29 září, 2024

Pojízdné (ne)štěstí nevyléčitelného blázna

      Jelikož je zde podle mého mínění příliš vážno a příliš přepolitizováno, pokusím se zdejší pochmurnou hladinu blbé nálady poněkud rozčeřit.

      K rozčeření dobře poslouží mnou sepsané povídání o Kristýnce. Kristýnka není člověčice, ani pesice, dokonce ani ne kočice.

      Kristýnka je motorka.

      Malá motorka.

      Stará motorka.

     Taková motorková babička.

     Úplně stejná babička, jako byly moje babičky. Malá a sehnutá, pokulhávající, pokašlávající soudružka, oplývající dušností a ženskými vrtochy.

      Zde končí úvod sepsaný pro web litterate a následuje zkopírovaný text, sepsaný podle jakéhosi formuláře, který má vésti pisatele méně zručného, méně jazykově nadaného a v psaní vůbec o něco méně otrkaného ke zdárnému vyhotovení srozumitelného popisu jeho dvoukolého oře, jakožto i objasnění důvodu, proč jej tento uchvátil, až pobláznil takovým způsobem, že nelituje času ani peněz, aby jej hýčkal a dopřával mu té nejlepší péče.

 
Motorka koupena od:

 jednoho týpka, který ji vylovil z půdní hromady bordelu.

 Když mi můj potomek řekl, kolik za to dal, šel jsem nejdřív do vývrtky, jak sestřelená stíhačka Mig-29 nad Kyjevem. Následně jsem začal horečně přemýšlet, do které bedny, v nichž rozporcovaná Kristýnka ležela, asi tak mohl nacpat předešlý majitel tu cihlu zlata, za kterou mu syn právě zaplatil.

První dojem:

První dojmy byly dva:

  1.  Oh, Bože můj, už zase…
  2. Koho jsem ve svém minulém životě zavraždil obzvláště surovým a zavrženíhodným způsobem…?

Motorku bych doporučil pro:

 úplné magory.

Doplňky na motorce:

  1. širší řídítka, líp se to tlačí dom! A na hrazdu polstrovaný obal s nápisem JAWA, protože:

a/ by jinak určitě žádný JEDINĚ SPRÁVNÝ MOTORKÁŘ nepoznal, co je tento vehikl zač,

b/ z bezpečnostních důvodů – když padnete ksichtem na řídítka vysílením při tlačení cestou zpět do rodné vísky.

       2. trumpeta z Alíka, protože jsme

A/ rozpočtově odpovědní

B/ myslíme na planetu Zem, tudíž nechceme utrácet za neekologické baterky, které jsou k troubení nutné podle origo konstrukce povážských soudruhů.

      3. speciální štětkolak – raal č. ||slonová kost|| (ukradená barva na radiátory), jehož aplikací předešlý majitel „odstranil drobné kosmetické vady“ (o těch si řekneme v dalším odstavci).

      4. „Rychlé šípy“ – v tomto případě nikoli sepsané Jaroslavem Foglarem, nýbrž zhotovené nezdárným synkem z cca dvou metrů spešl modré lakýrnické pásky na plechové zbroji Povážské Šelmy.

5. Polepy nálepkami původem z bývalé DDR. Babča se musela naučit východoněmecky, aby mohla dostat tamější rodný list za účelem obdržení not. Za úplně jiným účelem – zušlechtění stáda motorových Šemíků – pak obdržela jako doplněk i nálepky nikým neuznané Země slezské.

Pařez v „závodní“ úpravě


      Výběr stroje:
Tento stroj jsem si nevybral já, tento stroj si vybral mne. Vybral si mne prostřednictvím mého synka, který si, coby neskutečně protivné děcko, umínil, že chce „pařéézacype“, protože ho přece mají úplně všichni!

 Posléze se zjistilo, že ho nemá vůbec nikdo…

Tedy vůbec nikdo duševně normální…

Foto 1 v inzerci na prodej
Foto 2 v inzerci na prodej


      Jízda:
Jízda na Pařezu? Prostě dobrodružství! Už jen ten naprosto šílený nápad jít do kůlny, vytáhnout TO na světlo boží, oživit TO a

PUSTIT ŠELMU Z ŘETĚZU!!!!

      A jestli jede, svítí, troubí, brzdí?
1. Nejede to! Koně to sice má, ale takové nějaké – jak to slušně sdělit – poněkud poníkovitého typu…
2. Nebrzdí to! Zpomaluje velmi vlažně i přes udělanou generálku brzd. Tak vlažně, že daleko efektivnější je ubrat plyn, položit paty na zem a zapřít se!
3. svítí rovněž s rozmyslem, protože dobře ví, jak Zeměkoule trpí člověčím hýřením v oblasti spotřeby elektřiny .
4. troubí, ale na atrapě staré mechanické houkačky – pořízeno z Alíka.

      Kde se motorka cítí nejlépe:
Motorka se cítí nejlépe na svém fleku v kůlně, hezky zabalená do vlněné deky, aby ji nezábly stupačky a řídítka.

Zde má babička domeček

      Dá se s moto i dobře cestovat?
Ano a naprosto skvěle, protože se úplně perfektně tlačí domů z důvodu nízké hmotnosti.
Na delší trasy doporučuji sundat sekundární řetěz, tlačí se pak ještě lehčeji!

      A teď příběh

Předešlý majitel jí říkal Kristýnka, ale nevím po kom, protože jsme ji přitáhli v krabicích a navíc bez not (notami je míněn technický průkaz).

Když jsem viděl tu hromádku plechového neštěstí, dostal jsem ihned střevní koliku a následně ledvinový záchvat. A to ještě nebyl konec, páč mne vzápětí skolila srdeční arytmie.

TVL, jak se mohlo někomu podařit urvat držáky motoru z rámu…?  

První pokus o kompletaci
Nově vyrobené přední i zadní držáky motoru

Jak dlouho jsem to dával dohromady, to jsem radši rychle zapomněl, protože se nejednalo o opravy, nýbrž o SOCHAŘINU!

Ano, bylo to KOVOMODELÁŘSTVÍ.

Od výroby představce na řídítka,

Samo domo držák řídítek (představec)

přes vykouzlení konzoly sedla a funkčního pantu, který by umožňoval sedlo odklopit a nezdemolovat přitom podsedlové plechy,

(ne)Držák sedla
Totéž odzadu
Držák sedla a podsedlových plechů vysochaný špindírou z Gorolistánu

až k náhražkám chybějících kusů plechařiny, vyžraných zřejmě speciálně vyšlechtěnými krysičkami,

a k rekonstrukci stojanu, některým z bývalých provozovatelů vytuněného v těžce dadaistickém stylu,

a nekonečnému klepání podsedlových plechů do alespoň trochu povědomých tvarů,

Babča v plné polní i s blembákem

převrtávání všech děr z oválů a elips na kulato, případně jejich zavaření a vrtání jiných o kus vedle,

Ďoura střídá ďouru…

No a pak už to byla brnkačka.

Natažení kompletně nové elektrické instalace, srovnání, odrezení a vypletení ráfků, repase přední vidlice, vykouzlení dorazu na rejdu přední vidlice, blablabla…, však to znáte…

Repase motoru ovšem nebyla repasí, nýbrž horor typu Noční můra z Elm Street. Těch přebraných kbelíků se součástkami z BÝVALÝCH převodovek bych se nedopočítal! Přísahám, že se mi o motoru zdálo noc co noc tři měsíce v kuse, a to jsem si dokonce schoval Solvinu z nočního stolku a zpod polštáře jsem vyšoupl speciální mýdlo značky Kominíček! Nepomáhalo vůbec nic!!!

Jak to všechno dopadlo?

Už jsem to psal tady:

https://www.motorkari.cz/profil/?uid=289855&act=clanky&cid=3058

Kristýnka zůstala jako jediný OPRAVDU správný motocykl na čestném místě v obýváku – hned pod televizí. Alespoň jednou týdně večer v osm zhasnem telku a otevřem si lahvinku nějakého levného sirupu. Pak sundáme z Kristýnky krajkový přehoz, utřem olejové slzičky lásky a zíráme při svíčkách na tu NÁÁÁDHERU…

29 thoughts on “Pojízdné (ne)štěstí nevyléčitelného blázna

  1. Opravdová nádhera. Jak se říká u nás na vsi – všechna čest stranou!

    Mimochodem – Bartoš končí i s digitalizací!

    1. Re: Pepánek

      Výroba „motoobčanky“ je u tzv. bezpapíráku poněkud komplikovanější. Neboli dalo to fušku a stálo to nějaké penízky, aby se z německé Omamy stala polská babcia a ta aby následně získala to „jedině správné občanství“.
      (-:

  2. To je tak strašně fajne, exkurze do normálního, vlídnýho, lidskýho světa. Dík.

    P.S. zachovalý štít už mám doma, instalace po sezóně. A slíbené fotky pak pošlu. Držte se.

  3. Nádherný kousek! Já pařeza nikdy neměl, v těch 15+ jsme tvořily gangy na fichtlech. Normal s trochou oleje zvaný Mix stál tehdy 3,- Kčs. A ta široká řídítka s hrazdičkou! Sháněli jsme je všichni, marně. Měl je jenom jeden z nás. Stojan u pařeza stejný jako u mé Jawa 2105. Stačilo se na stojícím fichtlu trochu kývat a stojan šel za chvíli do p…..
    Gratuluji k Vaší úchylce!

    1. Re: Jaroslav

      S pařízkem byste byl v té době ostatním pro smích. Málo koní, zpřevodování do pomala. Dvourychlostní Babetta tomu dá na zadek.
      Takže 05 o něco lepší, protože jiné časování kanálů, 20 – 23 byl pro partičkování naprostý ideál. Ale to už vycházel benál s olejem nejdřív na 4,30 a pak dokonce na 5 Kč.
      Taky jsem měl dvácu, kterou jsem přestavěl na 21 a ano – sehnat řídítka s hrazdou byl problém.
      A nedej Bože je ohnout, to bylo f pééérdeli, páč vyrovnat je a nepoškodit chrom byl pro nás neřešitelný úkol.

      Stojan jste měl určo lepší, než pařez. Tento měl kvůli výfuku jen jednu příčku, proto se bortil jen pod tíhou pátravého pohledu. Od 05 už byly stojany „méně slabé“, měly navařenou druhou příčku.

  4. Ufff, klobouk dolů, jako výsledek jedna velká krása, ale na klávesnici se mi vkrádá neexistující výraz Pyrrhova práce .

    1. Re: Tymák…

      Pokud máte na mysli poněkud problematickou ekonomiku takového počínání, máte pravdu. Je to černá díra. Ty hodiny strávené na dílně a u kompu jsou zaplatitelné dost obtížně…

      1. Já to spíše myslel, protože podobné projekty nemiluly ani mne, kolik to vezme energie a času, obzvláště oproti prvotním předpokladům. Jsou důležitější věci v životě než peníze, v tomto případě radost z výsledku a připomenutí mládí.

  5. Tak….nejezdí moc pěkně, nebrzdí a nesvítí, ale zdobí úžasně! Mimochodem Targusi, jak vás vůbec napadlo věřit něčemu takovému, jakože „to mají všichni“?? První přeci je – prověřit! Protože tohle tvrdí každá mládež, když něco chce.

    1. Re: Markýza

      Dejme tomu, že synek po mně zdědil nejen část své genetické výbavy, ale i jisté psychické postižení.
      Takže namísto důsledné prověrky zazní moje otázka: „no kurva, už to máme v dílně?“

  6. Kristýnka vypadá pěkně, předpokládám, že i jezdí jako původní.
    Tu práci s tou renovací – výrobou půlky nového, ale nezávidím.

    1. Re: JzH

      Nebudete mi věřit, ale já to opravdu dělám pro tu renovaci. Neumím to moc dobře popsat. Prostě když se v tom rok či dva vrtáte a pak „ono-se-to a samo-se-to najednou“ rozjede (hovno – nic není najednou, je to práce, přemýšlení a vymýšlení a občas u toho i stříknou nervy),
      je to asi zadostiučinění…, … podívejte se na něj – od malička takovééj kokot, blbééj jak necky, místo rukou přední nohy a teď tohle…

  7. OT
    🇷🇺
    Plne autonómne kamióny dnes oficiálne vyrazili na diaľnicu M-11, spájajúcu ruské hlavné mesto Moskvu a mesto Petrohrad na severe krajiny.

    Spustenie tohto míľnika v dopravnej inovácii bolo prezentované na fóre Digital Transportation v Moskve.

    Pôvodná verzia nákladného vozidla si vyžadovala operátora za volantom, teraz však môže na sedadle spolujazdca sedieť osoba.
    Bol vytvorený pokročilý digitálny model vozovky pre sledovanie v reálnom čase.
    Po prvýkrát na celom svete sa digitálne technológie „auta bez vodiča“ a digitálne inteligentné cestné služby testujú v spojení, čo umožňuje interaktívne hodnotenie.
    Autonómne nákladné vozidlá ponúkajú zlepšenú logistickú efektivitu tým, že fungujú viac hodín a robia menej zastávok v porovnaní s modelmi, poháňanými ľuďmi.

    Po diaľnici v súčasnosti jazdia štyri plne autonómne nákladné autá, vyvinuté spoločnosťami Kamaz a Sberavtotech. Do konca tohto roka sa predpokladá, že sa flotila rozrastie na 43.
    @geopolitics_live

    1. Re: Homér

      Nebudu Ivanům kazit chuť k jídlu, ale bezpodmínečně všechny autonomní křápy dojíždějí v momentě hustého deště, husté mlhy, nemluvě o hustém sněžení, které olepí sněhem všechna místa použitelná k umístění radarů a kamer.
      Což v případě trasy Moskva – Pitěr není zdaleka ideál…
      Uvidíme, co na to zkušební provoz a hlavně náklady na údržbu silnice. Pokud to má jet OPRAVDU autonomně, nemyslím si, že silnice bude „úplně obyčejná“.

      1. K auto-automatům mám jakousi nedůvěru. I zabezpečení na železnici občas selže a to mají cestu jenom pro sebe, žádná vozidla se nemohou srazit. Ale třeba kámen, strom nebo kráva na kolejích či uvízlý náklaďák na přejezdu…
        No uvidíme.
        Jinak Tarkusovi docela závidím. Tu dílnu a tu uvzatost. [;>))

        1. Re: Sk

          Bohužel se na železnici srážejí vlaky mnohem více, než je zdrávo. A o železničních přejezdech škoda mluvit. Mám několik osobních zkušeností, při jedné z nich jsem přišel o kamion a přibylo mi i pár desítek stehů na ksichtě. Tehdy jsem měl u sebe minimálně rotu andělů strážných.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *