26 prosince, 2024

VW se potápí

Němci zkrátka neumějí dělat malé chyby. A my máme tu smůlu, že se zcela dobrovolně svezeme s nimi. Nebo spíž už se vezeme, i když to není ještě pořád tolik vidět.

Ale ono to vidět bude. Náš trh práce je sice stále poměrně v pohodě, čísla nezaměstnaných jsou jedny z nejnižších v Evropě, ale. Velké, veliké ALE. Tahoun naší, nejprůmyslovější země Evropy, je logicky ten průmysl. A tam už se propouštělo celkem dramaticky. Dramaticky v porovnání s tím, jak to bylo kdy v minulosti. Německo jede plnou parou hlavou do zdi, a tak i zakázky naším firmám ubývají, a podniky se proto zbavují tisíců lidí. Podle Českého statistického úřadu odešlo ze zpracovatelského průmyslu v druhém kvartálu letošního roku v porovnání s loňskem přes 20 tisíc pracovníků. A to už je docela mazec, protože to je evidentně jen začátek. Jak dlouho budeme schopni takovou masu lidí umisťovat jinde, toť zásadní otázka.

Ale k meritu věci. Za vším je samozřejmě ta pověstná německá schopnost dotáhnout všechno do konce, byť je to sebedestruktivnější. Tady nasadili Green Deal, povinnou elektromobilitu, zároveň si ovšem zařízli všechny zdroje levné energie, kteréžto ceny vystřelila jako Elon do vesmíru, a nehodlá se vrátit. Dále si v rámci Unie zasankcionovala dostupné suroviny na výrobu baterií do těch elektroaut, a všech těch elektrických pitomin do nich, které nejen že nepotřebujete, ale většinu z nich tam mít ani nechceme. Ale soudruh se neptá, soudruh koná, A jako vždycky koná úplně blbě. A teď ještě pro jistotu EU zaclila levné dovozy z Číny, čímž definitivně zasklila vývozy tam. Protože naštvaný Číňan je nekompromisní Číňan.

A protože zázraky se nedějí, tak minulý týden vedení koncernu oznámilo, že čistý zisk za třetí čtvrtletí poklesl na 1,57 miliardy eur, ze 4,34 miliardy loni. To je krásných cca 64%, Tak to jen abychom věděli, co nás čeká. Elektromobilita netáhne, a vlastně jediné co na ní táhne, jsou nesmyslné dotace, které nesmyslnost celého nesmyslu opravdu nezesmyslní. Jsou to jen další vyhozené peníze ve jménu ideologie několika šílenců, kterým se ovšem i vysocí manažeři báli říct ne. Tak teď to mají a zaslouží si, aby je to smetlo. Ovšem problém je, že to smete i nás. Sakra se nám vrátí status kolonie. Německo má silné odbory, ty si leccos vydupou. My máme Středulu. Takže asi tak. My si nevydupeme jako obvykle nic. I tak prý budou v německých závodech propuštěny desítky tisíc zaměstnanců. A těm co zůstanou, poklesnou mzdy o deset až 18 procent. Takže jak to bude u nás, můžete hádat. Stačí jednou.

Jak z toho ven? No blbě. Když si vytvoříte pozici ukňouraného poslušného ratla, který se odplazí makat pokaždé, když na něj někdo zařve, jako Verhofstadt na Fialu, tak jste holt pořád podřadný ratl. Jediná cesta je odmítnou celý tenhle nesmysl jménem Zelená blbost, který je všechno, jen ne skutečná ochrana přírody. Odmítnout zákaz spalovacích motorů. Skopnout z vládních piedestalů ty pitomce, co nám zařídili nejdražší energie v Evropě, a ruinovat vlastní podniky jim přijde jako zábavný koníček. Nás to položí. My nejsme silné Německo. Ratlové nikoho nezajímají.

Takže na co čekáme? Proč? Jít vlastní cestou už teď přestává být horší, než kolektivně směřovat ke katastrofě. Možná si při výskoku z toho vlaku přelámeme nohy, ale nárazem do zdi si zcela jistě srazíme vaz.

58 thoughts on “VW se potápí

  1. VW se potápí, bárka jde ke dnu.

    Tak ať. Manažeři VW jsou ti, kteří ve jménu krátkodeché slávy neprotestovali a nepůsobili proti Greendealu, dokud byl čas. A měli prostředky.
    Vítězství Trumpa trochu posune „Overtonovo okno“ náhledu na životní prostředí, jen to nepropásnout.

  2. V mainstrému, na ČT je občas o problémech a hrozící katastrofě zmínka. Malá zmínka nereflektující velikost a závažnost toho co se děje a důsledků.

    A už vůbec se nezabývají příčinami. Vyhýbají se tomu jako čert kříži. Museli by totiž určit příčinu problémů a hrozící katastrofy. Tou je jednoznačně aplikace zeleného úúdělu a všech hamotin s ním spojených. mlčí o tom nejen mainstrém, ale neslyšel jsme žádné dostatečné vyjádření od parlamentní opozice (koalice je jednoznačným podporovatelem této lumpárny), ani od mimoparlamentní.
    Přitom, když se kouknu a poslechnu si lidi kolem sebe, tak ti si čím dál tím ve větší míře umí představit odkud vítr fouká, a jejich nasranost je v tomhle směru napříč stranickými preferencemi vysoká.

    Proč opozice nezvedne tohle téma?? Vždyť zrovna tohle je schopné, pokud se to dobře pojme, převrátit Evropu.

    1. Opozice se ozývá, když její to umožněno, jenomže je tu koalice se střetem zájmů zvyšovat si platy, tomu jedinému rozumí.. kolice je svinstvo.. udělá součtem vládu z lokálních neumětelů.. jo, vzpomeňte na Gretu kdo všecno padal na řiť..

      1. Přiletět dnes Greta do čezka, ještě dostane od premiéra medaili. Tleskal by jí ve stoje parlament se senátem. Na rautu na Hradě by se sní fotili celebriti i politbiti. Eben by natočil dva díly Na plovárně s Grétou. Odletěla by s doktorátem Univerzity Karlovy a Zelení s Piráti by se porvali o její přízeň.

  3. Tak zaprvé Američané vždy čas od času udělají na zahraniční firmy raketyring, jen si porovnejte pokutu kterou zaplatil Ford v r. 1980 za vybuchující Pinta o kterých věděl že jsou nebezpečné a stejně je prodával (100.000.000 dolarů) vs kolik o stáhli VW za dieselgate (4.300.000.000)
    Za druhé VW pak udělal nevynucené chyby zejména tím, že aby někde dohnal ty peníze, tak začal šetřit na osmičkovém Golfu tak, že úplně zničil jeho úspešnou produktovou propozici, to jest trochu si připlaťte oproti srovnatelné konkurenci a dostanete kvalitu skoro jako v mercedesu, kterou měli od řady čtyři. I ta debilní dotyková tlačítka jsou výsledkem šetření drobných na nesprávném místě.
    K tomu přidejte katastrofu se softwarem, další nevynucená chyba která úplně potopila jak klasická ale zejména jejich elektrická auta a trojkatastrofa je tu.

    1. Kam asi odplavaly peníze z takové pokuty? Mně to dodnes vrtá hlavou.
      Ale proč to vůbec platili? Za takový vagon peněz by jistě prodávali auta do Afriky a Asie a zákaz prodeje na Západě by uškodil jenom zZápadním překupníkům a zákazníků.

  4. Ano, už to začíná. Syn pracuje v automotive firmě Brose, kde se vyrábí příslušenství pro řadu automobilových značek. A už odstavují 1/3 linek a propouštějí lidi z výroby i kanceláří, protože firmy Volswagen a Jaguar ruší objednávky.

    1. Stejně asi většina si už můj koment nepřečte, ale přece mi nedá, abych pár řádků nedoplnil. Taktéž pracuji v automotive, docela velký podnik. Už jsem se, myslím, na Tribuně chlubil, že každou chvíli „stávkujeme“ -jsme doma, dobíráme všechny možné dovolené, i slavných šedesát procent proběhlo. Vyhlídky, že by se situace v samotné výrobě zlepšila, jsou prakticky nulové. Vyrábíme tak čtvrtinu normálního objemu.

      Co mne ale děsí, člověk vidí, pro která auta se zrovna vyrábí a je to jeden elektrošmejd vedle druhého. Pro normální auta NIC. Asi už i kovaným Bruselistům jistě dolehla zpráva, jak moc jsou elektrovehikly u zákazníků „v oblibě“, že se na ně stojí nekonečné fronty. Potom se člověk nemůže divit, že se vyrábí tak málo.

  5. Můžeme hádat, tak to ani nemusíme. Petr Fiala počká na celoevropské řešení, které se dozvíme tak za 3 roky poté, kdy byla poslední šance něco změnit. Co si o všem máme myslet, nám sdělí strategický komunikátor, pokud ještě někdy vyleze na světlo světa.
    Můžeme aplikovat i zákony profesora Parkinsona, že když se něco může pokazit, tak se to pokazí.

    1. VW se nepotapi ani nemuze. Ani neni zadnej potapec.
      V clanku neni nic konkretniho , naky neznamy upiri ,zombie , mega skudci neco pachaji a nikdo nevi co skutecne a jak to delaji a kdo sou a kde sou..
      „v prumyslu se propoustelo.Nemecko jede plnou parou hlavou do zdi.
      Vono to zdalky spis vypada, ze si vrazili hlavy poradne do prdele a kazdej znich.
      Hlavou do zdi ma jenom vysledek docasny neschopnosti a bolehlavu…
      Co je nam po germanech.

      Ale ty zdroje si nezarizli , maji z nas plnou prdel nasi elektriny skoro zadarmo.
      Ideologie nakych neznamych silencu ,kterym se ovsem vysoci manazeri bali rict ne..
      Pry budou propousteni zamestnanci..Skopnout z piedestalu ty pitomce.
      To sou absurdni baboly ..

      Ale mozna pri vyskoku z toho vlaku si prelameme nohy,atd ..
      Ja nikam skakat nebudu ani narazet hlavou do zdi ,ani kdyz to delaji germani ,
      co je mi po nich, at si ty priblbly poucky zkusi autorka..

        1. Jen jestli to přežijí ti lidé, které propustily. Ti by se měli obrátit na prosazovatele zeleného úúdělu a „poděkovat“ jim.

  6. Byli jsme vyzváni, abychom hádali – stačí prý jednou, jak to bude u nás.
    Takže, súdruh Fiala vravel, že nejhorší už máme za sebou a dle síťového fialového grafu už máme před sebou jenom samé sociální jistoty a skvělou budoucnost. A Neutelín přeci drží slovo – po Babišově drahotě nám zařídil Fialovic levnotu. Taky nějaký súdruh z jeho hvězdného týmu vravel, že když našim německým přátelům dojde plyn, tak zavřou svoje fabriky, aby neměly zimečku naše domácnosti – analogicky, když si propustí svoje zaměstnance, tak to je proto, aby nemuseli přece propouštět u nás … jasné jak facka, ne? … potřebujete ještě něco vysvětlit?? 🙂
    Takže Marková, Vy tady normálně dezinformujete … s takovou bychom daleko nedošli 🙂 🙂 🙂

  7. Kdy paní Marková pochopí, že
    Německu nevládnou Němci, že
    Green Deal není německý vynález a že
    ani to VW ve skutečnosti neovládají Němci?

    1. To nechápe ani místní duo trubců. Ale kultura prý musí být, i kdyby ji měla psát po večerech umělá inteligence. Vypadá to že časem bude opravdu inteligentnější a pak už jsme s volbama kašpárků úplně v pendeli.

  8. Nepoučitelní. Ve snaze vydělat pár centů navíc, přemísťování výroby za levnější pracovní silou, energií, nízkými nároky na čistotu životního prostředí. Vývoz technologie. Spolu s domácími produkčními centry zaniká vše co s nimi je spojeno. Navazující průmysl, infrastruktura, potřeba vzdělání….

    Zákaz žárovek, podpora zářivkových úsporek. Osram a Phillips. Zakrátko záplava úsporek z Číny.
    Greendeal.

    Podpora fotovoltaiky. Zakrátko záplava panelů z Číny.

    Omezování automobilů se spalovacím motorem, podpora elektromobilů. Zakrátko záplava elektromobilů z Číny.

    Snižování porodnosti. Zakrátko….

        1. Nu, levné věru nebudou – je jich málo, tj. míň než chlapů, na každého Číňana se Číňanka nedostane. Dokonce si Číňané vozí holky z blízkého zahraničí 🙂

          1. Re: Alef Nula; 4 listopadu, 2024 (22:32)
            .. inu, v prvním okamžiku mě napadla recirpocita, měnit ku za kus, no ale když mi v následujícím okamžiku bleskl hlavou pohled na houfy našich obézních patnáctek, narvaných do elastického oblečení…
            Černochům se to možná líbí.

            1. ¨Narvaných do tepláků, pane, do tepláků – pěkně s gumou přes pneumatiku kolem pasu. A s kapsou vytlačenou od mobilu. Prostě sexy a freš.

        2. Ehm, dovoluji si upozornit – Číňanky v žádném případě nejsou levné.

          Politika jednoho dítěte kombinovaná s tradičním přesvědčením, že o rodiče se má postarat syn, vedla k tomu, že ať už legálními či nelegálními prostředky se čínské rodiny snažili pořídit si právě jednoho syna.

          Dorůstá, resp. už dorostla generace mladých čínských mužů, která má velké problémy sehnat si životní partnerku (občas někde na síti probleskne anekdotická historka, jak náročné jsou „na trhu dostupné“ číňanky na postavení a zajištění svého budoucího partnera).

          Abyste se nedivil, až si sem budou bohatí číňané jezdit pro levné (nejen-východo)evropské nevěsty…

  9. No a není to náhodou vlastně přímá cesta k revoluci? Nemyslím u nás. Ve Španělsku je hodně silná nespokojenost s chováním státu po záplavách. V Německu má jít do kytek průmysl- potažmo životní úroveň lidí- apropo. Zisk 1,57 miliardy- je pořád zisk. No- a nechají si to germáni líbit? Z čeho budou vypláceny štědré dávky příchozím?

    1. Až na štědré dávky nejen příchozím nebude se staro i novo příchozí shluknou do klanů a kmenů a o území se začnou mezi sebou rvát. Jak mezi sebou, tak i s domácími.
      Probudí se v nich půd zakodovaný mnoha předchozími generacemi kdy to v jejich oblastech odkud pochází fungovalo tak, že se dotyční v době dostatku množili aby zvýšili sílu svého kmene. A až přišla léta hubená vypukly mezi kmeny války které zredukovaly populaci a které vyhráli ti nejagresivnější a nejvíce početné kmeny. Ostatní byli depopulováni, načež se dále množili nositelé genů nejúspěšnějších v dané populaci i situaci.
      V kmenech v těchto oblastech vládla přísná disciplína a pohromadě je drželo i rigidní náboženství. S tím, že ten kdo se provinil byl tvrdě potrestán, případně vyobcován. Což v této oblasti znamenalo smrt či zotročení. A tím pádem vyřazení genů dotyčného jedince z „oběhu“. Toto je důvodem proč jsou tito novo i staro příchozí neschopní se přizpůsobit našemu způsobu života.
      Takto u nich proběhl sociální darwinismus, kterému jsou vystavena všechna lidská společenství. Kdy postupně začnou v populaci převažovat lidé kteří se dokáží daným podmínkám co nejlépe přizpůsobit.
      S tím, že pokud dojde k interakci lidských společenství z různých podmínek rozhodně to, jaké dokáží nově příchozím nastavit podmínky starousedlíci. Jestli jim budou strkat pečené holuby do papuly a dávat jim nadpráva, a nebo jestli jim dají jasně najevo že bez práce nejsou koláče. A že porušení zákona se přísně trestá.

  10. Řešením může být se dát dohromady s ostatními státy a národy střední Evropy od Baltu po Jadran. Utvořit vlastní mezistátní útvar založený na volném pohybu osob a zboží a s harmonizovanými normami. Na takzvaný západ, promořený islámem a Zeleným úderem se vyprdnout, protože ti jen tak k rozumu nepřijdou. Ti se raději pokusí zeď prorazit hlavou. Avšak tam kde oni budou mít bouli my budeme mít rozštíplou lebku a zlomenou nohu jako ten pověstný sedlák.
    Pokud se podaří uskupení národů střední Evropy uskutečnit se staneme tím pověstným mostem a křižovatkou mezi národy. Kdy na tom můžeme vydělat, ale na druhou stranu budeme muset být připraveni si své uhájit. Jak před cizinci kteří by si z nás rádi udělali montovnafutter, tak i před domácími kteří by jim byli schopni v hlubokém předklonu a lokajském livreji naservírovat plody naší práce.

    1. Budeme hledat hliněnou kuličku s nápisem
      “ „Hamaforáš nic není. Takhle kdyby tam bylo šémhamforáš, to by bylo.“

        1. Voni sou z toho bandery naky vypatlany.Misto zakopu napr.,si kopou furt hroby.
          Jejich vlada je tam posila do tech hrobu. Voklikou pres frontu.
          A jejich vlada a president u nas sou naka organizace pracujici ,pro ty jejich vlady.

        1. Re: pavel; 4 listopadu, 2024 (21:13)
          ..tož EU při pohledu zdálky sice vypadá jako blázinec, ale pokud se týče přítoků a odtoků peněz, tak blbí zase nejsou.

    1. Re: Tymák…

      Kdo vám nakecal, že na něco máme lidi?
      Poslední motor, který jsme udělali v eM Bé, byla benzínová 1,4 do jedničkové Fabie v prvním roce jejího prodeje.
      Pak se zavřel krám a se smlouvou si dotyčný soudruh vytřel zádel.
      Od té doby je v eM Bé skládárna typu Lego, jakou se naučí i průměrný šimpanz.

      1. Re: Trambus – Targus; 4 listopadu, 2024 (22:42)
        ..no, tohle se netýká jen nás, Opel Vectra měl turbodiesel motor Isuzu, polstrování a el.vybavení sedaček v ČR, ale na kostru to natahovali ve Francii, podle VIN to bylo auto montované/kompletně v Holandsku… jo, svět je malej, čím dál tím víc…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *