Vždycky, když jsem optimista, tak říkávám, že každé lidské rozhodnutí se dá jiným lidským rozhodnutím změnit. Je to samozřejmě náročné, má to svoje náklady, ale jde to. Když jsme do EU vstoupili, můžeme si to rozmyslet. Když jsme zavedli emisní povolenky, můžeme od nich odejít. Jestliže jsme privatizovali, je možné dělat také opak. Jistě, není to zadarmo, protože za všechno se platí a když se vydáme špatným směrem, tak to prostě bolí, ale je možné to udělat.
Jediná věc, která se změnit nedá, je demografie. Když si do země přivedete cizí kulturu, ta se nepřizpůsobí, ale bude mít hodně dětí, tak s tím nic nenaděláte. A když se naopak propadne vaše porodnost, tak se to nedá napravit. Neexistuje žádný ani drahý ani levný ani zázračný způsob, jak ty děti dohnat. Nedá se zařídit, aby ženy byly těhotné jen poloviční dobu, děti chodily do školy už ve třech letech a v deseti projektovaly mosty. Každé dítě, které se nenarodilo, je nenahraditelná ztráta. Křivka porodnosti se může třeba změnit, ale zub už zůstane a projeví se ještě v několika dalších generacích.
Všechny důchodové systémy jsou průběžné. Je úplně jedno, jestli se spoří přes akcie, penzijní fondy, státní rozpočet, či něco podobného. Buď v budoucnosti bude někdo pracovat, vyrábět, kupovat, prodávat, dělat přidanou hodnotu a z toho bude postaráno o rodiče, nebo to bude v háji. Buď budou potomci, kteří svou prací vydělají dost nadhodnoty pro své předky i pro své děti a pak bude i nějaká forma důchodů a nebo nebudou a pak je úplně jedno, kolik zlata máte v bance.
Zlato se o nikoho nepostará. Zlato musí nejdřív někdo chtít… třeba za to, že se postará.
Proč to všechno píšu…
Jak jistě víte, v posledních letech u nás dramaticky klesá porodnost a to zhruba o deset procent ročně. Za Babiše se ještě rodilo víc než sto deset tisíc dětí každým rokem a od roku 2022 to jde strmě dolů. V samotném roce 2022 to bylo 101 tisíc dětí, v roce 2023 to bylo 91 tisíc dětí, letos to zřejmě bude 82 tisíc dětí. Už teď nám v podstatě chybí šedesát tisíc dětí, které se už prostě nenarodí i kdyby se s prvním lednem všechno vrátilo do původního stavu.
Mimochodem… ani ten původní stav ještě nebyl dostatečný na prostou reprodukci národa.
Proč se děti nerodí? Z mnoha důvodů. Bydlení je drahé, budoucnost je nejistá, být matkou není zrovna preferovaný kariérní postup, do plodného věku se dostávají generace, které už nevědí, jestli jsou chlapeček nebo holčička a jakési nebinární lingvistko tvrdí, že takových už jsou statisíce. Do módy se dostala záchrana planety tím, že ji nebudeme zatěžovat další generací.
A aby toho nebylo málo, Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků, neboli SMIS teď vydalo zprávu, že za pokles porodnosti pravděpodobně může i covidové očkování.
Teď zrovna jejich zpráva lítá po sociálních sítích…
Dostali se k datům, ze kterých vyplývá, že neočkovaným ženám v příslušném plodném věku se ve sledovaném období narodilo 114 dětí na tisíc žen a očkovaným ženám se ve stejném období narodilo 42 dětí na tisíc žen. Oni jsou ve své zprávě velmi obezřetní na to, aby řekli, že očkování je jediným důvodem, ale upozorňují, že tento rozdíl mezi očkovanými a neočkovanými je příliš velký, než aby se dal vysvětlit jen výběrovým zkreslením dat.
My samozřejmě víme, to to spolu jednou provždy NE-SOU-VI-SÍ! Stejně jako nesouvisí útoky nožem v Německu s přijetím velkého množství migrantů, nesouvisí spolu požáry kostelů ve Francii s nárůstem radikálního islámu a u nás nesouvisí nárůst černého kašle s přijetím uprchlíků z Ukrajiny…
Nejhorší na zjištěných datech je, že kdyby se očkovaným ženám narodilo stejné množství dětí jako neočkovaným, narodilo by se v republice za rok sto padesát tisíc dětí…
Data navíc neříkají, že očkované ženy nemají děti vůbec. Mají jich prostě míň než neočkované. Je to kvůli vakcíně v těle? Nebo je to proto, že se nechaly ve větší míře očkovat ženy, které nechtěly mít děti? To by bylo dobré zjistit a diskutovat o tom. Právě proto je zapotřebí diskuse, kde může zaznít úplně všechno. Pokud se banuje, maže, kriminalizuje a odsuzuje, pokud se volá Cukrbergovi, aby vymazal všechno, co zpochybňuje Fajzr, tak se jakákoliv šance na nápravu jen zdrží a v případě demografie se s nimi už nedá nic dělat. Zub v grafech už nastal, za pětadvacet let se tam objeví znovu a pak zase znovu.
Z tohoto hlediska je úplně jedno, jak se budeme handrkovat o důchodovou reformu… Cizinci na naše důchody vydělávat nebudou a vlastní děti teď ztrácíme tempem, které snad nebylo ani za války při kobercovém bombardování. Kdybychom během středověkých morových epidemií měli stejné ztráty, jako máme dneska, psalo by se o tom, ještě za tisíc let a byla by to strašlivá pohroma, kvůli které by stálo za to si Pánaboha usmířit nějakým pogormíčkem nebo upalováním čarodějnic. Dneska máme blahobyt, za jednu generaci nám nejspíš vyhyne čtvrtina obyvatelstva (kam se hrabou válečné ztráty) a jsme vlastně v klidu.
Ze zeleného úderu se můžeme vyvázat. Emisní povolenky můžeme zrušit. Můžeme usilovat o vstup do BRICS, můžeme rozvolňovat vazby s EU a NATO… ale nemůžeme už nic udělat s dětmi, které se nenarodily. Pokud v krátké době nezačne být mateřství žádoucí a pokud nezačneme urychleně podporovat porodnost a nepostaráme se, aby ty rodiny měly kde bydlet, tak je úplně jedno v jakém světě vymřeme. A i kdybychom za rok docílili naprosté změny a byla to změna k lepšímu, stejně ten demografický zub, který se teď právě vytváří, bude vidět v grafech ještě za sto let. Už proto příští rok prostě musíme udělat změnu. Prostě musíme.
Mimochodem… Irsko zažilo před sto padesáti lety strašný hladomor a s tím související emigrační vlnu. Ani po osmi generacích se nevrátilo na tehdejší počet obyvatel…
________________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
https://www.nespokojeny.cz/
Zlato je zlato
Pane Vidláku nic ve zlém akcie,(zejména) emerické, penzijní fondy, státní rozpočet, … je na prd.
Kolik emerických , nejen firemních akcií kleklo?
Penzijní fondy?
Nebuďte naivní.
Státní rozpočet.
Když bude mít klíče od státní kasy Stanjura, a ODS, tak počítejte s loupeží za bílého dne.
Víte, kdy ODS neodkloňovala?
Zlato, je zlato.
Za II. WW kupovali občané nejen potraviny za zlato.
Tak to fungovalo, a funguje v krizových situacích nejen na UA.
Dnešní realita:
Odebrat seniorům volební právo, movitý i nemovitý majetek, a propagovat eutanázii.
Ne vlastní, ale seniorů.
Máte skvělé vyhlídky.
Za zlato, v Praze dům.
Ještě jste zapomněl zmínit
– odebrat seniorům volební práco
Pardon – omyl měl to být řidičský průkaz .
S tím souhlasí i mnozí občané, netušící, že i oni jednou dosáhnou „paragrafového věku“, kdy sice budou plně „ve formě“ fyzické i duševní, ale příslušný zákon jim to nedovalí.
Zlato vás nenasytí. V případě velkého nedostatků potravin, vám zlato může být k ničemu. Pokud nebude co kupovat, můžete si ze zlata vyrobit ryč a jít obrábět půdu. Je ovšem otázka, kde seženete semena k sázení.
To je názor, neodpovídající staletým zkušenostem lidstva.
No,král Midas by mohl vyprávět
Také se obávám, že je zde mnoho lidí, kteří o něm neslyšeli. A navíc Josef původní snad četl jen nadpis, článek již ne.
Vy nechcete zlato?
Vy dáte přednost bankovkám před zlatem?
Třeba já zlato opravdu nechci. Zlato je dobrá výplň žoků, na kterých lze sedět a čekat, až zahřmí.
Daleko lepší je peníze otáčet v podniku a mít k tomu přiměřeně pružný žok s trochou peněz (reálně – bankovní účet), abych v případě nutnosti mohl úvěrovat sám sebe.
tak ale prave toto funguje v relativne normalnych casoch. Pokial dojde k silnej menovej reforme, zmene rezimu s nasledujucimi povedzme sankciami ci potrebou pohnut sa mimo republiku, tak sa kludne moze stat, ze prave zlato pomoze zacat niekde inde znovu. Ale povedzme si uprimne, zlato je skor poistka….plus problem s prenosom von a problem s likviditou, co znamena, ze pri kupe je prirazka a pri predaji zrazka z trznej ceny a clovek casto musi jednat s kde kym (teda teoreticky). Na druhej strane povedzme Rusi prave ti, ktori nakupili zlato po SVO su na tom lepsie ako ti co maju len dolare/eura priamo. Ale je pravda, ze ani tu neviem ako je to tam s vyvozom zlata za ucelom povedzme predaja na Zapade
To jsem snad psal ? Nebo to snad bylo v článku ? Pouze jsem konstatoval, že jste nečetl nebo nepochopil článek a teď jste to jen znovu potvrdil.
A kdo se chce v noci bát, může se podívat na bubáka: https://shorturl.at/0q1kw. Případně s ním můžete strašit neposlušné děti.
Svět je vychýlen do mužských energií, cení hlavně mužský princip, představme si to, jako vydělávání peněz, i když je to širší. Výchovu dětí můžeme chápat jako ženský princip (i pro muže).
Ženský princip je taková popelka, není vůbec zrovnoprávněn mužskému.
Místo toho se zrovnoprávnily ženy tím, že se mohou podílet na mužském principu.
Je to ale jenom první level zrovnoprávnění, další úroveň spočívá v tom, že vychovatel dítěte se nebude muset seberealizovat v mužském principu, ale ženský princip mu poskytne to co mužský.
V praxi by to mohlo např. znamenat, že výchovné by nemělo být 500 Kč, ale např. 5000 Kč. Mohlo by být vypláceno k důchodu, až po uhrazení všech možných vícenákladů na dovýchovu některých potomků (například pobyt v nápravně- výchovném zařízení), které musely být poskytnuty státem navíc.
Matka vraha by se asi výchovného nedočkala,… ale pokud se pustíte do podnikání, dáte do toho spoustu energie a také můžete zkrachovat a nikdo vám nic nedá. To je ta dynamika mužského principu, proč ji nepustit i do toho ženského ?
Já bych to zkrátil. Di fialovýho hnusu, se žádný rozumný ženský nechce jít.
https://postimg.cc/gallery/M8bFB6F
… ale za správnou dávku zlata se o Vás postarají jiní. A vůbec se nemusíte na důchod vázat na ČR, jsou i krásná a levná místa jinde.
Pokud to zlato někdo bude chtít…
Když skončíte sám na pustém ostrově, tak je úplně jedno, kolik zlata si na důchod narýžujete.
Na pustém ostrově vám nijak nepomůže ani průběžný důchodový systém. Zlatem aspoň můžete podplatit kapitána kolemjedoucí lodi.
Vidlákova cesta tam a zase zpátky.
Pokud máte zlato v bance, je to stejné jako s penězi. Rozumný důchodce utrácí.
Počítáte s tím že bude dostatek potravin. Pokud bude nedostatek potravin, tak vás se zlatem pošlou k čertu.
tak iste, ak to bude extremne…..ale niekto spominal, ako za prvej sv. vojny jeho mamka ich uzivila vdaka zlatu, co mala nazhromazdene a ktore predavala za potraviny……ti, co nemali zlato a ani tie potraviny, ti to mali vyrazne tazsie. Ono je to blbost, merat uzitocnost zlata (ci inej formy penazi) a cloveka, samozrejme clovek je vzdy prioritou, ten mi moze pomoct, ak on nie je, tak mi ani plny sklad potravin nepomoze, kedze mi bude zo samoty sibat……ale zasa ako hovori eta, v normalnych podmienkach a aj v trochu nenormalnych, za zlato mozete po vacsinu historie a vo vacsine krajin ziskat nieco, co nutne potrebujete a vacsinou nemate
Investovat do zlata a stříbra je dobré, ale v první řadě, by měl člověk investovat do svojí soběstačnosti, teda aspoň částečné. Ono totiž za zlato si můžete koupit, ale take se může stat, že vám nikdo nebude chtít nic prodat.
MŠMT povede kádrové spisy. Orwell znovu v praxi.
https://aeronet.news/ministerstvo-skolstvi-chce-v-cr-zavest-centralni-kadrovy-registr-vsech-deti-mladeze-a-studentu-spolecne-s-registrem-ucitelu-do-ktereho-se-budou-zanaset-informace-nejen-o-vzdelani/
Teď jsem si ještě uvědomil jednu možnou souvislost propadu porodnosti. Ono se to jaksi kryje také s nástupem této vlády. Což zní možná banálně, ale ani to bych nevylučoval. S nástupem pětidemolice šlo vše v naší zemi od desíti k pěti a to skokově. Takže i to mohlo mít příčinnou souvislost.
„Proč se děti nerodí? Z mnoha důvodů.“
V článku Vám chybí ten opravdu zásadní důvod.
Za posledních cca 5 let výrazně poklesl počet žen narozených v 90 letech, které jsou dnes ve věku, kdy by běžně měly první dítě. To se samozřejmě projevilo i sníženou porodností. S Babišem nebo dokonce Fialou to ale nemá nic společného. Je to problém starý cca 30 let.
Souhlas, ale je to jako vždy jedna z příčin.
Zabýval jsem se tím tady před časem.
https://web.litterate.cz/jak-vyrobit-deti/
Ale to nevysvětluje ten počet narozených dětí u neočkovaných a očkovaných „vakcínou“ proti covidu.
Proč pořád uvažujete ve vzorci očkovaný/neočkovaný? Zkuste začít sázet na sportovní výsledky. Nebo ve sportu to neplatí, tam nezáleží kdo se nechal a kdo vytrval? Novak Djoković prý nepodlehl, tak to by měl ostatní jasně přehrávat. Švédské a Srbské týmy ve fotbale by měly válcovat Evropu.
Byl bych opatrný přisuzovat hlavní příčinu menšího počtu narozených dětí vakcinaci.
Nepřisuzují nic, jen píši, co by mělo být každému se základním vzděláním jasné, že počet narozených žen v 90. letech nevysvětluje ten poměr narozených dětí u neočkovaných a očkovaných“vakcínou“ proti covidu.
Do statistiky jsou zahrnute zeny 15-48 roku. Ty starsi uz deti maji, a uz jsou casto nemocne, tak se nechaly ockovat. Take jsou zamesnane a hodne zamestnavatelu ockovani vyzadovalo. Mlade se ockovat nenechaly.
Bez zkoumání a prověřování dat ….bude vše prostě jen víra a názory, souhlasím.
Statistika dokonce počítá s ukazatelem „úhrnná plodnost“ a ten je právě od demografických vlivů očištěn a i tento ukazatel strmě klesá a graf (souhlasící na ČSU)
je i na stránkách SMIS také a je třeba nad tím zapřemýšlet…
*****
Nakonec NIKDO zde z obhájců víry až dogmatu, že za méně dětí i bez prověřování určitě nemůže ani kovid a už vůbec ne „vakcína“, stejně nemá na argumentaci signalisty:
Prý „společenský vědec“ v roli premiéra- Fiala ve sněmovně údajně foltýnovsky na interpelaci kontroval, že:
„On jako společenský vědec čte čísla údajně tak,
-že inteligentní ženy s vyšším vzděláním a s vysokým ekonomickým standardem se nechaly očkovat a dle vlastního uvážení NEMAJÍ děti,
-zatímco ženy z chudých vrstev, které podléhají svodům dezinformátorů, se očkovat nenechaly, ale ZÁROVEŇ nemají návyky, kdy by si plánovaly narození dítěte.“
*****Hmmm, a „čte“ to asi z logru, či odkud?****
Data k tomu proč to tak ON čte, také nedal, tomu říkám vědec….
Slyšeli jste slovo Fialovo…AMEN
Není to dokonce rovnou „hanobení“ skupiny obyvatel premiérem?
I když, sdělit takto sám národu, že prý chytré ženy za jeho vlády děti radši ani neplánovaly, co na takový argument dodat…
*****
Nakonec si lze jen oddychnout, ještěže rovnou nemluví jako Foltýn a neřekne cca -nebo jsou to jednoduše „svině“, které ač neočkované si zákeřně rodí a nabíjejí těm podvratným dezinformačním, dogma nectícím živlům, kde jedné (vzdělané a vědecky pracující) z živlů se má dokonce soudně stanoveně omlouvat ta naprosto úžasná vyvážená, hodnotová a veřejnoprávní ČT….
Kdyby to nebylo tak smutné téma, i ty reakce zde, byla by to fraška k popukání.
Ta data jsou o tuto chybu očištěna https://www.blogosvet.cz/article/slon-uprostred-porodniho-salu-1EuVt
OT:
A toto nám vládne:
https://www.super.cz/clanek/celebrity-jde-to-skvele-cesko-jede-prsila-se-marketa-pekarova-adamova-brzy-mu-dojde-dech-zprazili-ji-ekonomiky-znalejsi-lide-1509517#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=super.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
„Mezičtvrtletní růst HDP podle statistiků kladně ovlivnila rostoucí domácí poptávka, zatímco zahraniční stagnovala. K meziročnímu růstu ekonomiky přispěly zejména výdaje na konečnou spotřebu domácností,“
Takže všechno kurevsky zdražíme a tím vybereme více daní a pak si budeme plácat po ramenou jak jsme to zvládli.
To nevymyslíš.
Tady je dle mého názoru ještě větší matematický lobotom s titulem pofesor:
„Pokud bychom opravdu transformovali všechna nepotřebná akutní lůžka a ta oddělení, kde je obložnost pod deset procent centralizovali, tak se ty úspory mohou pohybovat kolem 50 nebo 60 miliard, možná více,“ řekl Válek.
OK tak kdyby se podařilo 1000 lůžek tzv. transformovat, tak by na každém uspořil 50 miliónů za rok. To snad jeho hlava uvažuje o transfrormaci nepotřebného nejšpičkovějšího ARO lůžka na pytel na mrtvoly a ještě opravdu hodně levě. Bůh nás ochraňuj od takových expertů v osobě ministrů.
Klaus říkával, že všechno co si nevyrobíme si můžeme dovézt a ještě kolem toho mlžil neviditelnou rukou.
Tento režim nepotřebuje české děti, je to otravné, drahé, doveze si je až vyrostou a na práci v montovně budou stejně tak dobré. A diskutéry tady taky nikdo nepotřebuje, jsou otravní, to zastanou ti, co přežijou své potomky. Všechno to bude takové, pěkně intenzifikované.
Beztak si myslím, že už teď místo některých diskutérů píše nepříliš kvalitní umělá inteligence. Stačí se mrknout na nick a lze odhadnout dobře obsah a vyznění příspěvku.
Umělá inteligence dnes pomáhá a chrání. Pomocí ní, může kdokoli psát knihy, malovat, dělat hudbu pro youtube, vyhledávat nepřeberná Qvanta vědeckých statí nebo a tak podobně.
Haha haha haha může psát knihy, malovat a dělat hudbu.
Tím že řeknete AI napiš mi knihu o „Třech hodných inkluzivních vlcích, které sežrala tři hnusně stereotypní růžová prasátka“ tak NETVOŘÍTE!!!!!!!!!
Můžete se in-spirovat například u J.Duška, von to říká samozřejmě mnohem inteligentněji. 😀
Dušek: Chcimíři, dezoláti a další urážky.
https://youtu.be/okKQ5FLFbog?t=667
Samozřejmě že netvoří!
Nemá čím. Má jen to, co do ní nainstaloval „člověčí mozek“. A tak sama zvládne – a možná dokonale – přikázanou manipulaci.
https://www.youtube.com/watch?v=XocGiesV5BA
„Karel Kostka: Umělé inteligenci chybí intuice a emoce, je to jen marketingový tah?“ (Video 26 min..)
Majitel několika škol, co to je???
Zrovna teď mluví ministr zdr. Válek o bonifikaci lékařů, kteří budou pilně pichat vakcíny, samozřejmě neprospěch těch co vakcíny pichat odmítají. Takže, za nedlouho to začne na novo.
Válkovi nasrat!
👍👍👍
Dovolím si zeptat trochu mimo téma; kromě váženého pana Josefa Švejka se napříč všemi komentáři ostatních (nepopírám výjimky, ale nikdo další mě nenapadá) táhne atmosféra nas*ání, negativismu, žluči. Neliší se to, ať vládne Bureš nebo Pávek, Fiala nebo Sobotka, ať se píše o čemkoliv.
Blbou náladu měl už Havel
Hmm, a čím že jiným je způsoben stav duše aktérů než tim vnějším děním? 🤗🤗
Jakou dusi ma system takovou ma jeho otrok.
Pesimismus a stav duše mnohých aktérů je dán vnějším děním.
Co vám na tom přijde divné?
Divný mi na tom přijde fakt, že historicky vzato byly mnohem horší doby provázené mnohem lepší náladou.
Dobrý argument by mohl být, že se z těch dob zachovala jen díla těch kvalitnějších, zatímco dnes alespoň krátké štěky publikuje každý BFU, který si dřív mrmlal jen pod vousy.
Možná také proto, že také vždy, kam sahá historická paměť, normálně fungovaly hospody a pivo nebylo nesmyslně předražené.
Záleží na úrovni znalostí, chápání, pozorovatelském nadání, typu osobnosti. Případně na úrovni vymytosti mozku kazisvětskou propagandou.
„za II. sv. (banksterské) války v jednotkách SS (otroků goebbelsovskou propagandou nejvymytějšími mozky) fungovalo a ti vojáci neustupovali ze svých pozic, protože čekali na hrdinskou smrt v boji s Rudou armádou.
Elitní útvary SS totiž byly totiž ideologicky natolik vypatlané a ideově zpracované již od dětství v Hitlerjugend, že těmto řečem toho
pamfletu Blut und Ehre opravdu bezmezně věřili. Chtěli slavnou smrt.
+muž má založit rodinu, že má mít ženu a děti, které musí vychovat,
+ rodina je základ národa a státu, že smrt ve stáří je smrtí poté, co jsou úkol zachování rodu a národa splněny.
https://aeronet.news/sef-ukrajinskych-neonacistu-zacal-na-ukrajinske-televizi-lakat-160-000-ukrajincu-na-krasnou-smrt-ve-valce-ktera-je-lepsi-nez-starecka-smrt-v-kaluzi-vlastni-moci-na-chodbe-nemocnice/
Bodejť by ne. Ono je totiž známo, že optimismus je jen projevem nedostatku informací …
A fakt je lepší se s optimismem narodit a ve žluči žít a umírat? Pochybuju.
Mám radši sluníčka.
Antonymem ke slovu optimista není slovo cholerik, ale realista. Naopak synonymem ke slovu optimista je například sousloví naivní blbec, užitečný idiot nebo výraz diskusní prudič.
Podívej se: https://junior.rozhlas.cz/kdo-je-pesimista-a-kdo-optimista-8051053
Přizpůsobeno předpokládané cílové úrovni.
Nemusíte mi dokladovat, že své znalosti čerpáte z Dětské encyklopedie vesmíru.
Queega na tebe!
Nazdárek, hoši!
ahoj Kochanski (Kočanská) 🙂
Hmm, a čím že jiným je způsoben stav duše aktérů než tim vnějším děním? 🤗🤗
Já mám za to – a nijak na tom nelpím, ať si myslí každý to své – že stav duše je způsoben vnějším děním pouze nepřímo. Stav duše přímo a bezprostředně závisí na tom, jak duše vnější dění interpretuje.
Nijak nelpím ani na slovu „duše“, sám bych v tomto kontextu použil spíše slovo „mysl“.
Toto fajne,ja milujem totych kokotov,co sa vola motivation speakers,to az kokot a este vacsi co ho slucha.
Hmm, a čím že jiným je způsoben stav duše aktérů než tim vnějším děním? 🤗🤗
sorry. Nějak jsem to poslal vickrat.
A neni to spíš realitou? Vám se zdá ze svět jde k lepšímu? Mám praxi z velkým počtem mladych lidí, kteří alternatívu ani neznají, o nejake zprávy nemají zajem, ale baví se o vyhlídkách pro svou budoucnost. Schvalne si tipněte, kolik jich je pozitivních. Navic ti pozitivni, byli spíš ti, jednodušší, kterým ke štěstí stačilo trochu alkoholu, nebo nějaké drogy a hlavně je nezajímala budoucnost.
Počet obyvatel ČR stoupá a po pravdě řečeno, nevidím důvod, proč být nespokojen s klesající porodností. Globálně je 8G lidí na planetu moc a důsledky vidíme na každém kroku. Vybydlujeme planetu jako kobylky (to nemá nic společného se sodovkovým plynem). Postupný pokles populace je pozitivní jev a tím, že je docela dobrovolný, samá plus.
A že se nebude mít kdo starat o důchodce? To je pravda. Exponenciální množení populace prostě takto končí a holt nebude v budoucnu možné člověka zachraňovat, zůstane-li hodně nesoběstačný. Osobně bych si to pro sebe ani nepřál (jsme v rodině ve shodě a doufám, že stihnu rozumný dobrovolný odchod) a stane-li se z toho ekonomická nutnost, je to jen přizpůsobení se realitě.
Srovnání s morem je mimo. V období morových epidemií vyhynula v řadě regionů třetina populace během 3-5 let, ne že by „jen“ klesla porodnost.
Jestli za to může covidové očkování, nevím. Osobně si myslím (bez důkazů) že částečně ano. Rozhodně za to také může atmosféra stresu a strachu, vytvářená vládami, které z běžné chřipky (chřipka je závažné onemocnění), která musela projít populací, udělali deprivaci na několik let. Ostatně to vysvětluje i důvod, proč neočkované ženy (méně vyděšené a zdravější) rodí víc než očkované.
S tím pozitivním propadem populace to snad nemyslíte vážně? V jakém etniku klesá porodnost? Rovnoměrně napříč etniky nebo jenom u bílé rasy. Napsal jste hloupost.
Jo, a jste si jistý, že ten stoupající počet obyvatel republiky bude v budoucnu mluvit česky?
Co si chas mrokar
👍
Zbytečné, buď je to naprostý debil nebo provokatér. Ani jednomu to nevysvětlíte.
Ve všech. V 90. letech jsme se báli přelidnění způsobeného Číňany, v nultých letech Indy, v obou zemích se trendy obrátily. Dnes se bojíme přelidnění Afričany.
A jinak nejsem rasista, takže rasu řeším u psů a ne u lidí, pardon.
Indie?
V r. 2023 přečíslila Čínu a dál utěšeně přibývá.
A bieda az puka.
Ty citizen som cital tvoje dristy you rihgt.
Nemají pro své obyvatele pitnou vodu, ale zato mají atomovou bombu, družici a marsovskou sondu.
Trendy.
https://www.pewresearch.org/short-reads/2023/02/09/key-facts-as-india-surpasses-china-as-the-worlds-most-populous-country/
Do Indie jsem před lety jezdíval služebně a měl tam kamarády. Ono je to tak (co mi Indové řekli), že hinduisté porodnost kontrolují (udržují na rozumné úrovni), kdežto muslimové (kterých tam zatím žije menšina) nikoliv. Nemám důvod nevěřit, stačí si povšimnout jak silně je přelidněné sousední Bangladéš, většinově muslimská.
no vidíš. U psů rasista, všude rasista😃
U psů rasista nebo ras?
Porodnost klesa v celem svete, krome Afriky. Co se tyce rasoveho rozlozeni, nejnizsi porodnost ted maji sikmovoci – Korea, Japonsko, Cina …
Pokles obyvatel nasleduje cca 40-50 roku po tom, kdy porodnost klesne pod 2 deti na zenu. Ten odstup je dany faktem, ze umiraji starsi rocniky, ktere byly malo pocetne, takze trva nekolik desitek roku, nez se pocet zemrelych a pocet narozenych vyrovna.
Ale uz je hodne vyznamnych statu a oblasti, kde klesa nejenom porodnost, ale i pocet obyvatel klesa:
Evropa: klesa pocet obyvatel Evropy jako celku od roku 2020, navzdory pristehovalectvi
nejvic klesa obyvatelstvo jizni a vychodni Evropy, stehuji se do zapadni – 10-30%
evropska cast byvaleho SSSR klesa maximalne, 10-30% oproti 1990, krome Ruska
od roku 2020 klesa Cina + Hongkong, od roku 2010 klesa obyvatelstvo Japonska (oni odmitaji imigraci)
V poslednich 20 letech klesa porodnost v celem svete, nejenom rozvinute zeme (Evropa, Australie, s.Amerika), ale vcetne Asie a jizni Ameriky
Vysoka porodnost nad 3 deti na zenu je v soucasnosti v podstate jenom v nejchudsich statech v Africe a jizni a stredni Asii + nekterych muslimskych zemich
Na tomto webu najdete populacni pyramidy jednotlivych statu a take kontinentu a regionalnich oblasti, je tam jasne videt, ze pocet narozenych deti se ve vetsine sveta za poslednich 20 roku snizil.
Soucasne demograficke odhady predpokladaji, ze do roku 2070 pocet obyvatel na zemi bude stoupat az na 10 miliard, pak bude asi 20 roku stagnovat a pred koncem stoleti zacne klesat.
Osobne se domnivam, ze to zpomaleni bude jeste rychlejsi. Priklad Ciny s politikou omezovani poctu deti a naslednou ekonomickou properitou bude inspirovat dalsi rozvojove staty.
https://www.populationpyramid.net/
Myslim, ze pokles obyvatel zpet na 4-5 miliard by nasi planete velmi prospel. Ale to je ukol pro lidi v pristim stoleti.
Děkuji, tohle je skvělý komentář.
Pani divisova,ja myslim,ze takym postupom politickym,ukol bude v duhledni dobe splnen,v brzke dobe nijake dalsie tisicileti.
Čím si vysvětlujete ne neklesající, ale rostoucí porodnost v Africe?
Příroda je taková , že vysoká úmrtnost mláďat je kompenzována počtem mláďat, která jsou vyšší. Do toho zasáhli neziskovky se záchranou mláďat a Afrika se přemnožila. Navíc se mláďata začala převážet do ZOO-západní evropa a mláďata se přemnožila, protože zde nemají hlad, ani nemoce.
Maříková přirovnala muslimské imigranty k invazivnímu druhu živočichů a rostlin a napsala, že by jim měl být zakázán vstup do Evropy.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/marikova-spd-snemovna-trestni-stihani-migranti-invazivni-druhy.A200527_144445_domaci_kop
Porodnost vyrazne souvisi se socialnim zabezpecenim a zdravotnictvim. Dokud v dane zemi nejsou materske dovolene a starobni duchody, a v rodine zemre nekolik deti, musi se lide spolehat na mezigeneracni solidaritu s rodine. Dospeli se staraji o male deti, ty nejpozdeji v 15 letech zacinaji pracovat a prispivaji k provozu domacnosti, pracuji na poli, staraji se o mensi sourozence a rodice mohou jit do prace. V rozvojovych zemich deti zacinaji pracovat uz od 6 roku. Bylo to tak i u nas, my jako deti jsme po prichodu ze skoly chodily pomahat na pole, matce do kravina, otci do lesa, o prazdninach na poli na brigade (suseni sena, znove prace, sbirani brambor ..). A pak starsi lide take pracuji do vysokeho veku, neni zadny „duchod“, vykonavaji lehke prace, hlidaji deti.
Kdyz se rozjede moderni spolecnost misto prace doma na poli se „chodi do zamestnani“ chovani se zmeni. Na pole muzou jit deti s rodici, do tovarny uz dnes ne. Takze se vyrazne oddeli faze pracovniho nasazeni a domaci pece. V ramci bezneho dne, ale i v ramci celeho zivota. A kdyz se zavede duchodove zajisteni, nemusi clovek ve stari spolehat na deti, ma duchod a ten mu umoznuje dustojne zit. Duchody se obvykle zavadi nejdriv pro statni zamestnance, pak pro delniky a nakonec pro zemedelce. Zlepseni zdravotnictvi dava lidem jistotu, ze deti doziji do dospelosti. Driv se narodilo 6 deti a prezila z nich polovina. Koneckoncu i u nas na zacatku minuleho stoleti se ctvrtina deti nedozila ani 1 roku. Spousta zraneni koncila infekci, otravou, smrti. Dnes jsou antibiotika, zraneny clovek se vyleci.
Jinak v Africe roste pocet obyvatel, ale uz NEROSTE porodnost. Ve vetsine africkych zemi se porodnost uz nekolik roku snizuje. V tech nejrozvinutejsich zemich uz je na urovni 2-3 deti na zenu – Alzirsko, Egypt, Maroko, Tunisko, Jizni Afrika, i kdyz jsou to muslimske zeme.
„nevidím důvod, proč být nespokojen s klesající porodností.“
Protože aby společnost byla dlouhodobě funkční musí mít určitý poměr produktivních obyvatel k těm, kteří jsou již v neproduktivním věku. Pokud klesá porodnost, mění se i tento poměr v nezdravém směru, který se projeví se zpožděním.
Dohánění počtu obyvatel importem z ciziny tento nezdravý poměr jen zesilujete do budoucna. Onu křivku dlouhodobém horizontu jen zhoršujete s tím, že v daný moment to nevidíte, ale se zpožděním se projeví.
Hrozne zalezi, jak se ti prichozi zacleni do spolecnosti. Jestli vytvori nezavislou kulturu a gheta, pripadne s vysokou kriminalitou, nebo se „pocesti“.
Zatim se dari vetsinu zaclenit a pocestit, mam ve svem okoli nekolik mladych lidi, kteri maji evidentne cizi jmeno, ale perfektni cestinu a dokud nezjistim, jak se jmenuji, netipla bych je na cizince.
A ti cizinci zůstanou věčně mladí? A nebo časem také zestárnou? Už si rozumíme?
To neřeší nikdo.
A obávám se, že taková malichernost panstvo ani nenapadla. Nakonec – mnohých z nich se ro už týkat nemusí a „po nich potopa“!
Ke slovům „Všechny důchodové systémy jsou průběžné“.
To jsou a od svého zavedení vždycky byly. Jen v dnešní technologicky vyspělé době se ale počítá s množstvím nutných pracujících podle doby možná před 200 léty. A protože pravděpodobně tehdy důchody nebyly, naše skvělá nutellová vláda mladší generace moudře připravuje na fakt, že výhledově důchody zruší.
Prostě nebudou – když se vracíme do minulosti ve všem ostatním, proč by se to nemělo dotknout i důchodů.
Jen to zlato si zachová svou hodnotu – výchovnou.
Konečně všichni osobně zjistí, že se ho ani ti nejbohatší nenajedí. Ani si jím nezatopí. Ani se do něho neoblečou. Ale naštěstí pro ně jim ho už nikdo nebude zividět.
A že konečně větší cenu budou mít „lopaty“ a „vidle“.
Podle lidové moudrosti „řemeslo má ZLATÉ dno“, které dnešní generace UŽ – a umělá inteligence JEŠTĚ – neznají.
Všechno na této Ramchově kuličce je průběžné. Intelektuálové a jejich přísedící se na tom snaží trhnout kapitál, protože zlato je jim na nic.
Propad porodnosti má hlavně ekonomické pozadí. A bude to horší. Čím dál tím víc lidí je rádo, že uživí samo sebe. Natož aby uživili rodinu s dětma. Nejsme v tom sami. Likvidace bílé střední třídy je na celém západě.
V USA taky. Když při průměrném platu 40 000 dolarů ročně musí amík platit 2000 měsíčně nájem v nějaké díře (na vlastní bydlení už může rovnou zapomenout), 700 dolarů měsíčně ho stojí jeho auto, kterým jezdí do práce, tak jak má něco ušetřit? A to nemá ani zdravotní pojištění, takže pokud se mu něco stane, přibyde mu další doživotní dluh. Přitom se dívá na to, jak do země proudí milióny cikánů a negrů z jihu a mají od vlády všechno zdrama. Ani se nedivím, že mladí američani už dnes utíkají do zemí jako je Rumunsko.
polodebil:
Moji rodiče byli chudí, každá koruna se obracela v ruce, když si koupili první rádio, byli neskutečně šťastní a na televizi Ametist nám půjčil soused. Po válcezde nic nebylo, byl příděl na potravinové lístky, maso moc nebylo, jenom základní potraviny a dětí se přesto rodilo dostatek. Takže to ekonomické pozadí je jen jedna z mnoha příčin a pokudby to byla ta ekonomická situace, znalo by to že se máme hůře , než po válce.
Možná je to , hrozba jadernou válkou a migrací, spolu s covidovým zlem dohromady. Lidé dnes chtějí všechno hned a tak mají všechno na dluh a pořád jsou v práci, kterou kdyby ztratili, tak o vše příjdou a na rodiný život nezbývá moc času. Prostě doba porodnosti nepřispívá.
Vsechno na dluh je preto bo ceny take ze 1% populacie si moze kupit co chce a ostatok otrok finacneho systemu v jednuchosti je pointa mojho zjebu.
Logika nic jim netrebalo na zradlo bolo,deti sa hrali pri jarku nemali technicke vydobitky ja sa pytal nasich buranov co som zistil oni boli stastny a hlavne drzali ori sebe jak kurva,na tom zasranom vychode Orave a spisi vsetci tak zili a preto i rovna holota ja jeden z nich.
Ono v tom USA je to ještě vylepšeno tím, že manželství tam znamená pro chlapa v podstatě rozsudek smrti. Pokud něco vybudoval, má prachy a ožení se, jeho stará se s nim rozvede a soud bude na její straně. Ona si bude žít jako královna z doživotních alimentů, peněz na haranta a ten dotyčnej bydlí v karavanu a všechno co vydělá padne na ty alimenty a soudní výdaje. Tohle nechce nikdo.
Ty tu zil?
Ja tam žijí a potvrzují že polodebil ma pravdu.
Sociální jistota.
Obyčejný pracující člověk věděl, že pokud jej neskolí nějaká zákeřná nemoc, tak i zítra, nebo za měsíc, ba i za rok bude mít pořád práci. Bude mít střechu nad hlavou, pod tou střechou teplo i světlo a rodina bude mít co jíst.
A i když onemocní, tak věděl, že i z toho jednoho, třeba i menšího platu nějak vyžijí, dokud se neuzdraví – a že během jeho nemoci jim nikdo nic nesebere, natož práci.
Že i když bude táta šest týdnů marodit se strženými zády od neskutečné dřiny, tak nikdo ho nevyhodí z práce.
Sám jsem to viděl a zažil během dětství.
👍👍👍
Vsadil bych si, že posledním normálním státem na světě bude Bělorusko.
Lebo zostava v lzi a nenavisti a ruku neviditelneho trhu za boha nechce dopustit.
To je už teď.
Nikdy jsem tam nebyl, ale sledoval jsem Větvičkovy reportáže.
Souhlasím s p. Divišovou, že propad porodnosti nemá s covidem jako takovým souvislost. Má pravdu v tom, že na vině jsou ty chemické a biologické sračky, co si lidé nechali píchnout do těla. A několikrát. Jo, když někdo věří státním institucím, tzv. vědeckým kapacitám nebo komediantům, tak at se nediví, že má různé zdravotní problémy.
Počet případů rakoviny začal prudce stoupat již 14 týdnů po zavedení mRNA vakcíny Covid-19 – a počet případů meziročně roste dodnes.
https://protiproud.info/zdravi/8266-pred-pravdou-neni-uniku-vakcina-covid19-zpusobuje-rakovinu-vlady-nas-nuti-k-umirani-cynicka-sazka-zamestnancu-pfizeru-vedeli-vse-predem-padat-zacinaji-i-mladi-zavirani-oci-pred-casovou-osou-problem-jeste-poroste.htm
Je jasné,že centrálně řízená společnost má velmi výrazné výhody
před „“trhlým““kapitalismem,který upřednostňuje boj všech proti
všem i v rozporu z fyziologií lidského mozku.Dneska se dá zdůvodnit
kapitalismus jako nemoc vědeckými důkazy a poznatky.Důsledky
vidíme na každém kroku…..
Dokonce o tom i vyšla kniha, snad Vzpoura deprivantů.
na knihy už nikdo nemá ….
Zatím pořád ještě nezrušili knihivny. Hlavně se ale nečte.
Určitě na tom má podíl i neomarxistická multikulti kampaň nenávisti vůči bílému heterosexuálovi, propaganda proti manželství apod.
Především ale my někdo měl lidem oznámit, co vlastně „mocní planety“ chtějí.
Depopulovat nebo zvyšovat počet lidí?
V první řadě vyhubit bilou rasu. Pak se uvidí.
Súčasťou tej propagandy je aj slovo neomarxistická. Čo tak asi môže mať kampaň vedená najväčšími bankami a korporáciami spoločné s marxizmom?
Samozřejmě, že nic.
Omyl je v tom, že se zde dává rovnitko neomarxismus = marxismus. S marxismem má společný právě ten NEOmarxismus. Doporučuji trochu studia
hezky ji to rozebráno např. zde:
https://casopisargument.cz/26594
Kmen?
banky a korporace pochopily, že nemarxistická idea „naprosto rozložit společnost, aby na jejich troskách mohli vybudovat společnost novou“ jim hraje do karet a tak ten spolek šilenců začali podporovat.
Jen tu „novou společnost“ si představují jinak …
pardon, neomarxistická, ne nemarxistická ….
Ono je to ještě trochu jinak. Oni se jich ujali už dávno, muselo to začít probíhat někdy od sedmdesátých let. Banksteři začali skrze nastrčené loutky typu Soros a přes tajné služby postupně kontrolovat jakýkoli protisystémový pokus o změnu nebo odpor. Když budete dnes pozorně sledovat všechny ty dnešní ANTIFA, Amnesty International, Anonymous či kohokoli podobného, tak zjistíte, že jedou naprosto stejnou prozápadní agendu, že už dávno proti žádnému systému reálně nebojují, a jediné, k čemu ve skutečnosti slouží, je generovat svým banksterským pasákům zisk. Ironií osudu je, že na všechny tyhle organizace byl použit stejný systém boje, jaký ony původně vyvinuly pro dosažení svých cílů „poklidnou cestou“ („díky“, frankfurtská školo!). Dnes jsou totálně kontrolovanou „protisystémovou“ opozicí, přičemž když srovnáte jejich ideály, na nichž vznikly, s tím, co dnes propagují, je to víc než markantní. Jediná naděje na změnu je, že v USA se zaseknou rotačky na peníze. V tu chvíli se to celé sesype jak domeček z karet.
Neomarxisté ve své nenávisti k pracující třídě, ke střední třídě, ke středním 80% obyvatel, hledají jakékoli spojence – na jedné straně lůzu (úchyly, kriminálníky, neintegrovatelné migranty apod) a na straně druhé megakorporace. Všechny tyto tři skupiny mají společného nepřítele – normálního slušného pracujícího inteligentního občana/občanku
>> … za pokles porodnosti pravděpodobně může i covidové očkování
A jeden Váš báječný kamarád (sociolog) si přínosy vakcinace stále nemůže dostatečně vynachválit … Tohle téma prý zajímá už jen marginální bublinu antivaxerů a dezolátů :=)
Tak teď jste mně fakt nahlodal
Von se nechal vopíchat a tak aby si teď nepřipadal blbej, tvrdí, že blbí jsme my dezoláti.
Současný pokles porodnosti má velmi prozaický důvod.
S covidem to moc souvislost nema, ten pokles by nastal tak jako tak. Kdyz je malo matek, je malo deti.
Proste se opakuje pokles porodnosti, ktery jsme zazili v devadesatych letech:
V sedmtesatych letech byla prijata propopulacni opatreni – prodlouzeni materske dovolene, novomanzelske pujcky, masivni vystavba bytu vcetne velkych panelaku, zvyseni pridavku na deti.
Nasledne skokove vyrostl pocet narozenych deti vice nez o tretinu, ze 138 tisic v roce 1968 na 195 tisic v roce 1974. Svoje udelal take fakt, ze do rodicovskeho veku dorostly rodice z povalecneho babyboomu.
1971-1980 byla desetiletka, kdy se kazdy rok narodilo vice nez 150 tisic deti.
Pak porodnost klesla na cca 130 tisic v osmdesatych letech a v 90.letech nastal uplny propad, na 90-100 tisic deti rocne. Tedy POLOVINA urovne z doby tzv. Husakovych deti.
A ten populacni vyvoj se s prislusnym odstupem ted opakuje. Prumerny vek matek je nyni cca 30 roku.
Na zacatku stoleti rodily Husakovy deti a bylo 100-120 deti rocne. Asi 1,5 didete na jednu zenu.
Soucasny pokles kopiruje skokovy pokles na zacatku devadesatych roku a muzeme pocitat s tim, ze ted se cca 10 roku bude rodit velmi malo deti a ze to klesne az na 70 tisic rocne za cca 5 roku.
Zmenu by mohlo prinest jedine to, co udelali komuniste v 70 letech, masivni vystavba velkych bytu a jejich zvyhodnene poskytovani mladym rodinam, zvyseni pridavku, bezplatne skolky, bezplatne stravovani deti ve skole, bezplatne skolni vybaveni, bezplatne skolni uniformy atd atd.
Ale to bychom chteli moc.
Navic u nas se statisticky za plodne zeny berou 15-48 roku. Predpokladam, ze starsi zeny nad 40, ktere uz deti maji a dalsi neplanuji, se nechaly ockovat a mlade to neudelaly.
Pres tu velmi nizkou porodnost 1,5 ditete na zenu pocet obyvatel v CR roste.
Vysosavame mlade lidi ze Slovenska, vysáváme Bulharsko, Rumunsko, Ukrajinu, Vietnamce, Rusy …. Celkem uspesne je pocestujeme a delame z nich Cechy. Ve druhe generaci uz mluvi perfektne cesky.
Pocet obyvatel CR se od roku 2000 zvysil z 10,3 milionu na 10,5 milionu v roce 2021 (pred valkou na Ukrajine).
Imigraci Ukrajincu narostl o dalsich cca 300 tisic. Ty Ukrajinky s detmi uz u nas zustanou, nevrati se, az skonci valka, prijdou za nimi muzi.
Ceska republika NEVYMIRA.
Narozdil od jinych postsocialistickych zemi, kde je bezny pokles obyvatel o 10-30 % oproti roku 1990:
Bulharsko – minus 25%, Rumunsko – minus 18%, Lotyšsko – minus 30%, Madarsko – minus 10%, Belorusko – minus 10%. Podobne ostatni postsocialisticke staty.
Svuj rovnomerny pocet obyvatel si drzi jenom Rusko (minus 2%), Polsko (minus 3%), Slovensko (plus 2%)
Podepisuji.
A ještě jednou vkládám graf: https://csu.gov.cz/graf-zive-narozeni-a-zemreli-v-ceske-republice
A ještě jeden: https://csu.gov.cz/aktualni-populacni-vyvoj-v-kostce (zejména doporučuji graf Věková struktura podle pohlaví a rodinného stavu)
Nejsilnější ročníky, Husákovy děti mají nyní kolem 50ti let, prakticky se tedy již reprodukce neúčastní. Ročníky po nich jsou slabé a dokonce ty ročníky v akualně reprodukčním věku jsou zhruba poloviční co do počtu, ekonomické podmínky mají úplně tristní, hlavy vymyté LBQRIQ0, rodina není priorita, trpí “klimatickými” a jinými stresy, a co víc, zdravotní stav a kondici mají tristní.
Vojáci i PČR sotva doplní stavy protože chcípaci…
Navíc, ten kdo i mlád patřil do rizikové skupiny (obézní, vysoký TK aj.) a nechal se spíš přesvědčit k očkování, tedy nejspíš na početí přirozenou cestou ani tak neměl nejlepší vyhlídky. Ženy emancipovaně dohnaly muže ve spotřebě tabáku, pomalu i alkoholu, obezitou trpí snad už půlka populace…
Ten prvni graf je pekny, skoda, ze neni udelany jeste 20 roku dozadu. To by byly videt ty husakovy deti 1970-1980, vice nez 150 tisic rocne. Jejich echo je pak ten vrchol od roku 2006.
Demograficky vyvoj se da dost dobre predikovat, 30 roku stara cisla vynasobit krat 0,8
Ten pokles ale není způsoben porodností, ale emigrací.
Nejenom emigrace. Ve vsech postizenych zemich nastala drsna ekonomicky krize. A ta mela za nasledek zaroven emigraci, snizeni porodnosti (prumerne 1 dite na zenu) i zvyseni umrtnosti (zhorseni zdravotnictvi, kriminalita, drogy …).
Jsou to vsechno spojene nadoby, ovlivnovane predchozi demografii a soucasnou ekonomikou.
U nas je velky rozdil porodnosti a umrtnosti, dlouhodobe prirozeny ubytek 5-20 tisic lidi rocne. Plus emigrace na zapad. Ale jeste vyssi pocet lidi k nam prijde zvenci navic k nasi emigraci.
Jinak ale soudim, ze ubytek obyvatel o tretinu az polovinu by byl nasi maticce zimi spise k uzitku. Premnozili jsme se jako druh homo sapiens.
Za 40 let 3 miliardy lidí navíc. Už těch 5 v 87. bylo až až. A důvod přibývání? Antibiotika. Jedny prášky způsobily toto, jiné ( injekce) opak
Nedávno jsem musel konzumovat antibiotika a a vůbec jsem nepřibyl. Asi kecáte.
Přibývání lidské populace, vyplývá z kontextu.
Tech duvodu je vice:
– ockovani
– desinfekce a sterilizace ve zdravotni peci
– likvidace tuberkulozy u zvirat
– antibiotika
– lepsi pece o male deti, profesionalni porody v nemocnici
– zlepseni bydleni a hygieny, koupelny, splachovaci zachody, kvalitni pitna voda z centralizovanych vodovodu, kanalizace
– vseobecny pokrok mediciny
– ale souhlasim, ze antibiotika z toho jsou nejvyznamejsi
Tento režim není schopný udržet životní úroveň ani našim lidem, které režim semele a vyhodí na ulici. Proč by měl hledat způsoby aby mladí co to vidí, se usouložili k smrti na dluh aby režim pokryl všechny své kolonky do černých čísel?
Na jednu stranu se doslechneme , že populace je ne-mocná a na druhou stranu někdo do omrzení hledá cesty jak tento režim udržet a vyleštit.
Do výčtu přidejte Haber-Boschovu syntézy. Bez ní by počet pozemšťanů nepřekročil dvě miliardy i se všemi desinfekcemi, antibiotiky a pokroky v lékařství…
Rozhodně bych také nepodceňoval vliv Lorentzova faktoru pro kontrakce délek!
Na tom to rozmnožování stojí.
Paradoxně se dělá z plynu. Tedy plyn může populaci zvýšit ale i snížit.
Pán z Višně
Nezapomente take na vyuziti uhli a ropy. Pred vyuzitim ropy, motoru a elektriny polovinu urody sezrala pracujici zvirata – kone, voli, mezci atd. Pracujici na poli, pri doprave, pri cerpani vody, v tovarnach. A i kravy po celodenni praci na poli v zaprahu nadojily tretinu mleka oproti dnesku
Krásně je to vidět na pobaltských vymírátech.
Jde to tam s jejich verzí „demokracie“ do hajzlu, zcela nepokrytě a očividně, takže lidi odtamtud zdrhají.
Úplně stejně, jako zdrhali z U404 lidi dávno před Majdanem.
Nedostatek slušně=normálně placené práce, nejistota v čemkoliv, korupcí prolezlý systém.
A jakoby toho v U404 nebylo málo, fašisti a nacisti k tomu.
Ti prohlašovali v celoplošných médiích, že si vaše děti vezmou do výchovy a dle Banderova vzoru z nich vychovají „vlastence“. A už s tím začali – zákazy ruštiny, perzekuce Rusů, dovedená v doněcké oblasti až k decimaci.
Jestli v původně 52M zemi zbyde tak 18-20M starých žen a mužů, plus váleční invalidé a kriplové od narození, tak to bude hodně.
Ta země U404, bude při tom množství min na malých i velkých plochách, při množství rozbité infrastruktury, při nedostatku smysluplné práce a zkrachovalé státní správě, prakticky neobyvatelná. Jen blázen by tam zůstával, nebo se tam vracel.
A i díky těm minám a nefunkčnímu čemukoliv, z toho bude výborný, široký i dlouhý ochranný koridor pro Rusy.
Přes takto hustě zaminované a rozflákané velké území, např. bez možnosti vojenské kolony, někde po cestě si nabrat vodu či palivo, si nikdo nedovolí na Rusy zaútočit.
To je tak, když si jako budoucnost a ideové směřování země, zvolíte a parlamentem odhlasujete nacismus. Jistěže to jde, jak vidíme – ale pak se nemůžeme divit, že se oni diví…
Nemohlo to jinak dopadnout.
Mocný soused řekne malomocnému sousedovi: „Nepřejeme si a ani vám nikdy nedovolíme, abyste vstoupili do NATO, protože to ohrožuje naši bezpečnost.“
Malomocný soused na to: „Fuck you“ – a zákonem si zakáže další jednání v této věci.
Velmi pěkný příspěvek k problému.Viděl jsem film z doby socialismu,
ve kterém se uvádělo,že udržení českého národa předpokládá rodit
2 – 3 děti na ženu.Zdůvodňovali to přesvědčivě.Dnešní možnosti
řešení jsou chudičké.Jedině obce by snad mohly stavět unifikované
bytovky – jeden projekt,nižší náklady,stabilizace obyvatel.Znamenalo
by to ale oslovit podnikatele,přitáhnout je k bytovkám,komunikovat
s místním školstvím atd.Už jen taková prkotina jako „“obchod v místě““
je prakticky neřešitelná.Ale zorganizovat zásilkovou službu do bytovek
by šlo.jenže – kdo to udělá??Fašistická vláda sotva,leda by si při tom
mohla nakrást.Takže by to chtělo zpracovat projekt se vším,a nabídnout
ho obcím,které na to mají (hlavně lidi s mozkem).A státní podpora se
předpokládá – místo zaostalých stihaček vybudovat funkční mikroregiony.
Bingo!
V 90. letech propad porodnosti, ergo – těm málo holčičkám, které se narodily v 1. pol. 90. let, je teď kolem třicítky a měly by rodit jako o život. Jenže nerodí, protože ekonomika. Mají jedno, max. dvě děti a utrum. Řada z nich ale nemá žádné dítě a s každým dalším rokem ubývá pravděpodobnosti, že nějaké mít budou.
Až nyní se naplno projevily nenarozené děti z 90. let.
Navíc – průměrný věk PRVORODIČEK je skoro 31 let a stále roste!
S tím přibývá dětí s různými handicapy. Mnoho z nich také nikdy mít děti nebude.
Ale „liberálové“ furt budou mlít o kariéře a dovolených, aby nemuseli připustit, že to s demografií totálně pos.ali.
Toto hej u nas 20 rocne uz vydate a prve dieta uz mala,vacsina sa zenila po vojne 30 rocna baba v roku 1985 mala minimum uz skolopovinne deti,dnes 38 rocna prvy porod a este jedno ,sluchal som jak male hovno tych mojich buranov,ze pista si berie totu staru kurvu ,mala 24 rokov a dodnes ju poznam slusna zena proste gazdina jak sa u nas hvary v roku 1975 23 rocna,ked sa vydavala u nasich buranov stara kurva a este,vacsina,ked sa brali uz bola tehotna,to sa hovorilo,nekupuje macku v pytli,take som sluchal jak 10 rocny uz vtedy som si robil sociologicky prieskum a zislo sa mi jak kurva .
Hrozný způsob řeči… ale máte pravdu!
Vidláku,
svádět vše na vakcíny mRNA bez zohlednění dalších vlivů není zrovna optimální. Zatím je příliš brzy je hodnotit, protože ještě nemáme dostatečný odstup. Můžeme jen říci, že proběhl test vakcín na dobrovolnících, a teď budeme sledovat vývoj a zvažovat možné příčiny. Osobně jsem velmi zvědav, až se u dětí narozených v době covidu začnou za 5-10 let objevovat dopady na inteligenci a rozumové schopnosti.
Pokles porodnosti ale může mít řadu příčin. Třeba po zavedení TV také poklesla porodnost. Současný pokles může souviset se sociálními sítěmi, streamovacími pořady, klimatickou úzkostí, mikroplasty, jedy v potravinách i ovzduší, stresem, drahým bydlením, celkově se zvyšujícími životními náklady, exekucemi na podstatnou část obyvatel, …, i očkováním mRNA vakcínami.
Je třeba zachovat chladnou hlavu, sbírat data a o jednotlivých hypotézách uvažovat jako o jednom z možných vysvětlení. Ale nikoliv jediném. Příčin může být více.
Lockdowny za covidu se měly projevit zvýšenou porodností u těch, kdo byli zavřeni doma sami se ženou. Asi se unudili k nereprodukci, nebo byli přespříliš vyděšeni hysterickou Grétou, jejíž názory plnily média před covidem, a přítrž tomu udělal až covid.
Život si cestu najde.
Vidlák uvedl řadu důvodů snížení porodnosti za Fialy. Jen více rozvedl kovid. O ekonomických a sociálních důvodech píše. Kolik mladých párů má psa? Jak drahého? Jakou má konfekci? Kolik je veterinářů? Kolik je psích masérů? Psích hotelů a psích hřbitovů? A kde jsou kočky?
Mladá generace nemá potřebu nést odpovědnost. Daj bože lehko. Konzumismus je pro ni ráj.
Asi tak. Představa, že by museli vyměňovat plínky místo šmátrání po mobilu je pro ně úplně hrůzostrašná.
Re: JŠ
A co mladým maminkám brání přibalit do zavinovačky – pardon – jsem z jiného tisíciletí – do jednorázové pleny hovnotěsný mobil?
Asi se takové ještě nevyrábějí. Tady naše vyspělá společnost pozaspala. 🙂
Takže místní levicové většině již nestačí jen šahat lidem do kapes a přerozdělovat cizí peníze dle svých představ, ale teď již budou i určovat jak mají lidé žít, že nemít děti a mít psa je fuj. A až budou vládnout, tak nařídí povinně mít děti.
Ne, měli by to udělat tak, jako Husák, podpořit bydlení pro mladé, něco podobného jako byly novomanželské půjčky atd. Někdo to tady už napsal. Děti poté již přijdou. Ale chápu, to je pro vás nevýhodné, vy obchodujete s chudobou, takže by vám případně mohl vyschnout zdroj vašich příjmů.
Naopak.
Jestli pronajímá nemovitosti, naopak je pro něj výhodná podpora porodnosti, z níž vyplyne větší poptávka po bydlení. A taky je pro něj výhodná inflace, která vyplyne z vyšších státních výdajů. 🙂
Pro něj je výhodné sosat ze státního a případně obecních rozpočtů. Jenže kdyby bylo dostupné bydlení, tak žádné dotace nedostane.
Ja nemam nijaky ideologicky smer ja furt sam svoj pojeb ,ale ked pes je viac jak clovek,vidim toho od chuja tak mi blika kontrolka.
Mnozí moji známí se nechali očkovat proti Covidu.
– Někteří byli vyděšení z té masívní propagandy, jen báli se o své zdraví.
– Někteří to měli přikázáno kvůli možnosti dále vykonávat své zaměstnání.
– Někteří to sice jako povinnost neměli, ale byli už unaveni a znechuceni z toho neustálého šťourání tyčinkami v nose a podobných buzerací.
– A pak jsou tady mnozí další:
— aby mohli jet se zájezdem k móóóři;
— aby mohli chodit do dííívadla, když už měli zaplacené ty abonentní vstupenky;
— aby mohli nerušeně poktračovat ve spóóórtování;
— aby mohli úspěšně rozvíjet kariéééru;
— ….
Tato poslední skupina určitě nemá rodičovství jako svoji příliš vysokou prioritu.
Pak je tu ještě jedna slupina:
– aby mohli navštívit své příbuzné v LDN, nebo v „důchoďáku“.
Ano, bohužel i tak to bylo.
Jak furt bohovo svejku.
Mít děti nebo psa?
– bude mít kde rodina bydlet?
– kariéra nebo dítě? Z průměrného platu (není medián!) dnes tak tak vyžijete, natož s rodinou a hypotékou.
– výpadek příjmů 1 rodiče na mateřské/rodičovské jednorázových 350.000 Kč nenahradí, prostě NE.
– jak pak splácet naprosto ustřelené ceny nemovitostí?
– kam pak s dítětem, nestátní školka á cca 10.000 Kč/měsíc, státní byly přeplněné…
– ad, babičky ty dnes už málokdy fungují jako ty naše, ke kterým se dalo dítě na celé prázdniny, notabene, když budou chodit do důchodu ještě později.
– škola? I když se dostanete alespoň do spádové nebo dopravně blízké, je to jen takové denní úložiště.
Výuku (doučování) hraďte sami a doučujte si co zvládnete, jinak máte doma funkčního analfabeta s vymytou hlavou, asociála se závislostí na soc. sítích.
– mimoškolní aktivity ? Dnes škola sotva naplní 1 lyžák ze 3 tříd, kroužky další tisícovky měsíčně + doprava (= 2 auta, na venkově)
– jídlo, šaty, sportovní výbava, atd. dříve se říkalo, že 1 dítě přijde rodiče na 2 miliony Kč. Dnes to bude násobně více, při reálném propadu příjmů (inflace).
A mohl bych pokračovat…
—-
Ten pes zaplní citovou mezeru, je za tisícinu nákladů, můžete si ho leckdy vzít do práce a jenom v tom průběžném důchodovém systému nic nepřidá. To ovšem v mládí nevidíte a vidět ani nechcete.
Re: JzP
Z toho, co jste vyčíslil, jsme s manželkou plnili asi tak pět procent.
Vlastní = NEdružstevní bydlení?
Montérky, lopata, míchačka, víkendy.A prázdniny na Maltě – slunce, voda, písek.
Výuka – co kdyby se doma vypnula telka a odložily mobily?
Kroužky a sporty?
Běhání je zadáčo.
Míčové hry jsou zadáčo – pardon – za cenu míče.
Kolo pořídíte za pakatel, anebo zadáčo, jsou jich plné sběrny.
Co takhle o KAŽDÉM víkendu zvednout prdel a JÍT PO VLASTNÍCH NOHOU s děckama aspoň na půl dne za město?
Co takhle přes týden zapřáhnout děcka do úklidu a nakupování?
Naším výsledkem jsou tři jedinci, stojící na vlastních nohou, dobře si vědomých, že život není o odvazování, nýbrž o práci a starostech.
A to jsme nepotřebovali dokonce ani psychologa.
U nás to není jinak, ale rozhodně bych se nepovažoval za reprezentanta většiny.
Jo jo. Dodnes vzpomínám, jak jsem byl vždy naštvaný, když mě táta ptahl za ucho ke špinavým botám (vyčistit !), poslal do sklepa pro brambory, nebo poslal vysypat odpadky.
Moc dobře to dělal 😃
Až na tu stavbu bylo takové i moje dětství.
K moři do Bulharska, embéčkem to trvalo tři a půl dne, dálnice nebyly, jezdilo se po malých silničkách, přres hory…V kempu až na turecké záchody a stánek s potravinama žádný vybavení. Zpočátku nebyl ani kohoutek s pitnou vodou, ta se brala z pramene ve skále. Nicméně to bylo úžasný dobrodružství, to už děti nezažijou.
Nedávno na mě vykoukla reklama – nedalo se jí vyhnout. Tatínek pomáhá dceři koupit skateboard, pomáhá jí s prvními pokusy, tleská jí, když je úspěšná a společně otvírají skateboardový park. Neptejte se, nač ta reklama byla. Nevím. Ale tak nějak mi to připomnělo, že v žádných reklamách nikdy nevidíte, že by děti něco musely dělat. Vždycky je to zábava a rodiče ji poskytují. Takže vlastně reklama podsouvá rodičům vzorce chování. „Musíš dětem pořídit to, po čem touží. Život je zábava a pokud to tak nemáš ty a tvoje rodina, jsi nula.“
…a když na to nemáš, my ti půjčíme…si dovedu představit…takže na co asi ta reklama mohla být? Zadlužujte se, my z vás ty otroky uděláme.
Rodičovství je především otázka uspořádání sena v hlavě.
A začíná to ve školkách,ve školách a současně probíhá
vymývání mozku spotřebním způsobem života.Vlastnění
věcí je jeden zdůvodů nezájmu o „“obtíže““.
A všiml jste si, že nejen děti jsou takto „vychovávaní“, ale i dospělí – dobrými radami, zřejmě státními manipulátory doporučenými.
Např.
– Jednou poslouchají do nekonečna, že musí šetřit a na všem, za pár měsíců se zase v médiích brečí, že Češi šetří moc a tím se taky vybere méně na daních. A stát pak nemá a musí si půjčovat.
– Pro dnešní staré a starší bylo časté měnění zaměstnání „černiu tečkou“ v jejich pracovním hodnocení, dnes se píše, že Češi mají nízké platy, protože neradi mění zaměstnání.
Résumé:
Ať člověk udělá – neudělá cokoloiv, VZDYCKY to bude jeho vina, nikdy státu a jeho (ne)řízení.
Protože přece – jak tvrdí naše „pavláda“ – stát tu není od toho, aby sde o lidi staral.
K čemu nám tedy je, zatím nikdo neřekl.
Dnešní doba je skvělá v tom,že jsou informace snadno dostupné
na internetu.Takže všechno máme a záleží na našem přístupu.
O co usiloval Budha??O Nirvánu…..my bychom mohli usilovat o
harmonii všech složek života.Takže si vytvořme myšlenkovou mapu
na téma „“kdo jsem „“,““co chci““,““co je život -proč a kam?““,
a doplňme to schématem ve kterém si nadefinujeme očekávanou
harmonii.A porovnejme to s realitou.A neberme v úvahu co přichází
zvnějšku (peníze,politika,nemoci…..)K tomu najdeme potom
správný postoj.Přemýšlím o tom už dlouho,ale pořád nemám dost
času si k tomu sednout a zrealizovat to.Tak to alespoň nabízím k úvaze.
To mi připadá tak složité, že bych to asi nezvládla.
Dítě je na pořízení dražší než pes. Třeba na dítě nevydělávají dost, a tak jim emocionální potřeby uspokojuje zvíře.
Ani lidé si často nežerou jako ti psi. Náklady na zdravedítě a drahého psa budou podobné.
Náklady na moderní kárku budou možná i dvojnásobné.
Ale zase u nás je víc veterinářů, než pediatrů nebo zubařů. Takže řešit zdravotní stav bude jednodušší u psa.
Re: Gerd
Už jsem to tu psal dvakrát. Úplně postačí stáhnout z lékařských ambulancí data o počtu kusů léčených na neplodnost a doplnit je údaji o procentu proočkovanosti této skupiny pacientek/pacientů.
Pokud byste chtěl jít do detailů, můžem do sběru přihodit hmotnost a výšku, abychom vyloučili vliv hranolků a coca-coly.
Vzhledem k tomu, že se počet ošetřených pacientů včetně diagnóz hlásí jednou ročně na statistický úřad, jsou tyto údaje dobře známy.
Re: katango
Jste určitě stará a hloupá dezolátní soudružka, která neví, že prosté a jednoduché věci se dělat NESMĚJÍ!!!
To by si tak chtěl přijít ÚPLNĚ každý a něco vytáhnout z hlášenek!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FUJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Za co bychom pak měli vyplácet granty a dotace, kdyby si každý dělal co ho napadne???
Jak bychom pak psali a publikovali objevné články a vymýšleli PROUDŽEKTY, kdyby si každý dezolátní tydýt přišel a udělal zdarma za pět minut to, do čeho my potřebujem nasypat miliardy?
A zaměstnat armádu úředníků!
(A že nezaměstnají UI? Ta by to udělala ajn cvaj! To je vytvořená jen tak – pro parádu? 🙂 )
Targusi, musíme nechat nějakou práci Fialovi. Už se k tomu vyjádřil a dopadl jako vždycky. 🙂
Vy jste šprýmař, Gerde … Na dobrovolnících? Vždyť znepříjemňovačka životů řádila jak černá ruka a zástup maďarů odchytával ovečky na nádražích, obchoďácích i v bordelech …A spousta lidí byla k vakcinaci dotlačena zcela protiprávně (ekonomicky, nemožností studovat atd.) a fakt neměla jinou možnost !
Nejprve je tedy nutné izolovat zločince v nápravných zařízeních a poté můžete začít vyhodnocovat a vysvětlovat
Ferdo,
všichni očkovaní podepisovali prohlášení, že tak činí dobrovolně a jsou si vědomi možných vedlejších následků. Pod hysterickým nátlakem vlády a vědců. Takže dobrovolně povinně. No nic, možná to vyřeší důchodovou reformu, když očkovaní zemřou dříve, než dosáhnou důchodového věku.
Tohle je úplně nejdůležitější článek z celého serveru, měl by na něj být stálý odkaz z hlavní stránky.
Je to o pudu sebezáchovy národa, je to o našem přežití.
Děti jsou naše budoucnost.
Souvisí to úplně se vším.
Taky jsem chtěl napsat, že je to 10x důležitější než nějaká překrmená hydra. Možná by šlo spustit něco podobného:
„Zploď a vychovej plátce svého důchodu“ 🤗
kolikpak by se asi sešlo mailů …..
A proto se očkovala i mimina!!! Přece „pro děti to nejlepší“!
V konečném důsledku musí mít z tohohle článku největší radost Fijaláh se Stanjurou. Za všechno může opět Babiš (a Fajzr).
My nic, my muzikanti, sice jsme upřednostnili Ukrajinu před ČR, obyvatele zdanili a ožebračili, kde to jenom šlo že, stát jim zkurvili až na úroveň Ugandy, že už se ani množit nechcou, ale ten Babiš a to jeho očkování…Vinen! Upalte ho, černoknežníka! (Jako hajzl to je, bezesporu, ale 4koalice je mnohem horší smečka)
A ještě se oponenti kvůli nastolenému tématu pěkně rozdělí, to se nám pak panečku bačuje….
Bohužel to může tak vyznít!
Jan z Polovidlákova:
Babiše nic neomlouvá, ale levé ramínko, pravé ramínko už bylo za Pětidemolice, a dnes je to opět stejné, stačí se podívat na televizi, nebo si něco přečíst. Prostě Babiš je odvrácená stana téže mince. Naše skutečná opozice je slaboučká a ani se mezi sebou nedomluví. Proto si i myslím, že osvobození národů nevzejde z naší republiky, ale příjde opět z venčí, tam kde mají horké hlavy a při revoluci sem, tam nějaká hlava i upadne.
Mašíny a Hasily tu nemáme, ale poslušných obyvatel je zde dostatek na to, aby znovu nastoupili do dobytčáků a jeli třeba do pryč. Zatímco jinde se to maže hlava nehlava, u nás se tiše a v koutku pálí svíčky. To je prostě fakt.
Ještě tak tu mít Mašíny!
Pozn.
Nepleťtme si Mašíny-syny s Mašínem otcem. Otec hrdina, synové „kovbojíčkové“, bojující zapalováním slámy na venkově a údajně propichováním pneumatik svazáckým cyklistům. A nakonec vraždili – ale ne hlavní představitele, jen ty obyčejné, kteří na rozdíl od „bratů“ pracovali. Na „panstvo“ si netroufli.
To ovšem byl ODBOJ, jaký nám jistě všichni záviděli.
Albi:
Vy máte raději asi palachy, ale o to nejde.
Palach alespoň obštovcal sám sebe. Mohli také na protest proti režimu nabídnout historii své životy.
Ale takhle – vraždit bez výběru v „neválečné“ době a sklízet za to nehynoucí slávu?
Kdysi dávno jsem v TV viděla nějaký rozhovor s bratry. Pamatuji si přesně slova – už nevím který z nich je pronesl a možná se týkala jejich angažmá v Cizinecké legii:
„Měli jsme zbraně a uměli jsme střílet. Na co jsou zbraně? Na zabíjení lidí. Tak jsme je zabíjeli“.
Hluboká myšlenka, že?
Výborně by zapadla do dnešních doby. No co – lidí je jak much a ty taky zabíjíme. 🙁
👍
Vidlák má bohužel pravdu. Průběžný důchodový systém je v ideální době zcela nejlepší.
Samozřejmě pokud národ vymírá, je to problém.
Ale spoření od mládí, kdy vám vláda každy rok ukradne z hromádky 20%, je absolutně nevýhodné. Před 15 lety jste koupili za milión barák, dnes tak garzonku a za dalších 15 papírovou krabici. A spořte v takovém prostředí.
Proto ještě žádná vláda nevyslela nic lepšího.
Jo, průběžný důchodový systém je nejlepší systém.. A když se do vzorce na výpočet penze dosadí záporný koeficient každý rok větší, tak bude vyřešeno i do budoucna. Pouze potom penze nebude stačit ani na nájem, a jídlo. Myslím že něco takového teď tvoří naše vláda. Bůh pomáhej naším vnukům a pravnukům (pokud nějaké budeme mít)
Ten barák, který před 15 lety stál milion, dnes prodáte za čtyři.
Právě že jsou byty investice, zvedá jejich cenu
Jo a bydlet můžete v obytném autě za 2.5 milionu.
dnes prodáte za čtyři
aby co? abych koupil 4 zas za 1meloun? nebo abych s tema 4mega sel bydlet pod most? proc mam prodavat, vysvetlete mi to…
Re: Aleš
Ano, všichni si v 20 letech koupí barák za milion, aby ho všichni mohli za 35 let aktivního života na důchod prodat za čtyři.
Takže dnešní mladí si v pohodě dnes koupí investiční barák za čtyři a budou se těšit, že za ho na stáří prodají za 16.
Vidíte jak blbě to zní?
Teď je největší poptávka po garsonkách. To si mladý koupí a osamostatní se, pak se ožení, hypo na větší byt mu splácí pronájem garsonky a ve stáří pronájem vylepší důchod nebo se tam zase sám odstěhuje.
Ach tak. Finta tohoto postupu je v tom, že ten první si garsonku KOUPÍ. Pak si koupí byt na dluh a tu garsonku PRONAJME.
———————————————
Bytů a garsonek je opravdu dost- K PRONÁJMU. V Třinci jsem viděl ohromnou ceduli- Pojďte bydlet k nám. (CPI)
Podívejte se na inseráty. Nabízejí se byty krásné, poptávají se byty laciné. Správně píšete. že koupit byt je pro mladý pár nedostupné.
Bydlet v nájmu je nevýhodné a nejisté. Vědí to všichni a tak se podle toho chovají.
A bude dost místa pod mosty, pokud by to udělal každý druhý majitel baráku?
Neopakujte jako vláda pořád A – přidejte i B, C a možná i D, E a F!
Podezrele málo se mluví o možnosti vybirat na důchod za každého průmysloveho robota. Když vznikaly tyto socialni systémy, vše produkovali dělníci a ti si platili na důchod. Dnes tu práci dělají průmysloví roboti, ale důchod si platí jen údržbáři a seřizovači. Zbytek shrábne pan podnikatel.
Když robot nahradí 10 lidí, tak ať aspoň jednomu přispívá na důchod …
Ano. Každý, kdo doma vlastní nějaké roboty by rozhodně měl platit do důchodového pytlíku!
Platí to i pro manželku pracující na menší úvazek (a tedy částečně robotku v domácnosti)? 🙂
Ty mají za to všechno ještě nízké důchody
Upřímně, já ani žena s žádným důchodem nepočítáme, pokud se nám splní předpoklad být aktivní do cca 70-75 let (ale víte jak to je; chcete-li boha rozesmát, svěřte se mu se svými plány).
Předpokládáme, že se starobní důchod bude vyplácet coby majetkově testovaná sociální dávka někde nad výší životního minima. Současný systém k tomu vede.
ad Švejk 🙂 🙂 🙂
Někdy ten třeskutý vtip holt nevyjde.
Nebo to přijde vtipné jen autorovi, nevím.