Tak nám Spojené státy nevyprovokovaně zaútočily na Venezuelu. V souladu s americkým právem, ale bez souhlasu Kongresu. Kdo v tom vidí nějaký rozpor, ten je pod vlivem ruské propagandy. Putin je proti Trumpovi břídil – nařídil v roce 2022 svým vojákům, aby zaútočili na vojenské letiště Hostomel… Trump svým vojákům nařídil, aby zaútočili na prezidentský palác a vůbec na všechny zvolené představitele země. Efektivita, vole! Ale jinak může být Putin spokojený. Když to může dělat americký prezident, vyčítat ruskému prezidentovi větší zdrženlivost mohou jen hloupí Evropané. Jinak nikdo.
Kaja Kallas se vyjádřila, že EU situaci bedlivě sleduje, ale že Madurův režim nemá legitimitu… Něco podobného napsal i Petr Macinka. Samozřejmě, kyjevský režim, vzniklý státním převratem na Majdanu, ten samozřejmě legitimitu má a je to demokracie všech demokracií futrál. Kdo v tom vidí rozpor, je pod vlivem ruské propagandy.
Také bych řekl, že teď už má Trump tu Nobelovu cenu míru jistou. Kdo v něm vidí agresora, ten samozřejmě papouškuje ruskou propagandu. Jak řekl Trump, USA teď budou zemi řídit, než se tamní lid rozhodne přesně tak, jak Spojené státy potřebují. Dobro došli…
Nicolas Maduro byl Američany zajat a proběhlo to tak hezky, rychle a v klidu, že se člověk neubrání myšlence, že to vlastně bylo domluvené. Pár hodin před zahájením venezuelské operace Trump jednal s čínským zmocněncem pro Latinskou Ameriku… Američtí rambové prostě přistáli u prezidentského bunkru (!!!), sebrali Madura i s chotí a vůbec k tomu nepotřebovali žádné zrádce… totiž spojence… uvnitř. Na amerického mariňáka je krátký i beton a ocelové dveře. Na to jsou jen dvě možné odpovědi. Buď je Madurův režim extrémně neoblíbený i u jeho vlastní hradní stráže a nebo sledujeme předem připravený scénář.
Jak to je, zjistíme během příštích hodin a dní. Zatím je to překvapení i pro venezuelskou „demokratickou opozici,“ která ještě nezačala s pokojnými demonstracemi ala Dům odborů v Oděse. Minimálně část režimu dávala najevo, že se hodlá bránit, ale ať jsem se snažil jak jsem chtěl, žádný obranný výstřel jsem na videích neviděl. Ani jeden jediný.
Včera jsem psal, že sledujeme finální rozestavení figur a už brzy nastane závěrečná pasáž celého příběhu. Ale že to přijde tak rychle, to by mě tedy nenapadlo.
Prosím, všimněte si, že žádné ruské wunderwaffen, které byly hentěmi Iljušiny dopraveny co Caracasu, nevystřelily. Alespoň jsem v sobotu do desíti večer nic nezaznamenal. Žádné ruské střely neletěly na americké letadlové lodě ani na americké stíhačky. Dokonce ani na americké vrtulníky, které si nad venzeuelským hlavním městem poletovaly jako na safari. Nic… nula. Tolik k řečem o tom, jak Rusko Venezuelu vyzbrojilo. Rusové vydali jen poměrně krotké prohlášení, že se jim to nelíbí, že jsou v myšlenkách s Venezuelou a že budou intervenovat v OSN. Potvrzuje to moji teorii, kterou ventiluju už půl roku, že velcí kluci se na Aljašce domluvili a Venezuela je zaplacená cena za Ukrajinu. Trumpovo velkolepé vítězství nad největšími zásobami ropy na světě přehluší prohru ukrajinského kleptokrata a jeho zlatých hajzlů.
Spojené státy mají velké dluhy, Venezuela má velké zásoby ropy. Jedna a jedna jsou dvě. Nic složitějšího bych za tím nehledal. A vzhledem k tomu, že mlčí i Čína, nebo je do celé věci přímo zapojená, řekl bych že chvíle, kdy Sitting Ping (podle vzoru Sitting Bull) zaútočí na Tchajwann, je nedaleko. Neříkal teď čínský prezident v nějakém projevu, že proces sjednocení je nezvratný? Jak to zpíval Karel Kryl? Svět byl kdysi rozdělen na zájmové sféry, kdo nechtěl být přivtělen, musel vlastnit kvéry… Ideálně, jaderné kvéry.
Jo, připraví se Grónsko! Jak vidno, když Spojené státy něco chtějí, tak jednají vždycky podle práva a své národní bezpečnostní strategie. Doporučuju všem, aby si ji přečetli. Putin už ji má zanalyzovanou a přesně ví, kde jsou hranice zájmů Spojených států a kde tedy mohou být hranice zájmů Ruska. Už brzy se to projeví. Zřejmě rychleji, než bychom čekali. Trump už si to s Babišem domluvil a nic, co se děje v nejvyšších patrech politiky, není náhoda. Ani Okamurův projev ne a dokonce ani to koordinované liberální kňučení.
Bude to mít samozřejmě nějaké reputační následky. Trump prostě zůstává klasickým americkým prezidentem a Spojené státy zůstávají pořád stejné. Když máš problémy doma, zaútoč na nějakou zemi a je to… Co taky jiného má Trump dělat, když se mu starostou New Yorku stane muslim Zohran Mamdani a hned zruší definici antisemitismu, nicht wahr? To víte, hodnoty jsou pro pravdoláskařský plebs, aby ho bylo možné dobře ovládat. Pravda a láska teď bude nějakou dobu za blbce a jejich dvojí metr bude ještě lépe vidět, ale oni mají hroší kůži a husí žaludek, takže se s tím vyrovnají rychle a bez problémů si přepíší historii, aby jim to vycházelo. Ty jejich děcka, co koukají na Velké vlastenecké výlety, jim to sežerou i s prezidentem.
Představte si, že by Rusko udělalo rychlou operaci, při které by zajalo Petra Pavla i s manželkou… To víte, sbírají se tady peníze na drony, píší se tady vzkazy na granáty… Akorát, by nám tím únosem Rus moc neuškodil…. Ovšem, nikde není řečeno, že ty vrtulníky nepoužije opět Trump, když náš prezident nebude poslušný…
Každopádně, dneškem je mezinárodní právo mrtvé a unipolární svět byl právě spolu s Madurem ukončen. Už existují zase jen zájmové sféry a Bůh buď milostiv těm, kteří žijí na hranicích těchto sfér. Bohužel, jedna hranice jde i skrz Evropu a já jsem vlastně rád, že jsem se do sněmovny nedostal, protože rozhodovat za těchto okolností, ke kterému agresorovi se radostně přimkneme a na kterého naopak budeme povinně plivat, to nebude žádná sranda. U Caracasu se bojuje za Prahu… jen nevíme, na které straně. Svět založený na pravidlech je oxymóron a rozhodovat bude pouze a jenom síla. Když může v Sýrii vládnout bývalý hrdlořez Šara, na kterého USA svého času vypsaly odměnu, může i na Ukrajině vládnout bývalý rozvědčík Budanov, kterého Rusko svého času prohlásilo za teroristu.
Ale zase budeme mít brzy levnou ropu… Jste rádi? Venezuela ji má a Američan ji rád dodá… Možná dokonce bude tak laskav a nějaké procentíčko ze zisku nechá Venezuelcům za to, že se nebránili.
Ještě, že chce Jeroným Tejc zrušit henten paragraf nedovolené činnosti pro cizí moc. V příštích týdnech a měsících tady totiž nikdo nebude dělat nic jiného a všichni z toho budou zmatení jak Goro před Tokiem. Hrozně by mě třeba zajímalo, jak bude Petr Pavel hlídat demokracii, když to slíbil ve svém novoročním projevu… Nějak si neumím představit, že by naše politická reprezentace dokázala za současné situace doma i v Evropě dělat suverénní politiku a balancovat vlivy velmocí.
S Babišovou vládou se nám bude trochu lépe dýchat než s Fialou, ale vzduch, který budeme dýchat, bude pěkně štiplavý, plný kouře a bude smrdět… mrtvolami. Každopádně, nějaké kecy o právu, pravidlech a hodnotách si můžeme odpustit. Nic takového už není. Už je jen zmatení jazyků a bordel.
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Celá západní EU míří na kobereček…
Dám sem toto doprovodné, neb li krycí akce,ať ve Švýcarsku a v Rusku.
Co na to zdejší analytici.
Rajchl (PRO): Buď obojí odsoudíme, nebo obojí schválíme
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Rajchl-PRO-Bud-oboji-odsoudime-nebo-oboji-schvalime-785112
No, mezi válkou na ochranu národnostní menšiny před terorem a vyvražďováním ze strany banderovských nácků a mezi usáckým terorismem pro získání ropných nalezišť je teda ku*va velkej rozdíl , to by mohl tušit i Rajchl
Jakékoli srovnání je naprosto odporné relativizování morálních hodnot a jestli si Rajchl připadá vtipný a bystrý, když něco takové činí, tak je to vážně chucpe
Číst a čtené chápat, jiný nemám lék.
Je to naprosto stejné. V jednom i druhém případě si vojenská supervelmoc přisvojila právo uplatnit svou sílu vůči jinému suverénnímu státu bez mandátu Rady bezpečnosti OSN z důvodu, jenž považovala za legitimní.
————
Nezbývá mi než zopakovat:
No, mezi válkou na ochranu národnostní menšiny před terorem a vyvražďováním ze strany banderovských nácků a mezi usáckým terorismem pro získání ropných nalezišť je teda ku*va velkej rozdíl , to by mohl tušit i Rajchl
Jakékoli srovnání je naprosto odporné relativizování morálních hodnot a jestli si Rajchl připadá vtipný a bystrý, když něco takové činí, tak je to vážně chucpe
Opakovat to můžete kolikrát chcete, na podstatě věci tím nic nezměníte. Klíč je v několika detailech:
– Rajchl hovoří o faktickém stavu „V jednom i druhém případě si vojenská supervelmoc přisvojila právo…“, kdežto vy jednak píšete o důvodech, proč se tak stalo, a jednak – a to je horší – nedokážete mezi prvním a druhým rozlišit
– zjevně nechápete obsah pojmu „relativizace“. Vy ho používáte ve významu „zlehčovat, znevažovat, bagatelizovat“, ale relativizovat znamená uvádět do vztahu (relace, relation). To jste patrně pochytil ze soudobé mediální novořeči, tzv. novináři to taky zaměňují a nevnímají rozdíl
– morální hodnoty skutečně jsou relativní, to je prostý fakt, na němž není odporného vůbec nic. Nic takového, jako „absolutní morální hodnota“ neexistuje.
Co bych vám doporučil? Snad méně emocí a více čerpat z Leninova odkazu! Zítra má výročí, kdy mluvil.
A to, co píšete, je právě přesně ten morální a vlastně i právní relativismus, kdy se staví oběť na roveň pachateli, oprávněná obrana na roveň zločinné agrese. A jestli to nevidí Rajchl ani vy (stejně jako to nevidí vidlák btw), tak je to fuckt smutné 😎
Je to stejné, jako říci „zastřelil ozbrojeného útočníka, který ho chtěl zabít, takže je to stejná věc jako když někdo jiný zastřelil pokladní, kterou chtěl okrást“ A ono to právě stejné není. 😉
On tam rozdíl je, právě takový, o jakém já jsem psal (faktický stav VS. motivace), to jenom vy ho nevidíte. Nebo – snad – nechcete vidět.
Nikdo není více slepý než ten, kdo nechce vidět.
Šíříte bludy a nechcete si to dát rozmluvit; moje škoda to věru není.
Ráda Vás čtu, ale nyní se zastanu spíše rtr, pavla a Tymákovana, jsem už taková.
Co když děláte Rajchlovi – politikovi – službu v pravdě medvědí, pokud jeho potenciální voliče častujete zbytečnými štulci typu“ šíříte bludy, číst a čtenému porozumět, slova o slepých…“ Komu a čemu tím prospějete?
Možná Vašemu egu, někdo Vám i „zatleská“, ale není to málo Ling Aofu(viči) a navíc – máte to zapotřebí?
I Vidlák dříve psával, že pokud čtenář text autora nepochopí tak, jak autor zamýšlel, není to chyba čtenáře FIRST, u politika to platí možná až dvojnásob.
Drze Vám předhodím jeden Váš cca rok starý a fakt takový hezký komentář:
„Ling Aofu napsal:
17 ledna, 2025 (20:31)
Pro autora slušných, věcných příspěvků je to příležitost k zamyšlení, ztišení, kontemplaci, k vnitřnímu zření a nahlédnutí, jak svět odplácí.“
Tedy to „učit se…“ platí pro všechny, i pro Vás.
Domnívám se tedy, že i právník (natož politik) a jeho zastánce by měl spíše pokorně přijmout, že čtenář bez právního vzdělání nemusí oddělovat motivaci a faktický stav na dvě různé oblasti a stále si udržet kontext a má dokonce až právo to nedělat a zejména politika za to třeba i navíc zkritizovat.
Samozřejmě máte plné právo to dělat dál po svém, ale pak bude počet Rajchlových voličů jaký, no jaký..?
Mám se tedy napít ze studny hlupáků, abych Rajchlův komentář přestal chápat tak, jak mu rozumím teď, a k vaší spokojenosti převzal nepochopení, jímž disponují pánové, které zmiňujete?
ad „Co bych vám doporučil? Snad méně emocí a více čerpat z Leninova odkazu!“
Btw, vy máte nějakou vnitřní potřebu ostatním radit a doporučovat, místo abyste uváděl věcné argumenty a soustředil se na jádro věci? Nejste náhodou stárnoucí učitel(ka)? on i ten nick by napovídal, že se cítíte jako velký moudrý poučovatel všech ostatních. Berete na to něco? 😀
Já jsem argumenty uvedl – stačí, když si je místo opakování nesmyslu opakovaně přečtete, třeba je časem pochopíte. Zkuste to, nebojte se, poznání za trochu námahy stojí.
Termín „fuckt“ používaly moje děti přesně v tom věku, kdy se soploš cítí být nejchytřejší na planetě – a všichni ostatní, včetně rodičů a učitelů byli blbci, kteří ničemu nerozumí.
Víc k tomu nemám 😀
https://web.litterate.cz/agresor-kam-se-podivas/comment-page-3/#comment-558989
„V jednom i druhém případě si vojenská supervelmoc přisvojila právo uplatnit svou sílu vůči jinému suverénnímu státu bez mandátu Rady bezpečnosti OSN z důvodu, jenž považovala za legitimní.“
Nic mimořádného. Dějinný standard dokumentovaný přinejmenším od dob Biblických.
À la „Vesničko má středisková“: … a že se ty USA rozhodly bojovat proti drogám zrovna ve Venezuele! Že by v tom byla ta ropa?
DR
Ropa je pro někoho také droga.
Vladimír Žirinovskij předpověděl zvolení Trumpa v r. 24 a americký útok na Venezuelu. Předpověděl taky, jak skončí SVO. Rusko získá Cherson, Mykolaiv, Oděsu, Záporoží, Charkov a Dnipropetrovsk. Pět západních regionů Ukrajiny se vrátí pod polskou kontrolu. Uvidíme.
michalapetr tentokrát mnohem serioznější a střízlivější:
https://www.michalapetr.com/map-2497-trumpuv-genialni-tah-nebo-jeho-osudova-chyba-analyza-situace-kolem-venezuely/
A v angličtině celkem seriozní info:
https://www.youtube.com/watch?v=gweyt_AD11c
Jenom něco k tomu, jak někteří lidé teď tvrdí, že je to nějaká novinka a že to „bourá zavedená pravidla“ suverenity. A že neměli povolení kongresu.
V roce 2011 Barrack Obama nařídil úder na Pakistán při kterém byl zabit Usáma bin Ladin bez povolení kongresu.
Obama spustil v roce 2011 přepadení Libye, které vedlo k brutálnímu zavraždění Muammara Kaddafího – opět bez povolení kongresu – později to označil za obrovskou chybu, protože Libye je od té doby v chaosu a ještě to znamenalo vzestup ISIS
Joe Biden nařídil úder drony na Afganistan, kterým zlikvidovali vůdce Al Kajdy Ayman al Zawahiriho – opět bez povolení kongresu
Jenom za rok 2016 Obamova administrativa shodila celkem 26 171 bomb na různé země, např.: Irák, Sýrue, Afghanistán, Libye, Jemen, Somálsko a Pakinstán.
A teď oběti z řad civilistů a taky Američanů:
23. 1. 2009 – pár dní po nástupu Obamy do úřadu. dva útoky drony na Warizistan zabily 20 civilistů
Říjen 2012 – Pakistán – Útok dronem zabil pětašedesátiletou babičku jménem Momina Bibi, když sbírala zeleninu. Jejích devět vnoučat to odneslo „jenom“ zraněníma.
Leden 2015 Pakistán – Úder dronu omylem zabil amerického a italského humanitárního pracovníka. Obama se pak omluvil rodinám a nbídl kompenzaci.
14 října 2011 Jemen – Šestnáctiletý Abdulrahman al-Awlaki americký občan byl zabit dronem. Nešťastná vedlejší ztráta.
3. října 2015 Afganistán – zvláštní lahůdka. Útok letounu AC-130 zničil trauma centrum Doktorů bez hranic. Zabito 42 lidí, z toho 14 personál, 24 pacienti a 4 pečovatelé.) Obama se omluvil za další „tragickou chybu“
To je ono. Lepšolidem jen stačí se omluvit a hned je všecko v nejlepším pořádku. Viz Němci. Oni se přece omluvili, takže chuj s nějakými šesti lety brutálního teroru, 360 000 zavražděnými, tisíce dalších v koncentračních táborech, mučení, popravy atd. Oni se omluvili a dnes jsou pro naše politiky nejlepší kámoši. Ale ten hrozný ruSSSSSSSSSSák, nejhorší, co se nám kdy stalo.
Jen technická – ad „V roce 2011 Barrack Obama nařídil úder na Pakistán při kterém byl zabit Usáma bin Ladin bez povolení kongresu.“ – – – Usáma byl v té době už dávno mrtvý. Usáma měl nemocné ledviny a potřeboval pravidelnou dialýzu. To zaprvé. Zadruhé, pověstné video ze „zásahu“ je fejk. údajní us vojáci, kteří údajně Usámu dostali měli po akci záhadné smrtelné nehody, jeden z nich se dokonce zastřelil třemi střelami do hlavy z bubínkového revolveru.
Pověstná fotka údajného domu, kde se měl Usáma skrývat ukazuje barák bez antény. V následně zeditované verzi této fotky – po dotazech, jak mohl Usáma komunikovat přes web s AlKajdou, když tam není mobilní spojení ani telefon – tak poté usáci přidělali na tuto fotku ohromnou satelitní anténu. Ale internet je sviňa a nic nezapomíná…
Ve svých výpovědích (než stihli zemřít) se vojáci z jednotky, která údajně Usámu měla dostat, nemohli shodnout ani na průběhu – jednou tvrdili, že se Usáma schovával za svoji manželku, jindy že ho odpráskli v přestřelce, jindy že jeho manželku postřelili do nohy, jindy ji odpráskli do hlavy…prostě zmatek ve scénáři….
A vrcholné číslo dementní usácké propagandy bylo sdělení, že Usámovo tělo „v souladu s muslimskou tradicí hodili do moře“ – protože ono by se poznalo, že ho měli dva roky v mrazáku
Koneckonců, ještě v srpnu – jen pár týdnů před 911 – měl Usáma schůzku s americkým šéfem expozitury cia z ambasády v Kataru, ježto tam byl Usáma na dialýze ledvin v americké vojenské nemocnic….
Taky to tak nějak vypadalo, že byl Usama, v době, kdy ještě žil, na každé další zveřejněné fotce mladší a mladší…
Jojo, a ohromně mu zhoustly vousy a vlasy – a také se naprostým zázrakem zcela zbavil šedin a vrásek, oči v obličeji změnily vzdálenost od sebe, kořen nosu se mu zásadně rozšířil…takový malý zázrak usácké prolhané propagandy pro tupé publikum
Skoro takový zázrak, jako že 11. září ze všech desítek nebo stovek kamer u Pentagonu fungovala jediná, která natočila jen asi 6 frames na kterých je vidět prakticky hofno – jen jedno je jisté, neletělo tam velké dopravní letadlo ale něco mnohem menšího, patrně raketa
Skoro takový zázrak, jako že vojenské stíhačky, které letěly z Washingtonu, nedohonily dopravní letadlo, které letělo DO Washingtonu (a následně prý trefilo Pentagon)
Nebo jako že cestující uneseného letadla telefonovali ze svých mobilů svým příbuzným v době, kdy podle ofiko zprávy kongresu bylo uvedené letadlo v takové výšce, že v té době žádný mobil nemohl nikam telefonovat díky malému dosahu
Nebo že železobetonová konstrukce třikrát po sobě sama od sebe spadne do svých základů cestou největšího odporu….
Nebo že Covid začne v USA v létě 2019 jako „nemoc elektronických cigaret“ ale pak se vše svede na čínské polévky z netopýra kterého v listopadu kousl had který snědl luskouna….
Nebo že tajné služby USA varují před epidemií koronaviru ve Wuhanu dříve, než je tam vlbec nějaký nakažený…
Nesmrtelné video: https://www.youtube.com/watch?v=HXYswf3lzU8
Chybí tam už jen jedno důležité – z 19 údajných únosců jich minimálně 7 bylo naživo ještě v říjnu a dávali interview americkým médiím
A pamatujete na usáckou propagandu o vojačce Jessica Lynch, kterou prý zajali zlí iráčtí vojáci,, poté, co ona statečně bojovala do posledního náboje, pak se ještě bránila bajonetem, ale sadámovi kruťoši ji přemohli, zlomili jí pánev, kolektivně jí několikrát znásilnili, no prostě horor
– než nesmírně statečná a čestná Jessica Lynch napsal paměti, kde popravdě napsalo jak to bylo – ztratili se v písečné bouři, jejich Humvee se převrátilo, ona ztratila vědomí, probrala se v írácké nemocnici, kde o ni pečovali, všichni se l ní chovali velice slušně a dobře. Pak iráčtí lékaři poslali sanitku, ať řekne amíkům, ať si ji přijedou vyzvednout, a ačkoli po té sanitce nejprve stateční usáčtí vojáci stříleli, zprávu se přeci jen podařilo předat. Takže usáci uspořádali velké představení, jak debílci ze speciální jednotky vtrhli v noci do nemocnice, vykopávali odemčené dveře a „osvobodili“ Jessicu z rukou těch, kteří ji usákům chtěli sami dávno předat pro lepší lékařskou péči….
Klobouk dolů, že to napsala popravdě….
Ještě napište, že Casio F-91, které Usáma má na ruce, jsou také podvrh, a tuze mě naserete. Dal jsem za ně skoro dem stovek.
sedum!
Božíčku, jestli to není „džouk“ a myslíte to fakt vážně, tak jste hloupější, než jsem si o vás myslela… 😂. Sorry jako.
Vy jste koupil Usámovy hodinky? 😉 :-))))))
A jen za sedm stovek!
Otázkou ovšem je, jestli v nich ještě nebyla Usámova ruka. Jak ho vytáhli z toho mrazáku a pak se jim x hodin pekl někde na slunku v tom vrtulníku… Úplně vidím, že když ho pak házeli do toho moře, zůstaly jim v rukách ruce i nohy včetně sandálů a hodinek.
To nevím. Jak oficiální datum jeho úmrtí je 1. květen 2011, kdy ho hrdinný gringos vypátrali a „marginalizovali“ 😀
Nominace Turka na ministra platí, řekl Havlíček
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/nominace-turka-na-ministra-plati-rekl-havlicek-368883
Jak dlouho bude Rusko trpět tyto vypady?
Se vší rozhodností. Finové ukázali, jak obsadili loď ruské stínové flotily
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-se-vsi-rozhodnosti-finove-ukazali-jak-obsadili-lod-ruske-stinove-flotily-40555867
michalapetr tentokrát mnohem serioznější a střízlivější:
https://www.michalapetr.com/map-2497-trumpuv-genialni-tah-nebo-jeho-osudova-chyba-analyza-situace-kolem-venezuely/
A v angličtině celkem seriozní info:
https://www.youtube.com/watch?v=gweyt_AD11c
Od včerejška je Trumpovo mír v ruských rukou.
Myslíte na Ukrajině? Fakt by mě po včerejšku zajímalo, jestli ještě někdy od Trumpa uslyšíme slova mír a Ukrajina v jedné větě.
Ano. A uslyšíme, Trump si do huby nevidí.
No vida jak to jde
Ukrajinský velvyslanec na kobereček půjde.
Macinka si pozve ukrajinského velvyslance kvůli kritice Okamurova projevu
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-macinka-si-pozve-ukrajinskeho-velvyslance-kvuli-kritice-okamurova-projevu-40555850
Jednoznačně vyhostit a velvyslanectví zavřít. A přestat sem dovážet ukrajinskej humáč.
+1
A ještě vyexpedovat všechny Vasily a Vasilisy přivandrovalé po začátku SVO.
Stalda
Přesně tak,moc by mě zajímalo, kolik je tedy utečenců z oblasti bojové zóny.
Většina jich bude,kde se nic neděje, na Ukrajině by museli platit nájem tady si žijí královský, proto udělají cokoliv,aby to tak zůstalo.
Nesouhlasím.
Živíš se? Platíš daně, sociální, zdravotní? Neděláš bordel a nechodíš na Bandera párty?
Zůstaň u nás.
Většina Ukrajinců jsou skromní pracovití lidé.
Problém je v tom že hodně těch skromných a pracujících je nakaženo propagandou. Ja poznal pár Ukrajinců v práci. Ti ze západní Ukrajiny podlehali propaganě nejvíc, ti ze střední spíš nadávali na celý ten systém co se jim místni oligarchové snažili vnutit. Z východní Ukrajiny neznám nikoho, ti spíš utíkali do Ruska.
No Admirále, asi budou nějaký vyjímky, potvrzující pravidlo.
U nás v práci, uprchlice před Putinovou agresí utekla ještě ve zkušební době.
Byla na funkci, kde tuzemec potřebuje VŠ, žádná uklizečka.
Práce jí podle vlastních slov nevoněla.
Bodejť. Práce je poslední zoufalý pokus člověka, jak přijít k penězům. – Asi ještě nebyla ve stavu úplného zoufalství.
Souhlasím s vyhoštěním všech, kdo přišli po začátku SVO. Když vynechám tu svoloč v luxusních autech, co by tu stejně nic dobrého nedělala, drtivá většina zbytku je zvyklá poslušně poslouchat. Ideální jako podhoubí pro jejich mafii zde.
Jindřich Rajchl mluví v současnosti dobře, libtardi jsou z něho na infarkt. Ale ani on se nevyhne paušalizaci. Dává rovnítko mezi americkou agresi a ruskou invazi. Jako politik a právník by měl vidět rozdíl.
Buďme rádi, ze se dostal na sklo televizorů.
On nedává mezi obě události rovnítko. Přečtěte si:
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Rajchl-PRO-Bud-oboji-odsoudime-nebo-oboji-schvalime-785112
On – velmi správně – říká, že obě akce vykazují jisté shodné rysy, významné z hlediska mezinárodního práva, a vzhledem k této nepopiratelné shodě bychom měli, neužíváme-li onen pověstný dvojí metr, taky obě akce stejně hodnotit.
—
Neschopnost číst a čtené chápat je mezi lidem děsivá.
Zítra bude výročí, kdy pravidelně mluvil Lenin. A když říkal „učit se, učit se, učit se“, velmi dobře věděl, co dělá.
👍
Jako právník by měl znát přesný význam své věty Buď tedy nyní obojí odsoudíme, nebo obojí schválíme. Vše ostatní by bylo jen čirým pokrytectvím. Tady podle mého ujel a četl jsem to vícekrát. Větu i článek.
V čem ujel? Vy neznáte kontext?
V tom mnou tučně uvedeném výroku na konci článku. Nazývá mne pokrytcem.
Rajchl:
Počítám, že všichni lepševici v České republice mají právě teď z amerického vojenského zásahu USA ve Venezuele pořádně zamotanou hlavu. Pokud totiž prohlásí vojenský zásah bez mandátu Rady bezpečnosti OSN na území jiného suverénního státu z důvodu organizovaného narkoterorismu za legitimní, pak jen těžko mohou označit vojenskou operaci Ruské federace na Ukrajině z důvodu sílícího nacismu, a především osmileté kyjevské genocidy vůči ruskojazyčné menšině na Donbasu za agresi v rozporu s mezinárodním právem.
Naopak většina objektivně smýšlejících lidí musí uznat, že onen podkladový důvod je v případě rusko-ukrajinského konfliktu ještě výrazně silnější.
Jinými slovy – buď by nyní měla kavárna začít vyvěšovat venezuelské vlajky, začít pořádat sbírky na nákup zbraní pro „napadenou oběť“, požadovat vyloučení amerických sportovců z olympijských her a vydání Trumpa do Haagu, nebo sklapnout paty a pusu ohledně konfliktu na Ukrajině.
A to je sakra těžká volba. Počítám, že Dominik Hašek je z toho už teď zmatený jak lesní včela. Samozřejmě očekávám stokrát omleté výmluvy, že „tohle je něco jiného“.
Ne, není. Je to naprosto stejné. V jednom i druhém případě si vojenská supervelmoc přisvojila právo uplatnit svou sílu vůči jinému suverénnímu státu bez mandátu Rady bezpečnosti OSN z důvodu, jenž považovala za legitimní.
Buď tedy nyní obojí odsoudíme, nebo obojí schválíme. Vše ostatní by bylo jen čirým pokrytectvím.
— (tolik Rajchl)
Jak píšu už jinde: číst a čtené chápat.
U mladé generace, postižené čuměním 24/7 do patlafónu, bych ten deficit, resp. jeho příčinu, i docela chápal. Ale u dříve narozených, kteří chodili do školy, někteří – ano – snad i na střední, mě absence této schopnosti překvapuje. To je opravdu tak těžké přečíst a několik vteřin podržet v paměti c-e-l-ý obsah Rajchlovy poznámky?
Zřejmě ano.
Ano, četl jsem celý článek a jak jsem psal, četl jsem jej opakovaně. Můj názor je, že mnou výše tučně uvedený výrok a Vámi tučně uvedený výrok si vzajemně odporují. Souhlasím s tím Vámi uvedeným, odpovídá mému nazoru. Na konci článku jsem ale nařčen z čirého pokrytectví, protože nehodnotím obě záležitosti stejně.
Ještě dodám, že za mne by byl text dokonalý, kdyby za druhým OSN byla tečka a konec článku. Osobně nevěřím, že by Trump považoval důvody za legitimní, podle mého se legitimností vůbec nezabývá, nezajímá ho.
Von toho Lenin říkal hodně. Třeba že když s němcama nebudete bojovat, tak je to přestane bavit. Nebo že volby by měly být svobodné. Nebo že bolševíků je víc než menševiků… nebo že by Stalin neměl mít pozici s vlivem.
A ono snad nebylo více bolševiků než menševiků ?
krátce – Ne.
dlouze – Ne, nebylo.
Jedna ze záhad 2. sjezdu… a za mě ukázka toho, že Lenin byl tak trochu protivnej kokot.
SPD otačí akci Vrbětice.
Včera Okamura dnes Fiala.
Místopředseda SPD Fiala zpochybnil ruskou odpovědnost za Vrbětice
Podle místopředsedy hnutí SPD Radima Fialy není prokázané, že by za výbuchem muničních skladů ve Vrběticích v roce 2014 stálo Rusko, respektive jeho tajné služby. Fiala to v neděli uvedl ve vysílání České televize v Otázkách Václava Moravce
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-mistopredseda-spd-fiala-zpochybnil-ruskou-odpovednost-za-vrbetice-40555857
páč se lekli že jim po zůnovo NATO projevu odejde celé voličské jádro, tak musí tavit železo
Kauza Vrbětice je v ofiko verzi tak neuvěřitelně vylhaná, že to nemá obdoby
Dva sklady vybuchlé měsíc po sobě. Po prvním výbuchu vše prošli pyrotechnici, včetně druhého skladu. Ve kterém ale stejně prý bylo nášlapné výbušné zařízení, které tam dali Čuk a Gek (cestou ze Salisbury asi) – a toto nášlapné zařízení mělo vybuchnout až v Bulharsku, kam mělo být dopraveno společně se zásilkou zbraní ze skladu (dopravce by naložil nejen zbraně prodané do Bulharska, ale i nášlapné zařízení a v bulharsku by ho pak dopravce i naračil)
Video hasičů z příjezdu k prvnímu skladu ukazuje malý, malinkatý lokální požár v přízemním dřevěném baráku – ale když se hasiči dozvěděli, že je to sklad munice, tak zařadili zpátečku a odjeli.
(zřejmě to způsobilo mazané výbušné nášlapné zařízení od čuka a geka, které proradně nevybouchlo, ale jen zapálilo dřevěnou podlahu budovy nebo co)
Při výbuchu údajně bylo zničeno 10 000 samopalů vz 58, 40 000 zásobníků a cca 1 000 rpg a to tak dokonale, že se roztavila a vypařila i ocel, ze kterých to vše bylo vyrobeno.
Čuk a Gek prý poslali svoje falešné pasy mailem se žádostí o návštěvu skladu munice ve Vrběticích. Ale protože ovšem nejsou nikde na kamerách z areálu, tak prý mazaně přelezli přes plot – když už předtím poslali svoje pasy s fotkama mailem.
Podle jiné ofiko verze je ovšem do areálu propašoval majitel skladu v kufru svého auta.
Čuk a Gek byli odhaleni bystrým pracovníkem BIS, který si několik let po výbuchu v areálu listoval spisy, našel tam ty foto pasů Čuka a Geka a vzpomenul si, že je už viděl v novinách ke kauze Skripal (kde Čuk a Gek prochází letištním kontrolním rámem, jedním a tím samým rámem, v čase na sekundu přesně stejném – a přitom jdou každý zvlášť). Z toho vyplývá, že debily z BISky několik let nenapadlo prověřit, kdo všechno těsně před výbuchem žádal o návštěvu skladu ve Vrběticích (mailem a poslal ofocené svoje falešné pasy s fotkama a se žádostí „jsme z národní gardy Tádžikistánu a rádi bychom navštívili sklad munice ve Vrběticích“ jak tvrdí ofiko verze)
Ano, Lukačovič s jeho partou už přispěchali se sááhodlouhým vysvětlováním Vrbětic.
Celé to jeví známky přípravy dlouho předem, kdyby se v tom někdo začal vrtat.
A vrtat začal Radim Fiala, kterého celá ta růžovoučká parta z Novinek/Seznamu upřímně nenávidí.
Asi proto už je na editu spousta materiálu, ve kterém se skladník ze šroubárny nemá šanci orientovat.
Jinak ta US operace vůbec nebyla tak čistá, jak se prezentuje v našich médiích.
„NYT: Pri amerických útokoch vo Venezuele zahynulo najmenej 40 ľudí
Najmenej 40 obetí si vyžiadala americká operácia vo Venezuele, ktorú podnikli v noci na sobotu 03.01.2026 americké špeciálne jednotky. Tie zajali venezuelského prezidenta Nicolása Madura a jeho manželku a vyviezli ich z vlasti. Pre denník The New York Times (NYT) to povedal vysokopostavený venezuelský predstaviteľ, ktorý hovoril pod podmienkou zachovania anonymity.
Podľa amerických novín sú obeťami civilisti i vojenský personál. Denník The Guardian informuje, že jednou z obetí je 80-ročná Rosa González, ktorá zahynula pri útoku na 3-poschodový bytový dom. Ďalší obyvateľ je po údere ťažko zranený.
Americký prezident Donald Trump, ktorý nariadil operáciu na Venezuelu, povedal, že medzi obeťami nie sú Američania. Podľa NYT však naznačil, že niektorí príslušníci amerických ozbrojených síl utrpeli zranenia. Generál Dan Caine objasnil, že americké vrtuľníky, ktoré sa presúvali s cieľom vyviezť Madura z krajiny, sa dostali pod paľbu. Jeden vrtuľník bol zasiahnutý, no podľa jeho slov zostal schopný letu a všetky americké lietadlá sa vrátili domov. Trump tiež vyhlásil, že pri operácii amerických síl zahynulo „mnoho“ Kubáncov.“
https://www.teraz.sk/zahranicie/nyt-pri-americkych-utokoch-vo-venezue/931164-clanok.html
Z AK:
„Analytik a prognostik Martin Armstrong: Európa riskuje vojnu s Ruskom.
Európske bezpečnostné garancie pre UA môže Zelenský zneužiť na zatiahnutie Európy do vojny skrz nejakú provokáciu. Takéto garancie sú časovanou bombou, vyslovene píše o narafičenom incidente ako rozbuške pre zamiešanie sa EÚ.
zdroj (EN): https://voennoedelo.com/en/posts/id9205-armstrong-kiev-security-guarantees-risk-full-scale-war
Poľský priemér Tusk oznámil rozšírenie pravidelnej armády na 300.000, masívne zbrojenie, a rýchle dobytie Baltického mora!
(Tusk už predtým hovoril o Baltiku ako o budúcom „vnútornom mori NATO“)
zdroj (EN): https://eng.munabulletin.com/international/news/2831
Čínsky portál SOHU varuje, že pokusy NATO zabrať Kaliningrad môžu viesť k nukleárnej výmene s 34 miliónmi mŕtvych.
zdroj (EN): https://voennoedelo.com/en/posts/id10351-sohu-warns-kaliningrad-clash-could-trigger-nuclear-war „
Rusové asi dneska proklínaj Stalina, že po válce nechal Polákům dvě třetiny bývalého Východního Pruska a sami si nechali jen třetinu. Dneska by se jim to území hodilo, jak k většímu přístupu u Baltu, tak by měli pozemní hranici s Běloruskem.
Nu, souhlasit se dá s tím, že čas ukáže, zda akce byla geniální až gangsterská únosová strategie „nejskvělejší armády a prezidenta na světě“ a nebo osudová chyba a to jak směrem ven, tak i dovnitř.
I jiní prezidenti a nejen ti po světě se dívají a i jen strach je nyní může naopak spojit v odporu.
Navíc (nejen ale i) Čína tam jistě neinvestovala a vysoké desítky miliard dolarů nenapůjčovala, vztah k Venezuele nedeklarovala jako „strategický, komplexní a TRVALÝ“, aby pak vše nejen nyní dle Vidláka jako údajně Rusko hokynářsky odepsala, ale ještě hůře – ztratila tvář a důvěryhodnost.
Rozvrtaný Irák, Afgánistán se dal snadno opustit a utéct, byl poměrně daleko, ale Venezuela je příliš blízko.
Kdybych měla tu moc, prosila bych jen s kapkou sarkasmu, nešlo by rozvědčíka oficiálně a veřejně přestěhovat radši někam, kde by „Trump“ moc cenného nerozflákal, až mu někdo řekne, co o něm rozvědčík a jeho přítel po boku (ten hovořil o svrhávání dokonce s pomocí zbraní) vše říkali…, nějaký trestný čin /či jinou legendu/ by na to jistě už také našel.
a Kim raděi hned běžel zkontrolovat svoje rachejtle ☻
Mezinárodní právo, není mrtvé ode dneška. Bylo mrtvé již dlouho, možná vždy (útoky na Irák, likvidace Sýrie, Libye, Jugoslávie, vražda K. Sulejmáního, zadržení letadla při podezření na Snowdena na palubě, konflikt na UA, Nordstream a mnoho dalších méně známých příkladů). Spíše se jednalo o soft power nástroj ke stejnému účelu, jako zbraně a také jako nástroj pro ospravedlnění dobyvačné politiky před vlastním obecenstvem. Rozdíl je dnes jen v tom, že internet otevřel oči více lidem a Trump na to, co si druzí myslí, veřejně kašle. Stejně s tím zatím nikdo nic nezmůže.
Broukosáčkový blábol
Říká kdo? 😉 Autorita anonymního nicku na internetu rovná se nulová validita čehokoliv, co tu plácá. Nějakou váhu to získá jedině tak, že to ostatní diskutující vezmou v potaz. A to tak nějak není váš případ, víme?
Zaprvé se pokoušíte ad hominem.
Zadruhé to, co říkáte platí i pro anonymní nick „tdx“ 🙂
⋇
Ano, přesně tuhle komickou reakci jsem čekal 😉 Co platí a neplatí, není na vás, „cenzuro“ 😉
Váš příspěvek nepopírá nic z toho, co bylo řečeno.
⋇
To tvrdí anonymní nick „cenzura“ a pořád to má nulovou validitu 😉
Obsah příspěvků mluví sám za sebe.
⋇
Ve vašem případě rozhodně 😉
Nejen v mém případě 🙂
⋇
rtr:
Máš tady nulovou historii a tvoje názory nejsou ani v tak krátké době konzistentní, ty broukosáčková cenzuro.
Takový paw je sice debil a zasírač, ale dlouhodobě konzistentní.
U tebe to vypadá tak, že tě už skoro odevšad vypakovali, tak zasíráš tady.
Vyber si k tomu jiný web a všichni budou spokojeni.
Laskavě si příště ověřte, na koho reagujete.
Na pana nikoho, na bezvýznamnou nulu, na anonyma skrývajícího se pod ad hoc vytvořeným nickem. Prostě na troubu, co sem chodí prudit. Nejspíš služebně.
Jenom jsem pana „Teco“ upozornil, že reaguje na někoho jiného. Nemusíte hned reagovat zbabělými osobními útoky.
Vzhledem k tomu, že nešlo o reakci na váš příspěvek dokonce nemusíte reagovat vůbec 🙂
⋇
Tak příště napiš : „Broukosáčkově blábolíte, MAJKO-Fysis“ a všichni pak budeme vědět, na koho nick rtr reaguje.
Původní stav totiž vypadá, jako obálka nadepsaná adresátem „Josef Novák, Praha“.
Lepší?
U na nic nevázaných podpisů je hodně podezřelé, když se za jeden nick začne silně brát zcela nový nick.
tdx je tu hodně dlouho a má zde u mnoha lidíí velmi vysoký kredit.
Fico se už vyjádřil k Venezuele nejméně dvakrát a Babiš mlčí jako hrob. Americké velvyslanectví má dovolenou?
Babiš lyžuje.
V horském středisku Aspen?
😂
Co teď letí nejvíce?
No přece ta petice!
Jak Tomia Okamuru
opřít pěkně v poutech k muru
a zavelet četě “Pal!”
Každý by měl samopal,
pustil do něj plnou dávku!
To bys čural blahem, Pávku!
Tělo u zdi nechat ležet
a pak rychle na Hrad běžet:
“Ty náš hradní komunisto,
už tu zase máme čisto!”
Semkneme se.
Helemese
semkneme se,
to je dobré řešení,
budeme mít, bez deprese,
pořád něco v kešeni.
Semkneme se
někde v lese
kde nás nikdo nevidí,
jenom srna se tam třese,
semkneme se bez lidí.
Bez náhrobků,
bez pomníků
neznámého vojína;
to jsme měli zase kliku!
Ať to jiné dojímá.
Tenhle rytmus je asi častý. Napadají mne různé lidovky , na které se to dá zpívat.
Já do lesa nepojedu, já do lesa nepudu
To je zlaté posvícení
Já mám koně, vraný koně
navrhněte další…
Re: idi…
Pec nám spadla…
Na to jsem vůbec nepomyslel. Asi je to ve mě, jako v koze.
Podle michalapetr.com bylo odevzdání Venezuely další mistrovský tah Putina.
Ten web je stejne k smichu jako seznam, akorat v opacnem ideologickem gardu.
Brics na sebe serou, byt spojencem Ruska je stejne k nicemu jako byt spojencem zapadu. Jestli za to byla dohoda ohledne UA, tak ta je platna asi jako spinave trencle, zapad zadny dohody nezajimaj.;
Správně! Rozhodně se nestaňte spojencem Ruska, bo je to nebezpečné. Žadonění Vladimíra Vladimíroviče rozhodně ignorujte.
Já bych fakt chtěl vidět lidi jako vy cokoliv řídit. Uvědomujete si například, že naprostá většina zemí BRICS je pod silnými mezinárodními sankcemi? A že na rozdíl od EU/NATO ty státy spolu nesousedí, případně to nemají přes oceán celkem blízko? Stejně tak že máte k dispozici jen extrémně málo informací o tom, co se skutečně děje, a to převážně z našich extrémně jednostranně zaměřených médií? Vy snad víte víc než například tajné služby všech zúčastněných? Mimochodem, název článku na M&P zní: „Trumpův geniální tah, nebo jeho osudová chyba? Analýza situace kolem Venezuely.“ Ne Putinův. A v tom článku jméno Putin ani jednou nezaznělo.
Je naprosto jedno jestli v článku je uvedeno jméno Putina, nebo né. Důležité je to že Putin dostal opět na prdel, stejně jak v Syrii. Nastrkal tam zbraně, finanční podporu, hovořilo se o ruských raketach v Syrii.
Američan opět ukázal Rusku prostředníček. Počítám že teď se amik dohodne s Čínou a Syrii budou rabovat spolu.
No jasně, úplně ho Trump vymrskal. Ach bože 😂
Američani jsou vždy agresivnější, drzejší, bezohlednější, krutější, bezcitnější, tak vždy zvítězí a zbohatnout okrádáním druhých. A mají lepší PR, tak jim každý leze do řiti a chce se kámošit. Tak to prostě je.
Historie konfliktů s americkou účastí od konce druhé světové války nijak nesvědčí pro to, že by Američani vždy zvítězili. Buď dostanou rovnou nakopáno (Vietnam) nebo to skončí hodně blbou plichtou (Korea), případně se vítězství promění v totální ostudu (Afghánistán). A všechna ostatní „vítězství“ jsou jen dočasná, což bude jednou osud například Kosova. Ono nejde impérium rozšiřovat a udržovat donekonečna, o tom by mohl vyprávět „věčný“ Řím, kdyby už jeden a půl tisíciletí nebylo po něm, případně katolická církev, která už taky dávno nemá tu moc, kterou měla, nebo Alexandr Makedonský se svou říší, která ho moc dlouho nepřežila. Bude dost zajímavé sledovat, čeho reálně USA „akcí Maduro“ dosáhly.
S Vietnamem, sice prohráli bitvu, ale celkově to vypada tak, že hlavní podporovatelé Vietnamu jsou pod americkou kontrolou a SSSR zaníkl úplně a Vietnam čile spolupracuje s USA.
https://www.state.gov/u-s-security-cooperation-with-vietnam
Samozřejmě že jo, není snad pravda že veškeré ruské investice zas půjdou do pr..le a nebo opět těm správným? Zatím co na ruské straně docházi jen ke škodam? Zatím co Rus tratí vojáky i civilisty, docházi tam ke škodám, amik bez ztráty vojáka dokáže to co potřebuje. Smát se můžete, ale to je spíš zoufaly smích. Mam dojem že ještě před pár dny se tu probíralo to jak hrdinně se budou Venezuelanci bráni a jak amik díky ruským zbraním utrpí.
Gene – Pokud je mi známo, tak Rusové pořád provozují přístav a letiště v Sýrii. Ve Venezuele investovala hlavně Čína. Ta americká akce byla podezřele snadná. Dejme tomu čas, třeba se časem dovíme více.
Ano nejvíc Čína, ale ta se dohodne se zahraničníma investorama a notně pochybují že něco zrati. Každý je přesvědčený že USA dobudou a budou na tom nehorázně vydělávat. Tak asi nechodí. USA dobudou a pole se rozdají nadnárodním kooperacím, firmám, které do nich budou investovat a ty v případě že se jedná o multi miliardový podnik přizvou ještě menší investory. Podívejte te se třeba na tento projekt, kdo tam vše investoval.
Společnost Shell Plc. (40 %) je hlavním partnerem a hlavním akcionářem projektu se sídlem ve Velké Británii a Nizozemsku.
Petronas (25 %) je malajsijská národní ropná a plynárenská společnost a klíčový investor.
PetroChina Co. Ltd. (15 %) je dceřinou společností China National Petroleum Corporation, která zastupuje čínský podíl.
Mitsubishi Corporation (15 %) je významný japonský konglomerát zapojený do konsorcia.
Korea Gas Corporation (5 %) je jihokorejská státní plynárenská společnost a menšinový partner.
A ty budeš nejspíš jeden z akcionářů u Pruse v Horní Suché, že?
😀
A ono snad k nějakému boji došlo? Jediné, k čemu došlo, byl únos prezidenta, o jehož pozadí nevíme nikdo nic. Vše ostatní jsou zatím čiré spekulace.
To není pravda, Amici je bombardovali a obránci se nevzmohli skoro na nic.
Podle fotek na AK nebyly zničené BUKy ani v bojových pozicích, spíše to vypadá, že byly úplně odstaveny. https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=11&t=95&sid=68e92ef270954c8d30e678defe3f6636&start=1420#p449320 Což evidentně jaksi neodpovídá tomu, že USA už měsíce předem Venezuele vyhrožovaly přímým vojenským napadením. A při rychlosti letících vrtulníků a možnostech jejich radarové detekce se tak nějak nepochopitelně nebyla schopná venezuelská armáda celkem k ničemu vzmoci? Zvláště opět s přihlédnutím k tomu, že by se dalo očekávat, že je už měsíce v plné pohotovosti? Ne, tady něco těžce nesedí. Takže ano, k žádnému skutečnému boji prostě nedošlo.
To, co se Američanům ve Venezuele povedlo, lze jednoduše vysvětlit – zradou.
Je možné, že kdyby ke zradě nedošlo, možná i tak by Madura odvlekli do USA, těžko říct. Ale takhle je pravděpodobné, že jim někdo z domácích „otevřel dveře, pěkně je přidržel a řekl – račte vstoupit“.
Samozřejmě, kde nepomohou zbraně, pomůže $, ten je mocnější. Zbraně a $ se jisti navzajem, protože jsou na sobě závisle. Ne nadarmo USA každým rokem ten rozpočet zvyšuje.
https://www.usgovernmentspending.com/defense_spending_history
To L_A:
Ano, všechno vypadá na to, že Madura někdo prodal.
Jeden prostřelený věrtaljot nasvědčuje pouze tomu, že střelci to nějak zapomněli říct. Anebo z toho prodeje nic nedostal 😀
Ja nejsem odborník abych soudil podle fotek co bylo zničeno a co né, nebo jakou škodu nadělali. Jen vám ukazují že k boji, nebo spíš k bombardovaní došlo. Dokonce pár Venezuelanu bylo zabito.
Amík je génius! Američtí taxikáři si převzali Madura, kterého jim vydal jeho vlastní za 50 milionů dolarů a hrdinně ho odvezli do USA. Zabito bylo „jen“ 40 Venezuelanů, no neberte to. Akce čistá jak sklo. A viceprezidentka je dcerou muže, kterého unesl Mossad a umučili Američani. Ta jim určitě půjde na ruku… bože, proč jsou blbové tak psaví?
Jako volič Stačilo s odstupem času přestávám rozumět jedné věci. Proč šel Vidlák a spol. samostatně do voleb, když jako schopný analytik musel vědět, že tříští hlasy opozice proti libtardům. Mohl jít rovnou jako součást ANO.
páč ano by je nechtelo ty mudrci, melo sve koryta jiste, proc se delit a nechat do sebe palit ze se spojili se stalinistama? mas nasrano v hlave?
Nezáviďte, vždyť na tom nejste tak špatně.
tak situacia mohla dopadnut inak, ak by byvala koalicia SPOLU dostala vyrazne menej hlasov a tie sa preliali povedzme k ANO a ti, co volili ANO (lebo mali pocit, ze inak to nebude fungovat) by volili Stacilo.
V kazdom pripade Vidlak urobil co vedel a za to mu patri vdaka
Fialova vláda utratila 262 milionů korun v roce 2025 jenom za letecké výlety po celém světě
https://www.kverulant.org/article/lety-minule-vlady-staly-jen-v-roce-2025-ctvrt-miliardy-korun/
Ještě lépe to vypadá, když se napíše že utratila více než čtvrt miliardy korun nebo téměř jednu pětinu dluhu za dobu svého vládnutí.
Na výlety za 1 rok? A kolik to dělá za ty 4 roky dohromady? Takže kolem miliardy procourali?
Není to navýšení dluhu 1,2 bilionu?
Jj, máte pravdu, zase jsem se nechala unést.
Takže miliarda? Prkotina.
To ani nestojí za řeč. 🙂
Babiš se v současné době tetelí blahem z telefonického rozhovoru s Trumpem, ale je si jistý, že jednou neskončí před americkou spravedlností na americké půdě před spravedlivým americkým soudem? Američané nemají přátele, ale jenom dočasné užitečné idioty k ruce.
A vy viete, o čom Trump, ktorý volal Babišovi (a Nawrockému) s nimi hovoril?
Babiš to neprezradil, alebo len tak všeobecne obišiel, Nawrocki rovnako.
Pokojne sa stavím, že ich informoval aj o zámere „udrieť“ na Venezuelu a sondoval u nich ich loajalitu.
Nepamätáte sa, ako to bolo v auguste 1968? – citujem – „20. augusta 1968 večer (okolo 20:00) informoval sovietsky veľvyslanec v USA, Anatolij Dobrynin, prezidenta USA Lyndona B. Johnsona o plánovanej invázii…“ Samozrejme, vtedy sa to týkalo vzťahu dvoch veľmocí, nie ako dnes.
Možná mnohem zajímavější než venezuelská událost sama jsou reakce poplašených evropských politiků nebo i laiků tady na blogu.
Trump udělal přesně totéž, co Putin; v rozporu s mezinárodním právem a „hodnotovou politikou“ si došel do sousední země, která ho obtěžovala (Ukrajina diskriminací ruských Ukrajinců a násilím proti nim, Venezuela krádeží podniků Američanů a státem podporovanou distribucí smrtících drog do USA) a snaží se tam udělat pořádek.
Je vcelku legitimní názor, že oba útoky jsou špatné, protože by jemné finesy mezinárodního práva, diskuse a hodnoty měly mít přednost před reálpolitikou a hrubou silou. Názor sice nesdílím, ale jeho naivní nositelé jsou mi sympatičtí.
Stejně tak je legitimní názor, že se svět vyvinul do té podoby, že si každá velmoc čistí okolí dle svých možností a schopností a je možné být lovec nebo kořist. Tento názor sdílím, byť nerad, a ještě méně rád bych ho sdílel, byl-li bych Taiwancem. Ale taková je realita.
No a pak jsou lidi, kteří fandí jedné nebo druhé straně a je legitimní se ptát proč a zač.
Ale to přece není první případ kdy USA porušili mezinárodní právo a navíc pod falešnou záminkou. Nevím proč by měli být evropští politici poplašení. Spíše naopak, jejich akcie půjdou nahoru. Vše co se děje není pro dobro nějakých USA, Evropy, nebo jejích občanů, a pro nadnárodní společností, ve kterých mají ti nejmocnější investované peníze. Zbytek jsou kecy pro oblbnutí publika.
Gene -Chyba, příště nereagovat. Je tu pracovně, má víkendovou směnu.
Ano. Například komická formulace „i laiků tady na blogu“ tomu dost nasvědčuje.
Ano. To je věcný pragmatický pohled.
Trump únosem rodiny presidenta Madura vytvořil zajímavý precedens.
Nyní už je legální,aby velmoc unesla cizího státníka a soudila ho podle
své vůle.Co ty na to,Rakušane??Těšíš se,až Tě v kleci odvezou do Moskvy
a budou soudit za Putina v pytli na vnitru???Co na to bývalá vládo,
až budete uneseni do Moskvy a souzeni za vraždění dětí o Vánocích
v Belgorodu???Co na to ostatní,kteří budou obviněni z podpory
mezinárodního terorismu???Je to nebezpečný a dvousečný precedens.
Přesně tak.
Dnes jsou v Praze a ráno můžou bát v Moskvě.
U Rakušana se to může i přihodit.
Neví kdy, neví jak a neví kdo.
rakušan muze byt v pohode, rusove udelaj hovno, jako vzdy
asdf:
Tak pozor, abyste nenarazil a nebyl sankcionován Velkou Komisí. Rusové jsoutě Ďábel a jako takoví nemůžou dělat hovno – jasný?
To si myslíte vy. Ten konflikt jednou skončí, a to v horizontu několika málo let nejspíš. Pak teprve se uvolní ruce na výkon spravedlnosti a odplaty. Jestli se má něčeho Evropa opravdu bát, respektive její stávající politická věrchuška, tak konce toho konfliktu. A to ať už kvůli zhrzeným Ukrajincům, tak kvůli Rusům, chladně si vyrovnávajícím účty. Protože v důsledku totálního aktivního se odřezání se Evropy od RF nebude mít RF žádné ekonomické či politické brzdy, proč to neudělat. Staré rčení říká, že za blbost se platí.
Na ruské straně je čas. Spousta času, protože oni mají všeho dost.
Až to na UA skončí, nějakou dobu se nebude nic dít.
A pak, až Rus dostane pod kontrolu všechny ropovody a plynovody, tak udělají třeba Slovensku bezkonkurenčně lacinou nabídku dodávek plynu – s klauzulí zákazu prodeje třetí straně. Bude to tak levné, že to nepůjde odmítnout.
Rus má středovropany přečtené, jako nikdo.
Oni vědí, jací umíme být sobci. Pamatují si, jak jsme si ve střední Evropě navzájem kradli a zabavovali kritický zdravotnický materiál během chřipečky.
A to teprv bude začátek.
Potřebujeme jejich palivo do JE, potřebujeme jejich titan a slitiny, potřebujeme i potravinářskou pšenici..
Zvláště poté, co se víc a víc začnou ozývat západní věřitelé. Naši vrchní političtí blbci a jejich fanoušci a fanynky z řad liberastních voličů sice budou chtít jít řeckou cestou, tedy vše rozprodat západu, ale dá se předpokládat, že tou dobou už jich nebude výrazně tolik a ani penězovody na aktivismus už nebudou tak štědré. Navíc za našimi západními i jižními hranicemi budeme mít velkou výstrahu v podobě německého a rakouského chalífátu.
Zabavovalo i Německo.
Zajisté. Strategická hloubka času.
Asi tak.
„.. rakušan muze byt v pohode,.. “
No není to tak dlouho, co probleskla zpráva o nějakém ruském agentovi s ricinem, a velcí rusobijci Řeporyjec, mladý Kolář a Hřib, začali srát strachem, a museli dostat policejní ochranu.
Rakušan je howno, proč by se s takovou nulou mazali?
Já myslím, že Rakušan momentálně sere ježky v koutě.
A tváří se u toho tak, jako…jako se tváří normálně.
Nejenom velmoc, ale zlegálnil terorismus všeobecně.
ja by som sa skor bala ze ho odsudia za drzanie zbrane…..pokial je pravda, co som citala, tak je to jeden z dovodov obvinenia:-)) to nevymyslis:-)) pri milionoch Americanov, ktori drzia zbrane tiez:-) navyse kde je Venezuela a kde USA a predsa sa nehanbia za projektovanie americkych zakonov na cudzie staty
Citujem Tomáša Koloca : Český lidový humor na téma režimní dvojitý metr okupací „sdělano v R. F.“ versus „made in The U. S. A.“…
Mimochodem: – Víte, jak vzniklo slovo Venezuela?
V překladu to znamená Malé Benátky (pro podobnost tamního ostrovnatého pobřeží evropskému městu).
– A proč vzniklo původní slovo Venezia (Benátky)?
Protože je v 5. století založili „Veneti“, jak se v tehdejší latině říkalo Slovanům.
Kdo umíš číst symboly, čti …… https://cs.wikipedia.org/wiki/Venetov%C3%A9
A kdož číst neumíš, nečti…
Celkem velice podnětný rozhovor k Venezuele, i když zbytečně roztahaný..
Shrnutí:
– VE se vůbec nebránila, čili bud zrada armády nebo domluvená akce
– Trump potřebuje pro am. voliče si „zachovat tvář a pověst tvrdého prezidenta“ proto, aby obstál v doplnovacích volbách (asi do kongresu..)
– Čína i Rusko potřebují Trumpa, protože má svůj úkol, kterým pomáhá i jim..
– Maduro může být za pár let omilostněn, až nastane zase ta správná doba
– za mě – musel být obětován pěšec na globální šachovnici, pro vyšší zájmy celého světa
a nic nebrání tomu, aby VE za pár let – až USA zase o něco oslabí a zbytek světa posílí – si opět ropný průmysl znárodnila.
Nic netrvá věčně..
https://www.youtube.com/watch?v=x43LsGusmhQ
Jakékoliv soudy o Venezuele jsou předčasné.Čína tam těží ropu
a mlčet nebude,v pondělí se uvidí.A Trump se může dostat do
stejné situace jako Maduro,hodně velké části USA vadí…..
Jinak pravděpodobnou zradu ve venezuelské armádě je
třeba vyřešit s vojenskou rázností.A snížit stavy opozice o
náhradníky….
Dnes ma Venezuelská ropa asi 1% podíl na trhu, když se bude hodně dařit, tak dnešní 0,5 az 1 milion barelů zvednou na 3 miliony barelů za den během 2 az 5 let. Pokud se začne obnovovat těžba a investuje se do infrastruktury. Takze do té doby to rozhodně celosvětovou cenu ropy nezmění. Čína je největší odběratel Venezuelská ropy, ale Venezuelská ropa ma na spotřebě Číny jen 4% podíl. Čína tím vydíratelná není.
Neblbněte, polodebile, s nějakými fakty. Cožpak někoho zajímají?
Je třeba chápat věc emotivně – pravda vítězí! Která, to je jedno….
Podíly států na těžbě ropy:
https://www.worldometers.info/cs/ropa/produkce-ropy-podle-zemi/
VE těží ročně vice, než Norsko, Katar nebo Nigérie. Přibližně 1/6 produkce Ruska a 1/7 produkce USA.
Barel ropy je 159 litrů, barel piva cca 163 l (angl. barel).
polodebil
Přesně.
Jen dodám,vůbec to nepomůže rozpočtu USA,ale vydělají jen těžaři, zpracovatelé a prodejci. Také tak odhaduje,že Trump dělá k vůli své popularitě, je také možné, že před těmi volbami zlevni PH o 20 procent na galonu
Elita neplanuje na pár roku dopředu, ale na dekády. V 70. letech 20. století země produkovala až 3,5 milionu barelů denně, což v té době představovalo více než 7 % světové produkce ropy. V roce 2010 klesla produkce pod 2 miliony barelů denně a v loňském roce dosáhla průměrně 1,1 milionu barelů denně, což odpovídalo pouze 1 % světové produkce.
Venezuela drží asi 17 % světových zásob, neboli 303 miliard barelů, čímž předčí Saúdskou Arábii, lídra Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC), uvádí londýnský Energetický institut.
Její zásoby se skládají převážně z těžké ropy v oblasti Orinoka ve střední Venezuele, což podle amerického ministerstva energetiky činí její produkci drahou, ale technicky relativně jednoduchou.
Elita neplánuje, elita se pokouší ohnout realitu směrem ke svým záměrům. To je velký rozdíl. Plánování zahrnuje vytyčení si nějakých cílů, cest k jejich dosažení a zohlednění objektivních i subjektivních faktorů. A pak se pokusit vybrat tu nejefektivnější s tím, že by měl mít člověk i záložní varianty, když se něco podělá. Tohle podle mě u elity zcela absentuje. Oni jsou prostě přesvědčeni o své absolutní nadřazenosti a nedotknutelnosti. Nejen společností, ale fakticky i přírodními zákonitostmi.
Planuje a realita se ohýba, na pro ně výhodnou stranu. Bylo by naivni si myslet že vše probíha volným pádem a elita to jen využíva. Mají vytyčený cíl a za nim jdou. Jedině naše štěstí je to že i ta elita se mezi sebou sem tam poškadli mezi sebou a nějaká ta špína vyjde najevo a plán se časově nepodaří.
Přiklad je dibitální ID, který předcházi zrušení hotovosti a přechodem na digitálni měnu a z ní se přejde na sociálně bodový program, to znamena totální kontrola lidí. Současně probíha ožebračováni a likvidace střední třidy. Proto se likviduje roky úrověn školství a propaguje dekadence.