnitelné. Místo toho snažit se co nejvíce pro sebe omezit dopady idiptské politiky idiotské vlády volené a a podporované idiotskými spoluobčany. Neznamená to rezignovat. Jen třeba počkat až většina dosud volající „Hosana!“ začne řvát „Na kříž s nimi!“ Teprve pak…ale to znáte, alespoň někteří, z dějin. Pořád to samé.
Hrozny nutno sklízet zralé.
„…. tuze bych nechtěl být hromosvodem….. “
Nicméně na vašem/našem chtění vůbec nezáleží. Budem jím v každém případě.
Jde o to, abychom té příští vládě nenadávali za něco, co nemůže změnit ze dne na den, a dokonce ještě dlouho ne – alespoň do doby, než získá nějaké zkušenosti.
A hlavně, aby v té budoucí vládě neměl významné postavení jakýkoliv umělec. Maximálně tak ministr kultury, ale dobře vybírat! Máme s umělci své špatné zkušenosti a nemusejí to být jen herci. Stačí kulisáci, autoři her a pod.
Viz Nohavica – Dál se háže kamení a píská!
Re: mlg
Dodám s radostí.
Józef Światło…
Ale nedám hodnost. Podplukovník?
Ano, podplukovník. Jen nevím, kde a kdy tu hodnost získal a hledat se mi to nechce. Ono na hodnosti ani tak moc nezáleží. 🙂
To si chce přečíst celou knihu, nejen výcuc. Splinter faktor nebo Výbušnina.
Teď jsem se podíval na ten link – je to ono.
Naše zem je opravdu malá, ale strategicky dost významná a tak si nás mocnosti přivlastňují podle svých mocenských zájmů a na tom by nebylo až tak nic divného. Komické ovšem je, jak se různé figurky v podhradí snaží za každou cenu vetřít do přízně pánů. Některým českým poskokům to vůbec žádné problémy nedělá. Jednom leští boty Hitlerovi a během chvíle zase Stalinovi. Flexibilní jsou v tomto směru hlavně umělci a různí vyžírkové, kteří si svým vlezdoprdelismem dláždí cenu ke korytu a obalují to kecama, kterým nikdo nevěří, ale mezi svejma a stejně postiženýma kreátůrama to nevadí. Dobře to popsal K. Čapek
„„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstávají stejní, jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky, kdo byl věrný, je věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív, kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslel vždycky jen na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky, kdo mění víru, nemá žádnou… Národ nepředěláš, ledaže bys měl na to staletí, jenom davy můžeš vést dnes tak a zítra tak. Kdo nenávidí, měl v sobě tu nenávist vždycky, kde by se v něm tak najednou vzala! Kdo sloužil, bude sloužit dál, kdo chtěl dobré, bude zase chtít dobré. Ani vůle se nemění. Nedívej se do tváře, která se změnila, nikdo se nestane krásnějším tím, že změnil tvář. Tvrdá zkouška je i tvrdé poznání. Budoucí foliant našich dějin o této době bude mít jeden podtitul: Kdo byl kdo. I dobrá paměť patří k těm stálým věcem, jichž je a bude třeba.“ — Karel Čapek
https://postimg.cc/gallery/05yXTLH
Bingo!
V podstatě šlo o to, že Západ podporoval „obrodný proces“ se záměrem, že politické změny v Československu by mohly vést k rozpadu sovětského bloku. Jeho představitelé schválili intervenci aby tomu zabránili. Tomu, co nastalo o dvacet let později, a nakonec vedlo k rozpadu Sovětského svazu. Ve zkratce k tomu, čeho se Brežněv bál. Ze strany Západu nešlo o svobodu, demokracii, lidská práva, natož o naší prosperitu. Jen naprostý idiot věří, že někdo v tom směru pro naše blaho vynaložil stamiliardy USD. Celý vývoj po roce 1989 je toho potvrzením. Počáteční převažující snaha zabránit expanzi sovětského systému na západ se překlopila v expanzi na východ. V roce 1968, západní okopávači kotníků dali intervenci zelenou, vyjma keců pro nás neudělali nic. Znovu nás zradili. Jak to bylo dál, jak to je, už víte. S rozpadem sovětského bloku a Svazu, po chvilce přešlapování byl zapomenut boj proti „komunismu“ do nynějška tolerovanému Severní Koreji, protože …. co tam z toho, zadního dvorku Číny…
Boj proti komunismu byl zapomenut, našli staronového nepřítele, Rusko. Po expanzi do bývalého sovětského bloku, která Západu již v nastupující krizi dala nastavený čas, pokračování v Drang nach Osten. Jak jinak než za lidská práva. V kostele si honit frndu mraženým kuřetem… Nakonec Západ se sám otrávil tím proti čemu „bojoval“. Záplava idiocie z Východu byla nahrazena záplavou idiocie ze Západu. Blbou totalitu vystřídala totální blbost.
Geopoliticky, bylo a je to forzírováno USA. Hození vidlí do hospodářské spolupráce EU s Ruskem, zabránění vzniku silného konkurenta s ruskými zdroji. Boj USD proti Euru. Současně se snahou expandovat NATO dál na východ. Až ke hranicím Ruska. O Ukrajinu, o US základny. Získat odbytiště pro US vojenskoprůmyslový komplex a současně oslabit konkurenci výdaji aby nemohly být použity konkurenčně. Současně rozvracejí tradiční kulturu tak činí po celém světě a exportují mašíbloviny. BLM, Mě too… Financují „neziskové organizace“ prosazující takové šílenosti. Příkladmo nové definice „znásilnění“ … bude trestné i znásilnění pohledem? Právě začala kampaň proti „zírání“. Jen nadhazuji, systematický rozbor by byl dlouhý. Ostatně spousta z toho je k dočtení tady a jinde.
Zpět k osmašedesátému a dalšímu….
Když jsem čtvrtek po 17. listopadu stál n Václavském náměstí dole u Melantrichu, mezi burácivě skandujícími „Dubček, Dubček!“ došlo mi, že něco je špatně. Vzpomněl na jeho podpis „Pendrekového zákona“. A, při znalosti dějin, zdejších, jak taková krátkodobá nadšení končívají … Další vývoj mi dal za pravdu. Potvrdilo se režimní heslo Charta 77 – parta 68. Starobolševik Rychetský a jeho dílo straší dosud. Na něm postavená novobolševická vláda. Tyranizující nás nesmysly, které by ani normalizační komunisti nevymysleli. A znovu jsou politické procesy. Za nadšeného hýkání části voličstva.
Vstali noví bolševici a my si prožíváme nový osmašedesátý. Už kolik let. S odérem nejen normalizace ale i padesátých let…. V nové podobě.
Čtyry nohy dobrý….
Ano !!
No umělci…
Řekl bych, že ta představa, že umělec je něco jako maják vznikla z omylu komnistů. Právě oni od začátku prohlašovali umělce za předvoj, ty, kteří drží prst na tepu mas a podobně. Ne že by to bylo úplně špatně. Umělec často formuluje to, co ostatní jen tuší. Jenže komunisti z toho udělali dogma. Tři zámky plný spisovatelů a podobně. V osmašedesátém se to projevilo. Desetiletí zhruba mezi roky 1958 a 1968 bylo obdobím nejrychlejšího a nejúčelnějšího rozvoje v našich dějinách. Zakončili ho umělci „pražským jarem“. A zase: Ne že by bylo něco špatného na vizích a představách o ideální společnosti. Jenže tady se tomu přikládal daleko větší význam, než to mělo. Dokonce byly snahy takové věci realizovat bez ohledu na to, jestli je to reálné.
Ale zpátky k umělcům. Umělec ve většině případů není prorok, ale člověk, který baví ty, kteří ho živí. Jenže představa avantgardy, člověka, který stojí na špici vývoje je daleko efektnější. Pod vlivem propagandy jí podlehla a dodnes jí věří nejen velká část veřejnosti, ale bohužel i někteří umělci – většinou ti horší. Výsledkem jsou prohlášení, jaké se tady probíralo.
Ano.
Tak jsem si přečetl seznam podporovatelů plukovníka Foltýna a chybí mi tam prof. Tomáš Halík. Že by nebyl zrovna doma, nebo že by už s podpisem váhal? Samozřejmě se mohl připojit elektronicky, jako jistě mnozí. Ale udivilo mě, že takový spolehlivý petent, když jde o evropské hodnoty a záchranu liberální demokracie, mezi tou čtyřicítkou vyvolených chybí.
A kdo chce, může si přečíst a šířit „upřímného kandidáta“, když máme před těmi volbami: https://www.tichy-blog.cz/l/uprimny-politicky-kandidat/
Hezké, pravdivé a smutné. Kdyby mu stačily ty prachy z mých daní, skutečně by se vytrácel a nenechal se k páchání škody přeplatit různými Mazánky, Rittigy a Hlubučky, tak bych ho snad i volil.
Třeba měl Halík modrou knížku a tak se s vojcly nezná. Ostatně je členem jiné militantní organizace.
Godot:
Copak peklo potřebuje vojcly?
Paní Markýzo,
mně je peklo celkem sympatické a boj Satana proti Bohu – Uchvatiteli v podání Anatola France (Vzpoura andělů) mě baví/ponouká dodnes.
Ostatně i ve Švejkovi je pasáž, kde popis ráje končí slovy:
„V ráji účinkují rozprašovače kolínské vody a filharmonie hraje tak dlouho Brahmsa, že raději dáte přednost peklu a očistci.“
Nikdo z mých blízkých a kamarádů do ráje nemíří (hříšníci) a tak se s nimi snad setkám v pekle. To bude pěkné… to bude pěkné.
Kpt. ve výslužbě Godot.
🙂
Mně tam chybí řepoprase…
„Všeobecně víme o objektech určených pro jaderné rakety, které naše vláda a prezident Sovětům schválily, ale pak je nechtěly, což generální štáby východního bloku poměrně štvalo a byl to jeden z důvodů pro invazi.“
Z pohledu dohody o nešíření jaderných zbraní, kterou zástupci SSSR podepsali 1. července 1968 je to odmítnutí celkem logické.
„1. července 1968“
nic te nenapada, u toho data?
u Foltynu je to jeste hure, nez PePa 107 🙂
Napadá mě spoustu věcí 🙂
Pokud máte něco konkrétního k tématu, tak mluvte. Neschovávejte se zbaběle za náznaky.
My nesmíme ani naznačovat.
Do rana mas cas premyslet.
Jeste jednou:
„1. července 1968“
ano, a tohle zveličení významu osmašedesátého vůbec nesouvisí s Vietnamem:)
No moment, americký export demokracie do My Lai proběhl už 16.3.1968…
Hlavně probíhala ofenzíva Tet, osmašedesátý sloužil jen na odvedení pozornosti od toho vietnamského průseru.
Pseudo trauma z toho udělali až ti naši kolaboranti placení ušáky, proto ta výhybka SSSR-Rusko.
Akože v 68-mom nas okupovali len ti zli Rusi, určite tam neboli žiadni ukroši?
Inak počas tej slavnej okupacie primitivni ruski hrdlorezi zabili 108 statočnych ceskoslovenských hrdinov, ktorí im s nastavenou hrudou hadzali na tanki molotovky. Aj to ukazuje na neschopnost mongoloidnych muzikov.
To nasi nemecki priatelia su ina liga. Ti tu vypalovali a vyhladzovali cele dediny (Lezaky, Lidice, Kľak, Čierny Balog…) Podľa udajov muzea SNP fasisti len na slovensku vypalili 102 obci a usadlosti – teda zhruba tolko obci, kolko je obeti ruskej invazie. Pocet nacistickych obeti v CSSR v rokoch nemeckej okupacie je v stotisicoch. Ale to nevadi, to su nasi zapadni bratia, a my sme predsa vzdy patrili na zapad nie?
Rozdil je v tom, ze nasi zapadni pratele vypalovali vesnice humanitarne.
Rusak nas obsadil ozralyma muzikama, a to se neodpousti.
Doufam, ze jste rozdil pochopil, a uz netapete.
Ty pomalejsi a nechapave ceka navsteva Libave a nasledny podpis na podporu Foltyna.
Pak bude nasledovat zaplaceni odpustku na ucet „Tank Karel“ a budete smet zpatky do spolecnosti.
Poslušne hlasim, ze som pochopil, Foltyn je zelene svetlo, ktore mi svieti na spravnu cestu!
Vedle vojenského újezdu Libavá je poutní kostel Sv. Josefa Většího a Sv. Anny, zdevastovaný spřátelenými vojsky. Jsou v něm nápisy, odkud přišli. Nechybí tam (foceno před měsícem): Lvov, Gomel, Bachmut……
Německo neokupovalo ČSSR.
15.3.1939 přijelo 350 tisíc německých vojáků na české, moravské a slezské území.
21.8.1968 přijelo 200 tisíc vojáků Varšavské smlouvy na území Československa .
Re: Aleš
Musím vás poněkud kopnout.
Slezské území moc ne. To spadlo do Třetí říše z důvodu zabrání tzv. Sudet.
Myslím, že těch mrtvých bylo více. Na druhou stranu spolehlivě vím, že dva mrtvé v Jičíně měl na svědomí opilý polský voják.
Nepochybně byli mezi okupanty etničtí Rusové v menšině. Určitě nebyli mezi vojáky polské, maďarské, bulharské a východoněmecké armády. Povídá se, že východních Němců bylo mezi okupanty málo, ale já jsem jich viděl celkem dost. Myslím, že se dnes účast Německa zamlžuje, abychom si neuvědomovali, že nás okupovali i současní „přátelé“. Pokud je mi známo, důstojníkem okupantské armády byl i otec bratří Kličků (jeden z nich je starostou Kyjeva a byl nominantem Makrely na ukrajinský trůn, dokud ji nepřebila tím svým „f..ck EU“ Viktorie Nulandová – mimochodem, její švagrová Kimberley Kagan je šéfkou think-tanku Institute for the Study of War, z něhož čerpají všechna mainstreamová média).
Prazske jaro nepamatuju, ale tata o tom vzdycky mluvil, jako o boji mesi dvema skupinama komousu.
Dubcek nikdy asi slovem nezminil pluralitni volby
KSC na vecne casy, ale ta jeho.
Tak. Stručné, výstižné.
Nyní pokračují. Jen si neříkají komunisté nýbrž liberální demokraté.
Mě babička vyprávěla, jak vítali Rusáky šeříky.
Je pětíkolka rovnoprávnější než její šesté kolo?
Z Brusele do prdele.
to ale bylo v 45tym … já 68tý zažil in natura v Praze na Vinohradský a vítali jsme je 138kama s pískem. A BTW – v srpnu už šeříky obvykle nekvetou.
Myslím, že tak to bylo.
„Byl Havel také sv*ně ?“ Po dopisu Hřebejka či Hrušínského pro Foltýna přituhlo 👍👍
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Byl-Havel-take-sv-ne-Po-dopisu-Hrebejka-ci-Hrusinskeho-pro-Foltyna-prituhlo-760289
podľa tej obuchovej teorie bol Havel ošípaná 🙂 🙂
Nuz keby nas ti zli rusi naozaj obsadili, tak Foltyn by bol strategickym koordinatorom boja proti podvratnej propagande proamerickych sviní.
K 21.8.1968 je napíši, že je moc zajímavé, že odchod nepozvaných (většinou obyvatelstva) vojsk se nakonec uděje nejdéle do cca. 20 let, a to bez ohledu na to, zda populace bojuje nebo se naoko podřídila. Jako dva příklady jmenujme ČSSR a Afghánistán.
Jj, nemecko to jen potvrzuje. cca 20
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Kral-Fiala-vysila-svou-partu-hulvatu-Novotny-dela-predjezdce-Foltynovi-Muze-se-nam-to-vymstit-Docent-Valencik-o-devastacnim-tazeni-vlady-760261
Král Fiala vysílá svou „partu hulvátů“. Novotný dělá předjezdce Foltýnovi. Může se nám to vymstít. Docent Valenčík o devastačním tažení vlády
V clanku mi chybi informace, jestli Marek Wollner pri podepisovani mnoukal.
Já to u Xavera pochopila tak, že mnoukaly lísající se k němu kočičky a pan Wolner jen předl rozkoší. Ale možná to bylo i naopak, nevím, já tam nikdy osobně nebyla.
Ja ja jsem tomu „porozumel“ zase naopak.
Mnoukal pry Wollner 🙂
Tam to asi vypadalo…
Ono to nemusí být tak jasné.
„Jedna z nejznámějších a nejrozšířenějších látek odvozená od fenylethylaminu je mefedron. Droga, jejíž pouliční název zní mňau mňau … patří do podskupiny syntetických katinonů. Jedná se o látku, která má entaktogenní a stimulační účinky. V České republice je mefedron často užíván pro svou nižší cenu jako náhražka české dominantní stimulační drogy pervitinu“
Možná mluvili o tom, že si spolu šlehnou a jsou rádi, že to nikdo nepochopil a že si z toho dělají lidi srandu 🙂
Hladík terčem kritiky. Ve hře jsou miliardy na zálohový systém PET lahví. Plýtvání miliard ! Varuje odborník
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Hladik-tercem-kritiky-Ve-hre-jsou-miliardy-na-zalohovy-system-PET-lahvi-Plytvani-Varuje-odbornik-760281
Vidím v tom opět jen cestu, jak zvýšit zisky řetězcům. Hodně lidí zaplatí zálohu, ale protože je v obcích docela slušně propracovaný a zavedený systém třídění odpadu včetně plastů, a lidé si na odnášení do plastových kontejnerů zvykli, budou i tyto zálohované petky dávat do těchto kontejnerů a peníze za zálohy zůstanou řetězcům. Protože, kdo by doma ještě zvlášť vytřiďoval plasty „na zálohy“ a plasty „do kontejneru“. Vybudování systému svážení odpadu jistě stál nemalé peníze. Obce za odvozy tříděného odpadu platí – potažmo to následně platí lidé v poplatcích za svoz. Tyto poplatky se jistě nesníží. Takže budeme platit zase o něco více – za systém zavedeného zálohování petek a za systém třídění a svozu odpadů. A že se tím sníží množství odhazovaných pet láhví? To pochybuji. Když lidem nevadí vyhodit do lesa odpad, za jehož likvidaci si platí, tak mu nebude asi žinantní se takto zbavit i petky, jejíž obsah právě zkonzumoval.
Máte sice pravdu, ale kupovat si v PET lahvích chemicky ochucené vody na pití, to je na blití.. Až na pár výjimek tu máme vodovodní vodu kvalitní a kdo ví, čím se plní ty petky – třeba stejnou vodovodní vodou jen s chemickou příchutí.
Toto je jedna z velkých negatívních věcí, které k nám přišly po revoluci.
To ale prislo preto, ze na zapade je voda z vodovodu na pitie nevhodna, preto su tam ludia nauceni pit flaskovanu vodu. Ked prisiel svagor z Talianska, tak sa vody z vodovodu bal jak cert kriza – rovnako ako u seba doma, ked sme tam prisli my.
No a pretoze to na zapade robia tak, tak sme to museli naucit robit aj nasich ludi … plus, samozrejme, zisky z predaja …
Moje řeč, pet lahve se u nás v rodině vyskytují opravdu v množství menším nez malem. Kohoutková je výborná jen si zvyknout. Nechápu ty košíky s balíky petek s vodou nebo s preslazenym svinstvem.
Přestat to kupovat, ať si to vetknou…
Kohoutková? Běžte se podívat na zdroj. V Olomouci je část z třetihorních vrtů (OK) a část z jezera Chomoutov, jež je ptačí kolonií a na hladině plavou mrtví ptáci a mrtvé ryby. Vše navíc chlorováno, a jak chlor ničí mikroorganismy ve vodě, tak je ničí i v těle.
PS: Voda je hodně atypická chemická látka s mnoha zajímavými vlastnostmi.
U nás dobrý. Podzemní pramen.
Tímto zdrojem je regionální dobře chráněný zdroj kvalitní pitné vody Klokočka, který je zdrojem pro skupinový vodovod Mladá Boleslav a okolí. Pitná voda z tohoto zdroje je vhodná i pro přípravu kojenecké stravy.
Asi tak. Přesto v supermarketech plné košíky balené vody.
U nás jsou jezera vzniklá při těžbě písku, jedno je jako zdroj pitné vody . A co myslíte, koupou se v něm( hlavně přerováci, kteří tu vodu pak pijí).
Re: Eta
Zkuste se poučit a zjistit, jak dostat chlór z vody pryč. Je to triviální záležitost.
Chlór odstraňuji ve skleněné lahvi s šungity v ledničce (na chatě), tedy odstátím. Ale doma v Olomouci, po shlédnutí toho jezera, to nedávám psychicky. Něco jako když tušíte co vše může být v tom salámu a potom jednou vidíte rozemletou krysu.
Obávám se, že voda z Chomoutova je lepší, než voda z Mohelnické brázdy. Samočistící schopnost vody je úžasná a ve vodě z nádrží je extrémně málo koliformních bakterií. Pořád je lepší voda z Chomoutova, než v Praze z vodárny v Podolí, kde se čerpá přímo z Vltavy.
hlavnym problem vody v plaste je to, ze nikto poriadne nevie, ako sa skladovali…..ked na to pekne dlho svietilo slnko, tak kvalita vody, aj keby na vstupe nebol zly, na vystupe uz asi dobry nebude
Nechtěl bych mít malej stánek třeba s buřty, kam mně budou nosit bezdomáči zálohované PETky za rumíka. Možná si pořídit ještě jeden stánek jako skladiště.
K pamětníkům roku 1968 se hrdě hlásí i Břetislav Rychlík, ročník 1958.
Asi mu to rodiče správně vysvětlili, jako rozvědčíkovi.
Výskyt Jiřího Gogela Wavrovského a Jana Svěraka by mohl naznačovat, že se jedná o jakousi formu humoru.
Nicmeně podpis Jary Cimrmana jsem v seznamu nezaznamenal, takže to dotyční zřejmě myslí vážně. A nebo nemyslí vůbec 😃😃
Pardon, Zdeňka Svěráka – mladej to asi ještě nestihl podepsat 😃
mladej je ne tak úplně vyhraněnej… :))
Nejedná se o humor, jedná se o vydírání, to je snad jasné.
Mladej se nijak neangažuje a v době mobilů a internetu je to otázka minut. Prostě nemusí.
Chroničtí podepisovačí všeho, co se míjí se zdravým rozumem. Jejich podpis nechybí u žádného hovna.
Ti si jednou podškrábnou i svoji likvidaci
Tohle nemá s rozumem nic společného. Jsou to prostě otroci tělem i duší …
Celý text dopisu koluje jen na Facebooku, zřejmě se signatáři bojí rozesílání v řetězových e-mailech.
Celý text dopisu nejspíš ani nečetli.
To vám ten seznam nepřijde divnej? Odkad se ty lidi mezi sebou znají?
Jak to, že tam je boromejka jen jedna, jak to, že tam není pomatená Geislerová? Jak to, že je tam mladej Kolář, ale už ne, jeho poloprezidentský táta? Jak to, že je tam jen jeden architekt? Jak to, že tam není Drahoš s Halíkem nebo milióni chvilek?
Vypadá to, že někdo měl sehnat signatáře, aby to vypadalo, a pak s tím sekl, když jich měl dost, protože je to moc práce,
No samozřejmě, ještě by se mohli dostat k babičkám a dědečkům a poskytnout jim ty nesprávné fakta.
Někteří jsou zásadoví, někdy.
viz petice https://www.ceskapolitika.cz/s-komunisty-se-nemluvi-2003/
Ukrajincům dochází munice, přesto si dovolí výlet do Ruské federace provětrat perka ruským soldátům…
Co asi dělá Putler ?
Sedí v bunkru a hraje se sebou šachy?
🙂
hg, nebyt ve vasem prispevku to „Putler“, vubec by nebylo jasne koho chvalite a koho kritizujete 😀 Zkuste si pred napsanim vyblitku ucesat myslenky.
https://x.com/Posledniskaut/status/1825870339261239565
Tak není v bunkru.
to uz sa vratil z Azerbajdzanu?? Ved tam bol v nedelu
Včera stihl položit květiny u dvou památníku v Beslanu – dětem, i těm specnazovcům, co zahynuli při osvobozování školy https://t.me/NSDVKieve/20336
a večer už byl u Kadyrova v Grozném https://t.me/yurasumy/17318
Vydržte u videa do konce, přátelské objetí Putin-Kadyrov stojí za to. Řeč těla je výmluvná a odjezd v jednom autě ještě víc.
Sebevražedný „výlet“ není zrovna oblíbený druh výletu. Ale Ukroši to mají asi rádi – výlet do Ruské federace se zárukou smrti je lákavější než Seychelly s all-inclusive. Proti gustu žádný dišputát, každému to jeho.
Navíc – mrtvej nácek, dobrej nácek!
Jen abych mel jistotu… bavime se tomhle provetravani?
Další údaje o padlých Poltavanech potvrzují, že ukrajinští válečníci Zelenskyj i Syrskyj zoufale vrhají do útoku na ruský Kursk čerstvě zmobilizované a pochytané vojáky, kteří nemají žádné bojové zkušenosti. 24% Poltavanů zabitých při srpnové invazi do Ruska bylo zmobilizováno letos v květnu, a 8% letos v červnu, a 8% letos v dubnu. Dalších 20% padlých Poltavanů představovali příslušníci úderné jednotky “Shkval“, která je výlučně složená z trestanců. Vězni přitom mohli v ukrajinské armádě začít sloužit až od června 2024. Ztráty Poltavanů, kteří byli do armády zrekvírováni od dubna do června letošního roku, tak představují 60% všech Poltavanů padlých při srpnové invazi do Ruska. Ztráty mají navíc jasně vzestupnou tendenci, a z míst, kde vojáci padli, je jasné, že průlom ruské státní hranice u Sudži nebyl tak bezproblémový, jak se nám naše média snažila namluvit. Údaje o pohřbech mají zpoždění nejméně 14 dnů oproti reálnému stavu. Tento týden tak byly zveřejněny první údaje, které zachycují skutečné ztráty ukrajinské armády v prvním týdnu její invaze do Ruska, (od 6. do 12. srpna), a ty hovoří jasně: ztráty jsou srovnatelné s loňskou zpackanou ofenzívou, a většina padlých jsou vojáci, kteří před invazí strávili v uniformě 2 až 3 měsíce.
michalapetr.com
Michalpetra jsem (radsi) necet, ale casem provereni zpravodajove ve shode tvrdi neco jineho:
Jenotky pusobici u Kurska byly cviceny radu mesicu v Polsku a v Anglii.
Dalsi zkusene jednotky byly preveleny z obrany na Jizni casti fronty (proto to tam ted Rus tak valcuje)
Dale tam pusobi hodne Polaku a Anglicky mluvicich. Kazdy at si vybere, jestli to jsou doborvolnici, nebo zoldaci.
Druhosledove jednotky, nebo nejake zalohy muzou byt cerstve mobilizovani, ale u Kurska to Ukrajincum vyslovene slo, takze tam urcite nebyli zadni cerstvi odvedenci.
Samozrejme ze jim v ceste stali jenom pohranicnici a mobilizovani…
Ted uz to tak jednoznacne neni, Rus se ukrajinske taktice (pedal plynu na podlaze a jedu tak daleko, kam se dostanu) prizpusobil a na ukrajinske kolony ciha u silnic ze zalohy.
Videa vubec nevypadaji dobre, jsou to pekne masakry.
Ukrajinci pomalu dal obsazuji ruske uzemi, ale jde to cim dal hure a pomalu. Hlavne proto, ze jich je tam porad vic, nez Rusu.
Se zacatkem se to neda srovnat.
Osobne bych cekal, ze to same zkusi o kousek dal, tedy pokud maji jeste neco v zaloze. (myslim, ze ano)
Zajimave je take to, cim se pysni Ukrajinci:
prvnich par dni byly vsude videa vzdavajicich se Rusu a spalenych ruskych kolon, ktere jely rychle na hranici.
Misto toho ted pro-ukrajinsti pousti videa, jak Patrioty sundaly celou letku Su-37, nebo jak Abrams rozstrilel dva ruske tanky…
Jsou to samozrejme fake z pocitacovych simulatoru a her.
Jenze to na displeji v mobilu moc nepoznate.
Nečteš…nevíš
Nežereš maso…nerozumíš vtipu
Pro úspěšný postup si Ukrajinci pro jistotu zničily všechny mosty vedoucí do vnitrozemí
Nebo taky znicili mosty, aby Rus nemoh zasobovat.
Proto taky rus uz celou oblast evakuuje.
Ale myslet aspon na 1-2 kroky dopredu je tak tezke…
No a proti tomu statistika z Poltavy. Ukrajinska statistika. Proto sem to sem dal.
a realita tam bude uprostred…..podla vsetkeho najprv to viedli vojaci NATO, ktori sa ale nasledne stiahli a tam nabehli na ich miesto cerstvo mobilizovani. Ono tam totiz prestal fungovat Skylink, ze su na uzemi Ruska a sankcie:-) no a samozrejme, ako sa tam dpstali Wagnerovci a Cecenci, tak to Poliaci ci Anglani urcite neboli zvedavi na ich otestovanie. Cast ich tam padla, cast bola zbombardovana na ukrajinskom uzemi (nit dna, kedy Ukrajinci nehovoria o nejakom bunkri s velitelmi, ktorych trafil Iskander, az som si hovorila, ze to tak nemoze byt, ale potvrdzuju to aj Ukrajinci)
Uprostred mezi statistikou a zpravou? Jste Fiala? Ten mel taky jina cisla nez Eurostat. Skoda, ze mu TZLD Foltyn tehdy jeste neprozradil, ze nema narok na vlastni fakta.
Zase jeden, co se neumí podívat na mapu. Rusové Ukrajince zastavili na první linii obrany, která je 11-40 km od hranice. Ukrajinci nyní postupují směrem do jednoho boku v tzv, pásmu předpolí. Na druhém boku už pár dní útočí jako zběsilí a nic. DRG(záškodnické) skupiny, které se fotí v ruském týlu, max 50 km hluboko, jsou postupně v lesích ničeny Aidou nebo Pjatnaškou.
Za to u Pokrovsku se fronta posunuje tak rychle, že se jméno vesnice objeví nanejvýš ve 2 za sebou následujících svodkách GŠ – začaly se boje ve vesnici xyz, vesnice xyz byla osvobozena.
Aha, prvni linie obrany. Dalsi vemeno, ktere tu bude tvrdit, ze ty zakopy u hranice byly pro srandu kralikum…
Jo a na mape ty zakopy jsou, takze si jdete do koupelny si dat par facek pred zrcadlo.
Debilni vymluvy, ze v tech zakopech nikdo nebyl, mi sem radsi ani nepiste, protoze to je lez.
A pohadky, ze Rusove narychlo odstranili vsechny miny, tesne pred ukrajinskym utokem, jsou uz uplne k smichu.
O tech DRG skupinach a Pokrovsku jste napsal to same, co ja. Takze zbytecne.
Re: Onanym
Kde jste přišel na to, že výraz „linie obrany“ znamená „zákopy“?
Už jste viděl zákop po čtrnáctidenním deštivém počasí?
No jo, jenže je to výlet bez návratu. Nebo jen v plastovém pytli, vy „interntový geroji“..
Podivný seznam signatářů souručenství s nacistickým a plně zločineckým ukrajinským režimem připomíná signatáře Svatováclavské orlice z dubna 1945. Co s nimi, až vše skončí? Pověsit? Zastřelit? Zapomenout, za více nestojí. Náboje jsou moc drahé, na takovou hroznou verbež.
Překvapující je samotný výskyt takových ubožáků, při dnešní faktické nemožnosti cenzurovat informace o reálném stavu věcí, celou tu z hlediska Ukrajiny absolutně beznadějnou válečnou situaci. Vše bylo v zásadě jasné už před 10-ti lety, dnešní stav je pouze sumarizací předem očekávaných výsledků. Že NATO je pouze papírový spolek bez schopnosti reálného nasazení – když nepočítáme pastevce koz a ovcí, ponáhěče velbloudů tam někde kdesi – proti jakékoliv reálné vojenské síle, to bylo každému jasné už před 20-ti lety.
K čemu směřuje Ukrajina – a k čemu bude nakonec USA/Západem použita, věděl každý od poloviny 90. let. 52 milionů obyvatel to vědělo rovněž, takže kdo měl lepší nohy, zmizel včas. Dnešních asi 15-20 milionů obyvatel – nikdo neví přesně – prostě čeká, až to špatně dopadne. Pro přetrvání iluzí o kladném výsledku je už nutná totální imbecilita, nepřekoná to ani nejšílenější propaganda.
V takové situaci se věru nemusíme bavit o nějakém takovém TZLD. Foltýnovi nebo ČT či ČRo.
Co s nimi? Nic, z minulosti jsou postupy známy – byli jsme pomýlení, prací napravíme minulost, hoďte nám to ještě jednou. Svěrák zpracuje příručku názorové tranzice, Wollner se přihlásí do konkurzu u Russia Today a China Daily.
Dobrým příkladem jsou „studentští vůdcové“ z 89. – z funkcionářů SSM se stali nejzápalenější komunistobijci, z komunistů prezidenti. Všichni prozřeli.
Asi by sa mi pacilo sledovat, ako sa rezim otaca este za ‚pracovnej‘ kariery prekabatenych … bo s novymi tvarami a bez pamatnikov to uz taka sranda nebude …
Sverak rekne ze ho komunisti donutili podepsat antichartu a ted ho kapitalisti nutili podepsat Kromerizskou vyzvu a vetejny dopis na podporu vlady.
Jinak by nemohl hrat donutili ho.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Krom%C4%9B%C5%99%C3%AD%C5%BEsk%C3%A1_v%C3%BDzva
Vasil Mohorita ale nakonec skončil jako myč nádobí a hajzlů v Británii. Že by karma?
Re: Po
Pořád lepší, než mýt hajzly v Horní Dolní.
Sranda je, že nezvládli ani ty pastevce koz a ovcí a celý posraní odtamtud zdrhli. A o tom, jak zdrhla slavná letadlová loď před pastevcema velbloudů, se také raději moc nemluví.
No, jestli budou echt dezoláti nuceni k emigraci, jako někteří po srpnu 68, tak ten Putinův nový zákon o imigrantech se „podaktorým“ bude zamlouvat.
Re: Patty
Četl jsem, oznámím mladým. Je lepší muset žvanit rusky, než chcípat v ukrajinském zákopu za soudruhy z Bruslogradu.
No, už jsem se koukal na mapu, kam by to bylo nejlepší. Možná se poohlednu po příbuzných, tátův strýc (lekař) se tam zatoulal za první světové a tak mám někde v Uzbekistánu přibuzenstvo. A až začne ta třetí světová, nebude marné být obklopený vysokými horami 😃
toníčku,
zrovna v Uzbekistánu až tak moc vysokých hor nenajdete. Zkuste spíš Tádžikistán, když chcete být jimi obklopen.
Re: Godot
Pohoří Ťan-šan je málo?
Já rozumím tomu, že Plzeňská pahorkatina je mladší, chytřejší a krásnější, ale zas tak moc příkrý bych nebyl. Přece jen – sedmitisícovky…
Zdravím Vidláku,
Dnešní článek je za “hejno slepic”. Díky za něj.
Dám sem jeden dotaz ohledně 21.08.1968. Můj velmi dobrý kamarád (má už přes 80-ku) mi vyprávěl, že byl v polovině srpna r. 1968 povolán jako záložák na cvičení do Aše na Chebsku kde demontovali zátarasy a na německé straně silnice se vytvořila vojenská kolona.
Netvrdím, že je to pravda. Chci se jenom zeptat do pléna, zda jste to někdo někdy slyšel?
Cechoslovaci demontovali zatarasy na sve strane hranic, aby nemecka/ NATO kolona mohla projet na nase uzemi?
Rozumim tomu spravne?
Zdravím stridore,
Chápete to správně. Tak mi to bylo řečeno.
Klidne bych tomu i veril.
Ovsem neslysel jsem, neznam.
Mozna se jedna divize rozhodla zaridit se po svem, protoze ji velel oportunni kadr?
Vzpomente na prave uplynule vyroci, kdy se sovetske tanky pustily do vlastniho parlamentu- a stacil na to jediny Jelcinuv telefonat.
Take zdravim, i v tehle mistni Biafre ducha.
Nevím. Vím ale, že máme své zkušenosti s Mnichovskou dohodou. Komu záleží na takové zemičce…[;>/
Mně.
Nejspíš je to málo, já vím.
Jsme už dva.
Už tři
Čtyři.
Takže je nás akorát do mariáše.
Nevěsil bych hlavu. Lidí, kterým záleží na této zemi, je více. Jen nejsou vidět.
Re: L. C.
Ale jen pauzírovaného. Do normálního mariáše sned jen tři, ne?
Pro: Targus
Asi máte pravdu. Musím se přiznat, že Mariáš se mi nikdy nepodařilo se naučit. Pamatuji si jen, že na gymplu jsme to hráli ve čtyřech :).
Ne Targusi, do čtyřky jsou potřeba samozřejmě 4.
Re: kš
Pokud se bavíme OPRAVDU JENOM o mariáši, rozdává se 3 x 10 karet a dvě jdou do talónu.
Jinak balíček karet má zhusta 32 karet.
KDE máte karty pro čtvrtý kus?
Ono j e toho více. Mnichovské dohodě předcházela „Nečasova mise“. O té se dnes zarytě mlčí.
V roce 1968 zase na Západě prohlásili: „Světla zhasla nad Prahou“ a měli hotovo.
Jediný, kdo se nás v obou těchto tragických okamžicích zastal, byli Srbové. Jak jsme se jim za to odvděčili? Samozřejmě zradou a to dokonce dvojnásobnou. Nejdříve jsme je nechali bombardovat a pak požehnali ukradení Kosova.
Dnes se nás nezastane nikdo. A byť to byly ve všech případech vlády, které zradily nakonec úplně všechny, odnesou si to zase jen a pouze obyčení lidé.
Trochu Vám to trvalo, ale konečně tomu rozumíte správně.
Nikoliv konecne, nakonec vsemu rozumim spravne, cas neni mym souperem.
Jedu pomalu a delam minimum chyb.
A dekuji za prinosny prispevek, skrz nej se da dobre pochopit, proc v Cesku stale vladne Fiala.
Fiala tady vládne, protože russáci nemají hřebíky.
A hlavně, nemají palety a paletové vozíky! To jim zlomí vaz, říkal to Kechlibar no a ten to přece musí vědět, je matematik.
Mám dojem, že u Aše bylo za čárou to hodné Německo, co nám přišlo internacionálně pomoci.
Tátu také povolali na Západní okruh a vyprávěl něco úplně jiného – že se zájmem a obavami pozorovali, jak Němci i Američané stahují všechno vojenské co nejdál od našich hranic.
Byl pozemním personálem vojenského letiště a prý tenkrát všichni seděli u všeho, co mělo nějakou obrazovku nebo jiné zobrazovadlo a sledovali cvrkot.
Četla jsem o tom, ale už je to léta zpátky. Takže už si nevzpomínám, kde přesně. Bylo to vyprávění studentky historie, které to zadal její profesor k nastudování. Vytáhla to odněkud z archivů. Ale o moc víc o tom nevím. Ani jsem od té doby nenarazila na nic, dalšího, co by to potvrzovalo.
Neslyšel. Když zapojíte mozek, pokud něco takového máte, pochopíte, jaké jsou to bláboly.
Americká strana o „invazi“ vojsk Varšavské smlouvy do ČSSR věděla předem – sovětská strana je informovala přes diplomatické a vojenské kanály, kromě toho měli zprávy z rozvědky, satelitů a radioprůzkumu. V rámci velmocenských dohod bylo dohodnuto nezasahování.
Uvědomujete si, že tehdy od druhé světové, kdy nás Čechy chtěli Němci vyhladit, uplynulo tehdy jen 23 let? Rozebírání pohraničních zátarasů lze absolutně vyloučit. I kdyby to někdo chtěl udělat, chápete trochu, jak to bylo fyzicky nemožné? Šlo o 10-50 km hluboká pásma, pár kilometrů hlubokých kombinací plotů, ostnatého drátu, minových polí (v době míru neosazených ostrými minami), signálních vedení a plotů, dozorčích zón…
Meleš hovna, jako obvykle pod tímhle nickem.
Zdravím Bigglesi (když už tak od velbloudích stíhaček) 😜
Napsal jsi příspěvek cca 20 min poté, co Martina potvrdila, že s tím už také setkala. Taky “mele hovna”? Pokud ano, tak to je zajímavé.
Jak že je to přísloví? Inteligentní a moudrý člověk je plný otázek a nejistoty, pouze idiot je si vším jistý. Nebo je to jinak?🤔
Re: GB
1/ záložák na „ostré“ hranici?
Co by tam záložák dělal?
Kdo ho tam poslal?
Ostrahu hranice prováděly v této době VŽDY jednotky POHRANIČNÍ STRÁŽE (PS), normální voják, nemluvě vůbec o záložákovi, neměl na hranicích co dělat.
2/ kolona vojenských aut v Dojčlandu?
Jak je soudruh záložák identifikoval?
V té době nebylo společné odbavování na hraničním přechodě ani mezi soc. prc státy. Vzdálenost mezi klackem do ČSSR a klackem do NSR byla minimálně několik stovek metrů. Na tu vzdálenost NEMÁTE šanci identifikovat auta stojící v koloně.
Nespletl si je kámoš s kolonou civilních aut OZNAČENÝCH tabulkou TIR?
3/ Jak se ty zátarasy demontovaly?
V naprosté většině případů se k tarasení cest používají betonové jehlany, anebo ocelové svařence, tzv. ježky, v nouzi pomohou i panely, zvané silničáky. Na nich NENÍ CO demontovat. Musejí se zvednout jeřábem a dát vedle komunikace.
Je zbytečné to takhle hezky rozebírat. Není každý mladý, krásný, silný a chytrý – třeba jako Vy.
Asi má ten šašek nový zápich na gamesoidní síti MS Fligt Simulator, tak se ozval.
Zdravím Targusi (volante v dutině lebeční)
1) u PS sloužili i “základáci”
2) území nikoho bylo na přechodu v Aši nejkratší (myslím tím od jedné závory k druhé)
3) odstraňovaly se právě ty zátarasy na silnici, aby byl volný průjezd
Čím více čtu tvé příspěvky tím vím si o tobě myslím, že jsi zde zdomácnělí brouk Pytlík. “Všechno vím, všechno znám, všude jsem byl a všechno jsem viděl”. Že jo 😜
Re: GB
Hele, vy zdomácnělÝÝÝÝ pitlýku.
Já NIKDE nepíšu o tom, že u PS nebyli záklaďáci.
JÁÁÁ jsem napsal, že PS podléhaly jinému velení, než klasická ČSLA. Konkrétně od r. 72 byly dokonce po MV, nikoli pod MO.
Takže by bylo sqělé, kdybyste se naučil rozlišovat jednotky branných sil ČSSR.
Psal jste o DEMONTÁŽI překážek, nikoli o odstraňování zátarasů.
A MYSLET zamená HOVNO VĚDĚT, soudruhu.
V Aši je trojzemí – dřív se tam potkávala hranice NDR, NSR a ČSSR.
Dnes ČR, Bavorsko a Sasko.
Takže to mohli být vojáci z NDR.
Re: Aleš
V tom případě ano. Ale pokud je mi známo, soudruzi z NDR se jedině přátelské invaze neúčastnili.
Což ovšem vůbec neznamená, že se na to nechystali.
Ostatní platí. Vojcl ČSLA neměl na čáře co dělat, to byla věc PS. První armádní palposty byly orientovány tak, aby vypálená munice nemohla v ŽÁDNÉM případě dolétnout na území Německa a Rakouska.
Ostatně stejné pravidlo platilo i pro příslušníky PS. V případě nutnosti palby vždy střílet tak, aby munice nedolétla za čáru.
Nemáte pravdu soudruzi z NDR tu byli, jedině Rumuni odmítli.
Takže už moc na svou hlavu nespoléhejte, určitě už máte požehnaný věk, předpokládám..
No, nakonec nebyli, Breznev usoudil, ze nemecka uniforma 23 let po valce by tady budila dost nezadouci reakce. Takze ji podporovali, meli tady par lidi, ale primo se nucastnili.
👍
Re: neo
Každý je stár tak, jak se cítí.
Já se cítím na devadesát od svých pětadvaceti.
Ne, soudruzi z NDR se invaze zúčastnili a velcie nadšeně a ochotně. NDR taky bylo společně s Polskem tí, kdo na invazi nejvíce tlačil.
Jediný, kdo se nezúčastnil byli Rumuni, Caucescu
Re: neo, Mike
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/ndr-se-srpnove-invaze-zucastnila-a-zaroven-nezucastnila-160124
A fčil mudruj…
pro Mike (8:49)
Byli by rádi byli, chystali se, ale nakonec na území ČSSR nebyli……
https://www.vhu.cz/nove-poznatky-o-ucasti-armady-ndr-na-srpnove-okupaci-1968/
Dopravní a bojová technika obou divizí dostala stejné bílé pruhy jako technika ostatních armád podílejících se na vojenské intervenci do ČSSR. Probíhala také intenzivní politická příprava. Zajímavá je jistě informace o školení vybraných důstojníků NLA formou kurzu na vojenské akademii Bedřicha Engelse v Drážďanech pro působení na připravovaných oblastních vojenských velitelstvích NLA na území ČSSR. Plánovalo se jejich zřízení v místech soustředění východoněmeckých vojsk v České Lípě, v Děčíně, v Litoměřicích a v Kamenickém Šenově.
Hlavním úkolem těchto německých oblastních velitelství mělo být zavedení a udržení klidu pořádku a bezpečnosti na svěřených územích, potlačování „kontrarevoluce“ a navazování spolupráce s „progresivními silami“. Důstojníci NLA měli mít právo použít policejní násilí a případně i vazby. Taková oblastní velitelství pak skutečně v Československu vznikla, ale v jejich osazenstvu byli výhradně příslušníci ostatních intervenčních armád.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/archivy-zpochybnuji-primou-ucast-vojsk-byvale-ndr-na-invazi-v-roce-1968_200808201200_mkopp
cit.
….objevili rakouští historici v nově zpřístupněných sovětských archivech důkaz o tom, jak se všechno vlastně seběhlo. Klíčový byl přepis rozhovoru z 23.srpna mezi Leonidem Brežněvem a Ludvíkem Svobodou.
Svoboda položil generálnímu tajemníkovi otázku, jestli jsou v Československu taky německé jednotky. Brežněv odpověděl, že nikoli, že je na poslední chvíli zadrželi a že z toho východoněmečtí soudruzi neměli zrovna radost. Člen sovětského vedení Podgornyj, který byl rozhovoru přítomen, měl dodat: „Vždyť se tak stalo na Vaše přání…“ Na mysli měl Dubčekovy protivníky, jako byli Bilak a Kolder, kteří se s touto žádostí obrátili na Brežněva. Ten jejich přání vyslyšel a na poslední chvíli vydal příkaz, aby východoněmecké divize sehrály jen druhořadou roli. Rozhodnutí tedy padlo v Moskvě a Walter Ulbricht s ním neměl nic společného.“
„Kdyby do Československa bývaly napochodovaly východoněmecké jednotky v uniformách, které v 60.letech ještě velmi nápadně připomínaly nacistický wehrmacht, tak by to byla neúměrně velká provokace. Reakce československého obyvatelstva by možná bývala jiná. Lidé by třeba bývali nepřijali novou dělnicko-rolnickou vládu. Navíc se moc neví, že východoněmecká armáda měla v severních Čechách v úmyslu zřídit vojenské komandatury, tzn. že by němečtí důstojníci bývali rozhodovali o veškerém společenském dění.“
To je hloupost. Zdroj tohoto je jeden starý článek z Aeronetu. Kdysi jsem ho četl a už tenkrát to byl nesmysl. Kamarádovi už asi mozek moc neslouží a tak si po přečtení toho článku vytvořil falešnou vzpomínku zapadající do jeho současného světonázoru.
Osmasedesaty byl darem z nebes, jako alibi proc to (neco) nejde, slouzi uz 4. generaci.
A zda se, ze jeste dlouho slouzit bude. Takovou vzajemnou zlobu a nenavist jako v Cesku jinde na svete nenajdete- jejich dusledky se musi na nekoho svest.
V Anglii jsou pouliční bitky a zavírá se i za dva smajlíky.
Zloby a nenávisti tam mají plno.
Trefa
Kde se vyskytnou tak košer uvědomělé osobnosti:
Jan Hrušínský, principál Divadla Na Jezerce
Jan Hřebejk, režisér
Jaroslav Hutka, písničkář
Zdeněk Svěrák, herec a spisovatel
Milan Šteindler, divadelník,
je o divadlo postaráno. Hrají gojimům ty nejnovější kousky podle notiček velvyslanectví SSA a Aspen institutu.
Samozřejmě musím OPĚT Vidlákovi rozkopat jeho bábovičky.
Níže podepsaní soudruzi si dozajista přečetli blábol – pardon – novinářskou perlu soudruha vlka, kterýžto VEŘEJNĚ odhalil, že Putin prosral vše, co jen mohl, protože Vasil mu beztrestně vlezl až do Kurska – a to skoro úplně ganc!
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/08/20/1012048/
Už chybí jen posledních 150 km a je to!
A Putin jednak nic nepředvídal a druhák – ani hen ty Vasily nevyhnal do tří vteřin, takže už s ním nebude nikdo kamarádit, to říkala stará Blažková.
Z toho plyne, že soudruzi MOUDŘE posoudili aktuální situaci na frontě a poznali, že Vasil je morální vítěz a zanedlouho bude sbírat hen ty vavříny, nebo co se to vplítá do pohřebních – pardon – vítězných věnců, aby voněly. Tudíž je nezbytně nutné demonstrovat hen ten správný uvědomělý postoj a rozhled a tak fšelyjak podobně.
Takže kdo má v hlavě – éééch – rozum v hlavě, ten ať hned běží podepsat prezenčku, soudruh Svěrač – pardon – Svěrák mu zajisté ukáže, komu se má upsat – totiž podepsat.
A vy, moji mamlasové – pardon – mí pražané – pardon – vy dezoláti, vy bude fpéérdeli furt dál, protože jste hnusní, trapní a blbí a furt jen chcete myslet.
Vlk nepochopil, ze jde o genialni Putinuv plan a ze cim dele se bude bojovat na ruskem uzemi, tim lepe.
Re: šelest
vlk je zhruba stejný voják, jako vy. Ví o tom naprosto stejné hovno, takže když se omylem k nějaké informaci dostane, neví, do jakého kontextu si ji má zařadit.
A jeho logické uvažování zamrzlo na pískovišti v mateřské školce zrovna v momentě, kdy sváděl s ostatními hošíky bitvu o formičku kopretiny.
Kdyz nekdo jede moc zhurta, vim, ze je dezorientovany a nejisty.
Re: šumák
Pro začátek si nastudujte geografii terénu, ve kterém se bojuje v ruském příhraničí.
Pak se poptejte, jaké LOGISTICKÉ postupy je nutno uplatnit, aby byla docílena alespoň minimální efektivita činnosti jednotek.
Pak zjistěte, jaký je reálný stav na bojišti, resp. do jaké míry jsou efektivní nasazené jednotky.
Jen tak na okraj – do dnešního dne stále nikdo neví, KOLIK Vasilů do Ruska vjelo. Všechno to jsou POUZE odhady s odchylkou TISÍCŮ kusů.
A ještě jednou na okraj zopalkuji to, co zde psal již Králík´62 – kdyby se gaučoví soudruzi ráčili podívat do mapy, zjistili by, že město Sumy se nachází 50 km od hranice (hodina jízdy ve vojenské koloně), je obklopeno lesy a vede do něj PĚT důležitých silnic, o železnici nemluvě. Tudíž vyšší koncentrace vojsk není v tomto punktu ničím mimořádným.
Čímž vůbec nechci tvrdit, že Ivan neposral rozvědnou činnost. Ale povídat o ztrátě všech propagačně politických plusových bodů je poněkud legrační.
Nie ze by som tomu nejak rozumela, ale michalapetr dnes (zase) pisu o Kursku v pozitivnejsom style o Rusku nez o Ukrajine … vlastne pisu, ze Ukrajinci tam iba nahnali pochcipat vojackov a vyplytvat nejaku nedostatkovu municiu.
A sice blondynecka, ale vo veciach vojenskych som sa rozhodla viac verit michalapetr nez vlkovi. Aj ked do dovodovej spravy dokazem napisat len ‚pocit‘.
Michal&Petra berte s VELKOU rezervou.
Re: bosorečka, Anonym
Ano, Michala berte s jistou rezervou. Připískává Ivanovi.
Usuzuji tak v porovnání s ruskými zprávami z bojiště.
👍
Aha, takze Rusko uz neprohralo nevratne?
Od te doby, co je Strelkov v lapaku, je jeho fanklub jako stara gramofonova deska:
porad dokola tu opakuji to same. uz skoro dva roky 🙂
Prachy od CIA/MI6 pořád chodí, tak proč přestávat, no ne?
Nejspíš to není geniální Putinův tah.
Jisté je, že Vlk z vlkovbloguje je emočně poněkud nestabilní a lítá v emocích ode zdi ke zdi. Taky se snaží být originální za každou cenu. A tak teď jede verzi „Rusko to všechno posralo, Ukroši slavně vítězí, všechno je ztracené, búú búú búú“ v kombinaci s „zrádci uvnitř ruské armády to udělali schválně, aby donutili Putina podepsat potupné příměří, búú búú búú“
Imho je to celé tak trochu „ukrajinské předmostí na levém břehu Dněpru, v. 2.0“ – diskutující na seznamu a ýděsu mají možnost jásat, jak ti „pitomí rusáci dostávají na frak, slava ukrajiny, heroim slava“.
Zelenskyj doufá, že ještě dostane další prachy na jachty a že to ještě chvíli vydrží než ho západ odepíše jako ztrátovou investici.
Taky asi doufá, že se mu podaří získat další kanonenfutter z východního křídla NATO (do otevřené války NATO vs Rusko na území Ukrajiny budou jistě odeslání hlavně východoevropští untermenschen, protože my, východoevropané, slované pro velení NATO a EU nejsme tak úplně lidi jako oni)
Ukroši pobíhající v Kurské oblasti v malých jednotkách jsou už mrtví, jen jim to ještě nedošlo. Většina techniky je již zlikvidována, zbytek techniky to čeká. Tím se z malých rychlých a vysoce mobilních jednotek postupně stávají malé, pomalé a nemobilní jednotky.
Není jak je zásobovat. Bude jim docházet munice, jídlo, voda, léky. Není jak transportovat ukrajinské raněné. PVO ukrojednotek v Kurské oblasti je zřejmě již z většiny zničena, není kde vzít a jak jim poslat další. Drony ukrojednotkám dojdou, pokud už nedošly. Není jak jim poslat další.(Všechno nezvládnou americké špionážní satelity a drony operující na velké vzdálenosti desítek km).
Jako pýár reklamní akce dobrý. Diskutující na seznamu pár dní hýkali nadšením nad „konečným vítězstvím, které se blíží“. Zase pár dní, kdy si nemuseli přiznat, že NATO válku na Ukrajině prohrálo (už jen musí doběhnout události v čase, ale jsou nezvratné) – a prohra NATO bude mít zásadní a opravdu nepříjemné důsledky vzhledem k sázkám, které západ nasázel na vítězství.
Takže to asi ruská armáda trochu podcenila (ochranu hranic, ale je to fuckt dlouhá hranice). Možná uvěřili slibům USA, že svým ukroloutkám nedovolí útoky na ruské území. Možná je to bordel místního velení a místního vedení oblasti (pokus o podobný útok na Belgorodskou oblast selhal a ukroši tam zařvali ve velkém). Možná to vlastně Putinovi ani zas tak nevadí, protože Rusové se v ohrožení vždy semknou – a navíc ukrajinská armáda posbírala co mohla a co jí zbývalo a to teď je postupně likvidováno.
Je to jako slavné „předmostí ukrajiny na levém břehu Dněpru“ – ukrajinská armáda tam držela, resp. několik měsíců ležela v bažinách uprostřed ničeho. Čas od času tam ukroši poslali čluny s posilami, kdy poslali 30-50 vojáků, 5-15 jich dojelo na druhý břeh živých a ti byli následně v bažinách zlikvidováni z dronů. A tak to ukroši opakovali furt a furt. A naše média a fanatici jásali, jak ukrajina hrdinně drží předmostí, jak se ruská armáda nezmůže na to ukrajince odtud vytlačit. A přitom to bylo pro ukrajinskou armádu čistá ztráta několika set / pár tisíc vojáků. Pro pár měsíců hýkání diskutujících na seznamu a pár měsíců „vlkovů“ plačících nad „předmostím Ukrajiny, vše je ztraceno, asi zrada ruských generálů, fňuk fňuk búú“
ad „Takže to asi ruská armáda trochu podcenila (ochranu hranic, ale je to fuckt dlouhá hranice)“
1. Ruská armáda nechrání hranice. Hranice chrání pohraniční vojsko, které má své velení, a to nepodléhá MO, ale patří pod FSB. http://ps.fsb.ru/
2. Podle ruských vojenských manuálů se první obranná linie staví ve vzdálenosti 11-40 km. Právně je území první lini označeno jako federální a armáda tam může dělat, co chce.
3. Území mezi hranicí a první linií právně patří dané oblasti, případě firmám čí soukromníkům. Bez jejich souhlasu, tam ruská armáda nesmí postavit ani vojákovy boty.
4. V Bělgorodské oblasti se místní úředníci rozhoupali až po loňském nájezdu Ukrajinců, a tak z předpolí na žádost armády evakuovali obyvatelstvo a armáda si tam udělala minová pole a další zátarasy.
5. Úřednictvo brjanské a kurské oblasti se k žádné akci nerozhoupalo, proto tam v předpolí nebyly žádné zátarasy a postup ukrajinské armády se zastavil až na první obranné linii, která nebyla souvislá(bo lesy).
6. Největší město obsazené Ukrajinci Sudža má necelých 5 000 obyvatel. a je rozděleno řekou na západní a výchdoní polovinu. A podle dostupných zpráv, ve východní polovině jsou Rusové, pravda obklíčení a zásobování tahají drony, v západní jsou Ukrajinci a vodí tam západní novináře. Takové je to veliké vítězství. Ty jednotlivé obsazené dědiny a chutory měly jen pár stovek obyvatel.
je
Tyhle apologeticke skazky…
Jsem ve valce (se specialini operaci bezte do hajzlu) se sousedem, tesne za hranici vidim soustredujici se jenotky, ale proto ze na hranici smi byt jenom pohranicnici, neb soukrome firmy a vlastnictvi, tak tam poslu jenom par stovek cerstve mobilizovanych.
Ty zakopy jsem tam taky vykopal na ozdobu…
Tohle si bezte psat k Michal&aPetrovi, kde do dneska tvrdi, ze hranice byla zaminovana, ale Rus ty miny odstranil tesne pred Ukrajinskym vpadem…
ps Jeste, ze ma Rusak ty vojenske manualy, ktere jsou verejne pristupne. I ten posledni Ukrajinec si tak muze precist, jak je Rus na utok pripraveny, a jak bude reagovat 🙂
Tak mě napadlo, že v (zatím, aspoň formálně) naší zemi jsou novodobí husiti. Přijímají pod obojí. Ne postaru (tělo a krev Páně), ale po novu, jako náš soudruh pan president.
😀 😀 😀
Vlk se, chudák, vzrušuje, pak takhle argumentuje:
„Nějaký točvolant…
Nové chyby? V problémech obrany Kurska spatřovat spojitost se skupinou Západ
Vojenští experti si kladou otázku, jak taková velká bojeschopná ukrajinská skupina s obrněnými vozidly vznikla poblíž hranic s Kurskou oblastí. Jak je možné si nevšimnout této armády s moderními průzkumnými prostředky?
Vyvstávají také otázky týkající se posílení hranic. Během 2,5 roku speciální operace to mělo být provedeno dříve, říkají odborníci. Pohraničníci ze Sudže jsou ctěni a chváleni za první bitvu, ale dokáže jejich základna udržet takový průlom? Kdo ponese odpovědnost za to, že na hranicích s Ukrajinou stále nemáme plnohodnotnou obrannou linii?“
https://www.michalapetr.com/map-2066-kurske-safari-nestastna-82-ukrajinska-mechanizovana-brigada-se-vcera-opet-stretla-se-svym-starym-nepritelem-810-ruskou-brigadou-namorni-pechoty-a-skoncila-jeste-hur-nez-pri-lonske-letn/
Americká skupina PMC Forward Observation Group potvrdila svou účast na útoku na oblast Kursk.
Instruktoři FOG zahájili svou práci s ukrajinskými ozbrojenými silami ještě před zahájením ruské speciální vojenské operace na Ukrajině a sám Bales dorazil na Ukrajinu v roce 2022.
Ozbrojené síly Ukrajiny nadále aktivně využívají systémy NATO včetně satelitního vybavení Starlink ke komunikaci a koordinaci akcí.
Dříve obyvatelé pohraničních vesnic v oblasti Kursk hlásili výskyt cizích žoldáků v jejich oblastech, což nyní potvrzují listinné důkazy
https://aftershock.news/?q=node/1412627
Tisková tajemnice Pentagonu Sabrina Singhová během tiskového brífinku 15. srpna uvedla, že ukrajinský vpád do Kurské oblasti nezměnil typ ani objem zbraní, které USA poskytnou Ukrajině, a že parametry americké politiky týkající se ukrajinských úderů na velké vzdálenosti na vojenské cíle v Rusku se zbraněmi dodanými USA se také nezměnily,“ upozornil institut ISW.
👹🕎
Musíme použít absolutně jasné nástroje, abychom Rusko přiměli [k jednáním]. Jedním z nich je vojenský nástroj nátlaku,“ řekl Podoljak. Tento „nástroj“ podle něj v Kurské oblasti funguje.
měla Ukrajina útokům v regionu několik cílů: zlepšit svou vyjednávací pozici, zastavit ruskou ofenzívu v Donbasu a zničit jednotu ruské společnosti.
🧐
Vlk to zná lépe, ale spíš to vypadá, slovy Haškova Balouna, „voni je vobětovali,“ poslali žoldáky a zálohy jako zoufalý pokus do Ruska: „pro zlepšení vyjednávacích pozic“. Vyznavači šachů kolem Kremlu to jakoby neviděli (nemohli to nevědět).
20.8.24
Celkem během bojů na Kurském směru nepřítel ztratil více než 4 130 vojáků,
58 tanků,
27 bojových vozidel pěchoty,
50 obrněných transportérů,
299 bojových obrněných vozidel,
131 vozidel,
27 děl, pět protiletadlových raket systémy a
sedm raketových systémů, včetně tří HIMARS MLRS a jednoho MLRS,
šest stanic elektronického boje,
čtyři jednotky ženijního vybavení, vč. dvě ženijní odminovací vozidla a jedno odminovací zařízení UR-77.
Operace na zničení jednotek ukrajinských ozbrojených sil pokračuje.
https://aftershock.news/?q=node/1412627
Co je zajimavy ,ze ty zbrane nejdrive ukrovi dodaji a pak mu zakazuji je pouzit.
Neco jako plejtvani ,proc nedodat ty zbrane,co muze pouzit.
Nebo nechteji aby se ukr poradne ubranil.
Leckde zase maji prostor a vybizeji. Diskutujte ,ale kdyz vas prispevek bude vo necem , tak vam vsecko smazeme.
Poplatek za CT spatnej , za nase knihy 2x vice , spravnej. Nezapomenout
zase smazat v boji za dobrou vec.
Vlada to ma dneska snadny , co vidi , ze voni se vodrovnaji ty dole mezi sebou .
Hledaji jenom prilezitost ,kde by mohli ventilovat svoje navzajemny ,nepricetny ,pomstychtivy nenavisti.
Nic jinyho je nezajima..To maji nejradsi ze vseho..My vlada , taky.
Prispevky si taky smazou..Sami si zacpavaji huby ,zavazujou voci ,vopakovanim dokola vyctem chyb.Pospichaji zkratka tim spravnym smerem…Dale.
Porad vopakujou naky vycty nasich hrichu a nic , kazdej muze udelat chybu ,
ani my nejsme prefektni a nikde sme to nerikali. Aby si to s nami nerozhazeli.
Vetsinou nahazeji spoustu slov na jednu hromadu ,vopatri je rymem a
nazvou si to poesii ,s pouckama ,napr. Shooterhandu….
P.Markova velice rada pise vo cem nic nevi.. Ma vopravdu velky a velky
starosti , mimo jiny velky litujici starosti vo armadu , ze v armade budou ty obezni..
Nedela si starosti s tim ,ze napr.
Z obeznich udelaji v kazdy armade za 14 dnu ,vychrtliky.
Coz vod klavesnice nemuze videt.
Takze ti dalsi ,zdejsim jako by z voka vypadli, co nevynechaji jedinou prilezitost , rozdmychavat bumerangem nenavisti , sborove a ochotne prizvukuji.
Musi upozornovat ,ze jsou sluhove a loajalni podrztaskove.. Ovsem sou to koupeny zaslouzily umelci, za 120 milionu rocne.
Vedeni uradem s 10milionu rocne rozpoctem.
Sem tak vyjimka ,kdo ma na mysli se orientovat v konkretni a skutecny situaci.
Mame zde Foltynovy vyroky ,svini a zombie , opatreni na totalni moci vojensky policie , nad vsemi a vyrok presidenta , predsedy v Nato a komunistickyho generala za okamzity zacleneni ukra do Nato..
/Predtim este gejziry nenavisti toho repo , neni treba takovy jmenovat/.
Kratce nasledujici po sobe.
Ukr v Nato , znamena jediny, celosvetova valka. Z toho rus neunikne.
Bude donucenej,jako predtim na ukra.
Vlada ukru coz je zajimavy ,miliony uprchliku nepotrebuje a vod spratelenych vlad vratit nechce. /Na smaz, soudruzi, komunistka Konecna vas vede /.
Mame tady rychlej presun do totalitniho rezimu a dalsi podstatne upevneni moci. Na realizaci planu ,kdyz ukr valku prohraje.
Vsemocnost vojensky policie ,znamena jediny ,vyhledani , vypatrani a chyceni vsech, kdo by nechteli,po vyhlaseni mobilizace do valky.
Vynalez tech spatnych je velky bubnovani ,aby se vlada probudila zahorela spravedlivym hnevem dodala dalsi opatreni k naprave kadyho.
Obávám se, Pawe, že s tou vojenskou policií a účelem návrhu novely zákona máte 100% pravdu. A navrch ještě k tomu nám ty dveře nemusí nutně rozkopnout jen česky mluvící vojenská policie (máme, tuším, nějakou, prý „obrannou“, smlouvu s jistým spojencem…)
Na kazdym sprochu ,pravdy trochu. Karlo.
Este nebylo ,aby se nechtelo, ale bylo este , ze se nechtelo.
Kdyz se ale bylo chtelo , tak se chtelo ,aby bylo.
Kdo nema stesti ten sedi na forhontu,
cekaj na nej davy vrahu, frontu.
Kdyz zacal a co vlastne , Putin..
Nepricetne vobohatil vetsinu bohacu, korporace , rodinu presidenta ,predevsim v Usa.
Ty nemaji zajem vo Ukrajineau, ani vo Ameeriku.
Jenom vo penize z prodluzovany valky.
Z toho kaplo pro politiky kongresu,senatu,mega miliony aby byly na
na kandidaty atd.
Neuveritelne a za kratkej cas Putin vobohatil bidnyho parasita Zeleninu ,
vo moc miliard , majetky a konta ma v celym svete.
A celou vladu a vysoky uredniky,Syrsky je ted taky u lizu.
Pravda vlada ukra pomohla dle rozkazu, konflikt vyprovokovat.
Vo Ukrajinu samozrejme nemaji zajem ,jenom vo penize z valky.
Vladam celyho sveta a velkym uradum zajistil Putin jejich koryta.
Nemusi nic umet ani nemusi mit zadny schopnosti ,zadnej.
Kterej z nich umi krast a ma vostrej jazyk vic nez jiny ,ziska rychle ..
Kdyz jim jednoduse staci ,ze umi kricet z plnych hrdel , jak nenavidi Rusko a Putina.Tez Nato a jiny velky mega organizace .
Tajne se doma modli k ikone Putina , vsichni.
Ale svorne povykuji , ze nesmi Rusku vladnout.
Media celyho sveta taky bohatnou , vo svet nemaji zajem , jenom aby spravne ziskuchtive psaly a informovaly.
Putin si nahrab na mega sankcich s celym Ruskem a zrejme
ziska asi 10 trilionu prej z nerostnyho bohatstvi U…
Na Ukrajine mu zalezi ..
Kdyz se bylo chtelo , tak se bylo chtelo, aby bylo..
Re: Gój
Zkusím navrhnout jiný pohled.
Blíží se vyjednávání. Ivan řekne – VY jste mi vtrhli do MÉ země.
Jinak řečeno – Vasil už nemůže vřískat, že se JENOM brání, jak to dělal doposud.
Nebavme se o ceně této možnosti takto argumentovat.
Zkusme se zamyslet, jestli to Ivan nepoužije jako nástroj na zvýšení tlaku na protistranu.
Kapitulace slavného mocného KoZa na ukrajinském válčišti.
V Kyjevě vypukla Panika. Bývalá hlavní komisařka ukrajinské armády Bezuglá oznámila, že generál Mordvičev prolomil poslední ukrajinskou obrannou linii na Donbase, a že ukrajinská armáda už nemá žádnou munici, aby Rusy zastavila. Za vše prý mohou zrádci Syrskyj a Zelenskyj, kteří si u Kursku hrají na Žukova!
https://www.michalapetr.com/map-2071-general-pavel-selhal-ukrajinci-nemaji-cim-strilet-prvni-udaje-o-poctech-padlych-ukrajincu-pri-srpnove-invazi-do-ruska-hovori-jasne-tragedie-lonske-zpackane-ofenzivy-se-opet-opakuje/
Jenže vpád do Kurska byl podle notiček majitelů KoZa.
Uz jsem to tu psal…
Nechte vlka byt.
Ma svych starosti dost a Kosa je jeho zpovednice, kam si muze psat co chce.
Nikdo tam chodit nemusi.
Kdyz s nim nesouhlasite, tak to nectete. Tahat so sem je PRASARNA.
Za me:
Obcas tam je zajimavy clanek od S. Hershe nebo J. Mearsheimera, nebo oilprice.com (prevzaty), ktery bych samozrejme vsem doporucil, ale jinak se na jeho zavery netreba moc ohlizet.
Duvody jsou zrejme:
* dela vsechno sam – zahlceni
* jazykova vybava nedostatecna, hlavne smerem na zapad. o tom, jak vse nahradi prekladac mi tu radsi ani nepiste.
z toho duvodu porad povazuje NYT, WaPo, Walstreet Journal, Times atd. za nejake etalony novinariny, kterymi se je treba zabyvat.
On tam samozrejme napise, ze ty clanky jsou samozrejme presyceny americkym velikasstvim a samozerstvim, ale stejne je informacne bere za hodne a dela z nich zavery.
* je casto osobne zaujaty a nese si to s sebou i „pres mrtvoly“
Okamurovi rikal cela leta „japonska zahneda“, Kovandovi rika z nejakeho duvodu „klucik“. Kdyz byly volby mezi Babisem a Fialou, tak tam mel clanek, ze snad radsi toho Fialu… (zde musim rict, ze se Babisovi po nejakem case omluvil.)
Vytek bych mel vic, ale jak uz jsem psal vyse, je to jeho OSOBNI blog, takze nejakou objektivitu neni nutne vyzadovat , a navic delat vsechno sam v takovem zaberu nutne vede k zahlceni a tim i k mylnym zaverum.
Samozrejme doufam, ze mu tohle jeho „pritel“ posle. A to hlavne z duvodu, ktery jsem se mu tu uz drive pokusil (marne) vzkazat:
Aby se na to uz vy*ral.
Dobrovolne si vytvoril kolem sebe velmi toxicky svet, tvoreny predevsim politikou/spinou. Nic z toho nemuze ovlivnit, Presto travi vetsinu sveho casu prave tim.
To se musi nutne podepsat na zdravi jakkoli silneho cloveka.
Budto se o Kosu s nekym podeli, a cas od casu si odpocine, nebo ho to znici.
Jo a abych nezapomel, k tomu toxickemu konicku ma vlk i skvele kamarady, kteri ho zasobuji informacemi o tom, kde a kdo o nem cosi napise. To aby se vlkovi tlak udrzel na stabilne vysokych urovnich…
Kdyz mate takove kamarady, tak ani nepotrebujete nepratele.
tak mozno sa mu podari zmenit postoj. Predsa len, mozno toto scanovanie internetu mu dava este zmysel zivota, este je zvedavy….inak by to mozno uz davno zabalil. No a ma svoj zorny uhol a vramci neho sa pohybuje. Niekedy to sam nasledne spochybni v komentari, niekedy to preberie tak ako vyslo inde….myslim, ze viac menej tak ako my vsetci. Len mozno nie vsetko sme si vedomi a scanujeme rozne stranky a clanky, to je tak vsetko. Ja som za Vlka vdacna aj za jeho pracu, ale to neznamena, ze si nie som vedoma jeho limitov a zorneho uhla. A proste tak narabam aj s jeho informaciami
Naprosto s vami souhlasim.
Ja si taky myslim, ze vlk udelal spoustu prace na poli nezavisle „novinariny“, ale nemuzu souhlasit s tim, jak ho to evidentne nici, protoze to dela na 100% ( je na to sam).
Mate taky pravdu, ze je to jeho smysl zivota, nebo on si z toho udelal smysl zivota…
Ale on osobne nic z toho, o cem pise nema sanci zmenit, takze to neni nejlepsi vyuziti casu, ktereho mame vsichni omezene :-/
tak 1) je to jeho volba a jeho rozhodnutie 2) mozno nevidi nic ine co by ho bavilo aspo tak ako toto….skor je problem v tom, ze ked to clovek konzumuje takto, ako sam to predklada, tak straca nadej v buducnost…..a to je velmi dolezite, kedze casto aj to co my vidime je len zuzena perspektiva a velmi sustredena bublina…..realita sa mozno pohne dramaticky inak.
Asi ako keby nejaky Rus v 98., po krachu statu si povedal, ze uz to nema zmysel cele, uz to pojde len pekla……a hop, za 30 rokov je tu zrazu opat stat, ktory sa moze opovazit USA co i len oponovat (to si Japonci ci Nemci dovolit nemozu)
No a navíc je těžce nemocný… To taky zkreslí pohled na svět.
Svěráky se povolí
až Kamala dovolí.
Ze Strakovky vane smrad,
smrdí také celý Hrad.
Vidím úprk xtátní šatně:
to nemůže skončit špatně!
Čestní mají čistou róbu,
bookují si koupel v Obu.
ta (reka) Ob – „v Obi“ (no a kvuliva rymu – „roby“)
SSoudruzi kolaboranti s Velkým kazisvětem připravili košer propagandu za účelem debilizace gojimů:
😱“Jak křehká je svoboda, zejména je-li podmiňována zahraničním agresivním režimem.“
Projekci nápisu „Jdi domů, Ivane! Go home, Russia!“, který bude svítit na Strakově akademii v úterý zhruba od 21:30 do rána, připravil Nadační fond pro Ukrajinu. Iniciativa stojí za projektem Dárek pro Putina, tedy veřejnými sbírkami, za které nakupuje zbraně pro ukrajinskou armádu. „Jsme rádi, že úřad vlády sdílí podobný názor jako dárci, kteří aktivně podporují ozbrojené síly Ukrajiny. Tedy, že ničivou válku na Ukrajině je možné velmi snadno ukončit. Stačí, aby se vojska Ruské federace stáhla za své vlastní hranice. Takhle je to jednoduché,” uvedl v tiskové zprávě Strakovy akademie jeden z iniciátorů sbírky Martin Ondráček.
Série videí Můj 68 vznikala pod vedením grafika Jozefa Dobríka, známého z Dárku pro Putina. „Na dějiny se díváme očima jednotlivce. I proto, že autentické příběhy a emoce otevírají prostor pro empatii.
Nějak se nemohu upamatovat.
Omluvila se nám už Ukrajina za 21.8.1968?
Nemá důvod. Byl to přece CCCP. Taky ani Polsko, a jiní se nebudou omlouvat.
Navíc – k čemu by to bylo – už je to 56 roků. Všude jsou jiní lidé.
Tehdy jsme nenáviděli imperialisty z Wall Streetu. Dneska je to Moskva. A kdo to bude zítra?
[;>/
Tehdy jsme nenáviděli okupanty a zachovali jsme klid a rozvahu. Jak hlásili z rozhlasu.
To jistě.
Ale emoce nějak vyčichly. Naučili jsme se žít i když jsme byli „okupovaní“. Nakonec – „šéfovali“ nám mnohem méně, než dnešní libodémo páničkové z EU a USA. Ti neviditelní myslím.
A v devadesátkách přišli Rusové, kteří utíkali z Jelcinovského CCCP a mířili na Západ. Někteří tam nedoputovali, někteří ano a kousek se vrátili, protože tady se domluvili – ruština se učila ve škole – a jen málo našich lidí si zachovalo dostatečnou míru nenávisti, aby ji mohli projevovat denně svým sousedům. A ten náš „Západ“ byl pro Rusy dostatečný. Většinou to byli lidé vzdělaní a pracovití. Uplatnění našli hned. Už tu mají svoje domy a zaplacené místo na hřbitově. Děti se dají poznat jenom podle jména. A ani to ne vždy.
===
Pak už stačilo se jet na ty „ožralé mužiky ze stepí“ podívat osobně, aby vás ta nenávist tak nějak přešla.
Pravda – jel jsem tam s obavami. Přešly mě za jeden den – lidi jsou všude stejní. Když se chováš slušně, dostane se tio slušného zacházení. A v Německu je to stejné. I v Polsku. Takže kdo si chce nenávist ponechat, ať si ji ponechá. A až se zase kolo dějin protočí, budou nenávidět někoho jiného – třeba Židy.
Oni tu nenávist prostě potřebují, jinak by by jejich život plochý.
ničiví perverzní banksteři z Wall Streetu nebo London City
Budeme nenávidět sebe.
Ale mnou nepočítejte, milisekundo. Já si už na sebe docela zvykl. [;>))
Nebylo to taky tím, že v tehdejším západním Německu měly být rozmístěny jaderné zbraně? Nelze vše házet na SSSR.
Je to tak.
Trochu to téma odlehčím.
Babička ráno 21. srpna 68 třepe dědou v posteli a říká mu :
Dědo vstávej, jsme obsazeni!
Děda: nech mě ještě spát, Brežněv to jen tak nenechá!
Otázka, proč se vládní věrchuška odvolává jen na Rusko, když se u nás valily i armády DDR, PL, Ungárie, i Bulgárie.
I naše vojsko pomáhalo vrahům z Volstrýtu nastolovat demokracii u Kábulu, kde se bojovalo za Prahu.
a z těch Rusů bylo docela dost ukrajinců
A Poláků a východních Němců a Rumunů a Tatarů a Kalmyků.Kazachů, Gruzínů atd. Marginálie.
Hmm, kde jsi přišel na ty Rumuny?Čaučesku sem armádu neposlal …
no, sověti po válce zabavili kus Rumunska (tušim Besarábie), jako Zakarpatskou Ukrajinu ČSR. Teď je to ukrajina a Rumuni si stěžují na diskriminaci menšin. Takže nějaký Rumun by se v tom počtu vojska asi rovněž našel, čili kočičák tak úplně nekecá. Ale Ceaušesku skutečně účast odmítl.
Re: NWH
Besarábie…
Myslíte Moldávii – Moldovu, hlavní město Kišiněv?
Podkarpatskou Rus – což byl československý název následné Zakarpatské Ukrajiny – nezabavili RČS (ČSR, později ČSSR) Sověti, ale vznikající OSN, přesněji bylo to dohodnuto již předtím mezi velmocemi v Jaltě a Postupimi.
Toto území nikdy nebylo integrální částí československé republiky, ale pouze „územím ve správě“ z gesce Společnosti národů (předchůdce OSN) po První světové válce. Tudíž, jak možná pochopíte, nebylo co zabavovat – Benešovská republika se toho zbavila velice ochotně a ráda, jelikož to byla doslova koule na noze, jak politicky, tak ekonomicky a vojensky.
Moje osobní vzpomínka na zítřejší den.
Mě to chytlo taky na chalupě, taky v Jeseníkách a taky těsně pod 700m n. m. . Ale bylo mi jen 10,5 roků. Babička hned běžela do právě zastavivší pojízdné prodejny pro rýži a chleba. Ten nařezala na kostičky a připravila na sušení.
No a dopadlo to docela jinak, že?
Všechno jsme snědli my.
Ja si pamatuju jen ty nad mestem nizko poletujici stihacky, ktere schvalne delali razovou vlnu. Bylo jsem dítě a hrozně jsem se bálo 🙂
Soveti sem nakomandovali stihacky? Opravdu?
No, myslím, že bychom to mohli kapánek odlehčit.
Roztrhané sny.
https://www.youtube.com/watch?v=-yc0Ou3RCGs&ab_channel=H-MusicHungary
No není to případný název písničky, kterou huláká tisíc honvédů na partu dědků v dezolátním věku?
https://www.vidlakovykydy.cz/comment/2160957#comment-2160957
Pro mě spíš nostalgie než legrace…