4 prosince, 2024

Přátelé, kamarádi, je to tady. Zaměstnanci Volkswagenu vstoupili do stávky.

Na výzvu odborového svazu IG Metall přerušili práci dnes v 9:30 v továrně v saském Cvikově (Zwickau), postupně se má přidat dalších osm z celkových deseti závodů koncernu v Německu, včetně ústředí ve Wolfsburgu. Zatím je to taková soft verze, bude trvat vždycky jen dvě hodiny v každé směně.

Proti čemu ti zaměstnanci protestují? No proti tomu, co bylo neodvratné. Proti tomu, před čím poslední roky zavírali oči a uvěřili, že Wir schaffen das. No neschaffnou. Bude se masivně propouštět, ohlášeno je dokonce zavírání jednotlivých závodů a samozřejmě snižování mezd těch, co se udrží. A my se neradujme, půjdeme se Škodovkou do kopru s nima. Jen nemáme tak silné odbory, takže to bude ještě víc bolet.

Nejhorší je, že se to celý vůbec nemuselo stát. Nemusely se ty fabriky zavírat, nemuseli být statisíce lidí v návazných odvětvích bez práce, nemuselo se dít z toho vůbec nic. Jenže to by někdo musel říct, že celý Green Deal je pitomost, že si nemůžeme dovolit jet jenom elektromobilitu, že na to nemáme ani vhodný čas, ani peníze a teď už ani zdroje a nejnovější technologie.

Vymysleli jsme si na sebe ideologický bič, kterým se ekonomicky utřískáme k smrti. Usankcionovali jsme si všchny možné zdroje, které potřebujeme pro výrobu, na které jsme ovšem trvali. Odřízli jsme se od levných energií, které též k elektrosnu potřebujeme, leč nedbali jsme toho. Nechali jsme se předjet a přejet Čínou a nemáme na to odpověď. Nemáme odpověď na nic, ale stále jedeme hlavou do zdi. A způsobili to špičkoví manažeři stejně, jako vy všichni odboráři, kteří jste mlčeli. To, že to není realné se totiž všeobecně ví dost dlouho na to, aby s tím bývalo bylo šlo něco udělat. Neudělali jste nic. Takže co jste čekali? Eurosocialistický zázrak? Žádný neexistuje. Když šlo zatáhnout za záchrannou brzdu, valili jste to plnou parou vpřed.

Teď už prý to zastavit nejde, protože to stálo příliš mnoho peněz. Takže se hodláte o tu zeď rozflákat. Do posledního auta. Jako vždycky. Bezva. A my protože mlčíme, tak se rozflákáme s vámi. A můžeme si to zdůvodňovat a omlouvat jak chceme, ale je to prostě jen a jen naše chyba a těch které jsme si zvolili. Těch, kteří tohle svinstvo a snůšku nesmyslů podporují. Tak jen až tu budete dělat nějaký pokus o stávku, uvědomte si to. Protože pokud se nezmění systém, pokud neřekneme, že už žádné takové nesmysly podporovat nebudeme, tak je ta stávka k ničemu. Nemá smysl stávkovat v podniku, který už vlastně neexistuje….

56 thoughts on “Přátelé, kamarádi, je to tady. Zaměstnanci Volkswagenu vstoupili do stávky.

  1. V Essenu je na parkovišti 6000 VW v hodnotě 7mld Kč, samý luxus, a vozí tam další. A odboráři chtějí prebendy za práci na sklad. To vypadá na ranný kapitalismus …. Úžasný systém se samoregulační rukou trhu. To socík aspoň dělal pokusy, škubal sebou. Kapík volně hnije.

      1. Vidíte, už před 50 lety měli lektoři pravdu. Viděli mnohem dál než dnešní nutelové. Národ jim nevěřil a chtěl si to mermomocí vyzkoušet in natura. Tak zkouší!

      2. To je trochu neco novyho nez kapitalismus, stavkujou v pravej cas ,vyhazujou je z prace a vedeni s vyrobou aut konci..
        Jde o koordinovane usili globalismu o zniceni a rozvrat statu a narodu a jejich hospodarstvi do krize a neexistence. Auta , kdyz nejsou sou k tomu dulezity..
        Jde vseobecne o nacpavani penez neuzitecnym parasitum .. Uz je to dlouho ,kdy vlady Usa precpavali vyrobce aut triliony i kdyz vedeli , ze nic nezachrani..

        V zaklade napr. cizi vlada vede opakovany valky , na ty vydira penize z lidi /bohaci dane neplati / a zaplati vyroby zbrani a vseho na vedeni valka ,ktery stoji triliony , vlady penize rozhazujou doslova az se zadluzi a musi , aby bohaci vydelali co nejvic i na urocich..Nemaji nikdy dost taak vyrabi smejdy misto zbrani a nuti poslusny vlady si je kupovat a pujcit prave od nich mega triliony , staty zaplati ,pujcky splaceji i s uroky vydiranim populace a misto zbrani maji porad hovno..
        Dalsi zrada..Konec obrany statu..
        A rus nas este k tomu napadne.
        Vozebracovani statu a populace zdarne a uspesne probiha az do zaniku..

    1. Tohle ale nemá s kapíkem nic společného. to je „kulturní revoluce“ v rozvinutém stádiu, Mao by jásal! Už jsou zářné konce na dohled, ale ještě se nikdo neodvážil zařvat TO JE CESTA DO PRDELE!

      Kdo z těch,kteří jsou slyšet, to udělá první, bude slavný.

      1. Ovladli ideologove bohace s tim ,ze si mohou bohatstvi ponechat. Ale tim je zase oklamali ,kdyz jim nici hodnotu dolaru..

  2. Já se obávám, že nemáte pravdu, že se to nemuselo stát. Stát s to muselo, jen jsme to vzali zkratkou přes Green Deal.
    EU se svými přeplácenými obyvateli zvyklými žít na cizí úkor a na dluh zároveň, s klesající vzdělaností, s klesajícím pracovním výkonem, s hromadou nezaměstnaných žíjících si lépe než zaměstnaní ve většině světa, … musela být zákonitě převálcována tou většinou světa pod vedením Číny.

      1. Třeba to je geniální způsob, jak vyřešit migraci. Způsobit v Evropě takovou bídu, že migráci budou prchat zpátky do Afriky, kde je alespoň teplo.
        😀

  3. Nejdřív by bylo třeba všem vyložit rozdíl mezi problémem a neřešitelným dilematem a přesně vysvětlit, jak s tím vším souvisí používání technologií, zejména v souvislosti s potížemi ekologického překračování únosnosti. Většina lidí zná redukcionistický nápad „vyřešit klimatické změny snížením emisí“, ale nikdy se nedozví, že jediný způsob, jak snížit emise, je snížit výrobu a konzum, tzn. spotřebu všeho. Nikdy jim také neřekne, že snížení emisí změnu klimatu „nevyřeší“. To je pravda – změnu klimatu nelze vyřešit. To proto, že je to dilema, stejně jako překračování hranic únosnosti, a absolutně nejlepší, čeho lze dosáhnout, je její snížení – vyřešit ji a vrátit se ke klimatu holocenní epochy, kterému jsme se těšili posledních zhruba 12 000 let, není možné. Tečka. Pro ty, kteří o těchto skutečnostech pochybují, si prosím přečtěte článek popírání reality:
    https://problemspredicamentsandtechnology.blogspot.com/2020/12/denial-of-reality.html

    1. Jj, poučný text, je tam (mimo jiné) hezká pasáž pro ty, kdo odmítali za „kovidové totality“ na xichtu nosit „do společnosti“ ty „zaplivané hadry“:

      Pointa je v tom, že většina lidí se prostě nedokáže podívat na realitu a připustit si možnost „vidět“ pravdu. Místo toho vidí spíše to, co odpovídá jejich světonázoru – jejich přesvědčení – než tvrdou pravdu. Nic tuto skutečnost nepotvrdí rychleji než fiasko, které známe jako pandemii koronaviru COVID-19. Spousta z nás se dokáže podívat na vědecké poznatky o nošení roušek nebo respirátorů a společenském odstupu a pochopit, že nošení roušek je nejjednodušší způsob, jak omezit šíření viru, a že bychom to měli všichni dělat, abychom ochránili své spoluobčany na celém světě. Bohužel stále existuje mnoho lidí, kteří využívají všechny formy výmluv a popírání, aby ospravedlnili nenošení ochranné roušky. Někteří z nich si pletou, kdo je nošením roušky chráněn – NENÍ to (tolik) nositel roušky. Osoba, která nosí roušku, chrání mnohem více své okolí než sama sebe (i když respirátory [zejména typu N-95 a KN-95] mohou svého nositele chránit). Viz také článek „Roušky a respirátory – fungují?“, kde je uveden seznam mnoha studií o rouškách a jejich nošení. Tohle má jen velmi málo společného se svobodou nebo ústavními právy či právními případy, mnohem více to souvisí s prostou ohleduplností k ostatním a skutečnou vědou.

  4. Nejvíc mě dostává, jak někteří lidé burcují kvůli klesající porodnosti. Že budou chybět zaměstnanci pro důležité pracovní pozice a tak.
    A přitom průmyslové podniky se zavírají a propouští. Miminálně na těchto zrušených pracovních místech ty děti, co se nenarodí, chybět nebudou.

    1. I když v naší kotlince klesne populace na 8 milionů (nebo dokonce na 5 milionů) nic hrozného se nestane. Jen v té první vlně, díky demografii, prostě nebude na důchody a státní péči o seniory, tak jak nám tvrdí.

    2. A ty, které budou dělat na tom zbytku, budou své rodiče proklínat za to, že je přivedli do takového světa.

  5. Protestující z funuswagenu (Wolkswagenu) brečí sice dobře, ale na špatném hrobě. Mají se domluvit s dalšími průmyslovými obory a uspořádat pořádnou bruseliádu.
    Neboť podle toho co jsem zachytil se za dodělávající automobilový průmysl do řady postaví výroba stavebních hmot. Hlavně cementu, vápna atd. Neboť tu už zelení úderníci označili za další cíl Zelené smrti.

    1. Re: bosorečka

      Jen tak, abyste se uklidnila – to, co vidíte na fotce odkazu, který jste sem dala, je v Čechistánu pravidlem nejméně tak 7 – 8 let, spíše ale už k deseti.
      Pochopitelně, že Číšci – vychcaní jak díra do sněhu – se v tom naučili chodit, takže kamiony subkontraktorů ta autíčka z času na čas převezou z jednoho parkáče na druhý a soudruzi zmáknou i registrace „prvního prodeje“ v rámci operativních leasingů, protože plány prodeje se prostě MUSÍ plnit.

      Ale to je storka na hodně tlustou knížku a ten, kdo by ji chtěl napsat a vydat riskuje pořádnou „cez papuľu“, protože platy opravdu vysokých manažerů.

      1. Že nikdo nechce kupovat auta. Spíš nemůže,za ty ceny. Ve čtvrtek jsem koukala na autosalón, tam to směšné autíčko mistra Beana,ale v hybridní verzi , základní cena 736 litrů, kdo z vás na to má. A ještě to při zkušební jízdě zprcali.

    2. Škoda, že se Němci neumí nasrat přiměřeně rychle. Jednak by tím ušetřili sobě čas v narůstajícím průseru a jednak by tím ušetřili ostatním čas v obrovském průseru, až bouchnou saze i jim. Protože pak „lítají třísky“ nejen u nich, ale i po širokém okolí.
      Francie už je nasraná dost, ale tam zatím pokličku nad párou drží zprzněný volební systém (mor na většinové systémy! Tady jsou vidět jejich konce!) a hraniční ústavní kličky diktátorka. Až se naserou Němci i Frantíci společně a nebude to jedni na druhé, zbytek euhnije s tím nic neudělá. Do 14 dnů bude po Green death jak po žabě.

  6. Nikde jsem na transparentech protestujících odborářů neviděl „zařízněte zelený úúděl“.

    Takže – ty protesty jsou pro kočku.

    Němci jsou ovce.

    1. Re: amirál

      Pokud mají soudruzi Genossen stejně kvalitní vzdělání, jako je nyní to naše – čechistánské, tak se namáháte zcela zbytečně.
      Závody lumíků v krátkém sprintu k okraji propasti. Cíl je centimetr před hranou.

    2. samozrejme ze nie….ved slnko a vietor su zdroje zadarmo:-) to mi normalne seriozne odpisal nejaky komentator na moju poznamku o tom, kam to cele vedie niekde na idnes.cz

  7. Ono těch ekonomicko ideologických informací je víc . A směřují k likvidaci stávajícího systému . A děje se to i v Rusku , ohledně centrální banky .
    Pokud chcete nějaký systém zrušit , musíte ho systémově rozbít a poté sestavit v jiném formátu .
    A přesně to Evropu i USA čeká .
    To je důvod dosazení kašpárka do bílé chatrče a potvrzení odbornice přes pindy v čele fašistické EU .
    Jsou to kádři na řízenou demolici .

  8. A ten bič na mě vymysleli cizí, stejně jako sankce si vymysleli cizí a po mně „jen“ chtějí, ať to zaplatím. Proč to neříct, oni ironii neumí pochopit. Výmysly občanské společnosti.

  9. Všechno jde podle plánu. Neny fabrika, neny henten sodofkovy plyn. Planeta se raduje. Kdo by počítal grošíky. Nedostatek energií a vůbec všeho značí malou spotřebu a boj, možná i mrtvé. Není spotřeba, Není ten plyn a matka planeta se raduje. A lidé s ní. Nic nemaj a sou celý šťastný. Hiphiphurá!

  10. Vždyť VW byl jeden z největších podporovatelů greendealu a přitvrzování emisních euro norem. Tak co si teď stěžují. Maj nosánky moc nahoru a podle toho dopadnou, stejně jako KTM.

  11. Čekalo se,že to USA zařídí ke spokojenosti celé Evropy,jenže si to zařídili pro sebe.
    Už můžeme říci všechny plány na ovládnutí Ruských zdrojů, padly a to pomohlo Číně, Indii.I kdyby USA ovládli Ruské zdroje,levné by nebyly.protože elektro automobilismus,je záměr USA,ovládnout tuto oblast,Proto také se nedaří vývojářům v Evropě.

  12. No to brzo. Bouřit se měli před 10 lety, jenže to jim to bylo fuk. Jediný co s tím může udělat německá vláda je nalejt do toho prachy, který si půjčí. A to je k hovnu.

    1. No vidíte, a to před deseti lety vykládal nějaký německý ministr, že Energiewende nebude stát německou rodinu víc, jak jednu zmrzlinu měsíčně.

    2. Že by těch Scholzem slíbených 650 000 000 euro Ukrarusku nalili do přežití autoprůmyslu a zrušení fanatických norem a posvátných emisních Euro-7?
      Jak píše pan Vidlák, demonstrují na úplně blbém místě. Měli svými auty obklopit ministerstva a Bundestag a pak teprve stávkovat tam, kde jim pustily greenfašistky žilou.

  13. Ještě jinak.
    Kdo měl rozum, zdrhnul z automotivu už dost dávno, o tom psal už kdysi Vidlák na svých Kydech…
    Zůstali tam ti, co „nevěřili“ a „nevětřili“…

      1. Vydrží výroba žrádla. Proto jsem v roce 82 volil Potravinoprojekt a v něm tepelná hospodářství. Žrádlo, teplo, světlo, odpady, hřbitovnictví – to je životní prosperita.

        1. nevydrží, krávy prasata prděj a rostliny se musí hnojit tak podobně. Budeme potraviny dovážet (MERCOSUR). Jen si nejsem jist za co, leda tak za lejstra z Brusele.

          1. V hlavách zelených pomatenců asi v Jižní Americe krávy neprděj a pole se nehnojí.
            Asi nikdy neviděli, jak se v Brazílii získávají nové plantáže.

              1. EK vraj ma podiel na clach, pri dovozoch do EU. Podiel na obchode vo vnutri EU ale nema….takze to ide logickou cestou, v EU sa zakaze vsetko, vsetko sa bude dovazat v mene eko, emisie z vozenia lodami cez stvrtinu sveta sa nepocitaju:-))

            1. Re: Jíra dvě

              Tak to je vcelku logická úvaha. Když je na jižní polokouli naopak fšecko-uplně-cype-ganc, je logické, že krávy tam namísto prdění onen proradný CO2 do svých prdelí lapají.

      2. Pokud to chcete vždy dopředu vědět, musíte se zeptat někoho kdo není až takový blbec jako osazenstvo hradu, Strakovky, případně sněmovny a senátu. Osobně bych doporučil Josefa Vyskoče z Putimi.

      3. Re: Iggy

        Nemusíte mít žádný strach, dojde na ÚPLNĚ každého.
        Proč?
        Protože začnou s brutálním zdražováním energií (ještě pořád jsou relativně levné!), napálí nám nezaplatitelné daně a současně zastaví výrobu úplně všeho.
        Zároveň už pouštějí do oběhu vypatlané idioty, kteří úspěšně ukončili školní docházku a chystají se vyrazit do politiky, protože přece nebudou pracovat rukama (FUJ!!!).

        Včera jsem měl možnost ty 3,14-čusy poslouchat, kterak se vzájemně ubezpečovali, že když se dostaví třetí pruh dálnice přes Brno a první vlak začne jzdit rychlostí 200 km/h, Čechistán bude doslova zasypán firmami, specializovanými na „stááártapy“. No comment…

        Nevím, na kterém programu to bylo, moje Jahoda zděšeně cvakala na dálkáči tam a zpět mezi ČT24 a CNN Prima.

        Takže problém bude vbrzku vyřešen.

  14. Jana Marková

    No jak to vidím, vy jste JEŠTĚ nevhodnější kus, nebo teda kusyně, abych byl genderově vyvážený, než „naše Diviška“, co jí tu taky furt nadávám, chuděrce malé.

    Anebo byste taky mohla být „kusovka“, to by taky šlo…

    Takže budou hezké „šťrastné a veselé…“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *