A ještě tak blbě, že se k datům mohl dostat každý. A propálil to jak jinak potápějící se Volkswagen. Zlatý Číňani.
Vždycky mě fascinuje to, jak když „dezoscéna“ před něčím varuje, s železnou pravděpodobností se to stane v krátkém čase realitou. Je to nálepkováno, vysmíváno, někdy dokonce kriminalizováno jako nebezpečná dezinformace. Varujeme před Čínou, přitom děláme to samé. Číňani to samozřejmě dělají se zlými úmysly, my to samozřejmě děláme s úmysly křišťálově čistými. Cokoliv co o sobě řekneme ovšem může, a určitě i má být v případě nutnosti použito proti nám. Znelíbíte se režimu, vystopuje vás, zamezí vám přístup k penězům, účtům, práci, bydlení, vzdělání. Pohřbí vás za živa. Bude si s vámi dělat co se mu zamane. Koneckonců už se to děje. Příkladů je už poměrně dost.
A až si systém bude připadat dostatečně silný, přestane to skrývat a celé se to rozjede na plno. Aktuálně to propálil VW, kde se zjistilo, že elektroauta nabitá všemožnými hovadinami, které mít nechcete, ale v rámci nějaké směrnice mír musíte, posílají vaši polohu výrobci, a ten je ukládá na Amazonu. A ukládá je způsobem, že se k nim mohlo dostat malé dítě. Kde jste, kdy jste, kde parkujete, jak dlouho. Pokud byste byli tajný agent, máte problém. Pokud byste překročili rychlost, máte problém. Pokud byste zahýbali manželce, máte problém. Pokud byste jedli moc hovězího, můžete mít problém. Jste dýl na svačině? Nemáte uhlíkově neutrální děti a psy? Šli jste na kafe s Markovou? Můžete mít problém. A o tom to celé je.
Volkswagen si posypal hlavu popelem, chybu opravil, novináři to kvitovali a jede se dál. Ale tady přece vůbec nejde o to, že se data o poloze auta ukládají špatně. Tady jde o to, že vaše auto nemá co ukládat tyhle údaje a posílat komukoliv kamkoliv. A opravdu se mnou nehrajte hru na to, že to může za jistých okolností zachránit život. To to mnohem pravděpodobněji daleko víc životů zničí. A taky řeči o tom, že kdo nedělá nic špatně, se nemusí bát si nechte. Nikdy nevíte, co je nebo bude špatně. Nikdy nevíte, kdo vás bude vydírat a čím.
Ten největší problém je, že auto bez těchto systémů vám nebude dovoleno si koupit. Takové auto se nebude smět totiž vyrobit. Proč? No protože ten systém absolutní kontroly tu zkrátka být má. Stejně jako v Číně. Jen tady to bude demokratický šmírovací systém. Tak snad i ty lágry budou demokratické. Dá se to ještě zastavit? Řekneme takovým věcem ne? Nebo skloníme hřbet a necháme se zavřít do klece demokratické totality?
Tak se nám nějak po té „Pravdě a lásce“ někam vytratily pohádky o „Svobodě a Míru“.
Furt a dokola tady melou o ohrožení demokracie a západních (koloniálních) hodnot.
Už mě ta tzv. Demokracie a hraní si na ni sere. Žádná demokracie tady není a za celých 106 let nebyla.
Jenom se lidem tvrdilo, že to, co hlásají elity si lid přece přeje sám.
Jako si lidé přejí jezdit připoutáni pásy v autech, aby si neublížili při havárii. Airbagy, asistenty čehokoliv, aktuální polohy auta, stavu auta, stavu posádky, chytré hodinky, chytré mobily, chytrá auta….
Extrémisté, podle StB Koudelky, požadují přece tu svobodu a přímou demokracii.
Kde je ta svoboda jezdit v autě se spalovacím motorem?
Kdy padne pod kola elektrovozů svoboda kohokoliv vůbec někam jezdit, protože CO2?
Tak ono, kdo dnes používá mobilní telefon na tom není jinak. Logují se i prozvonění, lokalizace je v čase. Identifikátorem není jen číslo SIM, ale i unikátní číslo telefonu IMEI.
Jo, a co se týká počítačů, není to o moc jiné, nemáte-li VPN, nešifrujete-li End-end (PGP), a nejste-li opravdu zběhlí, pak věřte, že pode IP adresy, cookies a dalších „otisků“ (např. prohlížeče, nastavení PC aj.) si gestapo může přijít najisto.
Však už se na to chystá zákon, neprošel-li již? Nebyl jsem teď pár dní úplně „na příjmu“:
https://www.echo24.cz/a/HZBFH/zpravy-domov-navrat-rok-1989-trestny-cin-cizi-moc-boure-dopadne-vsechny
To šmírování není zdaleka to nejhorší. Před časem jsem měl půjčené Citigo v elektrice. Po zapnutí klíčku to hlásilo : Navazuji spojení se serverem Škoda. Takže to nejspíš on-line odesílalo data o jízdě, včetně polohy. Není asi problém takové auto na dálku znepojízdnit, nebo mu určit zakázané oblasti, nebo časy jízdy. Případně podle ujetých kilometrů napočítat daň. Že to může kamerou v palubní desce snímat tvář řidiče a obraz odesílat, je asi už jen detail. Stejně jako odposlech v kabině. A to půjde i u spalováků. A zarušit GPS nebo GSM signál může vést k vypnutí motoru.
Re: Jirka II.
Vypnout motor při zarušení GPS nebo GSM zatím asi moc ne. Co by se asi tak stalo v tunelu? Anebo při jízdě okolo letecké základny. Nebo vojenské základny vůbec?
Třeba v Estonsku je „pravdivý“ signál GPS pouhou iluzí. Tedy pokud je vůbec nějaký.
Ale lákavé to je, souhlasím.
Targus, ale pokud máte signal, novější auto, vam můžou vypnout, nebo dokonce částečně převzít řízení.
https://www.rd.com/list/ways-hackers-can-take-control-of-your-car/
Něco takového zažila kamarádka. Její snacha zemřela a bylo třeba vyzvednout vnučku z letního pobytu v Arkansasu. Protože to byla dlouhá cesta a potřebovali skutečně spolehlivé a pohodlné auto, vzali si na to snašino auto, které bylo na splátky, a ještě nebylo úplně splacené. V pohodě dojeli na místo, ale tam už auto nenastartovali. Úvěrová společnost dostala zprávu o úmrtí majitelky auta a v kombinaci s informací, že auto překročilo hranice, zablokovali motor. Už takhle vystresovaná rodina musela řešit náhradní odvoz, odblokování auta společností a jeho odvoz domů, do Mississippi.
Re: Petra
Knížecí rada.
Kdyby kamarádka nevypnula motor po celou dobu, co byla v Arkansasu, přijela by domů zpět.
Já vím a omlouvám se, je to rada na pár facek.
Pokud někomu vadí šmírování vlastního auta, lze ho vyřešit jednoduchým objednáním, zakoupením a zapojením rušičky příjmu signálů GPS, případně rušičky frekvence mobilního operátora.
Problém nastane, pokud budete chtít telefonovat, anebo využívat v autě navigaci.
V závislosti na modelu pak můžete využít i úplného odpojení autobaterie dálkovým spínačem, který si dáte na kroužek ke klíči svého auta.
Je to ale model od modelu. Musíte zjistit, na jakém principu auto sbírá data, kam je ukládá, případně jak a kdy je odesílá. Problém pak vyřešíte celkem lehce i svépomocí a s minimálním technickým vybavením.
Ovšem na druhou stranu, při vhodném využití, v BIS by měli záznam, že fandím Spartě, v CIA, že Slávii, FSB, že Bohemce, v Mossadu, že Baníku, zatímco bych si užíval na koncertu Sukova kvarteta.
Jsem natolik bezvýznamný, že s Janou Markovou bych mohl bez obav na kafe.
Kdybych nebyl natolik bezvýznamný, ošetřil bych si potřebné v míře odpovídající mé významnosti. Je předpokládáno, že významný má schopnosti i zdroje.
Řečeno slovy našeho derniéra, jde o vysílání signálů oběma stranami. Doporučujeme přidat elegantní a nenucené mávání rukama 😆
V mém případě chapadly.
Velký bratr sleduje otroky, samozřejmě pro jejich dobro
Systém nouzového volání eCall, údajně k zajištění rychlé pomoci, byl protažen přes rozvodovku zvanou Evropská komise. To je ta banda nej kolaborantů, která většinově uvědomělým europoslancům předkládá fašistické vynálezy k hajlování.
S vývojem vynálezu šmírování polohy vozidel začali v roce 2005. Od roku 2018 je tohle šméčko, i s tlačítkem s nápisem SOS, v každém sériově vyráběném automobilu.
Velký bratr v propagandě ujišťuje, že není třeba se obávat skrytého sledování. Při aktivaci prý jsou osobní údaje zpracovávány v souladu s pravidly Evropské unie. A „pravidla“ nadlidí nás táhnou přes močál do propasti.
Od roku 2018 je tohle šméčko, i s tlačítkem s nápisem SOS, v každém sériově vyráběném automobilu.
Ja ho ve svym Hjundaji 2020r.v. nemuzu najit. Pomuzete?
Většinou vpředu uprostřed, buď na stropnici u vnitřního osvětlení a zrcátka
– nebo na palubce. Červené tlačítko s nápisem SOS!
V Karoqu z roku 2019 jsem je (zatím) také nenašel.
Já se smiřuji s faktem, že nové auto si nejspíš už nekoupím právě s ohledem na šmírovací technologie. Rozmrzelost z toho mírně tlumí fakt, že nová auta jsou poslední dobou pro mé oko nepohledná až ohyzdná.
Re: AN
Kvůli témuž oprašuji svůj pekáč z r. 07 ve výbavě „holobyt“. A nedám!
Zlaté Suzuki z 2004!
Myslím, že tam je, možná bez tlačítka. Zkuste si bez vlastního telefonu, ať už jej necháte doma nebo zabráníte připojit, přepnout obrazovku na telefon a zavolat 155 nebo podobné. Pokud uspějete, máte to, jen ještě bez tlačítka.
Zkusím a poreferuji.
👍
Vypadá to, že nešmíruje. Hledá uložený spárovaný telefon a když se nedaří, nabízí jen najít nový.
Mám, ve služebním folksvágnu.
Nefunkční, chce to SIMku.
Re: ws
Pletete si dva slovní obraty.
1/ vozidlo bylo vyrobeno…
2/ vozidlo bylo schváleno do výroby…
Tzn. tlačítko musejí mít všechna vozidla, která obdržela schvalovací certifikát PO rozhodujícím datu, kterým je 31. březen 2018.
Pokud máte křáp, který má schvalovací protokol s datem starším, tlačítko tam být nemusí.
Najdete mi v
Od roku 2018 je tohle šméčko, i s tlačítkem s nápisem SOS, v každém sériově vyráběném automobilu
slova vyrobeno nebo schvaleno, ja si zapomnel brejle
Re: ws
Pokud jste autorem výše uvedené věty:
„… je tohle… … v každém sériově vyráběném automobilu…“
sdělujete všem čtenářům, že zařízení existuje v KAŽDÉM vyrobeném autě bez rozdílu data schválení do provozu.
Zde se nabízí otázka, zda vůbec tušíte, že se automobily do provozu schvalují, moderněji řečeno certifikují.
Zde pro univerzální pitomce:
Povinné pro nové modely automobilů
Pokud si koupíte nové auto, které bylo schváleno do výroby po 31. březnu 2018, musí v něm být systém eCall využívající linku tísňového volání 112 nainstalován. To se vztahuje jak na osobní automobily s nejvýše 8 sedadly, tak na lehká užitková vozidla.
Zdroj:
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/security-and-emergencies/emergency-assistance-vehicles-ecall/index_cs.htm
Tak já v letošním Sranderu už ho bohužel mám…
Speje to do bodu, že aj klozet bude analyzovať váš exkrement a hlásiť stav do ústredia ….. 😁😁😁
Je to tak. Máme nejen chytré telefony, chytrá auta a chytré hodinky. Máme i chytré hajzly!
Někteří hajzlové nejsou ani tak chytří, jako spíš vychytralí.
Chytrý hajzl bude mít přepážku, aby moč byla vpředu odděleně od zbytku. Obě hmoty budou jednou drahé obchodní komodity.
Vždyť už na to existují i elektrarny. V lidskem hovně je naše energetická budoucnost. Vždy bude poblíž.
Tady veřejné záchodky už většinou mívají automatické splachování. Kurník šopa, jak to mě ale štve! Někde za mnou je jakýsi bazmek, který monitoruje jestli už jsem tu svojí holou panímandu odsunula. Jenže… Když musíš, tak musíš.
Viděl jsem to u známých.
Automatizované hajzlové prkýnko i s deklem. Šel jsem jen na malou.
Hajzlíku, do kterého vede ze zásuvky drát, já svoje kulky prostě nesvěřím!
😀
Kdybys jen tušil, co může žít v potrubí….
Ano. Cenný zdroj organických látek. Nové technologie.
Splachovací záchod se stane minulostí. Skončí vypouštění odpadu třebaže „přečištěného“, do vodních toků.
Mame i chytrejsi fizly ,casy sou zly ,zas k nam vlezli ..
Jeden si snad muze trochu zarymovat..
Pamet mate vsichni mravence..Ten ma pamet lepsi..
Kolik bylo tech pripadu verejnych ,ze jela osoba politicka ,ale pro svoje reci ,
nevhodna , osoba s mercedesem v noci a ritila se domu lesem a najednou v 200km rychlosti narazila na strom a este silne podnapila.
Takovej automobil a se strizlivou osobou za volantem, ani nemuze dosahnout takovy rychlosti..
Sami je kupujeme, sami volíme.
Já zásadně používám třívrstvý toaletní papír.
Jednu kopii zasílám do Brusele (skloňuje se podle vzoru prdel) a druhou Signalistovi – Nutelínovi.
Já čtyřvrstvý, dvě kopie ze čtyř posílám jako vy a třetí do ÚZIS – Ústav zdravotnických informací.
Kam zakládáte originál?
Originál se posílá potrubní poštou do ústřední stanice nazývané čistírna odpadních vod.
Na spisovně je jistě pozoruhodné aroma.
A co když na spisovně dodaná data neprodleně digitalizují a odesílají do úložiště, aby nedocházelo k dalšímu jejich úniku. Data se pak ve vhodném termínu implementují během zemědělských prací.
Takový únik dat, to musí tedy být něco! V tomto případě obzvláště. 🤣🤣🤣
Toho potištěného papíru. Role! Vrstveného.
Re: kata…
To ale děláte ÚÚÚÚPLNĚ blbě. To máte posílat do ÚÚÚstavu paměti národa!!!
Vždyť i ten můj mechanik mi řekne, kdy jsem kolik najel a jak rychle. Stačí mu napojit auto na počítač. Jen naiva si mysli ze tam ty čipy nejsou. Samozřejmě oficiálně je to vše pro naší bezpecnost.
Velmi pravděpodobně pouze zjistí, kolik jste ujel a jak dlouho jste jel. To má smysl kvůli údržbě, servisním prohlídkám nebo záruce. Určit nezjistí, kde jste byl nebo jak rychle jste jel. U nových aut s trvalým připojením to samozřejmě neplatí.
Re: Gene
Pokud máte v autě tzv. „palubní počítač“, tato hovna byste si měl umět vyčachrovat sám na nějaký display.
Jak někteří píší,ten návrat ke koním je nejjistější.
Kde je psáno, že ten kůň nebude očipován a „data z jízdy“ zaznamenávána.
Tak koni se čipování moc líbit nebude. A potom, čip z koně můžete vyjmout. Zabalíte do kusu masa a necháte sežrat liškou. Pak čip nahlásí, že kůň odpočívá v doupěti ve skalách. A když čip předhodíte vlkovi, poběží s ním třeba do Polska, kde jej zanechá na hromádce. 🙂
Vždyť i ten kůň dostane čip. Časem i jeho majitel.
Čipování koní je, stejně jako myslím i u psů, povinné pro nově registrovaná zvířata již hodně let.
Nemaje auto je to pro mě irelevantní.
Ani chytrý mobil nepoužívám – 95% času leží vypnutý ve skříni.
Použití: Jízdní řády, mapy, navigace, internet. Na telefonování a SMS mám vodotěsnou „cihlu“, kterou nabíjím tak jednou za 10 dní.
Ale mám platební kartu, takže BB (Velký Bratr) nějaké informace o mě má. Čipy pro vstupy do budov Ústavu používám taky. Jízdenku do MHD. Kamery s rozpoznáním obličejů se už taky používají.
Nepopouzí mě to.
Může informace použít – ale proč by to v mém případě dělal. Nejsem důležitý.
Tuhle psali,že to je i ve vysavači a že EU nařídí, že to bude muset firma vyrábějící oznámit v manuálu,abyste to aspoň věděl. Ale nakonec Nepřítel státu se z vás může stát z minuty na minutu a nemusíte o tom ani vědět, jak vylíčeno ve stejnojmenném filmu
Re: Gaia
Manželka si koupila vysavač za necelý litr. Neběhá sám po kvartýře, nemá nic, co by připomínalo nějakou řídící jednotku.
Takže zatím dobré.
Až vysavač nahlásí, že máte doma Manželku a starou Jahodu a přijde státní kontrola, tak se budete pěkně divit. Jsem zvědav jak se z to vykroutíte.
Ja bych vsecko ,co nema bejt v kvartyru vodstranoval manzelkou .
Nepride sice levne , ale zase se tak snadno neporoucha jako ty slozity roboti, ktery uz nikdo nespravi ..Musi se koupit jiny..
Asi je lepsi manzelku v pripade , ze se poroucha taky a celkem levne
vymenit za jinou.
Některé ty běhací jen rozpoznávají tvar místnosti, těch bych se nebál.
Jsme na internetu, jsme pod možnou kontrolou. Naštěstí ještě jsme nedůležití.
Ne pod možnou. Pod kontrolou.
Ovšem na druhou stranu, „Moc bezmocných.“
To všechno píšete na PC?
Pochybuji. To už by musel Kocour mít PC úplně popsané. Já myslím, že to píše rtěnkou na stůl, ten je větší.
Tak to jsem nepochopil!
Ale už podle nicku, uvažujete v jiných sférách!
Máte postřeh!
Vždy jsem toužil stát se šíleným vědcem, a z poloviny se mi to už skoro podařilo.
Bližší informace podá Pepa Švejků, informace důvěrného charakteru o mém charakteru zná např. Starý Kocour – ale nevím, jestli ho ukecáte.
Tak jestli těm nekonečnům rozumíte, tak musíte být asi opravdu možná i na půl šílený!
Jen jsem chtěl říct, že mě překvapilo, že někdo, například SK, dokáže o půlnoci sedět u PC nebo noťasu a psát komentáře!
StK pozdě vstává, neb je PrDůch a kdy a kolik bude pracovat si určuje sám.
A když se mu zachce, dá si šlofíka třeba k večeru.
P.S.: Nevěřte na nějaké šílené vědce. Je to jen jiný úhel pohledu.
Kdyby vás to zajímalo, tak tady je odkaz na jednoho z největších znalců nekonečna. Je to Georg Cantor.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Georg_Cantor
V článku je několik dalších, větvících se odkazů. Nikomu to nenutím, ale neznám napínavější a dobrodružnější literaturu než přednášky z teorie množin. Ačkoli, Vopěnkova alternativní algebra je taky zajímavá; navíc u ní opravdu, ale opravdu nehrozí vpád škebloňů a jiných trollů – přestože se jedná o alternativu 😀 😀 😀
A to by, myslím, celkem stačilo.
Moc děkuji, ale zkouška u p. Fuchse v dávnověku mi docela stačila!
Já jsem ten typ: Celé té vědě vůbec nerozumí a má jen ve smlouvě, být pět dní v týdnu kosmonautem! 😀
Ale jistěže je prázdná množina zcela určitě ordinál. Česká vláda požadavky na prázdnou množinu splňuje, ale je ordinálem či karidnálem? A přitom od dob Stopařova průvodce po galaxii víme, že správná odpověď na neznámou otázku je 42.
Já také. Blázen z laboratoře čtyři.
Vůbec nezáleží na tom, zda jste důležitý. Dejme tomu, že si nějaký agent Vojenského zpravodajství, říkejme mu třeba Václav Bohůnek, usmyslí, že si ubytuje agentku Vojenského zpravodajství, a říkejme jí třeba Martina Sládková, v domě Vašich rodičů, protože se jí líbí. Protože si myslí, že je nejskvělejší, nejchytřejší a nejlépe vycvičený agent na světě, tak o Vás začne šířit, že jste ruský agent, do stejné informační kamufláže zapojí další osoby, aby se zdálo, že náhle mnoho osob dospělo k názoru, že pracujete pro Putina. Vše doloží Vaší aktivitou na Vidlákových kydech. Nebo si nějaké důkazy vyrobí. A abyste se nemohl bránit, nadiktují si úpravu §318a trestního zákona a obviní Vás ze shromažďování veřejně dostupných informací pro cizí moc. I když nic provádět nebudete, něco Vám podstrčí.
Bránit se můžete jen strategií MAD (mutualy agreed destruction) známou z jaderného odstrašování. Tedy ohrozíte něco, na čem jediném mu záleží, a tím něčím je jeho eugenický projekt výroby dětí a la Lebensborn, které chce použít jako budoucí agenty. A dáte vědět, že v případě Vaší smrti či neobvyklé události (třeba uvěznění) odejde několik dopisů, které jeho životní dílo zničí a vyzradí. Jména, schematické vzorce, jak je rozpoznat, ve kterých domovech důchodců v Chrástu a Berouně tráví důchod, kterou školu si pro jejich děti založili, a kdo je ředitelkou, kteří právníci pro ně pracují. Informace vyzradíte všem stranám. Zdarma a úplně všem. Těch dopisů napíšete mnoho. Stačí, když budou doručeny některé. Většině z nich nikdo pozornost věnovat nebude, prohlásí je za výplod blázna, ale někteří adresáti si je i tak uloží a nechají uloženy navždy. Pak stačí, když se některá jména objeví několikrát a najednou zjistí, že dostali přesné informace několikrát ze stejného zdroje. Pak si prověří i zbytek třeba 200 až 300 osob. Samozřejmě to bude hodně dlouho trvat, ale bohové mají vlněné nohy. A hodně pomáhá digitalizace a zpracování dat umělou inteligencí.
Buď si pro ně dojdou Putinovi agenti, aby získali informace o celé české tajné službě. Nebo si jejich současní spojenci z USA začnou dávat pozor, co s nimi sdílí za informace. Nebo, pokud se nic nestane, pojmou české tajné služby podezření, že celá ta parta kolem nich ve skutečnosti pracuje pro Putina aspoň občas. A třeba se české tajné služby začnou zajímat, zda náhodou neprodávají jména jejich agentů Putinovi, protože potřebují prachy na děti z jejich eugenického projektu.
Nikdy nebudou vědět, co vše o nich v opilosti vyzradila osoba, které říkáme Martina Sládková. Všichni zdarma uvítají jména, na která si mají dávat pozor. Současní spojenci i nepřátelé. A dokonce i české tajné služby budou potřebovat vědět, kdo od nich může být sledován Rusy.
Prostě se smíříte s tím, že Vám zničí život, a Vy na oplátku kompletně zničíte je a jejich budoucnost. Pravděpodobně jim nepřijde ani na mysl, že nadělali tolik a fatálních chyb, a jak moc toho o nich víte. Tak jim občas pustíte nějakou informaci na webu, kam chodí sledovat šrumec, o nich, a k tomu pár věcí, které víte.
Necháte jim jedinou možnost, a to nechat Vás na pokoji a modlit se za Váš dlouhý život. Což pravděpodobně nebudou respektovat, a tak dojde ke vzájemně zaručenému zničení. I kdybyste je nezničil sám, dopadne to jako v africké savaně při souboji dvou velkých predátorů, třeba lvů. Jeden zahyne, druhý utrpí fatální zranění, na které si počká smečka hyen. Budou zničeni, protože si nedokáží představit, že by mohli být zničeni. Ale mohou, protože jsou nadutí a silně nadhodnocují své schopnosti nad jejich reálnou úroveň. Stačí, když se jednomu dopisu podaří dostat ke správnému adresátu. A Vaším heslem bude morior invictus.
Před 5 lety jsem kupoval novou Yamahu, ve smlouvě bylo že si všechna data stroj ukládá a při garančce si ta data servis vytáhne a pošle do Yamahy v Japonsku. Takže, rychlost, poloha, kolik plynu, jaký kvalt atd.
Re: Po
Proč byste měl jezdit na garančku? Vždyť na garančce neudělají kromě stažení dat vůbec nic navíc, než co jste schopen udělat doma!
Ne každý si umí stáhnout data sám.
Však jsem také nepsal že bych tam jezdil 😀. V servise neumí víc než já.
Třeba alespoň zpočátku kvůli garanci ?
Re: tymák…
Garance je dnes taková, že pokud nepřijdete do servisu s vypracovanou žalobou v ruce, vyserou se na vás, a to s naprostým přehledem.
Vím, o čem píšu, synek si pořídil těžce zánovní auto, které má prodlouženou garanci. Všecko je problém, auto bylo bourané (rozbitý světlomet, klepaná haubna, klepaný blatník). Musel jsem se dostavit osobně a započít rozpravu o tom, jak probíhá soudní řízení a jaká bude reklama fksíííchtokníííšce“. Pak toho nechali a začali něco dělat, ovšem moje představa o garanci je poněkud jiného charakteru.
Omazat světlomet, do kterého chčije voda, silikonem a říkat tomu oprava, to fakt ne-ééé. Kvůli tomu nepotřebuju značkový servis.
I proto už nechci nové auto.
To jo, to já vím, ale pokud se nedostaví na garančku, nepomůže mu již ani ten právník.
Re: Tymák…
A kdo vám to nakecal?
Po první zastávce v servisu se zánovním kamionem (dobíhající záruka) jsem uznal, že takto opravdu ne. Nevydělal bych si ani na slanou vodu.
Garančky jsem si normálně razítkoval do servisky sám. Garančky vám autorizák OPRAVDU dělat nemusí!!!
Pochopitelně je pak lepší, když máte při eventuálním problému i podrobný výčet zásahů, který byl na vozidle v záruce proveden, nejlépe pak v písemné formě.
Netvrdím, že autorisovaný, ale jak razítka, když jsou knížky už elektronické ? Asi bych si stejně já ho těžko dal.
Re: tymák…
Po ukončené návštěvě servisu zdvořile pořádáte o výtisk.
A předtištěnou knížečku si snad seženete nebo vyrobíte, ne?
Ad razítka – já si knížku obouchával razítkem své dopravní firmy. Po první minutě rozhovoru se mnou neměl žádný technik ty koule zeptat se, jestli mám v podnikání zapsánu i servisní činnost.
Už je to víc jak deset let, ale na garančce mně tvrdili, že vypadávající zpátečka při couvání je důsledek mého zacházení z autem. Bylo nás takových postižených v republice jenom pár, ale nebyl jsem jediný.
Až výhrůžka soudním znalcem, jeho jménem a telefonním číslem, servis firmy Ford Charouz pohnulo k jakési opravě. Dodnes nevím co s tím udělali. Žádný záznam v servisní knížce.
Nechci živit právníka, jsem rád, že ten Fusion zase couval.
To poslední by snad ani nevadilo, pokud s tím nejezdíš vybírat sejfy, odkud s tím pak jedeš jako hovado 😀
Spíš mi na tom vadí, že majitel se stává pokusným potkanem a nedostane za to ani lepší žrádlo.
Fabrika zadarmo získává docela cenná technická data.
Za vším jsou…trrrr…peníze.
I kdysi poctiví Japonci, v jejichž výrobcích bylo hodně přidané hodnoty oproti konkurenci, začali na přelomu 80./90. let, na těch přidaných hodnotách významně šetřit.
Pověst, reputaci okolo kvalit a spolehlivosti, všechny tyhle věci, to už měli vybudované.
Tak byl nejvyšší čas, začít je důkladně zpeněžovat.
Viděl jsem to na jejich elektronice.
Máte pravdu. Vadí mi že si z lidí dělají beta testery. Kde že jsou loňské sněhy, Yamaha dělá dost věcí v Číně, něco ve Francii. Stejné je to třeba u Makity.
Kvalita v nedomovské fabrice se hlídá blbě. A pak taky jak píšete, důkladné zpeněžení znalostí. Udělat to co nejlevněji.
Re: Po
Zapomněl jste u Yamahy zmínit Indonésii.