Krátký knižní úvodník:
Přátelé, omlouvám se, ale mám malý problém s novými knihami. Vytištěné jsou, ale dopravci jaksi nedopravují, takže je ještě stále nemám doma. Mám slíbený nejzazší termín v pondělí 9.12. a pokouším se to jakkoliv urychlit. Na rozesílací nápor jsem připravený a myslím, že dokážu knihy nejpozději do 12.12. rozposílat, takže do Vánoc budete mít objednanou zásilku doma a budu schopen vyřešit i případné reklamace.
Ale v této chvíli se moc omlouvám, že to ještě stále není.
Děkuji vám za shovívavost.
A teď už dnešní text:
V Sýrii se objevily Bílé přilby! Pamatujete na ně? Oslavovaní záchranáři, kteří byli u každé nemocnice, kterou v Allepu vybombardoval zlý Asadův režim, až se ukázalo, že Sýrie měla nejhustší síť nemocnic na světě. Každý den byla vybombardována na nejposlednější z posledních, vždycky u toho byli reportéři, kteří natočili pěkného snědého chlapa s bílým blembákem a nikdy si tito novináři nevšimli, že o ulici dál stříleli do hlav odhalené Alavity.
Už dávno jsme si mohli přečíst, kdo Bílé přilby založil – že to prostě byla akce britských tajných služeb a jejich úkol nebyl někoho zachraňovat, ale oblbovat Američany a Evropany, aby Asadovi přáli to nejhorší. Fungovalo to perfektně několik let, dokud nedorazila ta velká migrační vlna a Merkelová všechny nevpustila do Německa. Pak už byl důležitější vánoční kamion, než pohádky o umírněných lidojedech a husté síti syrských nemocnic.
Tak už je máme zpátky. Už zase zachraňují… Jen… už je to trochu ohraná písnička a Asad i Rusové se už na ně připravili. A lidi to nezajímá. Marketing má prostě svůj poločas rozpadu. Každé nové použití téhož má už jen poloviční účinnost oproti předchozímu pokusu.
Stejně tak to máme v Gruzii. Tam teď probíhají demonstrace, protože prezidentka (která v Gruzii nežila a má francouzské občanství) řekla, že volby byly nelegitimní. Proč byly nelegitimní? OBSE odhalila masivní podvody? Před volebními místnostmi stáli bouchači, kteří dohlíželi, aby voliči házeli ten správný hlas? Kdepak. Prostě jen vyhrál Gruzínský sen a to se naší vaší EU nehodí do krámu. Ojroparlament si na to odhlasoval rezoluci…
A tak to teď ve Tbilisi vypadá jako na Ukrajině těsně před Majdanem nebo jako v Bělorusku při nepokojích. Dokonce jsou z toho stejné fotky. Mladé holky stojí proti policejním štítům. Evropští politici se mohou ukřičet, jak vyjadřují podporu mírumilovným demonstrantům, kteří házejí na policajty kamení, zápalné lahve a petardy. Chodí tam různí hlavouni a povzbuzují demonstranty k většímu odhodlání a dokonce i vojáci z Gruzínské legie, kteří teď bojují proti Rusku na Ukrajině už ohlásili, že pojedou domů, aby tam dělali revoluci. Tož, odstřelovače bychom už také měli. Nejspíš ty stejné, co stříleli i tenkrát na Majdanu. Pokud je už Rusové nepobili někde v blátě u Bachmutu.
Jak vidno, starého psa novým kouskům nenaučíš. Když se to jednou osvědčilo, proč to měnit, že?
Jenže ono to už není stejné. Jsme o deset let dál. Revoluce je poněkud ohraná.
Média už nemají tu sílu jako tenkrát. Dnes už vládnou sociální sítě a tak nás nová gruzínská vláda zásobuje v reálném čase záběry na tu mírumilovnost demonstrantů. Ráno jsem viděl obzvlášť majstrštyk. Jakési desetileté dítě hodilo lahev na policejní kordon a na fejsbůku se to hned rozmázlo. Který blbec bere na demonstraci malé dítě? Jedině ten, kdo to nemá v hlavě v pořádku a nebo ten, kdo za to dostal dobře zaplaceno.
Další majstrštyk byl, že ukázali rozbitá okna budovy parlamentu i rozbité kanceláře za těmi okny. Ukázali ohořelé kusy zdí a hlavně ukázali nápisy, které demonstranti nastříkali na zeď. Jo, letos už informace nejsou tak jednoznačné jako v roce 2014 a informovanost jde jinými kanály. Protivníci nestáli se založenýma rukama, měli deset let na přemýšlení, jak se těmto mediálním praktikám bránit a jak vidno, něco vymysleli.
Gruzínský premiér Kobachidze je také mladší než svého času Janukovyč, který tehdy na Majdan a evropskou perfidnost koukal jak vrána. A tak už má nějakou představu, jak čelit revolučnímu marketingu. A také evropský sen poněkud vyčpěl. Gruzínci prostě pozastavili jednání o evropské integraci, ať se Kallasová třeba vztekne. A hotovo. Navíc, Orbán (který je teď velký kamarád s Trumpem), vyjádřil Gruzínskému snu podporu. Pamatujete, jak se tenkrát na Ukrajině na Majdanu vystřídali snad úplně všichni evropští ministři zahraničí? Včetně toho našeho? Teď už to tak jednoznačné není.
Navíc už není žádný Jaromír Štětina, který by si vzal na svědomí další válku a rychlým pohledem z okna hotelu by jasně identifikoval, kdo střílel do lidí. Jaromír už je na konci, pomalu se připravuje na věci poslední a chovává před Bohem své zkrvavené ruce. Je to krev a odpovědnost, kterou zvládl málokdo. Jeho svědectví má za následek milion životů a na sto let rozvrácenou Ukrajinu. On světské spravedlnosti asi unikne, ale už má připravené místo v tom nejhlubším pekle.
Ani v Sýrii už to není co bývalo. Většina evropských ministrů zahraničí vyzvala především ke klidu a nikdo neřval, že Asad musí jít. Přece jenom, každý není Džamila a ještě si pamatuje, jak to tenkrát na hranicích EU vypadalo. Také už nikdo nepeskuje Orbána za jeho hraniční plot. Rusové se s tím samozřejmě nepářou a bombardují islamisty hlava nehlava. Proíránské milice také spěchají na bojiště a skoro bych řekl, že se opravdu všichni zúčastnění pokusí vytlačit hrdlořezy do Evropy, protože je to jejich společný zájem. Rusům se to hodí, protože budeme mít starosti, Asadovi a Netanjahuovi se to také hodí, protože nebudou mít starosti…
Navíc se začíná ukazovat, že syrské islamisty nevyzbrojil nikdo jiný než Ukrajina. Bandera a ISIL v jednom objetí. Patří k sobě. Zcela přirozeně. Teď si to ještě málokterý liberál uvědomuje, ale je to další hřebíček do rakve ukrajinské státnosti. V konečném důsledku nikdo nestojí o zemi, která sponzoruje terorismus.
Ale už to prostě nebudí emoce. Nefunguje to. Lidé už to prokoukli. Možná to nevykřikují nahlas, ale už to není ani jejich revoluce a vlastně ani jejich Evropa či jejich Západ. Vlastně ani ty protesty zaměstnanců Volkswagenu už nikoho nezajímají. Koneckonců… protestují proti vedení podniku, nikoliv proti těm, kteří za jejich bídu skutečně mohou. U budovy Evropské komise je ticho a klid. Ale o tom až zítra.
Biden omilostnil svého syna a také se už vlastně neděje nic. Ukrajina chce rychlou pozvánku do NATO a je ticho…
Už je to tak nějak jedno. Ani atomová válka už vlastně nikoho nezvedá ze židle. Zůstal jen cynismus. Vlastně mám pocit, až na nás poletí ty ruské rakety, tak si jen vytáhneme křesílka a rychle seženeme tmavé brýle, abychom měli co nejlepší výhled.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
nelze pžehlédnout
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/12/03/bajna-lhavost/#more-1016806
Pane Jiří Minčiči obdivuji Vaši statečnost
Dlouhé, ale dobré.
Pan Minčič trhnul oponou a Signalista – Nutelín stojí na jevišti nahý. Snad si toho i jiní partajníci z ODS všimnou a odešlou ho na studijní cestu do Sarajeva.
Především by si měl – podle mého názoru – vlk, než pustí na sklo takovou „bombu“, ověřit, „wo co go“.
A zjistil by, že uvedený text týž Jiří Minčič publikoval už 27.11. na Parlamentních listech
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Elity-vcetne-Fialy-vdeci-Putinovi-Dopis-z-ODS-ktery-si-Fiala-neda-za-ramecek-765518
A také, že týž Jiří Minčič své „litanie“, tj. ty své dopisy proti Fialovi /nic proti tomu/ vždycky aktuálně publikuje jako slovo boží jinde https://pravednes.cz/MincicJiri.profil a tentokrát si vybral i vlka.
Text sám je natahovaný jako guma od trenek.
Je to dobré, ale jak mohl takový člověk, vlastně naprostý desolát, vydržet 30 let v ODS ?
Svět je přehřátý jak sviňa a KoZa stále přikládá pod oheň.
Předčasné volby v Německu, předčasné volby ve Francii už také klepou na dveře, majdan v Gruzii, příští týden majdan v Rumunsku, druhá fronta v Sýrii, vojenský puč v jižní Korei.
To nedopadne dobře.
Přitom by stačilo zatknout pár členů banksterských rodinek a představitelů US vojenskoprůmyslového komplexu, exemplárně je veřejně ztrestat a byl by celosvětově klid. Ráj by nenastal, ale tohle lití oleje do ohně rozhodně ano.
Není kdo by je zatkl. Policie nemůže, může jen chránit a pomáhat.
Před ochlokracií si nemůžou být jistí ani zasvěcenci nejvyššího ritu.
Tady to bude spat. V 1989 byl prevrat az kdyz nastal ve vsech okolnich zemich, v 1945 az 3 dni pred koncem valky…
Nevíte, jestli Židé začínají odcházet? Třeba do Argentiny? Mívají dobré informace nebo šestý smysl.
Nerezignoval Řeporyjský starosta? Vrátil už vrchní velitel?
Něco se začína hýbat, a nebude to nic pěkného.
Rus zase vyhrava a to je umlcuje a hasi jejich nedavny nadseni, z dalky hystricky nadavat a dalsi a dalsi hledaji diru ve zdi , aby unikli…
Milan napsal:
3 prosince, 2024 (18:24)
Velcí kluci řeší velké problémy
Když velcí kluci řeší velké problémy, potřebují i malé kluky.
To je vhodná doba pro malé kluky, kdy mají šanci získat výhody větších kluků.
Mají šanci, která se nemusí opakovat.
Štěstí přeje odvážným.“ — Maro Publius Vergilius
Zdroj: https://citaty.net/citaty/18691-maro-publius-vergilius-stesti-preje-odvaznym/
Josef původní napsal:3 prosince, 2024 (19:45)
Velcí kluci řešili:
Velká francouzská revoluce je označení pro období dějin Francie mezi lety 1789 a 1799,
Co získali malí kluci?
…Obecně je Francouzská revoluce vnímána jako hlavní přelomový bod evropských kontinentálních dějin, znamenala přechod od absolutismu k občanství a ustavení lidu jako hlavní politické síly (moci)…..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A1_francouzsk%C3%A1_revoluce
Revoluce roku 1848, známá také jako Jaro národů nebo Rok revoluce, byla řada občanských a národních revolucí, jež zasáhly evropský kontinent.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Revoluce_v_roce_1848
Co získali malí kluci?
Roku 1851 císař ústavu odvolal, čímž začala téměř desetiletá éra neoabsolutismu, nicméně výdobytky revoluce, zejména zrušení poddanství a zřízení obecní samosprávy zůstaly zachovány.[3]
https://cs.wikipedia.org/wiki/Revoluce_v_roce_1848
Josef původní napsal:3 prosince, 2024 (20:57)
První světová válka (před rokem 1939 známá jako Velká válka nebo světová válka) byl globální válečný konflikt probíhající od 28. července 1914 do 11. listopadu 1918.
Co získali malí kluci?
…První světová válka představuje historický zlom v oblasti politické, kulturní i ekonomické. V důsledku války došlo ve světě k sérii revolucí a povstání a k zániku ruské, rakousko-uherské, osmanské i německé říše. Versailleská smlouva nadiktovaná Německu vítěznými státy Dohody během konference v Paříži však předznamenala další světový konflikt, který vypukl po dvaceti letech.[10] …..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Prvn%C3%AD_sv%C4%9Btov%C3%A1_v%C3%A1lka
Druhá světová válka byl globální vojenský konflikt v letech 1939–1945, jehož se zúčastnila většina států světa. Tento konflikt se stal s více než 62 miliony obětí na životech dosud největším a nejvíce zničujícím válečným střetnutím v dějinách lidstva.
Co získali malí kluci?
…..Poražené Německo a Rakousko byly rozděleny do čtyř okupačních zón, přičemž historické německé země na východě byly podřízeny polské a sovětské správě. Souběžně s tím proběhlo vysídlení německého obyvatelstva z východní Evropy, zvláště z Polska a Československa, což bylo stvrzeno na postupimské konferenci.[54] Své domovy bylo nuceno opustit více než 12 milionů Němců. Polsko získalo nové západní hranice, čímž mu byla kompenzována ztráta Sověty zabraného polského východního území, v rámci naplnění demarkační linie z r. 1919, schválené Radou Dohody.[55] Z tohoto území odešlo kolem 3,5 milionů lidí. Sovětský svaz si vedle někdejšího východního Polska podržel přímou kontrolu nad pobaltskými státy Litvou, Lotyšskem a Estonskem a nad dříve rumunskou Besarábií, k čemuž získal československou Podkarpatskou Rus.[56] V Asii okupovaly Spojené státy Japonsko a své správě vystavily někdejší japonské ostrovy v západním Tichomoří, zatímco Sověti anektovali jižní Sachalin a Kurilské ostrovy. Dříve Japonci kontrolovaná Korea byla rozdělena mezi obě velmoci…..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%A1_sv%C4%9Btov%C3%A1_v%C3%A1lka
Josef původní napsal:3 prosince, 2024 (20:59)
Studená válka (anglicky Cold War, rusky холодная война) byl stav geopolitického a vojenského napětí zhruba v letech 1947–1991 mezi Sovětským svazem (SSSR) a jeho komunistickými spojenci tvořícími východní blok a Spojenými státy americkými (USA) a jejich spojenci nazývanými západní blok.
Co získali malí kluci?
…. Studená válka stále ještě ovlivňuje světové dění.[13] Po rozpadu Sovětského svazu je svět často považován za unipolární se Spojenými státy považovanými za hegemona.[162][163] Studená válka určila roli Spojených států: v roce 1989 měly válečnou smlouvu s 50 státy a 526 000[164] jejich jednotek bylo umístěných v zahraničí, z toho asi 350 000 v Evropě a zhruba 130 000 v Asii (hlavně v Japonsku a Jižní Koreji).[164] Studená válka také zaznamenala vrchol vojensko-průmyslových komplexů v době míru, a to hlavně v USA, a také financování vědy armádou ve velkém měřítku.[165] …..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Studen%C3%A1_v%C3%A1lka
Hegemonie
Hegemonie je politická, ekonomická a vojenská převaha jednoho státu nad ostatními státy, ať už regionálními nebo globálními.[1][2][3] …..
Co získali malí kluci?
…. V teoriích imperialismu hegemonický řád diktuje vnitřní politiku a společenský charakter podřízených států, které tvoří hegemonní sféru vlivu , a to buď vnitřní, sponzorovanou vládou nebo vnější, instalovanou vládou . Pojem hegemonismus označoval geopolitickou a kulturní převahu jedné země nad jinými zeměmi, např. hegemonii velmocí nastolenou evropským kolonialismem v Africe, Asii a Latinské Americe. [ 6 ] V teoriích mezinárodních vztahů se hegemonie odlišuje od impéria jako vládnoucí pouze vnějším, ale ne vnitřním záležitostem jiných států. [ 7 ] …..
https://en.wikipedia.org/wiki/Hegemony
Josef původní napsal:3 prosince, 2024 (21:00)
Ruská invaze na Ukrajinu
…. neboli rusko-ukrajinská válka (běžně též ruská agrese na Ukrajině, válka na Ukrajině či Putinova válka[ …..
Co získali malí kluci?
ZE ZNEPOKOJIVÉ STUDIE JE JASNO -EVROPU DNES NELZE BRÁNIT
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/11/26/ze-znepokojive-studie-je-jasno-evropu-dnes-nelze-branit/
Nebo
Evropa do BRICS?
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/08/27/tiche-povstani-globalniho-jihu-co-znamenaji-vysledky-summitu-brics-pro-svet-a-ukrajinu/
Josef původní napsal:3 prosince, 2024 (21:02)
Každý svého štěstí strůjcem
Kdo chce uspět, musí se přičinit.
https://cs.wiktionary.org/wiki/ka%C5%BEd%C3%BD_sv%C3%A9ho_%C5%A1t%C4%9Bst%C3%AD_str%C5%AFjcem
Tak se nám to začíná pěkně barvit. Barevná revoluce v Gruzii, vojenský puč v Jižní Koreji. Evropská unie neuznává zvolené hlavy států kolika zemí? Venezuela, Sýrie, Bělorusku, Gruzie, …
Nějak KoZa zapomněl, že se v Helsinkách zavázal respektovat hranice v Evropě a nezasahovat do vnitřních záležitostí jiných zemí!
A kdyby nebylo Helsinské konference, tak by se Sovětský blok nikdy nerozpadl.
To byla účelovka, samozřejmě. Západ potřeboval klacek na východní blok. Západ ututlával vlastní genocidy, podporu terorismu, totalitarismus (finanční, dluhový atd.) i dogmatickou ideologii tzv. lidských práv a západních hodnot, přičemž veškeré výtky bagatelizoval a odbýval například poukazem na votaboutismus. Jednoduše ze sebe dělal svatouška a východu soustavně nasazoval psí hlavu. Západ totiž většinou všechna ta svinstva dělal hlavně v zemích třetího světa, a co by komu záleželo na nějakých primitivech někde v pralese či poušti, že.
Byl jste dneska na školení?
Něco k věci by nebylo? Třeba popření války v Koreji či Vietnamu, řádění CIA ve státech Jižní Ameriky, US agrese vůči Panamě s tisícovkami mrtvých či tak něco. Snažte se, Ondro, jistě na něco originálního přijdete.
Nepřišel, nepřekvapil.
Pane Sláma.
Je to od USA jištění své moci,nemůžou si dovolit,pustit ze svého vlivu a můžeme říci, ze to je několik státu. USA jsou známé, že nějaké smlouvy,dohody,úmluvy nedodržují.Proto mám obavu,že ani u nás nedovolí nějakou změnu. Barevnou revoluci nejde vyvolat v Německu, nebo Francii,tak tam si vynutí předčasné volby.
Snad by se dalo říct, že sovětský blok se nerozpadl, pouze se jako struktura přestěhoval na Západ.
Kdyz lid spatne a nespravne voli,nikoliv dle prani a dle diktatu vrchnosti ,je na nej vyhlasena revoluce a kdyz prohraje de este do dalsi valky..Za trest. Tak nepohodlnej lid vymeni ,za jinej..
V listopadu navštívil Brno velvyslanec KLDR.
Byl jsem na jeho přednášce.
Ohledně Jižní Koreje řekl pouze, že je čeká v budoucnu zhroucení společnosti v důsledku extrémně nízké společnosti.
Když jsem se jej zeptal, zda může potvrdit, že jejich vojáci operují v kurské oblasti řekl:
Vše je v intencích mezinárodní smlouvy, ale operace našich vojáků nemohu potvrdit, ani vyvrátit, jsem diplomat a nikoliv zaměstnanec ministerstva obrany.
Jinak celkem sympatický chlapík
Můj dojem: Přes obrovské problémy, které má KLDR jdou nahoru, zatímco my dolů.
Promiňte extrémně nízké porodnosti
Tak Korejci nejsou většinově zrovna čahouni 😁
Pane Řezníčku a je pravdou že zrovna napíšu to neuctivě -ti žlutí se vzájemně na ty druhé dívají zpatra? Tzn Korejci na Japonce, Japonci na Číňany a ti zase na Mongoly apod.? Já vím Japonci byli velmi krutí dobyvatelé a okupanti- Filipínci by mohli vyprávět, ale poodhlédneme-li ještě do dávnějších dějin? Jinak mně překvapilo kolik jihokorejských prezidentů šlo po ukončení mandátu bručet. Myslel jsem, že v politice je dovoleno se nějak mýlit v určitých hranicích konání.
No, pred cca 20 lety mel jeden znamy doma dlouhobe na pobytu Japonce. Kluk, tenkrat tak 13-14. Slusny, inteligentni, prijemny. Zaujaly mne dva momenty, jednou mu ze srandy rekli „mas tu kolegy“ a ukazali na Vietnamce. Zatvaril se, jako kdyby ho nekdo strasne urazil. Podruhe mu (uz vazne rekli), jestli si nechce pokecat, s Japonkou, co prijela k jinym kamaradum, byloji tak ke dvaceti. Stejny vyraz, ze pry „zenska?“…
Však to tam také tak dopadá. Japonci vymírají. Ovsem ma to také nějaké výhody, můžete tam lacině koupit barák. S tou chytrostí, to zas nebude tak slavné. Do nedavna jsem dělal na projektů, ve kterém měli Japonci hlavní slovo. V momentě, kdy jsem odešel, překročili rozpočet už o skoro 20 miliard $, dobu výstavby přesáhli, skoro o rok. Samozřejmě projekt není zdaleka ukončený a Investoři diky tomu denně přicházejí o milióny $ za poplatky lodím, které čekají na produkt.
Z patra se dívají, jenom když do toho patra vyjdou po schodech či vyjedou výtahem. Ta lepší sorta, která sedí v restauraci dole a nemusí se trmácet po schodech a tlačit ve výtahu, dívá se na ty socky spatra.
🙂
z disluse ☺
V.T.
Před 47 minutami
Čistokrevní vojenský puč. Jestliže je Evropská a unie a USA zásadoví mělo by následným krokem být zavedení sankcí.
V Gruzii se na popírání demokracie podílí presidentka s podporou opozice a části ulice v Koreji si už vystačí president sám, bez opozice i bez ulice. Demokracie jako řemen.
Vzhledem k tomu, že to tam EU a USA pomáhali rozpoutat, celé to řídí, školí a financují, musely by uvalit sankce samy na sebe 😉
Mao zabil svého syna (Mao Anying) během bojů v Koreji proti Spojeným státům.
Stalin zabil svého syna (Jakova Džugašviliho) v boji proti nacistům během druhé světové války.
A Joe Biden právě omilostnil Huntera, svého pedofila, narkomana a zločineckého syna. Koho byste chtěli vidět jako svého vůdce? Ti, kteří obětují svou rodinu, své životy pro vás a vaši zemi.
Nebo jsou to dnešní západní vůdci zkorumpovaní, dekadentní a vedeni sobeckými motivy?
Už i Petra Procházková na ČT24:
„Protesty v Gruzii nesou prvky Majdanu, říká Procházková“
„Podle redaktorky Deníku N Petry Procházkové hrozí Gruzii ukrajinský scénář z roku 2014…“
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/protesty-v-gruzii-nesou-prvky-majdanu-rika-prochazkova-355887
Propojení mezi Ukrajinou a Gruzii je víc než zřejmé od doby, kdy se někdejší prezident Saakašvili po zpackané akci proti Osetii uchytil na Ukrajině (m.j, působil ve funkci gubernátora Oděsy), je . Tak teď jen kdy naběhne před kamery Victoria Nuland s chutným pečivem.
Není vona Procházková něco jako baba Jaga, když do toho tak vidí?
Mno, jestli je baba jaga, to nevím. Nicméně její pohled celkem sdílím.
Petra Procházková je celebrita – novinářka se specializací na postsovětský prostor a špatnosti Ruska. https://cs.wikipedia.org/wiki/Petra_Proch%C3%A1zkov%C3%A1
Celebrita a muslimská matrace.
A Štetinuv poskok.
ono to bude problem, predsa len vsetci vidia, kam Amici dostali UA. Jedna vec bola naivna predstava, ze budu mat zapadne platy a ruske suroviny za lacno, druha vec ked vidia znicenu infrastrukturu a populaciu na polovici aj to s vacsinou dochodcov a lazarov. Jedna vec je nepodielat sa na Majdane ale ani nebranit tomu (lebo ved nam chcu dobre), druha vec je vediet a vidiet, ze ti majdanisti, ktori su teraz v uliciach chcu mna a moju rodinu nechat obetovat vo vojne na gruzinsko-ruskej fronte
Laďa Větvička psal už v květnu, že v Gruzii bude Majdan. Jó, Lada má rozhled. A byl se tam osobně podívat …
Blboni chtějí do EU a nechápou,že tu budou mít ještě nižší status, než Ukáčka.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/jizni-korea-kldr-severni-stanne-pravo-prezident.A241203_151813_zahranicni_dtt
Co to? Estlipak to nebude sposobene hlavne prudkym poklesom juhokorejskej ekonomiky…. kedze vvp odsal gastarbeitrov z byvalych republik sojuzu z JK naspat do Ruska.
Dalši stát, co budeme zachraňovat? Nebi toho uz trochu moc?
Myslim ten tendr na dostavbu jadra …..
Jestli on ten Jihokorejský puč nezoeganizoval Westinghouse 😀😀
V Jižní Koreji probíhá regulérní puč v režii prezidenta. Prý zvolení zástupci lidu v parlamentu ohrožují liberální demokracii, tak vyhlásil stanné právo.
Obávám se, že u nás by to mohlo po volbách dopadnout podobně.
Před volbami.
Otazkou je, jestli to cele nepopostouchl i vysledek mise Ukrajincu minuly tyden. Prileteli do Jizni Koree, ukazali co vsechno by chteli, pripustili, ze by to klidne i zaplatili a byli vyfakovani.
Tak se nám ta liberální demokracie mění v totalitu.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-jihokorejsky-prezident-vyhlasil-stanne-pravo-40499680#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
„Řekl také, že Demokratická strana se pokouší svrhnout liberálně demokratický systém. „Národní shromáždění se stalo monstrem podkopávajícím liberální demokracii a národ se nachází v nejistém stavu, balancuje na pokraji zhroucení,“ uvedl ve svém prohlášení.“
Hlavně ať se to nedozví rozvědčík.
U nás taky národ balancuje na pokraji zhroucení…
Tak přemýšlím, jak by rozvědčík u nás inscenoval převrat, ale ať se snažím jak chci, pořád vidím jen námět na italskou nebo Troškovu komedii.
V hlavních rolích Holubová, Vetchý, Svěrák, pomocná režie Hřebejk …
Svěrák s Holubovou rozvědčíka s politručkou, to je geniální, Vetchý nutelína nebo TZLD ?
novinky
Dva muži v Rakousku zatáhli do auta 76letou seniorku a znásilnili ji
bez diskuse
Tak to má Zděšena ještě pár let čas.
Jižní Korea už vypnula internet.
Dobré poučení i pro naši alternativu: nespolehejte jen na sítě…
Kdo teda bude stavět ty Dukovany, když Rusko i Jižní Korea jsou nedemokratické?
Ve Francii to má Macron taky nahnuté…
ani se to nedá všechno pořádně sledovat, jak se události valí :o)
Vy si snad myslíte, že se v Dukovanech nějaký blok postaví? Naivkové. Mmch by mě zajímalo, čím tam ten blok či dva chtějí uchladit, četl jsem, že kapacity chlazení jaksi nejsou. Ale odborník nejsem.
Nebyl bych takový pesimista, já bych se skoro vsadil, že do dvou let se na tom začne.
čim chladili doposavaď ??
Je tam přehrada, na řece Jihlavě – z té se to chladí. Jestli je to dostatečné pro další bloky, musí mít spočítané.
Pokud budou nové bloky jako náhrada stávajících, tak s chlazením není žádný problém. Pro případ, že by byla prodloužena životnost stávajících bloků je ve hře i suché chlazení.
to je ake?
Vzduch. Delaji to nejaci Madari.
Nevím jestli postaví. Ale moc bych se nedivíl, pokud by zakázku nedostal Westinghouse, nezačalo se stavět, jen z důvodu oživení americke ekonomiky. Samozřejmě by vytřískali jen peníze a projekt by se stal dalším potěmkinem. V dnešní době nic takového není nemožné.
Hlavni demokrati a demo strany sou nejhorsi nepratele dymokracie ,
ale prestiraji opak.Az to vzycky rupne.
Demokracie s přivlastkem nikdy nemá od totality moc daleko …..
Nevíte komu máme držet palce?
Liberálně demokratickému prozápadnímu prezidentovi, který vyvolal vojenský puč nebo demokraticky zvolené opozici?
Vyšli už nějaké notičky?
Nevím, zda jsou tyto zprávy důvěryhodné, ale za povšimnutí v dnešní válečné době určitě stojí.
Zelenskyj priznal, že Rusko poprosia o mier.
https://www.hlavnespravy.sk/zelenskyj-priznal-ze-rusko-poprosia-o-mier/3737226
Taky by mě zajímalo, zda je Vidlák povinen dávat nějaké zprávy policii, tak jako je to na Hlavné zprávy sk.?
Varovanie
Vážení čitatelia – diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.
Jsem si téměř jist, že je to stejné.
Hlavné zprávy jen upozornily, co je v zákonech. U nás už na to ani nikdo neupozorňuje, ale v zákonech to máme taky.
Tohle Zelenskij povídal před tím vpádem do Kurský oblasti. Soudím, že ještě před svátkama chystají zas nějakou kurvárnu.
Bilá přilba má pro jejiho nositele jednu velmi nepříjemnou vlastnost – je dobře vidět a dobře se na ni miří. Tedy pokud není zima a sníh, a to je v Syrii vzácnost. A kolik jich padlo? Asi se místům, kde se střílí, velmi pečlivě vyhýbají.
Možná by jim měli Britové pořídit ještě oranžové uniformy 😀😀
A Štětináč? Na peklo nevěřím. Červicci ai pochutnaji nabkazdem z nás úplně stejně. Leda že by někdo chlastal formaldehyd ….
Kundera: „Nic nebude odčiněno a vše bude zapomenuto“
Co mne překvapuje, USA prosazuji ženy na důležité posty,co tím sledují,snad nechtějí ženám naznačit, ze jsou blbejši než muži. V
Ne. Naznačují, že je úplně jedno, kým je ten post obsazen 😀
Všimněte si, kolik žen už bylo na postu ministryně obrany. Mám takový dojem, že to není náhoda. Ať se nám to líbí nebo nelíbí, ženy na těchto postech s reálnou armádou nemají zkušenost. Dá se jim nakukat kdeco. Takže ideální loutka, za níž je schovaný loutkovodič.
BINGO!
Pano Petra
To Černochová úplně zastínil Parkanovou v zakázkách pro armádu.
O Leynove jsou také nepochopitelné věci při řízení Německého min.obrany.
Pana Černochová je opravdu mnohem lepší než pana Parkanová, ale ani jedna nedosahuje kvalit panny Lejnové.
Ten útok v Gruzii je sofistikovaný.
Gruzínská velvyslankyně v ČR rezignovala
Velvyslankyně Gruzie v České republice Tea Maisuradzeová v noci na úterý na sociální síti X oznámila, že rezignovala na funkci. Dodala, že věří v budoucnost země v rámci euroatlantických struktur a Evropské unie. Podobně se již zachovalo i několik dalších gruzínských diplomatů na zastupitelských úřadech.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-gruzinska-velvyslankyne-v-cr-rezignovala-40499586
Diskuze pod článkem je šílená. Otrok mermomocí chce zůstat otrokem.
Některý příspěvky jsou docela good 🙂
Roman Drahovzal
Před 1 hodinouUpraveno
Cesty diplomatů jsou nevyzpytatelné. Jiná diplomatka, jakási Salome Zurabišviliová, ano je to současná prezidentka Gruzie, přijela jako francouzská občanka a diplomatka poprvé do Gruzie ve svých 52 letech. Protože však Gruzínci, i když jsou hrdý národ, tak trochu tápají ve věcech demokracie, tak o rok později získala gruzínské občanství a stala se s fleku ministrní zahraničních věcí. Tak rychle nevyletěl vzhůru ani náš „Aspeňák“ Honza Lipavský. Ale paní Salome nelenila a kandidovala na gruzínskou prezidentku. S výsledkem 2,7 % nebyla spokojena, a tak Gruzii na pár let opustila, aby se však posílena vrátila. V srpnu 2018 se zbavila francouzského občanství a v prosinci 2018 zvítězila v prezidentských volbách, neboť Gruzínci opětnenašli ve svých řadách nikoho tak oddanému světové západní demokracii, – takového politika západního střihu. A paní Salome si myslí, že ho nenašli doposud, protože tvrdí, že ze své funkce neodstoupí, a bude Gruzii velet dál i po prohraných volbách. Volby totiž prohrála jen v Gruzii, ale západní demokracie ji v jejím prezidentování podporují . A to je důležité.
👏👍
Salome volby neprohrála, ale jejího nástupce má zvolit nový parlament, který ona považuje za nelegitimní.
Názor občanů ji nezajímá.
Kterých občanů ? V parlamentu volí každý podle svého programu, který zase volili ti občané. Gruzínský sen opravdu neměl v programu volit tu kravku a pár končícími rádoby o celém světě rozhodujícími progresivci placených řvounů to opravdu nezmění. To je demokracie, zkuste si najít co demokracie od řeckých dob znamená.
Pardon, teď jsem to teprve pochopil, ona chce být presidentkou země, kde neuznává demokraticky zvolený parlament a názor občanů ji nezajímá, tak to je dobrá adeptka, ale tak na Bohnice.
Beru zpět: president je v Gruzii volen přímo občany.
Také beru zpět to první, hlavně konec, nevšiml jsem si, že jde o vás a pochopil to jinak.
Tak ještě jinak: přímá volba je jen na Wikipedii.
V ústavě Gruzie je president voleb volebním výborem, který má 300 členů, částečně z parlamentu, městských rad a regionálních úřadů.
Volby jsou 14.12.2024.
Slušnej guláš.
Ohledně francouzsko gruzínské prezidentky – toto byla naprosto normální procedura v Banderostánu. Pamatuji si z minulosti jen gruzínského požírače kravat (primátor Oděssy ?) a ministrini zdravotnictví, občanku USA. Té normální Ukrajinci ani nerozuměli, když se pokoušela blekotat „movou“ Ale různé privatizace a hlavně nákupy léků v cizině řešila na jedničku. Bohužel ne pro místní občany.
Skoro se mi chce zeptat Vidláka, jestli pod pseudonymem nepíše pro Lidovky.
Je vůbec v našem éteru něco takového možné uveřejnit ??? Takový, nebojím se napsat, dezolátský až proruský narativ.
https://www.lidovky.cz/nazory/dezinformace-neduvera-v-politicky-system-otakar-foltyn-lzinarativ.A241202_151047_ln_nazory_halu
Po zvolení Trumpa se boj s dezinformacemi postupně vytratí.
Tenhle článek je ukázkou, že to půjde rychleji, než jsme si mysleli.
A nastane ráj na zemi. Hosana.
to urcite nie, ale mozno nam prestanu aspon tlacit kliny do hlavy….a mozno dalsia generacia ziska trochu odstupu a nadhladu od toho, comu momentalne veri,…..ked uvidi, ako lahko sa otacaju
Ty diskuse je treba brat s rezervou. Jednou jsou uzivatele dost propleti a jednak jsem si na idnes vsiml, ze kdyz je nejaky clanek na nejednoznacne tema, zpocatku jsou reakce uzivatelu „normalni“. Po puldni se vratim do stejne diskuse a je „znormalizovana“, ty puvodni nazory jsou „uminusovane“ k dnu a pribyde spousta „bojovniku“, kteri maji, svete div se, vysoce kladne ohodnoceni.
A ti největší dementi mají verifikovaný účet s modrou pečetí s fajfkou.
Mně je zase k smíchu sektor „Blogy“ na iDěsu.
To je zaprvé neuvěřitelná protiruská stoka a zadruhé – byli odtamtud doslova vyštípáni blogeři, kteří se snažili psát alespoň trochu nestranně.
A ten zbytek – ten je o hovně.
Pán s kočičkou na profilovce, který už přes deset let píše o tom, jak po korpulentní dámě, obvykle v cukrárně, sofistikovaně loudí sex. A jak mu do toho stokilová dáma vždy hodí vidle.
Pán, co se nezmůže na nic jiného, než cílené vykrádání článků jiných, případně překrucování jejich původních vyznění.
Kuchař – zavilý havlista, pravdoláskař a lepšočlověk, tam s příznačnou kuchařskou inteligencí píše slátaniny, jaké by ani v silné opilosti nesvedla ani paní Kunšteková.
Pro mě blogy na iDěsu skončily vypakováním pana Větvičky, předtím pana Šika a dalších.
Tím se v plné míře potvrdilo, jaké má opičák Banga zadání :
„Nezávadné tlachání vohovně, semtam nezávadný cestopis z nějakého opičákova“.
Ja tam nechodim ale vy to evidentne mate zmaknuty – pisou tam o hovne i nejaci sionoste?
On tam pořád ještě straší cenzor Banga?
Některé konstanty se nemění. Nebo to taky může znamenat, že „docházejí lidi“.
Ovšem pan Pokorný má vždy skvělé články.
https://blog.idnes.cz/ladislavpokorny
A taky pánové Nožička a Lněnička ten fialovo-modrožlutý uliční výbor pěkně serou.
😀
Pan Pokorný má vždy skvělý článek. Ani ten ještěrkář, který jen paroduje jiné články, se mu nedokáže dostat na hrb. A pak ještě paní Lhotská. Ale ta se vždy hrdě hlásí k tomu, že článek napsala pro „TO“. Ale jinak blog IDěs už nestojí ani za zlámanou grešli.
Známá věc, „liberální demokrati“ jsou ve skutečnosti agresivní fanatici. Tahle sorta lidí podepisovala petice za trest smrti pro Miladu Horákovou.
Myslím, že v každé skupině jsou nějací fanatici. Ale „liberální demokrati“ jsou popírači pravdy a to je fanatismus už z definice.
Souhlas, ve své většině agresivní nejsou, podle diskuzí pod protiruskými články se to nedá brát. Akorát koukají na ČT a čtou iDnes 🙂
Taky mě překvapilo uznání výsledků amerických prezidentských voleb. Sice teď na poslední chvíli Trumpovi mydlí schody, ale i tak..
Velvyslankyne rezignovala ,ale pavlacovy kecy vede porad a furt , takovy nic nezastavi.
To už vypadá trochu zoufale.
K tomuto tématu před časem přivezl přímo z Gruzie velmi poučné zprávy Laďa Větva. Dávno před volbami tušil, co se tam bude dít.
V Gruzii je teď prý největší počet neziskovek na 1 obyvatele (a asi i na metr čtvereční) 😀
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Majdan-v-Gruzii-probiha-Ladislav-Vetvicka-ze-zeme-kde-se-dnes-rozhodne-756007
Vidlák by se měl přejmenovat na Všeználka.
Jan by se měl přejmenovat na Závistivce.
Tymákovan by se měl přejmenovat na Hujera.
to Jan:
Dovolím si ohodnotit váš skvělý příspěvek
💩💩💩💩💩
To jsou Shiti, nebo kvočny sedící na vejcich?
To byla řečnická otázka, že 🤣 😂
Docela zajímavý rozbor situace v Sýrii od p.Šika
https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/syrie-co-se-to-tam-deje.A241202_172607_p_zahranici_nef
Mě z toho vychází jediné.
Klubko hadů.
Každý si v Sýrii ohřívá svojí polívčičku a v minulosti celkem spokojená zem je v rozvratu, lidé umírají a utíkají.
Dobré, děkuji. Další střípky o dění v Syrii zde: https://kispep.wordpress.com/2024/12/02/larry-johnson-sledujte-penize-z-ropy-v-syrii/
Pokračování Libanonu. Rakovina se zdárně rozrůstá …
Tak jestli už agent Plavec opravdu stříhá metr do Pekla , tak to opravdu smutnit nebudu…
Štětináč je dobrý komik. Jednou vysvětloval, že do zakázaných oblastí SSSR se dostávali tak, že na hlavičkovém papíře Svazu mládeže zfalšovali povolení a orazítkovali to rubovou stranou pětikoruny.
😀
Hele… tomu bych i veril. Zejmena kdyz ty zakazane oblasti byly tzv. „zapovedniki“. Par pripadu zminuje v knihach, ktere napsali z cest.
Uvědomujte si, že vedle toho, že je notorický lhář, je to ukázkový prototyp charakteru, díky kterým se naše země a hlavně společnost dostala tam, kde nyní je ?
Uvedomuju. Jen mam trochu povedomi o tom, co delali.
Předpokládám, že i to, že agent Plavec byl aktivní součástí toho, co dělali.
To, co mam na mysli je treba v knize „Od pramene k oceanu“.
To, kam se vydal nasledne uz nehdonotim. Stejny pripad jako Sverak.
Myslím, že Svěrák nebyl takový aktivní přítel minulého režimu.
Soudruh Sverak? Clen strany od roku 1961?
Nezastávám se Svěráka, i mne strašně zklamal. Jen tvrdím, že agent Plavec je výrazně vyšší úroveň.
Svěrák, ať se na to díváme ze které strany chceme, něco pro zemi udělal a něco po něm zůstane.
Filmy, filmové scénáře a komu se to líbí, tak i ti Cimrmani, protože dost jejich představení je zaznamenáno.
Co zůstane po Štětinovi-Plavcovi? Ani to příslovečné hovno ne…
Ty jeho knihy mají zhruba stejnou hodnotu, jako „cestopisy“ Hrabala-Kronďáka. Hrabal tam sice má spoustu fotek, ale pořízených za jedním jediným účelem. Nedivím se, že má doživotní zákaz vstupu do RF.
Po necelých dvaceti stranách to odložíte, protože už na 17. straně „zápisků z cesty po Transsibiřské magistrále“ začíná brutální, často až sprostá dehonestace naprosto všeho, co autor ve vlaku, nebo na nádražích uviděl. Včetně děžurné ve vlaku a údajně špinavého samovaru. Pili z něj všichni ve vagónu, ale jen jemu se zdál tak špinavým, že by ten čaj do huby nedal…
Našel jsem to v místní knihovně, ale domů jsem si to neodnesl. Sedl jsem si k espresu, že to zhruba proletím..
To je tak, že kdo mermomocí chce najít bordel a špínu ve Washingtonu, tak ji tam jistě najde, stejně tak na magistrále, či v tom vlaku.
Štětina i s Kronďákem jsou špíny a hovna, která ve špíně a hovnech umřou a mně nebude líto ani jednoho.
Mam asi kliku, ze jsem cetl ty „pred“, pripadne ty ktere nepsal sam, protoze tam nic takoveho neni.
Souhlasím, ale taky sleduju stopu peněz. Takhle výpravné publikace určitě nevydali vlastním nákladem a z prodeje se ani tomu nakladatelství vložené náklady, podle mne, vrátit nemůžou. Tuším, kdo to asi zasponzoroval…
Štětina v jakémsi rozhovoru uvedl, že (údajně z legrace) odříkal před muslimem šahádu. Takže je muslim.
Svěrák je vychcanej jak díra do sněhu.
To je vše pravda, ale ve srovnání s agentem Plavcem není až taková megasvině.
No… neni megasvine… za zivot se mi parkrat povedlo nakouknout mezi „lidi na vrcholu“. A na rovinu… od oficialni reality se to vetsinou dost lisilo. Nahore proste vic fouka. Navenek skvela parta, co drzi pri sobe, v realu dost casto „sdruzeni svini“. Nic, po cem bych touzil, takze jestli jsem se neco naucil, je to ze hlaska typu „X neni takova svine nez Y“ je dobre asi tak do nejake diskuse na netu, ale ze bych z toho neco vyvozoval, to fakt ne.
Fanatik porad potrebuje neco a vsecko se mu hodi k tomu , aby se moh zase zfanatizovat .Jako pes potrebuje a hleda svyho pana.
Kterej mu potom ukaze a posle na nepritele..
Moc tomu nevěřim. Když jsme jeli do Plesecka vypouštět Interkosmos, museli jsme každý mit vojenskou průkazku s fotografii ….
Hm, ja jako dabluv advokat, skvele…
Trochu si pletete zakazane prostory a zakazane prostory. To, o cem psal Stetinac byly „zapovedniky“. Z vojenskych by je v lepsim pripade hnali.
https://www.youtube.com/watch?v=yQ_B50MjidE GRUZIJE HOŘÍ Anatolij Šarij:Viďíme,kam se za 10 let dostala Ukrajina .Zboží z Evropi do Gruzije klesá,z Evropi do Gruzije roste.Čerťi na majdanu řeknou,co jim nakázali.Zákon FARA bráňí integraci.Tlačí Gruziji do válki z Ruskem.Gruzije je posledňí francouzská kolonije.
Víš co Sašo? ………………..
Neví.
S knihami to dopadne jako v „1984“. Budou se průběžně přepisovat, aby byly politicky a kulturně korektní, a proto budou dostupné jen elektronicky.
Papírové se budou pálit – viz Bradbury: „451° Fahreheita“. Jestli se někdo bude učit knihy nazpaměť, jak píše Bradbury, to nevím. Ale dost pochybuji …
hmm, tohle patřilo jinam.
Problém s novými knihami vám, kolego spisovateli Vidláku, závidím.
Já měl problém se starými, nikdo je při stěhování nechtěl. Tak jsem jich asi dva tisíce vyhodil.
Nad papírovými nosiči informací – novinami, časopisy, knihami, se stahují mraky.
Jak složil Bob Dylan – ještě není tma, ale stmívá se (česky Křesťan a Bobek).
Nastala doba „digitálních mělčin“ – jak nazývá to zběsilé a povrchní těkání na těch internetech prof. Bělohradský.
Moji kamarádi z „papírových“ deníků vyprávějí hrůzostrašné zkazky o čtenosti jejich produkce. Postupným vymíráním mojí generace dojde k jejich zániku – neznám jediného mladého člověka (cca pod 50 let), který by si kupoval (nebo alespoň četl) papírové noviny.
S knihami to bude podobné. Třeba to bude zákonité, vždyť hliněné destičky také odnesl čas.
Ano, je to tak. Nejdéle ještě přežijí několikastránkové reklamní letáky, kde bude na 20 % plochy předpověď počasí, výsledky včerejšího fotbalu/hokeje a první stránka přehledu z ČTK v rozsahu perexu.
Jediná šance je, že oligrachové typu Lukačovič budou příliš nedočkaví a internetové zpravodajství zpoplatní (penězi nebo samotným klientem) příliš brzy. Pak by se podmínky trochu vyrovnaly …
Na druhou stranu, říkám si, bude to škoda? Za tu bídu, kterou většinově předvádějí, si nic menšího než zánik nezaslouží. A čtenáři, kteří chtějí „kvalitu“, čímž myslí písemné potvrzení jejich světonázoru, si za TO nebo ricin prostě zaplatí.
Vůni papírových novin jsem měl vždy rád. Nejdéle vydržely vonět Literárky. Když tam kdysi bývala T. Spencerová tak to byl excelentní plátek. Ta by se nám teď hodila, o blízkém východu informovala jako málokdo. Nicméně k věci: současné papírové noviny jsou odporné propagandistické žvásty a nevidím důvod si nad nimi zoufat. Zaprodali se „satanovi“, tak ať si to vyžerou až do dna.
Kdysi dávno dokonce dělali experiment s parfémováním novin. Jak pamatuji, byly místy flekaté po nalití toho prostředku.
Třeba tím tehdy chtěli přebít ten ideologický zápach.
Dnes, kdy padla jakákoliv překážka k našim zdaleka nejlepším západním kamarádům, máme volný přístup k Coco Chanel. Každý vydavatel má přístup k pátému kanálu a může jej použít. Ten ideologický zápach je však dneska mimořádně silný, tak nevím pomůže-li to.
Co růží zvou, i zváno jinak vonělo by stejně.
Schody do pivnice, hoci by boli posiate kvetmi, nevedú inam.
Literárky byly skvělé noviny. Čeština Petra Bílka – to byla hostina a já se rád přejídal.
Když Tereza udělala osobní in rozhovor s Asadem, hnojomety se rozjely. Miroslav Pavel v jednom článku psal, že nedokáže získat žádné dotace, nic. Nepřátelská atmosféra komise. Pod rukou dostal prý návrh, že když se zbaví Spencerové, tak pak ano. Neodepsal ji.
Ustály těžký restart, a když se objevily v černých číslech, konečně, tak zavládnul kovidismus a propad. Miroslav Pavel to pak definitivně vzdal. Věčná škoda.
Až nepůjde elektrika, nebude fungovat ani internet ani rozhlas, nemluvě o televizi, tak si možná někdo vzpomene na ty podivné špalíčky, které zůstaly ve sklepě po dědovi nebo tátovi.
A vytáhne je před chatrč nebo panelák, otevře a začne číst, než se setmí. A další den znova a znova.
K tomu, aby kniha vydala svůj obsah stačí světlo a umění číst.
Číst budou umět jen žreci… Někteří talentovaní mladí bojovníci se to možná taky naučí.
Už nebrblej a mrkni do Kovárny.
Tak jsem si vzpomněl na 451 stupňů Fahrenheita.
Já zase na Zpěv drozda od W.Tevise.
Ja taky a na to, ze Vidlaka a Nulu nikdo nikdy v tomhle rezimu nesmi spalit.
Ani zakazat,nebo vymazat..Ani jim vyhrozovat , sou na ty spravny a povoleny strane dejin..
Taky, žejo – mohl bys doporučit nějaké noviny ke čtení?
Podle mého názoru – noviny by měly být zdrojem jaksi aktuálních informací. Nic není staršího než včerejší noviny – to víme. Na to je opravdu škoda papíru. Zachránit by to mohl nějaký doplňkový obsah s trvalou hodnotou (třeba vzpomínky zbrojnošů a tak).
Na to, abych se po ránu naxral, stačí tablet a Firefox.
Včera jsem jel vlakem z Moravy do Práglu.
Na nádraží jsem si chtěl koupit ve stánku vodu do vlaku. Prošel jsem kolem stojanu s novinami. Co mne zarazilo: ideologická fekální žumpa F24 mělo stejnou velikost, jako mívalo Rudé Krávo. Tedy to včerejší, kde přes celou titulku házeli hovna na AB, mělo 2x větší rozměry, než ostatní tiskoviny.
Nevím, jestli je to standard, nebo to bylo mimořádně kvůli tomu mimořádně údernému článku…
Ono to vychází i papírově??? Tak to mě zatím naštěstí minulo.
A k té velikosti: … podruhé jako fraška.
Jak vidno zříti, dějiny se opakují, jen k tomu zvolily jinou drrrramatickou forrrrrmu.
V dobách svých trampských začátků jsem Rudé Právo miloval. Na vycpávky mokrých bot bylo úplně vynikající. Fekál24 bude asi o dost dražší, co papír? Je aspoň savý a hořlavý, nebo je to umělá hmota, papír vzdáleně připomínající?
I na rozdelani ohne v kamnech bylo Rude Pravo vynikajici 😉
Přesně! Na ty vycpávky bylo fakt dobrý. A pod kočičí záchůdek taky.
Jo jo Šafrův „názorový deník“. By mě zajímalo, kolik se toho prodá.
PivoJ,
označiť F24 ako ideologickú fekálnu žumpu je veľmi nespravodlivé. Nedoceňujete ich! F24 sa podaril kvalitatívny skok pre iných nedosiahnuteľný – stali sa žumpou v žumpe!
Já jsem spoustu knih rozdal, ale vyhodit je nemám odvahu. Knihy a chleba se nevyhazují.
A skuteční kamarádi taky ne. To mě naučila někdy v polovině minulého století moje polská babička.
Ja davam nadbytecne knihy do knihobudek, tam si je veme kdo chce.
Kde se dají takové knihobudky najít? Bydlím v krajském městě.
Už téměř 6 let mám stranou plno knížek po manželovi, z nichž jsem některé četla a stačilo, jiné – s technicko-vojenskéým obsahem – nikdy číst nebudu a nevím co s nimi. Antikvariát všchny nevezme.
Díky za informaci.
Dobrý den, zkuste nemocnici (v Praze v IKEMu i Na Homolce, dokonce je i v nákupním centru Anděl a u ní je vždycky plno).
U nás na periferii Prahy – na Zbraslavi – jsou dokonce minimálně dvě. Jedna na náměstí a druhá nahoře u Alberta. Ale to jen kdybyste měla cestu kolem, jet sem jen kvůli tomu by nebylo zrovna to pravý ořechový.
Děkuji za tip, mám to tam kousek – pár kilometrů a pak už jen přes Vltavu. Na odkazu od Jirky II byly i D. Břežany.
Rádo se stalo.
Poliklinika v Butovicich (ve foaje), Modry pavilon u zastavky autobusu Sidliste Krc – tam davam knihy ja
Knihy vykupuje on-line antikvariát Avion a Restorio. Jsou i další antikvariáty, které je vezmou.
Dík oběma.
Antikvariát 11. Já tam teda jen nakupuju, ale slibujou, že si pro knihy přijedou, zkatalogizujou je a online je prodaj.
Když to antik nevykoupí, vložit do knihbudky. Tam nepravidelně zajíždí spoluobčan s vozíkem, všechno vyklopí do něj a s nákladem objede místní antiky. Co se nevykoupí na druhý pokus (vy jste tam byl 3 dny před ním), zajede vyhodit do nejbližšího kontejneru na papír, anebo, když jsou báby obzvláště nedajné, a vozík je pořád plný, vyplatí se zajet do sběrných surovin. Tak se přirozeně vyselektuje kvalita dvakrát a co neobstojí vůbec, jde do hajzlpapíru. Nic nepřijde nazmar. I tak vypadá cirkulární ekonomika. Vedlejším benefitem je, že zhrzený majitel starých knih, které nikdo nechce, může je opět vložit do vyprázdněné knihbudky. S dobrým pocitem záchrany hodnot.
zkuste toto
https://www.knihobudka.cz/
U nás ji pravidelně vymetají sběrači starého papíru do čista. Něco tam najít je celkem náhoda a odkládání je vlastně jen pro ten dobrý pocit, že jsem to do stoupy nehodil já.
Pokud už hodně pamatujete, je dobré vzít pár knih sebou při každé/častější návštevě lékaře.
Skoro v každé čekárně (kromě očního lékaře) je police plná klasických autorů třeba z Klubu čtenářů.
Možná je zkusit dát na oddělení do nemocnic, hlavně tam, kde jsou lidi dýl. Pacienti by to podle mne ocenili, ale nevím, zda je nemocnice z hygienických důvodů smí přijmout.
Těch 2000 knih muselo asi bolet, že ?
Já mám asi 500 svých knih, už nevím kam je dávat a ve sklepě ještě 5 plných vojenských beden starých knih, které otec odkoupil, když u nás likvidovali MLK.
Nedokázal bych se jich vzdát. Třeba jednou moje děti si na ně najdou čas a chuť.
Třeba.
Ve slepě? To už nebudou knihy, ale bedna plesniveho papiru …
I v panelákovém ? Nebo moderní dům ?
Velká škoda, měl jste dát vědět, mohl jsem Vám je uskladnit.
Archivuju knihy a slivovici. Obojí zjevuje pravdu, ale až na konci 🙂
na kterém? 🤗🤗
Jak u čeho.
S knihami to dopadne jako v Orwellově „1984“. Budou se průběžně přepisovat, aby byly neustále politicky a kulturně korektní, a proto budou dostupné jen elektronicky. A když nepůjde elektrika, knihy prostě nebudou.
Papírové se budou pálit – viz Bradbury: „451° Fahreheita“. Jestli se někdo bude učit knihy nazpaměť, jak píše Bradbury, to nevím. Ale dost o tom pochybuji …
„Před volebními místnostmi stáli bouchači, kteří dohlíželi, aby voliči házeli ten správný hlas?“
Bouchači nedohlíželi na voliče. Oni prostě hlasovali za ně.
https://www.rferl.org/a/marneuli–election-fraud-georgia-arrests/33181656.html
RFERL? To jako vážně, broučku? Tak určitě 😀 😀 😀
Rádio Svobodná Evropa jako zdroj nezávislých informací? 🤣 Tohle západní Rudé právo je fakt vtipné. Tohle může brát vážně jen tragikomická pražská kavárna a klauni vašeho ražení.
Váš výkřik ohledně jména zdroje obsah článku nějak nepopírá.
Reagujte raději na obsah. To samé platí pro podobnou „reakci“ výše 🙂
Nejde o jméno, ale notorickou prolhanost „zdroje“.
Obsah to nemá, nějaké výkřiky nastrčené kravky, která neunesla jednoznačnou porážku.
👍
Tak oficialne OBSE sa vyjadrila, ze volby boli ok
To je podmínka nutná. Nikoliv dostačující.
To je ale blábol. OBSE je mezinárodní organisace na kontrolu se svými procesy. Pokud ta řekne, že to bylo v pořádku, těžko to někdo může pravdivě rozporovat, navíc bez argumentů.
OBSE se vyjadřuje klasicky – volby sice byly v pořádku, ale vyskytlo se mnoho znepokojivých jevů, které by měly místní úřad řešit.
Čili: opakovat volby, dokud nedopadnou tak, jak chceme.
Je takova kouzelna formulace, pod kterou se da nacpat cokoliv : Ze volby sice byli provedeny zakonne, ale nebyli „ferove“ 🙂
Doublespeak
Přesně. Nerovnoprávné zastoupení žen na kandidátkách, nevyvážené finanční zdroje jednotlivých stran, nerovný přístup do veřejnoprávní televize…
Prostě jako u nás.
Mimochodem jak regulérní byly letošní presidentské volby na Ukrajině ?
Mimochodem: kromě Ukrajiny bude zřejmě i Gruzie zemí, která má v čele hlavu státu dělající přesčasy.
Úřadující presidentka se nehodlá vzdát úřadu, i když jí funkční období končí v polovině prosince.
Salome bude dost tezko delat prescas. Zvoli se novy prezident, ji seberou klice od baraku a vysoupnou za branu.
Zvolil, jinak plný souhlas. Ona asi bude zase nějaká exilová presidentka, ale to je mimo KoZu plně v kompetenci Bílého Tesáka.
Skeblove muzou. Protoze pravda je to, co uznaji za pravdu oni.
To je ten spolek, co kontroloval dodržování Minských dohod na ukrajině a souběžně se zabýval řízením palby karatelů. Tak to jsem doma.
A pokud i takovýto spolek volby s neprogresivním výsledkem uzná …
Jo bouchači, ti se vždy hodí. Po Majdanu dohlíželi i na to, jak poslanci ukrajinského parlamentu volí. Že o tom RFE/RL nic nepsala, anonyme ?
Pro někoho je cynismus těžko stravitelná novinka.
Pro (nás) zkušené jen každodenní chléb.
Cynismus Hudebníku?
Já už delší dobu jedu v sarkasmu!
Jistě.
Tak, jako je imperialismus nejvyšším stádiem kapitalismu, tak je sarkasmus nejvyšším stádiem cynismu.
Dál je už jen sebevražda.
Myslím, že se mýlíte. Sarkasmus je jen jedna z forem agrese. Cynismus vnímám spíše jako způsob vyrovnání se s realitou. Ale třeba se pletu.
To měl být jen bonmot, rozborů nejsem mocen.
mne to skor pride ako forma humoru, nez agresie
Aj mne.
Ono je nakonec klidně možný, že ty drony co místní blbci podepsiovali a pořádali na ně sbírky, teď útočily na Aleppo.
Gruzínské úřady přirovnaly protesty v zemi k ukrajinskému Majdanu a prohlásily, že takový scénář nepřipustí. Kyjev reagoval.
„Na rozdíl od Ukrajiny v roce 2013 je Gruzie nezávislý stát se silnými institucemi a hlavně zkušenými a moudrými lidmi. Scénář Majdanu se v Gruzii nemůže uskutečnit. Gruzie je svébytný stát a nedovolí to,“ prohlásil gruzínský premiér Kobachidze ještě 30. listopadu.
Dnes prohlásil, že „národní Majdan se konat nebude“ a Západu se nepodaří „dosáhnout ukrajinizace Gruzie“.
Ukrajinské ministerstvo zahraničí tato prohlášení kritizovalo.
„Rozhodně odmítáme vytrvalé pokusy gruzínských orgánů zatáhnout Ukrajinu do vnitropolitických procesů v jejich zemi. Gruzínská vláda by měla přestat strašit své občany mýtickým ‚ukrajinským scénářem‘, zatímco v praxi uplatňuje ‚běloruský scénář‘,“ uvedlo ukrajinské ministerstvo zahraničí v prohlášení.
https://t.me/stranaua/178477
Tak pokud je gruzínská vláda příčetná, dobře vidí, kam vede „ukrajinský“ a kam „běloruský“ scénář. Se šmejdy se prostě nevyjednává, jednak je jim každý ústupek málo a dvak šmejdi žádnou dohodu nedodrží. Pan prezident Janukovyč, poslední právoplatně zvolený prezident Ukrajiny, by mohl vyprávět.
Ale uznejte, je to fascinující, jak snadno je populace debilizovatelná.
Je a „žencký“ obvzláště. Ostatně ty svazačky na fotkách mluví za vše. Stačí jim dát du ruky nějakou krásnou morální chiméru a už jedou a pomyslně jí mlátí každého hlava nehlava a mají u toho ten krásný mladý revolucionářšký pocit, že „zachraňují“ svět. Dnešní i sebeblbější propaganda je úspešná díky tomu, že korumpuje ego konzumenta. Lidé se prostě rádi povyšují a (pseudo) morální témata jsou na to nejvhodnější.
Výstižné a smutné.
korumpuje ego konzumenta 👍 🐓 🎯 🏆
Souhlas. Nemůžou se prsit tím, že absolvovali/y dobré školy, mají prestižní dobře placená zaměstnání, majetek, krásu a přitažlivost, mnozí/mnohé nemají ani sexuálního partnera krom Anči Dlaňové – jediné, co zbývá, je povyšovat se nad davy pomocí pseudomorálky.
Rychle koupit bitumenovanou vlnitou krytinu Onduline, to je nová střecha za den hotová. Za 185/m2.
Re: Ládik!!!
Onduline nebrat. Dělal jsem z toho dvě střechy, obě stály za hovno.
Nikdy jsem nedělal žádnou střechu a tak mohu statečně pradivě tvrdit, že žádná z nich nestojí za hovno.
Výrok bezesporu pravdivý! [;>D)
Lhář je ten, kdo lže, když nemusí.
To je pak snadné, být pravdomluvný.
Ten výrok je přece čistá demagogie. Říct že nevím je pro univerzálního vzdělance nepřijatelné?
Demagogie??? Vy neznáte Evropský narativ?
Hovno je dobré, to se nějak rozloží a nakonec je pro přírodu fajn. Onduline v přírodě přetrvá velmi dlouho, jen na střeše nějak málo. Vyhozené peníze a zbytečná práce.
Já mám Onduline na jednom kurníku už 10 let a zatím dobrý.
Ale na ten druhý jsem dal projistotu trapézový plech.
Dyt Onduline je take poasfaltovany plech, nebo ne ?
Re: Peso
Onduline, který jsem používal já, byl poasfaltovaný vlnitý papundekl. Náchylný na proražení čímkoli. Mně to rozmlátily suché větve ze stromu.
Taky mi ho utrhnul sníh. Celé tabule jednoduše popojely směrem k zemi a vůbec je nesralo, že jsou přibité přesně podle návodu.
A tabule se mi samozřejmě zvlnily, když se lehce rozeschly podkladové desky. Prostě po cca 10 letech to letělo dolů a po lehké opravě skladby desek jsem na tyto lepidlem nalepil klasickou střešní lepenku.
Nemyslíte náhodou Ondusteel? S tím jsem nedělal.
Ondusteel neznam, ale mne se libi treba budova – mrakodrap televize v Bratislave. Plna azbestu, krasne velke desky… Azbest se nicim nahradit neda.
Ja to měl na baráku cca 20 let a OK. Asi záleží na tom, kdo tu střechu dělá. Ale je fakt, že když jsme to měnili, bylo to už na hraně.
20 let je na střechu málo
Jo, dtj60 to tam měl nechat ještě 20 let.
Re: Gaia
Všechno je o ceně a případné ochotě pracovat.
Já bych si to na barák nedal, protože pokud po krytině chodíte, vytváříte nevratné deformace, které životnost zkracují.
Já se nechal ukecat na „kanadský šindel“ co měl vydržet 50 let a na jižní straně jsem ho po 20 letech musel měnit. Teď mě čeká ta severní, vydrzela i 10 let déle.
Skladování kanadského šindelu na střeše se nedoporučuje! Ideální je suchá, temná místnost se stálou teplotou.
Re: tonda
To je taky docela málo. Minimálně třicítku by měl dát a po pár opravách na exponovaných místech ještě aspoň deset, ale spíš dvácu.
re: dtj
1/ Kolik je u vás v zimě sněhu?
2/ Jaké máte sklony střechy?
3/ máte protisněhové zarážky?
4/ Jak dlouhou máte spádnici na střeše, resp. jakou silou tlačí napadaný sníh na nejspodnější tabule krytiny?
Např. já mám na jedné straně naší hauzny délku střechy nějakých 18 metrů – přízemí, dvě patra a půda a k tomu sklon cca 70° od vodorovné roviny.
Do příští bomby to bohatě stačí.
Ale koupím trapéz, 12mm, v noci jsem to studoval.
Re: Ládik!!!
Záleží na tom, co chceš přikrývat.
My jsme tak kdysi stavěli garáže. Střecha se nearmovala, jen jsme uložili plech, zvaný Košičan (trapézák) a zalili jej betonem.
Proč?
„Bo byl zwééérkucype“…
Jestli to bylo dobře nebo špatně, to netuším. Zatím ty garáže ještě pořád stojí…
https://www.kondor.cz/fotocache/cat/trapezovy%20plech.jpg
Šopu 5x4m…. sedlová střecha, 20°
Re: Ládik!!!
Z čeho chceš udělat hřebenáče?
A nebo to uděláš „NA VASILA“, jak říká můj synek?
Na UA mají střechy z vlnitého oného, co mi silně připomíná osinek – azbest. Kdysi se to u nás používalo taky.
No a Ukři pouze přesadí krytinu na návětrné straně o nějakých 30 cm na vrchol krovu a problém hřebenáčů mají vyřešen.
Samozřejmě PŘES vrchol krovu…
Krytinu na závětrné straně přiloží „natěsno“ k trčícím tabulím a víc se nestarají – spokojenost…
Tohle je občas vidět i u nás, zpravidla u šindelových střech.
Pokud to funguje, proč ne.