22 listopadu, 2024

Naléhavý cíl

Namále máme – nevidí to slepí:
Bez plynu budou na ulicích davy.
Podniky krachnou – nic to nezalepí,
ekonomiku tohle všechno dáví.
Namísto faktů mýty šíří zprávy,
kterým však právem méně lidí věří.
Nahoru míří lidé bez páteří.
Ten, kdo se vlastní historie zbaví,
zbaví se domu, vyhodí ho z dveří.
Obrodit národ je cíl naléhavý.

Z bohatství zbylo málo – pouze střepy.
Ohnutý sluha se holt nepostaví.
Kolonií jsme, v níž se lidé štěpí,
mladým pak trychtýř vyrobili z hlavy.
Do něho lijí, kdo že je ten pravý,
a kdo je švábem, nad kterým se šeří.
Dvojími metry vrchnost stále měří.
Učit se udat? Podlamovat zdraví?
V něčem jsme horší nežli praještěři.
Obrodit národ je cíl naléhavý.

Cenzura jako dárek velkolepý?
Kdo nám ten krásný příběh převypráví,
v němž totalita zaplnila sklepy
odpůrci, kteří věří v pevné mravy?
Koho žít v hnoji doopravdy baví?
Mě tedy vůbec. Že blesk neudeří?
Mračna jsou hustá. Kdo se schoval v keři?
Vrah nabádá nás, ať jsme bez obavy.
Za válkou stojí různí promotéři.
Obrodit národ je cíl naléhavý.

Svoboda slova? Sfouknou ji jak peří.
Lži každý otrok budoucnost svou svěří.
Od mateřských škol člověk ochuraví.
Vstát z popela teď chtějí diskutéři:
Obrodit národ je cíl naléhavý…

Namluveno: muamarek.cz/files/mp3/nalehavy-cil.mp3

Jsem přesvědčen o tom, že většina z nás nemá myšlenky ani na Vánoce, natož na dárky – a dárek si přeje pod pomyslný stromeček jediný: Aby co nejdříve skončilo období, kdy každou vteřinou hrozí jaderná apokalypsa – a aby konečně zavládl celosvětový mír s jasně danými pravidly pro každého.
Máme-li se vůbec bavit o nějakém scénáři vývoje, musíme zavrhnout hypotézu zničení lidstva. Ale ani v případě této katastrofické varianty není tak úplně pravda, že není v našich silách s tímto stavem cokoli učinit. Stále máme hlas, tak bychom ho měli používat – a jednotlivé hlasy sdružovat do větších a výraznějších sborů. Pořád ještě můžeme volit, jakkoli je výběr nedostatečný. Můžeme dát najevo, co je pro nás nepřijatelné – a vyvíjet tlak na politiky, kteří naše zájmy nehájí.
Současně bychom ale měli pracovat na hypotéze, že současný stav lze přežít. Pak je nutné počítat s potřebou tvorby alternativního systému k tomu, který se nám před očima za ohromného řevu rozpadá.

Pěkně z gruntu

Měli bychom si vytyčit jasné cíle, jak by měla naše společnost vypadat – a to nejen po stránce ekonomické a sociální, jakkoli jsou tyto oblasti pro funkčnost jakékoli společnosti nezbytné zásadní, ale rovněž po stránce hodnotové a kulturní.
To, co je v troskách, bude třeba vybudovat na nových základech znovu. Týká se to například i odborů, které to dovedly tak daleko, že se zbavily i svého symbolu, své centrály v Praze. Čím více začnou průmyslové podniky zavírat a propouštět (Volkswagen v sousedním Německu je jen první vlaštovkou v očekávaném procesu), tím více bude potřeba silné organizace, která se bude za práva pracujících skutečně bít. Německou ekonomiku čeká obří krize – a my bychom se na ni měli připravovat. K tomu ostatně mělo dojít již dávno. Zatím jsme tragicky s německou ekonomikou propojeni bez náhradního plánu. Jak funguje domino si asi nemusíme dlouze vysvětlovat, zvláště, jsme-li, metaforicky řečeno, hned sousedním dílkem.
Je velká škoda, že naše školství věnuje malou až nulovou pozornost dějinám našeho národního obrození. Bez mnoha jedinců, jejichž jména zapadla v zapomnění, bychom již nejspíš samostatně neexistovali. Patrně není třeba příliš zdůrazňovat, že pro mocnářství tito jedinci představovali stejné „dezoláty“, za jaké pokládá současná česká vládní garnitura jakoukoli viditelnější a slyšitelnější opozici.

Více vysokoškoláků, méně vzdělaných

Nedávno se v médiích řešilo, že máme údajně nízký podíl vysokoškolsky vzdělaných osob – a že resort školství podnikne kroky k tomu, aby tento podíl vzrostl. Je děsivé, že se ihned nerozproudí debata o tom, že kvantita by neměla přebít kvalitu. Přitom řadu let se naše vysokoškolské vzdělávání potýká s nešvarem nekvalitních bakalářských a magisterských prací, založených na kompilacích a využívání takzvané umělé inteligence. Dalším problémem je potom struktura vysokoškoláků podle oborů. Nejspíše se shodneme, že potřebujeme více kvalitních doktorů včetně dentistů – ale naopak, že nám určitě nescházejí politologové. Bohatě stačí, že politology jsou jak premiér Fiala, tak ministr pro vědu, výzkum a inovace, Marek Ženíšek. Ministr zemědělství, Marek Výborný, pro změnu vystudoval teologii a historii.
Jakýkoli posun podílu vysokoškolsky vzdělaných osob směrem nahoru znamená jediné: Slevu nároků. Měli bychom se smířit s tím, že určité schopnosti nejsou v populaci zastoupeny většinově, a žádný politik s tím nic nenadělá. Umělé navyšování zastoupení vysokoškolsky vzdělaných lidí v populaci vede nevyhnutelně k degradaci univerzitního vzdělávání – a současně způsobuje nedostatek jinde. Zdravá společnost potřebuje manuálně zdatné (a přemýšlející) jedince, potřebuje vyučené nějakému řemeslu. Kdysi jsme bývaly sklářskou velmocí. Nyní jen můžeme nostalgicky přejíždět prstem po mapě a ukazovat si, kde všude bývávaly sklárny (ale i porcelánky). Stejně tak bychom mohli postupovat v případě průmyslu textilního – a celé řady dalších odvětví.

Rezignace je cestou do pekel…

Vedle školství je třeba zabývat se zdravotnictvím a sociálním systémem, zemědělstvím, průmyslem a energetikou, atd.
Apatii, letargii a rezignaci je možné zvolit kdykoli – ale uvědomme si, že tyto cesty vedou společně do propasti. Vrazí-li do nás kometa nebo pokud zoufalí šílenci zničí celý svět, máme všichni smůlu. To ale neznamená, že si máme lehnout do rakví a čekat na konec světa. Přijde-li, přijde. My bychom ale měli soustředit své síly na to, abychom společně stvořili cosi nového a hlavně funkčního. Dokážeme-li to, budoucnost rozhodně máme, as dokonce takovou, že se na ni budeme moct i těšit.

26 thoughts on “Naléhavý cíl

  1. To je nějakého skuhrání! Trenér Liverpoolu, Superman a Tyranosaurus se přitom nechal slyšet, že je logické brát ruskej plyn, anžto je levnější. Na to přece klidně stačí být politolog, petrochemie se u toho studovat nemusí. Stačí být chytrej od přírody a mít vizi! Dobře von si toho povšim!

    Navíc šikovné vysvětlil, že není blázen, vždyť říkám, že je chytrej jak vopice. Totiž, že ty platy budou. Proč by jako si prej měl vymýšlet, lidem se snad smí vykládat hovadiny? Jo? Naprosto perfektní mozková práce! Je to prej všecko už nachystáno, stačí přijmout legislativní vopatření a strčit tam přidanou hodnotu. A nebejt škarohlíd!
    A to s těmi vyhrnutými rukávy říkal, že to je přeci pochopitelný. Že totiž aby každej viděl, že na tom bude makat jak černej! Teda, jak afroamerickej, potažmo čistě africkej, protože on je pro diverzitu.

    A pak, že tu nemáme chytrý lidi! Prej že ukrutnej blbec to je a že patří do košatinky. Jako, někteří říkají. Ale přitom má takovej myšlenkovej tank v hlavě, že to ani není možný!
    Já se náhodou o naši zemi díky němu vůbec nebojím. Nebo teda, jen trochu, jen…, jak já bych to… Kurva!

  2. Samozřejmě, že společnost lidí by se měla podělit s každým o vědění, kterého již dosáhla. A když se obsah výkuky nevejde do základního stupně vzdělávání a komplet ani do středního, může se zbytek dosažených vědomostí lidem prozradit ve vysokém školství, a že se dává za to papír jako si je potřeba zde na Zemi všechno nechat potvrdit, jinak nevíme, čí jsme, to je už taková odvěká tradice.. Notak si společnost bude muset vymyslet nějaký jiný znak než papír pro jedince společnost převyšující.

  3. Český národ nepotřebuje více vzdělaných lidí, potřebuje více chytrých lidí. Dnešní školství, zdá se, praktikuje způsoby vzdělávání, kde chytrost je nepotřebný, nežádoucí jev. Varování! Pozor! Chytrý člověk přemýšlí!
    Pokud ale vystuduje někdo správný, tak papír osvědčující titul a prokazující vzdělání dostane. Čeká na něho profesní kariéra. Není důležité zda nerozezná kluky od holek. Když se vydává se za něco jiného než on sám je, nevadí. Když neumí, ani není schopen se samostatně rozhodnout, postarat se o sebe, ale naslouchá vrchnosti a pamatuje si správný názor, je vše v pořádku. Když ví co si musí myslet, nepotřebuje ani nesmí být chytrý, být vychytralý se doporučuje. Kolik takových je. Jsou žádaní, žádoucí a vyhledávaní. Dostávají se i na pozice, o kterých nevědí zhola nic.
    Takových „študiósů“ po Praze a po Bruselu běhá plno. Proč ne? Dosáhli svého vzdělání, včetně onoho titulu „bezplatně“, nyní sedí na pěkně placené židli, netrpí nedostatkem, při práci se nezapotí a mají se skvěle. Co dodat?
    Obrodit národ je cíl naléhavý…

  4. Český národ nepotřebuje více vzdělaných lidí, potřebuje více chytrých lidí. Dnešní školství, zdá se, praktikuje způsoby vzdělávání, kde chytrost je nepotřebný, nežádoucí jev. Varování! Pozor! Chytrý člověk přemýšlí!
    Pokudale vystuduje někdo správný, tak papír osvědčující titul a prokazující vzdělání dostane. Čeká na něho profesní kariéra. Není důležité zda nerozezná kluky od holek. Když se vydává se za něco jiného než on sám je, nevadí. Když neumí, ani není schopen se samostatně rozhodnout, postarat se o sebe, ale naslouchá vrchnosti a pamatuje si správný názor, je vše v pořádku. Když ví co si musí myslet, nepotřebuje ani nesmí být chytrý, být vychytralý se doporuuje. Kolik takových je. Jsou žádaní, žádoucí a vyhledávaní. Dostávají se i na pozice, o kterých nevědí zhola nic.
    Takových „študiósů“ po Praze a po Bruselu běhá plno. Proč ne? Dosáhli svého vzdělání, včetně onoho titulu „bezplatně“, nyní sedí na pěkně placené židli, netrpí nedostatkem, při práci se nezapotí a mají se skvěle. Co dodat?
    Obrodit národ je cíl naléhavý…

  5. Malokdo umi cist , videt za radky ,mezi ne , umysly za vetami a pouckami ,atd.
    Jsou vsude v mediich a spravnej nazev maji „controlled opposition“ ,
    cili rizena opozice ,rizeny temi , kteri ridi i vlady..
    Jako ve filharmonii , maji solo treba smycce a jim potom zase odpovidaji lesni rohy a vsecko ridi jeden dirigent..
    A za nim reditel a vedeni..

    Napr. nedavna vlna demonstraci , mnozstvi clanku , propagandy ,
    presvedcovani, byla a stale trva , za ucelem kazdymu vnutit do vedomi
    zmanipulovat , coz je snadny protoze sou i tady stada chytrych ,
    ktery vi vse a este vice nez jiny..
    /Ja,ja a vsecko je moje a ja vsecko tady ovladam/.
    Takovy sou nejsnadnejsi presvedcit. Aby este pomahali.

    Aby kazdej spravne vedel ,kdo je spravna opozice a kdo neni.
    Poradali vystavu tech na podiich ,aby volici je videli ,zapamatovali
    a vedeli ,koho maji volit a automaticky ke zvolili..Potom aby verili ,
    jen jim a cetli jejich clanky a se vsim souhlasili a vse podporovali..
    Maji nekonecny clanky ,nekonecny propagandy ,
    co si kdo ma myslet a co ne..Pokracuji ve vzdelani stejny jako
    ve skolach ,pedagogy ,dochtory ,ktery kadej rd prijme . Pisou,
    co vetsina chce slyset a vedet..Clanky ..
    Plny omezeny a povrchni kritiky na vladu.
    Vocud az pocud. Jde o nekonecny usili predem uz dnes vybrane,
    co nejvic zpopularizovat …

    Co vsecko pro lidi delaji..A ty nevdecny, je presto kritizujou a neveri jim.
    Aby se lide nespletli a spravne volili , ani nahodou jinak…
    Taky nikdo jinej nesmi kandidovat..Lidi si nesmi vybrat kandidaty ze sveho stredu , ale z podii. Uz sou tak k tomu dobre vycviceny..

    To ma jedinej zamer , aby se nic po volbach nezmenilo..
    Velka vetsina, uz je presvedcena a samozrejme uz vi koho zvoli..
    Ty co sou nejvic proti spatny vlade…
    Ostatni maji spatny prispevky a sou eunavne odsuzovany.Obcas smazavany..Drtivou vetsinou prechytralych ignorovany.

    1. MIr je pokracovani valky , jinymi prostredky. Vas, von Claunsewitz.
      Svet bez periodickych valek a nepretrzitych priprav na valku, nesmi existovat.

  6. Nemůžete chtít po vlastizrádné zločinné Fialove vládě aby se připravovala na obří krizi, která nás čeká, když naopak tu krizi svými kroky způsobila a dál ji prohlubuje.

  7. Poměry v současných německých školách

    Ve stále více oblastech je převaha žáků z řad potomků „dovezeného“ obyvatelstva.

    Tak jak nemají muslimští dobyvatelé respekt před zákony zemí, které je s nadšením vítají, nemají žádný respekt ani jejich potomci k pedagogům ve školách, zejména pak pokud jde o učitelky.

    Katastrofální podmínky ve výbušném dopise: hlásí každodenní násilí, výhrůžky.

    Děti  ve škole útočí na učitele i na sebe navzájem a výuka už je jen stěží možná.

    Přes 80 procent z nich doma mluví jiným jazykem než německy.

    Sedmdesát procent sedmáků neumí číst ani analogové hodiny.

    Děsivá situace nejen v jisté berlínské škole.
    ( Důsledek kalergismu, vítačské politiky kolaborantských vlád.)
    A zastírání je důvodem, proč se situace nevyřeší,
    necenzurovanapravda.cz/2024/11/kazdodenni-nasili-a-obtezovani-vyucovani-je-nemozne-dopis-odhaluje-katastrofalni-podminky-na-berlinske-skole/

    1. Re: Anonym

      Tak nějak nevím, čemu se divíte. Moje Jahoda má ve svém „týmu“ i žáky PÁTÝCH tříd, kteří nejsou schopni přečíst a správně interpretovat hodiny z klasického ciferníku.
      Vítejte v Čechistánu roku dvoutisícího dvacátého čtvrtého…

          1. Degeneraci skolstvi dokazuje ,ze Fiala ke profesor.
            De to rychle , britove uz si zakazali vanoce , protoze urazi mohamedany.
            Naopak to nesmi bejt , ze brity urazi ze mohamedove nemaji vanooce.

      1. ÓÓÓ !!! Doufám, že Vaše paní vyučuje v nějakém ústavu, nebo specielní škole.
        Číst ciferník jsme se učili v 1. třídě!
        nebo v druhé??

        1. Ne, ve zcela normalni. Tuhle zkusenost potvrzuji na vlastnich robatech. Narodili se do sveta digitalniho zobrazeni casu a normalni hodiny jsou pro ne klinovym pismem.

  8. Pane Řezanko, vy jste ÚÚÚplně neschopný vyřešit sám sebe a své blízké okolí.

    Vezměte si příklad ze mne.
    Mladý, chytrý a tak dále – to už znáte – a moje JEDINÁ starost je, aby se letos podařilo zpracovat kvas lépe, než loni.
    Protože jediné, co má cenu, aby se tím člověk zatěžoval – aby vyšla fajně slivovica a jabkovica a dřínovica a fšeckityfajnenapojecype.
    (-:

    Mám-li se vyjádřit seriózněji, neumím si představit člověka – novopečeného ministra školství, který oněch 23K asistentů – vyžírků pošle do prdele – pardon – na pracák a znovu zavede systém „zvláštních škol“, jak je pamatuje např. moje generace (60+). Prostě neumím.

    A zhruba totéž platí i o ostatních ministerstvech – a že jich máme, jako zrnek v makové buchtě.

    1. A ještě bych si co nejzdvořileji dovolil poprosit o lokalizaci obrázku.
      A doufám, že to není zas nějaké Borneo, nebo Špicberky. Když tak si něco vymyslete, ať už neotravuju!
      (-:

    2. Na to stačí jednoduchý zákon a máte z ministerstev pomocné školy včetně žáků. Jednoduché, prosté, elegantní.

      1. re: JŠ

        A nebylo by rozumnější to transformovat přesně naopak?
        Jako že by se ze zvláštních škol udělala ministerstva…
        … já bych ROZHODNĚ počítal se zlepšením!

  9. Agent CIA k vrcholnému politikovi USA:

    „Takže ty jsi z Kongresu – a co jako, sakra? Ty si za pár let sbalíš svoje fidlátka a zmizíš a my tu budeme pořád dál.“

    Na YouTube se překvapivě objevil kvalitně zpracovaný, 30-minutový dokument
    „Deep state vysvětlen“ a stále ještě nebyl zablokován, jako desetitisíce jiných. Video zjednodušeně ale hezky popisuje, jak vznikl a funguje mafiánský Hluboký Stát USA. Stručně odhaluje tu neviditelnou ruku, která ovládá USA a která skrz USA ovlivňuje celý svět.

    Deep State má zcela prokazatelně na svědomí desetitisíce vražd a „sebevražd“, státní převraty, ovládání novinářů, zastrašování, vytváření postupů na ovládání lidské mysli, šíření manipulací a propagandy, pokusy na lidech, shromažďování kompromitujících materiálů na všechny významné lidi a dokonce i vyvolávání válek a masových hysterií, což si v posledních letech užíváme plnými doušky. Tato skrytá hydra bohužel dál nekontrolovaně roste a neustále rozšiřuje svoji síť spolupracovníků.

    V jádru amerického Deep State leží CIA, ale USA má 18 takových agentur a k tomu stovky dalších, které jsou skrytými chapadly těch větších. Jejich rozpočet neustále roste, počet členů stoupá a jejich moc konstantně sílí. A to i do jiných zemí – třeba naše tajná služba už je v praxi jen koloniální pobočkou amerického Deep State a jejím úkolem bohužel už dávno není chránit bezpečí českých občanů (spíše naopak).

    Ve „velké osmnáctce“ zpravodajských služeb jsou 
    ONI (1882), CGI (1915), 
    INR (1945), 
    CIA (1947),
     USAF (1954), NSA a CSS (1952), NRO (1961), 
    DIA (1961),
     Military Intelligence Corps (1863) / Office of the G-2 (1977), OICI (1977), Marine Corps Intelligence (1978) s MCIA (1987), NGA (1996), OIA (2004), 
    IB (2005), DEA (1973) / ONSI (2006), 
    I&A (2007), NSIC (2020).
    Pak třeba US Secret Service (1865),
    slovutná FBI (1908), která dnes doslova na objednávku vytváří na nepohodlné politiky kompro.

    Podstatou fungování celého systému této mafiánské chobotnice je samozřejmě to, že samotní spolupracovníci a
    😎nižší členové Deep State neví skoro nic o ničem – nic nevidí v celku, jen
    plní v pyramidální struktuře svoje specifické úkoly. Donesete kufřík tomuhle člověku, prosadíte tento zákon, pošpiníte tuhle osobu, rozšíříte tuhle (dez)informaci…není třeba chápat, čemu to slouží v celkovém obrazu, prostě jen uděláte svoji část,“
    Nikola Bornová

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *