Tak tu máme nejnovější shitstorm od Lidovců, že Konečná vyhlásila válku církvím a doložili to větami z našeho programu vytrženými z kontextu. Ostatně, jak jinak, že? Takže prý chceme zrušit církevní sňatky, zavírat kostely a přivést na církve státní dohled. Prý program jak od Gottwalda. Média se toho chytají, protože klacek ústavního soudu se ukázal být poněkud slabý a s Fialou to vypadá opravdu zle. Takže si dneska vysvětlíme, jak to doopravdy je.
Začneme tím, že příslušnou část programu jsme de facto opsali podle Francie. Oni jsou ve vývoji o třicet let dál, prožívají tam na vlastní kůži veškeré dobrodiní migrace způsobené chirurgy z dovozu a z radikalizace společnosti díky různým mešitám a islámským školám, kde se káže nenávist vůči vlastnímu státu. Proto Francouzi postupně přitvrzovali své zákony vůči náboženským společnostem… největší sranda totiž je, když vám někde kážou o nutnosti džihádu, sbírají peníze pro Islámský stát, vyhlašují fatwy proti učitelům, kteří učí náboženskou toleranci na školách a vy s tím nemůžete vůbec nic udělat, bo náboženské svobody.
Další velká legrace je, když zjistíte, že vám v modlitebnách oddávají dvanáctileté holčičky s padesátiletými chlapy a také se s tím moc nedá dělat, protože náboženská práva jsou přece zaručena…
A do třetice zjistíte, že vám aktivistické soudy pro lidská práva řeknou, že nemůžete mít jiná pravidla pro islám či pro sekty a jiná pro křesťanství.
Francie má dnes poměrně přísné zákony, které posilují sekulární charakter státu. Dopracovala se k nim přes vystřílenou redakci Charlie Hebdo, přes vystřílený Bataclan, přes uříznutou hlavu učitele Samuela Patyho a přes spoooustu skandálů s dětskými nevěstami. Británie šla jinou cestou… prostě před znásilňujícími pákistánskými gangy zavírala oči a trestala naopak ty, kteří na jejich zločiny upozorňovali. Tommyho Robinsona, třeba.
U nás zatím nic takového není… tedy kromě sbírek pro Islámský stát a různé podivné imámy. Lukáš Lhoťan by mohl povídat. A protože bohužel pořád existuje evropský soud pro lidská práva a spousta liberálních pravidel, nedá se nic dělat – to, co platí pro mešity, musí platit i pro kostely. Kdyby Lidovci tak nepodporovali migraci a kdyby Rakušan nepodepsal migrační pakt, možná to mohlo být jinak. Hnutí Stačilo! nedává na plakáty černochy s nožem, ale chystá zákony dřív, než budou přijímány díky vystřílené diskotéce. Chystá zákony dřív, než někomu uříznou hlavu po deseti letech radikalizace, proti které stát ani policie nemohly zasáhnout.
V naší zemi máme také spoustu sekt a sektiček, které jsou registrované jako církve a mají církevní práva. Zajisté se pamatujete jistou Barboru Škrlovou, která dneska dělá ministra zahraničí, pamatujete si týrané kloučky a také si zajisté pamatujete, že to celé mohlo trvat podstatně déle, kdyby nebylo jednoho videa. Policie totiž měla svázané ruce. Zákony, vole!
Hnutí Stačilo nechce zakazovat církevní sňatky, ale chce, aby byly potvrzeny před státním úředníkem. A protože existuje rovnost před zákonem, tak holt kontrola proti šáría sňatkům musí platit pro všechny. Stejně tak platí, že pokud má policie uzavřít mešitu, kde dochází k radikalizaci, tak to musí platit o pro kostel. Samozřejmě, následoval by automatický soudní přezkum, jestli jsou policejní důkazy dostatečné, který by musel proběhnout do třech měsíců.
Mimochodem, když se dneska podíváte, který fejsbůkový profil politika se vyznačuje nejžlučovitější nenávistí, Lidovci budou na předních místech… viď, Zdechy? A jak je to s tou radikalizací na sociálních sítích? Jeden z členů Oganesjanova gangu, jistý Smejkal, byl členem pastorační rady farnosti sv. Václava v Nuslích… Je to už radikalizace, nebo jsme všichni ještě v pohodě? Na Slovensku jistý „hodný člověk“ Cintula vystřílel do Fica celý zásobník. Fakt se to nemůže stát i u nás? Obzvlášť, když vidíte, jak se pravda a láska chová?
Můj první blogerský článek před třinácti lety se týkal tehdy právě schvalovaných církevních restitucí. Dnes mohu říci, že se do slova a do písmene naplnil. Církve tehdy chtěly vyrovnání se státem, aby byly samostatné a na státu zcela nezávislé. Kdo tehdy to vyrovnání tlačil? Lidovci. Teď řvou, když máme v programu, že by jejich tehdejší touha měla dojít svému naplnění. Že se církve budou o sebe starat samy za své peníze a budou dodržovat to, k čemu se samy zavázaly. Že nebudou mít žádnou výhodu oproti jiným subjektům. Na jakoukoliv soukromou firmu, či myslivecký spolek existují miliony kontrol a za každý drobný přešlap jim hrozí sankce. Ale že by existovala nějaká kontrola nad církvemi, tak je oheň na střeše. A stejně jako chceme zcela oddělit soukromé a státní zdravotnictví od sebe, stejně tak chceme od sebe oddělit soukromé a státní školství.
Jasně, mohli jsme se na to vykašlat a nic do programu nedávat. V západní Evropě to také v programech neměli a bili se za práva všech mešit v Kolíně nad Rýnem, kdy lidé přicházeli o práci, když s tím nesouhlasili a média je vodila nejhorším bahnem. A teď tam mají přísloví, že co tě nezabije, to tě znásilní… Státník se pozná podle toho, že řeší problémy v době, kdy je nikdo ještě nevidí, protože když ty problémy vidí všichni, bývají už zpravidla neřešitelné. Pamatujete na Zemana, kterak vyzval armádu, ať se zaměří na drony? Tenkrát se všichni „exprti“ mohli pominout, jaká je to blbost…
My nedáváme na bilbórdy chirurgy z dovozu ani děvy v hidžábu, protože nikam nekandidují, ale sakra, chceme řešit problémy včas, ne, až když se nedá vyjít večer na ulici.
Kdyby ty dnešní zákony měla Francie před třiceti roky, nemusela stát před kolapsem. My dneska nejsme schopni ochránit vlastní hranice, nemáme žádnou použitelnou armádu, vidíme, co se děje v Rakousku, Německu i v Bruseli a jsme skoro bezmocní. Tak sakra alespoň mějme příslušné zákony, že můžeme zasáhnout a nejen koukat, jak nám to přerůstá přes hlavu. To, že dneska Starmer v Británii zavírá lidi za názor, je přímým důsledkem toho, že si včas nezavedli zákony na ochranu před pákistánskými gangy…
Mimochodem, všimněte si – když jde o ruskou pravoslavnou církev, tam se Lidovci nežinýrují. Tam by zavírali, zasahovali, kontrolovali, kriminalizovali… Bacha na ruskou hybridní hrozbu! Může k nám plíživě přicházet skrze pravoslavné kostely! Ano, hrozby skutečně zpravidla přicházejí plíživě a projeví se, když už je pozdě.
Až se migrace zeptá, co jsme dělali v době, kdy se s tím dalo ještě něco dělat, my za Stačilo! budeme moci alespoň říct, že jsme se postavili proti migračnímu paktu a postarali jsme se o nástroje, abychom se mohli bránit radikalizaci. Je totiž blbá doba a je lepší to udělat včas, než pak koukat na to nadělení.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.
Pro Olgu:
Paní Olgo, pokusím se Vám odpovědět na všechno najednou:
V době, kdy jde doslova o každý voličský hlas, je podle mě hrubou chybou nacpat takovou věc přímo do programu a pak o něm několik dní mlčet. Ten s odpuštěním kýbl hoven podalo lidovcům hnutí Stačilo i s mašličkou a rukavičkami. Lidovcům stačilo jen rukavičky navléct a kýbl vychrstnout. Za mě užitek nevidno a škody hromada. Marketéři všech stran a hnutí vědí, že kampaň se dělá pro nerozhodnuté a váhající voliče, potažmo pro nevoliče. Kdo je nejpozději od eurovoleb rozhodnutý, že bude Stačilo volit, na toho to vliv mít nebude. Kdo se o něm dověděl před prázdninami, ten bude sledovat věci okolo. Když vezmu červnové a současné preference, vidím tam nárůst o cca 2/3. Tzv. volební potenciál narostl ještě o víc.
Ne, nevím, o kolik hlasů Stačilo přijde ani kolik jich tím získá. Ale evidentně, když se i tady, řekl bych v domovském vidlákově táboře, ozvalo tolik hlasů, tak to vliv mít bude.
Pokud od Vidláka čtu, že záměrem omezení svateb v kostele je, „aby jim v tom černoprdelníci nedělali bordel“, tak ano, vnímám to jako pohrdání hlasy katolíků. Jak oba píšeme, katolíci už dávno nevolí automaticky jen KDU a v zásadě žádná strana není tabu. Takže Stačilo o ně nestojí?
A ano, doufám, že v tom Vidlák tentokrát nejede osobně, protože nějaké náznaky tímto směrem jsem registroval i mnohem dřív, ale takhle silné ne.
Pro ostatní reagující:
Díky za reakce, které však v drtivé většině byly stylem „pleju len“. Většina z uvedených faktografických věcí (emoční výkřiky nekomentuji) se nedá nijak zpochybnit, nicméně šly zcela mimo jádro toho, co mělo být smyslem sdělení. K jádru věci jsem registroval vyjádření jen od paní Olgy.
A jenom jedno doplnění: Strašně moc záleží na tom, z jakých zdrojů se čerpá. Když si budu o květnu 1945 číst u Zieglera nebo o ukrajinské válce na Foru24 nebo o Babišovi na webu michvilprdů, získám možná i pár pravdivých informací, ale celkový obrázek bude poněkud … ehm. A úplně stejně je to i s obrázkem o církvi. Zfanatizované zobecňování by nemělo být poznávacím znakem těch, kteří to chtějí dělat jinak než aktuální zfanatizovanci.
Jako na zavolanou… (článek je z dnešní svodky u Bavora)
(..) /../první, kdo se zasazoval o přechod k organizovanému náboru pracovní síly a zrušení patentového systému, který umožňuje cizincům samostatně hledat práci v Rusku.
Jakmile organizovaný nábor zůstane jedinou možností, cenní specialisté ze Střední Asie se v našich městech začnou chovat stejně tiše jako v zemích Perského zálivu. Tam tvoří 90 % populace, ne 10 %, ale ani je nenapadne podívat se podezřívavě, natož obtěžovat místní dívku. Důvodem je organizovaný nábor, finanční odpovědnost zaměstnavatele a okamžitá deportace, – řekl Konstantin Malofejev, zakladatel Cargradu.
V bohatých arabských zemích existuje od 50. let 20. století zavedený systém organizovaného náboru zvaný „kafala“. Každý zaměstnavatel, který na svou žádost přijme určitý počet migrantů, je za ně zodpovědný, poskytuje jim jídlo a staví pro ně speciální osady.
V roce 1969 byl v Saúdské Arábii přijat zákon: vízum pro vstup do země mohou získat pouze zahraniční pracovní migranti, za které se zaručí saúdskoarabský občan. A právě tento zodpovědný garant, který migranta do země pozval, je zodpovědný za vydání jeho pracovního povolení.
Tento organizovaný náborový systém nevyžaduje žádná povolení k dočasnému pobytu (TRP), povolení k trvalému pobytu (VNZ) ani, už vůbec ne, cestovní pasy, jako je tomu v Rusku. A oni přijedou a pracují.
A co Blízký východ? Dokonce i Turkmenistán zaměstnává cizince podle tohoto principu.
Přijíždějí k nám pracovníci v ropném a plynárenském průmyslu z celého světa – například Číňané. Ale přijíždějí na víza. Je jim zakázáno přivést si své rodiny; to je stanoveno v jejich smlouvách. A nemáme problémy, o kterých se v Rusku v současné době diskutuje, – řekl předseda Světové ruské lidové rady /../ (..)
https://1url.cz/YJdqW
No … nezastírám, že jsem jeden z těch, kterému se u tohoto tématu obočí hodně pozvedlo a chtěl jsem vysvětlení. Toho se tedy nyní dostalo a chápu ho ve zkratce tak, že aby v budoucnu bylo možné legálně se bránit před orientálními úchylárnami, je nyní nutné vzít pořádně u huby křesťany.
Rozumím, že volební kampaň a 16 hodinové směny a hromada administrativy a cestování a únava, nicméně si neodpustím, že vysvětlení přišlo jednoduše pozdě a dojmy, které z toho plynou, nejsou příliš pozitivní. To není o důvěře, pane Vidláku, to je reálná zpětná vazba teď už se dá říct „zdola“. Před tímto* (!) zformulováním vysvětlení byly dojmy následující:
1) Buďto ve Stačilo netuší, kolik má podporovatelů mezi křesťany, nebo jsou jim tito voliči ukradení, nebo je chce programově nasrat. Kolik voličů se dá na tenhle bod získat, to fakt netuším, a možná raději ani nechci znát jejich osobnostní profil. Doufám, že co nejmíň.
2) KDU už dávno není stranou reprezentující zájmy křesťanů. Ti, kterým vadila i jen zmínka o křesťanství, odešli houfně před 16 lety ke Kalouskovi a dnes jsou z KDU objektivně „lidovci“ a.k.a. „parazitický přívěšek na ODS“. Křesťani dnes bez výčitek svědomí klidně volí ANO, ODS, SPD, stejně jako v dřívějších dobách i ČSSD. Bylo tudíž jasné, že pro ideově i personálně vyprahlou KDU tohle bude dar z nebes nebo, abych citoval svoji vlastní předpověď, vagón munice. No a KDU nabídnutý dar plně využila.
3) Vysvětlení přichází už jen jako obranná reakce na lidoveckou palbu. S žádostí o vysvětlení nás tady bylo víc dlouholetých čtenářů, takže to skutečně není o důvěře. Tohle prostě bylo zformulováno/podáno nebo jak se dnes říká „komunikováno“ hodně nešťastně a chyba zjevně není na přijímači. Doufám, že i v tomhle případě platí Vidlákův postulát o poučení se z chyb a že se Stačilo pro příště poučí.
*) Někde v diskusi bylo Vidlákovo rychlé objasnění, že „černoprdelníci v tom dělají bordel“, myšleno v matriční evidenci. To se mi narovinu dost nelíbí a pořád tam cítím jednak pohrdání volebními hlasy od křesťanů a jednak tu zvláštní potřebu nějak si do katolíků kopnout. Beru to jako jeden z těch krvavých kompromisů, o kterých Vidlák psal, a hodně doufám, že v tomhle postoji nejede osobně.
Mimochodem, lingvistické okénko: Co znamená „katolická“? Znamená to, že se do ní vejde nejenom Halík, Kalousek a Jurečka, ale že se do ní vejde i Duka, Piťha, desítky farářů a tisíce věřících, kteří rozhodně nejsou na větvi z Fialova režimu, vidí domácí i mezinárodní pokrytectví i napáchané škody. Katolíky rozhodně u huby vzít lze, už to zažili mockrát, ale každý takový uhubyberous by zároveň měl mít na zřeteli dvoutisíciletou zkušenost, že „brány pekelné ji nepřemohou“ nebylo řečeno jen tak do větru.
Kréťane. Jojo když církev získala lesy a my jsme v tu dobu pořádali cyklistické závody tak za kousek přejezdu si lesem vybírali odpustek 50,- Kč a dospělí a nebo dítě. Do teď vbírají.
Nebo. Máme s nimi podepsanou smlouvu na pronájem telekomunikačních technologií. Přišla nová smlouva (po 5 letech) o navýšení inflace + 30 %, ale farář chce ještě +100 %. Církev se utrhla s řetězů.
Nebo. Lesy ČR vybudovaly v lesích krásné turistické přístřešek a teď ty přístřešky církev bourá, protože je nechce spravovat.
Nebo. Velká voda poničila koryta řek v lesích a tyto koryta řek chtějí převést na Lesy ČR a nebo obce. Prý jim to nějak nevyhovuje.
Je to jedna velká byznys loupežnická pakáž církevních nenažranců!!!
A teď mně budete psát, že to nejsou všichni. No dobře, tak ať si ten zbytek udělá pořádek.
Pamatujte si jednou i ty lesy vám uzavřou.
A když padá kostel, namísto opravy to převedou na stát, který má povinnost starat se o památku..
Církev na to nemá prostředky, i když restituce měly původně sloužit mj. právě k tomuto účelu.
Jak jednoduché.
Kdž nemají prostředky tak ať ten krám zavřou.
Česko je třetí „nejateističtější“ země na světě!
Máte zahradu? A pouštíte tam cizí lidi?
Proč by někdo měl pouštět cizí lidi do vlastního lesa?
Aleši, dobře si zapamatujte. Dopadnete velmi, velmi zle.
Každý den u snídaně si na to vzpomeňte a uvidíte, že postupně se Vám to bude plnit.
To je mé poslední vyjádření k Vám.
Jestli si tohle opakujete u snídaně, musíte mít dost smutný život …
ne. poslední slovo mám já!
Protože to sliboval, než ho získal?
Je to jako kdyby třeba americký občan Lobkowicz pouštěl zadarmo Čechy na Říp.
Protože je na to zákon.
Lesní zákon, který vlastníkům povoluje omezit vstup do lesa pouze za zákonem stanovených podmínek, většinou tehdy, kdy by mohl být ohrožen život a zdraví (těžba dřeva, polomové prostory, asanační, deratizační práce, ve výjimečných případech lov) . Dále lze zakázat vstup do obor – ale to se bohužel zneužívá.
Dále je vstup do volného lesa nepovolen ve státem vyhlášené národní přírodní rezervace a správou národních parků v zónách vysoké ochrany přírody. (Toto řeší jiné zákony, ne lesní zákon)
A pak při mimořádných situacích (vysoké riziko požárů, výskyt nebezpečných nákaz…)
Vaše (dost často) přitroublé poznámky připomínají Etu, ale v mnoha ohledech ho překonáváte….
Pokud máte pocit, že by to mělo být jinak, pak pláčete na špatném webu a trávite tu čas úplně zbytečně…
Aleši, odjakživa platilo, že lesy a louky byly lidu přístupné i nějaký sběr tam byl povolen. Nebo snad chcete, aby si ornou půdu a lesy, louky vodní toky koupili pracháči a vy měl vymezen pouze koridor do práce a do krámu, za přejezdy soukromého pozemku platit a bát se o život, že vás soukromník zastřelí, když omylem vstoupíte na jeho pozemek, tak jako je to v USA? Proboha!!! , kolik je vám let, že uvažujete tímhle způsobem?
Nakopat je do brusele a zapomenout, že existovaly. Všechny.
Pokud totiž někdo skutečně věří v nějaká božstva jiné ezo, nepotřebuje žádné instituce, protože svou víru má v srdci a mysli. A když už nějakou instituci tak moc potřebují, nechť si ji založí a udržují sami a za své.
Žádná církev nemá co vlastnit lesy, polnosti, fabriky a pod. Stejně jako zámky a podobné zhýralosti. ZATÍM nežijeme ve středověku.
Zatím
Další exploze bolševismu jak z 50. let
A hlavně, že ty černoprdelnický kurvy získaly většinu toho majetku podvodem. A furt mají málo. Tak ale ať se o ten majetek staraj! Ovšem, dovedete si představit typickou černoprdelnickou buzerantskou kurvu jako „řádného hospodáře“? Já teda ne… A že jsem jich pár zažil… A taky jsem od nich zažil dost sprostejch podrazů – ale hlavně, že se pak modlili za spásu mé duše! Nasrat!!!
Nemluvě o tom, že předsedu Stačilo vyhodili z kostelního sboru. Tedy on vlastně odešel sám…na protest.
Jak se většinou ptám lidí, kde se v nich bere ta nenávist k Rusku, tak se tady vás všech ptám, kde se ve vás bere ta nenávist ke křesťanům? To vám všem tady tak zničili život?
Takový typicky malý český koníček: vyjadřovat nenávist a pohrdání ke všemu, co se nemůže bránit a co nám nemůže ublížit.
Manipulujete s pojmy. Křesťané a katolická církev NEJSOU jedno a totéž.
Katolická církev se už na konci prvního milénia tranformovala v ryze MOCENSKOU strukturu. Ve středověké Evropě se stala součástí moci (moc světská a moc církevní), na kteréžto spolupráci (s mocí světskou) neskutečně vydělávala. Nevolníci robotovali na panském i na církevním. Svobodní plátci daní povinně odváděli desátek církvi. Foltýni z Edelstadtu určovali, co jest přípustné věděti i hlásati. Koneckonců inkvizice a její trestní výpravy jsou součástí historie CÍRKVE, nikoli KŘESŤANŮ.
MOC, touha po ní a z toho vyplývající bohatství, se stala druhou přirozeností katolické CÍRKVE.
Takže, prosím, NEZAMĚŇOVAT křesťany s katolíky. Být věřícím je stav ducha, být cárkví znamená být organizovanou mocenskou jednotkou.
Někteří potřebují vice tisíciletí než pochopí smysl církví.
To Hal: Podepisují každé vaše slovo, napsal jste to i za mne.
Musíte rozlišovat mezi vírou člověka a zločineckou organizací, která se prohlásila za (monopolního) organizátora té víry.
Jako můžete mít rád Němce nechtít nadvládu Třetí říše, tak můžete mít dobrý vztah ke křetanům a nechtít Katolickou církev nechat prorůstat do státu a rabovat zemi.
Ta nenávist ke křesťanům se bere v bolševické výchově.
Iggy:
Máte pravdu, té nenávisti je mezi lidmi mnoho.
Katolíkům odpustíme všechna zvěrstva a křivdy, Němcům taktéž, ostatně i třeba Ukrajincům a Chorvatům, ale komunistům nikdy a Rusům už vůbec. Ale speciálně po těch komunistech (případně těch, které tak mainstream nálepkuje) teď vyžadujeme, aby každému všechno odpustili a všechny tolerovali.
Pořád mám pocit, že lidem nedochází, co to skutečná konzervativní levice je. Pokud někdo hledá vstřícnost vůči náboženství a hlavně jakékoli církevní hierarchii, bude nejspíš nutně zklamán. Levice se mimo jiné konstituovala i naprostým vymezením se vůči jakékoli formě filozofického idealismu. Ať si každý privátně věří, v co chce, má-li potřebu, ale náboženství v jakékoli podobně nemá ve veřejném prostoru co dělat.
Politický program prostě náboženstvím či církví nemá nic společného. Proč proboha vycházet vstříc nějaké speciálně vymezené skupině, a to nikoli sociálně či ekonomicky, ale s ohledem na její iracionální přesvědčení? A nějak jsem si nevšiml, že by se tu extra kopalo do věřících, prostě se tu víra většinou neřeší. A tak by to mělo i zůstat. Volba Stačilo! by za mě měla být volbou s ohledem na socioekonomické postavení případně osobní etický postoj, ne s ohledem na to, v kterou věrouku aktuálně kdo věří.
„… víra se tu většinou neřeší. A tak by to mělo i zůstat.“
Souhlas. Jenže tu chybu udělalo Stačilo. A dalo tím režimu do pracek klacek ještě převázaný mašličkou. Tohle by nevyužil jen idiot.
Jako katolík volím celé roky SPD, jsem schopná vidět, že i katolická církev v sobě nese přinejmenším dva ideové proudy a tím mým je jednoznačně Duka , ne Halík. Většina obyčejných katolíků stejně jako většina obyčejných lidí, včetně těch kteří zde diskutují, chce v posledních letech jediné – zachránit či navrátit svět zdravého rozumu,pokud to ještě jde. Uchránit zbytky svého někdejšího světa ve kterém se lidem dalo žít, který byl postavený na tradicích, rodině, práci,v případě katolíků i víře. Čemuž dokonce neodporuje ani výzva biskupů k volbám. Já jsem si odvodila, že kvality, které doporučují pro volbu,v sobě rozhodně nenesou současné vládní strany,ale SPD a Stačilo a to budu volit. No a především věrní katolíci vidí,na rozdíl od vás, Martine,za roh a je jim jasné, že pokud si chtějí uhájit do budoucna legitimitu své víry, musí podporovat takové strany, které chtějí zabránit muslimské záplavě naší země, která by nejen s katolíky jednou udělala krátký proces. A které strany sem muslimskou imigraci jednoznačně nechtějí a mají v programu jí zabránit ? A které naopak podepisují tajně migrační smlouvy ? Nepodceňujte dobré katolíky,Martine, poradí si s volbou stejně jako všichni ostatní dobří občané naší země. Všichni dobří rodáci…..😇
Jste si jistá, že reagujete na mě? Pokud ano, zřejmě v mých příspěvcích vidíte něco, co tam není, protože já s Vašimi závěry souhlasím. Zejména s tím vyhodnocením výzvy biskupů …
Ano,reaguji na váš komentář přímo nad tím mým, Martine. Připadá mi, že se z docela nevýznamné záležitosti hlavně okolo církevních sňatků, které v ateistické zemi realizuje zanedbatelné procento populace, nafoukla děsivá záležitost a už dva dny tu čtu komentáře jak strašlivě to Stačilo poškodí, že jim to odvede snad většinu voličů 😀, hlavně asi všech těch ateistů vyššího věku, kteří už mají svatby dávno za sebou a z dalších možných dávno vystřízlivěli 😍. Čtu tu i pod včerejším článkem jakou chybu Vidlák udělal, když tuto záležitost nekonzultoval před zveřejněním se všemi,co tomu rozumí všemu mnohem lépe, ať už jsou to jeho příznivci či placení škodiči. Vy dokonce v komentáři výše píšete něco v tom smyslu, že doufáte, že to ze strany Vidláka coby protestanta nebyl záměrný útok na katolíky ( o slova se přít nebudu,tak to pro mne vyznělo). A teď tu strašně důležitě rozebíráte jakou mocnou zbraň dal Vidlák a celé Stačilo tímto bodem programu do rukou celé vládní garnitury a jejich přisluhovačských médií. Proboha,copak všichni nevidíte jakou štvavou kampaň proti nim už dávno rozehráli ? Že z něj dělají Putinova slouhu atd.atd., nechce se mi ty sprostoty vůbec připomínat. No a ten,co je protiputinovsky,protitrumpovsky,protibabišovsky,protikomunisticky zmanipulován – myslíte , že opravdu čekal až na výrok o uspořádání církevních sňatků,aby se rozhodl Stačilo nevolit ?!🤔 Takoví mají dávno jasno. A ti nerozhodnutí voliči alternativy ví, že jde o mnohem víc než o církevní záležitosti a dokáží si většinou zachovat trochu nadhledu. A to se snažím coby také letitý věrný katolík ukázat a doporučit i vám všem,co tu kvůli podružnosti ve volebním programu náhle děláte z komára velblouda ať už s úmysly dobrými či zlými. Prostě to chce nadhled a podporu,tak to vidím.
Církevních sňatků v roce 2021 bylo přes 4000, cca 10% z celkového počtu. To zas není tak málo…
A kolik procent z celé populace ? Aspoň té oprávněné volit.
Celkově 46,8 tisíce svateb za rok 2021…
Stav dospělé populace k tomu roku ?
K čemu je to dobré vědět? Bavíme se o svatbách v kostele.
Je to dobré vědět k vypočítání procent či promile celé tehdejší voličské populace. Je tu přece řeč o odrazení voličů.
A to jste zvolil rok 2021, řekla bych, že letos všech svatebchtivých ubylo, neboť se oproti tomu roku podstatně zhoršila možnost zajistit si pro budoucí rodinu bydlení a dokonce ji i zajistit prací, protože výsledkem fialové vlády jsou mizející firmy, výrobní podniky, dokonce i míst v korporátech ubylo… Já se chtít v této době vdávat,tak volím někoho,kdo se bude snažit vrátit lidem dříve běžný normální život,kde svatba,rodina, děti, práce nebyly luxusem ale základem a radostí života. Takže bych volila Stačilo nebo SPD. Co vy ?
Oženil jsem se za vlády ODS. Oženil bych se v té době, i kdyby vládla ČSSD.
No já myslela,koho byste volil, kdybyste dnes stál sám před ženitbou.
A pořád tam cítím jednak pohrdání volebními hlasy od křesťanů a jednak tu zvláštní potřebu nějak si do katolíků kopnout.
To jsou ta vaše slova, Martine. Já to tak necítím a doporučovala bych trochu více již zmíněného nadhledu i prosté křesťanské lásky.
Žádná jiná organizace nerabovala naši zemi tak hovadsky jako katolíci. Z jakéhosi důvodu se cítí být oprávněni a ještě jsou uraženi, když jim to někdo řekne.
Katolická církev nemá s křesťanstvím nic společného. Nejde o křesťanské, muslimské, židovské ani budhistické hlasy.
Zkuste vnímat věci veřejné i neveřejné v historickém kontextu,gogo.
Ale proč, vždyť jednodušší je pro jednoduššího odsoudit v globálu katolickou církev,komunisty…. viďte.
At se vratej okupanti do svyho Vatikanu a my treba na dalku se za ne pomodlime , my k nim taky nelezeme ..My si pro ne budeme prat by se polepsili a nekradli.
Nic se neděje nějakým nedopatření, za vším je plán a hybatel.
Proto Evropa zničí sama sebe.
Živelné revolty přicházející zdola jsou ojedinělé,
a téměř vždy toto hnutí ovládne hybatel.
Naděje je tedy jen v živelné revoltě, kterou ovládne
správný hybatel.
Bohužel, navzdory všeobecně rozšířenému přesvědčení – dá spoustu práce civilizaci udržovat funkční. Jen ta práce ve funkční civilizaci je považovaná za normální. Školství, průmysl, energetika musejí být vyladěné, abyste měl 230V v zásuvce 24/7.
Když některý z těch článů zničíte v domění, že to přece JE samo sebou, nebo přerušíte předávání znalostí a dovedností, dostanete se během tří generací do stavu technologicky rozvojové země.
Už tam skoro jsme. Mladí lidé si ani nedovedou představit, že by občané ČR byli schopni vlastními silami postavit např. přehradu, nebo jadernou elektrárnu.
Nebyl potřeba hybatel ani velký plán, stačí sputit degradaci a diskontinuitu. A to se děje samo, to nemusíte vnucovat. Naopak, čím déle běží, tím obtížněji se to obrací.
Zaorálek nemusel aktivně bojovat proti české koruně, jemu stačilo poníženě říci, že nevyžaduje pro ČR výjimku vyjednanou Klausem. Nedělat nic.
Až na takřka obsesivní kopnutí do Zaorálka naprostý souhlas.
Byli jsme například jednou z 5 zemí na světě, které dokázaly postavit bezpečnou jadernou elektrárnu. Dnes bychom (možná) dokázali vykopat základy pro budku vrátného.
Nadhlede,
již dávno vím (ze stranických školení), že jedinec nevyvolá revoluční situaci, ale revoluční situace si najde svého jedince.
Příkladů v historii mnoho.
OT
Streamovací platforma iVysílání nadále umožňuje divákům sledovat pořady České televize, aniž by platili televizní poplatek. Ze zákona se sice za televizní přijímač už považuje i počítač, notebook, tablet nebo chytrý telefon, jejich vlastnictví ale nemůže Česká televize domácnostem nijak prokázat. Memorandum o veřejné službě nabízí jednoduché řešení.
Situace by se však mohla v dohledné době změnit. Komerční televize si do Memoranda o veřejné službě vymohly formulaci, že ČT provede do 30. června 2027 právní, technickou a ekonomickou analýzu možného omezení možnosti zpřístupnění obsahu iVysílání dvěma různým skupinám uživatelů.
Zaheslováním plné verze iVysílání by Kavčí hory zabily dvě mouchy jednou ranou: vyhověly by komerčním televizím a zároveň by zamezili přístupu lidem, kteří neplatí televizní poplatek. ČT totiž nemá ze zákona žádnou možnost, jak zjistit, že daná domácnost využívá iVysílání, i když poplatek neplatí. Nemá totiž do domácností přístup a maximálně tak může ověřit, zda domácnost odebírá elektrickou energii. Pokud ano a zároveň není mezi plátci televizního poplatku, zašle této domácnosti výzvu, aby se přihlásila jako plátce tohoto poplatku. Domácnost ale může ČT zaslat čestné prohlášení, že nevlastní televizní přijímač (kromě televizoru tedy ani žádné chytré zařízení připojitelné k internetu umožňující reprodukci pořadů ČT). Pravdivost takového čestného prohlášení nemá ČT jak zkontrolovat.
Svatby v kostele a na úřadě:
Vidlák vysvětlil problematiku, ale jeho vysvětlení si přečte naše bublina na alternativě, k masám se nedostane.
Podle mě špatně načasováno, tuto věc bych teď před volbami vůbec neotevíral, to může STAČILO spíše uškodit.
Bohužel zaostáváme v politickém marketingu, ale je to tím, že se tyto věci učíme za pochodu a na placení profesionálních politických marketéru nejsou peníze…
Svým způsobem je vysvětlení jednoduché -. budeme posilovat sekulární charakter státu a samozřejmě se tím dostaneme do konfliktu s Lidovci, kteří chtějí sekulární charakter státu oslabovat.
Já to jen kvituji. Volil jsem roky SPD a předtím jednou ANO, ale teď to hodím Vám a budu kroužkovat Bobošíkovou a Gulyáše ve středních Čechách. Foldyna hlasoval pro koloniální Vatikánskou smlouvu, to je mega prasárna, SPD už volit nemůžu.
To je principielně správná cesta.
Jen podotýkám, že to není nic proti našim křesťanským kořenům.
Vidlák dělá to samý co protistrany. Pořád dokola očerňuje ty ostatní a pak se divý, že to dělá někdo jemu. Není potřeba pořád dokola omílat co ostatní podělali a že on to bude dělat líp.
Proč nemůže napsat pár jednoduchých bodů o co by chtěl usilovat a já jako volič si vyberu. Sto stánkový programy a sliby v kterých se nakonec sám utopí. V jednoduchosti je síla.
By se tady hádáte a přitom zrovna probíhá Rakušanova zabijačka.
Baloun to jistě ocení, prejt on děsně rád.
Vidláku, jak vysvětlujete tady na svém WEBu, jedná se o zřejmě správné kroky, prevenci proti pravděpodobným potížím budoucím.
Potíž je v tom, že pro vaše protivníky je jednoduché vytrhnout věty z kontextu, změnit smysl a ty a STAŠILO! má málo prostoru široce pro vysvětlení, obhájit.
Pane Sterziku, mohl byste sem dát odkazy na ty zmiňované práce doktora Dostála, ze kterých vycházíte? Já jsem se rodinnému právu hodně věnoval, ale je možné, že nejnovější trendy jsem nezachytil. Přečtu si to a Vy ode mne budete mít pár dní pokoj.
Ondra Dostál řeší zdravotní právo, nikoliv rodinné právo.
Tři roky proti nám používají všechno možné i nemožné a chytají se čehokoliv. Jestli mám mezi svými voliči tak málo důvěry, že to jeden lidovecký shitstorm zboří, tak jsem odvedl špatnou práci a jsem na tom stejně jako Babiš, který nic nemůže udělat, jen se musí před médii obhajovat.
Jenže Babišovi voliči už jsou za ta léta vůči mediálním útokům imunní.
Pokles preferencí o 1% u ANO je méně významný proti poklesu o 1% u Stačilo…
A to snad máte nějak empiricky podložené? Ne, jen zase rozvratné a podvratné kecičky, za které jste placení (píšu v množném čísle, na služebně slouží nick „Aleš“ jako poznávací znamení). Naopak lze očekávat, že lidé soustavně celé roky napadaní a nálepkování (za poslední vlády jako dezoláti, russští kolaboranti a podobné bláboly) jsou dosti imunní, obzvlášť vůči čemukoli ze strany vládních stran.
Dostal vystudoval a vo zdravotni prava se nestara..Zmizel za korytem do Bruselu..Tak zabral nekomu jinymu misto na studiich ,kterej by se u nas staral vo lidi a jejich zdravotni prava.
Možná máte málo důvěry proto, že cenzurujete a mažete pravdivé komentáře jen proto, že ukázaly, jak chabé texty a argumenty jste napsal.
Té důvěry a podpory byste mohl mít řádově víc, kdybyste se místo cenzury řídil tím, co jste předstíral
– na kandidátky „lidi práce“
– diskutovat věcně a odborně věci, se kterými půjdete do voleb
Aby bylo jasno – já jsem víceméně rozhodnutý Stačilo volit, jen je strašná škoda, že děláte tolik pro to, aby bylo pekelně obtížné někomu vysvětlit toho vašeho Lipánka, tu babu Prokšanovou „refugees welcome“, ty komoušské bafuňáře atd, když v textech předstíráte, že tam jsou lidé odborně zdatní, zkušené, lidi od přehrad, energetiky … chápete, do jak strašné situace stavíte lidi odborně zdatné a vzdělané? Když se vysmíváte Fialovu Lipánkovi a dosadíte tam svého milce, který jako by mu z oka vypadl?
Zde jsem před časem založil kotevní článkek, kde to průběžně komentuji. Asi vám to nebude pochuti… no co už. Ale na pochlebování máte lidí dost.
https://nautilus2.wordpress.com/2025/04/03/stacilo-strasilo/
Jde nám o hodně.. všem.
Píše někdo, z jehož rádoby takticko-strategických věšteb nezbylo ani zblo? Jen si tu zdarma děláte reklamu na ten váš webík.
„chápete, do jak strašné situace stavíte lidi odborně zdatné a vzdělané?“ Jako vážně? On snad prokazatelně někdo nedostal nabídku kandidovat? Povídejte, přehánějte.
„Když se vysmíváte Fialovu Lipánkovi a dosadíte tam svého milce, který jako by mu z oka vypadl?“ Dosadíte jako kam? On už snad dostal někde nějaké místo kromě kandidátky? Jestli jste se cítil, že byste byl lepší volba, tak proč jste se o místo na kandidátce sám neucházel? Kecat umí každý.
A prozradím vám jedno tajemství potenciálního úspěchu v politice. Ona je totiž leckdy místo odbornosti důležitější loajalita. Chápu, že to stěží pochopíte, ale k čemu je vám plný pytel odborníků, když vás můžou při první možné příležitosti bez uzardění hodit přes palubu a jít tam, kde jim nabídnou víc. Což pro ty, kteří skutečně ovládají svět a politiku, nebude nikdy problém. Oni si dostatek peněz vykouzlí na účtech v bankách a vše legálně převedou, kam je potřeba. Odborníky většinou nikdo nelikviduje, ti se až na pár idealistů dají vždy koupit. Likvidují se zásadně vizionáři, kteří nejdou s hlavním proudem, nenapravitelní idealisté, kteří chtějí pořád měnit svět, no a pak ti, kteří jsou loajální nějaké je přesahující myšlence nebo alternativě a mají tendenci věci dotahovat do konce.
Tím tady nechci komukoli dělat advokáta, ale vy zas prostě jen bohapustě kecáte. A alespoň probůh tak okatě nelžete. Z toho vašeho odkazu: „Tak jsem viděl ty „lídry“ Stačilo a zhrozil jsem se… fakt jsem si myslel, že bych je i volil. … Zatím jsou to bafuňáři od komoušů a různí zm*di.“ A váš plk tady: „Aby bylo jasno – já jsem víceméně rozhodnutý Stačilo volit.“
Vy jste prostě jen zhrzeny Uko Ješita, který se v mezích svých značně omezených možností pokouší mstít.
Dobře demonstrujete rozdíl mezi kooperací erudovaných lidí a blafáním ve smečce.
Vy tu vidíte někde nějakou smečku? Vám se ta realita zkresluje už tak nějak z principu sama o sobě, že, vy blafající smečko 😉 A o mé erudici víte s prominutím kulové 😉
Ty seš ten gogo, co tady předloni popsal kilometry normostran o tom, že Rusko je v prdeli a že „naše“ zbraně postupují vítězně vpřed a nebo nějakej jinej?
Nikoliv, já jsem popisoval realitu jak na bojišti, tak ve velení a průmyslu. Měl jsem to podloženo fakty.
Svět se neskládá jen ze dvou tupých smeček, která jedna štěká zleva doprava a druhá zprava doleva.
Svět je reálný a je rozumné rozumět dění. A když mu nerozumíte, tak být vděčný za někoho, kdo si tu práci dal a něčemu porozuměl.
Pamatujete na to, jak Rusko vymázlo od Kupjanska, jak to tady bylo presentováno jako velký úspěch? Jak tam málem byla zničena První gardová tanková armáda?
A jak po několika letech se tam prokousávají zpět?
Kdyby Vidlák nesmazal ty komentáře, dalo by se zhodnotit, kdo popisoval realitu věrněji.
Já taky nevím, co všichni kecaj. Rusové přece prohrávají, padlo jich 5 mio, ukrové stojí před Moskvou. Ale je potřeba zbrojit, co kdyby rusáci napadli Evropu!
Pořád jsou lidi, kteří věří oběma kecům zároveň. Nějak to jde s lidskou inteligencí do kélu.
pomohlo by vám, kdybyste se seznámil s tím, co jsem skutečně psal a nefabuloval.
Bohužel to Vidlák odsud smazal, tak jen ve zkratce
https://nautilus2.wordpress.com/2025/08/12/co-cekat-na-aljasce/
Pokud si to pamatujete ještě z Kydů, tak bych na ten gogův odkaz ani neklikal, tam už bude časem notně upravená „realita“. Většina z nás si ale pamatuje všechno to věštění z kávové sedliny opřené o toho údajně jedině správného rusky mluvícího a poněkud proukrajinského bloggera, který se přece nikdy nemýlí. No a mezitím nastala skutečná realita.
A ta údajná „cenzura“ spočívala v tom, že se tu duo gogo a stridor (či jak se jmenoval ten druhý) chovali hůř než doma v Chánově a nepomohly žádné slušné výzvy, aby se trochu zklidnili. Za své vrcholné číslo pak považovali zaplevelování diskuse svými bezobsažnými tapetami nebo hraní si na psí smečku, která „honí“ v diskusi někoho, u koho měli pocit, že se jim nezvládne ubránit a bude snadná kořist.
Stačilo budu volit stejně. I když jsem starej katolík a jinej už nebudu. Lepší alternativu nevidím. Ostatně nikdo neudělal křesťanům takovou ostudu, jako právě KDU.
No… o některých, co katolíkům udělali fakt medvědí službu v nedávné době, bych i věděl. Například taková „katolická bu*na“, jak se sám tituloval, M. C. Putna. Ten se dodnes ukájí tím, jak to bylo po Bílé hoře super a jezuiti že byli superhrdinové doby barokní. Ale je pravda, že v každé skupině lidí se najde skutečný veleblb.
Takže shrnutí: Za autora sňatkových požadavků jste označil vašeho místopředsedu, což je Ondřej Dostál. Uvedl jste, že podkladem pro zdůvodnění postoje Stačilo! je jeho kniha. Když jsem se podivil, že doktor Dostál se specializuje na zdravotnictví, žádná reakce. Teď jsem se od Vás dozvěděl, že tedy pan Dostál není tím odborníkem, kterého jste měl na mysli. Další místopředsedkyní Stačilo! je žena a navíc zřejmě nemá akademické ambice.
Takže se ptám naprosto jednoznačně: Jakou knihu jste měl na mysli? Klidně se spokojím i s článkem nebo diplomkou. Stačí uvést autora a zhruba název.
Doktor Petr Karola, ukončil studium Právnické fakulty Univerzity Karlovy v roce 2014. Jeho rigorózní práce se zabývala problematikou církevních restitucí po roce 1989. V roce 2019 se rozhodl rozšířit své právnické znalosti o mezinárodní aspekt absolvováním postgraduálního studia práv na Svobodné univerzitě v Bruselu se zaměřením na oblast veřejného práva.
V roce 2022 se k tematice vztahu státu s církvemi vrátil v doktorském studiu na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Problematice církví, náboženských společností a jejich vztahu se státem a majetku se věnuje již od roku 2014.
Děkuji. A čeho je jako místopředsedou? Nebo tomu mám rozumět tak, že Váš místopředseda, který si přeje mít tento bod v programu, jej odůvodňuje názory doktora Karoly. Sorry jako, vím jaký jsem a můj nick to nijak netají. Holt profesionální deformace.
Petr Karola je členem předsednictva Stačilo!
Přestaň už votratovat, votravo … Vidlák jistě teď nemá času nazbyt, aby se tu zabývat tvým votravováním.
Kdyby byl přeceda Vidlák přesný a napsal, že se jedná o člena předsednictva a ne chybně o místopředsedu, mohl jsem si ten výslech odpustit. Byl bych si to vylustroval sám. Takže téma sňatků nechám spát, neb z tohohle mráčku nezaprší. Nicméně dovoluji si podotknout, že jsem měl za to, že Vidlák chce vybudovat hnutí, které bude směřovat k sociální spravedlnosti a smíru a v tomto směru by jako přirozené spojence měl vnímat spíš křesťany, než Levici nebo různé levičácké frakce. Bacha na to, oni ti neomaxisti vlezou všude.
Křesťany ano, církev ne.
Berte to s humorem. Deset pochybovačů není nic proti desítkám tisíc nových čtenářů, kteří chápou, ale z různých důvodů nekomentují. Já pro volbu Stačilo! také „pár“ lidí získal a dosud se mě na téma „církevní svatby“ nikdo neptal (a to včetně jednoho bývalého antikomunisty). A jakože se jinak ptají celkem soustavně na všechno možné. Aktuálně je nejvíce zajímá Ústavní soud a co po volbách.
Dochtor Korola asi neposle cernoprdelniky kam patri , domu do Vatikanu aby tady nevyzirali co se da..
V Francii církev nevlastní kostely nikoliv po Bacatlanu, ale už fakt dlouho. Věděl byste to, kdybyste místo cenzury a mazání normálně diskutoval s lidmi, než napíšete kravinu do programu nebo pošlete Putinovi dopis.
Koukněte se pod postel, do skříně, otevřete krabičku sardinek, jestli Vám tam Vidlák nenastrčil Rusáka. Určitě tam nějaký bude. Ten Vidlák je mazanej. Kolaboruje s Rusákem, protože v tom rudým Rusku přeci stále vládnou rudý komouši a přes něj se dostávaj k nám a boří nám tu bábovičky v té naší krásné zahradě…
Je to jako s tou První gardovou tankovou armádou … kde taky místní ratlíci štěkali, ale štěkali na pravdu, i když smečka měla dojem, že brání Vidlákovy plky před narušitelem. Vidlák si svým hloupým žvaněním škodí sám. Oblast pichlavého glosování je něco úplně jiného, než oblast seriozního textu, kde je třeba mít nějaké znalosti a člověk bez nich by měl být rád, když ho někdo zavčas upozorní, že hloupě žvaní.
tak tedy k té Francii:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADmskokatolick%C3%A1_c%C3%ADrkev_ve_Francii
Historie
Během Velké francouzské revoluce došlo ve Francii k zestátnění veškerého církevního majetku a odluce církve od státu. Během vlády Napoleona Bonaparta pak konkordátem z roku 1801. Revoluční status byl potvrzen později zákonem z roku 1905. Všechny budovy a kostely, které církev užívala v roce 1905, se staly vlastnictvím státu, který je vlastním nákladem udržuje.[1] Specifická situace je v Alsasku-Moselsku, kde platí místní právo, které nezahrnuje zákony z roku 1905.
Proč řešíme, kdo vlastní kostely ve Francii a kdo zavedl sekulární stát a to i v případě, že to Vidlák napsal nebo ne? Kdo sakra v téhle republice potřebuje znát podstatu náboženství či čeho ve Francii? není to nic jiného, než odvádění pozornosti od problému, vytrhávání informace z kontextu a řešení nepodstatného. Vidlák má nějakou vizi, nějakým způsobem jí pojmenoval, možná napsal dopis Putinovi nebo Marťanovi v nějaké vzdálené Galaxii a Vám se to může nebo nemusí líbit a od toho jsou volby, abyste si vybral toho, s kým sdílíte svůj názor a já jen doufám, že jste na něj stejně přísný jako na Vidláka. Program stačilo! řeší aktuální problémy tohoto státu, neřeší problémy UA, Ruska, Brusele, vlastnictví kostelů ve Francii ani stav vody v Mississippi. Naopak je za mne velmi smutné, že vládní koalice nemá před volbami jiné téma, než komunisty, proruské šváby, válku na UA, agresivní Rusko atp. Nemají nic, čím by se mohli pochlubit, že pro lidi v této republice udělali, vybudovali. 35 let od hadráku nikde nic. No, hlavně, že Vidlák se spletl v hodnocení nějaké nepodstatné situace ve Francii. To je třeba mu omlátit o čumák. Na tom tahle situace v této zemi stojí a padá.
To není „Česko má talent“ – tady jde o to, jakým způsobem se má řídit stát. Jestli na základě ad hoc plků a dojmů, nebo na základě odborné erudice a racionální vize.
Proč to tady tedy řešíte pomocí ad hoc plků a dojmů? Na druhou stranu jen víc takových, co jenom plkají a ještě mají ty své plky moc realizovat. Díky Vám podobným je destrukce všeho nefunkčního, jako EU či NATO, o dost rychlejší.
Destrukce EU je i mým zájmem, respektive nezávislost ČR na té zločinecké organizaci – jestli Němci chtějí mít stůj Rajch, tak já jim ho ničit nebudu, jen chci být suverenní.
Mimochodem, hlasoval jste v roce 2004 pro nebo proti vstupu do EU?
Nezahazujte se s ním. Kdybyste ho znal ještě z Kydů, tak byste už měl osobní zkušenost, kterou jste udělal teď. Tohle on prostě dělá permanentně, jen co dostane sebemenší prostor domněle exhibovat. Nejlepší je ho pokud možno ignorovat.
Kde jsem psal něco o vlastnictví kostelů? Jak u nás tak ve Francii? Já psal o tom, že Francie za poslední roky posiluje sekulární charakter státu a fakt to není kvůli kostelům, ale kvůli mešitám. Ale máme rovnost před zákonem, takže co se dělá kvůli mešitám, to platí i pro kostely.
Sekulární stát mají od Napoleona, ne od Bacatlanu.
A tak si z nich chce V. brát příklad. Nerozumíš psanému textu?
Hlavně nechce.
„Francie má dnes poměrně přísné zákony, které posilují sekulární charakter státu. Dopracovala se k nim přes vystřílenou redakci Charlie Hebdo, přes vystřílený Bataclan, přes uříznutou hlavu učitele Samuela Patyho a přes spoooustu skandálů s dětskými nevěstami. “
Sekulární stát mají od Napoleona. Francie nemá efektivní zákony ani je efektivně nevymáhají. Psal jsem o tom mnhokrát, vzpomeňte na Dopis generálů a dopis tzv. osobností.
Jedna věc je zkratkovitě plácat o nějaké Francii, druhá věc je tvořit program a jakási trvalejší východiska, hodnoty, zásady.. přístup.
Tady už nevystačíte s žoviálním glosováním.
Nerozumí psanému textu
Tak naposled – Francie je sekulární stát od Napoleona. Ale od doby mešit tuto roli ještě posiluje, protože evropský soud pro lidská práva… Co je na tom nepochopitelného? My jsme také sekulární stát od Masaryka. Ale budoucnost si žádá, abychom tuto roli ještě posílili. Lepší to udělat teď, než pod tlakem nezbytnosti.
Lidovci na nás udělali shitstorm, protože oni jdou přesně opačným směrem – oslabovat pozice sekulárního státu.
Dneska se nic nedělá naráz, ale salámovou metodou. Zdravotnictví nám taky nerozložili naráz. Školství taky ne. Plíživou cestou, tu paragrafík, tam paragrafík a jednoho dne si uvědomíte, že jste někde, kde nechcete být. Proto je rozumné činit kroky v době, kdy vlastně o nic nejde.
Zeman mluvil o dronech už dávno před válkou na Ukrajině. Nebyl odborník na armádu, ale také nebyl blbej a viděl, kam se vojenství vyvíjí. Všichni se mu smáli… A pak všichni koukali, jak drony ovládly bojiště.
Teď se proti nám vymezují Lidovci a další chytrolíni… dokonce možná tak moc, že nám zabrání, abychom něco z toho zavedli. To je demokracie… ale já bych tedy raději zaváděl preventivně něco, čeho si běžný člověk v životě prakticky nevšimne, ale co nám jednoho dne ušetří spoustu problémů a možná i hodně krve.
Na tento komentář se dá , Vidláku, říci jen že kdo se směje naposled,ten se směje nejlíp ! Obdivuji vaši trpělivost a přeji pevné nervy s podobnými….rozšťourávači….. když to chci říci slušně.
S těmi drony jsem rád, že si to pamatujete. To bylo taky téma, protože drony v Rusku nebyly celé cca dva roky a tehdy jste vůbec nepsal, že má Rusko problém – naopak, že?
Já samozřejmě souhlasím s tím, co jste psal – jen, byl jste taky proti tzv církevním restitucím? Psal jste někdo něco proti tomu? To nesvedete jen na lidovce a domnívám se, že vaše dnešní skepse vůči církvím je poměrně nová. Dokud vás nevyhodili, že jste ty restituce i podporoval, nebo se pletu?
Dávat Francii za příklad je trochu divoké, leda jako příklad zničeného státu. Tam používají granáty proti demonstrantům vystupujícím proti migraci a rabovní země, ale proti násilnostem muslimů tam nezakročí.
Tohle přece nemůžete dávat za pozitivní příklad, leda odstrašující. Není problém v tom,
Jistě, je třeba začít zachraňovat to podstatné a činit tak se strategickou vizí. Odřezávat náboženské skupiny od vlivu na státní správu, školství… bez ohledu na konfesi.
Jestli tedy dáváte Francii za pozitivní příklad – které konkrétní francouzské zákony po roce 2015 byste chtěl aplikovat u nás, protože zde chybí?
Zjevně je máte v hlavě, když o tom takhle píšete.
Podívejte se na Kosu do příslušné rubriky. Nebo na Kydech na štítek „církevní restituce.“
Já jsem o restitucích od psal, že jsou začátek konce církví, protože sice dostanou nějaké peníze a majetek, ale na jejich provoz to stačit nebude. Zároveň si tím zničily reputaci v nejvíc ateistickém národě v Evropě a to se také projeví.
Několikrát jsem psal, že ve chvíli, kdy církvím přijde poslední splátka peněz od státu, začnou bankrotovat a všechny jejich plány jsou de facto plánem, že poslední zhasne.
Proto také chci posílit sekulární charakter státu, protože brzy nastane druhé kolo – církve budou chtít po státu další peníze. Smlouva s Vatikánem na to připravuje půdu. Takže v zákonech by mělo být explicitně řečeno, že církve jsou od státu oddělené a stát je nefinancuje.
Já jsem vás četl až na Kydech, tak to mi uniklo.
S tou reputací je to přesně jak píšete.
A Vatikán je přesně to aktuální téma pro dnešek. Jak z hlediska dalšího rabování státu ve prospěch černoprdelníků, tak jako precedens pro jiné spolky.
Myslím, že kdo chtěl porozumět, ten Vašim postojům k tomuto tématu porozuměl již po vydání toho článku.
A co se týče Ruska… kde jsou Vaše a Strelkovovy předpovědi? Kde skončily vaše pro Rusko katastrofické zvěsti?
Svým způsobem, Rusko mělo problém koncem roku 2022 a na začátku roku 2023, protože Ukrajina mobilizovala a dosáhla dočasné převahy na bojišti, přičemž Putin nechtěl udělat to samé. Ukazují to třeba statistiky předávání těl vojáků. Tato dočasná převaha v živé síle byla postupně eliminována ruskou materiálovou převahou, což se projevilo při té slavné ukrajinské ofenzívě.
Já jsem nedělal žádné divoké závěry jako Vy. A nikomu nevadily Vaše vývody, dokud jste nezačal vysírat. Děláte to i teď a moje trpělivost opět není neomezená.
No ano, kde jsou ty moje komentáře za pět let nebo kolik? Proč jste je smazal?
Vy jste asi v zajetí vlastních dojmů toho, co si myslíte, že já si myslím. Já, stejně jako Strelkov, jsme poukazovali na to, co je špatně a k čemu by to mohlo vést. Uvědomte si, že za normálních okolností by Rusko mělo přes Ukrajinu přejít během pár týdnů. Že se tam spustila operace od počátku průserová a že trvalo přes dva roky, než se začaly napravovat ty nejkřiklavější věci. Ať už byste byl rusofob nebo rusofil, nebo jako já neutrální, vždycky je dobré znát realitu a i když nemáme přímý vliv na dění tam, to dění má vliv na nás a sakra se vyplatí být v obraze a nemalovat si nějaké ideologizované chiméry.
Kdybyste mi nevymazal všechny ty komentáře, bylo by to vidět. Takhle se můžeme pobavit situací, kdy mi smažete komentáře a pak se řečnicky zeptáte, kde jsou….
nevím, jestli máte na to čas, ale něco jsem sepsal kolem Ruska zde
https://nautilus2.wordpress.com/2025/08/12/co-cekat-na-aljasce/
sice z hlediska té schůzky, ale obrázek si udělat můžete i celkově.
I tak.. díky, že normálně komunikujete, i když asi zrovna kulminuje předvolební šílenství.
A do třetice – Francie třeba také provedla zestátnění své energetiky. A ceny energií jsou tam nízké. Také to tak chceme udělat. To, že má Francie hluboké systémové problémy, neznamená, že dílčí kroky dělá správně, ale poněkud pozdě.
Energetika snad patřila církvi?
Chápete, že když píšete program nebo předstíráte věcnou debatu, že je potřeba být v obraze buď sám, nebo na to mít lidi, kteří tu debatu povedou?
Kdysi, když jsem poprve přišel na Kydy, měl jsem (mylný) dojem, že to by mohla být platforma, kde by se do hloubky probírala témata. Ale nedělo se to nni tam ani jinde. Nebyl zájem, později přišla doba skákání na náměstí, zase jsem se ptal, zda se dá někde probírat do hloubky a odborně věci kolem energetiky a všeho možného… nebyl na to prostor.
Pak jsem narazil u toho tématu ukrajinské války. Došlo mi, že vám nejde o znalost situace a realitu. Drony jste vzpomněl sám, to přece bylo evidentní. Stejně jako bylo evidentní to, co se dělo u Kupjanska, a konec konců se děje zase. Kdybyste se dostal do situace, že budete skutečně mít možnost na něco mít vliv buď tam, nebo díky znalostem tam odvrátit něco u nás – bude se vám hodit ty znalostí mít, nebo si myslíte, že si vystačíte zase s povrchním špičkováním? Pak bude popichování blbů typu Lipánka a Fialy zbytečné – budou řvát na vás kvůli nekompetenci. A budou mít pravdu jako ji míváte vy, když šijete do Foltýna s Černochovou.
Gogo, platěj vás z pětikloaky dobře, nebo jste jen blbej rejpal?
Děláte chybu, když se domníváte, že každý s názorem nebo znalostmi, které vám nesedí, musí mít nepřátelské úmysly a být automaticky z druhé strany.
Zejména když s nimi nejste obeznámen.
OT – dneska je výjmečně chutný herr Neff – má rozumné řešení palestinské otázky…
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/palestina-a-zelena-liska.A250921_211932_p_cirkus_nef
Navrhuje vyhlásit gazu jako palestinský stát – tuším že by se hodil přívlastek koncentrační stát… „rozumné“ řešení palestinské otázky… Hele být v tu chvíli palestincem tak se asi i modlím za tu zasranou atomovku.
Před chvílí začal v Praze soud ke kauze Dozimetr.
Stan tomu říká Dobrá kampaň.
Vidláku, děkuji Vám za podané vysvětlení. S Vašimi argumenty plně souhlasím.
Taky souhlasím. Nepochopil jsem tu Škrlovou jako ministra zahraničí… Tam sedí přece Lipavský, vulgo Lipánek, vulgo Budulínek, vulgo Trdlo… Co má střelená Barbora s tím ňoumou v přilbě společného? Co mi uniklo?
Gesicht?
Vzhled.
Zalistujte v diskusi do včerejšího večera. Najdete tam odkaz na fotku Barbory Škrlové. Je od Bc Lipánka k nerozeznání. Oba jsou zřejmě příbuzní s panem Vajíčkem, známým z reklam v předhadrákové ČT 😄😄
berkowitz napsal:
21 září, 2025 (22:16)
Ta podoba baby ministěra Lipánka a Šrdlové napovídá!
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGCD–dE8zHgJiozZCXZgqQm3Z7fRw24preg&s
sorry, ta kopie odkazu nefunguje, nutno najit originál.
tohle by mělo fungovat:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRGCD–dE8zHgJiozZCXZgqQm3Z7fRw24preg&s