Politický subjekt Stačilo! je přitažlivý hned v několika rovinách: 1) Prosazuje mírovou politiku a klade důraz na diplomacii, a současně se tvrdě vymezuje vůči všem válečným eskalacím. 2) Vrací občanům prostor pro diskusi bez postihu za odmítnutí jakékoli cenzury a 3) Klade důraz na sociální prorodinnou politiku, na ochranu seniorů, zaměstnanců, lidí handicapovaných a sociálně znevýhodněných. Nabízí konkrétní kroky v energetické a bytové politice, věnuje se zemědělství a průmyslu, bude požadovat zlepšení zdravotnictví a sociálního systému.
Počítá s možným rozpadem Evropské unie a NATO, a chystá scénáře pro tyto případy, stejně jako se připravuje na případ odchodu nadnárodních korporací ze země. Reaguje na současný vývoj světa, což pokládám za zásadní.
Dost bylo indoktrinace…
Osobně se domnívám, že speciální pozornost by měla být věnována oblasti vzdělávání, a to z následujících důvodů:
1) Namísto vysoce kvalifikovaných nezávislých samostatně myslících osobností produkuje stávající defektní systém toliko čím dál omezenější a čím dál více systému oddanější opory, které jsou na něm plně závislé. Tento trend souvisí i s nesmyslným trendem, kdy je požadováno čím dál vyšší zastoupení vysokoškolsky vzdělaných osob v populaci, což je ovšem v rozporu s její genetickou výbavou, a je tudíž řešeno na úkor kvality. Za chvíli tak s trochou nadsázky bude k vysokoškolskému titulu stačit umět číst a psát, byť s gramatickými chybami, a počítat do deseti. To totiž jako kvalifikace pro systémové opory bohatě stačí.
2) Z prvého bodu vyplývá, že naše společnost bude zaplavena politology, ale bude trpět krutým nedostatkem instalatérů, kominíků, truhlářů, krejčích a mnohých dalších profesí. Toto vše se již děje. Je zřejmé, že je třeba věnovat pozornost vyučeným v nejrůznějších oborech a zvýšit zde úroveň výuky i prestiž.
K čemu nám bude robotizace, když nám nebudou fungovat základní věci, které pro každodenní život potřebujeme?
Současně je nutné počítat s otřesy v automobilovém průmyslu, na nějž je napojená celá škála různých výrobních činností, ale nejenom v něm.
Je skličující vidět, kolik u nás zaniklo skláren, porcelánek či textilních podniků. Přichází doba jejich renesance s tím, že by měla být podpořena forma průmyslových družstev.
3) Rozvoj technologií s sebou nese nepříjemnou otázku: Staneme se v procesu robotizace ovládanými roboty, nebo to my dokážeme umělou inteligenci ovládnout? Zatím vše nasvědčuje scénáři druhému.
Je zapotřebí, aby dětem v útlém věku různé tablety a podobné vymoženosti neničily mozek. Dítě se nejprve musí naučit rukopisu a plynulému čtení.
Existuje řada studií, které dokazují negativní vliv internetových sociálních sítí na lidské myšlení. Navíc připočtěme fakt, že dítě na internetu je vydáno na pospas celé škále deviantů včetně sexuálních predátorů, a domov se tak pro něj paradoxně stává místem nejnebezpečnějším.
Vládní strategie? Stačilo!
Toto vše by měla nová vzdělávací koncepce zohlednit, a jednoznačně se tak vymezit vůči stávající vládní strategii 2030+. Ta totiž klade důraz právě na indoktrinaci s tím, že má být redukována výuka faktická na úkor výuky ideologické.
Udělejme tedy vše pro to, aby se ve školách psychická i fyzická odolnost našich dětí posilovala, a ne oslabovala. Aby se děti učily vzájemnému respektu, a především umění diskuse. Aby se učily nad tématem přemýšlet z různých aspektů, různými úhly pohledů. Aby se učily znát svoji identitu, a nebyla jim podsouvána nějaká cizí, falešná.
Jsem bytostně přesvědčen, že školy mají učit člověka umět se ptát, a ne bez řečí přebírat předávané a plnit rozkaz. Škola by neměla být ani chrámem, ani armádou.
Současně přispějme k posílení pozice fundovaných učitelů, aby nebyli zcela závislí na ředitelích škol a vlivných rodičích žáků. Aby si u dětí a studentů mohli získat respekt.
Nutně potřebujeme nové zdravé generace, které se nebudou bát sebe samých, a které budou hájit fakta před jakoukoli ideologií. Jakmile se totiž staví ideologie nad fakta a před ně, brána k totalitnímu zřízení zeje dokořán.
Jde o nás všechny…
To, jaké budeme mít školství, ovlivní celou naši společnost. Promítne se to nejen na trhu práce, ale rovněž v oblasti mezigeneračních vztahů, v rodinném životě, ale i v přístupu k životu politickému, v míře osobní zodpovědnosti vůči druhým, ale také sobě samým, například v otázce zdraví.
Dopad to bude mít i na média a podobu naší informovanosti. Neboť cesta agitace, propagandy a dvojích metrů je nadmíru patologickou a pro společnost zničující.
NE procesu stupidizace…
Zabraňme procesu, jenž bych nazval stupidizací společnosti, která nebude schopna analýzy reálných problémů, ale bude se řídit propagandou a hesly. Která si zakáže myslit, a ještě toto nazve kritickým myšlením.
Zamysleme se nad podobou univerzitního vzdělávání. Zaměřme se na takovou podobu, která nám vygeneruje nové praktické a odborné doktory včetně dentistů, aby byli kvalitní a aby jich byl po celé republice dostatek.
Chce to posoudit, čeho se nám pohříchu nedostává, a co nám naopak děsivě přebývá. Bez čeho se nejspíše všichni obejdeme jsou diplomové práce typu: Genderové stereotypy u Makové panenky ve vztahu k enviromentalismu a vymezení jejího pohlaví s přihlédnutím k šovinistickým prvkům u motýla Emanuela (Jen doufám, že tento můj ironický vtip někdo nepoužije jako inspiraci ke studii).
K tomu přiložím svou několik let starou báseň, která se vyjadřuje k ideologickému honu na Žáčkovu báseň Maminka.
Pročpak?
Pročpak jsou děti na světě?
Aby jim hlavy vymyli,
aby snáz mohly naletět,
což je fakt velmi nemilý.
Aby nic vlastně neznaly,
žily, byť vlastně nežijí,
a pravdy ryly do skály,
které jim řeknou z médií.
Aby z nich byli roboti,
kteří se vzorně zařadí,
jak se jim řekne, hodnotí,
příď najdou klidně na zádi.
Aby z nich rostli dospělí,
kteří si hrát však nesvedou,
sami se zavřou do cely,
nezralí, syti pavědou.
Aby z nich byli rodiče,
kteří se s dětmi nebaví,
neumí mluvit o ničem,
řeknou jen: Žijte ve zdraví.
Ve vzduchu, v zemi, ve vodě,
všude se jedy vynoří.
Zisk mála mnohým ke škodě
přispívá zde i v zámoří.
Slovo „cit“ skoro zmizelo,
z lásky je pouze reklama.
Vepřové, knedle, kyselo
a jinak velká neznámá.
Ve škole bují šikana,
kde kdo se rodí nechtěný,
a čas je krutý – tiká nám,
dojet prý máme na geny.
Pročpak jsou chlapci na světě?
Aby z nich byli vojáci.
Život i jméno v ruletě
neznámý vojín poztrácí.
Pročpak jsou dívky na světě?
Aby se křivdy množily.
Prázdnota totiž najde tě,
když ti lež vpraví do žíly…
Na budoucnosti záleží…
Postavme se fanatismu, neboť ten je jednou z nejhorších epidemií současnosti. Má zhoubné dopady na humor, ale i na myšlení jako takové. Vynucuje si absolutní poslušnost na úkor svobody.
Dokud budeme bezmocně přihlížet, jak školy naše děti přetvářejí ve snadno ovladatelné stroje bez identity, nemáme budoucnost. Zvraťme tento trend co nejdříve, jinak nás pohřbí zaživa.
Přerod
Bezduché stroje chopily se lopat,
krumpáčů, motyk. Pomohou si rýči.
Hluboký příkop rozhodly se kopat,
hluché jsou ke všem, kdo zděšeně křičí.
Vyhloubí jámu, krutě prázdnou propast:
Jen pohled do ní neskutečně děsí.
Je zrůdně snadné svoji šanci propást,
zvlášť pokud Peklo visí nad nebesy.
Z tíživých nicot tvrdý bič se splétá,
není to přes noc. Proces trvá léta,
až kdekdo přijme, že ho ten bič šlehá.
Příkopy rostou, zázemí se úží,
čím je víc těsno i ve vlastní kůži,
tím snazší bývá rekův přerod v zběha…
Nebo každému koupit známku za 60 hal. s pěkným obrázkem našeho milého pana presidenta. A všichni budou spokojeni.
Kdybyste tu všichni nebyli staří a škaredí, věděli byste, že devastace kognitivních, motorických, verbálních a dalších schopností je dokončena. Fyziologicky! Závislost na digitálních technologiích a sociálních sítích způsobila naprostou absenci přirozených činností lidského mláděte, jakými jsou mechanické hry a práce, poplivané memorování ve škole, komunikace z očí do očí apod. Následkem absence těchto člověku přirozených činností má za následek, že se dětem nevyvinuly synapse na mozku. Jejich tzv. synaptická plasticita mozku je mizerná. Ještě horší než propad koncentrace spermií. Je to slušně řečeno v prdeli. Zachránit nás může jen greendealem zaniklá elektroenergetika a touto katastrofou získaná naděje, že vyroste nová generace nedevastovaná digitálními technologiemi a posílená zkušeností bídy a bojem o přežití.
Naštěstí to tak není.
Člověk se v rozmezí několika destítek tisíc let prakticky nezměnil. Náš organismus (včetně CNS!!!) je „sestrojen“ k tomu, aby se uměl adaptovat na podmínky, ve kterých se nachází a žije.
Tím je zároveň ukázáno, kudy 100hoven.
Nemocná je celá společnost.
🍥Postavme se fanatismu, neboť ten je jednou z nejhorších epidemií současnosti,“
co básník tím chtěl sdělit?
Nedotknutelní nadlidé provozují debilizaci gojimů, po staletí! Z těch velkých myšlenek na nápravu bych ubral. Stačilo! by ubrat na styku dětí se šmatlafouny a Sereš podvraťáky. Ve školách za tímto účelem zřídit vrátnice.
Musím se k tomu nejspíš vyjádřit a znovu ubezpečit obyvatelstvo, že předávat lidem až do výše jejich věku čtyřiadvaceti let poznatky, kt. lidstvo dosáhlo, není nic, na co by civilizace pošla. Ti inteligentní se ještě vyučí oborem svého zájmu, klempířem nebo tak… Ve škole si utřídí myšlenky, seznámí se s určitým výběrem široce specializované literatury, pochopí provázanost a spolupráci různých odvětví lidského bádání a naučí se o vybraných problémech přemýšlet a hovořit, možná komunikovat je, prezentovat a v jisté míře i snášet kritiku, nelhostejně a neumanutě, dospěle a sportovně. V průběhu takto dlouhé doby mohou dozrát, dychtit po vlastním životě.
Vzdělání je něco jako dozrávání, jako když by ke klíčící rostlině postupně přicházelo Slunce., kterým je ale ovšemže pedagog, mj. Kde dozrává a vzdělává se pedagog? Kolik má času? Jaké má životní zájmy?
ty jsou řečnické samo…
Já bych tak chtěl, aby Stačilu to stačilo…
Jenže, inteligentní lidi jsou plní nápadů. Tak tak nějak optimisticky bych skončil.
Člověk se narodí jako genius. Do šesti let z něj rodiče trochu IQ vytlučou a po nastoupení do školního procesu se z něj stane standardní blb.
A že nemáte mluvit s cizími lidmi, to vás doma nenaučili? Pak vypadáte, že mluvíte s někým s kým mlčíte, když toho smažou
takto to nefunguje, pokud se smaže kořenový příspěvek, tak se smaže i reakce, jinak to tu nejde
Hm, jak vy to můžete vědět, jak to tu funguje. Kdybyste si nechal svou jedinečnou přezdívku a psal slušně, pravopisně správně, myšlenkově v šiku, slušně, jo, to už tam mám. Prostě expresivně, ale česky, chápete, přechodníky a tak, občas čínský znak, jen ne, prosím, avarský, zůstával byste třeba nesmazàn.
Nejste vy ten ‚zatím‘, co sem něco napsal a zmizel? Nestihl jsem ho ani přečíst, co hnusného tam vyjádřil ze sebe… Doufám jen, že se to týkalo školství a pedagogů.
jakože bych byl internetový trol? skuteční internetový trolové se zde evidetně nemažou, lze si je stále přečíst, ale já budu za trola!
Takže ty jsi ten, kdo mě maže?-nikdy jsem nenapsal nic neslušného, ale jeslti se budete chovat ke mě takhle, tak s tím velmi rychle začnu“
S věkem přichází moudrost.
Někdy ale přijde věk sám.
Neexistuje moudré stáří, s přibývajícím věkem se leda blbne.
Tady taky. Nemohl by být smazàn celý tento polovičatý vlákenbil.
Já vidím první a velmi jednoduchý krok k ozdravění školství úplný zákaz mobilních telefonů v budovách škol. Podobné zákazy existují v různých evropských zemích, např. Francie.
já naprosto souhlasím, učitelé přijdou draho a jsou příliš drazí na to, aby nikdo nedával pozor a všichni se čučeli do mobilu
když sem já začínal chodit do školy, tak mobil ještě nikdo neměl,
když sem končil základ ku tak,
už telefony byly mezi žákama, ale nic dohromady neuměly,
pak se to začalo měnit nA STŘEDNÍ ŠKOLEale naštěstí byly tehdy drahé mobilní data, velmi drahé_já bych povolil telefony jenom v hudební výchovy, výtvarné výchově a tělocviku
To je pouze jeden z kroků. Neméně důležité je odložení používání tabletů a podobné techniky, až se dětem více rozvine myšlení a ovládnou pravopis…
internet je velmi nebezpečné prostředí a už jen proto by na něm děti neměly co dělat, ale co se týče pravopisu, tak je mi šumák, když nějaké dítě, cizinec, nebo kdokoiv nezvládá pravopis
Mělo být: rukopis…
Nevím, jestli si to uvědomujete, ale požadujete přesně to, čím autoři současné „Velké revize …“ obhajují její vznik. Ale doslova. Stejné požadavky, stejné formulace.
Takže Vaše přání jsou již vyslyšena a splněna … 😁
Ale vážně. Pokusy řešit NĚKTERÉ projevy nemoci sice mohou vzbudit mylný dojem, že se věci změnily k lepšímu, ale pokud se nebude léčit příčina choroby, pacient se neuzdraví.
Ono již když jsme ve Svatopluku formulovali stanovisko ke Strategii 2030+, tak jsme konstatovali, že s cíli by šlo i souhlasit, ale ona vize navrhuje nástroje a metody, na jejichž základě těchto cílů nikdy dosaženo být nemůže. Naopak, dosáhne se cílů zcela opačných.
Každopádně však některé vize jsou zcela protichůdné: Strategie hodlá podíl vysokoškolsky vzdělaných stále navyšovat, já volám po jeho silné redukci. Strategie chce posilovat ideologické agendy na úkor informační oblasti, já navrhuji přesný opak, tedy, že ideologie do výuky nepatří. Atd, atd.
