15 listopadu, 2024

Jak to máme s umělou inteligencí, aneb jeden digi-den v Gorolistánu.

  

     Jahoda se rozhodla, že si koupí „nové“ auto. Tedy samozřejmě nikoli nové, nýbrž o fous lepší, než to, které umně odsunula stranou (musela si ho OPĚT za trest koupit naše dcera. A nikoli auto, nýbrž OPĚT rumunský pekáč, OPĚT familiérně nazývaný Čaušesko).

       Méně shnilé, méně omšelá barva, méně nahrkaných kilometrů…, no s těmi kilometry teda nic moc, ale na její dálkové výlety do nákupního střediska v délce 922 metrů tam a 934 metrů zpět (protože se musí u baráku otočit na další dálkový výlet) jí to zas nějaký čas vydrží.

     „Udělej s tím NĚCO, protože mi to svítí FURT červeně!“ pravila před odchodem do jámy lvové, totiž do místní ZŠ. „Jinak nikam nepojedu a budeme o hladu!“ naznačila jasný záměr, jak dosáhnout svého, pokud by mne přepadla má vrozená lenost.

      Sešplhal jsem z gauče, vykoulel jsem se z trenýrkově temperovaného obýváku ven a letmo jsem prohlédl její zánovní brko. Hmmm, otravuje světelné čidlo kontroly správně nahuštěných pneumatik.

      I usedl jsem za volant a přetáhl auto k dílně, vzdálené od gauče s telkou rovných 787 metrů. Dofoukl jsem pneumatiky a vyměnil jednu žárovku, abych pak vyrazil za fatou morgánou, neboli za gaučem v obýváku, vytemperovaném na trenýrkovou teplotu.

      Chybička se vloudí…, do řiti! Jak je možné, že ta zasr… kontrolka furt svítí? P*čo, vo*e!

     Aha – soudruzi uznali, že dofoukat gumy je málo, ještě je potřeba odmáznout chybu z palubního počítače.

      Pět minut klofání…, no ani hov**!

      Marš domů ke kompu, vo*e!

      Hledám, hledám…, HURRRÁÁÁÁ! Mám to! Na chytré „TyTrubko“ jsem to našel hned.

      Tedy hned nikoli, protože mne musel poučit Pinocchio, že musím do vyhledavače napsat zaklínadlo. A to zaklínadlo je „TUTORIAL“.

      Ne, že by vás ještě někdy napadlo říkat nebo psát „návod k použití“! Fuj, vy jedni, ode dneška je povolen pouze tutorýýjalcype!

      Soudruh tutovník mi vysvětlil, co a jak, tož fofrem zpátky do auta, než to zapomenu. Cvakám, cvakám – houno, houno, zlatá rybko, akvárium nebude…

      Naštěstí kde se vzal, tu se vzal, zjevil se můj mladší klon, přikvačil z práce.

     „Proč s těmi dveřmi tak mlátíš?“ zeptal se nenápadně.

     „Nejde smazat chyba v kompu! Já se z toho Čaušeska snad pose**!“

     „Hmmm,“ synáček usedl do auta, nejdřív zapatlal na palubce, pak vytáhl svůj kecafon a vyhledal tentýž „tutáč“, na který jsem brejlil před čtvrt hodinou.

 Pak párkrát zaklofal na páčce a červená kontrolka zmizela.

     „Kurva! Jaks to udělal?“ rozčílil jsem se ten den už asi podesáté.

     „Ti to tam psali né?“

     „ Co? Kde?“

     „No byl tam nápis SEt tP!“

     „Ukaž to!“

Synek poslušně procvakal menu a ukázal mi písmenka.

     „TVL, to si děláš ze mě kozy? Tahle příšernost že je malé „t“?

     „Tys to nepoznal?“

„To jako má být malé „t“, jo? Si ze slušných lidí dělají chu**? A v životě by mne nenapadlo míchat v psaní malá a velká písmena! Který **čus to udělal?“

      Naši konstruktivní rozpravu přerušila svým příchodem Jahoda.

     „Čáááůů, co tu v takové kose řešíte?“

     „ Čaušesko ti napsal na displej „Set táájr Prežr“ s malými písmenky „t“!“

     „Aha! … a co to je? Tedy co to znamená?“   

    „Soupis tlaků pneumatik.“

    „ A to je ta červená, co mi tam svítila? A proč MI lezeš do MOJEHO auta? Ty MI s ním chceš někam jet?“

    „Ne. Beru si z něj svoje věci. Už jsem ho projel do dílny a zpátky, všecko je v cajku.“

    „Co? Ty s tím jezdíš? Ale já jsem nezaplatila zákonnou pojistku!“

    „ Kurva! A proč jako?“

    „Ta pojistka, cos mi vyjednal, se dá zaplatit jen přes kjujár kód!“

    „Přes co? Přes jakého kuguára zas?“

    „Přes takové to mraveniště v obdélníčku!“

    „Cože? Aha! Kurva…! Proč jsi jim nezavolala, aby ti nadiktovali číslo účtu!“

    „Já jim volala, ale bába v pojišťovně mi řekla, že ho nezná!“

    „Kurva, to je **ča! To se mi snad jen zdá!“

    „Nezdá. Už jsem tu smlouvu zrušila a sjednala si to jinde. Pojištění bude platit od pozítřka, až jim pošlu výpis z banky, že k nim odešla platba a oni si ověří její příjem na svém výpisu.

    „Kurvááá…! Prý z pohodlí domova! Ať jdou s celou digitalizací do pi-vuvuvu…!“ 

     Nedopověděl jsem, neb vcelku slušné a zejména vychované Jahodě došla se mnou trpělivost a vecpala mi do úst svou levou ruku. Pravou mne chytila za rukáv a táhla mne za použití mírného násilí ke gauči v obýváku, vyhřátém na trenýrkovou teplotu.

    „ No póóójď…, …  to bude dobréééé…,“ utěšovala mne ustaraně sledujíc pravidelné záškuby v levé polovině mého obličeje…

***

     … a tak tu žijem…

108 thoughts on “Jak to máme s umělou inteligencí, aneb jeden digi-den v Gorolistánu.

  1. negramotny tocovolant tu zase dela alternative ostudu, fakt ho sem nenechavejte uz psat, vypada to ze alternativa jsou samy dementi…

    na 7 segmentovym displeji se to pouziva desitky let, vi to kazdy clovek co neni uplny debil a nekdy videl aspon video.

    obrazek zde

    https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.opledtw.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F7segment_display_english_alphabet_word_example_7%25E6%25AE%25B5%25E9%25A1%25AF%25E7%25A4%25BA%25E5%2599%25A8%25E5%2596%25AE%25E5%25AD%2597%25E8%2588%2589%25E4%25BE%258B.png&f=1&nofb=1&ipt=9145b5b08740e7b2961399c2624683f65b5b93c4b495470c8062f761f8468629&ipo=images

    co se tyce lamentovani na QR kody a AI tak to je opet silenstvi starce co vi kulove jak veci funguji.

    clanek celkove smutna ukazka nedostatecneho vseobecneho rozheldu.

    1. Ten odkaz je divný, to by zase nedement mohl vložit líp. 🙂

      Jinak yep, jedním z důvodů, proč alternativně mrčet, bývá neochota držet prst na tepu dějin. Ale zase Targusovy nadávky jsou mi bližší než repetitivní kolovrátky Šaškina, Goje a Hulváta, jestli to není jedna a tatáž mrcka.

      1. Nechtělo se mi to krátit, proč.

        Vložil jsem obrázek z clanku do ChatGpt a toto napsal. Inu AI je prej zbytečně ale slabším jedincům může pomoci:)

        Na displeji vašeho auta se zobrazuje „Set TP,“ což obvykle znamená „Nastavte tlak v pneumatikách.“ Tato zpráva se často objevuje, když auto zjistí, že tlak v jedné nebo více pneumatikách není v doporučeném rozsahu. Měli byste tedy zkontrolovat a upravit tlak v pneumatikách podle specifikací ve vašem manuálu k vozidlu a poté resetovat systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS).

        Pokud nevíte, jak resetovat TPMS, podívejte se do manuálu k vozidlu, protože různé modely aut mají různé postupy pro resetování tohoto varování.

        1. ChatGpt ví i proč je to t divné ale vysvětlení jak to tocvolanta minulo nemá, používá se to leckde 🙂

          Malé „t“ na displeji vypadá neobvykle kvůli stylu nebo fontu, který displej používá. Tento typ fontu je často jednodušší a méně přesný, protože displeje v autech bývají tvořeny ze segmentů, podobně jako na starých digitálních hodinách. Písmeno „t“ proto může vypadat nezvykle nebo zkomoleně, protože není plně vykreslené jako v běžných fontových stylech. Tento zjednodušený design je častý u starších či levnějších automobilových displejů, kde se používají omezené segmenty k zobrazení znaků.

        2. Re: jezisi

          Toto je obrázek po zkontrolování tlaku a VYNULOVÁNÍ systému, blbečku.
          Kromě toho mi stále nikdo nevysvětlil, PROČ se střídají velká a malá písmena.

          1. Malé „t“ v Set TP je dané možností sedmisegmentového displeje. Velké „T“ tam nezobrazíte a automobilky, které mohutně šetří náklady a cílí na cenově citlivé zákazníky, zkrátka využívají staré a jinde nepoužitelné součástky.

            1. Re: Káčko

              NEPIČUS by se zamyslel a napsal by třeba všecko malým, ne?
              Takto to vypadá, jako nedopsané velké „E“.

              A už vůbec nechápu, jak může idiot programátor počítat s tím, že celá Ojropa ví, co znamená zkratka TP, která vypadá jako EP na zchromlém displeji.

              Je to úplně stejný princip, jako bych opravil ruční brzdu tak, že by brzdilo jen jedno kolo.

                    1. Re: Tymák…

                      Pokud to nepiští, nejlepší je zalepit „zcela nevhodná místa“ izolepou.
                      Odborně jsem takto opravil ABS.
                      Nová pumpa ABS stojí 25 litrů. Do sedmnáctiletky ani náhodou…

                  1. Hodně. Ve výrobě aut se řeší deseticenty, tak malé jsou marže, kor v segmentu levných aut typu Dacie; ale i „lepší značky“ mají z podobného důvodu příšerný infotainment.
                    Navíc inovaci každé maličkosti je třeba prohnat testováním, bezpečností, a tak dále.

                1. Re: Káčko

                  A jak já mám poznat, co ten idiot, který neumí psát, po mně chce?
                  Není daleko jednodušší, aby po vyrovnání tlaku v pneumatikách, anebo po srovnání otáček kol, hlídaných snímači ABS, systém jednoduše kontrolku vypnul?
                  Tak přece fungovalo ABS na kamionech!
                  Když systém zanamenal prokluz, rozsvítila se kontrolka ABS. Když se otáčky vyrovnaly, kontrolka zhasla.
                  PROČ bych já, jako běžný uživatel, měl znát všechna hovna, která vykadili soudruzi programátoři, kteří zřejmě nikdy neřídili ani dětskou trojkolku?

                  1. U senzoru tlaku nikoliv. Představte si, že jsou kola lehce podhuštěná, pak na ně zasvítí sluníčko nebo po dlouhé cestě se zahřejí a přesáhnou mez senzoru. Přesto je užitečné, aby informace o podhuštění zůstala, dokud ji uživatel aktivně nevypne.
                    ABS bliká jen při prokluzu, že by svítilo dál, pokud systém funguje, to jsem ještě neviděl…

                    1. Re: Káčko

                      Naprostý nesmysl.
                      Pokud se zahřívají kola v režimu jízdy a vozidlo je bez poruchy, která by způsobovala přehřívání kola, případně by vozidlo bylo nerovnoměrně naloženo, VŽDY se zahřívají souměrně.
                      Ostatně na nákl. se neměří tlaky, nýbrž se měří počet otáček a snímá se poloha volantu.
                      Slunce by snad mohlo jednu stranu auta nahřát, ale ještě jsem se s něčím takovým nesetkal. Tam záleží na nastavení rozdílových otáček z výroby.
                      V praxi se samovolné naskakování poruchy stávalo nejčastěji na přední nápravě tahače, kde jsou dráhové rozdíly v zatáčkách poměrně velké. Problémy vymizely při instalaci systému přisvěcování mlhovkami do zatáček, kdy se na volant přidaly snímače polohy.

    2. A proč to není česky? Stále je úřední jazyk čeština, také mě nebaví furt všechno hledat v překládači.
      Před 20 lety se ještě vše překládalo do češtiny, teď ani ho*no.
      Dokonce i v práci se musely psát taháky, bo soustruzi v zahraničí si myslí, že už všichni jedeme povinně angličtinu. A to tam jsou ročníky, které o angličtinu nezavadily do konce 80.let.

          1. Naučit se něco nového je vždy ku prospěchu.

            Když jsem byl malý, zkoušel jsem si malovat čínské znaky, protože se mi líbila (líbí) kaligrafie. Třeba se to bude hodit.

  2. Perfektní. A taky fakt ze života. Mimochodem- když tak člověk mlsně kouká po internetových nabídkách na auta, tak zrovna rumuni uvádějí pro nás starší naprosto nedostatečné informace co se motorizace aut týká. Dávají tam emise a další voloviny ale že je to diesel, benzín, krouťák, spotřebu to jaksi moc ne.
    Jinak se s okolím shodneme, že čeho je moc( techniky a asistentů) toho je příliš. Já mám itala s digi displejem a jak jsem jej chtěl. ale ouha. Pokažené čidlo AEB mi vyhazuje tabulku na třetinu displeje a ještě pro sichr 2 žluté kontrolky. Prostě tyhle auta nejsou pro starý. Apropo- jak to máte s názorem na automat/manuál?

    1. Mě se nikdo neptal, ale odpovím:
      pro zábavu jednoznačně manuál, cenou u staršího auta vyhrává manuál, staré automaty se sypou, když se kašlalo na výměny oleje
      do provozu, zejména do města a na dálnici automat s adaptivním tempomatem

      Kompromisem je to co mám; automat s možností manuálního řazení pádly.

        1. ? Dovolí řadit stejně nahoru dolů po jednom převodu jako manuál, jen to ovládáte u volantu a transmise je elektronická.
          Ale klasický manuál je prostě nejlepší. 🙂

            1. Ne. Myslel jsem si, že mi to bude u automatu chybět a proto jsem se automatu dlouho zatvrzele bránil, ale v praxi mi to vážně nechybí. I v manuálním režimu a při blbnutí to stíhám postupně.

              1. Mluvíme pořád o osobácích, aby bylo jasno… Sice mám ještě z vojny „C“, ale nic většího než Tranzita s vlekem si řídit netroufám. 🙂

                1. Re: Káčko

                  Pokud občas naložíte Tranzita i vlek naráz, je funkce „dva kvalty“ v kopečkách nezbytná, jinak jste pomalý a zvedáte spotřebu.
                  Vyzkoušeno osobně. Měl jsem takový šolich, Tranzit byl přestrojený na pojízdnou dílnu a za sebou jsem tahal na podvozku centrálu zároveň s kompresorem.

    2. Re: Folďas

      Pokud máte nadbytek peněz a čas jezdit po značkových servisech, vaše volba je jednoznačně automat, anebo aspoň dvouspojkáč s elektrořazením pod volantem.

      Jinak ještě žádné auto s automatem, které jsem kočíroval, nezajelo tak nízkou spotřebu, jako já na manuál.

      1. Souhlas.

        Plus u automatu nelze, z principu kromě jiných chyb zavlečených konstruktéry, řadit o více než jeden rychlostní stupeň.

        1. Zase ač milovník manuálu, o dva stupně přeřadím pádly pod volantem rychleji než řadící pákou u manuálu. V praxi to používám minimálně.

          1. Re:Káčko

            Ne na každém verglu. Záleží, jak je nastavena elektronická prodleva pro řazení. A jestli systém poslouchá bez přeskakování typu dvakrát opakovaný povel, přeskočení jednoho stupně, je to neštěstí.

  3. Někdy je těžké zůstat slušný.

    Malé „t“ v Set TP je dané možností sedmisegmentového displeje. Velké „T“ tam nezobrazíte a automobilky, které mohutně šetří náklady a cílí na cenově citlivé zákazníky, zkrátka využívají staré a jinde nepoužitelné součástky.

    Ale to je jedno. Docela by mě zajímalo, jestli v době, kdy se přecházelo z klínopisu na pergamen (nebo z husího brku na násadku), bylo tolik remcalů, kteří nebyli ochotni (a možná i schopni) přeučit se na modernější model. Je to asi hlavní věc, kterou mě příšerně irituje moje a starší generace a proč miluju generaci Alfa; ochota následovat nové trendy, a učit se, učit se, učit se. Měnit věci, rozvíjet se. Hrát si. Nebýt zaprděná mentální mrtvola.

    Rozdíl mezí dřívějškem a dneškem je ten, že tehdy se zaostalec svou zaostalostí nechlubil ani v hospodě, natož na sociálních sítích (různého typu).
    Sorry jako.

    1. Učit se, učit se, učit se…
      A kdo bude robit? Dnes přišla snacha, že potřebuje pracovníka k sobě do obchůdku.
      Jsem se nas**la, já neříkám, že brigády jsou pro důchodce špatné, ale s**e mě, že generace Alfa nechce dělat, že si myslí, že se bude jako poflakovat. Prostě potřebuje vyhodit dvě baby, protože nechodí do práce, neomluví se, ale určitě se všechno naučí. Jo a já tedy budu jezdit 25 km, bo nějaké baby mají problém jezdit tramvají.

      1. Dle mých zkušeností je lenost zcela nezávislá na věku. 🙂
        Motivovat, nepomůže-li, vyhodit. Alfa nebo silent generation, vsjo róvno.

        1. Můj zeť říká něco jiného. Odešel z Tatry, bo ho už nebavilo furt někoho zaučovat a oslavil 35 roků. A tohle říkal často: zase mi další kretén řekl, že ho tahle práce nenaplňuje. Tohle starší lidé neříkají.
          On použil jiný slovník, podobný Targusovi.

          1. Pokud zaměstnanec najde lepší práci, která ho naplní, proč tam neodejít? Mimochodem, nebude problém v onom zaučujícím zeti, že mu odcházejí študenti? 🙂

            1. Re? Káčko

              Žádní študenti. Zaučuje na lince. Od absolventa až po šedesátníka a nedělá se tam na pásu, ale v hnízdech.

              Byl jsem se tam taky podívat, ale asi bych tam dlouho nevydržel. A chtěli třikrát týdně při hodiny přesčas plus ještě nějaké soboty. Na dojíždění daleko a kdybych měl spát v místě, to můžu zrovna dál jezdit s velkým autem.

      2. Kolik platí? Třeba jim to za to nestojí aby si toho vazily za ty drobné.

        Tyhle breky jsou obvykle navázání na sjrbkeni na zaměstnancích a ti pak realizují quiet quiting 🙂

          1. Re: Káčko a jeříšek

            To se jednou potkali dva proškolení bezmozci.
            Takoví mají většinou problém vysmrkat se jednou rukou.
            Umíte si aspoň zavázat tkaničky na polobotkách?

    2. Re: Káčko

      Jak a od koho se mám poučit, že 3,14-čus neumí psát velké „T“?
      Displej na svém autě jednoduše nevyužívám, protože na něm není nic, co bych potřeboval, anebo chtěl. Ostatně je na něm pouze denní počítadlo, nic více.

    3. Re: Káčko

      Měnit věci, rozvíjet se. Hrát si. Nebýt zaprděná mentální mrtvola.

      Aha. A proč bych se měl učit 3,14-čoviny, které mi k ničemu nejsou a jejich jediný účel je zdržovat?
      Já NEPOTŘEBUJU elektropitomce, který mě buzeruje, abych si přifoukal kola, když někde prohrábnu v blátě.

      Jestli to potřebují jiní pablbové, prosím. Mně ÚPLNĚ postačí, když taková „hovno funkce“ bude vypínatelná.

      1. Taková uměla inteligence, co umí jen blikat světýlka, je úplně naprd. Dokud nebude umět mluvit a říkat co a jak, ale spolehlivě, tak radši nic, méně je více a aby to bylo i pro blondýnky.

  4. Pane Targus.
    Je nutno mít kvalitní diagnostiku , každá firma má své CD,pro servis a opravny.
    Pak jak se píše , podmínka je,správně zadat kód a názvosloví.
    Pokud je auto servírování ve značkovém servisu,da se zjistit,cela historie auta.

    1. „Méně shnilé, méně omšelá barva, méně nahrkaných kilometrů…, no s těmi kilometry teda nic moc“

      Myslíte, že by Targus pro svou Jahodu pořídil auto na popojíždění do obchodu a zpět, které bylo doteď servisované ve značkovém servisu?

    2. Re: zemedelec

      Vy myslíte, ža na firemním CD bude návod, jak přečíst ten rozsypaný čaj, který jsem vyfotil a dal k článku?

      Sorryjako, ale OPRAVDU mne nenapadlo, že by nějaký kretén zhotovil zápis zkratky do auta z velkých a malých písmen. Takto se neprojevují duševně zdraví jedinci, kteří zvládli malování tajných značek, zvaných ABECEDA. Takto se projevují více méně nevzdělatelní žáci ze speciálních škol, zvaných postaru „zvláštňačka“.
      O povinné angličtině už ani nepíšu.

  5. Koukám, že se budu muset přidat k rozhněvaným starým mužům a (ženám v plném rozpuku.)

    Mluvil jsem již několikrát s AD (Artificial Debility – umělou debilitou) a vzdal jsem to obvykle po několika minutách. Mluví zřetelně, krásně česky, ale je „blbá jak šlolverk“. Prostě nic, nic, nic, nekonečný kolotoč otázek a odpovědí. AD mě totiž nesmírně převyšuje mě svou nekonečnou strojní trpělivostí.

    Takže zásilková firma, která mi poslala věc do automatického boxu a AD po mě požadovala, ať si zapnu lokaci polohy (na mém debilu nic takového není ) a ofotím QR kód na dvířkách (dtto) si musela zásilku nechat kurýrem vyzdvihnout a obchod se nekonal.

    Jinak na „chytré funkce“ jsem vysazený, U nového fotoaparátu povypínám všechna vylepšení, která nepotřebuji a pak se s tím dá obvykle pracovat. U mého, jinak dobrého fotomobilu ale bohužel povypínané funkce se opět aktivují, když mobil vypnu. Takže s ním nefotím.

    Ono s tou strojní inteligenci je to tak – funguje spolehlivě, přesně tak, jak ji někdo naprogramuje. Firma, která ji má místo živého operátora patrně brzy zjistí, že zájem o její služby poklesl. Ušetřili sice plat pro čtyři lidi (tři ve směně 24/365 a jeden náhradní), ale tratí jinde. Jejich věc.

    Už jsem kvůli automatu tomu přešel k jiné pojišťovně, nainstaloval si jiný antivir – a možná bych si ještě a něco vzpomněl. Jakmile ve sluchátku slyším „Chcete-li (to nebo ono), stiskněte jedničku, atd. a pokud tam není volba „živého operátora „, ruším hovor a vzápětí i smlouvu s danou společností. Ostatně – ne-domluva s počítačem je námětem několika SF románů.

    Targus pochopitelně ve skutečnosti není až takový cholerik a sprosťák, ale musel použít hyperbolu, aby článek nebyl nudný.

    A nakousl zajímavé téma – asi si ho půjčím.

        1. Je jich na Slovensku hodně, jen v okolí Púchova jich mají šest, chodí si na Zlínskou stranu. Když tu v okolí Hukvald byla medvědice před 5 lety a byla dost oprsklá, lidi ji nevadili, klidně s nima závodila, když jeli v autě, měla revír větší než 100 km.

  6. Povinnou pojistku lze vyřešit ze šmatlafounu za pár minut. Platbu asi tak za minutu, ať už přes mraveniště ve čtverečku nebo převodem (číslo účtu, variabilní symbol, částka). Běžná pojišťovna za pár minut pošle potvrzující SMS o připsání platby.

    K autu bývá i tištěný návod. To umožňuje v klidu podle obsahu nalistovat – jak na to. Na pravé páčce axiálním stlačením si naladit (nebo zaklofat) příslušnou hlášku. V tomhle případě pak ještě chvilku podržet.

    1. Re: . napsal:14 listopadu, 2024 (17:28)
      .. v okamžiku, kdy selžou všechny pokusy o uvedení zařízení do provozu, nastává pro většinu uživatelů ta pravá chvíle pro přečtení návodu k použití… ;o)))))

        1. Správně!
          Tuhle jsem se vracel domů z Jablonce a u jedné světly řízené křižovatky jsem zastavil za vozidlem s místními empíky. Když padla zelená, vydali jsme se doleva. Ale jen kousek. Vedle ostrůvku pro tramvaj stálo zjevně nové, lesknoucí se a elektronikou prošpikované vozidlo s rozsvícenými výstražnými světly. Jeho majitel, přibližně asi v mém věku, jej hrdinně opustil a postával vedle autobusové zastávky. Empík zastavil před ostrůvkem a vylezl. Protože kvůli ostrůvku je silnice stažena jen na jeden pruh, musel jsem chvíli počkat, než empík přejde na druhou stranu…
          „Co se děje?“
          Chlapík rozhodil rukama: „Prostě nejede!“
          Dál už jsem neměl možnost to pozorovat. Mám staré auto, ale i ono má počítač a pár podezřelých tlačítek, na které je lepší nesahat. Naštěstí to lze odblokovat elektrickým zamknutím a odemknutím vozidla…
          Myslím že to celé skončilo lanem a odtažením do autorizovaného servisu, kde pak mechanik řekl: „No jo. Tohle je jen tahle blbost, tohle tlačítko. Vy jste si nepřečet manuál?“

    2. Re: tečka

      Už jste viděl(a) v autě z druhé ruky manuál?
      Já ještě ne.
      A že mi takových aut pod rukama prošlo.

      K platbě přes fifrací kecafón asi tolik. Pokud je mi známo, musíte si stáhnout aplikaci. Dále zřejmě musíte hupsnout na svůj účet. Takže další aplikace, bych řekl.

      Já se na své prašule docela nadřel a moje Jahoda je zase musela umět nerozházet. Také jsme byli i párkrát okradeni. A nikoli o malé částky.
      Takže banku do mobilu NIKDY.

      A kromě toho mám pacičky tak unavené životem, že fifrací bazmek jednoduše nezvládají, Takže tlačítkový.
      Stačí?

      1. Pro běžnou platbu nepotřebujete aplikaci. Jestli použijete telefon nebo osobní počítač s připojením k internetu, není podstatné.

        I léta zkoušený automobil může mít návod k použití v brožované podobě. Stává se to.
        Pokud předchozí majitelé měli zálibu v uklízení tak důkladném, že i návod odevzdali k recyklaci, zkuste:
        https://www.dacia.cz/navody-k-obsluze.html

        1. Re: tečka

          Takže znovu.
          Platby mobilem – NE! – a to z výše vyjmenovaných důvodů, které už nebudu opakovat.

          Malé písmeno „t“ ve tvaru, jaký ja na fotce u tohoto článku NE! Možná jsem debilní strojař, který si potrpí na přesnost, ale míchat při tvoření zápisu velká a malá písmena podle momentální nálady svého pejska jsem se nenaučil a už nenaučím. Zvláště v případě, že takový zápis má být srozumitelný ostatním dvounožcům.

          Jinak přesně toto dnes vyvádějí děti v první třídě ZŠ, protože se neučí SYNCHRONIZOVANĚ tiskací a psací tvar písmen. Výsledkem je tragédie, která je vyfocená u tohtoto článku.

    3. Tištěný návod v knížečce KIA Venga jsem pečlivě přečetla a po půl roce už zase nevím, kde se zapínají mlhovky. Ono se to dobře kecá, ale když něco nepoužíváte, mozek to zasune kamsyk do útrob.
      Ale naučila jsem se znovu plést ponožky. Pochopitelně opět s návodem, tentokrát na trubce a v češtině.
      Ani tutorial to po mně nechtělo.

  7. Tma. Zima. Hukot. Andrenalin v krvi. Proste Kbelska v Praze v uternim listopadovem veceru. Stojim u silnice, obcas hulakam do telefonu a snazim se vysvetlit umele inteligenci na druhe strane spojeni, ze nejaka slepice vjela autem az do kufru meho auta a ja chci momentalne nepojizdne auto odtahnout a samozrejme nevim presnou adresu servisu. Umela inteligence se neustale dotazuje na ty same veci, protoze mi nerozumi (pripominam… Kbelska ve vecerni spicce). Nakonec musim odejit trista metru daleko a schovat se za budovu benzinky, aby ten vykvet techniky byl schopen pobrat co po nem chci. Vec na minutu trva ctvrt hodiny. A kdyz se vratim, dostanu pojeb od hasicu, ze oni potrebujou muj souhlas k tomu, aby odstranili auto z leveho pruhu aby neprekazelo provozu a ja se nekde toulam.

    Kazdeho debila, ktery prohlasuje, ze umela inteligence je TED schopna plnotucne nahradit cloveka bych postavil na tu Kbelskou.

      1. Re: Ládik!!!

        pokud potřebuješ jet od nás ZA Prahu, dá se použít trasa HK, JC, č. 35, pak po č. 16 směr MB, ME, RA. Končí na D6 u Řevničova. Časově to vychází na stejno, protože nešaškuješ v Práglu na Proseku.

    1. Něco podobně blbého jsem zažil, naštěstí ne při autonehodě. Tehdy pomohlo, že jsem řekl: „Chci mluvit s operátorem“. Umělá debilita (o inteligenci nelze v žádném případě hovořit) mě přepojila na člověka, se kterým jsem svůj problém vyřešil během 15 vteřin. Ale možná, že ne všude to tak funguje.

      1. Alef:
        Mně nechtěl debil přepojit na operátora. Škoda, že se někde neuveřejňují ty „monitorované hovory“, vidělo by se, jak dokáže být dáma sprostější dlaždiče. Nakonec mě teda přepojil, ale furt měl keců, jestli nechi tohle a onohle – NE! Kreténe! Nechci!!! Chci něco jinýho! Dej mi operátora! Nerozumím – prál debil – nechcete tohle a onohle? Jak vám mohu pomoci? Neskáču bandžížamping a nelítám na těch plátěných křídlech, tak aspoň tohle. Asi abychom my usedlí neměli málo adrenalinu.

  8. Že musím resetovat na palubce tlaky v pneu, to mi psala už Mazda6 v roce 2013 a zvykl jsem si na to. Ta rychlá oktávka, cos tu viděl na louce, ta měla 19palcové disky a kolem nich jen kousek gumy – ty jsem cvaknul na kdejaké díře (i na Rudné na mostě ve Vítkovicích) a chtěla resetovat cca co měsíc. A důchodový rumun (už má 2 roky!), ten má napsáno v návodu, že resetovat musím po každé jízdě v terénu. Zkusil jsem ho na vyjetí Anenského vrchu (nad Andělskou horou) lesem – zamknul jsem LOOK 4×4 (elektronická uzávěrka, žádná poctivá mechanika, jakou má Lada Niva) a pustil jsem auto po šutrech nahoru i dolů. Po návratu na asfalt se fakt po pár vteřinách objevila červená kontrolka a musel jsem resetovat tlaky…. nic neutíkalo, žádnou gumu jsem nevyzul – jen tak pro klid duše. Lepší už to nebude.

    1. Ládik!!! napsal:
      14 listopadu, 2024 (15:41)

      Taky jsem zažil něco podobného, po prokluzu kola.
      Snímač porovnává otáčky kol, prázdné kolo, menší průměr, větší otáčky.
      Dokonce i při cestě na hory, pokles teploty okolí, pokles tlaku v pneu.
      Mechanici mi doporučili, resetovat a sledovat kontrolku.
      Když se nerozsvítí, je to OK.

      1. Re: Jp

        Je to apgrejdovaný systém ABS. A zcela zřejmě je blbě nastavený z fabriky. Jestli by do toho někdo uměl vlézt a přenastavit ho, to vůbec netuším.
        Vcelku spolehlivé řešení bych viděl ve správně umístěném kousku černé izolepy.

      1. Ten se mi hrozně líbí, ale je drahý stále. Na Nivu jsem se dívala, jenže synek je nervní, když musí dělat svou původní profesi karosáře, jeho baví mechanika.

      1. Největší vymoženost je ABS, to mě dost sere. Jo a El. okýnka. Mám teď už čtvrtou a jelikož je jí už sedm, pomalu budu muset zase řešit další, do toho ale vstupují zasrané sankce. Sehnat se dá ale prodraží se. Bohužel lepší osobní traktor už neexistuje.

  9. … mraveniště v obdélníčku … To je tak dokonale úplně přesný!!! Umí to paní Jahoda i jindy, takhle dokonale pojmenovávat?

    1. Re: Martin V.

      Soužití s Jahodou vyžaduje, abyste aspoň trochu pochopil její ne zcela tradiční myšlenkové pochody. Pokud to zvládnete, budete ji nosit na rukou, kdykoli si vzpomene.
      Pokud to nedokážete, je pravděpodobné, že se ji pokusíte do sedmi dnů zabít.

  10. Это невероятно, ты говоришь как дурак. Co má tohle společného s umělou inteligencí ? Toto je o „cost cutting“ , čili neblahé manažérské kultuře sekání nákladů. Která se projevuje všude v degenerujícím systému, nejvíce viditelná byla u Boeingu kde skandál stíha skandál. AI právěže pomůže toto řešit, protože zákaznikovi uděla třeba rešerš z objektivních nezávislých testů že co má kupovat. Třeba mu poradí že v německé šarži toho samého pracího prášku je 2x více enzymů než se ve stejné krabici prodává u nás, a vyjde to nakonec levněji i s dopravou. Nebo se postaví telefon s kamerou před porouchané zařízení a kutila doslova povede, jakoby mu za zády stál živý mistr. AI není o tom že „nevyčistí žlab v kravínu“ , jak se zde před pár dny idiotsky kdosi řehtal. AI je o tom, že třeba v rámci materiálového inženýrství vynalezne samočistící povrch toho žlabu. Je neskutečné, jak se dějiny opakují ve spirále. Plavčík kapitána Bontekoea v 1616 brblal o tom, že umět číst – to lidi jen zkazí. Pisálek v roce 1840 měl hrůzu že z rychlejšího vagónu železnice zmizí za jízdy vzduch a cestující se udusí. Marconi se v 1910 byl nucen podrobit lékařské prohlídce, aby vyvrátil tvrzení tisku, že bezdrátová telegrafie ohrožuje zdraví. Důchodkyně Pohlová viděla řešení všeho v zákazu “ těch internetů“. A Targus… Nemá nakonec ten Vidlák pravdu, není to jeho mlčení o této problematice zde, takové tzv. „moudré mlčení“ – protože na rozdíl ode mně už pochopil že s jakým lidským (t.j. voličským) materiálem se tady pracuje – a jíný není ?

    1. Re: DéŽo

      Jestli je tu někdo za duraka, já určo ne.
      Umělá inteligence je totiž úplně stejně blbá, jako dvounožec, který ji nakrmil hovny – pardon – daty, které mi pak, coby spotřebiteli, cpe do hlavy.

      K čemu mi pak je chytrý telefén ke čtení mraveniště v obdélníčku, když musím čekat na pitomce z druhé strany, který to mraveniště odfajfkuje?

      S umělou inteligencí se samozřejmě setkávám i jinde. V drtivé většině se pak její funkčnost řeší zhotovením tzv. bypassu, neboli obejitím překážky, kterou konstruktér vytvořil zapojením AI do režimu komunikace s okolím.

    2. Re: Dentista Žurovský; 14 listopadu, 2024 (14:19)
      .. už delší dobu si myslím, že tyhle obecné bludy o AI jsou šířeny úmyslně, aby si prostý lid nestihnul včas uvědomit, o co vlastně jde. Převážná většina obyvatelstva zamrzla tak někde na úrovni Robota Emila. Ovšem kdyby tušili, v jakých souvislostech se pracuje na vývoji AI, asi by je z toho jeblo už teď a ne až na ně dojde.
      Dobře nebo špatně? Jak pro koho…

  11. Targus:
    Hluboce s vámi cítím, Targusi a soudím, že jste byl zbytečně slušnej 😀 😀 Já mám Yetíka, o kterém můj mechanik pravil, že je ještě normálně opravitelnej, a pevně doufám, že mi vydrží až do smrti. Mojí, ne jeho. Yetík, ne mechanik….i když ten taky.

    1. Re: Markýza

      Hmm, doplním – překecal jsem Jahodu, aby kupovala „novější co nejstarší“, jsa poučen elektrotrably našeho Pinocchia.
      Pořídil si totiž loni dvouletého Čaušeska, který je podle mínění autorizovaných mechošů uživatelný POUZE když je hezky, sucho, ne moc zima a ne moc teplo.
      Prostě ideální stroj na práci i na reprezentaci…

      … a tak tu žijem…

      1. Re: Gaia

        To se stává, když kupující narazí na kousek, který je neopravitelný ze samotného principu jeho konstrukce i výroby.
        Mechoš je od toho, aby měnil, případně opravoval, nikoli aby nefunkční stroj předělával. To dělají tzv. bastlíři a Targusové.

  12. Škoda Octavia 4, po manuálním ovladači ani památka. Vše přes displej, při kritizované kvalitě softvéru Wolkswagenu. Koukáno zvenčí do auta. Jaká je asi uživatelská spokojenost?

    1. Re: pavel

      Už jsem to tu psal asi třikrát.
      Můj známý automechanik prohlásil, že Vochcáfka je fajn auto, když parkuje v sousedovic zahradě.
      Bez dalšího komentáře.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *