Patnáctého března 1939 začala ta opravdová okupace… A když německá vojska přišla, nikdo se jim nestavěl do cesty, nikdo je nezastavoval lidským řetězem, nikdo se nesnažil tanky zastavit tím, že by Wehrmachtu ukazoval děti v náruči. Všichni totiž věděli, že se s nimi okupanti mazat nebudou…
Ale jinak nás samozřejmě okupoval jen Sovětský svaz v roce 1968. Nikdy jindy nás tady nikdo nepřepadl, jasné? Není o tom žádná komunikační karta od Oty Foltýna, majnstrýmová média o tom nic nenapsala a i kdyby, tak to byli nacisté a ti neměli s dnešními Němci nic společného, ani když ti dnešní chtějí zbrojit jako tenkrát a vlastně i ze stejných důvodů…
Demokracie skončí, když ji nikdo nebude bránit… Rád se s vámi dnes uvidím v Praze…

Trump zaříznul financování Svobodné Evropy a Hlasu Ameriky.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-trump-utnul-financovani-radia-se-sidlem-v-praze-271901#dop_ab_variant=1438500&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Podle toho, kdo plače, je to chvályhodný krok. Kapustičky pro liberální povaleče ubylo.
„Právě organizace Reportéři bez hranic nařízení odsoudila a její generální ředitel Thibaut Bruttin prohlásil, že „ohrožuje svobodu tisku na celém světě“
Nějak mi není jasné, jak může ukončení vysílání americkým státem financované stanice ohrozit svobodu tisku.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-cash-only-merz-bojuje-o-budoucnost-nemecka-i-ceska-drzme-mu-palce-271799
V tomto článku už chybí jenom Sieg Heil na konci.
Když čtete seznamsprávy nepozorujete na sobě, že…..
Asi jako při čtení Rudýho Práva před 40 lety. Akorát že to bylo dobrý aspoň na zatopení. 😀
A na leštění oken 🙂
„Už to začalo.“ Němci žádají společné velení evropským armádám a masovou výrobu zbraní o víkendech
https://www.echo24.cz/a/H94f7/svet-zpravy-uz-to-zacalo-nemci-zadaji-spolecne-veleni-evropske-armady-masovou-vyrobu-zbrani-o-vikendech?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1450610&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Šéf Evropské lidové strany a šedá eminence německé politiky Manfred Weber (CDU) požaduje vytvoření společné evropské armády a ustanovení postu evropského náčelníka generálního štábu, který bude velet ostatním evropským armádám. Současně tlačí na urychlení přechodu na válečnou ekonomiku, kdy se budou zbraně vyrábět na tři směny nonstop a o víkendech. Weber to prohlásil v rozhovoru pro Welt Am Sonntag. Bývalý polský ministr obrany Mariusz Błaszczak vyjádřil své zhrození, kam až situace došla, kdy Němci požadují podřízení armád členských zemí unie pod jednotné velení. Masky spadly, už to začalo, napsal na síti X Blasczak.
Stačí škrtnout sirkou a německý nacismus je zpátky.
Přesně tak, až mi z toho běhá mráz po zádech …
Svět nemá naději
Já bych byl v klidu, tentokrát jsme na té správné vyhrávající straně.
To si nejsem tak jistá
Vojáků v Německu mají miliooony… Jen je vyzbrojit.
A možná s tím i někdo počítal.
Tomáš Doležal: Češi a Němci. Tragický příběh stýkání a potýkání
https://www.prvnizpravy.cz/sloupky/cesi-a-nemci-tragicky-pribeh-stykani-a-potykani/
citace:
„15. březen. Výročí nejtragičtějšího dne v našich novodobých dějinách. 86. výročí počátku dějinné periody, na jejímž počátku byl zlikvidován samostatný český (a československý) stát a na jejímž konci měla být likvidace českého národa. …
… Proto je ve všech dnešních debatách o záležitostech, které souvisí s německou otázkou, s německou okupací a s Německem, ať už jde o osud německých (dosud nesplacených) reparací, restituce Lichtenštejnů, omluvy Němcům, pořádání sudeťáckého sjezdu v České republice a podobně, nezbytné mít na paměti osudy českých odbojářů, kteří se postavili německé okupační moci a osudy všech jejích obětí.
A ptát se: „Co by tomu řekli Gabčík, Kubiš, Morávek, Fučík nebo lidické děti?“ „
Němci jsou krystalické zlo.
Nesouhlasím.
Amorfni?
Přesně tak.
Komentáře, komentáře, všude v médiích samé komentáře.
Co se s námi děje ptám se? Proč neumíme vyřešit věci, které nám komplikují život? Místo objektivních zpráv čteme návody co si máme myslet.
Dnes proběhne v Praze „Protest“ (skvělý název). Ale protože je zaměřen na Rumunské rozhodnutí a týkající se Rumunů v Rumunsku, jde opět z naší strany o pláč na cizím hrobě. Účinný protest prostřednictví konkrétních kroků proti nedemokratickému jednání rumunských vládců měla okamžitě řešit naše vláda.
Pokud by se dnes v Praze protestovalo proti naší vládě, protože ona mlčí a tím se situací v Rumunsku vlastně souhlasí a pokud by se protestu zúčastnilo aspoň půl Prahy, byl by protest zásahem do středu terče. Protest, proti naší vládě, která neodsoudila nedemokratický systém vládnutí partnera z EU, s požadavkem, aby taková vláda okamžitě skončila, by dával smysl. Ale směřovat protest proti konání Rumunů u nich doma v Rumunsku má podobnou hodnotu, jako protestovat proti jednání Marťanů na Marsu.
Jo já jsem zapomněl, vždyť my jsme si tuhle vládu zvolili. Pardon.
Já ji nevolil. A pomohlo to?
A vy – volil jste je nebo ne? A pomohlo to?
Opověď Starému kocourovi.
Já jí také nevolil. Kvůli vobám vždy přijíždím domů a volit pravidelně chodím. Jediná výjímky byl rok 2023, kdy jsem nepřjel na prezidentské volby. Ale nelituji své neúčasti, lituji pouze toho, že volby dopadly tak jak dopadly. Kdybych přijel, volil bych býval protikandidáta a nezměnilo by to výsledek. Jak víte, rozdíl mezi vítězem a poraženým byl milión hlasů. Doufám, že všichi voliči vítěze se do dnes tetelí blahem a mají doma ve skříni schovaná mávátka, se kterými tehdy běhali po ulicích.
Něco mi neodbytně říká, že ve Vašich slovech je mnoho pravdy.
No vidíte, Švejku. A pak že nejste pod vlivem nepřátel říše 😄😄😄
>>> Ale protože je zaměřen na Rumunské rozhodnutí a týkající se Rumunů v Rumunsku, jde opět z naší strany o pláč na cizím hrobě.
A já si (naivně) myslel, že je zaměřen primárně proti fašounům a náckům EU (totalitě), které jsme ostudnou součástí.
Přesto půjdu omrknout, snad tam nebude překomančováno …
Kšeftoval s Českou televizí a prosazoval zvýšení koncesionářských poplatků. Místopředseda STANu Jan Lacina byl usvědčen ze střetu zájmů. Český vládní poslanec Jan Lacina má docela produktivní vztahy s Českou televizí, a to nejen politické, ale i podnikatelské. Vyšlo totiž najevo, že už celá léta pro ČT zajišťuje občerstvení při nejrůznějších příležitostech, na čemž vydělal přes milion korun.
To je v Česku naprosto normální Uďo!
Já taky vydělal milion. Co to dneska je! Elektromobil a kousek. 1/3 bytu v Ostravě, 1/8 v Praze Nic.
A píšete vydělal, ne ukradl. Naprosto nesouhlasím s tím pánem v otázce poplatků za Tv a Ro, ale to, co se šíří po síti je jenom zbytečná špína. Důkazů není.
Kocoure,
mně je to celkem lhostejné, o poplatcích a STANu mám celkem jasno.
Nicméně jedinec, vstupující do politiky, by si měl být vědom určitých omezení (a rizik), která to přináší.
Jojo, milion, to je prd, to má přeci každý. Však taky nejsou už milionáři, ale miliardáři a v Británii se už píše o bilionářích( když se jejich majetky vynásobí kursem libry ke koruně. )
Já loni milion nevydělal a vůbec mi to nevadí.
Oni o tom psali v Blesku, že to bylo za 1 hostinu a měli tam jen chlebíčky, obyčejné. Nějak to smrdělo. Ale napsali a nic
Pokud smrděli ty chlebíčky, tak bych nad místopředsedou přimhouřil oko.
Taky. Nevydělal, nevadí, stejně mi ty prachy sežere inflace.
Já ten milion kdysi dávno zědil jakožto zahradu a 200 let starou chalupu. Tenkrát to ovšem ještě mělo hodnotu nějakych 50 tisic Kčs 😄
No vidíte. Stačí počkat ještě pár pátků a bude z toho miliarda.
No, dneska mi je 81, takže ještě vydržet nějakých 120 a mám to v kapse 😄
Jenže si toho vědomi nejsou.
Jsou to drzí spratci. nelezli by jinak do politiky a drželi se svého kopyta. Jenže ani jeden nebyl špičkou ve svém oboru. Byl jsem u toho, kdy dva normální (činoherec a tanečník) do politiky vlezli. Jejich povaha se prudce změnila. K horšímu. Už se jenom zdravíme.
Ti chytřejší za chvilku z politiky vycouvali.
„… a drželi se svého kopyta“.
Tyhle existence žádné vlastní kopyto nemají a tim pádem se nemají čeho držet.
Němci jsou jak cigoši. Když jsou sami, tak jsou milí a dá se s nimi mluvit, ale jak jich je víc spolu, tak už se nehlídají a převládne v nich temná stránka jejich národní povahy.
jo, a kritickej počet jsou 3…
Re: Jožan a Čokl
Podepisuji.
No, já v Německu nějakou dobu působil, tak to mám experimentálně ověřeno. A to jsem většinu doby byl v Západním Berlíně v mezinárodním institutu.
Člověk ani nemusel prožít válku , stačilo vedle nich kempovat někde na dovče, v osumdesátkách a to byli jen ti neplnotuční, osi, stačilo
Re: Sibyla
Rovněž podepisuji.
Ano. V Tatrách jsem viděl, co ta jejich uřvaná „kultura“ dokáže s kamziky. Jeden tam dokonce zůstal ležet (kamzik), asi si zlomil nohu …
Stejně jako u Rusů, Ukrajinců nebo Čechů. Stádní efekt.
U nás v roce cca 1990 přišli tři mladí Němci inscenovat Orwelovu „Farmu zvířat“.
Kdybych znal jen ty tři, tak bych mohl napsat, že Němci jsou nafoukaní neumětelové, kteří mají agresivní spasitelský komplex. Nesnesitelní mladí čípci a naprostý propadák téhle inscenace.
Naštěstí znám více Němců.
Re: Sk
U Čechů jsem takové chování pozoroval mnohem řídčeji.
Ad Ukři a Ivani:
po třech tostech – pronesených přípitcích – se už chtěli družit s okolím. Na rozdíl od soudruhů Genosse.
Každá prostitutka vám řekne, že nejhorší zvrhlíci v Evropě jsou Němci a stačí po jednom.
…ne, radsi se nezeptam)))
😅
Vila v Chorvatsku, kterou Igor Matovič s takovou slávou objevil a ve videu na sítích přisoudil Robertu Ficovi, ve skutečnosti patří synovi fotbalisty Ľuboše Moravčíka.
Váš oblíbený Vítek Rakušan na svém Facebooku výročí připomněl. Narozdíl od Fialy.
Dens je 16.3., nikoliv 26.
A v Ceske republice je zvykem psat datum s teckou a den jako prvni…
nebo je to adresa „3/26“? Pak ale datum na pozvance chybi uplne a je to dost matouci….
To je fakt odporné, ta dvojka mi tam vadí nejméně.
1. V roce 1968 nás „neokupoval“ Sovětský Svaz nýbrž vojska varšavského paktu(kromě Rumunska), která poskytla českým stalinistům „bratrskou“ pomoc aby se zabránilo pokračování „obrodnému procesu“, což byl v jejich očích eufemismus pro „kontrarevoluci“. Následně byla v naší republice rozmístěny jednotky sovětské armády, které nikterak nezasahovaly do našich vnitřních záležitostí.
2.Všechno na světě má svého majitele. I ta demokracie.
Jakákoliv forma demokracie, ať otrokářská, buržoazní, či socialistická, nebyla nikdy vládou lidu, nýbrž vždy byla jen zastřenou formou diktatury elitní menšiny ovládající existenční zdroje nad chudou většinou(proletariátem)
3.Dnes je krásný den, proto je třeba ho využít a vyrazit do přírody. Nemá smysl bránit něco, co neexistuje, to je pošetilost.
Souhlasím a vyrážim na zahradu přehazovat kompost 😄
Za hlubokého mlčení veškerých mainstreamových médii se „vymlčelo“ výročí okupace zbytků Mnichovskou zradou osekané ČSR a zánik republiky 15.3.1939 nazi Německem a vzniku Protektorátu BuM…Je zbytečné se o tom zmiňovat a připomenout to dětem ,že existovalo ZLÉ nazi Německo které nás po 6 let okupovalo a zotročilo obyvatele Čech a Moravy…Během jejich okupace zahynulo jejich rukou 360 000 čecho-moraváků (což je celé dnešní Brno)…Ale nebojte se milé děti stále dokola vám budou mainsteamoví presstituti připomínat Okupaci 21.8.1968 vojsky Varšavské smlouvy ale hlavně SSSR (ale prý bez Ukrů) kdy zahynulo 137 našich občanů…Chce se mi z vás Presstitů a prodejných politiků zvracet…Národ který zapomene na svou vlastní historii si ji bude muset bohužel prožít opět znovu…
Ten pocet 137 je vysledek narocneho odborneho vyzkumu USTR, velice seriozniho. Namatkovo citace z jejich stranek https://www.ustrcr.cz/uvod/rok-1968-na-webu-ustr/srpen-1968/obeti-okupace/obeti-okupace-praha/
HAŠEK Miloš
(* 4. 12. 1950, † 30. 8. 1970 Praha) České národnosti. Žák Střední průmyslové školy spojové techniky v Praze. Dne 21. srpna 1968 při výbuchu sovětské munice utrpěl vážné poranění břicha. Přes opakované hospitalizace a operace se jeho zdravotní stav nelepšil, v roce 1992 v důsledku toho spáchal sebevraždu, což potvrdili v roce 1992 i odborní znalci.
Jak mohl spáchat v roce 1992 sebevraždu, když máte † 30. 8. 1970 ? Chyba se vloudila Vám nebo odborným znalcům?
K výročí vysílala ČT24 v pátek večer archivní dokumenty z cesty E. Beneše po USA, kde v době kdy Němci obsazovali zbytek ČR, dlel a přednášel na univerzitách, krom jiného.
V sobotu večer pak tamtéž dokumentární film o Háchovi.
Dokument jsem viděla a byl divný, přišlo mi, že už si hledal azyl, v USA to nevyšlo, tak letěl do Londýna. A vypadal, jakoby to obsazení pro něj bylo velkým prekvapením, no člověk, který měl pod palcem všechny vyzvedne a policejní složky…. Opravdu dokument snažící se z Beneše udělat Mimoně a ta první dáma, hlavně se nastrojit a nový model od Podolské…. co mi to jen připomíná z dnešní doby….
Proč se lidé němce báli?
Proč jsme byli takhle malí?
Pět roků tu páchal vraždy,
před ním se třás téměř každý.
Proč se Rusa nebojíme?
Protože mu rozumíme.
Dvacet let tu klidně jedl,
pak si na tank zase sedl,
odjel zpět do ruské stepi
a tam klidně roky dřepí.
Rusové jsou naši bratři,
ti nás v nouzi zaopatří.
Až nás budou němci týrat
přijde je Rus pozavírat.
Tady pod Řípem se traduje pověst, že po otevření restaurace v novostavbě Hubáčkova hotelu na Ještědu, dorazil sem prapor hodných občanů z DDR (to jsou tací, jejichž předkové za války schválně stříleli vedle) ve svých trábi, ožrali se, vzpoměli si na dobu, kdy se tomu tam říkalo Reichenberg a po konzumaci piva se stali nezvladatelnými. Tak hoteliéři zavolali na pomoc jednotku sovětské armády. Ta dorazila, potloukla hodné Němce a pak jim ještě naházela trabi z parkoviště na skalní podloží.
Ti Němci, co stříleli za války do vzduchu, celkem nevinný vtip normalizační, ale použil ho i Polívka v Pelíšcích a už 2x jsem zaznamenala, jak se to řešilo, jednou, že prý neměl říkat u Výborné a včera u Šípa Hřebejk, že prý to zaniklo a on si toho nevšiml. ( Asi by to tam jinak vystřihl? )
Dědo vy jste úplně mimo. To by museli být Rusové padlí na hlavu, aby zaopatřovali své nepřátele. Ještě před USA jsme na u nich na seznamu nepřátel. A ač oproti USA značně menší, rusofobie je u nás značně vyšší.
Rusové ctí nepřátele, ale pohrdají přeběhlíky. Natož tajtrlíky.
A Němci už prostě nejsou fašisté. Tady se prostě zastavil čas.
Viktor Orbán – dvanáctičlenná deklarace.
Co požaduje maďarský národ od Bruselu?
Ať je mír, svoboda a jednota.
1. Požadujeme Evropu národů.
2. Požadujeme rovnost před zákonem pro všechny členské státy.
3. Obnovení pravomocí, které byly národům protiprávně odebrány.
4. Národní suverenita a silné veto pro národní vlády.
5. Vyloučit agenty Sorose z Komise a odstranit zkorumpované lobbisty z parlamentu.
6. Nezadlužujte budoucnost našich vnoučat, odstraňte dluh Unie.
7. Nebraňte naší národní gardě v ochraně našich hranic. Nepřivádějte migranty a odstraňte ty, kteří přišli nelegálně.
8. Zkorumpované dolary a eura nesmí proudit do členských států.
9. Zakázat nepřirozenou převýchovu našich dětí.
10. Chránit evropské křesťanské dědictví.
11. Požadujeme mír v Evropě.
12. Unie, ale bez Ukrajiny.
Rovnost, svoboda, bratrství!
https://x.com/PM_ViktorOrban/status/1900806248863334655
Každý z těch 12 bodů je nesplnitelný se současným složením EK. Protože je EK na 5 let, nic se nezmění navzdory maďarské deklaraci. Místo toho nás čeká ekonomické zaostávání a úpadek, který bude hodně obtížné dohnat. Takový svět si české, moravské a slezské děti většinou přejí, tak se jim jej dostane více, než budou schopni pobrat.
EK by bez členských států byla jako Komunistická strana bez komunistů – nebylo by jí.
Bude-li každý z nás z křemene, je celá Evropa z kvádrů.
Ale jelikož jsme jen ovce, je Evropa Augiášův chlév ….
Koukám, že rozmělňovací relativizátorský úderník večer makal jak stachanovec, div z toho sloupku nespadl 😀
👍 🐓 🎯 🥇 🏆 💡 💣 ❗️ 🙌
Březnový přízrak
Dupot bot zazněl v březnu na nádvoří,
leskly se hnědě – zadupaly smích.
Zamrznou slova, pokud jazyk hoří,
a pokud význam vytratil se z nich.
Kdo si dnes hrůzu ještě připomíná,
kdy samostatnost čekal strmý pád,
a vzdorná ústa vyplnila hlína?
Namísto svobod vládl krutý řád.
Proč mrtvé ticho události vroubí?
Proč nezní více o důvodech zhouby?
Kdo lidem právo volit upírá?
Březnový přízrak, oči krvelačné,
po krku ihned svobodě jít začne.
Cenzura, zvůle – zuby upíra…
Pane Řezanko, díky. Nepamatuji si, kdy jsem se učil nějakou báseň zpaměti, tento sonet se naučím, ten se mě dotkl hluboko.
Přidávám se a tleskám.
Marku, kloboukem si boty ometám!
A já brečím.
…a ukládám.
Re: autor sonetu
Takový technicky dotaz člověka, který se nikdy nezmůže na vymyšlení lepšího verše, než je:
KYTKA,
LOPATA,
anebo
SLUNCE,
ŽBLUNCE.
(mí vrstevníci znají z Něznájky/Neználka – sovětského hrdiny našeho předškolního věku).
Jak dlouho vám trvá, než takový sonet uplácáte do „exportní podoby“, tedy do žádoucího tvaru a navíc i s žádoucím obsahem?
Důvod mého dotazu:
ptám se proto, abych mohl závidět, a to nikoli tiše, nábrž nahlas.
Eventuálně pokud to jste schopen sypat jak z rukávu, jako Ládik!!! (mezery mezi básničkami 15 – 20 min.),
abych vás mohl začít pomlouvat a navíc u toho ještě cítit zadostiučinění.
Tvl, to moje nejsou básničky. To je výron ukazováčku, který bloudí po klávesničce na malém mobilku. Samý překlep a oprava, proto to trvá tak dlouho. A ještě ho mezitím vypínám, bo si říkám, že stačilo! A pak mi cosi šrubne v hlavě a zase. To není žádná “tvorba”, píšu to jako technickou zprávu, aby to bylo hlavně krátké a nic přitom nechybělo.
Teď zrovna sedím v autě před teskem v Těšíně a nic mě nenapadá. Nejdu ani ven, bo mám tepláky.
No, tak máte chytrý ukazováček 😀
Sedim tu teska
žadna to groteska.
Zachmuřene pysky
ať je co do misky
aspoň kusek špeku.
Pak vlezu pod deku
zapnu televizu
na tym fajnym kvizu
jak su všeci hlupi.
Za vyhru si kupi
zase basu piva
a narod se diva.
Sedím-li před Teskem, zatím co manželka obdivuje uvnitř regály, také mě nic nenapadá.
Zdravim. V Těšíně jsem už dlouho nebyl. Maturoval jsem tam …
Pokračujte, je to takové dadaistické 😀
„Slunce – žblunce“ nádhera 😀
To je z Neználka, jak nevěděl, čím být, tak zkoušel profese, období, kdy chtěl být básníkem.
Neználek je pro ně klasika, něco jako šejxpír.
Mě
Je mi to povědomé, ale ráda podporuju začínající autory…nějak totiž začít musí, třeba vzpomínkou. A také nám někteří citací někteří ukáží jejich vytříbený vkus 😀 To je jako když dostanu recept, pak pochválím jací že jsou báječní kuchaři a je mi řečeno, že to někde našli. Tak na to odpovím, že jejich výběr dle ingrediencí svědčí o tom, že skutečně vařit umí. No a zrovna slunce – žblunce je krásné spojení písmenek, tedy ingrediencí….a už du do zahrady 😀
Nosov psal dobré knížky pro děti, ještě jsem měla Blázínkové , u toho se chechtal i moje děcka o několik desetiletí pozdeji , ale ten Neználek měl ještě super ilustrace , to se mi líbilo.
opravník
U Buchtíka na židli
leží buchta s povidly
(jestli si správně pamatuji český překlad)
🐓🐓🐓🐓🐓
Opravdu silný lék na náš cynizmus …
Domnívám se, že 15.3.1939, i následná nacistická okupace, podíl Němců a Rakušanů na nacismu, a Sudetských Němců na rozbití ČSR, jsou zamlčovány záměrně, aby došlo k posunu historického povědomí místní populace, aby se pak nebránila připojení k Německu.
Jak je dobrým národním zvykem bojovat do poslední chvíle minulé bitvy, si politici ani nevšimnou natality muslimů v Německu a mizejícího německého jazyka nahrazovaného turečtinou.
Jestliže někteří lidé chtějí být občany druhé kategorie, kdysi Tsechische untermensch, nechť je jim přáno. Rád bych ještě podotkl, že většina účastníků a pamětníků okupace 1939 až 1945 už není mezi námi, ale se současným posunem historického výkladu nacismu by rozhodně nesouhlasili.
Ono to může dopadnout úplně jinak. Na takové dlouhodobé prognózy bych si já prostě netroufl.
Zatím vidím rozpory mezi Británií a Státy, mezi Británií a Francií, mezi Francií a Německem, mezi „Ochotnými“ (poslat své vojáky na Ukrajinu) a ostatními (Maďarsko, Slovensko, Itálie).
Já vpád Ruska do Evropy očekávám pouze v případě, že Evropa zaútočí první. A válka nemá v EU všelidovou podporu. Chciválkové nemusí být za pár let u moci a nacionalisti zalezou.
Putin má přírodní zdroje, lidské rezervy, životní prostor a s Čínou se zkouší domluvit. Nemá důvod anektovat cizí země. Ale má důvod si zachovat vlastní státní integritu.
Válka s Ruskem moc nehrozí, neb na ni nejsou v EU vojáci ve vhodné fyzické kondici. Možná se ale povede verbování mezi připlavšími imigranty? Nebo by se vojsko zocelilo dlouhými pochody v ukrajinských stepích? Jenže k tomu je zapotřebí adekvátní výživa, a zemědělství v EU skomírá na úbytě. Rusům by postačilo potopit pár lodí s banány a zase bychom na ně měli fronty. 🙂
Jinak samozřejmě platí, že se určité trendy vývoje vyvíjí, jenže zabetonované myšlení členů EK není schopné myšlenkového obratu. Místo toho vše řeší metodou: Více Evropy! Výsledek vejde do dějin jako odstrašující příklad neschopnosti.
V evoluci nevyhrává ten nejsilnější predátor, ale ten nejpřizpůsobivější. S tím přímo úměrně souvisí inteligence, a tu bychom v hlavách členů EK hledali obtížně.
Ještě k tomu zachování vlastní státní integrity. Je to důležité pro zachování národa. Proto tolik snah EU o rozbití národních států a ve vzniklém prostředí vytvořit nový evropský národ. Jenže se to nepovede, rozdíly jsou příliš velké, aby je bylo možné vyzmizíkovat během pár let tam, kde je zapotřebí 200 let. Měli nechat EU s pravomocemi národních států a postupně ji nechat sžít cestováním, obměnou generací, obchodováním. Je příliš mnoho historických křivd a sporů mezi národy EU. Kulturní memy zmizí až po 250 letech, a to je doba, na kterou si měla EK naplánovat tu jejich hlubokou integraci. Místo evoluce chtěli revoluci, a ta požírá své děti. Vývoj EU je příliš uspěchaný, nepromyšlený a bez zpětné vazby na opravy chyb. A důvodem je nebetyčné ego lidí v EK.
S N2mci máme obchodovat, mluvit, navštěvovat se, ale neplánovat sloučení ani společný stát.
…důvodem je nebetyčné ego lidí v EK. A nejen tam.
Za 250 let může být situace úplně jiná, nečekaně jiná. Co třeba tak čínská? Jednotná, pracovitá, pod podrobnou státní kontrolou?
Za 250r už není nic nečekaného. Po 10 generacích už upadá i historie. V Číně možná takové plánování funguje, ale v E jde o okamžitý zisk.
tady na Wikipedii je jeden odstavec velice zajímavý
https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C4%9Bmeck%C3%A1_okupace_%C4%8Cech,_Moravy_a_Slezska
V tom Rumunsku:
Kdoví, jak to tam vlastně je. Na ulicích jsou ale hlavně mladí, studenti. Možná to opravdu je „barevná revoluce“ (kdo ji vyprovokoval?) – ale co já vím?
Synchronizace se Srbskem se nápadně shoduje v čase a regionu, i když oficiální důvody se liší.
Trochu podezřelé to ale je.
Na to najdeš s nějakou pravděpodobnosťí vysvětlení když budeš pátrat.. ale „vrémja pakažet“
Vlajka vzhůru letí
k radosti těch pěti.
Na Vítkově, v stínu tůjí
k rudým pruhům salutují.
K bílým hvězdám v modrém poli.
Až mě z toho srdce bolí.
Zaprodanci v čele státu.
Soud by jim měl sdělit latu.
Dvacetpět či doživotí
i pro fouska s jeho chotí;
za posluhu cizí moci.
Rozlézají se tu, mloci.
Kohout z hradu kokrhá
až se vlajka potrhá;
Kykyryký! Kykyryký!
Čert vyletěl z Ameriky!
Chtěl mu hned vlézt do prdele.
Bude mu to trvat déle.
Čert je starý, churaví,
svěrač se mu unaví.
Už není tak odpudivý.
Zatím maká, jako divý..
ovšem v zájmu naší věci.
Necítím už síly třecí.
Má zelené trenýrky,
zbyly mu ze sbírky
vojenské kariéry.
Překonával bariéry
pro SSSR i NATO.
Máme mu říkat táto?
Je to PePa
z depa
107.
A myslí si, že je agent 007.
Přivádí první vyžírku,
nadělá fašírku
z hradní rozpočtu.
Vždyť jsou tam jen do počtu!
Coby kladeč věnců
a landsmanšaftu Sudetského.
V hrobě se obrací mnoho obrozenců
a výsadku parašutistického.
Parašutisté Jan Kubiš, Jozef Gabčík, Josef Valčík, Jan Hrubý, Jaroslav Švarc, Adolf Opálka a Josef Bublík bojovali proti Němcům a dost by se divili, co se stalo ze dne 15.3.1939.
Neziskový pláč.
https://m.youtube.com/watch?v=p_xOmc95mqc
Ano, ten až do očí bijíci „newspeak“ lepšolidí v médiích. Nikdy „německá vojska“ ale vždy jen že „nacistická“… Britského leteckého maršála Harrise se ptali kdysi, zda je správné masivně bombardovat města v Třetí říši. Odpověděl trefně, že v předválečných svobodných volbách přes 85 procent Němců hlasovalo pro NSDAP – takže jsou SPOLUVINNÍKY toho všeho… (dodám že z řad čs. sudetoněmeckého etnika to bylo až 98 % – pane Posselte a bratře lidovče Hermane)
Můj táta, který jen náhodou přežil německý koncentrák mi na otázku, jak se pak může klidně bavit se sudetskými Němci odpověděl: „Tihle to nebyli!“
Moje prateta byla Němka, fanynka Hitlera i v roce 1954, kdy jsem ji v Drážďanech s tátou navštívil. Nestalo se nic – jenom nám upekla fantastický „Strudel“.
Takže nenávist není zrovna pocit, který bych mohl sdílet.
Jste chlap, ale těď mi připomínáte tzv. svíčkovou bábu 😀 Takže ještě jedna historka kterou vyprávěl dědek co bezprostředně po válce byl v Revolučních gardách. Měl dávat pozor na odsouvané sudeťáky na nádraží. Říkal že byl velice dojat, když viděl plačící německé ženy, co tady prožili celý život, jak si u kolejiště nabírají do kapes hrstky hlíny, aby si vzali sebou trochu rodné země… Vtom se k němu přitočil jeden výrostek a zasyčel : „Es kommt der Tag !“ A v té chvíli ho všechna lítost přešla.
Ano. Jeden výrostek.
Já s německými kluky chodil v Sudetech na lískáče. Mléko od Němky, vajíčka taky. Za možnost posekání trávy na našem pozemku vždy poděkovali.
S tou nenávistí k Němcům, Rusům a Ukrajincům i jiným u mě prostě nepochodíte.
S kloboukem v ruce projdeš celý svět! Ale každý na to nepřijde….
Ta nenávist se dá vypěstovat
Jistě. Je mi z našich lepšolidí na blití.
O té nesnášenlivosti píše Foldyna.
A všimněte si, že nejmilitantnější jsou ženy, hlavně mladší.
Ursula von Leyen, Annalena Baerbock, Kaja Kallas atd. Naše Černochová se do té sbírky taky hodí,.
Nejsou tak mladé…. i ovocné stromy před smrtí naposledy zarodí.
A Lipavský, Fiala…
Trump říkal, že jsou jen dvě pohlaví, ženy a muži. Muži to nejsou, tak zbývá druhá možnost.
Tihle mají výjimku. „Bezpohlavní, hermafroditi“
Čarodejnice
Nemá.. ti mají obě.. příroda také vyrábí zmetky..
Oba výše jmenovaní jsou pohlaví očividně sice malého, ale mužského.
Tak to rozlišujme na velké pohlaví, pohlaví a malé pohlaví, popř. podpohlaví. Jistě, mají malé pohlaví, ale jsou to velcí čur+ci.
Vždyť se pěstuje, to musíte vidět. Hlavně napsat dvě ss.
Re: Sk
Já myslím, že nejde o nenávist, nýbrž o střízlivé zhodnocení proběhnuvších dějů, resp. o jejich popis, objketivizovaný uběhnuvším časem.
Takže jdem na to.
První lekce matematiky.
Počet mrtvol:
360 000 / 112
Druhá lekce matematiky.
Počet let:
6 / 21
S kloboukem v ruce mají ta čísla společného pramálo.
👍
Vaše čísla jsou asi správná, nevím. Jenom jsem viděl slovenského kluka, rozježděného v dlažbě silnice u Litpovského Hrádku. Ale – v koloně jedoucí tank nevidí těsně před sebe.
Počítám, že o tom klukovi ten řidič tanku vůbec nevěděl.
Já jednám s lidmi bez předsudků. Do té doby, než mě podrazí.
Málokdo, s kým se bavím, může za to, co udělali jeho rodiče nebo jeho vláda.
Proto ten klobouk v ruce .
Neberu vám, Targusi, váš názor.
Nechám si ten svůj.
Ale k Palestincům předsudky máte.
Asi ano.
Připadají mí velmi „nepravděpodobní“. Prolhaní jako třída. Ale je to snad jinou kulturou. Čím se v té Gaze živí? Průmysl tam vidět není, zemědělství taky ne, není tam ani nafta od zemí… Ale relativně výstavná betonová města. Spousta lidí. Lidově řečeno: Co tam jedí?
Na jedné straně hořce pláčou nad zabitými dětmi, na druhé je oslavují jako mladé mučedníky, pokud střílejí (třeba jen praky) na židy.
Pláčou nad mrtvými ženami – a na druhé straně je jejich kultura ryze „mužská“, žena je jenom stroj na rození dětí.
Ale kdybych potkal Palestince (jednoho) počkal bych, co z něj vyleze.
Připadají mí velmi „…..
to jsou ty předsudky
Nebudu se hádat. Vám tak možná nepřipadají. Mi ano.
Nemám šanci se tam podívat osobně.
Připadají vám ….
zase předsudky
Re: Gaia
Nejsou. To je střízlivé hodnocení složení populace v Gaze a vyčíslení zhoubných důsledků politiky všech zjebů, kteří se do toho montujou.
Targus 16 března, 2025 (8:52)
Tady nejde o Palestince, ale o konsistentnost názorů. Vy ji máte.
V Praze mají ambasádu, nic vám nebrání se poptat. Ambasáda reprezentuje Fatah.
Poptat?
Kdybych se poptal na ukrajinském velvyslanectví, dostal bych úplně jiné informace, než z ambasády ruské. Atd.
A jiné informace máte, když osobně znáte nějaké Ukrajince nebo Rusy. Znám a byl jsem tam. Informace od Poláků jsou jiné než ty oficiální naše – mám tam příbuzné.
S Izraelci a Palestinci je to stejné.
Kde jinde je u nás chcete poznat? Někde jsem četl, že pořádají různé komunitní akce, kolem tradičních jídel apod.
Nikdo vás ovšem nenutí, je to jen pohled z druhé strany.
A zatím… USA bombardují Jemen
A chtějí uznat Somaliland, takže další základny, letadlovky asi nestačí.
Podívejte se na Netflixu na komediální seriál o Palestincích, čekajících v USA 22 let na udělení povolení k trvalému pobytu.
Závěr, kdy povolení dostanou a navštíví příbuzné v rodné vesnici, přesvědčivě ukazuje realitu vztahu domorodců k Izraeli pohledem běžného Palestince – aspoň tak jsem to vnímal.
Se podívejte co udělali s Libanonem, který je přijal!
Re: Sk
Já jsem viděl taky pár kusů, které byly obětí dopravní nehody.
Ano, z tanku je vidět naprosté hovno. Proto dosti často jezdili velitelé tanku s otevřeným výlezem ve věži a dělali tzv. širší záběr.
Naprostá většina z oněch 112 obětí byly právě obětmi dopravních nehod.
Btw. proto „ihned“ po příjezdu osvbozovacích soudruhů vybudovali tito ve Vysokém Mýtě polgon, kde vtloukali soudruhům řidičů ze středoasijských republik zásady jízdy ve Střední Evropě.
Ten polygon tam je dodnes. Mají na něm cvičné jízdy policajti a jezdí se tam závody motokár a minibajků.
Nechci u vás pochodit, jen mám na věc poněkud odlišný názor. A vím proč.
👍
Menšiny v ČSR měly VŠECHNA práva – přes zástupce v parlamentu, vlastní noviny až po jazykové uspořádání. Dokonce i na bankovkách byl název dané částky psán ve všech jazycích menšin. A právě proto, byli němci vystěhováno po 2.světové. Československá vláda na rozvoj německy mluvících částí dokonce dotovala vyšší částky, než které šly na rozvoj kultury české. To oni svou nenasytností, povýšeností,nenávistí vůči všemu českému a přehlížením všech pozitiv, která za první republiky byla. Měli se lépe než v Německu, naše vláda mohla dělat ústupky jak chtěla, stejně nikdy sudeťáci nebyli spokojení. Zničili náš sen, a proto byli po zásluze odsunuti. Plně souhlasím s prezidentem Benešem. I kdyby neudělal nic jinýho, za tohle mu patří věčný dík.
Nebyli odsunuti z Vámi uvedených důvodů.
Byli přemístění proto, že bylo občany státu, který změnil hranice. A tak se holt museli přestěhovat na jeho území.
Já ale považuji za chybu, že se tak stalo ihned. Protože se naprostá většina této populace dopustila trestné činnosti, měla být použita k poválečné obnově a teprve potom přemístěna. Nějaký milion otroků by se tenkrát docela hodil ..
Canoso:
🤢🤢🤮🤮🤪
polodebil:
A víte proč se sudeťákům říkalo ,,skopčáci“? Tak já vám to povím: bylo to proto, že pocházeli z kopců, kde nikdo nechtěl žít, protože tam byly těžké podmínky pro běžného čecha a mnoho horských obcí nemělo ani elektřinu. A že se měli skopčáci tady lépe než v Německu je úplná kravina. Tohle škatulkování, které zde sdílíte vede jenom k válkám, jako je dnes ta na Ukrajině. Prezident Beneš utekl jako krysa a do okupace byl politik, pak už jenom posera.
Jinak máte samozřejmě právo na svůj názor, ale jáho nesdílím.
Re: Milan
Jste mamlas, víte o tom?
Skopčáci žili v kopcích od svého příchodu v hlubokém středověku. Tehdy jim nikdo nebránil, aby odešli.
Mnoho horských obcí nemělo elektřinu ještě za socíku. A nebyli tam ani přišelci z vnitrozemí, ani pozůstatky skopčáků.
Prezident Beneš udělal to nejlepší, co mohl, jinak by skončil v koncentráku, anebo v Ruzyni, či na Pečkárně.
Targus:
Beneš měl :„Měl svůj plán – aeroplán.“
No tak jsem mamlas, co tam máte dál?
Víte, kdy se Němci – Sudeťáci objevili v českém pohraničí?
Kdo je tam pozval a proč? Nalistujte si to. Já se to učil ve škole.
(Na netu to vypadá, jakoby vznikly v minulém století.)
Příklad nezačlenění. A lidstvo se přesto nepoučí.
👍
Němci se nikdy a nikde nezačlení, to je o nich notoricky známo. Jejich vesnice stovky kilometrů od Německa po dvěstě letech pořád Němci se vším všudy.
Starý kocour:
Jedna z největších větví mého rodu pocházela z Wihorschenu a žili zde po staletí. Jedna z větví byla i z Užhorodu, ale nijak dál jsem nepátral. Ti co žili na Šumavě úplně vymazali z historie i se hřbitovem.
Umělý politický pojem Sudety vznikl teprve ve druhé polovině 19. století. Do té doby šlo o pojmenování horského masivu. Němci z Říše přicházeli do Čech a na Moravu od Přemyslovců. Následovaly ale války, během kterých zase byli vyhnáni (např. husitské). Vyháněno bylo také původní české obyvatelstvo, napříkla za 30leté války. A nahrazováno z německého pohraničí. Nebo z důvodů náboženských a mezistátními dohodami. Například Horní Blatná původně osazená německými protestanty. Po roce 1636 jich hodně odešlo do Saska, než aby přešli na katolickou víru.Nebo opačně, po Mnichovské dohodě, celá oblast kolem Pece pod Čerchovem byla připojena k Říši, i když zde nežili téměř žádní Němci .
Já tam mám dál to, že pokud si přečtete paměti Beneše, tak je to jako číst věštby Nostradama. Pokud by Beneš zůstal v ČR, tak by jej jistě po 15.3.39 hákoši oddělali.
Tu průpovídku s eroplánem dokola opakují stoupenci hákošů.
Pokud jde o osídlení českého a moravského pohraničí, tak říšští Němci to u nás obsadili až po 30ti leté válce. Před tím pouze sporadicky, pokud vrchnost (německá, viz. například Schlickové v Jáchymově potřebovala horníky) Do té doby se úřadovalo v pohraničí většinou česky.
A skopčáci se říkalo Němcům podle přileb z I. války opatřených výstupky po stranách.
Co tam máte rozumného dál?
Laco G. Mlynář:
https://cs.wiktionary.org/wiki/skop%C4%8D%C3%A1k
Já mám na toto téma rozumné toto:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Diskuse_o_smaz%C3%A1n%C3%AD/Skop%C4%8D%C3%A1k
Co tam máte dál?
A. Lustig v jednom rozhovoru řekl…
Rusům jsem osmasedesaty odpustil, protože mi v petactyricatem zachránili život. Nemcum neodpustím ani za 1000 let.
Arnošta Lustiga jsem jednou potkal u divadla – byl tam v knihkupectví podepisovat svoji knížku. Moudrý člověk a neskutečně veselý.
Ale určitě už si někdo cvičí prsty na to, aby nám vysvětlil, že Židi masakrují Palestince a mají v rukou všechny banky světa a… atd.
Nenávist je skutečně hodně rozšířený postoj k světu.
Lustig znamená v němčině legrační. Takže měl právo být neskutečně veselý. Nomen omen. 🙂
👍
I když, ne všichni ti nacisti, co nás okupovali byli Němci. Jeden byl rakušák. A šéfoval tomu.
Stejně tak v osmašedesátým nebyli ani zdaleka všichni Rusi. A navíc tomu šéfoval Ukrajinec.
Ale holt, dnes je to samej narativ, to se nedá nic dělat.
👍
Ten Rakušák se cítil být Němcem. I ve Velké válce bojoval v německé armádě, a ne v rakouské.
buldatra
aj nejaký Hunka nebol Nemec a dosiahol v SS „výborné“ výsledky na Ukrajine 😒😒😒
trochu humoru na odľahčenie, tri najväčšie úspechy rakúskej diplomacie:
– presvedčili svet že Beethoven je rakušan
– presvedčili svet že hitler je nemec
– presvedčili svet že kapitán wehrmachtu je vhodný na genseka OSN
👍
Ultra
Máte pravdu, pořád se tady pláče nad vyhnáním Němců ale pořád neslyším nikde o vyhnání Čechů. Před válkou z pohraničí a ve válce třeba ze Sedlčanska. Mojí mamince tehdy bylo dvanáct let, museli opustit domov do několika hodin a nesměli si sebou vzít ani psa.
Můj děda taky. Administroval několik pošt v pohraničí a taky museli všichni utéct, aby je „milí krajané“ napozabíjeli. Ještě že se dnešní doby nedožil. Kdyby se dozvěděl, že v PRAZE je kancelář landmančaftu, tak by jim šel vymlátit okna.
polodebil :
A co vám brání udělat to, co by udělal váš dědeček?
Ale no tak….
Vidíte.
Já v Sudetech trávil všechny školní prázdniny. A asi před deseti lety jsem tam volit, abych se nemusel kvůli tomu vracet do města. A u voleb buly děti a vnuci jak Čechů, tak Němců. Víte o tom, že se tam při záboru zasazovali Němci pro to, aby se Čechům neubližovalo? A že jim to Češi po válce oplatili? Nevíte, že?
Ano, byla to v pohraničí výjimka. Ale důkaz, že to jde.
Neboli – jak se do lesa volá…
Vůbec mi nejde o Němce, Čechy., Ukrajince, Rusy, Poláky, Slezany, Židy a Palestince. Snažil jsem se vám jen vysvětlit, že právě nenávist rozdmychává války. A nenávist často vzniká nekvalitními, stranickými informacemi.
To je vše. Zkuste si a mém blogu vložit do vyhledávacího řádku nahoře slova „hate free“. Tam je o nenávisti víc článků. A nadávat mi můžete klidně i tam.
Pěkný den přeji. 😎😼
Starý kocour:
👍
Taky mám podobný příběh. Můj děda, jak sám říkal, měl štěstí, neb ho zatkli před 42 a tudíž skončil jen v káznici. S Němci, co tu zůstali, se stýkal. Jednomu dokonce dal dceru. Oni se pak postupně stejně do Německa vystěhovávali, takže mám v Německu tetu a bratrance. Babička tam jezdila už od sedmdesátých let, ale jednou jsem ho slyšel, když mu babička říkala, ať jede s ní, že jí suše odvětil, že už v Německa byl.
👍
Pěkný příběh, poučný.
Ono nejde ani tak o nenávist, ale o ten dvojí kilometr.
A mimochodem ti Rusové, co se jim tady nadavá Russáci, to taky nebyli. A mezi těmi, co to opravdu byli, bylo podezřele mnoho Ukrajinců ….
Ano Ukrajinců, zejména mezi pomocnými strážnými v německých koncentrácích. A jak ti chohlové vítali radostně Wehrmacht v roce 1941!
Zkuste si do googlu zadat „okupace čsr“. V našeptávači vám vyskočí prvních 8 řádků odkazujících na rok 1968 a až devátý je rok 1939. Na úvodní stránce vyhledávání je z prvních 10 článků 8 o roku 1968. Na to, že je dnes opravdu toto smutné výročí roku 1939, je z toho na blití. Že strejda gůgl nedokáže rozlišt rozdíl mezi ČSR a ČSSR je taky smutné, ale zřejmě je to nad jeho schopnosti. 🙁
Uncle Google programují lidé. Mají nějaký svůj názor…
Sk
majú noty ….. 😁😁
To je totéž.
Není, to je sakra rozdíl.
Google je US firma. Další omezení ve vyhledávání musí dodávat někdo odsud.
Hledal jsem text prof. Hájka, který vydal ke zprávě mezinárodní komise o Katyňském masakru, kde byl m.j. i František Kožík.
Google nabídne texty současných historiků, novinové články a odkazy na antikvariát, kde kniha kdysi byla.
DuckDuckGo nabízí plný text, jen vyhledávání trvá déle.
Někteří „hýbatelé“ dějin se domnívají, že existuje nebo existovalo jen to, na co oni „veřejnost“ upozorní.
To se daří jen iluzionistům, když pozornost diváků připoutají k matoucím pohybům svých rukou a divák si nevšimne, jakým způsobem „vytáhne z klobouku králíka“.
U lidí se to ve virtuální rovině může podařit jen v případě, že se kolem vlastně nedívají nebo že jsou tak mladí, že danou „zamlčovanou událost neprožili. Nejvíce rusofobů je mezi mladými, kteří se narodili až v „devadesátkách“. Neví nic.
Plzeň osvobodili Američané. O tom se dlouho nedalo moc mluvit, osvobození Prahy atd. Pak se o tom mluvit začalo a někteří s z toho faktu udělali docela živnost. A už je to zase jinak. A Ostravu osvobodili ponejvíce Ukrajinci a Rumuni, tedy sověti.
Já půjdu 30. dubna opět do Velkého parku (Komenského sady) a položím kytičku k památníku osvobození Ostravy. Aby to viděli živí, mrtví už to asi nevnímají.
A taky trochu pro sebe.
Šikovně manévrující historik…
Byl jsem tam až 9.5….. posílám písničku.
https://m.youtube.com/watch?v=yyjqbFluRS0&pp=ygUVTHVwbyBhbmV0YSBzdHlkw61tIHNl
Tohle Zemanovi nezapomenu, jeho práce
To se nedá číst. Stačila mi první stránka (obrazovka) a začalo se mi dělat nevolno. Co dodat. No za peníze dokáží někteří se zaprodat a poplivat i sami sebe.
Plzeň neosvobodili Američané. Když přijeli první americké jednotky do Plzně, Němci způsobně čekali v kasárnách podle dohody s revolučním národním výborem a na pořádek ve městě městem dohlížely společné hlídky Němců a Čechů. Američané jen vyřídili pár fanatiků, kteří stříleli ze střech.
Taky nevím o tom, že by Ostravu osvobozovali Rumuni, pokud vím bojovali na jižní a střední Moravě, nikoli na Ostravsku. Ostravu sice osvobodil 4. ukrajinský front (a tankisté 1. čs. tankové brigády), ale stejně jako v ostatních frontech tam bylo nejvíc Rusů (151 000 Rusů, 98 000 Ukrajinců, 6 000 Bělorusů, zbytek ostatní národy SSSR).
No a ta snaha historika, udělat z každého vojáka Ukrajince je až trapná. Volynští Češi rozhodně nebyli žádní Ukrajinci, na Volyni se normálně mluvilo česky (píše o tom třeba generál Oldřich Kvapil). Lidi, jako Vajda nebo Ahepjuk, co se narodili na Podkarpatské Rusi taky nebyli Ukrajinci, naopak byli to občané RČS (Republiky Československé).
No a nazývat příslušníky UPA členy ukrajinské osvobozenecké armády, to už chce hodně silný žaludek.
Inu, máte to nastudované…
„Plzeň neosvobodili Američané“.
Jistě, osvobodili jsme se tu úplně sami, takže nelze pochopit, proč se k nám ti Amíci vůbec vydali z Normandie – bylo to úplně zbytečné, osvobodili bychom se přece sami. Mohli zůstat doma, po Plzni by i tak chodily spokojené česko/německé hlídky a bylo by po válce.
Zkuste se zamyslet, proč, jak tvrdíte „Němci způsobně čekali v kasárnách“. Ze strachu z Čechů to nejspíš nebylo. Už se chtěli jen v klidu vzdát, a to právě Američanům, už to chtěli mít za sebou. Z ruského zajetí měli oprávněně hrůzu.
Neosvobodili. Vstoupili do ní takřka bez výstřelu. A velice rychle se začali chovat jako dobyvatelé.
Jak to popisuje p.t. Godot, tak slo spis o predani Plzne, nez o osvobozeni (nebo prodej? neco za neco?)
Asi to bylo takové „předání moci“ jako v 89.
Co jsem tak četl, když US Army spolu s Belgičany vstoupili 6.5.1945 do Plzně, nepadl při tom ani jeden voják spojenců.
O osvobození západní části Čech se vědělo dávno i za minulého režimu. Také například o tom, že každoročně jezdil k památníku na tzv. mariánsko-lázeňskou křižovatku za Chebem, US velvyslanec pokládat kvítka.
Když RA vstupovala 9.5. ráno do Prahy, byla už v platnosti kapitulace 3. Říše. Ani o Prahu a už vůbec o Plzeň se nebojovalo. Bojovalo se o Brno a Ostravu.
„Zpětní historikové“ – jako Občan – se pokoušejí podíl na válce kádrovat z hlediska svých dnešních sympatií. K Ukrajině stačí poznamenat, že spolu s Běloruskem (a Ruskou federací) pro ni Stalin požadoval vlastní křeslo v OSN. Na základě toho, že tyto republiky utrpěly válkou nejvíc
https://www.fronta.cz/dotaz/narodnostni-slozeni-rude-armady-1941-45
„Ukrajinské fronty“ se nejmenovaly podle národnosti osazenstva, ale podle toho, kde operovaly 🙂
Třeba II. ukrajinský se do r. 1943 jmenoval Stepní (přestože v něm nebojovali odborníci pro boj ve vysoké trávě :-D). Byly Voroněžský, Jihozápadní, Jižní, Stalingradský atd.
O té západní straně za demarkační linií se za bolševika opravdu moc nemluvilo.
U Chebu byl ale pomník, který ve výročí konce války šmírovali StBáci a dělali pak problémy těm, kteří si dovolili položit kytici.
O bitvě o Plzeň jsem však nikdy neslyšel a nečetl. Zato jsem jsem časem dozvěděl, že Plzeň osvobodil Národní revoluční výbor.
Nejvíc zabitých v Plzni bylo při bombardování spojenci na konci války. Vojáci a pracující ve Škodovce byli ukrytí v bunkrech. Nejvíce mrtvých bylo v okolí nádraží a v domech.
Slavný generál Patton nikdy v Plzni nebyl.
Osvobození americkou armádou by se mělo slavit v Chebu. Tam se opravdu bojovalo.
Tak když už jsme u toho upřesňování, tak amíků zemřelo cestou od hranic k demarkační čáře s RA necelých 170. Při bojových akcích kolem 70; zbytek byly autonehody a jiné nehody v opilosti. Oni se tu totiž vůbec nechovali jako osvoboditelé, ale jako dobyvatelé. Rabovali a ukradli i to, co bylo přibetonované; zlatí sovětští „dajčasové“.
S tím rabováním nesouhlasím, informace mám od přímých účastníků. Zase musíme být objektivní.
A Američani neznásilňovali ( měli čokoládu a nylonky)
Budu tam také.
Klobouk dolů, snad se to obejde skutečně bez provokací. S obrovským údivem pozoruju, že tank u Sýkoráku je doposud nedotčený tím antirusismem a vandalismem obecně, ano. Má čs znak ne rudou hvězdu, ale symbolizuje hold osvoboditelům, tedy i sovětům a dalším. V Polsku ve vesnicích pomníčky obětem válek, často i v němčině( není divu protože za humny probíhala historická hranice), ale v Ratiboři památník osvoboditelům ve 2sv demontovali. Zdá se, že brzy přijde další vlna ze západu, a tam jim ploty a vojsko, jako na hranici s Běloruskem nepomůže.
Přijdou i kovaní demokraté z 5K a Hradu?
Lipánek nebude mít čas. Musí zachraňovat rádia SvEv a HlAm, která se ocitla na suchu.