Co je podle vás tou systémovou příčinou problému? Protože všechno, co se tam zmiňuje jsou buď parametry systému nebo projevy toho, že to skřípe.
Asi se shodneme na tom, že tady jde o systémový problém. V čem ho vidíte?
Jedná se o systémový problém, a ve své stati ho zmiňuji: Systém je nastaven tak, aby místo nezávislých osobností s vysokou klasifikací produkoval závislé systémové opory, které jsou z logiky věci vzdělanější čím dál méně, jinak by nemohly být systémovými oporami…
To je projev, ne příčina.
Co způsobuje, že se chová právě takto? Jaké parametry to zapřičiňují? A jak by se měly změnit, aby systém produkoval jiný typ absolventů?
Chová se právě takto, protože kolabuje, a snaží se za každou cenu udržet, čímž jen urychluje svůj pád, neboť ti, kdo ho drží u moci jsou čím dál méně kompetentní.
Řešení tkví v systémové změně a nastavení takových podmínek, aby rozhodovali ti nejkompetentnější…
Rozumím tomu správně, že navrhujete nahradit někoho někým jiným a začne to fungovat?
Koho a kým?
Nenavrhuji náhradu osob, to by bylo k ničemu. Navrhuji náhradu dysfunkčního mechanismu mechanismem funkčním…
Dobře a jak ma ten funkční systém vypadat?
Skvely clanek. Pan Rezanka to tady vzdy pekne rozhrabne.
„Postavme se fanatismu, neboť ten je jednou z nejhorších epidemií současnosti. Má zhoubné dopady na humor, ale i na myšlení jako takové. Vynucuje si absolutní poslušnost na úkor svobody.
Dokud budeme bezmocně přihlížet, jak školy naše děti přetvářejí ve snadno ovladatelné stroje bez identity, nemáme budoucnost. Zvraťme tento trend co nejdříve, jinak nás pohřbí zaživa.“
Budeme-li cekat, ze napr. toto za nas spravi „skolstvi“ jako instituce, tak se nedockame. Skolstvi je zkorumpovane, a uz dlouho nastavene tak, aby produkovalo nevzdelane tupce. To je situace ted. I kdyby se stal zazrak, a nejaky cesky Trump byl zitra zvoleny do vlady, tak se to taky nezmeni. Budou dal miliony ucitelu oblbovat deti, protoze to je to, co znaji, a budou miliony rodicu, kterym to nevadi.
Nedavno jsem cetla o finte (argumentacnimu klamu) zvanem „future faking“ cili fejkovani budoucnosti. Clovek, ktery dela future faking mluvi, jakoby to, co rika, melo sanci stat se uz brzo. Vidlak tak casto mluvi. Jakoby se vse mohlo zmenit, kdyby lidi volili Stacilo. Iluze…
Ja bych byla pro, mluvit o tom, co kazdy z nas muze delat ted, dnes, hned, brzo, abychom se postavili tomu „fanatismu, co je jednou z nejhorších epidemií současnosti.“ Co je v nasich rukach, v nasi moci. Neudelame-li to, tak zustane nase diskuze v risi baji a fantazie…
Za koho?
já sem napsal, že je nutné vyměnit většinu státních zaměstnanců, ale nějaký cenzor to smazal.
za koho,
no, :to bude asi
běh za dlouhou trat vzít náhradu, ALE_JÁvycházím z toho, že _počet státních zaměstnanců by měl být mnohem menší, tímpádem není potřeba tolik náhrat
Stačí jít mezi lidi a naslouchat jim.
Jsou to z většiny ti, které všude banují a mažou prorežimní pacholci. Jsou ti, kterým Jílková zavírá radši hubu, aby v její ČT bruselvizi nezazněla pravda. Tak jako ve všech zpravodajstvích.
Milión chvilek pro soroskracii měl celodenní přenos z demonstrace. Sto tisíc lidí z Václaváku bylo prezentováno konfidentem Popelkou na schodech Ukramuzea.
Tak ti, kdo mají děti, mohou začít jejich výchovou. Rozvíjet jejich myšlení i osobnost. To je v moci každého – a je to důležitý krok.
Jinak tuto stať jsem napsal i jako jakýsi apel adresovaný Stačilo! Neboť pokládám za důležité, aby se této oblasti věnovalo – a čelilo zmíněné Strategii 2030+.
Co se mě týče, pomohl jsem formulovat stanovisko Spolku Svatopluk ke zmíněné Strategii… Jde o to oslovovat rodiče i učitele – a vysvětlovat, co dalším a dalším generací dětí hrozí. A snažím se i nastínit svou vizi, co s tím.
Děkuji, Vevčo a krásný večer přeji :-)))
Marek
boj dobra se zlem je věčný, nikdy neskončí, tedy vždy budeme muset pokračovat ve svém bojí dál, aby se to nezvrtlo
to měla být reakce na _ noJo napsal:
17 února, 2025 (14:43) _
A tak je tomu nejenom v oblasti vzdělávání…
Děkuji za tento jasně formulovaný a velmi důležitý apel. Doplním okřídleným citátem „Chceš-lid zničit národ, vychovej jeho děti“.
přesně a proto by si děti rodičové měli vychovávat sami, jenže tady byla záměrně vyrobena taková bída, aby museli oba dva rodičové pracovat a ještě navíc celý den, a dítě museli odkládat do státní instituce, kde tomu dítěti dokonale vymyjí mozek, což je pravým účelem současného školství
Skolstvi: A tato uvaha vede sama o sobe k roli zen. A jak moderna (i tzv. emancipace) tu roli zpotvorila.
Kapitalismus Vevčo. Ten to zničil, stejně jako ten velký americký sen . V roce 1955 stačil manžel uživit svou ženušku, hypotéku na 15 000 USD a samozřejmě ze tři kusy HR ( human resources), když byl houževnatý ( manžel) a stoupal v nomenklatuře firmy, odeslal minimálně dva kusy na polovysokou.
Jaký to kontrast s dnešní dobou . Všichni ví , avšak odmítají si to přiznat , že dobře už bylo, dááávno tomu.
Žil jsem v USA po čtyři roky od 2000 do 2004.
Už tenkrát jsem viděl trhliny v sociální sféře a zásadní rozpor mezi proklamacemi a realitou.
Už tenkrát jsem si myslel, že apokalypsa je za rohem. Už tenkrát jsem viděl tvou Ameriku jako podminované území , které čeká jen na na poslední stisknutí tlačítka střelmistra.
O dvacet let později čekám stále na toho střelmistra.
Jsem si sto procentně jist , že teď už sedí za skříňkou, obvody zkontrolovány, odpal připraven na povel ( třeba jako WTC 7?)
Bretislav: A socik snad nevyhnal zeny do zamestnani a do karier?!
Nevyhodil snad mimina do jesli, mezi cizi lidi?
Žena se mohla rozhodnout. Stát jim platil mateřskou a zajišťoval návrat na stej6ne pracovní místo. Ovšem některé ženské šly raději do práce a miminko šouply do jeslí. Chodil jsem s ženskou a ta šla do práce až decku bylo pět. Do te doby byla na mateřské.
Ano, tak to je. Navic, nedostatek času pro potomky, nahrazují rozmazlováním, čímž jim opět škodí.
Navíc nezapomínejme na úmyslné zpřetrhání mezigeneračních vztahů.
Krom toho tu je čím dál větší tlak na ty, kdo chtějí vzdělávat děti po svém, aby tak činit nemohli…
VŠ a titul nedělá člověka chytrým,jen následná praxe.
,Když se nic složitého,nestaví,nevyrábí,tak není praxe,nejsou vynálezci,zlepšováci
Jasně se to ukazuje v USA,kde nějakou složitější elektroniku jim dodává Čína.
Dokonce bylo zjištěno, že ani člověka bez titulu to nedělá chytrým.
Autorovi
Opět musím autorovi virtuálně naplácat na holou, páč rozkopávat bábovičky je prudce nemoderní a tak všelijak podobně.
Citace:
Za chvíli tak s trochou nadsázky bude k vysokoškolskému titulu stačit umět číst a psát, byť s gramatickými chybami, a počítat do deseti.
Konec citátu.
A teď bez nadsázky o dobách minulých.
Když má mladší dcera nastoupila před 10 lety do prvního zaměstnání, měla nad sebou šéfa – dopravního ingota – pardon – inženýra, který neuměl napsat souvětí, skládající se ze dvou vět (skoro) holých.
Jeho povely rozkazy a signály, předávané pomocí mailů, jsme luštili jaksi celorodinně, avšak bez jakéhokoli úspěchu.
Proto byla dcera po roku marné snahy pochopit myšlenkové pochody tohoto vysokoškolského produktu českého školství vykopnuta takříkajíc na hodinu. Prý nedokázala udržovat fííídbek. Když se pána zeptala, co hen tím feedbackem soudruh myslí, byl její osud zpečetěn.
Berte to jen jako takovou perličku a ilustraci někdejšího komunistického hesla – „dohnat a předehnat“, případně ještě údernějšího – „kdo chvíli stál, již stojí opodál“.
No prostě jste zaspal dobu, idioti již jsou zde v provozu minimálně deset let.
Proč STAČILO defakto jeho europoslankyně hlasovala v EU pro přijetí migrantů?
Proč se ptáte Targa?
Které hlasování máte na mysli? Takto je to jenom pomluva.//////////////////////
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Takze-tady-je-mate-Tihle-cesti-europoslanci-hlasovali-pro-podporu-migrace-uprchliku-a-kvot-582445
Jistě – tento trend již trvá mnoho a mnoho let – a zasáhl několik generací dětí. Je již na čase tento zhoubný trend zvrátit – či se o to aspoň pokusit…
Bude to dobou. Zmiňovaní havíři a zámečníci byli ti z druhé poloviny Gaussovy křivky, své zájmy museli složitěji rozvíjet, vyhledávat a uspokojovat. Měli daleko více času.
Dnes jim stačí otevřít Google, přečíst předžvýkané informace s barevnými pohyblivými obrázky a názor si utvořit podle přitažlivosti a frekvence opakování.
Názorný příkladem jsou mladší soutěžíci ve vědomostních soutěžích – totální deficit znalosti historie a všeobecných znalostí.
Málokdo má chuť číst a přemýšlet, jsme jako křeček v kolečku – a takový byl záměr.
Re: OEM™
Řešení je triviální!
Upravit otázky vědomostních soutěží tak, aby mladí soudruzi odpověděli VŽDY správně.
Nevidím problém.
A vy jste pochopitelně zcela nevhodné OeMko, které otravuje s nějakými pitomými fakty, které už dnes nezajímají VŮBEC NIKOHO!
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Když nebyly počítače, internet, televizory, tak museli lidé více číst, reppektive nemuseli, ale co jiného by za dlouhých večerů dělali. A dneska lidé nečtou , protože mají televizi a počítač, a internet, a mobil, kdyby jen to, ale čumí se _buď na filmy z hollywoodu
které jsou uplně k ničemu a nebo se čumí na propagandu,
V době, kdy existovaly jen tiskoviny, to mohlo být vlastně podobné, avšak přecejen, dneska se přepisuje historie každým dnem, knihu měl člověk doma padesát a nebo sto a nebo sto padesát let,
a bylo v ní, světe div se, napsané stále to samé.
Mohli tam být napsané klidně i nesmysly, ale nebylo možné ty nesmysly neustále měnit, jak se
to děje dnes v televizi a na internetu, kde se ty nesmysly neustále mění a lidé mají jaksi krátkou pamět._
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Nicméně, abych ty tiskoviny moc neschválil, většina tiskovin jsou noviny, což je samá propaganda víceméně, a ikdyž si někdo přečte knihu, tak je to většinou beletrie,
což,
je určitě lepší, než se opíjet,
viz známý plakát, RADŠÍ KNIHU!
NIcméně, z té beletrie se člověk nevzdělá, potřebuje k tomu odbornou literaturu, a tu si čte málo kdo. I v době, kdy lidé více četli, tak si četli spíše daleko více beletrie, než odborné či naučné literatury.cv/cv@seznam.cz/Píše tu někdo z toru? Dělá mu to problémy?
Z beletrie se sice člověk zcela nevzdělá, ale autoři jako Hugo, Rolland, Balzac, Steinbeck, Ditzen (Fallada) a mnozí jiní rozvíjejí fantazii a upozorňují na problémy, o něž se lze potom zajímat prostřednictvím odborné literatury. Pomáhají člověku se ptát – a to pokládám za nesmírně důležité…
Nejen, Marku.
Taky mapuje přemýšlení člověka. O jiných lidech i jiných situacích. To nakonec dělá i divadlo nebo film. Pokud to není stále se opakující primitivní klišé jako v seriálech.
Měl jsem od někoho sepsaný návod, jak udělat úspěšný hollywoodský film. Po scénách, po vteřinách. Kdy milostná scéna, kdy honička aut, kdy má pronést hrdina nějaké obecné moudro. Zkusil jsem to na několika amerických filmech – a fungovalo to. Ejhle – člověk. Jednoduchý tvor, něco jako Pavlovovi slintající psi.
Dovolte, abych nesouhlasil, pane Řezanko 🙂
I z (dobré) beletrie se člověk vzdělá. Získá představu o tom, jak vypadá vytříbený písemný jazykový projev. Načtením většího kvanta textu si člověk upevňuje solidní čtenářské návyky a má odkud čerpat vzory pro svou vlastní schopnost kultivovaně se vyjadřovat. I tato dovednost patří – nebo aspoň kdysi patřila – ke vzdělání.
Je známo, že schopnost soustředit se na obsah čteného (a ne jen na techniku čtení) přichází až s jistým množstvím načteného textu. Bohužel, kdybychom spoléhali jen na školu, toto nezbytné kvantum dnes děti načtou až v cca 9. třídě ZDŠ, a někteří jedinci to nezvládnou ani do dospělosti. – Veřejný prostor dnes podle toho taky vypadá.
Naprosto souhlasím. Použil jsem poněkud nevhodný obrat: zcela nevzdělá. Nemyslil jsem tím, že se vůbec nevzdělá, ale že ne docela, že je třeba pátrat dál…
No kdyby nic jiného, tak čtením beletrie si člověk jaksi samovolně osvojí gramatiku a pravopis. To se ovšem týká pouze čtení knih vydaných tak před rokem 2000, dnešní knihy jsou už také plné pravopisných chyb…
https://youtu.be/ck-8DZ5nV7U?feature=shared
Dlouhá léta jsem se zaťatými zuby volil SPD jako jedinou (i když nereálnou) šanci na Czexit. Celou tu dobu jsem se současně bál, co by se stalo, kdyby Pán Bůh dopustil a SPD by se opravdu přihodila vládní odpovědnost.
Teď je tu Stačilo! se Svatoplukem a panem Jandejskem a šance na Czexit má najednou docela jinou šťávu.
V Bibli (Lk 12,31) se píše: „Vy však hledejte jeho království a to ostatní vám bude přidáno.“ Není třeba si dělat starosti, co bude po Czexitu, stejně jako plánovat, jak to bude v Božím království. Některé problémy určitě přibudou, ale hlavně ubude násobně tolik těch, které by bez EU nikdy nevznikly.
„aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás“ (J 17:21)
Je to přítomno ve Vaší aktivitě?
Jen řečnická otázka.
„“Některé problémy určitě přibudou, ale hlavně ubude násobně tolik těch, které by bez EU nikdy nevznikly““ … já se obávám, aby ty problémy co si to EU vymyslelo i nadále nepřetrvávaly i po jeho opuštění, či rozpadu …
bo ta setrvačnost systému a „yntelygence“ obyvatel …
co to je vzdělání? je mi jasné, že budou moji otázku všichni zesměčnovat, ale je to velmi důležitá otázjka, pokřokovat, že je důležité vzdělání, ale bez definice, co to je vzdělání, je fakt hloupé.
A tak jako po letech nevím, co to je levice a co to je pravice
v politice,
a jak léta plynou, tak to vím čím dál tím méně,
tak rovněž nevím, co to je vzdělání,
i to je stáke více rozmlžené a nejasné.
Já bych vzdělání definoval takto: Souhrn ověřitelných poznatků, na jejichž základě je možno dále bádat, dávat si fakta do souvislostí, ověřovat hypotézy a formulovat otázky.
Je to předpoklad pro orientaci se v dění ve vlastní společnosti i v těch ostatních, a je základem pro pochopení nejrůznějších jevů a procesů, například: Fyzikálních, chemických, biologických, fyziologických, astronomických, společenských ad.
Zajišťuje kontinuitu lidského vědění, jsme se učili na pajdáku, ale za komunistů.
Ale je pravda, že co nepředáte dál, tak zmizí, známe z historie, že některé objevy se dělaly i vícekrát na různých místech planety a v různých časových obdobích.
„“… že co nepředáte dál, tak zmizí, známe z historie, že některé objevy se dělaly i vícekrát na různých místech planety a v různých časových obdobích. „“
A co jich zůstalo uschováno v „trezoru“, aby nebyly použity pro společnost …
z hlediska ztráty znalosti vědění je důležité, aby se našel alespon někdo, kdo je uchová, ale nemusí to být všichni
ale v článku je _slovo obrození
tedy
jaksi, pokud nemá být lid tupým, pokud nemají být lidé tupé ovce, tak je nutné,
aby všichni lidé měli nějaké povědomí o světtě, což je něco jiného, než zachovávat vědění
které může zachovávat klikdně jen úuká skupinka
někoho_
potažmo pokud budu dělit vzdělání na odborné a všeobecné, tak to odborné bude mtí každé jiné a bude sloužit k tomu, bay se neztratilo vědění, a to všeobecné, které se dnes žel striktně omezuje na výzku cizích jazyků, by mělo sloužit k tomu, aby národ nebyl tupý, nebyl tupými ovcemi
Je to program, v jehož základech leží ono staré známé heslo „Bez práce nejsou koláče“. Tak to bylo co svět světem stojí. To se mnohým líbit nebude a může to být i nebezpečné. To bude odporu. Ale to je normální.
Je tu totiž jedno celé „průmyslové“ odvětví napojené na současnou ideologii, které onu ideologii udržuje a obsluhuje. Placeno těmi, co ještě tvrdě pracují. Ideově-obslužný průmysl. Ten bude zuřivě kopat kolem sebe. A zmizí teprve se zánikem cecíku a se schudnutím společnosti – málo zdrojů, hodně krků.
Kdo chce vidět, kam to tu směřuje, ať navštíví Aliexpress. Takové výrobky za tak nízké ceny. Co přineseme na světový trh my, aby někdo byl ochoten za to zaplatit? Gendrové odborníky? Makléře a překupníky? Lidi, kteří neumí ani správně česky, natož aby něco někam posouvali? Novodobé svazáky v nejhorším slova smyslu – aktivisty a rozesírače?
Ano, každý by měl pravovat a přispět svojí trochou do mlýna, jenže je důležité, aby každá práce byla pro lidskou společnost užitečná,
a dnes se nacházíme v době, kdy polovina lidí, kteří sic pracují, nejsou nezaměstnaní, ale práce, kterou vykonávají, není pro lidskou společnost vůbec nijak užitečná.
2Ano, každý by měl pravovat a přispět svojí trochou do mlýna, jenže je důležité, aby každá práce byla pro lidskou společnost užitečná,
a dnes se nacházíme v době, kdy polovina lidí, kteří sic pracují, nejsou nezaměstnaní, ale práce, kterou vykonávají, není pro lidskou společnost vůbec nijak užitečná._Nebudu jmenovat, protože bych spoustu lidí nasral, ale spoustu lidí se pokládá za velmi důležitých, ikdyž pro lidskou společnost ve skutečnosti nic nedělají
tak málo slov a tolik pravdy, odpovědí, vysvětlení
Jedna generace je ztracena, ale jak zachránit tu nadházející ? Kdo tohle vymyslí a dokáže, zachrání bílou rasu.
Bílá rasa se hlavně bude muset chtít zachránit sama. Tzn., změnu sw v hlavách, návrat k normalitě. Až se zase stane normálním, že rodina je základ atd., začnou se objevovat cesty. Teď není ani moc zájem se dále množit, mít děti se zázemím. Část jich trpí klimatickou a dalšími pseudonouzemi. Část raději pejska. Do toho fakcinace. Na cestě červíci. Ohromná pohodlnost. Stovky tisíc lidí se tu legálně živí čerpáním dávek a smějí se do očí těm, co v 6 ráno zadírají u stroje. Práce se nevyplácí. Poctivost se nevyplácí. A zdravé náboženství, které má v popisu práce mluvit o spravedlnosti řeší také svobodné volby v Sýrii. Cancel culture neumožňuje pojmenovat problém – je to trestné. To je pak každá rada drahá.
dávky bere jen pár procent lidí, ale -lidí, kteří jsou pro lidskou společnost neužiteční, a přesto dostávají výplatu, je polovina
…školy mají učit člověka umět se ptát, a ne bez řečí přebírat předávané a plnit rozkaz.
Ministryní školství by mohla být paní učitelka Bednářová.
A už ji někdo kontaktoval, jestli by pomohla klidně i kandidaturou?
Zatím ne, to mě teď právě napadlo.
Horší než stávající mimistr by jistě nebyla.
Skvely napad. Nejenom skvele pro skolstvi… ale i pani ucitelce udelat radost v tezkych dobach. Co na to Stacilo?
také bych z ní udělal ministryni, je to někdo ,komu mohu věřit_narozdíl od někoho, o kom nic nevím, ale machruje, jak je kompetentní
Postavme se fanatismu, neboť ten je jednou z nejhorších epidemií současnosti.
To je, podle mě, nejdůležitější myšlenka článečku Marka Řezanky. Specializace = debilizace. Človíček, který funguje jako nějaké relé. Přijde patřičný signál a on udělá přednastavený úkon. Co je kolem ho nezajímá, až na to, že má naprogramováno, proč má pracovat, co si má myslet (jen jednoduché příkazy) a čemu má věřit. Co se mu má líbit a co ne. Dogma. Všeobecné.
A může být i velmi specializovaně vzdělán. Není to ovšem záležitost poslední doby. Podobné lidi jsem občas potkával i v socialismu. Ajťák, (výborný!), který četl jen ajťáckou literaturu a s beletrií skončil spolu s povinnou četbou na škole.
Ale byli tady i havíři s velkým přehledem ve vážné hudbě, zámečníci, kteří dokázali dělat nádherné fotky a podobně. Primitivní člověk nemusí být jen prodavač v Potravinách.
Ale poslední dobou potkávám spíše ty „debilizované“, bez jakéhokoliv pokusu o vlastní názor. O rozhled.
Je mi z toho dost smutno.
Cíle komunistické výchovy všestranně a harmonicky rozvinutá osobnost, ve smyslu řeckého kalokagathie, ale to je taky staré, takže fuj.
Doba hamburgerová a seriálová.
A taky fanouškovská. Místo víry v Boha víra v televizi a internet. Víra (jakákoli) vše zjednodušuje. Není třeba nic srovnávat. O ničem dumat. Protože myšlení bolí.
Ale taky podléhám. Když něco potřebuji vědět, zkusím Google a obvykle to najdu. Sice musím vytřídit výsledky, ale je to tam. Jenže na prvních místech je to, co chce Google. Takže jedu dál, do méně frekventovaných. Není třeba hledat řešení, je hotové. Jenže jako v samoobsluze – nebrat to, co je v regálech ve výši očí s výraznými nápisy „Akce“ a „Zlevněno“. Pro dobré a dostupné zboží se musím natáhnout nahoru nebo sehnout dolů. Praktická ukázka toho, co nabízí kapitalismus/imperialismus.
On ten (neo)komunismus, který bude asi nastolen se bude muset starat o lidi, jednotlivce. A zamezit přílišnému hromadění majetku a moci. Třeba tak, že odřezává špičky a a doplňuje největší doliny. Tomu se říkalo „rovnostářství“. Něco na tom je. Takhle dostal Putin Rusko z Jelcinovského průseru. Likvidací nebo omezením oligarchů.
Svoboda? Ano! Ale jenom odsud posud. Dodržovat pravidla moštárny. Jinak půjde celá moštárna, svět do „džu“!
Vždy si vzpomenu na jednu SF povídku, kde vysadili na pustém ostrově mechanické kraby, kteří měli za jediný úkol sami sebe replikovat. Když došly přírodní zdroje surovin, začali ti silnější požírat ty slabší. Když tam za čas přijeli výzkumníci, byl tak tam jen jeden, obrovský a nefunkční, nedostavěný mechanický krab. To je docela zajímavá analogie. Zdá se mi pravdivá.
Na to upozorňuje hodně postkatastrofických SF. Asi to máme kdesi hluboko v genomu zapsáno.
Ona ta celoplanetární katastrofa (jakákoliv) vždycky tak nějak ozdravila populaci.
Kuk
https://www.youtube.com/watch?v=igROsVAk7fY&ab_channel=FILMY%C4%8CESKYASLOVENSKY
Neznal jsem, už mám v archivu, dík.
Nějaký známý český lékař, jehož jméno jsem zapomněla, řekl, že umí-li lékař jenom medicínu, pak neumí ani tu medicínu. Četla jsem to v nějakých lékařských historkách, ale zcela s tím souhlasím.
Bať! „Specialista…“
Kardioložka, ortoped, neurolog, zubař, zubní chirurg, endokrinolog, oftalmolog, optometrista, urolog, ORL… Pak už asi přijde psychiatr. Jo a ještě normální „lékař prvního sledu“, bývalý obvoďák, který vás někam pošle, pokud nemáte jen nachlazení. Jasně, pojišťovna to všechno platí. Tedy skoro všechno.
To je taky následek dnešního chápání světa. Píšu o tom nahoře.
Též je mi z toho smutno. Ano, je naprosto odbouráván určitý všeobecný rozhled – který je pro jisté kruhy nežádoucí a nebezpečný. Proto je potřeba ho zase resuscitovat…